abonnement Unibet Coolblue
pi_152160055


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152160167
En om het circuit van Baku in perspectief te plaatsen is hier een filmpje van de Blancpain GT Series van vorig jaar in Baku.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 30 april 2015 @ 20:05:27 #3
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_152160295
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 18:22 schreef franklop het volgende:

[..]

valencia vergeten?
Dat was in theorie beide.

Strand lag er naast :D
pi_152161944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
En om het circuit van Baku in perspectief te plaatsen is hier een filmpje van de Blancpain GT Series van vorig jaar in Baku.
Wat een kleurloze stad zeg zo... Mag dan hopen dat dit een nachtrace gaat worden, zonder 'sfeerverlichting' niet echt lekker op je beeldscherm met al die grijs bruine gebouwtjes.
  donderdag 30 april 2015 @ 21:22:08 #5
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152162928
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
En om het circuit van Baku in perspectief te plaatsen is hier een filmpje van de Blancpain GT Series van vorig jaar in Baku.
daarop aanvullend en voor de duidelijkheid: dit is niet het F1-straten circuit. Al zal dat eindproduct even kleurloos, sfeerloos en even (te) smal zijn als dit baantje.

Wat een kutrace was de BSS toen, enige lichtpuntje was de titel voor Laurens Vanthoor toen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 30 april 2015 @ 21:53:40 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152164192
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

daarop aanvullend en voor de duidelijkheid: dit is niet het F1-straten circuit. Al zal dat eindproduct even kleurloos, sfeerloos en even (te) smal zijn als dit baantje.

Wat een kutrace was de BSS toen, enige lichtpuntje was de titel voor Laurens Vanthoor toen.
Mooi baantje voor pastor om dwars tegen een muur aan te staan waardoor niemand er nog langs kan :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152164260
Het silly season begint in ieder geval wél steeds vroeger: http://www.racexpress.nl/(...)-en-wehrlein/n/66140
quote:
Diverse media melden dat Valtteri Bottas reeds een voorcontract heeft getekend bij Ferrari. De Fin wordt gezien als de ideale opvolger van Kimi Raikkonen, wiens contract aan het einde van dit jaar afloopt. De geruchten gaan ook dat de eenmalig wereldkampioen overstapt naar nieuwkomer Haas F1, door velen gezien als het veredelde B-team van de Scuderia.

De positie van Bottas bij Williams zou ingenomen worden door Pascal Wehrlein. De jonge Duitser is momenteel reserverijder van hun motorenleverancier Mercedes. Aangezien het fabrieksteam van het merk met de ster voorlopig geen plaats heeft voor de jonge Duitser, hopen zij hem onder te brengen bij een andere renstal om ervaring op te doen. In ruil daarvoor hoeft Williams niet te betalen voor hun motoren.
pi_152165313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Het silly season begint in ieder geval wél steeds vroeger: http://www.racexpress.nl/(...)-en-wehrlein/n/66140

[..]

Werkelijk niet normaal, blijf het zeggen, Bottas is overgewaardeerd. Misschien willen ze een situatie zoals met Schumi en Barrichello, dat Bottas de rol van Barrichello in gaat nemen en Vettel die van Schumi ofzo.
En Werhlein... de rijderskeuze van Williams blijft zoals zo vaak niet te volgen.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:22:43 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152165356
Bottas overgewaardeerd? Hij heeft vorig jaar prima dingen laten zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152165419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:21 schreef Marks het volgende:

En Werhlein... de rijderskeuze van Williams blijft zoals zo vaak niet te volgen.
Wehrlein is best snel, heeft belachelijk veel in de Mercedes sim gezeten, en in ruil voor zijn zitje zou Williams dan gratis motoren krijgen volgens het bericht. Prima deal volgens mij.
pi_152165655
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Bottas overgewaardeerd? Hij heeft vorig jaar prima dingen laten zien.
Vind het meevallen, een paar pieken, maar in mijn optiek zouden ze bij Ferrari toch iemand moeten hebben die Massa zoek rijdt. En dat doet Bottas momenteel zeker niet, sterker, Massa vind ik momenteel sterker. Ik vind hem goed, maar niet Ferrari goed.
pi_152166891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:30 schreef Marks het volgende:

[..]

Vind het meevallen, een paar pieken, maar in mijn optiek zouden ze bij Ferrari toch iemand moeten hebben die Massa zoek rijdt. En dat doet Bottas momenteel zeker niet, sterker, Massa vind ik momenteel sterker. Ik vind hem goed, maar niet Ferrari goed.
Die Williams is ook niet zo sterk als vorig jaar, Bottas kan volgens mij minder aanvallend rijden nu Ferrari sneller is en het niet echt duidelijk is wat nu het 4e, 5e team op de grid is, de punten in het constructeurskampioenschap. zeggen dan niet zoveel, Bottas heeft nu gewoon weinig om mee te knokken.
Overgewaardeerd? Nee, ondergewaardeerd, ook niet, ik denk dat zijn kunnen dit moment vrij juist is en dat hij, in de Ferrari volgend jaar (als het team deze vorm behoud) leuke races kan laten zien, ik zie hem kwam rijders kwaliteiten niet veel anders dan Kimi, iets berekender/afwachtend er, maar ook soms met hele strakke inhaal acties.
pi_152168028
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:30 schreef Marks het volgende:

[..]

Vind het meevallen, een paar pieken, maar in mijn optiek zouden ze bij Ferrari toch iemand moeten hebben die Massa zoek rijdt. En dat doet Bottas momenteel zeker niet, sterker, Massa vind ik momenteel sterker. Ik vind hem goed, maar niet Ferrari goed.
Jij maakt een denkfout, dat Massa geen snelle rijder zou zijn. Terwijl hij al heeft laten zien sneller dan Schumacher en Raikonen te zijn. Het is alleen geen racer en hij moet geen tegenslag krijgen. Maar met een goede auto is hij niet bij te houden.

Bottas is net zo snel, maar ook een erg berekenend rijder. Zou net als Jenson Button weleens een laatbloeier kunnen zijn. Button is zeker de afgelopen jaren echt een topper gebleken.
.
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 30 april 2015 @ 23:39:38 #14
176766 crew  zoem
zoemt
pi_152168438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Het silly season begint in ieder geval wél steeds vroeger: http://www.racexpress.nl/(...)-en-wehrlein/n/66140

[..]

Ik denk dat het Bottas-verhaal vooral PR is vanuit het Bottas/Hakkinen kamp. Hakkinen zit in Bottas' management en heeft er natuurlijk baat bij om twijfel te zaaien rondom Raikkonens contractverlenging en z'n eigen coureur te promoten.
pi_152172645
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

daarop aanvullend en voor de duidelijkheid: dit is niet het F1-straten circuit. Al zal dat eindproduct even kleurloos, sfeerloos en even (te) smal zijn als dit baantje.

Wat een kutrace was de BSS toen, enige lichtpuntje was de titel voor Laurens Vanthoor toen.
Lekker krap dit inderdaad. Met deze baan gok ik op 4 safetycars, 1 code rood en 12 uitvallers waarvan Malle Donna als eerste.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:22:18 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152173078
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:50 schreef Karstman het volgende:

[..]

Lekker krap dit inderdaad. Met deze baan gok ik op 4 safetycars, 1 code rood en 12 uitvallers waarvan Malle Donna als eerste.
Hier 'n montage van 'n random kerel die de openbare weg heeft rondgereden. Die 10tal meter klinkers op 'n gegeven moment _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 09:30:25 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152173191
Bottas is volgens mij een prima rijder. Hij deed het vorig jaar 30+ punten beter dan Massa, die toch al vele jaren langer in de F1 zit.

De Williams is dit jaar sterk gelimiteerd door bandenslijtage. De wagen gaat erg slecht om met de banden. Daarom kunnen zowel Bottas als Massa niet aanvallen. Ze underperformen nog momenteel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152173225
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Hier 'n montage van 'n random kerel die de openbare weg heeft rondgereden. Die 10tal meter klinkers op 'n gegeven moment _O-
Downhill over de kinderkopjes, ik vind het een goed plan! Dat smalle stukje uphill over de klinkers lijkt me minder grappig en erg smal!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 1 mei 2015 @ 10:20:00 #19
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_152174086
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Hier 'n montage van 'n random kerel die de openbare weg heeft rondgereden. Die 10tal meter klinkers op 'n gegeven moment _O-
F1 op kasseistroken! :D
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:47:22 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152176246
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

Downhill over de kinderkopjes, ik vind het een goed plan! Dat smalle stukje uphill over de klinkers lijkt me minder grappig en erg smal!
neem aan dat ze dat niet doen. Daar gaan ze wel een plak asfalt overheen gooien.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:53:30 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152176380
Ik ga nu richting Max :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:19:45 #22
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152180252

exact 21 jaar geleden ;( En laten we roland ratzenberger ook niet vergeten.

[ Bericht 4% gewijzigd door WEST op 01-05-2015 14:27:31 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_152180677
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:47 schreef WEST het volgende:

[..]

neem aan dat ze dat niet doen. Daar gaan ze wel een plak asfalt overheen gooien.
Het gaat toch ook bij de Indy500, zo'n brickline.
.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:45:34 #24
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152180942
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Het gaat toch ook bij de Indy500, zo'n brickline.
Ja maar dat zit op een permanent circuit en hebben ze heel erg goed vast zitten. Die klinkers in de straat heb ik mijn twijfels over als ze er met 200+ over gaan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_152181370
Een f1 wagen kan een putdeksel de lucht in trekken.
.
pi_152181760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:27 schreef Fer het volgende:

[..]

Jij maakt een denkfout, dat Massa geen snelle rijder zou zijn. Terwijl hij al heeft laten zien sneller dan Schumacher en Raikonen te zijn.
Sneller dan Schumacher, welk seizoen was dat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_152182922
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sneller dan Schumacher, welk seizoen was dat?
2006

Hij ging gelijk op met Schumacher en was op sommige banen sneller. Veel beter dan Irvine en Barichello.
.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:07:09 #28
65918 IBAZ
broeinest
pi_152183192
Nasr is overigens wel de beste rookie, dit jaar. Een belofte voor de toekomst.
Daar kan Max nog een puntje aan zuigen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:17:27 #29
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152183454
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:07 schreef IBAZ het volgende:
Nasr is overigens wel de beste rookie, dit jaar. Een belofte voor de toekomst.
Daar kan Max nog een puntje aan zuigen.
Als Max zijn motor hem niet steeds in steek liet stond hij wel boven Nasr in de stand. Als je op de eerste 3 races kijkt, had Max hem in de punten moeten eindigen wat alleen in Maleisië gelukt is. Maar dat is als.

Maar je kan pas oordelen als het seizoen halverwege is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:33:48 #30
65918 IBAZ
broeinest
pi_152183970
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:17 schreef WEST het volgende:

[..]

Als Max zijn motor hem niet steeds in steek liet stond hij wel boven Nasr in de stand. Als je op de eerste 3 races kijkt, had Max hem in de punten moeten eindigen wat alleen in Maleisië gelukt is. Maar dat is als.

Maar je kan pas oordelen als het seizoen halverwege is.
What if, wat als,
het verhaal van Jos Verstappen, Christian Albers, Robert Doorenbos, Guido vd Garde en nog een paar die het niet gemaakt hebben en allerlei redenen hebben waarom het niet gelukt is.

Het is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben.

En voorlopig ligt Nasr in de punten als rookie voorop. En dat staat straks in de boeken.
Niet het "wat als verhaal".
Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericson ook .
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:01:36 #31
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152184677
Ik ben het er globaal wel mee eens.
Als je als de beste rookie van dit jaar gezien wil worden zul je toch moeten scoren. Is dat altijd 100% eerlijk? Nee, maar wel hoe het zit.

De "wat als" en "Max heeft pech" is dit jaar interessant, maar over 10 jaar herinnert niemand zich dat meer.

Ik vind Nasr het ook erg goed doen. Die komt er ook wel, denk ik. Erricson ben ik nog niet erg van overtuigd, maar het seizoen is nog jong. En dat geld ook voor Max. Hij kan nog best rookie van het jaar worden, maar dan zal hij toch moeten finishen, of die motor nou waardeloos is of niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152184818
Qua rookies is het een mooi jaar. Zowel de beide rookies van STR als die van Sauber kennen een mooie seizoensstart.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 17:08:52 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152184841
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:33 schreef IBAZ het volgende:

[..]

What if, wat als,
het verhaal van Jos Verstappen, Christian Albers, Robert Doorenbos, Guido vd Garde en nog een paar die het niet gemaakt hebben en allerlei redenen hebben waarom het niet gelukt is.

Het is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben.

En voorlopig ligt Nasr in de punten als rookie voorop. En dat staat straks in de boeken.
Niet het "wat als verhaal".
Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericson ook .
mwah, wat je als eerste doet maakt niet zoveel uit. Als je echt een groot talent bent kom je er wel.

Laten we eens een paar voorbeelden uit de historie nemen.

Ignazio Giunti vs Clay Reggazoni vs Niki Lauda (dit is mijn favoriet): Giunti mag in 1970 in een Ferrari rijden er wordt 4e in zijn eerste race, maar Reggazoni overtuigt meer, wint dat jaar in zijn debuut een race en wordt 3e in het kampioenschap. Daarna valt hij 2 jaar tegen, komt hij samen met Niki Lauda bij BRM terecht en verslaat hij Lauda met 2 punten. Beide gaan naar Ferrari, Reggazoni wordt 2e in het kampioenschap in 1974 maar Lauda is duidelijk veel sneller - terwijl hij in 1972 en 1973 zelden echt opviel. Uiteindelijk pakt Lauda veel titels en valt Reggazoni andermaal naar achteren.

Alain Prost werd altijd al gezien als een groot talent maar zat in 1980 in de slechtste McLaren ooit. Pakte nauwelijks punten. Uiteindelijk wist hij het bij Renault veel beter te doen dan al zijn voorgangers en pakte hij 4 wereldtitels.

Als we naar de Nederlanders kijken was Verstappen gewoon matig in de tweede beste auto van het veld en heeft hij zijn kansen definitief vergooid in een vreselijk slechte Tyrell (waar Salo z'n carriere ook verpest werd)

Albers kon er gewoon weinig van en Doornbos heeft niets bijzonders laten zien.

Een goede start hoeft niet te betekenen dat je uiteindelijk de beste gaat zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 17:09:18 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152184850
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Qua rookies is het een mooi jaar. Zowel de beide rookies van STR als die van Sauber kennen een mooie seizoensstart.
Sainz maakt wel veel foutjes. Ericsson is geen rookie natuurlijk, maar Nasr doet het erg goed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:11:02 #35
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152184880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:33 schreef IBAZ het volgende:
et is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben.
Je kan na 4 races nog geen oordeel vellen over iemand. Dat moet je na een half of heel seizoen doen. Dat is een veel betere vergelijking. Dat bedoel ik maar mee te zeggen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:22:18 #36
65918 IBAZ
broeinest
pi_152185088
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:11 schreef WEST het volgende:

[..]

Je kan na 4 races nog geen oordeel vellen over iemand. Dat moet je na een half of heel seizoen doen. Dat is een veel betere vergelijking. Dat bedoel ik maar mee te zeggen.
Als je me quote, moet je wel het hele verhaal neerzetten..
Dit is wat ik post.
quote:
What if, wat als,
het verhaal van Jos Verstappen, Christian Albers, Robert Doorenbos, Guido vd Garde en nog een paar die het niet gemaakt hebben en allerlei redenen hebben waarom het niet gelukt is.

Het is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben.

En voorlopig ligt Nasr in de punten als rookie voorop. En dat staat straks in de boeken.
Niet het "wat als verhaal".
Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericsson ook .
Overigens zou ik het ook fijn vinden dat Max uiteindelijk groeit naar een coureur die mee gaat doen in de top tien over meerdere jaren.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:24:02 #37
369251 Geralt
of Rivia
pi_152185119
quote:
Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericson ook .
In diezelfde auto hadden zowel Sainz als Verstappen het beter gedaan. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:26:37 #38
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152185159
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef Geralt het volgende:

[..]

In diezelfde auto hadden zowel Sainz als Verstappen het beter gedaan. :)
Dat denk ik ook wel. Je kan rookies pas goed vergelijken als ze in gelijkwaardige wagens rijden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:27:09 #39
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152185167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:22 schreef IBAZ het volgende:
Als je me quote, moet je wel het hele verhaal neerzetten..
Dit is wat ik post.
Ow sorry hoor wist niet dat je kwaad werd :|W
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:27:24 #40
65918 IBAZ
broeinest
pi_152185171
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef Geralt het volgende:

[..]

In diezelfde auto hadden zowel Sainz als Verstappen het beter gedaan. :)
Dat weet je niet.
Misschien is er ook een reden dat ze voor Nasr gekozen hebben.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:28:32 #41
65918 IBAZ
broeinest
pi_152185191
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:27 schreef WEST het volgende:

[..]

Ow sorry hoor wist niet dat je kwaad werd :|W
Ik ben niet boos, maar selectief quoten is iets wat me stoort, en dat ik zelf ook niet doe.
Je kan de hele quote overnemen en met underline, bold of dergelijks aanwijzen wat je wil benoemen. Maar een opmerking uit de context halen is journalistiek niet gewenst.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:31:04 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152185244
Ik en Max *O*

Signeert de Honda '99 van Jos (wel gezien maar liep te snel weg om zijn krabbel erbij te zetten)







Robert was trouwens wel een relaxte gozer, nam ook tijd voor je en maakte een praatje
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:31:07 #43
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152185248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:28 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Ik ben niet boos, maar selectief quoten is iets wat me stoort, en dat ik zelf ook niet doe.
Dat ging niet expres hoor.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_152185263
Ik denk dat Verstappen het meest heeft laten zien qua racevaardigheden. Beide inhaalacties op Ricciardo waren bijvoorbeeld behoorlijk gedurfd en de eerste vooral erg goed getimed.

Ik vind het ook wel grappig om te zien hoe die oude vakbroeders Martin Brundle en Johnny Herbert lijken te genieten van wat Max laat zien.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:32:55 #45
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_152185285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:31 schreef nils7 het volgende:
Ik en Max *O*

[ afbeelding ]

Wat stond er naast? Je kijkt scheef namelijk.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:34:18 #46
65918 IBAZ
broeinest
pi_152185310
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:31 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat ging niet expres hoor.
Je kan de hele quote overnemen en met underline, bold of dergelijks aanwijzen wat je wil benoemen. Maar een opmerking uit de context halen is journalistiek niet gewenst.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 17:39:36 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152185441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:27 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Dat weet je niet.
Misschien is er ook een reden dat ze voor Nasr gekozen hebben.
Nasr heeft sponsorgeld en iets meer ervaring, maar ik kan geen andere reden bedenken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:41:09 #48
65918 IBAZ
broeinest
pi_152185474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nasr heeft sponsorgeld en iets meer ervaring, maar ik kan geen andere reden bedenken.
Een heel goede reden is dat hij het voor elkaar krijgt om meer punten bij elkaar te rijden.
Dat is de basis geweest voor elke kampioen.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 17:46:19 #49
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152185615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:41 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Een heel goede reden is dat hij het voor elkaar krijgt om meer punten bij elkaar te rijden.
Dat is de basis geweest voor elke kampioen.
Met vijfde plaatsen word je geen kampioen hoor, maar leuk dat je zo hard probeert van Nasr een kampioen te maken.

Als hij nu races had gewonnen of een paar podiums reed, oke.... maar het is hoogstens dat hij op is gevallen met een vijfde plaats. Maar als men naar punten en finishes zou kijken had Heidfeld jaren bij McLaren gereden, had Marques bij Renault gereden omdat hij beter was dan Alonso, enz.

Er spelen meer factoren mee, leuk in de punten finishen is daar slechts 1 van. De enige constatering die we kunnen maken is dat Nasr een sloot meer punten heeft binnengehaald dan Verstappen. Wordt ie misschien rookie van het jaar mee. Nouja, da's leuk om mee te pronken. Misschien dat Heidfeld en Marques ook op feestjes en partijen kunnen vertellen dat ze beter waren dan hun teamgenoot die wereldkampioen zijn geworden... maar zij zijn het niet geworden.

Tot nu toe is alleen Sainz me wat tegen gevallen en Nasr me inderdaad mee gevallen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:53:15 #50
65918 IBAZ
broeinest
pi_152185738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met vijfde plaatsen word je geen kampioen hoor, maar leuk dat je zo hard probeert van Nasr een kampioen te maken.

Als hij nu races had gewonnen of een paar podiums reed, oke.... maar het is hoogstens dat hij op is gevallen met een vijfde plaats. Maar als men naar punten en finishes zou kijken had Heidfeld jaren bij McLaren gereden, had Marques bij Renault gereden omdat hij beter was dan Alonso, enz.

Er spelen meer factoren mee, leuk in de punten finishen is daar slechts 1 van. De enige constatering die we kunnen maken is dat Nasr een sloot meer punten heeft binnengehaald dan Verstappen. Wordt ie misschien rookie van het jaar mee. Nouja, da's leuk om mee te pronken. Misschien dat Heidfeld en Marques ook op feestjes en partijen kunnen vertellen dat ze beter waren dan hun teamgenoot die wereldkampioen zijn geworden... maar zij zijn het niet geworden.

Tot nu toe is alleen Sainz me wat tegen gevallen en Nasr me inderdaad mee gevallen.
Met plaats vijf word je geen wereldkampioen. Eens,
Maar voor we Max de hemel in prijzen wordt het wel tijd dat hij eens een keer 5e wordt of beter.
Als hij slechter blijft presteren als Nasr, is Nasr toch de rookie of 2015. Dat valt niet makkelijk weg te poetsen. En dat weten de sponsors (geld, belangrijk) feilloos te waarderen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:00:04 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152185865
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:32 schreef WEST het volgende:

[..]

Wat stond er naast? Je kijkt scheef namelijk.
Mn vriendin maakte een foto en iemand anders met mn eigen telefoon (deze foto komt van mn eigen telefoon) blijkbaar toen ik naar de telefoon van mn vriendin keek.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 18:06:32 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152185988
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Met plaats vijf word je geen wereldkampioen. Eens,
Maar voor we Max de hemel in prijzen wordt het wel tijd dat hij eens een keer 5e wordt of beter.
Als hij slechter blijft presteren als Nasr, is Nasr toch de rookie of 2015. Dat valt niet makkelijk weg te poetsen. En dat weten de sponsors (geld, belangrijk) feilloos te waarderen.
Als Max sponsoren nodig gaat hebben om in de F1 te blijven op het niveau waar hij wil zijn dan gaat dat geen WK's opleveren ben ik bang.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:20:48 #53
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_152186311
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Met plaats vijf word je geen wereldkampioen. Eens,
Maar voor we Max de hemel in prijzen wordt het wel tijd dat hij eens een keer 5e wordt of beter.
Als hij slechter blijft presteren als Nasr, is Nasr toch de rookie of 2015. Dat valt niet makkelijk weg te poetsen. En dat weten de sponsors (geld, belangrijk) feilloos te waarderen.
Je loopt leeg over Nasr.

Helemaal niemand op het paddock heeft het over Nasr.

End of story so far.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:22:12 #54
65918 IBAZ
broeinest
pi_152186341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als Max sponsoren nodig gaat hebben om in de F1 te blijven op het niveau waar hij wil zijn dan gaat dat geen WK's opleveren ben ik bang.
Precies, binnen nu en een paar maanden keihard scoren!
Of in de reeks Jos, Christian, Robert, Lammers, Guido, Frijns en noem maar op blijven hangen. Stuk voor stuk mennekes die prima hun best gedaan hebben en hard gewerkt hebben en het misschien wel verdiend hadden, maar de waarheid is anders en keihard.

Ik houd me nu vast aan Michael van de Mark (SBK). Ook weer gezien op Assen. Dat is een ACE, waar we in NL wat van kunnen verwachten.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:24:53 #55
65918 IBAZ
broeinest
pi_152186415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:20 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Je loopt leeg over Nasr.

Helemaal niemand op het paddock heeft het over Nasr.

End of story so far.
Het gaat niet over de paddock of de commentatoren bij sportprogramma's. At the end of the day gaat het over centjes. Jammer, maar helaas.

Daarnaast, Nasr doet het verdomd goed. Niets op aan te merken. Maakt vrijwel geen fouten.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 18:26:56 #56
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152186478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:22 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Precies, binnen nu en een paar maanden keihard scoren!
Of in de reeks Jos, Christian, Robert, Lammers, Guido, Frijns en noem maar op blijven hangen. Stuk voor stuk mennekes die prima hun best gedaan hebben en hard gewerkt hebben en het misschien wel verdiend hadden, maar de waarheid is anders en keihard.

Ik houd me nu vast aan Michael van de Mark (SBK). Ook weer gezien op Assen. Dat is een ACE, waar we in NL wat van kunnen verwachten.
Geen goede vergelijking. Bij de topteams hoef je je niet in te kopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:29:43 #57
65918 IBAZ
broeinest
pi_152186564
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Geen goede vergelijking. Bij de topteams hoef je je niet in te kopen.
Verklaar je nader. Dit summiere commentaar is niet voldoende om mij te informeren wat je bedoelt.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 18:33:36 #58
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152186689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:29 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Dit summiere commentaar is niet voldoende om mij te informeren wat je bedoelt.
De topteams hebben hun 'eigen' sponsoren. Die moeten inderdaad van een rijder gecharmeerd zijn, maar dat heeft niet te maken met punten maar met performance. Af en toe ook met een langdurig programma (Massa) maar meestal niet.

In het middenveld zijn persoonlijke sponsoren veel belangrijker. In de top willen ze een coureur hebben die kampioenschappen wint. Als Verstappen dat niveau kan laten zien dan is ie binnen. En nee, dat is niet precies hetzelfde als wat jij zegt. Als hij inderdaad een keer op het podium staat, dan zou dat wel helpen, maar het is geen pure noodzaak om binnen te lopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:36:00 #59
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152186749
Je begint nu wel over Nasr maar hoelang racet hij al in de autosport?
Max kan nog heeeeel veel groeien!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 18:36:54 #60
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152186765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:36 schreef nils7 het volgende:
Je begint nu wel over Nasr maar hoelang racet hij al in de autosport?
Max kan nog heeeeel veel groeien!
Kan een factor zijn maar als Nasr nu ineens 3 races gaat winnen heeft hij wel een klein streepje voor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:37:59 #61
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152186786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:36 schreef nils7 het volgende:
Je begint nu wel over Nasr maar hoelang racet hij al in de autosport?
Max kan nog heeeeel veel groeien!
Ook in lengte en gewicht idd. Maar of dat gunstig is, is punt 2.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:37:49 #62
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152195407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:20 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Je loopt leeg over Nasr.

Helemaal niemand op het paddock heeft het over Nasr.

End of story so far.
Dan kijk jij walgelijk selectief naar F1. Ja, Max krijgt iets meer media coverage, maar dat was in eerste instantie ook alleen maar vanwege zijn leeftijd, niet vanwege zijn talent. Een groot deel van de wereld was helemaal niet lovend, maar juist sceptisch.

Nu heeft Verstappen wel iets laten zien en beginnen mensen het talent ook te zien, maar dat geldt net zo goed voor Nasr. Reporters zijn unaniem ook lovend over Nasr.

Zoals wel vaker met fandom kijkt men naar hun eigen wereldje en projecteert dat op de rest van de wereld. Leuk dat mensen in Nederland botergeil worden van Max, maar in de rest van de wereld reageert men een stuk normaler. Positief, maar normaal. Net zoals bij Nasr.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152195476
Nasr rijdt ook de "ervaren" Erikson om de oren.
.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:41:07 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152195513
Wat een geweldige discussie weer. Is er nog nieuws?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:54:49 #65
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_152195959
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
Is er nog nieuws?
Ben E. King is overleden.
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:17:16 #66
369251 Geralt
of Rivia
pi_152196679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als hij inderdaad een keer op het podium staat, dan zou dat wel helpen, maar het is geen pure noodzaak om binnen te lopen.
Max loopt al aardig "binnen". Naar verluidt vangt ie dit jaar zo een slordige 480.000 euro.

Ik denk dat er maar zeer weinig 17 jarige ter wereld zijn die dergelijke bedragen verdienen :D _O_

Jan Modaal moet daar ongeveer 14 jaar voor werken :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:22:17 #67
369251 Geralt
of Rivia
pi_152196813
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een geweldige discussie weer. Is er nog nieuws?
Kazuki is op Spa klaarblijkelijk behoorlijk gecrashed en heeft een gebroken ruggewervel er aan over gehouden. Ligt in Verviers nu.

Deelname aan Le Mans staat daardoor ook op losse schroeven.

Geen echt F1 nieuws natuurlijk, maargoed, hij heb wel eventjes meegedraaid in het F1 wereldje :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:25:14 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152196931
Als we het dan toch over WEC hebben, development in het seizoen:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:33:17 #69
369251 Geralt
of Rivia
pi_152197198
Ow fuck, ik bedenk me nu pas dat dat dit weekend is. Ik had de berichten wel gelezen en alles, maar stond er niet bij stil.

Dit weekend kan ik er niet heen. :(

Mental note to self: volgend jaar dit weekend vrijhouden en naar Spa :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152197283
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:25 schreef Fir3fly het volgende:
Als we het dan toch over WEC hebben, development in het seizoen:
[ afbeelding ]
Best apart, voor één race een compleet nieuw bodywork ontwikkelen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:38:16 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152197330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:36 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Best apart, voor één race een compleet nieuw bodywork ontwikkelen.
Het draait natuurlijk allemaal om Le Mans. Één van de drie Audi's rijdt nog met de Silverstone configuratie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152197331
Zoveel heeft Nasr nou toch ook weer niet laten zien? Kan me weinig goede acties van hem herinneren. Die ferrari motor is natuurlijk de reden dat sauber nu punten scoort.
pi_152197449
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:38 schreef opreis het volgende:
Zoveel heeft Nasr nou toch ook weer niet laten zien? Kan me weinig goede acties van hem herinneren. Die ferrari motor is natuurlijk de reden dat sauber nu punten scoort.
Tja... heb ook zeer sterk het idee dat Giedo zeker net zoveel had kunnen laten zien in de Sauber. :{ Was denk ik de Nr1 NL´er geweest in kampioenschap tot nu toe, maarja telt helaas niet.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2015 @ 23:42:17 #74
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152197464
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Max loopt al aardig "binnen". Naar verluidt vangt ie dit jaar zo een slordige 480.000 euro.

Ik denk dat er maar zeer weinig 17 jarige ter wereld zijn die dergelijke bedragen verdienen :D _O_

Jan Modaal moet daar ongeveer 14 jaar voor werken :P
Ja, maar dat bedoel ik natuurlijk niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_152197564
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:41 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja... heb ook zeer sterk het idee dat Giedo zeker net zoveel had kunnen laten zien in de Sauber. :{ Was denk ik de Nr1 NL´er geweest in kampioenschap tot nu toe, maarja telt helaas niet.
Als de motor van Max niet drie keer kapot was gegaan....
pi_152200824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:45 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Als de motor van Max niet drie keer kapot was gegaan....
In Bahrein was iets mis met ERS + batterij.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:43:17 #77
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_152206329
Leuk interviewtje Max, Pa, Ma (weet niet offie nieuw is) :

https://www.formula1.com/(...)_-_born_to_race.html
Calm down, please!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:54:38 #78
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_152206569
Ben toch wel blij dat ik voor sport1 ben gegaan. Nu ook weer mooie beelden ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 2 mei 2015 @ 15:43:41 #79
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_152209051
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Ben toch wel blij dat ik voor sport1 ben gegaan. Nu ook weer mooie beelden ^O^
Dat racing is best lachen ja, zie ik ook weer eens DTM bijvoorbeeld
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_152211689
McLaren wellicht met aangepaste kleurstelling in Spanje:

McLaren to debut new livery in Spain
quote:
McLaren Honda will run a revised livery from next weekend’s Spanish GP, sources close to the team have indicated.

The original 2015 livery caused a stir when it was first revealed due to its similarity to previous incarnations, although Ron Dennis insisted at the Jerez test in February that it reflected McLaren and not Mercedes heritage.

He said it would only change if there was a sound commercial reason – but then added that it would indeed change at some stage. He admitted that there had been a debate about it in the McLaren camp.

“We’ve got the same thing inside [the company],” Dennis said at the time. “You’ve got people who say ‘Why don’t we make it orange?,’ and I say, ‘Why?’ ‘That was the old colour of McLaren.’ ‘Well yeah you just said it, why the hell do we want to go backwards?’ Then what do you do? Do you create an aesthetically pleasing design? For what purpose do you produce an aesthetically pleasing design?
“This is the livery of McLaren, it’s always been a combination of these colours, and it will only change for commercial reasons, it wont change just to make a few people in the company happier because they want it orange, or they want it yellow. We tried to put a bit more of our real colour, which is dayglo.

“Fluorescent red is our colour. We’ve got more heritage in fluorescent red than any other colour. But again what I prefer to do is put a stylish design and as we evolve… it will be far more recognised if we suddenly come out with a light green car for the following reason, you’ll all go, yeah they’ve got a big amount of money coming in. Why would you react to Twitter?

Asked by this writer about the widespread association of the livery with Mercedes he said: “The car’s got a minimal amount of mirroring on it, I wouldn’t even call it silver. You’re voicing an opinion which lots of people voice, in the company, on Twitter, everything. But that’s a problem without a solution. Yes we could change colour, yes we could do something more daring, we could all these things, but give me a reason why? And if it’s just to aesthetically more pleasing, that’s not enough reason to me.”

However, pressed on the Mercedes connection, he finally admitted: “It will change, but I’m not going to say when…”
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:27:52 #81
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152217669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:22 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Precies, binnen nu en een paar maanden keihard scoren!
Of in de reeks Jos, Christian, Robert, Lammers, Guido, Frijns en noem maar op blijven hangen. Stuk voor stuk mennekes die prima hun best gedaan hebben en hard gewerkt hebben en het misschien wel verdiend hadden, maar de waarheid is anders en keihard.

Ik houd me nu vast aan Michael van de Mark (SBK). Ook weer gezien op Assen. Dat is een ACE, waar we in NL wat van kunnen verwachten.
Zozo Max na 4 races waarvan 3x de wagen het begaf al afschrijven en op naar het volgende talent?
En hem nu al gaan vergelijken met Albers van der Garde en Frijns ;(
Die knakkers zaten alleen in de F1 omdat ze geld meebrachten maar racebloed hebben ze niet.
Wat verwacht je nou? Dat Max vanaf nu de rest van het seizoen op het podium staat en met een beetje geluk zelfs wereldkampioen wordt in zijn 1e seizoen met een middelmatige wagen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 mei 2015 @ 21:37:15 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152217974
Frijns geld? Geen racebloed? Daaaag :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:37:38 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152217990
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:27 schreef Izzy73 het volgende:
Frijns ;(
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:27 schreef Izzy73 het volgende:
Die knakkers zaten alleen in de F1 omdat ze geld meebrachten maar racebloed hebben ze niet.
:{w Whut.

Frijns is (samen met Max en Nyck de Vries) toch wel een van de grotere talenten van NL'se bodem van de afgelopen jaren. De reden waarom dat Robin het niet gehaald heeft is juist dat ie geen geld mee bracht :{w

Kans is groot geweest dat als (jaja, als) ie Red Bull de deur niet had gewezen na zijn FR3.5 titel (zijn derde op rij sinds zijn rookie jaar in de Formule BMW !!) hij het plaatsje van Vergne of Kvyat had bemachtigd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_152218099
Ik durf wel te beweren dat als Frijns wat slimmer en handiger was omgegaan met zijn kansen (en een wat beter management zou ook niet vervelend zijn geweest) hij nu in de Red Bull zou rijden naast Ricciardo.

Lullig voor die jongen, maar aan de andere kant is het wel een beetje eigen schuld ook.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:42:34 #85
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152218137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[..]

:{w Whut.

Frijns is (samen met Max en Nyck de Vries) toch wel een van de grotere talenten van NL'se bodem van de afgelopen jaren. De reden waarom dat Robin het niet gehaald heeft is juist dat ie geen geld mee bracht :{w

Kans is groot geweest dat als (jaja, als) ie Red Bull de deur niet had gewezen na zijn FR3.5 titel (zijn derde op rij sinds zijn rookie jaar in de Formule BMW !!) hij het plaatsje van Vergne of Kvyat had bemachtigd.
Ah sorry, ik ken Frijns niet zo goed, ik had hem er beter niet bijgezet. Dat ;( icoontje was vooral bedoeld voor Albers en van der Garde (sorry).
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 mei 2015 @ 21:43:20 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152218169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:41 schreef Llotyhy het volgende:
Ik durf wel te beweren dat als Frijns wat slimmer en handiger was omgegaan met zijn kansen (en een wat beter management zou ook niet vervelend zijn geweest) hij nu in de Red Bull zou rijden naast Ricciardo.

Lullig voor die jongen, maar aan de andere kant is het wel een beetje eigen schuld ook.
Destijds leek het een prima beslissing, hij werd immers FR2.5 kampioen dat jaar. Daarna speelde geld hem aan parten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:48:57 #87
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_152218348
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:33 schreef LWD-Godius het volgende:
McLaren wellicht met aangepaste kleurstelling in Spanje:

McLaren to debut new livery in Spain

[..]

Leuk voor McLaren, maar ik denk niet dat andere kleurtjes de wagen sneller maken :P
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:59:43 #88
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_152218694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:41 schreef Llotyhy het volgende:
Ik durf wel te beweren dat als Frijns wat slimmer en handiger was omgegaan met zijn kansen (en een wat beter management zou ook niet vervelend zijn geweest) hij nu in de Red Bull zou rijden naast Ricciardo.

Lullig voor die jongen, maar aan de andere kant is het wel een beetje eigen schuld ook.
Dit 14.gif

Het is niet zijn talent, maar zijn attitude dat 'm parten speelde.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_152219319
Crosspost voor de f1 liefhebbers FHF / Sport 1 go app gratis
  Redactie Sport zaterdag 2 mei 2015 @ 22:24:14 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152219409
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Destijds leek het een prima beslissing, hij werd immers FR2.5 kampioen dat jaar. Daarna speelde geld hem aan parten.
Mwah, hij had er gewoon voor moeten gaan. hij dacht dat je in het middenveld in kon stappen zonder knaken, viel toch effe tegen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 2 mei 2015 @ 22:29:48 #91
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_152219564
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dit [ afbeelding ]

Het is niet zijn talent, maar zijn attitude dat 'm parten speelde.
Dat denk ik ook. Zonde.
pi_152221237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 22:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mwah, hij had er gewoon voor moeten gaan. hij dacht dat je in het middenveld in kon stappen zonder knaken, viel toch effe tegen
Dat gebeurde ook, alleen kwam dat team daarna zelf in financiele problemen, waardoor ze hem weer aan de kant geschoven hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport zaterdag 2 mei 2015 @ 23:21:25 #93
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152221269
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat gebeurde ook, alleen kwam dat team daarna zelf in financiele problemen, waardoor ze hem weer aan de kant geschoven hebben.
Dat bedoel ik dus, viel toch effe tegen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:37:56 #94
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_152306758
quote:
Do you love Formula One? Do you speak English and German fluently? Do you like being in front of the camera? If the answer is “Yes, yes and yes again!” then this could be the chance of a lifetime! All you need to do is film a one minute video telling us a bit about yourself and why you love F1. Then, upload it to YouTube, send the link to media@shortformmedia.london and you (yes, YOU!) might just find yourself interviewing Lewis Hamilton, Nico Rosberg and the MERCEDES AMG PETRONAS crew as our new presenter! The deadline is Tuesday 19 May so get filming and good luck!
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 mei 2015 @ 19:40:10 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152306834
Haakte af bij Duits :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 mei 2015 @ 19:44:15 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152306975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:40 schreef Nattekat het volgende:
Haakte af bij Duits :{
Ja, dat is bij mij ook wat roestig geworden in de loop der jaren, maar het is nog altijd stukken beter dan mijn Frans. Dat is werkelijk niet om over naar huis te schrijven :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 mei 2015 @ 19:49:52 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152307198
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, dat is bij mij ook wat roestig geworden in de loop der jaren, maar het is nog altijd stukken beter dan mijn Frans. Dat is werkelijk niet om over naar huis te schrijven :P
Bij mij is het nooit iets geweest, denk ook niet dat het bij Engelsen veel beter is :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 mei 2015 @ 19:55:18 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152307414
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bij mij is het nooit iets geweest, denk ook niet dat het bij Engelsen veel beter is :P
Je sais pas :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 mei 2015 @ 19:57:38 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152307521
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je sais pas :P
Dat moest ik al door translate halen :@

Nederlands en Engels, meer heb ik niet nodig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 mei 2015 @ 20:01:42 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152307692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat moest ik al door translate halen :@

Nederlands en Engels, meer heb ik niet nodig.
Op school leer je: Je ne sais pas (ik weet het niet), maar Fransen laten de eerste ontkenning wel eens achterwege, zo heb ik laatst geleerd van een Fransman :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 mei 2015 @ 20:41:54 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152309434
Ik kon me aardig redden in het Frans. Totdat ik naar Argentinië emigreerde en het Spaans het Frans compléét verdrongen heeft. Kan niet eens meer tot 10 tellen, echt bizar :@ Oh ja, en Duits weiger ik te spreken (al versta ik het zonder problemen).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_152328810
Het nieuwe uiterlijk van de McLaren:



quote:
McLaren has released the first pictures of the livery that the MP4-30 will run with from this weekend's Spanish GP.

As previously reported the chrome/silver look that the car started the season with has now been replaced by darker hue, while there is also now more red.

Yesterday a team spokesman told this blog: "We have revised our car's livery, improving its visual impact, optimising it for not only bright sunshine but also for the floodlights increasingly used in twilight and night races.

"The result is a dynamic, predatory, graphite-grey colouration, complemented by McLaren-dayglo 'Speedmarks' and keylines, reducing the reflection issues caused by our latest chrome-silver treatment."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:32:35 #103
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152328980
quote:
Ik vind het wel een verbetering ten opzichte van de vorige livery :Y Nog steeds niet echt fantastisch maar zeker wel beter
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152329013
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:44:06 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152329383
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef LWD-Godius het volgende:
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜
:D :Y
pi_152331229
Mooi de McLaren O+ nu nog wat sneller
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:48:29 #107
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152331564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef LWD-Godius het volgende:
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜
Nu je het zegt ja :D Was die zwarte HRT livery alweer vergeten
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152331785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef LWD-Godius het volgende:
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜


Inderdaad, nu je het zegt...
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:56:24 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152331828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 20:41 schreef flipsen het volgende:
Ik kon me aardig redden in het Frans. Totdat ik naar Argentinië emigreerde en het Spaans het Frans compléét verdrongen heeft. Kan niet eens meer tot 10 tellen, echt bizar :@ Oh ja, en Duits weiger ik te spreken (al versta ik het zonder problemen).
Dat is toch de 2e taal in Argentina?
pi_152332121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is toch de 2e taal in Argentina?
Er is daar zo'n 70 jaar geleden plotseling wel een instroom van Duitstaligen geweest....
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:12:34 #111
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152332456
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is toch de 2e taal in Argentina?
:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 6 mei 2015 @ 18:28:14 #112
176766 crew  zoem
zoemt
pi_152339166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:55 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Inderdaad, nu je het zegt...
Hier zij-aan-zij:

  woensdag 6 mei 2015 @ 22:03:38 #114
369251 Geralt
of Rivia
pi_152348601
Ik vind hem wel mooi, hoop alleen dat ie zwarter is dan op de foto, maar ik denk dat het meer grijs is in het echt ipv zwart.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152349383
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:28 schreef zoem het volgende:

[..]

Hier zij-aan-zij:

[ afbeelding ]
De banden heb in iedergeval een andere kleur. :+
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:17:17 #116
369251 Geralt
of Rivia
pi_152354616
http://www.racexpress.nl/(...)m-maar-crash/n/66263

quote:
„Als ik zie hoe het Michael nu vergaat, krijg ik een brok in mijn keel. En ik vind het heel erg, want hij was een belangrijk persoon in mijn carrière.“
Mooie woorden van Luca. Zo zonde van Schumacher ;(

Ik weet nog goed waar ik was toen ik het hoorde. Op een romantisch weekendje weg met Brennie in een strontduur hotel. Vlak voor we er aan kwamen was het op het nieuws dat hij een ongeluk had gehad en met spoed naar het ziekenhuis en alles.

Dat romantisch weekend liep uit op tv/telefoon/tablet kijken en hopen op betere berichten die helaas uitbleven. Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend :@

Dat zo een icoon zo moet eindigen. Enorm triest ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:17:53 #117
369251 Geralt
of Rivia
pi_152354632
quote:
9s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:
Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend :@
Ja dikke doei he! Uiteraard werd er geneukt! Had ik jullie mooi tuk! Whoehahaha :D _O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152355986
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 7 mei 2015 @ 01:36:42 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152356234
quote:
6s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja dikke doei he! Uiteraard werd er geneukt! Had ik jullie mooi tuk! Whoehahaha :D _O-
Ja, door Brennie wel ja >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 7 mei 2015 @ 08:49:05 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152358445
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:03 schreef Geralt het volgende:
Ik vind hem wel mooi, hoop alleen dat ie zwarter is dan op de foto, maar ik denk dat het meer grijs is in het echt ipv zwart.
Het schijnt blauw te zijn
pi_152360402
quote:
9s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)m-maar-crash/n/66263

[..]

Mooie woorden van Luca. Zo zonde van Schumacher ;(

Ik weet nog goed waar ik was toen ik het hoorde. Op een romantisch weekendje weg met Brennie in een strontduur hotel. Vlak voor we er aan kwamen was het op het nieuws dat hij een ongeluk had gehad en met spoed naar het ziekenhuis en alles.

Dat romantisch weekend liep uit op tv/telefoon/tablet kijken en hopen op betere berichten die helaas uitbleven. Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend :@

Dat zo een icoon zo moet eindigen. Enorm triest ;(
Ok, maar dit wisten we toch al :) (dan heb ik het niet over jouw weekend ;))
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:29:29 #122
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152366101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het schijnt blauw te zijn
KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerkt :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_152366108
70% van de auto bij Ferrari is nieuw de komende race. Indrukwekkend http://www.f1today.net/nl(...)procent-van-de-auto/
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:30:42 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152366145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef alwaysonhold het volgende:
70% van de auto bij Ferrari is nieuw de komende race. Indrukwekkend http://www.f1today.net/nl(...)procent-van-de-auto/
Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 7 mei 2015 @ 13:32:55 #125
176766 crew  zoem
zoemt
pi_152366244
Alle teams komen met uitgebreide upgrades, dus geen enkel team behalve Mercedes is echt 'veilig'.
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:34:57 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152366310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef flipsen het volgende:

[..]

KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerkt :P
geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vinden
pi_152369888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vinden
Ze noemen het zelf graphite-grey.

quote:
A spokesman described the new design as "a dynamic, predatory graphite-grey colouration, complemented by McLaren day-glow 'speedmarks' and key lines".
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152369910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef flipsen het volgende:

[..]

Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...
gokje, ze gaan 0,1 tot 0,2 seconde sneller per rondje. Mercedes had die voorsprong en gaat met hun pakket ook weer 0,1 seconde voorsprong op vooruit. Mercedes blijft dus bovenliggende partij. Wordt spannend...
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:14:30 #129
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152370153
De kans dat een team opeens zoveel verbetert dat Mercedes echt in gevaar komt is natuurlijk klein. Maar het is prima mogelijk dat een of twee teams voor podiumplekken kunnen gaan strijden (wat Ferrari al kon) en meerdere races kunnen gaan winnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152370242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:14 schreef twiFight het volgende:
De kans dat een team opeens zoveel verbetert dat Mercedes echt in gevaar komt is natuurlijk klein. Maar het is prima mogelijk dat een of twee teams voor podiumplekken kunnen gaan strijden (wat Ferrari al kon) en meerdere races kunnen gaan winnen.
Mercedes is qua updates angstvallig stil.
Die kijken kat uit de boom en winnen gewoon. Dat bij Ferrari de auto echt 70% anders qua auto lijkt me ook sterk. Dan heb je het echt over een b spec auto.
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:20:04 #131
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152370370
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:21:11 #132
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152370410
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:16 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Mercedes is qua updates angstvallig stil.
Die kijken kat uit de boom en winnen gewoon. Dat bij Ferrari de auto echt 70% anders qua auto lijkt me ook sterk. Dan heb je het echt over een b spec auto.
Als de auto 70% anders is dan verwacht ik er komende race nog niet zo veel van. Het lijkt me sterk dat alles direct perfect werkt, maar over een race of 3/4 zullen ze wel significant sterker zijn ^O^
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 mei 2015 @ 15:38:54 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152370953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
klopt, maar ze zijn wel flink wakkergeschud door Ferrari dat fors dichterbij gekomen is en er voor zorgt dat ze vaker naar hun max moeten gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152371988
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:

http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
pi_152373651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:59:57 #136
369251 Geralt
of Rivia
pi_152373704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:

http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
Ik dacht dattie GP3 ging doen toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:00:20 #137
369251 Geralt
of Rivia
pi_152373710
Goed. Eerst de link lezen en dan pas roepen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:05:36 #138
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152373821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.
Aye, maar strategisch is het beter als je zoveel mogelijk weet van wat de concurrentie gaat doen en hoever ze op je zijn ingelopen voordat je je eigen tokens besteedt. Alhoewel ze ook niet tot de laatste race gaan wachten, want dan kun je weer bijna geen real life data verzamelen over de resultaten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152374335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:

http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
Toch nog een stapje vooruit. Ik vond het al zo idioot dat zo'n talent niet opgepikt werd.
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:30:49 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152374397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze noemen het zelf graphite-grey.

[..]

OK, heb ik het niet goed gelezen of die schrijver het niet goed gezien :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 14:03:05 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152429651
Hoor net dat de nieuwe livery McLaren zeker een kilogram lichter is dan de vorige. Alle beetjes helpen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152487457
Line-up voor de 2-daagse test van morgen en overmorgen in Barcelona:

quote:
Mercedes
Tuesday: Nico Rosberg; Wednesday: Pascal Wehrlein

Ferrari
Tuesday: Raffaele Marciello; Wednesday: Esteban Gutierrez

Red Bull
Tuesday: Daniil Kvyat; Wednesday: Pierre Gasly

Williams
Tuesday: Felipe Massa; Wednesday: Alex Lynn

McLaren
Tuesday: Oliver Turvey Wednesday: Jenson Button

Lotus
Tuesday: Pastor Maldonado; Wednesday: Jolyon Palmer

Force India
Tuesday: Pascal Wehrlein; Wednesday: Nick Yelloly

Toro Rosso
Tuesday: Pierre Gasly; Wednesday: Carlos Sainz Jr

Sauber
Tuesday: Marcus Ericsson; Wednesday: Raffaele Marciello
Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 11 mei 2015 @ 13:17:49 #144
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152487585
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
Line-up voor de 2-daagse test van morgen en overmorgen in Barcelona:

[..]

Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.
Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoord :X
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152487655
quote:
3s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoord :X
Rijdt dit seizoen in de GP2 (bij het satellietteam van FI, Hilmer), Vorig jaar GP3 en daarvoor o.a WSR Formule Renault 3.5
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 11 mei 2015 @ 14:33:59 #146
65918 IBAZ
broeinest
pi_152489625
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
pi_152489681
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Sport maandag 11 mei 2015 @ 14:38:40 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152489730
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 mei 2015 @ 15:24:14 #149
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152491083
Wat velen natuurlijk niet hebben gemerkt is het verschil in bandenstrategie:

Verstappen reed medium - hard - hard
Sains reed medium - hard - medium

En Verstappen was dus de enige in het hele veld die twee keer de harde banden gemonteerd heeft gekregen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 11 mei 2015 @ 15:28:19 #150
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152491194
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:24 schreef Wolve000 het volgende:
Wat velen natuurlijk niet hebben gemerkt is het verschil in bandenstrategie:

Verstappen reed medium - hard - hard
Sains reed medium - hard - medium

En Verstappen was dus de enige in het hele veld die twee keer de harde banden gemonteerd heeft gekregen.
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:42 #151
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152491328
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit van te voren zo gepland was. Hij zat wel regelmatig in wat verkeer, wat z'n bandenslijtage ook niet verbeterde.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:53 #152
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152491333
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 11 mei 2015 @ 15:55:41 #153
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492003
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:36 schreef Beach het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat bedoel je?
  maandag 11 mei 2015 @ 16:18:20 #154
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492715
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld.
pi_152493599
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
  maandag 11 mei 2015 @ 17:58:54 #156
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152496211
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:12:01 #157
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152514972
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima.

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:05:22 #158
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517417
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
Waarom geen R1200GS?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:10:25 #159
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152517547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Waarom geen R1200GS?
Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:12:53 #160
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:53:21 #161
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_152535173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden.
Feyenoord!!! * Barça
pi_152537532
Volgens mij had Max last van overstuur en snelle slijtage van de achterbanden op medium.
.
pi_152621163
Formula 1 bosses have agreed to bring back refuelling in 2017 as part of a range of measures aimed at making the sport more exciting.
There will also be higher revving and louder engines and changes aimed at making cars "five to six seconds a lap faster", governing body the FIA said.
For 2016, bosses have approved a plan to allow teams free choice of the four available tyre compounds for each race.
The changes still need to be approved by two further legislative stages.

Meer: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32751118
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:27:42 #164
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152621201
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
in a crowd you lose humanity
pi_152621328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:27 schreef Wombcat het volgende:
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed).

Ik vraag me überhaupt af hoe je 'higher revving' en 'louder engines' krijgt zonder de fuel flow restricties aan te pakken. Die restricties zorgen er juist voor dat teams niet boven de 12000 toeren komen (van de toegestane 15000).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152621429
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:46:51 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152621694
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:48:24 #168
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621739
Klinkt goed, als we dus meer power en meer geluid krijgen.
Bijtanken komt er weer aan.
En die banden is ook een goede regel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:53:13 #169
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621864
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58:37 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152621989
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken. Maar met de eeuwige roze bril is men de saaiheid van toen al lang vergeten natuurlijk. Nog even een race cherry picken op youtube en men is weer helemaal overtuigd dat vroeger alles beter was.

Ik kan me de tijden nog goed herinneren dat je zat te duimen voor een motorplof, omdat het enige was dat de hele race kon gebeuren.

Tank stops hoeven van mij niet. Ja, het is een extra factor tijdens de pitstop, maar het maakt de race saaier om te kijken.
Meer toeren en luidere motoren veranderen m.i. weinig aan het karakter van de sport. Zie sasquatsch zijn signature voor een betere verwoording.
Vrije bandenkeuze... ik zie het voordeel nog niet direct, maar laat maar gebeuren, we merken het wel. Uiteindelijk denk ik dat de beste bandenkeuze, die elk team toch in den treure doorrekent, niet veel zal verschillen tussen teams.
Fuel flow aanpassen maakt de sport m.i. ook weer saaier. Leuk dat de ene zijn fuel er doorheen jast en de ander spaart, maar dan heb je dus geen race, maar 20 individuen die over de baan karren. Overigens is die fuel flow limit er mede op aandringen van de teams gekomen.
DRS vind ik een noodzakelijk kwaad maar het verschilt erg per baan hoe goed het uitpakt.

M.i. zouden ze in moeten zetten op het mogelijk maken van dicht op elkaar kunnen racen. Dan heb je ten eerste DRS al bijna niet meer nodig en je krijgt gewoon harde gevechten die 10+ rondes kunnen duren.

Maar aan het einde van de dag ben ik blij dat ze iets proberen. Niets is zo funest (en laf) als helemaal niet veranderen.

Qua kijkersaantallen denk ik overigens dat de regels maar een hele kleine invloed hebben. Regels zijn er altijd geweest. Kijkersaantallen moet je meer in de decoder en circuitprijzen hoek zoeken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:03:42 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken.
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:05:57 #172
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622202
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
2010 en 2012 waren prima seizoenen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:08:35 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

2010 en 2012 waren prima seizoenen.
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:11:17 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622370
Vind het voornamelijk fijn dat er nu minder bespaard hoeft te worden.
Gewoon gassen en wie dat het beste kan wint ipv wie nu het beste kan besparen.
Sparen levert bij de bank ook niks meer op dus waarom in de F1 nog wel.

De keuze aan banden is prima ga je in de race voor compounds die dichtbij elkaar liggen of kies je voor een groter gat er tussen.
Met bijtanken krijg je het zo dat de auto's lichter en sneller gaan.
En door minder restricties op de fuel flow dat de motoren meer power en geluid hebben.
En een goed hybrid systeem levert misschien wel minder fuel op dus die ontwikkeling staat het niet in de weg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:13:02 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Freudie het volgende:
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:14:19 #176
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622450
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:58 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:20:52 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152622796
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:03 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622800
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Niet alleen de banden, ook de aerodynamica, waardoor je met meer snelheid en hogere toerenaantallen aan de rechte stukken kunt beginnen. Toch zie ik ze ook dan de 15.000 nog niet aantikken door de beperking in de stroomsnelheid van de brandstof.

Zolang ze niet meer peut toestaan en de stroomsnelheid iets verhogen zullen dat nog steeds de beperkende factoren zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:25 #181
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152622815
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:31:36 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152623065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
Dat weten we al sinds 2011.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152623538
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
pi_152623609
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Nee, dat komt omdat ze anders boven de fuel flow limiet komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152623773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:24 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152624298
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:48 schreef wimderon het volgende:
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
Die banden is best interessant idd, aangezien je ook een zachtere compound kunt kiezen en een stop extra bijv.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:15:40 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152624376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152624463
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
pi_152640356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 00:58:20 #190
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152641153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:19 schreef Marks het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
F1 is saai.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_152647023
Vorig jaar waren Ferrari en Renault gelijkwaardig en vochten Williams/Ferrari/Redbull voor P3. Rosberg kwalificeerde voor Hamilton, die in de race sneller was. McLaren zat nog in de middenmoot, net als Force India.
.
pi_152715997
Audi heeft voor de zoveelste keer gezegd geen plannen te hebben om in de F1 te stappen
quote:
May 18 Germany's Audi has no plans to enter Formula One, the company said on Monday, seeking to end speculation that the sportscar maker was tempted to broaden its commitment to motor racing.

"This is not a topic for us," a spokesman for the premium brand, which is owned by Volkswagen, said.

German daily Handelsblatt on Monday reported that Audi Chief Executive Rupert Stadler had ruled out an entry into Formula One after speculation of a partnership with former champions Red Bull.

"Formula One needs to solve its problems on its own," Handelsblatt quoted Stadler as saying in its Monday edition. The sport, in which Ferrari and Mercedes race, is seeking to make cars faster and louder again to maintain its allure.

Last week Stadler was quoted as saying Formula One remained an option for Audi. He told Britain's Auto Express magazine website that "in life you must keep things open", in response to a question about the sport.

There has long been speculation about whether Audi might be tempted into Formula One, and it increased after Volkswagen's Chairman Ferdinand Piech quit last month.

Piech was seen as being strongly opposed to Formula One where top teams have annual budgets of over $200 million.
ADVERTISING

Audi competes in the Le Mans annual endurance race, the German Touring Car series and the fledgling Formula E competition for electric powered cars.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 mei 2015 @ 16:18:55 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152716216
quote:
Audi competes in the Le Mans annual endurance race
Nee, ze doen mee aan het WEC waar Le Mans een onderdeel van is. Bah, pers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:06:36 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787057
Letterlijk vers van de pers: Hamilton heeft zijn contract bij Mercedes met 3 jaar verlengd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787386
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
.
pi_152787468
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.
Zal ik het maar gewoon zeggen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:21:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787489
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Max natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787681
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:28:38 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787738
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Uiteraard.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:20:34 #201
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152789203
Hulkenberg ;) #notgonnahappen
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152790012
Hulkenberg is de nieuwe Heidfeld.
pi_152790700
Hulkenberg > Heidfeld
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:36:35 #204
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152791202
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
Arme Bianchi :'( Die had volgend seizoen in een rode bolide kunnen zitten...
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:37:09 #205
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152791227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:20 schreef twiFight het volgende:
Hulkenberg ;) #notgonnahappen
Hulk rijdt volgend seizoen in de WEC, die is wel klaar met de F1 volgens mij
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:18:17 #206
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_152792406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag. :r
pi_152792504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag. :r
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hè?

Hm. Het zou kunnen...
  Redactie Sport woensdag 20 mei 2015 @ 16:22:03 #208
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152792515
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag. :r
Ik kan me niet voorstellen dat zij een contract kunnen opstellen waarbij je niet naar een ander team mag, zonder dat ze je moeten doorbetalen.

Het is wel zo dat Max waarschijnlijk alleen naar Red Bull kan zolang hij een lopend contract heeft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 20 mei 2015 @ 16:22:17 #209
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152792520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hè?

Hm. Het zou kunnen...
Liuzzi.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:23:09 #210
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152792544
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hè?

Hm. Het zou kunnen...
Vergne zit nu bij Ferrari
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152792552
O ja!
pi_152808376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:18 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg > Heidfeld
Nou.... bekijk resultaten van zijn laatste seizoen maar eens, hoe hij zijn teamgenoot overklaste, nog altijd een raadsel waarom hij opeens weg moest bij Renault :D
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:03:33 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152815422
quote:
Fernando Alonso says the plans laid out by Formula One's Strategy Group last week are proof F1 has been going in the wrong direction for the last few years.

In an attempt to halt the decline in viewing figures both on TV and at the track, the Strategy Group put forward proposals for a shakeup in the regulations from 2017 onwards. The main aim is to increase the speed of the cars by as much as five or six seconds, while re-introducing refueling to spice up races. Refueling was banned in 2010 while lap times have been getting slower since their peak in 2004.

Alonso said all F1 needs in 2017 is more testing and the sport will be back to where it was in the late 2000s.

"If the tests come back we will have similar rules to seven or eight years ago, which means the last four or five years we have been going in the wrong direction," he said.

Asked if he really felt F1 had taken the wrong direction, he added: "I think the grandstands tell us."

Alonso believes the return of refueling will open up strategies and add an element of randomness.

"Probably it will open some kind of strategy imagination that could help you in some of the races if you can choose whatever fuel you can start on or do the first stint with. Things like that helped in the past. I remember in 2003 getting some pole positions with half of the fuel of the others and then in the race you see what happened. The first ten laps you are leading the group and it may rain or have a safety car, many things can happen that will change the weekend.

"If not, if you gave me a piece of paper and a pen, I will put you the grid order for here, Canada and Austria. I will miss one or two positions, but this is what probably the fans are not welcoming now."

Asked when he last felt he was pushed to the limit physically and mentally, Alonso added: "I think 2005. In 2005 the cars were eight seconds quicker. In Malaysia this year the engineers made a calculation that the winner this year compared to the winner in 2006 was six laps slower - so he would have been lapped six times. When you are six or seven minutes in a race, or eight seconds per lap quicker than this year's car that is very demanding physically and mentally and everything was pushed to the limit. This was maybe ten years ago."

Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.

"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007. In 2006 the tyres were amazing for both companies because they push each other to the limits of a superfast tyre that was able to do even the whole race distance in 2005 and then in 2007 with only Bridgestone the tyres were a completely different thing.

"For sure Bridgestone at that time made a step backwards and relaxed a little bit. You could still push because they had some experience and technology from the competition, so I think that would be good for F1. Also with strategy, if you have a tyre that is good in qualifying and bad in the race and vice-a-versa. Some circuits suit some companies more than others, so you can mix a little the results and people will welcome that."

When asked if he would like to sit on the Strategy Group, Alonso answered: "No! I'm too radical. You need some common sense there, eh?"
http://www.espn.co.uk/f1/(...)ears-fernando-alonso

Alonso heeft duidelijk mijn posts gelezen :7.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:58:41 #214
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152816971
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.

Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.

Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:03:24 #215
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152817083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.

Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.

Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.
De eerste groep mis je sowieso als je het achter een decoder stopt. De tweede en derde zullen niet zo snel gaan betalen voor iets waarvan ze nog niet weten of het leuk is.
in a crowd you lose humanity
  Trouwste user 2022 donderdag 21 mei 2015 @ 12:15:33 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_152817484
Max Verstappen heeft bij de eerste
training voor de grote prijs van Monaco
de tweede tijd gerealiseerd.Alleen de
Britse Mercedes-coureur Lewis Hamilton
was rapper dan de 17-jarige Verstappen.

Verstappen is de enige deelnemer die de
baan alleen van de simulator kent.De GP
van Monaco wordt zondag verreden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152817536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.
De eerste groep mis je sowieso als je het achter een decoder stopt. De tweede en derde zullen niet zo snel gaan betalen voor iets waarvan ze nog niet weten of het leuk is.
Ik heb ook wel eens ergens een uitsprak van Bernie gelezen over dat jonge kijkers hem helemaal geen moer interesseren omdat die toch geen geld hebben. Dat is ook precies het probleem, Bernie weet zelf ook wel dat hij binnenkort een tuintje op zn buik heeft dus die wil op korte termijn nog zo veel mogelijk eruit halen. In plaats van dat je het aantrekkelijk houd ook voor jongen kijkers, die worden vanzelf wel oud en rijk en ondertussen heb je een groter publiek. Maarja, daar kan hij niet meer van profiteren dan
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:56:01 #218
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_152818792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:15 schreef tong80 het volgende:
Max Verstappen heeft bij de eerste
training voor de grote prijs van Monaco
de tweede tijd gerealiseerd.Alleen de
Britse Mercedes-coureur Lewis Hamilton
was rapper dan de 17-jarige Verstappen.

Verstappen is de enige deelnemer die de
baan alleen van de simulator kent.De GP
van Monaco wordt zondag verreden.

:P
Is hij eindelijk gestop met rappen, gelukkig!
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_152819378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.

Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.

Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
Geld, hogere prijzen en economische teruggang, is mi ook inderdaad the main issue waardoor de populariteit tanende is. Daarbij is het toch godgeklaagd dat je tot een paar jaar terug alle races gratis kon zien op tv en tegenwoordig niet meer? Wat een vooruitgang, not.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:46:33 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152820321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
En wat is daar de oorzaak van?

Toegangsprijzen zijn altijd al hoog geweest voor F1. Ik weet nog dat ik in 2002 ook een godsvermogen kwijt was aan kaartjes voor de Nürburgring.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152820572
Vreemd dat de BBC er niet bij is.
pi_152834678
Alonso heeft wel gelijk. Ja, Formule 1 is altijd duur geweest voor de fans, maar de sport achter de decoder en de nieuwe regels die het maken tot ene saaie anderhalf uur durende optocht hebben er wel voor gezorgd dat er minder mensen naar F1 kijken.

Terug naar de Formule 1 waarin rijders weer echt kunnen racen. Schumacher en Hakkinen hadden vaak leuke gevechten, of Schumacher en Montoya. Er waren maar 2 seizoenen van de 11 seizoenen van SChumacher bij Ferrari waarin hij domineerde. De andere seizoen had hij altijd een concurrent van een ander team zoals Villeneuve, Hill, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso etc.

Formule 1 zal niet makkelijk spannend te maken zijn, want alleen met terugdringen van electronica en veel lagere budgetten, of met meer standaard onderdelen worden de verschillen kleiner. Dat willen Ferrari en Mercedes niet.

Dat is ook het grote verschil met Indycars: Daar zijn 3 motorleveranciers en zijn er geen autofabrikanten met complete teams actief. De teams vinden het prima om gelijke wagen te hebben.
www.racingnews365.nl
pi_152834844
quote:
Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.

"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007.
Goh, in welke jaren is Alonso ook weer kampioen geworden..? :P
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:40:31 #224
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152846880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:06 schreef Racingnews365 het volgende:
Alonso heeft wel gelijk. Ja, Formule 1 is altijd duur geweest voor de fans, maar de sport achter de decoder en de nieuwe regels die het maken tot ene saaie anderhalf uur durende optocht hebben er wel voor gezorgd dat er minder mensen naar F1 kijken.

Terug naar de Formule 1 waarin rijders weer echt kunnen racen. Schumacher en Hakkinen hadden vaak leuke gevechten, of Schumacher en Montoya. Er waren maar 2 seizoenen van de 11 seizoenen van SChumacher bij Ferrari waarin hij domineerde. De andere seizoen had hij altijd een concurrent van een ander team zoals Villeneuve, Hill, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso etc.

Formule 1 zal niet makkelijk spannend te maken zijn, want alleen met terugdringen van electronica en veel lagere budgetten, of met meer standaard onderdelen worden de verschillen kleiner. Dat willen Ferrari en Mercedes niet.

Dat is ook het grote verschil met Indycars: Daar zijn 3 motorleveranciers en zijn er geen autofabrikanten met complete teams actief. De teams vinden het prima om gelijke wagen te hebben.
Bij de A1GP, GP2 zag je dat vaak dezelfde teams wonnen met "hetzelfde" materiaal.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:38:31 #225
194695 franklop
Fran knock
pi_152849485
quote:
The father of Jules Bianchi says he is still hoping for a miracle but admits the situation is "stagnant" and that the family is preparing for the worst.Bianchi, 25, has been unconscious since crashing into a recovery vehicle during last October's Japanese Grand Prix.

"While there's life, there's hope, even though after a while you are hoping for a miracle," Philippe Bianchi said. "Every day the phone is by our side. When we get up, we think of Jules' life but we think also of his death."

Speaking to French television station Canal+, he added: "We have to think about death because we are in a situation where we know a lot of things can happen. It's terrible.
"In neurological terms, I'm not sure he is able to do much now.

"The situation is stagnant. Jules' neurological progress is not what we would like it to be."
It is almost a year since Bianchi claimed Marussia's first - and to date only - points in F1 with a ninth-placed finish at the Monaco Grand Prix.

Philippe Bianchi was speaking just days before this year's race around the principality, situated some 15 miles from where Jules Bianchi is being cared for in a Nice hospital."The first thing is that Jules is alive - that's the most important thing for us," his father added. "He's fighting with the weapons that he has. Seeing him fighting gives a lot of hope to his loved ones, and it's important for us."

Marussia went into administration at the end of last season but were subsequently reformed and are now known as Manor. Manor's return to Monte Carlo this week is being observed by team members with red wristbands bearing 'JB17', remembering Bianchi and his chosen race number.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_152850022
Ik wou t net posten ook van Jules... Ziet er uitzichtlozer uit als bij MSC ;(

http://www1.skysports.com(...)ondition-as-stagnant
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:25:22 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152850632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik wou t net posten ook van Jules... Ziet er uitzichtlozer uit als bij MSC ;(

http://www1.skysports.com(...)ondition-as-stagnant
Nou die zien we ook nooit meer hoor
pi_152852062
Die kan tenminste nog enigzins glimlachen als die ze kinderen of vrouw hoort (als we de verhalen mogen geloven). Ik hoef m ook niet perse te zien als je t niet erg vind ;)
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 mei 2015 @ 12:15:02 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152911770
Raikkonen zal waarschijnlijk bij Ferrari blijven volgend jaar w/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 24 mei 2015 @ 20:21:05 #230
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152925791
Dat Puma ooit Sparco kleding heeft overgenomen wist ik maar zag net bij de Indy500 dat Adidas tegenwoordig ook racing gear heeft: http://www.adidasmotorsport.com
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_152940250
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Raikkonen zal waarschijnlijk bij Ferrari blijven volgend jaar w/
Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.
pi_152942649
Heeft iemand de inhaalacties van Max op video ?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 12:59:13 #233
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152942706
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef Marks het volgende:

[..]

Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.
Prima 2e coureur
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 mei 2015 @ 13:15:28 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152943095
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Die kan tenminste nog enigzins glimlachen als die ze kinderen of vrouw hoort (als we de verhalen mogen geloven). Ik hoef m ook niet perse te zien als je t niet erg vind ;)
sprookjes
  maandag 25 mei 2015 @ 19:59:57 #235
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152954217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:20 schreef twiFight het volgende:
Hulkenberg ;) #notgonnahappen
Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 26 mei 2015 @ 08:24:55 #236
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152966463
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.
Hij spreekt ook Nederlands ;) maar de Hulk is te groot (qua lengte) voor de topteams.

Max zou best nog eens kunnen als RB 'm wil verkopen en Ferrari het aandurft.
Naast Vettel is natuurlijk niet verkeerd!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 mei 2015 @ 11:59:01 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152970480
Voor de liefhebbers van F1-races: BBC1 is vanaf 1 juli bij KPN in HD te bewonderen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:31:07 #238
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153005602
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153018996
Ineens waren ze daar: Grid Boys ipv Grid Girls. Geen mooei dames in Latex pakken of mooie rokjes maar ... afijn..

Verdwijnen de Grid Girls nu voor altijd?
www.racingnews365.nl
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:07:53 #240
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153020262
Waar is dat hele gezemel nou mee begonnen? Ik heb nog nooit iemand een probleem horen hebben daarmee.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153026067
Men vindt het blijkbaar seksistisch of zo. Ik zou zeggen gewoon allebei. Hebben de vrouwen ook wat om naar te kijken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:14:19 #242
56724 Wombcat
rent wiel
pi_153026390
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
Men vindt het blijkbaar seksistisch of zo. Ik zou zeggen gewoon allebei. Hebben de vrouwen ook wat om naar te kijken.
Lijkt me ook.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:18:51 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153026532
Klein issue waar verder niet zoveel over te zeggen valt. Ik vind het prima, die dingen negeer ik toch compleet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_153026576
Lelijke feministen die klagen en zo zorgen dat goedbetaalde modellen zonder werk komen :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_153026612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:07 schreef twiFight het volgende:
Waar is dat hele gezemel nou mee begonnen? Ik heb nog nooit iemand een probleem horen hebben daarmee.
Allemaal de schuld van Lewis ;)

Maar het begon bij het WEC met dit statement: https://twitter.com/FIAWEC/status/583938880988127233/photo/1
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:37:46 #247
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153027218
Hoog tijd voor wat meer mannelijk schoon op de grid dan!

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:44:45 #248
369251 Geralt
of Rivia
pi_153027406
quote:
Geen wonder dat die zich stil houdt over de crash van Max :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153027596
Top dat uitgerekend Hakkinnen opkomt voor Max en stelt dat de straf onterecht is.

Nasr en Massa.. Wat zijn Brazilianen toch vaak kneusjes.
  donderdag 28 mei 2015 @ 00:04:41 #250
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153027833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:52 schreef VacaLoca het volgende:
Top dat uitgerekend Hakkinnen opkomt voor Max en stelt dat de straf onterecht is.

Nasr en Massa.. Wat zijn Brazilianen toch vaak kneusjes.
Nasr en Massa willen zelf vergeleken worden met Senna en niet een snotneus uit Nederland dat net komt kijken. Pure jaloezie van 2 coureurs die niks bereikt hebben. Kijk een Hakkinen kun je wel serieus nemen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 28 mei 2015 @ 07:34:21 #251
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153030169
http://www.telegraaf.nl/t(...)x_Verstappen___.html

kern van waarheid?

quote:
De kans bestaat dat Max Verstappen én Carlos Sainz junior al komend seizoen doorschuiven van satellietteam Scuderia Toro Rosso naar Red Bull Racing. Beide debutanten in de Formule 1 maken dit seizoen grote indruk, ook op de teamleiding van Red Bull. Volgens een bron binnen Red Bull is vervanging van de huidige line-up (Daniel Ricciardo en Daniil Kvyat) wel degelijk een optie.

Hoewel hij uitgerekend zondag in Monaco zijn beste resultaat van het seizoen boekte (vierde) ligt vooral de Rus Kvyat onder vuur vanwege tegenvallende prestaties. Daarnaast zou hij slecht binnen het team liggen. Het wordt hem onder andere aangerekend dat ook hij voor het seizoen kritisch was over het besluit van de Red Bull-leiding om de jeugdige Verstappen aan te trekken. Het was bovendien opmerkelijk dat alleen Ricciardo, Sainz en Verstappen in Monaco werden ingezet voor commerciële activiteiten voor Red Bull.
In de Formule 1 beginnen de transfergeruchten ('silly season') ieder jaar eerder. Zo zou Ricciardo in de belangstelling staan van zowel Williams als Ferrari. Bij die laatste renstal oriënteert men zich op de markt met het oog op een mogelijk afscheid van Kimi Räikkönen. Ook de Fin Valtteri Bottas (Williams) zou een van zijn de kandidaten voor die aanstaande vacature zijn. Het contract van Ricciardo bij Red Bull loopt na dit seizoen af.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 28 mei 2015 @ 08:04:56 #252
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_153030369
quote:
Telegraaf heeft het wel vaker bij het rechte eind als het om Verstappen gaat.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 28 mei 2015 @ 08:08:50 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153030402
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:04 schreef WEST het volgende:

[..]

Telegraaf heeft het wel vaker bij het rechte eind als het om Verstappen gaat.
hier kunnen ze ook niet fout gaan, ze beginnen met: "De kans bestaat".

Leuke bladvulling
pi_153030784
Ricciardo zal niet nog een jaar met Renault willen rijden, dus een vertrek lijkt me niet uitgesloten. Wat betreft Kvyat lijkt het me wel erg speculatief.
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 08:48:06 #255
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153030877
Ik zie Ricciardo nergens binnenkomen behalve bij Williams als Bottas vertrekt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153031274
Ondertussen laat Helmut Marko zich heel lovend uit over Max Verstappen.
Diezelfde Marko liet vorige week in de media blijken dat hij niet tevreden was over Kvyat.


Monaco showed Verstappen's potential, says Red Bull


Max Verstappen's performance in the Monaco Grand Prix offered Formula 1 a real glimpse of his full potential, claims Red Bull motorsport chief Helmut Marko.

The Dutchman may have crashed out in controversial circumstances, but his speed in practice, recovery from a lengthy pitstop and aggressive overtaking moves highlighted big praise from above.

"Max was fantastic," Marko told Motorsport.com. "Unfortunately he had this bad pitstop.

"It was good when he followed the Ferrari [of Sebastian Vettel] and overtook Bottas. You saw what potential is there.

"I would say the crash was a racing incident, and [Romain] Grosjean was involved as well. He was moving over when he already saw that Max was there."

Praise for Red Bull too

The Monaco GP delivered the Red Bull works team its best result of the season, with Daniil Kvyat and Daniel Ricciardo finishing fourth and fifth respectively.

Marko welcomed the co-operation between the pair in the closing stages, when they exchanged positions, and felt both men showed what they were capable of.

"Both drivers did very well," he said. "It was a good co-operation for Kvyat to let Ricciardo past, and then he gave it back when he couldn't get by.

"I think Ricciardo would have needed two more laps and there was a chance on Hamilton.

"It was the first weekend without any troubles for Kvyat, and there he showed what he can do."
pi_153031320
Opvallend. Zelfs de verfoeide crash van Verstappen wordt door de heer Marko helemaal goed gepraat. Max zoiezo volgend jaar in de Red Bull zeg ik!
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:13:15 #258
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153031332
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:04 schreef WEST het volgende:

[..]

Telegraaf heeft het wel vaker bij het rechte eind als het om Verstappen gaat.
Kan, maar het silly season is één grote speculatie die qua media alleen bedoeld is om zoveel mogelijk clicks binnen te slepen voor geld. Of iets waar is of uberhaupt zin heeft te melden is voor hun geen factor. Genoeg kranten en blogs die over 4 rijders zeggen dat ze "misschien wel naar <team X>" gaan. Ja, dan heb je vanzelf ook wel eens gelijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153031428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:13 schreef twiFight het volgende:

[..]

Kan, maar het silly season is één grote speculatie die qua media alleen bedoeld is om zoveel mogelijk clicks binnen te slepen voor geld. Of iets waar is of uberhaupt zin heeft te melden is voor hun geen factor. Genoeg kranten en blogs die over 4 rijders zeggen dat ze "misschien wel naar <team X>" gaan. Ja, dan heb je vanzelf ook wel eens gelijk.
Jos Verstappen had na de race gezegd in China dat optie B of 2 steeds meer realistisch wordt. Ik denk dat hij hiermee bedoeld dat als max het goed doet in seizoen 1 hij gewoon kan doorshuiven naar red bull. Want daar hebben ze ook een contract mee.
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:23:14 #260
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153031527
Het is zeker een optie en gezien de historie van RBR ook niet onlogisch (ze nemen meestal(/altijd?) iemand uit hun dochterteam. Maar je gaat ook wel dingen horen als dat Alonso weer naar Ferrari gaat, of dat Nasr in een topteam komt, dat Vettel naar McLaren gaat, etc. etc. Die berichten worden niet gepost om te kloppen, maar om geld te genereren. En een beetje F1 driver manager gooit die mooie berichten even 'achter in de paddock' de media in, want dat is goed voor het merk van zijn coureur.

Ik heb het silly season vaak zat meegemaakt, maar heb vorig jaar die onzin toch maar overgeslagen. En je mist er echt niks aan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:43:45 #261
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153032004
Ik geloof niet dat Ricciardo zomaar bij Red Bull weg zou gaan en Kvyat heeft vooral veel pech gehad, net zoals vorig jaar met de Torro Rosso. Hoe graag ik Max ook in een Red Bull zou zien... het zou niet goed zijn als Red Bull nu beide rijders zou afschrijven, als dat hun filosofie geworden is (Webber, Coulthard en Vettel hebben toch lang uitgemaakt van het team) om rijders zo snel de deur te wijzen dan is dat ook niet echt positief voor de toekomst van Max.

Maakt hij te veel foutjes is hij net zo snel exit als deze twee heren.

Nee laat Max hierna nog maar een jaartje in de TR zitten, het is makkelijker om met een middelmatige auto leuke dingen te laten zien dan met een competitieve auto continu presteren.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153032213
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:43 schreef Rossdale het volgende:
Ik geloof niet dat Ricciardo zomaar bij Red Bull weg zou gaan en Kvyat heeft vooral veel pech gehad, net zoals vorig jaar met de Torro Rosso. Hoe graag ik Max ook in een Red Bull zou zien... het zou niet goed zijn als Red Bull nu beide rijders zou afschrijven, als dat hun filosofie geworden is (Webber, Coulthard en Vettel hebben toch lang uitgemaakt van het team) om rijders zo snel de deur te wijzen dan is dat ook niet echt positief voor de toekomst van Max.

Maakt hij te veel foutjes is hij net zo snel exit als deze twee heren.

Nee laat Max hierna nog maar een jaartje in de TR zitten, het is makkelijker om met een middelmatige auto leuke dingen te laten zien dan met een competitieve auto continu presteren.
Max kan die druk makkelijk aan. Daar maak ik me geen zorgen over. Anders had hij de F1 kans wat uitermate vroeg kwam, ook niet zo snel genomen. En laten we eerlijk zijn, dit seizoen is Red Bull tot nu toe ook maar een subtop team.
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:55:25 #263
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153032283
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:52 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Max kan die druk makkelijk aan. Daar maak ik me geen zorgen over. Anders had hij de F1 kans wat uitermate vroeg kwam, ook niet zo snel genomen. En laten we eerlijk zijn, dit seizoen is Red Bull tot nu toe ook maar een subtop team.
Ja maar de verwachtingen zijn veel hoger van dat team. De TR en RB zijn dit seizoen vergelijkbaar maar de TR's presteren goed terwijl de RB's slecht presteren. Ik ben dus ook blij dat Max dit seizoen in een TR zit
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_153032527
Ik ben ook blij :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153032612
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:55 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja maar de verwachtingen zijn veel hoger van dat team. De TR en RB zijn dit seizoen vergelijkbaar maar de TR's presteren goed terwijl de RB's slecht presteren. Ik ben dus ook blij dat Max dit seizoen in een TR zit
Als Max echt de nieuwe Hamilton/Schumi/Senna is dan kan hij het echt makkelijk aan. Kijk naar een Hamilton die debuteerde bij een topteam. Hij maakte het gelijk waar bij McLaren, Verstappen heeft straks al een jaar f1 seizoen voorsprong tegenover een Hamilton. :)
pi_153032782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:09 schreef alwaysonhold het volgende:
Hij maakte het gelijk waar bij McLaren
Nou niet helemaal he. Op het meest cruciale moment eigenlijk ging het mis. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153032949
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nou niet helemaal he. Op het meest cruciale moment eigenlijk ging het mis. :P
Haha, ik vond het een indrukwekkend debuut seizoen van Hamilton in 2007 :)
pi_153033092
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nou niet helemaal he. Op het meest cruciale moment eigenlijk ging het mis. :P
Dat wel, maar niemand had verwacht dat hij Alonso zo goed partij zou geven. Hamilton presteerde dat seizoen boven verwachting. En hij maakte het missen van de titel het jaar erop goed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 mei 2015 @ 10:35:15 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153033152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat wel, maar niemand had verwacht dat hij Alonso zo goed partij zou geven. Hamilton presteerde dat seizoen boven verwachting. En hij maakte het missen van de titel het jaar erop goed.
Al had hij daar toen wel mazzel dat op Interlagos de Toyota van Glock nauwelijks meer vooruit kwam in de regen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:35:24 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153033154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:12 schreef alwaysonhold het volgende:
Opvallend. Zelfs de verfoeide crash van Verstappen wordt door de heer Marko helemaal goed gepraat. Max zoiezo volgend jaar in de Red Bull zeg ik!
Het hoeft toch helemaal niet zo snel, laat Red Bull eerst maar weer eens met een kans hebbende wagen komen, dat lijkt me voor volgend jaar uitgesloten, dan kan je beter in de luwte je rondjes blijven maken.
pi_153033179
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het hoeft toch helemaal niet zo snel, laat Red Bull eerst maar weer eens met een kans hebbende wagen komen, dat lijkt me voor volgend jaar uitgesloten, dan kan je beter in de luwte je rondjes blijven maken.
Hoezo volgend jaar uitgesloten? Stel ze maken weer een ouderwets goed chassis, en de Renault motor gaat eindelijk weer eens een beetje meedoen. Dan heb je toch gewoon weer een top 5 wagen?
pi_153033262
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Al had hij daar toen wel mazzel dat op Interlagos de Toyota van Glock nauwelijks meer vooruit kwam in de regen
Nee, want als het niet (of minder hard) regende was hij niet naar de pits gegaan en alsnog vijfde geworden. En Spa had al aangetoond dat het loonde om naar de pits te gaan omdat je in 2 ronden die 20 seconden achterstand goed kon maken (toen Hamilton wel buiten bleef :) ).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153033275
Mij maakt het eigenlijk niet uit bij welk team Max in de toekomst gaat rijden. Als hij nog maar jaren mee kan en uiteindelijk bij een topteam terecht komt ben ik tevreden. En als hij een overwinning pakt dan ben ik helemaal blij. Hell, ik denk dat ik al een vreugdetraantje zal wegpinken bij zijn eerste podium. Als dat er komt dan. Want hoewel hij zeker talent heeft is ook dat helemaal niet zeker. In de F1 is het als nergens anders zo snel van Hero tot Zero.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153033341
En het supertalent van morgen kan volgende week compleet vergeten zijn. Bij wijze van spreken dan.

Voor nu is het vooral genieten dat we weer een Nederlandse F1 coureur hebben die een potje kan sturen. Want laten we eerlijk zijn, Max heeft (veel) meer talent dan een Albers, een Doornbos of een vd Garde. Dat moge duidelijk zijn.

Bovendien vind ik het mooi dat het juist de zoon is van de F1 coureur waardoor ik vroeger F1 ben gaan volgen. Met Jos was het ook altijd gaaf. Diezelfde spanning (en teleurstelling) ervaar ik nu ook weer. En dan bij eentje met dezelfde achternaam. Ik vind het machtig mooi en hoop dat hij ver komt. En dat is koffiedik kijken. Jos was ooit ook een van de grootste aanstormende talenten en we weten allemaal hoe dat af liep ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 28 mei 2015 @ 10:44:58 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153033346
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:36 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hoezo volgend jaar uitgesloten? Stel ze maken weer een ouderwets goed chassis, en de Renault motor gaat eindelijk weer eens een beetje meedoen. Dan heb je toch gewoon weer een top 5 wagen?
top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee
pi_153033365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee
Met een top 2 wagen hoef je elke GP maar maximaal 1 inhaalactie te doen :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153033482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee
De afgelopen race is de enige keer dat ze in de top 5 zijn geëindigd. Ik bedoel een wagen die iedere race rond de top 5 kan meedoen. Monaco was een uitschieter, in Canada zullen de Renault teams het weer moeilijk hebben in verband met de lange rechte stukken ;) ;)
pi_153033496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee
Normaal gesproken zit Williams er nog voor, dus is het eerder top 7.

Maar RB doet het relatief beter dan TR (ten opzichte van de verwachting uitgesproken door Marko). RB staat 4de en zou 3de moeten worden, TR staat 8ste en zou 5de moeten worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:00:44 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153033724
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Met een top 2 wagen hoef je elke GP maar maximaal 1 inhaalactie te doen :P
nee 2, je hebt er 2 van hè
pi_153033766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee 2, je hebt er 2 van hè
Een top 2 wagen heb je er 2 van ja, maar zelf zit je dan in 1 van die 2 he :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:04:39 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153033834
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een top 2 wagen heb je er 2 van ja, maar zelf zit je dan in 1 van die 2 he :P
nee want van iedere auto zijn er 2 dus in een top 2 wagen is plek 4 het minste wat je zou moeten halen
pi_153033903
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee want van iedere auto zijn er 2 dus in een top 2 wagen is plek 4 het minste wat je zou moeten halen
Je hebt een topteam. Zoals Mercedes nu. Die hebben 2 auto's. Zowel Nico als Lewis zitten nu in een top 2 auto. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:09:23 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153033943
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je hebt een topteam. Zoals Mercedes nu. Die hebben 2 auto's. Zowel Nico als Lewis zitten nu in een top 2 auto. :+
nee in een top1 auto, waar je dus maximaal plek 1 mee kan halen en minimaal plek 2 zou moeten halen
pi_153033962
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee in een top1 auto, waar je dus maximaal plek 1 mee kan halen en minimaal plek 2 zou moeten halen
Een top1 auto is er maar 1 van. Namelijk die wat wint. Een top 2 auto is de andere auto van hetzelfde team.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:11:46 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153034000
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een top1 auto is er maar 1 van. Namelijk die wat wint. Een top 2 auto is de andere auto van hetzelfde team.
nee want van iedere auto zijn er 2, dus heeft Mercedes 2 potentiele winnaars, dat er maar 1 kan winnen is wat anders
Ferrari zit in de top 2
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:18:14 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153034171
zo moeilijk ie het toch niet

1 MERCEDES 242
2 FERRARI 158
3 WILLIAMS 81
4 RED BULL 52
5 SAUBER 21
6 FORCE INDIA 17
7 LOTUS 16
8 TORO ROSSO 15
9 MCLAREN 4
10 MARUSSIA
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:21:52 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153034248
Ferrari is volgens jouw logica een top2 auto dus, terwijl ze mazzel moeten hebben om überhaupt 2e te worden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:26:07 #288
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153034353
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Geralt het volgende:
En het supertalent van morgen kan volgende week compleet vergeten zijn. Bij wijze van spreken dan.

Voor nu is het vooral genieten dat we weer een Nederlandse F1 coureur hebben die een potje kan sturen. Want laten we eerlijk zijn, Max heeft (veel) meer talent dan een Albers, een Doornbos of een vd Garde. Dat moge duidelijk zijn.

Bovendien vind ik het mooi dat het juist de zoon is van de F1 coureur waardoor ik vroeger F1 ben gaan volgen. Met Jos was het ook altijd gaaf. Diezelfde spanning (en teleurstelling) ervaar ik nu ook weer. En dan bij eentje met dezelfde achternaam. Ik vind het machtig mooi en hoop dat hij ver komt. En dat is koffiedik kijken. Jos was ooit ook een van de grootste aanstormende talenten en we weten allemaal hoe dat af liep ;(
Vergeet niet de vele next-senna-talenten die het nog niet hebben gemaakt of nooit hebben gemaakt:
Nico Hulkenberg
Valteri Bottas
Nick Heidfeld
Ricardo Rosset
Robert Kubica
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153034383
Precies. Dus we kunnen allemaal wel juichend naakt en al bier drinkend door de straten rennen van geluk, maar zover is het nog lang niet :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:29:48 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153034466
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Vergeet niet de vele next-senna-talenten die het nog niet hebben gemaakt of nooit hebben gemaakt:
Nico Hulkenberg
Valteri Bottas
Nick Heidfeld
Ricardo Rosset
Robert Kubica
Bottas :')

Het begint nu pas tot me door te dringen dat er überhaupt mensen waren die iets in hem zagen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:35:26 #291
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153034593
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Ferrari is volgens jouw logica een top2 auto dus, terwijl ze mazzel moeten hebben om überhaupt 2e te worden?
Het is de 2e beste auto van het veld en daarmee moet je minimaal 4e kunnen worden als je teamgenoot voor je staat, minimaal 3e als dat niet zo is..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:38:31 #292
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153034660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Vergeet niet de vele next-senna-talenten die het nog niet hebben gemaakt of nooit hebben gemaakt:
Nico Hulkenberg
Valteri Bottas
Nick Heidfeld
Ricardo Rosset
Robert Kubica
Heidfeld :') Dat was eigenlijk op het begin gewoon al een matige coureur, al was ie wel goed in Int. F3000. Bottas is overrated maar gewoon een degelijke coureur die in de beste auto wel mee zou doen om het kampioenschap. Rosset kon er geen reet van, paydrivertje maar dat snapte iedereen wel, enige reden dat dat werd geroepen was omdat ie Braziliaan was.

Over Hulkenberg en Kubica kun je discussieren. Hulkenberg heeft nooit een kans gehad bij topteams, veel pech maar is op het moment supreme wel een choker. Kubica heeft geen eerlijke kans gehad door zijn zware ongeluk, heeft gewoon een fantastisch 2008 en een heel degelijk 2010 gereden. Geen 3 wereldkampioenschappen maar een van de betere coureurs die nooit het kampioenschapspodium heeft gehaald (misschien wel de beste!)

Kubica kun je denk ik het best vergelijken met Nannini.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_153034748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is de 2e beste auto van het veld en daarmee moet je minimaal 4e kunnen worden als je teamgenoot voor je staat, minimaal 3e als dat niet zo is..
En dus is het dan een top3 auto. Want de top1 en top2 auto staat voor je. En die is van het top1 team :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_153034765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen 3 wereldkampioenschappen maar een van de betere coureurs die nooit het kampioenschapspodium heeft gehaald (misschien wel de beste!)

Is dat niet gewoon de pa van die verzuurde andere JV? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:45:31 #295
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153034836
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon de pa van die verzuurde andere JV? :@
Die werd 2e in 1979.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:45:59 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153034848
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

En dus is het dan een top3 auto. Want de top1 en top2 auto staat voor je. En die is van het top1 team :+
Ik waag me niet aan die term, die zorgt voor teveel vaagheid en consensus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 mei 2015 @ 11:49:57 #297
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_153034947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bottas :')

Het begint nu pas tot me door te dringen dat er überhaupt mensen waren die iets in hem zagen.
Ik ben wel fan van die kerel, hij heeft vorig jaar toch wat verdomd leuke dingen laten zien. Hij is ook vele malen beter dan Massa, alhoewel die natuurlijk wel over zijn top heen is. Bottas lijkt me nog steeds wel een ideale 2e rijder voor Ferrari, nog jong ook dus kan een behoorlijk tijdje mee.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:56:37 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153035115
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:49 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik ben wel fan van die kerel, hij heeft vorig jaar toch wat verdomd leuke dingen laten zien. Hij is ook vele malen beter dan Massa, alhoewel die natuurlijk wel over zijn top heen is. Bottas lijkt me nog steeds wel een ideale 2e rijder voor Ferrari, nog jong ook dus kan een behoorlijk tijdje mee.
Hij kan prima rijden, dat is iets wat zeker is, maar echt boven Massa zie ik hem niet uitsteken. Het enige verschil met menig anderen is dat hij geen paydriver is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_153035118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die werd 2e in 1979.
Ik las over podium heen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport donderdag 28 mei 2015 @ 11:57:14 #300
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153035130
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik las over podium heen :@
Ik stem Reutemann, Moss, Villeneuve dan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:15:25 #301
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153035517
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

En dus is het dan een top3 auto. Want de top1 en top2 auto staat voor je. En die is van het top1 team :+
:'( :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')