Dat is waar. Weet ik ook. Maar ja, ik heb nu een 17 jaar oude Peugeot en daar rijd ik al bijna twee jaar probleemloos mee rond. Dus oude auto = probleemauto hoeft natuurlijk niet altijd op te gaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is gewoon een oude auto. Een auto van 22 jaar daar zal je extra onderhoud aan krijgen. denk niet dat je met een distributieketting minder kosten hebt; ook een ketting kan breken
Het iS blok in de e30 had volgens mij wat kwaaltjes. Ik weet niet hoe dat bij de e36 zit. Vraag ze eens of je een aankoopkeuring mag doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:47 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Dat is waar. Weet ik ook. Maar ja, ik heb nu een 17 jaar oude Peugeot en daar rijd ik al bijna twee jaar probleemloos mee rond. Dus oude auto = probleemauto hoeft natuurlijk niet altijd op te gaan.
Ik had een nwe. dynamo nodig na mijn akkefietje van vorige week.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zo, accu lampje is uit.
Voltage regulator van ebay af gehaald, 30 euro.
[ afbeelding ]
Links de nieuwe
Ja dat van die aankoopkeuring is wel een goeie! Is alleen niet gratis hoor zie ik... begint bij 161¤quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het iS blok in de e30 had volgens mij wat kwaaltjes. Ik weet niet hoe dat bij de e36 zit. Vraag ze eens of je een aankoopkeuring mag doen.
Heb je al naar zes cilinders gekeken?
Redelijk veel snelweg en 80 km wegen, en gewoon vlot meerijden, maar ook niet meer, haalde ik met mijn 1992 E36 325i ongeveer 1 op 11,5-12,5. Schat dat een 318iS 1 liter minder verbruikt bij vergelijkbare kms.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:44 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Ja dat van die aankoopkeuring is wel een goeie! Is alleen niet gratis hoor zie ik... begint bij 161¤
Hmm nog niet naar 6 cilinder gekeken. Ik wil het verbruik ook wel enigszins binnen de perken houden, en met dit model/vermogen heb je volgens mij een leuke combinatie van redelijk wat power en geen absurd verbruik. Of is dat verschil bij een 6cil verwaarloosbaar?
Staat dat het mijlen zijn he. Dus plusminus 190.000 kmquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:38 schreef Hyperdude het volgende:
km. stand van 120.000 bij een import van 22 jaar oud.
Ik geleuf d'r geen zak van.
Tenzij uitgebreid ondersteund door een map met alle rekeningen.
Sorryquote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:21 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Staat dat het mijlen zijn he. Dus plusminus 190.000 km
True.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sorry
Kan je je nog afvragen of dat wel klopt. Kan zo 100000 meer zijn.
Mijn 325 ging de deur uit met 325000.
Huidige bak staat ook al op 330000
Aan de andere kant betaal je ook niet direct veel ¤¤, en als het ding verder goed rijdt, en een andere redelijk nette/originele moeilijk te vinden is, kan je ook het risico nemen.
De teringquote:Op zaterdag 2 mei 2015 12:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had een nwe. dynamo nodig na mijn akkefietje van vorige week.
nw. Bosch ¤319 + montage en BTW
Dan is dit net iets beter voor je beurs
Of gewoon bij een dynamo/startmotor boer, de oude inleveren en dan krijg je voor een redelijk bedrag een gereviseerde dynamo.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
De tering
Dan had ik mooi wat vd sloop gehaald
Boeie.quote:
En wat wil je met deze vragen bereiken?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
stel vragen zoals: is de auto dealer onderhouden, is er een onderhoudsgeschiedenis, hoeveel eigenaren heeft de auto gehad. heeft de auto schade gehad. deze vragen gaan al lastiger bij een import. de kilometerstand niet meteen vertrouwen.
Want?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:55 schreef NightFlight het volgende:
Voor je hobby-auto kan je dat wel doen. Als je afhankelijk bent voor naar je werk is het wat anders.
Door de week werk ik; en zo lang ik meer verdien dan een monteur kost, laat ik het doen. Tijd = geld. En in dit geval was er ook nog wel wat nodig qua diagnose, resetten; xenon was bv. ook kaduuk.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Want?
Mits je het zelf kan monteren is het even betrouwbaar als een nieuwe Bosch hoor, en montage is bij de meeste wagens niet echt heel spannend en moet max met 2 uur wel te doen zijn.
Wat is er voor je werk mis met een gereviseerde dynamo? Die kan ook prima weer twee à drie ton mee hoor, mits het goed is gebeurd. Een sloopdynamo is meer risico.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 17:55 schreef NightFlight het volgende:
Voor je hobby-auto kan je dat wel doen. Als je afhankelijk bent voor naar je werk is het wat anders.
Mercedes C350e. Kost mij ongeveer de helft van de 320dquote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat komt er ter vervanging, Leo? Een Lexus Hybrid?
Denk niet dat je daar veel spijt van gaat krijgen.. Rij privé ook BMW en voor mijn werk Mercedes. Dat is echt degelijk spul, en zo'n C350 wordt echt een kanon denk ik!quote:Op zondag 3 mei 2015 18:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mercedes C350e. Kost mij ongeveer de helft van de 320d
Die had ik als eerste getikt, maar ik vond jou eerder iemand voor een Lexus dan een Benz, dus de gok veranderdquote:Op zondag 3 mei 2015 18:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mercedes C350e. Kost mij ongeveer de helft van de 320d
Ik heb getwijfeld tussen de VW Passat GTE en Mercedes C350e. De Mercedes was eigenlijk net te duur, maar heb het toch net op tijd voor elkaar gekregen.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die had ik als eerste getikt, maar ik vond jou eerder iemand voor een Lexus dan een Benz, dus de gok veranderd
Scheelt inderdaad behoorlijk. En dat ligt niet zozeer aan de BMW als wel aan de belachelijke bijtellingsregels waar de C in valt.
Op de sloop heb je toch wel een 'nieuwe' voor 2 tientjes? Ga je toch niet voor kutten met epoxy etcquote:Op maandag 4 mei 2015 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Haha ja das allemaal wel waar.
Maarre ons benne zuuunig.
Ik ga hem vanavond demonteren, schoonmaken en dan lijmen met speciale 2 componenten epoxy.
En als dat faalt nieuwe erop
Ben allang blij dat het niet mn koppakking is. schrok me dood toen het lampje aan ging.
Dat gaat nooit houden man.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Haha ja das allemaal wel waar.
Maarre ons benne zuuunig.
Ik ga hem vanavond demonteren, schoonmaken en dan lijmen met speciale 2 componenten epoxy.
En als dat faalt nieuwe erop
...
Krijg je wel een mooie olieboot van, elke keer dat je gas geeft hangen er nu waarschijnlijke blauwe walmen van...quote:Op maandag 4 mei 2015 17:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Iedereen zei ook dat mn nieuwe lagerschalen zonder het slijpen vd krukas er binnen 100 km uit zouden liggen, nu 3500km verder klinkt die nog steeds heerlijk
Nee, heb de krukas nagemeten. Viel ruim binnen toleranties. Heeft in die 3500 km 0.0 verbruiktquote:Op maandag 4 mei 2015 19:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Krijg je wel een mooie olieboot van, elke keer dat je gas geeft hangen er nu waarschijnlijke blauwe walmen van...
Hoezo zijn de krukasaslagers er dan uitgelopen? Te weinig olie? Ik weet dat van verscheidene M3 motoren de lagers vaak preventief vervangen worden..quote:Op maandag 4 mei 2015 19:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nee, heb de krukas nagemeten. Viel ruim binnen toleranties. Heeft in die 3500 km 0.0 verbruikt
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:12 schreef Dimitri_ het volgende:
Morgen kijken voor nog een E34.. Touring, 525i met veel opties.
Thnx!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 08:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.dparts.com/ond(...)/3-serie-E46-4-Sedan
prijs: 25 euro
Dan bied je toch minder.quote:
Te weinig gevraagdquote:
Nog minder bieden vond ik gênant worden... Hahaquote:
Ik vrees dat dat optisch bedrog is op de foto.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |