Dat zal ongetwijfeld een verkoopsucces gaan worden.quote:Op donderdag 9 april 2015 07:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan je een jaar wachten? Volgend jaar komt de 3 serie plugin hybrid.
Helaas niet. Februari loopt het contract af en wil dit jaar een nieuwe auto i.v.m. bijtelling.quote:Op donderdag 9 april 2015 07:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan je een jaar wachten? Volgend jaar komt de 3 serie plugin hybrid.
Best begrijpelijk. Ik zou er een tijdje terug mogelijk ook eentje krijgen. Het verschil tussen een 14% ecobrik en een 25% powerbak is maandelijks toch aanzienlijk. Van dat jaarbedrag kun je een beste vakantie vieren.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Helaas niet. Februari loopt het contract af en wil dit jaar een nieuwe auto i.v.m. bijtelling.
Ja, schrale Nederlander blabla
Nee. Wel zwemmen en mensen kapot maken. Is dat jouw plan? In de zomer bij Zandvoort Carmageddon spelen?quote:Op donderdag 9 april 2015 08:31 schreef rival het volgende:
[..]
Weleens een haai uit de bocht zien vliegen? Mij nu ook niet meer
die kunnen goed zigzaggen door het water alleen op het droge wat minder, welk merk is het?quote:Op donderdag 9 april 2015 08:31 schreef rival het volgende:
[..]
Weleens een haai uit de bocht zien vliegen? Mij nu ook niet meer
Welk model wil je en wat is je budget?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:24 schreef Atmoz het volgende:
Ik zou graag ook een BMW kopen, maar weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen/hoe ik dat aanpak, etc...
Is het bijvoorbeeld verstandig om een 2e handse te kopen van een particulier? Of liever iets meer betalen en dan via een garage? En waar moet ik op letten als hem ga kopen? Zijn er bepaalde "checklists" die je bijvoorbeeld makkelijk/snel af kunt gaan? Of zijn er bedrijven/mensen (experts) die misschien meegaan om de te kopen auto te controleren?
En wat kun je doen om zeker te weten dat alles in orde is, en dat het geen schade-auto of zelfs een gestolen wagen is?
Ik weet dus wel wát ik wil, maar weet totaal niet hoe ik dat aanpak...
Hoe zouden jullie dat aanpakken?
335i coupe uit 2010 of 2011quote:
Dat is dus het E9x model.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:35 schreef Atmoz het volgende:
[..]
335i coupe uit 2010 of 2011
Heb de laatste dagen zowat alle filmpjes/reviews op Youtube erover gekeken, en ik moet zeggen: m'n hart gaat er sneller van kloppen, en ik ben meteen verliefd geraakt
Budget zeker niet boven 30000, en liever tussen 20 en 25.
Online kon ik pas 15 mei terecht, dus dat gedaan. Bellen ze mij dat 15 mei niet kan, of ik 1 mei wil komenquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:55 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Na twee keer gebeld te hebben met Kalfsbeek is het nog steeds niet gelukt om een afspraak te maken voor de vervanging van de airbagmodule..
Als je via de website van BMW zelf een afspraak wilt maken, kan je pas midden mei terecht. __!
Ja precies, dat is dus (bijvoorbeeld) wat ik bedoel...quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou, met zo'n toch redelijk prijzige auto, wel wat zekerheiden qua historie en garantie willen hebben. Kost wel wat meer dan particulier. Moet iedereen zelf weten wat hij daar voor over heeft. Qua ¤¤.
Volgens mij 90 of 92 toch?quote:
Hmzz, daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. En eerlijk gezegd dacht ik dat dat sowieso niet mogelijk was binnen mijn budget...quote:Met jouw budget kan je veel mooiers halen, bijvoorbeeld een iets oudere (maar zelfde model) M3. Waarom voor een 335i gaan met zo een budget.
Ken ik niet, ga zometeen eens zoeken thanks!quote:Ik zou zelfs kijken naar een F30 met een iets kleiner blok. Prachtig model is de F30.
Dat idee/gevoel had ik zelf ook. Toch maar eens over gaan nadenken dan.quote:Maar met dat budget van jouw zou ik of via een dealer kopen of garage met garantie.
Oké, dat is inderdaad niet verkeerd. Welke dealer heb jij benaderd?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:56 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Online kon ik pas 15 mei terecht, dus dat gedaan. Bellen ze mij dat 15 mei niet kan, of ik 1 mei wil komen
Ik heb ook eerst voor een 335 E92 zitten kijken, maar het is uiteindelijk een 530 geworden. Ik denk niet dat je het met 30K gaat redden trouwens als je ook een beetje opties wilt. Ik zou sowieso niet voor een ouder model M3 gaan, qua verbruik en onderhoud scheelt het een hoop. Qua prestaties zal je ongeveer gelijk zitten (343pk vs 306pk)quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:35 schreef Atmoz het volgende:
[..]
335i coupe uit 2010 of 2011
Heb de laatste dagen zowat alle filmpjes/reviews op Youtube erover gekeken, en ik moet zeggen: m'n hart gaat er sneller van kloppen, en ik ben meteen verliefd geraakt
Budget zeker niet boven 30000, en liever tussen 20 en 25.
BMW Den Haag.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:04 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Oké, dat is inderdaad niet verkeerd. Welke dealer heb jij benaderd?
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
335 is een stukkie simpeler/goedkoper in gebruik dan een M3. En voor de meesten vlot genoeg.
Wat rij je nu?
Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:12 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb ook eerst voor een 335 E92 zitten kijken, maar het is uiteindelijk een 530 geworden. Ik denk niet dat je het met 30K gaat redden trouwens als je ook een beetje opties wilt. Ik zou sowieso niet voor een ouder model M3 gaan, qua verbruik en onderhoud scheelt het een hoop. Qua prestaties zal je ongeveer gelijk zitten (343pk vs 306pk)
Met de E92 helaas geen ervaring, wel met het vorige model (diesel).quote:Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.
Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen.
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin
Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn.
[..]
Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?
Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval
Als je ook lang wilt doen met je 335: staat er ééntje in Gießen met 35000 op de teller uit 2010 voor ¤26800. Handbak. http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1104295/8quote:Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
...
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin
...
Thanks voor de tips.quote:Op zaterdag 18 april 2015 08:05 schreef xaban06 het volgende:
Met de E92 helaas geen ervaring, wel met het vorige model (diesel).
- Turbo
- Swirl flaps die afbreken
- Subframe
- Draagarmen
- Bij een automaat kijken wanneer de auto voor het laatst nagekeken/gespoeld is, kijk ook hoe deze schakelt.
- Onderhoudshistorie heel belangrijk!
- Als je particulier koopt en het zou mogen, zou ik een BMW Scanner meenemen en de computer uitlezen (wel eerst stukje rijden!)
Thanks!quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Als je ook lang wilt doen met je 335:
Staat er ééntje in Gießen met 35000 op de teller uit 2010 voor ¤26800. Handbak.. http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1104295/8
Komt nog wel wat bij voor de Belastingdienst
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb zelf een oude E46 330i , die heeft geen turbo. En de 335i bestond toen nog niet. Mensen die een E92 330i kochten waren dus niet echt scheurders, maar eerder de vrouw van de dokter enzo. Heb je nog 272 PK, zelfde motor, geen turbo ; nog steeds plenty om nooit te kunnen gebruiken in NL.
Ik zou momenteel ook eerder kijken naar een 335i ipv. een 330i, maar ben toch nog wat huiverig voor turbo's en probleempjes. Vooral als het ding ooit naar 400PK was opgevoerd ed.
Terecht of onterecht?
Ik bedoelde dat je het niet gaat redden voor een 335 uit 2010/2011 met wat eisen erbij. Weinig kilometers en wat opties erop.quote:Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.
Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen.
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin
Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn.
[..]
Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?
Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval
Hmzz, tja dan zal ik gewoon wat minder opties erop moeten nemen, want meer dan 30K gaat het niet worden. Zelfs niet 30001. Dat heb ik laatst al met mezelf afgesproken Ik hoop nog steeds dat ik iets kan vinden voor rond de 25K.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:53 schreef MaximumRush het volgende:
Ik bedoelde dat je het niet gaat redden voor een 335 uit 2010/2011 met wat eisen erbij. Weinig kilometers en wat opties erop.
Hangt er vanaf of het deskundig gedaan is, en in welke mate. Ik zou het liefst een niet-getunede kopen en dan zelf een paar milde PK's erbij laten mappen. Remmen/bak en onderstel krijgen natuurlijk wel veel meer op hun donder als je de PK's ook echt gaat gebruiken. Daarom liever van een oma kopen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:51 schreef Atmoz het volgende:
...
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)
Je mag mijn bmw scanner inclusief laptop wel meenemen hoorquote:Op zaterdag 18 april 2015 09:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks voor de tips.
Ook dat met die scanner is wel een goede, maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe zo'n ding werkt... Of kun je die huren ergens incl. een goede handleiding erbij?
[..]
Thanks!
Maar ik hoef er niet perse lang mee te doen. Hij mag dus best wel wat KM's erop hebben, liefst wel onder de 100.000. En uit Duitsland kopen kan, maar als het even kan zou ik me liever dat gedoe willen besparen. Maar ik heb er zeker aan gedacht...
[edit]
[..]
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)
Boeie.quote:
Wat is een HRC? Kan je dat voorkomen door minder ver je pedaal in te drukken oid?quote:Op zondag 19 april 2015 16:51 schreef daNpy het volgende:
In principe wel ja.
Alleen kan het zijn dat de cups van je HRC beschadigen omdat ze verder gaan dan normaal (vaak komt daar een randje te zitten) en gaat je HRC lekken.
En wat als je nou geen compressor/ontluchtingsapparaat hebt?quote:Op maandag 20 april 2015 12:46 schreef pvdplanet het volgende:
Het beste gaat het met een compressor en een ontluchtingsapparaat waar een extra reduceerder op gezet is om de mate van zuigkracht te beperken.
Ik smeer rond de ontluchtingsnippels meestal wat vloeibare pakking om te voorkomen dat er valse lucht mee gezogen wordt. RA, LA, RV, LV en bij elke stap eerst ferm op het pedaal trappen.
Opletten dat het tankje gevuld blijft en vooral geduldig te werk gaan. Ook niets morsen op de lak...
Zelf maken van een handpompje zo'n ding wat bij je zeep zit, en wat slang..quote:Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef xaban06 het volgende:
En wat als je nou geen compressor/ontluchtingsapparaat hebt?
Hmzzz, nee ik wil toch echt liever benzine. Ik rij maar zeer weinig per jaar, dus dan lijkt me een diesel niet handig, toch?! En met een model uit 2011 hoop ik nét wat minder gedoe te krijgen dan eentje uit 2007.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:01 schreef Hyperdude het volgende:
Keuze in D is veel groter. Gedoe valt wel mee. Financieel voordeel valt ook wel mee (=tegen)
Bij BMW.nl staan er ook niet veel trouwens. Je zou ook wat ouder kunnen kijken. 20K voor ééntje uit 2007 hou je aardig wat zakgeld over tov 2010/2011.
Duidelijk! Thanksquote:Op zaterdag 18 april 2015 10:04 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er vanaf of het deskundig gedaan is, en in welke mate. Ik zou het liefst een niet-getunede kopen en dan zelf een paar milde PK's erbij laten mappen. Remmen/bak en onderstel krijgen natuurlijk wel veel meer op hun donder als je de PK's ook echt gaat gebruiken. Daarom liever van een oma kopen.
Thanks!quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:17 schreef Hyperdude het volgende:
Dit is een BMW-topic
Je vraagt om info mbt. een 335 Coupe.
En toch noem ik de S5 even. De 4.2 is een prima blok. En qua prijs/prestaties goed te vergelijken met een 335
Voor de volledigheid.
Thanks!! Da's relax van je!! Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam?quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:49 schreef xaban06 het volgende:
Je mag mijn bmw scanner inclusief laptop wel meenemen hoor
Is kabel aansluiten, programma starten en op start/scan klikken
Kost maar 2-3 tientjes.
Ja iddquote:
Is niet zo ver hoorquote:
Aha. Kijk aan. Das goed om te horen. Thanksquote:Op dinsdag 21 april 2015 08:17 schreef Catch22- het volgende:
Voor 100 euro kan je hem bij de dealer volledige laten nakijken. Dan lezen ze hem ook uit. Aankoopkeuring noemen ze het ook
Hmzz, ik ga er inderdaad ook vanuit dat ze het gas niet durfde in te drukken. Het was ook niet haar eigen auto, maar van haar man. Ze zei dat ze het gas ook niet helemaal indrukte, maargoed dat weet je natuurlijk nooit. Ik ga er echter wel vanuit dat ze niet liegt, en dat de wagen dus een flink stuk sneller moet kunnen optrekken. Volgende keer zelf rijdenquote:Op dinsdag 21 april 2015 08:19 schreef daNpy het volgende:
Geen wow gevoel komt omdat BMW de koppelcurve altijd continu houd.
Dus geen boost of piek waardoor je ineens in je stoel wordt gedrukt.
Uiteindelijk moet hij wel vlot zijn, misschien had mevrouw het gas gewoon niet diep genoeg ingetrapt. Want onze 325i is toch echt wel merkbaar sneller dan de oude 318i. Dus een 335i moet nog een stuk rapper zijn. Maar dan zal je hem wel boven de 4000rpm moeten krijgen anders gebeurt er weinig.
Ja daar idd.quote:Met roest bij de wielen bedoel je de roest op de wielnaven? Dat is niet erg idd.
Aluminium velgen roesten niet snel iig.
Hij koopt niks toch?quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel bijzonder om een auto te gaan kopen en zelf geen proefrit te maken. WTF
Volgende keerquote:Op dinsdag 21 april 2015 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel bijzonder om een auto te gaan kopen en zelf geen proefrit te maken. WTF
Precies. Nog niet.quote:
Tja, mocht gewoon niet van de man.quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Maar als je dan gaat, wil je toch ook zelf rijden?!
330K kms. Das toevalligquote:Op woensdag 22 april 2015 08:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kan zomaar de dynamo zijn ja. Hoe lang zit ie er nu in? Die van mij hemelde net na drie ton.
Garage heeft er nog wel vertrouwen in. En anders maar een nwe. batterij. Kost toch al te veel Eypo'squote:Op woensdag 22 april 2015 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
balen zeg. een accu die totaal leeg is geweest is erg vervelend. men zegt dat accu´s hier stuk door gaan....
Verschilt per auto. Bij de BMW had ik het acculampje branden. Daarna nog zo'n 80km gereden en tussentijds twee keer gestart. Viel niet tegen. Merkte wel dat in de laatste km's de wissers al wat langzamer gingen.quote:Op woensdag 22 april 2015 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
330K kms. Das toevallig
Ik dacht altijd dat ik dan eerst wel dat acculampje zou zien. Was het bij jou ook patsboem over en uit?
Vanochtend was de accu totaal leeg/binnenverlichting deed niets meer. Andere auto naar werk gepakt. Garage heeft 'm bij mij thuis opgehaald. Nadere info volgt.
Xenon is toch OK. Door alle spanningspieken was er een stekker doorgefikt oid.quote:Op woensdag 22 april 2015 23:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oei, dat is wel heel zure gevolgschade...
Dat is waar. Weet ik ook. Maar ja, ik heb nu een 17 jaar oude Peugeot en daar rijd ik al bijna twee jaar probleemloos mee rond. Dus oude auto = probleemauto hoeft natuurlijk niet altijd op te gaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is gewoon een oude auto. Een auto van 22 jaar daar zal je extra onderhoud aan krijgen. denk niet dat je met een distributieketting minder kosten hebt; ook een ketting kan breken
Het iS blok in de e30 had volgens mij wat kwaaltjes. Ik weet niet hoe dat bij de e36 zit. Vraag ze eens of je een aankoopkeuring mag doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:47 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Dat is waar. Weet ik ook. Maar ja, ik heb nu een 17 jaar oude Peugeot en daar rijd ik al bijna twee jaar probleemloos mee rond. Dus oude auto = probleemauto hoeft natuurlijk niet altijd op te gaan.
Ik had een nwe. dynamo nodig na mijn akkefietje van vorige week.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zo, accu lampje is uit.
Voltage regulator van ebay af gehaald, 30 euro.
[ afbeelding ]
Links de nieuwe
Ja dat van die aankoopkeuring is wel een goeie! Is alleen niet gratis hoor zie ik... begint bij 161¤quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het iS blok in de e30 had volgens mij wat kwaaltjes. Ik weet niet hoe dat bij de e36 zit. Vraag ze eens of je een aankoopkeuring mag doen.
Heb je al naar zes cilinders gekeken?
Redelijk veel snelweg en 80 km wegen, en gewoon vlot meerijden, maar ook niet meer, haalde ik met mijn 1992 E36 325i ongeveer 1 op 11,5-12,5. Schat dat een 318iS 1 liter minder verbruikt bij vergelijkbare kms.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:44 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Ja dat van die aankoopkeuring is wel een goeie! Is alleen niet gratis hoor zie ik... begint bij 161¤
Hmm nog niet naar 6 cilinder gekeken. Ik wil het verbruik ook wel enigszins binnen de perken houden, en met dit model/vermogen heb je volgens mij een leuke combinatie van redelijk wat power en geen absurd verbruik. Of is dat verschil bij een 6cil verwaarloosbaar?
Staat dat het mijlen zijn he. Dus plusminus 190.000 kmquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:38 schreef Hyperdude het volgende:
km. stand van 120.000 bij een import van 22 jaar oud.
Ik geleuf d'r geen zak van.
Tenzij uitgebreid ondersteund door een map met alle rekeningen.
Sorryquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:21 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Staat dat het mijlen zijn he. Dus plusminus 190.000 km
True.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sorry
Kan je je nog afvragen of dat wel klopt. Kan zo 100000 meer zijn.
Mijn 325 ging de deur uit met 325000.
Huidige bak staat ook al op 330000
Aan de andere kant betaal je ook niet direct veel ¤¤, en als het ding verder goed rijdt, en een andere redelijk nette/originele moeilijk te vinden is, kan je ook het risico nemen.
De teringquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had een nwe. dynamo nodig na mijn akkefietje van vorige week.
nw. Bosch ¤319 + montage en BTW
Dan is dit net iets beter voor je beurs
Of gewoon bij een dynamo/startmotor boer, de oude inleveren en dan krijg je voor een redelijk bedrag een gereviseerde dynamo.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
De tering
Dan had ik mooi wat vd sloop gehaald
Boeie.quote:
En wat wil je met deze vragen bereiken?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
stel vragen zoals: is de auto dealer onderhouden, is er een onderhoudsgeschiedenis, hoeveel eigenaren heeft de auto gehad. heeft de auto schade gehad. deze vragen gaan al lastiger bij een import. de kilometerstand niet meteen vertrouwen.
Want?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:55 schreef NightFlight het volgende:
Voor je hobby-auto kan je dat wel doen. Als je afhankelijk bent voor naar je werk is het wat anders.
Door de week werk ik; en zo lang ik meer verdien dan een monteur kost, laat ik het doen. Tijd = geld. En in dit geval was er ook nog wel wat nodig qua diagnose, resetten; xenon was bv. ook kaduuk.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Want?
Mits je het zelf kan monteren is het even betrouwbaar als een nieuwe Bosch hoor, en montage is bij de meeste wagens niet echt heel spannend en moet max met 2 uur wel te doen zijn.
Wat is er voor je werk mis met een gereviseerde dynamo? Die kan ook prima weer twee à drie ton mee hoor, mits het goed is gebeurd. Een sloopdynamo is meer risico.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:55 schreef NightFlight het volgende:
Voor je hobby-auto kan je dat wel doen. Als je afhankelijk bent voor naar je werk is het wat anders.
Mercedes C350e. Kost mij ongeveer de helft van de 320dquote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat komt er ter vervanging, Leo? Een Lexus Hybrid?
Denk niet dat je daar veel spijt van gaat krijgen.. Rij privé ook BMW en voor mijn werk Mercedes. Dat is echt degelijk spul, en zo'n C350 wordt echt een kanon denk ik!quote:Op zondag 3 mei 2015 18:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mercedes C350e. Kost mij ongeveer de helft van de 320d
Die had ik als eerste getikt, maar ik vond jou eerder iemand voor een Lexus dan een Benz, dus de gok veranderdquote:Op zondag 3 mei 2015 18:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mercedes C350e. Kost mij ongeveer de helft van de 320d
Ik heb getwijfeld tussen de VW Passat GTE en Mercedes C350e. De Mercedes was eigenlijk net te duur, maar heb het toch net op tijd voor elkaar gekregen.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die had ik als eerste getikt, maar ik vond jou eerder iemand voor een Lexus dan een Benz, dus de gok veranderd
Scheelt inderdaad behoorlijk. En dat ligt niet zozeer aan de BMW als wel aan de belachelijke bijtellingsregels waar de C in valt.
Op de sloop heb je toch wel een 'nieuwe' voor 2 tientjes? Ga je toch niet voor kutten met epoxy etcquote:Op maandag 4 mei 2015 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Haha ja das allemaal wel waar.
Maarre ons benne zuuunig.
Ik ga hem vanavond demonteren, schoonmaken en dan lijmen met speciale 2 componenten epoxy.
En als dat faalt nieuwe erop
Ben allang blij dat het niet mn koppakking is. schrok me dood toen het lampje aan ging.
Dat gaat nooit houden man.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Haha ja das allemaal wel waar.
Maarre ons benne zuuunig.
Ik ga hem vanavond demonteren, schoonmaken en dan lijmen met speciale 2 componenten epoxy.
En als dat faalt nieuwe erop
...
Krijg je wel een mooie olieboot van, elke keer dat je gas geeft hangen er nu waarschijnlijke blauwe walmen van...quote:Op maandag 4 mei 2015 17:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Iedereen zei ook dat mn nieuwe lagerschalen zonder het slijpen vd krukas er binnen 100 km uit zouden liggen, nu 3500km verder klinkt die nog steeds heerlijk
Nee, heb de krukas nagemeten. Viel ruim binnen toleranties. Heeft in die 3500 km 0.0 verbruiktquote:Op maandag 4 mei 2015 19:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Krijg je wel een mooie olieboot van, elke keer dat je gas geeft hangen er nu waarschijnlijke blauwe walmen van...
Hoezo zijn de krukasaslagers er dan uitgelopen? Te weinig olie? Ik weet dat van verscheidene M3 motoren de lagers vaak preventief vervangen worden..quote:Op maandag 4 mei 2015 19:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nee, heb de krukas nagemeten. Viel ruim binnen toleranties. Heeft in die 3500 km 0.0 verbruikt
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:12 schreef Dimitri_ het volgende:
Morgen kijken voor nog een E34.. Touring, 525i met veel opties.
Thnx!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 08:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.dparts.com/ond(...)/3-serie-E46-4-Sedan
prijs: 25 euro
Dan bied je toch minder.quote:
Te weinig gevraagdquote:
Nog minder bieden vond ik gênant worden... Hahaquote:
Ik vrees dat dat optisch bedrog is op de foto.quote:
Zijn er meer die met zo'n doorsnee wagen qua snelheid naar het circuit gaan? Word je toch aan alle kanten zoekgereden door de Porsches en andere snelle jongens?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:00 schreef Dimitri_ het volgende:
Foto's van de vorige eigenaar:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De uitlaat, van voor tot achter op maat gemaakt van RVS. Dat geluid <3 !
Het gros van de Porsches wordt zoekgereden door Golfjes, Astra's en dat soort jongens.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zijn er meer die met zo'n doorsnee wagen qua snelheid naar het circuit gaan? Word je toch aan alle kanten zoekgereden door de Porsches en andere snelle jongens?
Als die opgefokte Golfjes GTI etc. zo snel zijn is er toch helemaal geen lol meer aan met je oude 525iquote:Op zondag 10 mei 2015 09:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het gros van de Porsches wordt zoekgereden door Golfjes, Astra's en dat soort jongens.
En TF is nog steeds niet bedoeld als 'het circuit'
Lol maak je toch zelf in de auto, maakt dan toch niet uit hoe hard de rest gaat?quote:Op zondag 10 mei 2015 09:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als die opgefokte Golfjes GTI etc. zo snel zijn is er toch helemaal geen lol meer aan met je oude 525i
Natuurlijk, maar ik zou mij denk ik wat ongemakkelijk voelen. En het gevoel dat ik in de weg rij voor de snelle jongens.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Lol maak je toch zelf in de auto, maakt dan toch niet uit hoe hard de rest gaat?
Prima ding, heb ik ook al een paar jaar liggen. Wat voorkeursfuncties ingesteld en uitlezen is handig inderdaad.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:34 schreef junkiexp het volgende:
http://www.xcar360.com/bm(...)ool-code-reader.html
Zojuist deze besteld, iedereen is erg lovend hierover, en gratis verstuurd vanuit Hong Kong.
Kan ik eindelijk eens wat dingen coderen, mijn airbag lampje uitzetten en de auto eens uitlezen.
Dat komt nog best vooruit, die Z4 met 1200kg en 170pk zeker?quote:Op zondag 10 mei 2015 20:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee , heb ik nog nooit in het BMW Fantopic gepost met mijn auto
Hier is hij dan Z4 van 2005 met 2,2 6-cilinder
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Paar weken geleden in Sauerland
[ link | afbeelding ]
Vorig jaar vlakbij de Stelvio
[ link | afbeelding ]
En PK's wennen veels te snelquote:
Ja, ik vind het wel rijden als een sportwagen.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:05 schreef junkiexp het volgende:
Rijdt het ook echt wel als een sportwagen?
Strak in de bochten, stug afgeveerd e.d.?
Qua papierwerk valt het op zich wel mee vind ik, het is alleen een beetje tijdrovend.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:11 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Zeker gaaf. Is dat nou een heel gedoe, een auto importeren?
En toch is hij nog verrassend zuinig.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:05 schreef junkiexp het volgende:
Dat komt nog best vooruit, die Z4 met 1200kg en 170pk zeker?
Edit: die 3.0 is helemaal snel trouwens, 5.9 seconden naar de 100.
Mooie wagen, en mooie foto's blue.quote:Op zondag 10 mei 2015 20:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee , heb ik nog nooit in het BMW Fantopic gepost met mijn auto
Hier is hij dan Z4 van 2005 met 2,2 6-cilinder
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Paar weken geleden in Sauerland
[ link | afbeelding ]
Vorig jaar vlakbij de Stelvio
[ link | afbeelding ]
Ja. Anders loop je het risico op ploffende airbags en storingen.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
voorzichtig heb ik het deurpaneel al los gehaald. alle clipjes zijn heel gebleven. volgende stap is de airbag demonteren. is het nodig om de accu los te halen voordat je de airbag module kunt demonteren?
Dat dus.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 07:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ja. Anders loop je het risico op ploffende airbags en storingen.
Afgelopen zaterdag ben ik de auto gaan kopenquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:24 schreef Atmoz het volgende:
Ik zou graag ook een BMW kopen, maar weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen/hoe ik dat aanpak, etc...
Is het bijvoorbeeld verstandig om een 2e handse te kopen van een particulier? Of liever iets meer betalen en dan via een garage? En waar moet ik op letten als hem ga kopen? Zijn er bepaalde "checklists" die je bijvoorbeeld makkelijk/snel af kunt gaan? Of zijn er bedrijven/mensen (experts) die misschien meegaan om de te kopen auto te controleren?
En wat kun je doen om zeker te weten dat alles in orde is, en dat het geen schade-auto of zelfs een gestolen wagen is?
Ik weet dus wel wát ik wil, maar weet totaal niet hoe ik dat aanpak...
Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Thanksquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:01 schreef junkiexp het volgende:
@ Atmoz, feli!
Heel mooi model is dat!
Is het ook een 335 geworden?
Hoe is de zitruimte op de achterbank, kunnen er ook mensen van 1.80m zitten?
Dat is een motor voor de kachel, welke in een BMW E36 (1990-1999) is geplaatstquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:41 schreef jitzzzze het volgende:
Wie van jullie weet er het eea van de kachekachelmotor van een e36?
Goedzo, lijkt me een prettige motor.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:36 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks
En inderdaad, een 335i zoals ik met mezelf had afgesproken
Ik ben zelf lang, maar heb nog niet achterin gezeten.
Mijn broertje is echter ook niet de kleinste, en die zat vrij goed op de achterbank
Wellicht dat ik zelf misschien wel met m'n haren tegen het dak kom, maar ik zal dan ook niet vaak achterin zitten
Ik zag trouwens net die dikke bak van jou
Vet ding hoor!!! Veel succes en plezier ermee
quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is een motor voor de kachel, welke in een BMW E36 (1990-1999) is geplaatst
Best geinig die nieuwe Mondeo.quote:
Bericht is binnen van de belastingdienst, ¤2500 bpm moet ik betalen , heb ik maar snel even overgemaakt.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Z4 3.0 Si van 07-2008 , vorige week geimporteerd uit Duitsland
Hier vorige week Donderdag bij de RDW voor het invoeren
Nu staat hij thuis, wachten op bericht van de belastingdienst of ze akkoord gaan met mijn opgegeven BPM bedrag, en dan kan ik het kenteken aanvragen
Die is wel erg 'kaal'.quote:Op woensdag 20 mei 2015 01:32 schreef bluemoon23 het volgende:
En de oude is te koop: [TK] BMW 2.2 Z4 2005 V&A / [TK] BMW Z4 cabriolet 2.2 2005
Ik mis zo ongeveer alles wat er aan opties besteld kon worden, m.u.v. het leer en de airco. Op het richeltje boven je asbak horen allemaal knopjes te zitten, o.a. van de stoelverwarming.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Je mist een Navi denk ik ?
Vooral de 3.0 versies werden met meer opties besteld denk ik.
Andere zaken die je misschien "mist" zoals sportstoelen of een multifunctioneel stuur kunnen natuurlijk altijd erop gezet worden, maar ik heb dat persoonlijk niet echt gemist.
Ja, die had ik. En die was aardig luxe uitgerust en een plaatje om te zien (individual uitvoering).quote:
Voel je je aangevallen of zo? Ik zei alleen dat je een erg kale auto hebt. Dat is een feit, geen waardeoordeel of zo.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Toen ik op zoek was naar een Z4 heb ik bewust alle 2.0 4-cilinders uitgesloten.
Het is maar net waar je prioriteiten en wensen liggen.
Iedereen is anders
Zou kunnen. De wordt geregeld onvriendelijk gebruikt. Een beetje als synoniem voor 'dikke doei, flikker een eind op'.quote:
Zag net een ratlook 850iquote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Nachtdienst nu, wat is jou excuus ?
[ afbeelding ]
7 rijden kost ook 7 geld. En zo'n V8 lust nog meer dan een 6 in lijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:07 schreef Dimitri_ het volgende:
Oei.. Komt er nu ineens een 740i op mijn pad. Een E38, redelijke staat. Verleidelijk om de E34 weer weg te doen en een 7 te gaan rijden.
quote:mooie bmw M3 sedan van 1995 in zeer goede staat , de teller staat op 75000 km maar klopt wel niet , de wagen is vorig jaar uit nederland ingevoerd en er is niets van historiek gekend , dus wil je een volledig gedocumenteerde M3 om te verzamelen is dit hem niet , zoek je een M3 die geweldig in orde is en fantastisch rijd en schakeld voor een zacht prijsje moet je hier zijn .het is een 3.0 motor met de boite van de 3.2, de 3.0 is de beste motor en de 3.2 heeft de beste boite dus hier heb je ze allebei , ik moet er niet de hoofdprijs van hebben dus bieden mag maar gelieve deftig te blijven , zowel carosserie als interieur zijn in zeer goede staat , wielrand links achter heeft een beetje roest , zeer veel opties waaronder zetelverwarming , aut airco ... , voor de keuring moeten er 2 nieuwe achterbanden op ( 2 voorste zijn al splinternieuw), koppeling slipt af en toe door maar rijd nu nog perfect
Tja, bak waar van alles aan gedaan & aan versleutelt is. Ik zou lekker verder kijken..quote:
Dat is niet in Emmen Althans niet in het dorp zelf.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:47 schreef Jaapie1993 het volgende:
Leuk dagje gehad in emmen
[ afbeelding ]
En witte tellerplaat verlichting, das et mooiste nogquote:
Ik wil niet vervelend zijn maar de kachelmotor gaat bijna nooit kapot.quote:Op zondag 24 mei 2015 12:31 schreef jitzzzze het volgende:
Andere kachelventilator is onderweg, hoop volgende week een gaatje te vinden om hem te monteren. Zie er nu al tegenop
Omdat het ding nogal bromde in de laatste week van zijn leven en harder ging als ik rechtsaf stuurde heb ik zo'n vermoeden dat het wel aan de motor zelf ligt deze keer.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend zijn maar de kachelmotor gaat bijna nooit kapot.
De eindweerstand wel heeeeul vaak, dan doet je kachelmotor ook niets meer ..
Ik ken die auto langer dan vandaag, mocht het niet de motor zelf zijn dan is het slooponderdeel zeer waarschijnlijk in een betere conditie dan die er nu in zitquote:Op zondag 24 mei 2015 15:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dan klinkt het wel alsof het aan de motor ligt ja
Mooi!
Ik heb er vaak en veel over gehoord, maar dat is vast niet het soort bekendheid dat je zoektquote:Op maandag 1 juni 2015 22:36 schreef boegschroef het volgende:
Iemand bekend met electra problemen op een e60?
Tof!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 16:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Op verzoek van Dimitri_ plaats ik ook maar eens mijn BMW (geschiedenis). Groot BMW fan en dan met name van de e30 Touring, model vind ik tijdloos mooi. Ik had dus het beste gewoon m'n eerste e30 kunnen houden, dan was ik nu klaar geweest
Maar vorig jaar heb ik m'n trouwe Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro uit 2003 verkocht om weer e30 te kunnen gaan rijden (als daily drive dus). Ik kocht een zeldzame 324td, zodat het nog een beetje goedkoop rijden is, maar toch een dikke 6-cilinder in het vooronder. Helaas begaf na een week de motor het (had 'm voor weinig gekocht en kreeg gelukkig nog wat geld terug) en besloten om een 2.5 TDS er in te laten lepelen. Dus zo gezegd zo gedaan.
En met heel veel problemen (blok was gewoon veel slechter dan gezegd werd) is hij bijna zover. Morgen breng ik 'm weg om de brandstofpomp te vervangen. Verder is het gehele onderstel al vernieuwd, dus hij rijdt lekker strak. Als hij technisch eenmaal goed is wordt het tijd om het interieur netter te maken en alles weer werkend krijgen (elektrische ramen, schuifdak). En daarna tijd voor het exterieur, want hij had origineel al 455.000km gereden, dus hij is niet al te netjes meer..
Heb er nog maar 1 foto van, op de winterbanden. Uiterlijk zal er weinig aan veranderen, alleen panelen vervangen voor nette roestvrije delen, kunststof bumper delen weer nieuw en uiteraard 15" BBS'jes.
[ afbeelding ]
Dus misschien leuker om m'n vorige wagens te zien
Dit was m'n eerste, een 324td automaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was m'n tweede, ook een 324td maar dan handbak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de derde, een 325iX:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus de huidige zal er dus ongeveer ook zo uit gaan zien Alleen nog even geduld hebben, door alle extra kosten van het motorblok moet de rest allemaal even wachten. Toch jammer als je van een e30 liefhebber iets koopt (via een e30 fansite) er toch nog zo gelogen wordt (o.a.: zou een nieuwe koppeling op zitten, was totaal op, spanrol + multiriem waren op, keerringen op, brandstofpomp totaal kapot, etc.).
Haha! Welke had je? Ik miste 'm ook, daarom maar aan dit projectje begonnen!quote:
Ah lekker! Maar Volvo wordt ook erg gewaardeerd hier, heb zolang de e30 niet rijdt een V70 2.5D met 612.000km Heerlijke cruizer met een fijne motor!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:23 schreef Charged het volgende:
320i touring..heb nou een roffel (5-cyl Volvo maar het geluid van een lijn 6 is nog steeds gewaardeerd hier)
[ link | afbeelding ]
Oei,we gaan een bmw topic bijna vervuilen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah lekker! Maar Volvo wordt ook erg gewaardeerd hier, heb zolang de e30 niet rijdt een V70 2.5D met 612.000km Heerlijke cruizer met een fijne motor!
Haha nice! Mijne is ook een '99quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:04 schreef Charged het volgende:
[..]
Oei,we gaan een bmw topic bijna vervuilen.
Een 99-er v70 classic met bijna 5 ton op g3
3-de pic is echt heel mooi.quote:Op woensdag 3 juni 2015 22:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Oh ja foto`s posten.
Ik had zaterdag een afspraak vlakbij Wurzburg, dat heb ik maar als uitgangspunt genomen voor een roadtrip.
Van Wurzburg naar Fussen is de "romantische strasse" die route heb ik globaal aangehouden, en vandaar naar Lindau om te beginnen met de "deutsche alpenstrasse" naar Berchtesgaden.
Oostenrijk door, stukje Italie, hapje Zwitserland en via Oostenrijk weer naar huis.
https://maps.google.com/m(...),14,16,17,21&t=m&z=7
[ afbeelding ]
Grossglockner
[ link | afbeelding ]
grödner joch/passo gardena
[ link | afbeelding ]
Gaviapas
[ link | afbeelding ]
Stelvio
[ link | afbeelding ]
Dinsdagmiddag was het 25 graden in Oostenrijk op de terugreis
Boven in de bergen een graad of 8.
Bij de tunneluitgang van de Grossglockner waren ze nog wat van de berg afgerolde sneeuw aan het opruimen.
[ link | afbeelding ]
Richting Italië dus Weten nog niet precies waar, maar waarschijnlijk ergens richting Gardameer of mogelijk Rome. Dan is de mogelijkheid voor een omweg best aanwezig. Knippen we de heenweg in tweeën. Terugweg kan ik altijd nog stampen.quote:
Dat was vlakbij mijn hotel in Colfosco, in deze tijd van het jaar heb je daar voor ¤40 een hotelkamer met ontbijt. , alles was daar meer op wintersporters gericht volgens mij.quote:
Heerlijke plaatjes!quote:
De complete TomTom-bestanden per dag, maar ik weet niet of degene die de routes heeft bedacht het waardeert als ik zijn werk zomaar weggeef. Heeft hem behoorlijk wat uitzoekwerk gekost.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Heerlijke plaatjes!
Heb je niet toevallig de routes nog beschikbaar? Altijd leuk
Daar kan ik me dan ook wel weer iets bij voorstellen. Wel jammerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:48 schreef k_man het volgende:
[..]
De complete TomTom-bestanden per dag, maar ik weet niet of degene die de routes heeft bedacht het waardeert als ik zijn werk zomaar weggeef. Heeft hem behoorlijk wat uitzoekwerk gekost.
Koffie zetten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 08:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar kan ik me dan ook wel weer iets bij voorstellen. Wel jammer
Ja graagquote:Op zondag 7 juni 2015 12:13 schreef junkiexp het volgende:
Iemand interesse in een BMW scanner?
Kan gebruikt worden voor de volgende modellen:
1992 - 1999 E36: 3-Series
1999 - 2006 E46: 3-Series
1996 - 2003 E39: 5-Series
1995 - 2001 E38: 7-Series
2000 - 2006 E53: X5 ; E83 - X3 ; E85 - Z4
[ afbeelding ]
Hiermee kan je fouten uitlezen en wissen, opties aan of uitzetten (DRL, Xenon, navigatie e.d.), live dat uitlezen enz.
Ik had het gekocht voor mijn 1995 E38 maar die heeft dus blijkbaar OBD I, dan kan je echt maar in 3 modules oid en dus kan je er eigenlijk niks mee.
Ik heb deze zelf uit China laten komen, vraagprijs is 30 euro.
Is slechts 1x aangesloten geweest.
Je had dit probleem toch al eerder? Schoot ie random in dat noodprogramma of bij veel gas? Hier nog steeds een E53 met hetzelfde issue. Manueel schakelen niks geen problemen, in D of S een paar keer op de kickdown en kans is groot dat ie er ook in schiet. Heel wazig. Misschien toch ook een keer langs een ECU specialist.quote:Op donderdag 25 juni 2015 14:37 schreef Tarado het volgende:
Bij mij schoot m'n bak de laatste weken regelmatig in het notprogramm, even langs de ECU specialist geweest en het blijkt dat de spanningsregelaar van de dynamo kapot is, hij geeft teveel stroom af 16+ volt, hierdoor schiet de bak in het notprogramm, nu had mijn dynamo er maar 50000km op zitten, gelukkig wil de garage meewerken en de kosten laag houden qua arbeid.
520 met 150 PK zou ik niet meer aan beginnen. Te weinig PK en oudquote:Op zondag 14 juni 2015 23:14 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Hallo allen,
Ik zit erover te denken om na een bak ellende met een Saab diesel te gaan voor een E39. Mogelijk wordt het dan een 520 of een 523 (liefst voor de facelift). De zescylinder is voor zover ik weet een betrouwbare krachtbron, daar heb ik wel even behoefte aan na enkele jaren ellende qua motor/brandstofpomp etc. Natuurlijk kijk ik voor een zo goed mogelijk onderhouden exemplaar, maar met +- 200.000 op de teller zal er ongetwijfeld wat gereserveerd moeten worden qua onderhoud. Raden jullie mij de 520 of de 523 aan en zijn er mensen hier die ervaring hebben met een of beide motoren? Alvast bedankt!
ja klopt maar toen was het wel ernstiger en lag het aan het ABS DSC stuurapparaat, nu dus de spanningsregelaar, toch blij dat ik eerst even bij hem langs ben gegaan en met die kennis naar de garage. Analyse was 30 euro.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:00 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je had dit probleem toch al eerder? Schoot ie random in dat noodprogramma of bij veel gas? Hier nog steeds een E53 met hetzelfde issue. Manueel schakelen niks geen problemen, in D of S een paar keer op de kickdown en kans is groot dat ie er ook in schiet. Heel wazig. Misschien toch ook een keer langs een ECU specialist.
That's lifequote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waardevermindering. zat weer even te speuren en schrik echt van de vraagprijzen.
vandaag de dag koop je een BMW 3 Serie....
...320i (e92, Coupe) uit 2008 voor 11.950 euro
...316i (e46) uit 1999 voor 1.000 euro
wat gaat 't hard zeg.
Wie sleutelt er nog zelf aan zijn auto?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minder kosten? Ja, tenzij je zelf wat kan sleutelen.
Een defect raammechaniek vervangen zou bij een garage honderden euro's hebben gekost. Via e-bay had ik uit Duitsland voor 5 euro een tweedehands origineel bmw raammechaniek. zelf gemonteerd.
En dan een kwaaltje van de deuren, een gm5 module zwakte, gedeeltelijk zelf gerepareerd. heb de printplaat uit de gm5 gehaald en bij een elektroboer gebracht met de opdracht om de Siemens Tyco relais de desolderen en nieuwe te monteren (die voor 3 euro op ebay staan). dat waren in totaal 25 euro aan kosten.
...
Dat kan wel, maar je moet wel budget achter de hand houden om het onderhoud wat bij te trekken. Dus de aankoopprijs moet er ook naar zijn, en je moet historie weten. Dan kan het prima rendabel zijn om een auto met hoge tellerstand te kopen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zijn meestal ook oude bakken met achterstallig onderhoud. Mijn E46 heeft net de 330000 gehaald. Ik zou zelf nooit een auto kopen met zo'n km. stand. (niet geheel onterecht, gezien de kosten de laatste 50000 km )
Vergeet niet dat een heleboel mensen dit ook niet kunnen, of willen kunnen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minder kosten? Ja, tenzij je zelf wat kan sleutelen.
Een defect raammechaniek vervangen zou bij een garage honderden euro's hebben gekost. Via e-bay had ik uit Duitsland voor 5 euro een tweedehands origineel bmw raammechaniek. zelf gemonteerd.
En dan een kwaaltje van de deuren, een gm5 module zwakte, gedeeltelijk zelf gerepareerd. heb de printplaat uit de gm5 gehaald en bij een elektroboer gebracht met de opdracht om de Siemens Tyco relais de desolderen en nieuwe te monteren (die voor 3 euro op ebay staan). dat waren in totaal 25 euro aan kosten.
Maargoed de Yaris en Swift kunnen best goedkoper zijn, ik geef er nog steeds niets om
Prima rendabel omdat je goedkoop aan kan schaffen. Zie post waarmee dit onderwerpje begon van spectrumanalyser.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar je moet wel budget achter de hand houden om het onderhoud wat bij te trekken. Dus de aankoopprijs moet er ook naar zijn, en je moet historie weten. Dan kan het prima rendabel zijn om een auto met hoge tellerstand te kopen.
Dus als je zelf kan sleutelen is het duurderquote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minder kosten? Ja, tenzij je zelf wat kan sleutelen.
Ik vind sleutelen ook wel leuk. Aan mijn motor in de winterberging. Onder de daily op straat aan de uitlaat prutsen terwijl ik er morgen weer mee naar mijn werk moet wat minder.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
aangepast. sleutelen is toch juist leuk? daar heb ik die auto voor.
ik heb een auto zodat ik niet naar de garage hoef te lopen.
Bedankt voor je bericht! Ga maar eens zoeken binnenkortquote:Op donderdag 25 juni 2015 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
520 met 150 PK zou ik niet meer aan beginnen. Te weinig PK en oud
Verder maakt het weinig uit. 523, 525, 528 en 530 komen allemaal uit vrijwel dezelfde onderdelendoos. Verder loop je met iedere oudere auto boven de 2 ton kans op dure en minder dure ellende.
Ik heb zelf een 330i met 330000 km op de teller. Laatste 60000 km. brandstofpomp en dynamo kaduuk. Koppeling is ook vervangen, maar die piepte, zat nog wel voor een ton vlees op de platen.
Die zijn wel mooi bij de E34.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:13 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sinds vandaag de throwing stars in de velgen. De look bevalt me wel.
Pff nee, zwart leer en geen airco.. God Sta mij bijquote:Op donderdag 2 juli 2015 20:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zijn wel mooi bij de E34.
Niet echt geschikt "warmweerkleur" interieur zo te zien.
leer is toch veel beter, blijft schoon en is uiteindelijk koeler, auto zonder airco, dat ze nog bestaanquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:38 schreef daNpy het volgende:
Lekker aan de stoelen plakken.
Ook de reden dat mijn vriendin geen leer in de auto wil. Maar ik vind de stoelverwarming wel lekker in de winter
Dan plakken d'r dijen eraanquote:
2/3e van mijn auto's heeft geen aircoquote:blijft schoon en is uiteindelijk koeler, auto zonder airco, dat ze nog bestaan
Bij mij 4/5e en toch vandaag lekker gereden zonder airco.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan plakken d'r dijen eraan
[..]
2/3e van mijn auto's heeft geen airco
... en die kapte er gisteren mee vanwege oververhittingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |