abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150763668

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_150764264
Oeh, bijna salaris.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_150764276
Op een gammele fiets, wachtend op ¤17,50. :')
pi_150764325
Per kwartaal.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_150764970
En pas achteraf uitbetaald.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 18 maart 2015 @ 10:43:42 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150765979
Ik ga op weg naar het depot. Geniet van het weer en prettig loop gewenst ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_150766647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]
:D
pi_150774774
Krijg je verlofuren trouwens vooruit 'betaald'? Of moet je dat eerst opbouwen in het voorgaande jaar?
pi_150776195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:49 schreef Thomas-sama het volgende:
Krijg je verlofuren trouwens vooruit 'betaald'? Of moet je dat eerst opbouwen in het voorgaande jaar?
In 2015 krijg je vier weken (4x contracturen) wettelijk verlof. Die zijn al beschikbaar en kun je dus gerust inplannen. Dat is een soort voorschot.
Daarnaast kun je gebruik maken van uren die je nog over hebt van voorgaande jaren en/of uren die je opbouwt over eventuele meeruren.
pi_150776442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]
Genieten? Hiervan?

Dit is mijn uitzicht nu de mist is weggetrokken.
Ik heb de hele dag nog geen zon gezien en met 7 (op dit moment) graden en een stevige wind is het toch echt handschoenenweer. Wat een troosteloze boel. }:|
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:06:09 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150777397
Hier de hele 'loop', en nu nog, een lekkere temperatuurtje met een zonnetje erbij :)
pi_150777548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:39 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Genieten? Hiervan?
[ afbeelding ]
Dit is mijn uitzicht nu de mist is weggetrokken.
Ik heb de hele dag nog geen zon gezien en met 7 (op dit moment) graden en een stevige wind is het toch echt handschoenenweer. Wat een troosteloze boel. }:|
Wat een verschil! Ik fietste net in mijn t-shirt buiten en had het nog steeds best warm.
pi_150778452
Buienradar is weer eens optimistisch:

Het enige geloofwaardige is de gevoelstemperatuur. :P
Met een onveranderd uitzicht verwacht ik vandaag de zon niet meer te zien.
pi_150797506
Hier in t-shirt gewerkt vandaag, lekkere minimale 16 graden.
Dat is toch wel een heel verschil.
  donderdag 19 maart 2015 @ 08:32:04 #15
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150802464
Mogguh :)
Salarisstrook is binnen *O*
pi_150803507
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ga vandaag een poststuk verzenden (a4 enveloppe) en het is zeer belangrijk dat deze (goed) aankomt. Is aangetekend versturen aan te raden en is dit veiliger dan met de 'gewone' post of maakt het niet zoveel verschil? Ik heb deze vraag ook gesteld aan degene naar wie het poststuk heen moet maar hij zei dat ik het ook wel met de gewone post kon versturen want dat het altijd wel aankomt.
Wie niet gek is, is saai.
pi_150804755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:33 schreef Kersje88 het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ga vandaag een poststuk verzenden (a4 enveloppe) en het is zeer belangrijk dat deze (goed) aankomt. Is aangetekend versturen aan te raden en is dit veiliger dan met de 'gewone' post of maakt het niet zoveel verschil? Ik heb deze vraag ook gesteld aan degene naar wie het poststuk heen moet maar hij zei dat ik het ook wel met de gewone post kon versturen want dat het altijd wel aankomt.
Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.
  donderdag 19 maart 2015 @ 11:14:53 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_150805933
Vandaag de gemeeentegids hier, dus een 100% loop, ben benieuwd.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_150807259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is de inhoud kostbaar of breekbaar? Dan zou ik een wat betere verpakking gebruiken dan een A4 envelop.
Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.
Wie niet gek is, is saai.
pi_150808937
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:56 schreef Kersje88 het volgende:

[..]

Het zijn papieren, voor een hypotheekverstrekker. Zij willen graag de originelen hebben van een aantal documenten dus daarom moeten deze aankomen.
Je kunt het aangetekend doen, dan krijg je bij vermissing een schadevergoeding. De kans dat het via de normale post zoekraakt is niet zo groot, (ik geloof gemiddeld 0,2%), maar als er echt veel van afhangt dan zou ik het wel aangetekend doen, al is het maar voor je gemoedsrust.
pi_150813611
Heb ik dat formulier ingestuurd dat ik niet zo'n anw hiaatverzekering wil hebben, zie ik op mijn salarisstrook dat er 2 keer 15 euro is ingehouden voor die verzekering. Het zal ook eens een keer gewoon goed gaan... Ik vond het al belachelijk dat je actief iets moet ondernemen om niet met zo'n verzekering opgezadeld te zitten van 15 euro per maand, maar dan stuur je het formulier netjes in en doen ze er alsnog niks mee
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:53:16 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150815077
Middag :)
Wat was het vandaag slecht gesorteerd/voorbereid zeg }:|
En dan had ik ook nog een voorbereider die op nummervolgorde had voorbereid ipv 'autowijk-style' -O-

Wel melding van gedaan bij de TC :Y

Desondanks toch op dezelfde tijd klaar, maar wel met 5km meer op de teller :)
pi_150817801
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:14 schreef houdjemond het volgende:
Vandaag de gemeeentegids hier, dus een 100% loop, ben benieuwd.
Die zijn hier een aantal jaar geleden gelukkig afgeschaft. Ze zijn alleen nog verkrijgbaar bij het gemeentehuis.
Ooit een keer met ruim 100 kilo aan die krengen rondgefietst. Dat doe ik ook nooit van mijn leven meer. :P

Verder vandaag: ik heb de zon gezien. :o *O*
  vrijdag 20 maart 2015 @ 08:48:21 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150838494

bron:Fryske Akademy
pi_150838523
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 08:48 schreef Pietertje71 het volgende:
[ afbeelding ]
bron:Fryske Akademy
:|W
pi_150839380
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.
Tot die tijd even genieten van mijn welverdiende vrije dagen.

:W
pi_150839403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:09 schreef gelestipjes het volgende:
Heb ik dat formulier ingestuurd dat ik niet zo'n anw hiaatverzekering wil hebben, zie ik op mijn salarisstrook dat er 2 keer 15 euro is ingehouden voor die verzekering. Het zal ook eens een keer gewoon goed gaan... Ik vond het al belachelijk dat je actief iets moet ondernemen om niet met zo'n verzekering opgezadeld te zitten van 15 euro per maand, maar dan stuur je het formulier netjes in en doen ze er alsnog niks mee
Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.

Net ff gekeken en er is bij mij geen 15 euro afgehouden. ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 20-03-2015 09:42:04 ]
pi_150839424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:34 schreef LanaWoef het volgende:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur. Heb vijf jaar voor dit bedrijf mogen werken, maar nu wordt mijn contract niet verlengd (kan wel doorgaan voor een derde van mijn huidige contract, maar heb dit netjes afgewezen). Ik zal alle klanten gaan missen bij wie ik elke dag post mocht gaan afgeven/ophalen, maar ben wel toe aan iets nieuws. Volgende week maar eens binnenstappen bij een uitzendbureau om te kijken wat ik nu eigenlijk wil.

Toch altijd raar om afscheid te nemen van een bedrijf waar je enkele jaren hebt gewerkt.

Succes op de arbeidsmarkt :W
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:24:48 #29
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150841081
quote:

Helaas, maar een weloverwogen keuze.
Succes met de zoektocht naar een passende baan ^O^
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:25:44 #30
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150841114
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Goed dat je dit zegt.. ik ga het eens in de gaten houden.

Net ff gekeken en er is bij mij geen 15 euro afgehouden. ^O^
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:36:02 #31
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150847163
Tijdje terug dat een oudere mevrouw, waar ik dagelijks wel een kort gesprekje mee had, in mijn wijk is overleden.
Ik heb daar toen een kaartje in de bus gedaan.

Vandaag werd ik door, wat bleek een nicht van de overledene, een mevrouw aangehouden.
Ze konden het heel erg waarderen dat ik een kaartje in de bus had gedaan.
Ik, als postbode zijnde, werd zelfs genoemd tijdens de uitvaart-toespraak :o

Blijkbaar betekende ik voor deze mevrouw meer dan ik dacht en kon ze mijn humor en wederzijdse gespreksstof erg waarderen en keek ze altijd uit naar wanneer ik weer langskwam om de post te brengen en was ze zeer beteuterd als iemand anders mijn wijk deed :P
Volgens deze nicht, van de overleden mevrouw, was het haar dagelijks 5-minuten uitje en keek ze er elke dag weer naar uit.

Ik kreeg van blijdschap dat ik deze mevrouw toch nog ook al was het voor 5 minuten, een leuke dag heb kunnen bezorgen gewoon tranen in mijn ogen (Stupid ninja onion-cutters!) en mijn dag kan niet meer stuk ^O^

Deze mevrouw hoorde op een woensdag dat ze vergevorderde kanker had, is opgenomen en zaterdag weer naar huis gegaan waar zij diezelfde avond, zonder pijn, is overleden.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:47:44 #32
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_150847714
Hier voortaan geen tasnummers meer op de labels :')
pi_150850869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:47 schreef Zelva het volgende:
Hier voortaan geen tasnummers meer op de labels :')
Handig, dan kom je er pas tijdens het lopen achter als je een tas mist.
pi_150850881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Tijdje terug dat een oudere mevrouw, waar ik dagelijks wel een kort gesprekje mee had, in mijn wijk is overleden.
Ik heb daar toen een kaartje in de bus gedaan.

Vandaag werd ik door, wat bleek een nicht van de overledene, een mevrouw aangehouden.
Ze konden het heel erg waarderen dat ik een kaartje in de bus had gedaan.
Ik, als postbode zijnde, werd zelfs genoemd tijdens de uitvaart-toespraak :o

Blijkbaar betekende ik voor deze mevrouw meer dan ik dacht en kon ze mijn humor en wederzijdse gespreksstof erg waarderen en keek ze altijd uit naar wanneer ik weer langskwam om de post te brengen en was ze zeer beteuterd als iemand anders mijn wijk deed :P
Volgens deze nicht, van de overleden mevrouw, was het haar dagelijks 5-minuten uitje en keek ze er elke dag weer naar uit.

Ik kreeg van blijdschap dat ik deze mevrouw toch nog ook al was het voor 5 minuten, een leuke dag heb kunnen bezorgen gewoon tranen in mijn ogen (Stupid ninja onion-cutters!) en mijn dag kan niet meer stuk ^O^

Deze mevrouw hoorde op een woensdag dat ze vergevorderde kanker had, is opgenomen en zaterdag weer naar huis gegaan waar zij diezelfde avond, zonder pijn, is overleden.

Jij ouwe softie! :D
Dan heb je toch de juiste keuze gemaakt door dat kaartje te bezorgen.
Wellicht sta je in de volgende editie van Dichtbij. ;)
pi_150851286
Hallo,

Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?

Alvast bedankt! :)
pi_150851711
Hadden we het toch laatst weer over het niet op kunnen krijgen van verlof.... had ik dus een weekje verlof gevraagd en er bij gezet dat ik nog zo en zoveel uur op moet zien te maken. Krijg ik dus toch weer alleen de zaterdag verlof. Ja zo heeft het niet zoveel nut, dan kan ik net zo goed komen werken want dan komt er nog geld binnen 8)7
Heb dat ook aangevraagd toen ik een brief kreeg dat dat verlof op moet en dat dat mijn verantwoordelijkheid is, handig hoor :') zaterdagen vrij hebben ze liever ook niet, ze hebben er in januari ook al 1 afgewezen.

Edit: 1 mailtje naar de planner en ineens kan het maar zo gewoon, alles van vorig jaar is volgende week op *O*. Wel vaag dat ze niet gewoon meteen wat van die uren gebruikt hebben, want ik had de reden van aanvraag toch echt duidelijk erbij gezet :P wel is mijn eigen TC op dit moment op vakantie, misschien heeft dat er wat mee te maken :o

[ Bericht 29% gewijzigd door VixenFromHell op 20-03-2015 16:54:39 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:59:41 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150854817
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:28 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Jij ouwe softie! :D
Dan heb je toch de juiste keuze gemaakt door dat kaartje te bezorgen.
Wellicht sta je in de volgende editie van Dichtbij. ;)
Inderdaad een goede keuze. Ik waardeerde de positieve feedback :) Eigenlijk dacht ik te horen te krijgen dat het kaartje niet goed werd ontvangen ;)

In dichtbij hoef ik niet te staan ;)
pi_150855282
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,

Ik heb besloten te stoppen bij de post. Ik moet dus schriftelijk m'n contract laten verbreken. Enig idee waar ik naartoe moet mailen/schrijven? Gewoon de TC of iemand anders?

Stop je ook bij de Efteling? :'( :'(
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_150856692
quote:
Vandaag mijn laatste dag bij PostNL als chauffeur.

Jammer LanaWoef, maar ik kan me voorstellen dat je jezelf niet in de aanbieding hebt gegooid, voor een paar uurtjes. Met jouw ervaring komt er vast weer iets anders op je pad. Hebben ze nog wel even vriendelijk gedag gezegd? Geniet van je welverdiende rust en succes met de zoektocht naar ander werk!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 maart 2015 @ 19:36:25 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150858095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Hallo,

Ontslagbrief bij jouw TC inleveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_150859573
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ontslagbrief bij jouw TC inleveren
Top, bedankt!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:16:41 #42
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150875488

De hele nacht hier regen gehad en nu miezert/regent het. Gisteren was het aardig koud maar droog :)

Dat word weer het regenpak tevoorschijn halen(overigens hoor ik steeds meer klachten over de niet waterdicht zijnde regenpakken. Allemaal lekkage op de stiknaad en dan vooral rond het kruis waarbij de lopende postbezorger eigenlijk amper tot geen last van zal hebben, maar de klachten komen allemaal vanuit de fietsende en scooterende -hoek.
En dat de klittenbandsluiting niet verder dicht kan. Voor de meeste pbz's, sluit het bij de polst/enkels totaal niet goed aan.
pi_150875898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:16 schreef Pietertje71 het volgende:

De hele nacht hier regen gehad en nu miezert/regent het. Gisteren was het aardig koud maar droog :)

Dat word weer het regenpak tevoorschijn halen(overigens hoor ik steeds meer klachten over de niet waterdicht zijnde regenpakken. Allemaal lekkage op de stiknaad en dan vooral rond het kruis waarbij de lopende postbezorger eigenlijk amper tot geen last van zal hebben, maar de klachten komen allemaal vanuit de fietsende en scooterende -hoek.
En dat de klittenbandsluiting niet verder dicht kan. Voor de meeste pbz's, sluit het bij de polst/enkels totaal niet goed aan.
Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.
Ik ga de boel dit weekend even wassen met dat waterdicht-spul van HG. Ik ben benieuwd of het iets doet.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 09:21:36 #44
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150876207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:46 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Mijn regenpak lekt voornamelijk bij mijn onderarmen, schouders en knieën. Water gaat dwars door het materiaal heen. Verder lopen mijn schoenen altijd vol door die flapjes onderaan.
Ik ga de boel dit weekend even wassen met dat waterdicht-spul van HG. Ik ben benieuwd of het iets doet.
Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.
Was op laag/koudwas en volg beschrijving goed op. Ikzelf heb eerst een emmer water in de trommel gedaan(het water, niet de emmer :P ), spul en kleding er bij en dan aanzetten(is ook weer afhankelijk welk spul je gebruikt).
Let wel dat een regenpak vaak van materiaal is gemaakt wat niets opneemt(alleen de naden en (gevoerde)binnenkant nemen iets op)). Waarschijnlijk is, als je de mogelijkheid hebt het regenpak uitte hangen, het beter om het regenpak in te sprayen met impregneerspray.

Wel vreemd dat je een ogenschijnlijk goed regenpak moet spoelen/wassen met spul om een nieuw! regenpak waterdicht te krijgen.
In mijn regenpak waren enkele naden al 'gescheurd' zodat alles naar/in de binnenvoering liep.
Ja met dat soort weer draag ik sowieso (werk)laarzen, want met lage of half hoge schoenen, loopt het water idd in je schoenen.
Al helemaal als je zit en de broekspijp(van de regenbroek en gewone broek) omhoog kruipt ;)
Beter iets langere regenbroek en als je loopt, van die broeksklemmen onderop (als het klittenband niet(voldoende) sluit)) zodat je niet constant op je regenbroek loopt.

Als ik dit jaar weer met een KaUuTee regenpak zit, trek ik mijn motorbroek wel aan. Die is op zeker waterdicht.
pi_150883636
Rustig dagje vandaag, zowel qua post als hah. Ik miste de gebruikelijke Karweifolder. Overigens vernam ik in de wandelgangen dat Gamma en Karwei naar VSP gaan. Enerzijds jammer, want dan gaat er natuurlijk weer tijd van de wijken af, anderzijds fijn, want ik heb altijd het idee gehad dat de extra tijd die je voor het hah krijgt (5 a 15 min. per wijk) niet in verhouding staat tot de extra tijd die ermee is gemoeid. Niet in de laatste plaats omdat de extra hah-tijd in principe altijd evenveel is, of je nu alleen 1 klein c1000-foldertje hebt, of 4 propvolle grijze tassen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:57:30 #46
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150883864
Hier de 2de lading van deze week aan Engelbert Srauss bonken ;)
Verder alle boeren hun maandblad dus veel dikke bundels die soms op de vreemde plaatsen (met een andere 'loop') waren gesplitst }:|

De nieuwe chauffeur was ook nog eens 3/4 uur te laat. Gene probleem hoor iedereen moet het leren ook al blijft ie zeggend at ie al tig jaar ervaring heeft en maar bleef door ouwebetten :O
Samen met mijn collega iets van gezegd en de chauffeur is vertrokken naar het volgende depot die al tot frustratie van deze chauffeur al had gebeld waar die bleef :Z

Verder droog met een flinke woei>
Wel, ondanks een later beging, een prima werkdagje gehad ^O^
pi_150883875
De karwei ging toch weer naar de dinsdag? Meende althans zo'n mededeling gelezen te hebben laatst, iets met dat je er niet meer tijd voor krijgt omdat het niet voor meer tassen zorgt omdat er nog wel ruimte is in de tassen huis aan huis die je nu al hebt op de dinsdag. Heel knap natuurlijk dat ze blijkbaar voor iedere wijk in iedere tas altijd zoveel ruimte over hebben gelaten dat er blijkbaar nog precies een stapel karwei folders bij in past
pi_150896770
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:21 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Hier heeft het niet met mijn vorig regenpak niet geholpen. TIP: Zorg dat je een schoon regenpak hebt(voorwassen?) anders hecht het waterdicht-spul niet goed.
Was op laag/koudwas en volg beschrijving goed op. Ikzelf heb eerst een emmer water in de trommel gedaan(het water, niet de emmer :P ), spul en kleding er bij en dan aanzetten(is ook weer afhankelijk welk spul je gebruikt).
Let wel dat een regenpak vaak van materiaal is gemaakt wat niets opneemt(alleen de naden en (gevoerde)binnenkant nemen iets op)). Waarschijnlijk is, als je de mogelijkheid hebt het regenpak uitte hangen, het beter om het regenpak in te sprayen met impregneerspray.

Wel vreemd dat je een ogenschijnlijk goed regenpak moet spoelen/wassen met spul om een nieuw! regenpak waterdicht te krijgen.
In mijn regenpak waren enkele naden al 'gescheurd' zodat alles naar/in de binnenvoering liep.
Ja met dat soort weer draag ik sowieso (werk)laarzen, want met lage of half hoge schoenen, loopt het water idd in je schoenen.
Al helemaal als je zit en de broekspijp(van de regenbroek en gewone broek) omhoog kruipt ;)
Beter iets langere regenbroek en als je loopt, van die broeksklemmen onderop (als het klittenband niet(voldoende) sluit)) zodat je niet constant op je regenbroek loopt.

Als ik dit jaar weer met een KaUuTee regenpak zit, trek ik mijn motorbroek wel aan. Die is op zeker waterdicht.
Bedankt voor het stappenplan :P
Ik heb nu voor de nacht de boel in de week gezet. Ik doe het gewoon allemaal op de hand in de hoop dat ik daarmee de beste resultaten zal behalen.
Er wordt ook aangeraden om de behandelde stukken te strijken voordat ze volledig droog zijn. Ik ben alleen bang dat dat regenpak dan zal smelten. :o
  zondag 22 maart 2015 @ 06:20:21 #49
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_150903648
Met de hand is prima ivm inweken.
Ik heb, voor dat ik aan de ronde begon, alle naden van het regenpak en van de buitenjas in de impregneer gezet.

Wat ik deed met de motorkledij is wassen, drogen en met een spuitbus impregneren(arbeidsintensiever dan wassen).
Dat wassen met impregneerspul heeft bij mij nooit echt geholpen of ik deed het niet goed :P
Ik heb de PostNL nu ook met een spuitbus geïmpregneerd. Dat heeft meer geholpen dan deze te wassen met zuks spul.
Impregneerspray van de Action overigens.

Het ligt er ook aan of je een ademend of dicht regenpak hebt.
Dat strijken is wellicht om de naden dicht te maken(waterafstotend), maar wellicht is dit meer voor een gore-tex pak(ook daar zijn de meningen over verdeeld), maar je zou het kunnen doen door eerst een natte theedoek op het regenpak te leggen en dan daar overheen strijken. Kijk gewoon even naar het labeltje in het regenpak :) Want je zou het ook (even) in de droger kunnen doen.

Hoe dan ook, altijd je regenpak uithangen als je terug van een natte ronde komt.

Wat een gedoe om een parttime baan toch nog droog te behouden :P
pi_150903998
Even over de anw hiaat verzekering en de procedure daarvan
Dat kan juridisch toch niet kloppen ? :')
"Oh je hebt niet gereageerd, nou dan schrijven we gewoon maandelijks 15 euro af."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')