Nu ben jij een beetje flauw aan het doen. Jij en ik mogen geen publiek geld besteden aan de organisatie van zo'n feestje. Los hiervan, ik ben er niet zeker van of dat SBS Nederland of RTL een vergunning zou krijgen voor een optocht. Politie, dranghekken, gemeentes die mee moeten werken etc.quote:
Natuurlijk had hij daar gelijk in. Het punt is echter niet dat hij zwart wordt geschminkt, het punt is dat de NPO deze groep probeert te pleasen in plaats van dat ze doet waarvan de meeste medewerkers denken dat het goed is. Ik heb zelf trouwens enkel een stukje van de eerste uitzending van dat Sinterklaasjournaal gezien. Er zijn grenzen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:38 schreef DrDentz het volgende:
Hij heeft wel gelijk over die zwarte sinterklaas, wie denken ze daar in hemelsnaam nou een plezier mee te doen? De anti-zwartepieters zijn tegen blackfaces en spreken hier schande van, de zwartepietfundamentalisten willen alles houden zoals Jan Schenkman het in 1632 beschreef. En daarnaast.. bizar dat volwassenen, voor- en tegenstanders, nu schuimbekkend een kinderprogramma analyseren.
Sinds wanneer schrijf je mischien als misschien... nieuwe van dale van de 90s kids oid?quote:
Ja en bedankt ik heb geen schoorsteen, zucht..quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:31 schreef LTVDK het volgende:
En vanaf nu niet meer haten, het heerlijk avondje is er bijna![]()
![]()
Nou ja, die opa piet is inderdaad onvervalst blackface. De oplossing is in die zin erger dan het probleem.quote:Op donderdag 4 december 2014 23:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er nog steeds volharden ze in de onzinnige vergelijking dat Zwarte Piet of Zwarte Klaas 'Blackface' is.
Te dom om te begrijpen dat niet elk zwart geschminkt persoon 'blackface' is.
Bij mij is ie afgestopt, de cadeautjes blijven dus in de buis liggenquote:Op vrijdag 5 december 2014 01:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja en bedankt ik heb geen schoorsteen, zucht..
GC / Wil iemand mij pakjes en pepernootjes brengen op de 5e?quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij mij is ie afgestopt, de cadeautjes blijven dus in de buis liggen
Je moet je schoen bij de achterdeur zetten, Zwarte Piet heeft een loper en die komt zo binnen met mensen zonder schoorsteenquote:Op vrijdag 5 december 2014 01:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
GC / Wil iemand mij pakjes en pepernootjes brengen op de 5e?
Mischien kun jij hier ook terecht.
oh je herinnert me er aan dat ik mn sleutel nog in mn deur moet doen om marokkoclub pasjes gebruikers tegen te houden.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je moet je schoen bij de achterdeur zetten, Zwarte Piet heeft een loper en die komt zo binnen met mensen zonder schoorsteen
Zo krijg je natuurlijk nooit wat in je schoenquote:Op vrijdag 5 december 2014 02:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
oh je herinnert me er aan dat ik mn sleutel nog in mn deur moet doen om marokkoclub pasjes gebruikers tegen te houden.
Ik heb mn blender al aan mn moeder gegeven omdat ie imo teveel lawaai maakte en ik bang was dat ik als overlastgever te boek zou komen te staan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo krijg je natuurlijk nooit wat in je schoen(of je raakt anders je schoenen kwijt, en je tv, en je geld, en je sieraden, en je computer, en je blender...)
Zo jammer dat je de blender grap niet snaptquote:Op vrijdag 5 december 2014 02:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb mn blender al aan mn moeder gegeven omdat ie imo teveel lawaai maakte en ik bang was dat ik als overlastgever te boek zou komen te staan.
Sorry ik ben een oldbie ik snap geen nieuwe grappen van na de jaren 80.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo jammer dat je de blender grap niet snapt
Haha, ik ben daar 2 weken geleden nog doorheen gelopen, en toen dacht ik, ah, hier hebben ze gelukkig nog overal zwarte pieten.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:56 schreef SuicideErrorist het volgende:
Mag het paard dan ook een keer Sinterklaas zijn?twitter:quinsyg twitterde op donderdag 04-12-2014 om 17:56:31Dus in @MolenpoortPas in Nijmegen willen ze #ZwartePiet lynchen. (via anonieme tip ontvangen) http://t.co/mWWExJiv2W reageer retweet
Het is jaren '90 dus ik vergeef het jequote:Op vrijdag 5 december 2014 02:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Sorry ik ben een oldbie ik snap geen nieuwe grappen van na de jaren 80.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
godver! we moesten die zwarte pieten lynchers eens met een heel leger boze zwarte pieten lynchen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:11 schreef Latert het volgende:
[..]
Haha, ik ben daar 2 weken geleden nog doorheen gelopen, en toen dacht ik, ah, hier hebben ze gelukkig nog overal zwarte pieten.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is jaren '90 dus ik vergeef het jeDie scene is volledig langs mij heengegaan in de 2x dat ik die film gezien heb, appart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Will Smith loop de halve film te klagen over z'n blenderquote:Op vrijdag 5 december 2014 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Die scene is volledig langs mij heengegaan in de 2x dat ik die film gezien heb, appart.
Nouja ik blowde in die tijd ook nog dan volg je uberhaupt niks in films behalve op een gegeven moment dat ie is afgelopen en iedereen al naar huis is en je zoiets heb van "wtf ik had toch mensen op bezoek"quote:Op vrijdag 5 december 2014 02:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Will Smith loop de halve film te klagen over z'n blender
Het Sinterklaasjournaal heeft gekozen voor de meest laffe aanpak. Witte Klazen, Zwarte klazen, witte paarden, zwarte paarden, witte pieten, zwarte pieten. Totale verwarring.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:45 schreef satecl het volgende:
Een zwarte Sinterklaas. Ik vond het geniaal
Nogmaals, jij ziet het verband niet, dus is het in jou ogen niet waar. Dat maakt in jou ogen direct de ander een paria.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk knul. Het is een groot complot van de negers tegen jou, dat zal het zijn.
Het probleem zit hem voor mij idd meer in het klakkeloos buigen voor een klein groepje beroepsschreeuwers.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat jou ook totaal niet om het kinderfeest meer, of wel? Je zit zo vol opgekropte woede dat je maar gewoon dwangmatig hysterisch koet ageren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |