abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:42 #151
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152491328
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit van te voren zo gepland was. Hij zat wel regelmatig in wat verkeer, wat z'n bandenslijtage ook niet verbeterde.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:53 #152
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152491333
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 11 mei 2015 @ 15:55:41 #153
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492003
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:36 schreef Beach het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat bedoel je?
  maandag 11 mei 2015 @ 16:18:20 #154
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492715
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld.
pi_152493599
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
  maandag 11 mei 2015 @ 17:58:54 #156
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152496211
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:12:01 #157
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152514972
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima.

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:05:22 #158
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517417
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
Waarom geen R1200GS?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:10:25 #159
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152517547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Waarom geen R1200GS?
Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:12:53 #160
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:53:21 #161
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_152535173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden.
Feyenoord!!! * Barça
pi_152537532
Volgens mij had Max last van overstuur en snelle slijtage van de achterbanden op medium.
.
pi_152621163
Formula 1 bosses have agreed to bring back refuelling in 2017 as part of a range of measures aimed at making the sport more exciting.
There will also be higher revving and louder engines and changes aimed at making cars "five to six seconds a lap faster", governing body the FIA said.
For 2016, bosses have approved a plan to allow teams free choice of the four available tyre compounds for each race.
The changes still need to be approved by two further legislative stages.

Meer: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32751118
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:27:42 #164
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152621201
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
in a crowd you lose humanity
pi_152621328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:27 schreef Wombcat het volgende:
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed).

Ik vraag me überhaupt af hoe je 'higher revving' en 'louder engines' krijgt zonder de fuel flow restricties aan te pakken. Die restricties zorgen er juist voor dat teams niet boven de 12000 toeren komen (van de toegestane 15000).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152621429
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:46:51 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152621694
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:48:24 #168
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621739
Klinkt goed, als we dus meer power en meer geluid krijgen.
Bijtanken komt er weer aan.
En die banden is ook een goede regel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:53:13 #169
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621864
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58:37 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152621989
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken. Maar met de eeuwige roze bril is men de saaiheid van toen al lang vergeten natuurlijk. Nog even een race cherry picken op youtube en men is weer helemaal overtuigd dat vroeger alles beter was.

Ik kan me de tijden nog goed herinneren dat je zat te duimen voor een motorplof, omdat het enige was dat de hele race kon gebeuren.

Tank stops hoeven van mij niet. Ja, het is een extra factor tijdens de pitstop, maar het maakt de race saaier om te kijken.
Meer toeren en luidere motoren veranderen m.i. weinig aan het karakter van de sport. Zie sasquatsch zijn signature voor een betere verwoording.
Vrije bandenkeuze... ik zie het voordeel nog niet direct, maar laat maar gebeuren, we merken het wel. Uiteindelijk denk ik dat de beste bandenkeuze, die elk team toch in den treure doorrekent, niet veel zal verschillen tussen teams.
Fuel flow aanpassen maakt de sport m.i. ook weer saaier. Leuk dat de ene zijn fuel er doorheen jast en de ander spaart, maar dan heb je dus geen race, maar 20 individuen die over de baan karren. Overigens is die fuel flow limit er mede op aandringen van de teams gekomen.
DRS vind ik een noodzakelijk kwaad maar het verschilt erg per baan hoe goed het uitpakt.

M.i. zouden ze in moeten zetten op het mogelijk maken van dicht op elkaar kunnen racen. Dan heb je ten eerste DRS al bijna niet meer nodig en je krijgt gewoon harde gevechten die 10+ rondes kunnen duren.

Maar aan het einde van de dag ben ik blij dat ze iets proberen. Niets is zo funest (en laf) als helemaal niet veranderen.

Qua kijkersaantallen denk ik overigens dat de regels maar een hele kleine invloed hebben. Regels zijn er altijd geweest. Kijkersaantallen moet je meer in de decoder en circuitprijzen hoek zoeken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:03:42 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken.
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:05:57 #172
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622202
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
2010 en 2012 waren prima seizoenen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:08:35 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

2010 en 2012 waren prima seizoenen.
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:11:17 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622370
Vind het voornamelijk fijn dat er nu minder bespaard hoeft te worden.
Gewoon gassen en wie dat het beste kan wint ipv wie nu het beste kan besparen.
Sparen levert bij de bank ook niks meer op dus waarom in de F1 nog wel.

De keuze aan banden is prima ga je in de race voor compounds die dichtbij elkaar liggen of kies je voor een groter gat er tussen.
Met bijtanken krijg je het zo dat de auto's lichter en sneller gaan.
En door minder restricties op de fuel flow dat de motoren meer power en geluid hebben.
En een goed hybrid systeem levert misschien wel minder fuel op dus die ontwikkeling staat het niet in de weg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:13:02 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Freudie het volgende:
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:14:19 #176
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622450
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:19:58 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Meer toeren is meer fuel da's heel simpel of ze moeten er een vliegwiel aankoppelen.
Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:20:52 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622661
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet direct. Als ze meer toeren toestaan, maar niets doen aan de max brandstof per race en de maximale stroomsnelheid van de brandstof heb je niets aan meer toeren.

Sterker nog, ze halen nu nog steeds het maximum toegestane toerenaantal van 15.000 nog niet eens. Ze zitten al wel boven de 13.000 toeren, maar de toerenlimiet hebben ze nog niet behaald.
Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152622796
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:03 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622800
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Niet alleen de banden, ook de aerodynamica, waardoor je met meer snelheid en hogere toerenaantallen aan de rechte stukken kunt beginnen. Toch zie ik ze ook dan de 15.000 nog niet aantikken door de beperking in de stroomsnelheid van de brandstof.

Zolang ze niet meer peut toestaan en de stroomsnelheid iets verhogen zullen dat nog steeds de beperkende factoren zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:25:25 #181
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152622815
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:31:36 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152623065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:25 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dat is overigens niet de 'schuld' van Pirelli. Die maken precies de banden die de FIA van ze eist met snelle achteruitgang in kwaliteit en de korte levensduur.
Dat weten we al sinds 2011.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152623538
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
pi_152623609
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt ook omdat de banden zo crap zijn dat ze niet meer aankunnen.
Nee, dat komt omdat ze anders boven de fuel flow limiet komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152623773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:24 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat gelukkig weer om pure snelheid ^O^
Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152624298
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:48 schreef wimderon het volgende:
Denk dat bijtanken niet veel verandert aan de actie op de baan. Je hebt nu eenmaal de hulpmiddelen om in te halen, die blijven ook wel gebruikt worden. Achter iemand blijven hangen en dan even een paar rondjes stampen gaat niet (als je niet gigantisch veel sneller bent dan je voorganger) als de banden zo blijven. Als inhalen bijna niet mogelijk is worden er nu ook banden en benzine gespaard. Met bijtanken is er wel meer mogelijk op tactisch vlak.

Vrije bandenkeuze verwacht ik niet veel van. Per circuit zal er een optimale band zijn en elke andere keuze zal een mindere zijn. Wellicht dat er teams gaan zijn die een zachtere band kiezen om hoger te kwalificeren ofzo.
Die banden is best interessant idd, aangezien je ook een zachtere compound kunt kiezen en een stop extra bijv.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:15:40 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152624376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet zolang de banden blijven zoals ze zijn. Dan kunnen zo nog steeds maar een paar rondjes pushen en daarna zijn de banden op, dus zal er banden gespaard moeten worden. Dat verandert niet met de nieuwe regels. En zolang er in totaal niet meer brandstof gebruikt kan worden blijft het benzine sparen om onder die 100 kg per race te blijven.

Effectief verandert dus niet veel. Ja, de wagens worden sneller omdat ze door het bijtanken lichter zijn en de fuel flow limiet verhoogd wordt, maar dat is alleen maar voor korte bursts omdat er voor de rest nog steeds brandstof en banden gespaard gaat worden.
We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152624463
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We zijn er nog niet inderdaad. Betere banden is een absolute noodzaak maar dat roep ik al drie jaar.
Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
pi_152640356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vind het wel prima op deze manier dat de teams zelf compounds mogen kiezen. Bandenoorlog was ook niet alles en de knetterharde compounds van Bridgestone maakte het er ook niet leuker op.
Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 00:58:20 #190
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152641153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 00:19 schreef Marks het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was verschrikkelijk. Vooraf wist je al vanwege de layout of het Bridgestone (ferrari) werd of Michelin (renault, honda) dat was in 2004 ... Pirelli deed het uitmuntend, tot Silverstone 2013 met de klapbanden waarna ze de boel onnodig aangepast hebben.

Maar ik vraag me wel een beetje af waarom de races dit seizoen toch duidelijk minder spektakel bieden dan vorig jaar? Ik denk twee tellen en ik zie Bahrein, Oostenrijk en Canada voor me. Misschien geef ik ook zelf het antwoord al: Canada en Oostenrijk moeten we dit seizoen nog aandoen :P
Wellicht dat iedereen ook iets te snel aan het roepen is dat de F1 saai is. Tot nu toe valt dit seizoen wel tegen inderdaad, maar dat is niets nieuws...
F1 is saai.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_152647023
Vorig jaar waren Ferrari en Renault gelijkwaardig en vochten Williams/Ferrari/Redbull voor P3. Rosberg kwalificeerde voor Hamilton, die in de race sneller was. McLaren zat nog in de middenmoot, net als Force India.
.
pi_152715997
Audi heeft voor de zoveelste keer gezegd geen plannen te hebben om in de F1 te stappen
quote:
May 18 Germany's Audi has no plans to enter Formula One, the company said on Monday, seeking to end speculation that the sportscar maker was tempted to broaden its commitment to motor racing.

"This is not a topic for us," a spokesman for the premium brand, which is owned by Volkswagen, said.

German daily Handelsblatt on Monday reported that Audi Chief Executive Rupert Stadler had ruled out an entry into Formula One after speculation of a partnership with former champions Red Bull.

"Formula One needs to solve its problems on its own," Handelsblatt quoted Stadler as saying in its Monday edition. The sport, in which Ferrari and Mercedes race, is seeking to make cars faster and louder again to maintain its allure.

Last week Stadler was quoted as saying Formula One remained an option for Audi. He told Britain's Auto Express magazine website that "in life you must keep things open", in response to a question about the sport.

There has long been speculation about whether Audi might be tempted into Formula One, and it increased after Volkswagen's Chairman Ferdinand Piech quit last month.

Piech was seen as being strongly opposed to Formula One where top teams have annual budgets of over $200 million.
ADVERTISING

Audi competes in the Le Mans annual endurance race, the German Touring Car series and the fledgling Formula E competition for electric powered cars.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 18 mei 2015 @ 16:18:55 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152716216
quote:
Audi competes in the Le Mans annual endurance race
Nee, ze doen mee aan het WEC waar Le Mans een onderdeel van is. Bah, pers.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:06:36 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787057
Letterlijk vers van de pers: Hamilton heeft zijn contract bij Mercedes met 3 jaar verlengd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787386
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Moeten zij bij die vrije bandenkeus nog wel starten op de qualificatieband?
.
pi_152787468
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.
Zal ik het maar gewoon zeggen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:21:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787489
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Fer het volgende:
Lol, wie vervangt dan Kimi straks.

Max natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787681
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 mei 2015 @ 13:28:38 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152787705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, Max zou leuk zijn, maar ik denk dat kans het grootst is dat het Bottas wordt.
al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_152787738
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

al ontkent Bottas op dit moment natuurlijk
Uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')