abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151139996
Is er van iemand hier wel eens post gestolen? Wat heb je toen gedaan en hoe ging de procedure verder?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 maart 2015 @ 22:52:03 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151141349
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:28 schreef Leontje het volgende:
Is er van iemand hier wel eens post gestolen? Wat heb je toen gedaan en hoe ging de procedure verder?
van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151148793
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 05:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.
Ook als postbezorger mag dat.
Momenteel worden er ook medewerkers van sandd aangenomen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_151148804
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 05:41 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Mensen klagen over de mindere service...geef je service, gaat men klagen :O 8)7

[..]

_O-
Ik lach jou niet uit hoor :N , maar de mensen zien soms 2-4 (meer?) postbezorgers en het blijft PTT :+
Of TPG :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_151148856
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.
Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?
pi_151149172
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ook als postbezorger mag dat.
Momenteel worden er ook medewerkers van sandd aangenomen.
Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werken
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 maart 2015 @ 11:26:54 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151151209
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?
Nee, maar het is echt gebeurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151151671
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was het dan. Mijn laatste dag bij Postnl. Na 3 jr en 4 mnd.
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
pi_151151931
quote:
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151151951
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ik
pi_151152012
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ik
Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost. :)
pi_151152153
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:04 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost. :)
Nou ja, zelfs als ze er recht op zou hebben zou het in dit geval natuurlijk ook niet heel veel verschil meer maken, de volgende afspiegeling zal vast niet lang meer op zich laten wachten, dus dan lig je er alsnog als eerste uit, dan heb je hooguit een paar maandjes uitstel gehad.
En volgens mij is het niet zo dat je altijd recht hebt op een vast contract, ken wel mensen die van postbezorger (met vast contract) zijn overgestapt naar voorbereider (met contract voor bepaalde tijd) en die moesten er wel gewoon uit na 3 jaar. Weet alleen niet hoe dat zit als je eigenlijk gewoon exact hetzelfde werk doet nog, alleen onder een ander contract, zou inderdaad kunnen dat je dan wel recht hebt op een vast contract
pi_151152361
Ik heb 2 thk contracten gehad en daarna 2 tijdelijke zaterdagwerkers contracten en mijn 4e contract is dus wel gewijzigd in een vast contract. Maar tegenwoordig mag je iemand van 27 jaar en jonger maximaal 5 tijdelijke contracten geven geloof ik.

Ik zag gister in de buurt van Meppel een scooterbezorger in de stromende regen martelen met post en hah, met een onmogelijk grote scooter. Het lijkt me echt een zeer lastige opgaaf om zo de post rond te brengen, zeker op een dinsdag als er 3/4/5 stuks hah bij is..
pi_151152467
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:24 schreef Nutricia het volgende:
Ik heb 2 thk contracten gehad en daarna 2 tijdelijke zaterdagwerkers contracten en mijn 4e contract is dus wel gewijzigd in een vast contract. Maar tegenwoordig mag je iemand van 27 jaar en jonger maximaal 5 tijdelijke contracten geven geloof ik.

Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.
pi_151155980
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werken
Hangt ook idd van de locatie en TC af.
  zondag 29 maart 2015 @ 15:06:12 #141
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_151156328
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:

[..]

Nee niet weggeweest tussentijds, maar eerst 2x een tijdelijke hulpkracht contract gehad.
"Everybody lies..."
House M.D.
  zondag 29 maart 2015 @ 15:06:47 #142
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_151156351
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:01 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegen :)
Dank je! Ik ga eens rustig rond kijken!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_151161581
quote:
Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!
  zondag 29 maart 2015 @ 18:53:37 #144
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151163639
Succes met het vinden van nieuw werk Katrien!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_151163942
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:42 schreef zombo het volgende:

[..]

Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!
Tja, het zou natuurlijk ook nogal vreemd zijn om vaste contracten uit te delen terwijl er praktisch ieder jaar wel een afspiegelingsronde is om van mensen af te komen.
Bij ons moeten volgens mij de meeste voorbereiders er zo rond dezelfde datum uit, dat zal nog wel een uitdaging gaan worden, af en toe weten ze nog wel nieuwe mensen aan te trekken, maar die zijn vaak niet vooruit te branden.
pi_151164383
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.
Nee, ik ben gewoon zaterdagwerker (nu bij het autobedrijf, destijds nog gewoon op de fiets). Oh, ik dacht dat die regel nog steeds gold. Is ook maar kort geweest dan.
  maandag 30 maart 2015 @ 15:12:03 #147
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_151190647
Algemene vragen/opmerkingen PostNL voorbereiden en bezorgen:

- Waarom is het onmogelijk om bij een ander bedrijfsonderdeel te gaan werken? Het is toch
één PostNL.
- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig.
- Wanneer houd het eens een keer op met het inkorten van de bezorgtijden? We krijgen als
postbezorgers steeds minder uren om onze wijken te lopen.
- We eisen een heldere uitspraak voor alle medewerkers: Gewerkte tijd = Betaalde tijd.
- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd.
- Graag meerdere mogelijkheden om redenen voor extra uren op te geven.
- De regenpakken worden erg goed ontvangen!
- De aanlevertijden worden steeds later, dit is lastig te combineren met privé (kinderen).

Reactie management V&B:
Betrokkenheidsmonitor en Verlofuren: Het is positief te ervaren dat medewerkers zo
betrokken zijn. Voor degenen die de resultaten nog niet gezien hebben, omdat zij
aangeven de resultaten nooit gekregen niet te hebben, adviseer ik bij hun
leidinggevende hier om te vragen. Ook is het goed om te weten dat het over het
algemeen met de verlofuren goed verlopen is.
- Waarom is het onmogelijk om bij een ander bedrijfsonderdeel te gaan werken? Het is
toch één PostNL. Het is zeker mogelijk om, als er vacatures zijn, bij een ander
bedrijfsonderdeel te solliciteren. Je zult er dan wel rekening mee dienen te houden dat er
sprake kan zijn van een andere CAO en overige voorwaarden die bij een
sollicitatieproces horen.
- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig. In het Voorbereidingsproces is het
op daldagen een stuk efficiënter. In de afweging om deze werkwijze te volgen, hebben
we zeker ook naar Bezorgen gekeken: het feit dat er nu minder bundels zijn, maakt het
bij Bezorgen ook iets gemakkelijker. En de kans op beschadiging van hele kleine bundels
(door de elastiek) is een stuk kleiner.
- Wanneer houd het eens een keer op met het inkorten van de bezorgtijden? We krijgen
als pbz steeds minder uren om onze wijken te lopen. Helaas worden we gedwongen door
het teruglopen van het volume om periodiek in overleg met u de bezorgtijden aan te
passen. Indien u van mening bent dat dit in uw geval onterecht gebeurt, dan raad ik u
aan om met uw teamleider in gesprek te gaan.
- We eisen een heldere uitspraak voor alle medewerkers: Gewerkte tijd = Betaalde tijd. In
principe geldt deze uitspraak voor alle medewerkers: indien u ven mening bent dat dit
niet gebeurt, dan raad ik u aan om met uw teamleider in gesprek te gaan.
- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd. Voor de
postbezorger kennen we nu een vaste vergoeding. Hij hoeft niet meer te declareren
indien hij een reparatie aan zijn fiets heeft. De vergoeding is gebaseerd op het
gemiddelde van de bedragen die voorheen gedeclareerd werden. Onlangs heeft onze
directeur Herna Verhagen in Dichtbij van februari 2015 een toelichting over dit onderwerp
gegeven.
- Graag meerdere mogelijkheden om redenen voor extra uren op te geven. Er is bewust
voor gekozen op basis van ervaringen voor de huidige redenen. We zien nu geen
aanleiding om het aantal redenen uit te breiden.
- De regenpakken worden erg goed ontvangen! Dat is fijn om terug te krijgen.
- De aanlevertijden worden steeds later, dit is lastig te combineren met privé (kinderen).
Het aantal vestigingen van waaruit de post naar de depots gereden wordt, is fors
afgenomen. Di kan consequenties hebben voor de huidige aanlevertijden. Overigens
hoeft dit nog niet af te wijken van de afgesproken tijden, maar zou het kunnen zijn dat
men is gewend geraakt aan “te vroege” aanlevering. Indien dit echter voor u tot
onoverkomelijke problemen leidt, raad ik u aan met uw teamleider in gesprek te gaan
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_151193911
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Algemene vragen/opmerkingen PostNL voorbereiden en bezorgen:

- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig. In het Voorbereidingsproces is het
op daldagen een stuk efficiënter. In de afweging om deze werkwijze te volgen, hebben
we zeker ook naar Bezorgen gekeken: het feit dat er nu minder bundels zijn, maakt het
bij Bezorgen ook iets gemakkelijker. En de kans op beschadiging van hele kleine bundels
(door de elastiek) is een stuk kleiner.

- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd. Voor de
postbezorger kennen we nu een vaste vergoeding. Hij hoeft niet meer te declareren
indien hij een reparatie aan zijn fiets heeft. De vergoeding is gebaseerd op het
gemiddelde van de bedragen die voorheen gedeclareerd werden. Onlangs heeft onze
directeur Herna Verhagen in Dichtbij van februari 2015 een toelichting over dit onderwerp
gegeven.

Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.

Dat antwoord op de fietsvergoeding is ook nogal onzin. Dat verhaal van Verhagen was één lap tekst over eerlijkheid die in feite geen eerlijkheid is.
pi_151194701
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.

Dat antwoord op de fietsvergoeding is ook nogal onzin. Dat verhaal van Verhagen was één lap tekst over eerlijkheid die in feite geen eerlijkheid is.
Ik bundel niet door vanwege de tijd maar omdat je met zo weinig post geen fatsoenlijke bundels per vak/ straat kunt maken zonder dat de post helemaal verkreukeld
  maandag 30 maart 2015 @ 17:29:18 #150
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_151195558
ik vind van dit lijstje het gebrek aan redenen voor extra tijd ook zo vervelend. Dan moet je 5 pakjes waarvoor je veel moeite hebt gedaan om ze bezorgd te krijgen scharen onder 'zéér veel volume' en een flinke storm onder 'calamiteiten'. Sowieso, we doen puur buitenwerk en dan staat weersomstandigheden er niet eens tussen...

Daarbij vind ik het heel irritant als je niet kan aangeven waarom iets exact zo is. Je kan een slechte kwaliteit bundels hebben omdat de machine moeite had met dingen die aan elkaar plakten, maar vermoedelijk wordt de sorteerder er op aan gekeken als je dat opgeeft.

En nog mooier: minder tijd hoef je niet te verklaren, want dat is natuurlijk altijd goed
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')