quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst![]()
[ afbeelding ]
In 2015 krijg je vier weken (4x contracturen) wettelijk verlof. Die zijn al beschikbaar en kun je dus gerust inplannen. Dat is een soort voorschot.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:49 schreef Thomas-sama het volgende:
Krijg je verlofuren trouwens vooruit 'betaald'? Of moet je dat eerst opbouwen in het voorgaande jaar?
Genieten? Hiervan?quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst![]()
[ afbeelding ]
Wat een verschil! Ik fietste net in mijn t-shirt buiten en had het nog steeds best warm.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:39 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Genieten? Hiervan?
[ afbeelding ]
Dit is mijn uitzicht nu de mist is weggetrokken.
Ik heb de hele dag nog geen zon gezien en met 7 (op dit moment) graden en een stevige wind is het toch echt handschoenenweer. Wat een troosteloze boel.
Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:33 schreef Kersje88 het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik ga vandaag een poststuk verzenden (a4 enveloppe) en het is zeer belangrijk dat deze (goed) aankomt. Is aangetekend versturen aan te raden en is dit veiliger dan met de 'gewone' post of maakt het niet zoveel verschil? Ik heb deze vraag ook gesteld aan degene naar wie het poststuk heen moet maar hij zei dat ik het ook wel met de gewone post kon versturen want dat het altijd wel aankomt.
Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.
Je kunt het aangetekend doen, dan krijg je bij vermissing een schadevergoeding. De kans dat het via de normale post zoekraakt is niet zo groot, (ik geloof gemiddeld 0,2%), maar als er echt veel van afhangt dan zou ik het wel aangetekend doen, al is het maar voor je gemoedsrust.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:56 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.
Die zijn hier een aantal jaar geleden gelukkig afgeschaft. Ze zijn alleen nog verkrijgbaar bij het gemeentehuis.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:14 schreef houdjemond het volgende:
Vandaag de gemeeentegids hier, dus een 100% loop, ben benieuwd.
Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:09 schreef gelestipjes het volgende:
Heb ik dat formulier ingestuurd dat ik niet zo'n anw hiaatverzekering wil hebben, zie ik op mijn salarisstrook dat er 2 keer 15 euro is ingehouden voor die verzekering. Het zal ook eens een keer gewoon goed gaan... Ik vond het al belachelijk dat je actief iets moet ondernemen om niet met zo'n verzekering opgezadeld te zitten van 15 euro per maand, maar dan stuur je het formulier netjes in en doen ze er alsnog niks mee
Toch altijd raar om afscheid te nemen van een bedrijf waar je enkele jaren hebt gewerkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.
Helaas, maar een weloverwogen keuze.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.
Net ff gekeken en er is bij mij geen 15 euro afgehouden.![]()
Handig, dan kom je er pas tijdens het lopen achter als je een tas mist.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:47 schreef Zelva het volgende:
Hier voortaan geen tasnummers meer op de labels
Jij ouwe softie!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Tijdje terug dat een oudere mevrouw, waar ik dagelijks wel een kort gesprekje mee had, in mijn wijk is overleden.
Ik heb daar toen een kaartje in de bus gedaan.
Vandaag werd ik door, wat bleek een nicht van de overledene, een mevrouw aangehouden.
Ze konden het heel erg waarderen dat ik een kaartje in de bus had gedaan.
Ik, als postbode zijnde, werd zelfs genoemd tijdens de uitvaart-toespraak![]()
Blijkbaar betekende ik voor deze mevrouw meer dan ik dacht en kon ze mijn humor en wederzijdse gespreksstof erg waarderen en keek ze altijd uit naar wanneer ik weer langskwam om de post te brengen en was ze zeer beteuterd als iemand anders mijn wijk deed![]()
Volgens deze nicht, van de overleden mevrouw, was het haar dagelijks 5-minuten uitje en keek ze er elke dag weer naar uit.
Ik kreeg van blijdschap dat ik deze mevrouw toch nog ook al was het voor 5 minuten, een leuke dag heb kunnen bezorgen gewoon tranen in mijn ogen (Stupid ninja onion-cutters!) en mijn dag kan niet meer stuk![]()
Deze mevrouw hoorde op een woensdag dat ze vergevorderde kanker had, is opgenomen en zaterdag weer naar huis gegaan waar zij diezelfde avond, zonder pijn, is overleden.
Inderdaad een goede keuze. Ik waardeerde de positieve feedbackquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Jij ouwe softie!
Dan heb je toch de juiste keuze gemaakt door dat kaartje te bezorgen.
Wellicht sta je in de volgende editie van Dichtbij.
Stop je ook bij de Efteling?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,
Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?
Alvast bedankt!
Jammer LanaWoef, maar ik kan me voorstellen dat je jezelf niet in de aanbieding hebt gegooid, voor een paar uurtjes. Met jouw ervaring komt er vast weer iets anders op je pad. Hebben ze nog wel even vriendelijk gedag gezegd? Geniet van je welverdiende rust en succes met de zoektocht naar ander werk!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur.
Ontslagbrief bij jouw TC inleverenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,
Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?
Alvast bedankt!
Top, bedankt!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ontslagbrief bij jouw TC inleveren
Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
De hele nacht hier regen gehad en nu miezert/regent het. Gisteren was het aardig koud maar droog
Dat word weer het regenpak tevoorschijn halen(overigens hoor ik steeds meer klachten over de niet waterdicht zijnde regenpakken. Allemaal lekkage op de stiknaad en dan vooral rond het kruis waarbij de lopende postbezorger eigenlijk amper tot geen last van zal hebben, maar de klachten komen allemaal vanuit de fietsende en scooterende -hoek.
En dat de klittenbandsluiting niet verder dicht kan. Voor de meeste pbz's, sluit het bij de polst/enkels totaal niet goed aan.
Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.
Ik ga de boel dit weekend even wassen met dat waterdicht-spul van HG. Ik ben benieuwd of het iets doet.
Bedankt voor het stappenplanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:21 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.
Was op laag/koudwas en volg beschrijving goed op. Ikzelf heb eerst een emmer water in de trommel gedaan(het water, niet de emmer), spul en kleding er bij en dan aanzetten(is ook weer afhankelijk welk spul je gebruikt).
Let wel dat een regenpak vaak van materiaal is gemaakt wat niets opneemt(alleen de naden en (gevoerde)binnenkant nemen iets op)). Waarschijnlijk is, als je de mogelijkheid hebt het regenpak uitte hangen, het beter om het regenpak in te sprayen met impregneerspray.
Wel vreemd dat je een ogenschijnlijk goed regenpak moet spoelen/wassen met spul om een nieuw! regenpak waterdicht te krijgen.
In mijn regenpak waren enkele naden al 'gescheurd' zodat alles naar/in de binnenvoering liep.
Ja met dat soort weer draag ik sowieso (werk)laarzen, want met lage of half hoge schoenen, loopt het water idd in je schoenen.
Al helemaal als je zit en de broekspijp(van de regenbroek en gewone broek) omhoog kruipt
Beter iets langere regenbroek en als je loopt, van die broeksklemmen onderop (als het klittenband niet(voldoende) sluit)) zodat je niet constant op je regenbroek loopt.
Als ik dit jaar weer met een KaUuTee regenpak zit, trek ik mijn motorbroek wel aan. Die is op zeker waterdicht.
Gossie, mijn regenpak ligt nog ongebruikt in de kast, ik laat me altijd helemaal natregenen (krijg wel heel wat kledingstukken aangeboden onderweg, haha).quote:Op zondag 22 maart 2015 06:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat een gedoe om een parttime baan toch nog droog te behouden
Lijkt me ook niet, zou lekker zijn, maken ze je lid van allerlei dingen met de mededeling "Als je het niet wilt moet je maar een brief insturen", de omgekeerde wereld. Maar goed, ik heb die afstandsverklaring dus toch maar gewoon netjes ingestuurd en ze schrijven het geld alsnog af. Ik mag toch hopen dat ik dat geld weer terugkrijg, aangezien het hun fout is, maar het zou me niet eens verbazen als ze het dan gooien op "Dan had je die afstandsverklaring maar aangetekend moeten verzenden, nu is er geen bewijs dat je iets hebt opgestuurd".quote:Op zondag 22 maart 2015 08:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even over de anw hiaat verzekering en de procedure daarvan
Dat kan juridisch toch niet kloppen ?
"Oh je hebt niet gereageerd, nou dan schrijven we gewoon maandelijks 15 euro af."
quote:Op zondag 22 maart 2015 08:46 schreef zombo het volgende:
[..]
Gossie, mijn regenpak ligt nog ongebruikt in de kast, ik laat me altijd helemaal natregenen (krijg wel heel wat kledingstukken aangeboden onderweg, haha).
Volgens het labeltje mag je het regenpak uitsluitend op de hand wassen. Drogen en strijken zijn uit den boze... maar ik doe het lekker toch.quote:Op zondag 22 maart 2015 06:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Met de hand is prima ivm inweken.
Ik heb, voor dat ik aan de ronde begon, alle naden van het regenpak en van de buitenjas in de impregneer gezet.
Wat ik deed met de motorkledij is wassen, drogen en met een spuitbus impregneren(arbeidsintensiever dan wassen).
Dat wassen met impregneerspul heeft bij mij nooit echt geholpen of ik deed het niet goed
Ik heb de PostNL nu ook met een spuitbus geïmpregneerd. Dat heeft meer geholpen dan deze te wassen met zuks spul.
Impregneerspray van de Action overigens.
Het ligt er ook aan of je een ademend of dicht regenpak hebt.
Dat strijken is wellicht om de naden dicht te maken(waterafstotend), maar wellicht is dit meer voor een gore-tex pak(ook daar zijn de meningen over verdeeld), maar je zou het kunnen doen door eerst een natte theedoek op het regenpak te leggen en dan daar overheen strijken. Kijk gewoon even naar het labeltje in het regenpakWant je zou het ook (even) in de droger kunnen doen.
Hoe dan ook, altijd je regenpak uithangen als je terug van een natte ronde komt.
Wat een gedoe om een parttime baan toch nog droog te behouden
Wil ik details?quote:Op zondag 22 maart 2015 08:46 schreef zombo het volgende:
[..]
Gossie, mijn regenpak ligt nog ongebruikt in de kast, ik laat me altijd helemaal natregenen (krijg wel heel wat kledingstukken aangeboden onderweg, haha).
Jij rebel!quote:Op zondag 22 maart 2015 22:32 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Volgens het labeltje mag je het regenpak uitsluitend op de hand wassen. Drogen en strijken zijn uit den boze... maar ik doe het lekker toch.
Ik heb de binnenjas (die gebruik ik het meest) ook even in dat spul gedoopt met de gedachte; baat het niet, schaadt het niet.
Hoe durf je dit te vragen!quote:Het liefst zou ik gewoon een waterdicht regenpak krijgen, maar dat is natuurlijk teveel gevraagd.
quote:[..]
Wil ik details?
Dat is misschien nog wel het erge. Ik ben zelf naar twee van mijn drie leidinggevenden moeten lopen om een handje te geven. Voor de derde leidinggevende was het ook zijn laatste dag dus hebben we met z'n tweeën nog even lekker afgegeven op het bedrijfquote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:58 schreef zombo het volgende:
[..]
Jammer LanaWoef, maar ik kan me voorstellen dat je jezelf niet in de aanbieding hebt gegooid, voor een paar uurtjes. Met jouw ervaring komt er vast weer iets anders op je pad. Hebben ze nog wel even vriendelijk gedag gezegd? Geniet van je welverdiende rust en succes met de zoektocht naar ander werk!
Mmm...klinkt bekendquote:Op maandag 23 maart 2015 08:10 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Dat is misschien nog wel het erge. Ik ben zelf naar twee van mijn drie leidinggevenden moeten lopen om een handje te geven. Voor de derde leidinggevende was het ook zijn laatste dag dus hebben we met z'n tweeën nog even lekker afgegeven op het bedrijf
quote:Op maandag 23 maart 2015 08:10 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Dat is misschien nog wel het erge. Ik ben zelf naar twee van mijn drie leidinggevenden moeten lopen om een handje te geven. Voor de derde leidinggevende was het ook zijn laatste dag dus hebben we met z'n tweeën nog even lekker afgegeven op het bedrijf
Succesquote:Op maandag 23 maart 2015 09:01 schreef bikkie het volgende:
Binnenkort opleidingsdag op de scooter. Daarna mag ik mezelf gaan opleiden voor 5 routes. Dat wordt flink zoeken..:p
5 routes? Hoeveel km/tijd heb je dan?quote:Op maandag 23 maart 2015 09:01 schreef bikkie het volgende:
Binnenkort opleidingsdag op de scooter. Daarna mag ik mezelf gaan opleiden voor 5 routes. Dat wordt flink zoeken..:p
Ja zo'n route zou ik ook wel op de di-do en za willen doenquote:Op maandag 23 maart 2015 10:50 schreef bikkie het volgende:
Niet allemaal op 1 dag hoorer zal wel gerouleerd worden. Zo'n route van 5 uur zou ik wel doen, mits alle tijd betaald wordt natuurlijk.
De komende tijd kan ik me dus bezighouden met de routes aanleren.
Is dat in jullie gebied ook zo geregeld of zijn jullie opgeleid door iemand?
Officieel mag dat nog steeds nietquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Hallo. het is een hele tijd geleden dat ik dit forum bezocht, maar ik heb een vraag:
Mag je tegenwoordig als postbezorger bij postNL nu ook bij de Sandd werken?
Tot mijn stomme verbazing hoorde ik van een andere postbezorger dat hij bij Sandd een betere beloning kreeg, maar uitnood ook een vaste wijk had gekregen op de zaterdag bij postNL...
Van Sandd mag het, zover ik weet. Van PostNL mag het tegenwoordig onder de voorwaarden die in je contract staan, o.a. alles gescheiden houden (post en hulpmiddelen) en geen onverenigbaarheid van activiteiten. Het moet wel gemeld worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Hallo. het is een hele tijd geleden dat ik dit forum bezocht, maar ik heb een vraag:
Tot mijn stomme verbazing hoorde ik van een andere postbezorger dat hij bij Sandd een betere beloning kreeg, maar uitnood ook een vaste wijk had gekregen op de zaterdag bij postNL...
Wat is dat servicecentrum (wat ze hier de admi noemen) Zijn dat de personen die menen te denken dat je na twee dagen al te lang ziek bent, terwijl je hoge koorts hebt en niks binnenhoud?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:37 schreef gelestipjes het volgende:
Ik lees net het prikbordnieuws dat ze het servicecentrum collectie en sorteren gaan afbouwen. Zo lang bestond dat toch nog niet? En dat de leidinggevenden een aantal taken weer gaan uitvoeren. De zoveelste mislukking dus, dat servicecentrum?
Het gaat hier om het Servicecentrum Collectie & Sorteren. Wij zijn Voorbereiden & Bezorgen, dus dat is volgens mij iets anders. Bij ons heet het Servicecentrum tegenwoordig ook de Admie.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:37 schreef gelestipjes het volgende:
Ik lees net het prikbordnieuws dat ze het servicecentrum collectie en sorteren gaan afbouwen. Zo lang bestond dat toch nog niet? En dat de leidinggevenden een aantal taken weer gaan uitvoeren. De zoveelste mislukking dus, dat servicecentrum?
Nounou zegquote:Op donderdag 26 maart 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het gaat hier om het Servicecentrum Collectie & Sorteren. Wij zijn Voorbereiden & Bezorgen, dus dat is volgens mij iets anders. Bij ons heet het Servicecentrum tegenwoordig ook de Admie.
Op zich vind ik het geen slecht idee om weer wat werk naar de TC's toe te schuiven, want die doen echt steeds minder. Sollicitatiegesprekken doen ze niet meer, de planning doen ze niet meer, uren boeken doen ze niet meer. Het lijkt af en toe wel of hun enige taak is om een beetje rond te rijden in een VW Up.
Dan moet je wel zorgen dat er genoeg klachten zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[ Het lijkt af en toe wel of hun enige taak is om een beetje rond te rijden in een VW Up.
Helaas, hetzelfde resultaat als wat ik had dusquote:Op donderdag 26 maart 2015 08:50 schreef Rafierafie het volgende:
HG waterdicht en regenpak kunnen het niet goed met elkaar vinden helaas.
Die behandeling heeft totaal niet geholpen.
Geven ze dat daar wel duidelijk aan? Hier was er de laatste keer geen enkele melding en in Mijn Werk kun je het volgens mij pas zien als je ergens op klikt. Ik kwam dus voor een mooie verrassing te staan nadat ik 1,5 week ziek geweest wasquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik word er overigens wel een beetje moe van dat ze tegenwoordig elke paar weken de masterlock-code veranderen.
true. Ik maak tegenwoordig maar een lijstje met de codes van de depots waar ik regelmatig kom, zodat ik niet voor een dichte deur kom te staan of weer iemand moet bellenquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik word er overigens wel een beetje moe van dat ze tegenwoordig elke paar weken de masterlock-code veranderen.
Sterktequote:Op donderdag 26 maart 2015 10:45 schreef swimmie86 het volgende:
Ik (plus vriend) krijgen binnen 3 weken een afspraak voor het ziekenhuis voor een kankeronderzoek bij vriend. Ik wil dan perse mee, en als dat niet op maandag is ga ik via de tc vrij vragen. Mag eigenlijk niet meer, maar bij hem ga ik de situatie uitleggen. Bij de admi is extra verlof toch standaard nee en die hoeven die prive-omstandigheden niet te weten.
Afspraak verzetten doen we liever niet, daar is het te belangrijk voor.
Al op marktplaats gekeken?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef Mastertje het volgende:
Beetje raar vraagje, maar ik wou voor een verkleerpartijtje als postbode
Iemand een opvallende PostNL jas/trui/shirt (of meervoud) voor een klein prijsje over omst. Groningen/Drenthe/Overijssel?
Zwaar verboden om bedrijfskleding uit te lenen, laat staan te verkopen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:55 schreef Mastertje het volgende:
Beetje raar vraagje, maar ik wou voor een verkleerpartijtje als postbode
Iemand een opvallende PostNL jas/trui/shirt (of meervoud) voor een klein prijsje over omst. Groningen/Drenthe/Overijssel?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef V__L_N het volgende:
Pieterke: gewoon even fotootje maken als je iets in de bus mikt daar. Als je aan je tc kan laten zien (en hij weer aan zijn baas) dat die klachten onzin zijn, neemt de druk vanzelf af.
Nog even en we moeten allemaal met GoPro gaan lopen iedere dag, voor het geval dat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef V__L_N het volgende:
Ik had het einde van elke straat nog een stukje post over... Zo gek.
En wat een bagger weer.
Pieterke: gewoon even fotootje maken als je iets in de bus mikt daar. Als je aan je tc kan laten zien (en hij weer aan zijn baas) dat die klachten onzin zijn, neemt de druk vanzelf af.
Icm 'dashcam'quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nog even en we moeten allemaal met GoPro gaan lopen iedere dag, voor het geval dat.
Wel wederom melding van gedaan voor dat het gezeik weer oplaait.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:27 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij gebeurd is dat nergens echt nodig tenzij je zulke rare figuren tref zoals pieter z'n collega.
De chauffeurs die ik spreek zijn er niet over te spreken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
Gisteren voor het eerst een postauto met het stuur rechts zien rijden. Ziet er gek uit
Zo vermoeiend dat soort mensen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:33 schreef Pietertje71 het volgende:
MIddag
Aardig fijn daldagje gehad![]()
Prima verlopen op 1 ding na dan
Ik had post voor een adres waar alleen een naam, postcode en de gemeente (ipv het dorp) op stond.
Verder geen duidelijk adres.
Ik had wel een vermoeden, maar gezien het naar mijn mening, afgaande op de afzender, belangrijke post was(geen ansichtkaartje ofzo) , toch maar even naar deze mensen gegaan. Hoewel de naam wel bij mij bekend was en deze ook op het naambordje stond.
Krijg ik een persoon te spreken die duidelijk articulerend het naambordje opleest![]()
Ik uitgelegd dat ik het toch wel belangrijk vond om dit te verifiëren gezien de incomplete adressering en 'belangrijke' afzender.
Afijn de volgende keer: retour afzender
Officieel mag het niet, maar van de week eentje gesproken bij meeting. Deze werkte als sorteerder bij postnl en daarnaast nog bij Sandd. Heb wel gevraagd of postnl er van af wist, hij bevestigde dat.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef Miepiekiekuut het volgende:
ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:19 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Officieel mag het niet, maar van de week eentje gesproken bij meeting. Deze werkte als sorteerder bij postnl en daarnaast nog bij Sandd. Heb wel gevraagd of postnl er van af wist, hij bevestigde dat.
Mensen klagen over de mindere service...geef je service, gaat men klagenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zo vermoeiend dat soort mensen.
Een paar dagen geleden belde ik aan voor een pakketje dat niet door de bus ging (wat een verrassing), komt er na een behoorlijke tijd iemand naar beneden, "ik heb geen bel gehoord". Ik hoorde dat ding overduidelijk. Drukt mevrouw zelf het knopje van de bel in, "nú hoor ik hem".![]()
![]()
IK HAD DAT DING GOED INGEDRUKT!!
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 05:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.
en o wee als je te hard belt!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:10 schreef Rafierafie het volgende:
Drukt mevrouw zelf het knopje van de bel in, "nú hoor ik hem".![]()
![]()
IK HAD DAT DING GOED INGEDRUKT!!
Het is niet zo dat je na november geen verlof meer aan zou kunnen vragen, maar de kans is natuurlijk wel groot dat iemand anders je dan al voor is geweest en dat er dan dus al veel mensen verlof hebben, waardoor jij geen verlof meer kan krijgen. Begin mei is de meivakantie, dus ik kan me zo voorstellen dat je dan gewoon pech hebt omdat er dan al veel mensen vrij hebben die het eerder aan hebben gevraagd. Dat je nog uren moet opnemen wil niet zeggen dat ze al je verlofaanvragen maar goed moeten keurenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:47 schreef arsyork het volgende:
Hallo allemaal!
Ik probeerde van de week verlof aan te vragen voor in begin mei bij PostN, voor 2 dagen, allebei op een zaterdag,L waarna ik kreeg te horen dat ik dat in november zou moeten doen- Terwijl ik ook in maart een brief had gekregen waarin stond dat ik vakantie-uren moest opnemen. Ik heb de CAO doorgelezen en er staat in voor langdurig verlof dat het minimaal 4 maanden van te voren moet. Nu is dit niet eens langdurig verlof en word mij verteld dat dit niet mogelijk is.
Iemand anders dit soort gedoe gehad, en weet iemand misschien of ik er wat tegen kan doen?
Klopt, er moet wel een minimale bezetting overblijven. Dat moet ook als je het in november zou hebben gevraagd. Als dan meer mensen verlof willen, moet er iemand schuiven. Bij later aanvragen heb je altijd het risico dat het niet meer kan. En de kans is klein dat iemand in de meivakantie nog wil ruilen, jammer.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Begin mei is de meivakantie, dus ik kan me zo voorstellen dat je dan gewoon pech hebt omdat er dan al veel mensen vrij hebben die het eerder aan hebben gevraagd. Dat je nog uren moet opnemen wil niet zeggen dat ze al je verlofaanvragen maar goed moeten keuren
Dan heb jij je beweging denk ik wel gehadquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Kilometertje of 25 gefietst vandaag; heen- en terugrit naar stad waar de bestelronde gedaan moest worden en uiteraard de route zelf. Goed te doen ... behalve die zeikregen in het begin v/d route. Oja, en kranten die CONSEQUENT half in brievenbussen zitten en in veel gevallen werkelijk muurvast zaten
van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:28 schreef Leontje het volgende:
Is er van iemand hier wel eens post gestolen? Wat heb je toen gedaan en hoe ging de procedure verder?
Ook als postbezorger mag dat.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 05:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.
Of TPGquote:Op zaterdag 28 maart 2015 05:41 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mensen klagen over de mindere service...geef je service, gaat men klagen![]()
[..]![]()
Ik lach jou niet uit hoor, maar de mensen zien soms 2-4 (meer?) postbezorgers en het blijft PTT
Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.
Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werkenquote:Op zondag 29 maart 2015 09:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ook als postbezorger mag dat.
Momenteel worden er ook medewerkers van sandd aangenomen.
Nee, maar het is echt gebeurd.quote:Op zondag 29 maart 2015 09:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was het dan. Mijn laatste dag bij Postnl. Na 3 jr en 4 mnd.
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ikquote:Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ik
Nou ja, zelfs als ze er recht op zou hebben zou het in dit geval natuurlijk ook niet heel veel verschil meer maken, de volgende afspiegeling zal vast niet lang meer op zich laten wachten, dus dan lig je er alsnog als eerste uit, dan heb je hooguit een paar maandjes uitstel gehad.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:04 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost.
Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:24 schreef Nutricia het volgende:
Ik heb 2 thk contracten gehad en daarna 2 tijdelijke zaterdagwerkers contracten en mijn 4e contract is dus wel gewijzigd in een vast contract. Maar tegenwoordig mag je iemand van 27 jaar en jonger maximaal 5 tijdelijke contracten geven geloof ik.
Hangt ook idd van de locatie en TC af.quote:Op zondag 29 maart 2015 09:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werken
Nee niet weggeweest tussentijds, maar eerst 2x een tijdelijke hulpkracht contract gehad.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
Dank je! Ik ga eens rustig rond kijken!quote:Op zondag 29 maart 2015 12:01 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegen
Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Tja, het zou natuurlijk ook nogal vreemd zijn om vaste contracten uit te delen terwijl er praktisch ieder jaar wel een afspiegelingsronde is om van mensen af te komen.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:42 schreef zombo het volgende:
[..]
Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!
Nee, ik ben gewoon zaterdagwerker (nu bij het autobedrijf, destijds nog gewoon op de fiets). Oh, ik dacht dat die regel nog steeds gold. Is ook maar kort geweest dan.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.
Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Algemene vragen/opmerkingen PostNL voorbereiden en bezorgen:
- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig. In het Voorbereidingsproces is het
op daldagen een stuk efficiënter. In de afweging om deze werkwijze te volgen, hebben
we zeker ook naar Bezorgen gekeken: het feit dat er nu minder bundels zijn, maakt het
bij Bezorgen ook iets gemakkelijker. En de kans op beschadiging van hele kleine bundels
(door de elastiek) is een stuk kleiner.
- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd. Voor de
postbezorger kennen we nu een vaste vergoeding. Hij hoeft niet meer te declareren
indien hij een reparatie aan zijn fiets heeft. De vergoeding is gebaseerd op het
gemiddelde van de bedragen die voorheen gedeclareerd werden. Onlangs heeft onze
directeur Herna Verhagen in Dichtbij van februari 2015 een toelichting over dit onderwerp
gegeven.
Ik bundel niet door vanwege de tijd maar omdat je met zo weinig post geen fatsoenlijke bundels per vak/ straat kunt maken zonder dat de post helemaal verkreukeldquote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.
Dat antwoord op de fietsvergoeding is ook nogal onzin. Dat verhaal van Verhagen was één lap tekst over eerlijkheid die in feite geen eerlijkheid is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |