kanovinnie | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:05 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
Wij doen aan baarden. En snorren. En ver fietsen. Tenzij je Ivo heet. Dan was het een ommetje en is dit 2 dagen niet geschoren. [ Bericht 18% gewijzigd door kanovinnie op 20-08-2014 16:33:28 ] | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:06 |
TR gemaakt | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:06 |
Ninja edit-TTDie werkt wel. Tis geen joe-blow maar daar is de prijs ook naar. | |
kanovinnie | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:06 |
Leugens | |
ddx | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:06 |
Fietspomp is wel prima ja, wel even upgraden met sks kop. Kleding slijt best rap, m'n vader kon na paar ritjes al terug om om te ruilen omdat stiksels loslieten. | |
kanovinnie | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:06 |
Wacht even. Gaat 't over een pomp voor thuis of onderweg? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:07 |
Doodziek word ik er van | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:07 |
Kano sluit gewoon steeds | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:07 |
Ruilen bij de Lidl? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:11 |
Ben je me nou ook notes aan het geven voor het openen van topics kano Niet-zuid-korea | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:28 |
Kut hipsters in de op [ Bericht 68% gewijzigd door Patroon op 20-08-2014 16:33:41 ] | |
kanovinnie | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:43 |
Leuk filmpje van start to race met mij en Marco erin | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:57 |
Op welke shirts moeten we letten? | |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 16:59 |
Sowieso alleen castelli natuurlijk. waar staat dat filmpke kano? | |
Wombcat | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:00 |
Op youtube, denk ik. | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:00 |
Ik denk dat het deze is: #Castelli#Swag | |
kanovinnie | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:00 |
Daar rij ik in m'n gabba met een zwart/witte broek.
Klopt! | |
Levitas | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:06 |
Waar ga je naartoe in Australië, en wat ga je er doen? Gewoon vakantie? Ik heb in totaal 13 maanden in en rondom Sydney gewoond/ geleefd. Geweldige stad/ land! Pomp voor thuis | |
kanovinnie | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:08 |
Eerst Sydney, heb familie daar (nichtje gaat trouwen). Daarna met de greyhound naar Cairns
| |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:09 |
Brrrr takkeweer. Ik ga denk ik vanavond voor het eerst maar eens de kachel aansteken, niet omdat het koud is natuurlijk, het is toch immers Augustus ! Maar gewoon voor de gezelligheid. Kan mn fiets mooi drogen en lekker fris ruiken bij de warmte van een knapperend vuurtje. En dan lekker pompen bij de kachel. De bandjes zijn een beetje zacht voelde ik gisteravond al toen ik r liefdevol betastte na de montage van het nieuwe crankstel | |
Levitas | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:15 |
Pfoeee, das een eind! | |
kanovinnie | woensdag 20 augustus 2014 @ 17:19 |
2600 km in 4 weken. Goed te doen.
capfab is er niets bij zeg, goftedoeme | |
forty-two | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:04 |
Jouw TT zijn gewoon niet soigné. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:08 |
Zoals beloofd een foto: Via deze link: http://i.imgur.com/SG5g3O4.jpg kan je hem meer inzoomen. Via deze link: http://i.imgur.com/5Y7IeC2.jpg kan je hem meer inzoomen. Ik vermoed dat het gewoon geschuurd is door vuil in het remblokje..maar zeker weten doe ik dat niet. | |
forty-two | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:31 |
Ik dacht dat jij op 25mm reed? Dat is toch een minimale beschadiging, maak je je zorgen dat het erger wordt? | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 18:34 |
Nee, maar merk het bij remmen en vreet aan mijn blokken. Ik heb nog een partij 23mm fortezza's. Koers op 25mm. Als ze op zijn ga ik volledig op 25mm. | |
kaasplankje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:35 |
24uurs race uitslag: 400km zelf de weg zoeken start zaterdag 13:30 en finish zondagmorgen om; Kolonel: 6:55 uur 29e Gripper: 6:36 uur 28e Kaas: 5:21 uur 11e 78 deelnemers gestart en 55 uitgereden. Ps. mijn snor is er alweer af. Prikding. | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:41 |
| |
kaasplankje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:46 |
Ja heh wat een held. Als je zo jong al zo'n prestatie neerzet das toch wel speciaal. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:50 |
Ja die gast heeft een ijzeren doorzettingsvermogen! | |
KolonelBroodje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:52 |
Mijn benen voelen ook weer normaal aan en ben sinds gisteren wel weer helemaal hersteld. Zondag was ik echt een dood vogeltje zo moe dat ik was. Ik vond het echt een leuke ervaring en een super sfeer! Wie weet dat ik volgend jaar wel weer mee ga doen. | |
kaasplankje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:54 |
Ben je smorgens door je ouders opgehaald kolonel? Ik heb je niet meer gezien aan de meet, lag ff te slapen in de auto. Te kapot natuurlijk. | |
kaasplankje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:56 |
Nico Verhoeven belt net, of ik het mobiel nummer van kolonelbroodje heb. | |
KolonelBroodje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:56 |
Ja mijn ouders stonden mij op te wachten op de camping. Ik was wat later dan Gripper doordat ik met 3 anderen nog in Arnhem aan de verkeerde kant van een brug fietste en toen verloren we de groep. Daarna dus naar de camping en reden we te ver en hadden we nog een extra rondje van 4-5km. | |
kaasplankje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:57 |
Ok en daarna meteen naar huis en daar slapen? Was je nog wakker in de auto terug? | |
KolonelBroodje | woensdag 20 augustus 2014 @ 19:58 |
Dat eerste deel in de kopgroep vond ik ook echt vet! Het waaierrijden en kei snel door de steden. Baalde wel even toen ik moest lossen. Ik was ongeveer 5 minuten wakker in de auto. Vervolgens de hele rit geslapen en toen we thuis waren nog verder geslapen in bed tot een uur of 13. | |
kaasplankje | woensdag 20 augustus 2014 @ 20:00 |
Ja toen jij deraf moest tussen Utrecht en A'dam waren ze echt aant bakkelijen. Die Simon was keihard aant rijden met 3 anderen maar even verderop stonden ze zowat stil want ze wisten de weg niet zo goed. Ze waren echt de boel aan het slopen. | |
forty-two | woensdag 20 augustus 2014 @ 20:04 |
Wordt bijna een kip en ei verhaal. Als er een beschadiging op je velg zit vreet dat in op je blokken. De beschadiging kan alleen maar komen door iets wat even in het blok gezeten heeft, geen metaalsplinter want dan zou je velg meer ingesleten zijn lijkt me. Je hebt het al een keer bijgeschuurd, gewoon weer doen lijkt me. Als het met nieuwe blokken weer gebeurt dan zou je zeggen dat het aluminium vrij zacht is. Tenzij je vaker in vrij barre omstandigheden rijdt. Ik heb net mijn wielen gecheckt, geen enkele oneffenheid. En mijn slecht weer fiets heeft al veel te verduren gehad. Toch vind ik die 23/25mm discussie enigsinds overdreven. Ik had tot voor kort 23 vittoria's die met schuifmaat gemeten op 25mm uitkwamen. Daarna kort 25 mavic's die op 23,5mm uitkwamen, onwijze K banden. Nu 23 michelin's, nog niet nagemeten. Rijden wel erg lekker | |
kaasplankje | woensdag 20 augustus 2014 @ 20:05 |
De eerste 250km was zoon beetje alles tegenwind. Dan rijd je de nacht in en ben je al half gesloopt. Dan is het donker en wordt het kouder. Dan wordt het pas echt heavy. Ivo had gelijk toen hij zei dat het snachts beslist zou worden. | |
Wombcat | woensdag 20 augustus 2014 @ 20:30 |
Afgelopen zaterdag heb ik de 4e etappe van de Tour de l'Ain gereden. Oorspronkelijk wilde ik de hele tour (4 etappes) tijden, maar logistiek was het nogal een gedoe met verplaatsingen. Achteraf wel goed ook, want de 1e 3 etappes was het waar kloteweer. Echt heel bijzonder ging het niet trouwens, was 126e op 188. De eerste klim ging nogal kut, ik kwam niet lekker in mijn tempo. Wel aardig is de vergelijking met de profs. De winnaar daar deed het in 3u23. De langzaamste (Cavendish) in 3u35. De winnaar bij de cyclo's deed het in 3u37, ik in 4u26. 130 km met 2000 hm. | |
Ericr | woensdag 20 augustus 2014 @ 20:39 |
Binnenkort maar eens naar van Diemen, met dit weer vorm verder uitbouwen wordt toch niet veel. Eens kijken of ik richting de 55 kan halen op de Vo2max. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:12 |
Waarom is dat overdreven? Dat een band niet de aangegeven 23mm is maar 25mm of andersom, zegt natuurlijk niets over het feit of 25mm beter is dan 23mm of andersom. Het blad Fiets van paar vorige maand had er een heel artikel over geschreven, ze hadden de 25mm op testbank getest en kwam beter uit de bus qua rolweerstand en comfort dan de 23mm. De verschillen zullen weliswaar klein zijn, maar beter = beter. Ik rij nu afwisselend met de 23mm Fortezza's en 25mm Vittoria's, daarom heb ik nu een aardig beeld van de verschillen. Ik durf met de 25mm Vittoria's een stuk harder door de bocht dan de 23mm. Dit kan ook komen, omdat de Vittoria's een stuk zachter rubber hebben, waardoor ze meer "plakken" aan de weg. Ook omdat er wat minder bar in hoeft, voelen ze ook nog eens een stuk comfortabeler aan (vooral op klinkers). Ivm de verschillende compounds is het natuurlijk enigszins lastig te bepalen of het verschil door de 25mm komt of door het verschil in rubber, feit blijft wel dat je met 25mm een stuk meer oppervlakte hebt waarmee je schuin door de bocht kunt. Ik heb mijn Vittorias ook opgemeten en waren na 1e x monteren echt 25mm. Denk dat ze nu zelfs 26mm zijn, want achter zitten ze een stuk dichter bij de achtervork dan eerst. | |
Wombcat | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:15 |
Vittoria's (Open Corsa CX) scoren altijd heel erg hoog in tests op grip. Op lekbestendigheid scoren ze trouwens meestal heel erg laag. Dus het zou heel goed aan het rubber kunnen liggen. Ik rijd trouwens al jaren op Michelin Pro Race. Dat bevalt me prima. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:17 |
Klopt heeft er ook mee te maken. Wil je een echte raceband dan lever je wat in qua lekbestendigheid. Wil je juist lekbestendig dan heb je minder grip. En dan heb je ook nog een middenweg die nergens echt in uitblinken. Moet wel zeggen, ik heb dit jaar in nog geen enkele koers lek gereden met de Vittoria's. Heb latex biba's die prikken ook minder snel door, zeggen ze. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:19 |
Vliegenvangen | |
Wombcat | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:26 |
De Michelin Pro Race scoort op vrijwel alle aspecten vrij goed. Goede grip (meestal rond de 4e plek in testen), Rolweerstand niet te hoog (bovenin de middenmoot, de verschillen zijn daarin vrij klein) en qua lekbestendigheid ook vrij hoog (ook meestal rond de 5e plek). De Vittoria scoren idd een stuk beter op rolweerstand, die scoren altijd heel erg laag tov de rest (altijd 1e of 2 met een vrij groot verschil naar de nr. 3/4, waarna de verschillen veel kleiner zijn), maar zitten qua lekbestendigheid in de achterhoede. Ik moet ook wel zeggen dat ik dat herken van vrienden die met Vittoria's rijden, die rijden vaker lek dan ik. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:27 |
Ja het is geen band om mee te trainen of lange tochten te fietsen. Ik denk dat die Vittoria's vooral snel lek gaan als ze al halverwege versleten zijn ofzo. Ik gebruik ze dan ook alleen om te koersen en train om mijn lage wielen. | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:29 |
Pfoe soigné hoor! Zelfs je bril en je bidons passen bij je tenue. Toffe foto! | |
Wombcat | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:31 |
Het lijken me idd geen banden om mee te trainen (wat die vrienden van me dus wel vaak deden). Voor koersen/tijdritten zijn ze wel goed, vanwege de lage rolweerstand en hoge grip. Maar je moet ze idd wel in goede staat hebben, dus redelijk snel wisselen. Want lekrijden is best funest voor je resultaat. | |
Yankee | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:33 |
@wombcat: heb jij toevallig al eens de Münsterland-cyclo gereden? | |
Wombcat | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:38 |
Nee. Kwam nooit zo uit. Wil 'm wel doen dit jaar. | |
Yankee | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:47 |
Zit er over te denken hem te gaan rijden, dacht misschien heeft onze cyclo-koning wombcat nog tips | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:49 |
Hoi, ik heb een vraagje. Tijdens het schoonmaken van de ketting etc. kwam ik erachter dat er een scheur zat in een schakel. Ik heb er hard aan getrokken maar dan gebeurt er niks. Stel ik ga morgen fietsen, hoe groot schatten jullie de kans dat die ketting het niet haalt? En als hij het niet haalt, wat moet ik dan bij me hebben om het te repareren? | |
Wielracer | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:51 |
vorig jaar gedaan, 120 km in 2.57 uur. Veel valpartijen omdat er ook echt iedereen mee kan doen. Vorig jaar was het vlak, maar dit jaar is het een wat heuvelachtiger, dus wat selectiever. | |
Yankee | woensdag 20 augustus 2014 @ 21:52 |
Goed om te weten, gaat wel flink rap dus | |
cafca | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:01 |
Dat zijn gewoon sportvoedingwebshop bidons, toch? Gave foto, idd | |
ultra_ivo | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:08 |
Gelul. Hij is gewoon te lui om te zoeken. Geef de maten eens door dan kijk ik eens wat ik kan vinden. Ik ga er van uit dat je een gewone 22,2mm balhoofdsbuis hebt (binnenkant). Wat ik nodig heb aan maten is de diameter van je stuur daar waar ie opgenomen wordt in de stuurpen (in 0,1mm precies) en de lengte van de stuurpen die je nodig hebt (in 10mm precies). | |
ultra_ivo | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:14 |
Het lange ondergoed is best goed. Ik gebruik het regelmatig in de winter. De sokken zijn te warm voor de zomer maar in de winter prima. Het jack is verbazingwekkend goed. Ik heb er verschillende, gebruik ze in de late herfst/vroege voorjaar vaak op de fiets en in de vroege herfst/late voorjaar gewoon in de stad. | |
cafca | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:14 |
Nu we het toch over antiek hebben, heb jij een idee of ik überhaupt nog ergens een shimano UG body voor 6 speed zou kunnen vinden, Ivo? | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:16 |
Daar zou ik persoonlijk geen meter meer op rijden. | |
cafca | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:17 |
Ik heb ondershirtjes Van de Lidl en voor in de winter zo'n softshell jack, best lekker voor de echt koude dagen. | |
ultra_ivo | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:17 |
Schroef of klemversie? | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:18 |
Dank. Idd van sportvoedingswebshop. Hebben als ploeg een partij gekregen. | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:22 |
Dat vreesde ik al. Straks 3 weken geen duurtraining kunnen doen . | |
cafca | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:24 |
Geen idee, maakt dat verschil in verkrijgbaarheid? | |
ddx | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:24 |
Schakeltje er tussenuit halen ? | |
quinoahipster | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:25 |
Nieuwe ketting erop duurt 3 weken? | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:25 |
Een ritje naar de dichtstbijzijnde fietsenwinkel moet nog lukken toch. Ketting kopen, erom pleuren, fietsen. | |
quinoahipster | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:25 |
Dat kan ook | |
ultra_ivo | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:26 |
De klemversie moet ik nog ergens hebben liggen. Die moest je met een schroevendraaier van de naaf wrikken. De schroefversie zit met een holle inbusbout in de naaf geschroefd. | |
Thierry92 | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:26 |
Nog een weekje wachten tot Eurobike, daarna maar eens een nieuwe Cube bestellen met 105 11 speed. Heb toch de keus laten vallen om na Eurobike pas een fiets te bestellen, zodat in principe alle modellen al bekend zijn met nieuwe 105. | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:27 |
Kan wellicht morgen eerder weg van mijn stage, maar anders kan het niet voor mijn vakantie. Anti-klacht vakantie | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:27 |
Kan dat bij Shimano zonder breekpen, nee toch? | |
ddx | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:29 |
kmc missing link ertussen zetten. (of ketting iets korter mocht hij lang genoeg zijn) maar misschien slimmer om er nieuwe ketting op te zetten als hij al wat ouder/versleten is | |
cafca | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:29 |
Ik zal eens kijken. Moet eerst nog een tweede kettingzweep regelen om de cassette eraf te schroeven. Leuk, die nostalgie | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:30 |
Ja oke, maar uitgangssituatie "thuis zonder breekpen of missing link" is hopeloos voor morgen toch? | |
quinoahipster | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:31 |
Waar ga je heen op vakantie? Desnoods wip je onderweg even van de A2 af om bij Salden een ketting te scoren. | |
ddx | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:31 |
dan is hulp van een fietsenmaker wel handig ja | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:32 |
Ik moet nog een hele stash aan onderdelen en gereedschappen opbouwen | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:32 |
Anders gewoon 50x een rondje om je wijk fietsen. Kom je ook aan kilometers en is het nooit ver lopen | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:33 |
Nice! Maar ik wilde van Deventer naar Enschede | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:38 |
Haha gewoon een criterium door je eigen straat... | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:43 |
Eigenlijk moet ik gewoon blij zijn dat ik niet tussen Goor en Haaksbergen zonder ketting sta, dat is een stuk positiever. | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:49 |
Ik heb nu volgens mij 105 ketting en casette. Wat zouden jullie aanraden als cassette als ik een triple heb en vaak op mijn 39 fiets? | |
quinoahipster | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:55 |
Ligt eraan hoe sterk je bent en waar je fietst. Met een triple en een 12-25 moet je op de meeste bergjes wel boven kunnen komen. | |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:57 |
Gewoon een 12-25 of 11-25. Dan heb je de meest logische overgangen. | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:57 |
Ik wil de Mergellandroute doen in september, moet ik speciaal rekening houden met de Keutenberg in cassettekeuze of valt dat mee? | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 22:58 |
mijn volgende wordt een 12-23. Een 18 en een 16 is heerlijk op het vlakke. 30/23 is licht zat. Kwam dit jaar de roche ook op met 30/24. | |
quinoahipster | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:00 |
Keutenberg; niet te dramatisch over doen. Één goed poefje tot de 'knik', dan nog even doorbijten tot het bordje en je bent er al. True Maar 30/23 is niet niets waar iedereen overal mee uit de voeten kan. | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:01 |
Top, dan ga ik denk ik voor 12-25 en een triple-geschikte ketting | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:01 |
Progressie! | |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:03 |
Ik kan ff in mn schuur kijken, heb volgens mij nog een nieuwe 10-speed triple ketting liggen. Mn eerste racer had een triple (ja, ook ik was ooit ongesoigneerd en had harige benen) maar die ketting ligt nu ook maar een beetje in de schuur te verstoffen. | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:03 |
| |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:05 |
Gewoon een kmc... die van net geen 2 tientjes. heb ik ook op mn triple.. nooit over nagedacht of ie 'triple-geschikt' is, en loopt als een zonnetje
| |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:08 |
Mag je trots op zijn toch, al zijn t maar 2 tandjes? Jouw volgende TCR Advanced SL koop je met een compact crankstel, en dan op het vlakke 52/38 platen erop en rammen als een malle. Voor de Ardennen en hooggebergte (want over 2 jaar rij jij een Alpencyclo) dan de 50/34 monteren en een mooi setje lichte klimwielen met een 11-28. jaja, Muzas, ik heb hier een glazen bol. Nou ja bol, t is meer een taps toelopend groen ding wat open is van boven en dicht van onderen. En als je langs de zijkant voelt, voel je sierlijke letters in relief | |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:09 |
Grolsch | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:09 |
Altijd fijn | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:15 |
Nieuw doel; fietsen of Corfu volgende week | |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:21 |
Zeker terwijl je voor de zachtjes smeulende kachel ligt en met 1 hand dat flesje vasthoudt en met de andere hand een heerlijk fris gewassen en naar aardbeien geurende zwarte fiets streelt! Ze was een beetje vies geworden tijdens de 24 uurs, van al dat snot, kwijl, finalegelletjes en limonade. Spatbordjes ook alvast weer even geprobeerd, maar dat vindt ze niet zo lekker: haar 25 mm bandjes zijn een beetje te dik om samen met de spatborden in dat nauwe achterframe te passen. Zonde, want juist op de winterwielen zou ik graag met de 25 mm's willen rijden. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:23 |
Ik was serieus. | |
ratatat | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:23 |
Wat is dat aarbeienspul? Ik wil ook dat m'n fiets lekker ruikt. | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:24 |
Is ze nog lekker nauw? | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:25 |
Ik snap jou wel. Waar ons tijden lang het ideaalbeeld van 23 mm is voorgehouden vind ik die extra millimeters best fijn staan. Het geeft iets meer houvast, waardoor zelfs een beginner er keihard op kan gaan.Het ligt een stuk lekkerder in de hand dan zo'n 23mm scharminkel.... | |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:26 |
Al die keren dat je Muzas gekleineerd, gepest, beledigd en gekwetst hebt zijn niet ineens vergeten en vergeven hoor. Het is hier geen pinkstergemeente, eerder de jehova's getuigen: je zult het keer op keer moeten laten zien dat je een ander mens bent Patroon! Hallelujah can i get a couple of halleluja's? | |
Patroon | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:27 |
muzas | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:28 |
Haha nu ik ff niet... Tuurlijk, progressie is er... mn strava als bewijs. Maar staand op de 30/2x naar boven mag (van mij) nog wel wat beter. Maar idd, 2 jaar terug moest ik lopen op t kopje | |
Gripper | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:36 |
Ja, een beetje te nauw dus. Het beugeltje van 1 van de helften van de achterspatborden zit zo dicht op de band dat ie aanloopt. Nou is een beetje wrijving met het rubber wel lekker, zonder wrijving kan ik uren doorgaan zonder iets te voelen. Maar het slijt er ook allemaal zo van he. Met 23 mm banden geen enkel probleem. Maar dat dunne is niks joh. Ik moet wat vast te houden hebben. | |
ratatat | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:37 |
Check die cockpit: http://link.marktplaats.nl/m839773959 | |
Fretwork | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:43 |
Fucking gaaf! Ik ga ook mijn stuur omdraaien! | |
Tommeke | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:48 |
Vet! Ik wil ook Ambarassiyo velgen!! | |
Tommeke | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:49 |
Ik word gek van m'n hebzucht Ik zag wat foto's van mooie stalen frames en wil nu m'n Raleigh optuigen met een mooie Campa groep omdat dat veel mooier staat Zit nu een cheap Shimano-groepje op, werkt prima verder... Ooit komt er een mooie stalen Gios met Campa. | |
Tommeke | woensdag 20 augustus 2014 @ 23:51 |
Zoiets: | |
muzas | donderdag 21 augustus 2014 @ 00:03 |
Ouwe rommel. | |
gerwinner | donderdag 21 augustus 2014 @ 03:07 |
Ingeschreven bij de studenenwielervereniging, noemen ze gelijk het halve Friese amateur peloton op, klein wereldje | |
buzz1291 | donderdag 21 augustus 2014 @ 04:34 |
Ik zou in ieder geval een reserve setje stifttanden meenemen als nog enigszins toonbaar thuis wilt komen. Niet meer op rijden dus! | |
buzz1291 | donderdag 21 augustus 2014 @ 04:41 |
Hebbie het ook door? En die Ultegra cassette is de enige 10 speed die dat hele vlakke verloop heeft. Ik heb er ooit maar gelijk 2 van gekocht. | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 06:47 |
Een 10S ketting is een 10S ketting hoor. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 07:18 |
Alle grote successen bestaan uit kleine succesjes. Zolang je die weet te waarderen, zal je tot het grote succes komen. | |
So_Surreal | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:03 |
Vanmiddag weer met de fiets naar huis. Volgens mij blijft het droog met zo'n 19 graden en een klein zonnetje. Perfect weertje nu al zin in. | |
Yankee | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:10 |
Deze laat ik even op een tegeltje drukken Wat een wijsheid | |
muzas | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:14 |
Peter van opdorp materiaal. | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:28 |
| |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:32 |
Hé is dat de ouwe fiets van ddx? Ow nee die had een recht stuur | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:34 |
En dan wel even Patroon eronder zetten, zoals bij Loesje | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 08:35 |
Brrr koud vanochtend op de Veló, 5.0 minimum. Wel weer mooi fietsen met de mistflarden over de weilanden en tussen de bomen. Blij dat ik een stukje ben omgereden. | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 09:48 |
Nou ja, overdreven is misschien wat dik aangezet Ik bedoel te zeggen dat niet elke 25mm die je koopt een vooruitgang hoeft te betekenen. Mijn eerste ervaring met een 25mm band was ronduit kut, zelfs in een rechte lijn op een nat wegdek brak m'n wiel achter weg... Ik had gewoon iets langer moeten nadenken en niet in een impuls die Mavic's moeten kopen. Gelukkig heb jij betere ervaringen, ik zal het zeker nog een keer proberen met een ander merk. Als er teams zijn die Parijs Roubaix met zelfs 28mm rijden toont dat aan dat verschillende omstandigheden tot verschillende bandenkeuzes kan leiden. Trouwens, de Michelin Pro's waar ik nu mee rijd komen qua lekbestendigheid vrij goed naar voren in tests. Maar ik reed dit weekend wel lek op een ieniemienie stukje glas/steen. Terwijl ik met m'n cheapass Vitorria's zonder probleem met de grootste scheuren en stukken glas heb rondgereden. [ Bericht 2% gewijzigd door forty-two op 21-08-2014 09:54:48 ] | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:10 |
Bedoel je zoiets? http://www.bikester.nl/fi(...)kettingen/16383.html | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:15 |
Ik ben nu bezig om te kijken wat er met mijn boddy aan de hand, al een hele tijd komt er af en toe als ik fiets een harde klik vanaf. Het klinkt een beetje als "pang" of "pong" en ik weet bijna zeker dat het niet aan de spaken ligt, maar dat weet ik niet 100% De cassette heb ik er al afgehaald en schoongemaakt met wasbenzine dus die is weer bling bling. Maar nu is mijn vraag hoe kom ik verder in de boddy? Moet ik gewoon met 2 inbussleutels aan beiden kanten en dan tegenovergesteld draaien? Het gaat om een shimano 11sp boddy | |
muzas | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:15 |
Eerder dit: | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:16 |
Als je een 6/7/8 speed casette hebt wel ja. En een kettingpons natuurlijk. | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:20 |
De zoekfunctie op die site is echt belabberd, kan niks vinden voor een 10 speed | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:23 |
deze dan? http://www.mantel.com/shimano-breekpen-10s En koop een fatsoenlijke kettingpons, niet 1 van ¤3.50. Die zijn kud. | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:33 |
Heeft iemand hier weleens via Wiggle besteld? Zit in de UK en ben benieuwd of die levertijden ongeveer kloppen. | |
BORRREETJEEE | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:39 |
Bikester zit in Duitsland, dinsdag besteld is vrijdag binnen. Hou daar ook rekening mee. | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:46 |
Ik ben volgende week op vakantie, dus dat is niet zo'n probleem. Toch bedankt voor de tip! | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:47 |
Maar waarom bestel je niet gewoon 1 of 2 nieuwe kettingen? | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:50 |
En we gaan verder. 'Klussen met Kolonel' Body er afhalen is inmiddels gelukt en heb die nu dus helemaal uit elkaar. Hij zat trouwens helemaal niet heel goed vast was misschien dat doordraaien verklaarde. Nu is mijn vraag wat moet ik schoonmaken. Of moet ik dat vet?! vooral laten zitten en juist niet schoonmaken? | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:51 |
In plaats van een cassette erbij? Plan was nu een cassette + ketting en dan evt. noodgereedschap in de vorm van breekpennen en een kettingpons. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:52 |
Kolonel,je moet ff wat vet op die palletjes doen. Liefst synthetisch want dat bevriest minder snel in de winter. Ook ff wat vet op dat binnenwerk van je naaf waar die palletjes doorheen ratellen. (laatste foto) | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:55 |
Ik zou het ff schoonmaken met een kwastje en wat terpentine en dan smeren met dikke olie kolonel. Gene vet. En alleen die palletjes uiteraard. | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 10:57 |
Dus alleen deze dingen? | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:04 |
Ah ok, dat had ik niet begrepen. Enig idee hoe oud(km's) je cassette nu is, zitten er bramen op de tanden? | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:06 |
Pfff geen idee, ik heb hem overgenomen van mijn vader. Bel hem vanavond wel even. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:06 |
Zou ook dat ratelwerk doen, want metaal op metaal zonder smering is extra slijtage. Uiteraard niet teveel en zoals kaas zegt olie. Zelfs wat je op de ketting smeert kan erop. | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:08 |
Ah oke bedankt! Ik heb wel zo'n groen flesje Finish line wet lube dan smeer ik dat er gewoon op. | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:08 |
Hoort elke opening niet zo'n palletje te hebben? Enig idee hoe dat zit? | |
buzz1291 | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:14 |
Dunne olie! Met een hoge viscositeit. Naaimachine olie oid, zolang het maar geen rode poetsolie is. | |
buzz1291 | donderdag 21 augustus 2014 @ 11:20 |
Die dus niet. Zitten additives in die oneffenheden opvullen (ketting schalmen) en dat wil je niet. Dat spul heeft ook een te hoge capillaire werking dus kruipt overal tussen. Ook tussen de afdichtingen. Het zal wel smeren maar is niet optimaal en je moet iets hebben dat de afdichtingen niet aantast. Overigens, fietsen doe je als de beste maar poetsen moet je nog leren als ik naar die naaf kijk. Is het vuiligheid, corrosie of een echte scheur aan de linker binnenkant? [ Bericht 9% gewijzigd door buzz1291 op 21-08-2014 11:28:25 ] | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:10 |
Boah, ik zou toch dikkere olie nemen anders is het met een bui verdwenen, en niet te zuinig ermee. Het mag daar niet gaan roesten en ook niet vastkoeken. Gewone smeerolie zou ik pakken en dan dit onderhoud 1x of 2x per jaar uitvoeren, afhankelijk van hoevaak je in het slechte weer rijdt. En niet naar Buzz luisteren want die fietst alleen als de zon schijnt. | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:21 |
Ik ben net even naar de FM gefietst hier in het dorp en heb deze 2 flesjes meegenomen. Welke zou jij er dan op smeren? @buzz gelukkig is het een beetje vuiligheid en geen scheur daar op mijn naaf | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:25 |
Die rechtse. Doe maar lekker veel. Wel eerst even schoonvegen met een doekske. | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 12:37 |
Ja volgens mij wel anders zat die uitsparing er niet. | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:04 |
Merk je het verschil tussen 105 en Ultegra bij de ketting en de cassette? Of is dat verwaarloosbaar voor een recreant? | |
cafca | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:11 |
Dat laatste, wat mij betreft. Verschil zit volgens mij voornamelijk in het gewicht | |
Fretwork | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:14 |
105 en Ultegra 10-speed zijn gewoon compatibel toch? Stel dat ik er nu plotseling toch een Ultegra cassette in had liggen en die verwissel voor een 105. | |
cafca | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:18 |
Yep, no problem. | |
Yankee | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:22 |
Paar keer, 1 a 2 weken duurde het geloof ik | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:23 |
Ja, scherp opgemerkt. Die body is stuk. Missen 3 van de 6 palletjes. Bij vol aanzetten moeten nu 3 het opvangen ipv 6. Daarom hoort hij vaak "pang", als palletje aangrijpt. Ik zou nieuwe body kopen. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:25 |
Die linker heb ik gebuikt, maar maakt niet zoveel uit. Wel ben ik met buzz eens mooie dunne olie, dan blijft de ratel ook aanwezig. Idd wel regelmatig even de boel uit elkaar en schoonmaken. Is een behoud voor je wielen. | |
RealBizkit666 | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:27 |
Hoe meer ratel, hoe meer slijtage... | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:29 |
Jongens, ik ben volgende week jarig en ga over een paar weekjes op vakantie. Ik heb dus wat cadeautips nodig voor leuke wielerboeken. Ik vind alles wel prima om te lezen, behalve het zoveelste ik ben zo zielig want ik moest doping gebruiken verhaal. Iemand nog goede suggestie? | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:30 |
Van Campy kan je die palletjes en de ringveer die erom zit ook los kopen, ze doen er dan ook die rubber O ring bij. Ik weet niet wat voor naaf er in die Supra's zit anders kan je ff proberen of dat te krijgen is. | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:30 |
Ik wil nog graag prikken en slikken lezen en memoires van een wielerverzorger. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:32 |
True... Maar wel mooi | |
tweemeter | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:33 |
Ventoux is een leuke roman | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:34 |
Onzin man. Het heeft niks te houden en gaat normaal jaren mee. Het zijn altijd de kogellagers die de geest geven. Tenzij je Shimano naaf hebt, die gaan wel stuk. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:36 |
Bedankt. Prima boekje maar al gelezen | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:52 |
Het is ook net welk wiel je hebt. Die fulcrums ratelen best hard, dat hoort zo. Met wat extra olie kan je het verminderen, maar als je gewoon normaal smeert heb je ook een ratel, en nooit wat gezien aan slijtage. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:53 |
Oja, stel mijn velgen zijn na 3 jaar op, maar de naven zijn nog prima. Kan je die dan ook in een andete set spaken? | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 13:55 |
Theoretisch wel ja. | |
Yozzz | donderdag 21 augustus 2014 @ 14:18 |
Wat doe jij eigenlijk met je oude set? Gooi je zoiets weg, of is het voor iemand nog geld waard? | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 14:34 |
Zo net even een test rondje gefietst met veel aanzetten en het ge-pang is eindelijk weg. Bedankt voor het helpen! Die 3 kammetjes die ik dus mis, hebben waarschijnlijk nooit in mijn body gezeten want dat pang was al vanaf het begin toen dacht ik dat het gewoon spaken waren die zich nog moesten zetten. Zitten die kammetjes in elke body anders haal ik ze uit een oud wiel die ik eigenlijk nooit gebruik. Want om direct een nieuwe body te kopen vind ik ook weer wat prijzig. Of ik ga op zoek of ze ook los verkocht worden. | |
kanovinnie | donderdag 21 augustus 2014 @ 14:37 |
Lekker genaaid ben je dan door die FM waar je 'm gekocht heb. | |
Ericr | donderdag 21 augustus 2014 @ 14:43 |
Toch gewoon een merkwiel? Dat ziet de FM dan ook niet als er wat mis is. Had hetzelfde met een Mavic-wiel. Binnen garantie gewoon gefixed door Mavic zelf, kon de webshop daarin verder niks verwijten. | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 15:02 |
Ik had de wielen eigenlijk ook te duur gekocht, of nahja te duur.. Die fietsenmaker had een opruimactie alles 40% korting op het hele assortiment. Maar hij maakte alles wel duurder waardoor dit wiel alsnog hetzelfde was als de internetprijs. Toen maar wel meegenomen omdat ik ze dan direct had en op internet even moest wachten. Ik ga van de week nog wel even langs die fietsenmaker om te kijken wat ze kunnen doen. Of ze gratis van die kammetjes voor me hebben en anders een body ofzo. En anders vraag ik Knut even of hij een twitterberichtje over die FM wil plaatsen | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 15:29 |
Ik weet niet heel zeker of alle palletjes er horen te zitten, die meeste body's hebben er maar 3. Zie afbeeldingen op inet. Wat ik vaag vind is dat ze in dit geval onregelmatig verdeeld zijn... En had Kolonel niet wat op de grond moeten horen vallen, die dingen verdwijnen niet zomaar... | |
Gripper | donderdag 21 augustus 2014 @ 15:33 |
In mijn body zitten ook maar 3 kammetjes, maar die heeft dan ook maar 3 uitsparingen meen ik. Dus daar missen geen palletjes hoor. Zal m weer eens open maken, is ook alweer een half jaartje geleden dat ik m'n body gesmeerd heb. | |
the_critic | donderdag 21 augustus 2014 @ 15:35 |
Is inderdaad niet waar dat er 6 in horen. Nagenoeg alle wielen hebben er 3. Smeren met olie, als je van die campa lawaai houd. Smeren met vet voor stilte.. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:00 |
Oke, ik ging uit van mijn eigen body. Daar zitten 5 in. | |
Gripper | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:01 |
Weinig pallets is rakke takke takke takke. Veel palletjes is zoemmmmmmmm. Dan hoor je de afzonderlijke klikjes niet meer. | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:06 |
In die body moeten er toch 5 of 6 anders zaten die uitsparingen er niet in. Wil niet zeggen dat ze het niet doet met 3. Maart hoort er wel in anders was het niet uitgefreesd in de behuizing eh? Vraag maar es aan die FM of hij wel helemaal betoeterd is, om zulks brol aan een van de beste coureurs van de provincie te verkopen. | |
MarcoD | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:29 |
Of Ze maken veel van die body's en doen er afhankelijk van de wielset 3 of 6 palletje's in. Is wel raar dat er dan 2 achterelkaar zitten ipv om en om. | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:40 |
Die van mij doet anders ook rakke takke takke tak hur... | |
Gripper | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:43 |
Dan moet je misschien eens wat harder gaan fietsen, dan ratelen je 5 palletjes net zo snel als mijn 3 palletjes | |
muzas | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:49 |
Gewoon een kaart tussen je spaken en rollen als een baas.... RRRRRRRRRRRR | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 16:55 |
Moet je gewoon eens wat minder je benen stilhouden kutje | |
kaasplankje | donderdag 21 augustus 2014 @ 17:00 |
Ja lijkt op een soort maandagochtendgevalletje in de Taiwanfabriek. Die Chinese kinderen krijgen natuurlijk stukloon en verdienen 0.0000000000001 cent per in elkaar gezet onderdeel. Die dacht als ik er 3 pallekes indoe dan ist ook wel goed. | |
buzz1291 | donderdag 21 augustus 2014 @ 17:34 |
Zal wel een Novatec naaf zijn waar een min of meer universele body op zit. En in dit geval hebben ze er drie pallen op gemonteerd. Denk niet dat je die palletjes + veertjes los zult kunnen kopen. En alle body's hebben een ander model palletjes. Die zijn niet uitwisselbaar. Ik zou me er maar niet druk om maken zolang het allemaal weer soepel draait en je cassette niet "slingert" doordat er speling tussen de as en het body lager zit. Laatste is een typisch Mavic euveltje overigens. En voor het ultime geluid. [ Bericht 1% gewijzigd door buzz1291 op 21-08-2014 17:43:06 ] | |
buzz1291 | donderdag 21 augustus 2014 @ 17:43 |
fl4puit | donderdag 21 augustus 2014 @ 17:55 |
Welke Supra wielen zijn het eigenlijk? | |
FastFox91 | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:00 |
Ik heb nog wel een Shimano Ultegra 10speed breekpen voor je over en eigenlijk ook wel een schakel. | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:13 |
Critic op de baan zo? | |
KolonelBroodje | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:14 |
Supra rc58 | |
the_critic | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:35 |
jazekers... Benieuwd naar het niveau, in vergelijk met Sloten. (En mijn eigen niveau, na een week vakantie, lekker eten en niksen haha) | |
kanovinnie | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:39 |
Allround fit? | |
the_critic | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:42 |
Dat was ik altijd al | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:47 |
Waar dan? | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:52 |
Jeuj eindelijk m'n KNWU-pas binnen, dat heeft een week of 3 geduurd geloof ik. | |
kanovinnie | donderdag 21 augustus 2014 @ 18:54 |
heb 'm nog niet | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 19:04 |
En dan mag jij gewoon mee op sloten? Lekker is dat Zaterdag 15.00 moet je dan niet een licentie hebben? | |
kanovinnie | donderdag 21 augustus 2014 @ 19:10 |
Ja. Licentie heb ik, pas nog niet. | |
fl4puit | donderdag 21 augustus 2014 @ 19:13 |
Schijnen meer problemen met de vrijloop te zijn. 3 palletjes klopt wel: http://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=18516 http://www.boards.ie/vbul(...)c25b0d03e&p=91200192 | |
Levitas | donderdag 21 augustus 2014 @ 19:23 |
Ik zal het vanavond proberen op te meten voor je. Even voor de duidelijkheid, de balhoofdbuis meet je zoals ik in dit plaatje heb gepaint toch? (het blauwe stukje) Edit: Dat zou nooit 22,2 mm kunnen zijn trouwens Ik neem dan aan dat je bedoelt het blauwe stukje tussen de horizontale en diagonale stang? [/n44b] | |
MarcoD | donderdag 21 augustus 2014 @ 19:30 |
ja of een basislidmaatschap | |
Levitas | donderdag 21 augustus 2014 @ 19:45 |
Nou, hopen dat ik het goed heb gedaan Heb alleen een meetlint, dus die kan alleen op de hele mm nauwkeurig.. De balhoofdbuis zou zo`n 46mm zijn (op de foto is dat niet helemaal duidelijk, daar houd ik het meetlint niet helemaal netjes) Ik heb de diameter van m`n stuur opgemeten (82mm) en dat zou een diameter van 26mm geven. De lengt van m`n huidige stuurpen is van begin tot eind zo`n 14,5cm. Hoeveel korter zou dit dan nog eventueel kunnen?
| |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 19:51 |
Net goede test gedaan. Vo2max: December 2012: 54,7 Juni 2013: 60 Vandaag: 62 Elites is 60-70 vo2max Profs is 70+ Is nog progressie mogelijk...en doorrr [ Bericht 32% gewijzigd door Patroon op 21-08-2014 20:26:39 ] | |
So_Surreal | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:03 |
Nou ik heb de tips gevolg wat betreft het rijden in een hogere cadans, en dat gaat inderdaad een stuk beter Net weer Amsterdam -> Hoorn gedaan, zo maar even de Strava activities vergelijken als ik hem geupload heb | |
MarcoD | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:05 |
Hoe moet ik die 360 watt zien? Hoe wordt die gemeten? En wat is je vermogen per kg op omslagpunt? | |
muzas | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:07 |
Denk dat ie de diameter van je balhoofdbuis bedoelde. Maar weet niet zeker | |
fl4puit | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:17 |
En je stuurpen hart-hart meten in plaats van begin tot eind. | |
the_critic | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:18 |
Nou, dat viel ff tegen zeg. Tempo lag hoog. Zit een klim in (2X lengte van gem viaduct, dus stelt feitelijk geen fuck voor). Voor de klim een scherpe haakse bocht. Ik stuur goed, maar net ff minder dan de wedstrijdrenners die dat wekelijks komen dus al gat van 1 meter... Dan voluit aanzetten, maar ben toch minder dat explosieve gewend, dus nog een meter erbij... Dan moet ik volle bak, in het rood, naar boven. Met mijn klimtalent nog weer paar meter erbij en je hebt een gat van 8 of 10 meter.. Rest schakelt bovenop een tandje bij, en ik moet dus door in het rood om weer gat te dichten... 2X echt gelost, laten dubbelen... Toen was moraal geknakt. Bah.. meer afvallen en harder trainen.. Respect voor okkie! Attent voorin, netjes zijn werk doen.. Goed bezig !! | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:25 |
Begin bij 100 watt. Elke 3 minuten 30 watt erbij. 360 was de laatste trap die ik uit fietste. | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:29 |
Shit nog geen indekker | |
forty-two | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:31 |
Na elke 3 minuten krijg je er dan in 1 klap 30 watt bij of gaat dat geleidelijk? Goed bezig hoor | |
So_Surreal | donderdag 21 augustus 2014 @ 20:59 |
Vorige keer: http://www.strava.com/activities/176927649 Net: http://www.strava.com/activities/183464524 32 PR's over 54KM haha | |
Levitas | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:04 |
Lmao, nu ben ik helemaal dumb & dumber! Diameter van m`n balhoofdbuis is dus idd 22,2mm, de lengte van m`n stuurpen is 90mm (gemeten van de rand van waar 'ie vast geschroefd wordt tot waar het stuur bevestigd wordt). Ben benieuwd of Ivo een kortere stuurpen kan vinden die ook daadwerkelijk gaat passen Zelf natuurlijk ook al hard aan het zoeken, maar ben bang dat ik er te weinig van af weet dat ik ook daadwerkelijk met iets kan komen dat eventueel zou passen [ Bericht 6% gewijzigd door Levitas op 21-08-2014 21:12:01 ] | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:11 |
1 klap + 30. Maar die vang je wel op. | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:12 |
Thanks! Ik had fucking spierpijn van gisteren, jumping squads en jumping lunges bij de PT. Dus eigenlijk had ik geen zin. Maar in de Giro geleerd dat je best kan presteren met spierpijn, en Critic was er, dus ben gegaan. Tempo lag vanavond af en toe hoog, maar gemiddeld gezien viel 't best mee, want ik kon prima in 't peleton meekomen. En Gerrit was er! Een man van 50+ met baard, harige benen en vieze fiets die op kop rijdt motiveert natuurlijk ook. Maargoed, halverwege zag ik Critic niet meer, en dat terwijl er schijnbaar een kopgroepje weg was. Dus ik dacht dat hij daarbij zat. Nouja, niet dus. http://www.strava.com/activities/183462896 Hoe was dit in vergelijking met Sloten? | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:15 |
En dat ik voorin rij is pure zelfbescherming. Als er op 't heuveltje wordt doorgetrokken kan ik dat tempo niet aan, laat ik me wat afzakken, pik ik halverwege de groep weer op, en rij ik op 't vlakke weer naar voren. Meestal valt 't bovenaan wat stil. En anders heb ik nog 2,1km om weer voorin te komen, lukt meestal wel | |
Wombcat | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:34 |
Is sowieso verstandiger om voorin te rijden. Achterin moet je namelijk harder rijden. | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:35 |
Ja, ook dat. | |
Wombcat | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:43 |
Net op de Nedereindseberg gereden. Ik denk "het waait nogal, laat ik voorin starten, want het kan wel eens snel breken". Vanuit de start demarreren er meteen 4 man. Dat was nou ook weer niet mijn bedoeling, dus ik laat ze lekker gaan. Een halve ronde verderop vliegen er nog 4 achteraan, ik denk "mwah, kwenie" en blijf toch maar zitten. Die 8 komen samen en rijden meteen lekker rond, en ik denk "gvd, had ik toch mee moeten gaan ". Peloton rijdt niet meer, een paar man proberen nog een counterattack, maar dat was een kansloze onderneming. Na nog geen half uur worden het peloton gedubbeld door de kopgroep Ik heb verder lekker achterin gehangen, want had niet zoveel zin en er gebeurde het 1e half uur toch niets meer. En de kopgroep is vervolgens nog een keertje weggereden. | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 21:56 |
Bij ons was er ook kopgroepje weg met 3 man, werden ook niet meer gehaald. Wist 't niet, en had ik 't geweten had ik niets kunnen doen. Vind ik jammer. Als ik zelf beter zou zijn zou ik wel 't type zijn die de rest wat op zou jutten om mee te helpen dicht te rijden. Nu kan ik zelf niet helpen. | |
ultra_ivo | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:01 |
Een Hügi-naaf werkt ook, geeft hetzelfde effect. | |
Levitas | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:04 |
Lijkt erop dat ik toch zelf een passende stuurpen heb gevonden, in Engeland, en niet duur: http://www.kinokocycles.com/akoya-quill-stem.html Hetzelfde "systeem" als ik nu heb (dus geen adapter), voor een 26mm stuur en diameter van 1 inch (22,2mm). Morgen ff goed opmeten of een stuurpen van 80mm genoeg zou zijn of dat er toch (radicaal) 60mm op moet. Ik lees trouwens wel veel dat 60mm het sturen behoorlijk anders maakt. Is dat een heel groot verschil/ nadelig? | |
ultra_ivo | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:06 |
De Giant Cadex is uit de tijd dat alle balhoofdsbuizen 22,2mm diameter hadden. Voordien had je Franse fietsen met 22,0mm, eind jaren '90 waren er ook van 25,4mm Met de lengte van je stuurpen bedoel ik de horizontale maat, zoals al geschreven, hart-op-hart gemeten (midden van de bout waarmee ie aan het frame bevestigd is tot het midden van je stuur). Als de totale lengte 14,5 is kan dat nooit 90mm zijn. Dan is het eerder iets van 110-120. Het goede nieuws, ik moet nog wel links en rechts wat pennen van 90 of 100mm lengte hebben liggen en precies in de 26mm maat. In welke buurt zit je eigenlijk? | |
ultra_ivo | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:07 |
18 pond is een mooie prijs. 2e hands betaal ik vaak genoeg 10 Euro, voor speciale modellen meer. Dus dit is prima. Je kunt ook nog bij www.sjscycles.co.uk kijken | |
Levitas | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:19 |
Morgen nog maar eens opnieuw meten dan maar Als de Stuurpen daadwerkelijk 110-120cm is zou dat mooi zijn, meer mogelijkheden om in te korten! Ik zit in de omgeving van Den Bosch, maar mocht je iets hebben liggen en te ver weg wonen, ben ik de beroerdste niet om verzendkosten te betalen. Zo zwaar zijn die dingen immers ook weer niet | |
ratatat | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:23 |
Ben je nu niet helemaal naar de getver? | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:27 |
Beetje. | |
muzas | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:29 |
TeamKleding voor weinahg. Dat was hier een hit toch? Toen met die radioshakmeuk? http://www.belkin.nl/producten-sale/?itemsperpage=99999 Mjah belkin Dat groen Giant | |
Patroon | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:34 |
Goed bezig Critic en Oksel | |
ratatat | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:42 |
In de VS gingen ze in de sale voor $5... | |
Wombcat | donderdag 21 augustus 2014 @ 22:54 |
Je moet niet helpen het dicht te rijden, je moet meezitten. In de meeste gevallen is dichtrijden een illusie, zeker als ze uit het zicht zijn, dan kun je het wel schudden. Je kunt er vanuit gaan dat als het toch dichtgereden wordt, er vrijwel meteen daarna een volgend groepje weggaat. Als je het mee dichtrijdt, moet je wel zeker weten dat je daarna mee kunt zitten, anders heb je voor niks gewerkt. | |
Tommeke | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:17 |
Ik heb vandaag na 2 uurtjes infietsen het baantje hier maar laten gaan. Gister en vandaag last van m'n rug. Denk door een iets te volle tas met koerieren. Merkte het met fietsen, dat ik niet lekker op m'n fiets zat. Vervelend om iedereen dan richting de baan te zien fietsen | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:19 |
Bij ontsnappingen gaat het direct 46-52km/h, kop over kop. Dat trek ik niet. Hartslag is al hoog zat zonder dat ik mee ga in ontsnappingen. Zitten altijd wel wat eliterijders mee die dat wel trekken | |
Tommeke | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:40 |
Ik vind dat ook lastig. Ben daar ook niet explosief genoeg voor, om vanuit 45 per uur nog een vinnige versnelling te maken. Plus dat ik vaak met een groep idioten 2 uur lang met okselachtige gemiddeldes ga infietsen om er een zware training van te maken | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:52 |
Heel goed. Tegen doktersadvies in. Heb even getest, hartslag 145 rij ik 26-27 bij windstil weer. Valt mee. Dacht dat ik dan 12 zou fietsen ofzo. Ben je er zondag Tom? | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:55 |
Epische foto. Mooie onderkin ook, maar dat is natuurlijk omdat ik lach. | |
Oksel | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:57 |
Ik ga deze winter sportkeuring doen en toerderslicentie halen. | |
Wombcat | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:58 |
Ik eigenlijk ook niet. Neemt niet weg dat ik het soms toch probeer. Vorig jaar toch een keertje met een kopgroep meegeweest die zo hard reed, werd uiteindelijk wel gelost, was wel jammer, want daardoor viel ik terug in het peloton Tijdens koers moet je trouwens niet op je hartslag letten, je moet mee. (ja, ik weet, is makkelijker gezegd dan gedaan, ik kijk er af en toe ook wel stiekem naar). | |
Wombcat | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:59 |
Overigens vorig jaar ook een keertje met zo'n kopgroep meegeweest waar ik weliswaar uit gelost werd, maar toen hadden we het peloton al bijna gedubbeld en nog maar 4 ronden te gaan, dus toen won ik toch nog bij de B (die reden samen met de A, maar sprintten eerder af). | |
Oksel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:01 |
Uitrijden is prioriteit nr. 1 bij mij.. dat lukt me al niet eens altijd nl. | |
Wombcat | vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:04 |
Volgens mij is het parkoers bij jullie ook wel wat lastiger (qua bochten) dan hier op de Nedereindseberg. En als er dan hard wordt gereden is het wel fnuikend. Het was overigens ook niet als kritiek bedoeld, maar door jezelf tegen te komen, leer je je grenzen kennen. | |
Levitas | vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:16 |
En te verleggen | |
kaasplankje | vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:36 |
Zo is hart/hart meten. Snap je het nu? | |
Tommeke | vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:39 |
Heb geen dokter nodig, ben allround fit Ik denk het niet, heb geen vervoer en met de trein is kut | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:50 |
En dan zit je in H, D1? Midden H? Midden D1? Zo zegt het mij weinig. Afhankelijk van de omstandigheden zit ik bij 145 op zo'n 32/34, maar dan zit ik op de grens van D1/D2. Op 26/27 zit ik rond de 110, dan hang ik eigenlijk onder H. [ Bericht 6% gewijzigd door forty-two op 22-08-2014 07:01:10 ] | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:29 |
Komt er op neer dat mijn vermogen op omslagpunt een beetje is gestegen, maar ik trap vooral langer en harder door net na die verzuring. Waar ik vorige X tot 300 kwam, kom ik nu tot 360max. Inspanningstolerantie is dus toegenomen. Ook wel te verklaren naar het rijden van wedstrijden. Dan zit je ook 1,5u net onder of op je omslagpunt. | |
the_critic | vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:39 |
@oksel Op sloten wordt harder gereden, zowel Max als gemiddeld. Maar parcours is ook stuk makkelijker, dus kost minder inspanning want minder interval. Ok is sloten wat'professioneler'. Rugnummer, 'jury', rondebord, bel voor laatste ronde. Geen oud prof die zegt: laten we maar beginnen.. :-) | |
buzz1291 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:45 |
Beste freewheel ontwerp ooit. Niks geen geklooi met palletjes maar gewoon twee gekartelde schijven die altijd in elkaar grijpen. Met als bijkomend voordeel dat je echt geen bel nodig hebt om oud en grijs op hun electro bikes de graskant in te sturen. Ik wil ze ook, maar de vraag is, heb ik het geld er voor over? | |
MarcoD | vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:50 |
Ja dat snap ik, was benieuwd hoe je tot die 360 Max kwam. Was duidelijk, ik ga in januari een test doen samen met keuring voor sportklasse licentie. Verzekeraar vergoed het niet omdat ik die helemaal had ontdaan van extra pakketten enzo. Dus nu hoeft het nog niet zo. Vraag me wel af hoeveel watt/kg je op omslagpunt trap? | |
buzz1291 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:52 |
Dus met andere woorden: je zit aan je max en kan op duur nog wat verbeteren en af en toe een Tramadolletje om te pieken in een 90% DNF koersje. Right? Moet ik wat van die pillen voor je meenemen? Want kan ik volgende week waarschijnlijk volop krijgen voor een knaak en drie stuivers. | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:08 |
Ja klopt Nee, door duur kunnen de wattages rond omslagpunt nog verbeteren, door betere basis en vo2max kan daardoor nog wel stijgen naar 65. Hoe ouder je wordt hoe lager vo2max, dus 62 was al gewoon goed. [ Bericht 20% gewijzigd door Patroon op 22-08-2014 08:22:37 ] | |
Oksel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:11 |
Cafeïne pillen helpen ook al beetje. Clubcompetitie is voorbij critic, dan wordt alles gelogd dmv chip. | |
Oksel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:12 |
Patroon kan nu het ultieme.doel nog behalen.. allround fit worden. Spijker. :p | |
Oksel | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:12 |
Gvd vroeg wakker. | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:20 |
Haha was trouwens conclusie van de arts. Goede totale fysiek. Wel corestability de nodige aandacht geven. Moest ff aan de allround fit denken | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:24 |
Kijk wel goed wat voor test je gaat doen. De meeste sma bieden tests aan met elke minuut vermogen erbij. Daar heb je gewoon niets aan. Kan je het geld van die test beter in je zak steken. Als je het toch zelf moet betalen zou ik naar Energylab of Adrie van Diemen gaan. | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:42 |
Trouwens de arts bij wie ik gisteren was, is 2 seizoenen arts geweest bij Vacansoleil. Deze foto is van tijdens LBL 2013. Hij was ok bij de Giro (geloof 2013? Toen Nibali won). Naast arts zijn ook nog soigneren langs de route. Lange dagen. Man wist er echt veel over te vertellen, hij doet zelf ook aan tijdrijden en triathlons. Je merkt dat hij er zelf ook enorm veel interesse in heeft. | |
ultra_ivo | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:47 |
Ik heb ze een aantal seizoenen gehad maar ben er niet kapot van. 2x heb ik ze terug kunnen laten sturen, freewheel (nou ja de gekartelde schijf) kapot en de flens kapot. Dat heeft me twee jaar terug de Borders of Belgium gekost. | |
MarcoD | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:48 |
Ja dat had je al een keer gezegd, keuring doe ik misschien gewoon apart van de test, doe ik de test wel zelf betalen. Kijk tegen het einde van het jaar wel hoe ik het doe. | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:49 |
Oke, nou mocht je tegen de tijd advies nodig hebben dan zeg je het maar. | |
RealBizkit666 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:53 |
Wel knap, om van 100 naar 360 te gaan in stappen van 30. | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:57 |
haha scherp . Op 340 ging ik al bijna maximaal en zei hij, ik doe er 20 watt bij. Die trapte ik volledig uit, hij wilde daarna nog 10 erbij doen maar toen was met hf 202 de koek op | |
kanovinnie | vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:59 |
Hahaha je bent 5 jaar ouder en trapt alsnog 25 slagen meer | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:06 |
HAHAHAA | |
Strooper | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:25 |
Ben even een paar dagen bij mijn ouders die in de buurt van Nijmegen wonen, dus het racefietsje is ook mee. Gisteren een mooie rit van bijna 85km gemaakt en vrijwel alle heuveltjes hier in de buurt meegepakt. Was nog wel even schrikken toen ik bij de Nieuwe Holleweg aankwam: stond dat ie afgesloten was. Gelukkig kon ik via de Elzenstraat alsnog de Oude Holleweg bereiken. Volgens Strava 655 hoogtemeters gemaakt, hoe realistisch is dit doorgaans? | |
kanovinnie | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:29 |
GPS device of telefoon? | |
Strooper | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:35 |
Telefoon. | |
No-P | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:37 |
Theoretisch zou dat kunnen in nmg in die kilometers. Je hebt ook de 100km 1000Hm tocht hier. | |
Fretwork | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:47 |
Bedankt voor het aanbod, heb inmiddels een nieuwe cassette en ketting besteld, moet er vroeg of laat toch aan geloven. Nu eerst morgen naar Corfu en dan over een week alles erop zetten | |
Levitas | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:58 |
Snapte het gisteren al na Ivo's bericht, maar toch bedankt! | |
No-P | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:08 |
In 2013 was er een "arts" bij vacansoleil die geen arts bleek te zijn, dus heb je zijn big registratie gecontroleerd? | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:14 |
Toch ff "correct elevation" doen op Strava, en kijken wat er over blijft. | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:17 |
Leuk begin van de dag zeg... Normaal rij ik altijd om lantaarnpalen heen waar vogels bovenop zitten, nu zat ik een beetje te suffen. Krijg je dit... Lekker onder de drek. | |
FastFox91 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:19 |
Gegevens deze nieuwe test, ga je nog iets veranderen in je trainingsschema of iets dergelijks? | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:19 |
Ach, kan altijd erger toch | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:19 |
Hij is momenteel (en toen) huisarts, dat is ook te vinden op internet. Dat zal wel niet zomaar kunnen neem ik aan. | |
kanovinnie | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:20 |
4-2, Heb ik ook wel eens gehad | |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:20 |
Ik ga de komende periode tot eind feb, proberen de nadruk leggen op lange rustige duur. In maart ook nog wel duur maar dan ook meer interval erbij. De basis moet nog groter. | |
the_critic | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:21 |
Ging om een Belg destijds.. dus zal wel ok zijn :-) | |
Fretwork | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:24 |
Uhu, vogelpoep | |
muzas | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:37 |
Hou geen indekkers meer over zo. Maar goed, binnenkort dus maar eens een clinic doen | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:37 |
byah | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:40 |
| |
MarcoD | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:40 |
Patroon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:46 |
haha leuk man! | |
kanovinnie | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:49 |
Cool! | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:50 |
jum jum Dit was niet de eerste keer Vorig jaar ook al, op precies de dezelfde plek, alleen toen zo'n rot meeuw die overvloog. | |
muzas | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:52 |
Ik kreeg dit voorjaar een lading reigerschijt over me heen. Wist niet dat zo'n beest er zo veel uit kon spuiten... | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:23 |
Die beesten kunnen niet normaal kakken, eigenlijk zijn ze altijd aan de dunne en richten ze daarom zoveel "schade" aan Als ze nou gewoon een compacte drol zouden draaien zoals een hond, kat of mens dan hoorde je gewoon pok op je helm en rij je gewoon verder | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:24 |
Eigenlijk moet je zaterdag gewoon meerijden, heb ik de eerste (en vooralsnog enige) keer ook gedaan. Gewoon doen. Maar zo'n clinic is wel leuk natuurlijk Ik neem aan dat je gratis mee mag doen als je zo uitgenodigd wordt | |
Gripper | vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:27 |
Tof Muzas | |
KolonelBroodje | vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:44 |
Klinkt leuk muzas | |
the_critic | vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:03 |
Top muzas, gewoon doen. Al is het maar gewoon om wat nieuwe technieken te leren en vertrouwder te worden op je fiets. Of je nu wel of niet ooit sloten gaat fietsen, slechter wordt je nooit van dat soort clinics | |
Levitas | vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:33 |
Nog maar eens (en nu wél goed!) opgemeten en de lengte van de stuurpen is inderdaad 110mm. Ik heb ook meteen even gekeken hoeveel cm ik ongeveer "te kort kom" om comfortabel m`n handen bovenop de remmen/shifters te rijden. Denk dat ik comfortabeler met een stuurpen van 80mm rijd dan met één van 90mm. Die heb je toevallig niet liggen? Of wellicht een website waar ik die zou kunnen bestellen (die engelse website die ik gisteren had is een 25,4mm balhoofdbuis) | |
Gripper | vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:37 |
Wie heeft er zin in (ondanks evt regen, zondag wordt een betere dag dan zaterdag) zaterdag of zondag een mini-meet met een rit richting de Posbank / Arnhem /Oosterbeek etc? Verzamelen bij de Mac in veenendaal ofzo, uur of 10. | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:44 |
Ik wilde zaterdag middag richting Amsterdam gaan voor een rondje sloten, maar een beetje rondrijden over de heuvelrug is ook leuk. Zondag wil ik op m'n luie gat liggen | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:44 |
en toen | |
forty-two | vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:45 |
was ie dicht, kaap voor mij |