quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst![]()
[ afbeelding ]
In 2015 krijg je vier weken (4x contracturen) wettelijk verlof. Die zijn al beschikbaar en kun je dus gerust inplannen. Dat is een soort voorschot.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:49 schreef Thomas-sama het volgende:
Krijg je verlofuren trouwens vooruit 'betaald'? Of moet je dat eerst opbouwen in het voorgaande jaar?
Genieten? Hiervan?quote:Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst![]()
[ afbeelding ]
Wat een verschil! Ik fietste net in mijn t-shirt buiten en had het nog steeds best warm.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:39 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Genieten? Hiervan?
[ afbeelding ]
Dit is mijn uitzicht nu de mist is weggetrokken.
Ik heb de hele dag nog geen zon gezien en met 7 (op dit moment) graden en een stevige wind is het toch echt handschoenenweer. Wat een troosteloze boel.
Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.quote:Op donderdag 19 maart 2015 09:33 schreef Kersje88 het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik ga vandaag een poststuk verzenden (a4 enveloppe) en het is zeer belangrijk dat deze (goed) aankomt. Is aangetekend versturen aan te raden en is dit veiliger dan met de 'gewone' post of maakt het niet zoveel verschil? Ik heb deze vraag ook gesteld aan degene naar wie het poststuk heen moet maar hij zei dat ik het ook wel met de gewone post kon versturen want dat het altijd wel aankomt.
Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.
Je kunt het aangetekend doen, dan krijg je bij vermissing een schadevergoeding. De kans dat het via de normale post zoekraakt is niet zo groot, (ik geloof gemiddeld 0,2%), maar als er echt veel van afhangt dan zou ik het wel aangetekend doen, al is het maar voor je gemoedsrust.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:56 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.
Die zijn hier een aantal jaar geleden gelukkig afgeschaft. Ze zijn alleen nog verkrijgbaar bij het gemeentehuis.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:14 schreef houdjemond het volgende:
Vandaag de gemeeentegids hier, dus een 100% loop, ben benieuwd.
Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:09 schreef gelestipjes het volgende:
Heb ik dat formulier ingestuurd dat ik niet zo'n anw hiaatverzekering wil hebben, zie ik op mijn salarisstrook dat er 2 keer 15 euro is ingehouden voor die verzekering. Het zal ook eens een keer gewoon goed gaan... Ik vond het al belachelijk dat je actief iets moet ondernemen om niet met zo'n verzekering opgezadeld te zitten van 15 euro per maand, maar dan stuur je het formulier netjes in en doen ze er alsnog niks mee
Toch altijd raar om afscheid te nemen van een bedrijf waar je enkele jaren hebt gewerkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.
Helaas, maar een weloverwogen keuze.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.
Net ff gekeken en er is bij mij geen 15 euro afgehouden.![]()
Handig, dan kom je er pas tijdens het lopen achter als je een tas mist.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:47 schreef Zelva het volgende:
Hier voortaan geen tasnummers meer op de labels
Jij ouwe softie!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Tijdje terug dat een oudere mevrouw, waar ik dagelijks wel een kort gesprekje mee had, in mijn wijk is overleden.
Ik heb daar toen een kaartje in de bus gedaan.
Vandaag werd ik door, wat bleek een nicht van de overledene, een mevrouw aangehouden.
Ze konden het heel erg waarderen dat ik een kaartje in de bus had gedaan.
Ik, als postbode zijnde, werd zelfs genoemd tijdens de uitvaart-toespraak![]()
Blijkbaar betekende ik voor deze mevrouw meer dan ik dacht en kon ze mijn humor en wederzijdse gespreksstof erg waarderen en keek ze altijd uit naar wanneer ik weer langskwam om de post te brengen en was ze zeer beteuterd als iemand anders mijn wijk deed![]()
Volgens deze nicht, van de overleden mevrouw, was het haar dagelijks 5-minuten uitje en keek ze er elke dag weer naar uit.
Ik kreeg van blijdschap dat ik deze mevrouw toch nog ook al was het voor 5 minuten, een leuke dag heb kunnen bezorgen gewoon tranen in mijn ogen (Stupid ninja onion-cutters!) en mijn dag kan niet meer stuk![]()
Deze mevrouw hoorde op een woensdag dat ze vergevorderde kanker had, is opgenomen en zaterdag weer naar huis gegaan waar zij diezelfde avond, zonder pijn, is overleden.
Inderdaad een goede keuze. Ik waardeerde de positieve feedbackquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Jij ouwe softie!
Dan heb je toch de juiste keuze gemaakt door dat kaartje te bezorgen.
Wellicht sta je in de volgende editie van Dichtbij.
Stop je ook bij de Efteling?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,
Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?
Alvast bedankt!
Jammer LanaWoef, maar ik kan me voorstellen dat je jezelf niet in de aanbieding hebt gegooid, voor een paar uurtjes. Met jouw ervaring komt er vast weer iets anders op je pad. Hebben ze nog wel even vriendelijk gedag gezegd? Geniet van je welverdiende rust en succes met de zoektocht naar ander werk!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur.
Ontslagbrief bij jouw TC inleverenquote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,
Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?
Alvast bedankt!
Top, bedankt!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ontslagbrief bij jouw TC inleveren
Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
De hele nacht hier regen gehad en nu miezert/regent het. Gisteren was het aardig koud maar droog
Dat word weer het regenpak tevoorschijn halen(overigens hoor ik steeds meer klachten over de niet waterdicht zijnde regenpakken. Allemaal lekkage op de stiknaad en dan vooral rond het kruis waarbij de lopende postbezorger eigenlijk amper tot geen last van zal hebben, maar de klachten komen allemaal vanuit de fietsende en scooterende -hoek.
En dat de klittenbandsluiting niet verder dicht kan. Voor de meeste pbz's, sluit het bij de polst/enkels totaal niet goed aan.
Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.
Ik ga de boel dit weekend even wassen met dat waterdicht-spul van HG. Ik ben benieuwd of het iets doet.
Bedankt voor het stappenplanquote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:21 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.
Was op laag/koudwas en volg beschrijving goed op. Ikzelf heb eerst een emmer water in de trommel gedaan(het water, niet de emmer), spul en kleding er bij en dan aanzetten(is ook weer afhankelijk welk spul je gebruikt).
Let wel dat een regenpak vaak van materiaal is gemaakt wat niets opneemt(alleen de naden en (gevoerde)binnenkant nemen iets op)). Waarschijnlijk is, als je de mogelijkheid hebt het regenpak uitte hangen, het beter om het regenpak in te sprayen met impregneerspray.
Wel vreemd dat je een ogenschijnlijk goed regenpak moet spoelen/wassen met spul om een nieuw! regenpak waterdicht te krijgen.
In mijn regenpak waren enkele naden al 'gescheurd' zodat alles naar/in de binnenvoering liep.
Ja met dat soort weer draag ik sowieso (werk)laarzen, want met lage of half hoge schoenen, loopt het water idd in je schoenen.
Al helemaal als je zit en de broekspijp(van de regenbroek en gewone broek) omhoog kruipt
Beter iets langere regenbroek en als je loopt, van die broeksklemmen onderop (als het klittenband niet(voldoende) sluit)) zodat je niet constant op je regenbroek loopt.
Als ik dit jaar weer met een KaUuTee regenpak zit, trek ik mijn motorbroek wel aan. Die is op zeker waterdicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |