SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011
Geslaagden 2012
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012
Geslaagden 2013
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013
Geslaagden 2014
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014
Geslaagden 2015
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 11-06-2015 21:46:57 ]Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
Dat was het laatste wat mijn oma tegen me gezegd heeft. "Je moet doen wat je leuk vindt, maar een meisje op een motor, dat ziet er toch niet uit." Even pijnlijk momentje.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:02 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Schrok al daarom, en geen motor voor vrouwen ziet er gewoon niet mooi uit (mijn mening).
Ik eh, ben meer van de motoren die er wat liever uitzien. Zeker die S1000R ziet er echt te gemeen uit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebben
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel even andere koek dan een GS inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebben
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een meid op een motor is juist tof . Als ze maar niet op een GS/Harley/ of Pan Europeaan rijdtquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat was het laatste wat mijn oma tegen me gezegd heeft. "Je moet doen wat je leuk vindt, maar een meisje op een motor, dat ziet er toch niet uit." Even pijnlijk momentje.
Maar ik voel me sowieso te klein voor dat soort motoren. En ik wilde gewoon een GS500. Dat was vrij non negotiable, wat mij betreft.
ja, maar dat is ook wel eens beest met 160pkquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik eh, ben meer van de motoren die er wat liever uitzien. Zeker die S1000R ziet er echt te gemeen uit.
Haha, hangt ook van de leeftijd af denk ik. Oudere vrouwen op een SS vind ik vaak wat niet passend. Maar ik heb gewoon een mooie motor gelukkig! Nu nog leren sleutelen, dat zal wel met vallen en opstaan gaan.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:12 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Dat is wel even andere koek dan een GS inderdaad.
De R9T is ook wel heel gaaf
Edit: Zo gaaf dat ik er over heen keek in jouw post
[ afbeelding ]
[..]
Een meid op een motor is juist tof . Als ze maar niet op een GS/Harley/ of Pan Europeaan rijdt
Ik zou het niet eens willen weten wat ik in mijn eerste jaar verbrand heb.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
In de 8 weken dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik ¤ 734,92 aan brandstof verbruikt.
Motorrijden is duur.
Wat doet hij dan qua verbruik ?quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
In de 8 weken dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik ¤ 734,92 aan brandstof verbruikt.
Motorrijden is duur.
Mijn vader liet de motor door een lokale boer doen, mocht je gewoon bij zijn, gaf meteen uitleg wat hij deed en hoe. Wel leuk, eerst zelf de kleine dingen doen zoals remblokjes e.d. Op YouTube staan ook wel leuke tutorials. Hoort ook bij de hobby sleutelen, kijk er ook naar uit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Haha, hangt ook van de leeftijd af denk ik. Oudere vrouwen op een SS vind ik vaak wat niet passend. Maar ik heb gewoon een mooie motor gelukkig! Nu nog leren sleutelen, dat zal wel met vallen en opstaan gaan.
Ik ga het gewoon zelf proberen. Zijn zeker voor mijn motor zat tutorials te vinden, met een beetje hulp vogel ik dat wel uit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:26 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Wat doet hij dan qua verbruik ?
[..]
Mijn vader liet de motor door een lokale boer doen, mocht je gewoon bij zijn, gaf meteen uitleg wat hij deed en hoe. Wel leuk, eerst zelf de kleine dingen doen zoals remblokjes e.d. Op YouTube staan ook wel leuke tutorials. Hoort ook bij de hobby sleutelen, kijk er ook naar uit.
quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:24 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens willen weten wat ik in mijn eerste jaar verbrand heb.
7754 km / 452,94 l = 1 op 17,12quote:
Laten we het hopen .quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
Op aangepast op verzoek.
Goede brommer Phaelanx_NL; ik heb hem x2 , maar jouw versie doet het iets beter met de speciale verrichtingen denk ik
Het went, en dan ga je vanzelf in de groep veel te hard rijders vallen, tot je een keer een hartverzakking oploopt door een van rijstrook veranderende kleaujeau, dan word je weer wakker, en dan begint het weer opnieuw Wees er ook op bedacht dat er knakkers tussen zitten die het je niet gunnen, en die je de ruimte dichtrijden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:56 schreef Catch22- het volgende:
Vandaag ook voor t eerst gefilterd, best spannend voor t eerst.
quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het went, en dan ga je vanzelf in de groep veel te hard rijders vallen,
Da's mooi Honda's zijn over het algemeen lekkere brommers om op te rijden. Ik heb er al aardig wat gereden, en op een Honda heb ik persoonlijk altijd meteen het 'thuis' gevoel.. alsof je er al jaren op rijdt.. moeilijk uit te leggen, voelt bij mij gewoon goed Toen ik op 'jacht'was naar mijn bigbike op een Yammie en een Soes gereden, en allebei vond ik het net niet helemaal geweldig, en toen ik op de Honda stapte wist ik na 3 bochten dat dit hem moest gaan wordenquote:Op donderdag 11 juni 2015 22:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Laten we het hopen .
Bij de tweede les snelle slalom gedaan, precisiestop, noodstop, stapvoets rijden, wegrijden uit een parkeervak.
Ging allemaal wel prima naar mijn idee.
Je snapt het niet Die 150pk komt er rustig uit zolang je rustig met het gas omgaat. Als er een keer iets mis gaat echter, is die 150pk gewoon veel sterker dan jijzelf met 0 ervaring. Denk maar aan een bochtje waar het glad is en waar jij in de verkeerde versnelling zit. Kun je nog zo rustig rijden, het is (zo uit mijn hoofd) 108Nm en 150pk op krap 200 kilo en dat kan gewoon heel erg nasty uit de hoek komen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:40 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Was ook geen parkeerplaats hoor. Trok het ding makkelijk naar de 130. Tevens op het zelfde terrein met een cbr1000rr van mijn vader (die nu een GS1200 heeft ) gereden, en dat voelt echt gevaarlijker, en zou ik niet nu willen hebben. En ja er zit wat PK in maar de verdeling is een stuk zachter en niet heel "rauw". "Zijn gewoon R1's zonder kuip", nee dat absoluut niet, echt minder koppel in de motor, de verdeling is ook mooier om te touren en voor stads gebruik.
Ben het met je eens dat het anders is dan een 500cc Honda, snap je redenering ook wel hoor
En de eerste dagen ga ik lekker spelen met dat ding op een groot terrein, en mijzelf gemakkelijk maken met de motor, instructeur had er ook absoluut geen moeite mee.
Edit: Trouwens wel benieuwd waar jij op gaat rijden
Wat er mis mee is? Dat vrouwtje had geen controle over haar voertuig. Kon geen langzame slalom. Achtjes was ze blijkbaar ook slecht in. Wegrijden uit parkeervak had ze zelf gekozen. Knap hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:27 schreef Sarasi het volgende:
Wat is er mis met kiezen? Tijdens het inrijden op de nieuwe motor, waar de examinator dus bij stond, heb ik twee keer de snelle slalom verprutst, twee keer het achtje verkloot en de precisiestop twee keer goed gedaan. Op het examen moest ik vervolgens de snelle slalom en het achtje doen, maar geen precisiestop. Je kan mij niet vertellen dat dat toeval was. Maar als je een beetje wilt uitvogelen hoe zo'n ding rijdt, leken me dat wel de meest representatieve oefeningen. En die vent was verder absoluut niet gemeen ook ofzo, gewoon heel vriendelijk en correct. Was hij de vorige keer ook al.
Elke examinator is anders, het verschil in rijscholen heb ik zelf ondervonden. Uiteindelijk moet het CBR vinden dat je veilig de weg op kunt, en je moet het zelf vinden.
Overigens mocht ik kiezen of ik avd in Groningen of Winschoten wilde doen. Ik dacht Groningen, want daar ben ik bekend, maar zijn slagingspercentage in Winschoten is veel hoger en nu twijfel ik weer. Advies en/of ideeën?
heujquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
Ik zou dan winschoten doen, Het is daar sowiese een stuk rustiger qua verkeer, (geen suicidale fietsers enzo) maar aan de andere kant, jij bent al bekend in Groningen en weet daar waar je op welke plekken om moet denken... Maar toch, hoger slagingspercentage is ook wel lekker, helemaal als het veel hoger is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:27 schreef Sarasi het volgende:
Wat is er mis met kiezen? Tijdens het inrijden op de nieuwe motor, waar de examinator dus bij stond, heb ik twee keer de snelle slalom verprutst, twee keer het achtje verkloot en de precisiestop twee keer goed gedaan. Op het examen moest ik vervolgens de snelle slalom en het achtje doen, maar geen precisiestop. Je kan mij niet vertellen dat dat toeval was. Maar als je een beetje wilt uitvogelen hoe zo'n ding rijdt, leken me dat wel de meest representatieve oefeningen. En die vent was verder absoluut niet gemeen ook ofzo, gewoon heel vriendelijk en correct. Was hij de vorige keer ook al.
Elke examinator is anders, het verschil in rijscholen heb ik zelf ondervonden. Uiteindelijk moet het CBR vinden dat je veilig de weg op kunt, en je moet het zelf vinden.
Overigens mocht ik kiezen of ik avd in Groningen of Winschoten wilde doen. Ik dacht Groningen, want daar ben ik bekend, maar zijn slagingspercentage in Winschoten is veel hoger en nu twijfel ik weer. Advies en/of ideeën?
Ik stopte met je serieus nemen bij 'dat vrouwtje', die jij direct veroordeelt zonder dat je er überhaupt bij was. Misschien heeft ze tussen de oefeningen door wel zat beheersing laten zien, weet jij veel. Ik ken ook mensen die wel een achtje kunnen, maar geen halve draai. Maar blijf jij vooral van mening dat er op een avb examen geen psychologische factoren meespelen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Dat vrouwtje had geen controle over haar voertuig. Kon geen langzame slalom. Achtjes was ze blijkbaar ook slecht in. Wegrijden uit parkeervak had ze zelf gekozen. Knap hoor.
Tjah, als het zo werkt. Waarom doen ze dan nog een examen?
Achtje vind ik ook meest logisch voor een vrije oefening met langzaam trouwens. Toets je veel voertuigbeheersing mee.
Voor snel zou vertragingsoefening nog beter zijn. Vind ik overigens ook de leukste om te doen.
En ik zou niet naar slagingspercentages kijken. Ze zijn er niet om je te laten zakken, maar om te kijken of je veilig genoeg de weg op kunt. Of dat je nog wat lesjes nodig hebt.
Bij AVB boeit ze dat blijkbaar minder. Vind het ook jammer dat ze niet gewoon alle oefeningen toetsen. Dan kunnen ze een veel beter beeld krijgen.
Ook het goed of fout vind ik niet helemaal correct. Soms is er grijs gebied.
Als ik baas van CBR was had ik het iig flink omgegooid.
Het gaat niet om dit specifieke voorbeeld.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik stopte met je serieus nemen bij 'dat vrouwtje', die jij direct veroordeelt zonder dat je er überhaupt bij was. Misschien heeft ze tussen de oefeningen door wel zat beheersing laten zien, weet jij veel. Ik ken ook mensen die wel een achtje kunnen, maar geen halve draai. Maar blijf jij vooral van mening dat er op een avb examen geen psychologische factoren meespelen.
Dus jij, als gezakte lesser, bepaalt of de gediplomeerde examinator zijn werk goed doet en of iemand wel of geen voertuigbeheersing heeft?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Dat vrouwtje had geen controle over haar voertuig. Kon geen langzame slalom. Achtjes was ze blijkbaar ook slecht in. Wegrijden uit parkeervak had ze zelf gekozen. Knap hoor.
Tjah, als het zo werkt. Waarom doen ze dan nog een examen?
Achtje vind ik ook meest logisch voor een vrije oefening met langzaam trouwens. Toets je veel voertuigbeheersing mee.
Voor snel zou vertragingsoefening nog beter zijn. Vind ik overigens ook de leukste om te doen.
En ik zou niet naar slagingspercentages kijken. Ze zijn er niet om je te laten zakken, maar om te kijken of je veilig genoeg de weg op kunt. Of dat je nog wat lesjes nodig hebt.
Bij AVB boeit ze dat blijkbaar minder. Vind het ook jammer dat ze niet gewoon alle oefeningen toetsen. Dan kunnen ze een veel beter beeld krijgen.
Ook het goed of fout vind ik niet helemaal correct. Soms is er grijs gebied.
Als ik baas van CBR was had ik het iig flink omgegooid.
Als je door een fout van je instructeur ineens op een andere motor moet stappen is dat best begrijpelijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inrijden is trouwens ook maar raar. Als je straks een doodlopende weg inrijdt. Waar ga je dan je halve draaien oefenen voordat je een goede kunt produceren?
Of als je weg wil rijden uit een parkeervak. Rag je dan eerst de spiegel van de auto die naast je staat eraf?
Of als je bij wegwerkzaamheden gaat slalommen tussen de pylonen. Rijd je dan ook eerst over de eerste 2 heen?
Wat loop je het nu weer persoonlijk te maken? Heb toch al aangegeven dat het in het algemeen raar is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus jij, als gezakte lesser, bepaalt of de gediplomeerde examinator zijn werk goed doet en of iemand wel of geen voertuigbeheersing heeft?
[..]
Als je door een fout van je instructeur ineens op een andere motor moet stappen is dat best begrijpelijk.
En hoe vaak denk jij dat het voorkomt dat jij ineens op een vreemde motor in een doodlopende straat staat? Als ik een doodlopende straat in rij doe ik dat doorgaans op mijn eigen motor.
Mijn punt is meer dat het CBR er is om te examineren of je beheersing laat zien. Als die beslist dat je dat dus wel hebt laten zien, wie ben jij (algemene jij) dan om het daarmee oneens te zijn? Heb je onderzoek gedaan naar of mensen die geen achtje kunnen significant meer ongelukken veroorzaken? En dan inclusief de overweging of dat eventueel significante verschil ook relevant verschil is?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat loop je het nu weer persoonlijk te maken? Heb toch al aangegeven dat het in het algemeen raar is.
Dit heeft dus geen betrekking op Sarasi.
Ik ben overigens niet gezakt. Maar dat heeft er ook niets mee te maken..
Echt letterlijk twee dagen teruglezen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:16 schreef Dudeweiser het volgende:
Hoi allemaal Deze zomer word ik 20, dus ben ik van plan voor mijn A2 rijbewijs te gaan. Ik heb in november mijn rijbewijs twee jaar en als bijbaan vervoer ik auto's, dus ik heb wel iets aan ervaring in het verkeer. Ik vraag me nu alleen af aan hoeveel lessen ik ongeveer moet gaan denken, voor mijn gewone rijbewijs heb ik 25 lessen van een uur gebruikt. Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:23 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Echt letterlijk twee dagen teruglezen.
Ik ben nog niet klaar hè, kan nog best wat bovenop komen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:34 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Dus jij hebt er gecombineerd twintig gehad als ik het goed begrijp? (al dan niet verspreid over twee rijscholen )
Als ik dat ook haal ben ik wel tevreden, nu nog wachten tot ik jarig ben
Verkeersdeelname op de motor is echt heel anders dan in de auto. Onderschat het niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:16 schreef Dudeweiser het volgende:
Hoi allemaal Deze zomer word ik 20, dus ben ik van plan voor mijn A2 rijbewijs te gaan. Ik heb in november mijn rijbewijs twee jaar en als bijbaan vervoer ik auto's, dus ik heb wel iets aan ervaring in het verkeer. Ik vraag me nu alleen af aan hoeveel lessen ik ongeveer moet gaan denken, voor mijn gewone rijbewijs heb ik 25 lessen van een uur gebruikt. Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
Maar de motor is leuker. Dit rijbewijs haal ik omdat het gewoon ontzettend leuk is. Mijn B rijbewijs haalde ik omdat ik het van mijn ouders kreeg, het handig is, iedereen het deed, waarom niet... Die motivatie was heel anders en dat scheelt bij mij een hoop. Maar het is wel anders ja. Actiever, sneller.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Verkeersdeelname op de motor is echt heel anders dan in de auto. Onderschat het niet.
Iedereen denkt dat ie ervaring heeft in het verkeer.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:16 schreef Dudeweiser het volgende:
Hoi allemaal Deze zomer word ik 20, dus ben ik van plan voor mijn A2 rijbewijs te gaan. Ik heb in november mijn rijbewijs twee jaar en als bijbaan vervoer ik auto's, dus ik heb wel iets aan ervaring in het verkeer. Ik vraag me nu alleen af aan hoeveel lessen ik ongeveer moet gaan denken, voor mijn gewone rijbewijs heb ik 25 lessen van een uur gebruikt. Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
ja zoveel ervaring is het niet, maar ik dacht dat het misschien het vermelden waard was dan weet ik in ieder geval naar welke pakketten ik moet gaan kijken, dank u allenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:29 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat ie ervaring heeft in het verkeer.
Enfin, ik zat in (ongeveer) dezelfde situatie en ik heb 12 uur AVB en 12 uur AVD gehad. Was 1 pakketje.
Op schaal van comfort zijn ze nogal anders. Althans, de CBR600F is hier het vreemde eendje. Ik weet van de Daytona dat deze erg sportief zit. Qua power zal het allemaal niet zoveel uitmaken, maar wel hoe deze afgegeven wordt: de Triumph is natuurlijk een 3-cilider, en bij de R6 zal het vermogen vooral bovenin zitten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:43 schreef Laat77 het volgende:
Goedemiddag!
Ik ben nu ook bezig met motorrijden en hoop half augustus mijn rijbewijs binnen te harken. En nu ben ik dus zoals iedereen wel doet overal aan het rondkijken voor een eerste leuke motor. Heb me dus al veel ingelezen over verschillende motoren.
Nu ben ik dus aan het twijfelen tussen 3 motoren waarvan er 2 die niet de ideale eerste motoren zijn. De motoren die ik op het oog hebt zijn: Honda CBR600F (bouwjaar 2011), Triumph Daytona 675 en de R6.
Iemand hier ervaring met een van deze motoren? Welke zouden jullie aanraden? En ja, zolang je je rechterhand een beetje onder controle kan houden, kan je in principe alles rijden....
In ieder geval bedankt!
Ik ben nogal bevooroordeeld aangezien ik zelf een Daytona heb, maar het zijn inderdaad wel 3 behoorlijk verschillende motoren. De Honda is behoorlijk comfortabel vergeleken met de andere 2. De Daytona zit erg extreem op de polsen, wat ervoor zorgt dat langzaam rijden (stadsverkeer) al snel vermoeiend en pijnlijk kan worden. De R6 is een typische hoogtoerige viercilinder, dat is leuk maar op straat heb je doorgaans meer aan het karakter van de driecilinder van de Daytona. En de Daytona ziet er natuurlijk het beste uit en klinkt zo lekker.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:43 schreef Laat77 het volgende:
Goedemiddag!
Ik ben nu ook bezig met motorrijden en hoop half augustus mijn rijbewijs binnen te harken. En nu ben ik dus zoals iedereen wel doet overal aan het rondkijken voor een eerste leuke motor. Heb me dus al veel ingelezen over verschillende motoren.
Nu ben ik dus aan het twijfelen tussen 3 motoren waarvan er 2 die niet de ideale eerste motoren zijn. De motoren die ik op het oog hebt zijn: Honda CBR600F (bouwjaar 2011), Triumph Daytona 675 en de R6.
Iemand hier ervaring met een van deze motoren? Welke zouden jullie aanraden? En ja, zolang je je rechterhand een beetje onder controle kan houden, kan je in principe alles rijden....
In ieder geval bedankt!
Arnhem?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vond het ook best een waardeloze baan. Met uitwijkoefening en snelle slalom kwam je vanuit een bocht aanrijden. Stopproeven ook.
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaamquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:37 schreef Catch22- het volgende:
Ik moet vooral niet te hard gaan, verder komt t wel goed.
En spastisch knipperlicht controleren natuurlijk.
Ja, maar als ik buitenaf rij dan gaat t snel wat harder dan 10km te hard.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaam
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja, maar als ik buitenaf rij dan gaat t snel wat harder dan 10km te hard.
Mja, gaat snel. Bochtje bochtje gas gas bocht gasquote:
Ze hebben graag dat je vlot rijdt, niet te hard. Ja, ik kan het weten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaam
Probeer anders. Bocht gas, gas los, bocht gas, gas losquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mja, gaat snel. Bochtje bochtje gas gas bocht gas
En dan zit je gauw te hoog
Lijkt me niet heel handig. Je kam het beste gewoon vloeiend rijden, als je als een slak elke bocht in gaat geeft dat juist de indruk dat je de boel niet goed genoeg onder controle hebt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:58 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Probeer anders. Bocht gas, gas los, bocht gas, gas los
Slak de bocht in, als een haas eruit.
Is wel extreem voorbeeld. Maar als je een onoverzichtelijke bocht ingaat met een te hoge snelheid en je komt er te laat achter dan heb je een grote kans op een highsider. Een bocht in een bocht, en je komt er te laat achter is niet fijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:21 schreef BRooster het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel handig. Je kam het beste gewoon vloeiend rijden, als je als een slak elke bocht in gaat geeft dat juist de indruk dat je de boel niet goed genoeg onder controle hebt.
Meeste motoren doen dat niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Wat voor motor is dat waar je op lest? Ik wist niet eens dat er motoren zijn die dat doenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Mijne niet en bij volle zon zie je het nietquote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Zou best zelfbouw kunnen zijn van mijn instructeur hoor, want het is echt een irritant geluid. Yamaha XJ6N zit het sowieso op, daar dacht ik eerst dat het een alarm was voor iets. Op de Honda CBF500 is het gewoon een subtiel tikkend geluid.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:06 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat voor motor is dat waar je op lest? Ik wist niet eens dat er motoren zijn die dat doen
En zoals Phaelanx_NL al zegt, meeste motoren hebben dat niet. Dus ik zou er maar niet te gewend aan raken dat ie piept
Maar dat hoor je toch niet meer zodra je harder gaat dan 60 km/u ofzo? Vooral op een naked omdat je vol in de wind zit. Moet volgens mij wel heel luid zijn wil je het dan nog horenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zou best zelfbouw kunnen zijn van mijn instructeur hoor, want het is echt een irritant geluid. Yamaha XJ6N zit het sowieso op, daar dacht ik eerst dat het een alarm was voor iets. Op de Honda CBF500 is het gewoon een subtiel tikkend geluid.
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar dat hoor je toch niet meer zodra je harder gaat dan 60 km/u ofzo? Vooral op een naked omdat je vol in de wind zit. Moet volgens mij wel heel luid zijn wil je het dan nog horen
Afrit van een snelweg en daarna afslaan aan het einde van de afrit?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Oprit is dan nog logischer eigenlijk, of tijdens het strook wisselen op de snelweg. Maar op die Yamaha hoorde ik met 110 achterop bij mijn instructeur het knipperlicht van de lesser die het dichtste bij reed zelfs nog, dus dat zal je op de snelweg ook nog wel horen. Met de Honda heb ik nog niet zo hard gereden, kan best zijn dat je het dan niet meer hoort.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Afrit van een snelweg en daarna afslaan aan het einde van de afrit?
Rotondesquote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Je geeft het antwoord zelf alquote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Wut, bij 110 hoorde je het van een andere motor? Ik ben nu wel heel benieuwd wat voor geluidsinstallatie dat is. Op m'n huidige motor hoor ik het uitlaat geluid nauwelijks meer bij die snelheidquote:Op zondag 14 juni 2015 00:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Oprit is dan nog logischer eigenlijk, of tijdens het strook wisselen op de snelweg. Maar op die Yamaha hoorde ik met 110 achterop bij mijn instructeur het knipperlicht van de lesser die het dichtste bij reed zelfs nog, dus dat zal je op de snelweg ook nog wel horen. Met de Honda heb ik nog niet zo hard gereden, kan best zijn dat je het dan niet meer hoort.
Poser.quote:
Maar vind jij het waard om je polsen zo te belasten om toch door te gaan met een Daytona? Oftewel zou je het aanraden? (is natuurlijk verschillend per persoon).quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:04 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ik ben nogal bevooroordeeld aangezien ik zelf een Daytona heb, maar het zijn inderdaad wel 3 behoorlijk verschillende motoren. De Honda is behoorlijk comfortabel vergeleken met de andere 2. De Daytona zit erg extreem op de polsen, wat ervoor zorgt dat langzaam rijden (stadsverkeer) al snel vermoeiend en pijnlijk kan worden. De R6 is een typische hoogtoerige viercilinder, dat is leuk maar op straat heb je doorgaans meer aan het karakter van de driecilinder van de Daytona. En de Daytona ziet er natuurlijk het beste uit en klinkt zo lekker.
Zodra je je rijbewijs hebt maar eens goed gaan proefrijden zou ik zeggen.
Succes morgen! Heb je er vertrouwen in?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mijne niet en bij volle zon zie je het niet
Ik denk dat t wel goed komt maar 1 domme fout (niet eens per se van mij) en je haalt het niet natuurlijk.quote:Op zondag 14 juni 2015 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Succes morgen! Heb je er vertrouwen in?
Voorlopig wel. Ik rij alleen voor de lol, dus stadsverkeer mijd ik. Verder moet je vooral klemmen met je knieën en je buik gebruiken om je polsen te ontzien. In hoeverre je hier last van hebt ligt ook aan je lengte denk ik, ik ben 1.88 een als je wat kleiner bent zal je er minder last van hebben. Ik vind het gewoon de gaafste fiets op dit moment dus heb het er wel voor over, en een andere Supersport is ook niet veel comfortabeler. Je kan altijd eens naar een dealer gaan om eens te gaan proefritten, heb je alvast een beetje een indruk.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:49 schreef Laat77 het volgende:
[..]
Maar vind jij het waard om je polsen zo te belasten om toch door te gaan met een Daytona? Oftewel zou je het aanraden? (is natuurlijk verschillend per persoon).
Yup, het enige waar ik morgen ook geen controle over heb zijn de huisvrouwen die hun kinderen van school halen en de gekste capriolen uithalen omdat er geen parkeerplek is.....quote:Op zondag 14 juni 2015 13:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik denk dat t wel goed komt maar 1 domme fout (niet eens per se van mij) en je haalt het niet natuurlijk.
Aan de andere kant kan je op zulke momenten laten blijken of je kan anticiperen op vreemde situatiesquote:Op zondag 14 juni 2015 14:29 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Yup, het enige waar ik morgen ook geen controle over heb zijn de huisvrouwen die hun kinderen van school halen en de gekste capriolen uithalen omdat er geen parkeerplek is.....
Vorige keer waren er al 2 spookrijders bij een school, echt triest gewoon
Yup, ging ook wel goed altijd hoor, maar is gewoon vervelend. Maar als je zo´n situatie mooi oplost dan zijn ze wel sneller geneigd om de kleine foutjes die je eventueel hebt gemaakt daarmee te compenseren.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan je op zulke momenten laten blijken of je kan anticiperen op vreemde situaties
thanks!quote:
Een oude motor met turbo... Ik weet t niet hoorquote:
Zal er zelf geen één kopen , maar schitterend ding, en mits goed onderhouden echt geen probleem.quote:Op zondag 14 juni 2015 17:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
thanks!
[..]
Een oude motor met turbo... Ik weet t niet hoor
Denk meer dat het vermogen er wat lomp in kan komen. Maar ik ken die motor niet, dus ik roep maar watquote:Op zondag 14 juni 2015 17:22 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Zal er zelf geen één kopen , maar schitterend ding, en mits goed onderhouden echt geen probleem.
Damn dat is kut. Hier valt het nog aardig mee gelukkig. Misschien kan je je zoektocht verbreden in overleg met je instructeur?quote:Op zondag 14 juni 2015 19:22 schreef Marco001 het volgende:
Gister trouwens gebeld met de rijinstructeur om avd in te plannen. Kan het pas in augustus in zowel Groningen als assen.
Succes trouwens.
nee, dat is te ver weg. Winschoten zou ook nog kunnen maar ik zie wel. Bel hem morgen weer eens.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:25 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Damn dat is kut. Hier valt het nog aardig mee gelukkig. Misschien kan je je zoektocht verbreden in overleg met je instructeur?
Hoogeveen/Zwolle?
Nog meer reden om niet te zakkenquote:Op zondag 14 juni 2015 19:22 schreef Marco001 het volgende:
Gister trouwens gebeld met de rijinstructeur om avd in te plannen. Kan het pas in augustus in zowel Groningen als assen.
Succes trouwens.
Winschoten ftw! Daar heb ik avd en examen voor auto gedaan, volgens mij is het de makkelijkste examenplaats van Nederland. Buiten de spits is het dood daarquote:Op zondag 14 juni 2015 19:28 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nee, dat is te ver weg. Winschoten zou ook nog kunnen maar ik zie wel. Bel hem morgen weer eens.
Ja ik kan dus kiezen tussen Groningen en Winschoten. Ik heb nu Groningen gezegd omdat ik het daar ken, maar Winschoten is veel rustiger natuurlijk en hun slagingspercentage daar ligt 5-10% hoger. Toch nog even wisselen?quote:Op zondag 14 juni 2015 19:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Winschoten ftw! Daar heb ik avd en examen voor auto gedaan, volgens mij is het de makkelijkste examenplaats van Nederland. Buiten de spits is het dood daar
In Winschoten is minder verkeer, dus ook minder vreemde/onverwachte acties van andere weggebruikers waar je op moet reageren en minder kans om fouten te maken op dat gebied. Daarnaast is het redelijk klein, dus het overgrote deel van je examen zal buiten de bebouwde kom zijn.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:01 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja ik kan dus kiezen tussen Groningen en Winschoten. Ik heb nu Groningen gezegd omdat ik het daar ken, maar Winschoten is veel rustiger natuurlijk en hun slagingspercentage daar ligt 5-10% hoger. Toch nog even wisselen?
Tuurlijk, maar het jezelf moeilijker maken dan hoeft is natuurlijk ook nergens voor nodig. Maar dan laat ik het gewoon afhangen van de datum. Als het in Groningen ook snel kan, rijd ik daar, en anders wijk ik uit naar Winschoten.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
In Winschoten is minder verkeer, dus ook minder vreemde/onverwachte acties van andere weggebruikers waar je op moet reageren en minder kans om fouten te maken op dat gebied. Daarnaast is het redelijk klein, dus het overgrote deel van je examen zal buiten de bebouwde kom zijn.
Dat je een plaats kent kan wellicht helpen bij de instinkers, zijweggetjes die moeilijk te zien zijn etc. Maar op zich zou je overal examen moeten kunnen doen natuurlijk
Ik heb al van te veel mensen gehoord dat ze - tegen de verwachtingen van de instructeur in - langer hebben moeten wachten dan gehoopt op een examen... Het lijkt wel alsof er dit jaar iets is veranderd waardoor veel rijscholen flink zijn verrast.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik ga vrijdag een datum prikken, maar mijn rijschool heeft al een boel examens opgekocht dus hij zei dat dat wel goed zou komen. En anders kan ik altijd alsnog naar Winschoten.
Ik hoor het vrijdag vanzelf.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb al van te veel mensen gehoord dat ze - tegen de verwachtingen van de instructeur in - langer hebben moeten wachten dan gehoopt op een examen... Het lijkt wel alsof er dit jaar iets is veranderd waardoor veel rijscholen flink zijn verrast.
Je zegt dat je rijschool al examens heeft ingekocht. Dat scheelt weer.quote:
Het aantal lessers is dit jaar 30% hoger dan vorig jaar volgens mijquote:Op zondag 14 juni 2015 20:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb al van te veel mensen gehoord dat ze - tegen de verwachtingen van de instructeur in - langer hebben moeten wachten dan gehoopt op een examen... Het lijkt wel alsof er dit jaar iets is veranderd waardoor veel rijscholen flink zijn verrast.
Hoorde ook al dat het met de motorverkopen enorm goed ging. Meer tweede hands motoren keuze voor mij over een paar jaarquote:Op zondag 14 juni 2015 20:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het aantal lessers is dit jaar 30% hoger dan vorig jaar volgens mij
http://www.nieuwsmotor.nl(...)er-dan-een-derde-toe
Ik denk dat dat vrij aardig te verklaren is. Vorig jaar zijn de nieuwe idiote rijbewijsregels ingevoerd, dus iedereen heeft daarvoor nog even snel zijn rijbewijs gehaald. Inmiddels is de groep van destijds 18- en 19jarige wel uitgeput, en begint met toch maar aan het A1 of A2 rijbewijs.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het aantal lessers is dit jaar 30% hoger dan vorig jaar volgens mij
http://www.nieuwsmotor.nl(...)er-dan-een-derde-toe
Die zijn twee jaar geleden ingevoerd, 19 januari 2013quote:Op zondag 14 juni 2015 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vrij aardig te verklaren is. Vorig jaar zijn de nieuwe idiote rijbewijsregels ingevoerd, dus iedereen heeft daarvoor nog even snel zijn rijbewijs gehaald. Inmiddels is de groep van destijds 18- en 19jarige wel uitgeput, en begint met toch maar aan het A1 of A2 rijbewijs.
Waar gaat het mis? Misschien kunnen we tips geven.quote:Op maandag 15 juni 2015 06:23 schreef Holy_Goat het volgende:
Zo.over 10 minuten les. Morgen avb en langzame slalom en uitwijk oefening lukken nog voor geen meter. Rest gaar prima. Heb al behoorlijk wat lessen gehad zelfs :\ tot nu toe valt het iig tegen, had gedacht dat die speciale verrichtingen me makkelijker af zouden gaan. Mijn stuur techniek is gewoon nog steeds niet top. Maarja. Ik denk ook teveel na.
zelfs in de spits. Heb daar auto gehaald. Enige moeilijke stukje was toen er op ten duur bij een kruising overal om mij heen fietsers stonden te treuzelen.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Winschoten ftw! Daar heb ik avd en examen voor auto gedaan, volgens mij is het de makkelijkste examenplaats van Nederland. Buiten de spits is het dood daar
De langzame slalom vond ik juist de moeilijkste oefening. Gas, koppeling, voetrem, sturen en afschuinen allemaal tegelijkertijd..quote:Op maandag 15 juni 2015 07:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waar gaat het mis? Misschien kunnen we tips geven.
Gaat je achtje goed? Kun je goed afschuinen?
En snelle slalom, lukt die wel?
Langzame slalom vond ik juist 1 van de makkelijkste. Het is imo hetzelfde als stapvoets rijden. Wat vind je er lastig aan?
eens en mijn rechterhand zit "los"quote:Op maandag 15 juni 2015 08:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De langzame slalom vond ik juist de moeilijkste oefening. Gas, koppeling, voetrem, sturen en afschuinen allemaal tegelijkertijd..
Gaat het verhaaltje nog steeds opquote:Op maandag 15 juni 2015 06:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Die zijn twee jaar geleden ingevoerd, 19 januari 2013
Ik hoorde pas na mijn examen dat je ook moest afschuinen. Had m altijd geleerd zonder afschuinen, puur op stuuruitslag. Iets in mij wil die slalom nu opnieuw proberen.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De langzame slalom vond ik juist de moeilijkste oefening. Gas, koppeling, voetrem, sturen en afschuinen allemaal tegelijkertijd..
Werkt het dan niet om je rechterhand wat over het eind van de gashendel te doen? Dan kan je misschien makkelijker een constante hoeveelheid gas geven.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:05 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
eens en mijn rechterhand zit "los"
stuur naar links, meer gas, stuur naar rechts minder gas.
en ik krijg dat er niet uit gelukkig heb iknu mijn avr dus daar ben ik vanaf
dat hielp iets maar verkrampte rechterhand van het onbewust knijpen om hem stil te houden...quote:Op maandag 15 juni 2015 09:39 schreef BRooster het volgende:
[..]
Werkt het dan niet om je rechterhand wat over het eind van de gashendel te doen? Dan kan je misschien makkelijker een constante hoeveelheid gas geven.
Alle andere oefeningen gingen top. Maar daarnet met les gingen de langzame slalom en uitwijk oefening ook heel goed!quote:Op maandag 15 juni 2015 07:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waar gaat het mis? Misschien kunnen we tips geven.
Gaat je achtje goed? Kun je goed afschuinen?
En snelle slalom, lukt die wel?
Langzame slalom vond ik juist 1 van de makkelijkste. Het is imo hetzelfde als stapvoets rijden. Wat vind je er lastig aan?
ga ik testenquote:Op maandag 15 juni 2015 09:58 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Alle andere oefeningen gingen top. Maar daarnet met les gingen de langzame slalom en uitwijk oefening ook heel goed!
De slalom doe ik puur op stuur uitslag overigens maar nu ging ie goed doordat ik geforceerd ver rechtdoor bleef kijken ipv naar de pionnen steeds. Bizar hoeveel verschil dat maakt.
De tip wat betreft los gas dat iemand hierboven zei ; dat in je oplossen door je duim tegen het vaste deel van je stuur te houden. Zeg maar vlak bij je start knop
Gefeliciteerd!quote:
Dankjequote:
gefeliciteerd manquote:Op maandag 15 juni 2015 11:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dankje
had wel per ongeluk 2x een beetje voorgesorteerd en ging niet soepel genoeg over de landweggetjes. De spanning sloeg op mijn heupen.
gefeliciteerdquote:
gefeliciteerd!quote:
Gefeliciteerd!quote:
Moeten we eigenlijk een ritje op maken he!quote:
quote:Op maandag 15 juni 2015 14:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Moeten we eigenlijk een ritje op maken he!
Nu lekker marktplaatsen voor een motor
Nou ja, als beginners fietsje.. Bmw r1100s ben ik erg van gecharmeerd..quote:Op maandag 15 juni 2015 15:09 schreef Catch22- het volgende:
Beest? 100pk begint net leuk te worden. Ik zit rond de 110 en 140pk te kijken.
Als het vermogen soepel loopt en je geen idioot bent valt het wel mee denk ik. Nu ben ik ook vrij lang en neem ik wel wat gewicht mee, dus dat maakt het ook anders.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:21 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Nou ja, als beginners fietsje.. Bmw r1100s ben ik erg van gecharmeerd..
dan mag je wel doorrijden. Die dingen gaan we over de ton heen als je ze goed onderhoudtquote:Op maandag 15 juni 2015 15:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb me voorgenomen om mijn Thundercat op te rijden (nu op 70k). Dat zal binnen nu en een jaar of twee zijn denk ik. Daarna koop ik een motor met iets meer vermogen.
Ervan uitgaande dat ik dan nog leef en een rijbewijs heb.
Heb ik ook nog nooit gehoord. Apart die verschillenquote:Op maandag 15 juni 2015 09:39 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik hoorde pas na mijn examen dat je ook moest afschuinen. Had m altijd geleerd zonder afschuinen, puur op stuuruitslag. Iets in mij wil die slalom nu opnieuw proberen.
Dat is het hem inderdaad. Ver vooruit kijken en sturen als je voorwiel bij de pylon is. Dan komt het wel goed.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:58 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Alle andere oefeningen gingen top. Maar daarnet met les gingen de langzame slalom en uitwijk oefening ook heel goed!
De slalom doe ik puur op stuur uitslag overigens maar nu ging ie goed doordat ik geforceerd ver rechtdoor bleef kijken ipv naar de pionnen steeds. Bizar hoeveel verschil dat maakt.
De tip wat betreft los gas dat iemand hierboven zei ; dat in je oplossen door je duim tegen het vaste deel van je stuur te houden. Zeg maar vlak bij je start knop
Ik verwacht rond de 30-35k per jaar te rijden.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan mag je wel doorrijden. Die dingen gaan we over de ton heen als je ze goed onderhoudt
Seauw. Dan heb je daar wel een aparte motor voor gekozen.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:09 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik verwacht rond de 30-35k per jaar te rijden.
Min of meer de eerste de beste motor die ik tegenkwam.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Seauw. Dan heb je daar wel een aparte motor voor gekozen.
Ik ben 10 centimeter kleiner dan jij, maar ik wil sowieso proefrijden op verschillende motoren, maar was benieuwd hoe mensen het ervaren die op deze motor rijden. Wantja hij ziet er inderdaad heel gaaf eruit. Heb alleen geen zin om mijn polsen daarbij te belasten in het stadsverkeer . Maargoed, even proefritje maken zodra ik mijn rijbewijs hebt!quote:Op zondag 14 juni 2015 13:58 schreef BRooster het volgende:
[..]
Voorlopig wel. Ik rij alleen voor de lol, dus stadsverkeer mijd ik. Verder moet je vooral klemmen met je knieën en je buik gebruiken om je polsen te ontzien. In hoeverre je hier last van hebt ligt ook aan je lengte denk ik, ik ben 1.88 een als je wat kleiner bent zal je er minder last van hebben. Ik vind het gewoon de gaafste fiets op dit moment dus heb het er wel voor over, en een andere Supersport is ook niet veel comfortabeler. Je kan altijd eens naar een dealer gaan om eens te gaan proefritten, heb je alvast een beetje een indruk.
Je kan ook altijd nog een superbike stuur monteren natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:39 schreef Laat77 het volgende:
[..]
Ik ben 10 centimeter kleiner dan jij, maar ik wil sowieso proefrijden op verschillende motoren, maar was benieuwd hoe mensen het ervaren die op deze motor rijden. Wantja hij ziet er inderdaad heel gaaf eruit. Heb alleen geen zin om mijn polsen daarbij te belasten in het stadsverkeer . Maargoed, even proefritje maken zodra ik mijn rijbewijs hebt!
Nou wil ik niet wederom die ouwe zijkert zijn die met geheven vingertje roept dat mensen te snelle motoren rijden, maarquote:Op maandag 15 juni 2015 15:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als het vermogen soepel loopt en je geen idioot bent valt het wel mee denk ik. Nu ben ik ook vrij lang en neem ik wel wat gewicht mee, dus dat maakt het ook anders.
100pk op een motor voelt als pakweg 500pk in een auto dan ben je 'begint net leuk te worden' al eventjes voorbij en bij 140pk kun je gerust van een beest sprekenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 03:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je snapt het niet Die 150pk komt er rustig uit zolang je rustig met het gas omgaat. Als er een keer iets mis gaat echter, is die 150pk gewoon veel sterker dan jijzelf met 0 ervaring. Denk maar aan een bochtje waar het glad is en waar jij in de verkeerde versnelling zit. Kun je nog zo rustig rijden, het is (zo uit mijn hoofd) 108Nm en 150pk op krap 200 kilo en dat kan gewoon heel erg nasty uit de hoek komen en het is dan een kwestie van tijd tot dit fiets zich onder je kont vandaan schiet.
gekkenwerk.quote:
Haha had ik ook man. Gewoon voor elke oefening even diep ademhalen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:32 schreef Holy_Goat het volgende:
Over 2u avb. Tering. Lang geleden dat ik zo nerveus was. Ben je 30 zit je je nog zo op te fokken
Komt vast wel goed. En zoals mijn examinator zei, vergeet niet dat er eigenlijk niks vanaf hangt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:32 schreef Holy_Goat het volgende:
Over 2u avb. Tering. Lang geleden dat ik zo nerveus was. Ben je 30 zit je je nog zo op te fokken
ik had het toen ik de eerste oefening moest doenquote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:32 schreef Holy_Goat het volgende:
Over 2u avb. Tering. Lang geleden dat ik zo nerveus was. Ben je 30 zit je je nog zo op te fokken
Gelukkig maar. Want gezakt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Komt vast wel goed. En zoals mijn examinator zei, vergeet niet dat er eigenlijk niks vanaf hangt.
Klinkt bekend. Dik balen man. Gewoon direct weer een AVB examen inplannen en even met je instructeur overleggen of en hoeveel uur je nog even moet oefenen. Geen ramp, AVD is duurder om te herkansen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:35 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Want gezakt.
Uitwijk waar ik zo tegenop zag ging perfect. Maar langzame slalom ging ik iets te langzaam waardoor ik laatste pion toch nog aantikte 2x. Moest ook halve draai rechtsom nog doen tot slot nadat alle andere dingen goed waren gegaan. Die kwam ik wat langzaam in waardoor hij vind dat ik niet goed liet zien dat ik kon afschuinen. De draai ging verder prima maar dus te langzaam en dus niet schuin genoeg. 2 fout maar wel in zelfde cluster dus de lul
Lame. Ligt er ook maar net aan wie je hebt volgens mij.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 16:39 schreef Holy_Goat het volgende:
Snelle slalom moest trouwens over omdat hij te langzaam vond. Terwijl ik 33 reed
prima idee. 23 juli heb ik mijn avd, dus na die tijd zou mooi zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:15 schreef Catch22- het volgende:
Dan kunnen we een New Riders Groningen Ritje doen
Honda cbs500 ofzo toch? Over een uurtje zit ik op de cbs600quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:10 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag vrijdag voor eerst de weg op met een motor <35kW.
Je kunt wel een beetje drukken natuurlijk, 55 in een lege 60 zone is echt wel heel langzaam. En zeker als alles heel overzichtelijk was, had je je instructeur eigenlijk niet mogen missen. Mijn instructeur pakt ook elk gaatje wat ik hem geef om me te leren mijn plek op de weg af te dingen. En op de momenten dat ik me dood schrik, leer ik het meest.quote:Op donderdag 18 juni 2015 06:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gisteren me rot geschrokken.
We reden op een 60km/u weggetje. Niemand in de buurt, goed overzicht. We reden denk ik 55km/u. Ineens komt de instructeur dichter naast me rijden (niet gezien) en draait vol zijn gas open icm koppeling. Om vervolgens te roepen dat ik door moest rijden. Wat een kutstreek.
Helemaal omdat ik niet op kop reed en ik er dus niks aan kon doen dat we niet harder reden.
Dat ja Of vol gas links er voorbij als ik teveel rechts voorsorteer.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:51 schreef Nero22 het volgende:
Mijn instructeur gooide ook wel eens zijn BMW R1200GS Adventure binnendoor bij een bocht met het gas vol open. "Als ik er langs kan, kunnen scooters dat ook!"
10 tot 20 te hard, ook op je examen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:06 schreef Catch22- het volgende:
Ik moest wel doorrijden van hem, 10km te hard buiten bebouwde kom minimaal.
Altijd 10% te hard.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:06 schreef Catch22- het volgende:
Ik moest wel doorrijden van hem, 10km te hard buiten bebouwde kom minimaal.
Behalve als er ook daadwerkelijk wegwerkzaamheden zijn en er dus echt mensen aan het werk zijn, er veel auto's langs de weg geparkeerd staan en in woonerven. Heb ik geleerd in ieder geval. Maar het is een beetje inschatten wat de situatie is.quote:
Ik vind dat op zich wel raar. Waarom word je dat aangeleerd ? Omdat de examinatoren eigenlijk ook liever altijd te hard rijden? Ik rij het liefst , als er geen ander verkeer is, op zijn zondags. Met de auto maar ook met de motor denk ik. Gewoon relaxedquote:
ik ook genieten van de omgevingquote:Op donderdag 18 juni 2015 09:46 schreef Holy_Goat het volgende:
p zich wel raar. Waarom word je dat aangeleerd ? Omdat de examinatoren eigenlijk ook liever altijd te hard rijden? Ik rij het liefst , als er geen ander verkeer is, op zijn zondags
Beetje drukken. Dan gaat ie weer zeggen dat je 2 seconde er minimaal tussen moet houden.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je kunt wel een beetje drukken natuurlijk, 55 in een lege 60 zone is echt wel heel langzaam. En zeker als alles heel overzichtelijk was, had je je instructeur eigenlijk niet mogen missen. Mijn instructeur pakt ook elk gaatje wat ik hem geef om me te leren mijn plek op de weg af te dingen. En op de momenten dat ik me dood schrik, leer ik het meest.
Maar als jij je niet prettig voelt bij deze benadering, moet je dat natuurlijk gewoon aangeven. Volgens mij is de les van deze actie je ook niet helemaal duidelijk en daar moet je sowieso naar vragen.
Omdat je, en daar is overigens niet iedereen het over eens, je de controle bij jezelf houdt als je net wat harder gaat dan de rest. Je moet wat besluitvaardiger rijden en je plek op de weg afdwingen. Dat gaat niet als je op zijn zondags rondkachelt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 09:46 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ik vind dat op zich wel raar. Waarom word je dat aangeleerd ? Omdat de examinatoren eigenlijk ook liever altijd te hard rijden? Ik rij het liefst , als er geen ander verkeer is, op zijn zondags. Met de auto maar ook met de motor denk ik. Gewoon relaxed
Zelf wat extra lawaai maken, links achter hem gaan rijden... Ook als tweede rijder mag je wel actief meerijden toch? Of moet je er maar braaf achteraan kachelen?quote:Op donderdag 18 juni 2015 13:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Beetje drukken. Dan gaat ie weer zeggen dat je 2 seconde er minimaal tussen moet houden.
Ga ik nu ook maar eens proberen jaquote:Op donderdag 18 juni 2015 19:55 schreef Sarasi het volgende:
ANWB lid hier gelukkig, na de koningsdag actie. Juist omdat ik dit al zie gebeuren ja.
Er is een klein gedeelte motorspecifieke kennis dat getoetst wordt. Het is wel raadzaam om even een theorieboek door te nemen, en een paar oefententamens te maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:13 schreef Dudeweiser het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat ik het theoriecertificaat A niet hoefde te halen, want op de site van de Rijksoverheid staat expliciet vermeld dat een rijbewijs B voldoende is.
Wat ze echter niet vermelden, is dat je er wél een nodig hebt voor je AVD.
Dus in hoeverre wijkt motortheorie af van autotheorie? Moet ik alles opnieuw leren of kan ik nog wat van mijn autotheoriekennis toepassen?
Als je alleen het boekje voor de auto leest, ga je gegarandeerd zakken. Daar komt het een beetje op neer. Er wordt wat specifieke kennis, en flink wat meer inzicht verwacht.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:13 schreef Dudeweiser het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat ik het theoriecertificaat A niet hoefde te halen, want op de site van de Rijksoverheid staat expliciet vermeld dat een rijbewijs B voldoende is.
Wat ze echter niet vermelden, is dat je er wél een nodig hebt voor je AVD.
Dus in hoeverre wijkt motortheorie af van autotheorie? Moet ik alles opnieuw leren of kan ik nog wat van mijn autotheoriekennis toepassen?
dat was ik ook zeker wel van plan, maar ik vroeg mij alleen af of ik kan voortbouwen op mijn autokennis qua gevarenherkenning e.d.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 01:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Er is een klein gedeelte motorspecifieke kennis dat getoetst wordt. Het is wel raadzaam om even een theorieboek door te nemen, en een paar oefententamens te maken.
qua regels voor voorrang wel natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:35 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
dat was ik ook zeker wel van plan, maar ik vroeg mij alleen af of ik kan voortbouwen op mijn autokennis qua gevarenherkenning e.d.
Dan is een logische vervolgvraag dus: Wie heeft er theorieboeken te koop?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 08:47 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
qua regels voor voorrang wel natuurlijk
maar plek op de weg, verlichting, remmen, borden heb je wel een update nodig.
daar woon ik niet neequote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:23 schreef Catch22- het volgende:
Als je in Groningen woonde had je mijne mogen ophalen, maar daar koop je niets voor
Ik, 15 incl. verzenden. Vekabest. Het is de versie van dit jaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:03 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Dan is een logische vervolgvraag dus: Wie heeft er theorieboeken te koop?
sorry, maar ik heb al een overeenkomst met Catchquote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik, 15 incl. verzenden. Vekabest. Het is de versie van dit jaar.
Ik moet op dezelfde dag op.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 14:23 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag uitgaan van 15 juli AVD examen.
Volgende week nog bochtjes perfectioneren en dan nog één of twee lessen voor het examen. Hij neigt naar één, ik naar twee. Maar dat zien we volgende week wel.
Edit: overigens nog even naar gevraagd en mijn instructeur heeft inderdaad het lawaai tijdens het knipperen zelf ingebouwd. Het kon zelfs nog harder, voor hardleerse lessers.
Oeh hip. Ik heb dinsdag nog een les en dan gaan we ook het examen definitief reserveren. Dan wil ik voor m'n eigen gemoedsrust nog een les, waarschijnlijk, en met dan nog een uurtje voor het examen aan gaat het helemaal goed komen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 20:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik moet op dezelfde dag op.
Veel succes alvast.
Heb je wel doorgetrokken? Dan zou hij wel wat harder moeten gaan als het goed is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:14 schreef Sarasi het volgende:
Ik had vandaag les, was echt lekker! Niet teveel binnenstad gedaan gelukkig.
Vandaag ook op het eerst op een A2 motor gezeten. Niet eens echt verschil gemerkt in vermogen eigenlijk, wel in de bochten. Deze houd ik veel gemakkelijker bij me, dus dat is mooi. Helaas heeft deze geen alarmgeluid voor het knipperlicht, dus daar moet ik echt even zelf om gaan denken. En het stuur is afschuwelijk kort en staat te 'recht', ik kon echt geen comfortabele zithouding vinden op dat ding.
Harder? De A2 motor harder dan de zware motor? Ik heb oprecht geen verschil gemerkt. Zat in no time op de 130, echt niet langzamer dan met de Yamaha.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heb je wel doorgetrokken? Dan zou hij wel wat harder moeten gaan als het goed is.
Ik vergeet nu nog steeds best wel vaak mijn knipperlicht trouwens. Ik zie de indicator ook nauwelijks onder de kuip.
O, ik dacht dat je van A1 kwamquote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Harder? De A2 motor harder dan de zware motor? Ik heb oprecht geen verschil gemerkt. Zat in no time op de 130, echt niet langzamer dan met de Yamaha.
Haha nee, dat verschil had ik wel gemerkt denk ik.quote:
Wanneer gaan we rijden dan?!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Haha nee, dat verschil had ik wel gemerkt denk ik.
Ik vond het anders aardig warm voor de verkeerslichten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:14 schreef Sarasi het volgende:
Ik had vandaag les, was echt lekker! Niet teveel binnenstad gedaan gelukkig.
Vandaag ook op het eerst op een A2 motor gezeten. Niet eens echt verschil gemerkt in vermogen eigenlijk, wel in de bochten. Deze houd ik veel gemakkelijker bij me, dus dat is mooi. Helaas heeft deze geen alarmgeluid voor het knipperlicht, dus daar moet ik echt even zelf om gaan denken. En het stuur is afschuwelijk kort en staat te 'recht', ik kon echt geen comfortabele zithouding vinden op dat ding.
15 juli AVDquote:
quote:
das primaquote:Op woensdag 1 juli 2015 10:51 schreef Marco001 het volgende:
Als we dan na de 23e een meet doen in de buurt van Groningen..
Gewoon een gewoonte van maken om altijd na een bocht je knipperlicht uit te zetten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heb je wel doorgetrokken? Dan zou hij wel wat harder moeten gaan als het goed is.
Ik vergeet nu nog steeds best wel vaak mijn knipperlicht trouwens. Ik zie de indicator ook nauwelijks onder de kuip.
Ja, ik ram nu steeds vaker gewoon op de knop na een bocht of uit verveling. De indicator is dus vrij lastig zichtbaar op mijn motor, maja..quote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Gewoon een gewoonte van maken om altijd na een bocht je knipperlicht uit te zetten.
Maar troost je, ik was tijdens mijn lessen vorig jaar schijnbaar de eerste die het nooit vergat uit te zetten
das wel schraal jaquote:Op vrijdag 3 juli 2015 20:32 schreef Sarasi het volgende:
Examen toch naar de 23e. 11e en 18e nog een les, want ik wil toch wel blijven rijden. Ben er wel chagrijnig van eerlijk gezegd.
zonder koppelingquote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
21ste AVB, spannond.
Hoe doen/deden jullie de achtjes eigenlijk, met of zonder slippende koppeling?
Met slippende koppeling is het geen probleem, maar zonder val ik stil in het tweede gedeelte van de acht.
Ik draai denk ik onbewust het gas dicht bij een bocht naar rechts. Met wegrijden uit parkeervak geen last van eigenlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:07 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
zonder koppeling
gas houden en achterrem om te vertragen.
bekend en teveel gas met bochten naar links proberen "iets" met ja habd te raken dat niet draait. het einde van je handvat of gedeelte waar de rem zit.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 15:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik draai denk ik onbewust het gas dicht bij een bocht naar rechts. Met wegrijden uit parkeervak geen last van eigenlijk.
Theoriecertificaat heb je via de mail gekregen als het goed is, misschien dat je het AVB uitslagformulier op mijncbr.nl kunt printen?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat moet je meenemen naar AVD examen?
In de brief van mijn rijschool staat:
Theoriecertificaat
Wit uitslagformulier AVB
Ik heb die beide niet gekregen. Hoe zit dat?
Eigen verklaring al gekocht op mijn.cbr trouwens, of doet de rijschool dat voor je? Overigens kan ik bij 'resultaten' wel een overzicht vinden waar mijn AVB in staat, maar verder geen uitslagformulier inderdaad. Bel/mail anders even met het CBR zelf?quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ahja theorie gevonden in mijn mail. Avb kan ik nergens iets van vinden.
Toen ik daar wat van zei tegen de instructeur stuurde hij een nieuwe oproepkaart via de website van het CBR. Daarin stond niets ovihet uitslagformulier AVB.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ahja theorie gevonden in mijn mail. Avb kan ik nergens iets van vinden.
Eigen verklaring heeft volgens mij de rijschool gekocht. AVB nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 18:58 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Eigen verklaring al gekocht op mijn.cbr trouwens, of doet de rijschool dat voor je? Overigens kan ik bij 'resultaten' wel een overzicht vinden waar mijn AVB in staat, maar verder geen uitslagformulier inderdaad. Bel/mail anders even met het CBR zelf?
Ok, waarschijnlijk staat dat vast wel ergens in het systeem bij het CBR dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Toen ik daar wat van zei tegen de instructeur stuurde hij een nieuwe oproepkaart via de website van het CBR. Daarin stond niets ovihet uitslagformulier AVB.
In de gaten blijven houden, examens vallen regelmatig uit.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gezakt.. Kut situatie op snelweg.
Cbr zit ook vol tm september. Pfff.
probeer eens een andere CBR vestiging; soms kun je een eindje verderop al eerder terecht.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gezakt.. Kut situatie op snelweg.
Cbr zit ook vol tm september. Pfff.
Ik zou wachten, paar lesjes in de tussentijd.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb even rondgebeld.
In Eindhoven kan ik op 3 augustus met een andere rijschool op. Nadeel is andere motor en een omgeving die ik niet ken.
Eigen rijschool kan ik 27 augustus op. Nadeel: 3 weken langer moeten wachten.
Wat zouden jullie doen?
Gewoon eerder doen. Als je nu gezakt bent op 'n abnormale verkeerssituatie heb je hem de volgende x wss wel. Hoe sneller je gaat hoe beter het nog allemaal in je geheugen zit. Doe desnoods er een proef-2uurtjes bij.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb even rondgebeld.
In Eindhoven kan ik op 3 augustus met een andere rijschool op. Nadeel is andere motor en een omgeving die ik niet ken.
Eigen rijschool kan ik 27 augustus op. Nadeel: 3 weken langer moeten wachten.
Wat zouden jullie doen?
Je wordt toch de stad uitgejaagd bij Veldhoven. Lekkere dorpenrit omgeving Knegsel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb even rondgebeld.
In Eindhoven kan ik op 3 augustus met een andere rijschool op. Nadeel is andere motor en een omgeving die ik niet ken.
Eigen rijschool kan ik 27 augustus op. Nadeel: 3 weken langer moeten wachten.
Wat zouden jullie doen?
Het is makkelijk als je de wat moeilijke punten al kent. Er zit hier zo'n v-bocht die vaak in examens gebruikt wordt, meestal ook druk en dan moet je maar net goed reageren. Mijn instructeur zei dat veel mensen daar zakken.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De enige reden voor mij was om dan 3 weken langer in de zomer te kunnen rijden. Verder niks.
Heb nog met een motorinstructeur gesproken (onafhankelijk; kwam uit Den Haag) en die raadde me het zwaar af. Gewoon die 3 weken extra wachten.
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Al baal ik nog steeds.
quote:Op maandag 20 juli 2015 12:01 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb dat er direct ingestampt gekregen ja, zwaaien (niet van de instructeur). Soms kijken ze heel verbaasd dat ik zwaai, zeker omdat het meisje waar ik mee les het zelf vertikt.
Morgen laatste lesje en donderdag examen.
Ze vroeg me laatst waarom iedereen naar haar zwaaide. Na mijn uitleg vond ze dat maar onzin om de hand van het stuur te halen. Duim aan het stuur houden en zo zwaaien was ook teveel gevraagd en de beenoptie vond ze al helemaal achterlijk.quote:
Zwaai je zelf wel dan? En dit is vast ook weer zoiets waarbij het helpt om vrouw te zijn, dat mensen dan eerder zelf beginnen te zwaaien. Maar ik ben nog niemand tegengekomen die niet terug zwaaide.quote:
Nee, voor m'n gevoel ben ik ook helemaal nog geen motorrijder .quote:Op maandag 20 juli 2015 12:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zwaai je zelf wel dan? En dit is vast ook weer zoiets waarbij het helpt om vrouw te zijn, dat mensen dan eerder zelf beginnen te zwaaien. Maar ik ben nog niemand tegengekomen die niet terug zwaaide.
Ze kan zo bij de politie, die negeren je ook altijd als je zwaait.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ze vroeg me laatst waarom iedereen naar haar zwaaide. Na mijn uitleg vond ze dat maar onzin om de hand van het stuur te halen. Duim aan het stuur houden en zo zwaaien was ook teveel gevraagd en de beenoptie vond ze al helemaal achterlijk.
Zwaaien bij mij ook altijd terug, eigenlijk. Misschien zijn Groningers gewoon vriendelijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:49 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ze kan zo bij de politie, die negeren je ook altijd als je zwaait.
Je mag niet op examen zonder goedgekeurde EV. Het wordt lastig als je niet via het oordopje wat je krijgt je instructeur kunt verstaan, dus dan mis je alle instructies en aanwijzingen. Het examen gaat altijd met de instructeur in de auto bij de examinator, je instructeur praat ook tegen je. Gaat het lessen met je instructeur prima, dan is het examen geen probleem.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoe zit het met het EV?
Ik heb een beperking van mijn gehoor, maar heb mijn autorijbewijs zonder enig gedoe gehaald. Geen codes op m'n rijbewijs oid, gewoon in 1x theorie en praktijk. Nu zegt een potentiele motorrijlessert dat ik het EV moet indienen vóór de eerste rijles.. Ik keek er erg vreemd van op.
Ten eerste: Mijn situatie is niet veranderd tov toen ik mijn autorijbewijs haalde, dus er zal niks nieuws op staan.. Bij een verlenging van rijbewijs B hoef ik dan ook niets te doen met een EV oid..
Ten tweede staat op de CBR site dat het pas hoeft bij het aanvragen van het examen. Dus wat is nu waar?
De reden dat ik het aangaf is dat ik met gehoor wel moet uitzoeken hoe het verstaanbaar wordt voor mij, maar qua gevaar zie ik geen enkel probleem. Ik hoor geluiden nml wel, zoals sirenes enz, maar wat bruikbaars maken van gesproken woorden is het lastige..
Deze rijschool wil dus dat ik dat doe vóór de eerste rijles. Dat leek me ronduit apart, ook omdat ik bij het autorijden gewoon bij het aanvragen van praktijk heb gedaan,,quote:Op maandag 20 juli 2015 19:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je mag niet op examen zonder goedgekeurde EV. Het wordt lastig als je niet via het oordopje wat je krijgt je instructeur kunt verstaan, dus dan mis je alle instructies en aanwijzingen. Het examen gaat altijd met de instructeur in de auto bij de examinator, je instructeur praat ook tegen je. Gaat het lessen met je instructeur prima, dan is het examen geen probleem.
Ik zou gewoon de rijschool bellen en je probleem neerleggen, en met de eerste les even kijken of alles goed gaat. Dan kun je je EV indienen op dezelfde manier als je dat voor je autorijbewijs deed.
Dan zoek je een andere. De enige manier om erachter te komen is de praktijk. Een hoorarts kan echt niet zeggen wat jij wel en niet verstaat tijdens rijles.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Deze rijschool wil dus dat ik dat doe vóór de eerste rijles. Dat leek me ronduit apart, ook omdat ik bij het autorijden gewoon bij het aanvragen van praktijk heb gedaan,,
En terecht. Moest ik ook doen bij mijn eerste rijschool, omdat de hele mallemolen met toets van het CBR en shit gewoon eindeloos duurt. Of je je instructeur wel of niet verstaat tijdens rijles, maakt ook niet uit voor wat je in op je eigen verklaring hoort in te vullen. Dus de rijschool doet het gewoon netjes volgens het boekje.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Deze rijschool wil dus dat ik dat doe vóór de eerste rijles. Dat leek me ronduit apart, ook omdat ik bij het autorijden gewoon bij het aanvragen van praktijk heb gedaan,,
Als je twijfels hebt over of je een motorvoertuig veilig kunt besturen, moet je hier 'ja' invullen. In jouw geval zou ik me helemaal nergens zorgen over maken, lekker overal 'nee' neerkalken en gewoon gaan lessen. In het ergste geval moet je op TomTom rijden ipv op een oortje (wordt vaker gedaan met dove lessers) en dus een vooraf uitgestippelde route rijden. Dat kan gewoon en maakt het besturen van een motorrijtuig niet moeilijker. Dus je komt helemaal niet in de knel met die EV.quote:10. Hebt u nog andere aandoeningen, ziekten of functiebeperkingen die het besturen van motorrijtuigen moeilijker maken?
Dat was ook het eerste wat ik deed, die EV aanvragen. Maar ik mocht gewoon beginnen met lessen hoor? Ja het duurt even, maar tenzij je een spoedcursus doet ben je ook echt wel even bezig met lessen.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
En terecht. Moest ik ook doen bij mijn eerste rijschool, omdat de hele mallemolen met toets van het CBR en shit gewoon eindeloos duurt. Of je je instructeur wel of niet verstaat tijdens rijles, maakt ook niet uit voor wat je in op je eigen verklaring hoort in te vullen. Dus de rijschool doet het gewoon netjes volgens het boekje.
In de praktijk is dit anders, want je loopt hooguit vast op punt 10.
[..]
Als je twijfels hebt over of je een motorvoertuig veilig kunt besturen, moet je hier 'ja' invullen. In jouw geval zou ik me helemaal nergens zorgen over maken, lekker overal 'nee' neerkalken en gewoon gaan lessen. In het ergste geval moet je op TomTom rijden ipv op een oortje (wordt vaker gedaan met dove lessers) en dus een vooraf uitgestippelde route rijden. Dat kan gewoon en maakt het besturen van een motorrijtuig niet moeilijker. Dus je komt helemaal niet in de knel met die EV.
Ach. Mijn autorijschool had me niet eens over een eigen verklaring verteld, pas tijdens de les voor het examen kreeg ik het al ingevulde ding onder m'n neus gedrukt met de vraag om een handtekening. Nog even snel gebeld en overlegd met ouders en toen ondertekend, maar ik was daar totaal niet op voorbereid.quote:Op maandag 20 juli 2015 19:34 schreef sylvesterrr het volgende:
Misschien willen ze voorkomen dat je niet mag afrijden als je EV aanleiding geeft voor nader onderzoek.
Mijn instructeur heeft destijds ook mijn EV aangevraagd zonder dat met me te overleggen. Ik heb mijn ogen 1,5 jaar geleden laten laseren. Dat zou mogelijk leiden tot nader onderzoek (vertraging + extra kosten) waardoor we besloten hebben om het niet aan te passen.
Moet in 2016 mijn rijbewijs gaan verlengen, dus dan mag ik hem ook weer invullen.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
27,80 voor die Eigen Verklaring .
Zelf een paar keer op nee klikken, en dan bijna 30 euro rekenen, wtf.
Een bonuspunt gekregen toen ik tijdens het invoegen in een treintje terecht dreigde te komen en doortrok naar 180 om ervoor uit te komen. Vond hij heel goed. Verder echt helemaal geen opmerkingen, ging ook gewoon heel goed. Bij aankomst dacht ik ook 'of ik ben geslaagd, of ik heb oprecht niet door welke fout ik heb gemaakt'.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:05 schreef mjan het volgende:
Gefelicitieerd! Nog op- of aanmerkingen gekregen? Hoe vond je zelf dat het ging?
Tof, goed gedaan hoorquote:Op donderdag 23 juli 2015 23:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Een bonuspunt gekregen toen ik tijdens het invoegen in een treintje terecht dreigde te komen en doortrok naar 180 om ervoor uit te komen. Vond hij heel goed. Verder echt helemaal geen opmerkingen, ging ook gewoon heel goed. Bij aankomst dacht ik ook 'of ik ben geslaagd, of ik heb oprecht niet door welke fout ik heb gemaakt'.
gefeliciteerdquote:
goede tipquote:Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Sarasi het volgende:
Yes, was best een fijn ritje. Af en toe even opeens die zenuwen, maar ik had expres niet gekeken welke auto de examinator had, dus als het een beetje druk was kon ik doen alsof hij er niet was en dat hielp.
Ja dat verwijt kreeg ik dus. Ik moest invoegen tussen twee vrachtwagens omdat ik niet doortrok naar 180. Volgens mij was ik daarop gezakt.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Een bonuspunt gekregen toen ik tijdens het invoegen in een treintje terecht dreigde te komen en doortrok naar 180 om ervoor uit te komen. Vond hij heel goed. Verder echt helemaal geen opmerkingen, ging ook gewoon heel goed. Bij aankomst dacht ik ook 'of ik ben geslaagd, of ik heb oprecht niet door welke fout ik heb gemaakt'.
Gefeliciteerd!quote:
(Waarom kom jij nooit meer buurten in het studentchauffeurstopic?! )quote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:04 schreef dery1990 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ben ook aan het lessen geweest. AVB vorige week gehaald, en AVD staat 6 september op de planning. Ik les samen met mijn broer wat het echt heel erg leuk maakt!
Oh dat doe ik nog wel hoor! Stilletjes aan het lurken, maar ik krijg alles meequote:Op zaterdag 25 juli 2015 23:11 schreef Sarasi het volgende:
[..]
(Waarom kom jij nooit meer buurten in het studentchauffeurstopic?! )
Verder awesome!
Laat weten hoe het ging wil je?quote:Op maandag 27 juli 2015 01:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
Keuze gemaakt hier, ook al proef 'geluisterd', lijkt allemaal best ok. Komende week proefles.
zoiets had ik met mijn examen ook.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Een bonuspunt gekregen toen ik tijdens het invoegen in een treintje terecht dreigde te komen en doortrok naar 180 om ervoor uit te komen. Vond hij heel goed. Verder echt helemaal geen opmerkingen, ging ook gewoon heel goed. Bij aankomst dacht ik ook 'of ik ben geslaagd, of ik heb oprecht niet door welke fout ik heb gemaakt'.
Rijden met een navigatie op je stuur. Dus je rijdt een route, en onderweg een aantal maal stoppen om zonder het lawaai van wind/motor even met je instructeur te babbelen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Luisteren ging slechter dan gewild/gedacht. Op zich het rijden viel me alleszins mee, maar ja.. Het luisteren.. Er moet toch een oplossing zijn zonder al te veel gedoe. Er zijn ook doven met een rijbewijs..
Die portofoontjes hebben vaak een AUX uitgang met een 3,5mm jack. Als dat bij jou zo is, kun je eventueel overleggen met je instructeur of je niet een setje in-ear oordopjes mag gebruiken. Sowieso zit dat lekkerder, maar je krijgt dan het geluid op beide oren en die oordopjes dempen wat ruis en omgevingsgeluid. Misschien is het dan makkelijker voor je om de instructeur te verstaan?quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Luisteren ging slechter dan gewild/gedacht. Op zich het rijden viel me alleszins mee, maar ja.. Het luisteren.. Er moet toch een oplossing zijn zonder al te veel gedoe. Er zijn ook doven met een rijbewijs..
Mijn porto gaf mono geluid, dus zelfs met twee oordopjes kwam het geluid maar uit eentje (links in mijn geval). De rijschool waar ik bij leste had ook een dove persoon als lesser; die kreeg gewoon een vooraf uitgestippelde route op een navigatiesysteem op het stuur. Zo mag je ook je examen doen van het CBR, vertelde mijn instructeur.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die portofoontjes hebben vaak een AUX uitgang met een 3,5mm jack. Als dat bij jou zo is, kun je eventueel overleggen met je instructeur of je niet een setje in-ear oordopjes mag gebruiken. Sowieso zit dat lekkerder, maar je krijgt dan het geluid op beide oren en die oordopjes dempen wat ruis en omgevingsgeluid. Misschien is het dan makkelijker voor je om de instructeur te verstaan?
Overigens weet ik niet of je van het CBR oordopjes in beide oren mag dragen bij je examen, dat zou ik even natrekken voor je zoiets gaat doen in je lessen.
Dan is er wss gewoon iets kapot want ook mono geluid hoort over beide kanalen te komen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mijn porto gaf mono geluid, dus zelfs met twee oordopjes kwam het geluid maar uit eentje (links in mijn geval). De rijschool waar ik bij leste had ook een dove persoon als lesser; die kreeg gewoon een vooraf uitgestippelde route op een navigatiesysteem op het stuur. Zo mag je ook je examen doen van het CBR, vertelde mijn instructeur.
Wat je nog wel kunt proberen is een oordopje (dempend) in je andere oor doen. Dan heb je minder 'ruis' als er tekst door de porto komt, en misschien lost dat het net voldoende op voor je.
Dat sluit ik ook niet uit, die dingen hingen met pleisters aan elkaar.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dan is er wss gewoon iets kapot want ook mono geluid hoort over beide kanalen te komen.
Sowieso mono inderdaad, maar stereoweergave zal denk ik al wat helpen. Vooral als je daarbij niet zo' n schraal luidsprekertje in je helm hebt, maar in-ear oordopjes.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mijn porto gaf mono geluid, dus zelfs met twee oordopjes kwam het geluid maar uit eentje (links in mijn geval). De rijschool waar ik bij leste had ook een dove persoon als lesser; die kreeg gewoon een vooraf uitgestippelde route op een navigatiesysteem op het stuur. Zo mag je ook je examen doen van het CBR, vertelde mijn instructeur.
Wat je nog wel kunt proberen is een oordopje (dempend) in je andere oor doen. Dan heb je minder 'ruis' als er tekst door de porto komt, en misschien lost dat het net voldoende op voor je.
Nee, eerder nadelen doordat ze gegarandeerd gaan zeuren over slechte gewoontes.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:23 schreef Rickertman96 het volgende:
Wil ooit sowieso nog m'n A rijbewijs halen, heb B en AM al
Zou het hebben van AM enige voordeel opleveren voor A?
Hooguit als je schakelbrommer gereden hebt. Dan ken je het principe van schakelen en het hebben van een grote machine tussen je benen ( ) al door. Other than that: neuh, nauwelijks, vind ik. Ik heb weinig gehad aan mijn brommer ervaring bij het lessen. Je hebt jezelf waarschijnlijk ook onbewust veel slechte gewoontes aangeleerd, zowel qua verkeersdeelname als qua voertuigbeheersing.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:23 schreef Rickertman96 het volgende:
Wil ooit sowieso nog m'n A rijbewijs halen, heb B en AM al
Zou het hebben van AM enige voordeel opleveren voor A?
Hmm zit wat inquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee, eerder nadelen doordat ze gegarandeerd gaan zeuren over slechte gewoontes.
Lessers die al schakelbrommer hadden gereden deden het AVB vaak wel sneller en makkelijker vond ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:53 schreef daNpy het volgende:
Schakelbrommer hebben gereden is wel een plus vind ik
Iddquote:Op maandag 17 augustus 2015 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Lessers die al schakelbrommer hadden gereden deden het AVB vaak wel sneller en makkelijker vond ik.
Met AVD geen voordelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |