abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2015 @ 14:54:42 #101
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158672161
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 07:05 schreef KingRadler het volgende:
Ren heeft gewoon issues en Snoke weet dat ook. Ik hoop dat de volgende regisseur deze issues laat oplossen, voor mij kwam Ren niet goed over als een bad ass vijand
Volgens mij gaat het ook niet over Ren. Hij gaat hij tweede viool spelen zodra iedereen lucht krijgt van Rey (ik heb steeds de naam Lana in mijn hoofd, zal wel door de zangeres komen) :P

Arme Ren, daar heeft ie dan zijn papa voor vermoord..

Andere speculatie: Het was Luke zelf die de mind sweep bij Rey heeft gedaan, Hoe minder je weet, hoe veiliger je bent. Daarom keek hij zo vreemd op toen ze weer voor hem stond.. Ik hoop echt dat Luke zich in de volgende film als een Jedi meester op gaat stellen, en niet de hele tijd huilie huilie gaat doen (kent iemand Shinji van Evangelion nog?) Dat zou echt een enorme afknapper zijn.

Heb soms wel een beetje medelijden met die arme Skywalkers. Een gelukkig en normaal leven is ze niet gegund... :{

[ Bericht 4% gewijzigd door Noordsestern op 30-12-2015 15:13:04 ]
pi_158673364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Andere speculatie: Het was Luke zelf die de mind sweep bij Rey heeft gedaan, Hoe minder je weet, hoe veiliger je bent. Daarom keek hij zo vreemd op toen ze weer voor hem stond..
Klinkt zeer plausibel
pi_158673777
Ik zie steeds iets over boeken en lees net op een website verhaal dat terugkomt in de film en daarna verder gaat.

Maar de films zijn toch originele scripts? Of zijn er dus al boeken oid met het verhaal van de komende films? Nee toch?

Ik las een beschrijving van Leia en daar staan allemaal dingen die niet in de films zitten.
pi_158673892
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:33 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zie steeds iets over boeken en lees net op een website verhaal dat terugkomt in de film en daarna verder gaat.

Maar de films zijn toch originele scripts? Of zijn er dus al boeken oid met het verhaal van de komende films? Nee toch?

Ik las een beschrijving van Leia en daar staan allemaal dingen die niet in de films zitten.
De boeken van I t/m VI zijn gebaseerd op het originele script en wijken dus enigszins af van de films. Geen idee hoe het bij VII is.
pi_158673940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De boeken van I t/m VI zijn gebaseerd op het originele script en wijken dus enigszins af van de films. Geen idee hoe het bij VII is.
Ah. Ja weet niet hoeveel de schrijvers zich laten inspireren door bestaande verhalen in boeken en comics, misschien deels.

Oh en de reden dat ik naar Leia zocht: The force is toch ook met haar, is zij nooit een jedi geworden?
  woensdag 30 december 2015 @ 15:39:37 #106
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158674066
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:36 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ah. Ja weet niet hoeveel de schrijvers zich laten inspireren door bestaande verhalen in boeken en comics, misschien deels.

Oh en de reden dat ik naar Leia zocht: The force is toch ook met haar, is zij nooit een jedi geworden?
Volgens mij is zij in potentie even sterk als Luke en Anakin (en Rey).
pi_158674227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:39 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Dat is niet op voorhand te zeggen. Luke was veel sterker dan Vader na zijn training, bijvoorbeeld.
Dit, dus.
pi_158674264
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:39 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ja, dus vond vreemd dat zij nu overkomt als zwak vrouwtje terwijl Luke de laatste hoop zou moeten zijn, The last jedi etc.

Leia was in de OT niet vies van vechten, maar echt skilled the force gebruiken hebben we haar nirt gezien geloof ik
  woensdag 30 december 2015 @ 15:50:56 #109
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158674561
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is niet op voorhand te zeggen. Luke was veel sterker dan Vader na zijn training, bijvoorbeeld.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is maar niet wie op dat moment de higher ground heeft. Luke maakt gehakt van Vader, maar moet even later gered worden van de Emperor door diezelfde Vader. Beetje Rock-Paper Scissors.

Zie wel een verschil tussen de Skywalkers en de andere Jedi. Vooral in de TV serie Rebels komt dat mooi over. De Jedi-personages daar kunnen iedereen aan, maar als ze Vader tegenkomen is dat toch weer andere koek.
pi_158674741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:50 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is maar niet wie op dat moment de higher ground heeft. Luke maakt gehakt van Vader, maar moet even later gered worden van de Emperor door diezelfde Vader. Beetje Rock-Paper Scissors.

Zie wel een verschil tussen de Skywalkers en de andere Jedi. Vooral in de TV serie Rebels komt dat mooi over. De hoofdpersonen daar kunnen als Jedi iedereen aan, maar als ze Vader tegenkomen is dat toch weer andere koek.
Nee, wat betreft sterkte gaat het om Midi-chlorians. Dat bepaalt in hoeverre jij in staat bent om de Force naar je hand te zetten. Toen Anakin zijn training nog niet compleet was werd hij verslagen door Obi. Na zijn training was hij in staat om Obi relatief simpel te verslaan.

Zelfde geldt voor Luke voor en na zijn training tegen Vader.
Dit, dus.
  woensdag 30 december 2015 @ 16:03:05 #111
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158675070
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, wat betreft sterkte gaat het om Midi-chlorians. Dat bepaalt in hoeverre jij in staat bent om de Force naar je hand te zetten. Toen Anakin zijn training nog niet compleet was werd hij verslagen door Obi. Na zijn training was hij in staat om Obi relatief simpel te verslaan.

Zelfde geldt voor Luke voor en na zijn training tegen Vader.
Volgens mij zegt het niet veel, die ene keer dat Luke flipte en Vader versloeg. De volgende keer had Vader wellicht een voordeel gehad over Luke. Als twee tennissers ongeveer even goed zijn zullen ze allebei ongeveer 50% van de matches tegen elkaar winnen.

En die mito-chondrians.. of hoe ze ook maar heten, daar heb ik niet zo heel veel mee :P
  woensdag 30 december 2015 @ 16:08:24 #112
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158675307
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:44 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja, dus vond vreemd dat zij nu overkomt als zwak vrouwtje terwijl Luke de laatste hoop zou moeten zijn, The last jedi etc.

Leia was in de OT niet vies van vechten, maar echt skilled the force gebruiken hebben we haar nirt gezien geloof ik
We weten niet hoe snel Luke na de gebeurtenissen in Return of the Jedi is verdwenen, toch? Want alleen hij zou Leia hebben kunnen trainen in the Force. Luke zelf kreeg training van Obi-wan en Yoda, toch niet de minsten.

Al heeft 'ie kennelijk wel nog met Ben Solo gewerkt, dus mja...
pi_158675309
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:03 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Volgens mij zegt het niet veel, die ene keer dat Luke flipte en Vader versloeg. De volgende keer had Vader wellicht een voordeel gehad over Luke. Als twee tennissers ongeveer even goed zijn zullen ze allebei ongeveer 50% van de matches tegen elkaar winnen.

En die mito-chondrians.. of hoe ze ook maar heten, daar heb ik niet zo heel veel mee :P

Midi-Chlorians geeft aan hoe sensitief iemand is voor de Force. In het geval van Jedi's: hoe meer hoe beter. Toen Qui Gon in The Phantom Menace de Midi-Chlorians bij Anakin testte had hij het hoogste aantal ooit gemeten. Meer dan Yoda, bijvoorbeeld. Dat was ook de reden waarom het voor Qui Gon vaststond dat Anakin The Chosen One zou zijn. Hij zou de sterkste Jedi aller tijden worden en balans brengen in de Force.
Dit, dus.
pi_158675538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De films worden traditiegetrouw in de UK opgenomen (het set-gedeelte althans), dan is het logisch dat je ook Engelse acteurs neemt. Een stuk goedkoper.
Right, de opnames in de UK. :)
Lucky basterds. Niet dat ik klaag, ze is geweldig gecast, een lot uit de loterij. In dit geval (dat doe ik normaal gesproken nooit) mag je alle kudos geven aan de mensen die haar hebben uitgekozen want ze had nog heel erg weinig ervaring als actrice en wat ze had gedaan was nog niet heel erg indrukwekkend. Blijkbaar zag JJ dat ook tijdens de opnames aangezien hij het aandurfde om haar op een trage manier zonder enige dialoog te introduceren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 16:15:13 #115
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158675604
Ik vraag me wel af waar de Emperor staat in dit verhaal. Sterker of zwakker dan de Skywalkers. Aan de ene kant denk ik: sterker. Want hij heeft geen moeite om Luke (bijna) te doden.

Aan de andere kant denk ik: zwakker. Er wordt heel erg gesuggereerd dat Vader en later Luke een essentieel onderdeel zijn van Palpatine’s plan voor world domination. Alles ging naar de tyfus doordat Anakin een Sith werd. En iedereen gaat ervan uit dat alleen Vader’s kinderen het tij kunnen keren.

Als de Emperor sterker zou zijn dan Vader zou de Emperor het probleem zijn, niet Vader. En zijn kinderen zouden dan ook niet veel tegen de Emperor hebben in te brengen, dus die zouden ook niet als een new hope worden gezien.
pi_158675807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zijn saber zo flikkert? En die van de anderen niet?
Is een afspiegeling van zijn gemoedstoestand. Als zijn training compleet is zal zijn saber waarschijnlijk wel strak zijn.
Een goed punt. Ze zijn er consistent mee geweest.

quote:
Rey heeft denk ik wel degelijk als training in de Force gehad voordat ze op Jakka gezet werd om te wachten op haar ouders na een mindwipe. Ze heeft onbewust de nodige skills om te overleven en om te kunnen vliegen. Het zou mij daarom niks verbazen als de Millenium Falcon niet voor niks op Jakka is gezet.
Door het steeds dichterbij komen van Luke zijn lightsaber worden de herinneringen weer getriggerd en daardoor haar training, hence the jedi mindtrick.
Rey wist dat ze kan vliegen, op het moment dat Finn aangaf dat ze een piloot nodig hebben gaf zij ostentatief aan dat zij een piloot is.
Ik denk ook dat ze jedi-training heeft gehad, de grote vraag is in dat geval hoe het kan dat haar geheugen is gewist. Dat gaat normaal gesproken toch niet bij een jedi of iemand die dat talent heeft? Of zou ze eraan hebben meegewerkt nadat ze ervan werd overtuigd dat dit de beste keuze is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_158676081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een goed punt. Ze zijn er consistent mee geweest.
Aannemelijker lijkt mij dat de lightsaber gewoon minder van kwaliteit is. Wat J.J. Abrams zelf ook tussen neus en lippen door meldt:

quote:
As for his weapon of choice, Abrams can confirm what many suspected: it’s a tool he crafted all by his lonesome. “The lightsaber is something that he built himself, and is as dangerous and as fierce and as ragged as the character,” Abrams says.
Dit, dus.
pi_158676167
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Aannemelijker lijkt mij dat de lightsaber gewoon minder van kwaliteit is. Wat J.J. Abrams zelf ook tussen neus en lippen door meldt:

[..]

dat is al een paar keer voorbij gekomen...

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158676210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Rey wist dat ze kan vliegen, op het moment dat Finn aangaf dat ze een piloot nodig hebben gaf zij ostentatief aan dat zij een piloot is.
Ik denk ook dat ze jedi-training heeft gehad, de grote vraag is in dat geval hoe het kan dat haar geheugen is gewist. Dat gaat normaal gesproken toch niet bij een jedi of iemand die dat talent heeft? Of zou ze eraan hebben meegewerkt nadat ze ervan werd overtuigd dat dit de beste keuze is?
Mind Block.

Dat is bij Revan in Star Wars: Knights of the Old Republic ook gedaan.

Jedi die naar de Dark Side was gegaan is teruggehaald en zijn geheugen is gewist door het Jedi Council.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158676221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:15 schreef Noordsestern het volgende:
Ik vraag me wel af waar de Emperor staat in dit verhaal. Sterker of zwakker dan de Skywalkers. Aan de ene kant denk ik: sterker. Want hij heeft geen moeite om Luke (bijna) te doden.
Het goede en het kwade houden elkaar toch in balans? In dat geval zouden ze steeds ongeveer even sterk moeten zijn?
Luke vroeg op een gegeven moment aan Yoda of dat de duistere kant van de force sterker is, Yoda antwoordde dat die verleidelijker is, niet sterker.

Ik hoorde trouwens bij een van de Youtubefilmpje een interessante mening waar ik nooit erg bij stil had gestaan aangezien ik veel te jong was toen ik voor het eerst de oude SW-films zag. De films zouden een reflectie zijn van de Vietnamoorlog, de USA (het keizerrijk) etc.
Het is interessant om eens vanuit dat perspectief naar de films te kijken. :)
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 16:28:34 #121
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158676226
Daisy Ridley heeft vandaag aangegeven dat ze tijdelijk gaat stoppen met Social Media.
Zal nu weer gaan voorbereiden op nieuwe SW
pi_158676266
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:28 schreef KingRadler het volgende:
Daisy Ridley heeft vandaag aangegeven dat ze tijdelijk gaat stoppen met Social Media.
Zal nu weer gaan voorbereiden op nieuwe SW
Gelijk heeft ze. :)
#NoDAPL
pi_158676327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

dat is al een paar keer voorbij gekomen...

[ afbeelding ]
Ah, deze kende ik nog niet.
Dit, dus.
pi_158676500
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:25 schreef Buitendam het volgende:
As for his weapon of choice, Abrams can confirm what many suspected: it’s a tool he crafted all by his lonesome. “The lightsaber is something that he built himself, and is as dangerous and as fierce and as ragged as the character,” Abrams says.
Het een sluit het ander dan toch niet uit? De lichtsabel flikkert omdat die van mindere kwaliteit is maar hiervoor kiezen de schrijvers omdat dit zijn persoonlijkheid ("dangerous, fierce and ragged") reflecteert.
Het is in ieder geval mooi bedacht. :)
#NoDAPL
pi_158676550
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mind Block.

Dat is bij Revan in Star Wars: Knights of the Old Republic ook gedaan.

Jedi die naar de Dark Side was gegaan is teruggehaald en zijn geheugen is gewist door het Jedi Council.
Als Rey inderdaad een jedi is (of jedi-leerling) en haar geheugen is gewist dan hoop ik dat ze dit verhaal laten zien met flashbacks.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')