Welkomquote:
afgelopen vrijdag in de bloedhitte mijn avb gehaaldquote:
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 18:15 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een vraagje over wat situaties: vandaag eerste AVD les gehad, volgens mijn rij-instructeur reed ik "te theoretisch en moest ik het theorieboekje overboord gooien".
Dit sloeg op het feit dat ik 30 ging rijden langs een bord met wegwerkzaamheden en gebod 30 km/u waar ze volgens hem "overduidelijk niet meer bezig waren" (bij rijles zou ik bij dat soort situaties direct een ingreep hebben gehad van mijn instructeur als ik gewoon 50 daar ging rijden). Ik reed 15 bij een bord met adviessnelheid 15 langs een schoolplein, maar dat was ook niet goed want "er waren geen kinderen" (dat er geen kinderen te zien zijn betekent niet dat je niet alsnog 15 in een 30 zone kan rijden, het is maar een klein stukje, en je weet nooit zeker of er geen kinderen zijn!) en dat ik initieel niet aansloot toen er geen ruimte was na een vlak met een kruis (volgens hem verwachtten mensen niet dat ik stil ging staan, dat is mijns inziens onzin want dat moeten mensen juist verwachten bij een vlak met een kruis). Iemand die mij kan vertellen of ik hier een bepaald inzicht als motorrijder mis of dat mijn instructeur hier fout zit? Vond het vanuit mijn ervaring als autorijder en die ik van autolessen had in ieder geval vrij vreemd.
je haalt het wel. Ik heb mijn avb ook morgen trouwens. 16.00quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus.
Hoewel dit allemaal klopt en je inderdaad zakt als je netjes rijdt ( ), was een van de eerste dingen die ik deed toen ik zelf ging rijden een boel van dit soort adviezen van instructeurs nog eens overwegen. Ja, je moet inderdaad je plekje eisen en lekker doorrijden, maar je moet ook je eigen rijstijl een beetje leren en die aanhouden. Ik heb er geen problemen mee om aan te sluiten in de rij wanneer er ergens een licht op rood staat, terwijl mijn instructeur tijdens de lessen luid in zijn microfoon een zucht slaakte wanneer ik nou eens zou leren om dan te filteren. Ik begrijp best dat je dan zorgt dat een onoplettende automobilist achter je niet ineens jou omver rijdt, maar dat heb je ook als je tussen twee rijen auto's filtert een eentje zich ineens beseft dat 'ie in de verkeerde rij staat en zijn auto naar links duwt om in de goede te gaan staan. Dat soort dingen moet je gewoon zelf in die situatie op dat moment inschatten, het is geen vaste regel naar mijn mening. Als ik nu nog zou rijden zoals ik tijdens mijn lessen moest doen zou ik een stuk gefrustreerder op de motor zitten.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.
Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.
neem je rustquote:Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Sarasi het volgende:
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus.
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen.
Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten.
Dat is een strikte regel. Ik heb er zelfs eens een boete voor gekregen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Stopbord stop ik gewoon voor... Kleine moeite.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Net voordat je om zou vallen weer gaan rijdenquote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:21 schreef Disker91 het volgende:
Officieel hoef je niet eens te stoppen bij een stopbord, er is een jurisprudentie uitgesproken door een rechter. Als je heel langzaam aankomt (een rollende stop) en daarna weer doorrijdt dan ben je dus niet strafbaar (mits je goed overzicht hebt en alle kanten goed kan overzien tijdens je rollende stop).
Maar op je examen maar niet doen
Niet standaard een stoppie maken voor het stopbord om vervolgens met een wheelie je weg te vervolgenquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen.
Succes, valt allemaal reuze mee hoorquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:04 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben niet zen en niet zelfverzekerd. Wel moe. Dus morgenochtend even een paar keer (of meer) diep ademhalen en iets vrolijks meenemen. Komt goed. I can do this.
Overigens zou ik gewoon stoppen.
Bij het examen wel. Tijdens het rijden niet.quote:Op woensdag 10 juni 2015 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd.
Ja, maar niet in hetzelfde cluster.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:18 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Succes, valt allemaal reuze mee hoor
En bedenk maar zo, je hebt 2 jokers
je kan t wel zet hem op!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |