Ok, maar dit wisten we toch alquote:Op donderdag 7 mei 2015 00:17 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)m-maar-crash/n/66263
[..]
Mooie woorden van Luca. Zo zonde van Schumacher
Ik weet nog goed waar ik was toen ik het hoorde. Op een romantisch weekendje weg met Brennie in een strontduur hotel. Vlak voor we er aan kwamen was het op het nieuws dat hij een ongeluk had gehad en met spoed naar het ziekenhuis en alles.
Dat romantisch weekend liep uit op tv/telefoon/tablet kijken en hopen op betere berichten die helaas uitbleven. Om heel eerlijk te zeggen weet ik niet eens meer of er nog wel geneukt is dat weekend
Dat zo een icoon zo moet eindigen. Enorm triest
KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerktquote:
Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef alwaysonhold het volgende:
70% van de auto bij Ferrari is nieuw de komende race. Indrukwekkend http://www.f1today.net/nl(...)procent-van-de-auto/
geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vindenquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
KPMG-blauw? PMS 287 als ik me niet vergis, heb jaren als grafisch vormgever bij ze gewerkt
Ze noemen het zelf graphite-grey.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee maar ik las het ergens, kan het niet meer terug vinden
quote:A spokesman described the new design as "a dynamic, predatory graphite-grey colouration, complemented by McLaren day-glow 'speedmarks' and key lines".
gokje, ze gaan 0,1 tot 0,2 seconde sneller per rondje. Mercedes had die voorsprong en gaat met hun pakket ook weer 0,1 seconde voorsprong op vooruit. Mercedes blijft dus bovenliggende partij. Wordt spannend...quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:30 schreef flipsen het volgende:
[..]
Misschien even in mijn manager aanpassen dan. Grotere kans dat ze de finishvlag niet halen...
Mercedes is qua updates angstvallig stil.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:14 schreef twiFight het volgende:
De kans dat een team opeens zoveel verbetert dat Mercedes echt in gevaar komt is natuurlijk klein. Maar het is prima mogelijk dat een of twee teams voor podiumplekken kunnen gaan strijden (wat Ferrari al kon) en meerdere races kunnen gaan winnen.
Als de auto 70% anders is dan verwacht ik er komende race nog niet zo veel van. Het lijkt me sterk dat alles direct perfect werkt, maar over een race of 3/4 zullen ze wel significant sterker zijnquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Mercedes is qua updates angstvallig stil.
Die kijken kat uit de boom en winnen gewoon. Dat bij Ferrari de auto echt 70% anders qua auto lijkt me ook sterk. Dan heb je het echt over een b spec auto.
klopt, maar ze zijn wel flink wakkergeschud door Ferrari dat fors dichterbij gekomen is en er voor zorgt dat ze vaker naar hun max moeten gaanquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:20 schreef twiFight het volgende:
Ja, beetje creatief zijn met aantallen.
Mercedes zal idd. de kat uit de boom kijken en alleen updaten wanneer ze zeker zijn dat het werkt en betrouwbaar is. Op engine-niveau denk ik dat ze pas bij een consequent tekortschietende racepace hun tokens gebruiken. Ze willen vast hun kruid niet te vroeg verschieten.
Ik dacht dattie GP3 ging doen toch?quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:
http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
Aye, maar strategisch is het beter als je zoveel mogelijk weet van wat de concurrentie gaat doen en hoever ze op je zijn ingelopen voordat je je eigen tokens besteedt. Alhoewel ze ook niet tot de laatste race gaan wachten, want dan kun je weer bijna geen real life data verzamelen over de resultaten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sowieso zullen ze de tokens dit jaar gaan gebruiken. Ze kunnen ze niet meenemen naar volgend jaar, dus willen ze er zo optimaal mogelijk gebruik van maken.
Toch nog een stapje vooruit. Ik vond het al zo idioot dat zo'n talent niet opgepikt werd.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon naar Mercedes, gaat o.a. DTM test- en reserverijder worden, beetje zoals Wehrlein daar ook is begonnen:
http://www.gpupdate.net/n(...)euning-van-mercedes/
OK, heb ik het niet goed gelezen of die schrijver het niet goed gezienquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze noemen het zelf graphite-grey.
[..]
Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.quote:Mercedes
Tuesday: Nico Rosberg; Wednesday: Pascal Wehrlein
Ferrari
Tuesday: Raffaele Marciello; Wednesday: Esteban Gutierrez
Red Bull
Tuesday: Daniil Kvyat; Wednesday: Pierre Gasly
Williams
Tuesday: Felipe Massa; Wednesday: Alex Lynn
McLaren
Tuesday: Oliver Turvey Wednesday: Jenson Button
Lotus
Tuesday: Pastor Maldonado; Wednesday: Jolyon Palmer
Force India
Tuesday: Pascal Wehrlein; Wednesday: Nick Yelloly
Toro Rosso
Tuesday: Pierre Gasly; Wednesday: Carlos Sainz Jr
Sauber
Tuesday: Marcus Ericsson; Wednesday: Raffaele Marciello
Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoordquote:Op maandag 11 mei 2015 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
Line-up voor de 2-daagse test van morgen en overmorgen in Barcelona:
[..]
Een van de dagen moet door een coureur met minder dan 2 GP's ervaring gedaan worden.
Rijdt dit seizoen in de GP2 (bij het satellietteam van FI, Hilmer), Vorig jaar GP3 en daarvoor o.a WSR Formule Renault 3.5quote:Op maandag 11 mei 2015 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nick Yelloly... Force India verdient in ieder geval weer wat centjes deze dag. Echt nog nóóit van deze jongen gehoord
quote:Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaadquote:Op maandag 11 mei 2015 14:33 schreef IBAZ het volgende:
Verstappen nu definitief tweede rijder, weer geen punten en Sainz wel.
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:24 schreef Wolve000 het volgende:
Wat velen natuurlijk niet hebben gemerkt is het verschil in bandenstrategie:
Verstappen reed medium - hard - hard
Sains reed medium - hard - medium
En Verstappen was dus de enige in het hele veld die twee keer de harde banden gemonteerd heeft gekregen.
Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld.quote:Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....
Waarom geen R1200GS?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
Lekker offtopic!quote:
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Lekker offtopic!
Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven.
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed).quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:27 schreef Wombcat het volgende:
Dan krijg je weer van die sprintracesEn blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg.
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken.
2010 en 2012 waren prima seizoenen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.
Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk.
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet.quote:
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Freudie het volgende:
T.a.v. fuel flow restrictions:twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.
Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Niet alleen de banden, ook de aerodynamica, waardoor je met meer snelheid en hogere toerenaantallen aan de rechte stukken kunt beginnen. Toch zie ik ze ook dan de 15.000 nog niet aantikken door de beperking in de stroomsnelheid van de brandstof.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Dat weten we al sinds 2011.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
Nee, dat komt omdat ze anders boven de fuel flow limiet komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.quote:
Die banden is best interessant idd, aangezien je ook een zachtere compound kunt kiezen en een stop extra bijv.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:48 schreef wimderon het volgende:
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.
Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.
Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
F1 is saai.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 00:19 schreef Marks het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.
Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen![]()
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
quote:May 18 Germany's Audi has no plans to enter Formula One, the company said on Monday, seeking to end speculation that the sportscar maker was tempted to broaden its commitment to motor racing.
"This is not a topic for us," a spokesman for the premium brand, which is owned by Volkswagen, said.
German daily Handelsblatt on Monday reported that Audi Chief Executive Rupert Stadler had ruled out an entry into Formula One after speculation of a partnership with former champions Red Bull.
"Formula One needs to solve its problems on its own," Handelsblatt quoted Stadler as saying in its Monday edition. The sport, in which Ferrari and Mercedes race, is seeking to make cars faster and louder again to maintain its allure.
Last week Stadler was quoted as saying Formula One remained an option for Audi. He told Britain's Auto Express magazine website that "in life you must keep things open", in response to a question about the sport.
There has long been speculation about whether Audi might be tempted into Formula One, and it increased after Volkswagen's Chairman Ferdinand Piech quit last month.
Piech was seen as being strongly opposed to Formula One where top teams have annual budgets of over $200 million.
ADVERTISING
Audi competes in the Le Mans annual endurance race, the German Touring Car series and the fledgling Formula E competition for electric powered cars.
Nee, ze doen mee aan het WEC waar Le Mans een onderdeel van is. Bah, pers.quote:Audi competes in the Le Mans annual endurance race
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijkquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
Uiteraard.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Arme Bianchiquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.
Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
Hulk rijdt volgend seizoen in de WEC, die is wel klaar met de F1 volgens mijquote:
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hč?quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag.
Ik kan me niet voorstellen dat zij een contract kunnen opstellen waarbij je niet naar een ander team mag, zonder dat ze je moeten doorbetalen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:18 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Zal wel niet als Red Bull van die (vermeende) wurgcontracten hanteert dat je verplicht de F1-grid moet verlaten vanuit Toro Rosso, tenzij je naar RBR mag.
Liuzzi.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hč?
Hm. Het zou kunnen...
Vergne zit nu bij Ferrariquote:Op woensdag 20 mei 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is er ooit weleens iemand van STR naar een ander team dan RBR gegaan? Nee hč?
Hm. Het zou kunnen...
Nou.... bekijk resultaten van zijn laatste seizoen maar eens, hoe hij zijn teamgenoot overklaste, nog altijd een raadsel waarom hij opeens weg moest bij Renaultquote:
http://www.espn.co.uk/f1/(...)ears-fernando-alonsoquote:Fernando Alonso says the plans laid out by Formula One's Strategy Group last week are proof F1 has been going in the wrong direction for the last few years.
In an attempt to halt the decline in viewing figures both on TV and at the track, the Strategy Group put forward proposals for a shakeup in the regulations from 2017 onwards. The main aim is to increase the speed of the cars by as much as five or six seconds, while re-introducing refueling to spice up races. Refueling was banned in 2010 while lap times have been getting slower since their peak in 2004.
Alonso said all F1 needs in 2017 is more testing and the sport will be back to where it was in the late 2000s.
"If the tests come back we will have similar rules to seven or eight years ago, which means the last four or five years we have been going in the wrong direction," he said.
Asked if he really felt F1 had taken the wrong direction, he added: "I think the grandstands tell us."
Alonso believes the return of refueling will open up strategies and add an element of randomness.
"Probably it will open some kind of strategy imagination that could help you in some of the races if you can choose whatever fuel you can start on or do the first stint with. Things like that helped in the past. I remember in 2003 getting some pole positions with half of the fuel of the others and then in the race you see what happened. The first ten laps you are leading the group and it may rain or have a safety car, many things can happen that will change the weekend.
"If not, if you gave me a piece of paper and a pen, I will put you the grid order for here, Canada and Austria. I will miss one or two positions, but this is what probably the fans are not welcoming now."
Asked when he last felt he was pushed to the limit physically and mentally, Alonso added: "I think 2005. In 2005 the cars were eight seconds quicker. In Malaysia this year the engineers made a calculation that the winner this year compared to the winner in 2006 was six laps slower - so he would have been lapped six times. When you are six or seven minutes in a race, or eight seconds per lap quicker than this year's car that is very demanding physically and mentally and everything was pushed to the limit. This was maybe ten years ago."
Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.
"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007. In 2006 the tyres were amazing for both companies because they push each other to the limits of a superfast tyre that was able to do even the whole race distance in 2005 and then in 2007 with only Bridgestone the tyres were a completely different thing.
"For sure Bridgestone at that time made a step backwards and relaxed a little bit. You could still push because they had some experience and technology from the competition, so I think that would be good for F1. Also with strategy, if you have a tyre that is good in qualifying and bad in the race and vice-a-versa. Some circuits suit some companies more than others, so you can mix a little the results and people will welcome that."
When asked if he would like to sit on the Strategy Group, Alonso answered: "No! I'm too radical. You need some common sense there, eh?"
Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.
Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
Ik heb ook wel eens ergens een uitsprak van Bernie gelezen over dat jonge kijkers hem helemaal geen moer interesseren omdat die toch geen geld hebben. Dat is ook precies het probleem, Bernie weet zelf ook wel dat hij binnenkort een tuintje op zn buik heeft dus die wil op korte termijn nog zo veel mogelijk eruit halen. In plaats van dat je het aantrekkelijk houd ook voor jongen kijkers, die worden vanzelf wel oud en rijk en ondertussen heb je een groter publiek. Maarja, daar kan hij niet meer van profiteren danquote:Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd ook. Bij een sport moet je altijd nieuw kijkerspubliek trekken. Dat zijn vaak mensen die een sport op TV zien en denken "ha, leuk, dat blijf ik volgen." Of die op aanraden van iemand anders gaan kijken, of omdat het in het nieuws is.
De eerste groep mis je sowieso als je het achter een decoder stopt. De tweede en derde zullen niet zo snel gaan betalen voor iets waarvan ze nog niet weten of het leuk is.
Is hij eindelijk gestop met rappen, gelukkig!quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:15 schreef tong80 het volgende:
Max Verstappen heeft bij de eerste
training voor de grote prijs van Monaco
de tweede tijd gerealiseerd.Alleen de
Britse Mercedes-coureur Lewis Hamilton
was rapper dan de 17-jarige Verstappen.
Verstappen is de enige deelnemer die de
baan alleen van de simulator kent.De GP
van Monaco wordt zondag verreden.
Geld, hogere prijzen en economische teruggang, is mi ook inderdaad the main issue waardoor de populariteit tanende is. Daarbij is het toch godgeklaagd dat je tot een paar jaar terug alle races gratis kon zien op tv en tegenwoordig niet meer? Wat een vooruitgang, not.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
Je kunt de sport leuker maken, maar daarmee ga je nooit zorgen dat er (wereldwijd) 20% meer mensen circuitkaarten kopen of een decoderabo nemen. Bij elke regelwijziging heb je voorstanders en tegenstanders. Bij races die makkelijker te zien zijn en goedkopere kaarten heb je alleen voorstaanders.
Disclaimer: de 20% is een fictief getal.
En wat is daar de oorzaak van?quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:58 schreef twiFight het volgende:
Toch ben ik het niet met hem eens. Ja, de sport kan verbeteren, maar m.i. liggen de dalende kijkcijfers en circuitbezoekers toch echt aan resp. races achter de decoder en de belachelijk hoge toegangsprijzen.
Goh, in welke jaren is Alonso ook weer kampioen geworden..?quote:Alonso believes tyre competition would also help add an element of randomness while providing quicker lap times.
"Of course tyre competition will help Formula One just because everyone will push to the limits. I only experienced competition for some years with Michelin and Bridgestone and with a single tyre for Bridgestone, so that change was quite big from 2006 to 2007.
Bij de A1GP, GP2 zag je dat vaak dezelfde teams wonnen met "hetzelfde" materiaal.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:06 schreef Racingnews365 het volgende:
Alonso heeft wel gelijk. Ja, Formule 1 is altijd duur geweest voor de fans, maar de sport achter de decoder en de nieuwe regels die het maken tot ene saaie anderhalf uur durende optocht hebben er wel voor gezorgd dat er minder mensen naar F1 kijken.
Terug naar de Formule 1 waarin rijders weer echt kunnen racen. Schumacher en Hakkinen hadden vaak leuke gevechten, of Schumacher en Montoya. Er waren maar 2 seizoenen van de 11 seizoenen van SChumacher bij Ferrari waarin hij domineerde. De andere seizoen had hij altijd een concurrent van een ander team zoals Villeneuve, Hill, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso etc.
Formule 1 zal niet makkelijk spannend te maken zijn, want alleen met terugdringen van electronica en veel lagere budgetten, of met meer standaard onderdelen worden de verschillen kleiner. Dat willen Ferrari en Mercedes niet.
Dat is ook het grote verschil met Indycars: Daar zijn 3 motorleveranciers en zijn er geen autofabrikanten met complete teams actief. De teams vinden het prima om gelijke wagen te hebben.
quote:The father of Jules Bianchi says he is still hoping for a miracle but admits the situation is "stagnant" and that the family is preparing for the worst.Bianchi, 25, has been unconscious since crashing into a recovery vehicle during last October's Japanese Grand Prix.
"While there's life, there's hope, even though after a while you are hoping for a miracle," Philippe Bianchi said. "Every day the phone is by our side. When we get up, we think of Jules' life but we think also of his death."
Speaking to French television station Canal+, he added: "We have to think about death because we are in a situation where we know a lot of things can happen. It's terrible.
"In neurological terms, I'm not sure he is able to do much now.
"The situation is stagnant. Jules' neurological progress is not what we would like it to be."
It is almost a year since Bianchi claimed Marussia's first - and to date only - points in F1 with a ninth-placed finish at the Monaco Grand Prix.
Philippe Bianchi was speaking just days before this year's race around the principality, situated some 15 miles from where Jules Bianchi is being cared for in a Nice hospital."The first thing is that Jules is alive - that's the most important thing for us," his father added. "He's fighting with the weapons that he has. Seeing him fighting gives a lot of hope to his loved ones, and it's important for us."
Marussia went into administration at the end of last season but were subsequently reformed and are now known as Manor. Manor's return to Monte Carlo this week is being observed by team members with red wristbands bearing 'JB17', remembering Bianchi and his chosen race number.
Nou die zien we ook nooit meer hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik wou t net posten ook van Jules... Ziet er uitzichtlozer uit als bij MSC![]()
http://www1.skysports.com(...)ondition-as-stagnant
Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Raikkonen zal waarschijnlijk bij Ferrari blijven volgend jaar
Prima 2e coureurquote:Op maandag 25 mei 2015 11:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Uiteraard, dit weekend is duidelijk geworden dat niet Bottas maar Verstappen het talent is in de F1. Hopelijk hebben nu meer mensen gezien dat Bottas niet is wat men van hem maakt. Hij is goed, ook F1 waardig, maar geen topper.
sprookjesquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Die kan tenminste nog enigzins glimlachen als die ze kinderen of vrouw hoort (als we de verhalen mogen geloven). Ik hoef m ook niet perse te zien als je t niet erg vind
Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.quote:
Hij spreekt ook Nederlandsquote:Op maandag 25 mei 2015 19:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik weet niet waar Max precies geboren is in België maar het wiegje van Hulkenberg stond in Emmerich dat zo goed als op de grens met Nederland ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |