van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:28 schreef Leontje het volgende:
Is er van iemand hier wel eens post gestolen? Wat heb je toen gedaan en hoe ging de procedure verder?
Ook als postbezorger mag dat.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 05:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, als sorteerder mag het wel, dan kom je immers niet op straat en is er geen kans op verwarring bij mensen.
Of TPGquote:Op zaterdag 28 maart 2015 05:41 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Mensen klagen over de mindere service...geef je service, gaat men klagen![]()
[..]![]()
Ik lach jou niet uit hoor, maar de mensen zien soms 2-4 (meer?) postbezorgers en het blijft PTT
Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
van mij gelukkig niet zeg, maar heb vorige zomer wel een verhaal gehoord van een collega bij wie de post door iemand zo uit de handen gerukt werd en opengemaakt werd. Daar is aangifte van gedaan waarbij de ontvanger van de post mijn collega in ieder geval niets kwalijk nam. Afloop weet ik helaas niet, omdat ik tot nu toe niet meer op die locatie geweest ben.
Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werkenquote:Op zondag 29 maart 2015 09:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ook als postbezorger mag dat.
Momenteel worden er ook medewerkers van sandd aangenomen.
Nee, maar het is echt gebeurd.quote:Op zondag 29 maart 2015 09:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Raar verhaal.. Dat verwacht je toch niet?
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Nou, dit was het dan. Mijn laatste dag bij Postnl. Na 3 jr en 4 mnd.
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Jammer hoor, was nog graag even doorgegaan. Maar voor de 3 die vandaag afscheid namen worden helemaal geen nieuwe voorbereiders aangenomen. Wordt allemaal intern opgelost. Na een half jaar dus ook weinig kans om weer terug te mogen komen.
Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ikquote:Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij aan het soort contract. Misschien had ze eerst een contract van tijdelijke hulpkracht, en later van voorbereider, dan is het niet zo dat je per definitie een vast contract hebt als je er 3 jaar werkt geloof ik
Nou ja, zelfs als ze er recht op zou hebben zou het in dit geval natuurlijk ook niet heel veel verschil meer maken, de volgende afspiegeling zal vast niet lang meer op zich laten wachten, dus dan lig je er alsnog als eerste uit, dan heb je hooguit een paar maandjes uitstel gehad.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:04 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Weet het UWV wel raad mee gelukkig. Zo is een oud-collega van mij aan een vast contract gekomen. Die kwam bij het UWV en die zeiden hem dat ie gewoon recht had op een contract. Werkt nu voor 20 uur bij pakketpost.
Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:24 schreef Nutricia het volgende:
Ik heb 2 thk contracten gehad en daarna 2 tijdelijke zaterdagwerkers contracten en mijn 4e contract is dus wel gewijzigd in een vast contract. Maar tegenwoordig mag je iemand van 27 jaar en jonger maximaal 5 tijdelijke contracten geven geloof ik.
Hangt ook idd van de locatie en TC af.quote:Op zondag 29 maart 2015 09:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Misschien verschilt dat ook per locatie dan, bij ons kunnen ze nog vrij makkelijk nieuwe bezorgers krijgen dus hier willen ze geen bezorgers die ook voor sandd werken
Nee niet weggeweest tussentijds, maar eerst 2x een tijdelijke hulpkracht contract gehad.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:51 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Drie jaar en vier maanden? Ben je tussendoor nog weggeweest? Anders heb je recht op een vast contract na drie jaar.
Dank je! Ik ga eens rustig rond kijken!quote:Op zondag 29 maart 2015 12:01 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Zonde hoor. Als ik je berichten hier zo las, dan vermoed ik dat ze een goede werknemer kwijt raken! Hopelijk kom je snel wat anders leuks tegen
Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:59 schreef KatrienDuck het volgende:
Tja, het zou natuurlijk ook nogal vreemd zijn om vaste contracten uit te delen terwijl er praktisch ieder jaar wel een afspiegelingsronde is om van mensen af te komen.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:42 schreef zombo het volgende:
[..]
Jammer... beetje dom dat ze iemand als jou niet met beide handen vasthouden, maar niks aan te doen, uitstervend beroep waarschijnlijk. Ik duim dat je snel een leuke job tegenkomt, veel succes!
Nee, ik ben gewoon zaterdagwerker (nu bij het autobedrijf, destijds nog gewoon op de fiets). Oh, ik dacht dat die regel nog steeds gold. Is ook maar kort geweest dan.quote:Op zondag 29 maart 2015 12:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die regel van 27 jaar en jonger geldt al niet meer sinds 2012. Maar ben jij nu postbezorger dan? Want die krijgen nog wel vaak een vast contract, in tegenstelling tot voorbereiders.
Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Algemene vragen/opmerkingen PostNL voorbereiden en bezorgen:
- Doorstapelen van bundels bij dal dagen is onhandig. In het Voorbereidingsproces is het
op daldagen een stuk efficiënter. In de afweging om deze werkwijze te volgen, hebben
we zeker ook naar Bezorgen gekeken: het feit dat er nu minder bundels zijn, maakt het
bij Bezorgen ook iets gemakkelijker. En de kans op beschadiging van hele kleine bundels
(door de elastiek) is een stuk kleiner.
- Het is een kwalijke zaak dat de fietsvergoeding is teruggeschroefd. Voor de
postbezorger kennen we nu een vaste vergoeding. Hij hoeft niet meer te declareren
indien hij een reparatie aan zijn fiets heeft. De vergoeding is gebaseerd op het
gemiddelde van de bedragen die voorheen gedeclareerd werden. Onlangs heeft onze
directeur Herna Verhagen in Dichtbij van februari 2015 een toelichting over dit onderwerp
gegeven.
Ik bundel niet door vanwege de tijd maar omdat je met zo weinig post geen fatsoenlijke bundels per vak/ straat kunt maken zonder dat de post helemaal verkreukeldquote:Op maandag 30 maart 2015 16:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Doorbundelen maakt het bij bezorgen makkelijker? Steeds lekker zoeken naar de juist straat in één of andere gigabundel. Als sorteerder kan ik het dan wel weer begrijpen overigens. Die sorteertijden op daldagen kan je alleen halen als je zo weinig mogelijk bundels maakt.
Dat antwoord op de fietsvergoeding is ook nogal onzin. Dat verhaal van Verhagen was één lap tekst over eerlijkheid die in feite geen eerlijkheid is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |