Wordt bijna een kip en ei verhaal.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, maar merk het bij remmen en vreet aan mijn blokken.
Toch vind ik die 23/25mm discussie enigsinds overdreven.quote:Ik heb nog een partij 23mm fortezza's. Koers op 25mm. Als ze op zijn ga ik volledig op 25mm.
Waarom is dat overdreven? Dat een band niet de aangegeven 23mm is maar 25mm of andersom, zegt natuurlijk niets over het feit of 25mm beter is dan 23mm of andersom. Het blad Fiets van paar vorige maand had er een heel artikel over geschreven, ze hadden de 25mm op testbank getest en kwam beter uit de bus qua rolweerstand en comfort dan de 23mm. De verschillen zullen weliswaar klein zijn, maar beter = beter.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Wordt bijna een kip en ei verhaal.
Als er een beschadiging op je velg zit vreet dat in op je blokken. De beschadiging kan alleen maar komen door iets wat even in het blok gezeten heeft, geen metaalsplinter want dan zou je velg meer ingesleten zijn lijkt me.
Je hebt het al een keer bijgeschuurd, gewoon weer doen lijkt me. Als het met nieuwe blokken weer gebeurt dan zou je zeggen dat het aluminium vrij zacht is.
Tenzij je vaker in vrij barre omstandigheden rijdt.
Ik heb net mijn wielen gecheckt, geen enkele oneffenheid.
En mijn slecht weer fiets heeft al veel te verduren gehad.
[..]
Toch vind ik die 23/25mm discussie enigsinds overdreven.
Ik had tot voor kort 23 vittoria's die met schuifmaat gemeten op 25mm uitkwamen. Daarna kort 25 mavic's die op 23,5mm uitkwamen, onwijze K banden. Nu 23 michelin's, nog niet nagemeten. Rijden wel erg lekker
Vittoria's (Open Corsa CX) scoren altijd heel erg hoog in tests op grip. Op lekbestendigheid scoren ze trouwens meestal heel erg laag. Dus het zou heel goed aan het rubber kunnen liggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat vind jij.
Ik rij nu afwisselend met de 23mm Fortezza's en 25mm Vittoria's, daarom heb ik nu een aardig beeld van de verschillen. Ik durf met de 25mm Vittoria's een stuk harder door de bocht dan de 23mm. Dit kan ook komen, omdat de Vittoria's een stuk zachter rubber hebben, waardoor ze meer "plakken" aan de weg. Ook omdat er wat minder bar in hoeft, voelen ze ook nog eens een stuk comfortabeler aan (vooral op klinkers). Ivm de verschillende compounds is het natuurlijk enigszins lastig te bepalen of het verschil door de 25mm komt of door het verschil in rubber, feit blijft wel dat je met 25mm een stuk meer oppervlakte hebt waarmee je schuin door de bocht kunt. Ik heb mijn Vittorias ook opgemeten en waren na 1e x monteren echt 25mm. Denk dat ze nu zelfs 26mm zijn, want achter zitten ze een stuk dichter bij de achtervork dan eerst.
Klopt heeft er ook mee te maken. Wil je een echte raceband dan lever je wat in qua lekbestendigheid. Wil je juist lekbestendig dan heb je minder grip. En dan heb je ook nog een middenweg die nergens echt in uitblinken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vittoria's (Open Corsa CX) scoren altijd heel erg hoog in tests op grip. Op lekbestendigheid scoren ze trouwens meestal heel erg laag. Dus het zou heel goed aan het rubber kunnen liggen.
De Michelin Pro Race scoort op vrijwel alle aspecten vrij goed. Goede grip (meestal rond de 4e plek in testen), Rolweerstand niet te hoog (bovenin de middenmoot, de verschillen zijn daarin vrij klein) en qua lekbestendigheid ook vrij hoog (ook meestal rond de 5e plek).quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt heeft er ook mee te maken. Wil je een echte raceband dan lever je wat in qua lekbestendigheid. Wil je juist lekbestendig dan heb je minder grip. En dan heb je ook nog een middenweg die nergens echt in uitblinken.
Moet wel zeggen, ik heb dit jaar in nog geen enkele koers lek gereden met de Vittoria's. Heb latex biba's dat scheelt ook een hoop.
Ja het is geen band om mee te trainen of lange tochten te fietsen. Ik denk dat die Vittoria's vooral snel lek gaan als ze al halverwege versleten zijn ofzo. Ik gebruik ze dan ook alleen om te koersen en train om mijn lage wielen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Michelin Pro Race scoort op vrijwel alle aspecten vrij goed. Goede grip (meestal rond de 4e plek in testen), Rolweerstand niet te hoog (bovenin de middenmoot, de verschillen zijn daarin vrij klein) en qua lekbestendigheid ook vrij hoog (ook meestal rond de 5e plek).
De Vittoria scoren idd een stuk beter op rolweerstand, die scoren altijd heel erg laag tov de rest (altijd 1e of 2 met een vrij groot verschil naar de nr. 3/4, waarna de verschillen veel kleiner zijn), maar zitten qua lekbestendigheid in de achterhoede.
Ik moet ook wel zeggen dat ik dat herken van vrienden die met Vittoria's rijden, die rijden vaker lek dan ik.
Het lijken me idd geen banden om mee te trainen (wat die vrienden van me dus wel vaak deden). Voor koersen/tijdritten zijn ze wel goed, vanwege de lage rolweerstand en hoge grip. Maar je moet ze idd wel in goede staat hebben, dus redelijk snel wisselen. Want lekrijden is best funest voor je resultaat.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja het is geen band om mee te trainen of lange tochten te fietsen. Ik denk dat die Vittoria's vooral snel lek gaan als ze al halverwege versleten zijn ofzo. Ik gebruik ze dan ook alleen om te koersen en train om mijn lage wielen.
Nee. Kwam nooit zo uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:33 schreef Yankee het volgende:
@wombcat: heb jij toevallig al eens de Münsterland-cyclo gereden?
Zit er over te denken hem te gaan rijden, dacht misschien heeft onze cyclo-koning wombcat nog tipsquote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Kwam nooit zo uit.
Wil 'm wel doen dit jaar.
vorig jaar gedaan, 120 km in 2.57 uur.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zit er over te denken hem te gaan rijden, dacht misschien heeft onze cyclo-koning wombcat nog tips
Goed om te weten, gaat wel flink rap dusquote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:51 schreef Wielracer het volgende:
[..]
vorig jaar gedaan, 120 km in 2.57 uur.
Veel valpartijen omdat er ook echt iedereen mee kan doen.
Vorig jaar was het vlak, maar dit jaar is het een wat heuvelachtiger, dus wat selectiever.
Dat zijn gewoon sportvoedingwebshop bidons, toch?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Pfoe soigné hoor! Zelfs je bril en je bidons passen bij je tenue.
Toffe foto!
Gelul. Hij is gewoon te lui om te zoeken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:18 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik weet hier niet precies het fijne van, maar de FM zei dat het een oud systeem is en het heel lastig zou zijn om een kortere stuurpen te monteren, omdat deze amper te krijgen zijn. Het zou eventueel met een ander type/merk/systeem stuurpen kunnen, maar dat moet dan met adapters en dergelijken en dat doet hij liever niet.
Het lange ondergoed is best goed. Ik gebruik het regelmatig in de winter. De sokken zijn te warm voor de zomer maar in de winter prima. Het jack is verbazingwekkend goed. Ik heb er verschillende, gebruik ze in de late herfst/vroege voorjaar vaak op de fiets en in de vroege herfst/late voorjaar gewoon in de stad.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:58 schreef Levitas het volgende:
Ik weet niet of het hier vloeken in de kerk is, maar ze hebben volgende week ontzettend veel fietskleding en accessoires in de aanbieding bij de Lidl. Ik denk dat ik toch maar eens een kijkje ga nemen, voor een fietspomp, handschoenen, onderkleding en misschien een jack (hoewel dat misschien niet de beste keuze zou zijn)
Edit:
Hier, vanaf pagina 24: http://flyer.lidl.nl/ddd3(...)f0556a/html5.html#/1
Daar zou ik persoonlijk geen meter meer op rijden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:49 schreef Fretwork het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
Tijdens het schoonmaken van de ketting etc. kwam ik erachter dat er een scheur zat in een schakel. Ik heb er hard aan getrokken maar dan gebeurt er niks. Stel ik ga morgen fietsen, hoe groot schatten jullie de kans dat die ketting het niet haalt? En als hij het niet haalt, wat moet ik dan bij me hebben om het te repareren?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |