abonnement Unibet Coolblue
pi_150763668


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_150764264
Oeh, bijna salaris.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150764276
Op een gammele fiets, wachtend op ¤17,50. :')
pi_150764325
Per kwartaal.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150764970
En pas achteraf uitbetaald.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:43:42 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150765979
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150766647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst ^O^
[ afbeelding ]
:D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150774774
Krijg je verlofuren trouwens vooruit 'betaald'? Of moet je dat eerst opbouwen in het voorgaande jaar?
pi_150776195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:49 schreef Thomas-sama het volgende:
Krijg je verlofuren trouwens vooruit 'betaald'? Of moet je dat eerst opbouwen in het voorgaande jaar?
In 2015 krijg je vier weken (4x contracturen) wettelijk verlof. Die zijn al beschikbaar en kun je dus gerust inplannen. Dat is een soort voorschot.
Daarnaast kun je gebruik maken van uren die je nog over hebt van voorgaande jaren en/of uren die je opbouwt over eventuele meeruren.
pi_150776442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst ^O^
[ afbeelding ]
Genieten? Hiervan?

Dit is mijn uitzicht nu de mist is weggetrokken.
Ik heb de hele dag nog geen zon gezien en met 7 (op dit moment) graden en een stevige wind is het toch echt handschoenenweer. Wat een troosteloze boel. }:|
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:06:09 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150777397
Hier de hele 'loop', en nu nog, een lekkere temperatuurtje met een zonnetje erbij :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150777548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:39 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Genieten? Hiervan?
[ afbeelding ]
Dit is mijn uitzicht nu de mist is weggetrokken.
Ik heb de hele dag nog geen zon gezien en met 7 (op dit moment) graden en een stevige wind is het toch echt handschoenenweer. Wat een troosteloze boel. }:|
Wat een verschil! Ik fietste net in mijn t-shirt buiten en had het nog steeds best warm.
pi_150778452
Buienradar is weer eens optimistisch:

Het enige geloofwaardige is de gevoelstemperatuur. :P
Met een onveranderd uitzicht verwacht ik vandaag de zon niet meer te zien.
pi_150797506
Hier in t-shirt gewerkt vandaag, lekkere minimale 16 graden.
Dat is toch wel een heel verschil.
  donderdag 19 maart 2015 @ 08:32:04 #15
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150802464
Mogguh :)
Salarisstrook is binnen *O*
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150803507
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ga vandaag een poststuk verzenden (a4 enveloppe) en het is zeer belangrijk dat deze (goed) aankomt. Is aangetekend versturen aan te raden en is dit veiliger dan met de 'gewone' post of maakt het niet zoveel verschil? Ik heb deze vraag ook gesteld aan degene naar wie het poststuk heen moet maar hij zei dat ik het ook wel met de gewone post kon versturen want dat het altijd wel aankomt.
Wie niet gek is, is saai.
pi_150804755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:33 schreef Kersje88 het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ga vandaag een poststuk verzenden (a4 enveloppe) en het is zeer belangrijk dat deze (goed) aankomt. Is aangetekend versturen aan te raden en is dit veiliger dan met de 'gewone' post of maakt het niet zoveel verschil? Ik heb deze vraag ook gesteld aan degene naar wie het poststuk heen moet maar hij zei dat ik het ook wel met de gewone post kon versturen want dat het altijd wel aankomt.
Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:14:53 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_150805933
Vandaag de gemeeentegids hier, dus een 100% loop, ben benieuwd.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_150807259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.
Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.
Wie niet gek is, is saai.
pi_150808937
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:56 schreef Kersje88 het volgende:

[..]

Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.
Je kunt het aangetekend doen, dan krijg je bij vermissing een schadevergoeding. De kans dat het via de normale post zoekraakt is niet zo groot, (ik geloof gemiddeld 0,2%), maar als er echt veel van afhangt dan zou ik het wel aangetekend doen, al is het maar voor je gemoedsrust.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_150813611
Heb ik dat formulier ingestuurd dat ik niet zo'n anw hiaatverzekering wil hebben, zie ik op mijn salarisstrook dat er 2 keer 15 euro is ingehouden voor die verzekering. Het zal ook eens een keer gewoon goed gaan... Ik vond het al belachelijk dat je actief iets moet ondernemen om niet met zo'n verzekering opgezadeld te zitten van 15 euro per maand, maar dan stuur je het formulier netjes in en doen ze er alsnog niks mee
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:53:16 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150815077
Middag :)
Wat was het vandaag slecht gesorteerd/voorbereid zeg }:|
En dan had ik ook nog een voorbereider die op nummervolgorde had voorbereid ipv 'autowijk-style' -O-

Wel melding van gedaan bij de TC :Y

Desondanks toch op dezelfde tijd klaar, maar wel met 5km meer op de teller :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150817801
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:14 schreef houdjemond het volgende:
Vandaag de gemeeentegids hier, dus een 100% loop, ben benieuwd.
Die zijn hier een aantal jaar geleden gelukkig afgeschaft. Ze zijn alleen nog verkrijgbaar bij het gemeentehuis.
Ooit een keer met ruim 100 kilo aan die krengen rondgefietst. Dat doe ik ook nooit van mijn leven meer. :P

Verder vandaag: ik heb de zon gezien. :o *O*
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:48:21 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150838494

bron:Fryske Akademy
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150838523
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:48 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]
bron:Fryske Akademy
:|W
pi_150839380
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.

:W
pi_150839403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:09 schreef gelestipjes het volgende:
Heb ik dat formulier ingestuurd dat ik niet zo'n anw hiaatverzekering wil hebben, zie ik op mijn salarisstrook dat er 2 keer 15 euro is ingehouden voor die verzekering. Het zal ook eens een keer gewoon goed gaan... Ik vond het al belachelijk dat je actief iets moet ondernemen om niet met zo'n verzekering opgezadeld te zitten van 15 euro per maand, maar dan stuur je het formulier netjes in en doen ze er alsnog niks mee
Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.

Net ff gekeken en er is bij mij geen 15 euro afgehouden. ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 20-03-2015 09:42:04 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150839424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.

:W
Toch altijd raar om afscheid te nemen van een bedrijf waar je enkele jaren hebt gewerkt.

Succes op de arbeidsmarkt :W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:24:48 #29
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150841081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.

:W
Helaas, maar een weloverwogen keuze.
Succes met de zoektocht naar een passende baan ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:25:44 #30
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150841114
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.

Net ff gekeken en er is bij mij geen 15 euro afgehouden. ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:36:02 #31
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150847163
Middag :)
Tijdje terug dat een oudere mevrouw, waar ik dagelijks wel een kort gesprekje mee had, in mijn wijk is overleden.
Ik heb daar toen een kaartje in de bus gedaan.

Vandaag werd ik door, wat bleek een nicht van de overledene, een mevrouw aangehouden.
Ze konden het heel erg waarderen dat ik een kaartje in de bus had gedaan.
Ik, als postbode zijnde, werd zelfs genoemd tijdens de uitvaart-toespraak :o

Blijkbaar betekende ik voor deze mevrouw meer dan ik dacht en kon ze mijn humor en wederzijdse gespreksstof erg waarderen en keek ze altijd uit naar wanneer ik weer langskwam om de post te brengen en was ze zeer beteuterd als iemand anders mijn wijk deed :P
Volgens deze nicht, van de overleden mevrouw, was het haar dagelijks 5-minuten uitje en keek ze er elke dag weer naar uit.

Ik kreeg van blijdschap dat ik deze mevrouw toch nog ook al was het voor 5 minuten, een leuke dag heb kunnen bezorgen gewoon tranen in mijn ogen (Stupid ninja onion-cutters!) en mijn dag kan niet meer stuk ^O^

Deze mevrouw hoorde op een woensdag dat ze vergevorderde kanker had, is opgenomen en zaterdag weer naar huis gegaan waar zij diezelfde avond, zonder pijn, is overleden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:47:44 #32
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_150847714
Hier voortaan geen tasnummers meer op de labels :')
pi_150850869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:47 schreef Zelva het volgende:
Hier voortaan geen tasnummers meer op de labels :')
Handig, dan kom je er pas tijdens het lopen achter als je een tas mist.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_150850881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag :)
Tijdje terug dat een oudere mevrouw, waar ik dagelijks wel een kort gesprekje mee had, in mijn wijk is overleden.
Ik heb daar toen een kaartje in de bus gedaan.

Vandaag werd ik door, wat bleek een nicht van de overledene, een mevrouw aangehouden.
Ze konden het heel erg waarderen dat ik een kaartje in de bus had gedaan.
Ik, als postbode zijnde, werd zelfs genoemd tijdens de uitvaart-toespraak :o

Blijkbaar betekende ik voor deze mevrouw meer dan ik dacht en kon ze mijn humor en wederzijdse gespreksstof erg waarderen en keek ze altijd uit naar wanneer ik weer langskwam om de post te brengen en was ze zeer beteuterd als iemand anders mijn wijk deed :P
Volgens deze nicht, van de overleden mevrouw, was het haar dagelijks 5-minuten uitje en keek ze er elke dag weer naar uit.

Ik kreeg van blijdschap dat ik deze mevrouw toch nog ook al was het voor 5 minuten, een leuke dag heb kunnen bezorgen gewoon tranen in mijn ogen (Stupid ninja onion-cutters!) en mijn dag kan niet meer stuk ^O^

Deze mevrouw hoorde op een woensdag dat ze vergevorderde kanker had, is opgenomen en zaterdag weer naar huis gegaan waar zij diezelfde avond, zonder pijn, is overleden.

Jij ouwe softie! :D
Dan heb je toch de juiste keuze gemaakt door dat kaartje te bezorgen.
Wellicht sta je in de volgende editie van Dichtbij. ;)
pi_150851286
Hallo,

Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?

Alvast bedankt! :)
pi_150851711
Hadden we het toch laatst weer over het niet op kunnen krijgen van verlof.... had ik dus een weekje verlof gevraagd en er bij gezet dat ik nog zo en zoveel uur op moet zien te maken. Krijg ik dus toch weer alleen de zaterdag verlof. Ja zo heeft het niet zoveel nut, dan kan ik net zo goed komen werken want dan komt er nog geld binnen 8)7
Heb dat ook aangevraagd toen ik een brief kreeg dat dat verlof op moet en dat dat mijn verantwoordelijkheid is, handig hoor :') zaterdagen vrij hebben ze liever ook niet, ze hebben er in januari ook al 1 afgewezen.

Edit: 1 mailtje naar de planner en ineens kan het maar zo gewoon, alles van vorig jaar is volgende week op *O*. Wel vaag dat ze niet gewoon meteen wat van die uren gebruikt hebben, want ik had de reden van aanvraag toch echt duidelijk erbij gezet :P wel is mijn eigen TC op dit moment op vakantie, misschien heeft dat er wat mee te maken :o

[ Bericht 29% gewijzigd door VixenFromHell op 20-03-2015 16:54:39 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:59:41 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150854817
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Jij ouwe softie! :D
Dan heb je toch de juiste keuze gemaakt door dat kaartje te bezorgen.
Wellicht sta je in de volgende editie van Dichtbij. ;)
Inderdaad een goede keuze. Ik waardeerde de positieve feedback :) Eigenlijk dacht ik te horen te krijgen dat het kaartje niet goed werd ontvangen ;)

In dichtbij hoef ik niet te staan ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150855282
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,

Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?

Alvast bedankt! :)
Stop je ook bij de Efteling? :'( :'(
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_150856692
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur.

Jammer LanaWoef, maar ik kan me voorstellen dat je jezelf niet in de aanbieding hebt gegooid, voor een paar uurtjes. Met jouw ervaring komt er vast weer iets anders op je pad. Hebben ze nog wel even vriendelijk gedag gezegd? Geniet van je welverdiende rust en succes met de zoektocht naar ander werk!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 maart 2015 @ 19:36:25 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150858095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,

Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?

Alvast bedankt! :)
Ontslagbrief bij jouw TC inleveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150859573
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ontslagbrief bij jouw TC inleveren
Top, bedankt!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:16:41 #42
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150875488
Mogguh :)

De hele nacht hier regen gehad en nu miezert/regent het. Gisteren was het aardig koud maar droog :)

Dat word weer het regenpak tevoorschijn halen(overigens hoor ik steeds meer klachten over de niet waterdicht zijnde regenpakken. Allemaal lekkage op de stiknaad en dan vooral rond het kruis waarbij de lopende postbezorger eigenlijk amper tot geen last van zal hebben, maar de klachten komen allemaal vanuit de fietsende en scooterende -hoek.
En dat de klittenbandsluiting niet verder dicht kan. Voor de meeste pbz's, sluit het bij de polst/enkels totaal niet goed aan.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150875898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

De hele nacht hier regen gehad en nu miezert/regent het. Gisteren was het aardig koud maar droog :)

Dat word weer het regenpak tevoorschijn halen(overigens hoor ik steeds meer klachten over de niet waterdicht zijnde regenpakken. Allemaal lekkage op de stiknaad en dan vooral rond het kruis waarbij de lopende postbezorger eigenlijk amper tot geen last van zal hebben, maar de klachten komen allemaal vanuit de fietsende en scooterende -hoek.
En dat de klittenbandsluiting niet verder dicht kan. Voor de meeste pbz's, sluit het bij de polst/enkels totaal niet goed aan.
Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.
Ik ga de boel dit weekend even wassen met dat waterdicht-spul van HG. Ik ben benieuwd of het iets doet.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:21:36 #44
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150876207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.
Ik ga de boel dit weekend even wassen met dat waterdicht-spul van HG. Ik ben benieuwd of het iets doet.
Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.
Was op laag/koudwas en volg beschrijving goed op. Ikzelf heb eerst een emmer water in de trommel gedaan(het water, niet de emmer :P ), spul en kleding er bij en dan aanzetten(is ook weer afhankelijk welk spul je gebruikt).
Let wel dat een regenpak vaak van materiaal is gemaakt wat niets opneemt(alleen de naden en (gevoerde)binnenkant nemen iets op)). Waarschijnlijk is, als je de mogelijkheid hebt het regenpak uitte hangen, het beter om het regenpak in te sprayen met impregneerspray.

Wel vreemd dat je een ogenschijnlijk goed regenpak moet spoelen/wassen met spul om een nieuw! regenpak waterdicht te krijgen.
In mijn regenpak waren enkele naden al 'gescheurd' zodat alles naar/in de binnenvoering liep.
Ja met dat soort weer draag ik sowieso (werk)laarzen, want met lage of half hoge schoenen, loopt het water idd in je schoenen.
Al helemaal als je zit en de broekspijp(van de regenbroek en gewone broek) omhoog kruipt ;)
Beter iets langere regenbroek en als je loopt, van die broeksklemmen onderop (als het klittenband niet(voldoende) sluit)) zodat je niet constant op je regenbroek loopt.

Als ik dit jaar weer met een KaUuTee regenpak zit, trek ik mijn motorbroek wel aan. Die is op zeker waterdicht.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150883636
Rustig dagje vandaag, zowel qua post als hah. Ik miste de gebruikelijke Karweifolder. Overigens vernam ik in de wandelgangen dat Gamma en Karwei naar VSP gaan. Enerzijds jammer, want dan gaat er natuurlijk weer tijd van de wijken af, anderzijds fijn, want ik heb altijd het idee gehad dat de extra tijd die je voor het hah krijgt (5 a 15 min. per wijk) niet in verhouding staat tot de extra tijd die ermee is gemoeid. Niet in de laatste plaats omdat de extra hah-tijd in principe altijd evenveel is, of je nu alleen 1 klein c1000-foldertje hebt, of 4 propvolle grijze tassen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:57:30 #46
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150883864
Middag :)
Hier de 2de lading van deze week aan Engelbert Srauss bonken ;)
Verder alle boeren hun maandblad dus veel dikke bundels die soms op de vreemde plaatsen (met een andere 'loop') waren gesplitst }:|

De nieuwe chauffeur was ook nog eens 3/4 uur te laat. Gene probleem hoor iedereen moet het leren ook al blijft ie zeggend at ie al tig jaar ervaring heeft en maar bleef door ouwebetten :O
Samen met mijn collega iets van gezegd en de chauffeur is vertrokken naar het volgende depot die al tot frustratie van deze chauffeur al had gebeld waar die bleef :Z

Verder droog met een flinke woei>
Wel, ondanks een later beging, een prima werkdagje gehad ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150883875
De karwei ging toch weer naar de dinsdag? Meende althans zo'n mededeling gelezen te hebben laatst, iets met dat je er niet meer tijd voor krijgt omdat het niet voor meer tassen zorgt omdat er nog wel ruimte is in de tassen huis aan huis die je nu al hebt op de dinsdag. Heel knap natuurlijk dat ze blijkbaar voor iedere wijk in iedere tas altijd zoveel ruimte over hebben gelaten dat er blijkbaar nog precies een stapel karwei folders bij in past
pi_150896770
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.
Was op laag/koudwas en volg beschrijving goed op. Ikzelf heb eerst een emmer water in de trommel gedaan(het water, niet de emmer :P ), spul en kleding er bij en dan aanzetten(is ook weer afhankelijk welk spul je gebruikt).
Let wel dat een regenpak vaak van materiaal is gemaakt wat niets opneemt(alleen de naden en (gevoerde)binnenkant nemen iets op)). Waarschijnlijk is, als je de mogelijkheid hebt het regenpak uitte hangen, het beter om het regenpak in te sprayen met impregneerspray.

Wel vreemd dat je een ogenschijnlijk goed regenpak moet spoelen/wassen met spul om een nieuw! regenpak waterdicht te krijgen.
In mijn regenpak waren enkele naden al 'gescheurd' zodat alles naar/in de binnenvoering liep.
Ja met dat soort weer draag ik sowieso (werk)laarzen, want met lage of half hoge schoenen, loopt het water idd in je schoenen.
Al helemaal als je zit en de broekspijp(van de regenbroek en gewone broek) omhoog kruipt ;)
Beter iets langere regenbroek en als je loopt, van die broeksklemmen onderop (als het klittenband niet(voldoende) sluit)) zodat je niet constant op je regenbroek loopt.

Als ik dit jaar weer met een KaUuTee regenpak zit, trek ik mijn motorbroek wel aan. Die is op zeker waterdicht.
Bedankt voor het stappenplan :P
Ik heb nu voor de nacht de boel in de week gezet. Ik doe het gewoon allemaal op de hand in de hoop dat ik daarmee de beste resultaten zal behalen.
Er wordt ook aangeraden om de behandelde stukken te strijken voordat ze volledig droog zijn. Ik ben alleen bang dat dat regenpak dan zal smelten. :o
  zondag 22 maart 2015 @ 06:20:21 #49
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150903648
Mogguh :)
Met de hand is prima ivm inweken.
Ik heb, voor dat ik aan de ronde begon, alle naden van het regenpak en van de buitenjas in de impregneer gezet.

Wat ik deed met de motorkledij is wassen, drogen en met een spuitbus impregneren(arbeidsintensiever dan wassen).
Dat wassen met impregneerspul heeft bij mij nooit echt geholpen of ik deed het niet goed :P
Ik heb de PostNL nu ook met een spuitbus geïmpregneerd. Dat heeft meer geholpen dan deze te wassen met zuks spul.
Impregneerspray van de Action overigens.

Het ligt er ook aan of je een ademend of dicht regenpak hebt.
Dat strijken is wellicht om de naden dicht te maken(waterafstotend), maar wellicht is dit meer voor een gore-tex pak(ook daar zijn de meningen over verdeeld), maar je zou het kunnen doen door eerst een natte theedoek op het regenpak te leggen en dan daar overheen strijken. Kijk gewoon even naar het labeltje in het regenpak :) Want je zou het ook (even) in de droger kunnen doen.


Hoe dan ook, altijd je regenpak uithangen als je terug van een natte ronde komt.


Wat een gedoe om een parttime baan toch nog droog te behouden :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150903998
Even over de anw hiaat verzekering en de procedure daarvan
Dat kan juridisch toch niet kloppen ? :')
"Oh je hebt niet gereageerd, nou dan schrijven we gewoon maandelijks 15 euro af."
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_150904132
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 06:20 schreef Pietertje71 het volgende:

Wat een gedoe om een parttime baan toch nog droog te behouden :P
Gossie, mijn regenpak ligt nog ongebruikt in de kast, ik laat me altijd helemaal natregenen (krijg wel heel wat kledingstukken aangeboden onderweg, haha).
pi_150904336
quote:
15s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even over de anw hiaat verzekering en de procedure daarvan
Dat kan juridisch toch niet kloppen ? :')
"Oh je hebt niet gereageerd, nou dan schrijven we gewoon maandelijks 15 euro af."
Lijkt me ook niet, zou lekker zijn, maken ze je lid van allerlei dingen met de mededeling "Als je het niet wilt moet je maar een brief insturen", de omgekeerde wereld. Maar goed, ik heb die afstandsverklaring dus toch maar gewoon netjes ingestuurd en ze schrijven het geld alsnog af. Ik mag toch hopen dat ik dat geld weer terugkrijg, aangezien het hun fout is, maar het zou me niet eens verbazen als ze het dan gooien op "Dan had je die afstandsverklaring maar aangetekend moeten verzenden, nu is er geen bewijs dat je iets hebt opgestuurd".
Maar we zullen zien.
  zondag 22 maart 2015 @ 09:24:42 #53
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150904450
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:46 schreef zombo het volgende:

[..]

Gossie, mijn regenpak ligt nog ongebruikt in de kast, ik laat me altijd helemaal natregenen (krijg wel heel wat kledingstukken aangeboden onderweg, haha).
:o :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150932603
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 06:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)
Met de hand is prima ivm inweken.
Ik heb, voor dat ik aan de ronde begon, alle naden van het regenpak en van de buitenjas in de impregneer gezet.

Wat ik deed met de motorkledij is wassen, drogen en met een spuitbus impregneren(arbeidsintensiever dan wassen).
Dat wassen met impregneerspul heeft bij mij nooit echt geholpen of ik deed het niet goed :P
Ik heb de PostNL nu ook met een spuitbus geïmpregneerd. Dat heeft meer geholpen dan deze te wassen met zuks spul.
Impregneerspray van de Action overigens.

Het ligt er ook aan of je een ademend of dicht regenpak hebt.
Dat strijken is wellicht om de naden dicht te maken(waterafstotend), maar wellicht is dit meer voor een gore-tex pak(ook daar zijn de meningen over verdeeld), maar je zou het kunnen doen door eerst een natte theedoek op het regenpak te leggen en dan daar overheen strijken. Kijk gewoon even naar het labeltje in het regenpak :) Want je zou het ook (even) in de droger kunnen doen.

Hoe dan ook, altijd je regenpak uithangen als je terug van een natte ronde komt.

Wat een gedoe om een parttime baan toch nog droog te behouden :P
Volgens het labeltje mag je het regenpak uitsluitend op de hand wassen. Drogen en strijken zijn uit den boze... maar ik doe het lekker toch. :P
Ik heb de binnenjas (die gebruik ik het meest) ook even in dat spul gedoopt met de gedachte; baat het niet, schaadt het niet.
Het liefst zou ik gewoon een waterdicht regenpak krijgen, maar dat is natuurlijk teveel gevraagd.
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:46 schreef zombo het volgende:

[..]

Gossie, mijn regenpak ligt nog ongebruikt in de kast, ik laat me altijd helemaal natregenen (krijg wel heel wat kledingstukken aangeboden onderweg, haha).
Wil ik details? :P
  maandag 23 maart 2015 @ 05:20:53 #55
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150938250
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:32 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Volgens het labeltje mag je het regenpak uitsluitend op de hand wassen. Drogen en strijken zijn uit den boze... maar ik doe het lekker toch. :P
Ik heb de binnenjas (die gebruik ik het meest) ook even in dat spul gedoopt met de gedachte; baat het niet, schaadt het niet.
Jij rebel!

;)
quote:
Het liefst zou ik gewoon een waterdicht regenpak krijgen, maar dat is natuurlijk teveel gevraagd.
Hoe durf je dit te vragen!
:P
quote:
[..]

Wil ik details? :P


[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 23-03-2015 05:26:46 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150939009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:58 schreef zombo het volgende:

[..]

Jammer LanaWoef, maar ik kan me voorstellen dat je jezelf niet in de aanbieding hebt gegooid, voor een paar uurtjes. Met jouw ervaring komt er vast weer iets anders op je pad. Hebben ze nog wel even vriendelijk gedag gezegd? Geniet van je welverdiende rust en succes met de zoektocht naar ander werk!
Dat is misschien nog wel het erge. Ik ben zelf naar twee van mijn drie leidinggevenden moeten lopen om een handje te geven. Voor de derde leidinggevende was het ook zijn laatste dag dus hebben we met z'n tweeën nog even lekker afgegeven op het bedrijf })
pi_150939314
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:10 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel het erge. Ik ben zelf naar twee van mijn drie leidinggevenden moeten lopen om een handje te geven. Voor de derde leidinggevende was het ook zijn laatste dag dus hebben we met z'n tweeën nog even lekker afgegeven op het bedrijf })
Mmm...klinkt bekend ;)
Het was dat de ene bij ons op depot moest zijn. De andere 2 niets van gehoord.
  maandag 23 maart 2015 @ 08:53:12 #58
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150939554
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:10 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel het erge. Ik ben zelf naar twee van mijn drie leidinggevenden moeten lopen om een handje te geven. Voor de derde leidinggevende was het ook zijn laatste dag dus hebben we met z'n tweeën nog even lekker afgegeven op het bedrijf })
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150939660
Binnenkort opleidingsdag op de scooter. Daarna mag ik mezelf gaan opleiden voor 5 routes. Dat wordt flink zoeken..:p
pi_150939686
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:01 schreef bikkie het volgende:
Binnenkort opleidingsdag op de scooter. Daarna mag ik mezelf gaan opleiden voor 5 routes. Dat wordt flink zoeken..:p
Succes ^O^
  maandag 23 maart 2015 @ 10:35:57 #61
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150941479
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:01 schreef bikkie het volgende:
Binnenkort opleidingsdag op de scooter. Daarna mag ik mezelf gaan opleiden voor 5 routes. Dat wordt flink zoeken..:p
5 routes? Hoeveel km/tijd heb je dan?
De hoogste route tot nu toe (die ik ken) was 76km en was ongeveer 5 uurtjes.
Deze is nu opgesplitst want het was gewoonweg amper te doen binnen de tijd die er voor stond.
De desbetreffende leidinggevende is (met de auto) nog meegereden omdat deze de pbz op scooter niet geloofde :')
Het klopte allemaal (afstand en niet haalbare tijd).
De pbz is er daarna acuut mee gestopt en de route is daarna wel opgesplitst.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150941808
Niet allemaal op 1 dag hoor :) er zal wel gerouleerd worden. Zo'n route van 5 uur zou ik wel doen, mits alle tijd betaald wordt natuurlijk.

De komende tijd kan ik me dus bezighouden met de routes aanleren.

Is dat in jullie gebied ook zo geregeld of zijn jullie opgeleid door iemand?
pi_150941881
quote:
Wat zit je haar leuk, Pieter :)
  maandag 23 maart 2015 @ 12:18:44 #64
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150944066
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:50 schreef bikkie het volgende:
Niet allemaal op 1 dag hoor :) er zal wel gerouleerd worden. Zo'n route van 5 uur zou ik wel doen, mits alle tijd betaald wordt natuurlijk.

De komende tijd kan ik me dus bezighouden met de routes aanleren.

Is dat in jullie gebied ook zo geregeld of zijn jullie opgeleid door iemand?
Ja zo'n route zou ik ook wel op de di-do en za willen doen :) maar ik meen dat er maximale km' s per route zijn.
Er zijn bij ons, zover ik kan zien op het rooster, 2 personen die een gedeelde route hebben.

De opleiding (1 dag) hebben we gekregen van iemand die de route ook niet kon.
Maar wel een goed geheugen heeft en na eerst een dag vantevoren zelf te hebben gereden ons de route liet zien/rijden.
Daarna heb ik de route alleen geleerd (ivm een niet zo'n leuke collega) dmv een printje te hangen tussen de bevestiging van het windscherm en 2 weken op dinsdag en zaterdag alleen de HAH gedaan.
En toen gelijk op de zaterdag begonnen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 23 maart 2015 @ 12:19:03 #65
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150944074
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:52 schreef zombo het volgende:

[..]

Wat zit je haar leuk, Pieter :)
Pietronella in het weekend ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 06:45:12 #66
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150973109
Mogguh :)

Het blijft qua weersvoorspellingen wat wisselvallig.

Wanneer ging de KARWEI/GAMMA-folder (1 pot nat;intergamma) er nu uit?
En is er al iets bekend wat en of er iets voor in de plaats komt?

En nu dat de folders (samenwerking) er uit gaan, blijft het pakketpunt bij deze bouwmarkten wel voortbestaan?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:41:19 #67
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_150998026
Hallo. het is een hele tijd geleden dat ik dit forum bezocht, maar ik heb een vraag:
Mag je tegenwoordig als postbezorger bij postNL nu ook bij de Sandd werken?
Tot mijn stomme verbazing hoorde ik van een andere postbezorger dat hij bij Sandd een betere beloning kreeg, maar uitnood ook een vaste wijk had gekregen op de zaterdag bij postNL...
Leven en laten leven
pi_150998263
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Hallo. het is een hele tijd geleden dat ik dit forum bezocht, maar ik heb een vraag:
Mag je tegenwoordig als postbezorger bij postNL nu ook bij de Sandd werken?
Tot mijn stomme verbazing hoorde ik van een andere postbezorger dat hij bij Sandd een betere beloning kreeg, maar uitnood ook een vaste wijk had gekregen op de zaterdag bij postNL...
Officieel mag dat nog steeds niet
pi_150999098
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Hallo. het is een hele tijd geleden dat ik dit forum bezocht, maar ik heb een vraag:
Mag je tegenwoordig als postbezorger bij postNL nu ook bij de Sandd werken?
Tot mijn stomme verbazing hoorde ik van een andere postbezorger dat hij bij Sandd een betere beloning kreeg, maar uitnood ook een vaste wijk had gekregen op de zaterdag bij postNL...
Van Sandd mag het, zover ik weet. Van PostNL mag het tegenwoordig onder de voorwaarden die in je contract staan, o.a. alles gescheiden houden (post en hulpmiddelen) en geen onverenigbaarheid van activiteiten. Het moet wel gemeld worden.
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:14:00 #70
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151010332
Mogguh.
Gisteren begon de dag al met een chauffeur die zonder een reden te hebben bijna 3 kwartier later kwam. En dat over een stukje van 20 minuten. Blijkbaar vond hij dat als hij voor 12:00 (hij was er om 11:58 :') ) leverde dat het wel goed zat |:(
Dan nog eens een bult aan HAH, onderweg leek alsof al ik het verkeer van de omgeving tegenkwam. Wat een drukte.
Werd er op plekken gewerkt waardoor ik of niet kon bestellen of om moest rijden.
Buitenom dat extra wachten, duurde mijn ronde een uurtje langer om bovenstaande redenen.

Vandaag maar eens kijken of het regenpak waterdicht blijft. Jij ook succes Rafierafie ;)

Verders gaat het wel hoor :+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151010474
D-day voor mijn regenpak. Updates volgen later op de dag. ^O^
pi_151010672
Mondeling 9 uur per week besproken, zie ik op mijn contract meer dan die 9 uur.

Maar ik klaag niet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:09:01 #73
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151017101
Prima daldag ^O^
(geïmpregneerde)Regenbroek waterdicht ^O^
Gewone PostNL buitenjas(ook geïmpregneerd) ook waterdicht ^O^

Rafierafie?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151022101
Ik lees net het prikbordnieuws dat ze het servicecentrum collectie en sorteren gaan afbouwen. Zo lang bestond dat toch nog niet? En dat de leidinggevenden een aantal taken weer gaan uitvoeren. De zoveelste mislukking dus, dat servicecentrum?
pi_151028395
Wat een heerlijke dag
om vrij te zijn ;)
pi_151039935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:37 schreef gelestipjes het volgende:
Ik lees net het prikbordnieuws dat ze het servicecentrum collectie en sorteren gaan afbouwen. Zo lang bestond dat toch nog niet? En dat de leidinggevenden een aantal taken weer gaan uitvoeren. De zoveelste mislukking dus, dat servicecentrum?
Wat is dat servicecentrum (wat ze hier de admi noemen) Zijn dat de personen die menen te denken dat je na twee dagen al te lang ziek bent, terwijl je hoge koorts hebt en niks binnenhoud?
Diezelfde die je gewoon op het rooster zetten terwijl je in november al verlof voor die dag hebt aangevraagd EN goedgekeurd is.
Hoop dat de TC die dingen weer mag gaan doen. Die doet hier tenminste normaal.
Weet dat het niet voor iedereen geldt, maar mijn TC is een goeie vent.
pi_151042483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:37 schreef gelestipjes het volgende:
Ik lees net het prikbordnieuws dat ze het servicecentrum collectie en sorteren gaan afbouwen. Zo lang bestond dat toch nog niet? En dat de leidinggevenden een aantal taken weer gaan uitvoeren. De zoveelste mislukking dus, dat servicecentrum?
Het gaat hier om het Servicecentrum Collectie & Sorteren. Wij zijn Voorbereiden & Bezorgen, dus dat is volgens mij iets anders. Bij ons heet het Servicecentrum tegenwoordig ook de Admie.

Op zich vind ik het geen slecht idee om weer wat werk naar de TC's toe te schuiven, want die doen echt steeds minder. Sollicitatiegesprekken doen ze niet meer, de planning doen ze niet meer, uren boeken doen ze niet meer. Het lijkt af en toe wel of hun enige taak is om een beetje rond te rijden in een VW Up.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 26 maart 2015 @ 05:53:15 #78
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151045365
Mogguh :)
Ja over ADMIE heb ik enkele weken terug een mail gekregen. Per 10 maart een centraal nummer voor administratieve vragen en ziekmelding.


quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het gaat hier om het Servicecentrum Collectie & Sorteren. Wij zijn Voorbereiden & Bezorgen, dus dat is volgens mij iets anders. Bij ons heet het Servicecentrum tegenwoordig ook de Admie.

Op zich vind ik het geen slecht idee om weer wat werk naar de TC's toe te schuiven, want die doen echt steeds minder. Sollicitatiegesprekken doen ze niet meer, de planning doen ze niet meer, uren boeken doen ze niet meer. Het lijkt af en toe wel of hun enige taak is om een beetje rond te rijden in een VW Up.
Nounou zeg :o
Je denkt zeker dat TC's alleen maar in hun UP's rondrijden en...OOoo wacht, daarom word er amper op emails, whatsapps of andere berichtjes gereageerd.
Je dat mag niet tijdens een toertje maken ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietertje71 op 26-03-2015 08:42:01 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151046188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[ Het lijkt af en toe wel of hun enige taak is om een beetje rond te rijden in een VW Up.
Dan moet je wel zorgen dat er genoeg klachten zijn. ;)
pi_151046724
HG waterdicht en regenpak kunnen het niet goed met elkaar vinden helaas.
Die behandeling heeft totaal niet geholpen. -O-
pi_151046930
Ik word er overigens wel een beetje moe van dat ze tegenwoordig elke paar weken de masterlock-code veranderen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_151046963
Hier is er elke eerste dinsdag van de maand een nieuwe code.
Heb je net een code in je hoofd zitten, wordt ie weer gewijzigd.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:13:23 #83
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151047151
Hier blijven de codes wel een tijdje hetzelfde.
Hier nog maar 2x mee gemaakt in + 6maanden :)

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:50 schreef Rafierafie het volgende:
HG waterdicht en regenpak kunnen het niet goed met elkaar vinden helaas.
Die behandeling heeft totaal niet geholpen. -O-
Helaas, hetzelfde resultaat als wat ik had dus :(
Naar de ACTION oid en impregneerspray halen en (de naden) insprayen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151047377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik word er overigens wel een beetje moe van dat ze tegenwoordig elke paar weken de masterlock-code veranderen.
Geven ze dat daar wel duidelijk aan? Hier was er de laatste keer geen enkele melding en in Mijn Werk kun je het volgens mij pas zien als je ergens op klikt. Ik kwam dus voor een mooie verrassing te staan nadat ik 1,5 week ziek geweest was :') kon nergens meer in.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151047466
Hebben jullie de zon allemaal netjes gedag gezegd? :W
pi_151049451
Ik (plus vriend) krijgen binnen 3 weken een afspraak voor het ziekenhuis voor een kankeronderzoek bij vriend. Ik wil dan perse mee, en als dat niet op maandag is ga ik via de tc vrij vragen. Mag eigenlijk niet meer, maar bij hem ga ik de situatie uitleggen. Bij de admi is extra verlof toch standaard nee en die hoeven die prive-omstandigheden niet te weten.
Afspraak verzetten doen we liever niet, daar is het te belangrijk voor.
pi_151050929
Hmm toch blijft dat apart, hier hebben we een planner en tc waar je prima terecht kan met bijzondere verlof vragen.
Schijnbaar per gebied veel verschil in uitwerking van het hele SC idee..

in ieder geval sterkte Swimmie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2015 @ 12:59:18 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151053357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik word er overigens wel een beetje moe van dat ze tegenwoordig elke paar weken de masterlock-code veranderen.
true. Ik maak tegenwoordig maar een lijstje met de codes van de depots waar ik regelmatig kom, zodat ik niet voor een dichte deur kom te staan of weer iemand moet bellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:29:56 #89
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151058657
Middag.

Notoire klagers waren weer aanwezig(natte post, geen HAH ontvangen(dat ik wel als er geen post voor dat adres is, de HAH moet bezorgen.....Doe ik altijd en het is steeds dezelfde klaagster(familielid/leden van mijn 'leuke' collega die deze wijken wil hebben)
Het maakt het werk in deze wijk wel een beetje veel minder zo met dit soort adem in mijn nek -O-


Alle codes van elk depot in de buurt krijgen we via email door.
Deze heb ik allemaal in mijn telefoon inclusief adressen erbij, staan. Tot nu toe maar 1 keer nodig gehad omdat mijn post op een ander depot was gebracht :)
Overigens bleef mijn regenpak en schoenen waterdicht..dat dan weer wel *O* ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:45 schreef swimmie86 het volgende:
Ik (plus vriend) krijgen binnen 3 weken een afspraak voor het ziekenhuis voor een kankeronderzoek bij vriend. Ik wil dan perse mee, en als dat niet op maandag is ga ik via de tc vrij vragen. Mag eigenlijk niet meer, maar bij hem ga ik de situatie uitleggen. Bij de admi is extra verlof toch standaard nee en die hoeven die prive-omstandigheden niet te weten.
Afspraak verzetten doen we liever niet, daar is het te belangrijk voor.
Sterkte :{

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 27-03-2015 09:05:27 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151061923
Beetje raar vraagje, maar ik wou voor een verkleerpartijtje als postbode :)

Iemand een opvallende PostNL jas/trui/shirt (of meervoud) voor een klein prijsje over omst. Groningen/Drenthe/Overijssel?
pi_151062151
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef Mastertje het volgende:
Beetje raar vraagje, maar ik wou voor een verkleerpartijtje als postbode :)

Iemand een opvallende PostNL jas/trui/shirt (of meervoud) voor een klein prijsje over omst. Groningen/Drenthe/Overijssel?
Al op marktplaats gekeken?
Maar daar mogen wij je niet bij helpen. Verboten.
pi_151062315
Nee, dat lijkt me niet de bedoeling.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151062333
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef Mastertje het volgende:
Beetje raar vraagje, maar ik wou voor een verkleerpartijtje als postbode :)

Iemand een opvallende PostNL jas/trui/shirt (of meervoud) voor een klein prijsje over omst. Groningen/Drenthe/Overijssel?
Zwaar verboden om bedrijfskleding uit te lenen, laat staan te verkopen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 17:25:13 #94
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151062837
Ik had het einde van elke straat nog een stukje post over... Zo gek.
En wat een bagger weer.

Pieterke: gewoon even fotootje maken als je iets in de bus mikt daar. Als je aan je tc kan laten zien (en hij weer aan zijn baas) dat die klachten onzin zijn, neemt de druk vanzelf af.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:31:17 #95
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151064671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef V__L_N het volgende:

Pieterke: gewoon even fotootje maken als je iets in de bus mikt daar. Als je aan je tc kan laten zien (en hij weer aan zijn baas) dat die klachten onzin zijn, neemt de druk vanzelf af.
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:36:05 #96
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151064824
Heeeeee, "mijn werk" doet het hier nu.
Volgens mijn rooster zit ik wekelijks! goed aan mijn uren.
Dagelijks klopt het niet zo, maar verrekend over de hele week zit het aardig in de buurt.
Betekent dat ik het toch goed doe qua uren(gemiddeld 16uur per week) :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151066365
Druk dagje vandaag. Had in totaal ruim 1000 gemeentegidsen van 135 gram per stuk. Vraag me wel af hoeveel mensen dat ding daadwerkelijk bekijken.
pi_151066422
Ik was pas om 12.45 klaar met voorbereiden, best druk dus.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151066529
Hier ook tot 12:45 bezig geweest met voorbereiden, was inderdaad behoorlijk druk.
pi_151070415
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef V__L_N het volgende:
Ik had het einde van elke straat nog een stukje post over... Zo gek.
En wat een bagger weer.

Pieterke: gewoon even fotootje maken als je iets in de bus mikt daar. Als je aan je tc kan laten zien (en hij weer aan zijn baas) dat die klachten onzin zijn, neemt de druk vanzelf af.
Nog even en we moeten allemaal met GoPro gaan lopen iedere dag, voor het geval dat. |:(
  vrijdag 27 maart 2015 @ 03:14:53 #101
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151081079
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nog even en we moeten allemaal met GoPro gaan lopen iedere dag, voor het geval dat. |:(
Icm 'dashcam' :s)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:27:56 #102
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151088384
Volgens mij gebeurd is dat nergens echt nodig tenzij je zulke rare figuren tref zoals pieter z'n collega.

Vandaag hier grote stroomstoring. De vraag is of de aanlevering op tijd zal zijn...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 maart 2015 @ 12:55:07 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151089310
Gisteren voor het eerst een postauto met het stuur rechts zien rijden. Ziet er gek uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:33:46 #104
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151090637
MIddag :)

Aardig fijn daldagje gehad ^O^
Prima verlopen op 1 ding na dan ;)

Ik had post voor een adres waar alleen een naam, postcode en de gemeente (ipv het dorp) op stond.
Verder geen duidelijk adres.
Ik had wel een vermoeden, maar gezien het naar mijn mening, afgaande op de afzender, belangrijke post was(geen ansichtkaartje ofzo) , toch maar even naar deze mensen gegaan. Hoewel de naam wel bij mij bekend was en deze ook op het naambordje stond.
Krijg ik een persoon te spreken die duidelijk articulerend het naambordje opleest :O
Ik uitgelegd dat ik het toch wel belangrijk vond om dit te verifiëren gezien de incomplete adressering en 'belangrijke' afzender.
Afijn de volgende keer: retour afzender :W
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:27 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij gebeurd is dat nergens echt nodig tenzij je zulke rare figuren tref zoals pieter z'n collega.
Wel wederom melding van gedaan voor dat het gezeik weer oplaait.
Best wel frustrerend dit -O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:41:23 #105
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151090881
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteren voor het eerst een postauto met het stuur rechts zien rijden. Ziet er gek uit
De chauffeurs die ik spreek zijn er niet over te spreken.
Wellicht heeft dat te maken met de veelal +30 jaren ervaring als postbode(met auto).
Zij zeggen bijna allemaal hetzelfde: er zal wel eentje van het management een 'helder' idee hebben gehad aan het einde van zijn/haar contract :P
Ik gaf ook al aan dat een schakelpook op het dashboard en een doorlopende bank goedkoper en wellicht beter zou zijn, zodat je in de auto kan schuiven richting brievenbus ;)

Ikzelf heb wel eens op een auto/veeg(vracht)wagen gereden met het stuur aan de rechterkant.
Wel even wennen :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151111636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:33 schreef Pietertje71 het volgende:
MIddag :)

Aardig fijn daldagje gehad ^O^
Prima verlopen op 1 ding na dan ;)

Ik had post voor een adres waar alleen een naam, postcode en de gemeente (ipv het dorp) op stond.
Verder geen duidelijk adres.
Ik had wel een vermoeden, maar gezien het naar mijn mening, afgaande op de afzender, belangrijke post was(geen ansichtkaartje ofzo) , toch maar even naar deze mensen gegaan. Hoewel de naam wel bij mij bekend was en deze ook op het naambordje stond.
Krijg ik een persoon te spreken die duidelijk articulerend het naambordje opleest :O
Ik uitgelegd dat ik het toch wel belangrijk vond om dit te verifiëren gezien de incomplete adressering en 'belangrijke' afzender.
Afijn de volgende keer: retour afzender :W

Zo vermoeiend dat soort mensen.
Een paar dagen geleden belde ik aan voor een pakketje dat niet door de bus ging (wat een verrassing), komt er na een behoorlijke tijd iemand naar beneden, "ik heb geen bel gehoord". Ik hoorde dat ding overduidelijk. Drukt mevrouw zelf het knopje van de bel in, "nú hoor ik hem". }:| :X
IK HAD DAT DING GOED INGEDRUKT!!
pi_151111968
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Hallo. het is een hele tijd geleden dat ik dit forum bezocht, maar ik heb een vraag:
Mag je tegenwoordig als postbezorger bij postNL nu ook bij de Sandd werken?
Tot mijn stomme verbazing hoorde ik van een andere postbezorger dat hij bij Sandd een betere beloning kreeg, maar uitnood ook een vaste wijk had gekregen op de zaterdag bij postNL...
Officieel mag het niet, maar van de week eentje gesproken bij meeting. Deze werkte als sorteerder bij postnl en daarnaast nog bij Sandd. Heb wel gevraagd of postnl er van af wist, hij bevestigde dat.
pi_151112131
Dat mag officieel wel, momenteel.
Je mag en bij sandd werken en bij PostNL

Voorheen mocht dat idd niet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151117284
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:19 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Officieel mag het niet, maar van de week eentje gesproken bij meeting. Deze werkte als sorteerder bij postnl en daarnaast nog bij Sandd. Heb wel gevraagd of postnl er van af wist, hij bevestigde dat.
ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 05:41:21 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151117338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Zo vermoeiend dat soort mensen.
Een paar dagen geleden belde ik aan voor een pakketje dat niet door de bus ging (wat een verrassing), komt er na een behoorlijke tijd iemand naar beneden, "ik heb geen bel gehoord". Ik hoorde dat ding overduidelijk. Drukt mevrouw zelf het knopje van de bel in, "nú hoor ik hem". }:| :X
IK HAD DAT DING GOED INGEDRUKT!!
Mensen klagen over de mindere service...geef je service, gaat men klagen :O 8)7
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 05:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.
_O-
Ik lach jou niet uit hoor :N , maar de mensen zien soms 2-4 (meer?) postbezorgers en het blijft PTT :+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151118019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:10 schreef Rafierafie het volgende:
Drukt mevrouw zelf het knopje van de bel in, "nú hoor ik hem". }:| :X
IK HAD DAT DING GOED INGEDRUKT!!
en o wee als je te hard belt!
  zaterdag 28 maart 2015 @ 08:59:21 #112
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151118248
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 08:36 schreef zombo het volgende:

[..]

en o wee als je te hard belt!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151120095
Hallo allemaal!

Ik probeerde van de week verlof aan te vragen voor in begin mei bij PostN, voor 2 dagen, allebei op een zaterdag,L waarna ik kreeg te horen dat ik dat in november zou moeten doen- Terwijl ik ook in maart een brief had gekregen waarin stond dat ik vakantie-uren moest opnemen. Ik heb de CAO doorgelezen en er staat in voor langdurig verlof dat het minimaal 4 maanden van te voren moet. Nu is dit niet eens langdurig verlof en word mij verteld dat dit niet mogelijk is.

Iemand anders dit soort gedoe gehad, en weet iemand misschien of ik er wat tegen kan doen?
pi_151121768
Zou gewoon moeten kunnen. En alleen met een heel goede reden mogen ze dat weigeren.
Ging het echt om uberhaupt verlof vragen, of specifiek deze dagen, omdat iemand die dus al via de verloflijst aangevraagd had? Dan nog mogen ze niet zomaar weigeren als ze de planning nog rond kunnen krijgen, maar zou het kunnen dat ze dat bedoelden? Dat verlof gaat wel voor op verlof dat pas later een keer aangevraagd wordt.
En zo niet dan zeggen ze nu dus eigenlijk dat je je verlof dus niet meer op mag maken voor juli (want die brief ging volgens mij toch over verlof van vorig jaar?), en dan... dan ben jij het kwijt of gaan ze het dan betalen? Vast het eerste :X (en dat mag niet als jij het niet op mag nemen! dus let daar iig op). En dat je dus dit jaar helemaal geen verlof meer kan nemen? 8)7

Nou weet ik zo even niet waar je met zo'n situatie naar toe kan, maar er is hier vast iemand met een goed idee :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151121858
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 10:47 schreef arsyork het volgende:
Hallo allemaal!

Ik probeerde van de week verlof aan te vragen voor in begin mei bij PostN, voor 2 dagen, allebei op een zaterdag,L waarna ik kreeg te horen dat ik dat in november zou moeten doen- Terwijl ik ook in maart een brief had gekregen waarin stond dat ik vakantie-uren moest opnemen. Ik heb de CAO doorgelezen en er staat in voor langdurig verlof dat het minimaal 4 maanden van te voren moet. Nu is dit niet eens langdurig verlof en word mij verteld dat dit niet mogelijk is.

Iemand anders dit soort gedoe gehad, en weet iemand misschien of ik er wat tegen kan doen?
Het is niet zo dat je na november geen verlof meer aan zou kunnen vragen, maar de kans is natuurlijk wel groot dat iemand anders je dan al voor is geweest en dat er dan dus al veel mensen verlof hebben, waardoor jij geen verlof meer kan krijgen. Begin mei is de meivakantie, dus ik kan me zo voorstellen dat je dan gewoon pech hebt omdat er dan al veel mensen vrij hebben die het eerder aan hebben gevraagd. Dat je nog uren moet opnemen wil niet zeggen dat ze al je verlofaanvragen maar goed moeten keuren
pi_151121946
Ahja dat klopt, daar zit natuurlijk een schoolvakantie. Dan vermoed ik ook dat het gaat om dat je die specifieke dagen gewoon niet meer kunt krijgen. Teveel mensen vrij = planning niet rond krijgen, dus dan krijgen alleen de mensen vrij die het al eerder aangevraagd hadden.

Moet je nog veel uren opmaken?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 28 maart 2015 @ 15:51:59 #117
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151127049
Waterkoud!
Hele bestelroute regen gehad :{
Toen ik thuis kwam heb ik eerst even een warme douche genomen :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151127615
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Begin mei is de meivakantie, dus ik kan me zo voorstellen dat je dan gewoon pech hebt omdat er dan al veel mensen vrij hebben die het eerder aan hebben gevraagd. Dat je nog uren moet opnemen wil niet zeggen dat ze al je verlofaanvragen maar goed moeten keuren
Klopt, er moet wel een minimale bezetting overblijven. Dat moet ook als je het in november zou hebben gevraagd. Als dan meer mensen verlof willen, moet er iemand schuiven. Bij later aanvragen heb je altijd het risico dat het niet meer kan. En de kans is klein dat iemand in de meivakantie nog wil ruilen, jammer.
pi_151129050
Vandaag was mijn wijk voor het eerst sinds maanden weer eens door een postbode gesorteerd. Wat een verademing is dat, geen idioot dikke bundels, maar vooral van klein naar groot. Dat loopt zo veel fijner :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 maart 2015 @ 17:21:25 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151129239
Vies koud rot weer zeg. Had vandaag twee wijken en dan ben je tegen het einde van de tweede wijk door de kou wel wat uitgeput, maar goed, dat hoort er bij :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151130058
Vanmorgen, rond de tijd dat ik normaal vertrek, liep ik naar buiten om vlees in de vriezer te doen. Op dat moment barstte de regen los.
Ik kon alleen maar heel blij zijn dat ik vandaag vrij had.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:20:28 #122
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_151132072
Kilometertje of 25 gefietst vandaag; heen- en terugrit naar stad waar de bestelronde gedaan moest worden en uiteraard de route zelf. Goed te doen ... behalve die zeikregen in het begin v/d route. Oja, en kranten die CONSEQUENT half in brievenbussen zitten en in veel gevallen werkelijk muurvast zaten :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 maart 2015 @ 19:28:21 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151132270
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Kilometertje of 25 gefietst vandaag; heen- en terugrit naar stad waar de bestelronde gedaan moest worden en uiteraard de route zelf. Goed te doen ... behalve die zeikregen in het begin v/d route. Oja, en kranten die CONSEQUENT half in brievenbussen zitten en in veel gevallen werkelijk muurvast zaten :')
Dan heb jij je beweging denk ik wel gehad :P

Ik had vandaag iets minder fietskilometers op de teller, maar normaal kom ik ook in de buurt van de 25. Mijn record voor de post staat geloof ik op iets meer dan 45 kilometer op een dag.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:31:01 #124
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_151132332
Koud, regen, wind, 2 post op 7 tassen hah.

Ik zeg cheers to the weekend, geniet ervan collega's :*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_151133257
Nou, dit was het dan. Mijn laatste dag bij Postnl. Na 3 jr en 4 mnd.
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_151139996
Is er van iemand hier wel eens post gestolen? Wat heb je toen gedaan en hoe ging de procedure verder?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 maart 2015 @ 22:52:03 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151141349
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:28 schreef Leontje het volgende:
Is er van iemand hier wel eens post gestolen? Wat heb je toen gedaan en hoe ging de procedure verder?
van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151148793
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 05:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.
Ook als postbezorger mag dat.
Momenteel worden er ook medewerkers van sandd aangenomen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151148804
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 05:41 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Mensen klagen over de mindere service...geef je service, gaat men klagen :O 8)7

[..]

_O-
Ik lach jou niet uit hoor :N , maar de mensen zien soms 2-4 (meer?) postbezorgers en het blijft PTT :+
Of TPG :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151148856
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.
Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151149172
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ook als postbezorger mag dat.
Momenteel worden er ook medewerkers van sandd aangenomen.
Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werken
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 maart 2015 @ 11:26:54 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151151209
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?
Nee, maar het is echt gebeurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151151671
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was het dan. Mijn laatste dag bij Postnl. Na 3 jr en 4 mnd.
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
pi_151151931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was het dan. Mijn laatste dag bij Postnl. Na 3 jr en 4 mnd.
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151151951
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ik
pi_151152012
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ik
Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost. :)
pi_151152153
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:04 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost. :)
Nou ja, zelfs als ze er recht op zou hebben zou het in dit geval natuurlijk ook niet heel veel verschil meer maken, de volgende afspiegeling zal vast niet lang meer op zich laten wachten, dus dan lig je er alsnog als eerste uit, dan heb je hooguit een paar maandjes uitstel gehad.
En volgens mij is het niet zo dat je altijd recht hebt op een vast contract, ken wel mensen die van postbezorger (met vast contract) zijn overgestapt naar voorbereider (met contract voor bepaalde tijd) en die moesten er wel gewoon uit na 3 jaar. Weet alleen niet hoe dat zit als je eigenlijk gewoon exact hetzelfde werk doet nog, alleen onder een ander contract, zou inderdaad kunnen dat je dan wel recht hebt op een vast contract
pi_151152361
Ik heb 2 thk contracten gehad en daarna 2 tijdelijke zaterdagwerkers contracten en mijn 4e contract is dus wel gewijzigd in een vast contract. Maar tegenwoordig mag je iemand van 27 jaar en jonger maximaal 5 tijdelijke contracten geven geloof ik.

Ik zag gister in de buurt van Meppel een scooterbezorger in de stromende regen martelen met post en hah, met een onmogelijk grote scooter. Het lijkt me echt een zeer lastige opgaaf om zo de post rond te brengen, zeker op een dinsdag als er 3/4/5 stuks hah bij is..
pi_151152467
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:24 schreef Nutricia het volgende:
Ik heb 2 thk contracten gehad en daarna 2 tijdelijke zaterdagwerkers contracten en mijn 4e contract is dus wel gewijzigd in een vast contract. Maar tegenwoordig mag je iemand van 27 jaar en jonger maximaal 5 tijdelijke contracten geven geloof ik.

Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.
pi_151155980
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werken
Hangt ook idd van de locatie en TC af.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 29 maart 2015 @ 15:06:12 #141
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_151156328
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
Nee niet weggeweest tussentijds, maar eerst 2x een tijdelijke hulpkracht contract gehad.
"Everybody lies..."
House M.D.
  zondag 29 maart 2015 @ 15:06:47 #142
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_151156351
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:01 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegen :)
Dank je! Ik ga eens rustig rond kijken!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_151161581
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was het dan. Mijn laatste dag bij Postnl. Na 3 jr en 4 mnd.
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!
  zondag 29 maart 2015 @ 18:53:37 #144
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151163639
Succes met het vinden van nieuw werk Katrien!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151163942
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:42 schreef zombo het volgende:

[..]

Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!
Tja, het zou natuurlijk ook nogal vreemd zijn om vaste contracten uit te delen terwijl er praktisch ieder jaar wel een afspiegelingsronde is om van mensen af te komen.
Bij ons moeten volgens mij de meeste voorbereiders er zo rond dezelfde datum uit, dat zal nog wel een uitdaging gaan worden, af en toe weten ze nog wel nieuwe mensen aan te trekken, maar die zijn vaak niet vooruit te branden.
pi_151164383
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.
Nee, ik ben gewoon zaterdagwerker (nu bij het autobedrijf, destijds nog gewoon op de fiets). Oh, ik dacht dat die regel nog steeds gold. Is ook maar kort geweest dan.
  maandag 30 maart 2015 @ 15:12:03 #147
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151190647
Algemene vragen/opmerkingen PostNL voorbereiden en bezorgen:


- Waarom is het onmogelijk om bij een ander bedrijfsonderdeel te gaan werken? Het is toch
één PostNL.
- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig.
- Wanneer houd het eens een keer op met het inkorten van de bezorgtijden? We krijgen als
postbezorgers steeds minder uren om onze wijken te lopen.
- We eisen een heldere uitspraak voor alle medewerkers: Gewerkte tijd = Betaalde tijd.
- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd.
- Graag meerdere mogelijkheden om redenen voor extra uren op te geven.
- De regenpakken worden erg goed ontvangen!
- De aanlevertijden worden steeds later, dit is lastig te combineren met privé (kinderen).

Reactie management V&B:
Betrokkenheidsmonitor en Verlofuren: Het is positief te ervaren dat medewerkers zo
betrokken zijn. Voor degenen die de resultaten nog niet gezien hebben, omdat zij
aangeven de resultaten nooit gekregen niet te hebben, adviseer ik bij hun
leidinggevende hier om te vragen. Ook is het goed om te weten dat het over het
algemeen met de verlofuren goed verlopen is.
- Waarom is het onmogelijk om bij een ander bedrijfsonderdeel te gaan werken? Het is
toch één PostNL. Het is zeker mogelijk om, als er vacatures zijn, bij een ander
bedrijfsonderdeel te solliciteren. Je zult er dan wel rekening mee dienen te houden dat er
sprake kan zijn van een andere CAO en overige voorwaarden die bij een
sollicitatieproces horen.
- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig. In het Voorbereidingsproces is het
op daldagen een stuk efficiënter. In de afweging om deze werkwijze te volgen, hebben
we zeker ook naar Bezorgen gekeken: het feit dat er nu minder bundels zijn, maakt het
bij Bezorgen ook iets gemakkelijker. En de kans op beschadiging van hele kleine bundels
(door de elastiek) is een stuk kleiner.
- Wanneer houd het eens een keer op met het inkorten van de bezorgtijden? We krijgen
als pbz steeds minder uren om onze wijken te lopen. Helaas worden we gedwongen door
het teruglopen van het volume om periodiek in overleg met u de bezorgtijden aan te
passen. Indien u van mening bent dat dit in uw geval onterecht gebeurt, dan raad ik u
aan om met uw teamleider in gesprek te gaan.
- We eisen een heldere uitspraak voor alle medewerkers: Gewerkte tijd = Betaalde tijd. In
principe geldt deze uitspraak voor alle medewerkers: indien u ven mening bent dat dit
niet gebeurt, dan raad ik u aan om met uw teamleider in gesprek te gaan.
- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd. Voor de
postbezorger kennen we nu een vaste vergoeding. Hij hoeft niet meer te declareren
indien hij een reparatie aan zijn fiets heeft. De vergoeding is gebaseerd op het
gemiddelde van de bedragen die voorheen gedeclareerd werden. Onlangs heeft onze
directeur Herna Verhagen in Dichtbij van februari 2015 een toelichting over dit onderwerp
gegeven.
- Graag meerdere mogelijkheden om redenen voor extra uren op te geven. Er is bewust
voor gekozen op basis van ervaringen voor de huidige redenen. We zien nu geen
aanleiding om het aantal redenen uit te breiden.
- De regenpakken worden erg goed ontvangen! Dat is fijn om terug te krijgen.
- De aanlevertijden worden steeds later, dit is lastig te combineren met privé (kinderen).
Het aantal vestigingen van waaruit de post naar de depots gereden wordt, is fors
afgenomen. Di kan consequenties hebben voor de huidige aanlevertijden. Overigens
hoeft dit nog niet af te wijken van de afgesproken tijden, maar zou het kunnen zijn dat
men is gewend geraakt aan “te vroege” aanlevering. Indien dit echter voor u tot
onoverkomelijke problemen leidt, raad ik u aan met uw teamleider in gesprek te gaan
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151193911
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Algemene vragen/opmerkingen PostNL voorbereiden en bezorgen:

- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig. In het Voorbereidingsproces is het
op daldagen een stuk efficiënter. In de afweging om deze werkwijze te volgen, hebben
we zeker ook naar Bezorgen gekeken: het feit dat er nu minder bundels zijn, maakt het
bij Bezorgen ook iets gemakkelijker. En de kans op beschadiging van hele kleine bundels
(door de elastiek) is een stuk kleiner.

- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd. Voor de
postbezorger kennen we nu een vaste vergoeding. Hij hoeft niet meer te declareren
indien hij een reparatie aan zijn fiets heeft. De vergoeding is gebaseerd op het
gemiddelde van de bedragen die voorheen gedeclareerd werden. Onlangs heeft onze
directeur Herna Verhagen in Dichtbij van februari 2015 een toelichting over dit onderwerp
gegeven.

Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.

Dat antwoord op de fietsvergoeding is ook nogal onzin. Dat verhaal van Verhagen was één lap tekst over eerlijkheid die in feite geen eerlijkheid is.
pi_151194701
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.

Dat antwoord op de fietsvergoeding is ook nogal onzin. Dat verhaal van Verhagen was één lap tekst over eerlijkheid die in feite geen eerlijkheid is.
Ik bundel niet door vanwege de tijd maar omdat je met zo weinig post geen fatsoenlijke bundels per vak/ straat kunt maken zonder dat de post helemaal verkreukeld
  maandag 30 maart 2015 @ 17:29:18 #150
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151195558
ik vind van dit lijstje het gebrek aan redenen voor extra tijd ook zo vervelend. Dan moet je 5 pakjes waarvoor je veel moeite hebt gedaan om ze bezorgd te krijgen scharen onder 'zéér veel volume' en een flinke storm onder 'calamiteiten'. Sowieso, we doen puur buitenwerk en dan staat weersomstandigheden er niet eens tussen...

Daarbij vind ik het heel irritant als je niet kan aangeven waarom iets exact zo is. Je kan een slechte kwaliteit bundels hebben omdat de machine moeite had met dingen die aan elkaar plakten, maar vermoedelijk wordt de sorteerder er op aan gekeken als je dat opgeeft.

En nog mooier: minder tijd hoef je niet te verklaren, want dat is natuurlijk altijd goed
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151196049
Zo vandaag de scooter opgehaald en rondgereden. Eerste indruk is wel goed. Ziet er mooi uit, wel wat zwaar en lomp om snel post te brengen, denk ik. Hij past ook maar net door de deur van de schuur thuis. Spiegels maken hem nog breder. Zo'n windscherm belemmert je zicht ook wat. En lijkt me erg breekbaar.

@ pieter; weet jij hoe de handrem werkt? Krijg geen beweging in dat rode hendeltje
pi_151196107
Bij ons stond er laatst in een mailtje of we bij het doorgeven van 'calamiteiten' de reden ook door willen geven :?
Laatste keer dat ik keek, kon ik geen toelichting schrijven. En de opties zijn idd te beperkt...

Het zal mij benieuwen of ik morgen kan werken. Ben al vanaf zaterdag ziek (net aan het eind van mijn vakantie }:|) en vandaag heb ik alleen nog maar op bed gelegen. Als ik wat heb, dan ben ik meestal net als ik moet werken wel weer fit genoeg, maar nu vrees ik ervoor :X
Wel rot nu ik er recentelijk al 1,5 week uit heb gelegen vanwege een operatie, dan telt dit alweer als mijn 2e ziekmelding dit jaar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 30 maart 2015 @ 18:18:38 #153
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151197029
quote:
Bij ons stond er laatst in een mailtje of we bij het doorgeven van 'calamiteiten' de reden ook door willen geven :?
Laatste keer dat ik keek, kon ik geen toelichting schrijven. En de opties zijn idd te beperkt...
De opties zijn ook veel te beperkt. Laatst moest ik uitloop door een open brug doorgeven als een calamiteit.

De antwoorden op die vragen zijn ook vrij standaard. De helft van die antwoorden zijn in het verleden al 100x ontkracht.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 30 maart 2015 @ 20:08:48 #154
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151201551
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:45 schreef bikkie het volgende:
Zo vandaag de scooter opgehaald en rondgereden. Eerste indruk is wel goed. Ziet er mooi uit, wel wat zwaar en lomp om snel post te brengen, denk ik. Hij past ook maar net door de deur van de schuur thuis. Spiegels maken hem nog breder. Zo'n windscherm belemmert je zicht ook wat. En lijkt me erg breekbaar.

@ pieter; weet jij hoe de handrem werkt? Krijg geen beweging in dat rode hendeltje
Rem intrekken en dan klem zetten met dat rode hendeltje door een beetje naar beneden te 'drukken' zodat die achter het palletje op de remhendel valt.. Remhendel intrekken en handrem springt weer los.
Die handrem is in principe alleen maar een vasthoudertje/klem. Doet verders niets anders(geen beweging oid) want dat zit vast.
Toen die er nog niet op zat, gebruikte ik een lijmklem ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151207464
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Bij ons stond er laatst in een mailtje of we bij het doorgeven van 'calamiteiten' de reden ook door willen geven :?
Laatste keer dat ik keek, kon ik geen toelichting schrijven. En de opties zijn idd te beperkt...
Mijn TC zei, gewoon via meldingen doorgeven.
pi_151207931
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:08 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Rem intrekken en dan klem zetten met dat rode hendeltje door een beetje naar beneden te 'drukken' zodat die achter het palletje op de remhendel valt.. Remhendel intrekken en handrem springt weer los.
Die handrem is in principe alleen maar een vasthoudertje/klem. Doet verders niets anders(geen beweging oid) want dat zit vast.
Toen die er nog niet op zat, gebruikte ik een lijmklem ;)
[ afbeelding ]
thanks! Morgen eens kijken hoe alles werkt
pi_151208250
En nog tips mss mbt te helm? Ze gaan ervan uit dat je voor elke brievenbus kan stoppen en nooit af hoeft te stappen. En als.je toch eens moet lopen, de helm oplaten. Aan het stuur hangen lijkt me de enige optie
  dinsdag 31 maart 2015 @ 05:35:32 #158
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151213519
Ja dat was de opzet in eerste instantie ook: buitengebied bezorgen. Onder buitengebied vielen dan veehouderijen, boerderijen, vrijstaande grotere huizen aan lanen, industriegebieden etc. waarbij de brievenbussen allemaal aan de straatkant staan.
Werkelijkheid voor de meesten is dat het maar een gedeelte van je route kan zijn.
Er zit ook loopwerk bij. Weliswaar valt dat in het niet t.o.v. de postbezorger in wijken, maar de mooie voorspiegeling ging voor velen niet op. Mede om deze reden en het feit dat je soms meer HAH hebt dan post was voor sommigen de reden om er voor/bijtijds mee te stoppen.

Qua helm:
Ja dat helmhaakje op de scooter heeft amper tot geen nut en is eigenlijk, naar mijn mening, meer een irritant ding.
Als het regent: houd je helm op en mocht je de helm toch op de scooter willen leggen doe dat dan met de beschermende kant naar boven ;) (half)in de zijtassen/toptas. Geheid dat ie bij een windvlaagje oid van je zadel/bodemplaat afrolt en toevallig net in die ene plas/sloot waar je vlakbij staat ;)
Als je het aan je stuur wilt doen (ik rijd zelf in mijn wijk vaak zonder helm(bekeuring is voor jezelf)), dan gaat de helm aan het helmriempje over het linker handvat of in 1 van de zijtassen/toptas-bak(ik heb een bak en hier een bagagenet overheen gedaan zodat en de tas er niet uit kan en ik de helm er onder kan leggen.

Laat je niet gek maken door, onder tijdsdruk oid, meerdere (volle!) posttassen in/op je zijtassen te plaatsen.
Er zijn erbij die dit wel doen om de looptijd te halen. Zoals ik eerder heb gezegd naai je hiermee jezelf en je collega's qua tijd en veiligheid.
Er zijn op deze manier al ongelukjes gebeurt.

Als je de delivery hebt, zorg dat de andere kant dan waar de standaard zit, de buitentas het 'volste' blijft. Zo heb je minder kans op een omvallende scooter als je de zijstandaard gebruikt. Bij de NEOS was dat net andersom omdat daar de zijstandaard langer was.
Op de middenbok zetten komt zelden voor of je moet rechte straten/parkeergelegenheden hebben en telkens aan zo´n zwaar beladen scooter willen trekken om deze op de middenbok te krijgen. Gaat in het begin goed, maar mettertijd wordt dat minder ;)
Ikzelf gebruik de middenbok alleen maar bij het laden en het schoonmaken van de scooter ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 05:36:32 #159
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151213521
Mogguh.
Vandaag maar ziek gemeld. Ik loop sinds vrijdag al flink verkouden te zijn en het wil maar niet over gaan.
Baal er van omdat mijn lieftallige collega de wijk dan overneemt, maar goed.

[ Bericht 94% gewijzigd door Pietertje71 op 31-03-2015 06:14:09 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151214713
Code geel of oranje vandaag.
Een prachtige dag om te fietsen vandaag (typ ik terwijl ik een vogel achteruit zie vliegen _O- ). Geniet ervan en waag het niet om extra tijd op te geven.
pi_151214718
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met die storm.
Heb scooterwijk met straten waar je met windkracht 2/3 al kanten opwaait.
En veel verkeer daar.
Code oranje, laten ze iedereen dan gewoon werken?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:17:39 #162
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151214838
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:09 schreef zwartbekgrondel het volgende:
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met die storm.
Heb scooterwijk met straten waar je met windkracht 2/3 al kanten opwaait.
En veel verkeer daar.
Code oranje, laten ze iedereen dan gewoon werken?
Wij hadden met de eerste sneeuwval dit jaar 30 cm (ik heb het gemeten!) aan sneeuw. Ik kwam mijn tuin niet eens uit met de fiets. Er ligt een depot op 300 m afstand. Ik mocht gewoon een wijk lopen op een depot 3 km verderop.. (en dat hoorde ik die ochtend pas!). Dus ja, weer of geen weer, werken doe je altijd. Code rood met storm, onweer en hagel is ook geen reden om niet te werken...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151215945
Handig die extra beschikbaarheid doorgeven. Bellen ze net op die ene dag dat ik niet beschikbaar ben...
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:28:27 #164
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151216484
Ondanks de flinke woei voelt het (hier) totaal niet koud aan. En het zonnetje schijnt ook nog eens :D
Net even noodgedwongen buiten geweest ivm het uitlaten van de honden.
Zou mij zowat weer beter melden om de postronde te doen ;)....Toch maar niet :N -O-


quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
Code geel of oranje vandaag.
Een prachtige dag om te fietsen vandaag (typ ik terwijl ik een vogel achteruit zie vliegen _O- ). Geniet ervan en waag het niet om extra tijd op te geven.
Moet je maar met de wind mee gaan. Scheelt (extra) tijd. En wel doorgeven hè :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151218002
Ah Pieter en ik zitten een beetje in hetzelfde schuitje zie ik, beterschap!
Heb het in mijn vakantie opgepikt van een bekende, die heeft ook een aantal dagen alleen maar in bed kunnen liggen net zoals ik nu. Rottig virusje :(
Baal er ook wel van als ik me ziek moet melden, maar dit gaat hem gewoon echt niet worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:03:00 #166
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151219434
Jij ook beterschap Vixen.
Wij denken aan onze collega' s tijdens ons medicatiemomentje:


:P ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151223814
pittig rondje zo. Werk in een nogal open wijk en daar was toch al behoorlijk wat schade. Zelfs kapotte dakpannen in de tuin. Bijna gevaarlijk dus.
pi_151225492
Oei, de collega van mijn eigen planner had blijkbaar mijn ziekmelding niet doorgegeven, planner belde net of ik soms laat ging beginnen. Wel rot, nu moet ze op dit tijdstip nog 2 wijken weg zien te krijgen :X
Hij vroeg me nog om welke wijken het ging en zei dat ze het op zouden gaan lossen. Oeps :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151227820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Oei, de collega van mijn eigen planner had blijkbaar mijn ziekmelding niet doorgegeven, planner belde net of ik soms laat ging beginnen. Wel rot, nu moet ze op dit tijdstip nog 2 wijken weg zien te krijgen :X
Hij vroeg me nog om welke wijken het ging en zei dat ze het op zouden gaan lossen. Oeps :{
Ik heb zo'n vermoeden dat je collega's met dit weer ook niet echt staan te springen om er nog een wijkje bij te doen :P
pi_151228010
Eerste dag gescooterd. Was nog oppassen zodra de wind onder het scherm kwam, vloog ik half van m'n scooter. Verder een keer verreden, maar de weg toch nog gevonden.

Heb er toch dik 3 uur over gedaan (inclusief kwartier verreden), zonder post. Dus dat wordt nog wat met post.
pi_151228595
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat je collega's met dit weer ook niet echt staan te springen om er nog een wijkje bij te doen :P
Toen de TC even later belde was het gelukkig al wel opgelost, dus ze hebben wel iemand kunnen vinden. Werd wel aangedrongen op morgen toch weer komen werken :P hopelijk kan dat ook gewoon weer, want ik ben het hier in bed ook wel zat ondertussen. Hoorde wel dat het hoestje nog weken aan kan houden ;(

Iedereen de dag overleefd? Het gaat hier nog altijd flink tekeer en ik zag al een hoop meldingen van stormschade. Zoals ze hier altijd zeggen: toppers! :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151228898
Hier overleefd :P

Ondanks de storm en een tas zoek geraakt (was op kantoor achtergebleven) toch nog een kwartier sneller klaar. Relax dagje dus.
pi_151229057
Vier keer achter Gamma-inlegvelletjes aan wezen vangen (na omgewaaide fiets), daarna heb ik ze maar gewoon laten waaien ;)
pi_151229214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:16 schreef zombo het volgende:
Vier keer achter Gamma-inlegvelletjes aan wezen vangen (na omgewaaide fiets), daarna heb ik ze maar gewoon laten waaien ;)
Ochja als je je best hebt gedaan om ze netjes te vangen :P hier is er een keer een brief een hele drukke weg op gevlogen, gelukkig kwam ie daarna weer terug vliegen zodat ik hem veilig kon pakken :')
Echt wel rot als er post weg vliegt en dan ook nog in een wijk met veel water, stressss ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151229581
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:45 schreef bikkie het volgende:
Eerste dag gescooterd. Was nog oppassen zodra de wind onder het scherm kwam, vloog ik half van m'n scooter. Verder een keer verreden, maar de weg toch nog gevonden.

Heb er toch dik 3 uur over gedaan (inclusief kwartier verreden), zonder post. Dus dat wordt nog wat met post.
Het comfort van zo'n schermpje is best aardig, maar het vangt echt veel wind :P
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:45:13 #176
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_151230167
Stevig windje hier aan de kust. Maak je je tas open krijg je gelijk die gesp in je smoel. Ook zat er een fijne mailing tussen van Nuon, voor elk adres, op een flinterdun velletje papier (geld zat om buitenlandse bedrijven op te kopen maar te gierig om een stapeltje enveloppen aan te schaffen :( ) Ook hing er een nieuwsbrief op het depot met de mededeling dat ze een rustige week verwachtten en wanneer je binnen de looptijd klaar was dat je dit dan via "minder tijd" op Mijn Werk moest doorgeven.

Toch wel erg. De gemiddelde postbezorger zit qua inkomen onder de bijstandsnorm, en velen halen de looptijd niet. En dan wordt er verwacht dat wanneer je wel een keer binnen de tijd blijft, dat je dat dan doorgeeft, zodat ze je kunnen korten op je loon. Het bedrijfsrisico wordt m.a.w. gewenteld op de eigen medewerkers, en nog wel de laagstbetaalden. Benieuwd of de TC's nu ook gekort worden op hun loon, want minder post betekent voor hun uiteindelijk ook minder werk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_151231396
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Benieuwd of de TC's nu ook gekort worden op hun loon, want minder post betekent voor hun uiteindelijk ook minder werk.
Helaas geen salaris deze maand, want niemand ziek en geen klachten ;)
pi_151231957
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:28 schreef Leontje het volgende:
Is er van iemand hier wel eens post gestolen? Wat heb je toen gedaan en hoe ging de procedure verder?
Ja, bij mij is bijna 2 jaar geleden een hele tas gestolen.
Ik heb toen de tc gebeld, ben naar het politiebureau geweest om aangifte te doen.
Na een week was er nog niks gevonden en toen heb ik op de adressen die in die tas zaten brieven moeten bezorgen met een heel verhaal van PostNL. Maar wat er precies instond weet ik niet.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 17:58:24 #179
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_151232492
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:38 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ja, bij mij is bijna 2 jaar geleden een hele tas gestolen.
Ik heb toen de tc gebeld, ben naar het politiebureau geweest om aangifte te doen.
Na een week was er nog niks gevonden en toen heb ik op de adressen die in die tas zaten brieven moeten bezorgen met een heel verhaal van PostNL. Maar wat er precies instond weet ik niet.
Van mij ook een keer. Ik liep toen in een of andere Vogelaarwijk, een flat met allemaal portieken, rondom een plein. Mijn fiets stond in het midden, dus wel in het zicht, maar ja, je staat toch meestentijds met je gezicht naar de bussenfrontjes toe. Toen is er dus een bundel post gejat. Gemeld bij de TC en aangifte gedaan bij de politie. Verder nooit meer wat van gehoord. Wel heb ik vanaf die dag de loopvolgorde omgegooid zodat ik dat pleintje als laatste liep, met alle post op mijn arm, zodat er niets meer te jatten viel uit m'n tassen.

Van een collega is er ook een keer post gejat toen deze naar boven moest in een flat om een pakje te bezorgen waardoor de fiets noodgedwongen onbeheerd beneden achterbleef. Toen ik een andere keer in exact diezelfde flat naar boven moest met een legitimatiezending heb ik mijn fiets maar even binnen in de flat neergezet, achter de gesloten voordeur. Toen ik terugkwam zat er een briefje op van de huismeester waarin hij dreigde deze onrechtmatig gestalde fiets de volgende keer op last van de brandweer te verwijderen.

Het is ook nooit goed. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_151236366
quote:
Iedereen de dag overleefd? Het gaat hier nog altijd flink tekeer en ik zag al een hoop meldingen van stormschade. Zoals ze hier altijd zeggen: toppers! :P
Lekker uitgewaaid vandaag. Voor de ziekenboeg: veel beterschap!
pi_151237205
http://www.rtvoost.nl/nie(...)&nid=214538&p=232755
quote:
Een postbode is dinsdagmiddag in een gat in Hoge Boekelerweg in Enschede gevallen. Het gat ontstond nadat een waterleiding onder het wegdek was gesprongen.
:o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:25:15 #182
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151237427
quote:
Kijk, dát is nou een echte reden om 'calamiteiten' op te geven :')
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 20:26:30 #183
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151237479
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:25 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Kijk, dát is nou een echte reden om 'calamiteiten' op te geven :')
Ho ho!. Dit had de postbode (?) zien aankomen/kunnen verwachten.
Overigens is het geen standaard calamiteit dus: eigen tijd!
Zwempost is geen onderdeel van PostNL!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151258251
:P

Misschien niet helemaal goed bijgelezen, nog meer mensen hier met HAH morgen en wat zou dat dan zijn? Het is hier maar 1 tasje per wijk, dus veel kan het niet zijn. Die ene wijk heeft bij normale ladingen HAH vaak 4 tassen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 1 april 2015 @ 12:35:59 #185
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151258533
En zaterdag zou het ook maar weinig zijn, maar ben wel benieuwd wat het morgen dan is.

Ik hoef (mocht) in overleg pas zaterdag weer te beginnen.
Hopelijk is de lichte longontsteking die ik na de verkoudheid heb gekregen, dan wel over :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151258787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:28 schreef VixenFromHell het volgende:
er met HAH morgen en wat zou dat dan zijn? Het is hier maar 1 tasje per wijk, dus veel kan het niet zijn. Die ene wijk heeft bij normale ladingen
Iets van Karwei, 11 gram per stuk.
pi_151259871
Ik heb ooit een keer gehad dat een brief wegvloog, zo de vlaggemast in :')
Heb toen aan de buren van het adres moeten vragen of ze een lange stok hadden oid.

Je maakt wat mee met het postbezorgen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151262284
Karwei inderdaad, snap niet dat dat dinsdag of zaterdag niet erbij kon.
pi_151264588
Ja ik zag het liggen, zo'n dun kaartje. Not amused :')

Ben vandaag weer begonnen, niet echt geweldig nog maar het was te doen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151265842
Weet iemand waar ik deze kan bestellen? :?


:s) :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  woensdag 1 april 2015 @ 17:26:15 #191
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_151268331
Hoi, ik werk als postbezorger bij PostNL. Maar ik ben het zat en wil ontslag nemen, dit is mijn eerste baantje en ik heb geen idee hoe ik ontslag moet indienen. Hoe moet dat?
Spatieboos
pi_151268630
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:26 schreef Spatieloos het volgende:
Hoi, ik werk als postbezorger bij PostNL. Maar ik ben het zat en wil ontslag nemen, dit is mijn eerste baantje en ik heb geen idee hoe ik ontslag moet indienen. Hoe moet dat?
Gewoon een briefje bij je teamcoach inleveren. Je hebt wel pech dat het net de eerste van de maand is, want opzeggen gaat per eind van de maand, dus als je nu opzegt moet je deze maand nog werken en gaat je maand opzegtermijn pas volgende maand in, dus in principe moet je dan nog zowel april als mei werken, en ben je er per juni vanaf. Als je gisteren je ontslag zou hebben ingediend had je alleen nog in april hoeven te werken.
  woensdag 1 april 2015 @ 17:40:18 #193
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_151268692
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:38 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Gewoon een briefje bij je teamcoach inleveren. Je hebt wel pech dat het net de eerste van de maand is, want opzeggen gaat per eind van de maand, dus als je nu opzegt moet je deze maand nog werken en gaat je maand opzegtermijn pas volgende maand in, dus in principe moet je dan nog zowel april als mei werken, en ben je er per juni vanaf
Ik vind het niet erg om nog een maand te werken en had dat al verwacht. Wel had ik nog verlof dagen en is het raar om die in de laatste maand te gebruiken? Want ik heb dan examens.

En zou het ook gewoon via email kunnen? En moet dat formeel?
Spatieboos
  woensdag 1 april 2015 @ 17:43:58 #194
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151268798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:26 schreef Spatieloos het volgende:
Hoi, ik werk als postbezorger bij PostNL. Maar ik ben het zat en wil ontslag nemen, dit is mijn eerste baantje en ik heb geen idee hoe ik ontslag moet indienen. Hoe moet dat?
Officieel: http://ontslag.nl/opzegge(...)mst-worden-opgezegd/
En zoals al werd aangegeven: naar je TC toe.
Spreek met diegene en stuur daar ook de (aangetekende) brief naartoe.
Besef wel dat, als je geen andere aansluitende baan hebt, je geen recht op WW hebt als je zelf ontslag neemt.

In overleg zou je jou verlofuren kunnen opnemen of deze later uit laten betalen.
Succes :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151269444
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:40 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg om nog een maand te werken en had dat al verwacht. Wel had ik nog verlof dagen en is het raar om die in de laatste maand te gebruiken? Want ik heb dan examens.

En zou het ook gewoon via email kunnen? En moet dat formeel?
Nou ja, in jouw geval moet je nu dus nog 2 maanden werken (hoewel het per kantoor verschilt hoe moeilijk ze erover doen). Nee, het is niet raar om die verlofuren te gebruiken, dat gebeurt heel vaak, alleen moet er dan natuurlijk wel ruimte zijn nog qua verlof. Het zou immers ook kunnen zijn dat er al heel veel mensen verlof hebben in die periode, waardoor jij geen vrij kunt nemen.
Ik zou gewoon een echte brief naar je TC doen, je kan ook bellen om te vragen hoe je het het beste kunt doen. En nee, formeel hoeft niet, kan gewoon een briefje zijn met "Ik wil per (vul datum in) mijn ontslag indienen en hou hierbij de wettelijke opzegtermijn in acht. Groeten, Spatieloos"
  woensdag 1 april 2015 @ 18:32:35 #196
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_151270120
Deur van het depot deze keer scheef gewaaid.. dus ik kon alles doen met alleen mijn schoudertas aangezien we niet bij de karren of fietstassen kunnen..

Ik ben kapot.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 1 april 2015 @ 18:54:21 #197
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_151270950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou ja, in jouw geval moet je nu dus nog 2 maanden werken (hoewel het per kantoor verschilt hoe moeilijk ze erover doen). Nee, het is niet raar om die verlofuren te gebruiken, dat gebeurt heel vaak, alleen moet er dan natuurlijk wel ruimte zijn nog qua verlof. Het zou immers ook kunnen zijn dat er al heel veel mensen verlof hebben in die periode, waardoor jij geen vrij kunt nemen.
Ik zou gewoon een echte brief naar je TC doen, je kan ook bellen om te vragen hoe je het het beste kunt doen. En nee, formeel hoeft niet, kan gewoon een briefje zijn met "Ik wil per (vul datum in) mijn ontslag indienen en hou hierbij de wettelijke opzegtermijn in acht. Groeten, Spatieloos"
Ah ja ik ga mijn FOK! username gebruiken, goed idee.

Bedankt. :)
Spatieboos
pi_151271041
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:32 schreef houdjemond het volgende:
Deur van het depot deze keer scheef gewaaid.. dus ik kon alles doen met alleen mijn schoudertas aangezien we niet bij de karren of fietstassen kunnen..

Ik ben kapot.
Geluk bij een ongeluk dat het op een daldag was dan
pi_151285406
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_151285606
quote:
Behalve een gewone baan wil de man ook geld zien: bijna 38 duizend euro, het loon dat hij als werknemer in bijna twee jaar is misgelopen.
Hoe is dat mogelijk :?
pi_151286228
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Hoe is dat mogelijk :?
Onbetaald overwerk (15 uur per week), misgelopen bijdrage werkgever aan premies volksverzekeringen, pensioenfonds, misgelopen doorbetaling over ziekte- en vakantiedagen, ongetwijfeld vermeerderd met de wettelijke rente.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2015 @ 12:12:50 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151289915
quote:
ik ben ook benieuwd. Het lijkt een schijnconstructie waarmee gewerkt wordt. Het zijn zzp'ers met slechts één opdrachtgever, terwijl om je een echte zzp'er te mogen noemen je volgens mij minimaal drie opdrachtgevers moet hebben, maar doordat ze in opdracht van PostNL rijden hebben ze geen tijd om voor andere bedrijven te koerieren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 april 2015 @ 12:39:32 #203
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_151290718
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 18:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Geluk bij een ongeluk dat het op een daldag was dan
Had alsnog 3 tassen door die ^#_÷^@^@ UPC en tig pakketjes.

Valt me trouwens op dat pakketjes altijd voor dezelfde mensen zijn. :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_151298271
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd. Het lijkt een schijnconstructie waarmee gewerkt wordt. Het zijn zzp'ers met slechts één opdrachtgever, terwijl om je een echte zzp'er te mogen noemen je volgens mij minimaal drie opdrachtgevers moet hebben, maar doordat ze in opdracht van PostNL rijden hebben ze geen tijd om voor andere bedrijven te koerieren.
Het zal me niks verbazen als ze zelfs niet mógen werken voor andere opdrachtgevers.
pi_151298753
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd. Het lijkt een schijnconstructie waarmee gewerkt wordt. Het zijn zzp'ers met slechts één opdrachtgever, terwijl om je een echte zzp'er te mogen noemen je volgens mij minimaal drie opdrachtgevers moet hebben, maar doordat ze in opdracht van PostNL rijden hebben ze geen tijd om voor andere bedrijven te koerieren.
Ze MOGEN niet eens werken voor andere opdrachtgevers. Ze mogen niet bijv. op hun route ook nog pakjes voor UPS gaan bezorgen. Ook is kenmerkend voor echte ZZP-ers dat je als opdrachtgever enkel aan mag geven welk eindresultaat je verlangt, en niet langs welke weg dit bereikt wordt. PostNL mag wel zeggen "al deze pakjes moeten voor 6 uur 's avonds in een nette staat bezorgd zijn", maar meer ook niet. Nu MOETEN de chauffeurs een PostNL-jas dragen die ze zelf aan dienen te schaffen (kosten: 80 euro), ze MOETEN bepaalde cursussen volgen (voor eigen rekening), ze MOETEN een bepaald soort bestelbus hebben (hiervoor heeft PostNL een mooie leaseovereenkomst gesloten met Opel, en daar zit je sowieso 5 jaar aan vast), er is een hele waslijst aan eisen.

En PostNL zegt: Als het je niet bevalt, dan rot je toch lekker op? Maar dat gaat niet zo makkelijk als je eerst al heel veel geld hebt geïnvesteerd om voor PostNL aan de slag te mogen. Dat weet PostNL ook, dus hebben ze je in de tang. En kunnen ze ook tijdens de samenwerking eenzijdig de afspraken wijzigen, bijv. de beloning verlagen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_151298924
Gisteren combineerde ik drie wijken, ik liep net zo hard als anders en liep drie kwartier uit. Ik zou niet weten wat als belangrijkste reden op te geven, ik denk de hoeveelheid tijdrovende pakjes. Maar dat gaf niet, want het systeem lag er toch (de eerste week al) uit. ;)

Sommig brievenbussen ben ik een beetje zat. Kon gisteren een pakje van pakweg 10 bij 15 bij 1,5 cm niet eens kwijt, door zo'n belachelijk gleufje (20 cm boven de grond) met klep die niet helemaal open ging, waardoor het pakje de bocht niet kon nemen. Zo moet een pakje potloden nog via de pakketdienst. Zelfs de kennisgeving kreeg ik er amper in, door de tochtborstels. Alsof er tocht door zo'n gleufje komt, pffff... bij mij gaat dat met geluid gepaard :)
pi_151299339
Is het nog niemand opgevallen dat de dozen van Bol groter zijn geworden? Ze zijn breder en langer.
Ik had laatst twee pakjes van bol die niet hetzelfde formaat hadden. Het lettertype dat ze gebruiken op de nieuwe dozen is ook wat strakker.
  donderdag 2 april 2015 @ 18:02:24 #208
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151300747
Ik zag inderdaad ook een ander soort bol.com doos vandaag. Dacht even dat ik het me verbeelde. Niet dus. Hij ging wel makkelijker door de brievenbus. Dus misschien zijn ze een mm lager? (En wel 2 of 3 cm langer voor mijn gevoel)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_151300916
Buigzame dozen, daar gaan we voor. Ik kreeg als klant ook eens een opzetborsteltje voor een tandenborstel, in een enorme doos!
pi_151302384
Lekkere dag vandaag, brommerwijk aanleren en nog een fietswijk van 4 uur er achteraan
Helemaal gesloopt :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2015 @ 22:36:00 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151314240
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze MOGEN niet eens werken voor andere opdrachtgevers. Ze mogen niet bijv. op hun route ook nog pakjes voor UPS gaan bezorgen. Ook is kenmerkend voor echte ZZP-ers dat je als opdrachtgever enkel aan mag geven welk eindresultaat je verlangt, en niet langs welke weg dit bereikt wordt. PostNL mag wel zeggen "al deze pakjes moeten voor 6 uur 's avonds in een nette staat bezorgd zijn", maar meer ook niet. Nu MOETEN de chauffeurs een PostNL-jas dragen die ze zelf aan dienen te schaffen (kosten: 80 euro), ze MOETEN bepaalde cursussen volgen (voor eigen rekening), ze MOETEN een bepaald soort bestelbus hebben (hiervoor heeft PostNL een mooie leaseovereenkomst gesloten met Opel, en daar zit je sowieso 5 jaar aan vast), er is een hele waslijst aan eisen.

En PostNL zegt: Als het je niet bevalt, dan rot je toch lekker op? Maar dat gaat niet zo makkelijk als je eerst al heel veel geld hebt geïnvesteerd om voor PostNL aan de slag te mogen. Dat weet PostNL ook, dus hebben ze je in de tang. En kunnen ze ook tijdens de samenwerking eenzijdig de afspraken wijzigen, bijv. de beloning verlagen.
Precies. Het heeft alle kenmerken van schijnzelfstandigheid, waardoor je als een normale werknemer behandeld zou moeten worden, maar doordat er afspraken tussen PostNL en diverse overheidsinstanties bestaan kan de constructie voorlopig doorgang vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151342510
Volgens mij hadden we al een tijdje geen twitter pareltjes meer gehad.. ;)



:X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2015 @ 22:03:28 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151343762
Niet heel netjes dat er geen naam staat.

Ik heb wel eens meegemaakt dat een rouwkaart vertraagd was. Kaart werd gefaxt en die kopie heb ik toen bezorgd, een dag later had ik de echte kaart er bij zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:16:09 #214
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_151344336
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Niet heel netjes dat er geen naam staat.

Ik heb wel eens meegemaakt dat een rouwkaart vertraagd was. Kaart werd gefaxt en die kopie heb ik toen bezorgd, een dag later had ik de echte kaart er bij zitten.
Kun je nagaan. Kennelijk gaat het zo vaak mis met rouwkaarten dat er een template excuusbrief voor bestaat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2015 @ 22:18:10 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151344416
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kun je nagaan. Kennelijk gaat het zo vaak mis met rouwkaarten dat er een template excuusbrief voor bestaat.
Het geval waar ik over spreek is al een jaar of vijf geleden. Tegenwoordig zal het wel vaker mis gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151345228
Ik zag vorig weekend nog een tweet, kaarten vrijdag netjes via de goede procedure aangeleverd, zaterdag was schijnbaar nog niets ontvangen. De klantenservice kon hem nog net 1 berichtje sturen met de vraag wat de barcode was en daarna waren ze gesloten :X Op maandag had iig eentje nog altijd geen kaart gekregen...
Condoleance was maandag en uitvaart dinsdag, oeps :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 4 april 2015 @ 06:38:38 #217
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151351410
PostNL-respect is hetzelfde voor de doden als de levenden?
En de man/vrouw op straat mag het allemaal 'aanhoren/oplossen' omdat die volgens velen de (eind)verantwoordelijke is.....

Mogguh.

Longontstekinkje is al een stuk verminderd dus vandaag maar weer aan de slag.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151354030
Succes Pieter!

Ik ga er zo maar heen. Vandaag alleen C1000 en AH hier, de Karwei had er prima ook nog bij gekund. Ik denk dat de Karwei dit keer graag op wilde vallen en bezorging op donderdag gevraagd heeft. Of de aanbiedingen gaan vandaag al in. Meen me toch te herinneren dat die donderdag alleen was voor verspreidingen die niet te combineren waren met andere folders (en dus niet op di/za kunnen), maar daar houden ze zich natuurlijk toch niet aan :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:24:21 #219
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_151354622
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Succes Pieter!

Ik ga er zo maar heen. Vandaag alleen C1000 en AH hier, de Karwei had er prima ook nog bij gekund. Ik denk dat de Karwei dit keer graag op wilde vallen en bezorging op donderdag gevraagd heeft. Of de aanbiedingen gaan vandaag al in. Meen me toch te herinneren dat die donderdag alleen was voor verspreidingen die niet te combineren waren met andere folders (en dus niet op di/za kunnen), maar daar houden ze zich natuurlijk toch niet aan :P
Het was donderdag maar een heel dun Karweivelletje met kortingsbonnen, niet de normale folder. Die heb ik al weken niet meer gezien, en ik had begrepen dat deze naar VSP was gegaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_151360701
- Kom even binnenvallen -

Vandaag voor het eerst kwaliteitscontrolekaarten tussen de post gehad, maar heb nu geen idee wat ik er mee moet? :')

Hebben jullie overigens het mailtje van de Knorr HAH al ontvangen? Hah van 2 cm dikte, passen maar liefst 20 in een tas, top :+
pi_151360981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het was donderdag maar een heel dun Karweivelletje met kortingsbonnen, niet de normale folder. Die heb ik al weken niet meer gezien, en ik had begrepen dat deze naar VSP was gegaan.
Hm ja nu je het zegt, zoiets stond hier geloof ik een tijdje terug idd. Heb zelf een paar zaterdagen niet gewerkt dus ik had nog niet zo gemerkt dat ie weg is. Alsnog wel een beetje jammer dat zo'n ding op donderdag komt, maar iig wel extra tijd ;)

quote:
5s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:29 schreef Puurheid het volgende:
- Kom even binnenvallen -

Vandaag voor het eerst kwaliteitscontrolekaarten tussen de post gehad, maar heb nu geen idee wat ik er mee moet? :')

Hebben jullie overigens het mailtje van de Knorr HAH al ontvangen? Hah van 2 cm dikte, passen maar liefst 20 in een tas, top :+
Controlekaarten moeten wij terugsturen naar de TC, we hebben op depots altijd enveloppen liggen geadresseerd aan de TC. Als je die niet hebt, misschien via het rode bakje retour? Ze willen ze wel terug hebben want anders denken ze dat je ze er niet uitgevist hebt :P

En die HAH.. nee toch he :o

Hier was het druk vandaag, Kampioen voor even en oneven dus dat waren loodzware tassen (altijd fijn zo hoog in de stellingkast) en erg dikke bundels.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151361154
Thanks, die liggen idd. op het depot!

En ja.. die HAH... hoopte een beetje op een foute verlate 1 april grap.. Het is over twee weken.
Niet ieder postcodegebied heeft ze, helaas die van mij wel. Ben wel heel benieuwd hoe ze dat willen gaan doen en of je nog een stap kunt verzetten in het depot wanneer al die tassen er liggen.. praktisch joh. :')
  zaterdag 4 april 2015 @ 16:46:55 #223
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151361179
hier naast de kampioen ook nog de brabant water. Was een druk dagje idd. gelukkig maar 1 stuk hah.

En had hee lveel rare sorteerfouten. bijv prinsensingel 22 bij nummer 58 ofzo. Waren allemaal machine gesorteerde stukken dus dat maakte het extra vreemd

wij moeten controlekaarten in de rode bak doen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151361424
Ohja reminds me, zo nog weer even een mailtje tikken om iets nogmaals onder de aandacht te brengen. Er zit in de wijk die ik vandaag liep een verzorgingstehuis, met afdelingen. Trombosekaarten voor een bepaalde afdeling worden gestuurd aan "*naam tehuis* *straatnaam* 2 OXE" en OXE is dan dus de afdeling. De machine leest dat dus steevast als *straat* nr 20 en dat zit een heel stuk verderop. Dit is al meerdere keren aangekaart en ik snap niet dat ze er niet beter op letten aangezien die trombosekaarten zo belangrijk zijn. Maar ja, als ik terug fiets is het probleem natuurlijk ook opgelost }:|

Heb volgens mij ook al eens de suggestie gestuurd om te informeren of men de adressering kan wijzigen (naam tehuis, naam afdeling, straat + nr), dit is al jarenlang aan de gang....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151361482
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Succes Pieter!

Ik ga er zo maar heen. Vandaag alleen C1000 en AH hier, de Karwei had er prima ook nog bij gekund. Ik denk dat de Karwei dit keer graag op wilde vallen en bezorging op donderdag gevraagd heeft. Of de aanbiedingen gaan vandaag al in.
De aanbiedingen gingen diezelfde donderdag al in! Dus de Karwei had beter op de dinsdag meegekund. Nu hadden we drie keer één folder. En dan op een daldag heel veel UPC-enveloppen, in sommige straten voor bij na elk adres, dat had er dan ook nog wel bijgekund op donderdag.

Maar goed, vandaag eens een reden om 'zeer veel volume' aan te kruisen (kampioenen, makro), maar nou had ik geen uitloop...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2015 @ 17:00:02 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151361596
Was nog best druk met post vandaag. Had twee wijken, een kleinere en een behoorlijk grote, dus ik heb genoeg gedaan vandaag :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151361661
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:56 schreef zombo het volgende:

[..]

De aanbiedingen gingen diezelfde donderdag al in! Dus de Karwei had beter op de dinsdag meegekund. Nu hadden we drie keer één folder. En dan op een daldag heel veel UPC-enveloppen, in sommige straten voor bij na elk adres, dat had er dan ook nog wel bijgekund op donderdag.
Zou je wel denken dan he, dat het beter op dinsdag kon. Maar ja, op donderdag vallen ze natuurlijk wel weer meer op. Dat is volgens mij echt wel een reden dat we toch steeds vaker iets op donderdag krijgen. Op dinsdag en zaterdag valt een folder zo weg tussen de overige rommel, maar op donderdag niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 4 april 2015 @ 17:02:19 #228
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_151361669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Ohja reminds me, zo nog weer even een mailtje tikken om iets nogmaals onder de aandacht te brengen. Er zit in de wijk die ik vandaag liep een verzorgingstehuis, met afdelingen. Trombosekaarten voor een bepaalde afdeling worden gestuurd aan "*naam tehuis* *straatnaam* 2 OXE" en OXE is dan dus de afdeling. De machine leest dat dus steevast als *straat* nr 20 en dat zit een heel stuk verderop. Dit is al meerdere keren aangekaart en ik snap niet dat ze er niet beter op letten aangezien die trombosekaarten zo belangrijk zijn. Maar ja, als ik terug fiets is het probleem natuurlijk ook opgelost }:|

Heb volgens mij ook al eens de suggestie gestuurd om te informeren of men de adressering kan wijzigen (naam tehuis, naam afdeling, straat + nr), dit is al jarenlang aan de gang....
Wie zou daar op moeten letten? De machine kan er niks aan doen, en de voorbereiders MOGEN er niet op letten, dat kost te veel tijd. Net als met te grote buspakjes (die dus eigenlijk belpakjes zijn), die MOET je als voorbereider met de postbezorger meegeven, en MAG je er niet uithalen om met een sticker "bus te klein" op de daartoe bestemde container te leggen. Dus neemt de pbz ze mee, kan ze niet kwijt (ook niet in de oranje bus), moet weer terug naar het depot, waarna het via de depotbak met minstens 1 dag vertraging alsnog op de rolcontainer voor pakketservice terecht komt. Met als resultaat een boze postbezorger en een gefrustreerde klant die langer op z'n pakje moet wachten en ook nog eens een briefje op de mat vindt waarin ten onrechte staat dat z'n bus te klein is. Dit bedrijf lijkt af en toe tot het uiterste te willen gaan om zowel de klanten als de eigen medewerkers te treiteren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_151361841
Ooit hebben ze hier wel instructies gehad om er op te letten bij dat adres. Ging ook lang niet altijd goed helaas. Is wel jaaaaren geleden en misschien 'kan' (mag) dat inmiddels niet meer idd. Is natuurlijk wel wat anders dan alles controleren, dit probleem is immers bekend. Wel triest als ze er zelfs niet op mogen letten als bekend is dat het daar altijd fout gaat. En wel een hoop roepen over hoe belangrijk die trombosepost is, uiteraard.
De machine kan er idd weinig aan doen, eigenlijk ligt de fout bij de adressering. Normale post wordt ook gestuurd aan *tehuis, afdeling bla* en dan het adres.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151362463
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 april 2015 16:29 schreef Puurheid het volgende:
- Kom even binnenvallen -

Vandaag voor het eerst kwaliteitscontrolekaarten tussen de post gehad, maar heb nu geen idee wat ik er mee moet? :')

Hebben jullie overigens het mailtje van de Knorr HAH al ontvangen? Hah van 2 cm dikte, passen maar liefst 20 in een tas, top :+
Ik mag toch aannemen dat dat inderdaad een verlate 1 april grap is, ik bedoel, heb je een wijk met 450 afgiftepunten, dan heb je alleen aan hah al 23 tassen? Dat lijkt me toch wat onwaarschijnlijk
pi_151362663


Dit was hier ooit in een bepaald gebied. Gelukkig werkte ik daar niet maar die foto kreeg ik van een collega :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2015 @ 17:38:31 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151362697
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:37 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was hier ooit in een bepaald gebied. Gelukkig werkte ik daar niet maar die foto kreeg ik van een collega :X
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2015 @ 17:41:07 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151362777
Collega van mij miste vandaag een tas. Die bleek op een depot meer dan 15 kilometer verderop te staan _O-
Tas is later nog nagebracht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151362915
Op het moment lijkt niets mij meer onwaarschijnlijk.. :')
Nouja, zoiets dus, alleen is dat van Knorr dan ook nog a4 formaat..... ik zou het in ieder geval niet erg vinden als het een grap is!
  zaterdag 4 april 2015 @ 18:54:45 #235
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151364850
Puurheid: Kun je dat mailtje eens laten lezen? Ben wel benieuwd wanneer dat dan plaats zou moeten vinden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 4 april 2015 @ 19:17:32 #236
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151365589
Weer had ik een voorbereider die normaliter op één volgende huisnummers sorteert!
Leuk in een buitenwijk |:( |:( |:(
=======================
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wie zou daar op moeten letten? De machine kan er niks aan doen, en de voorbereiders MOGEN er niet op letten, dat kost te veel tijd. Net als met te grote buspakjes (die dus eigenlijk belpakjes zijn), die MOET je als voorbereider met de postbezorger meegeven, en MAG je er niet uithalen om met een sticker "bus te klein" op de daartoe bestemde container te leggen. Dus neemt de pbz ze mee, kan ze niet kwijt (ook niet in de oranje bus), moet weer terug naar het depot, waarna het via de depotbak met minstens 1 dag vertraging alsnog op de rolcontainer voor pakketservice terecht komt. Met als resultaat een boze postbezorger en een gefrustreerde klant die langer op z'n pakje moet wachten en ook nog eens een briefje op de mat vindt waarin ten onrechte staat dat z'n bus te klein is. Dit bedrijf lijkt af en toe tot het uiterste te willen gaan om zowel de klanten als de eigen medewerkers te treiteren.
Qua dat het allemaal niet meer mag terwijl men weet dat het zo niet (langer) kan en het maar doorgeschoven wordt roep ik ook al langer dat dit zo niet kan.
Om dat te zien hoef je echt niet langere tijd ervaring te hebben met het post-gebeuren.
Dat ziet een blinde met een scheel oog nog wel.
Je bent je eigen mensen en de klant zeer aan het irriteren en frustreren hiermee!
En maar korten op de tijden de vergoeding meer en meer te bevriezen en de prijzen maar verhogen ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Succes Pieter!

Het ging prima zo lekker weer die buitenlucht ^O^
En met jou?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2015 @ 19:37:02 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151366211
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 19:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Weer had ik een voorbereider die normaliter op één volgende huisnummers sorteert!
Leuk in een buitenwijk |:( |:( |:(
=======================

Handig he? :P

De enige logica in buitenwijken is dat er geen logica in lijkt te zitten, maar dat die er wel is. Daarom vind ik het jammer dat ik voorlopig niet aan sorteren toe kom, want juist die buitenwijken maken het zetten leuk. Daar moet je gevoel voor hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 5 april 2015 @ 06:40:53 #238
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151379415
MOgguh

Ik werd er een tijdje terug op gewezen dat het logo van ZALANDO wel aardig veel op het logo van PostNL lijkt.
De zalando-bezorger?
Ik voel een fusie aankomen :P

;)
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2015 19:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Handig he? :P

De enige logica in buitenwijken is dat er geen logica in lijkt te zitten, maar dat die er wel is. Daarom vind ik het jammer dat ik voorlopig niet aan sorteren toe kom, want juist die buitenwijken maken het zetten leuk. Daar moet je gevoel voor hebben.
Ja dat zetten voor de buitenwijk was ik ook altijd blij mee.
Hield je wat allerter ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 6 april 2015 @ 13:56:28 #239
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_151416219
Zijn we dit jaar eigenlijk vrij op bevrijdingsdag? *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_151416720
In een mail hier stond ergens

quote:
Dit jaar is 5 mei een nationale feestdag en wordt er niet gewerkt op deze dag.
:Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 6 april 2015 @ 14:20:14 #241
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_151416796
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:17 schreef VixenFromHell het volgende:
In een mail hier stond ergens

[..]

:Y
Ah top, dankjewel :*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_151416881
En 6 mei wordt (hier) dan een piekdag met huis-aan-huis.
  maandag 6 april 2015 @ 16:21:19 #243
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151420525
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:23 schreef zombo het volgende:
En 6 mei wordt (hier) dan een piekdag met huis-aan-huis.
Lijkt mij ook logischer dat het die woensdag sowieso een drukke(re) dag wordt.
Wat mij betreft zou er (op vrijwillige basis?) ook maandag 4 mei (compensatie met HAH voor de dinsdag) gewerkt mogen worden. Of klinkt/is dat onlogisch?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151420793
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook logischer dat het die woensdag sowieso een drukke(re) dag wordt.
Wat mij betreft zou er (op vrijwillige basis?) ook maandag 4 mei (compensatie met HAH voor de dinsdag) gewerkt mogen worden. Of klinkt/is dat onlogisch?
Beter samen met de woensdagpost, zoveel is dat niet. Lekker lang weekend, ook niet verkeerd. Je moet er meestal wel zelf achteraan als je bv normaal gesproken drie wijken hebt, dat past dan niet op een middag.
pi_151421521
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook logischer dat het die woensdag sowieso een drukke(re) dag wordt.
Wat mij betreft zou er (op vrijwillige basis?) ook maandag 4 mei (compensatie met HAH voor de dinsdag) gewerkt mogen worden. Of klinkt/is dat onlogisch?
Dat klinkt inderdaad onlogisch, dat kost immers meer dan.
  maandag 6 april 2015 @ 19:34:54 #246
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151427023
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad onlogisch, dat kost immers meer dan.
Maar het onlogische is dat PostNL zoiets vaak logisch(er) maakt.
Daarom mijn vraag.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 6 april 2015 @ 19:36:27 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151427097
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:29 schreef zombo het volgende:

[..]

Beter samen met de woensdagpost, zoveel is dat niet. Lekker lang weekend, ook niet verkeerd. Je moet er meestal wel zelf achteraan als je bv normaal gesproken drie wijken hebt, dat past dan niet op een middag.
Maar sommige postbezorgers hebben een woensdag als daldag ingedeeld en zitten niet op een piekdag te wachten.
Voor mij maakt het overigens niets uit.
Daarom dacht ik aan de optie: Maandag HAH + post wat voor dinsdag is.
Of zou er op maandag nog zoveel gepost worden dat het woensdag een grote hoeveelheid aan post zou zijn?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151427155
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook logischer dat het die woensdag sowieso een drukke(re) dag wordt.
Wat mij betreft zou er (op vrijwillige basis?) ook maandag 4 mei (compensatie met HAH voor de dinsdag) gewerkt mogen worden. Of klinkt/is dat onlogisch?
Dat ze dat maar lekker laten, op maandag lopen. Dan heb je in feite nog geen vrije dag gehad. Dan werk je een dag die je normaal niet werkt. Gewoon op woensdag meer post. Dat beetje van de woensdag (bij mij dan) extra maakt dan ook niks uit.
Paar jaar terug viel Koninginnedag op zaterdag, joepie, lekker vrij op zaterdag. Maar wel op maandag de zaterdagpost moeten weglopen. Vind ik geen vrije dag dan, als je het op een andere dag moet inhalen.
pi_151427205
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:36 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar sommige postbezorgers hebben een woensdag als daldag ingedeeld en zitten niet op een piekdag te wachten.
Voor mij maakt het overigens niets uit.
Daarom dacht ik aan de optie: Maandag HAH + post wat voor dinsdag is.
Of zou er op maandag nog zoveel gepost worden dat het woensdag een grote hoeveelheid aan post zou zijn?
Ze moeten gewoon op tijd communiceren naar de postbezorgers.
Liever op woensdag een piekdag dan op maandag moeten lopen terwijl ik dat normaal nooit doe.
Voelt ook niet als vrije dag, op dinsdag vrij hebben en dan op maandag wel moeten. Meer ruilen van een werkdag.
  maandag 6 april 2015 @ 19:39:42 #250
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_151427221
No way dat ik maandag ga lopen, bijna heel nederland was dit weekend al 4 dagen vrij behalve wij, en dan die ene dag die wij ook krijgen in die 5 jaar op de maandag gooien? Denk het niet. :{w
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 6 april 2015 @ 19:40:08 #251
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151427238
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:37 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dat ze dat maar lekker laten, op maandag lopen. Dan heb je in feite nog geen vrije dag gehad. Dan werk je een dag die je normaal niet werkt. Gewoon op woensdag meer post. Dat beetje van de woensdag (bij mij dan) extra maakt dan ook niks uit.
Paar jaar terug viel Koninginnedag op zaterdag, joepie, lekker vrij op zaterdag. Maar wel op maandag de zaterdagpost moeten weglopen. Vind ik geen vrije dag dan, als je het op een andere dag moet inhalen.
Maar dat zijn dit één van de (vele :P) nadelen van dit beroep denk ik maar :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 6 april 2015 @ 19:40:45 #252
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151427259
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:39 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon op tijd communiceren naar de postbezorgers.
Liever op woensdag een piekdag dan op maandag moeten lopen terwijl ik dat normaal nooit doe.
Voelt ook niet als vrije dag, op dinsdag vrij hebben en dan op maandag wel moeten. Meer ruilen van een werkdag.
Dat was toch ook zo met kerst?
Vrijwillig verplicht lopen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 6 april 2015 @ 19:41:34 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151427291
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:39 schreef houdjemond het volgende:
No way dat ik maandag ga lopen, bijna heel nederland was dit weekend al 4 dagen vrij behalve wij, en dan die ene dag die wij ook krijgen in die 5 jaar op de maandag gooien? Denk het niet. :{w
Postbezorger ben je 24/7! :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151427654
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:41 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Postbezorger ben je 24/7! :P
In het donker kun je niets lezen:P
pi_151427657
Met de kerst weet je dat al een heel jaar van te voren. Bij mij werd het in ieder geval gezegd toen ik werd aangenomen.
Met de kerst is er ook veel meer post, dan snap ik het nog wel (afgelopen keer viel het reuze mee).
Maar de post van 5 mei kan prima bij de woensdag.
Vrije dag is vrije dag, ik loop dus ook niet op maandag. Ik heb dan andere dingen te doen en dan ga ik niet schuiven, wanneer moet ik dat anders doen. Op dinsdag is alles dicht wat dat betreft en de rest van de week is er geen tijd voor.
En dat verplicht vrijwillig klopt wel, het word je gevraagd, maar ze doen er niks mee.

@houdjemond, goede vrijdag is al lang niet meer een vrije dag. Scholen zijn gewoon open, winkels ook. Heel veel is gewoon open en heel veel mensen werken.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 april 2015 @ 19:52:43 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151427717
Dit jaar is 5 mei wel een vrije dag voor iedereen. Is eenmaal in de vijf jaar zo en dan alleen in de jaren die deelbaar zijn door 5
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151436700
Het zou ook gewoon onzinnig zijn om op maandag te werken, mensen sturen niet ineens allemaal extra post vanwege bevrijdingsdag. De laatste maandag voor kerst is nog wel te begrijpen, meer post plus altijd een achterstand die ze dan weg moeten werken. Post plus folders van een normale dinsdag kunnen prima op een woensdag
  dinsdag 7 april 2015 @ 05:59:33 #258
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151440151
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:18 schreef gelestipjes het volgende:
Het zou ook gewoon onzinnig zijn om op maandag te werken, mensen sturen niet ineens allemaal extra post vanwege bevrijdingsdag. De laatste maandag voor kerst is nog wel te begrijpen, meer post plus altijd een achterstand die ze dan weg moeten werken. Post plus folders van een normale dinsdag kunnen prima op een woensdag
Het ging mij om de combinatie HAH+post op woensdag. Begrijp mij goed en het is totaal geen verplichting maar een optie om op dergelijke dagen een vrijwillige werkdag in te plannen voor pbz's die op in dit geval, de woensdag,voor velen een ingecalculeerde daldag, geen piekdag kunnen lopen ivm tijd/afspraak.
Wellicht een optie om 'problemen' met bezorging, in dit geval met deze dag, voor PostNL/pbz's, deze op een andere (eerdere) dag de HAH+post te brengen.

Dat het voor jou of mij niets uitmaakt, kan voor iemand die een daldag heeft ingecalculeerd mbt kids oid, wel een probleem geven. Dat laatste is voor vele postbezorgers al een 'probleem' omdat de post op sommige depots (veel) later wordt aangeleverd. Ook voor sommige voorbereiders kan dit niet prettig uitkomen. Nu verschilt dit ook op een wjkje van een uur of van (+)2 uur(op daldag).
Oké je kan dit oplossen om dan vrij te nemen of dergelijke dagen zo in te delen dat je niet in de 'problemen' komt(dat is vanuit PostNL gezien een wellicht rendabelere oplossing), maar gezien dit wellicht niet mogelijk is op ingeplande piekdag, leek het mij wel een discussie waard :)

Enkele jaren terug in de voorbereiding hadden wij ook zoiets dergelijks waarop je op een woensdag 'vrijwillig' werd ingepland ivm een feestdag op de dinsdag.
Er waren er bij die wel kwamen (waaronder veel hardroepers die op zeker niet zouden komen).
Ik heb geweigerd wegens een aardig belangrijke afspraak die ik niet kon afzeggen, anders had ik het wel gedaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Pietertje71 op 07-04-2015 06:23:18 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 7 april 2015 @ 06:14:47 #259
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151440174
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:51 schreef swimmie86 het volgende:
Met de kerst weet je dat al een heel jaar van te voren. Bij mij werd het in ieder geval gezegd toen ik werd aangenomen.
Met de kerst is er ook veel meer post, dan snap ik het nog wel (afgelopen keer viel het reuze mee).
Maar de post van 5 mei kan prima bij de woensdag.
Vrije dag is vrije dag, ik loop dus ook niet op maandag. Ik heb dan andere dingen te doen en dan ga ik niet schuiven, wanneer moet ik dat anders doen. Op dinsdag is alles dicht wat dat betreft en de rest van de week is er geen tijd voor.
En dat verplicht vrijwillig klopt wel, het word je gevraagd, maar ze doen er niks mee.
Maar dit jaar valt kerst op een vrijdag, en ik ga, nu dan wel, geen jaar van te voren kijken of ik dan wel/niet 'vrijwillig' moet gaan lopen.
Dat jij op de maandag andere dingen hebt te doen,dat heb ik ook en doen de meeste pbz's op die dag inplannen. Vaak ook al op werkdagen in de(vroege) ochtend (tandarts, op de koffie bij tantie Mien oid ;) )
Maar werken op een maandag komt ook niet vaak voor dus kan je ook inplannen.
Boodschappen kan je in de ochtend of de dag er voor (zondag) halen (uitslapen is geen optie :P).

Geen commentaar hoor op hoe jij, iemand anders of ik de dag indeel. Daar heeft niemand niets mee te maken, maar voor alles is vaak wel een andere oplossing.
Het is wel zo dat PostNL vaak op de huisvader/moeder mikt als werknemer, en daar dan ook wel wat rekening mee moet houden en de andere partij zich een beetje kan aanpassen aan de straf...ehm werktijden die PostNL als optie incalculeert.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151440832
Zie je het al voor je dat TC en planner op hun vrije maandag gaan werken?? :)
pi_151441787
En ik heb een collega met jonge kinderen die naar de opvang gaan. 5 mei is de opvang dicht, geen probleem want ouders hebben ook vrij. Hoeven ook niet te betalen. Kinderen zouden sowieso op woensdag naar de opvang gaan, maar moeten nu ook op maandag, dus extra kosten.
En andere ouder kan geen vrij meer nemen, want het is te kort dag.
PostNL communiceert niet, ja, alleen dat het een vrije dag is volgens de cao (laat me niet lachen, ook zonder cao is dat zo, want wettelijk geregeld). En dan vlak vantevoren komen ze aan met een overzichtje hoe gewerkt gaat worden.

En zeker nu in het geval van een daldag kan de dinsdag er makkelijk bij. Vroeger, toen alle dagen piek waren, kon dat eigenlijk niet.
En daarom moet PostNL op tijd communiceren, zodat er wat geregeld kan worden voor collega's die meerdere wijken op een daldag hebben. Ben dan ook altijd bereid om iets extra's te doen. Maar niet als ik in feite geen vrije dag heb gehad. En dat is niet om collega's te pesten, maar om het bedrijf wat niet kan nadenken.
  dinsdag 7 april 2015 @ 09:44:54 #262
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151441923
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 08:38 schreef zombo het volgende:
Zie je het al voor je dat TC en planner op hun vrije maandag gaan werken?? :)
Eigenlijk wel.
Ook zij hebben dezelfde werkgever die dat vrijwillig verplicht zou kunnen opleggen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 09:36 schreef swimmie86 het volgende:
En ik heb een collega met jonge kinderen die naar de opvang gaan. 5 mei is de opvang dicht, geen probleem want ouders hebben ook vrij. Hoeven ook niet te betalen. Kinderen zouden sowieso op woensdag naar de opvang gaan, maar moeten nu ook op maandag, dus extra kosten.
En andere ouder kan geen vrij meer nemen, want het is te kort dag.
PostNL communiceert niet, ja, alleen dat het een vrije dag is volgens de cao (laat me niet lachen, ook zonder cao is dat zo, want wettelijk geregeld). En dan vlak vantevoren komen ze aan met een overzichtje hoe gewerkt gaat worden.
Klopt. Net voor het weekend even de planning er in gooien ;)
quote:
En zeker nu in het geval van een daldag kan de dinsdag er makkelijk bij. Vroeger, toen alle dagen piek waren, kon dat eigenlijk niet.
En daarom moet PostNL op tijd communiceren, zodat er wat geregeld kan worden voor collega's die meerdere wijken op een daldag hebben. Ben dan ook altijd bereid om iets extra's te doen. Maar niet als ik in feite geen vrije dag heb gehad. En dat is niet om collega's te pesten, maar om het bedrijf wat niet kan nadenken.
En zo moeten de meeste collega's het zien, maar helaas is dit niet altijd zo en word het soms 'op de man' gespeeld.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151448883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 05:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

[..]

Het ging mij om de combinatie HAH+post op woensdag. Begrijp mij goed en het is totaal geen verplichting maar een optie om op dergelijke dagen een vrijwillige werkdag in te plannen voor pbz's die op in dit geval, de woensdag,voor velen een ingecalculeerde daldag, geen piekdag kunnen lopen ivm tijd/afspraak.
Wellicht een optie om 'problemen' met bezorging, in dit geval met deze dag, voor PostNL/pbz's, deze op een andere (eerdere) dag de HAH+post te brengen.

Dat het voor jou of mij niets uitmaakt, kan voor iemand die een daldag heeft ingecalculeerd mbt kids oid, wel een probleem geven. Dat laatste is voor vele postbezorgers al een 'probleem' omdat de post op sommige depots (veel) later wordt aangeleverd. Ook voor sommige voorbereiders kan dit niet prettig uitkomen. Nu verschilt dit ook op een wjkje van een uur of van (+)2 uur(op daldag).
Oké je kan dit oplossen om dan vrij te nemen of dergelijke dagen zo in te delen dat je niet in de 'problemen' komt(dat is vanuit PostNL gezien een wellicht rendabelere oplossing), maar gezien dit wellicht niet mogelijk is op ingeplande piekdag, leek het mij wel een discussie waard :)

Ik vind het niet echt een discussie waard, ik vind de oplossing "maandag werken" nogal onzinnig :P En pure geldverspilling. Het kan er makkelijk bij op een woensdag, het is ook niet zo dat het echt als een verrassing komt want het is altijd zo dat post/hah verschuift als er een bepaalde dag uitvalt wegens een feestdag. En als je echt niet kunt kun je dat gewoon aangeven. Weliswaar doen teamcoaches vaak alsof je verplicht bent extra te werken of zo, maar dat is natuurlijk niet zo. En ik heb nu niet echt het idee dat er zich vaak enorme problemen voordoen doordat een woensdag of vrijdag een keer een piekdag is ipv een daldag
pi_151453178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 06:14 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar dit jaar valt kerst op een vrijdag, en ik ga, nu dan wel, geen jaar van te voren kijken of ik dan wel/niet 'vrijwillig' moet gaan lopen.
Dat jij op de maandag andere dingen hebt te doen,dat heb ik ook en doen de meeste pbz's op die dag inplannen. Vaak ook al op werkdagen in de(vroege) ochtend (tandarts, op de koffie bij tantie Mien oid ;) )
Maar werken op een maandag komt ook niet vaak voor dus kan je ook inplannen.
Boodschappen kan je in de ochtend of de dag er voor (zondag) halen (uitslapen is geen optie :P).

Geen commentaar hoor op hoe jij, iemand anders of ik de dag indeel. Daar heeft niemand niets mee te maken, maar voor alles is vaak wel een andere oplossing.
Het is wel zo dat PostNL vaak op de huisvader/moeder mikt als werknemer, en daar dan ook wel wat rekening mee moet houden en de andere partij zich een beetje kan aanpassen aan de straf...ehm werktijden die PostNL als optie incalculeert.
Maar dat zegt niks, dat Kerst op vrijdag valt, dat was in 2009 ook zo. De 2 maandagen ervoor moeten werken.
Maar afgelopen jaar hebben ze het hele jaar geroepen dat in de KNJ-periode niet op maandag gewerkt hoefde te worden, maar daar zijn ze ook op teruggekomen door 1 maandag wel in te stellen als bezorgdag.

In mei komt ook nog eens hemelvaart, vorig jaar, en de jaren ervoor geloof ik ook, werd de woensdag ervoor een piekdag.
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:00:21 #265
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151455060
Zijn we vrij dan op hemelvaartdag?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_151455270
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:00 schreef V__L_N het volgende:
Zijn we vrij dan op hemelvaartdag?
zijn we toch altijd?
pi_151457863
Is dat wat nieuws, dat er (op Mijn Werk) aan het eind van de werkdag nog een paar minuten van de looptijd afgesnoept wordt? Dat vind ik wel van de pot gerukt. Ook al kwam ik ongeveer wel uit vandaag, je gaat niet die twee minuten er weer bij plussen, áls je al na het lopen nog naar de looptijd kijkt.

Ben benieuwd naar de daldagen, dan moet er wel écht geen post zijn. Nog zeven minuten minder dan vorige week.
pi_151459707
quote:
Dit was hier ooit in een bepaald gebied. Gelukkig werkte ik daar niet maar die foto kreeg ik van een collega :X
Was dit heel toevallig best wel wat jaartjes geleden en iets van een dierenwinkel. daar heb ik toen mee lopen zeulen. Mochten we op maandagochtend doen (maandagdiensten begonnen in die tijd pas na 13:30 's middags) en/of eventueel over de hele week verdelen.

quote:
Is dat wat nieuws, dat er (op Mijn Werk) aan het eind van de werkdag nog een paar minuten van de looptijd afgesnoept wordt?
Wij hebben vaste tijden voor wijken en moeten zelf plussen of minnen bij grote verstoringen. Wel raar dat er niet 1 landelijke regeling is voor de normtijden.
pi_151460159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:51 schreef allweather het volgende:

Wij hebben vaste tijden voor wijken en moeten zelf plussen of minnen bij grote verstoringen. Wel raar dat er niet 1 landelijke regeling is voor de normtijden.
Nou, ik heb niet geplust of gemind vandaag (de ene wijk liep ik langer, de andere korter). Maar nu zie ik dus dat er achteraf nog 2 en 3 minuten van de vastgestelde normtijden is afgehaald - aan het eind van de dag, als geen hond er meer naar kijkt. Gaat echt maar om een paar minuten, maar de manier waarop vind ik wel lijken op (kruimel)diefstal.
pi_151460392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:51 schreef allweather het volgende:

[..]

Was dit heel toevallig best wel wat jaartjes geleden en iets van een dierenwinkel. daar heb ik toen mee lopen zeulen. Mochten we op maandagochtend doen (maandagdiensten begonnen in die tijd pas na 13:30 's middags) en/of eventueel over de hele week verdelen.
Ja het had wel iets met dieren te maken geloof ik :P en lang geleden wel ja.

En Hemelvaart is idd gewoon altijd vrij :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 8 april 2015 @ 06:01:50 #271
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151473899
Een goede morgen.
Gisteren was het een prima piekdagje. Niet te veel HAH en mooi optijd 'binnen' :)

Over de looptijden in 'Mijn Werk':
Wij als scooterrijders in dit gebied, moeten de gewerkte tijden nog steeds elke zaterdag doorgeven omdat de tijden op 'Mijn Werk' niet kloppen. Binnenkort...word er rond de tafel gezeten om de tijden wel vast te stellen.
Ik ben van mening dat PostNL zich aardig heeft vergist in het veel! sneller met een wijk klaar zijn t.o.v. met de auto.
Op dit moment heeft, voor zo ver ik weet, elke scooterrijder in 'mijn team' aardig vaste tijden neergezet.
Ikzelf zit op 4 op (normale)piekdagen en 2 op (normale)daldagen. Donderdags is meestal wel er ergens tussenin. Dan komt het op ongeveer 16 uur per week. De verwachte 12uur wat ik in het begin kreeg te horen te moeten halen, kan echt niet gehaald worden.
En mijn TC weet dat ook omdat hij zelf deze en andere routes heeft gedaan.
Iemand van het hoofdkantoor beweerde dat het wel kon...in zijn auto en zich in leefde in het bezorgen. Overigens is deze man nooit een postbezorger/bode geweest....
Dat staat nu ook ongeveer voor mijn wijk, alleen de dagelijkse tijden kloppen niet. Dat moet nog worden aangepast.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt een discussie waard, ik vind de oplossing "maandag werken" nogal onzinnig :P En pure geldverspilling. Het kan er makkelijk bij op een woensdag, het is ook niet zo dat het echt als een verrassing komt want het is altijd zo dat post/hah verschuift als er een bepaalde dag uitvalt wegens een feestdag. En als je echt niet kunt kun je dat gewoon aangeven. Weliswaar doen teamcoaches vaak alsof je verplicht bent extra te werken of zo, maar dat is natuurlijk niet zo. En ik heb nu niet echt het idee dat er zich vaak enorme problemen voordoen doordat een woensdag of vrijdag een keer een piekdag is ipv een daldag
Blijkbaar is het wel een discussie waard want de één kan/wil wel of heeft er moeite mee en de andere niet. Maar dan komt verder kijken dan je neus lang is en communicatie om de hoek kijken.
Dit soort discussies komen geregeld voor. Ook binnen PostNL. Dat het voor de één oninteressant(er) is dan voor de andere is ten tweede.
Jij gaat er van uit dat het geen probleem is, omdat het voor jou niets uitmaakt en geldverspilling is.
Ik lees hier wel meer dingen ( en hoor nog wel eens wat) wat voor de één niets uitmaakt en voor de ander wel.
Ik vind het allemaal een discussie of iig een aandachtspuntje waard. Ook al zou het mij (op dat moment) weinig aan gaan.

En in discussie ga je de voors en tegens na.
Het gaat er niet om of ik het wil, maar het was gewoon een balletje opgooien.
Een eigen, binnenkort weer te verwachten (!3 april) betrokkenheids-monitor :P

Nogmaals: ik heb er zelf geen problemen mee, maar ik merk dat sommige medewerkers dit wel hebben ivm de langere loop/werktijd icm HAH op die dag.
Maar dan word er aangegeven niet op de maandag te willen werken, maar ook geen langere tijd te willen lopen maar ook geen vrij te willen nemen.... ehm....tsja wat wil je dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:56 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Maar dat zegt niks, dat Kerst op vrijdag valt, dat was in 2009 ook zo. De 2 maandagen ervoor moeten werken.
Maar afgelopen jaar hebben ze het hele jaar geroepen dat in de KNJ-periode niet op maandag gewerkt hoefde te worden, maar daar zijn ze ook op teruggekomen door 1 maandag wel in te stellen als bezorgdag.

In mei komt ook nog eens hemelvaart, vorig jaar, en de jaren ervoor geloof ik ook, werd de woensdag ervoor een piekdag.
Zoals je zelf ook al had aangegeven is de communicatie binnen PostNL over dit soort dagen en ook dat de medewerkers er zelf rekening moeten houden, vaak te laat. En dan moet je gelijk beslissen in korte tijd. En inderdaad. Gezien deze kerst zal de maandag er voor wel een (extra) werkdag worden.

Bijvoorbeeld de zomervakantie.
Er zijn genoeg mensen die zich kunnen vinden met de opgelegde tijdsvakken, maar ook een hoop niet.
Kan je mee eens zijn of niet, maar PostNL (als werkgever) moet zich ook vast kunnen stellen op bepaalde periodes ivm inzetten/huren van krachten in deze vaste periode(overigens heb ik nog steeds geen bevestiging gehad dat mijn vakantieperiode is goedgekeurd, maar daar ga ik nu wel van uit).
Maar of jij en/of ik het (on)eens zijn met die vastgestelde vakantieperiode of niet, is en blijft het wel een punt tot discussie. Van mij mag de periode ook anders, ener zullen een hoop mensen zijn die het er niet/wel mee eens zijn.
En welke beslissing of wat dan ook men als werkgever of nemer maat, geze*k krijg je toch (en onzinnige discussies :P ).

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 08-04-2015 06:14:18 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151475587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:01 schreef zombo het volgende:

[..]

Nou, ik heb niet geplust of gemind vandaag (de ene wijk liep ik langer, de andere korter). Maar nu zie ik dus dat er achteraf nog 2 en 3 minuten van de vastgestelde normtijden is afgehaald - aan het eind van de dag, als geen hond er meer naar kijkt. Gaat echt maar om een paar minuten, maar de manier waarop vind ik wel lijken op (kruimel)diefstal.
En zo wordt mijn snelle werktempo beloond met er stiekem nóg meer tijd af te snoepen (om degenen die tijd bijschrijven te compenseren, wellicht). Nou, ik ben net de NS, ik ga geen onrendabele lijnen meer lopen. Heb mijn extra beschikbaarheid ingetrokken. Dan nemen ze maar iemand die er een kwartier langer over doet.
pi_151479103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 06:01 schreef Pietertje71 het volgende:
Bijvoorbeeld de zomervakantie.
Er zijn genoeg mensen die zich kunnen vinden met de opgelegde tijdsvakken, maar ook een hoop niet.
Kan je mee eens zijn of niet, maar PostNL (als werkgever) moet zich ook vast kunnen stellen op bepaalde periodes ivm inzetten/huren van krachten in deze vaste periode(overigens heb ik nog steeds geen bevestiging gehad dat mijn vakantieperiode is goedgekeurd, maar daar ga ik nu wel van uit).
Maar of jij en/of ik het (on)eens zijn met die vastgestelde vakantieperiode of niet, is en blijft het wel een punt tot discussie. Van mij mag de periode ook anders, ener zullen een hoop mensen zijn die het er niet/wel mee eens zijn.
En welke beslissing of wat dan ook men als werkgever of nemer maat, geze*k krijg je toch (en onzinnige discussies :P ).
Hier waren de tijdvakken voor de zomervakantie geen probleem. Iedereen gaf zijn/haar voorkeur op en uiteindelijk hebben 2 heren die maar wat ingevuld hadden, geschoven naar een week eerder. Daardoor heeft iedereen zijn/haar gewenste weken vakantie in de zomer.
Was het eerste jaar dat binnen 2 minuten alles geregeld was. Normaal is het een hoop geruzie.
pi_151479369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 06:01 schreef Pietertje71 het volgende:
Een goede morgen.
Gisteren was het een prima piekdagje. Niet te veel HAH en mooi optijd 'binnen' :)
Gisteren was het, als ik de HaH en Ziggo (ook bijna HaH) niet meereken, echt verdomt weinig haast vergelijkbaar met een wat drukker daldagje. Op maandag 4 mei gaan lopen is daarom dus gewoon een stom idee. Een dagje folders bezorgen met zo heel af en toe een brief, nee dan zouden ze de folders nog beter kunnen uitbesteden aan de stadspost of zo. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_151479481
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:14 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Gisteren was het, als ik de HaH en Ziggo (ook bijna HaH) niet meereken, echt verdomt weinig haast vergelijkbaar met een wat drukker daldagje. Op maandag 4 mei gaan lopen is daarom dus gewoon een stom idee. Een dagje folders bezorgen met zo heel af en toe een brief, nee dan zouden ze de folders nog beter kunnen uitbesteden aan de stadspost of zo. :')
Idd, die ziggo-hah, was vreselijk, al die dingen die aan elkaar plakten.
Hier wel nog flink wat kampioenen, maar verder was het niet veel.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:48:10 #276
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_151480245
quote:
En Hemelvaart is idd gewoon altijd vrij :Y
Dat heeft niet genoeg indruk gemaakt om het te onthouden in ieder geval.
Maar het is goed om te weten. Heb maar een verzoek ingediend om me vakantie daarop aan te laten sluiten. Hoewel ik geen idee heb hoeveel kans ik maak om ook echt 4 weken aan-een-stuk vrij te zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_151481936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 06:01 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]

Blijkbaar is het wel een discussie waard want de één kan/wil wel of heeft er moeite mee en de andere niet. Maar dan komt verder kijken dan je neus lang is en communicatie om de hoek kijken.
Dit soort discussies komen geregeld voor. Ook binnen PostNL. Dat het voor de één oninteressant(er) is dan voor de andere is ten tweede.
Jij gaat er van uit dat het geen probleem is, omdat het voor jou niets uitmaakt en geldverspilling is.
Ik lees hier wel meer dingen ( en hoor nog wel eens wat) wat voor de één niets uitmaakt en voor de ander wel.
Ik vind het allemaal een discussie of iig een aandachtspuntje waard. Ook al zou het mij (op dat moment) weinig aan gaan.

En in discussie ga je de voors en tegens na.
Het gaat er niet om of ik het wil, maar het was gewoon een balletje opgooien.
Een eigen, binnenkort weer te verwachten (!3 april) betrokkenheids-monitor :P

Nogmaals: ik heb er zelf geen problemen mee, maar ik merk dat sommige medewerkers dit wel hebben ivm de langere loop/werktijd icm HAH op die dag.
Maar dan word er aangegeven niet op de maandag te willen werken, maar ook geen langere tijd te willen lopen maar ook geen vrij te willen nemen.... ehm....tsja wat wil je dan?

[..]

Het is niet zo dat ik er vanuit ga dat het geen probleem is omdat het voor mij geen probleem is., en het gaat er ook niet om of ik het zelf geldverspilling vind. Het lijkt me vrij objectief bepaalbaar dat het geldverspilling is om een extra werkdag in het leven te roepen, en dat allemaal vanwege wat folders of vanwege een paar bezorgers die op woensdag minder tijd hebben. Dat heeft verder weinig te maken met wat ik er zelf van vind. Ik zie geen punt van discussie omdat er weinig te discussieren valt. De folders moeten mee, maandag is simpelweg geen optie, en de klant bepaalt, blijkbaar willen die niet dat de bezorging plaatsvindt op de zaterdag ervoor, dat is hun goed recht.
Als je echt niet kunt moet je dat gewoon op individueel niveau met je teamcoach regelen, daar is verder geen discussie voor nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door gelestipjes op 08-04-2015 13:55:02 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 15:31:00 #278
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151484708
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:01 schreef zombo het volgende:

[..]

Nou, ik heb niet geplust of gemind vandaag (de ene wijk liep ik langer, de andere korter). Maar nu zie ik dus dat er achteraf nog 2 en 3 minuten van de vastgestelde normtijden is afgehaald - aan het eind van de dag, als geen hond er meer naar kijkt. Gaat echt maar om een paar minuten, maar de manier waarop vind ik wel lijken op (kruimel)diefstal.
Das de 'dalknop' die de TC kan gebruiken om standaard te minnen als er weinig post verwacht wordt.
pi_151485336
Het is hier ook al wel eens mis gegaan met extra ingelaste piekdagen. Ging dan om collega's die op een piekdag 1 wijk deden en op een daldag 2 of meer en die gewoon als een daldag ingepland waren. Die waren uitgegaan van hun piekdag dienst en toen stonden er dus ineens nog wijkjes op het depot. Daar moeten ze wel rekening mee houden (en mensen moeten natuurlijk de planning controleren).
Ik heb er nu ook 3 op de daldagen, maar met HAH red je dat natuurlijk nooit.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151485341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Das de 'dalknop' die de TC kan gebruiken om standaard te minnen als er weinig post verwacht wordt.
Maar blijkbaar ook 's avonds (achteraf) nog kan indrukken als de buit is tegengevallen?
(als iedereen al is uitgegaan van de basistijd die er stond.)

En andersom, als er bijvoorbeeld huis-aan-huis is op donderdag, kunnen ze nooit standaard plussen... (sorry, maak me druk om niks - paar cent - maar wil me niet belazerd voelen waar ik bij zit)

[ Bericht 13% gewijzigd door zombo op 08-04-2015 15:59:41 ]
  woensdag 8 april 2015 @ 15:50:39 #281
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151485360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:50 schreef zombo het volgende:

[..]

Maar blijkbaar ook 's avonds (achteraf) nog kan indrukken als de buit is tegengevallen?
(als iedereen al is uitgegaan van de basistijd die er stond.)
Das wel raar ja.
  woensdag 8 april 2015 @ 15:52:09 #282
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151485413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb er nu ook 3 op de daldagen, maar met HAH red je dat natuurlijk nooit.
Ligt eraan, we hebben hier een wijk die uit niet meer bestaat dan twee flats dicht bij het depot. Heb er nog nooit langer dan 13 minuten over gedaan. :D
pi_151485766
Oh echt? Heeft dat een eigen postcode dan of zo, dat het niet ergens anders bij in zit? Hier moet nu wel echt heel kinderachtig alles op postcode. Dus een flat die veel dichter bij wijk A staat, maar postcode B heeft moet bij wijk B, ondanks dat diegene dan helemaal om moet fietsen. Hier is dat bijvoorbeeld ook zo bij een wijk die met een kar is. Die bezorger moet nu na het wegbrengen van de kar die flat nog op de fiets doen :') en de bezorger van die andere wijk loopt er langs.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 april 2015 @ 16:05:11 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151485905
Bij de VOS (vroege ochtend sortering) is het simpeler dan iets van postcode A bij postcode B te stoppen. Dan kun je inderdaad kolderieke situaties krijgen, zoals een straat die een paar honderd meter van de rest van de wijk af ligt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 april 2015 @ 16:07:22 #285
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151485961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh echt? Heeft dat een eigen postcode dan of zo, dat het niet ergens anders bij in zit? Hier moet nu wel echt heel kinderachtig alles op postcode. Dus een flat die veel dichter bij wijk A staat, maar postcode B heeft moet bij wijk B, ondanks dat diegene dan helemaal om moet fietsen. Hier is dat bijvoorbeeld ook zo bij een wijk die met een kar is. Die bezorger moet nu na het wegbrengen van de kar die flat nog op de fiets doen :') en de bezorger van die andere wijk loopt er langs.
Heel herkenbaar. Wij hebben zelfs een straat waarbij alle nummer bij 1 wijk horen, behalve het stukje 150-180. De bezorger van de ene wijk loopt er langs (want loopt de huizen aan de overkant die oneven zijn) en kan zo dus geen rondje lopen, terwijl de bezorger van de andere wijk een eind moet omfietsen om er te komen...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151486023
Mooie is dat het met georoute ineens wel allemaal gecombineerd kon worden en nu niet meer :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151486188
We hebben hier 1 gebouw wat onder 2 verschillende wijken valt. En bepaalde nummers moeten bij de balie worden afgegeven, maar dat zijn zowel nummers van wijk 1 als nummers van wijk 2, dus beide bezorgers moeten bij dezelfde balie zijn :') . Maar nee, post onderling uitwisselen mag natuurlijk niet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 april 2015 @ 16:15:57 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151486216
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Mooie is dat het met georoute ineens wel allemaal gecombineerd kon worden en nu niet meer :')
ja, maar dan moest je in de sortering de kennis hebben van de wijken en juist die kennis verdwijnt meer en meer. Daarom moet alles zo simpel mogelijk, zodat ze iedereen in de VOS kunnen zetten.

Op dit moment is het zo dat je alleen voor de buitengebieden nog wat kennis moet hebben, al staan daar de straten ook op de wijkkaart aangegeven. Door een uitzonderingen te kennen kun je echter sneller werken. Helaas heb ik het slechts enkele malen mogen doen. Hoewel het aanpoten is, is het wel leuk werk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151486630
Zonde dat dat allemaal zo moet en dat al die kennis verdwijnt.

Mag je de post niet uitwisselen nee? Ik heb wel eens de post van die flat overgenomen van mijn collega zodat zij er niet speciaal meer langs hoefde. Als ik dan een foutje maak krijgt zij natuurlijk wel op de kop ;). Maar hier willen we zulke dingen nog wel eens voor elkaar doen :Y wel flauw zeg als dat al niet eens meer mag.

Kreeg zojuist ook een SMS dat de code van het depot in mijn team gewijzigd is. Loopt nu via Mijn Werk, sinds april geloof ik. Alleen loop ik bij 3 depots, maar ik ga er vanuit dat ze allemaal gewijzigd zijn (depot van 'mijn' team ben ik al weken niet meer geweest). In Mijn Werk stond trouwens dat het vorige week zou gebeuren :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151486737
Hier ook een postcode met een paar afgelegen adressen, verste adres ligt bijna 2km van de wijk, terwijl het op een meter of 20 afstand van een andere postcode ligt. Maar die andere postcode gaat ook vanuit een ander depot.
  woensdag 8 april 2015 @ 17:06:32 #291
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151487752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Zonde dat dat allemaal zo moet en dat al die kennis verdwijnt.

Mag je de post niet uitwisselen nee? Ik heb wel eens de post van die flat overgenomen van mijn collega zodat zij er niet speciaal meer langs hoefde. Als ik dan een foutje maak krijgt zij natuurlijk wel op de kop ;). Maar hier willen we zulke dingen nog wel eens voor elkaar doen :Y wel flauw zeg als dat al niet eens meer mag.

Kreeg zojuist ook een SMS dat de code van het depot in mijn team gewijzigd is. Loopt nu via Mijn Werk, sinds april geloof ik. Alleen loop ik bij 3 depots, maar ik ga er vanuit dat ze allemaal gewijzigd zijn (depot van 'mijn' team ben ik al weken niet meer geweest). In Mijn Werk stond trouwens dat het vorige week zou gebeuren :P
hier wisselen ze alle lockerscodes op dezelfde dag in de hele stad (ik loop vanaf 7 depots)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151487814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:06 schreef superkimmi het volgende:

[..]

hier wisselen ze alle lockerscodes op dezelfde dag in de hele stad (ik loop vanaf 7 depots)
:Y Hier denk ik ook wel idd. Allemaal maar weer in de telefoon zetten, heb ik nog mazzel met mijn 3 depots. 7 ga je echt niet onthouden zeker? :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151487868
We hebben een straat waar de ene kant van 1A is, dan heb je een drukke spoorlijn met overgang en aan de andere kant nog twee adressen met de postcode 1A. De rest van de straat is wijk 2A en het is altijd de vraag in welke wijk ze die twee adressen hebben gestopt. :)

Er is ook nog een grappig wijkje waar je vier straten hebt, een kilometertje fietsen, twee straten weer een kilometer fietsen en dan kom je bij de laatste twee straten. Ondertussen fiets je dwars door een stuk of zeven, acht andere wijken heen. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_151488388
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar dan moest je in de sortering de kennis hebben van de wijken en juist die kennis verdwijnt meer en meer. Daarom moet alles zo simpel mogelijk, zodat ze iedereen in de VOS kunnen zetten.

Op dit moment is het zo dat je alleen voor de buitengebieden nog wat kennis moet hebben, al staan daar de straten ook op de wijkkaart aangegeven. Door een uitzonderingen te kennen kun je echter sneller werken. Helaas heb ik het slechts enkele malen mogen doen. Hoewel het aanpoten is, is het wel leuk werk
Die kennis is idd jammer genoeg helemaal weg. Op het moment dat we nog een team had wad het zelfde gebied sorteerde als uitvoerde waren er vrij weinig fouten in de VOS. Hoewel er bijzonder veel uitzonderingen waren. Tegenwoordig heb ik dusdanig veel verkeerde post dat ik een complete blauwe bak kan vullen.
  woensdag 8 april 2015 @ 18:04:57 #295
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151489254
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:08 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

:Y Hier denk ik ook wel idd. Allemaal maar weer in de telefoon zetten, heb ik nog mazzel met mijn 3 depots. 7 ga je echt niet onthouden zeker? :o
Nee dat probeer ik niet meer idd. Toen ik nog 2 vaste depots had onthield ik die wel, maar tegenwoordig is het elke week iets anders.

We hebben wel 1 depot zonder locker. Daar hebben we allemaal een sleutel van. Das makkelijk, maar ben blij dat ze t niet overal doen, zat ik daar met 7 sleutels :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151489288
Ik heb ergens nog zo'n enorme sleutelbos liggen :') van alle depots en steunpunten waar ik ooit geweest ben zo ongeveer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 april 2015 @ 19:16:29 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151491292
Al die codes meteen onthouden is ook niet te doen. Ik noteer ze ook, maar daarna weet ik ze wel. Ben zelf de laatste maanden op vijf verschillende depots geweest, maar weet waar meer depots liggen, omdat ik daar in het verleden al eens geweest ben.

Waar ik loop is iedere week weer een verrassing.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 april 2015 @ 19:19:23 #298
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151491424
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh echt? Heeft dat een eigen postcode dan of zo, dat het niet ergens anders bij in zit? Hier moet nu wel echt heel kinderachtig alles op postcode.
Daar heeft het mee te maken ja, die flats zijn alles wat in de postcode xxxx Bx zit.
pi_151493337
Er is hier ook een straatje dat geen postcode lijkt te hebben, hoe zou dat dan zitten?
  woensdag 8 april 2015 @ 20:09:20 #300
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_151493524
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:05 schreef zombo het volgende:
Er is hier ook een straatje dat geen postcode lijkt te hebben, hoe zou dat dan zitten?
Lijkt me onmogelijk.
pi_151494145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Lijkt me onmogelijk.
Ik weet wel een aantal straten zonder postcode en sommige zelfs zonder naam. Alleen staan er aan die straten geen huizen. Iets wat je soms ook ziet is een privé weg, waar mensen zelf een straatnaambordje neerzetten. Maar iets wat ook vreemd is, is een postcode in twee verschillende straten.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')