banaantjeEE | woensdag 25 maart 2015 @ 19:45 |
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland) | |
opgebaarde | woensdag 25 maart 2015 @ 19:52 |
@Loekie wat denk jij dat er gebeurd is en wil je hier asjeblieft over uitweiden? | |
VacaLoca | woensdag 25 maart 2015 @ 19:55 |
Heeft het nog wel zin om lichamen te gaan bergen en identificeren? Het is vrij duidelijk dat iedereen dood is. Moeten we meer levens gaan riskeren om lichaamsdelen op te rapen of kunnen we beter die zone als hun grafplaats beschouwen? Zodra tweede zwarte doos gevonden is, is er mss geen verder onderzoek naar brokstukken nodig ook. Vrijwel onmogelijk karwei om in zo'n gebied elke vierkante meter af te gaan | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 19:55 |
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was. Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen. Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt. | |
yvonne | woensdag 25 maart 2015 @ 19:56 |
| |
yvonne | woensdag 25 maart 2015 @ 19:58 |
hoe goed denk jij dat een oud boertje dat allemaal hoort? | |
vuvuzela | woensdag 25 maart 2015 @ 19:58 |
Heeft ie die straaljager niet gewoon gehoord? | |
Houtenbeen | woensdag 25 maart 2015 @ 19:59 |
Is een heel ander geluid | |
yvonne | woensdag 25 maart 2015 @ 20:00 |
Misschien groeit er in dat dal wel maretak en kan een oude boer perfect horen. | |
opgebaarde | woensdag 25 maart 2015 @ 20:03 |
Die boer sloeg er geen acht op en pas toen het nieuws naar buiten kwam van de ramp, hij de link heeft gelegd naar zijn ervaring die hij eerder terloops had gehoord, toch? | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 20:04 |
Hij hoorde ieder geval in verandering in het motorgeluid. Dat is toch wel duidelijk een verschil met een motor die op 1 stand blijft denderen. Ik woon bij Schiphol ik hoor eigen die autothrottle vrij regelmatig in werking. | |
en_door_slecht | woensdag 25 maart 2015 @ 20:06 |
Dan moet dat boertje even overleggen met deze fietser, want die had het juist over extra gas... | |
Pleun2011 | woensdag 25 maart 2015 @ 20:07 |
Was dat niet bij de Airbus van Air France die in 2009 in de Atlantische Oceaan dook? | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 20:08 |
Waar het ieder geval op lijkt dat de aansturing van de motoren nog in werking was. De electronica/computers waren nog in werking. Maar dat was misschien ook al duidelijk, omdat het toestel koers bleef houden en een vaste dalingshoek maakte. | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2015 @ 20:09 |
Ben je niet goed? | |
opgebaarde | woensdag 25 maart 2015 @ 20:09 |
Weet iemand waarom de nabestaanden van een vliegtuigramp bedragen tot bijna 120.000 uitgekeerd krijgen? | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 20:10 |
Je kan de autopilot overriden met de sidestick. Alleen in sommige gevallen luistert het vliegtuig niet, zoals bij een stall. Maar dat staat los van de autopilot. | |
Bayswater | woensdag 25 maart 2015 @ 20:14 |
Als ze bij bewustzijn waren hadden ze denk ik de Alpen wel vermeden. dan Probeer je op Nice of zo te landen lijkt mij. | |
en_door_slecht | woensdag 25 maart 2015 @ 20:17 |
Dat klopt, maar er is 1 ding die ik maar niet terug zie komen. Naar verluidt geef je als 1e stap in een noodsituatie niet op dat je wilt dalen, maar naar welke hoogte je wilt dalen. Daarna geef je op hoe je naar die hoogte wilt (langzaam of snel). Die mooie lijn van vliegen tot de crash doet vermoeden dat het de autopilot was, maar hoe kan dat ding dan doorvliegen tot in de berg? [ Bericht 0% gewijzigd door en_door_slecht op 25-03-2015 22:59:56 ] | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 20:19 |
Nou, dat vraag ik mij dus af. Wat als de autopilot de opdracht heeft een bepaalde hoogte aanhouden, maar de stick zegt neus omlaag. | |
TLC | woensdag 25 maart 2015 @ 20:23 |
Volgens het journaal kon het weleens een softwarefoutje zijn maar dan vraag ik me nog steeds af waarom de verkeersleiding nooit meer contact heeft gekregen met de bemanning. | |
en_door_slecht | woensdag 25 maart 2015 @ 20:30 |
Wat ik er van begreep, is dat die Airbus-autopilots nogal dominant zijn en input van piloten negeren als naar de smaak van de autopilot de piloot onveilige input geeft. (Misschien dat ik dat ook wel op Fok heb gelezen, mix de fora de laatste dagen een beetje...) | |
Re | woensdag 25 maart 2015 @ 20:35 |
doppler | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 20:36 |
Klopt in feite besturen de 3 computers de Airbus, ten allen tijden. De input van de piloten wordt in feite meegenomen in de keuzes van de computers. Maar de zijn wel zo geprogrammeerd dat in principe de piloten dat ding moeten kunnen besturen, maar niet altijd 100% controle hebben. | |
Fred | woensdag 25 maart 2015 @ 20:39 |
Dan moet de autopiloot wel weten dat hij bij een berg is. | |
Loekie1 | woensdag 25 maart 2015 @ 20:39 |
Op een pilotenforum is geopperd dat een raam in de cockpit is stukgegaan. Kan, oud vliegtuig. Is het cockpitraam van de Airbus 320 van Germanwings gebroken, waardoor de piloten van vlucht 4U9525 bewusteloos vielen wegens een plotse daling van het zuurstofniveau? Dat wordt alvast gesuggereerd op forums van professionele piloten. Daar luidt het dat de zwarte doos van het toestel al deels geanalyseerd is en heeft onthuld dat een 'structureel falen' de ramp veroorzaakte. Dat meldt Daily Mail. Vlucht 4U9525 stortte gisteren met een snelheid van meer dan 600 kilometer per uur te pletter tegen een bergflank in de Franse Alpen. Alle 150 inzittenden kwamen daar bij om. Geen noodsignaal Volgens de jongste theorie die de ramp moet verklaren, zou het raam van de cockpit het hebben begeven, waardoor de piloten plots een gebrek aan zuurstof hadden en niet meer in staat waren een noodsignaal uit te sturen. http://www.hln.be/hln/nl/(...)tzijn-verloren.dhtml Lijkt me een van de grootste angsten van een piloot, dat een raam het begeeft. En het is eerder gebeurd. VOORZORGSLANDING OP SCHIPHOL NA SCHEURTJE IN RAAM COCKPIT Een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij SAS heeft op Schiphol een voorzorgslanding gemaakt, omdat er een scheurtje in een raam van de cockpit was ontstaan. Dat heeft een woordvoerster van Scandinavian Airlines (SAS) donderdag laten weten. De piloot ontdekte het scheurtje aan de rechterkant van de cockpit tijdens de vlucht van Londen naar Kopenhagen. Het raam van een cockpit bestaat uit verschillende lagen. Als er in een laag een scheurtje komt, ontstaan er temperatuurverschillen, waardoor het zicht vermindert. Dit was voor de piloot aanleiding om uit voorzorg uit te wijken naar Amsterdam. De zes bemanningsleden en de 105 passagiers hebben in een hotel overnacht. De tickets van de passagiers zijn donderdag omgeboekt. http://www.haarlem105.nl/(...)it/content/item?7953 Een toestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een noodlanding gemaakt in de Hongaarse hoofdstad Budapest. Het vliegtuig was onderweg van het Bulgaarse Sofia naar Munchen. Een raam van de cockpit was tijdens volle vlucht gebarsten, meldt woordvoerder Ferihegy van de luchthaven in Budapest. De noodlanding verliep probleemloos. De passagiers waren nooit in gevaar luidt het. http://www.vakantiehuizen(...)arst-in-volle-vlucht [ Bericht 18% gewijzigd door Loekie1 op 25-03-2015 20:44:43 ] | |
forzzas | woensdag 25 maart 2015 @ 20:40 |
http://news.aviation-safety.net/2014/12/10/easa-publishes-emergency-ad-following-control-issues-on-a321-with-blocked-angle-of-attack-probes/ Misschien ook een optie? dit in combinatie dat de snelheid niet is toe genomen. Alleen dan blijft het vreemd dat er geen contact is geweest. | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 20:46 |
Daarom denk ik eerder aan uitvallen van de piloten, door wegvallende druk of rook in de cabine. Of het uitvallen van de cockpit elektronica. Gevalletje brandende elektronica met rook als gevolg is ook al een keer gebeurt meen ik. | |
yvonne | woensdag 25 maart 2015 @ 20:47 |
bij zo'n verschrikkelijk oud toestel mag je al.blij zijn dat de vleugel vastzit | |
forzzas | woensdag 25 maart 2015 @ 20:50 |
inderdaad. Maar dat gebeurt niet plots. genoeg tijd om te melden en maskers op te zetten. En alle elektronica in 1 keer weg is eigenlijk onmogelijk. ook omdat na verluid auto-trottle ook nog werkte. | |
en_door_slecht | woensdag 25 maart 2015 @ 20:56 |
Dat van dat raam was een speculatie op dit forum, waar men er toch wel op kwam dat dat niet erg waarschijnlijk is wanwege de verschillende lagen. Daar werd wel een voorbeeld aangehaald met een BA toestel waar de piloot half uit hing, maar het wel overleefd heeft. Vervolgens is dat Daily Mail er mee aan de haal gegaan. | |
en_door_slecht | woensdag 25 maart 2015 @ 20:59 |
Maar dan zou het toesel Helios-style op de autopilot doorgevlogen moeten zijn naar Duesseldorf om daar met een lege tank neer te storten. | |
kalinhos | woensdag 25 maart 2015 @ 21:05 |
Wat denk je zelf? | |
opgebaarde | woensdag 25 maart 2015 @ 21:08 |
Waarom zou ik het vragen denk je? Hmz laat maar zitten, ik weet je aanstaande reactie al. Bedankt voor vraag | |
kalinhos | woensdag 25 maart 2015 @ 21:10 |
Denk logisch na en je kan zo 10 redenen bedenken de luchtvaartmaatschappij heeft gedurende de vlucht de verantwoordelijkheid je in leven te houden, nabestaanden moeten direct kosten maken, er kan een kostwinner wegvallen, etc | |
opgebaarde | woensdag 25 maart 2015 @ 21:13 |
uiteraard maar dat speelt nauwelijks een rol bij andere ongelukken, rampen, overlijdensgevallen. Aangezien jij wel logisch kan nadenken, een idee? | |
alpeko | woensdag 25 maart 2015 @ 21:13 |
aldus iemand die zelf ruim 2x zo oud is als het toestel en dat zonder degelijk onderhoudsplan | |
Fer | woensdag 25 maart 2015 @ 21:14 |
Daarom dacht in eerste instantie aan bewustzijn verliezen en hand/arm die de stick naar voren blijft duwen. Weet niet wat een A320 met zo;n situatie doet. Hoogte houden of neus omlaag? | |
forzzas | woensdag 25 maart 2015 @ 21:18 |
Normaal is het zo dat bij side stick input de autopilot eraf gaat. Bij airbus is het wel zo dat in kritieke situaties de computer overruled. | |
kalinhos | woensdag 25 maart 2015 @ 21:23 |
geheel afhankelijk van de aard van de ramp natuurlijk. Een tsunami, om maar iets te noemen, is niet 1 partij verantwoordelijk. Bij vliegrampen zijn grote geldsommen niet ongewoon. Bij autoverzekeringen zijn er ook uitkeringen, maar die zijn minder hoog. Een vliegtuigmaatschappij vervoert een partij. Als iemand dan overlijdt en de partij is verantwoordelijk, wordt er uitbetaald. Het bedrag kan je over discussieren. | |
opgebaarde | woensdag 25 maart 2015 @ 21:31 |
Aangezien ik niet logisch kan nadenken weet ik het volgende niet zeker maar heb jij toevallig enig idee hoeveel nabestaanden krijgen bij een verkeersongeval, een treinongeluk, bootramp, moord of gewoon een simpele medische misser? Nou, je moet wel heel je familie kwijtraken om in de buurt van die 120k te komen. Vast en zeker zijn er meerdere logische redenen voor dit grote verschil maar ik weet hem niet. Vandaar die vraag | |
kalinhos | woensdag 25 maart 2015 @ 21:33 |
Geen idee. Wat meer nuance in je oorspronkelijke vraag had een hoop gescheeld. Nu kwam het over als "waarom krijgen ze geld?" | |
quirina | woensdag 25 maart 2015 @ 21:44 |
Hoe groot het bedrag ook mag zijn wat nabestaanden krijgen het verzacht echt t leed niet. Vind die vraag trouwens erg bot. | |
kurk_droog | woensdag 25 maart 2015 @ 22:00 |
| |
yvonne | woensdag 25 maart 2015 @ 22:07 |
Dat jij 'm,n sarcasme niet begrijpt mag hoor, dat je persoonlijk wordt is minder eerst even lezen waar ik.op reageer. | |
alpeko | woensdag 25 maart 2015 @ 22:09 |
En ligt dat aan mij of aan jouw 'sarcasme'? | |
heywoodu | woensdag 25 maart 2015 @ 22:13 |
| |
opgebaarde | woensdag 25 maart 2015 @ 22:19 |
ik weet niet zeker hoe ik jouw 'bot' kwalificatie moet interpreteren. Het komt erg lomp over. Ik heb het niet over het geld met nabestaanden of vrienden van de slachtoffers if mensen die dichtbij staan dus er is nogal een afstand. Wel vind ik het relatief grote bedragen en is er een groot verschil in bedragen met andere vergoedingen en daar zit geen kwalificatie in, wel een open vraag. Bot is het als je net een familielid verloren bent door een kardinale blunder van een arts en dan afgescheept wordt met een paar duizend, en dan niet klagen want geld verzacht het verdriet niet | |
crystal_meth | woensdag 25 maart 2015 @ 22:49 |
Zou een dure zaak worden, er sterven waarschijnlijk 5 a 10 nederlanders per dag door medische fouten. | |
en_door_slecht | woensdag 25 maart 2015 @ 23:09 |
Waarom lach je daar om? Ik ken die systemen niet goed, maar als je dit verhaal leest, is het minder onwaarschijnlijk dan het klinkt. (Het hangt wel af van het gedrag van b.v. de autopilot: houdt die hoogte of helling, wanneer worden signalen genegeerd, etc.) | |
kurk_droog | woensdag 25 maart 2015 @ 23:17 |
Lachen? De tranen staan in mijn ogen van verdriet als ik zulke reacties lees. | |
stavromulabeta | woensdag 25 maart 2015 @ 23:17 |
Ik mag aannemen dat dat soort systemen een betrouwbaarheid op SIL4-niveau hebben. Theoretisch kunnen ze falen, maar de kans dat dat ooit gedurende de levensduur optreedt is vrijwel verwaarloosbaar. Die crash bij Mulhouse was voor zover ik weet ook geen softwarefout maar het verkeerde gebruik van de software. Rationeel gezien helemaal mee eens. Politiek cq. vanuit de onderbuik echter volstrekt niet uit te leggen. Zelfde verhaal als dat er al tientallen (zo niet honderden) miljoenen zijn uitgegeven aan de zoektocht naar MH 370. Er wordt geen enkel leven mee gered, behalve wat gemoedsrust levert het niets op. Terwijl je als je die miljoenen in gezondheidszorg zou stoppen, honderden levens had kunnen redden. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 23:22 |
Het is niet zo waarschijnlijk, aangezien een a320 geen conventioneel stuur heeft maar een elektronisch joystickje aan de zijkant (bij de captain en bij de co). Overigens zal die wel je commando's volgen, alleen als je te snel gaat zal hij de neus weer wat optrekken. Maar je blijft dan dalen. | |
Messina | woensdag 25 maart 2015 @ 23:22 |
Niemand raakte hier buiten bewustzijn. Behalve misschien de arme ziel die half het vliegtuig uitgezogen werd. | |
Valentijnsdag | woensdag 25 maart 2015 @ 23:54 |
Juist door identificatie weet je welk deel van het toestel het zwaarst toegetakeld is en kan men beter en preciezer achterhalen wat de oorzaak is van de ramp. | |
kurk_droog | donderdag 26 maart 2015 @ 00:02 |
Daar heb je ook geen experts voor nodig in dit geval | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 00:02 |
Ik zal gek zijn, Fer kan van toeten noch blazen weten, maar aangezien ik veel grotere onzin voorbij heb zien komen, snap ik je reactie echt niet. Maar dat kan ook de tijd van de dag zijn. | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 00:09 |
Ik zie niet in waarom dat stickje daar nu zoveel aan zou veranderen. Al is het wellicht onwaarschijnlijk dat je wel de hoogte aanpast, maar niet de richting. Wat niet logisch lijkt vanuit engineering-perspectief-zonder-kennis-van-zaken, dat is dat als je tegen dat stickje drukt, de autopilot eerder (en consistent, gezien de vluchtgegevens) ingrijpt dat wat maximaal gedaan wordt bij b.v. moeilijke landingen. Dat maakt een piloot die buiten bewustzijn tegen 't sticlkje drukt inderdaad wat onwaarschijnlijk. | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 00:13 |
En dat is misschien wel het belangrijkste argument tegen een snelle decompressie via een raam. En ik denk dat dat de enige decompressie is die het toestel intact laat terwijl er te weinig tijd is voor de crew om een masker op te zetten en een mayday uit te doen gaan. Blijven in elk geval rook/giftige lucht (al dan niet zichtbaar) en opzet in elk geval over. | |
A_Fortiori | donderdag 26 maart 2015 @ 00:16 |
Waar is het raam dan gebleven? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:19 |
Ik bedoelde meer dat het eerder gebeurt dat je voorover op een conventionele stuurknuppel valt dan dat je een joystick omlaag druk in bewusteloze toestand. De autopilot grijpt überhaupt niet in, dat doen de protectiesystemen, maar ik snap wat je bedoelt. Zo een overspeedprotectie is inderdaad vrij consistent als je naar beneden blijft drukken, de neusstand wordt dan gewoon zo gekozen dat je net tegen de maximale snelheid aanzit. | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 00:19 |
Dat stickje heeft wel vreemdere dingen meegemaakt, waaronder dus Air France 2009, waar 1 piloot de hele tijd een stick naar achteren trok, bij bewustzijn. Overspeed, zouden dan de motoren niet terug naar idle gaan? En geen herrie maken dus? | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 00:20 |
Hoezo? Een raam van een airliner vliegt op grotere hoogte (38k is zeker grotere hoogte) naar buiten, niet naar binnen. Zo'n raam is maar een klein ding, die kan prima ergens ten oosten van Marseillle tussen de lavendelstoppels liggen. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:22 |
Lullige daarvan is dat de andere piloot geen idee heeft dat zijn collega dat aan het doen is. Bij 'normale' controls zie je je eigen yoke ook bewegen, en kan je de ander proberen te overpoweren. Bij elektronische joysticks zonder feedback mis je die informatie. | |
ATuin-hek | donderdag 26 maart 2015 @ 00:24 |
Die vlogen nog aanzienlijk lager. | |
A_Fortiori | donderdag 26 maart 2015 @ 00:24 |
Ja, dat begrijp ik. In ieder geval valt het uit de lucht. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:25 |
Als ik naar die snelheid en daalsnelheid kijk kan er nooit veel vermogen op de motoren hebben gestaan tijdens de daling. Maar herrie is relatief, zeker in een echoend dal waar je normaal geen vliegtuigen hoort | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 00:32 |
Hm, je eerste punt snap ik, maaar maakt het bij de stick in een A320 niet onmogelijk, alleen minder logisch. Je 2e punt zou uitsluitsel moeten kunnen geven, maar daarvoor heb ik echt te weinig kaas gegeten van vliegtuigen: zat dit toestel tegen de max snelheid aan? Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, omdat de glideratio van een A320 ergens tussen de 1:18 tot 1:20 ligt, afgaande op bronnen op het alwetende internet. En bij mijn beste weten ligt de snelheid in glide niet op de max. Tegelijk ging dit toestel sneller verticaal naar beneden, maar niet extreem. Daar komt nog bij dat je een toestel kunt afremmen op (hoe heten die) flaps. Als een piloot de wens heeft om snel te dalen, dan neem ik aan dat eerst die remmende maatregelen worden ingezet door de veiligheidssystemen voordat je wordt belemmmerd in je snelheid van dalen. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:39 |
Ja, maar ook al draaien de motoren flight idle, ze leveren nog steeds wat vermogen. Dus dan kom je al een stuk verder of het toestel tegen zijn maximale snelheid zat is moeilijk te zeggen met de informatie die er nu is. Speedbrakes (of spoilers) bedoel je, en die kunnen niet door het vliegtuig zelf ingezet worden. Daar moet je zelf een hendel voor bedienen in de cockpit. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 00:41 |
| |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:42 |
Spannend, maar ik heb ondertussen al zo veel onzin voorbij horen komen op twitter | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 00:46 |
De New York Times is natuurlijk niet zomaar een onzinblogje: http://nyti.ms/1GWxwLy | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 00:48 |
Er was al officieel verklaart dat er onduidelijke stemmen en geluiden op de tape stonden. Dit lijkt een logisch uitleg, van ze eerder al hoorden. Maar stel dat. Sinds 9/11 doen ze de cockpit op slot. Maar er zijn toch mensen met de sleutel? Een piloot staat niet even op om de deur te openen, dacht ik. De ene piloot dacht misschien, FUK-YU Germanwings.. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 00:48 |
http://www.nytimes.com/20(...)tml?smid=tw-bna&_r=0 | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:49 |
Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 00:50 |
Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:51 |
True that, ze zullen ook wel een legitieme bron hebben. Toch wacht ik liever even op een officiële bekendmaking | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 00:52 |
Dan nog, heeft de andere een sleutel toch. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:52 |
Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn. | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 00:52 |
Maar als die daar niet zit, valt er weinig te drukken. En als de ander geen zin heeft om de ene die moest pissen binnen te laten, wat gebeurt er dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat kan, want dat zou een single point of failure zijn die er met opzet inge-engineerd is na 9/11. Dan weet je zeker dat je bij zoveel toestellen in de lucht geen jaren hoeft te wachten tot een piloot zelfmoord pleegt. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:53 |
Nope. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 00:54 |
Ja, en de een kan ook de ander zijn hoofd inslaan. Als iemand in de cockpit kwaad wil kun je dat niet voorkomen. | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 01:01 |
Wellicht niet volledig, maar om te beginnen zou je dan wat moeten hebben om mee te slaan. Anders wordt het knokken, niet iets wat je zomaar wint, in een paar seconden. Daarvoor is zo'n cockpit veel te krap. | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 01:05 |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 01:08 |
Er ligt een mooie hakbijl, om te beginnen | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 01:12 |
Exact dit inderdaad, thanks. Ik had zelf even moeten zoeken, had me wat tikken bespaard | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 01:16 |
Is dat echt zo? Want ik moest ook heel hard lachen om dat filmpje van Fer. Als ik een vliegtuig wil kapen, wacht ik gewoon even tot de knappe dame vraagt om de deur op te doen en stap dan naar binnen... Hoe langer er wordt geschreven, hoe plausibeler ik het vind: opzet vanuit de crew. Al zijn daar ook wel serieuze vraagtekens bij te zetten. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 01:17 |
Haha, die deur wordt dan ook niet open gedaan als er passagiers in de galley staan | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 01:18 |
Ja, het wordt steeds weer wat waarschijnlijker: pilot suicide. | |
en_door_slecht | donderdag 26 maart 2015 @ 01:24 |
En hoe weet die piloot dat dan? Stel: piloot heeft dorst en vraag een bouteille d'eaux aan madame. Madame vraagt toegang. Piloten denken: Lekker! en geven toegang. Op dat moment duik ik over de dame heen en mep die 2 piloten, die lekker ingesnoerd zitten, naar de eeuwige jachtvelden. Dan lijkt dat hele deur-verhaal me maar een poppenkast... | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 01:24 |
Wie weet. Contract gaat niet verlengd worden. Vaste baan bij grote maatschappij toen opgezegd. Nog een giga opleidingschuld... | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 01:24 |
Ja, of iemand had iets in z'n koffie gedaan die ie dronk voordat ie opsteeg | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 01:26 |
En toen stuurde hij eerst de ander weg omdat ie een giga wind op voelde komen, die vervolgens zichzelf bewusteloos vergaste en nog even het lock knopje in kon drukken. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 01:27 |
Normaal wordt er niet eens gebeld, maar geklopt. En dan kijk je op de camera's in de voorste galley of er inderdaad alleen een stewardess is. En dan doe je open, en zij doet de deur direct weer achter haar dicht. | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 01:39 |
Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 01:40 |
Ik eigenlijk ook niet. Vlieg hem dan gelijk het hoofdkantoor van Germanwings binnen. | |
Gorraay | donderdag 26 maart 2015 @ 01:40 |
't Is dus uiteindelijk een vlucht van Barcelona naar Barcelonette geworden... http://graphics8.nytimes.(...)or-sat-image-495.jpg | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 01:40 |
Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik... | |
bitterkoekjescake | donderdag 26 maart 2015 @ 01:50 |
even voor mezelf om het goed te begrijpen, Die buiten gesloten piloot had dus met die code zowiezo de cockpit in moeten kunnen, ook al was de andere piloot onwel geworden. Maar blijkbaar heeft degene in de cockpit dat knopje op "lock" gezet zodat niemand naar binnen kon? Mits het waar is uiteraard. | |
D.D.W. | donderdag 26 maart 2015 @ 01:58 |
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken | |
hmmmz | donderdag 26 maart 2015 @ 02:06 |
Daarom voortaan 3 piloten waarvan altijd 2 in de cockpit. | |
Gorraay | donderdag 26 maart 2015 @ 02:07 |
... zegt iemand op het pilotenforum PPRuNe. | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 02:12 |
Beetje paniekvoetbal. Vind het eigenlijk wel lekker gaan zo met 2 piloten aan boord. | |
hmmmz | donderdag 26 maart 2015 @ 02:15 |
Neerstorten, het is maar wat je 'lekker gaan' noemt. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 02:19 |
Even om de meningen enzo hier wat te filteren: NewHorizon is daadwerkelijk zelf piloot als ik het goed begrepen heb? | |
VMSDKR | donderdag 26 maart 2015 @ 02:24 |
Vraag me af hoe ze lichamen gaan bergen. NOS zegt dat de lichamen flink verminkt zijn maar volgens mij is er gewoon niks meer van over. | |
hmmmz | donderdag 26 maart 2015 @ 02:25 |
Zoiets dacht ik al. NewHorizon, hoe zit het met de mile high club? Wordt er echt zoveel gesekst (in de cockpit) als de verhalen moeten doen geloven? | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 02:30 |
Dat maakt het bergen ook een stuk eenvoudiger. | |
Rica | donderdag 26 maart 2015 @ 02:33 |
Procedure is dat er altijd twee personen in de cockpit horen te zijn. Als een piloot om wat voor reden even naar buiten wil moet een ander bemanningslid even zijn plaats innemen. Als de berichten over wat er op die recorder zou staan bevestigd worden is daar de eerste fout gemaakt. Die piloot die buitengesloten was had de ander nooit alleen mogen laten. | |
Gorraay | donderdag 26 maart 2015 @ 02:50 |
(PPRuNe Forum) | |
tong80 | donderdag 26 maart 2015 @ 03:52 |
| |
Drebbelman | donderdag 26 maart 2015 @ 04:21 |
ik vraag me af hoevaak het voorkomt dat bijvoorbeeld een co-piloot of andere crewleden de code die nodig is om de cockpitdeur te ontgrendelen niet weten of vergeten zijn. Het lijkt me dat die code voor elk vliegtuig verschillend is en hoevaak komt het nu voor dat je die code ook echt moet gebruiken? | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 04:33 |
Ook opvallend dat degene die nog in de cockpit zat niet de voicemailrecording heeft afgezet, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand anders de cockpit is binnengedrongen omdat er eerst heel rustig aan de deur wordt geklopt in de veronderstelling dat er wel opengemaakt zal worden. | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 04:35 |
Surely you can't be serious ? 'I am serious, and don't call me Shirley' | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 06:34 |
Die informatie zullen ze wel uit de 2e zwarte doos kunnen halen? | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 06:36 |
dan kan die ene de andere ko slaan als die zelfmoord wil plegen en die andere niet lol | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 06:36 |
de tweede doos is al gevonden maar is leeg | |
Trebo | donderdag 26 maart 2015 @ 06:41 |
Hebben ze al 2 vrouwen gevonden? | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 06:43 |
in ieder geval een tweede zwarte doos | |
Drebbelman | donderdag 26 maart 2015 @ 06:43 |
bron? | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 06:46 |
http://sputniknews.com/europe/20150325/1019994167.html de inhoud zit er niet in door de klap | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 06:47 |
Deze komt van pprun. | |
Drebbelman | donderdag 26 maart 2015 @ 06:51 |
sputniknews? klinkt betrouwbaar. anyway, er staat: daar staat dus niet dat hij onbruikbaar is, maar dat de juiste onderdelen (het memorygedeelte) nog niet gevonden zijn. Ik las ook dat er verschillende valse geruchten de ronde gaan omdat sommige journalisten het frans tijdens deze persconferentie verkeerd vertaalden. ik zou dit bericht dus maar met een potje zout nemen. | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 06:52 |
hij is dus onbruikbaar, leeg als je een betrouwbare bron wilt google erop het staat overal het is geen vals bericht er zijn fotos overal van | |
TC03 | donderdag 26 maart 2015 @ 07:01 |
Volgens mij hadden ze alleen de houder gevonden en ontbrak de data zelf oid. | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 07:02 |
klopt hij is dus leeg de black box zo sterk zijn ze dus ook weer niet | |
Drebbelman | donderdag 26 maart 2015 @ 07:08 |
wat dus niet wil zeggen dat er geen gegevens zijn opgenomen. De geheugenmodules kunnen nog steeds bruikbaar zijn. Als je een koekjestrommel leegkiepert hou je een lege trommel over, maar heb je toch ook nog steeds een stapel koekjes. | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 07:09 |
ja ze hebben de lege trommel nu alleen hebben ze de koekjes niet | |
Fer | donderdag 26 maart 2015 @ 07:09 |
Wat ik begrijp is dat het memory zelf een romkaartje is, maar in een aparte extra beschermende behuizing zit, die op de fdr gemonteerd zit. Deze behuizing met memory zou dan nog kwijt zijn. | |
gohan16 | donderdag 26 maart 2015 @ 07:11 |
Niet het eerste incident met een deur. http://m.timesofindia.com(...)cleshow/20058910.cms Ook een Airbus A320! | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 07:18 |
Mijn bericht hierover werd verwijderd. Het was mijn conclusie ook. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 07:19 |
Maar als de co-piloot in de cabine was, en er zou een raam uit de cockpit vliegen. Als je dan merkt dat de deur niet opengaat, dan ben je extra waakzaam. Hoo je dan geen rare geluiden? En als de deur dan zou opengaan, lig je dan niet gelijk buiten? | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 07:23 |
We hoorden al snel iets over de piloot, aantal dienstjaren etc, maar niets over de co-piloot. | |
Falco | donderdag 26 maart 2015 @ 07:28 |
Vliegtuig is op de gewenste hoogte gekomen eindelijk en de ene piloot besluit maar es lekker te gaan pissen. En woeps, de andere piloot lockt de deur en gaat over op een 'gecontroleerde' zelfmoordactie door langzaam weer te dalen. Waarschijnlijk hebben de passagiers het pas op het laatst gemerkt dat het mis ging of de crew buiten de cockpitdeur heeft aniek geschopt... | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 07:29 |
speculatiemodus aan Zouden de 2 piloten ruzie hebben gehad nav de staking die er loopt bij Lufthansa? Wel of niet staken? En dat de piloot in de cockpit rigoureus zegt: Ik staak meteen. Klop, klop ("Hee mach auf! Das kannst du nicht machen, jetzt streiken!) Und ob ich das machen kann! Het komt wel vaker voor dat stakingsbrekers (werkwilligen) de poort wordt geweigerd en dat de stakers de fabriek bezet houden. En de consument (in dit geval de reiziger) is weer de dupe. speculatiemodus uit | |
birdymaniac | donderdag 26 maart 2015 @ 07:31 |
dat is hoe ik het tot nu toe ook zie hoe bizar ook | |
HaverMoutKoekje | donderdag 26 maart 2015 @ 07:31 |
en dan jezelf en de rest van de inzittenden om het leven brengen? Beetje overdeven voor een staking | |
MadameMossel | donderdag 26 maart 2015 @ 07:34 |
Vreemd dat de namen van piloten vaak snel bekend zijn en nu niet. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 07:38 |
Misschien heet de één wel Günther Müller en de andere Mohammed Yilmaz. En willen ze premature speculaties voorkomen. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 07:40 |
De één tien dienstjaren de ander één, zoiets. Ik denk dat ze vooral de tijd wilden nemen om de omgeving van de piloten te onderzoeken, eventuele netwerkjes etc. Medicijnkastjes uitpluizen, ook een goed idee. [ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 26-03-2015 07:53:03 ] | |
HaverMoutKoekje | donderdag 26 maart 2015 @ 07:40 |
Meneer Yilmas is van turkse afkomst, weinig kans op extremisme | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 07:44 |
A senior military official involved in the investigation told the New York Times that there was a “very smooth, very cool” conversation between the two pilots during the early part of the flight from Barcelona to Düsseldorf. Later in the recording, the audio suggests that one of the pilots left the cockpit and could not re-enter. The audio gives no indication of the condition of the pilot who remained in the cockpit. “The guy outside is knocking lightly on the door and there is no answer,” the investigator, who asked to remain anonymous, told the New York Times. “And then he hits the door stronger and no answer. There is never an answer. “You can hear he is trying to smash the door down.” “We don’t know yet the reason why one of the guys went out,” said the official, who requested anonymity because the investigation is continuing. “But what is sure is that at the very end of the flight, the other pilot is alone and does not open the door.” French news agency AFP reported that it had been told by a source close to the investigation that one of the pilots had been ‘locked out’ the cockpit. The agency said the cockpit recording indicated that one of the pilot’s seats was pushed back and the door opened and closed. Knocking is then heard, said the source, adding “there was no more conversation from that point until the crash”. The source said an alarm indicating the proximity to the ground could be heard before the moment of impact. http://www.theguardian.co(...)laims-new-york-times Een tochtje van Barcelona naar Barcelonette, de wrange humor van een massa(zelf)moordenaar. Had wellicht gehoopt dat de zwarte dozen door de klap onleesbaar zouden worden. | |
Rica | donderdag 26 maart 2015 @ 07:45 |
Het was helder weer. Ze konden iig de grond steeds dichterbij zien komen. | |
MadameMossel | donderdag 26 maart 2015 @ 07:49 |
Inderdaad, arme mensen.. | |
opgebaarde | donderdag 26 maart 2015 @ 07:50 |
| |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 07:53 |
Bij dat vliegtuig dat verdwenen is, is waarschijnlijk ook de ene piloot buitengesloten. De regel: altijd twee personen in de cockpit wordt dus niet opgevolgd. | |
Piger | donderdag 26 maart 2015 @ 07:55 |
Hoewel de zelfmoord poging een optie is kan een defect oid er toch ook voor zorgen dat de deur niet meer Open kan, via zo'n noodprocedure.. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 07:58 |
Dat kan, maar dan is het wel heel erg toevallig als én de emergency unlock niet werkt én de piloot in de cockpit buiten bewustzijn is. En het vliegtuig op wonderlijke wijze ook nog eens gaat dalen. | |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 08:00 |
Gewoon als er 1 de cockpit wil verlaten tijdelijk een stewardess in de cockpit laten zodat die altijd open kan doen, easy as that! Hoe lang is die piloot nou weg, op dat soort toiletten wil je toch nooit lang verblijven. Heb mensen vreemde dingen zien doen dus als je onwel wordt en je valt vreemd tegen de stuurknuppel aan zou die ook best kunnen gaan dalen. In pro tips op de Fok! Frontpage heb ik gelezen dat als je maar denkt aan het stuur aan te raken dat de autopilot er vanaf gaat. Blijft alleen dat slotje een vreemd verhaal.... | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 08:01 |
Dat de deur tot de cabine van de cockpit niet toegankelijk is voor passagiers had ik al begrepen in verband met terrorisme. Maar ik kijk wel op en vind het beangstigend dat zelfs de crew geen toegang heeft tot de cockpit als de piloot besluit de deur van binnen af te sluiten. heeft de piloot dan geen sleutel ofzo? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:04 |
Nee. Sterker nog, de deur valt standaard in het slot. Als je mensen van buiten de mogelijkheid geeft naar binnen te komen kun je net zo goed geen deur neerzetten. Kwestie van tijd voordat de noodcode/sleutel uitlekt. Of ze steken de piloot neer in de cabine. | |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 08:07 |
Je ziet wel in hoeveel stukjes dit toestel is, als MH370 in zoveel stukjes is gegaan in de oceaan kan ik me best voorstellen dat je daar weinig meer van terug ziet/vindt. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 08:07 |
Ik heb eerder in dit topic gelezen dat er een procedure is om de deur van buitenaf te openen, maar de persoon binnen kan deze procedure afbreken met een druk op de knop. Maar iemand anders moet dit maar bevestigen. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 08:07 |
Maar nu zie je toch wel dat dit systeem niet waterdicht is als het verhaal klopt natuurlijk. Er moet toch andere manieren zijn om de toegang beter te beveiligen dan het van binnenuit afsluiten? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:07 |
Ja, dat klopt helemaal. | |
woid | donderdag 26 maart 2015 @ 08:08 |
| |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:09 |
Je kunt niet ieder risico uitsluiten. Ja, je kunt voortaan standaard twee gewapende Marshalls in de cockpit mee laten vliegen. Maarja, wat nou als een van die marshalls zelfmoord wil plegen? Etc... Als je al maatregelen moet gaan nemen als je de piloten niet vertrouwd, kun je beter stoppen met vliegen. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 08:11 |
Vreemd is dat de piloot in de cockpit al die tijd niks heeft gezegd. Conclusie zou kunnen zijn dat hij bewusteloos is. Ook in combinatie met dat raampje dat kapot zou zijn. Maar als hij bewusteloos is, zou hij dus niet het "openingsproces" van de deur kunnen blokkeren. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:13 |
Tegen wie moet hij praten dan, zichzelf? | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 08:13 |
de meer dan 100 doden lijkt mij reden genoeg om hier eens scherp naar te kijken waar de instructies verbeterd kunnen worden bij dit soort situaties. We hebben nota bene al zelf rijdende auto's dus hier moet toch op zijn minst ook wel iets voor te vinden zijn. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:16 |
Vooralsnog niet. Wellicht dat er binnenkort wordt besloten dat er inderdaad standaard een stewardess in de cockpit moet zijn bij afwezigheid van een piloot. Ongelofelijk onpraktisch maargoed. (Maar wat nou als die stewardess de keel doorsnijdt van de piloot...) | |
RedFever007 | donderdag 26 maart 2015 @ 08:21 |
of de piloot de stewardess te grazen neemt en met z'n knuppel de autopiloot uitzet | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 08:22 |
ik zit zelf meer te denken aan technologie, stem, irisscan pincode of hand op een scan. Het leger kent ook heel veel middelen om extreem gevaarlijke laboratorium te betreden. of wapens te activeren. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 08:23 |
Er zijn inderdaad wel heel veel toevalligheden nodig voor het scenario dat het geen opzet was. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:25 |
Allemaal middelen waarmee een terrorist uiteindelijk iemand in de cabine kan dwingen om de deur te openen. Als er een kwaadwillende in de cockpit kan komen ben je gewoon verliezer. Als een piloot een kwaadwillende is is dat gewoon een risico dat je niet af kunt dekken. Hooguit door betere screening, psychologische onderzoeken, etc. Maar eenmaal in het toestel is het te laat. Nogmaals, iemand die in een stoel zit om het leven brengen is vrij eenvoudig. Een touwtje is genoeg. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 08:26 |
Ze moesten maar 'ns met wat informatie naar buiten komen. Een geluidsopname analyseren hoeft volgens mij niet zo lang te duren. Op deze manier krijg je de wildste verhalen. | |
Marrije | donderdag 26 maart 2015 @ 08:26 |
ik wilde net een poging wagen. Zo iemand is niet 'alleen' maar levensmoe. Als je als piloot zelfmoord wilt plegen en je neemt zoveel mensen mee dan heb je ook een appeltje te schillen met je werkgever. Wat iemand anders ook al zei, geen contractverlenging, wel hoge opleidingsschuld etc. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:31 |
Kennissen van mij vliegen daar, en die hebben allemaal direct een vast contract aangeboden gekregen. Weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, of hoe het Duitse arbeidsrecht werkt verder | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 08:32 |
Waar ik nu vooral mee zit is dat een volledige lijnvlucht met een miljoenen kostende vliegtuig een beveiliging heeft wat je bijna kunt vergelijken met een slot op de toilet. als dat waar is dan kan ik er met mijn hoofd niet bij dat zo'n vreselijk ongeluk met zoiets onbenulligs als een slot kan gebeuren. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 08:33 |
Alle speculaties ten spijt,waarom heeft geen van de passagiers contact opgenomen?? van 9/11 weten we dat dat nog lang mogelijk is.dat zou dan kunnen wijzen dat iedereen al bewusteloos was, wat ik wel hoop, want doorhebben dat je langzaam naar beneden kachelt lijkt me niet tof. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:33 |
De oorzaak ligt niet in het slot. | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 08:33 |
Zelfmoordactie hoor ik op de radio? | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 08:36 |
ja ik ga natuurlijk even uit van alle verhalen over de piloot de deur die op slot zat en niet open kon krijgen. het is allemaal speculatie. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 08:36 |
Tegen die andere piloot die op de deur bonst. Of is zo'n deur geluiddicht? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:37 |
Daar hoor je helemaal niks doorheen inderdaad. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:38 |
Ja, dan is de oorzaak dus niet het slot, maar de piloot. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 08:38 |
Kan de piloot die buitengesloten is contact opnemen met de buitenwereld? | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 08:38 |
Duitsers nemen privacy gelukkig nog wel serieus. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 08:38 |
Vaak worden de passagiers in het ongewis gelaten toch? is idd wel vreemd aangezien je dit niet voor eeuwig kunt verstoppen. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 08:39 |
Het is maar de vraag of je bereik hebt op die hoogte, met die snelheid en in dat gebied. De buitengesloten piloot was in ieder geval niet buiten bewustzijn gelet op de opnames. De passagiers dan ook niet lijkt me. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:42 |
Ik weet dat dat in een B777 mogelijk is met de cabine-handsets. A320, geen idee. Vraag is of je daar de tijd voor gaat nemen als je ziet dat de kist rap naar beneden gaat. Het is niet dat ze op de grond iets voor je kunnen doen. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 08:44 |
Ze waren 8 minuten aan het dalen mensen die traject vaker vliegen moeten toch wel iets merken of de rest van het cabinepersoneel ,, je vliegt de route dagelijks dan weet je wanneer de landing wordt ingezet en die wordt niet zover van de plek van bestemming ingezet ,, lijkt me. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 08:45 |
Zijn die opnames al.officieel bevestigd? | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 08:45 |
Zou jij stennis gaan schoppen en om een verklaring vragen voor de daling waarvan je in het vliegtuig geen benul hebt hoe snel dat gaat enzovoort. OF zou je zoiets hebben van de piloot weet wat hij doet en als er wat is horen we het wel? Ik het laatste in ieder geval. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 08:47 |
Nee, het is uitgelekt maar geen reden om er aan te twijfelen dat het klopt als NYT het brengt. | |
Sylv3se | donderdag 26 maart 2015 @ 08:49 |
Als je die buitengesloten piloot op de cabinedeur ziet/hoort rammen zou ik niet denken dat de piloten weten wat ze doen. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 08:50 |
Ik heb het over mensen die dit traject regelmatig vliegen ,, zakenlui of cabinepersoneel .. | |
DustPuppy | donderdag 26 maart 2015 @ 08:50 |
Kijkend naar de officiële procedure voor het openen van de deur aan de buitenkant, waarom klopt de piloot op de deur? | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 08:51 |
Maar wat denken jullie --> Zelfmoordactie of buiten bewustzijn? | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 08:51 |
in dat stadium zou ik toch echt m'n mobieltje pakken | |
Marrije | donderdag 26 maart 2015 @ 08:51 |
ik vlieg inderdaad niet graag. Bij de minste turbulentie zit ik al aan mn stoel vastgeklampt. Irrationeel, zal best. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 08:52 |
Dat is een goed punt, dat zou moeten betekenen dat de andere piloot bewust de switch op locked heeft gezet. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 08:52 |
Volgens mij heb je in een vliegtuig niet zomaar bereik. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 08:52 |
Dan had hij dat nog via de microfoon kunnen doen. Trouwens: Als die 2e piloot staat te bonken op de deur, moeten de passagiers toch ook wat merken, dat er wat bijzonders aan de hand is. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 08:53 |
Hier ook, ik heb minder dan 10 vluchten in mijn leven gemaakt, en de eerste pas op mijn 28e | |
jpjedi | donderdag 26 maart 2015 @ 08:53 |
Via gsm? Geen kans vanaf die hoogte en zodra hoogte voor gsm binnen bereik kwam waren ze boven de Alpen. Daarbij, een dergelijke daling veroorzaakt geen paniek en als er niets omgeroepen wordt dan kan enkel de ervaren passagier vragen gaan stellen na verloop van tijd. | |
woid | donderdag 26 maart 2015 @ 08:54 |
buiten bewustzijn dan zou de deur te openen zijn geweest. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:55 |
Nee, aankloppen is hoe het in de praktijk gaat. Stuk sneller | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 08:55 |
cabinepersoneel ?? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 08:55 |
Microfoon? Je kunt hooguit even bellen vanuit de cabine naar de cockpit, maar als er niemand opneemt.. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 08:55 |
Behalve dan dat er een piloot op de deur staat de bonzen. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 08:56 |
Tijdens 9/11 is er wel gebeld, maar volgens mij waren dat vliegtuigen met sateliet telefoons. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 08:57 |
Ik denk niet dat passagiers het hebben kunnen zien, maar zoiets zou je toch moeten horen? | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 08:58 |
Het geluid is natuurlijk in de cockpit opgenomen met de deur dicht, trappen en bonsen valt natuurlijk een stuk beter te analyseren, ik betwijfel of je een eventuele paniek hoort op zo een opname. | |
ATuin-hek | donderdag 26 maart 2015 @ 08:58 |
Anders zet je als terrorist een mes op de keel van het cabinepersoneel om de code af te dwingen. | |
jpjedi | donderdag 26 maart 2015 @ 09:00 |
Dat is wel een puntje ja. Ligt eraan hoever voor impact dit gebeurde. | |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 09:01 |
Neem aan dat ze wel iets gemerkt hebben anders ga je niet proberen de cockpitdeur te forceren. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 09:02 |
Als alle geruchten kloppen dan lijkt het daar wel op. Een kapotte autopiloot en een piloot die toevallig net buiten bewustzijn raakt wanneer de copiloot niet aanwezig is, lijkt me onwaarschijnlijk. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:03 |
En een noodprococedure om de deur te openen die ook niet werkt. Lijkt me vrij sterk inderdaad. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 09:05 |
Volgens het gelekte bericht hoort men alleen de 2e piloot, niet een half vliegtuig in paniek die de deur staat in te beuken. Vraagje, heeft cabinepersoneel ook de mogelijkheid een noodsignaal uit te zenden | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:08 |
Bij sommige toestellen kun je via SATCOM bellen met de cabinehandsets van de bemanning. Er is geen noodsignaal knop.. Althans niet in de toestellen die ik ken. | |
DustPuppy | donderdag 26 maart 2015 @ 09:08 |
Het kan ook gewoon nog zo zijn dat de piloot in de cockpit buiten bewustzijn was door het wegvallen van de druk, de auto-piloot hierop de noodprocedure heeft gestart (dalen!) en de piloot en purser buiten de cockpit de code niet wisten. In dit soort situaties is het altijd een opstapeling van meerdere factoren. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 09:12 |
Zou dan die hoek niet anders zijn?Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/EgyptAir-vlucht_990 | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:17 |
Dan is de piloot iets heel belangrijks vergeten, en de autopilot maakt geen automatische descent. | |
DustPuppy | donderdag 26 maart 2015 @ 09:18 |
Er was gisteren een expert op de radio die zij dat dat wel gebeurd bij het wegvallen van druk e.d. | |
Biancavia | donderdag 26 maart 2015 @ 09:19 |
Maar kunnen we concluderen dat de piloot niet buiten bewustzijn was, omdat hij zelf iets gedaan moet hebben waardoor de andere piloot niet meer naar binnen kon? | |
Roel_Jewel | donderdag 26 maart 2015 @ 09:19 |
Dan nog had de persoon buiten de cockpit probleemloos moeten binnenkomen (tenzij dat door de piloot in de cockpit werd tegengehouden). | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:19 |
Lekkere expert dan. Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. Er bestaat een soortgelijk systeem, maar niet op de A320. | |
DustPuppy | donderdag 26 maart 2015 @ 09:20 |
Nee, dus niet. Kijk het filmpje maar eens. Als je de code niet weet en er zit in de cockpit niemand die je binnen kan laten houdt het heel snel op. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:20 |
Áls de andere piloot de noodprococedure start moet iemand dat actief afbreken in de cockpit ja. | |
DustPuppy | donderdag 26 maart 2015 @ 09:22 |
Komt er gewoon op neer dat we zonder die FDR er nooit achter zullen komen. We kunnen wel van alles gaan roepen nu, maar we hebben gewoon te weinig informatie. | |
Perox | donderdag 26 maart 2015 @ 09:22 |
Kan wel, maar dan moet je verder in BNW ;-) | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:23 |
De transcripties van de CVR zullen al een stuk opheldering gaan geven. | |
SuperHarregarre | donderdag 26 maart 2015 @ 09:23 |
Zegt genoeg dat ze de namen van de piloten niet vrijgeven. | |
DustPuppy | donderdag 26 maart 2015 @ 09:25 |
Bij BNW moet ik altijd hier aan denken: | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 09:26 |
Het feit dat het meest essentiele onderdeel van die 2e recorder mist, zou die gesaboteerd kunnen zijn? Of kan niemand daar bij tijdens de vlucht? | |
ATuin-hek | donderdag 26 maart 2015 @ 09:35 |
Die zitten doorgaans in de staart van het vliegtuig | |
Onnoman | donderdag 26 maart 2015 @ 09:35 |
dus mogelijk zelfmoord actie Daarom heb ik dus ook bepaalde angsten voor vliegen, je geeft letterlijk je leven uit handen | |
jpjedi | donderdag 26 maart 2015 @ 09:35 |
daar kan niemand bij en dan nog.. Ik geloof nooit dat deze saboteur dan vervolgens met een parachute het toestel uitgesprongen is. Oftewel dat ding moet sowieso daar liggen Plus daarbij, waarom zou een terrorist dat ding willen verwijderen? Om te verdoezelen dat er een crash was? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:36 |
Crash: LAM E190 over Botswana/Namibia on Nov 29th 2013, captain intentionally crashed aircraft | |
PicoMMP | donderdag 26 maart 2015 @ 09:37 |
Dat heb je nou eenmaal als je zelf iets niet bestuurt. Kan ook gebeuren bij een busreis of een simpele taxi-rit. | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 09:37 |
Dat zie je niet, het is een soort sluis. Een beetje dalen of stijgen tijdens een vlucht is normaal. Ook als het normaal niet gebeurt op die plek (los van het feit dat routes wel eens afwijken) want er kan wel een omstandighheid zijn waardoor ze moeten klimmen of dalen die ze doorkrijgen. Op het moment dat je de bergen te dichtbij ziet komen denk je alleen maar "o mijn god". Je gelooft het gewoon niet. Ik heb zelf in een korte vlucht boven Spanje gezeten met duidelijk een piloot die het nog niet zo goed kon of straalbezopen of hondsmoe was(denk aan abrubte bochten en hoogte verschillen en dan heb ik het over klimmen en dalen, geen luchtzakken) en passagiers waren bang en keken elkaar aan. Niemand zei wat. Ik gaf me er aan over en had zoiets van als we neergaan kun je er toch niks aan doen. Het was dus kutste vlucht van mijn leven (heeft me niet bang gemaakt trouwens). Daarbij kun je alleen bellen als er bereik is. Dat heb je lang niet overal.... Gaat dus ook op voor de buitengesloten piloot. Als er geen bereik is houdt het op. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 09:39 |
Stel nou hè, stél nou dat een van de heren een arabisch/turkische naam heeft, hoeveel kans is er dan op speculaties...? Nog meer speculaties dan nu | |
jpjedi | donderdag 26 maart 2015 @ 09:39 |
Zou identiek geval kunnen zijn.. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:40 |
Sluis? Nouja, ze kunnen het gordijntje dicht hebben gedaan wellicht. | |
JeMoeder | donderdag 26 maart 2015 @ 09:40 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/EgyptAir-vlucht_990 | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 09:40 |
Altijd die Müllers weer, hufters zijn het inderdaad . | |
Marcoss | donderdag 26 maart 2015 @ 09:41 |
Wat er ook precies gebeurd is, de namen van de piloten zijn toch ook niet zo heel interessant? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:42 |
Klopt ja, alhoewel die lekker op het handje dat ding loodrecht de grond in heeft gevlogen. Bij die LAM ging het gecontroleerd op de auto-pilot, het vliegpad komt in ieder geval overeen. Maargoed, er is nog helemaal niks definitief of officieel bekend van de CVR, he | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 09:43 |
Hoe denk jij dat overspannen pers gaat reageren op 'vreemde' namen? | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 09:43 |
O, zo´n model. Hm. Verkeerd begrepen dan. | |
JeMoeder | donderdag 26 maart 2015 @ 09:44 |
Klopt. Wanneer de CVR binnen en uitleesbaar is, kunnen we zien welke inputs er zijn gegeven. Voor hetzelfde geld is de piloot die nog in de cockpit zat onwel geworden en was het toch die autopilot error waarmee Airbus eind vorig jaar mee kampte. Wel raar dat de cockpitdeur dan op slot zit terwijl de andere piloot Kluivert uit de selectie zet... Of is dat standaard procedure? | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 09:44 |
Ik dacht idd ook dat er wel een systeem was waarbij de autopilot daalt naar hoogte waar normaal ademen weer mogelijk is, maar dus niet op de A320 zeg jij. Maar bestaat het wel? Of is dat ook iets dat eerst manueel ingeschakeld moet worden? | |
speknek | donderdag 26 maart 2015 @ 09:44 |
Ik hoop niet dat die zelfmoordpiloten een trend gaan worden. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 09:45 |
Zoals NewHorizons al regelmatig gezegd heeft: Die cockpitdeur valt automatisch in het slot. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:45 |
Het bestaat niet op de types die ik ken in ieder geval. Volgens mij hebben sommige zakenjets het, maar pin me er niet op vast. de A320 zeker niet, en het is ook geen optie. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 09:46 |
Ik zie nog geen trending topic op Twitter Ik ga maar aan de koffie, lijkt me beter | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 09:46 |
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht echt dat het ook om commerciele vliegtuigen zat, maar zal een klok-klepel ding zijn. Of wishfull thinking. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 09:46 |
Zou ook lekker onhandig zijn als ie NIET automatisch in het slot viel..dan wacht een terrorist gewoon even tot een van de piloten een zak mest open moet scheuren en hop, de cockpit in. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:47 |
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar na wat googlen blijkt dat United in sommige van zijn kisten inderdaad dubbele deuren heeft. Wellicht dat je daarmee hebt gevlogen? | |
speknek | donderdag 26 maart 2015 @ 09:48 |
Tijd voor een wc in de cockpit? Nouja je kunt die lui ook niet de hele tijd opsluiten natuurlijk. | |
JeMoeder | donderdag 26 maart 2015 @ 09:49 |
Mooi thanks, niet gezien, te lui om terug te lezen. Maar, heeft een piloot geen sleutel van de cockpitdeur? | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 09:49 |
En in plaats van te wachten tot piloot B dan de cockpit uit is, slaat piloot A met zelfmoordneigingen hem knock-out als ie op het toilet zit. Tja. | |
JeMoeder | donderdag 26 maart 2015 @ 09:50 |
Kakpit? | |
speknek | donderdag 26 maart 2015 @ 09:50 |
Ik zou wat gek kijken als de coco mijn toiletdeur forceert . | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 09:50 |
Dat heb ik ook voorbij zien komen recentelijk, ging dat niet over onze MH? Toen ging ook de vraag wat hebben de passagiers gemerkt, toen meldde ook iemand dat als het vliegtuig op een bepaalde hoogte was je weer bij bewustzijn kwam. Pin me er niet op vast, ook toen was er zo enorm veel speculatie. | |
speknek | donderdag 26 maart 2015 @ 09:50 |
godver | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 09:51 |
Ik ook, maar ik zou ook gek kijken als hij mij volledig buitensluit uit de cockpit | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 09:51 |
*zucht*. Nee, en het werkt ook niet met een code. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 09:53 |
Dus waarschijnlijk een zelfmoordactie..dacht ik al. Misschien krijgen we daarom nog steeds geen info over de piloten | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 09:54 |
Zelfmoord is sowieso ziek, maar 150 mensen meenemen is echt bizar. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 09:54 |
Daar zijn piloten over het algemeen heel blij mee Onder andere te vinden op sommige 747's. Neemt wel een beetje veel ruimte in beslag, daarom zal je dat niet vaak zien | |
JeMoeder | donderdag 26 maart 2015 @ 09:54 |
Sorry, ik mag het toch vragen? | |
JeMoeder | donderdag 26 maart 2015 @ 09:55 |
Inderdaad, deze actie is maar voor 0,67% zelfmoord, en voor 99,33% moord. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 09:55 |
Geen probleem, maar het is al 100.000 keer voorbijgekomen in deze topicreeks. | |
JeMoeder | donderdag 26 maart 2015 @ 09:56 |
Ik kan niet de hele TR gaan lezen he Kan wel, maar daar heb ik geen tijd voor. Nogmaals excuus. | |
Admiraal_Kontkanaal | donderdag 26 maart 2015 @ 09:57 |
Geen zelfmoordactie. Gewoon een aanslag. Bij zelfmoord doe je jezelf iets aan, geen onschuldige mensen. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 09:57 |
Jawel maar de dag van de crash heb ik er al over gepost.. het is vaker gebeurd, je ziet de voorbeelden nu weer voorbij komen in dit draadje. Het is erg extreem maar wel mogelijk dus.. bij Egypt Air was het de laatste vlucht van de piloot omdat hij ontslagen zou worden en hij nam wraak door het vliegtuig in zee te laten storten. Ziek maar het gebeurt | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 09:58 |
Ik hoop ook echt dat die namen gewoon buiten de media blijven (maar dat is tegenwoordig nagenoeg onmogelijk helaas). Anders krijg je natuurlijk dit soort dingen: "Hey, die vent die zichzelf en 149 mensen expres te pletter vloog, was dat jouw broer niet?" | |
Frutsel | donderdag 26 maart 2015 @ 09:59 |
Sinds 9/11 niet meer | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 09:59 |
Eerder moord dan zoals iemand al zei. | |
Marcoss | donderdag 26 maart 2015 @ 09:59 |
Toch zou je denken dat er iets minder omslachtige manieren zijn om zelfmoord te plegen.. | |
PicoMMP | donderdag 26 maart 2015 @ 10:00 |
Logisch nadenken zit er meestal niet echt meer in als je paranoïde of suicidaal bent. | |
Holy_Goat | donderdag 26 maart 2015 @ 10:01 |
Ik zou ook geen trein meer rijden. Rijden met een bus. Meerijden met iemand anders. Naar de kapper gaan. Etc | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 10:01 |
Vooral minder destructieve... Het mag van mij zo omslachtig mogelijk zijn, maar laat 149 onschuldigen er niet de dupe van worden. | |
Eenskijken | donderdag 26 maart 2015 @ 10:01 |
Alles wijst nu inderdaad op een aanslag. Wat een fucked up situatie zeg... | |
Onnoman | donderdag 26 maart 2015 @ 10:02 |
probeer je mij nou te overtuigen? | |
Onnoman | donderdag 26 maart 2015 @ 10:02 |
zelfmoord hoeft geen terroristische aanslag te zijn | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 10:07 |
Maar een aanslag wordt opgeeist. Anders weet immers niemand voor wie ze bang zouden moeten zijn. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 10:11 |
Om 12:30 een persconferentie van de OvJ te Marseille | |
Isabeau | donderdag 26 maart 2015 @ 10:12 |
De wrange ironie. Deze mensen zijn waarschijnlijk omgekomen door een anti-terrorisme maatregel. Kunnen we daar weer over discussiëren of de deur op deze manier afsluiten nou zo'n goed idee is. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 10:12 |
| |
Augustus_Thijs | donderdag 26 maart 2015 @ 10:12 |
Want hoezo zou degene in de cockpit niet onwel geworden zijn? | |
Isabeau | donderdag 26 maart 2015 @ 10:14 |
Wet van Murphy stelt dat áls een piloot een hartinfarct of beroerte oid krijgt, dat uiteraard is als de ander net even plassen is. Het is zeker niet uitgesloten. Zelfs met een kleine kans statistisch gewoon nog prima mogelijk. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 10:14 |
Toch zelfmoord? Wie waren de piloten? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 10:14 |
Dat verklaart niet de daling, en dan zou de andere piloot wel binnen moeten zijn gekomen. | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 10:14 |
Waarom eist niemand deze aanslag dan op? | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 10:15 |
Omdat hij de term aanslag niet goed gebruikt. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 10:15 |
Of dit... | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 10:15 |
Omdat de ander dan nog gewoon binnen kan komen via de noodprocedure. De toegang moet van binnenuit bewust geweigerd worden. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 10:16 |
Als die co-piloot moslim blijkt te zijn heb je best kans dat veel Europese reizigers geen moslim meer willen als piloot | |
Janneke141 | donderdag 26 maart 2015 @ 10:17 |
Wat maak jij jezelf toch onsterfelijk belachelijk. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 10:17 |
Omdat? | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 10:18 |
Bij andere vliegrampen van de laatste paar jaar werden die namen vrij vlot vrijgegeven, dus het zou zo maar kunnen zijn... | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 10:19 |
Moeten ze lekker doen. En jezelf dan ongekend hard voor lul zetten als de piloot zichzelf even voorstelt en je gaat stennis schoppen en moet en zal het vliegtuig uit want hij heet Yussuf ofzo Ik mag hopen dat je dan een snoeiharde schadevergoeding aan je achterlijke broek krijgt | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 10:21 |
Dan nog. Als het een stiekeme moslimterrorist was geweest zou er nu een of andere haatbaardenclub deze aanslag moeten opeisen. Je hebt immers niets aan een aanslag als niemand weet dat jij die ondernomen hebt. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 10:23 |
Nee klopt.. ik ga zelf ook niet uit van een aanslag maar moslims worden al vrij snel met aanslagen geassocieerd dus dan zou de irrationele angst van vliegreizigers kunnen worden aangewakkerd | |
Eenskijken | donderdag 26 maart 2015 @ 10:25 |
er zijn wel vaker aangeslagen die niet worden opgeeist. ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de namen van de piloten | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 10:30 |
Ja als het gerichte aanslagen op een specifieke persoon zijn. Maar een aanslag op willekeurige burgers is niet heel zinvol zo. Men wil immers mensen bang maken maar dat gaat niet werken zla mensen niet weten dat het een aanslag was van een bepaalde groep. | |
aegir_de_viking | donderdag 26 maart 2015 @ 10:31 |
Op LinkedIn staan aardig wat piloten van Germanwings. Bij een groot aantal zie ik echter geen foto of naam. Misschien iemand met een groter netwerk meer kans? | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 10:31 |
Oh nee wacht, missschien heb ik het wel gemixt met het verhaal uit een van mijn favoriete boeken ( ) Mayday van Nelson DeMille.
|