donroyco | dinsdag 7 juli 2015 @ 13:06 | |||
Anno ooit:Bron Anno 2015, paar minuten geleden: | ||||
donroyco | dinsdag 7 juli 2015 @ 13:07 | |||
Hmm, misschien maar eens overwegen | ||||
buzz1291 | dinsdag 7 juli 2015 @ 15:53 | |||
En dan via een multi city open jaw retour naar Dusseldorf (geen A380 DBX-DUS) kan soms net iets goedkoper uitvallen. Of retour vanaf b.v. KUL. Even puzzelen dus. | ||||
Iemand91 | dinsdag 7 juli 2015 @ 16:31 | |||
In other news; gistermiddag in Chicago:
Als ik zo die foto kijk zou het mij niet verbazen dat daar een aantal kisten hebben gestaan die langer hebben moeten wachten dan dat ze uiteindelijk gevlogen hebben. | ||||
inkjet | dinsdag 7 juli 2015 @ 17:43 | |||
Ach als je pech hebt van LHR naar AMS duurt het taxien en wachten ook langer dan de vlucht. Zonder onweersbuien! | ||||
Iemand91 | dinsdag 7 juli 2015 @ 19:58 | |||
Aldus: SLM vervangt Palulu met een jongere Airbus 340-300 Bron: Starnieuws.com (Luchtvaartnieuws heeft het achter een Paywall zitten) | ||||
Fred | dinsdag 7 juli 2015 @ 22:13 | |||
Op Discovery is nu een docu over het zoeken in de afgelopen jaren naar Amelia Earhart. | ||||
Fiorano | woensdag 8 juli 2015 @ 10:03 | |||
Op Lagos heeft een Emirates 777 z'n Wingtip door de staart van een Hak Air (noooit van gehoord) 737 geboord. | ||||
Viezze | woensdag 8 juli 2015 @ 10:10 | |||
Gehakt is hier beter op zijn plaats | ||||
donroyco | woensdag 8 juli 2015 @ 10:28 | |||
| ||||
Fiorano | woensdag 8 juli 2015 @ 10:51 | |||
| ||||
Thetallguy | woensdag 8 juli 2015 @ 11:29 | |||
Goeie plek om je 737 te parkeren, en lekker opgelet door de Emirates crew | ||||
Fiorano | woensdag 8 juli 2015 @ 11:47 | |||
Die Emirates zit al helemaal aan de buitenkant van de baan, maar inderdaad dan moet je hem er niet langs proberen te frutten... | ||||
biertapper | woensdag 8 juli 2015 @ 14:39 | |||
Alle United airlines vluchten aan de grond door problemen met het check-in systeem. | ||||
Tinos85 | woensdag 8 juli 2015 @ 15:42 | |||
In januari waarschijnlijk lekker naar Thailand op vakantie, dan is natuurlijk de vraag welke maatschappij kiezen we. Aangezien ik toch wel een keer met de A380 wil vliegen twijfel ik tussen Emirates en Qatar Airways. Mensen hier ervaringen met die maatschappijen? | ||||
donroyco | woensdag 8 juli 2015 @ 15:48 | |||
Qatar vliegt (nog) niet op Amsterdam met de A380 | ||||
Tinos85 | woensdag 8 juli 2015 @ 15:49 | |||
Wel vanaf Doha naar Bangkok | ||||
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 15:50 | |||
Het zal elkaar niet veel ontlopen. Zowel Qatar als Emirates zijn prima maatschappijen. Uiteindelijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen. | ||||
Thetallguy | woensdag 8 juli 2015 @ 16:17 | |||
Luchtverkeersleider promoot de Android app van m'n broertje ook even https://www.facebook.com/(...)315530771117/?type=1 | ||||
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 16:25 | |||
CZ346 keert terug naar Schiphol blijkbaar, reden nog onbekend. | ||||
spapaars | woensdag 8 juli 2015 @ 16:27 | |||
edit, dubbelop bericht [ Bericht 56% gewijzigd door spapaars op 08-07-2015 16:34:46 ] | ||||
flipsen | woensdag 8 juli 2015 @ 16:34 | |||
Ze waren de dochter van de CEO vergeten? | ||||
Fred | woensdag 8 juli 2015 @ 16:36 | |||
Niet terug naar Schiphol zo te zien. Hij buigt nu af naar Hamburg? | ||||
buzz1291 | woensdag 8 juli 2015 @ 16:36 | |||
Die 787 van Qatar zit wel heel krappies. Heb je < 1,80 waarschijnlijk minder of geen last van. Doha is druk, Dubai drukker dan druk en altijd verplichte sightseeing voordat er eindelijk eens geland wordt. Maar kun je bij Emirates een 15:30 uur vlucht met 3 uur overstaptijd voor een redelijke prijs boeken, dan zou ik die nemen. Mag je zomaar 4 vluchten in een A380 maken. Kies wel een stoel in het voorste compartiment. Daar is het het rustigste. | ||||
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 16:38 | |||
Lijkt mij sterk op FL310. Maar een vreemde zaak is het wel. | ||||
spapaars | woensdag 8 juli 2015 @ 16:39 | |||
Geen idee, blijft op 31000 ft | ||||
Fred | woensdag 8 juli 2015 @ 16:41 | |||
Berlijn TXL? Wel vreemd dat-ie precies de Elbe volgt. Inmiddels al weer afgebogen.... | ||||
Sunri5e | woensdag 8 juli 2015 @ 16:45 | |||
Vreemd idd. | ||||
Iemand91 | woensdag 8 juli 2015 @ 16:50 | |||
De kist maakt rondjes voordat het terugkeert naar Amsterdam wegens technische redenen. Verwachte aankomsttijd in Amsterdam is 18:00 uur. Als dat lang gaat duren ziet het er naar uit dat we morgen dus weer 3 A380's hebben op Schiphol. EDIT: ben ik kinderachtig als ik zeg dat het op het punt staat om een 'interessante' vliegroute te maken? EDIT #2: Niet helemaal. [ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 08-07-2015 17:07:34 ] | ||||
Thetallguy | woensdag 8 juli 2015 @ 16:52 | |||
volle A380 naar PEK heeft aardig wat fuel aan boord, dus hij zal vast een paar rondjes moeten maken om het een en ander te dumpen, voordat ze terug kunnen naar AMS. | ||||
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 16:53 | |||
Technische problemen weeral. Lekkere start van CS | ||||
zlotka | woensdag 8 juli 2015 @ 17:03 | |||
Hadden ze vorige week ook al niet een kist met een technisch probleem op Schiphol staan? | ||||
spapaars | woensdag 8 juli 2015 @ 17:03 | |||
Aan het dalen | ||||
NewHorizon | woensdag 8 juli 2015 @ 17:09 | |||
In ander nieuws:http://www.telegraaf.nl/d(...)d_met_piloten__.html | ||||
Iemand91 | woensdag 8 juli 2015 @ 17:09 | |||
23 juni. Met als gevolgd dat op 24 juni er dus 3 A380's op Schiphol stonden. | ||||
spapaars | woensdag 8 juli 2015 @ 17:16 | |||
Nu rood gemarkeerd | ||||
zlotka | woensdag 8 juli 2015 @ 17:17 | |||
Komt dit niet doordat je op follow aircraft hebt geklikt ? | ||||
spapaars | woensdag 8 juli 2015 @ 17:19 | |||
Nee, volgens mij niet. | ||||
zlotka | woensdag 8 juli 2015 @ 17:19 | |||
Ah oke, viel mij ook al op maar dacht dat het daar door kwam | ||||
donroyco | woensdag 8 juli 2015 @ 17:19 | |||
Hij is bij mij nu ook rood. | ||||
zlotka | woensdag 8 juli 2015 @ 17:22 | |||
Verschillende meldingen nu op P2000 ook, is wel aan de postduifweg dus zegt me niet zoveel | ||||
donroyco | woensdag 8 juli 2015 @ 17:25 | |||
Ik denk dat ze klaar staan voor de baan op te gaan...
| ||||
zlotka | woensdag 8 juli 2015 @ 17:26 | |||
die meldingen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd, alhoewel het er wel erg veel zijn.. | ||||
donroyco | woensdag 8 juli 2015 @ 17:27 | |||
Er is genoeg opgeroepen in ieder geval Traumaheli is nu op weg naar Nieuwendijk, hartje centrum. Dus die is er niet. | ||||
donroyco | woensdag 8 juli 2015 @ 17:31 | |||
| ||||
Tinos85 | woensdag 8 juli 2015 @ 17:31 | |||
Lifeliner 1 en 2 wel toch? Tenminste stond er net. | ||||
donroyco | woensdag 8 juli 2015 @ 17:32 | |||
| ||||
flipsen | woensdag 8 juli 2015 @ 17:36 | |||
De 380 heeft dus geen mogelijkheid tot een fuel-dump? Snap nooit dat er toestellen zijn (en dan zeker zware jongens als deze) die dat niet kunnen. Wat als er rook in de cockpit ontstaat direct na de start? Sorry jongens, eerst nog een uurtje cirkelen want je kan niet landen met dit gewicht? Of dump eerst een paar passagiers?? | ||||
Tinos85 | woensdag 8 juli 2015 @ 17:36 | |||
Thanks. Ben langer dan 1.80 dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Dubai ben ik wel geweest dus weet wel wat ik kan verwachten. Vier vluchten met de A380 stond er inderdaad tussen. | ||||
NewHorizon | woensdag 8 juli 2015 @ 17:37 | |||
Dat heeft hij wel En als de nood echt aan de man is, dan laat je dat dumpen ook gewoon achterwege uiteraard. | ||||
Gezicht | woensdag 8 juli 2015 @ 17:50 | |||
Ben wel benieuwd wat er nu met die A380 aan de hand was om boven Zweden om te keren en weer op Schiphol te landen. | ||||
Blistering | woensdag 8 juli 2015 @ 17:51 | |||
Wordt gesproken over rook in de cabine. Situatie is onder controle in ieder geval, lifeliner is afgemeld. | ||||
NewHorizon | woensdag 8 juli 2015 @ 17:51 | |||
Even http://avherald.com/h?sea(...)earch.x=0&search.y=0 in de gaten houden | ||||
OEM | woensdag 8 juli 2015 @ 17:55 | |||
Wel of niet kunnen is dichtgetimmerd in de regeltjes, want (bijna) alles is dichtgetimmerd in de luchtvaart: FAR 25.1001 — Requires a fuel jettison system unless it can be shown that the airplane meets the climb requirements of FAR 25.119 and 25.121(d) at maximum takeoff weight, less the actual or computed weight of fuel necessary for a 15-minute flight comprising a takeoff, go-around, and landing at the airport of departure. http://www.flightsimaviation.com/data/FARS/part_25-1001.html | ||||
El_Grando101 | woensdag 8 juli 2015 @ 17:59 | |||
Verbranden ipv dumpen doen ze om milieu redenen? Boven max landing weight zit nog een marge? Als je halve kist in brand staat snap ik dat het je dan niet uitmaakt dat je door het landingsgestel heen knalt. | ||||
El_Grando101 | woensdag 8 juli 2015 @ 18:00 | |||
Leuke jet. Alleen snap ik niet hoe hier in godsnaam 6 mensen inpassen plus plee en alles. Huh wat doe ik verkeerd? | ||||
NewHorizon | woensdag 8 juli 2015 @ 18:04 | |||
Als je niet hoeft de dumpen moet je het niet doen inderdaad. Geen idee of ze wel hebben gedumpt overigens. Weet de getallen niet voor een A380, maar wel voor een B777. Als je dan echt MTOW weggaat dan heb je 100 ton te dumpen. Tegen een jettisonrate van 2.5 ton per minuut ben je daar zo 40 minuten mee bezig (zelfs nog iets langer aangezien de rate naar beneden gaat zodra de centertank leeg is). Het is in ieder geval niet zo dat je in 5 minuten klaar bent oid Verder zit er geen marge op. Te zwaar is te zwaar, dat doe je dus alleen als de nood zo hoog is dat het alternatief nog dramatischer is. | ||||
OEM | woensdag 8 juli 2015 @ 18:04 | |||
Leesvoer van Boeing: Overweight landing? Fuel jettison? What to consider. The article covers these facets of overweight landings and fuel jettisoning: Regulatory aspects. Safety and ecological aspects. Airplane structural capability. Airplane performance capability. Automatic landings. Overweight landing inspection requirements. http://www.boeing.com/com(...)07/article_03_1.html | ||||
biertapper | woensdag 8 juli 2015 @ 19:23 | |||
http://avherald.com/h?article=488ffe1c&opt=0 Mijn WTF van de dag | ||||
spapaars | woensdag 8 juli 2015 @ 20:44 | |||
A380 verhaal, met foto van het fuel dumping. http://avherald.com/h?article=48900729&opt=0 | ||||
El_Grando101 | woensdag 8 juli 2015 @ 20:47 | |||
Kort gezegd is het het dus geen probleem behalve als de flaps niet willen uitklappen en er dus met een te grote snelheid geland moet worden. Of als de flaps met een te hoge snelheid uitgeklapt worden. Interessant leesvoer! Ik zal dit informatie in mindere mate ook nog wel tegen gaan komen in mijn theorie. Het stukje te zwaar stijgen/landen dan. Vorige les oa speed changes geoefend en daar gaan de flaps gewoon bij uit op 90kts zoals je zelf ook weet. | ||||
Iemand91 | donderdag 9 juli 2015 @ 00:32 | |||
Net niet: Deze kist (B-6137) vertrekt morgen om 12:00 uur. De andere CZ A380 (B-6136) komt om 04:48 uur binnen en vertrekt weer om 14:50 uur. De Emirates A380 (A6-EOI) komt om 13:20 uur binnen en vertrekt om 15:20 uur. De CZ kist van gisteren vertrekt dus net te vroeg, of de Emirates kist komt te laat binnen; net hoe je het bekijkt. | ||||
spapaars | donderdag 9 juli 2015 @ 06:05 | |||
edit | ||||
The_stranger | donderdag 9 juli 2015 @ 12:16 | |||
Er zijn ook grotere vliegtuigen die niet eens kunnen dumpen. Een airbus330 bijvoorbeeld. In het geval van een terugkeer met een gewicht boven het max landing gewicht kan deze gewoon landen en daar is een mooie procedure voor geschreven. Daarnaast als je van een baan weg kan met max gewicht, kun je er ook op landen. | ||||
donroyco | donderdag 9 juli 2015 @ 12:24 | |||
Jammer dat de A380's niet vaak over de stad gaan | ||||
Iemand91 | donderdag 9 juli 2015 @ 13:33 | |||
Half waar. Op de A330-300 was/is het inderdaad niet mogelijk; op de -200 is het een optie. Dat was omdat bij de -300 de centre fuel tank niet geactiveerd was en deze versie dus ook minder brandstof mee kon nemen dan de -200. Maar nu er ook de A330HGW is (waar deze tank is geactiveerd) weet ik niet of het daar wel een optie voor is. Pretty much. Elk vliegtuig kan @ MTOW met alleen de wielremmen stoppen @ V1 snelheid. Als dat kan; kan het ook op dezelfde baan landen. Ligt aan de aanvliegroutes. Die van de Oostbaan en baan 24 (Kaagbaan richting het zuiden) komen over Amsterdam, en laat dat nou de banen zijn waarop de A380 niet mag landen. | ||||
derLudolf | donderdag 9 juli 2015 @ 19:37 | |||
Ik was vandaag buiten aan het werk vlakbij de Nordhorn Range, waar ze een oefening hadden. Wel vet om te zien, ze komen erg laag over. Volgens mij waren het Eurofighters | ||||
inkjet | donderdag 9 juli 2015 @ 19:48 | |||
Verschil is wel dat bij de landing, tenzij hij extreem gladjes verloopt, meer krachten op het landing gear komen dan bij de start. | ||||
spapaars | donderdag 9 juli 2015 @ 21:21 | |||
Achteruit vliegen zie je niet dagelijks.. | ||||
inkjet | donderdag 9 juli 2015 @ 21:39 | |||
Dat zie je wel vaker bij de KZT. Er lijkt iets met de transponder waardoor FR de mist ingaat. | ||||
Iemand91 | donderdag 9 juli 2015 @ 21:49 | |||
Afhankelijk van type toestel is dat geen probleem of erg genoeg om even in de hangar te zetten voor controle. De reden dat die kist een landing @ MTOW zou moeten maken kost waarschijnlijk meer tijd/onderhoud/controle dan de kist nakijken vanwege te zware landing. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 09-07-2015 22:00:01 ] | ||||
Amplifier | donderdag 9 juli 2015 @ 21:54 | |||
Wat is er met de UKL4011 aan de hand? Er staat geen aankomsttijd bij de Antonov op FR. | ||||
kikoooooo | vrijdag 10 juli 2015 @ 09:34 | |||
Mn moeder vliegt morgen van Singapore naar Denpasar, SQ946. IEmand enig idee waar ik fatsoenlijk in de gaten kan houden of deze vlucht gaat, ivm die vulkaanuitbarstingen en gecancelde vluchten? | ||||
LintuxCx | vrijdag 10 juli 2015 @ 09:47 | |||
Vluchtnummer op Google invoeren geeft je vrij up-to-date info. Flightstats ook, die haalt z'n info ws uit dezelfde bron. Vliegveld website ws ook wel. Evt kun je de airline nog via Twitter proberen te benaderen voor eerdere info. Of kijken wat er verder met vluchten in die regio gebeurt momenteel. | ||||
Iemand91 | vrijdag 10 juli 2015 @ 12:57 | |||
Daar lijkt het op:
| ||||
Fred | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:31 | |||
Ze hebben bij Arke dit jaar wel heel subtiel duidelijk gemaakt dat de N738MA voor Arke vliegt: Bij de OY-JTD van Jettime ook: De G-RAJG is nog subtieler (die vliegt ook voor JAF): De SE-DZV vliegt "gewoon" in zijn TUIfly Nordic livery: [ Bericht 4% gewijzigd door Fred op 10-07-2015 17:29:34 ] | ||||
Fred | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:43 | |||
Het zomerseizoen is begonnen en daarmee ook de klachtenregen over "de gewijzigde vluchttijden". Ik verbaas me er nog steeds over dat mensen anno 2015 nog steeds niet lijken te (willen) begrijpen dat als je met een (vakantie)charter vliegt de vluchttijden inderdaad kunnen wijzigen en dat een x-daagse vakantie altijd 2 reisdagen bevatten. (al blijven die klachten soms wel komisch om te lezen ) [ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 10-07-2015 15:49:04 (typo... tijd voor weekend ) ] | ||||
donroyco | vrijdag 10 juli 2015 @ 15:47 | |||
Tja, Henk en Ingrid willen ook eens all inclusive naar Turkije... | ||||
Sunri5e | vrijdag 10 juli 2015 @ 16:16 | |||
Met de NM738MA vlieg ik over 2,5 week. Doet de Arke crew zelf die vlucht? | ||||
Thetallguy | vrijdag 10 juli 2015 @ 16:23 | |||
Dat lijkt mij 2,5 week vooraf toch nog niet zo heel zeker? Deze heeft ook nog eens dezelfde config als de eigen Arke 737s dus deze kunnen heel makkelijk geswitcht worden. De Jettime en Cello kisten hebben allebei een stuk minder stoelen dus hier is het schuiven al een stuk minder flexibel | ||||
Fred | vrijdag 10 juli 2015 @ 17:43 | |||
Ik zie nu dat er typo in mijn post zit, het is de N738MA. Van de cabincrew is op zijn minst één flight attendant van Arke. De flightcrew kán van Arke zijn, maar in de zomer worden ook extra vliegers ingehuurd en dat zijn niet altijd Nederlanders. Inderdaad, bij Arke weet je pas zeker in welk toestel je vliegt op het moment dat je gaat boarden. Zeker op de vakantie vlluchten naar Middellandse Zee wordt nog wel eens gewisseld. | ||||
inkjet | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:05 | |||
Heeft iemand al een idee welke Fokker 70's WFU gaan als de eerste twee nieuwe toestellen voor KLM-C komen dit jaar? | ||||
Iemand91 | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:46 | |||
En een heads-up; de 2e geleverde 242t A330-300 (N824NW voor Delta) vliegt momenteel boven de Atlantische Oceaan richting Amsterdam. Verwachte aankomsttijd is 12:52 uur vanuit Minneapolis. Om 15:10 uur gaat ze weer retour. Dit is de eerste commerciële vlucht van deze kist: Goed nieuws / slecht nieuws (net hoe je het bekijkt): Gepensioneerde Martin Mars helpt bij blussen bosbranden Van de 7 gebouwde exemplaren - tussen 1945 en 1948 - is dit de enige die nog vliegt. | ||||
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:54 | |||
Ziet er erg mooi uit, die a330 van Delta | ||||
inkjet | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:46 | |||
Volgens de planning komt ze morgen weer | ||||
derLudolf | zondag 12 juli 2015 @ 14:26 | |||
Er vliegt nu een Pax kist dusdanig laag over omgeving Emmen dat ik hem hoor. Zo laag heb ik ze nog niet zien vliegen hier. | ||||
Fred | zondag 12 juli 2015 @ 14:36 | |||
Dat was een van de zomerleases van Transavia: http://www.flightradar24.com/TRA80P/6c7c7a2 Misschien de daling iets te vroeg in gezet? | ||||
Sunri5e | dinsdag 14 juli 2015 @ 14:39 | |||
Dat had niemand natuurlijk verwacht..... | ||||
Iemand91 | woensdag 15 juli 2015 @ 00:53 | |||
Na 36 jaar is deze kist inderdaad niet meer.
Het verwoeste wrak is te zien op Google Maps. (Zoals je kunt zien zijn daar nog meer vliegtuigen verwoest) Hier een foto de Luchthaven van Aden van dezelfde datum als m'n post hierboven (19 maart) gemaakt tijdens zware gevechten. Door deze gevechten moest de luchthaven sluiten en passagiers werden uit vliegtuigen gehaald. De 747SP is op de achtergrond nog te zien: De 26e gebouwde 747SP vloog op 29 november 1979 voor het eerst. Vloog als N604BN kort voor Braniff International Airways waar het o.a. op de route Dallas - Los Angeles - Hong Kong werd ingezet. Daarna vloog het een decennia als LV-OHV voor Aerolineas Argentinas: Daarna 5 jaar als 3B-NAQ voor Air Mauritius: Vanaf 1996 wordt het een privejet, eerst voor Qatar (nog met een kale Air Mauritius livery): En vanaf 2000 voor de Republiek Jemen: En nu dus verwoest. Hiermee blijven van de ooit 45 gebouwde 747SP's nog maar 27 over waarvan 13 in gebruik. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 15-07-2015 13:17:54 ] | ||||
Blistering | woensdag 15 juli 2015 @ 09:24 | |||
Fred | woensdag 15 juli 2015 @ 10:48 | |||
Originele plek om je vliegtuig aan de grond te zetten: http://6abc.com/news/poli(...)n-nj-highway/851074/ | ||||
Fred | woensdag 15 juli 2015 @ 10:57 | |||
En net als je denkt dat het einde van de productie van de 767 in zicht lijkt te komen:Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat MartinAir zo aan het krimpen is, je zou bijna gaan denken dat ze geen vracht meer willen vervoeren. | ||||
Viezze | woensdag 15 juli 2015 @ 12:30 | |||
Er is natuurlijk een groot verschil tussen een wereldwijde freight forwarder zoals FedEx en een relatief klein "transportbedrijf" zoals Martinair. Denk dat daar een deel van het probleem zit. | ||||
Sunri5e | woensdag 15 juli 2015 @ 12:42 | |||
Het is toch al jaren duidelijk dat Martinair er uiteindelijk mee gaat stoppen? | ||||
flipsen | donderdag 16 juli 2015 @ 01:52 | |||
Het heeft eigenlijk niets met PTA te maken, maar ik vond deze toch wel heel erg mooi: | ||||
kikoooooo | donderdag 16 juli 2015 @ 02:12 | |||
Zit in Berlijn en deze haalde me net uit m'n slaap. Kolere wat een pokkeherrie, niet normaal. | ||||
Thetallguy | donderdag 16 juli 2015 @ 08:45 | |||
Aardige analyse (zoals wel vaker) van ANNA.aero over een mogelijke Ryanair base op Amsterdam http://www.anna.aero/2015(...)y-new-route-targets/ (hoewel ik AMS-BVA nogal onwaarschijnlijk acht) | ||||
Karstman | donderdag 16 juli 2015 @ 21:07 | |||
Aparte gewaarwording vandaag, zeker een dag voor MH 17. Zat rond 4 uur op het terras komt er een 747 van Malaysia laag en via een rare route over. Net even terug gekeken en hij bleek toch nog op 1900ft te zitten, lijkt toch altijd lager zo'n joekel boven de stad. Blijkt trouwens dat de data van Flightradar niet heel accuraat is, zit er zeker 2km naast... | ||||
inkjet | donderdag 16 juli 2015 @ 21:45 | |||
De situatie op FR is altijd die van een seconde of dertig geleden, dat scheelt ook. | ||||
Iemand91 | donderdag 16 juli 2015 @ 21:54 | |||
Om eerlijk te zijn; elke keer als ik een Malaysia 777 zie denk ik ook direct terug naar MH17. Helaas...
Nope, wat hier rondvliegt (Europa) is live d.m.v. ADS-B en MLAT. FAA data is wel met vertraging: http://www.flightradar24.com/faq | ||||
Karstman | donderdag 16 juli 2015 @ 22:03 | |||
Ah vandaar! | ||||
inkjet | donderdag 16 juli 2015 @ 22:06 | |||
De vertraging van 30 seconden komt door het streamen van de gegevens, niet omdat FR ze niet meteen doorstuurt. | ||||
donroyco | donderdag 16 juli 2015 @ 22:14 | |||
Haneda Airport Tilt Shift and Time Lapse https://vimeo.com/133421230 | ||||
kikoooooo | donderdag 16 juli 2015 @ 22:18 | |||
Welnee | ||||
Iemand91 | donderdag 16 juli 2015 @ 22:21 | |||
Nope. Als ik het geluk heb dat hier een kist laag overkomt naar Schiphol (of met goed weer een 777 van/naar Tokio/Parijs) dan is dat 100% live. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-07-2015 22:27:53 ] | ||||
inkjet | donderdag 16 juli 2015 @ 22:34 | |||
Nou, dan is dat misschien niet zo lang geleden verbeterd. Ik zal er weer eens op letten wat de vertraging is. | ||||
Blistering | donderdag 16 juli 2015 @ 23:45 | |||
Ik ben momenteel vrij actief bezig met het verzamelen van modelvliegtuigen, en mijn oog viel vandaag op de ''Pokemon'' liveries. All Nippon Airways heeft schijnbaar een tijd lang enkele vliegtuigen uit de floot omgetoverd tot Pokemons. Het begon met JA8965 in 1998: Een jaar later volgde de JA8962 en de JA8964: Ook de JA8569 (767) en JA8578 (767) hebben er in 1998 aan moeten geloven: Mijn favoriet is echter de JA8957, waarvan het schaalmodel blijkbaar bijzonder zeldzaam is (in 2004 geproduceerd door Phoenix). Dit vliegtuig is in 1992 geleverd aan ANA, en heeft in zijn eerste jaren met het volgende jasje gevlogen: Totdat ook deze dame er in 2004 aan moest geloven: Met haar broertje, de JA8956 in 2009: Met haar nieuwe jas heeft de JA8957 nog door mogen vliegen tot 2013, waarna haar diensten niet meer nodig waren. Op 25 oktober 2013 is ze naar haar laatste rustplaats gebracht, te weten Tupelo Regional Airport, waar ze vervolgens uit elkaar gehaald is voor onderdelen. Het moraal van dit verhaal: ik ga proberen dit model z.s.m. te bemachtigen, dan zullen de andere Pokeplanes snel volgen | ||||
#ANONIEM | donderdag 16 juli 2015 @ 23:51 | |||
Sinds wanneer zijn de aanvliegroutes voor de polderbaan vanaf het noorden 's nachts anders. En waarom? Mij lijkt dat je zo meer overlast veroorzaakt, en een rare bocht moet maken. Ik kan er op internet niks over vinden. Groen is de nieuwe aanvliegroute, en rood de oude. | ||||
nattermann | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:07 | |||
1 Jaar geleden alweer. | ||||
NewHorizon | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:14 | |||
Rood is de ARTIP 2C, groen de ARTIP 3B. Beiden worden gevlogen tijdens de nighttransition, het is dus niet zo dat het een nieuwe route is. ARTIP 3B is makkelijker te plannen icm verkeer op de SUGOL en RIVER 3B transities. Daar is het dus een beetje van afhankelijk. | ||||
nattermann | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:19 | |||
Luchtverkeersleiding Nederland sluit nachtelijke landingsroute Link geplukt van de facebookpagina Dutch Flightradar24 | ||||
#ANONIEM | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:20 | |||
Oke, ik zie trouwens dat ik het een beetje raar heb uitgetekend. Maar het valt mij op omdat ik al een paar keer wakker ben geworden van een airbus A380, die hier (Emmeloord) Al op 10.000 FT vliegt, en dan nog een behoorlijk stuk moet afleggen Niet dat ik het erg vind, maar het is mij nooit eerder opgevallen zo laag en deze route. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:21 | |||
Ah dus toch, meestal komen ze trouwens wat noordelijker uit dan ik heb uitgetekend. | ||||
Specularium | vrijdag 17 juli 2015 @ 00:22 | |||
Daar schrok ik ook een beetje van ja. | ||||
The_stranger | vrijdag 17 juli 2015 @ 12:24 | |||
De route die je plaatje laat zien is ook niet standaard. Ruwweg komen vliegtuigen (uit het oosten en noorden) vanaf Enschede (navigatie punt NORKU) of Groningen (EEL) en vliegen dan naar Lelystad (ARTIP). Op dat ARTIP punt moeten ze onder de 10.000 voet zitten en vanaf dat punt volgen ze de route naar de desbetreffende nadering. Voor de polderbaan waren er twee routes, de ARTIP 2c en ARTIP 3b. De eerste was korter, maar inmiddels afgeschaft. In plaats daarvan wordt de 3b gevlogen, dus er wordt (veel) meer brandstof verstookt, maar is wel stiller voor de mensen op de grond. Omdat de 3b zo lang is, zullen de meeste (Nederlandse) vliegtuigen dan ook vragen om boven ARTIP niet op 10.000 te mogen vliegen, maart iets hoger. Zodoende is er nog minder lawaai, maar is het vooral zuiniger (hoger vliegen/later dalen kost minder brandstof). Buitenlandse maatschappijen zullen dat niet zo snel vragen dus zitten al bij Lelystad (of eerder) al op 10.000 voet. Luchtverkeersleiding kan daarnaast, zoals op het plaatje, een vliegtuig een meer directe route geven. | ||||
Fred | vrijdag 17 juli 2015 @ 14:13 | |||
Van de week mijn volgende vakantie geboekt en daarbij viel het me op dat Arke weer eens hun prijsbeleid voor stoelreserveringen heeft aangepast. Dit keer lijken ze geïnspireerd door Thomson, want ze hebben nu uitgevonden dat je mensen extra kan laten betalen voor extra beenruimte, bij de nooduitgang, de voorste rij en zelfs om naast het raam te zitten: En het werkt, want ik wil op de eerste rij zitten en ga daar die 2 euro extra per vlucht toch voor neerleggen. | ||||
flipsen | vrijdag 17 juli 2015 @ 17:48 | |||
Maar ze hebben dan wel weer een 3-3-3 opstelling in de Dreamliner en geen 3-4-3 | ||||
Tinos85 | vrijdag 17 juli 2015 @ 17:59 | |||
Welke maatschappij heeft 3-4-3 in de 787 dan? | ||||
flipsen | vrijdag 17 juli 2015 @ 18:37 | |||
Las daar laatst iets over, volgens mij hier, dat steeds meer maatschappijen vroegen om een 3-4-3 opstelling, maar kan het zo gauw niet meer terugvinden. | ||||
Iemand91 | vrijdag 17 juli 2015 @ 19:46 | |||
Ik denk dat je het over de 777 hebt, niet de 787. 3-3-3 in de 787 is standaard en schijnt ook vrij ruk te zijn. Kijk je naar Qatar Airways (de enige maatschappij die zowel de 787, A350 én A380 vliegt) zit je in 787 het minst breed; 16.89 - 17.28". Zij stoppen in hun 787 evenveel stoelen op een rij als in hun 777's terwijl die 777 38 centimeter bredere cabine heeft... | ||||
larsico | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:17 | |||
Denk dat je onderstaande afbeelding hier bent tegengekomen: Kon mij ook herinneren dat ik ergens iets had gelezen over de stoelindeling van een 787 | ||||
flipsen | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:23 | |||
Dat wasd het inderdaad! Sowieso is 3-2-3 ook wel raar... dat is dan toch meestal 2-4-2 (Airbus 340). Kan me even niet herinneren hoe de indeling was in de 787 van LAN Chile, maar volgens mij 2-4-2. | ||||
Tinos85 | vrijdag 17 juli 2015 @ 20:43 | |||
LAN heeft 3-3-3 in de Dreamliner. | ||||
derLudolf | vrijdag 17 juli 2015 @ 22:20 | |||
Ik zag vandaag 4 Tornado's overvliegen op 150 tot 200m. Erg imposant | ||||
Iemand91 | vrijdag 17 juli 2015 @ 22:42 | |||
Dit wil je niet op je hoofd krijgen Metalen deel van Boeing 777 slaat dwars door dak in China
Oh, enne | ||||
flipsen | vrijdag 17 juli 2015 @ 23:34 | |||
Schrikken ja, maar aan de andere kant... door dat dak zouden de mussen nog heenvallen | ||||
flipsen | vrijdag 17 juli 2015 @ 23:35 | |||
Jup, ik weet het weer. Op onze laatste reis met die 787 van Sao Paolo naar Santiago zaten we op de allerlaatste rij, wat eigenlijk crew-rest was. Meer beenruimte en maar 2 stoelen naast elkaar | ||||
biertapper | zaterdag 18 juli 2015 @ 13:19 | |||
https://www.facebook.com/armeedelair/videos/987874767923487/ | ||||
donroyco | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:50 | |||
Vraag: is er een website waar je verschillende modellen kunt vergelijken (bijvoorbeeld interieurfoto's, afmetingen, spanwijdte etc. etc.)? | ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:55 | |||
3-4-3 past niet in een 787. 3-3-3 is idd 3x niets. De stoelen zijn zelfs iets smaller dan wat gebruikelijk was in de "Thomson" 767's van Arke (2-4-2) en die waren al een stuk krapper ten op zichte van de "Air Holland" 767's (2-3-2). Veel klachten gaan nu meer over de beenruimte (die is vooraf goed gecommuniceerd), maar over de breedte van de stoelen. Op short-haul wordt wel geaccepteerd dat je in een 737 weinig ruimte hebt, maar de gemiddelde reiziger verwacht op een long-haul toch wat meer ruimte. En dan kom je bedrogen uit met een 787, vooral omdat Arke hin het verkooppraatje vooral benadrukt hoe ruim dat toestel wel niet is. Tenzij je voor een upgrade kiest, maar dat je kost gauw 300 tot 500 euro per ticket extra op een retourtje. Als je met je 2.3 kinderen op stap gaat is dat voor veel mensen niet meer op te brengen. | ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 17:57 | |||
Afmetingen, spanwiijdte etc. zijn online goed te vinden. Seatguru heeft van een groot aantal airliners de interieurgegevens, maar die is lang niet compleet en niet altijd accuraat. | ||||
donroyco | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:02 | |||
Thanks! Maar er is dus geen website waar je zeg maar twee modellen bij elkaar kunt zetten en dan bijvoorbeeld zo'n overzicht krijgt... | ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:06 | |||
Ik ken er geen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan Misschien komt dit in buurt: http://planes.axlegeeks.com/ | ||||
donroyco | zaterdag 18 juli 2015 @ 18:08 | |||
Dat komt inderdaad al aardig in de buurt | ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 19:13 | |||
Over de 767's van Arke/Air-Holland gesproken, dit is volgens mij de minst bekende: Dit is de PH-AHM. Een 767-200 die Air Holland in 1991 leasde van Britannia (Nu bekend als Thomson, waar de PH-OYE,-OYI,-OYJ ook vandaan kwamen) om het toestel vervolgens samen met Air Aruba te exlploiteren op de route Aruba - Amsterdam. Air Aruba was opgericht kort na het onstaan van de status aparte in 1986 (en 15 jaar geleden op de fles gegaan) en zoals het een voormalige Nederlandse kolonie betaamd moet er natuurlijk wel gevlogen worden naar Amsterdam. In plaats van eigen toestel(len) koos Air Aruba voor een (kortstondig) avontuur met Air Holland. Helaas was de markt nog lang niet klaar voor een extra aanbieder en de handdoek werd dan ook al snel weer in de ring gegooid. Het massatoerisme stond nog in de kinderschoenen op Aruba in die tijd. in 2004 heeft de geschiedenis nog maals uitgewezen dat er maar plaats voor 2/3 aanbieders tussen Amsterdam en de ABC-eilanden. In 2004 is het onder de naam DutchCaribbeanExel nog geprobeerd (uit een deel van de boedel van het toen écht failliete Air Holland), maar ook dat was geen succesnummer. Pas toen TUI de boel overnam in 2005 en met ArkeFly begon het weer een beetje te lopen. Het vertrek van Martinair heeft er vast aan bijgedragen dat Arke(Fly)/TUI zo heeft kunnen groeien. Aanvulling: De PH-AHM is niet de enige 767-200 die bij Air Holland heeft gevlogen. De G-BRIF (eveneens lease van Britannia) heeft wel als enige 767 in de "klassieke" Air Holland livery gevlogen: [ Bericht 19% gewijzigd door Fred op 18-07-2015 20:12:39 ] | ||||
Blistering | zaterdag 18 juli 2015 @ 19:23 | |||
Nou, tis wat. Je krijgt het er warm van, of niet dan? | ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 19:23 | |||
Mijn keyboard had alleen nog maar zin in de 'F' | ||||
Blistering | zaterdag 18 juli 2015 @ 19:24 | |||
| ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 20:35 | |||
Nee, geen photoshop, maar de VFW-Fokker 614. Of eigenlijk de VFW-614, Fokker is alleen maar toegevoegd aan de naam omdat de bedrijven een jaar voor de oplevering van het toestel waren gefuseerd. De motoren waren op de vleugesl geplaatst met het idee dat er dan minder rotzooi in komen. Er zijn slechts 19 exemplaren gebouwd, de Friendship 27 van Fokker was beter | ||||
Blistering | zaterdag 18 juli 2015 @ 20:49 | |||
Vind ik leuk. Grappig model, lelijke livery. | ||||
donroyco | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:15 | |||
Nieuw logo voor GOL | ||||
Fiorano | zaterdag 18 juli 2015 @ 21:54 | |||
Is daar ook niet een iets meer populaire militaire versie van? | ||||
flipsen | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:12 | |||
Niet echt een verbetering? Vond de oude altijd wel ok, nieuwe voegt weinig toe. | ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:17 | |||
Er hebben er in totaal 3 bij de Luftwaffe gevlogen. VFW maakte wel de VAK191B: En dit ... ehm ... ding: | ||||
donroyco | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:19 | |||
Wel duidelijker dan het vorige logo. | ||||
Fred | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:20 | |||
Mwah, ik denk dat een leek GOOL ziet staan en niet GOL. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 18 juli 2015 @ 22:27 | |||
http://www.aviatorjoe.net/go/compare/ | ||||
Iemand91 | zondag 19 juli 2015 @ 16:54 | |||
Voor wie het nog niet opgevallen is; bij alle kisten met de '95 years' sticker is deze nu weer verwijderd. Ze zaten op elk type wide-body; MD-11: (PH-KCE), A330-200 (PH-AOE), A330-300 (PH-AKF), 777-200 (PH-BQB), 777-300 (PH-BVK), 747-400 (PH-BFI) en 747-400M (PH-BFH). Begin oktober kreeg de (nog even) vliegende PH-KCE als eerste de sticker en in de afgelopen 3 maanden zijn ze allemaal weer verwijderd. | ||||
El_Grando101 | zondag 19 juli 2015 @ 17:00 | |||
Bijbetalen voor raamplaats man man. Straks kan je voor het gebruik van het toilet aan boord ook nog betalen. Bij de blauwe trots kreeg ik laatst voor noppes een nooduitgang plek na een beetje zeuren. Zo hoort het ook bij zo'n maatschappij. | ||||
donroyco | zondag 19 juli 2015 @ 17:20 | |||
Thanks! | ||||
Woods | zondag 19 juli 2015 @ 17:59 | |||
Ik denk dat op die manier in ieder geval minder mensen kiezen voor een raamplek, waardoor de reguliere plekken weer gewild worden. Op die manier ga je veel lege plekken krijgen denk ik. | ||||
DaMook | zondag 19 juli 2015 @ 18:06 | |||
Als ik daardoor aan het raam kan zitten wil ik er gerust een paar euro voor betalen, ik wil namelijk perse aan het raam zitten. | ||||
boriq | zondag 19 juli 2015 @ 18:11 | |||
Wat is je reden daarvoor? (het is geen kritiek oid) Zodat je niet aan de kant hoeft als er iemand naar het toilet moet of voor het uitzicht? Ik zit zelf altijd aan het gangpad, zodat ik mijn benen daar in kan leggen. | ||||
derLudolf | zondag 19 juli 2015 @ 18:16 | |||
idd, zorg vaak ook dat ik bij kan zitten | ||||
flipsen | zondag 19 juli 2015 @ 18:16 | |||
Op langere vluchten wil ik bij het raampje omdat ik dan met mijn hoofd tegen de wand kan leunen, de enige manier dat ik met veel geluk nog net een beetje kan slapen. Nekkussentjes werken niet bij mij... | ||||
DaMook | zondag 19 juli 2015 @ 20:18 | |||
Het zicht, ik zit in een auto al niet graag op de bijrijders stoel, buiten dat ik in een auto graag de controle heb, vind ik het uitzicht vanuit een vliegtuig geweldig. | ||||
Iemand91 | zondag 19 juli 2015 @ 20:28 | |||
Dat blijkt F-GSQF van Air France te zijn die afgelopen maandag vlucht 111 (Shanghai - Parijs) uitvoerde. En in tegenstelling tot wat luchtvaartnieuws bericht: Gaat het dus niet om afgelopen vrijdag maar afgelopen maandag en vloog de kist op 3700 meter hoogte toen het stuk losliet en naar beneden viel. (Bron) Enne, het ziet er naar uit dat we onderstaande kist niet op Eindhoven zullen zien vanaf november. De plannen om vanaf dan tweewekelijks naar Aruba en Curaçao te gaan vliegen schijnen niet door te gaan wegens veiligheidsredenen die de overheden hebben geopperd: [ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 19-07-2015 20:40:11 ] | ||||
OEM | zondag 19 juli 2015 @ 21:12 | |||
Ik wil Air France elke keer (tegen beter weten in) het voordeel van de twijfel geven, maar: Passagiers waren al niet veilig bij AF, maar mensen op de grond zijn hun leven dus ook niet zeker. Betreffende onderdeel zit hier trouwens (maar dan aan de rechterkant): | ||||
Woods | zondag 19 juli 2015 @ 22:55 | |||
Bevindt het betreffende deel zich aan de buitenkant want je landinggear gooi je niet los op 3700 meter? | ||||
Iemand91 | zondag 19 juli 2015 @ 23:07 | |||
'Airbus komt met update A380' Dit zag ook niemand aankomen. Emirates heeft weer haar zin gekregen. | ||||
OEM | zondag 19 juli 2015 @ 23:24 | |||
Yep, het is het driehoekje hieronder: | ||||
Pleasureman_Gunther | maandag 20 juli 2015 @ 07:42 | |||
Gisteren zag ik een 767 van BA op Schiphol staan, en blijkbaar vliegt deze (bijna) dagelijks de BA429 naar LHR. Is dat de kortste widebody-vlucht vanaf Schiphol? | ||||
Thetallguy | maandag 20 juli 2015 @ 08:33 | |||
AMS-LGW van Garuda met de 777 is 5 kilometer korter | ||||
Blistering | maandag 20 juli 2015 @ 13:50 | |||
Blijkbaar heb ik die vlucht woensdag a.s. Ik dacht dat het een A320 zou zijn, maar het is gewoon die 767. Vind ik heel leuk | ||||
Ferry_76 | maandag 20 juli 2015 @ 15:38 | |||
Gisteren weer eens vluchtje gemaakt met de Classic Wings Antonov An-2; met negen man in de cabine, kleine stoeltjes, bak herrie, geen service aan boord, alles rammelt en schud en de motor is niet alleen duidelijk te horen en te voelen maar ook te ruiken. Maar wat is dat gaaf om (weer) eens mee te maken zeg! Nog gaver was dat de DeHavilland DHC-1 Chipmunk van hetzelfde bedrijf ook meevloog in formatie, wat erg leuke fotomomentjes opleverde: | ||||
flipsen | maandag 20 juli 2015 @ 16:09 | |||
Mogen wij jaloers zijn? Ja, wij mogen jaloers zijn | ||||
Fred | maandag 20 juli 2015 @ 16:22 | |||
Dat was toch omdat de overheid bang is dat er een nieuwe route voor bolletjesslikkers wordt geopend en dat ze niet de mogelijkheid hebben om er iets aan controle te doen op Eindhoven? | ||||
Iemand91 | maandag 20 juli 2015 @ 16:44 | |||
Jup. Enne, gaaf hoor Ferry! | ||||
Ferry_76 | maandag 20 juli 2015 @ 17:16 | |||
Via de website kan je zelf zo een vluchtje boeken, het is zeker het geld waard vind ik. | ||||
flipsen | maandag 20 juli 2015 @ 17:36 | |||
Probleempje zijn de bijkomende kosten in het retourtje Bariloche - Buenos Aires - Amsterdam - Buenos Aires - Bariloche | ||||
Ferry_76 | maandag 20 juli 2015 @ 17:42 | |||
Ach joh, dat heb je er toch wel voor over...? | ||||
donroyco | maandag 20 juli 2015 @ 17:46 | |||
| ||||
Iemand91 | maandag 20 juli 2015 @ 22:27 | |||
Negentienjarige piloot in dienst bij Brussels Airlines. And I'm just sitting here... Schiphol had gisteren ook een leuke bezoeker uit Helsinki; eens wat anders dan hun gebruikelijke A32*: Schijnbaar de eerste keer dat die op Schiphol kwam (i.i.g. sinds november 2009): Bron Net als vorig jaar heeft Boeing weer haar steun gegeven aan de Seattle Seahawks: Ditmaal op ln 1520; een 747-8F, vorig jaar op ln 1437. | ||||
Woods | maandag 20 juli 2015 @ 22:59 | |||
A340 prachtig apparaat maar danwel de 500-600. Vind vooral dat main landig gear er idioot uitzien en de motoren erg klein i.v.t. tot de 500-600. Idem dito voor de A330-200. Subliem Trouwens, hoe kan een A340 een veel groter bereik hebben dan een A330 terwijl hij 2 motoren extra heeft? | ||||
Iemand91 | maandag 20 juli 2015 @ 23:24 | |||
Komt omdat op de A340-200 en -300 CFM International CFM56 motoren zitten; een familie motoren die bijvoorbeeld ook op de A320 en 737 voorkomen. Op de -500 en -600 zitten Rolls-Royce Trent 500 motoren de per stuk in sommige gevallen bijna tweemaal zo krachtig zijn. Meer motoren betekent niet per definitie lager vliegbereik hè. Anywho; o.a. hoger Maximum takeoff weight (MTOW) wat o.a. neerkomt grotere brandstoftanks. Maar de A330 is in de jaren enorm verbeterd en zo is ook het vliegbereik enorm toegenomen. Nu is er bijvoorbeeld ook de 242t A330-300 waar Delta nu mee begint te vliegen waar o.a. de centrale brandstoftanks zijn geactiveerd (die op de A330-200 al in gebruik waren). Deze kisten halen nu afstanden die bijna tweemaal zo groot zijn als in het begin. [ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-07-2015 23:35:08 ] | ||||
LintuxCx | maandag 20 juli 2015 @ 23:48 | |||
Wow, op z'n negentiende ook al genoeg uren bij elkaar gesprokkeld op z'n ATPL? | ||||
Woods | dinsdag 21 juli 2015 @ 00:02 | |||
Ik snap dat het hele andere motoren zijn, en zo te horen zijn ze flink krachtiger ook. Betekent dit dat ze door hun power eigenlijk minder verbruiken dan anders heb je toch alsnog 2 maal zoveel brandstof nodig(en tanks). Heb een klein jaarde opleiding vliegtuigmonteur gevolgd dus ken de basis principe van het vliegen, ben zelfs enkele keren bij KLM in de hangar geweest. Machtig allemaal. Nadeel was dat de 747's er zogoed als uitgaan waardoor alleen de 777 over zouden blijven. | ||||
The_stranger | dinsdag 21 juli 2015 @ 09:37 | |||
Je hebt geen atpl nodig om in dienst te treden als co piloot. En cpl (ruwweg 250 uur) is genoeg. | ||||
El_Grando101 | dinsdag 21 juli 2015 @ 13:00 | |||
Klopt dat je met een CPL op de rechterstoel mag maar volgens mij is die opleiding achterhaalt. Gastje zal wel gewoon zijn ATPL hebben gehaald. New horizon? 90% kans dat zijn papa of familie bij Brussels vliegt. Zo gaat dat helaas. Ook in Nederland bij de KLS. Als je kijkt wat daar voor iele niets zeggende gastjes die opleiding doen zou je bijna niet meer met de KLM willen vliegen. Poen en connecties zijn belangrijker als aanleg en een beetje kerel zijn. | ||||
Viezze | dinsdag 21 juli 2015 @ 13:17 | |||
Wat is precies de invloed van iel zijn op iemands vliegkunsten? | ||||
El_Grando101 | dinsdag 21 juli 2015 @ 15:55 | |||
Ik doel op uitstraling. Is toch ook wel belangrijk als je het gezicht bent van een bedrijf als KLM. | ||||
NewHorizon | dinsdag 21 juli 2015 @ 16:49 | |||
ATPL krijg je als je een CPL+ME/IR/TR+1500u hebt. Jongens en meiden die nu bij de KLM binnenkomen hebben dan ook een CPL+TR op een van de ICA kisten, maar missen nog de uren voor het ATPL. Is dus geen achterhaalde opleiding, maar broodnodig om uiteindelijk je ATPL te behalen. Overigens is de selectie van de KLS voor een deel uitbesteed aan een externe partij, en de leningen worden nog steeds gewoon uitgegeven. Het is echt een fabeltje dat je poen moet hebben (al is het wel een stuk veiliger, uiteraard...). | ||||
El_Grando101 | dinsdag 21 juli 2015 @ 19:47 | |||
Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat je bij een integrated opleiding de deur uitstapte met een frozen ATPL en naar uren omgezet in een ATPL. MPL doe je pas bij de airline zelf? IR rating wil ik zelf na mijn PPL er zeker achteraan plakken. Al zit binnen de PPL opleiding ook wel een stukje instrument vliegen. Over financiering hoor ik in het lokale roddel circuit wat anders. Dit komt aardig dicht bij de bron vandaan. Er wordt nog wel eens vreemd gegaan als je snapt wat ik bedoel. Ook de NLS heeft als ik de verhalen moet geloven het zelfde probleem. ABN schijnt niet meer zo happig te zijn met leningen voor studenten van de desbetreffende scholen. Misschien ook wel gelul allemaal. Hoeveel gasten zitten er thuis met een hoge schuld en geen werk? Van die verhalen wordt je toch niet vrolijk van. Natuurlijk snap ik de drijfveer wel, wil zelf ook graag net zoals elke vlieger dat ergens wel wil denk ik. Niet dat ik ook maar een kans heb om door de selectie heen te komen. Wat is jou ervaring met piloten die het modulair hebben gedaan? Wordt daar anders tegen aangekeken? Minder kans op een baan dan piloten die de opleiding integrated hebben gedaan? | ||||
Woods | dinsdag 21 juli 2015 @ 20:41 | |||
Ik ga me stukbijten in de DC-8 van voornamelijk UPS en hun overige megavloot Oude vliegtuigen met nieuwe motoren Voor: Na*: *betreft niet dezelfde vliegtuigen | ||||
biertapper | dinsdag 21 juli 2015 @ 20:49 | |||
Korean Air Boeing 747-8i HL7630 by Royal King, on Flickr | ||||
Thetallguy | dinsdag 21 juli 2015 @ 21:08 | |||
Langste Pepsiblikje van de wereld | ||||
Fred | dinsdag 21 juli 2015 @ 22:03 | |||
Die strato-tanker is toch een KC-135? Gebaseerd op een dash 80 (B367-80), waar ook de 707 op gebaseerd is. Desalnietemin een prachtig gezicht | ||||
Iemand91 | dinsdag 21 juli 2015 @ 22:34 | |||
Ein-de-lijk haar eerste vlucht mogen maken; meer daarover in deze post. Nu nog een wat donkere toon blauw en andere titles die met een 'K' beginnen. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2015 22:52:22 ] | ||||
Fred | dinsdag 21 juli 2015 @ 22:38 | |||
Vogels icm de PH-BFG hebben er voor gezorgd dat enkele honderden toeristen een paar dagen langer op Curaçao moeten blijven. | ||||
OEM | dinsdag 21 juli 2015 @ 23:20 | |||
Twee foto's van vorige week van de 2 MD11's op Crestview (de fotograaf haalt ze doorelkaar) PH-KCA - https://flic.kr/p/uZt22y PH-KCB - https://flic.kr/p/vJaggY [ Bericht 23% gewijzigd door OEM op 21-07-2015 23:45:21 ] | ||||
NewHorizon | dinsdag 21 juli 2015 @ 23:59 | |||
Een frozen ATPL is niks anders dan onofficiële term voor een CPL+MCC+TR/ME-IR. Bij ons is het zo dat je binnenkomt met CPL+MCC+TR of ME/IR en dan intern een TR 777/787, 747 of A330 krijgt van de maatschappij. Modulair hoeft niet slecht te zijn, maar het lijkt er toch op dat op het ogenblik de mayor airlines vooral integrated aannemen.. Hoezo heb je volgens jezelf geen kans om door de selectie te komen? Het is altijd het proberen waard. Hou alleen rekening met het slechtste scenario mocht je een opleiding beginnen. Dus zorg dat je altijd een gedegen opleiding of financiën hebt om op terug te vallen. Als dat niet zo is zou ik het vooralsnog lekker als hobby blijven doen. Geen enorme commitments maar wel heel veel plezier. | ||||
Woods | woensdag 22 juli 2015 @ 00:30 | |||
Ja klopt ik doelde meer op het oude vliegtuigen met nieuwe motoren stukje Ben benieuwd of ze B-52 nog zullen voorzien van nieuwe motoren. Dat zullen er dan 4 i.p.v. huidige 8 worden. Denk dat ze daar nu mee aan het stoeien zijn om het werkend te krijgen. | ||||
Fred | woensdag 22 juli 2015 @ 10:43 | |||
Zijn ze die niet massaal aan het ontmantelen? | ||||
OEM | woensdag 22 juli 2015 @ 11:06 | |||
B-52 met 787-engines: | ||||
Fred | woensdag 22 juli 2015 @ 12:04 | |||
Hoewel volgens de geruchten op internet Arke niet mag vliegen vanaf Eindhoven naar Aruba/Curaçao is er volgens nu officieel nog geen besluit genomen. Gemeente Eindhoven vreest drugssmokkel door directe vluchten Antillen Ik vraag me af wat het effect nog is van die controles als je andere vluchten uit dezelfde regio niet controleert. | ||||
Godtje | woensdag 22 juli 2015 @ 14:11 | |||
http://www.nu.nl/beurs/40(...)instverwachting.html
| ||||
Woods | woensdag 22 juli 2015 @ 16:06 | |||
Worden in ieder geval nog reeds ingezet tot na 2020. Zal er een bron van opzoeken. | ||||
Blue_Panther_Ninja | woensdag 22 juli 2015 @ 17:13 | |||
Boeing 747 Jumbo | ||||
bluemoon23 | woensdag 22 juli 2015 @ 17:18 | |||
Die oude motoren zitten toch ook onder de Awacs vliegtuigen die op Geilenkirchen vliegen ? Voor commercieel gebruik zijn die motoren al decennia niet meer toegestaan op de meeste westerse vliegvelden ivm geluidsoverlast. | ||||
Woods | woensdag 22 juli 2015 @ 17:21 | |||
Weet ik niet zeker maar veel tankers en dergelijke worden al wel gere-engined. | ||||
Blue_Panther_Ninja | woensdag 22 juli 2015 @ 18:23 | |||
Lekker groot. | ||||
Iemand91 | woensdag 22 juli 2015 @ 22:11 | |||
Je kon de versie met GE90's niet vinden? | ||||
OEM | woensdag 22 juli 2015 @ 23:24 | |||
Deze? | ||||
Bitlord | donderdag 23 juli 2015 @ 09:17 | |||
Vraagje heren, welke terminal komt Air Lingus 604 meestal aan in AMS? | ||||
Tinos85 | donderdag 23 juli 2015 @ 11:06 | |||
AMS heeft maar 1 terminal dus dat scheelt. | ||||
Thetallguy | donderdag 23 juli 2015 @ 11:18 | |||
Arrivals 2 (maar is idd in dezelfde terminal als Arrivals 1 en 3). https://schiphol.mobi/web(...)I0604_2015-07-23_DUB | ||||
Bitlord | donderdag 23 juli 2015 @ 11:59 | |||
Dank. Ik moet twee onbekenden ophalen en dan weet ik waar ik moet staan. | ||||
Fred | donderdag 23 juli 2015 @ 12:12 | |||
Dat staat ook op de LCD-borden op Schiphol | ||||
zlotka | donderdag 23 juli 2015 @ 13:28 | |||
Kwam net vlucht UAL79 tegen, in 13 uur van Newark naar Narita, en vanaf daar door naar Seoul. In een 737-800. Hoe kan een 737 deze afstand afleggen van Newark naar Tokio? Volgens de seat map zijn het ook niet alleen business stoelen Flightaware | ||||
Thetallguy | donderdag 23 juli 2015 @ 13:56 | |||
UA79 is van Newark tot Tokyo een 777, de vlucht van Tokyo naar Seoul heeft hetzelfde vluchtnummer maar is inderdaad met een 737. Zo kunnen ze op één vluchtnummer een vlucht Newark - Seoul aanbieden waardoor het nonstop lijkt. Door hetzelfde vluchtnummer flipt Flightaware alleen een beetje denk ik United heeft in Zo-Azie een aantal 737s rondvliegen vanuit de erfenis van Continental Micronesia. Vliegen rondom alle eilanden in de Pacific met Guam als thuisbasis. | ||||
zlotka | donderdag 23 juli 2015 @ 14:00 | |||
Ah op die fiets Flightaware gaf de 777 niet aan maar vandaar | ||||
Fred | donderdag 23 juli 2015 @ 15:01 | |||
Flightradar24 geeft het wel goed aan: http://www.flightradar24.com/data/flights/ua79/ | ||||
Iemand91 | donderdag 23 juli 2015 @ 23:44 | |||
Vandaag kwam bovenstaande kist binnen vanuit Singapore en niet vanuit Jakarta en vloog ook niet door naar London Gatwick. Want vanaf vandaag gaat de nieuwe route in; Elke zondag, dinsdag, vrijdag blijft het dezelfde route vliegen: Jakarta - AMS - Gatwick - AMS - Jakarta. Maar vanaf vandaag elke woensdag, donderdag en zaterdag wordt het Jakarta - Singapore - AMS - Jakarta. Voor ons in Nederland betekent dit dus dat de 777 elke donderdag, vrijdag en zondag niet naar Gatwick vliegt maar de hele dag op Amsterdam zal staan; van aankomst om 08:30 tot vertrek om 16:45 uur. En de onderdelen voor de eerste KLM 787-9 zijn in Everett aangekomen. Die zullen uiteindelijk de 356e 787 moeten vormen en wel PH-BHA. Begin augustus zal deze de productielijn opgaan en begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen. 13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol. | ||||
Fred | donderdag 23 juli 2015 @ 23:58 | |||
Nu ik dieArtist Impression zie snap ik waar de nieuwe livery van KLM vandaan komt. | ||||
nattermann | vrijdag 24 juli 2015 @ 00:36 | |||
De wingflex van de 787 | ||||
flipsen | vrijdag 24 juli 2015 @ 03:44 | |||
Als je erin zit en je hebt wat turbulentie (wat rondom Santiago de Chile bijvoorbeeld eigenlijk altijd wel het geval is), dan zit je toch best angstig naar die ranke vleugeltjes te kijken kan ik je uit ervaring vertellen | ||||
inkjet | vrijdag 24 juli 2015 @ 10:58 | |||
Als je een E190 ziet toch ook wel? | ||||
Fred | vrijdag 24 juli 2015 @ 11:09 | |||
die had ik nog niet gezien in de nieuwe livery | ||||
Woods | vrijdag 24 juli 2015 @ 14:19 | |||
Worden KLM's 787's ook met veel bombarie ontvangen of was dat alleen voor Arke? Van mij hoeft het niet perse zo bijzonder is het nu niet meer met 4+ 787's op Schiphol. | ||||
Iemand91 | vrijdag 24 juli 2015 @ 14:23 | |||
Wat vind je veel bombarie? Ik gok op z'n minst een watersaluut aangezien dat vrij (overal ter wereld) vrij gebruikelijk is. En KLM is qua PR wel uitermate goed bezig dus ongetwijfeld zullen die er ook aandacht aan geven. Dat de 787's grote(re) ramen hebben; de gehele 787 vloot Wifi krijgt etc. [ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 24-07-2015 14:38:23 ] | ||||
inkjet | vrijdag 24 juli 2015 @ 16:26 | |||
http://nieuws.klm.com/klm(...)nieuwe-boeing-787-9/ Dat doen ze zeker. | ||||
nerd4sale | vrijdag 24 juli 2015 @ 17:54 | |||
[edit]foutje, ignore[/edit] [ Bericht 53% gewijzigd door nerd4sale op 26-07-2015 17:41:15 ] | ||||
OEM | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:41 | |||
Pieter Elbers - President-directeur KLM: Die gast is ook de weg kwijt... tis gewoon net als alle bij alle andere maatschappijen opgevouwen zitten in een 3-3-3 opstelling met (iig bij klm dus) rugleuningen die extra ver reclinen. | ||||
boriq | vrijdag 24 juli 2015 @ 18:43 | |||
Hij zal de livery wel bedoelen | ||||
El_Grando101 | zaterdag 25 juli 2015 @ 12:30 | |||
Net te oud en havo nooit afgemaakt helaas. Eigen bedrijfje gehad afgelopen 8 jaar dus ook geen spectaculaire CV. Wil na het halen van mijn PPL eerst maar eens een uurtje of 25 vliegen om te kijken of ik het dan nog steeds zo leuk vindt. Dan maar eens kijken of ik er iets beroepsmatig mee wil. Instructeur op een vliegschool voor een paar uurtjes in de week lijkt mij ook al leuk. In ieder geval bedankt voor je antwoorden. Jij vliegt voor de KLM op de airbus als ik goed begreep? | ||||
NewHorizon | zaterdag 25 juli 2015 @ 13:10 | |||
Geen Airbus, maar B777 | ||||
El_Grando101 | zaterdag 25 juli 2015 @ 13:29 | |||
Ohh nam ik aan omdat je wel veel van airbus systemen wist in dat topic over de Germanwings crash. Prachtige machine de B777. Wat een baan. Eerst op de 737? | ||||
nattermann | zaterdag 25 juli 2015 @ 14:59 | |||
Heerlijke chaos op schiphol nu. | ||||
Blistering | zaterdag 25 juli 2015 @ 15:17 | |||
Ik vlieg vanavond terug naar Schiphol, dus beter dat het tegen 21 uur weer wat normaler weer is. | ||||
Iemand91 | zaterdag 25 juli 2015 @ 16:12 | |||
Jaloers! Wat met mijn verjaardag ieder jaar weer terugkomt. (ben morgen jarig) De eerste foto is gemaakt door een Japanse zakenman die in een 747 zat die op een taxibaan reed. Die zag dus een brandende Concorde recht op zich af komen... Op moment van posten op ruim een uur na precies 15 jaar geleden. Kan er zelf overigens niets van herinneren. Enige herinnering dat ik van het jaar 2000 heb is dat ik enkele dagen voor mijn verjaardag in een speelgoedwinkel stond om een cadeau voor mezelf uit te zoeken. Dus dat zou een dag of 1-4 voor het ongeluk zijn geweest. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 25-07-2015 18:18:36 ] | ||||
flipsen | zaterdag 25 juli 2015 @ 17:48 | |||
Ik herinner me de beelden zeker nog, ben al wat ouder dan denk ik. Vooral die video vanuit een vrachtwagen dat je hem ziet vliegen. Brrrr... | ||||
El_Grando101 | zaterdag 25 juli 2015 @ 19:09 | |||
Het is druk op EHGG door de storm. Trieste beelden van de Concorde, blijft een mooi toestel. Jammer dat ze er niet meer mee vliegen. | ||||
bluemoon23 | zaterdag 25 juli 2015 @ 21:13 | |||
Zaten er nog speciaaltjes bij op Eelde ? | ||||
Viezze | zaterdag 25 juli 2015 @ 21:24 | |||
Dit zijn van die landingen waar je blij bent dat je niet in dat vliegtuig zat | ||||
derLudolf | zaterdag 25 juli 2015 @ 22:35 | |||
Mwoah, had het er net met een kameraad over, het leek ons wel leuk | ||||
Viezze | zaterdag 25 juli 2015 @ 22:42 | |||
Ik vind crosswind best leuk, maar je kan ook te ver gaan | ||||
derLudolf | zaterdag 25 juli 2015 @ 22:50 | |||
Ach je komt altijd weer aan de grond en ik ga er vanuit dat zon vliegtuig meer dan WA verzekerd is | ||||
Viezze | zaterdag 25 juli 2015 @ 22:51 | |||
En zoiets dan? Via | ||||
HetBrabandertje | zaterdag 25 juli 2015 @ 23:00 | |||
Dat kon nog wel eens een onderzoekje van de Onderzoeksraad opleveren, 3 Go Arounds is natuurlijk veel, maar het klinkt niet alsof de benodigde 30 minuten kerosine nog aanwezig was bij de laatste poging. Ook vind ik het wel opvallend dat als het in Rotterdam niet lukt je dan naar Amsterdam doorgaat: daar was de storm immers niet veel minder. Eindhoven was dan een betere optie geweest (of Groningen, waar al meer vliegtuigen naar toe zijn uitgeweken). | ||||
flipsen | zaterdag 25 juli 2015 @ 23:09 | |||
Iedere landing waarvan je levend kan weglopen is een goede, dus niet zeuren | ||||
Fred | zaterdag 25 juli 2015 @ 23:24 | |||
Eerste poging op RTM was ca. 13:00, landing op AMS na 14:00 Dat half uur is ruim gehaald Dat is idd wel een rare beslissing. EHV ligt dan meer voor de hand. Zou de keuze voor AMS er mee te maken kunnen hebben dat een van de GOL-kisten is? | ||||
Fred | zaterdag 25 juli 2015 @ 23:26 | |||
Ik denk dat Ruben daar heel anders over denkt... | ||||
Nieuwschierig | zaterdag 25 juli 2015 @ 23:38 | |||
De Buitenveldertbaan ligt pal west, bij een westerstorm zoals vanmiddag landt je daar met 60 knots GS | ||||
flipsen | zondag 26 juli 2015 @ 00:12 | |||
Je hebt gelijk, maar het is ook meer een gezegde onder de piloten en die hebben Tripoli niet overleefd, dus geen goede landing... | ||||
NewHorizon | zondag 26 juli 2015 @ 00:19 | |||
Nooit Airbus gevlogen, maar er is genoeg gelijk aan elkaar en de FCOM's etc zijn online te vinden Ik heb een tijdje 737 gevlogen inderdaad, maar dat is verder geen vereiste oid. Er zijn zelfs vliegers die ervoor kozen om hun hele leven ICA te vliegen (Binnenstromen als S/O, en dan gewoon 6 a 8 jaar wachten tot je F/O kon worden). Lekker weertje trouwens Zag al wat mooie beelden voorbij komen, zo maar even goed voor gaan zitten Dit soort dagen maken de luchtvaart mooier! | ||||
APK | zondag 26 juli 2015 @ 00:43 | |||
Serieus? Zit je dan niet met een luier om in de cockpit? | ||||
derLudolf | zondag 26 juli 2015 @ 01:01 | |||
Het weer was in Drenthe tot in de namiddag goed Dat speelt vast mee in die keuze | ||||
NewHorizon | zondag 26 juli 2015 @ 01:46 | |||
Ik doeld vooral op de beelden Maar zolang je als vlieger in je achterhoofd houdt dat je altijd de landing kunt afbreken als het niet meer goed voelt, zijn dit wel de dagen waar je het meest van geniet. Wat dat betreft zit niemand graag in de positie van de vliegers op die HV vlucht | ||||
Spaardertje | zondag 26 juli 2015 @ 02:06 | |||
Er was inderdaad erge paniek aan boord. Maar gelukkig is het toch nog goed gekomen. Nu kan de kist op AMS gemaakt worden. | ||||
cherrycoke | zondag 26 juli 2015 @ 10:08 | |||
Blistering | zondag 26 juli 2015 @ 10:16 | |||
Prima landing, alleen wat harder dan normaal. Vond die T7 wel wat erger. Overigens zelf gisteravond ook geland, en dat ging allemaal feilloos. Maar de storm was ook al significant afgezwakt. | ||||
El_Grando101 | zondag 26 juli 2015 @ 11:31 | |||
Stond ook nog een kist van flybe. Foto is niet door mij gemaakt, gejat van twitter. Onze club heeft een mooi plekje met een dakterras op 75 meter van begin van de baan. Jammer dat ik gister niet even ben geweest. Hey Newhorizon hou die kist eens horizontaal man! Op Europa en omstreken vliegen lijkt me toch een stuk leuker. Veel bestemmingen, meer te doen. Op de linkerstoel heb je dan super relaxte baan. Ook meer thuis lijkt me. | ||||
OEM | zondag 26 juli 2015 @ 11:35 | |||
Als je dit soort reakties leest, dan ben je idd blij:
| ||||
Tinos85 | zondag 26 juli 2015 @ 11:35 | |||
Hij had haast denk ik. Flaps zijn niet uit. | ||||
nerd4sale | zondag 26 juli 2015 @ 12:20 | |||
Hier het verhaal van die Transavia gisteren. De landing was inderdaad flapless. http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=178071 | ||||
NewHorizon | zondag 26 juli 2015 @ 15:16 | |||
Niet helemaal, op ICA ben je vaak meerdere dagen op een bestemming voordat je terugvliegt en dan heb je dus veel meer gelegenheid om dingen te ondernemen. Op Europa is het snel omdraaien binnen een uur en weer terug, of een enkele nightstop waarbij je in de avond aankomt en je in het ochtendgloren alweer de kist instapt. En, anders dan je zou verwachten, ben je op Europa minder thuis dan op ICA. Op Europa heb je bijvoorbeeld een blokje van vier dagen werken met enkel nightstops, gevolgd door twee dagen thuis. Dat gezegd hebbende, is het imo puur qua vliegen veel leuker op Europa | ||||
LintuxCx | zondag 26 juli 2015 @ 15:54 | |||
Welke vliegclub is dat trouwens, Avia Noord? Daar heb ik twee keer een lesje afgenomen lang geleden. Het blijft zo duur in Europa. | ||||
The_stranger | zondag 26 juli 2015 @ 16:30 | |||
Het is inderdaad duidelijk dat je nooit op de bus hebt gezeten Meerdere dagen op bestemming, wat is dat? | ||||
buzz1291 | zondag 26 juli 2015 @ 17:06 | |||
Nou laat ik zeggen dat de gehele crew vecht om een trip naar b.v. SIN of BKK. Op zondagavond vertrekken, maandag aankomst en dan vrijdagnacht pas weer een retourvlucht met een riante dagvergoeding ter plekke en logeren in The Lebua of Orchard Hotel (ik weet overigens niet waar KLM crew in SIN verblijft). En je weet, what happens in [vul maar in], stays in [vul maar in]! Voor de rest is het, wat niet weet wat niet deert, | ||||
nerd4sale | zondag 26 juli 2015 @ 17:40 | |||
Dat is 1 van de redenen dat AF-KLM aan de rand van een faillissement staat. | ||||
flipsen | zondag 26 juli 2015 @ 20:22 | |||
Jij vliegt op de MD11 van Martinair? Dan ben je dus af en toe even in Buenos Aires, zag hem daar al 2x staan, geeft toch een "trots" gevoel | ||||
Blistering | zondag 26 juli 2015 @ 20:26 | |||
Ik vlieg als passagier van BA inderdaad Haha, was ik maar piloot, dat is een droom die nooit werkelijkheid zal worden. Gisteravond moest ik met BA terugvliegen van EGLL naar EHAM | ||||
flipsen | zondag 26 juli 2015 @ 20:29 | |||
Ik dacht al dat ik zo iets belangrijks toch niet gemist kon hebben | ||||
Blistering | zondag 26 juli 2015 @ 20:30 | |||
Piloot op een MD11, pfoeh. Daar zou ik wel geld voor over hebben, wat een droombaan. | ||||
Iemand91 | zondag 26 juli 2015 @ 20:38 | |||
Lijkt inderdaad wel een beetje op hoe ik mijn quadcopter corrigeer. [/schipper-wal-reactie] Ik wil nog altijd linksboven in de 747 zitten. Dat zit er om vele redenen ook niet meer in. Jaloers op de mensen die dat doen. | ||||
Nieuwschierig | zondag 26 juli 2015 @ 20:40 | |||
Wat nu precies de reden is dat piloten financieel flink moeten inbinden. Er zijn mensen genoeg die het voor de helft willen doen. En ergens vind ik het ook terecht. Bij andere droombanen als F1-coureur moet het gros zelfs geld meebrengen. | ||||
Blistering | zondag 26 juli 2015 @ 20:51 | |||
Heathrow Ben met 4616 foto's teruggekomen afgelopen nacht Zitten echt veel goeie tussen, dus ik ben een tevreden man. Nu nog filteren en nabewerking, leuk klusje Als mensen het leuk vinden kan ik er nog wel wat plaatsen | ||||
Fred | zondag 26 juli 2015 @ 20:52 | |||
Dat doen piloten natuurlijk al door bakken met geld in een opleiding te steken. | ||||
Fred | zondag 26 juli 2015 @ 20:53 | |||
Mooie foto.
| ||||
Nieuwschierig | zondag 26 juli 2015 @ 21:04 | |||
Ben ik met je eens (al moet tegenwoordig moet elke student z'n eigen opleiding betalen) maar het is straks toch de marktwerking die zal gaan bepalen wat de piloten nog verdienen. De banen gaan geveild worden en het jaarcontract gaat naar de laagste inschrijver. | ||||
Fred | zondag 26 juli 2015 @ 21:08 | |||
Ik krijg daar niet echt een veilig gevoel bij. De goedkoopste is namelijk nog lang niet altijd de beste. | ||||
Nieuwschierig | zondag 26 juli 2015 @ 21:15 | |||
Klopt, alleen diegenen die over de kosten gaan zullen zeggen dat aan alle eisen van veiligheid wordt voldaan. En in principe hebben ze gelijk. Althans in theorie. | ||||
Fred | zondag 26 juli 2015 @ 21:18 | |||
Helaas zie ik bij vergelijkbare contracten dat mensen Ja zeggen en Nee doen. Het gaat meestal goed, maar je zal net zien dat het die ene keer mis gaat. | ||||
Blistering | zondag 26 juli 2015 @ 21:23 | |||
Prima Heb er een paar tot nu toe. Ik hou van editten, dus als je van stock foto's houdt is dit niet je ding gok ik (Iemand91 ) | ||||
El_Grando101 | zondag 26 juli 2015 @ 22:08 | |||
Dat klinkt wel heel goed. Was het niet zo dat je op een tropische bestemming van de baas ook nog eens 3 gratis biertjes krijgt? Paar leuke cabine dames mee. Kun je voor mij niet even een aanbevelingsbrief sturen naar de KLS. Mijn eerste tropisch eiland waar ik zelf heen ga vliegen wordt Texel en de dames achter in zijn waarschijnlijk mijn vriendin of mijn moeder. Toch iets minder spannend dan bij jou. Avia Noord is een aantal jaar geleden opgedoekt omdat ze veel te weinig vliegende leden hadden. Ik vlieg met veel plezier bij de Noord Nederlandse Aero club. Bij ons zijn ook wel redelijk wat niet vliegende leden maar dat komt ook dat wij een hele mooie bar hebben op een top locatie naast de baan. Er komt ook nog eens lekker bier uit de tap. Gemiddelde leden bij ons zijn ook al wat ouder maar de laatste tijd wel redelijk veel instroom van wat jongere leden waaronder ikzelf. Jongste lid wat vliegles heeft bij ons is 13 jaar. Mooi om zo'n klein ventje achter de yoke. Hij kan al veel meer als mij. Ik denk dat je zelfs nu nog gaat schrikken in vergelijking met een aantal jaar geleden. Cessna 152 147 per uur cessna 172 195. ATC kosten en landingsgeld zijn op EHGG ook niet goedkoop. Er gaat wel iets van de prijs af als je op een ander veld Mogas gaat tanken. Ook circuits vliegen doe ik op een klein veld omdat daar het veel goedkoper is. Denk dat het ook goed is voor mij als piloot, je leert op een vliegveld met CTR en op een ongecontroleerd groen veld waar je zelf goed moet opletten. Iedereen kan bij ons komen kijken en langskomen. Dus als je een keer op het vliegveld bent en je lijkt het leuk laat maar weten. Wat een leven. Bij Ryanair verdien je op de rechterstoel volgens mij iets meer als 2K. Daar moet je dan ook nog je schuld van betalen en als je pech hebt is je base in een duur land of stad. Dat het allemaal minder gaat worden over de hele linie is 1 ding wat zeker is. Prachtig! | ||||
El_Grando101 | zondag 26 juli 2015 @ 22:20 | |||
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ge-die-niet-bang-was Filmpje vanuit de cabine van de HV noodlanding gister. Bij zonder flaps landen is "brace brace brace" een standaard procedure of zo? Waarom eigenlijk zonder flaps? Ik heb het zelf nog niet gedaan maar omdat er door het kleinere oppervlakte de wind minder grip of heeft? Hogere snelheid stuurkrachten effectiever dus makkelijker onder controle te houden? Misschien totale onzin wat ik zeg. [ Bericht 16% gewijzigd door El_Grando101 op 26-07-2015 22:25:50 ] | ||||
Iemand91 | zondag 26 juli 2015 @ 23:26 | |||
Hmm, die foto's doen wat raar bij mij; krijg ze soms niet (allemaal) te zien; ook niet bij pagina verversen. Raar... Op die Malaysia A380 na vind ik dit nog wel wat hebben hoor. Misschien wel even doen dit doen:
Bron Ook een interessante kist die we praktisch nooit zien op Schiphol. CS-TFX; een Airbus A340-500 van HiFly voert momenteel een aantal vluchten uit voor Transavia. Kwam vanavond binnen om 20:16 uur binnen op Schiphol vanuit Brussel. Is zojuist vertrokken (toen ik begon met het typen van dit bericht) als vlucht 1287 naar Rhodos. Morgenvroeg land deze weer om 06:48 uur weer op Schiphol. (maar heeft enige vertraging dus tijd kan nog veranderen. En de eerste Xiamen Boeing 787-8 naar Schiphol is onderweg. B-2761 vliegt net het luchtruim van Kazachstan binnen. Verwachte landing is om 06:05 uur. Verwacht vertrek is om 12:35 uur. Inkomende vlucht wordt afgehandeld aan gate F8, uitgaande vlucht aan E17. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 27-07-2015 11:11:55 ] | ||||
Fred | zondag 26 juli 2015 @ 23:37 | |||
Ziet er goed uit | ||||
Fred | zondag 26 juli 2015 @ 23:57 | |||
Met flaps ben je juist wendbaarder in de lucht en sta je sneller stil. Volgens mij worden de flaps alleen niet gebruikt als ze het doen. Zeker als je weinig brandstof hebt wel je juist je flaps gebruiken om te remmen. Helemaal als je remweg door een natte baan ook nog eens langer is. Ik denk dat de brace position is toegepast omdat de brandstof bijna op was. De kans bestaat dan dat je te vroeg op grond staat of na het landen minder snel kan remmen omdat er brandstof is voor de reverse thrust. Dan zou in dit geval alleen de wielremmen overblijven. En met een natte baan en harde wind heb je dan het recept om van de baan af te schieten of aan het eind door te schieten omdat de remweg opeens een stuk langer is. | ||||
NewHorizon | maandag 27 juli 2015 @ 00:26 | |||
Dat, en vergeet niet dat ze dermate committed waren dat een go around geen optie was. In zulk weer weet je dus niet op wat voor een manier de kist aan de grond gaat komen... Een windshear zou desastreus zijn bijvoorbeeld. | ||||
Thetallguy | maandag 27 juli 2015 @ 20:36 | |||
American kan ook weer even een 787 naar de uitduikerij sturen: https://twitter.com/WCARN_NEWS/status/625638164883992576?s=09 | ||||
Mikey92 | maandag 27 juli 2015 @ 20:51 | |||
Gewoon nieuwe radome erop en weer gaan:) Edit, windshield crack en ook een kapotte weatherradar, dus staat iets langer aan de grond. Komt overigens door hagel op 26.000 feet. [ Bericht 10% gewijzigd door Mikey92 op 27-07-2015 21:35:18 ] | ||||
Ferry_76 | maandag 27 juli 2015 @ 21:07 | |||
Sprak er pas nog een, zodra 'zijn' vliegtuig uit dienst gaat, kan hij van zijn moedermaatschappij verrekken en staat hij op straat. Tot zover je droombaan. | ||||
The_stranger | maandag 27 juli 2015 @ 23:52 | |||
Mwaah, lang niet alle crew die ik spreek op onze nog-geen-24-uur ergens in Afrika/MO/VS heeft zin in een BKK. | ||||
Blistering | dinsdag 28 juli 2015 @ 00:06 | |||
Dank allen. Ik heb wel positieve reacties gekregen (ook op Flickr en Facebook) op die foto's, dus dat doet mij goed Volgende week naar Frankfurt, dan doen we het kunstje weer opnieuw. | ||||
Fiorano | dinsdag 28 juli 2015 @ 08:54 | |||
Iemand hier nog tips voor parkeren bij Eindhoven Airport? | ||||
wiijntje | dinsdag 28 juli 2015 @ 10:24 | |||
http://lmgtfy.com/?q=tips+parkeren+eindhoven+airport | ||||
Viezze | dinsdag 28 juli 2015 @ 10:26 | |||
Ik zou hem ergens langs de route van bus 401 zetten in een woonwijk en dan het laatste stukje met de bus. | ||||
Fiorano | dinsdag 28 juli 2015 @ 11:30 | |||
Ha-ha Soms zijn er nog insider tips heh | ||||
Pleasureman_Gunther | dinsdag 28 juli 2015 @ 13:53 | |||
https://soundcloud.com/tra3k Gesprek tussen ATC en Transavia afgelopen zaterdag. Wordt geweigerd op EHV.
| ||||
Thetallguy | dinsdag 28 juli 2015 @ 14:24 | |||
EIN was toen gesloten (en op dat moment was het nog niet echt een emergency maar een reguliere diversion) M0681/15 NOTAMN Q) EHAA/QFALT/IV/NBO/A /000/999/5127N00522E005 A) EHEH B ) 1504080000 C) 1512312300 E) EINDHOVEN AIRPORT (CIVIL) NOT AVBL AS ALTN, EXCEPT (MEDICAL) EMERGENCIES. | ||||
El_Grando101 | dinsdag 28 juli 2015 @ 14:25 | |||
Volgens de berichten was er technisch niets mis? Dus vreemd toch? Ik snap grote deel van de werking van de flaps wel, grotere draagkracht door grotere vleugel daardoor langzamer kunnen vliegen. Snelheid er uit halen. Waarom je wendbaarder bent snap ik dan weer niet. Juist met meer snelheid maak je kortere stuurbewegingen net als in een auto toch? Duidelijk nog flink studeren in het aerodynamica boekje. | ||||
Fred | dinsdag 28 juli 2015 @ 14:34 | |||
Het blijkt dat er geknipt is in het filmpje dat ik heb gezien. Bij het origineel is de te zien dat de flaps wel gebruikt werden om te remmen. Met flaps ben je in de lucht wendbaarder, omdat je de flaps kan gebruiken in aanvulling op het richtingsroer: | ||||
NewHorizon | dinsdag 28 juli 2015 @ 15:19 | |||
Flaps geven geen extra roll-vermogen, ze zijn altijd aan beide zijden op gelijke wijze extended. Wel is het zo dat hoe hoger je snelheid, hoe meer 'authority' je hebt op je ailerons/spoilers. Ook je opstuurhoek zal iets kleiner zijn. Flaps worden in eerste aanleg gebruikt om langzamer vliegen mogelijk te maken, niet om af te remmen (al produceren ze wel wat extra weerstand, inderdaad). | ||||
OEM | dinsdag 28 juli 2015 @ 15:25 | |||
Hier staat toch niet dat Eindhoven gesloten is? Gewoon open, alleen diversions worden domweg geweigerd. Een van de weinige dagen dat je alternates nodig hebt, en dan zegt de luchtmacht: flikker maar op met je burgerkisten, want wij zijn druk bezig met.... ja, wat doen ze eigenlijk nog? | ||||
Thetallguy | dinsdag 28 juli 2015 @ 15:33 | |||
Ja je hebt gelijk, niet volledig gesloten | ||||
Fred | dinsdag 28 juli 2015 @ 15:34 | |||
Je hebt gelijk, ik zit weer eens dingen door elkaar te halen. | ||||
buzz1291 | dinsdag 28 juli 2015 @ 17:04 | |||
Dat strookt dan dus dan ook gewoon met mijn bewering. Er zal best een groot aantal brave huis vaders en moeders aan de stuurknuppel of achter de trolly werkzaam zijn die het liefst zo kort als mogelijk van huis zijn. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat de vraag om inplanning op trips naar SIN en BKK vele malen de behoefte overstijgt. | ||||
donroyco | dinsdag 28 juli 2015 @ 17:22 | |||
| ||||
Viezze | dinsdag 28 juli 2015 @ 17:37 | |||
Ik vind deze passage in een KLM persbericht wel lekker ironisch:
| ||||
Iemand91 | dinsdag 28 juli 2015 @ 22:54 | |||
Pootje baden |