abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152360402
quote:
9s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)m-maar-crash/n/66263

[..]

Mooie woorden van Luca. Zo zonde van Schumacher ;(

Ik weet nog goed waar ik was toen ik het hoorde. Op een romantisch weekendje weg met Brennie in een strontduur hotel. Vlak voor we er aan kwamen was het op het nieuws dat hij een ongeluk had gehad en met spoed naar het ziekenhuis en alles.

Dat romantisch weekend liep uit op tv/telefoon/tablet kijken en hopen op betere berichten die helaas uitbleven. Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend :@

Dat zo een icoon zo moet eindigen. Enorm triest ;(
Ok, maar dit wisten we toch al :) (dan heb ik het niet over jouw weekend ;))
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:29:29 #122
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152366101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het schijnt blauw te zijn
KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerkt :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_152366108
70% van de auto bij Ferrari is nieuw de komende race. Indrukwekkend http://www.f1today.net/nl(...)procent-van-de-auto/
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:30:42 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_152366145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef alwaysonhold het volgende:
70% van de auto bij Ferrari is nieuw de komende race. Indrukwekkend http://www.f1today.net/nl(...)procent-van-de-auto/
Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 7 mei 2015 @ 13:32:55 #125
176766 zoem
zoemt
pi_152366244
Alle teams komen met uitgebreide upgrades, dus geen enkel team behalve Mercedes is echt 'veilig'.
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:34:57 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152366310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef flipsen het volgende:

[..]

KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerkt :P
geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vinden
pi_152369888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vinden
Ze noemen het zelf graphite-grey.

quote:
A spokesman described the new design as "a dynamic, predatory graphite-grey colouration, complemented by McLaren day-glow 'speedmarks' and key lines".
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152369910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef flipsen het volgende:

[..]

Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...
gokje, ze gaan 0,1 tot 0,2 seconde sneller per rondje. Mercedes had die voorsprong en gaat met hun pakket ook weer 0,1 seconde voorsprong op vooruit. Mercedes blijft dus bovenliggende partij. Wordt spannend...
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:14:30 #129
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152370153
De kans dat een team opeens zoveel verbetert dat Mercedes echt in gevaar komt is natuurlijk klein. Maar het is prima mogelijk dat een of twee teams voor podiumplekken kunnen gaan strijden (wat Ferrari al kon) en meerdere races kunnen gaan winnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152370242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:14 schreef twiFight het volgende:
De kans dat een team opeens zoveel verbetert dat Mercedes echt in gevaar komt is natuurlijk klein. Maar het is prima mogelijk dat een of twee teams voor podiumplekken kunnen gaan strijden (wat Ferrari al kon) en meerdere races kunnen gaan winnen.
Mercedes is qua updates angstvallig stil.
Die kijken kat uit de boom en winnen gewoon. Dat bij Ferrari de auto echt 70% anders qua auto lijkt me ook sterk. Dan heb je het echt over een b spec auto.
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:20:04 #131
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152370370
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:21:11 #132
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152370410
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:16 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Mercedes is qua updates angstvallig stil.
Die kijken kat uit de boom en winnen gewoon. Dat bij Ferrari de auto echt 70% anders qua auto lijkt me ook sterk. Dan heb je het echt over een b spec auto.
Als de auto 70% anders is dan verwacht ik er komende race nog niet zo veel van. Het lijkt me sterk dat alles direct perfect werkt, maar over een race of 3/4 zullen ze wel significant sterker zijn ^O^
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 mei 2015 @ 15:38:54 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152370953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
klopt, maar ze zijn wel flink wakkergeschud door Ferrari dat fors dichterbij gekomen is en er voor zorgt dat ze vaker naar hun max moeten gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152371988
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:

http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
pi_152373651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 7 mei 2015 @ 16:59:57 #136
369251 Geralt
of Rivia
pi_152373704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:

http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
Ik dacht dattie GP3 ging doen toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:00:20 #137
369251 Geralt
of Rivia
pi_152373710
Goed. Eerst de link lezen en dan pas roepen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:05:36 #138
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152373821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.
Aye, maar strategisch is het beter als je zoveel mogelijk weet van wat de concurrentie gaat doen en hoever ze op je zijn ingelopen voordat je je eigen tokens besteedt. Alhoewel ze ook niet tot de laatste race gaan wachten, want dan kun je weer bijna geen real life data verzamelen over de resultaten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152374335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:

http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
Toch nog een stapje vooruit. Ik vond het al zo idioot dat zo'n talent niet opgepikt werd.
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:30:49 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152374397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze noemen het zelf graphite-grey.

[..]

OK, heb ik het niet goed gelezen of die schrijver het niet goed gezien :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2015 @ 14:03:05 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152429651
Hoor net dat de nieuwe livery McLaren zeker een kilogram lichter is dan de vorige. Alle beetjes helpen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152487457
Line-up voor de 2-daagse test van morgen en overmorgen in Barcelona:

quote:
Mercedes
Tuesday: Nico Rosberg; Wednesday: Pascal Wehrlein

Ferrari
Tuesday: Raffaele Marciello; Wednesday: Esteban Gutierrez

Red Bull
Tuesday: Daniil Kvyat; Wednesday: Pierre Gasly

Williams
Tuesday: Felipe Massa; Wednesday: Alex Lynn

McLaren
Tuesday: Oliver Turvey Wednesday: Jenson Button

Lotus
Tuesday: Pastor Maldonado; Wednesday: Jolyon Palmer

Force India
Tuesday: Pascal Wehrlein; Wednesday: Nick Yelloly

Toro Rosso
Tuesday: Pierre Gasly; Wednesday: Carlos Sainz Jr

Sauber
Tuesday: Marcus Ericsson; Wednesday: Raffaele Marciello
Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 11 mei 2015 @ 13:17:49 #144
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152487585
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
Line-up voor de 2-daagse test van morgen en overmorgen in Barcelona:

[..]

Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.
Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoord :X
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152487655
quote:
3s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoord :X
Rijdt dit seizoen in de GP2 (bij het satellietteam van FI, Hilmer), Vorig jaar GP3 en daarvoor o.a WSR Formule Renault 3.5
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 11 mei 2015 @ 14:33:59 #146
65918 IBAZ
broeinest
pi_152489625
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
pi_152489681
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Sport maandag 11 mei 2015 @ 14:38:40 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152489730
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 mei 2015 @ 15:24:14 #149
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152491083
Wat velen natuurlijk niet hebben gemerkt is het verschil in bandenstrategie:

Verstappen reed medium - hard - hard
Sains reed medium - hard - medium

En Verstappen was dus de enige in het hele veld die twee keer de harde banden gemonteerd heeft gekregen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 11 mei 2015 @ 15:28:19 #150
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152491194
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:24 schreef Wolve000 het volgende:
Wat velen natuurlijk niet hebben gemerkt is het verschil in bandenstrategie:

Verstappen reed medium - hard - hard
Sains reed medium - hard - medium

En Verstappen was dus de enige in het hele veld die twee keer de harde banden gemonteerd heeft gekregen.
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:42 #151
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152491328
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit van te voren zo gepland was. Hij zat wel regelmatig in wat verkeer, wat z'n bandenslijtage ook niet verbeterde.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:53 #152
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152491333
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 11 mei 2015 @ 15:55:41 #153
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492003
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:36 schreef Beach het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat bedoel je?
  maandag 11 mei 2015 @ 16:18:20 #154
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492715
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld.
pi_152493599
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
  maandag 11 mei 2015 @ 17:58:54 #156
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152496211
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:12:01 #157
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152514972
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima.

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:05:22 #158
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517417
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
Waarom geen R1200GS?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:10:25 #159
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152517547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Waarom geen R1200GS?
Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:12:53 #160
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:53:21 #161
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_152535173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden.
Feyenoord!!! * Barça
pi_152537532
Volgens mij had Max last van overstuur en snelle slijtage van de achterbanden op medium.
.
pi_152621163
Formula 1 bosses have agreed to bring back refuelling in 2017 as part of a range of measures aimed at making the sport more exciting.
There will also be higher revving and louder engines and changes aimed at making cars "five to six seconds a lap faster", governing body the FIA said.
For 2016, bosses have approved a plan to allow teams free choice of the four available tyre compounds for each race.
The changes still need to be approved by two further legislative stages.

Meer: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32751118
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:27:42 #164
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152621201
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
in a crowd you lose humanity
pi_152621328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:27 schreef Wombcat het volgende:
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed).

Ik vraag me überhaupt af hoe je 'higher revving' en 'louder engines' krijgt zonder de fuel flow restricties aan te pakken. Die restricties zorgen er juist voor dat teams niet boven de 12000 toeren komen (van de toegestane 15000).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152621429
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:46:51 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152621694
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:48:24 #168
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621739
Klinkt goed, als we dus meer power en meer geluid krijgen.
Bijtanken komt er weer aan.
En die banden is ook een goede regel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:53:13 #169
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621864
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58:37 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152621989
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken. Maar met de eeuwige roze bril is men de saaiheid van toen al lang vergeten natuurlijk. Nog even een race cherry picken op youtube en men is weer helemaal overtuigd dat vroeger alles beter was.

Ik kan me de tijden nog goed herinneren dat je zat te duimen voor een motorplof, omdat het enige was dat de hele race kon gebeuren.

Tank stops hoeven van mij niet. Ja, het is een extra factor tijdens de pitstop, maar het maakt de race saaier om te kijken.
Meer toeren en luidere motoren veranderen m.i. weinig aan het karakter van de sport. Zie sasquatsch zijn signature voor een betere verwoording.
Vrije bandenkeuze... ik zie het voordeel nog niet direct, maar laat maar gebeuren, we merken het wel. Uiteindelijk denk ik dat de beste bandenkeuze, die elk team toch in den treure doorrekent, niet veel zal verschillen tussen teams.
Fuel flow aanpassen maakt de sport m.i. ook weer saaier. Leuk dat de ene zijn fuel er doorheen jast en de ander spaart, maar dan heb je dus geen race, maar 20 individuen die over de baan karren. Overigens is die fuel flow limit er mede op aandringen van de teams gekomen.
DRS vind ik een noodzakelijk kwaad maar het verschilt erg per baan hoe goed het uitpakt.

M.i. zouden ze in moeten zetten op het mogelijk maken van dicht op elkaar kunnen racen. Dan heb je ten eerste DRS al bijna niet meer nodig en je krijgt gewoon harde gevechten die 10+ rondes kunnen duren.

Maar aan het einde van de dag ben ik blij dat ze iets proberen. Niets is zo funest (en laf) als helemaal niet veranderen.

Qua kijkersaantallen denk ik overigens dat de regels maar een hele kleine invloed hebben. Regels zijn er altijd geweest. Kijkersaantallen moet je meer in de decoder en circuitprijzen hoek zoeken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:03:42 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken.
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:05:57 #172
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622202
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
2010 en 2012 waren prima seizoenen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:08:35 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

2010 en 2012 waren prima seizoenen.
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:11:17 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622370
Vind het voornamelijk fijn dat er nu minder bespaard hoeft te worden.
Gewoon gassen en wie dat het beste kan wint ipv wie nu het beste kan besparen.
Sparen levert bij de bank ook niks meer op dus waarom in de F1 nog wel.

De keuze aan banden is prima ga je in de race voor compounds die dichtbij elkaar liggen of kies je voor een groter gat er tussen.
Met bijtanken krijg je het zo dat de auto's lichter en sneller gaan.
En door minder restricties op de fuel flow dat de motoren meer power en geluid hebben.
En een goed hybrid systeem levert misschien wel minder fuel op dus die ontwikkeling staat het niet in de weg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:13:02 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Freudie het volgende:
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:14:19 #176
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622450
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:58 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:20:52 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152622796
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:03 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622800
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Niet alleen de banden, ook de aerodynamica, waardoor je met meer snelheid en hogere toerenaantallen aan de rechte stukken kunt beginnen. Toch zie ik ze ook dan de 15.000 nog niet aantikken door de beperking in de stroomsnelheid van de brandstof.

Zolang ze niet meer peut toestaan en de stroomsnelheid iets verhogen zullen dat nog steeds de beperkende factoren zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:25 #181
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152622815
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:31:36 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152623065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
Dat weten we al sinds 2011.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152623538
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
pi_152623609
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Nee, dat komt omdat ze anders boven de fuel flow limiet komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152623773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:24 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152624298
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:48 schreef wimderon het volgende:
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
Die banden is best interessant idd, aangezien je ook een zachtere compound kunt kiezen en een stop extra bijv.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:15:40 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152624376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152624463
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
pi_152640356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 00:58:20 #190
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152641153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:19 schreef Marks het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
F1 is saai.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_152647023
Vorig jaar waren Ferrari en Renault gelijkwaardig en vochten Williams/Ferrari/Redbull voor P3. Rosberg kwalificeerde voor Hamilton, die in de race sneller was. McLaren zat nog in de middenmoot, net als Force India.
.
pi_152715997
Audi heeft voor de zoveelste keer gezegd geen plannen te hebben om in de F1 te stappen
quote:
May 18 Germany's Audi has no plans to enter Formula One, the company said on Monday, seeking to end speculation that the sportscar maker was tempted to broaden its commitment to motor racing.

"This is not a topic for us," a spokesman for the premium brand, which is owned by Volkswagen, said.

German daily Handelsblatt on Monday reported that Audi Chief Executive Rupert Stadler had ruled out an entry into Formula One after speculation of a partnership with former champions Red Bull.

"Formula One needs to solve its problems on its own," Handelsblatt quoted Stadler as saying in its Monday edition. The sport, in which Ferrari and Mercedes race, is seeking to make cars faster and louder again to maintain its allure.

Last week Stadler was quoted as saying Formula One remained an option for Audi. He told Britain's Auto Express magazine website that "in life you must keep things open", in response to a question about the sport.

There has long been speculation about whether Audi might be tempted into Formula One, and it increased after Volkswagen's Chairman Ferdinand Piech quit last month.

Piech was seen as being strongly opposed to Formula One where top teams have annual budgets of over $200 million.
ADVERTISING

Audi competes in the Le Mans annual endurance race, the German Touring Car series and the fledgling Formula E competition for electric powered cars.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 mei 2015 @ 16:18:55 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152716216
quote:
Audi competes in the Le Mans annual endurance race
Nee, ze doen mee aan het WEC waar Le Mans een onderdeel van is. Bah, pers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:06:36 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787057
Letterlijk vers van de pers: Hamilton heeft zijn contract bij Mercedes met 3 jaar verlengd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787386
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
.
pi_152787468
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.
Zal ik het maar gewoon zeggen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:21:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787489
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Max natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787681
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:28:38 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787738
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Uiteraard.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:20:34 #201
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152789203
Hulkenberg ;) #notgonnahappen
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_152790012
Hulkenberg is de nieuwe Heidfeld.
pi_152790700
Hulkenberg > Heidfeld
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:36:35 #204
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152791202
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
Arme Bianchi :'( Die had volgend seizoen in een rode bolide kunnen zitten...
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:37:09 #205
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152791227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:20 schreef twiFight het volgende:
Hulkenberg ;) #notgonnahappen
Hulk rijdt volgend seizoen in de WEC, die is wel klaar met de F1 volgens mij
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:18:17 #206
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_152792406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag. :r
pi_152792504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag. :r
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hč?

Hm. Het zou kunnen...
  Redactie Sport woensdag 20 mei 2015 @ 16:22:03 #208
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152792515
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag. :r
Ik kan me niet voorstellen dat zij een contract kunnen opstellen waarbij je niet naar een ander team mag, zonder dat ze je moeten doorbetalen.

Het is wel zo dat Max waarschijnlijk alleen naar Red Bull kan zolang hij een lopend contract heeft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 20 mei 2015 @ 16:22:17 #209
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152792520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hč?

Hm. Het zou kunnen...
Liuzzi.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:23:09 #210
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152792544
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hč?

Hm. Het zou kunnen...
Vergne zit nu bij Ferrari
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152792552
O ja!
pi_152808376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:18 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg > Heidfeld
Nou.... bekijk resultaten van zijn laatste seizoen maar eens, hoe hij zijn teamgenoot overklaste, nog altijd een raadsel waarom hij opeens weg moest bij Renault :D
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:03:33 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152815422
quote:
Fernando Alonso says the plans laid out by Formula One's Strategy Group last week are proof F1 has been going in the wrong direction for the last few years.

In an attempt to halt the decline in viewing figures both on TV and at the track, the Strategy Group put forward proposals for a shakeup in the regulations from 2017 onwards. The main aim is to increase the speed of the cars by as much as five or six seconds, while re-introducing refueling to spice up races. Refueling was banned in 2010 while lap times have been getting slower since their peak in 2004.

Alonso said all F1 needs in 2017 is more testing and the sport will be back to where it was in the late 2000s.

"If the tests come back we will have similar rules to seven or eight years ago, which means the last four or five years we have been going in the wrong direction," he said.

Asked if he really felt F1 had taken the wrong direction, he added: "I think the grandstands tell us."

Alonso believes the return of refueling will open up strategies and add an element of randomness.

"Probably it will open some kind of strategy imagination that could help you in some of the races if you can choose whatever fuel you can start on or do the first stint with. Things like that helped in the past. I remember in 2003 getting some pole positions with half of the fuel of the others and then in the race you see what happened. The first ten laps you are leading the group and it may rain or have a safety car, many things can happen that will change the weekend.

"If not, if you gave me a piece of paper and a pen, I will put you the grid order for here, Canada and Austria. I will miss one or two positions, but this is what probably the fans are not welcoming now."

Asked when he last felt he was pushed to the limit physically and mentally, Alonso added: "I think 2005. In 2005 the cars were eight seconds quicker. In Malaysia this year the engineers made a calculation that the winner this year compared to the winner in 2006 was six laps slower - so he would have been lapped six times. When you are six or seven minutes in a race, or eight seconds per lap quicker than this year's car that is very demanding physically and mentally and everything was pushed to the limit. This was maybe ten years ago."

Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.

"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007. In 2006 the tyres were amazing for both companies because they push each other to the limits of a superfast tyre that was able to do even the whole race distance in 2005 and then in 2007 with only Bridgestone the tyres were a completely different thing.

"For sure Bridgestone at that time made a step backwards and relaxed a little bit. You could still push because they had some experience and technology from the competition, so I think that would be good for F1. Also with strategy, if you have a tyre that is good in qualifying and bad in the race and vice-a-versa. Some circuits suit some companies more than others, so you can mix a little the results and people will welcome that."

When asked if he would like to sit on the Strategy Group, Alonso answered: "No! I'm too radical. You need some common sense there, eh?"
http://www.espn.co.uk/f1/(...)ears-fernando-alonso

Alonso heeft duidelijk mijn posts gelezen :7.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:58:41 #214
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152816971
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.

Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.

Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:03:24 #215
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152817083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.

Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.

Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.
De eerste groep mis je sowieso als je het achter een decoder stopt. De tweede en derde zullen niet zo snel gaan betalen voor iets waarvan ze nog niet weten of het leuk is.
in a crowd you lose humanity
  Trouwste user 2022 donderdag 21 mei 2015 @ 12:15:33 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_152817484
Max Verstappen heeft bij de eerste
training voor de grote prijs van Monaco
de tweede tijd gerealiseerd.Alleen de
Britse Mercedes-coureur Lewis Hamilton
was rapper dan de 17-jarige Verstappen.

Verstappen is de enige deelnemer die de
baan alleen van de simulator kent.De GP
van Monaco wordt zondag verreden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152817536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.
De eerste groep mis je sowieso als je het achter een decoder stopt. De tweede en derde zullen niet zo snel gaan betalen voor iets waarvan ze nog niet weten of het leuk is.
Ik heb ook wel eens ergens een uitsprak van Bernie gelezen over dat jonge kijkers hem helemaal geen moer interesseren omdat die toch geen geld hebben. Dat is ook precies het probleem, Bernie weet zelf ook wel dat hij binnenkort een tuintje op zn buik heeft dus die wil op korte termijn nog zo veel mogelijk eruit halen. In plaats van dat je het aantrekkelijk houd ook voor jongen kijkers, die worden vanzelf wel oud en rijk en ondertussen heb je een groter publiek. Maarja, daar kan hij niet meer van profiteren dan
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:56:01 #218
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_152818792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:15 schreef tong80 het volgende:
Max Verstappen heeft bij de eerste
training voor de grote prijs van Monaco
de tweede tijd gerealiseerd.Alleen de
Britse Mercedes-coureur Lewis Hamilton
was rapper dan de 17-jarige Verstappen.

Verstappen is de enige deelnemer die de
baan alleen van de simulator kent.De GP
van Monaco wordt zondag verreden.

:P
Is hij eindelijk gestop met rappen, gelukkig!
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_152819378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.

Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.

Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
Geld, hogere prijzen en economische teruggang, is mi ook inderdaad the main issue waardoor de populariteit tanende is. Daarbij is het toch godgeklaagd dat je tot een paar jaar terug alle races gratis kon zien op tv en tegenwoordig niet meer? Wat een vooruitgang, not.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:46:33 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152820321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
En wat is daar de oorzaak van?

Toegangsprijzen zijn altijd al hoog geweest voor F1. Ik weet nog dat ik in 2002 ook een godsvermogen kwijt was aan kaartjes voor de Nürburgring.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152820572
Vreemd dat de BBC er niet bij is.
pi_152834678
Alonso heeft wel gelijk. Ja, Formule 1 is altijd duur geweest voor de fans, maar de sport achter de decoder en de nieuwe regels die het maken tot ene saaie anderhalf uur durende optocht hebben er wel voor gezorgd dat er minder mensen naar F1 kijken.

Terug naar de Formule 1 waarin rijders weer echt kunnen racen. Schumacher en Hakkinen hadden vaak leuke gevechten, of Schumacher en Montoya. Er waren maar 2 seizoenen van de 11 seizoenen van SChumacher bij Ferrari waarin hij domineerde. De andere seizoen had hij altijd een concurrent van een ander team zoals Villeneuve, Hill, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso etc.

Formule 1 zal niet makkelijk spannend te maken zijn, want alleen met terugdringen van electronica en veel lagere budgetten, of met meer standaard onderdelen worden de verschillen kleiner. Dat willen Ferrari en Mercedes niet.

Dat is ook het grote verschil met Indycars: Daar zijn 3 motorleveranciers en zijn er geen autofabrikanten met complete teams actief. De teams vinden het prima om gelijke wagen te hebben.
www.racingnews365.nl
pi_152834844
quote:
Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.

"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007.
Goh, in welke jaren is Alonso ook weer kampioen geworden..? :P
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:40:31 #224
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152846880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:06 schreef Racingnews365 het volgende:
Alonso heeft wel gelijk. Ja, Formule 1 is altijd duur geweest voor de fans, maar de sport achter de decoder en de nieuwe regels die het maken tot ene saaie anderhalf uur durende optocht hebben er wel voor gezorgd dat er minder mensen naar F1 kijken.

Terug naar de Formule 1 waarin rijders weer echt kunnen racen. Schumacher en Hakkinen hadden vaak leuke gevechten, of Schumacher en Montoya. Er waren maar 2 seizoenen van de 11 seizoenen van SChumacher bij Ferrari waarin hij domineerde. De andere seizoen had hij altijd een concurrent van een ander team zoals Villeneuve, Hill, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso etc.

Formule 1 zal niet makkelijk spannend te maken zijn, want alleen met terugdringen van electronica en veel lagere budgetten, of met meer standaard onderdelen worden de verschillen kleiner. Dat willen Ferrari en Mercedes niet.

Dat is ook het grote verschil met Indycars: Daar zijn 3 motorleveranciers en zijn er geen autofabrikanten met complete teams actief. De teams vinden het prima om gelijke wagen te hebben.
Bij de A1GP, GP2 zag je dat vaak dezelfde teams wonnen met "hetzelfde" materiaal.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 22 mei 2015 @ 11:38:31 #225
194695 franklop
Fran knock
pi_152849485
quote:
The father of Jules Bianchi says he is still hoping for a miracle but admits the situation is "stagnant" and that the family is preparing for the worst.Bianchi, 25, has been unconscious since crashing into a recovery vehicle during last October's Japanese Grand Prix.

"While there's life, there's hope, even though after a while you are hoping for a miracle," Philippe Bianchi said. "Every day the phone is by our side. When we get up, we think of Jules' life but we think also of his death."

Speaking to French television station Canal+, he added: "We have to think about death because we are in a situation where we know a lot of things can happen. It's terrible.
"In neurological terms, I'm not sure he is able to do much now.

"The situation is stagnant. Jules' neurological progress is not what we would like it to be."
It is almost a year since Bianchi claimed Marussia's first - and to date only - points in F1 with a ninth-placed finish at the Monaco Grand Prix.

Philippe Bianchi was speaking just days before this year's race around the principality, situated some 15 miles from where Jules Bianchi is being cared for in a Nice hospital."The first thing is that Jules is alive - that's the most important thing for us," his father added. "He's fighting with the weapons that he has. Seeing him fighting gives a lot of hope to his loved ones, and it's important for us."

Marussia went into administration at the end of last season but were subsequently reformed and are now known as Manor. Manor's return to Monte Carlo this week is being observed by team members with red wristbands bearing 'JB17', remembering Bianchi and his chosen race number.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_152850022
Ik wou t net posten ook van Jules... Ziet er uitzichtlozer uit als bij MSC ;(

http://www1.skysports.com(...)ondition-as-stagnant
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:25:22 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152850632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik wou t net posten ook van Jules... Ziet er uitzichtlozer uit als bij MSC ;(

http://www1.skysports.com(...)ondition-as-stagnant
Nou die zien we ook nooit meer hoor
pi_152852062
Die kan tenminste nog enigzins glimlachen als die ze kinderen of vrouw hoort (als we de verhalen mogen geloven). Ik hoef m ook niet perse te zien als je t niet erg vind ;)
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 mei 2015 @ 12:15:02 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152911770
Raikkonen zal waarschijnlijk bij Ferrari blijven volgend jaar w/
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 24 mei 2015 @ 20:21:05 #230
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152925791
Dat Puma ooit Sparco kleding heeft overgenomen wist ik maar zag net bij de Indy500 dat Adidas tegenwoordig ook racing gear heeft: http://www.adidasmotorsport.com
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_152940250
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Raikkonen zal waarschijnlijk bij Ferrari blijven volgend jaar w/
Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.
pi_152942649
Heeft iemand de inhaalacties van Max op video ?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 12:59:13 #233
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152942706
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef Marks het volgende:

[..]

Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.
Prima 2e coureur
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 mei 2015 @ 13:15:28 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_152943095
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Die kan tenminste nog enigzins glimlachen als die ze kinderen of vrouw hoort (als we de verhalen mogen geloven). Ik hoef m ook niet perse te zien als je t niet erg vind ;)
sprookjes
  maandag 25 mei 2015 @ 19:59:57 #235
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152954217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:20 schreef twiFight het volgende:
Hulkenberg ;) #notgonnahappen
Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 26 mei 2015 @ 08:24:55 #236
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152966463
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.
Hij spreekt ook Nederlands ;) maar de Hulk is te groot (qua lengte) voor de topteams.

Max zou best nog eens kunnen als RB 'm wil verkopen en Ferrari het aandurft.
Naast Vettel is natuurlijk niet verkeerd!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 mei 2015 @ 11:59:01 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152970480
Voor de liefhebbers van F1-races: BBC1 is vanaf 1 juli bij KPN in HD te bewonderen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:31:07 #238
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153005602
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153018996
Ineens waren ze daar: Grid Boys ipv Grid Girls. Geen mooei dames in Latex pakken of mooie rokjes maar ... afijn..

Verdwijnen de Grid Girls nu voor altijd?
www.racingnews365.nl
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:07:53 #240
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153020262
Waar is dat hele gezemel nou mee begonnen? Ik heb nog nooit iemand een probleem horen hebben daarmee.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')