abonnement Unibet Coolblue
pi_147156036
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 18:25 schreef NieuweNier het volgende:
In het dagelijks leven pil je ze er zo uit. Van die blanke, lang harige, metal autisten. Of tokkies te simpel om een goede baan te krijgen om het te kunnen betalen.
Je pilt ze eruit? WTF.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  zondag 30 november 2014 @ 18:53:53 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147156149
quote:
5s.gif Op zondag 30 november 2014 18:50 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Je pilt ze eruit? WTF.
Dat noemen we een tikfout. De L zit nu eenmaal naast de K.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147156169
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat noemen we een tikfout. De L zit nu eenmaal naast de K.
Kijk, dat verklaart een hoop. Desalniettemin, niettegenstaande.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 december 2014 @ 11:54:48 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147178811
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:46 schreef Iemand het volgende:
Chipknip is ook door de neus geboord. Niemand zat daar op te wachten en het is dan ook een faalproject.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147230683
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 13:13 schreef iemand het volgende:

[..]

Dit.

Mocht je toch willen afwassen, kook dan afwasmiddel dat minder belastend is voor het milieu. Bijna net zo duur als gewoon huismerk, en maakt net zo goed schoon. :Y
Moet je afwasmiddel koken :?
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 2 december 2014 @ 23:39:01 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147234990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Moet je afwasmiddel koken :?
En ook dit is een tikfout...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Spellchecker woensdag 3 december 2014 @ 12:34:39 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_147244569
quote:
Ik ben blij dat de politie dit goed uitzoekt, in plaats van kwakeloos de verklaring van de 61 jarige man te geloven.
pi_147247287
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:18 schreef iemand het volgende:

[..]

Onder andere. Maar dat is hetzelfde als je nagels veilen met een schuurmachine.
Zou het nog wat opleveren? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_147266708
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:39 schreef iemand het volgende:
Ja, de succesverhalen zijn saai. Net als dat tv-programma 'ik verrek'. Die gasten screenen ze uitgebreid en als het plannetje 3 keer kut is dan komen ze met de camera.
Waarschijnlijk een typfout, maar toch leuk :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147298959
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Alles wat bij 'de' hoort, eindigt ook op -e. Dus je kan zeggen: de boom, deze boom, die boom, elke boom, iedere boom, onze boom, welke boom. Aangezien 'hij' niet op -e eindigt, hoort 'hij' niet bij 'de' en dus ook niet bij 'die'. Je kan dus niet met 'die' naar 'hij' verwijzen.

Ik heb geen idee of dat rijtje ook echt een naam heeft, ik onthoud het gewoon als het rijtje dat op 'e' eindigt :P

En foutief naar 'hij' verwijzen met 'die' doe je dus omdat 'die' niet veel anders klinkt als 'tie' (eigenlijk -t ie). En die -t komt dus van stam+t omdat het over 'hij' gaat.
Het is toch ongelooflijk!
Of hij is aan het stangen!

Dat is een moderator in een taaltopic!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 december 2014 @ 02:12:10 #61
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147299331
Serieus, wat de fuck snap je er niet aan?
En dan niet willen/kunnen uitleggen wat er niet aan klopt :')
Even voor de duidelijkheid: het gaat niet over de bijvoeglijke of zelfstandige naamwoorden die erna komen
  vrijdag 5 december 2014 @ 06:21:33 #62
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_147299683
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 02:12 schreef hugecooll het volgende:
Serieus, wat de fuck snap je er niet aan?
En dan niet willen/kunnen uitleggen wat er niet aan klopt :')
Even voor de duidelijkheid: het gaat niet over de bijvoeglijke of zelfstandige naamwoorden die erna komen
Geef eens wat achtergrond dan. Want dat verhaal wat hij citeert is redelijk loeiende nonsens op het einde...

"Hij, die zonder zonden is, werpe de eerste steen."
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_147300763
Volgens mij snap ik wel wat hugecooll bedoelt, en het lijkt ook wel te werken, maar alleen als ezelsbruggetje, niet als regel. Wel een wat bijzonder ezelsbruggetje, want het is een nogal diverse groep woorden die hij aanhaalt: aanwijzende, persoonlijke en onbepaalde voornaamwoorden. Geen idee. Het klopt in elk geval niet, want je kunt prima zeggen: "Ken je Henk?" "Ja, die heb ik vorige week nog gezien."

Het lijkt meer te gaan om een gereduceerde variant van 'hij'. Die luidt 'ie', maar kan in spreektaal inderdaad makkelijk verward worden met 'die' (dat ben ik wel met hugecooll eens). En hier op FOK! zie je dat 'die' inderdaad weleens op een wonderlijke manier gebruikt worden, maar dat zit hem denk ik dan meer in het feit dat de gereduceerde variant dan op een vreemde manier gebruikt wordt.
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:02:37 #64
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147302740
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 06:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geef eens wat achtergrond dan. Want dat verhaal wat hij citeert is redelijk loeiende nonsens op het einde...

"Hij, die zonder zonden is, werpe de eerste steen."
Hij had geen flauw idee waarom iemand 'die' in plaats van 'hij' zou gebruiken. Of eigenlijk in plaats van 'ie'. Dus in dat laatste stukje legde ik uit dat het vrijwel hetzelfde klinkt.
En als je geen flauw idee hebt waarom iets wel of niet zou mogen, dan kijk je naar waarom het wél zou kunnen. Vandaar het eerste stukje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:09 schreef Bleie het volgende:
Volgens mij snap ik wel wat hugecooll bedoelt, en het lijkt ook wel te werken, maar alleen als ezelsbruggetje, niet als regel. Wel een wat bijzonder ezelsbruggetje, want het is een nogal diverse groep woorden die hij aanhaalt: aanwijzende, persoonlijke en onbepaalde voornaamwoorden. Geen idee. Het klopt in elk geval niet, want je kunt prima zeggen: "Ken je Henk?" "Ja, die heb ik vorige week nog gezien."
Het gaat over voornaamwoorden en je zegt dat het 'in elk geval' niet klopt omdat zelfstandig naamwoord :? Het is om even snel te checken of het voornaamwoord dat iemand gebruikt klopt. En bezittelijke voornaamwoorden tellen niet mee :P

[ Bericht 3% gewijzigd door hugecooll op 05-12-2014 13:39:38 ]
pi_147304801
* spijkerbroek duwt het zwikkie naar de SC.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:40:40 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147304923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:36 schreef spijkerbroek het volgende:
* spijkerbroek duwt het zwikkie naar de SC.
De SC van TTK? Wat moeten die ermee?
The love you take is equal to the love you make.
pi_147304951
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De SC van TTK? Wat moeten die ermee?
Geen idee, maar dan kan er hier weer ontopic gepost worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147305130
Kees toch. :D _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 december 2014 @ 13:31:32 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147306126
In een topic over een Roemeense tennisster die mishandeld is door haar vader:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:24 schreef Iemand het volgende:
Dit gebeurt wel vaker in de Arabische culturen, het verschil is dat er nu media bij betrokken is.
Geen taalfout, maar wel :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147325261
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:51 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

http://personanongrata.nl(...)eer-kutdocumentaire/

Exact mijn gedachten bij / na het bekijken van dit docugedrocht.
Sesamstraat toen nog een enorme impact op haar wereldbeeld. Een wereldbeeld dat al verwrongen was door een wrede marxistische sprookjes vernietigende vader.

Verder niet zo interessant, die post. Of het verhaal er in.
Maar ik haal uit het verhaal er in het vette citaat.
Op hoe veel verschillende manieren valt dit citaat uit te leggen? Aannemende dat de schrijver komma's en spaties slordig gebruikt.
Een wrede vader die marxistische sprookjes vernietigt?
Een vader die wrede, marxistische sprookjes vernietigt?
Een vader die wrede, marxistische vader die sprookjes vernietigt?

Inderdaad: dat had schrijver i.p.v. schijver moeten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kees22 op 06-12-2014 01:22:08 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147325378
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:02 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hij had geen flauw idee waarom iemand 'die' in plaats van 'hij' zou gebruiken. Of eigenlijk in plaats van 'ie'. Dus in dat laatste stukje legde ik uit dat het vrijwel hetzelfde klinkt.
En als je geen flauw idee hebt waarom iets wel of niet zou mogen, dan kijk je naar waarom het wél zou kunnen. Vandaar het eerste stukje.
Ja, naar en na klinken ook bijna hetzelfde, zeker als je het spraakgebrek van de wegvallende eind-r hebt. En reden en rede klinken ook bijna hetzelfde.
En nieuwsgierig en nieuwschierig.
En als je je afvraagt waarom iets wel of niet kan (zoals mij door buitenlanders wel eens gevraagd wordt) ga je inderdaad na, hoe woorden gebruikt worden. In echt taalgebruik, niet in geklets op internet door minderbegaafden/mindergeschoolden/minkukels.

Edit: overigens snap ik het gebruik van ie i.p.v. hij dan weer wel. Dat is ook een tijdje in de mode geweest bij schrijvers. En is inderdaad wijd verbreide spreektaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kees22 op 06-12-2014 01:20:15 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147325405
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:31 schreef Rewimo het volgende:
In een topic over een Roemeense tennisster die mishandeld is door haar vader:

[..]

Geen taalfout, maar wel :')
media ...... is. is wel degelijk ook een taalfout. Maar dat verbaast mij dan weer niks na zo'n aardrijkskundige misser.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147325431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Geen idee, maar dan kan er hier weer ontopic gepost worden.
Nou ja, de onzin die er gepost wordt over taal is een soort zelfbevestiging van het topic.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 6 december 2014 @ 01:18:38 #74
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_147325465
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, naar en na klinken ook bijna hetzelfde, zeker als je het spraakgebrek van de wegvallende eind-r hebt. En reden en rede klinken ook bijna hetzelfde.
En nieuwsgierig en nieuwschierig.
En als je je afvraagt waarom iets wel of niet kan (zoals mij door buitenlanders wel eens gevraagd wordt) ga je inderdaad na, hoe woorden gebruikt worden. In echt taalgebruik, niet in geklets op internet door minderbegaafden/mindergeschoolden/minkukels.
Ik vind het wel een beetje jammer dat je je op deze manier gedraagt als je eerst letterlijk dit vraagt:
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:00 schreef Kees22 het volgende:
Maar over het gebruik van "die" in plaats van "hij" was er in het genoemde topic een vraag. Een vraag die ik zelf ook al een tijdje had: waar komt dat gebruik vandaan?

Daar krijg je netjes antwoord op: ze klinken namelijk vrijwel hetzelfde.
En daarna voel je blijkbaar de behoefte om anderen minderbegaafden/mindergeschoolden/minkukels te noemen.

Ik vind je misplaatste arrogantie sowieso vrij storend. Haal je zelf even de fouten uit onderstaande post?
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sesamstraat toen nog een enorme impact op haar wereldbeeld. Een wereldbeeld dat al verwrongen was door een wrede marxistische sprookjes vernietigende vader.

Verder niet zo interessant, die post. Of het verhaal er in.
Maar ik haal uit het verhaal er in het vette citaat.
Op hoe veel verschillende manieren valt dit citaat uit te leggen? Aannemende dat de schijver komma's en spaties slordig gebruikt.
Een wrede vader die marxistische sprookjes vernietigt?
Een vader die wrede, marxistische sprookjes vernietigt?
Een vader die wrede, marxistische vader die sprookjes vernietigt?
pi_147325604
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 12:07 schreef SuperFood het volgende:
KLB / Ik ga een tijd lang afscheid nemen van FoK

Ik dacht zelf zo, er mist het woordje "voor". Maar misschien mag dit ook en is het enkel op meerdere manieren te interpreteren?
misten: er hangt mist.
missen: constateren dat er iets ontbreekt.

Niet origineel in het algemeen, maar wel in een topic over taalfouten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')