quote:
Zo Zwart Als Roet
Een uitvoerige recensie en analyse van de ‘documentaire’ Zo Zwart Als Roet’
Het nieuwste propaganda werkje van Sunny Bergman, u weet wel die eveneens een documentaire maakte over ‘designer kutjes’ en sindsdien bij mij door het leven gaat als Wit Sneetje als variant op het sprookje Sneeuwwitje, ging gisteren in première. Deze keer stak ze ziel, zaligheid en een hele berg subsidie in het framen van blanke autochtone Nederlanders als zijnde heimelijke dan wel openlijke racisten. Want het zwartmaken van blanken is geen probleem!
Heeft u de uitzending gemist dan kunt u deze hier terugkijken
Al in de eerste twee minuten werd ons duidelijk waar het mis ging in het denken van Wit Sneetje. Ze bleek hevig geïndoctrineerd te zijn door haar fel marxistische vader die ook 35 jaar geleden al een hekel aan Sinterklaas en Zwarte Piet had om dat dit volgens hem, op haar vraag als klein kind ‘hoe Zwarte Piet nou door de verwarmingsbuis kan’, haar inprenten dat Sinterklaas een grote leugen en ‘groot kapitalistisch feest om het consumentisme te bevorderen’ was.
Kennelijk was vader Bergman, gezien het feit dat hij in het socialistische sprookje geloofde, niet heel consequent voor wat betreft het verwerpen van leugens en sprookjes. Of hij moet er natuurlijk een genoegen in gehad hebben om het magische denkwereldje van kleine kindertjes kapot te maken en te vervangen voor het volwassen magische denken.
Vervolgens laat Wit Sneetje zien dat het indoctrineren van andere kindertjes met politiek correcte en linkse zogenaamde ‘anti-racisme’ propaganda via bijvoorbeeld Sesamstaat al halverwege de jaren tachtig is begonnen. Ze zal rond die tijd toch al 14 jaar geweest zijn. Maar kennelijk had Sesamstraat toen nog een enorme impact op haar wereldbeeld. Een wereldbeeld dat al verwrongen was door een wrede marxistische sprookjes vernietigende vader.
Zoals al vaker gunnen sommige ouders hun eigen kinderen niet wat ze zelf niet hebben gehad. Dus besloot Wit Sneetje ook haar kinderen te beroven van hun magische denken en hun denken te vervuilen met marxistische propaganda.
Vervolgens mogen wij er getuigen van zijn dat Wit Sneetje haar ‘white guilt’ en geloofsovertuiging via de beproefde methode van ‘emotionele chantage’ opdringt aan haar buren die het volstrekt onschuldige Sinterklaasfeest door buurvrouw Wit Sneetje ook niet meer los kunnen zien van de idiote ‘racisme’ claims die Wit Sneetje propagandeert.
En dan zijn we de eerste 6 minuten van dit bijna 56 minuten durende enge docu-sprookje nog niet eens gepasseerd!
Tot die tijd was dit docu-sprookje vooral een ego-document van de belevingswereld van Wit Sneetje. Tot volksmenner en race baiter voor een beter inkomen Quinsy Gario voorbij komt zetten. En dan zien we dat het ego-document langzaam maar zeker de richting opgaat van pure suggestieve en leugenachtige propaganda. Bijvoorbeeld door te suggereren dat Gario vanwege sec en alleen zijn kledingkeuze gearresteerd werd tijdens een Sinterklaas intocht. Dat Gario daar met een aantal van zijn vriendjes was met het doel te demonstreren zult u van Wit Sneetje niet vernemen!
Vervolgens springt Wit Sneetje naar het gebeuren waarin Gario en zijn kameraden pogingen onderneemt om de Sinterklaas intocht in Amsterdam te laten verbieden. Waarbij Wit Sneetje aangeeft spontaan te hebben besloten om ook aan deze waanzin ‘het is een racistisch fenomeen’ mee te gaan doen. Wit Sneetje wilde namelijk graag aan de wereld laten zien dat ze verpletterend politiek correct in orde en DWDD waardig is onder het mom van ‘haar kinderen niet te willen confronteren met karikaturale stereotypes’. En als haar kindertjes het niet mogen dan uw kindertjes ook niet! En ook heel belangrijk! ‘Zwarte Piet is een karikatuur van zwarte mensen als altijd jolig vrolijk en olijk!’. En iedereen weet dat dit beeld inderdaad niet klopt met de werkelijkheid. Zwarte mensen zijn namelijk heel erg grimmig en boos, toch?
Vervolgens gaat het docu-drama weer enkele minuten lang over Wit Sneetje zelf. Dus we worden een beetje heen en weer geslingerd tussen een ego-document waarin de hele wereld om de mening van Wit Sneetje draait en pure propaganda die eveneens ten doel heeft om het wereldbeeld van Wit Sneetje tot heilig en de norm te verklaren. Dat ze daarbij ten lange leste de zegening van haar norse vader en haar stiefmoeder krijgt onderstreept dit sprookje nog eens. Want wie kan dit nou verzinnen? Een norse vader die haar niet als kind ziet staan en zelfs een bozige stiefmoeder!
Poeh… we zijn de 10 minuten nog niet voorbij! We hebben nog ruim 45 minuten te gaan. Wat verzint Wit Sneetje nu?
Ah juist ja… We gaan nog eens de ‘slachtofferrol’ van de gepigmenteerde mens extra belichten. En wie anders dan de zwarte prins Gario op het zich vergalloperende witte paard Sunny zelf kan beter dienen als het ultieme voorbeeld! Want kijk nou toch eens die nare reacties van die vuige blanke racisten! Of natuurlijk jongens en meisjes van de AFA die zich graag voordoen als vuige blanke racisten. Want dat ‘activistische’ fenomeen kennen wij inmiddels ook al heel goed.
In het fragment dat volgt blijkt dat psychopaat Gario niet alleen een weinig begenadigde ‘kunstenaar’ te zijn maar ook een waardeloze amateur psycholoog. Hij heeft hij het nog net niet over aardstralen en meer van dit ‘interessants’ om de weerstand van het Nederlandse blanke autochtone volk te duiden. Terwijl het toch heel eenvoudig te verklaren is!
Vervolgens werden de jongens van de Pietitie Facebook pagina bevraagd. En die stellen naast een hele hoop gehakkel een interessante vraag. Een vraag die neerkomt op ‘is Zwarte Piet eigenlijk wel zo’n negatief stereotype?‘.
Vervolgens zien wij Wit Sneetje, nu in de hoedanigheid van Zwarte Piet, opduiken in Londen. Want zo stelt Wit Sneetje ‘het oordeel van mensen wordt vaak vertroebeld door jeugdherinneringen’. Maar dat gaat toch ook op voor het omgekeerde? Zeker in het land waar het politiek correctisme het normale denken al ruimschoots heeft verdrongen en het quoten van Churchill anno 2014 al als racistisch opgevat wordt. Als je totaal niet bekend bent met het fenomeen Sinterklaas, en dus ook niet met Zwarte Piet, dan vertroebeld dit jouw mening waarschijnlijk nog veel meer dan andersom! En dan kun je in Sinterklaas, maar ook Zwarte Piet, hele andere dingen zien dan hen die opgroeide met deze traditie. En dat vernemen wij dan ook als Wit Sneetje op haar beste Engels het fenomeen Zwarte Piet poogt te verklaren. ‘I don’t get it!’. En dan zien wij ook een Afrikaanse meneer die volkomen terecht benadrukt dat Zwarte Piet helemaal niet op hem lijkt. ‘Look at the lips!’ waarna hij de conclusie trekt dat zijn lippen niet van oor tot oor lopen.
Wat ook opvalt is dat het hele concept van Zwarte Piet niet eens zo interessant is voor de Londenaren. Simpelweg het feit dat je jouw huid bruin schminkt is al uit den boze. Zoals een man ook zeg ‘you can’t do that in England!’. Zoals gezegd is Engeland al verloren. Men heeft zelfs wetten en regels die er specifiek op gericht zijn om iedere vorm van kritiek op niet-blanken uit te bannen. Dat terwijl moslims ongemoeid kunnen oproepen tot genocide op en het afschaffen dan wel op gewelddadige wijze een einde te maken aan de vrijheid, gelijkheid en democratie van de niet-moslims .
Wit Sneetje sleept er vervolgens het Blackfacing bij dat in voorbij racistische tijden gebezigd werd. Dat werd als beledigend afgeserveerd waarna er een soort van verbod volgde die blanken expliciet verbood om de hun gezichten zwart of bruin te schminken. Laat staan om een negroïde mens te persifleren. Iets wat an sich natuurlijk al een absurditeit is als je er nuchter over nadenkt. En ‘hoe zou dat anders zijn dan Zwarte Piet’ vroeg Wit Sneetje zich af?
Maar goed, dat kunnen wij ons natuurlijk ook afvragen over fenomenen als ‘Tattas be Like‘ waarin blanken op de hak worden genomen. En vergist u niet! Tatta heeft exact dezelfde connotatie als nigger. Alleen weten veel blanken dit niet. En het is maar de vraag of het hen de pis lauw zou maken. Want blanken lachen graag om zichzelf en hebben heel veel zelfspot en relativeringsvermogen. Iets waaraan het zwarte mensen en hun blanke hulpjes enorm aan ontbreekt. Je zult dan ook nooit zoiets idioots meemaken als een verbod voor zwarte mensen om hun gezicht wit/ ‘blank’ te schminken.
En dan komen we eindelijk aan bij het veel gepromote stukje met Russel Brand. Russel Brand die puissant rijk is geworden met het… jawel… parodiëren van blanke mensen! Een bipolair gestoorde zichzelf mutilerende heroïne, drank en drugsverslaafde extreemlinkse marxistische seksistische hypocriete vol idioot die bij de BBC werd ontslagen omdat een ‘prank’, waarin hij het antwoordapparaat van acteur Andrew Sachs vol kotsten met allemaal extreem seksistische boodschappen over wat hij zogenaamd op seksgebied allemaal met de kleindochter van Sachs zou hebben uitgehaald, niet erg in goede aarde viel. Kortom, dus echt een man waaraan je een hele afgewogen mening mag verwachten… En beslist iemand waaraan je de Engelse ‘documentaire’ titel ‘colonial hangover’ moet ontlenen!
De Londense park scene gaat nog even flink door. En met allemaal commentaren van mensen die echt niet op voorhand ingelicht zijn over het doel van de zogenaamde documentaire, aldus Wit Sneetje. Vooral het stukje met de radicale agressieve feminazi is erg vermakelijk. Want die stelt dat Wit Sneetje in haar bruine snoetje iedereens dag verpest in de speeltuin. Dat terwijl de kinderen in de speeltuin nauwelijks enige aandacht schenken aan Wit Sneetje en er even verderop zelfs een donker man passief staat toe te kijken hoe de agressieve pot Wit Sneetje bedreigd. Tja! Het is hetgeen overheerst in dit ego-document. Het zijn vooral blanke mensen, terwijl de meeste zwarte mensen de schouders optrekken, die zich ongans druk maken en voor zowel blanken als zwarten willen bepalen wat al dan niet acceptabel is. Je zou zelfs kunnen zeggen dat er sprake is van blank politiek ideologisch imperialisme. En dat is nou net iets waar heel veel en een toenemend aantal zwarte mensen vanaf willen. Ze noemen het ‘The liberal plantations’.
Zucht, pas op 17 minuten… Nog 38 minuten te gaan. Wat kun je nou nog meer verzinnen beste prinses Wit Sneetje?
Ah natuurlijk! De feiten! Wit Sneetje vraagt dus of Zwarte Piet werkelijk een overblijfsel is van een koloniaal verleden? Het antwoord daarop is nee. Er is niets in de historie van Zwarte Piet dat Zwarte Piet linkt aan het kolonialisme. Maar zoals u zult snappen doen feiten niet ter zake. En vervolgens mogen wij, in plaats van de historische feiten, de interpretatie van Wit Sneetje vernemen. En Wit Sneetje mag ook graag voor u uw gevoel en uw gedachten invullen.
Vervolgens zien wij een soort van AA bijeenkomst maar dan voor ‘onbewuste racisten’ die tot hun schrik erachter komen dat ze al die tijd enorm racistisch geweest zijn. Vooral de zich schamende scholier is aandoenlijk die stelt dat wij eigenlijk niets leren op school over de slavernij en welke rol wij [blanken] daarin gespeeld hebben. Nu weet ik niet exact wat men tegenwoordig op school leert, in ieder geval niets meer over de holocaust want dat schijnt ook al gevoelig te liggen, maar het lijkt me sterk dat het ventje nu pas over de slavernij verneemt. De indoctrinatie met de linkse versie van de slavernij en de verfoeilijke rol die blanken daarin zouden hebben gespeeld is nogal alom zou ik zo willen zeggen.
Vervolgens worden wij getrakteerd op donkere mensen die slaven parodiëren. Dat is kennelijk geen probleem aangezien de hele linkse versie van de slavernij een soort van propagandistische parodie op de werkelijke feiten zijn. Zou dat misschien de reden zijn dat ‘veel Nederlanders’ [men bedoeld dus blanken] niets van hun geschiedenis afweten zoals twee donkere dames beweren? Want ik weet dan misschien niet wat men tegenwoordig exact leert op school maar ik weet wel dat de geschiedenislessen erg weinig met de werkelijke historische feiten te maken hebben. Zou dat namelijk wel zo zijn dan zou links per direct haar ideologische monopoly op het slavernij gebeuren kwijt zijn!
Wij kunnen ons ook afvragen wel doel en waarde het constant oprakelen van het slavernij verleden, althans de linkse versie daarvan, nu nog dient? Is het eigenlijk geen winst dat het verleden op zeker moment tot het verleden behoord? Natuurlijk, herdenken is prima en dat doen wij met de holocaust ook, maar wij indoctrineren onze kinderen niet met het idee dat Duitsers ooit moffen waren. Dat zouden wij zelfs heel onkies vinden. Want de erfzonde is iets wat wij alleen in religies aantreffen. Het tot in lengte van dagen blanken aanklagen voor de slavernij, terwijl dit historisch gezien eigenlijk lariekoek is, heeft weinig toegevoegde waarde. Geen enkele blanke en/ of zwarte heeft nog maar iets te maken met de slavernij van een paar honderd jaar geleden. Of je moet natuurlijk de racistische overtuiging hebben dat blanken genetisch geprogrammeerd zouden zijn tot racisme en discriminatie van niet-blanken. En dat is natuurlijk… oh wacht!
Ah, we zitten nu op 20 minuten… hoe lang gaat deze ellende nog duren? Ah, Wit Sneetje heeft nog 35 minuten te vullen. En ze heeft vast nog wel wat konijnen in haar hoge hoed zitten. Laat ons snel weer even verder gaan kijken!
Maar natuurlijk! We doen nog een flink stukje linkse propaganda! Het cultuurrelativisme. Alle mensen en culturen zijn gelijk! Er zouden niet zoiets als achterlijke, in ontwikkelingsniveau, culturen bestaan. En als je daar anders over denkt dan is dit natuurlijk racisme toch? Of toch niet? Goed, we kunnen er lang of kort over liegen, maar destijds liep Afrika mijlen ver achter op het Westen qua ontwikkelingsniveau en beschaving. En dat is in feit nog altijd het geval. Dat is geen racisme maar een wetenschappelijk feit! En nee, natuurlijk zouden wij daar niet de conclusie aan mogen verbinden dat Afrikanen geen mensen maar handelswaar waren. Maar dat is wel gebeurd. En bepaald niet alleen door blanken maar met name door Afrikanen en moslims. Want als er toch al handelaren en slavendrijvers waren dan waren het wel concurrerende Afrikaanse stammen en moslims die de hele wereld afstruinde om mensen te vangen voor de handel. Althans, mensen… zo zag men dat niet. Het waren niet-moslims en dat zijn volgens de islam geen mensen.
Oh en bah, kijk toch eens al die blanke mensen die volgens Wit Sneetje ongestraft nare dingen plaatsen op het internet? En dan die mensen die zomaar het lef hebben om te protesteren tegen de anti-Pieten propaganda! Maar gelukkig gaat Wit Sneetje zich weer dingen afvragen! En dan moeten wij gaan uitkijken zo weten wij inmiddels al.
Maar in plaats van zich af te vragen hoe het toch komt dat als je de boel op stang jaagt en provoceert, bijvoorbeeld door blanken collectief te betichten van racisme, dat je de boel dan ook op stang jaagt en provoceert vraag Wit Sneetje zich af welk effect het op eerst op stang jagen en provoceren van blanken, die dan domme dingen roepen, op zwarte mensen heeft. Oh jee, de vriend van Wit Sneetje moest zijn tas openmaken in een winkel! Maar hé wacht eens… ik ben spierwit, ja zelfs bleek, en mij vragen ze ook wel eens in een winkel om mijn tassen open te maken. Hetgeen ik overigens pertinent weiger. Verschil is echter dat ik daar geen racisme in zien. Want het verheffen van alles dat zwarten niet leuk vinden tot racisme is toch wel een heel naar trekje van veel zwarte mensen. En nogal racistisch bovendien!
Hey dat is vreemd… Wit Sneetje stelt zowaar vast dat als ze met haar Indonesische vriend rondloopt ze er nooit iets van merkt dat hij gediscrimineerd wordt. Hoe kan dat nou? Volgens vriendlief komt dat omdat hij dan met een blanke vrouw rondloopt en dan dus kennelijk geïntegreerd overkomt, of zoiets. Nu weet ik niet wat u denkt, maar ik denk dat een donkere man die met een blanke vrouw rondloopt als een rode lap werkt op echte racisten. Dus dat lijkt me een nogal onwaarschijnlijke verklaring. Ik denk eerder dat het iets te maken heeft met het feit dat als donkere mannen, of jonge mannen überhaupt en zeker als ze niet bepaald alledaags gekleed gaan, die zich wellicht luidruchtig of provoceren alla groepsgewijs voortbewegen, dit veel meer aandacht trekt dan een man alleen of met huismu(t)s als Wit Sneetje.
En laten wij vooral ook niet vergeten dat niet-autochtone mannen veel vaker iets op hun kerfstok hebben dan autochtone mannen. En nee, dat is geen racisme of raciaal profileren maar veeleer een eenvoudig optelsommetje. Net zoals een jong ventje in een nogal protserige en dure auto sneller de aandacht trekt van de politie dan een ouwe vent in een afgetrapte Volvo. Je kunt dit natuurlijk met alle geweld willen framen als flagrant racisme, zoals Wit Sneetje doet!
Goed, Wit Sneetje laat een aantal mensen de revue passeren die in veel gevallen niet bepaald tot de blanke dan wel zwarte ‘gemiddelde’ mens behoren, en die dus vanzelf veel meer opvallen, en die vooral het gevoel hebben dat ze gediscrimineerd of racistisch bejegend worden. En als ik zo ‘ongevoelig’ mag zijn dan moet ik helaas vaststellen dat het in veel gevallen een nogal subjectief gevoel is die meer te maken heeft met het zelfbeeld van deze mensen dan het te maken zou hebben met het beeld dat andere, waaronder blanke mensen, van hen zouden hebben. Om nou te zeggen dat dit het beeld zou bevestigen en zou bewijzen dat er sprake is van virulent racisme in Nederland? Nou niet echt.
Nu weet in niet of Wit Sneetje het volgende segment voor of na de Sinterklaas intocht in Gouda filmde. Maar ik denk dat hoe dan ook vaststaat dat het clubje mensen waarmee zij zich is gaan associëren behoorlijk militant is. Laten wij eerlijk zijn. Er is niemand in Gouda gearresteerd omdat men zich keurig aan de afspraken en regels hield en men de boel niet provoceerde. Men heeft alles in het werk gesteld om dit kinderfeestje te verzieken en is daar deels ook in geslaagd.
En laat mij dan toch nog meer eens het hele ‘online’ gebeuren adresseren. Ja mensen zeggen de meest vreselijke dingen tegen elkaar op social media. En dat zijn nou bepaald niet alleen die blanken idioten en de blanke racisten…
En er zijn zelfs mensen die zover gaan als het misbruiken van een tragisch gebeurtenis als het neerhalen van een passagiersvliegtuig waarbij bijna 300 mensen omkomen om hun politieke racistische statement te maken, toch Gario!
Bovendien is het een heel koud kunstje om even een accountje aan te maken en jezelf wat vreselijke tweets of Facebook berichten dan wel bedreigingen te sturen en het te doen voorkomen alsof iemand anders jou deze vreselijke berichten en/ of bedreigingen toestuurde. Om dit aan te voeren als het bewijs van virulent racisme is nogal dunnetjes!
Wat nu volgt is het uit en te na uitgemolken gedoe met burgemeester van de Laan, de daaropvolgende gang naar de rechter en uiteindelijk de rechtszitting en rechtzetting van de eerder uitspraak van de rechter die buiten zijn boekje ging. En Wit Sneetje gaat zelf ook flink uit de bocht in dit segment. Want is de vraag of witte rechters wel kunnen beslissen of iets al dan niet racistisch is op zichzelf niet racistisch? Evenals de vraag wie bepaald wat racisme is? Euh… de rechters misschien? Of zijn blanke rechters niet gekwalificeerd omdat ze zogenaamd ‘het juiste perspectief’ zouden missen? En om het vermeende racisme van de blanke rechters nog eens flink aan te zetten suggereert Wit Sneetje ook maar direct dat wij zogenaamd zouden denken dat alleen blanke rechters neutraal kunnen zijn. Dat is geen racisme? En waar haalt Wit Sneetje deze wijsheid vandaan? Oh wacht Wit Sneetje gaat weer op onderzoek uit! Doe uw gordel maar vast om!
Jawel! Het ‘fietsendief experiment’! Weet u wat het experiment vooral bewijst? Dat men het nogal onwaarschijnlijk acht dat een jonge negroïde of Arabische man op een fiets met een kinderzitje zou rijden. Waarom? Omdat negroïde en Arabische jongemannen niet bepaald het ‘vader op de fiets met kinderzitje’ types zijn. Kortom, het is een beeld dat men niet direct kan rijmen met de gemiddelde realiteit. Bovendien is het gedrag van de drie mannen behoorlijk anders. De blanke man loopt luidruchtig te timmeren en lijkt dus inderdaad bezig te zijn met het openen van het slot van zijn fiets. De andere twee mannen zitten dicht op de fiets in een houding die uitstraalt dat ze vooral niet willen opvallen en gebruiken een zaag om het slot te openen. Kortom, ze gedragen zich schuldig, geheimzinniger en vallen uit de toon!
Heeft het iets te maken met de huidskleur? Mogelijk. Het valt om genoemde redenen niet uit te sluiten. Maar wij kunnen elkaar natuurlijk mietje noemen maar het feit wil dat veel meer allochtone dan autochtone mannen zich schuldig maken aan criminele activiteiten. De statistieken liegen daar niet over. Dus is men al snel alerter in geval van een allochtoon. Daar kunnen wij natuurlijk blanke mensen de schuld van geven. Maar wie is verantwoordelijk voor de negatieve statistieken waaruit blijkt dat allochtone mannen significant veel vaker crimineel zijn? Zijn dat ook de blanke mensen?
En jawel, uiteraard komt er een segment voorbij over ‘witte privileges’. En ja die bestaan! Maar heeft dit te maken met de beeldvorming van blanken over zwarten, of heeft dit ook te maken met de beelden die wij vaak van zwarte mensen voorbij zien komen. Ik hoef alleen maar te refereren aan hetgeen zich afspeelt in Furgeson. Of je nu wil of niet, je ontkomt er niet aan dat zwarte Amerikanen een beeld neerzetten van mensen die iedere gelegenheid te baat nemen om te rellen, vernielen en te plunderen terwijl men de gehele blanke gemeenschap verwijt dat het hun schuld is omdat ze zo vreselijk racistisch zijn. En van zwarte leiders die ronduit oproepen tot haat en geweld jegens blanke mensen.
Wat daarbij niet helpt is dat niet alleen zwarte Amerikanen maar ook zwarte Nederlanders en hun linkse bondgenoten ronduit liegen over bijvoorbeeld de aanleiding van een incident als in Furgeson. Daarmee roept men bewust en onbewust het beeld op dat zwarte mensen het niet zo nauw nemen met de wet, met gedragsregels, met sociale interactie en dat zwarte mensen ontzettend racistische zijn jegens blanken (en andere rassen). Als een naargeestige wannabe gangsta en criminele bullebak van 160 kilo en 1,93 meter groot als Michael Brown door moet gaan als ‘een lief zachtaardig jongetje’ wat worden blanken dan geacht te denken van het normbesef van de zwarte medemensen?
De rest van het ‘witte privilege’ geleuter kan zo weer terug in de hoge hoed van Wit Sneetje. Want laten wij gewoon eens heel objectief naar veel zwarte landen en mensen kijken. Wij leven inmiddels in 2014. Welk zwart land kan zelf de broek op houden? Het is vooral heel veel tribale ellende wat wij zien. Stammenoorlogen waarbij duizenden zo niet miljoenen mensen op de vlucht slaan. Het is een constant gevecht tegen armoede, honger en ziektes. En het zijn constant de blanke mensen en hun filantropie die deze mensen uit de brand moeten helpen. Iets waarmee wij ruim 50 jaar later nauwelijks iets bereikt hebben en waarin inmiddels honderden miljarden dollars gepompt is. Het is zelfs een voornamelijk door links beheerste en beheerde miljarden industrie geworden. En ook heel veel mensen uit deze werelddelen die naar Nederland komen bakken er ook vele jaren later nog altijd weinig tot niets van en leunen heel zwaar op de vruchten van met name de blanke arbeid. Mogen wij dan de conclusie trekken dat zwarte mensen, als wij even flink generaliseren zoals men ook over blanke mensen doet, het op z’n zachts gezegd niet erg voor elkaar hebben? Worden wij werkelijk geacht om deze zaken volstrekt te negeren? Om net te doen alsof Afrikanen uit donker Afrika bij binnenkomst in de Westerse wereld minstens even capabel en goed geschoold zijn als blanke mensen?
Ik ken aardig wat zwarte mensen waaraan ik beslist een voorbeeld kan nemen en die ik hoog acht. Ik mag ook graag zaken van hen publiceren. Ik noem bijvoorbeeld Neil DeGrass Tyson. Of wat te denken van Thomas Sowell! En zo zijn er nog wel een paar zwarte intellectuelen en/ of zwarte mensen die de zaken goed op een rijtje hebben. Maar het zijn helaas wel de sporadische uitzonderingen. En weet u wat ook heel bijzonder is? Ze hebben zich allemaal onttrokken aan het racisme geleuter van zwarte race hustlers en linkse ideologen en types als Wit Sneetje omdat dit de voornaamste redenen zijn dat zwarte mensen in een ondergeschikte positie verkeren. Die doen niet aan het taboeïseren van rassen. Die erkennen ruiterlijk dat blank racisme niet het (voornaamste) probleem is maar de houding en levensstijl van zwarten zelf. Van zwarte die verzuipen in hun ‘slachtofferrol’ en zwarte volksmenners en hun linkse bondgenoten die zwarten uit alle macht in een zo uitzichtloze positie mogelijk willen houden voor hun eigen gerief!
Goed, het begint nu een klein beetje op te schieten… nog ‘maar’ 20 minuten te gaan. En kennelijk tijd om pa Bergman nog eens lastig te vallen. En wat dan volgt is een buitengewoon eigenaardig gesprek van Wit Sneetje die pa probeert aan te praten dat hij zich eigenlijk heel schuldig zou moeten voelen dat hij met een blanke huidskleur geboren is.
Broertje Bergman komt nu ook in beeld. En die gaat kennelijk naar de universiteit. En dan blijkt de stelling die ik eerder poneerde wederom juist te zijn. Op scholen en universiteiten, de laatste zijn zonder twijfel linkse bolwerken, worden onze kids gehersenspoeld. Onder andere met het idee dat het allemaal de schuld van blanken is en dat wij zouden moeten overlopen van de ‘white guilt’ omdat het op de één of andere wijze onze schuld zou zijn dat niet-blanken simpelweg en gemiddeld genomen onder de maat presteren. Dus dat is dan ook exact wat broertje Bergman doet.
En dan schakelen wij weer over naar de rechtbank. U weet wel, de rechters waarvan Wit Sneetje eerder nog suggereerde dat die niet kunnen oordelen over wat discriminatie en/ of racisme is vanwege hun blanke huidskleur.
En wat denkt u? Ze beoordelen dat Zwarte Piet een racistisch en discriminatoir negatieve stereotype van negroïde mensen is. Doe eens heel snel sorry zeggen Wit Sneetje! Nee natuurlijk niet! En dat is dan weer kenmerkend voor mensen als Wit Sneetje. De feiten stellen je in het ongelijk maar daar neem je gewoon even geen kennis van en negeer je gewoon als deze even niet in jouw ideologische denkwereld passen. Bovendien, het zaadje was toch al geplant!
En dat is exact wat deze hele zogenaamde documentaire en het volgende segment doet. Wit Sneetje plant zaadjes, bestrooit deze rijkelijk met subjectieve propaganda pokon en op den duur vat het beeld post dat er iets heel erg mis zou zijn in Nederland en sowieso tussen de verhoudingen zwart en blank. Dat Wit Sneetje op vrijwel geen enkel punt die zij aan de orde stelt weet te scoren doet dan even niet ter zake. Net zomin als dat het ter zake doet of hetgeen zij en haar vriendjes beweren ook in werkelijkheid objectief waar is. Propaganda is een kwestie van een lange adem hebben.
De hele ondertoon rondom het WK voetbal moet ook de sfeer uitstralen dat niet-blanken en allochtonen hartstikke toffe mensen zijn en dat sport verbroederd en Zwarte Piet en racisme ons zou verdelen langs raciale en etnische lijnen.
Het volgende segment, met Geert Wilders in de hoofdrol, zou kennelijk moeten bevestigen dat Nederland een ontzettend intolerant land zou zijn. Het stelt ook dat intolerantie met intolerantie bestrijden de oplossing zou zijn voor… jazeker… intolerantie. Dit terwijl juist de hele processie en de georkestreerde demonstraties tegen Wilders, die al snel ontaarde in een hetze tegen wat enigszins geassocieerd werd met Wilders en zijn PVV, waaronder uw zeer islam-kritische redacteur, bewijst dat het opruien van gevoelens van onrust en onvrede een levensgevaarlijke en op den duur explosieve bezigheid is. Iets wat wij al eerder hebben gezien in het geval van Pim Fortuyn en wat uiteindelijk uitmonden in de moord op Fortuyn. Ik persoonlijk hield dan ook mijn hart vast in deze hetzerige periode en ben blij dat het niet uitliep of grootschalige rellen en andere ellende of zelfs moorden. Maar ik besef ook dat het dankzij mensen als Wit Sneetje en Psycho Gario slechts een kwestie van tijd is voordat wij ook hier ‘Amerikaanse’ toestanden zullen krijgen.
En wederom schakelen wij over naar een nieuws segment. De zogenaamde test die ons ‘onbewuste racisme’ zou moeten aantonen. Ik heb deze test twee keer gedaan. Ik vulde daarbij in dat ik een niet-blanke huidskleur zou hebben en beantwoorden doelbewust zo anti-zwart, blank en racistisch als mogelijk. Het resultaat was verbluffend genoeg dat ik volgens de testen een positieve voorkeur had voor mensen met een donkere huidskleur. Wat de test vooral bewijst is dat de test vooral bedoeld is om blank racisme jegens niet-blanken ‘aan te tonen’. Het lijkt erop dat je, je onder het mom van een donker iemand zo ongeveer alles kunt permitteren. Toont de test verholen racisme aan? Nee bepaald niet!
Wit Sneetje onderwierp ook wat mensen aan de test. Waaronder haar vader, Quinsy Gario die zich al direct begon in te dekken, een donkere collega en de VPRO directeur. Nog voordat wij vernemen wat daarvan de uitslagen waren komt één van de opstellers van de test met een ongans moeilijke bril aan het woord die geschokt bleek te zijn van haar eigen ‘verholen racisme’. Het zou volgens de ontwerpster van de test veroorzaakt worden omdat wij opgevoed zouden worden met ‘een sterk gevoel dat blank goed is’. Hetgeen onzin is zoals ik u al eerder vertelde. Het feit dat zwarte mensen ons beeld vormen met zaken die wij met geen mogelijkheid als positief kunnen beoordelen is geen racisme. Het is zuivere logica. Het is ook niet de schuld van blanken dat er zo weinig werkelijk goede zwarte voorbeelden zijn. Wij verleggen daarmee de verantwoordelijkheid voor het gedrag, de levenswijze, en om eerlijk te zijn, het jammer genoeg niet zelden beperkte sociale, economische en intellectuele ontwikkelingsniveau naar blanken. Alsof zwarte mensen en hun gedrag en mentaliteit daarop van geen enkele invloed zouden zijn. Ofwel de essentie van ‘white guilt’ en ‘cultuurrelativisme’. Wij zouden zwarte mensen, ondanks dat er weinig positiefs te melden valt, niet mogen beoordelen naar het gedrag dat wij van hen zien. En het weinige positieve dat wij zien zou ook nog eens onze schuld zijn. Met andere woorden worden wij geacht zwarte mensen in ieder opzicht als gelijke, of zelfs meer dan gelijke, te zien maar hen vervolgens langs dezelfde meetlat leggen en dezelfde verwachtingen van hen hebben is weer racistisch.
De test is een typisch voorbeeld van een Catch 22. Het gewenste resultaat is niet te bereiken vanwege de tegenstrijdigheden die deze bevat. Het is dan ook geen wonder dat op één na alle deelnemers die Wit Sneetje aan de test onderwerpt falen. Alle andere, inclusief anti-blanken racist Gario en Wit Sneetje zelf, bleken ‘een automatische voorkeur voor blanken’ te hebben. En uw redacteur die hoogst racistisch schijnt te zijn volgens ‘de normen’ van Gario, Wit Sneetje en haar mede boe & bah roepers, bleek een automatische voorkeur te hebben voor mensen met donkere huidskleur? En oh ja, de enige die niet faalde en zogenaamd ‘neutraal’ (b)leek te zijn bleek continu met het issue in haar hoofd rond te lopen. Die deed haar stinkende best om toch vooral maar nergens een oordeel over te hebben. ze viel echter direct door de mand toen ze haar ‘was ik maar blank’ minderwaardigheidsgevoel op blanken projecteerde.
Volgens de mevrouw met moeilijke bril zou dit komen omdat blanken, het schijnt alleen voor blanken op te gaan, onbewust cultureel besmet zouden zijn met vooroordelen. De vraag is echter, wederom, of een oordeel een vooroordeel is als het het oordeel bevestigd wordt waar en wanneer je ook kijkt? Mogen wij niet meer afgaan op ons instinct? Moeten wij maar net doen alsof alles prima in orde is als overduidelijk blijkt dat er grote haken en ogen aan iets kleven en wij ons instinctmatig niet zo op ons gemak voelen of zelfs een zekere afkeer van bepaalde zaken hebben?
Wit Sneetje wordt in het volgende segment overigens direct op haar plaats gezet door een negroïde voormalige huisgenoot. Want hoe durfde zij te vragen of ze het interview in de hangmat zouden laten plaatsvinden? We waren toch niet op Jamaica? En was dat dan geen racisme, het voorstellen om een interview te doen in een hangmat, of zoiets?
Het segment verzuipt vervolgens in gekunstelde voorbeelden over zogenaamde racistische beelden. Want dacht Wit Sneetje niet soms in stereotypen over haar Afrikaanse vriend, over grotere piemels en hyperseksueel gedrag, en was dat dan niet racistisch? Dat zwarte mannen zelf maar niet uitgesproken kunnen raken over hun ‘veel grotere piemels’ en er niet zelden flink wat ‘buitenvrouwen’ op na houden en dus dit beeld zelf oproepen en bevestigen doet kennelijk niet ter zake. Want als je als blanke meegaat in het beeld dat veel zwarte mannen graag zelf uitventen, namelijk dat ze veel grotere piemels hebben en dat ze zo potent zijn dat ze aan één vrouw niet genoeg hebben, dan ben je een racist! En als je dan toegeeft dat je deze door henzelf opgedrongen beelden inderdaad geïnternaliseerd hebt en je daardoor betrapt voelt dan is dat volgens de Afrikaan een typisch voorbeeld van ‘omgekeerd racisme’ van typische racisten…
Maar in plaats dat Wit Sneetje dit aan de kaak stelt en haar Afrikaanse vriend verwijt dat hij dan wel zijn rasgenoten inderdaad constant met zijn/ hun grote johannes en potentie te koop lopen verlegt ze dit naar ‘de Zwarte Piet’ discussie. Want dit zou volgens Wit Sneetje precies hetzelfde zijn als er bij deze discussie gebeurd! En dan volgt er weer een typisch Catch 22 redenering waar geen peil op valt te trekken. Want als blanken zich aangevallen voelen omdat een stel extreemlinkse en anti-blanken racisten blanken collectief wegzetten als racisten dan is dat raar. Want wij blanken zijn toch niet ‘het slachtoffer’ van racisme? Dus je aangevallen voelen met onheuse aantijgingen is ook al racisme! Nee veel erger nog! Je ontkent dan als blanken de vaste rolverdeling die men voor ons voorbestemd heeft. Ofwel blank = dader & zwart = slachtoffer. Alsof dit niet gebaseerd is op racisme! Racisme waarin blanken hoe dan ook daders zijn!
Het volgende segment gilt aan alle kanten dat wij in een door blanken gedomineerde racistische rechtsstaat zouden leven waarin ‘de zwarte stem’ onderdrukt zou worden. Want de anti-Zwarte Pieten zouden namelijk onvoldoende aandacht krijgen (proest!) en iedereen, van rechter tot politie en burgemeester, zouden betrokken zijn in de coverup!
Goed, de beelden van hoe de provocaties in Gouda verliepen staan op ons netvlies gebrand, maar volgens Wit Sneetje moet dit de onderdrukking van de zwarte medemens en hun mening symboliseren. Of zoiets. Want van anti-Zwarte Pieten demonstranten verlangen dat ze zich houden aan de demonstratie (niet op die plek) en gedragsregels (geen bezoekers lastig vallen en al helemaal geen kinderen uitschelden en ouders provoceren), zoals men eveneens bij de pro-Pieten demonstranten deed, zou al zoiets als ‘geïnstitutionaliseerd anti-zwart en pro-blanken racisme verraden’!
In het één na laatste segment komt de Afrikaanse vriend nog even in beeld die bij Wit Sneetje de duimschroeven aandraait. Want hoe zuiver niet racistisch is Wit Sneetje? Ziet Wit Sneetje zwarte mensen wel als mensen? Het zal u niet ontgaan dat het een puur eenrichtingsverkeer is. De blanke mens ligt constant onder vuur en wordt, zelfs als je heel het land op de kast jaagt om te bewijzen hoe verpletterend in orde en anti- en niet-racistisch je wel niet bent, in het verdachtenbankje geplaatst op beschuldiging van verholen dan wel onbewust racisme. Iets wat zonder meer hoogst racistisch is. Andersom mogen wij die vragen, zoals hoe bewust dan wel onbewust racistisch zijn zwarten eigenlijk zelf en wordt het niet eens tijd dat ook jullie blanken onbevooroordeeld en eens als mensen gaan zien, niet eens stellen aan zwarte mensen. Want het anti-blanken racisme van zwarten aan de kaak stellen zou op zichzelf al racisme zijn!
Wit Sneetje verlaat ons met beelden van de buurmannen die zich buigen voor de eisen van anti-blanken activisten.