abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:10:13 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143674415
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:04 schreef forty-two het volgende:

[..]

En dan mag jij gewoon mee op sloten? Lekker is dat :D
Zaterdag 15.00 moet je dan niet een licentie hebben?
Ja. Licentie heb ik, pas nog niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143674552
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:14 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Supra rc58
Schijnen meer problemen met de vrijloop te zijn. 3 palletjes klopt wel:

http://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=18516

http://www.boards.ie/vbul(...)c25b0d03e&p=91200192
pi_143674908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Gelul. Hij is gewoon te lui om te zoeken.
Geef de maten eens door dan kijk ik eens wat ik kan vinden. Ik ga er van uit dat je een gewone 22,2mm balhoofdsbuis hebt (binnenkant). Wat ik nodig heb aan maten is de diameter van je stuur daar waar ie opgenomen wordt in de stuurpen (in 0,1mm precies) en de lengte van de stuurpen die je nodig hebt (in 10mm precies).
Ik zal het vanavond proberen op te meten voor je. Even voor de duidelijkheid, de balhoofdbuis meet je zoals ik in dit plaatje heb gepaint toch?


(het blauwe stukje)

Edit: Dat zou nooit 22,2 mm kunnen zijn trouwens :') Ik neem dan aan dat je bedoelt het blauwe stukje tussen de horizontale en diagonale stang? [/n44b]
pi_143675227
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:04 schreef forty-two het volgende:

[..]

En dan mag jij gewoon mee op sloten? Lekker is dat :D
Zaterdag 15.00 moet je dan niet een licentie hebben?
ja of een basislidmaatschap
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_143675875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Gelul. Hij is gewoon te lui om te zoeken.
Geef de maten eens door dan kijk ik eens wat ik kan vinden. Ik ga er van uit dat je een gewone 22,2mm balhoofdsbuis hebt (binnenkant). Wat ik nodig heb aan maten is de diameter van je stuur daar waar ie opgenomen wordt in de stuurpen (in 0,1mm precies) en de lengte van de stuurpen die je nodig hebt (in 10mm precies).
Nou, hopen dat ik het goed heb gedaan :') Heb alleen een meetlint, dus die kan alleen op de hele mm nauwkeurig..

De balhoofdbuis zou zo`n 46mm zijn (op de foto is dat niet helemaal duidelijk, daar houd ik het meetlint niet helemaal netjes)


Ik heb de diameter van m`n stuur opgemeten (82mm) en dat zou een diameter van 26mm geven.
De lengt van m`n huidige stuurpen is van begin tot eind zo`n 14,5cm. Hoeveel korter zou dit dan nog eventueel kunnen?
SPOILER: Meer afbeeldingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143676197
Net goede test gedaan.

Vo2max:
December 2012: 54,7
Juni 2013: 60
Vandaag: 62

Elites is 60-70 vo2max
Profs is 70+

Is nog progressie mogelijk...en doorrr

[ Bericht 32% gewijzigd door Patroon op 21-08-2014 20:26:39 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143676872
Nou ik heb de tips gevolg wat betreft het rijden in een hogere cadans, en dat gaat inderdaad een stuk beter :D

Net weer Amsterdam -> Hoorn gedaan, zo maar even de Strava activities vergelijken als ik hem geupload heb :)
pi_143676975
Hoe moet ik die 360 watt zien? Hoe wordt die gemeten?
En wat is je vermogen per kg op omslagpunt?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_143677101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:45 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nou, hopen dat ik het goed heb gedaan :') Heb alleen een meetlint, dus die kan alleen op de hele mm nauwkeurig..

De balhoofdbuis zou zo`n 46mm zijn (op de foto is dat niet helemaal duidelijk, daar houd ik het meetlint niet helemaal netjes)
[ afbeelding ]

Ik heb de diameter van m`n stuur opgemeten (82mm) en dat zou een diameter van 26mm geven.
De lengt van m`n huidige stuurpen is van begin tot eind zo`n 14,5cm. Hoeveel korter zou dit dan nog eventueel kunnen?
SPOILER: Meer afbeeldingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat ie de diameter van je balhoofdbuis bedoelde. Maar weet niet zeker :P
pi_143677603
En je stuurpen hart-hart meten in plaats van begin tot eind.
pi_143677668
Nou, dat viel ff tegen zeg. Tempo lag hoog. Zit een klim in (2X lengte van gem viaduct, dus stelt feitelijk geen fuck voor). Voor de klim een scherpe haakse bocht. Ik stuur goed, maar net ff minder dan de wedstrijdrenners die dat wekelijks komen dus al gat van 1 meter... Dan voluit aanzetten, maar ben toch minder dat explosieve gewend, dus nog een meter erbij... Dan moet ik volle bak, in het rood, naar boven. Met mijn klimtalent nog weer paar meter erbij en je hebt een gat van 8 of 10 meter.. Rest schakelt bovenop een tandje bij, en ik moet dus door in het rood om weer gat te dichten... 2X echt gelost, laten dubbelen... Toen was moraal geknakt. Bah.. meer afvallen en harder trainen..

Respect voor okkie! Attent voorin, netjes zijn werk doen.. Goed bezig !!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_143678040
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef MarcoD het volgende:
Hoe moet ik die 360 watt zien? Hoe wordt die gemeten?
En wat is je vermogen per kg op omslagpunt?
Begin bij 100 watt. Elke 3 minuten 30 watt erbij. 360 was de laatste trap die ik uit fietste.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143678300
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:30 schreef MarcoD het volgende:

[..]

ja of een basislidmaatschap
Shit nog geen indekker :P
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_143678389
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Begin bij 100 watt. Elke 3 minuten 30 watt erbij. 360 was de laatste trap die ik uit fietste.
Na elke 3 minuten krijg je er dan in 1 klap 30 watt bij of gaat dat geleidelijk?
Goed bezig hoor :)
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_143679546
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef So_Surreal het volgende:
Nou ik heb de tips gevolg wat betreft het rijden in een hogere cadans, en dat gaat inderdaad een stuk beter :D

Net weer Amsterdam -> Hoorn gedaan, zo maar even de Strava activities vergelijken als ik hem geupload heb :)
Vorige keer:

http://www.strava.com/activities/176927649

Net:

http://www.strava.com/activities/183464524

32 PR's over 54KM :D haha
pi_143679812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef muzas het volgende:

[..]

Denk dat ie de diameter van je balhoofdbuis bedoelde. Maar weet niet zeker :P
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:17 schreef fl4puit het volgende:
En je stuurpen hart-hart meten in plaats van begin tot eind.
Lmao, nu ben ik helemaal dumb & dumber! :P

Diameter van m`n balhoofdbuis is dus idd 22,2mm, de lengte van m`n stuurpen is 90mm (gemeten van de rand van waar 'ie vast geschroefd wordt tot waar het stuur bevestigd wordt).

Ben benieuwd of Ivo een kortere stuurpen kan vinden die ook daadwerkelijk gaat passen :o
Zelf natuurlijk ook al hard aan het zoeken, maar ben bang dat ik er te weinig van af weet dat ik ook daadwerkelijk met iets kan komen dat eventueel zou passen

[ Bericht 6% gewijzigd door Levitas op 21-08-2014 21:12:01 ]
pi_143680127
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef forty-two het volgende:

[..]

Na elke 3 minuten krijg je er dan in 1 klap 30 watt bij of gaat dat geleidelijk?
Goed bezig hoor :)
1 klap + 30. Maar die vang je wel op.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143680160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:18 schreef the_critic het volgende:
Nou, dat viel ff tegen zeg. Tempo lag hoog. Zit een klim in (2X lengte van gem viaduct, dus stelt feitelijk geen fuck voor). Voor de klim een scherpe haakse bocht. Ik stuur goed, maar net ff minder dan de wedstrijdrenners die dat wekelijks komen dus al gat van 1 meter... Dan voluit aanzetten, maar ben toch minder dat explosieve gewend, dus nog een meter erbij... Dan moet ik volle bak, in het rood, naar boven. Met mijn klimtalent nog weer paar meter erbij en je hebt een gat van 8 of 10 meter.. Rest schakelt bovenop een tandje bij, en ik moet dus door in het rood om weer gat te dichten... 2X echt gelost, laten dubbelen... Toen was moraal geknakt. Bah.. meer afvallen en harder trainen..

Respect voor okkie! Attent voorin, netjes zijn werk doen.. Goed bezig !!
Thanks!

Ik had fucking spierpijn van gisteren, jumping squads en jumping lunges bij de PT. Dus eigenlijk had ik geen zin. Maar in de Giro geleerd dat je best kan presteren met spierpijn, en Critic was er, dus ben gegaan. Tempo lag vanavond af en toe hoog, maar gemiddeld gezien viel 't best mee, want ik kon prima in 't peleton meekomen. En Gerrit was er! Een man van 50+ met baard, harige benen en vieze fiets die op kop rijdt motiveert natuurlijk ook.

Maargoed, halverwege zag ik Critic niet meer, en dat terwijl er schijnbaar een kopgroepje weg was. Dus ik dacht dat hij daarbij zat. :P Nouja, niet dus.

http://www.strava.com/activities/183462896

Hoe was dit in vergelijking met Sloten?
pi_143680368
En dat ik voorin rij is pure zelfbescherming. Als er op 't heuveltje wordt doorgetrokken kan ik dat tempo niet aan, laat ik me wat afzakken, pik ik halverwege de groep weer op, en rij ik op 't vlakke weer naar voren. Meestal valt 't bovenaan wat stil. En anders heb ik nog 2,1km om weer voorin te komen, lukt meestal wel ;)
pi_143681436
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:15 schreef Oksel het volgende:
En dat ik voorin rij is pure zelfbescherming. Als er op 't heuveltje wordt doorgetrokken kan ik dat tempo niet aan, laat ik me wat afzakken, pik ik halverwege de groep weer op, en rij ik op 't vlakke weer naar voren. Meestal valt 't bovenaan wat stil. En anders heb ik nog 2,1km om weer voorin te komen, lukt meestal wel ;)
Is sowieso verstandiger om voorin te rijden. Achterin moet je namelijk harder rijden.
pi_143681484
Ja, ook dat.
pi_143681998
Net op de Nedereindseberg gereden. Ik denk "het waait nogal, laat ik voorin starten, want het kan wel eens snel breken". Vanuit de start demarreren er meteen 4 man. Dat was nou ook weer niet mijn bedoeling, dus ik laat ze lekker gaan. Een halve ronde verderop vliegen er nog 4 achteraan, ik denk "mwah, kwenie" en blijf toch maar zitten. Die 8 komen samen en rijden meteen lekker rond, en ik denk "gvd, had ik toch mee moeten gaan :(".
Peloton rijdt niet meer, een paar man proberen nog een counterattack, maar dat was een kansloze onderneming. Na nog geen half uur worden het peloton gedubbeld door de kopgroep :')
Ik heb verder lekker achterin gehangen, want had niet zoveel zin en er gebeurde het 1e half uur toch niets meer. En de kopgroep is vervolgens nog een keertje weggereden.
pi_143682629
Bij ons was er ook kopgroepje weg met 3 man, werden ook niet meer gehaald. Wist 't niet, en had ik 't geweten had ik niets kunnen doen. Vind ik jammer. Als ik zelf beter zou zijn zou ik wel 't type zijn die de rest wat op zou jutten om mee te helpen dicht te rijden. Nu kan ik zelf niet helpen.
pi_143682848
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:49 schreef muzas het volgende:
Gewoon een kaart tussen je spaken en rollen als een baas....

RRRRRRRRRRRR
Een Hügi-naaf werkt ook, geeft hetzelfde effect.
pi_143683052
Lijkt erop dat ik toch zelf een passende stuurpen heb gevonden, in Engeland, en niet duur: http://www.kinokocycles.com/akoya-quill-stem.html

Hetzelfde "systeem" als ik nu heb (dus geen adapter), voor een 26mm stuur en diameter van 1 inch (22,2mm). Morgen ff goed opmeten of een stuurpen van 80mm genoeg zou zijn of dat er toch (radicaal) 60mm op moet.
Ik lees trouwens wel veel dat 60mm het sturen behoorlijk anders maakt. Is dat een heel groot verschil/ nadelig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')