Wat een kleurloze stad zeg zo... Mag dan hopen dat dit een nachtrace gaat worden, zonder 'sfeerverlichting' niet echt lekker op je beeldscherm met al die grijs bruine gebouwtjes.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
En om het circuit van Baku in perspectief te plaatsen is hier een filmpje van de Blancpain GT Series van vorig jaar in Baku.
daarop aanvullend en voor de duidelijkheid: dit is niet het F1-straten circuit. Al zal dat eindproduct even kleurloos, sfeerloos en even (te) smal zijn als dit baantje.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
En om het circuit van Baku in perspectief te plaatsen is hier een filmpje van de Blancpain GT Series van vorig jaar in Baku.
Mooi baantje voor pastor om dwars tegen een muur aan te staan waardoor niemand er nog langs kanquote:Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
daarop aanvullend en voor de duidelijkheid: dit is niet het F1-straten circuit. Al zal dat eindproduct even kleurloos, sfeerloos en even (te) smal zijn als dit baantje.
Wat een kutrace was de BSS toen, enige lichtpuntje was de titel voor Laurens Vanthoor toen.
quote:Diverse media melden dat Valtteri Bottas reeds een voorcontract heeft getekend bij Ferrari. De Fin wordt gezien als de ideale opvolger van Kimi Raikkonen, wiens contract aan het einde van dit jaar afloopt. De geruchten gaan ook dat de eenmalig wereldkampioen overstapt naar nieuwkomer Haas F1, door velen gezien als het veredelde B-team van de Scuderia.
De positie van Bottas bij Williams zou ingenomen worden door Pascal Wehrlein. De jonge Duitser is momenteel reserverijder van hun motorenleverancier Mercedes. Aangezien het fabrieksteam van het merk met de ster voorlopig geen plaats heeft voor de jonge Duitser, hopen zij hem onder te brengen bij een andere renstal om ervaring op te doen. In ruil daarvoor hoeft Williams niet te betalen voor hun motoren.
Werkelijk niet normaal, blijf het zeggen, Bottas is overgewaardeerd. Misschien willen ze een situatie zoals met Schumi en Barrichello, dat Bottas de rol van Barrichello in gaat nemen en Vettel die van Schumi ofzo.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Het silly season begint in ieder geval wél steeds vroeger: http://www.racexpress.nl/(...)-en-wehrlein/n/66140
[..]
Wehrlein is best snel, heeft belachelijk veel in de Mercedes sim gezeten, en in ruil voor zijn zitje zou Williams dan gratis motoren krijgen volgens het bericht. Prima deal volgens mij.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:21 schreef Marks het volgende:
En Werhlein... de rijderskeuze van Williams blijft zoals zo vaak niet te volgen.
Vind het meevallen, een paar pieken, maar in mijn optiek zouden ze bij Ferrari toch iemand moeten hebben die Massa zoek rijdt. En dat doet Bottas momenteel zeker niet, sterker, Massa vind ik momenteel sterker. Ik vind hem goed, maar niet Ferrari goed.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Bottas overgewaardeerd? Hij heeft vorig jaar prima dingen laten zien.
Die Williams is ook niet zo sterk als vorig jaar, Bottas kan volgens mij minder aanvallend rijden nu Ferrari sneller is en het niet echt duidelijk is wat nu het 4e, 5e team op de grid is, de punten in het constructeurskampioenschap. zeggen dan niet zoveel, Bottas heeft nu gewoon weinig om mee te knokken.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:30 schreef Marks het volgende:
[..]
Vind het meevallen, een paar pieken, maar in mijn optiek zouden ze bij Ferrari toch iemand moeten hebben die Massa zoek rijdt. En dat doet Bottas momenteel zeker niet, sterker, Massa vind ik momenteel sterker. Ik vind hem goed, maar niet Ferrari goed.
Jij maakt een denkfout, dat Massa geen snelle rijder zou zijn. Terwijl hij al heeft laten zien sneller dan Schumacher en Raikonen te zijn. Het is alleen geen racer en hij moet geen tegenslag krijgen. Maar met een goede auto is hij niet bij te houden.quote:Op donderdag 30 april 2015 22:30 schreef Marks het volgende:
[..]
Vind het meevallen, een paar pieken, maar in mijn optiek zouden ze bij Ferrari toch iemand moeten hebben die Massa zoek rijdt. En dat doet Bottas momenteel zeker niet, sterker, Massa vind ik momenteel sterker. Ik vind hem goed, maar niet Ferrari goed.
Ik denk dat het Bottas-verhaal vooral PR is vanuit het Bottas/Hakkinen kamp. Hakkinen zit in Bottas' management en heeft er natuurlijk baat bij om twijfel te zaaien rondom Raikkonens contractverlenging en z'n eigen coureur te promoten.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Het silly season begint in ieder geval wél steeds vroeger: http://www.racexpress.nl/(...)-en-wehrlein/n/66140
[..]
Lekker krap dit inderdaad. Met deze baan gok ik op 4 safetycars, 1 code rood en 12 uitvallers waarvan Malle Donna als eerste.quote:Op donderdag 30 april 2015 21:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
daarop aanvullend en voor de duidelijkheid: dit is niet het F1-straten circuit. Al zal dat eindproduct even kleurloos, sfeerloos en even (te) smal zijn als dit baantje.
Wat een kutrace was de BSS toen, enige lichtpuntje was de titel voor Laurens Vanthoor toen.
Hier 'n montage van 'n random kerel die de openbare weg heeft rondgereden. Die 10tal meter klinkers op 'n gegeven momentquote:Op vrijdag 1 mei 2015 08:50 schreef Karstman het volgende:
[..]
Lekker krap dit inderdaad. Met deze baan gok ik op 4 safetycars, 1 code rood en 12 uitvallers waarvan Malle Donna als eerste.
Downhill over de kinderkopjes, ik vind het een goed plan! Dat smalle stukje uphill over de klinkers lijkt me minder grappig en erg smal!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hier 'n montage van 'n random kerel die de openbare weg heeft rondgereden. Die 10tal meter klinkers op 'n gegeven moment
F1 op kasseistroken!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hier 'n montage van 'n random kerel die de openbare weg heeft rondgereden. Die 10tal meter klinkers op 'n gegeven moment
neem aan dat ze dat niet doen. Daar gaan ze wel een plak asfalt overheen gooien.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:33 schreef Karstman het volgende:
[..]
Downhill over de kinderkopjes, ik vind het een goed plan! Dat smalle stukje uphill over de klinkers lijkt me minder grappig en erg smal!
Het gaat toch ook bij de Indy500, zo'n brickline.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:47 schreef WEST het volgende:
[..]
neem aan dat ze dat niet doen. Daar gaan ze wel een plak asfalt overheen gooien.
Ja maar dat zit op een permanent circuit en hebben ze heel erg goed vast zitten. Die klinkers in de straat heb ik mijn twijfels over als ze er met 200+ over gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gaat toch ook bij de Indy500, zo'n brickline.
Sneller dan Schumacher, welk seizoen was dat?quote:Op donderdag 30 april 2015 23:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Jij maakt een denkfout, dat Massa geen snelle rijder zou zijn. Terwijl hij al heeft laten zien sneller dan Schumacher en Raikonen te zijn.
2006quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sneller dan Schumacher, welk seizoen was dat?
Als Max zijn motor hem niet steeds in steek liet stond hij wel boven Nasr in de stand. Als je op de eerste 3 races kijkt, had Max hem in de punten moeten eindigen wat alleen in Maleisië gelukt is. Maar dat is als.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:07 schreef IBAZ het volgende:
Nasr is overigens wel de beste rookie, dit jaar. Een belofte voor de toekomst.
Daar kan Max nog een puntje aan zuigen.
What if, wat als,quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:17 schreef WEST het volgende:
[..]
Als Max zijn motor hem niet steeds in steek liet stond hij wel boven Nasr in de stand. Als je op de eerste 3 races kijkt, had Max hem in de punten moeten eindigen wat alleen in Maleisië gelukt is. Maar dat is als.
Maar je kan pas oordelen als het seizoen halverwege is.
mwah, wat je als eerste doet maakt niet zoveel uit. Als je echt een groot talent bent kom je er wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
What if, wat als,
het verhaal van Jos Verstappen, Christian Albers, Robert Doorenbos, Guido vd Garde en nog een paar die het niet gemaakt hebben en allerlei redenen hebben waarom het niet gelukt is.
Het is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben.
En voorlopig ligt Nasr in de punten als rookie voorop. En dat staat straks in de boeken.
Niet het "wat als verhaal".
Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericson ook .
Sainz maakt wel veel foutjes. Ericsson is geen rookie natuurlijk, maar Nasr doet het erg goed.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Qua rookies is het een mooi jaar. Zowel de beide rookies van STR als die van Sauber kennen een mooie seizoensstart.
Je kan na 4 races nog geen oordeel vellen over iemand. Dat moet je na een half of heel seizoen doen. Dat is een veel betere vergelijking. Dat bedoel ik maar mee te zeggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:33 schreef IBAZ het volgende:
et is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben.
Als je me quote, moet je wel het hele verhaal neerzetten..quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:11 schreef WEST het volgende:
[..]
Je kan na 4 races nog geen oordeel vellen over iemand. Dat moet je na een half of heel seizoen doen. Dat is een veel betere vergelijking. Dat bedoel ik maar mee te zeggen.
Overigens zou ik het ook fijn vinden dat Max uiteindelijk groeit naar een coureur die mee gaat doen in de top tien over meerdere jaren.quote:What if, wat als,
het verhaal van Jos Verstappen, Christian Albers, Robert Doorenbos, Guido vd Garde en nog een paar die het niet gemaakt hebben en allerlei redenen hebben waarom het niet gelukt is.
Het is niet het verhaal van Fangio, Hill, Rindt, Surtees, Brabham, Jackie Stewart, Jim Clark, Fittipaldi, Hunt, Senna, Mansel, Prost, Schumacher, Lauda, Hakkinen, Raikkonen, Andretti en nog een berg die ik even vergeten ben die het wel gemaakt hebben.
En voorlopig ligt Nasr in de punten als rookie voorop. En dat staat straks in de boeken.
Niet het "wat als verhaal".
Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericsson ook .
In diezelfde auto hadden zowel Sainz als Verstappen het beter gedaan.quote:Overigens vind ik dat Nasr het heel goed doet. Ericson ook .
Dat denk ik ook wel. Je kan rookies pas goed vergelijken als ze in gelijkwaardige wagens rijden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
In diezelfde auto hadden zowel Sainz als Verstappen het beter gedaan.
Ow sorry hoor wist niet dat je kwaad werdquote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:22 schreef IBAZ het volgende:
Als je me quote, moet je wel het hele verhaal neerzetten..
Dit is wat ik post.
Dat weet je niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
In diezelfde auto hadden zowel Sainz als Verstappen het beter gedaan.
Ik ben niet boos, maar selectief quoten is iets wat me stoort, en dat ik zelf ook niet doe.quote:
Dat ging niet expres hoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:28 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, maar selectief quoten is iets wat me stoort, en dat ik zelf ook niet doe.
Wat stond er naast? Je kijkt scheef namelijk.quote:
Je kan de hele quote overnemen en met underline, bold of dergelijks aanwijzen wat je wil benoemen. Maar een opmerking uit de context halen is journalistiek niet gewenst.quote:
Nasr heeft sponsorgeld en iets meer ervaring, maar ik kan geen andere reden bedenken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:27 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
Misschien is er ook een reden dat ze voor Nasr gekozen hebben.
Een heel goede reden is dat hij het voor elkaar krijgt om meer punten bij elkaar te rijden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nasr heeft sponsorgeld en iets meer ervaring, maar ik kan geen andere reden bedenken.
Met vijfde plaatsen word je geen kampioen hoor, maar leuk dat je zo hard probeert van Nasr een kampioen te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:41 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Een heel goede reden is dat hij het voor elkaar krijgt om meer punten bij elkaar te rijden.
Dat is de basis geweest voor elke kampioen.
Met plaats vijf word je geen wereldkampioen. Eens,quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met vijfde plaatsen word je geen kampioen hoor, maar leuk dat je zo hard probeert van Nasr een kampioen te maken.
Als hij nu races had gewonnen of een paar podiums reed, oke.... maar het is hoogstens dat hij op is gevallen met een vijfde plaats. Maar als men naar punten en finishes zou kijken had Heidfeld jaren bij McLaren gereden, had Marques bij Renault gereden omdat hij beter was dan Alonso, enz.
Er spelen meer factoren mee, leuk in de punten finishen is daar slechts 1 van. De enige constatering die we kunnen maken is dat Nasr een sloot meer punten heeft binnengehaald dan Verstappen. Wordt ie misschien rookie van het jaar mee. Nouja, da's leuk om mee te pronken. Misschien dat Heidfeld en Marques ook op feestjes en partijen kunnen vertellen dat ze beter waren dan hun teamgenoot die wereldkampioen zijn geworden... maar zij zijn het niet geworden.
Tot nu toe is alleen Sainz me wat tegen gevallen en Nasr me inderdaad mee gevallen.
Mn vriendin maakte een foto en iemand anders met mn eigen telefoon (deze foto komt van mn eigen telefoon) blijkbaar toen ik naar de telefoon van mn vriendin keek.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:32 schreef WEST het volgende:
[..]
Wat stond er naast? Je kijkt scheef namelijk.
Als Max sponsoren nodig gaat hebben om in de F1 te blijven op het niveau waar hij wil zijn dan gaat dat geen WK's opleveren ben ik bang.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Met plaats vijf word je geen wereldkampioen. Eens,
Maar voor we Max de hemel in prijzen wordt het wel tijd dat hij eens een keer 5e wordt of beter.
Als hij slechter blijft presteren als Nasr, is Nasr toch de rookie of 2015. Dat valt niet makkelijk weg te poetsen. En dat weten de sponsors (geld, belangrijk) feilloos te waarderen.
Je loopt leeg over Nasr.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:53 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Met plaats vijf word je geen wereldkampioen. Eens,
Maar voor we Max de hemel in prijzen wordt het wel tijd dat hij eens een keer 5e wordt of beter.
Als hij slechter blijft presteren als Nasr, is Nasr toch de rookie of 2015. Dat valt niet makkelijk weg te poetsen. En dat weten de sponsors (geld, belangrijk) feilloos te waarderen.
Precies, binnen nu en een paar maanden keihard scoren!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Max sponsoren nodig gaat hebben om in de F1 te blijven op het niveau waar hij wil zijn dan gaat dat geen WK's opleveren ben ik bang.
Het gaat niet over de paddock of de commentatoren bij sportprogramma's. At the end of the day gaat het over centjes. Jammer, maar helaas.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:20 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Je loopt leeg over Nasr.
Helemaal niemand op het paddock heeft het over Nasr.
End of story so far.
Geen goede vergelijking. Bij de topteams hoef je je niet in te kopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:22 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Precies, binnen nu en een paar maanden keihard scoren!
Of in de reeks Jos, Christian, Robert, Lammers, Guido, Frijns en noem maar op blijven hangen. Stuk voor stuk mennekes die prima hun best gedaan hebben en hard gewerkt hebben en het misschien wel verdiend hadden, maar de waarheid is anders en keihard.
Ik houd me nu vast aan Michael van de Mark (SBK). Ook weer gezien op Assen. Dat is een ACE, waar we in NL wat van kunnen verwachten.
Verklaar je nader. Dit summiere commentaar is niet voldoende om mij te informeren wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen goede vergelijking. Bij de topteams hoef je je niet in te kopen.
De topteams hebben hun 'eigen' sponsoren. Die moeten inderdaad van een rijder gecharmeerd zijn, maar dat heeft niet te maken met punten maar met performance. Af en toe ook met een langdurig programma (Massa) maar meestal niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:29 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Dit summiere commentaar is niet voldoende om mij te informeren wat je bedoelt.
Kan een factor zijn maar als Nasr nu ineens 3 races gaat winnen heeft hij wel een klein streepje voor.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:36 schreef nils7 het volgende:
Je begint nu wel over Nasr maar hoelang racet hij al in de autosport?
Max kan nog heeeeel veel groeien!
Ook in lengte en gewicht idd. Maar of dat gunstig is, is punt 2.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:36 schreef nils7 het volgende:
Je begint nu wel over Nasr maar hoelang racet hij al in de autosport?
Max kan nog heeeeel veel groeien!
Dan kijk jij walgelijk selectief naar F1. Ja, Max krijgt iets meer media coverage, maar dat was in eerste instantie ook alleen maar vanwege zijn leeftijd, niet vanwege zijn talent. Een groot deel van de wereld was helemaal niet lovend, maar juist sceptisch.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:20 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Je loopt leeg over Nasr.
Helemaal niemand op het paddock heeft het over Nasr.
End of story so far.
Ben E. King is overleden.quote:
Max loopt al aardig "binnen". Naar verluidt vangt ie dit jaar zo een slordige 480.000 euro.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als hij inderdaad een keer op het podium staat, dan zou dat wel helpen, maar het is geen pure noodzaak om binnen te lopen.
Kazuki is op Spa klaarblijkelijk behoorlijk gecrashed en heeft een gebroken ruggewervel er aan over gehouden. Ligt in Verviers nu.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een geweldige discussie weer. Is er nog nieuws?
Best apart, voor één race een compleet nieuw bodywork ontwikkelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:25 schreef Fir3fly het volgende:
Als we het dan toch over WEC hebben, development in het seizoen:
[ afbeelding ]
Het draait natuurlijk allemaal om Le Mans. Één van de drie Audi's rijdt nog met de Silverstone configuratie.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Best apart, voor één race een compleet nieuw bodywork ontwikkelen.
Tja... heb ook zeer sterk het idee dat Giedo zeker net zoveel had kunnen laten zien in de Sauber. Was denk ik de Nr1 NL´er geweest in kampioenschap tot nu toe, maarja telt helaas niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:38 schreef opreis het volgende:
Zoveel heeft Nasr nou toch ook weer niet laten zien? Kan me weinig goede acties van hem herinneren. Die ferrari motor is natuurlijk de reden dat sauber nu punten scoort.
Ja, maar dat bedoel ik natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max loopt al aardig "binnen". Naar verluidt vangt ie dit jaar zo een slordige 480.000 euro.
Ik denk dat er maar zeer weinig 17 jarige ter wereld zijn die dergelijke bedragen verdienen
Jan Modaal moet daar ongeveer 14 jaar voor werken
Als de motor van Max niet drie keer kapot was gegaan....quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:41 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... heb ook zeer sterk het idee dat Giedo zeker net zoveel had kunnen laten zien in de Sauber. Was denk ik de Nr1 NL´er geweest in kampioenschap tot nu toe, maarja telt helaas niet.
In Bahrein was iets mis met ERS + batterij.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als de motor van Max niet drie keer kapot was gegaan....
Dat racing is best lachen ja, zie ik ook weer eens DTM bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Ben toch wel blij dat ik voor sport1 ben gegaan. Nu ook weer mooie beelden
quote:McLaren Honda will run a revised livery from next weekend’s Spanish GP, sources close to the team have indicated.
The original 2015 livery caused a stir when it was first revealed due to its similarity to previous incarnations, although Ron Dennis insisted at the Jerez test in February that it reflected McLaren and not Mercedes heritage.
He said it would only change if there was a sound commercial reason – but then added that it would indeed change at some stage. He admitted that there had been a debate about it in the McLaren camp.
“We’ve got the same thing inside [the company],” Dennis said at the time. “You’ve got people who say ‘Why don’t we make it orange?,’ and I say, ‘Why?’ ‘That was the old colour of McLaren.’ ‘Well yeah you just said it, why the hell do we want to go backwards?’ Then what do you do? Do you create an aesthetically pleasing design? For what purpose do you produce an aesthetically pleasing design?
“This is the livery of McLaren, it’s always been a combination of these colours, and it will only change for commercial reasons, it wont change just to make a few people in the company happier because they want it orange, or they want it yellow. We tried to put a bit more of our real colour, which is dayglo.
“Fluorescent red is our colour. We’ve got more heritage in fluorescent red than any other colour. But again what I prefer to do is put a stylish design and as we evolve… it will be far more recognised if we suddenly come out with a light green car for the following reason, you’ll all go, yeah they’ve got a big amount of money coming in. Why would you react to Twitter?
Asked by this writer about the widespread association of the livery with Mercedes he said: “The car’s got a minimal amount of mirroring on it, I wouldn’t even call it silver. You’re voicing an opinion which lots of people voice, in the company, on Twitter, everything. But that’s a problem without a solution. Yes we could change colour, yes we could do something more daring, we could all these things, but give me a reason why? And if it’s just to aesthetically more pleasing, that’s not enough reason to me.”
However, pressed on the Mercedes connection, he finally admitted: “It will change, but I’m not going to say when…”
Zozo Max na 4 races waarvan 3x de wagen het begaf al afschrijven en op naar het volgende talent?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:22 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Precies, binnen nu en een paar maanden keihard scoren!
Of in de reeks Jos, Christian, Robert, Lammers, Guido, Frijns en noem maar op blijven hangen. Stuk voor stuk mennekes die prima hun best gedaan hebben en hard gewerkt hebben en het misschien wel verdiend hadden, maar de waarheid is anders en keihard.
Ik houd me nu vast aan Michael van de Mark (SBK). Ook weer gezien op Assen. Dat is een ACE, waar we in NL wat van kunnen verwachten.
quote:
Whut.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:27 schreef Izzy73 het volgende:
Die knakkers zaten alleen in de F1 omdat ze geld meebrachten maar racebloed hebben ze niet.
Ah sorry, ik ken Frijns niet zo goed, ik had hem er beter niet bijgezet. Dat icoontje was vooral bedoeld voor Albers en van der Garde (sorry).quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Whut.
Frijns is (samen met Max en Nyck de Vries) toch wel een van de grotere talenten van NL'se bodem van de afgelopen jaren. De reden waarom dat Robin het niet gehaald heeft is juist dat ie geen geld mee bracht
Kans is groot geweest dat als (jaja, als) ie Red Bull de deur niet had gewezen na zijn FR3.5 titel (zijn derde op rij sinds zijn rookie jaar in de Formule BMW !!) hij het plaatsje van Vergne of Kvyat had bemachtigd.
Destijds leek het een prima beslissing, hij werd immers FR2.5 kampioen dat jaar. Daarna speelde geld hem aan parten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:41 schreef Llotyhy het volgende:
Ik durf wel te beweren dat als Frijns wat slimmer en handiger was omgegaan met zijn kansen (en een wat beter management zou ook niet vervelend zijn geweest) hij nu in de Red Bull zou rijden naast Ricciardo.
Lullig voor die jongen, maar aan de andere kant is het wel een beetje eigen schuld ook.
Leuk voor McLaren, maar ik denk niet dat andere kleurtjes de wagen sneller makenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:33 schreef LWD-Godius het volgende:
McLaren wellicht met aangepaste kleurstelling in Spanje:
McLaren to debut new livery in Spain
[..]
Ditquote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:41 schreef Llotyhy het volgende:
Ik durf wel te beweren dat als Frijns wat slimmer en handiger was omgegaan met zijn kansen (en een wat beter management zou ook niet vervelend zijn geweest) hij nu in de Red Bull zou rijden naast Ricciardo.
Lullig voor die jongen, maar aan de andere kant is het wel een beetje eigen schuld ook.
Mwah, hij had er gewoon voor moeten gaan. hij dacht dat je in het middenveld in kon stappen zonder knaken, viel toch effe tegenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Destijds leek het een prima beslissing, hij werd immers FR2.5 kampioen dat jaar. Daarna speelde geld hem aan parten.
Dat denk ik ook. Zonde.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit [ afbeelding ]
Het is niet zijn talent, maar zijn attitude dat 'm parten speelde.
Dat gebeurde ook, alleen kwam dat team daarna zelf in financiele problemen, waardoor ze hem weer aan de kant geschoven hebben.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, hij had er gewoon voor moeten gaan. hij dacht dat je in het middenveld in kon stappen zonder knaken, viel toch effe tegen
Dat bedoel ik dus, viel toch effe tegen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gebeurde ook, alleen kwam dat team daarna zelf in financiele problemen, waardoor ze hem weer aan de kant geschoven hebben.
quote:Do you love Formula One? Do you speak English and German fluently? Do you like being in front of the camera? If the answer is “Yes, yes and yes again!” then this could be the chance of a lifetime! All you need to do is film a one minute video telling us a bit about yourself and why you love F1. Then, upload it to YouTube, send the link to media@shortformmedia.london and you (yes, YOU!) might just find yourself interviewing Lewis Hamilton, Nico Rosberg and the MERCEDES AMG PETRONAS crew as our new presenter! The deadline is Tuesday 19 May so get filming and good luck!
Ja, dat is bij mij ook wat roestig geworden in de loop der jaren, maar het is nog altijd stukken beter dan mijn Frans. Dat is werkelijk niet om over naar huis te schrijvenquote:
Bij mij is het nooit iets geweest, denk ook niet dat het bij Engelsen veel beter isquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, dat is bij mij ook wat roestig geworden in de loop der jaren, maar het is nog altijd stukken beter dan mijn Frans. Dat is werkelijk niet om over naar huis te schrijven
Je sais pasquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij mij is het nooit iets geweest, denk ook niet dat het bij Engelsen veel beter is
Dat moest ik al door translate halenquote:
Op school leer je: Je ne sais pas (ik weet het niet), maar Fransen laten de eerste ontkenning wel eens achterwege, zo heb ik laatst geleerd van een Fransmanquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat moest ik al door translate halen
Nederlands en Engels, meer heb ik niet nodig.
quote:McLaren has released the first pictures of the livery that the MP4-30 will run with from this weekend's Spanish GP.
As previously reported the chrome/silver look that the car started the season with has now been replaced by darker hue, while there is also now more red.
Yesterday a team spokesman told this blog: "We have revised our car's livery, improving its visual impact, optimising it for not only bright sunshine but also for the floodlights increasingly used in twilight and night races.
"The result is a dynamic, predatory, graphite-grey colouration, complemented by McLaren-dayglo 'Speedmarks' and keylines, reducing the reflection issues caused by our latest chrome-silver treatment."
Ik vind het wel een verbetering ten opzichte van de vorige livery Nog steeds niet echt fantastisch maar zeker wel beterquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:27 schreef sasquatsch het volgende:
Het nieuwe uiterlijk van de McLaren:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef LWD-Godius het volgende:
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜
Nu je het zegt ja Was die zwarte HRT livery alweer vergetenquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef LWD-Godius het volgende:
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜
quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:33 schreef LWD-Godius het volgende:
Leuke marketingtermen maar een HRT-kleurstelling is een betere omschrijving. 😜
Dat is toch de 2e taal in Argentina?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:41 schreef flipsen het volgende:
Ik kon me aardig redden in het Frans. Totdat ik naar Argentinië emigreerde en het Spaans het Frans compléét verdrongen heeft. Kan niet eens meer tot 10 tellen, echt bizar Oh ja, en Duits weiger ik te spreken (al versta ik het zonder problemen).
Er is daar zo'n 70 jaar geleden plotseling wel een instroom van Duitstaligen geweest....quote:
quote:
Hier zij-aan-zij:quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:55 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Inderdaad, nu je het zegt...
Mooie woorden van Luca. Zo zonde van Schumacherquote:„Als ik zie hoe het Michael nu vergaat, krijg ik een brok in mijn keel. En ik vind het heel erg, want hij was een belangrijk persoon in mijn carrière.“
Ja dikke doei he! Uiteraard werd er geneukt! Had ik jullie mooi tuk! Whoehahahaquote:Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:
Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend
Ja, door Brennie wel jaquote:Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dikke doei he! Uiteraard werd er geneukt! Had ik jullie mooi tuk! Whoehahaha
Het schijnt blauw te zijnquote:Op woensdag 6 mei 2015 22:03 schreef Geralt het volgende:
Ik vind hem wel mooi, hoop alleen dat ie zwarter is dan op de foto, maar ik denk dat het meer grijs is in het echt ipv zwart.
Ok, maar dit wisten we toch al (dan heb ik het niet over jouw weekend )quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)m-maar-crash/n/66263
[..]
Mooie woorden van Luca. Zo zonde van Schumacher
Ik weet nog goed waar ik was toen ik het hoorde. Op een romantisch weekendje weg met Brennie in een strontduur hotel. Vlak voor we er aan kwamen was het op het nieuws dat hij een ongeluk had gehad en met spoed naar het ziekenhuis en alles.
Dat romantisch weekend liep uit op tv/telefoon/tablet kijken en hopen op betere berichten die helaas uitbleven. Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend
Dat zo een icoon zo moet eindigen. Enorm triest
KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerktquote:
Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef alwaysonhold het volgende:
70% van de auto bij Ferrari is nieuw de komende race. Indrukwekkend http://www.f1today.net/nl(...)procent-van-de-auto/
geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vindenquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerkt
Ze noemen het zelf graphite-grey.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vinden
quote:A spokesman described the new design as "a dynamic, predatory graphite-grey colouration, complemented by McLaren day-glow 'speedmarks' and key lines".
gokje, ze gaan 0,1 tot 0,2 seconde sneller per rondje. Mercedes had die voorsprong en gaat met hun pakket ook weer 0,1 seconde voorsprong op vooruit. Mercedes blijft dus bovenliggende partij. Wordt spannend...quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef flipsen het volgende:
[..]
Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...
Mercedes is qua updates angstvallig stil.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:14 schreef twiFight het volgende:
De kans dat een team opeens zoveel verbetert dat Mercedes echt in gevaar komt is natuurlijk klein. Maar het is prima mogelijk dat een of twee teams voor podiumplekken kunnen gaan strijden (wat Ferrari al kon) en meerdere races kunnen gaan winnen.
Als de auto 70% anders is dan verwacht ik er komende race nog niet zo veel van. Het lijkt me sterk dat alles direct perfect werkt, maar over een race of 3/4 zullen ze wel significant sterker zijnquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Mercedes is qua updates angstvallig stil.
Die kijken kat uit de boom en winnen gewoon. Dat bij Ferrari de auto echt 70% anders qua auto lijkt me ook sterk. Dan heb je het echt over een b spec auto.
klopt, maar ze zijn wel flink wakkergeschud door Ferrari dat fors dichterbij gekomen is en er voor zorgt dat ze vaker naar hun max moeten gaanquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
Ik dacht dattie GP3 ging doen toch?quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:
http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
Aye, maar strategisch is het beter als je zoveel mogelijk weet van wat de concurrentie gaat doen en hoever ze op je zijn ingelopen voordat je je eigen tokens besteedt. Alhoewel ze ook niet tot de laatste race gaan wachten, want dan kun je weer bijna geen real life data verzamelen over de resultaten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.
Toch nog een stapje vooruit. Ik vond het al zo idioot dat zo'n talent niet opgepikt werd.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:
http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
OK, heb ik het niet goed gelezen of die schrijver het niet goed gezienquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf graphite-grey.
[..]
Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.quote:Mercedes
Tuesday: Nico Rosberg; Wednesday: Pascal Wehrlein
Ferrari
Tuesday: Raffaele Marciello; Wednesday: Esteban Gutierrez
Red Bull
Tuesday: Daniil Kvyat; Wednesday: Pierre Gasly
Williams
Tuesday: Felipe Massa; Wednesday: Alex Lynn
McLaren
Tuesday: Oliver Turvey Wednesday: Jenson Button
Lotus
Tuesday: Pastor Maldonado; Wednesday: Jolyon Palmer
Force India
Tuesday: Pascal Wehrlein; Wednesday: Nick Yelloly
Toro Rosso
Tuesday: Pierre Gasly; Wednesday: Carlos Sainz Jr
Sauber
Tuesday: Marcus Ericsson; Wednesday: Raffaele Marciello
Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoordquote:Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
Line-up voor de 2-daagse test van morgen en overmorgen in Barcelona:
[..]
Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.
Rijdt dit seizoen in de GP2 (bij het satellietteam van FI, Hilmer), Vorig jaar GP3 en daarvoor o.a WSR Formule Renault 3.5quote:Op maandag 11 mei 2015 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoord
quote:Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaadquote:Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:24 schreef Wolve000 het volgende:
Wat velen natuurlijk niet hebben gemerkt is het verschil in bandenstrategie:
Verstappen reed medium - hard - hard
Sains reed medium - hard - medium
En Verstappen was dus de enige in het hele veld die twee keer de harde banden gemonteerd heeft gekregen.
Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld.quote:Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....
Waarom geen R1200GS?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
Lekker offtopic!quote:
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Lekker offtopic!
Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven.
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed).quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:27 schreef Wombcat het volgende:
Dan krijg je weer van die sprintraces En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg .
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken.
2010 en 2012 waren prima seizoenen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.
Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk .
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet.quote:
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Freudie het volgende:
T.a.v. fuel flow restrictions:twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.
Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Niet alleen de banden, ook de aerodynamica, waardoor je met meer snelheid en hogere toerenaantallen aan de rechte stukken kunt beginnen. Toch zie ik ze ook dan de 15.000 nog niet aantikken door de beperking in de stroomsnelheid van de brandstof.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Dat weten we al sinds 2011.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
Nee, dat komt omdat ze anders boven de fuel flow limiet komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.quote:
Die banden is best interessant idd, aangezien je ook een zachtere compound kunt kiezen en een stop extra bijv.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:48 schreef wimderon het volgende:
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.
Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.
Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
F1 is saai.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 00:19 schreef Marks het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.
Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
quote:May 18 Germany's Audi has no plans to enter Formula One, the company said on Monday, seeking to end speculation that the sportscar maker was tempted to broaden its commitment to motor racing.
"This is not a topic for us," a spokesman for the premium brand, which is owned by Volkswagen, said.
German daily Handelsblatt on Monday reported that Audi Chief Executive Rupert Stadler had ruled out an entry into Formula One after speculation of a partnership with former champions Red Bull.
"Formula One needs to solve its problems on its own," Handelsblatt quoted Stadler as saying in its Monday edition. The sport, in which Ferrari and Mercedes race, is seeking to make cars faster and louder again to maintain its allure.
Last week Stadler was quoted as saying Formula One remained an option for Audi. He told Britain's Auto Express magazine website that "in life you must keep things open", in response to a question about the sport.
There has long been speculation about whether Audi might be tempted into Formula One, and it increased after Volkswagen's Chairman Ferdinand Piech quit last month.
Piech was seen as being strongly opposed to Formula One where top teams have annual budgets of over $200 million.
ADVERTISING
Audi competes in the Le Mans annual endurance race, the German Touring Car series and the fledgling Formula E competition for electric powered cars.
Nee, ze doen mee aan het WEC waar Le Mans een onderdeel van is. Bah, pers.quote:Audi competes in the Le Mans annual endurance race
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijkquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
Uiteraard.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Arme Bianchi Die had volgend seizoen in een rode bolide kunnen zitten...quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.
Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
Hulk rijdt volgend seizoen in de WEC, die is wel klaar met de F1 volgens mijquote:
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hè?quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag.
Ik kan me niet voorstellen dat zij een contract kunnen opstellen waarbij je niet naar een ander team mag, zonder dat ze je moeten doorbetalen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag.
Liuzzi.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hè?
Hm. Het zou kunnen...
Vergne zit nu bij Ferrariquote:Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hè?
Hm. Het zou kunnen...
Nou.... bekijk resultaten van zijn laatste seizoen maar eens, hoe hij zijn teamgenoot overklaste, nog altijd een raadsel waarom hij opeens weg moest bij Renaultquote:
http://www.espn.co.uk/f1/(...)ears-fernando-alonsoquote:Fernando Alonso says the plans laid out by Formula One's Strategy Group last week are proof F1 has been going in the wrong direction for the last few years.
In an attempt to halt the decline in viewing figures both on TV and at the track, the Strategy Group put forward proposals for a shakeup in the regulations from 2017 onwards. The main aim is to increase the speed of the cars by as much as five or six seconds, while re-introducing refueling to spice up races. Refueling was banned in 2010 while lap times have been getting slower since their peak in 2004.
Alonso said all F1 needs in 2017 is more testing and the sport will be back to where it was in the late 2000s.
"If the tests come back we will have similar rules to seven or eight years ago, which means the last four or five years we have been going in the wrong direction," he said.
Asked if he really felt F1 had taken the wrong direction, he added: "I think the grandstands tell us."
Alonso believes the return of refueling will open up strategies and add an element of randomness.
"Probably it will open some kind of strategy imagination that could help you in some of the races if you can choose whatever fuel you can start on or do the first stint with. Things like that helped in the past. I remember in 2003 getting some pole positions with half of the fuel of the others and then in the race you see what happened. The first ten laps you are leading the group and it may rain or have a safety car, many things can happen that will change the weekend.
"If not, if you gave me a piece of paper and a pen, I will put you the grid order for here, Canada and Austria. I will miss one or two positions, but this is what probably the fans are not welcoming now."
Asked when he last felt he was pushed to the limit physically and mentally, Alonso added: "I think 2005. In 2005 the cars were eight seconds quicker. In Malaysia this year the engineers made a calculation that the winner this year compared to the winner in 2006 was six laps slower - so he would have been lapped six times. When you are six or seven minutes in a race, or eight seconds per lap quicker than this year's car that is very demanding physically and mentally and everything was pushed to the limit. This was maybe ten years ago."
Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.
"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007. In 2006 the tyres were amazing for both companies because they push each other to the limits of a superfast tyre that was able to do even the whole race distance in 2005 and then in 2007 with only Bridgestone the tyres were a completely different thing.
"For sure Bridgestone at that time made a step backwards and relaxed a little bit. You could still push because they had some experience and technology from the competition, so I think that would be good for F1. Also with strategy, if you have a tyre that is good in qualifying and bad in the race and vice-a-versa. Some circuits suit some companies more than others, so you can mix a little the results and people will welcome that."
When asked if he would like to sit on the Strategy Group, Alonso answered: "No! I'm too radical. You need some common sense there, eh?"
Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.
Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
Ik heb ook wel eens ergens een uitsprak van Bernie gelezen over dat jonge kijkers hem helemaal geen moer interesseren omdat die toch geen geld hebben. Dat is ook precies het probleem, Bernie weet zelf ook wel dat hij binnenkort een tuintje op zn buik heeft dus die wil op korte termijn nog zo veel mogelijk eruit halen. In plaats van dat je het aantrekkelijk houd ook voor jongen kijkers, die worden vanzelf wel oud en rijk en ondertussen heb je een groter publiek. Maarja, daar kan hij niet meer van profiteren danquote:Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.
De eerste groep mis je sowieso als je het achter een decoder stopt. De tweede en derde zullen niet zo snel gaan betalen voor iets waarvan ze nog niet weten of het leuk is.
Is hij eindelijk gestop met rappen, gelukkig!quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:15 schreef tong80 het volgende:
Max Verstappen heeft bij de eerste
training voor de grote prijs van Monaco
de tweede tijd gerealiseerd.Alleen de
Britse Mercedes-coureur Lewis Hamilton
was rapper dan de 17-jarige Verstappen.
Verstappen is de enige deelnemer die de
baan alleen van de simulator kent.De GP
van Monaco wordt zondag verreden.
Geld, hogere prijzen en economische teruggang, is mi ook inderdaad the main issue waardoor de populariteit tanende is. Daarbij is het toch godgeklaagd dat je tot een paar jaar terug alle races gratis kon zien op tv en tegenwoordig niet meer? Wat een vooruitgang, not.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.
Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
En wat is daar de oorzaak van?quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
Goh, in welke jaren is Alonso ook weer kampioen geworden..?quote:Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.
"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007.
Bij de A1GP, GP2 zag je dat vaak dezelfde teams wonnen met "hetzelfde" materiaal.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:06 schreef Racingnews365 het volgende:
Alonso heeft wel gelijk. Ja, Formule 1 is altijd duur geweest voor de fans, maar de sport achter de decoder en de nieuwe regels die het maken tot ene saaie anderhalf uur durende optocht hebben er wel voor gezorgd dat er minder mensen naar F1 kijken.
Terug naar de Formule 1 waarin rijders weer echt kunnen racen. Schumacher en Hakkinen hadden vaak leuke gevechten, of Schumacher en Montoya. Er waren maar 2 seizoenen van de 11 seizoenen van SChumacher bij Ferrari waarin hij domineerde. De andere seizoen had hij altijd een concurrent van een ander team zoals Villeneuve, Hill, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso etc.
Formule 1 zal niet makkelijk spannend te maken zijn, want alleen met terugdringen van electronica en veel lagere budgetten, of met meer standaard onderdelen worden de verschillen kleiner. Dat willen Ferrari en Mercedes niet.
Dat is ook het grote verschil met Indycars: Daar zijn 3 motorleveranciers en zijn er geen autofabrikanten met complete teams actief. De teams vinden het prima om gelijke wagen te hebben.
quote:The father of Jules Bianchi says he is still hoping for a miracle but admits the situation is "stagnant" and that the family is preparing for the worst.Bianchi, 25, has been unconscious since crashing into a recovery vehicle during last October's Japanese Grand Prix.
"While there's life, there's hope, even though after a while you are hoping for a miracle," Philippe Bianchi said. "Every day the phone is by our side. When we get up, we think of Jules' life but we think also of his death."
Speaking to French television station Canal+, he added: "We have to think about death because we are in a situation where we know a lot of things can happen. It's terrible.
"In neurological terms, I'm not sure he is able to do much now.
"The situation is stagnant. Jules' neurological progress is not what we would like it to be."
It is almost a year since Bianchi claimed Marussia's first - and to date only - points in F1 with a ninth-placed finish at the Monaco Grand Prix.
Philippe Bianchi was speaking just days before this year's race around the principality, situated some 15 miles from where Jules Bianchi is being cared for in a Nice hospital."The first thing is that Jules is alive - that's the most important thing for us," his father added. "He's fighting with the weapons that he has. Seeing him fighting gives a lot of hope to his loved ones, and it's important for us."
Marussia went into administration at the end of last season but were subsequently reformed and are now known as Manor. Manor's return to Monte Carlo this week is being observed by team members with red wristbands bearing 'JB17', remembering Bianchi and his chosen race number.
Nou die zien we ook nooit meer hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik wou t net posten ook van Jules... Ziet er uitzichtlozer uit als bij MSC
http://www1.skysports.com(...)ondition-as-stagnant
Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Raikkonen zal waarschijnlijk bij Ferrari blijven volgend jaar
Prima 2e coureurquote:Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.
sprookjesquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Die kan tenminste nog enigzins glimlachen als die ze kinderen of vrouw hoort (als we de verhalen mogen geloven). Ik hoef m ook niet perse te zien als je t niet erg vind
Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.quote:
Hij spreekt ook Nederlands maar de Hulk is te groot (qua lengte) voor de topteams.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.
Lijkt me ook.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
Men vindt het blijkbaar seksistisch of zo. Ik zou zeggen gewoon allebei. Hebben de vrouwen ook wat om naar te kijken.
Allemaal de schuld van Lewisquote:Op woensdag 27 mei 2015 21:07 schreef twiFight het volgende:
Waar is dat hele gezemel nou mee begonnen? Ik heb nog nooit iemand een probleem horen hebben daarmee.
Geen wonder dat die zich stil houdt over de crash van Maxquote:
Nasr en Massa willen zelf vergeleken worden met Senna en niet een snotneus uit Nederland dat net komt kijken. Pure jaloezie van 2 coureurs die niks bereikt hebben. Kijk een Hakkinen kun je wel serieus nemen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 23:52 schreef VacaLoca het volgende:
Top dat uitgerekend Hakkinnen opkomt voor Max en stelt dat de straf onterecht is.
Nasr en Massa.. Wat zijn Brazilianen toch vaak kneusjes.
quote:De kans bestaat dat Max Verstappen én Carlos Sainz junior al komend seizoen doorschuiven van satellietteam Scuderia Toro Rosso naar Red Bull Racing. Beide debutanten in de Formule 1 maken dit seizoen grote indruk, ook op de teamleiding van Red Bull. Volgens een bron binnen Red Bull is vervanging van de huidige line-up (Daniel Ricciardo en Daniil Kvyat) wel degelijk een optie.
Hoewel hij uitgerekend zondag in Monaco zijn beste resultaat van het seizoen boekte (vierde) ligt vooral de Rus Kvyat onder vuur vanwege tegenvallende prestaties. Daarnaast zou hij slecht binnen het team liggen. Het wordt hem onder andere aangerekend dat ook hij voor het seizoen kritisch was over het besluit van de Red Bull-leiding om de jeugdige Verstappen aan te trekken. Het was bovendien opmerkelijk dat alleen Ricciardo, Sainz en Verstappen in Monaco werden ingezet voor commerciële activiteiten voor Red Bull.
In de Formule 1 beginnen de transfergeruchten ('silly season') ieder jaar eerder. Zo zou Ricciardo in de belangstelling staan van zowel Williams als Ferrari. Bij die laatste renstal oriënteert men zich op de markt met het oog op een mogelijk afscheid van Kimi Räikkönen. Ook de Fin Valtteri Bottas (Williams) zou een van zijn de kandidaten voor die aanstaande vacature zijn. Het contract van Ricciardo bij Red Bull loopt na dit seizoen af.
Telegraaf heeft het wel vaker bij het rechte eind als het om Verstappen gaat.quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:34 schreef nils7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)x_Verstappen___.html
kern van waarheid?
[..]
hier kunnen ze ook niet fout gaan, ze beginnen met: "De kans bestaat".quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Telegraaf heeft het wel vaker bij het rechte eind als het om Verstappen gaat.
Kan, maar het silly season is één grote speculatie die qua media alleen bedoeld is om zoveel mogelijk clicks binnen te slepen voor geld. Of iets waar is of uberhaupt zin heeft te melden is voor hun geen factor. Genoeg kranten en blogs die over 4 rijders zeggen dat ze "misschien wel naar <team X>" gaan. Ja, dan heb je vanzelf ook wel eens gelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Telegraaf heeft het wel vaker bij het rechte eind als het om Verstappen gaat.
Jos Verstappen had na de race gezegd in China dat optie B of 2 steeds meer realistisch wordt. Ik denk dat hij hiermee bedoeld dat als max het goed doet in seizoen 1 hij gewoon kan doorshuiven naar red bull. Want daar hebben ze ook een contract mee.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kan, maar het silly season is één grote speculatie die qua media alleen bedoeld is om zoveel mogelijk clicks binnen te slepen voor geld. Of iets waar is of uberhaupt zin heeft te melden is voor hun geen factor. Genoeg kranten en blogs die over 4 rijders zeggen dat ze "misschien wel naar <team X>" gaan. Ja, dan heb je vanzelf ook wel eens gelijk.
Max kan die druk makkelijk aan. Daar maak ik me geen zorgen over. Anders had hij de F1 kans wat uitermate vroeg kwam, ook niet zo snel genomen. En laten we eerlijk zijn, dit seizoen is Red Bull tot nu toe ook maar een subtop team.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:43 schreef Rossdale het volgende:
Ik geloof niet dat Ricciardo zomaar bij Red Bull weg zou gaan en Kvyat heeft vooral veel pech gehad, net zoals vorig jaar met de Torro Rosso. Hoe graag ik Max ook in een Red Bull zou zien... het zou niet goed zijn als Red Bull nu beide rijders zou afschrijven, als dat hun filosofie geworden is (Webber, Coulthard en Vettel hebben toch lang uitgemaakt van het team) om rijders zo snel de deur te wijzen dan is dat ook niet echt positief voor de toekomst van Max.
Maakt hij te veel foutjes is hij net zo snel exit als deze twee heren.
Nee laat Max hierna nog maar een jaartje in de TR zitten, het is makkelijker om met een middelmatige auto leuke dingen te laten zien dan met een competitieve auto continu presteren.
Ja maar de verwachtingen zijn veel hoger van dat team. De TR en RB zijn dit seizoen vergelijkbaar maar de TR's presteren goed terwijl de RB's slecht presteren. Ik ben dus ook blij dat Max dit seizoen in een TR zitquote:Op donderdag 28 mei 2015 09:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Max kan die druk makkelijk aan. Daar maak ik me geen zorgen over. Anders had hij de F1 kans wat uitermate vroeg kwam, ook niet zo snel genomen. En laten we eerlijk zijn, dit seizoen is Red Bull tot nu toe ook maar een subtop team.
Als Max echt de nieuwe Hamilton/Schumi/Senna is dan kan hij het echt makkelijk aan. Kijk naar een Hamilton die debuteerde bij een topteam. Hij maakte het gelijk waar bij McLaren, Verstappen heeft straks al een jaar f1 seizoen voorsprong tegenover een Hamilton.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja maar de verwachtingen zijn veel hoger van dat team. De TR en RB zijn dit seizoen vergelijkbaar maar de TR's presteren goed terwijl de RB's slecht presteren. Ik ben dus ook blij dat Max dit seizoen in een TR zit
Nou niet helemaal he. Op het meest cruciale moment eigenlijk ging het mis.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:09 schreef alwaysonhold het volgende:
Hij maakte het gelijk waar bij McLaren
Haha, ik vond het een indrukwekkend debuut seizoen van Hamilton in 2007quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou niet helemaal he. Op het meest cruciale moment eigenlijk ging het mis.
Dat wel, maar niemand had verwacht dat hij Alonso zo goed partij zou geven. Hamilton presteerde dat seizoen boven verwachting. En hij maakte het missen van de titel het jaar erop goed.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou niet helemaal he. Op het meest cruciale moment eigenlijk ging het mis.
Al had hij daar toen wel mazzel dat op Interlagos de Toyota van Glock nauwelijks meer vooruit kwam in de regenquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wel, maar niemand had verwacht dat hij Alonso zo goed partij zou geven. Hamilton presteerde dat seizoen boven verwachting. En hij maakte het missen van de titel het jaar erop goed.
Het hoeft toch helemaal niet zo snel, laat Red Bull eerst maar weer eens met een kans hebbende wagen komen, dat lijkt me voor volgend jaar uitgesloten, dan kan je beter in de luwte je rondjes blijven maken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:12 schreef alwaysonhold het volgende:
Opvallend. Zelfs de verfoeide crash van Verstappen wordt door de heer Marko helemaal goed gepraat. Max zoiezo volgend jaar in de Red Bull zeg ik!
Hoezo volgend jaar uitgesloten? Stel ze maken weer een ouderwets goed chassis, en de Renault motor gaat eindelijk weer eens een beetje meedoen. Dan heb je toch gewoon weer een top 5 wagen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het hoeft toch helemaal niet zo snel, laat Red Bull eerst maar weer eens met een kans hebbende wagen komen, dat lijkt me voor volgend jaar uitgesloten, dan kan je beter in de luwte je rondjes blijven maken.
Nee, want als het niet (of minder hard) regende was hij niet naar de pits gegaan en alsnog vijfde geworden. En Spa had al aangetoond dat het loonde om naar de pits te gaan omdat je in 2 ronden die 20 seconden achterstand goed kon maken (toen Hamilton wel buiten bleef ).quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Al had hij daar toen wel mazzel dat op Interlagos de Toyota van Glock nauwelijks meer vooruit kwam in de regen
top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je meequote:Op donderdag 28 mei 2015 10:36 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Hoezo volgend jaar uitgesloten? Stel ze maken weer een ouderwets goed chassis, en de Renault motor gaat eindelijk weer eens een beetje meedoen. Dan heb je toch gewoon weer een top 5 wagen?
Met een top 2 wagen hoef je elke GP maar maximaal 1 inhaalactie te doenquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee
De afgelopen race is de enige keer dat ze in de top 5 zijn geëindigd. Ik bedoel een wagen die iedere race rond de top 5 kan meedoen. Monaco was een uitschieter, in Canada zullen de Renault teams het weer moeilijk hebben in verband met de lange rechte stukkenquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee
Normaal gesproken zit Williams er nog voor, dus is het eerder top 7.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
top 5 wagen? Dat zijn ze nu toch ook, met een top 2 wagen doe je mee
nee 2, je hebt er 2 van hèquote:Op donderdag 28 mei 2015 10:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met een top 2 wagen hoef je elke GP maar maximaal 1 inhaalactie te doen
Een top 2 wagen heb je er 2 van ja, maar zelf zit je dan in 1 van die 2 hequote:
nee want van iedere auto zijn er 2 dus in een top 2 wagen is plek 4 het minste wat je zou moeten halenquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een top 2 wagen heb je er 2 van ja, maar zelf zit je dan in 1 van die 2 he
Je hebt een topteam. Zoals Mercedes nu. Die hebben 2 auto's. Zowel Nico als Lewis zitten nu in een top 2 auto.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee want van iedere auto zijn er 2 dus in een top 2 wagen is plek 4 het minste wat je zou moeten halen
nee in een top1 auto, waar je dus maximaal plek 1 mee kan halen en minimaal plek 2 zou moeten halenquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je hebt een topteam. Zoals Mercedes nu. Die hebben 2 auto's. Zowel Nico als Lewis zitten nu in een top 2 auto.
Een top1 auto is er maar 1 van. Namelijk die wat wint. Een top 2 auto is de andere auto van hetzelfde team.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee in een top1 auto, waar je dus maximaal plek 1 mee kan halen en minimaal plek 2 zou moeten halen
nee want van iedere auto zijn er 2, dus heeft Mercedes 2 potentiele winnaars, dat er maar 1 kan winnen is wat andersquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een top1 auto is er maar 1 van. Namelijk die wat wint. Een top 2 auto is de andere auto van hetzelfde team.
Vergeet niet de vele next-senna-talenten die het nog niet hebben gemaakt of nooit hebben gemaakt:quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:44 schreef Geralt het volgende:
En het supertalent van morgen kan volgende week compleet vergeten zijn. Bij wijze van spreken dan.
Voor nu is het vooral genieten dat we weer een Nederlandse F1 coureur hebben die een potje kan sturen. Want laten we eerlijk zijn, Max heeft (veel) meer talent dan een Albers, een Doornbos of een vd Garde. Dat moge duidelijk zijn.
Bovendien vind ik het mooi dat het juist de zoon is van de F1 coureur waardoor ik vroeger F1 ben gaan volgen. Met Jos was het ook altijd gaaf. Diezelfde spanning (en teleurstelling) ervaar ik nu ook weer. En dan bij eentje met dezelfde achternaam. Ik vind het machtig mooi en hoop dat hij ver komt. En dat is koffiedik kijken. Jos was ooit ook een van de grootste aanstormende talenten en we weten allemaal hoe dat af liep
Bottasquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vergeet niet de vele next-senna-talenten die het nog niet hebben gemaakt of nooit hebben gemaakt:
Nico Hulkenberg
Valteri Bottas
Nick Heidfeld
Ricardo Rosset
Robert Kubica
Het is de 2e beste auto van het veld en daarmee moet je minimaal 4e kunnen worden als je teamgenoot voor je staat, minimaal 3e als dat niet zo is..quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Ferrari is volgens jouw logica een top2 auto dus, terwijl ze mazzel moeten hebben om überhaupt 2e te worden?
Heidfeld Dat was eigenlijk op het begin gewoon al een matige coureur, al was ie wel goed in Int. F3000. Bottas is overrated maar gewoon een degelijke coureur die in de beste auto wel mee zou doen om het kampioenschap. Rosset kon er geen reet van, paydrivertje maar dat snapte iedereen wel, enige reden dat dat werd geroepen was omdat ie Braziliaan was.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vergeet niet de vele next-senna-talenten die het nog niet hebben gemaakt of nooit hebben gemaakt:
Nico Hulkenberg
Valteri Bottas
Nick Heidfeld
Ricardo Rosset
Robert Kubica
En dus is het dan een top3 auto. Want de top1 en top2 auto staat voor je. En die is van het top1 teamquote:Op donderdag 28 mei 2015 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is de 2e beste auto van het veld en daarmee moet je minimaal 4e kunnen worden als je teamgenoot voor je staat, minimaal 3e als dat niet zo is..
Is dat niet gewoon de pa van die verzuurde andere JV?quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen 3 wereldkampioenschappen maar een van de betere coureurs die nooit het kampioenschapspodium heeft gehaald (misschien wel de beste!)
Die werd 2e in 1979.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de pa van die verzuurde andere JV?
Ik waag me niet aan die term, die zorgt voor teveel vaagheid en consensus.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
En dus is het dan een top3 auto. Want de top1 en top2 auto staat voor je. En die is van het top1 team
Ik ben wel fan van die kerel, hij heeft vorig jaar toch wat verdomd leuke dingen laten zien. Hij is ook vele malen beter dan Massa, alhoewel die natuurlijk wel over zijn top heen is. Bottas lijkt me nog steeds wel een ideale 2e rijder voor Ferrari, nog jong ook dus kan een behoorlijk tijdje mee.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas
Het begint nu pas tot me door te dringen dat er überhaupt mensen waren die iets in hem zagen.
Hij kan prima rijden, dat is iets wat zeker is, maar echt boven Massa zie ik hem niet uitsteken. Het enige verschil met menig anderen is dat hij geen paydriver is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van die kerel, hij heeft vorig jaar toch wat verdomd leuke dingen laten zien. Hij is ook vele malen beter dan Massa, alhoewel die natuurlijk wel over zijn top heen is. Bottas lijkt me nog steeds wel een ideale 2e rijder voor Ferrari, nog jong ook dus kan een behoorlijk tijdje mee.
Ik las over podium heenquote:
Ik stem Reutemann, Moss, Villeneuve dan.quote:
quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
En dus is het dan een top3 auto. Want de top1 en top2 auto staat voor je. En die is van het top1 team
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |