Dat heeft niet genoeg indruk gemaakt om het te onthouden in ieder geval.quote:En Hemelvaart is idd gewoon altijd vrij
Het is niet zo dat ik er vanuit ga dat het geen probleem is omdat het voor mij geen probleem is., en het gaat er ook niet om of ik het zelf geldverspilling vind. Het lijkt me vrij objectief bepaalbaar dat het geldverspilling is om een extra werkdag in het leven te roepen, en dat allemaal vanwege wat folders of vanwege een paar bezorgers die op woensdag minder tijd hebben. Dat heeft verder weinig te maken met wat ik er zelf van vind. Ik zie geen punt van discussie omdat er weinig te discussieren valt. De folders moeten mee, maandag is simpelweg geen optie, en de klant bepaalt, blijkbaar willen die niet dat de bezorging plaatsvindt op de zaterdag ervoor, dat is hun goed recht.quote:Op woensdag 8 april 2015 06:01 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het wel een discussie waard want de één kan/wil wel of heeft er moeite mee en de andere niet. Maar dan komt verder kijken dan je neus lang is en communicatie om de hoek kijken.
Dit soort discussies komen geregeld voor. Ook binnen PostNL. Dat het voor de één oninteressant(er) is dan voor de andere is ten tweede.
Jij gaat er van uit dat het geen probleem is, omdat het voor jou niets uitmaakt en geldverspilling is.
Ik lees hier wel meer dingen ( en hoor nog wel eens wat) wat voor de één niets uitmaakt en voor de ander wel.
Ik vind het allemaal een discussie of iig een aandachtspuntje waard. Ook al zou het mij (op dat moment) weinig aan gaan.
En in discussie ga je de voors en tegens na.
Het gaat er niet om of ik het wil, maar het was gewoon een balletje opgooien.
Een eigen, binnenkort weer te verwachten (!3 april) betrokkenheids-monitor
Nogmaals: ik heb er zelf geen problemen mee, maar ik merk dat sommige medewerkers dit wel hebben ivm de langere loop/werktijd icm HAH op die dag.
Maar dan word er aangegeven niet op de maandag te willen werken, maar ook geen langere tijd te willen lopen maar ook geen vrij te willen nemen.... ehm....tsja wat wil je dan?
[..]
Das de 'dalknop' die de TC kan gebruiken om standaard te minnen als er weinig post verwacht wordt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:01 schreef zombo het volgende:
[..]
Nou, ik heb niet geplust of gemind vandaag (de ene wijk liep ik langer, de andere korter). Maar nu zie ik dus dat er achteraf nog 2 en 3 minuten van de vastgestelde normtijden is afgehaald - aan het eind van de dag, als geen hond er meer naar kijkt. Gaat echt maar om een paar minuten, maar de manier waarop vind ik wel lijken op (kruimel)diefstal.
Maar blijkbaar ook 's avonds (achteraf) nog kan indrukken als de buit is tegengevallen?quote:Op woensdag 8 april 2015 15:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Das de 'dalknop' die de TC kan gebruiken om standaard te minnen als er weinig post verwacht wordt.
Das wel raar ja.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:50 schreef zombo het volgende:
[..]
Maar blijkbaar ook 's avonds (achteraf) nog kan indrukken als de buit is tegengevallen?
(als iedereen al is uitgegaan van de basistijd die er stond.)
Ligt eraan, we hebben hier een wijk die uit niet meer bestaat dan twee flats dicht bij het depot. Heb er nog nooit langer dan 13 minuten over gedaan.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb er nu ook 3 op de daldagen, maar met HAH red je dat natuurlijk nooit.
Heel herkenbaar. Wij hebben zelfs een straat waarbij alle nummer bij 1 wijk horen, behalve het stukje 150-180. De bezorger van de ene wijk loopt er langs (want loopt de huizen aan de overkant die oneven zijn) en kan zo dus geen rondje lopen, terwijl de bezorger van de andere wijk een eind moet omfietsen om er te komen...quote:Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh echt? Heeft dat een eigen postcode dan of zo, dat het niet ergens anders bij in zit? Hier moet nu wel echt heel kinderachtig alles op postcode. Dus een flat die veel dichter bij wijk A staat, maar postcode B heeft moet bij wijk B, ondanks dat diegene dan helemaal om moet fietsen. Hier is dat bijvoorbeeld ook zo bij een wijk die met een kar is. Die bezorger moet nu na het wegbrengen van de kar die flat nog op de fiets doenen de bezorger van die andere wijk loopt er langs.
ja, maar dan moest je in de sortering de kennis hebben van de wijken en juist die kennis verdwijnt meer en meer. Daarom moet alles zo simpel mogelijk, zodat ze iedereen in de VOS kunnen zetten.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Mooie is dat het met georoute ineens wel allemaal gecombineerd kon worden en nu niet meer
hier wisselen ze alle lockerscodes op dezelfde dag in de hele stad (ik loop vanaf 7 depots)quote:Op woensdag 8 april 2015 16:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Zonde dat dat allemaal zo moet en dat al die kennis verdwijnt.
Mag je de post niet uitwisselen nee? Ik heb wel eens de post van die flat overgenomen van mijn collega zodat zij er niet speciaal meer langs hoefde. Als ik dan een foutje maak krijgt zij natuurlijk wel op de kop. Maar hier willen we zulke dingen nog wel eens voor elkaar doen
wel flauw zeg als dat al niet eens meer mag.
Kreeg zojuist ook een SMS dat de code van het depot in mijn team gewijzigd is. Loopt nu via Mijn Werk, sinds april geloof ik. Alleen loop ik bij 3 depots, maar ik ga er vanuit dat ze allemaal gewijzigd zijn (depot van 'mijn' team ben ik al weken niet meer geweest). In Mijn Werk stond trouwens dat het vorige week zou gebeuren
quote:Op woensdag 8 april 2015 17:06 schreef superkimmi het volgende:
[..]
hier wisselen ze alle lockerscodes op dezelfde dag in de hele stad (ik loop vanaf 7 depots)
Die kennis is idd jammer genoeg helemaal weg. Op het moment dat we nog een team had wad het zelfde gebied sorteerde als uitvoerde waren er vrij weinig fouten in de VOS. Hoewel er bijzonder veel uitzonderingen waren. Tegenwoordig heb ik dusdanig veel verkeerde post dat ik een complete blauwe bak kan vullen.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar dan moest je in de sortering de kennis hebben van de wijken en juist die kennis verdwijnt meer en meer. Daarom moet alles zo simpel mogelijk, zodat ze iedereen in de VOS kunnen zetten.
Op dit moment is het zo dat je alleen voor de buitengebieden nog wat kennis moet hebben, al staan daar de straten ook op de wijkkaart aangegeven. Door een uitzonderingen te kennen kun je echter sneller werken. Helaas heb ik het slechts enkele malen mogen doen. Hoewel het aanpoten is, is het wel leuk werk
Nee dat probeer ik niet meer idd. Toen ik nog 2 vaste depots had onthield ik die wel, maar tegenwoordig is het elke week iets anders.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:08 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]Hier denk ik ook wel idd. Allemaal maar weer in de telefoon zetten, heb ik nog mazzel met mijn 3 depots. 7 ga je echt niet onthouden zeker?
Daar heeft het mee te maken ja, die flats zijn alles wat in de postcode xxxx Bx zit.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh echt? Heeft dat een eigen postcode dan of zo, dat het niet ergens anders bij in zit? Hier moet nu wel echt heel kinderachtig alles op postcode.
Lijkt me onmogelijk.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:05 schreef zombo het volgende:
Er is hier ook een straatje dat geen postcode lijkt te hebben, hoe zou dat dan zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |