SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014![]()
Geslaagden 2015
![]()
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 27-05-2015 11:22:36 ]
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:51 schreef Catch22- het volgende:
avb gehaald! achtje en precisiestop moesten 2x, maar verder ging het ondanks de zenuwen goed.
hey bedankt!quote:
Top manquote:Op woensdag 29 april 2015 12:51 schreef Catch22- het volgende:
avb gehaald! achtje en precisiestop moesten 2x, maar verder ging het ondanks de zenuwen goed.
Bij het theorieboek wat ik had gekocht zat ook een boek met acht oefenexamens. Ik vond persoonlijk examens niet top. Ik heb toen examens aangeschaft bij wegrijden.nl waar goed wordt toegelicht waarom iets wel of niet zo is. Ondanks dat ik veel van die examens fout had gemaakt, ben ik wel in 1 keer geslaagd voor het examen van het CBR.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:00 schreef Catch22- het volgende:
Thanks. pas wel op met knalpijpen, de straffen zijn niet mals.
Iemand theorie geleerd met de ANWB proefexamens? Hoe verhoudt zich dat tot de echte? Ik heb gemiddeld 2.87 fout op 8 proefexamens
Welk boek had je? Bij de toets van wegrijden faalde ik. Zie morgen wel wat t wordt. Als je met gemiddeld 2.5 fout op de ANWB examens faalt dan zijn die examens vrij slechtquote:Op woensdag 29 april 2015 21:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Bij het theorieboek wat ik had gekocht zat ook een boek met acht oefenexamens. Ik vond persoonlijk examens niet top. Ik heb toen examens aangeschaft bij wegrijden.nl waar goed wordt toegelicht waarom iets wel of niet zo is. Ondanks dat ik veel van die examens fout had gemaakt, ben ik wel in 1 keer geslaagd voor het examen van het CBR.
Gekeurde pijpen (met db-killer erin) zijn altijd goedquote:Op woensdag 29 april 2015 21:00 schreef Catch22- het volgende:
Thanks. pas wel op met knalpijpen, de straffen zijn niet mals.
Iemand theorie geleerd met de ANWB proefexamens? Hoe verhoudt zich dat tot de echte? Ik heb gemiddeld 2.87 fout op 8 proefexamens
Ik had (als ik mij niet vergis) boeken uit 2012. Met de BMW GS voorop iig.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Welk boek had je? Bij de toets van wegrijden faalde ik. Zie morgen wel wat t wordt. Als je met gemiddeld 2.5 fout op de ANWB examens faalt dan zijn die examens vrij slecht
als die dbkiller er maar in zitquote:Op woensdag 29 april 2015 23:09 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Gekeurde pijpen (met db-killer erin) zijn altijd goedGa niet zelf wat buizen erop monteren
quote:Op donderdag 30 april 2015 09:20 schreef Catch22- het volgende:
Theorie gehaald, 5 foutjes. Nu avb aanvragen!
quote:
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:51 schreef Catch22- het volgende:
avb gehaald! achtje en precisiestop moesten 2x, maar verder ging het ondanks de zenuwen goed.
Bedoel je niet AVDquote:Op donderdag 30 april 2015 09:20 schreef Catch22- het volgende:
Theorie gehaald, 5 foutjes. Nu avb aanvragen!
Sorry, het is de adrenalinequote:
quote:Op donderdag 30 april 2015 11:46 schreef StM het volgende:
Na de mislukking in november, net poging 2 er op zitten voor m'n AVD en geslaagd
Voor onbepertte rijders hebben wij max de 500quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:20 schreef Catch22- het volgende:
Succes!
Ik mag vanaf nu op de cbf600 ipv 500. Vandaag lekker op en afritten gepakt en een stukje lege snelweg. Gelijk van de mogelijkheid gebruikgemaakt om even 160 te rijden.
Ging echt super. Examen gaat geen probleem zijn gok ik
Toffe fiets!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:03 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Voor onbepertte rijders hebben wij max de 500. Maar zoveel verschil zit er ook niet in, maar je zal het vast wel merken.
Vandaag mijn FZS Fazer 1000 opgehaald (naja mijn vader was zo lief om het beestje naar huis te rijden)![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oh ja klopt inderdaad, dan merk je het wel de verdeling is wat mooier over alle versnellingen heen. Loopt wat "soepeler". Vertelde je instructeur om 160 te rijden? Mag het ook wel doen van de mijne (zei hij met een knipoog......), maar de boetes zijn voor mijzelfquote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Toffe fiets!
De 500 is een 2 en de 600 een 4 cilinder. Loopt wel merkbaar beter.
Ik heb het niet gevraagd en hij zat ook rond de 150quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:42 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Oh ja klopt inderdaad, dan merk je het wel de verdeling is wat mooier over alle versnellingen heen. Loopt wat "soepeler". Vertelde je instructeur om 160 te rijden? Mag het ook wel doen van de mijne (zei hij met een knipoog......), maar de boetes zijn voor mijzelf
mijn 2 achtjes op t examen waren erg matig, vooral traag. Maakte niets uit gelukkigquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De bochtjes (halve draai, achtjes) beginnen hier eindelijk wel redelijk te gaan.
Mag ook wel, over 3 weken AVB examen.
Maar je moest er wel 2 op examen? Dat betekent toch dat je hem overnieuw moest doen?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
mijn 2 achtjes op t examen waren erg matig, vooral traag. Maakte niets uit gelukkig
Ja de tweede was ook niet netjes. Precisiestop ook 2x niet goed.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar je moest er wel 2 op examen? Dat betekent toch dat je hem overnieuw moest doen?
gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit!
Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen!
[ afbeelding ]
Nice, congrats! Ik heb dinsdagochtend weer les, dan wil ik wel even wat lessen vooruit plannen en liefst twee per week. Ben wel klaar met lessen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit!
Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen!
[ afbeelding ]
Heb je je examen al gepland?quote:Op maandag 11 mei 2015 00:42 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nice, congrats! Ik heb dinsdagochtend weer les, dan wil ik wel even wat lessen vooruit plannen en liefst twee per week. Ben wel klaar met lessen.
Nope, recentelijk geswitcht van rijschool dus dinsdag even alle AVB oefeningen erdoor knallen zodat hij kan zien hoe ver ik ben en dan wil ik wel een datum ja.quote:
Ah netjes, hopelijk heb je weinig wachttijd en kan je snel rijden!quote:Op maandag 11 mei 2015 11:14 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nope, recentelijk geswitcht van rijschool dus dinsdag even alle AVB oefeningen erdoor knallen zodat hij kan zien hoe ver ik ben en dan wil ik wel een datum ja.
Top man! Vele veilige kilometers, leuke fiets!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit!
Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 mei 2015 11:19 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Ah netjes, hopelijk heb je weinig wachttijd en kan je snel rijden!
Ik weet wel hoe het moet hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:49 schreef Catch22- het volgende:
Bij de langzame slalom insturen als je voorwiel bij de pylon is. En bij uitwijken gewoon heel erg opzij kijken en vlak voor het terugsturen 5 meter naast de eindpylon kijken. Je hebt nog wel wat speling, die oefening kan ook wel iets harder
Ik keek ook naar de pylonnen volgens mij, maar ging wel goed. Ik vond het ook een rotoefening hoor. Liep vaak met het gas te klooien en dat mag nietquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe het moet hoor.Maar bij de langzame slalom ga ik naar de pylonnen kijken en dan gaat het dus fout, en bij de uitwijkoefening trek ik gewoon te hard op waardoor ik voor het poortje het gas al dichtgooi om met 50 daar doorheen te rijden, maar dat mag dus niet.
Eeeuhm wat? Lijkt mij juist niet bevorderlijk, ik zou kijken waar je naar toe wilt. Extreem kijken betekend dat je motor ook anders gaat reageren. Misschien heeft het bij jouw geholpen maar het klinkt mij raar in de orenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:49 schreef Catch22- het volgende:
En bij uitwijken gewoon heel erg opzij kijken en vlak voor het terugsturen 5 meter naast de eindpylon kijken.ens de les elke keer perfect, met het examen 2x kak. Ze zijn niet zo streng gelukkig.
Eerste wat ik heb aangepast nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald. Links als standbeen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:17 schreef Sarasi het volgende:
Nee, maar ik heb genoeg pylonnen omgekegeld om dat te weten ja.De vertragingsoefening vind ik het leukste, stiekem. Die gaat ook gewoon heel erg goed. Snelle slalom is ook leuk en het achtje begin ik te waarderen.
Lopen met de motor vind ik zwaar klote, gaat wel goed maar is gewoon zwaar werk. Ik ben ook niet gecharmeerd van de langzame slalom, maar die heb ik al eens gekund dus dat komt wel goed.
Het scheelt wel de wereld dat ik vandaag op een verlaagde motor mocht lessen. Opeens kon ik met twee voeten bij de grond!Geeft toch wel een beetje extra zekerheid stiekem, vooral bij de remproeven. Ik krijg het alleen niet in m'n botte kop dat ik m'n rechterbeen als standbeen moet gebruiken, maar volgens mij mag het cbr daar niet meer op letten dus dat scheelt weer.
Ik moet juist altijd rechts neerzetten? Lukt me alleen niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:22 schreef Catch22- het volgende:
Goede been neerzetten was mijn instructeur erg streng op. Bij een stoep moet je weer wel rechts neerzetten
Oja, ik was in de warquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:26 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik moet juist altijd rechts neerzetten? Lukt me alleen niet.
bedankt. Ga er morgen direct mee bezig. De 27e heb ik al theorie examen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:50 schreef Disker91 het volgende:
Marco blij gemaakt met een Theorie setje, deze is dus weg
Vrijdag weer even 3 uurtjes lessen, als het goed is met een lekker zonnetje erbij.
Had het vorige week gedaan, 1 foutjequote:Op woensdag 13 mei 2015 19:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bedankt. Ga er morgen direct mee bezig. De 27e heb ik al theorie examen.
Ik hoop het, heb direct na de eerste les op aanraden van de instructeur ook al een avb examen ingepland.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:10 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Had het vorige week gedaan, 1 foutje![]()
Maar valt reuze mee hoor, kwam enorm veel in terug van wat ik jouw heb gegeven (de oefenexamens). Alleen wat borden die ik amper had geleerd kwamen er soms nog in voorbij, maar 9 van de 10 keer kan je door naar het bord en de antwoorden te bekijken het goede antwoord wel raden, gewoon logisch nadenken.
Succes met leren, als dit uit de weg is kan je helemaal lekker rijden
Hmm. Ik heb toch als standbeen links aangeleerd gekregen. Terwijl ik stiekem rechts fijner vind.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oja, ik was in de war
Wij hebben overigens tegenovergestelde problemen, ik vind de lesmotoren akelig klein (ben 1.96).
Zaterdag weer les
Volgens mij is het idee dat je gelijk kan schakelen bij het wegrijden als je rechts neer zet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb toch als standbeen links aangeleerd gekregen. Terwijl ik stiekem rechts fijner vind.
Ze doen zomaar wat denk ik dan?
Da's wel vreemd. Het hoort namelijk rechts te zijn, met de reden die Catch al aangeeft.quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb toch als standbeen links aangeleerd gekregen. Terwijl ik stiekem rechts fijner vind.
Ze doen zomaar wat denk ik dan?
Jij zet hem nooit in zijn vrij?quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:02 schreef Tankiej het volgende:
ik heb geleerd om links neer te zetten als je links af gaat slaan. Als je rechts neerzet dan, dan hangt je motor ook iets naar rechts en moet je (minimaal) meer moeite doen om vervolgens naar links te gaan, dus dan zou het beter zijn om je linker voet neer te zetten. In alle andere gevallen was het rechts neerzetten.
Wat betreft het schakelen; voordat je stil staat zorg je toch dat de motor alvast weer in de goede versnelling staat, niet pas als je stil staat?
Niet als ik weet dat ik elk moment weer kan wegrijden. Dat doe ik alleen als ik weet dat ik een tijdje (> +/-2 min) stil staquote:
Een steering damper fixed dat probleem welquote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:27 schreef Erasmo het volgende:
Voor zover ik weet staat alleen de eerste generatie R6 bekend als widowmaker ivm tankslapping.
Wat is tankslapping vraag je? Iets wat je absoluut nooit mee wil maken:
Maar ook als het niet zo zou zijn zou ik persoonlijk niet voor de R6 gaan als beginnersmotor.
Wat de peep. Had er nog nooit van gehoord, ziet er eng uit!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:27 schreef Erasmo het volgende:
Voor zover ik weet staat alleen de eerste generatie R6 bekend als widowmaker ivm tankslapping.
Wat is tankslapping vraag je? Iets wat je absoluut nooit mee wil maken:
Maar ook als het niet zo zou zijn zou ik persoonlijk niet voor de R6 gaan als beginnersmotor.
Manmanman, dan heb je ff geluk...quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:27 schreef Erasmo het volgende:
Voor zover ik weet staat alleen de eerste generatie R6 bekend als widowmaker ivm tankslapping.
Wat is tankslapping vraag je? Iets wat je absoluut nooit mee wil maken:
Maar ook als het niet zo zou zijn zou ik persoonlijk niet voor de R6 gaan als beginnersmotor.
Dan kun je met rechts de achterrem indrukken als je op een vals plat staat.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ah vergeten te vragen waarom ik links als standbeen heb aangeleerd gekregen.
Net eerste keer snelweg gehad. Flink veel wind als je daar op je naked bike 130km/u rijdt.
Lekker uitwaaien!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:00 schreef Sarasi het volgende:
Ik mag maandag waarschijnlijk ook de snelweg op. Hopelijk waait het dan wat minder dan vandaag...
Je hebt iets betaald voordat je een rijles hebt gehad?quote:Op zondag 17 mei 2015 19:34 schreef emotionalism het volgende:
Zijn er ook mensen die lessen bij Rijschool City in Groningen?
Ik heb een deel aanbetaald maar hoe plan ik een les in? ik heb helemaal geen gevens oid ontvangen en op mails reageren ze niet (nog niet)
Inderdaad.. Maar bellen helpt ook niets?quote:Op zondag 17 mei 2015 20:58 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je hebt iets betaald voordat je een rijles hebt gehad?Nog nooit van gehoord trouwens.
Meestal moet je even bellen. Zo ging het bij mij dan.quote:Op zondag 17 mei 2015 19:34 schreef emotionalism het volgende:
Zijn er ook mensen die lessen bij Rijschool City in Groningen?
Ik heb een deel aanbetaald maar hoe plan ik een les in? ik heb helemaal geen gevens oid ontvangen en op mails reageren ze niet (nog niet)
Ik had een pakket. Dat was gewoon factuur ontvangen en lessen. Stond gewoon een uiterste betaaldatum op, maar kon wel gewoon lessen.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:49 schreef emotionalism het volgende:
Uh ja, is dat niet normaal dan dat je een in termijnen of in z'n geheel je pakket betaald?
Of betalen jullie allemaal achteraf.
Ik heb daar al wel een proefles gehad hoor dus ik heb de instructeur al gesproken.
Zal hem morgen eens bellen als ik tijd heb
Bij mijn vorige rijschool betaalde ik elke les achteraf ja. En nu heb ik morgen mijn vierde les bij de nieuwe rijschool en we hebben het nog niet eens gehad over de betaling. Sowieso scheelt een pakket in mijn geval zo weinig dat ik liever los betaal, dan zit ik ook nergens aan vast en dat was achteraf bij mijn eerste rijschool ook wel heel handig.quote:Op zondag 17 mei 2015 21:49 schreef emotionalism het volgende:
Uh ja, is dat niet normaal dan dat je een in termijnen of in z'n geheel je pakket betaald?
Of betalen jullie allemaal achteraf.
Ik heb daar al wel een proefles gehad hoor dus ik heb de instructeur al gesproken.
Zal hem morgen eens bellen als ik tijd heb
Gewoon goed leren. Als je in Groningen woont heb ik wel een anwb boek + cd voor je. Ik heb het boek 1x doorgelezen en de CD 10x doorgeworsteld en toen haalde ik hem met gemak.quote:Op maandag 18 mei 2015 16:10 schreef emotionalism het volgende:
Werd vandaag gebeld. De lessen zijn ingeplant.
Heb er zin in!!!
Volgende week theorie examen. Daar ben ik wel nerveus voor.
Haha ja ik woon vlak bij jou in de buurtquote:Op maandag 18 mei 2015 16:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Gewoon goed leren. Als je in Groningen woont heb ik wel een anwb boek + cd voor je. Ik heb het boek 1x doorgelezen en de CD 10x doorgeworsteld en toen haalde ik hem met gemak.
Die oefententamens zijn handig. Op een gegeven moment weet je een beetje wat ze vragen en is het easy game. Paar dingetjes uit je hoofd leren en klaar.quote:Op maandag 18 mei 2015 19:53 schreef emotionalism het volgende:
[..]
Haha ja ik woon vlak bij jou in de buurt![]()
Ik heb zelf ook wel een boek maar die komt uit 2010 :|
heb van mijn rijschool nu ook login gegevens gekregen voor online theorie examens en lesstof
Dat is wel een totaal ander theorie-examen, ja.quote:Op maandag 18 mei 2015 22:54 schreef Carlos93 het volgende:
Ik heb begrepen dat je ook weer theorie examen moet doen als je je motorrijbewijs wilt halen, ook als je al een be/ce/de rijbewijs hebt?
Is de theorie anders dan die van een auto? Of is het precies het zelfde examen wat je weer moet halen om de overheid te sponsoren?
Zit er namelijk aan te denken om mijn rijbewijs compleet te maken![]()
Valt ook wel mee. Als je een beetje slim bent kan je het in een dagje lerenquote:Op maandag 18 mei 2015 22:59 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Dat is wel een totaal ander theorie-examen, ja.
Ook moeilijker, is mijn ervaring althansVeel dingen die je met de auto niet hebt.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 23:11 schreef Sarasi het volgende:
Vandaag ging het echt supergoed! Dinsdag AVB!
Er komt bij motorrijden nou eenmaal wat meer kijken dan bij auto rijden. Snelheid, voorrang, dat soort meuk Is hetzelfde natuurlijk. Maar motorspecifieke zaken als marges, plaats op de weg, bijzondere weggedeelten etc is echt anders.quote:Op maandag 18 mei 2015 22:54 schreef Carlos93 het volgende:
Ik heb begrepen dat je ook weer theorie examen moet doen als je je motorrijbewijs wilt halen, ook als je al een be/ce/de rijbewijs hebt?
Is de theorie anders dan die van een auto? Of is het precies het zelfde examen wat je weer moet halen om de overheid te sponsoren?
Zit er namelijk aan te denken om mijn rijbewijs compleet te maken![]()
Voor een helm > advies aan verkoper vragenquote:Op zaterdag 23 mei 2015 11:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga straks motorkleding en helm kopen.
Iemand tips waar ik nog op moet letten?
Waar plan je de motor voor te gaan gebruiken?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 11:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga straks motorkleding en helm kopen.
Iemand tips waar ik nog op moet letten?
Alleen in de zomer wat rondrijden. Niks bijzonders.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waar plan je de motor voor te gaan gebruiken?
Ligt eraan hoe snel je AVB oppakt. Theorie moet je inderdaad zelf even inplannen. 20 euro ofzo, op De Piratenbaai staan genoeg oefenexamens.quote:Op zondag 24 mei 2015 08:24 schreef underground1009 het volgende:
Foei ik wil ookWord in september 20, dus misschien van de zomer veel sparen?
Wat is hier het gemiddeld aantal lessen?
Zag een pakket van een rijschool hier in Groningen van 899 met alle examens en 15 uur les, zonder theorie. Met theorie is het honderd euro meer, maar het lijkt me dat ik goedkoper zelf een theorieboek en oefenexamens kan halen en zelf het theorie-examen kan inplannen bij her CBR?
Ik heb voor mijn autorijbewijs veel moeten lessen, die heb ik uiteindelijk na ongeveer 45 lessen en 2x theorie en 2x praktijk gehaald. Kan nu inmiddels aardig rijden al zeg ik het zelf. Ik heb voor mijn leeftijd in ieder geval relatief veel rijervaring vanwege mijn bijbaan als studentchauffeur. Al zegt dat misschien niet veel, aangezien dat allemaal op vier wielen is![]()
Zelf nooit scooter gereden of gehad of iets dergelijks. Wat denken jullie, zou ik het dan met 15 uur les redden of wordt dat erg krap?
Lekker snel toch.quote:Op zondag 24 mei 2015 00:58 schreef Disker91 het volgende:
15 juni afrijden
2,5 maand gedaan dan over mijn rijbewijs (als ik in 1 keer slaag)
Oh en wat voor type fiets wou je voor gaan, ik vind iemand in een trappelzak op een chopper er altijd zo raar uitzienquote:Op zaterdag 23 mei 2015 14:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen in de zomer wat rondrijden. Niks bijzonders.
Ik les bij tiptop in stad. Fijne kerel, eenmanszaak dus altijd dezelfde instructeur. Theorie kan je zelf regelen.quote:Op zondag 24 mei 2015 08:24 schreef underground1009 het volgende:
Foei ik wil ookWord in september 20, dus misschien van de zomer veel sparen?
Wat is hier het gemiddeld aantal lessen?
Zag een pakket van een rijschool hier in Groningen van 899 met alle examens en 15 uur les, zonder theorie. Met theorie is het honderd euro meer, maar het lijkt me dat ik goedkoper zelf een theorieboek en oefenexamens kan halen en zelf het theorie-examen kan inplannen bij her CBR?
Ik heb voor mijn autorijbewijs veel moeten lessen, die heb ik uiteindelijk na ongeveer 45 lessen en 2x theorie en 2x praktijk gehaald. Kan nu inmiddels aardig rijden al zeg ik het zelf. Ik heb voor mijn leeftijd in ieder geval relatief veel rijervaring vanwege mijn bijbaan als studentchauffeur. Al zegt dat misschien niet veel, aangezien dat allemaal op vier wielen is![]()
Zelf nooit scooter gereden of gehad of iets dergelijks. Wat denken jullie, zou ik het dan met 15 uur les redden of wordt dat erg krap?
we rijden op dezelfde dag afquote:Op zondag 24 mei 2015 00:58 schreef Disker91 het volgende:
15 juni afrijden
2,5 maand gedaan dan over mijn rijbewijs (als ik in 1 keer slaag)
Allebei vrij onverstandig als eerste fiets, plusminus 160pk bij zo'n 170 kilo. Jezelf onder controle houden of niet is weinig relevant.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:55 schreef Catch22- het volgende:
Ik twijfel over een fireblade of gsxr750... Als je jezelf onder controle hebt kan dat best.
Ik ben vrij lang dus dan vallen er veel fietsen af, waaronder de r6.
Lijkt me zeer optimistisch.quote:Op zondag 24 mei 2015 08:24 schreef underground1009 het volgende:
Foei ik wil ookWord in september 20, dus misschien van de zomer veel sparen?
Wat is hier het gemiddeld aantal lessen?
Zag een pakket van een rijschool hier in Groningen van 899 met alle examens en 15 uur les, zonder theorie. Met theorie is het honderd euro meer, maar het lijkt me dat ik goedkoper zelf een theorieboek en oefenexamens kan halen en zelf het theorie-examen kan inplannen bij her CBR?
Ik heb voor mijn autorijbewijs veel moeten lessen, die heb ik uiteindelijk na ongeveer 45 lessen en 2x theorie en 2x praktijk gehaald. Kan nu inmiddels aardig rijden al zeg ik het zelf. Ik heb voor mijn leeftijd in ieder geval relatief veel rijervaring vanwege mijn bijbaan als studentchauffeur. Al zegt dat misschien niet veel, aangezien dat allemaal op vier wielen is![]()
Zelf nooit scooter gereden of gehad of iets dergelijks. Wat denken jullie, zou ik het dan met 15 uur les redden of wordt dat erg krap?
CBR600RR uit 2003 is goedkoop en ziet er voor zijn leeftijd, zeker vergeleken met soortgenoten uit dezelfde tijd, zeer goed uit.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:53 schreef Catch22- het volgende:
Ik zit naar de oudere te kijken die rond de 130 zitten. Maar neig nu meer naar cbr600 of zx6r
Lijkt me verstandigerquote:Op zondag 24 mei 2015 12:53 schreef Catch22- het volgende:
Ik zit naar de oudere te kijken die rond de 130 zitten. Maar neig nu meer naar cbr600 of zx6r
Ik ben een cheapskate en ongeduldig, dus t mag niks kosten. Zit tot 1700 te kijken.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:36 schreef Nero22 het volgende:
[..]
CBR600RR uit 2003 is goedkoop en ziet er voor zijn leeftijd, zeker vergeleken met soortgenoten uit dezelfde tijd, zeer goed uit.
Een hornet of een bandit. Of iets in die richting.quote:Op zondag 24 mei 2015 09:26 schreef Erasmo het volgende:
Je komt er pas achter hoe je feeling met de motor is na een paar lessen. Theorie-examen is prima zelf te regelen.
[..]
Lekker snel toch.
[..]
Oh en wat voor type fiets wou je voor gaan, ik vind iemand in een trappelzak op een chopper er altijd zo raar uitzien
hier nog iemand die bij tiptop lestquote:Op zondag 24 mei 2015 09:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik les bij tiptop in stad. Fijne kerel, eenmanszaak dus altijd dezelfde instructeur. Theorie kan je zelf regelen.
[..]
we rijden op dezelfde dag af
Succes!quote:Op maandag 25 mei 2015 12:00 schreef Sarasi het volgende:
Morgen AVB. Gek genoeg vooral veel zin in, voorlopig de laatste keer om pylonnetjes heen draaien, gaan we vanuit. Dan nog een paar weglesjes en dan gewoon zo vaak ik wil m'n eigen motor pakken.
Ah tofquote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hier nog iemand die bij tiptop lestalleen heb ik de 11e avb examen. Direct na de eerste les ingepland...
Nu 2 lessen gehad, vorige vond ik maar matig gaan, maar gelukkig komende zaterdag weer.
precies.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ah tofIk vind het een topinstructeur. Niet te zeikerig over snelheid, corrigeert waar nodig op een adequate en heldere manier.
Ik mag donderdagavond 2 uurtjes
1-2ride/drive, prettige rijschool ja. Helaas wel gezakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:10 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Succes!![]()
Welke rijschool heb jij gezeten? Beviel die een beetje?
Komt goed, je kan 't!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
1-2ride/drive, prettige rijschool ja. Helaas wel gezakt.![]()
Langzame slalom ging ruk, de hele dag al, en vervolgens werd ik zenuwachtig bij het achtje waardoor ik gewoon te vroeg de bocht naar rechts inzette en die cirkel dus te groot maakte. Examinator zei helaas pas na de tweede poging dat het aan het stuurmoment lag, dat kwartje was bij mij niet gevallen en dus deed ik 'm de tweede keer iets strakker, maar eigenlijk hetzelfde. Dikke kloteteringzooi dat ik nou dat achtje gewoon verneukt heb.![]()
Rest ging goed, alleen de uitwijkoefening nog een tweede keer moeten doen omdat ik het gas te vroeg dichtgooide.
Puur gezakt op twee in hetzelfde cluster. Dus na een net afscheid van de examinator even flink lopen vloeken in de helm en direct een herexamen gepland op de 11e. Ook maar geen les meer tussendoor; ik sta er dan gewoon om negen uur om even een oefenexamen te doen met m'n instructeur en de puntjes op de i te zetten en dan mag ik om half elf direct als eerste afrijden om ook die zenuwen te beperken.
Pluspuntje: iedereen die ik verder gezien heb, is wel allemaal geslaagd. Nog even naar de Mac geweest met twee medelessers, whapp groepje aangemaakt en als we ons rijbewijs hebben gaan we gezellig een keer samen rijden. Leuk groepje lessers vandaag.![]()
En eh, over twee weken ga ik dat examen er gewoon foutloos inknallen.
Als 'ie maar niet gaat bokken, toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:48 schreef Catch22- het volgende:
Zuur sarasi. Mijn achtjes waren te traag maar dat Was niet zo erg geloof ik
Ik geef gas tot 2500rpm en rem bij tot 2000rpm. Dan gaat 'ie normaal heel goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:17 schreef Catch22- het volgende:
Hij moet wel vlot hoor.
Lopen met de motor is weinig lastig aan toch?
Mja ik ben vrij lang, dat zal wel helpen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik geef gas tot 2500rpm en rem bij tot 2000rpm. Dan gaat 'ie normaal heel goed.![]()
Ik vind lopen lastig. Het lopen zelf gaat goed sinds ik de motor tegen m'n heup aan laat leunen, maar bij het achteruit draaien moet ik dat toch echt op m'n kippenkracht doen. En ik heb niet zoveel kippenkracht.
hopen dat je geen duur hoofd hebt. Niet op internet bestellen zonder te passen in elk gevalquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga na de eerste les ook maar zelf een helm en handschoenen kopen, lekker fris.
Zeer kut ja. Over twee weken gewoon nog een keer doen en dan heb je het moeilijkste gehadquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
1-2ride/drive, prettige rijschool ja. Helaas wel gezakt.![]()
Langzame slalom ging ruk, de hele dag al, en vervolgens werd ik zenuwachtig bij het achtje waardoor ik gewoon te vroeg de bocht naar rechts inzette en die cirkel dus te groot maakte. Examinator zei helaas pas na de tweede poging dat het aan het stuurmoment lag, dat kwartje was bij mij niet gevallen en dus deed ik 'm de tweede keer iets strakker, maar eigenlijk hetzelfde. Dikke kloteteringzooi dat ik nou dat achtje gewoon verneukt heb.![]()
Rest ging goed, alleen de uitwijkoefening nog een tweede keer moeten doen omdat ik het gas te vroeg dichtgooide.
Puur gezakt op twee in hetzelfde cluster. Dus na een net afscheid van de examinator even flink lopen vloeken in de helm en direct een herexamen gepland op de 11e. Ook maar geen les meer tussendoor; ik sta er dan gewoon om negen uur om even een oefenexamen te doen met m'n instructeur en de puntjes op de i te zetten en dan mag ik om half elf direct als eerste afrijden om ook die zenuwen te beperken.
Pluspuntje: iedereen die ik verder gezien heb, is wel allemaal geslaagd. Nog even naar de Mac geweest met twee medelessers, whapp groepje aangemaakt en als we ons rijbewijs hebben gaan we gezellig een keer samen rijden. Leuk groepje lessers vandaag.![]()
En eh, over twee weken ga ik dat examen er gewoon foutloos inknallen.
Heb hier in de buurt een grote winkel zitten, daar ga ik eens kijken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hopen dat je geen duur hoofd hebt. Niet op internet bestellen zonder te passen in elk geval
Sowieso niet op internet bestellen imo. Als een verkoper een uur met jou bezig is om de juiste helm te vinden koop je die helm daar en niet via internet. Ik zie helaas echt veel te vaak dat mensen advies komen inwinnen, er dan 'nog even over nadenken' om dan vervolgens via internet de helm voor 20 euro minder te scoren.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hopen dat je geen duur hoofd hebt. Niet op internet bestellen zonder te passen in elk geval
Ja, volgens mij heeft hij me er gewoon tussen gefrot want er stonden al 15 of 20 examens op die datum geloof ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Na 2 weken alweer op examen kunnen, dat is dan wel weer lekker.
Dan gaat het vast beter!
Precies. Kosten vallen mee. Je kunt beter deze een keer over moeten doen dan de AVD.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:40 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heeft hij me er gewoon tussen gefrot want er stonden al 15 of 20 examens op die datum geloof ik.![]()
Ik baal gewoon als een stekker dat het nou net op dat achtje is. Elke andere oefening had ik nog wel kunnen verkroppen (zeg ik nu) maar dat het 't achtje was, vind ik zo immens frustrerend. Zo ontiegelijk hard op dat ding geoefend totdat het zo vreselijk goed ging. En dan verneuk ik het vandaag.
![]()
Maar het is al na twaalven dus mijn baaldag is voorbij. Het kost me de kop ook niet (115 euro), dus jammer maar helaas. 11 juni heb ik 'm gewoon.
Eens...quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Precies. Kosten vallen mee. Je kunt beter deze een keer over moeten doen dan de AVD.
achjoh, momentopname. Kan je geen weglessen doen tot die tijd? Kan je gelijk door naar je avdquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:40 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heeft hij me er gewoon tussen gefrot want er stonden al 15 of 20 examens op die datum geloof ik.![]()
Ik baal gewoon als een stekker dat het nou net op dat achtje is. Elke andere oefening had ik nog wel kunnen verkroppen (zeg ik nu) maar dat het 't achtje was, vind ik zo immens frustrerend. Zo ontiegelijk hard op dat ding geoefend totdat het zo vreselijk goed ging. En dan verneuk ik het vandaag.
![]()
Maar het is al na twaalven dus mijn baaldag is voorbij. Het kost me de kop ook niet (115 euro), dus jammer maar helaas. 11 juni heb ik 'm gewoon.
Dat vind ik ook jammer. Daarbij scheelt het meestal niet gigantisch veel + garantie is wel fijn.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sowieso niet op internet bestellen imo. Als een verkoper een uur met jou bezig is om de juiste helm te vinden koop je die helm daar en niet via internet. Ik zie helaas echt veel te vaak dat mensen advies komen inwinnen, er dan 'nog even over nadenken' om dan vervolgens via internet de helm voor 20 euro minder te scoren.
Edit: Niet specifiek tegen iemand gericht trouwens dit, opmerking in het algemeen
Ik moet zeggen dat ik wel even snel het model intikte in Google om te kijken wat ie ongeveer kost.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat vind ik ook jammer. Daarbij scheelt het meestal niet gigantisch veel + garantie is wel fijn.
Verkoopster wist mijn collega precies te vertellen welke modellen hem zouden passen toen ze naar zijn hoofd keek. Dat is toch wel een stukje meerwaarde.
Helmen vind ik wel vaak lelijk. Beetje neutraal zit er niet bij.
Ja bij systeemhelmen zie je dat nog wel, maar integraal niet. Ik vertrouw zelf systeemhelmen niet zo, ik denk toch dat zo'n verbinding een zwakke plek is. Maar het zal in de praktijk wel meevallen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik wel even snel het model intikte in Google om te kijken wat ie ongeveer kost.
Ging inderdaad om wat tientjes. Gewoon in de motorzaak gekocht dus.
Neutraal kan wel toch? Ik heb een matzwarte systeemhelm gehaald. Niks bijzonders.
Wat vind je niet neutraal aan integraal helmen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja bij systeemhelmen zie je dat nog wel, maar integraal niet. Ik vertrouw zelf systeemhelmen niet zo, ik denk toch dat zo'n verbinding een zwakke plek is. Maar het zal in de praktijk wel meevallen.
Als ik AVB haal, mag ik ook zsm op voor avd. Heb al behoorlijk wat weglessen gehad.quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
achjoh, momentopname. Kan je geen weglessen doen tot die tijd? Kan je gelijk door naar je avd
Ah okequote:Op woensdag 27 mei 2015 09:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Als ik AVB haal, mag ik ook zsm op voor avd. Heb al behoorlijk wat weglessen gehad.
Nou, zitten vaak van die hippe strepen en decals op.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:37 schreef mjan het volgende:
[..]
Wat vind je niet neutraal aan integraal helmen?
Toch iets beter rondkijken dan. Gewoon (mat)zwart of wit is ook nog een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ah oke
[..]
Nou, zitten vaak van die hippe strepen en decals op.
Ik heb precies dezelfde.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:51 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb overigens gewoon een matzwarte HJC IS17. Prima integraalhelm zonder strepen of wat dan ook.
En ook nog allebei een brommer.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:15 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde.
* tik hem aan*
ze zijn er wel, maar je moet er wel voor zoeken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:52 schreef mjan het volgende:
[..]
Toch iets beter rondkijken dan. Gewoon (mat)zwart of wit is ook nog een stuk goedkoper.
Ik wil ook een ninjaquote:
quote:
Nice, gefeliciteerd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:08 schreef Marco001 het volgende:
Zo, dat was de theorie. Gehaald met 5 fout![]()
Ik heb ook een ninja trouwenswel een oudere, gpx600r geloof ik, tis een Amerikaanse versie
Wat is het voor iets?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn brommer in kwestie (rechts) naast z'n grote broertje. Sowieso de mooiste brommer ooit.
Maar jouw kikker mag er ook wezen.![]()
Ik wilde ook liever voor integraal. Maar deze systeemhelm was het beste voor mijn vorm hoofd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja bij systeemhelmen zie je dat nog wel, maar integraal niet. Ik vertrouw zelf systeemhelmen niet zo, ik denk toch dat zo'n verbinding een zwakke plek is. Maar het zal in de praktijk wel meevallen.
Suzuki GS500H uit 2002.quote:
Jaja. Dat wordt helemaal slowpoke rijden dus met de volgende rit.quote:
Dat grote broertje is toch wel machtig mooi ja. Wat is dat voor schitterende fiets?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn brommer in kwestie (rechts) naast z'n grote broertje. Sowieso de mooiste brommer ooit.
Maar jouw kikker mag er ook wezen.![]()
Ben je nu al bang dat je me niet bij kan houden ja?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jaja. Dat wordt helemaal slowpoke rijden dus met de volgende rit.
[..]
Dat grote broertje is toch wel machtig mooi ja. Wat is dat voor schitterende fiets?
Als je zo doet blijft ie daar ookquote:Op woensdag 27 mei 2015 23:50 schreef Sarasi het volgende:
Ik wel, maar mijn brommer staat momenteel nog in Brabant.
grote jongen hoor!!!!quote:Op donderdag 28 mei 2015 03:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je zo doet blijft ie daar ook
Zolang je maar met de klep dicht op je snuffert gaat is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja bij systeemhelmen zie je dat nog wel, maar integraal niet. Ik vertrouw zelf systeemhelmen niet zo, ik denk toch dat zo'n verbinding een zwakke plek is. Maar het zal in de praktijk wel meevallen.
wowow badboyquote:Op donderdag 28 mei 2015 03:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je zo doet blijft ie daar ook
Oke bedankt!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:13 schreef Catch22- het volgende:
Theorie sowieso, dat is gelijk. Je zou op een a2 kunnen oefenen en na je verjaardag examen kunnen doen. Volgens mij is avb gelijk, maar dat weet ik niet zeker
Haha bedankt. Sorry het is vroeg en ik ben daar altijd slecht in geweesD.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een opfriscursus Nederlands kan je geld beter gebruiken.
Succes met lessen!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:21 schreef Gymbaboon het volgende:
[..]
Oke bedankt!
[..]
Haha bedankt. Sorry het is vroeg en ik ben daar altijd slecht in geweesD.
Zelfs ik les af en toe op een zware motor, dus dat lijkt me geen probleem. AVB hoeft volgens mij ook niet op je eigen categorie, maar dat zou je even moeten navragen bij de rijschool. Ik weet wel dat ik op dezelfde motor AVB deed als iemand van 24, maar dat was omdat het de enige verlaagde motor is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 07:58 schreef Gymbaboon het volgende:
Good morning Fok!
Ik word 10 augustus 24, en ik wil mijn motor rijbewijs A halen.
Nu is de vraag: Kan ik al beginnen met rijlessen op een A motor, en theorie en evt. avb doen? En dan 10 augustus avd?
Of is het zo dat ik wel al een beetje kan gaan lessen, maar mijn theorie, en avb ook pas na 10 augustus opgaan voor rijbewijs A?
Wil eigenlijk deze zomer nog cruisen! bvd!
Het CBR doet daar moeilijk over ja. AVB op je eigen categorie.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zelfs ik les af en toe op een zware motor, dus dat lijkt me geen probleem. AVB hoeft volgens mij ook niet op je eigen categorie, maar dat zou je even moeten navragen bij de rijschool. Ik weet wel dat ik op dezelfde motor AVB deed als iemand van 24, maar dat was omdat het de enige verlaagde motor is.
Maar desnoods ga je lekker lessen en plan je AVB en AVD gewoon twee weken na elkaar ofzo. Dan heb je eind augustus je rijbewijs en zijn er nog zat mooie dagen over om te rijden.
En als je je AVB niet haalt zit je met een AVD examen dat je niet mag doen, maar wel ingeplanned hebtquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zelfs ik les af en toe op een zware motor, dus dat lijkt me geen probleem. AVB hoeft volgens mij ook niet op je eigen categorie, maar dat zou je even moeten navragen bij de rijschool. Ik weet wel dat ik op dezelfde motor AVB deed als iemand van 24, maar dat was omdat het de enige verlaagde motor is.
Maar desnoods ga je lekker lessen en plan je AVB en AVD gewoon twee weken na elkaar ofzo. Dan heb je eind augustus je rijbewijs en zijn er nog zat mooie dagen over om te rijden.
Bij een beetje grote rijschool valt er dan wel iemand anders in dat gat.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En als je je AVB niet haalt zit je met een AVD examen dat je niet mag doen, maar wel ingeplanned hebt
Wat moet die opfriscursus met dat geld?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 08:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Een opfriscursus Nederlands kan je geld beter gebruiken.
Investeren in leermiddelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat moet die opfriscursus met dat geld?
Niet zo bijdehand doen jij. Wanneer doen we weer eens 'n bakkie?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat moet die opfriscursus met dat geld?
Als jij die Duc van je naar Den Bosch weet te rollen zonder dat er iets vanaf dondert doen wij weer en bakkiequote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Niet zo bijdehand doen jij. Wanneer doen we weer eens 'n bakkie?
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als jij die Duc van je naar Den Bosch weet te rollen zonder dat er iets vanaf dondert doen wij weer en bakkie
Inclusief bossche bol van Jan de Groot?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als jij die Duc van je naar Den Bosch weet te rollen zonder dat er iets vanaf dondert doen wij weer en bakkie
Ik laad 'm achterop de trailer uiteraard. Dat gaat sneller.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:03 schreef BlackLining het volgende:
Hoewel, de koffie zal tegen die tijd wel koud zijn..
hier net zo* ook regen, hagel en zelfs even onweer. Maar complimenten voor Alpinestars, ik ben niet nat geworden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:41 schreef Catch22- het volgende:
Achtje is, net als de overige oefeningen, een kunstje. Maar je hebt hem wel goed snel door
Ik heb vanochtend in de regen gelest. Rijdt toch niet zo lekker.
Ik kreeg die helemaal niet. In de loop van de dag kon ik hem wel zien op MijnCBR.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
En theorie is binnen, vier foutjes.
Nog geen mailtje van ze gehad, hoe lang duurt dat?
Ik zie hem nu al staan op mijn cbr, zal wel goedkomen.quote:Op maandag 1 juni 2015 14:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik kreeg die helemaal niet. In de loop van de dag kon ik hem wel zien op MijnCBR.
o wacht, toch wel. om 9:03 was ik klaar met examen, 12:05 had ik mail.
Goed bezig!quote:Op maandag 1 juni 2015 14:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
AVB is binnen!
Snelle slalom en noodstop waren de 2e keer pas goed. Voor de rest alles meteen prima.
Dank je.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Goed bezig!
Veel AVD's voor de posters hier volgens mij in de komende maand!
De 15equote:
juniquote:Op maandag 1 juni 2015 19:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank je!
[..]
Juli? Zelfde datum als ik dan.
Nice.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:27 schreef GrumpyCat het volgende:
Leukleuk! Allemaal maar snel jullie rijbewijs halen! Ik rij onderhand al een half maandje rond op mn Suzuki XF650!
Hoe laat heb je examen?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:25 schreef Disker91 het volgende:
Morgen 2 uurtjes en woensdag, dan die maandag erop maar mijn papiertje binnen harken (hopelijk).
Ik zou AVD bij voorkeur lekker midden in de spits plannen. Met een beetje geluk sta jij dan het hele examen koffie te drinken terwijl de examinator in de volgauto in de file zitquote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hoe laat heb je examen?
Ik om 9:50. Lekkere tijd wel, geen hond op de weg dan.
10:45, ook nog wel een lekkere tijd.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hoe laat heb je examen?
Ik om 9:50. Lekkere tijd wel, geen hond op de weg dan.
Succes en veel plezier.quote:Op zondag 7 juni 2015 20:32 schreef Snuitebolletje het volgende:
Aanstaande zaterdag mijn eerste les, vaak uitgesteld, al eerder theorie boekje gehaald, maar nu echt beginnen. Gister wel al een helm gekocht.
Rijschool Twin in Utrecht ga ik aan de slag.
Ja 6 jaar nu. Thundercat is zeker een toffe motor, was voor mij de Fazer, Thundercat,of een GS800.quote:Op maandag 8 juni 2015 22:57 schreef Catch22- het volgende:
Heb je autorijervaring?
Ik ga zaterdag bij een motor kijkeneen Thundercat
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:26 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ja 6 jaar nu. Thundercat is zeker een toffe motor, was voor mij de Fazer, Thundercat,of een GS800.
Vandaag laatste les gehad, lekker gereden, goed vooruit gekeken en gedacht, plaats op de weg was weer goed (daar nooit problemen mee gehad) en wat VRO dingen gedaan (een soort van cadeau omdat het lekker ging).
Dus maandag weer zo rijden en ik heb mijn papiertje
Tja als je jezelf dood wilt rijden.............quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]![]()
Ik had dus laatst les met een man die niet keek en zich nergens aan de snelheid hield. Hij reed constant achterop auto's tot 2 meter en ging dan eens kijken of hij niet kon inhalen (op een 4 baansweg). Op de snelweg reed hij 20km te zacht, op de ring 20 te hard.
en die heeft het gehaald...
Ik mag donderdagavond 2 uurtjesLekker weer, zin in dus
Hij bedoelt denk ik dat je gewoon wat pittiger moet rijden. Misschien zijn dit niet echt goede voorbeelden, maar denk dat je het algemener moet nemen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:15 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een vraagje over wat situaties: vandaag eerste AVD les gehad, volgens mijn rij-instructeur reed ik "te theoretisch en moest ik het theorieboekje overboord gooien".
Dit sloeg op het feit dat ik 30 ging rijden langs een bord met wegwerkzaamheden en gebod 30 km/u waar ze volgens hem "overduidelijk niet meer bezig waren" (bij rijles zou ik bij dat soort situaties direct een ingreep hebben gehad van mijn instructeur als ik gewoon 50 daar ging rijden). Ik reed 15 bij een bord met adviessnelheid 15 langs een schoolplein, maar dat was ook niet goed want "er waren geen kinderen" (dat er geen kinderen te zien zijn betekent niet dat je niet alsnog 15 in een 30 zone kan rijden, het is maar een klein stukje, en je weet nooit zeker of er geen kinderen zijn!) en dat ik initieel niet aansloot toen er geen ruimte was na een vlak met een kruis (volgens hem verwachtten mensen niet dat ik stil ging staan, dat is mijns inziens onzin want dat moeten mensen juist verwachten bij een vlak met een kruis). Iemand die mij kan vertellen of ik hier een bepaald inzicht als motorrijder mis of dat mijn instructeur hier fout zit? Vond het vanuit mijn ervaring als autorijder en die ik van autolessen had in ieder geval vrij vreemd.
Ja dat deed ik ook, maar hij had het specifiek over die situaties. Doorrijden bij stoplichten enzo ging gewoon goed.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik dat je gewoon wat pittiger moet rijden. Misschien zijn dit niet echt goede voorbeelden, maar denk dat je het algemener moet nemen.
Dus links staan bij stoplichten. Goed wegrijden bij stoplichten. Niet vol remmen bij oranje. Positie op de weg afdwingen.
Ook op een weg waar je 60 mag. Rijd daar liever 62 dan 58..
Zo'n dingen denk ik.
ik moet overal 10km te hard rijden en 10% bbk...quote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik dat je gewoon wat pittiger moet rijden. Misschien zijn dit niet echt goede voorbeelden, maar denk dat je het algemener moet nemen.
Dus links staan bij stoplichten. Goed wegrijden bij stoplichten. Niet vol remmen bij oranje. Positie op de weg afdwingen.
Ook op een weg waar je 60 mag. Rijd daar liever 62 dan 58..
Zo'n dingen denk ik.
Welkomquote:
afgelopen vrijdag in de bloedhitte mijn avb gehaaldquote:
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:15 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een vraagje over wat situaties: vandaag eerste AVD les gehad, volgens mijn rij-instructeur reed ik "te theoretisch en moest ik het theorieboekje overboord gooien".
Dit sloeg op het feit dat ik 30 ging rijden langs een bord met wegwerkzaamheden en gebod 30 km/u waar ze volgens hem "overduidelijk niet meer bezig waren" (bij rijles zou ik bij dat soort situaties direct een ingreep hebben gehad van mijn instructeur als ik gewoon 50 daar ging rijden). Ik reed 15 bij een bord met adviessnelheid 15 langs een schoolplein, maar dat was ook niet goed want "er waren geen kinderen" (dat er geen kinderen te zien zijn betekent niet dat je niet alsnog 15 in een 30 zone kan rijden, het is maar een klein stukje, en je weet nooit zeker of er geen kinderen zijn!) en dat ik initieel niet aansloot toen er geen ruimte was na een vlak met een kruis (volgens hem verwachtten mensen niet dat ik stil ging staan, dat is mijns inziens onzin want dat moeten mensen juist verwachten bij een vlak met een kruis). Iemand die mij kan vertellen of ik hier een bepaald inzicht als motorrijder mis of dat mijn instructeur hier fout zit? Vond het vanuit mijn ervaring als autorijder en die ik van autolessen had in ieder geval vrij vreemd.
je haalt het wel.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus.
Hoewel dit allemaal klopt en je inderdaad zakt als je netjes rijdt (quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.
Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.
neem je rustquote:Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus.
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.
Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.
Dat is een strikte regel. Ik heb er zelfs eens een boete voor gekregen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Stopbord stop ik gewoon voor...quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Net voordat je om zou vallen weer gaan rijdenquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:21 schreef Disker91 het volgende:
Officieel hoef je niet eens te stoppen bij een stopbord, er is een jurisprudentie uitgesproken door een rechter. Als je heel langzaam aankomt (een rollende stop) en daarna weer doorrijdt dan ben je dus niet strafbaar (mits je goed overzicht hebt en alle kanten goed kan overzien tijdens je rollende stop).
Maar op je examen maar niet doen
Niet standaard een stoppie maken voor het stopbord om vervolgens met een wheelie je weg te vervolgenquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen.
Succes, valt allemaal reuze mee hoorquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:04 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben niet zen en niet zelfverzekerd.Wel moe. Dus morgenochtend even een paar keer (of meer) diep ademhalen en iets vrolijks meenemen. Komt goed. I can do this.
Overigens zou ik gewoon stoppen.
Bij het examen wel. Tijdens het rijden niet.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Ja, maar niet in hetzelfde cluster.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:18 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Succes, valt allemaal reuze mee hoor
En bedenk maar zo, je hebt 2 jokers
je kan t welquote:
True, maar er is altijd wel 1 die je in elk cluster kan toch? Had zelf mijn joker gezet op de langzame slalom, maar die hoefde ik 1 keer over te doen. De rest ging gewoon goed.quote:
Achtje ging de vorige keer ook mis. Maar goed, we gaan nog even oefenen en dan alles goed doen!quote:Op donderdag 11 juni 2015 00:16 schreef Disker91 het volgende:
[..]
True, maar er is altijd wel 1 die je in elk cluster kan toch? Had zelf mijn joker gezet op de langzame slalom, maar die hoefde ik 1 keer over te doen. De rest ging gewoon goed.
Als het de eerste keer mis gaat gewoon je rust pakken, niet te snel over willen doen, je hebt alle tijd. En met de oefening waar je snelheid moet maken zoveel mogelijk terrein pakken zodat je niet vlak voor de oefening pas op de juiste snelheid bent.
Maar we horen het morgen wel als je geslaagd bent (jij ook Marco)
succesquote:Op donderdag 11 juni 2015 08:10 schreef Sarasi het volgende:
Dankje.
Zo te voelen heeft mijn lichaam gekozen voor vastberadenheid, dus dat scheelt. En als ik het haal, komt mijn motor hierheen. Dus ik moet wel.![]()
Ben al onderweg ook. Zo nog even oefenen en de kijkpunten opnieuw vastleggen en waarschijnlijk mag ik dan als eerste.
thanks. Al duurt het wachten wel lang..quote:Op donderdag 11 juni 2015 08:00 schreef Anne het volgende:
Succes allebei vandaag, Marco001 en Sarasi!
top gedaanquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor. Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd ) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.
De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg ) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen. Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.
Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen.
Superquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
WOP! GESLAAGD!
Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor.Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd
) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.
De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen.
Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.
Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen.
Al veel te vaak gedaan, daarom ben ik zo blij dat ik dit niet meer hoef te doen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:45 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Super![]()
Nu kan je beginnen met het lekker rijden over de weg
dan ben je nog eerder klaar dan ikquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:46 schreef Sarasi het volgende:
aan, daarom ben ik zo blij dat ik dit niet meer hoef te doen. Idee is nu twee lesjes en dan AVD, volgende week vrijdag heb ik weer les en dan gaat hij kijken of dat inderdaad kan en sowieso een ex
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in.quote:
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in.
zoveel je nodig hebt. Ik heb 7/7 gedaan voor avb en avd (als ik maandag slaag)quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:57 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?
even geteld, dan zit ik nu op 7/1quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zoveel je nodig hebt. Ik heb 7/7 gedaan voor avb en avd (als ik maandag slaag)
Geen idee. Ik heb bij deze rijschool nu een keer traumaverwerking, twee keer AVB les en twee keer een wegles gehad. Bij mijn vorige rijschool zal ik iets van zes lessen hebben gehad, waarvan eentje echt de weg op en de rest uurtje AVB, kwartier/halfuurtje de weg op. Daar zitten dan ook nog twee schuivers in.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:57 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb?
ik zou het uitmakenquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb bij deze rijschool nu een keer traumaverwerking, twee keer AVB les en twee keer een wegles gehad. Bij mijn vorige rijschool zal ik iets van zes lessen hebben gehad, waarvan eentje echt de weg op en de rest uurtje AVB, kwartier/halfuurtje de weg op. Daar zitten dan ook nog twee schuivers in.
Dus even grof genomen en corrigerend voor mijn innige relatie met asfalt denk ik dat ik bij mijn eerste rijschool vier uur AVB gehad heb en vier uur AVD, bij mijn tweede rijschool vier uur AVB en vier uur AVD, en daar komt dus sowieso nog vier uur bij. Dus dan zit ik op 8/12 AVB/AVD aan klokuren.
Na twee akkefietjes heb ik dat ook maar gedaan ja. En ik ben niet zo van de knipperlichtrelaties, dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat een gepasseerd stadium blijft.quote:
mijn rijschool koopt wel van te voren in maar is groot genoeg om daar mee te schuiven. verder staan ze erom bekend dat als je gaat afrijden je er ook echt klaar voor bent.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:05 schreef Catch22- het volgende:
Verder ook niet relevant natuurlijk. De ene rijschool laat je sneller op gaan dan de andere. En mijn rijschool koopt de examens specifiek in, dus dan moet je langer wachten en dus wat meer lessen nemen.
ik wel mijn motor eens "vergeten mee te nemen" bij mijn vorige rijschool (20 jaar geleden)quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Na twee akkefietjes heb ik dat ook maar gedaan ja. En ik ben niet zo van de knipperlichtrelaties, dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat een gepasseerd stadium blijft.
Zit inderdaad lekker zo'n oortje. Vooral als je harder dan 80 gaat en er een schel wind geluid uit komt als mijn instructeur iets probeert te zeggenquote:Op donderdag 11 juni 2015 13:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in.
Ook jouw laaste les als je maandag slaagtquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:29 schreef Catch22- het volgende:
Vanavond 2 uur rijden, heb er lekker weer bij
Jeeeepquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:38 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ook jouw laaste les als je maandag slaagt
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Jeeeep
hoewel ik de lessen niet zo erg vind om eerlijk te zijn. Instructeur is superrelaxt en kiest leuke routes (die het cbr ook rijdt)
Een Fazer 1000 als eerste motor?quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:14 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.
Maar toch, lekker op mijn eigen motor rijden heb ik wel zin in.
Mag ook een dag mee als hij avb geeft. Kan ik mijn motor goed leren kennen, en kan hij nog tips geven. Is toch wel andere koek een Fazer 1000 (cc boeit mij niet, mooie sport tour voor een mooie prijs imo)
Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
WOP! GESLAAGD!
Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor.Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd
) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.
De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen.
Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.
Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen.
Tijdens het oefenen gaat het met twee vingers in de neus en de noodstop was vooral omdat de abs van deze motor veel eerder ingreep dan die van de andere. Ik kan alles behalve de langzame slalom prima, maar ik heb een beetje last van faalangst. Dat opeens mijn lesmotor een zware bleek te zijn hielp niet mee natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)
Top manquote:Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen![]()
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks.
Ligt eraan wat je rechter hand doet hé. Een Fazer heeft een hele mooie afgifte qua power, je beslist zelf hoe hard je gaat. En heb deze zo goedkoop kunnen bemachtigen via een kennis dat ik het niet kon laten. Als ik de motor zat ben kan ik deze gemakkelijk voor diezelfde prijs verkopen of zelfs met een leuke kleine winst.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 als eerste motor?
Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden.
gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen![]()
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks.
Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomdquote:
das echt niks man. Boven de 100pk wordt t pas spannend.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 als eerste motor?
Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden.
Was ook geen parkeerplaats hoor. Trok het ding makkelijk naar de 130. Tevens op het zelfde terrein met een cbr1000rr van mijn vader (die nu een GS1200 heeftquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomdzijn gewoon R1's zonder kuip.
En dit is waarom ik vind dat iedereen lager zou moeten beginnen. Die 150pk voel je namelijk niet op een parkeerplaats, maar het is wel genoeg om bij een klein foutje van jouw kant onherroepelijk onder je kont vandaan te knallen
Ik wens je er veel plezier mee, daar niet van, maar veel mensen onderschatten echt wat 150pk doet op 200kg. Kun je rustig rijden, een foutje of schrikreactie is zo gemaakt.
Ik zit altijd te zingen danquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling.
Rustig achteraan rijdenquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling.
Welke? 650 of 800?quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:51 schreef Sarasi het volgende:
En alles meezit komt mijn gs'je binnenkort ook deze kant op, dus kan ik beginnen aan klein onderhoud en bewonderen.
Mocht op het terrein gewoon een half uur inrijden, voor betaalt dus had ik recht op. We waren ook eerder dan het examen gepland was. Maar wij oefende altijd al op het officiële examen terrein, dus was daar wel bekend.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen?![]()
Veel verschil per CBR dus..
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen?![]()
Veel verschil per CBR dus..
Ik deed examen op de parkeerplaats binnen het TT circuit en heb ingereden op een ander deel van die parkeerplaatsquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen?![]()
Veel verschil per CBR dus..
Schrok al daarom, en geen motor voor vrouwen ziet er gewoon niet mooi uit (mijn mening).quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.![]()
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.![]()
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |