SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014![]()
Geslaagden 2015
![]()
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 11-06-2015 21:46:57 ]Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.![]()
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:02 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Schrok al daarom, en geen motor voor vrouwen ziet er gewoon niet mooi uit (mijn mening).
Ik eh, ben meer van de motoren die er wat liever uitzien. Zeker die S1000R ziet er echt te gemeen uit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebben
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel even andere koek dan een GS inderdaad.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebben
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een meid op een motor is juist tofquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]Dat was het laatste wat mijn oma tegen me gezegd heeft. "Je moet doen wat je leuk vindt, maar een meisje op een motor, dat ziet er toch niet uit." Even pijnlijk momentje.
Maar ik voel me sowieso te klein voor dat soort motoren. En ik wilde gewoon een GS500. Dat was vrij non negotiable, wat mij betreft.
ja, maar dat is ook wel eens beest met 160pkquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik eh, ben meer van de motoren die er wat liever uitzien. Zeker die S1000R ziet er echt te gemeen uit.
Haha, hangt ook van de leeftijd af denk ik. Oudere vrouwen op een SS vind ik vaak wat niet passend.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:12 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Dat is wel even andere koek dan een GS inderdaad.
De R9T is ook wel heel gaaf
Edit: Zo gaaf dat ik er over heen keek in jouw post![]()
[ afbeelding ]
[..]
Een meid op een motor is juist tof. Als ze maar niet op een GS/Harley/ of Pan Europeaan rijdt
Ik zou het niet eens willen weten wat ik in mijn eerste jaar verbrand heb.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
In de 8 weken dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik ¤ 734,92 aan brandstof verbruikt.![]()
Motorrijden is duur.
Wat doet hij dan qua verbruikquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef sylvesterrr het volgende:
In de 8 weken dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik ¤ 734,92 aan brandstof verbruikt.![]()
Motorrijden is duur.
Mijn vader liet de motor door een lokale boer doen, mocht je gewoon bij zijn, gaf meteen uitleg wat hij deed en hoe. Wel leuk, eerst zelf de kleine dingen doen zoals remblokjes e.d. Op YouTube staan ook wel leuke tutorials. Hoort ook bij de hobby sleutelen, kijk er ook naar uit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Haha, hangt ook van de leeftijd af denk ik. Oudere vrouwen op een SS vind ik vaak wat niet passend.Maar ik heb gewoon een mooie motor gelukkig! Nu nog leren sleutelen, dat zal wel met vallen en opstaan gaan.
Ik ga het gewoon zelf proberen. Zijn zeker voor mijn motor zat tutorials te vinden, met een beetje hulp vogel ik dat wel uit.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:26 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Wat doet hij dan qua verbruik?
[..]
Mijn vader liet de motor door een lokale boer doen, mocht je gewoon bij zijn, gaf meteen uitleg wat hij deed en hoe. Wel leuk, eerst zelf de kleine dingen doen zoals remblokjes e.d. Op YouTube staan ook wel leuke tutorials. Hoort ook bij de hobby sleutelen, kijk er ook naar uit.
quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:24 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens willen weten wat ik in mijn eerste jaar verbrand heb.
7754 km / 452,94 l = 1 op 17,12quote:
Laten we het hopenquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
Op aangepast op verzoek.
Goede brommer Phaelanx_NL; ik heb hem x2, maar jouw versie doet het iets beter met de speciale verrichtingen denk ik
Het went, en dan ga je vanzelf in de groep veel te hard rijders vallen, tot je een keer een hartverzakking oploopt door een van rijstrook veranderende kleaujeau, dan word je weer wakker, en dan begint het weer opnieuwquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:56 schreef Catch22- het volgende:
Vandaag ook voor t eerst gefilterd, best spannend voor t eerst.
quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het went, en dan ga je vanzelf in de groep veel te hard rijders vallen,
Da's mooiquote:Op donderdag 11 juni 2015 22:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Bij de tweede les snelle slalom gedaan, precisiestop, noodstop, stapvoets rijden, wegrijden uit een parkeervak.
Ging allemaal wel prima naar mijn idee.
Je snapt het nietquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:40 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Was ook geen parkeerplaats hoor. Trok het ding makkelijk naar de 130. Tevens op het zelfde terrein met een cbr1000rr van mijn vader (die nu een GS1200 heeft) gereden, en dat voelt echt gevaarlijker, en zou ik niet nu willen hebben. En ja er zit wat PK in maar de verdeling is een stuk zachter en niet heel "rauw". "Zijn gewoon R1's zonder kuip", nee dat absoluut niet, echt minder koppel in de motor, de verdeling is ook mooier om te touren en voor stads gebruik.
Ben het met je eens dat het anders is dan een 500cc Honda, snap je redenering ook wel hoor![]()
En de eerste dagen ga ik lekker spelen met dat ding op een groot terrein, en mijzelf gemakkelijk maken met de motor, instructeur had er ook absoluut geen moeite mee.
Edit: Trouwens wel benieuwd waar jij op gaat rijden![]()
Wat er mis mee is? Dat vrouwtje had geen controle over haar voertuig. Kon geen langzame slalom. Achtjes was ze blijkbaar ook slecht in. Wegrijden uit parkeervak had ze zelf gekozen. Knap hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:27 schreef Sarasi het volgende:
Wat is er mis met kiezen? Tijdens het inrijden op de nieuwe motor, waar de examinator dus bij stond, heb ik twee keer de snelle slalom verprutst, twee keer het achtje verkloot en de precisiestop twee keer goed gedaan. Op het examen moest ik vervolgens de snelle slalom en het achtje doen, maar geen precisiestop. Je kan mij niet vertellen dat dat toeval was.Maar als je een beetje wilt uitvogelen hoe zo'n ding rijdt, leken me dat wel de meest representatieve oefeningen. En die vent was verder absoluut niet gemeen ook ofzo, gewoon heel vriendelijk en correct. Was hij de vorige keer ook al.
![]()
Elke examinator is anders, het verschil in rijscholen heb ik zelf ondervonden. Uiteindelijk moet het CBR vinden dat je veilig de weg op kunt, en je moet het zelf vinden.
Overigens mocht ik kiezen of ik avd in Groningen of Winschoten wilde doen. Ik dacht Groningen, want daar ben ik bekend, maar zijn slagingspercentage in Winschoten is veel hoger en nu twijfel ik weer.Advies en/of ideeën?
heujquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.![]()
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
Ik zou dan winschoten doen, Het is daar sowiese een stuk rustiger qua verkeer, (geen suicidale fietsers enzo) maar aan de andere kant, jij bent al bekend in Groningen en weet daar waar je op welke plekken om moet denken... Maar toch, hoger slagingspercentage is ook wel lekker, helemaal als het veel hoger is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:27 schreef Sarasi het volgende:
Wat is er mis met kiezen? Tijdens het inrijden op de nieuwe motor, waar de examinator dus bij stond, heb ik twee keer de snelle slalom verprutst, twee keer het achtje verkloot en de precisiestop twee keer goed gedaan. Op het examen moest ik vervolgens de snelle slalom en het achtje doen, maar geen precisiestop. Je kan mij niet vertellen dat dat toeval was.Maar als je een beetje wilt uitvogelen hoe zo'n ding rijdt, leken me dat wel de meest representatieve oefeningen. En die vent was verder absoluut niet gemeen ook ofzo, gewoon heel vriendelijk en correct. Was hij de vorige keer ook al.
![]()
Elke examinator is anders, het verschil in rijscholen heb ik zelf ondervonden. Uiteindelijk moet het CBR vinden dat je veilig de weg op kunt, en je moet het zelf vinden.
Overigens mocht ik kiezen of ik avd in Groningen of Winschoten wilde doen. Ik dacht Groningen, want daar ben ik bekend, maar zijn slagingspercentage in Winschoten is veel hoger en nu twijfel ik weer.Advies en/of ideeën?
Ik stopte met je serieus nemen bij 'dat vrouwtje', die jij direct veroordeelt zonder dat je er überhaupt bij was. Misschien heeft ze tussen de oefeningen door wel zat beheersing laten zien, weet jij veel. Ik ken ook mensen die wel een achtje kunnen, maar geen halve draai. Maar blijf jij vooral van mening dat er op een avb examen geen psychologische factoren meespelen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Dat vrouwtje had geen controle over haar voertuig. Kon geen langzame slalom. Achtjes was ze blijkbaar ook slecht in. Wegrijden uit parkeervak had ze zelf gekozen. Knap hoor.
Tjah, als het zo werkt. Waarom doen ze dan nog een examen?
Achtje vind ik ook meest logisch voor een vrije oefening met langzaam trouwens. Toets je veel voertuigbeheersing mee.
Voor snel zou vertragingsoefening nog beter zijn. Vind ik overigens ook de leukste om te doen.![]()
En ik zou niet naar slagingspercentages kijken. Ze zijn er niet om je te laten zakken, maar om te kijken of je veilig genoeg de weg op kunt. Of dat je nog wat lesjes nodig hebt.
Bij AVB boeit ze dat blijkbaar minder. Vind het ook jammer dat ze niet gewoon alle oefeningen toetsen. Dan kunnen ze een veel beter beeld krijgen.
Ook het goed of fout vind ik niet helemaal correct. Soms is er grijs gebied.
Als ik baas van CBR was had ik het iig flink omgegooid.
Het gaat niet om dit specifieke voorbeeld.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik stopte met je serieus nemen bij 'dat vrouwtje', die jij direct veroordeelt zonder dat je er überhaupt bij was. Misschien heeft ze tussen de oefeningen door wel zat beheersing laten zien, weet jij veel. Ik ken ook mensen die wel een achtje kunnen, maar geen halve draai. Maar blijf jij vooral van mening dat er op een avb examen geen psychologische factoren meespelen.
Dus jij, als gezakte lesser, bepaalt of de gediplomeerde examinator zijn werk goed doet en of iemand wel of geen voertuigbeheersing heeft?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat er mis mee is? Dat vrouwtje had geen controle over haar voertuig. Kon geen langzame slalom. Achtjes was ze blijkbaar ook slecht in. Wegrijden uit parkeervak had ze zelf gekozen. Knap hoor.
Tjah, als het zo werkt. Waarom doen ze dan nog een examen?
Achtje vind ik ook meest logisch voor een vrije oefening met langzaam trouwens. Toets je veel voertuigbeheersing mee.
Voor snel zou vertragingsoefening nog beter zijn. Vind ik overigens ook de leukste om te doen.![]()
En ik zou niet naar slagingspercentages kijken. Ze zijn er niet om je te laten zakken, maar om te kijken of je veilig genoeg de weg op kunt. Of dat je nog wat lesjes nodig hebt.
Bij AVB boeit ze dat blijkbaar minder. Vind het ook jammer dat ze niet gewoon alle oefeningen toetsen. Dan kunnen ze een veel beter beeld krijgen.
Ook het goed of fout vind ik niet helemaal correct. Soms is er grijs gebied.
Als ik baas van CBR was had ik het iig flink omgegooid.
Als je door een fout van je instructeur ineens op een andere motor moet stappen is dat best begrijpelijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inrijden is trouwens ook maar raar. Als je straks een doodlopende weg inrijdt. Waar ga je dan je halve draaien oefenen voordat je een goede kunt produceren?
Of als je weg wil rijden uit een parkeervak. Rag je dan eerst de spiegel van de auto die naast je staat eraf?
Of als je bij wegwerkzaamheden gaat slalommen tussen de pylonen. Rijd je dan ook eerst over de eerste 2 heen?
Wat loop je het nu weer persoonlijk te maken? Heb toch al aangegeven dat het in het algemeen raar is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus jij, als gezakte lesser, bepaalt of de gediplomeerde examinator zijn werk goed doet en of iemand wel of geen voertuigbeheersing heeft?
[..]
Als je door een fout van je instructeur ineens op een andere motor moet stappen is dat best begrijpelijk.
En hoe vaak denk jij dat het voorkomt dat jij ineens op een vreemde motor in een doodlopende straat staat? Als ik een doodlopende straat in rij doe ik dat doorgaans op mijn eigen motor.
Mijn punt is meer dat het CBR er is om te examineren of je beheersing laat zien. Als die beslist dat je dat dus wel hebt laten zien, wie ben jij (algemene jij) dan om het daarmee oneens te zijn? Heb je onderzoek gedaan naar of mensen die geen achtje kunnen significant meer ongelukken veroorzaken? En dan inclusief de overweging of dat eventueel significante verschil ook relevant verschil is?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat loop je het nu weer persoonlijk te maken? Heb toch al aangegeven dat het in het algemeen raar is.
Dit heeft dus geen betrekking op Sarasi.
Ik ben overigens niet gezakt. Maar dat heeft er ook niets mee te maken..
Echt letterlijk twee dagen teruglezen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:16 schreef Dudeweiser het volgende:
Hoi allemaalDeze zomer word ik 20, dus ben ik van plan voor mijn A2 rijbewijs te gaan. Ik heb in november mijn rijbewijs twee jaar en als bijbaan vervoer ik auto's, dus ik heb wel iets aan ervaring in het verkeer. Ik vraag me nu alleen af aan hoeveel lessen ik ongeveer moet gaan denken, voor mijn gewone rijbewijs heb ik 25 lessen van een uur gebruikt. Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:23 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Echt letterlijk twee dagen teruglezen.
Ik ben nog niet klaar hè, kan nog best wat bovenop komen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:34 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Dus jij hebt er gecombineerd twintig gehad als ik het goed begrijp? (al dan niet verspreid over twee rijscholen)
Als ik dat ook haal ben ik wel tevreden, nu nog wachten tot ik jarig ben
Verkeersdeelname op de motor is echt heel anders dan in de auto. Onderschat het niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:16 schreef Dudeweiser het volgende:
Hoi allemaalDeze zomer word ik 20, dus ben ik van plan voor mijn A2 rijbewijs te gaan. Ik heb in november mijn rijbewijs twee jaar en als bijbaan vervoer ik auto's, dus ik heb wel iets aan ervaring in het verkeer. Ik vraag me nu alleen af aan hoeveel lessen ik ongeveer moet gaan denken, voor mijn gewone rijbewijs heb ik 25 lessen van een uur gebruikt. Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
Maar de motor is leuker. Dit rijbewijs haal ik omdat het gewoon ontzettend leuk is. Mijn B rijbewijs haalde ik omdat ik het van mijn ouders kreeg, het handig is, iedereen het deed, waarom niet... Die motivatie was heel anders en dat scheelt bij mij een hoop.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 19:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Verkeersdeelname op de motor is echt heel anders dan in de auto. Onderschat het niet.
Iedereen denkt dat ie ervaring heeft in het verkeer.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:16 schreef Dudeweiser het volgende:
Hoi allemaalDeze zomer word ik 20, dus ben ik van plan voor mijn A2 rijbewijs te gaan. Ik heb in november mijn rijbewijs twee jaar en als bijbaan vervoer ik auto's, dus ik heb wel iets aan ervaring in het verkeer. Ik vraag me nu alleen af aan hoeveel lessen ik ongeveer moet gaan denken, voor mijn gewone rijbewijs heb ik 25 lessen van een uur gebruikt. Hoeveel lessen hebben jullie gehad?
ja zoveel ervaring is het niet, maar ik dacht dat het misschien het vermelden waard wasquote:Op vrijdag 12 juni 2015 21:29 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat ie ervaring heeft in het verkeer.![]()
Enfin, ik zat in (ongeveer) dezelfde situatie en ik heb 12 uur AVB en 12 uur AVD gehad. Was 1 pakketje.
Op schaal van comfort zijn ze nogal anders. Althans, de CBR600F is hier het vreemde eendje. Ik weet van de Daytona dat deze erg sportief zit. Qua power zal het allemaal niet zoveel uitmaken, maar wel hoe deze afgegeven wordt: de Triumph is natuurlijk een 3-cilider, en bij de R6 zal het vermogen vooral bovenin zitten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:43 schreef Laat77 het volgende:
Goedemiddag!
Ik ben nu ook bezig met motorrijden en hoop half augustus mijn rijbewijs binnen te harken. En nu ben ik dus zoals iedereen wel doet overal aan het rondkijken voor een eerste leuke motor. Heb me dus al veel ingelezen over verschillende motoren.
Nu ben ik dus aan het twijfelen tussen 3 motoren waarvan er 2 die niet de ideale eerste motoren zijn. De motoren die ik op het oog hebt zijn: Honda CBR600F (bouwjaar 2011), Triumph Daytona 675 en de R6.
Iemand hier ervaring met een van deze motoren? Welke zouden jullie aanraden? En ja, zolang je je rechterhand een beetje onder controle kan houden, kan je in principe alles rijden....
In ieder geval bedankt!
Ik ben nogal bevooroordeeld aangezien ik zelf een Daytona heb, maar het zijn inderdaad wel 3 behoorlijk verschillende motoren. De Honda is behoorlijk comfortabel vergeleken met de andere 2. De Daytona zit erg extreem op de polsen, wat ervoor zorgt dat langzaam rijden (stadsverkeer) al snel vermoeiend en pijnlijk kan worden. De R6 is een typische hoogtoerige viercilinder, dat is leuk maar op straat heb je doorgaans meer aan het karakter van de driecilinder van de Daytona. En de Daytona ziet er natuurlijk het beste uit en klinkt zo lekker.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:43 schreef Laat77 het volgende:
Goedemiddag!
Ik ben nu ook bezig met motorrijden en hoop half augustus mijn rijbewijs binnen te harken. En nu ben ik dus zoals iedereen wel doet overal aan het rondkijken voor een eerste leuke motor. Heb me dus al veel ingelezen over verschillende motoren.
Nu ben ik dus aan het twijfelen tussen 3 motoren waarvan er 2 die niet de ideale eerste motoren zijn. De motoren die ik op het oog hebt zijn: Honda CBR600F (bouwjaar 2011), Triumph Daytona 675 en de R6.
Iemand hier ervaring met een van deze motoren? Welke zouden jullie aanraden? En ja, zolang je je rechterhand een beetje onder controle kan houden, kan je in principe alles rijden....
In ieder geval bedankt!
Arnhem?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vond het ook best een waardeloze baan. Met uitwijkoefening en snelle slalom kwam je vanuit een bocht aanrijden. Stopproeven ook.
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaamquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:37 schreef Catch22- het volgende:
Ik moet vooral niet te hard gaan, verder komt t wel goed.
En spastisch knipperlicht controleren natuurlijk.
Ja, maar als ik buitenaf rij dan gaat t snel wat harder dan 10km te hard.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaam
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja, maar als ik buitenaf rij dan gaat t snel wat harder dan 10km te hard.
Mja, gaat snel. Bochtje bochtje gas gas bocht gasquote:
Ze hebben graag dat je vlot rijdt, niet te hard. Ja, ik kan het weten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ze hebben liever 10 km te snel dan 10 te langzaam
Probeer anders. Bocht gas, gas los, bocht gas, gas losquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mja, gaat snel. Bochtje bochtje gas gas bocht gas
En dan zit je gauw te hoog
Lijkt me niet heel handig. Je kam het beste gewoon vloeiend rijden, als je als een slak elke bocht in gaat geeft dat juist de indruk dat je de boel niet goed genoeg onder controle hebt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:58 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Probeer anders. Bocht gas, gas los, bocht gas, gas los![]()
Slak de bocht in, als een haas eruit.
Is wel extreem voorbeeld. Maar als je een onoverzichtelijke bocht ingaat met een te hoge snelheid en je komt er te laat achter dan heb je een grote kans op een highsider. Een bocht in een bocht, en je komt er te laat achter is niet fijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:21 schreef BRooster het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel handig. Je kam het beste gewoon vloeiend rijden, als je als een slak elke bocht in gaat geeft dat juist de indruk dat je de boel niet goed genoeg onder controle hebt.
Meeste motoren doen dat niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Wat voor motor is dat waar je op lest? Ik wist niet eens dat er motoren zijn die dat doenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Mijne niet en bij volle zon zie je het nietquote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:52 schreef Sarasi het volgende:
Wat is dat met dat knipperlicht dan? Mijn lesmotor piept gewoon zolang je knippert, ik vergeet dat ding echt niet uit te zetten.
Zou best zelfbouw kunnen zijn van mijn instructeur hoor, want het is echt een irritant geluid.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:06 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat voor motor is dat waar je op lest? Ik wist niet eens dat er motoren zijn die dat doen
En zoals Phaelanx_NL al zegt, meeste motoren hebben dat niet. Dus ik zou er maar niet te gewend aan raken dat ie piept
Maar dat hoor je toch niet meer zodra je harder gaat dan 60 km/u ofzo? Vooral op een naked omdat je vol in de wind zit. Moet volgens mij wel heel luid zijn wil je het dan nog horenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zou best zelfbouw kunnen zijn van mijn instructeur hoor, want het is echt een irritant geluid.Yamaha XJ6N zit het sowieso op, daar dacht ik eerst dat het een alarm was voor iets.
Op de Honda CBF500 is het gewoon een subtiel tikkend geluid.
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar dat hoor je toch niet meer zodra je harder gaat dan 60 km/u ofzo? Vooral op een naked omdat je vol in de wind zit. Moet volgens mij wel heel luid zijn wil je het dan nog horen
Afrit van een snelweg en daarna afslaan aan het einde van de afrit?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Oprit is dan nog logischer eigenlijk, of tijdens het strook wisselen op de snelweg. Maar op die Yamaha hoorde ik met 110 achterop bij mijn instructeur het knipperlicht van de lesser die het dichtste bij reed zelfs nog, dus dat zal je op de snelweg ook nog wel horen. Met de Honda heb ik nog niet zo hard gereden, kan best zijn dat je het dan niet meer hoort.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Afrit van een snelweg en daarna afslaan aan het einde van de afrit?
Rotondesquote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Je geeft het antwoord zelf alquote:Op zondag 14 juni 2015 00:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Wanneer neem jij nou een bocht waarbij je je knipperlicht aan moet zetten met meer dan 60km/h dan?
Wut, bij 110 hoorde je het van een andere motor? Ik ben nu wel heel benieuwd wat voor geluidsinstallatie dat is. Op m'n huidige motor hoor ik het uitlaat geluid nauwelijks meer bij die snelheidquote:Op zondag 14 juni 2015 00:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Oprit is dan nog logischer eigenlijk, of tijdens het strook wisselen op de snelweg. Maar op die Yamaha hoorde ik met 110 achterop bij mijn instructeur het knipperlicht van de lesser die het dichtste bij reed zelfs nog, dus dat zal je op de snelweg ook nog wel horen. Met de Honda heb ik nog niet zo hard gereden, kan best zijn dat je het dan niet meer hoort.
Poser.quote:
Maar vind jij het waard om je polsen zo te belasten om toch door te gaan met een Daytona? Oftewel zou je het aanraden? (is natuurlijk verschillend per persoon).quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:04 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ik ben nogal bevooroordeeld aangezien ik zelf een Daytona heb, maar het zijn inderdaad wel 3 behoorlijk verschillende motoren. De Honda is behoorlijk comfortabel vergeleken met de andere 2. De Daytona zit erg extreem op de polsen, wat ervoor zorgt dat langzaam rijden (stadsverkeer) al snel vermoeiend en pijnlijk kan worden. De R6 is een typische hoogtoerige viercilinder, dat is leuk maar op straat heb je doorgaans meer aan het karakter van de driecilinder van de Daytona. En de Daytona ziet er natuurlijk het beste uit en klinkt zo lekker.
Zodra je je rijbewijs hebt maar eens goed gaan proefrijden zou ik zeggen.
Succes morgen! Heb je er vertrouwen in?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mijne niet en bij volle zon zie je het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |