Welkomquote:
afgelopen vrijdag in de bloedhitte mijn avb gehaaldquote:
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:15 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een vraagje over wat situaties: vandaag eerste AVD les gehad, volgens mijn rij-instructeur reed ik "te theoretisch en moest ik het theorieboekje overboord gooien".
Dit sloeg op het feit dat ik 30 ging rijden langs een bord met wegwerkzaamheden en gebod 30 km/u waar ze volgens hem "overduidelijk niet meer bezig waren" (bij rijles zou ik bij dat soort situaties direct een ingreep hebben gehad van mijn instructeur als ik gewoon 50 daar ging rijden). Ik reed 15 bij een bord met adviessnelheid 15 langs een schoolplein, maar dat was ook niet goed want "er waren geen kinderen" (dat er geen kinderen te zien zijn betekent niet dat je niet alsnog 15 in een 30 zone kan rijden, het is maar een klein stukje, en je weet nooit zeker of er geen kinderen zijn!) en dat ik initieel niet aansloot toen er geen ruimte was na een vlak met een kruis (volgens hem verwachtten mensen niet dat ik stil ging staan, dat is mijns inziens onzin want dat moeten mensen juist verwachten bij een vlak met een kruis). Iemand die mij kan vertellen of ik hier een bepaald inzicht als motorrijder mis of dat mijn instructeur hier fout zit? Vond het vanuit mijn ervaring als autorijder en die ik van autolessen had in ieder geval vrij vreemd.
je haalt het wel.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus.
Hoewel dit allemaal klopt en je inderdaad zakt als je netjes rijdt (quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.
Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.
neem je rustquote:Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus.
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.
Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.
Dat is een strikte regel. Ik heb er zelfs eens een boete voor gekregen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Stopbord stop ik gewoon voor...quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Net voordat je om zou vallen weer gaan rijdenquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:21 schreef Disker91 het volgende:
Officieel hoef je niet eens te stoppen bij een stopbord, er is een jurisprudentie uitgesproken door een rechter. Als je heel langzaam aankomt (een rollende stop) en daarna weer doorrijdt dan ben je dus niet strafbaar (mits je goed overzicht hebt en alle kanten goed kan overzien tijdens je rollende stop).
Maar op je examen maar niet doen
Niet standaard een stoppie maken voor het stopbord om vervolgens met een wheelie je weg te vervolgenquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen.
Succes, valt allemaal reuze mee hoorquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:04 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben niet zen en niet zelfverzekerd.Wel moe. Dus morgenochtend even een paar keer (of meer) diep ademhalen en iets vrolijks meenemen. Komt goed. I can do this.
Overigens zou ik gewoon stoppen.
Bij het examen wel. Tijdens het rijden niet.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, maar niet in hetzelfde cluster.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:18 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Succes, valt allemaal reuze mee hoor
En bedenk maar zo, je hebt 2 jokers
je kan t welquote:
True, maar er is altijd wel 1 die je in elk cluster kan toch? Had zelf mijn joker gezet op de langzame slalom, maar die hoefde ik 1 keer over te doen. De rest ging gewoon goed.quote:
Achtje ging de vorige keer ook mis. Maar goed, we gaan nog even oefenen en dan alles goed doen!quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:16 schreef Disker91 het volgende:
[..]
True, maar er is altijd wel 1 die je in elk cluster kan toch? Had zelf mijn joker gezet op de langzame slalom, maar die hoefde ik 1 keer over te doen. De rest ging gewoon goed.
Als het de eerste keer mis gaat gewoon je rust pakken, niet te snel over willen doen, je hebt alle tijd. En met de oefening waar je snelheid moet maken zoveel mogelijk terrein pakken zodat je niet vlak voor de oefening pas op de juiste snelheid bent.
Maar we horen het morgen wel als je geslaagd bent (jij ook Marco)
succesquote:Op donderdag 11 juni 2015 08:10 schreef Sarasi het volgende:
Dankje.
Zo te voelen heeft mijn lichaam gekozen voor vastberadenheid, dus dat scheelt. En als ik het haal, komt mijn motor hierheen. Dus ik moet wel.![]()
Ben al onderweg ook. Zo nog even oefenen en de kijkpunten opnieuw vastleggen en waarschijnlijk mag ik dan als eerste.
thanks. Al duurt het wachten wel lang..quote:Op donderdag 11 juni 2015 08:00 schreef Anne het volgende:
Succes allebei vandaag, Marco001 en Sarasi!
top gedaanquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor. Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd ) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.
De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg ) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen. Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.
Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen.
Superquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
WOP! GESLAAGD!
Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor.Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd
) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.
De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen.
Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.
Al veel te vaak gedaan, daarom ben ik zo blij dat ik dit niet meer hoef te doen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:45 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Super![]()
Nu kan je beginnen met het lekker rijden over de weg
dan ben je nog eerder klaar dan ikquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:46 schreef Sarasi het volgende:
aan, daarom ben ik zo blij dat ik dit niet meer hoef te doen. Idee is nu twee lesjes en dan AVD, volgende week vrijdag heb ik weer les en dan gaat hij kijken of dat inderdaad kan en sowieso een ex
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in.quote:
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in.
zoveel je nodig hebt. Ik heb 7/7 gedaan voor avb en avd (als ik maandag slaag)quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:57 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?
even geteld, dan zit ik nu op 7/1quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zoveel je nodig hebt. Ik heb 7/7 gedaan voor avb en avd (als ik maandag slaag)
Geen idee. Ik heb bij deze rijschool nu een keer traumaverwerking, twee keer AVB les en twee keer een wegles gehad. Bij mijn vorige rijschool zal ik iets van zes lessen hebben gehad, waarvan eentje echt de weg op en de rest uurtje AVB, kwartier/halfuurtje de weg op. Daar zitten dan ook nog twee schuivers in.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:57 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?
ik zou het uitmakenquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb bij deze rijschool nu een keer traumaverwerking, twee keer AVB les en twee keer een wegles gehad. Bij mijn vorige rijschool zal ik iets van zes lessen hebben gehad, waarvan eentje echt de weg op en de rest uurtje AVB, kwartier/halfuurtje de weg op. Daar zitten dan ook nog twee schuivers in.
Dus even grof genomen en corrigerend voor mijn innige relatie met asfalt denk ik dat ik bij mijn eerste rijschool vier uur AVB gehad heb en vier uur AVD, bij mijn tweede rijschool vier uur AVB en vier uur AVD, en daar komt dus sowieso nog vier uur bij. Dus dan zit ik op 8/12 AVB/AVD aan klokuren.
Na twee akkefietjes heb ik dat ook maar gedaan ja. En ik ben niet zo van de knipperlichtrelaties, dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat een gepasseerd stadium blijft.quote:
mijn rijschool koopt wel van te voren in maar is groot genoeg om daar mee te schuiven. verder staan ze erom bekend dat als je gaat afrijden je er ook echt klaar voor bent.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:05 schreef Catch22- het volgende:
Verder ook niet relevant natuurlijk. De ene rijschool laat je sneller op gaan dan de andere. En mijn rijschool koopt de examens specifiek in, dus dan moet je langer wachten en dus wat meer lessen nemen.
ik wel mijn motor eens "vergeten mee te nemen" bij mijn vorige rijschool (20 jaar geleden)quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Na twee akkefietjes heb ik dat ook maar gedaan ja. En ik ben niet zo van de knipperlichtrelaties, dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat een gepasseerd stadium blijft.
Zit inderdaad lekker zo'n oortje. Vooral als je harder dan 80 gaat en er een schel wind geluid uit komt als mijn instructeur iets probeert te zeggenquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in.
Ook jouw laaste les als je maandag slaagtquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:29 schreef Catch22- het volgende:
Vanavond 2 uur rijden, heb er lekker weer bij
Jeeeepquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:38 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ook jouw laaste les als je maandag slaagt
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Jeeeep
hoewel ik de lessen niet zo erg vind om eerlijk te zijn. Instructeur is superrelaxt en kiest leuke routes (die het cbr ook rijdt)
Een Fazer 1000 als eerste motor?quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:14 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.
Maar toch, lekker op mijn eigen motor rijden heb ik wel zin in.
Mag ook een dag mee als hij avb geeft. Kan ik mijn motor goed leren kennen, en kan hij nog tips geven. Is toch wel andere koek een Fazer 1000 (cc boeit mij niet, mooie sport tour voor een mooie prijs imo)
Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
WOP! GESLAAGD!
Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor.Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd
) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.
De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen.
Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.
Tijdens het oefenen gaat het met twee vingers in de neus en de noodstop was vooral omdat de abs van deze motor veel eerder ingreep dan die van de andere. Ik kan alles behalve de langzame slalom prima, maar ik heb een beetje last van faalangst. Dat opeens mijn lesmotor een zware bleek te zijn hielp niet mee natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)
Top manquote:Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen![]()
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks.
Ligt eraan wat je rechter hand doet hé. Een Fazer heeft een hele mooie afgifte qua power, je beslist zelf hoe hard je gaat. En heb deze zo goedkoop kunnen bemachtigen via een kennis dat ik het niet kon laten. Als ik de motor zat ben kan ik deze gemakkelijk voor diezelfde prijs verkopen of zelfs met een leuke kleine winst.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 als eerste motor?
Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden.
gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen![]()
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks.
Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomdquote:
das echt niks man. Boven de 100pk wordt t pas spannend.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 als eerste motor?
Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden.
Was ook geen parkeerplaats hoor. Trok het ding makkelijk naar de 130. Tevens op het zelfde terrein met een cbr1000rr van mijn vader (die nu een GS1200 heeftquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomdzijn gewoon R1's zonder kuip.
En dit is waarom ik vind dat iedereen lager zou moeten beginnen. Die 150pk voel je namelijk niet op een parkeerplaats, maar het is wel genoeg om bij een klein foutje van jouw kant onherroepelijk onder je kont vandaan te knallen
Ik wens je er veel plezier mee, daar niet van, maar veel mensen onderschatten echt wat 150pk doet op 200kg. Kun je rustig rijden, een foutje of schrikreactie is zo gemaakt.
Ik zit altijd te zingen danquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling.
Rustig achteraan rijdenquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling.
Welke? 650 of 800?quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:51 schreef Sarasi het volgende:
En alles meezit komt mijn gs'je binnenkort ook deze kant op, dus kan ik beginnen aan klein onderhoud en bewonderen.
Mocht op het terrein gewoon een half uur inrijden, voor betaalt dus had ik recht op. We waren ook eerder dan het examen gepland was. Maar wij oefende altijd al op het officiële examen terrein, dus was daar wel bekend.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen?![]()
Veel verschil per CBR dus..
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik deed examen op de parkeerplaats binnen het TT circuit en heb ingereden op een ander deel van die parkeerplaatsquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Schrok al daarom, en geen motor voor vrouwen ziet er gewoon niet mooi uit (mijn mening).quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.![]()
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |