Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaamquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:37 schreef Catch22- het volgende:
Ik moet vooral niet te hard gaan, verder komt t wel goed.
En spastisch knipperlicht controleren natuurlijk.
Ja, maar als ik buitenaf rij dan gaat t snel wat harder dan 10km te hard.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaam
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja, maar als ik buitenaf rij dan gaat t snel wat harder dan 10km te hard.
Mja, gaat snel. Bochtje bochtje gas gas bocht gasquote:
Ze hebben graag dat je vlot rijdt, niet te hard. Ja, ik kan het weten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaam
Probeer anders. Bocht gas, gas los, bocht gas, gas losquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mja, gaat snel. Bochtje bochtje gas gas bocht gas
En dan zit je gauw te hoog
Lijkt me niet heel handig. Je kam het beste gewoon vloeiend rijden, als je als een slak elke bocht in gaat geeft dat juist de indruk dat je de boel niet goed genoeg onder controle hebt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:58 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Probeer anders. Bocht gas, gas los, bocht gas, gas los![]()
Slak de bocht in, als een haas eruit.
Is wel extreem voorbeeld. Maar als je een onoverzichtelijke bocht ingaat met een te hoge snelheid en je komt er te laat achter dan heb je een grote kans op een highsider. Een bocht in een bocht, en je komt er te laat achter is niet fijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:21 schreef BRooster het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel handig. Je kam het beste gewoon vloeiend rijden, als je als een slak elke bocht in gaat geeft dat juist de indruk dat je de boel niet goed genoeg onder controle hebt.
Meeste motoren doen dat niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Wat voor motor is dat waar je op lest? Ik wist niet eens dat er motoren zijn die dat doenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Mijne niet en bij volle zon zie je het nietquote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Zou best zelfbouw kunnen zijn van mijn instructeur hoor, want het is echt een irritant geluid.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:06 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat voor motor is dat waar je op lest? Ik wist niet eens dat er motoren zijn die dat doen
En zoals Phaelanx_NL al zegt, meeste motoren hebben dat niet. Dus ik zou er maar niet te gewend aan raken dat ie piept
Maar dat hoor je toch niet meer zodra je harder gaat dan 60 km/u ofzo? Vooral op een naked omdat je vol in de wind zit. Moet volgens mij wel heel luid zijn wil je het dan nog horenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zou best zelfbouw kunnen zijn van mijn instructeur hoor, want het is echt een irritant geluid.Yamaha XJ6N zit het sowieso op, daar dacht ik eerst dat het een alarm was voor iets.
Op de Honda CBF500 is het gewoon een subtiel tikkend geluid.
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar dat hoor je toch niet meer zodra je harder gaat dan 60 km/u ofzo? Vooral op een naked omdat je vol in de wind zit. Moet volgens mij wel heel luid zijn wil je het dan nog horen
Afrit van een snelweg en daarna afslaan aan het einde van de afrit?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Oprit is dan nog logischer eigenlijk, of tijdens het strook wisselen op de snelweg. Maar op die Yamaha hoorde ik met 110 achterop bij mijn instructeur het knipperlicht van de lesser die het dichtste bij reed zelfs nog, dus dat zal je op de snelweg ook nog wel horen. Met de Honda heb ik nog niet zo hard gereden, kan best zijn dat je het dan niet meer hoort.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Afrit van een snelweg en daarna afslaan aan het einde van de afrit?
Rotondesquote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Je geeft het antwoord zelf alquote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wut, bij 110 hoorde je het van een andere motor? Ik ben nu wel heel benieuwd wat voor geluidsinstallatie dat is. Op m'n huidige motor hoor ik het uitlaat geluid nauwelijks meer bij die snelheidquote:Op zondag 14 juni 2015 00:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Oprit is dan nog logischer eigenlijk, of tijdens het strook wisselen op de snelweg. Maar op die Yamaha hoorde ik met 110 achterop bij mijn instructeur het knipperlicht van de lesser die het dichtste bij reed zelfs nog, dus dat zal je op de snelweg ook nog wel horen. Met de Honda heb ik nog niet zo hard gereden, kan best zijn dat je het dan niet meer hoort.
Poser.quote:
Maar vind jij het waard om je polsen zo te belasten om toch door te gaan met een Daytona? Oftewel zou je het aanraden? (is natuurlijk verschillend per persoon).quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:04 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ik ben nogal bevooroordeeld aangezien ik zelf een Daytona heb, maar het zijn inderdaad wel 3 behoorlijk verschillende motoren. De Honda is behoorlijk comfortabel vergeleken met de andere 2. De Daytona zit erg extreem op de polsen, wat ervoor zorgt dat langzaam rijden (stadsverkeer) al snel vermoeiend en pijnlijk kan worden. De R6 is een typische hoogtoerige viercilinder, dat is leuk maar op straat heb je doorgaans meer aan het karakter van de driecilinder van de Daytona. En de Daytona ziet er natuurlijk het beste uit en klinkt zo lekker.
Zodra je je rijbewijs hebt maar eens goed gaan proefrijden zou ik zeggen.
Succes morgen! Heb je er vertrouwen in?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mijne niet en bij volle zon zie je het niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |