abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:33:49 #226
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153403025
ik mag hier ook komen *O*
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
  woensdag 10 juni 2015 @ 09:35:19 #227
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153403050
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:33 schreef wel.o.k het volgende:
ik mag hier ook komen *O*
Welkom :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 10 juni 2015 @ 10:10:31 #228
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153403678
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juni 2015 09:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Welkom :)
afgelopen vrijdag in de bloedhitte mijn avb gehaald *O*
gister echt de weg op geweest O+
  woensdag 10 juni 2015 @ 10:19:35 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153403892
Avb in de warmte is echt kak inderdaad. Wel mooi dat je hem hebt!
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153404798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:15 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een vraagje over wat situaties: vandaag eerste AVD les gehad, volgens mijn rij-instructeur reed ik "te theoretisch en moest ik het theorieboekje overboord gooien".

Dit sloeg op het feit dat ik 30 ging rijden langs een bord met wegwerkzaamheden en gebod 30 km/u waar ze volgens hem "overduidelijk niet meer bezig waren" (bij rijles zou ik bij dat soort situaties direct een ingreep hebben gehad van mijn instructeur als ik gewoon 50 daar ging rijden). Ik reed 15 bij een bord met adviessnelheid 15 langs een schoolplein, maar dat was ook niet goed want "er waren geen kinderen" (dat er geen kinderen te zien zijn betekent niet dat je niet alsnog 15 in een 30 zone kan rijden, het is maar een klein stukje, en je weet nooit zeker of er geen kinderen zijn!) en dat ik initieel niet aansloot toen er geen ruimte was na een vlak met een kruis (volgens hem verwachtten mensen niet dat ik stil ging staan, dat is mijns inziens onzin want dat moeten mensen juist verwachten bij een vlak met een kruis). Iemand die mij kan vertellen of ik hier een bepaald inzicht als motorrijder mis of dat mijn instructeur hier fout zit? Vond het vanuit mijn ervaring als autorijder en die ik van autolessen had in ieder geval vrij vreemd.
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.

Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 10-06-2015 11:16:16 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:07:42 #231
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153404946
Ik had zelfs tijdens mijn weglessen een paar keer dat ik vond dat t allemaal wat hard ging voor een les. 1 keer meldde hij wel duidelijk dat we het maar beter niet zo konden doen op het examen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153405608
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_153406879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus. :')
je haalt het wel. :) Ik heb mijn avb ook morgen trouwens. 16.00
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:31:57 #234
177940 Tunafish
met staart
pi_153407112
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.

Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.
Hoewel dit allemaal klopt en je inderdaad zakt als je netjes rijdt ( }:| ), was een van de eerste dingen die ik deed toen ik zelf ging rijden een boel van dit soort adviezen van instructeurs nog eens overwegen. Ja, je moet inderdaad je plekje eisen en lekker doorrijden, maar je moet ook je eigen rijstijl een beetje leren en die aanhouden. Ik heb er geen problemen mee om aan te sluiten in de rij wanneer er ergens een licht op rood staat, terwijl mijn instructeur tijdens de lessen luid in zijn microfoon een zucht slaakte wanneer ik nou eens zou leren om dan te filteren. Ik begrijp best dat je dan zorgt dat een onoplettende automobilist achter je niet ineens jou omver rijdt, maar dat heb je ook als je tussen twee rijen auto's filtert een eentje zich ineens beseft dat 'ie in de verkeerde rij staat en zijn auto naar links duwt om in de goede te gaan staan. Dat soort dingen moet je gewoon zelf in die situatie op dat moment inschatten, het is geen vaste regel naar mijn mening. Als ik nu nog zou rijden zoals ik tijdens mijn lessen moest doen zou ik een stuk gefrustreerder op de motor zitten.

Wat wel een vaste regel is, is de snelheidslimiet. Man, wat kon ik me ergeren tijdens de lessen als we op een 80 weg zo'n 90 reden en die vent alsnog riep dat we tempo moesten maken. Vlot rijden is leuk en aardig, maar een flitspaal kijkt echt niet eventjes of je toevallig een motorrijder bent en daarom wat harder moet rijden; je krijgt gewoon dezelfde boete als iedereen.

TL;DR: Doe voor het examen wat die kerel zegt, neem al zijn wijze raad goed in je op en ga wanneer je je rijbewijs hebt en lekker rondrijdt rustig je eigen stijl ontwikkelen. Als jij een bordje van 15km/u ziet staan zul je dan alsnog je instructeur weer in je hoofd horen dat je harder moet, maar dan kun je lekker schijt hebben aan die vent en gewoon 15 rijden, ook al is er niemand. Hij krijgt die boetes niet als je daar te hard gaat, jij wel. Zoek de manier waarop jij lekker rijdt én uiteraard wel veilig rondrijdt en hou dat lekker aan.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 10 juni 2015 @ 13:01:03 #235
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153407705
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
neem je rust :Y
je hebt bijna een half uur voor die 7 oefeningen.
ik heb het vrijdag gehaald en de eerste oefening was korte slalom.
na 2 pionnen kwam ik al niet meer uit :')
gestopt, in neutraal, even handen losschudden, diep ademhalen en nog een keer doen.
vanaf dat moment ging het foutloos
pi_153417412
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.

Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
  woensdag 10 juni 2015 @ 18:56:23 #237
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153417622
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.

Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Dat is een strikte regel. Ik heb er zelfs eens een boete voor gekregen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153419194
quote:

[..]

Stopbord stop ik gewoon voor... :) Kleine moeite.
pi_153420086
Ik vind stoppen maar irritant.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_153420111
Gelukkig zie je in Nederland lang niet zoveel stopborden als in de Verenigde Staten, waar ze bij elke kruising wel lijken te staan als ik de video's mag geloven.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:59:23 #241
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153421862
Meestal staan ze natuurlijk op plekken waar je echt moet stoppen om het te kunnen overzien.

Ik kreeg hem op een 30 weg waar je de kruising al 20 meter van tevoren kon overzien
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153424421
quote:

Net voordat je om zou vallen weer gaan rijden :P
pi_153425084
Officieel hoef je niet eens te stoppen bij een stopbord, er is een jurisprudentie uitgesproken door een rechter. Als je heel langzaam aankomt (een rollende stop) en daarna weer doorrijdt dan ben je dus niet strafbaar (mits je goed overzicht hebt en alle kanten goed kan overzien tijdens je rollende stop).

Maar op je examen maar niet doen :P (gewoon stoppen dus ;) )

[ Bericht 6% gewijzigd door Disker91 op 10-06-2015 23:18:13 ]
pi_153425972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:21 schreef Disker91 het volgende:
Officieel hoef je niet eens te stoppen bij een stopbord, er is een jurisprudentie uitgesproken door een rechter. Als je heel langzaam aankomt (een rollende stop) en daarna weer doorrijdt dan ben je dus niet strafbaar (mits je goed overzicht hebt en alle kanten goed kan overzien tijdens je rollende stop).

Maar op je examen maar niet doen :P
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen. :7
pi_153426317
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen. :7
Niet standaard een stoppie maken voor het stopbord om vervolgens met een wheelie je weg te vervolgen :')
pi_153426754
Ik ben niet zen en niet zelfverzekerd. :'( Wel moe. Dus morgenochtend even een paar keer (of meer) diep ademhalen en iets vrolijks meenemen. Komt goed. I can do this. *O*

Overigens zou ik gewoon stoppen.
pi_153427330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:04 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben niet zen en niet zelfverzekerd. :'( Wel moe. Dus morgenochtend even een paar keer (of meer) diep ademhalen en iets vrolijks meenemen. Komt goed. I can do this. *O*

Overigens zou ik gewoon stoppen.
Succes, valt allemaal reuze mee hoor ^O^

En bedenk maar zo, je hebt 2 jokers ;)
pi_153427513
quote:

[..]

Bij het examen wel. Tijdens het rijden niet.

Irritant. Stoppen, voet aan de grond enzo, bekijk het maar. Ik ga er wel stapvoets voorbij maar stilstaan begin ik niet aan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_153427974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:18 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Succes, valt allemaal reuze mee hoor ^O^

En bedenk maar zo, je hebt 2 jokers ;)
Ja, maar niet in hetzelfde cluster. }:|
  donderdag 11 juni 2015 @ 00:01:49 #250
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153428803
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:35 schreef Sarasi het volgende:

[..]

je kan t wel :) zet hem op!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153429158
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:35 schreef Sarasi het volgende:

[..]

True, maar er is altijd wel 1 die je in elk cluster kan toch? Had zelf mijn joker gezet op de langzame slalom, maar die hoefde ik 1 keer over te doen. De rest ging gewoon goed.

Als het de eerste keer mis gaat gewoon je rust pakken, niet te snel over willen doen, je hebt alle tijd. En met de oefening waar je snelheid moet maken zoveel mogelijk terrein pakken zodat je niet vlak voor de oefening pas op de juiste snelheid bent.

Maar we horen het morgen wel als je geslaagd bent (jij ook Marco) ;)
pi_153431244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 00:16 schreef Disker91 het volgende:

[..]

True, maar er is altijd wel 1 die je in elk cluster kan toch? Had zelf mijn joker gezet op de langzame slalom, maar die hoefde ik 1 keer over te doen. De rest ging gewoon goed.

Als het de eerste keer mis gaat gewoon je rust pakken, niet te snel over willen doen, je hebt alle tijd. En met de oefening waar je snelheid moet maken zoveel mogelijk terrein pakken zodat je niet vlak voor de oefening pas op de juiste snelheid bent.

Maar we horen het morgen wel als je geslaagd bent (jij ook Marco) ;)
Achtje ging de vorige keer ook mis. Maar goed, we gaan nog even oefenen en dan alles goed doen! *O*
Behalve de langzame slalom _O-
pi_153431724
Succes allebei vandaag, Marco001 en Sarasi!
pi_153431788
Dankje. :)

Zo te voelen heeft mijn lichaam gekozen voor vastberadenheid, dus dat scheelt. En als ik het haal, komt mijn motor hierheen. Dus ik moet wel. :7

Ben al onderweg ook. Zo nog even oefenen en de kijkpunten opnieuw vastleggen en waarschijnlijk mag ik dan als eerste.
  donderdag 11 juni 2015 @ 08:45:11 #255
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153432096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 08:10 schreef Sarasi het volgende:
Dankje. :)

Zo te voelen heeft mijn lichaam gekozen voor vastberadenheid, dus dat scheelt. En als ik het haal, komt mijn motor hierheen. Dus ik moet wel. :7

Ben al onderweg ook. Zo nog even oefenen en de kijkpunten opnieuw vastleggen en waarschijnlijk mag ik dan als eerste.
succes ^O^
pi_153432540
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2015 08:00 schreef Anne het volgende:
Succes allebei vandaag, Marco001 en Sarasi!
thanks. Al duurt het wachten wel lang..
Sarasi, succes zometeen :)
pi_153438488
WOP! GESLAAGD! *O*

Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor. :') Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd }:| ) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.

De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg :') ) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen. :') Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed. :D

Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen. _O-
pi_153438560
static.gif
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:40:27 #259
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153438579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor. Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd ) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.

De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg ) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen. Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.

Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen.
top gedaan :D
gefeliciteerd en veel plezier op de weg straks ^O^
pi_153438713
quote:
WOP! GESLAAGD! *O*

Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor. :') Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd }:| ) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.

De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg :') ) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen. :') Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed. :D

Super ^O^

Nu kan je beginnen met het lekker rijden over de weg :9
pi_153438734
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:45 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Super ^O^

Nu kan je beginnen met het lekker rijden over de weg :9
Al veel te vaak gedaan, daarom ben ik zo blij dat ik dit niet meer hoef te doen. :') Idee is nu twee lesjes en dan AVD, volgende week vrijdag heb ik weer les en dan gaat hij kijken of dat inderdaad kan en sowieso een examen inplannen. :)
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:48:23 #262
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153438779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:46 schreef Sarasi het volgende:
aan, daarom ben ik zo blij dat ik dit niet meer hoef te doen. Idee is nu twee lesjes en dan AVD, volgende week vrijdag heb ik weer les en dan gaat hij kijken of dat inderdaad kan en sowieso een ex
dan ben je nog eerder klaar dan ik :o
pi_153438967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:48 schreef wel.o.k het volgende:

[..]

dan ben je nog eerder klaar dan ik :o
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in. :+
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:57:49 #264
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153439027
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in. :+
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?
  donderdag 11 juni 2015 @ 13:58:27 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153439040
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:57 schreef wel.o.k het volgende:

[..]

ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?
zoveel je nodig hebt. Ik heb 7/7 gedaan voor avb en avd (als ik maandag slaag)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:00:04 #266
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153439086
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:58 schreef Catch22- het volgende:

[..]

zoveel je nodig hebt. Ik heb 7/7 gedaan voor avb en avd (als ik maandag slaag)
even geteld, dan zit ik nu op 7/1 :D
pi_153439187
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:57 schreef wel.o.k het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb bij deze rijschool nu een keer traumaverwerking, twee keer AVB les en twee keer een wegles gehad. Bij mijn vorige rijschool zal ik iets van zes lessen hebben gehad, waarvan eentje echt de weg op en de rest uurtje AVB, kwartier/halfuurtje de weg op. Daar zitten dan ook nog twee schuivers in.

Dus even grof genomen en corrigerend voor mijn innige relatie met asfalt denk ik dat ik bij mijn eerste rijschool vier uur AVB gehad heb en vier uur AVD, bij mijn tweede rijschool vier uur AVB en vier uur AVD, en daar komt dus sowieso nog vier uur bij. Dus dan zit ik op 8/12 AVB/AVD aan klokuren.
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:05:51 #268
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153439259
Verder ook niet relevant natuurlijk. De ene rijschool laat je sneller op gaan dan de andere. En mijn rijschool koopt de examens specifiek in, dus dan moet je langer wachten en dus wat meer lessen nemen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:06:00 #269
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153439264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb bij deze rijschool nu een keer traumaverwerking, twee keer AVB les en twee keer een wegles gehad. Bij mijn vorige rijschool zal ik iets van zes lessen hebben gehad, waarvan eentje echt de weg op en de rest uurtje AVB, kwartier/halfuurtje de weg op. Daar zitten dan ook nog twee schuivers in.

Dus even grof genomen en corrigerend voor mijn innige relatie met asfalt denk ik dat ik bij mijn eerste rijschool vier uur AVB gehad heb en vier uur AVD, bij mijn tweede rijschool vier uur AVB en vier uur AVD, en daar komt dus sowieso nog vier uur bij. Dus dan zit ik op 8/12 AVB/AVD aan klokuren.
ik zou het uitmaken :X
pi_153439307
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:06 schreef wel.o.k het volgende:

[..]

ik zou het uitmaken :X
Na twee akkefietjes heb ik dat ook maar gedaan ja. En ik ben niet zo van de knipperlichtrelaties, dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat een gepasseerd stadium blijft. :Y
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:07:25 #271
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153439310
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:05 schreef Catch22- het volgende:
Verder ook niet relevant natuurlijk. De ene rijschool laat je sneller op gaan dan de andere. En mijn rijschool koopt de examens specifiek in, dus dan moet je langer wachten en dus wat meer lessen nemen.
mijn rijschool koopt wel van te voren in maar is groot genoeg om daar mee te schuiven. verder staan ze erom bekend dat als je gaat afrijden je er ook echt klaar voor bent.
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:08:56 #272
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153439360
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:07 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Na twee akkefietjes heb ik dat ook maar gedaan ja. En ik ben niet zo van de knipperlichtrelaties, dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat een gepasseerd stadium blijft. :Y
ik wel mijn motor eens "vergeten mee te nemen" bij mijn vorige rijschool (20 jaar geleden)
maar ik bleef overeind :7 in een soort spagaat over de motor heen
pi_153439562
Gefeliciteerd Sarasi.
pi_153439889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Zit inderdaad lekker zo'n oortje. Vooral als je harder dan 80 gaat en er een schel wind geluid uit komt als mijn instructeur iets probeert te zeggen ;(
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:29:27 #275
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153439945
Vanavond 2 uur rijden, heb er lekker weer bij :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153440221
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:29 schreef Catch22- het volgende:
Vanavond 2 uur rijden, heb er lekker weer bij :)
Ook jouw laaste les als je maandag slaagt :D
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:54:31 #277
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153440656
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:38 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Ook jouw laaste les als je maandag slaagt :D
Jeeeep

hoewel ik de lessen niet zo erg vind om eerlijk te zijn. Instructeur is superrelaxt en kiest leuke routes (die het cbr ook rijdt)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153441231
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:54 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Jeeeep

hoewel ik de lessen niet zo erg vind om eerlijk te zijn. Instructeur is superrelaxt en kiest leuke routes (die het cbr ook rijdt)
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.

Maar toch, lekker op mijn eigen motor rijden heb ik wel zin in.

Mag ook een dag mee als hij avb geeft. Kan ik mijn motor goed leren kennen, en kan hij nog tips geven. Is toch wel andere koek een Fazer 1000 (cc boeit mij niet, mooie sport tour voor een mooie prijs imo)
pi_153443466
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:14 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.

Maar toch, lekker op mijn eigen motor rijden heb ik wel zin in.

Mag ook een dag mee als hij avb geeft. Kan ik mijn motor goed leren kennen, en kan hij nog tips geven. Is toch wel andere koek een Fazer 1000 (cc boeit mij niet, mooie sport tour voor een mooie prijs imo)
Een Fazer 1000 als eerste motor? :')

Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden.
pi_153445355
quote:
WOP! GESLAAGD! *O*

Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)
pi_153445815
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)
Tijdens het oefenen gaat het met twee vingers in de neus en de noodstop was vooral omdat de abs van deze motor veel eerder ingreep dan die van de andere. Ik kan alles behalve de langzame slalom prima, maar ik heb een beetje last van faalangst. Dat opeens mijn lesmotor een zware bleek te zijn hielp niet mee natuurlijk.

Maar bovenal is dit mijn gevoel. De examinator zag blijkbaar wat anders, want die heeft me op de langzame slalom na ook niks laten herkansen. ;)
pi_153445953
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen :)
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks. :P
pi_153446880
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks. :P
Top man ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je rechter hand doet hé. Een Fazer heeft een hele mooie afgifte qua power, je beslist zelf hoe hard je gaat. En heb deze zo goedkoop kunnen bemachtigen via een kennis dat ik het niet kon laten. Als ik de motor zat ben kan ik deze gemakkelijk voor diezelfde prijs verkopen of zelfs met een leuke kleine winst.

Het is een gemakkelijke motor om te besturen (al wat gereden op privé terrein), en zou mij niks verbazen als ik deze nog inruil voor zijn kleine broertje, deze kan je nog makkelijker de bochten in gooien. Mijn vader/oom e.d. zijn ook op 800 cc of meer begonnen. Nooit trammelant mee gehad, maar net wat ik al eerder zei het aantal cc zal mij een worst wezen. Een speed triple 675 komt er ook waarschijnlijk bij. Maar de eerste jaren zoveel verschillende motoren rijden, verschillende cc/cylinder classes etc *O*

Snap best dat mensen :') denken, maarja ieder zijn/haar ding hé. Sommige mensen staren alleen blind op de cc, maar ik begin liever op een Fazer 1000 dan op een agressieve buikschuiver (wat ook wel wat heeft na een jaartje of twee :+ )
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:06:07 #284
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_153448755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
gefeliciteerd *O*
pi_153448923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:57 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Top man ^O^

[..]

[Verhaal]

Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomd :+ zijn gewoon R1's zonder kuip.

En dit is waarom ik vind dat iedereen lager zou moeten beginnen. Die 150pk voel je namelijk niet op een parkeerplaats, maar het is wel genoeg om bij een klein foutje van jouw kant onherroepelijk onder je kont vandaan te knallen :)

Ik wens je er veel plezier mee, daar niet van, maar veel mensen onderschatten echt wat 150pk doet op 200kg. Kun je rustig rijden, een foutje of schrikreactie is zo gemaakt.
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:38:19 #286
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153449667
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

das echt niks man. Boven de 100pk wordt t pas spannend.

Les vanavond ging wel goed. Op t examen moest t wel kalmer want t ging een beetje te hard soms. Ik reed de schaamranden er af volgens de instructeur.

Wel lekker door de weilanden bochtjes gereden.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153449739
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomd :+ zijn gewoon R1's zonder kuip.

En dit is waarom ik vind dat iedereen lager zou moeten beginnen. Die 150pk voel je namelijk niet op een parkeerplaats, maar het is wel genoeg om bij een klein foutje van jouw kant onherroepelijk onder je kont vandaan te knallen :)

Ik wens je er veel plezier mee, daar niet van, maar veel mensen onderschatten echt wat 150pk doet op 200kg. Kun je rustig rijden, een foutje of schrikreactie is zo gemaakt.
Was ook geen parkeerplaats hoor. Trok het ding makkelijk naar de 130. Tevens op het zelfde terrein met een cbr1000rr van mijn vader (die nu een GS1200 heeft *O* ) gereden, en dat voelt echt gevaarlijker, en zou ik niet nu willen hebben. En ja er zit wat PK in maar de verdeling is een stuk zachter en niet heel "rauw". "Zijn gewoon R1's zonder kuip", nee dat absoluut niet, echt minder koppel in de motor, de verdeling is ook mooier om te touren en voor stads gebruik.

Ben het met je eens dat het anders is dan een 500cc Honda, snap je redenering ook wel hoor ;)
En de eerste dagen ga ik lekker spelen met dat ding op een groot terrein, en mijzelf gemakkelijk maken met de motor, instructeur had er ook absoluut geen moeite mee.

Edit: Trouwens wel benieuwd waar jij op gaat rijden :9

[ Bericht 1% gewijzigd door Disker91 op 11-06-2015 20:58:44 ]
pi_153449785
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling. :')
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:41:58 #289
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153449798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling. :')
Ik zit altijd te zingen dan
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153449839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Rustig achteraan rijden :P, geen onverwachte bewegingen maken gezien koekblikkers niet weten wat jij nu wilt (tegenliggend en achterop liggend). Ze schrikken namelijk snel heb ik wel gemerkt als je iets "onverwachts doet".
  donderdag 11 juni 2015 @ 20:44:01 #291
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_153449870
Gefeliciteerd met jullie examens beide!, *O*
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_153450110
En alles meezit komt mijn gs'je binnenkort ook deze kant op, dus kan ik beginnen aan klein onderhoud en bewonderen. :D
pi_153450159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:51 schreef Sarasi het volgende:
En alles meezit komt mijn gs'je binnenkort ook deze kant op, dus kan ik beginnen aan klein onderhoud en bewonderen. :D
Welke? 650 of 800?
pi_153450207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:52 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Welke? 650 of 800?
Suzuki GS500H. O+
pi_153450245
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:53 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Suzuki GS500H. O+
Tof ding ja :Y

Dacht een BMW gs :P
pi_153450248
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen? :(

Veel verschil per CBR dus..
pi_153450321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Mocht op het terrein gewoon een half uur inrijden, voor betaalt dus had ik recht op. We waren ook eerder dan het examen gepland was. Maar wij oefende altijd al op het officiële examen terrein, dus was daar wel bekend.
pi_153450415
quote:

Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf. :)

En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42. :P
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:00:23 #299
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153450435
quote:

Ik deed examen op de parkeerplaats binnen het TT circuit en heb ingereden op een ander deel van die parkeerplaats
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153450510
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf. :)

En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42. :P
Schrok al daarom, en geen motor voor vrouwen ziet er gewoon niet mooi uit (mijn mening).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')