De Giant Cadex is uit de tijd dat alle balhoofdsbuizen 22,2mm diameter hadden. Voordien had je Franse fietsen met 22,0mm, eind jaren '90 waren er ook van 25,4mmquote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:04 schreef Levitas het volgende:
[..]
[..]
Lmao, nu ben ik helemaal dumb & dumber!
Diameter van m`n balhoofdbuis is dus idd 22,2mm, de lengte van m`n stuurpen is 90mm (gemeten van de rand van waar 'ie vast geschroefd wordt tot waar het stuur bevestigd wordt).
Ben benieuwd of Ivo een kortere stuurpen kan vinden die ook daadwerkelijk gaat passen
Zelf natuurlijk ook al hard aan het zoeken, maar ben bang dat ik er te weinig van af weet dat ik ook daadwerkelijk met iets kan komen dat eventueel zou passen
18 pond is een mooie prijs. 2e hands betaal ik vaak genoeg 10 Euro, voor speciale modellen meer. Dus dit is prima. Je kunt ook nog bij www.sjscycles.co.uk kijkenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:04 schreef Levitas het volgende:
Lijkt erop dat ik toch zelf een passende stuurpen heb gevonden, in Engeland, en niet duur: http://www.kinokocycles.com/akoya-quill-stem.html
Hetzelfde "systeem" als ik nu heb (dus geen adapter), voor een 26mm stuur en diameter van 1 inch (22,2mm). Morgen ff goed opmeten of een stuurpen van 80mm genoeg zou zijn of dat er toch (radicaal) 60mm op moet.
Ik lees trouwens wel veel dat 60mm het sturen behoorlijk anders maakt. Is dat een heel groot verschil/ nadelig?
Morgen nog maar eens opnieuw meten dan maarquote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Giant Cadex is uit de tijd dat alle balhoofdsbuizen 22,2mm diameter hadden. Voordien had je Franse fietsen met 22,0mm, eind jaren '90 waren er ook van 25,4mm
Met de lengte van je stuurpen bedoel ik de horizontale maat, zoals al geschreven, hart-op-hart gemeten (midden van de bout waarmee ie aan het frame bevestigd is tot het midden van je stuur). Als de totale lengte 14,5 is kan dat nooit 90mm zijn. Dan is het eerder iets van 110-120.
Het goede nieuws, ik moet nog wel links en rechts wat pennen van 90 of 100mm lengte hebben liggen en precies in de 26mm maat.
In welke buurt zit je eigenlijk?
Ben je nu niet helemaal naar de getver?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:12 schreef Oksel het volgende:
[..]
Thanks!
Ik had fucking spierpijn van gisteren, jumping squads en jumping lunges bij de PT. Dus eigenlijk had ik geen zin. Maar in de Giro geleerd dat je best kan presteren met spierpijn, en Critic was er, dus ben gegaan. Tempo lag vanavond af en toe hoog, maar gemiddeld gezien viel 't best mee, want ik kon prima in 't peleton meekomen. En Gerrit was er! Een man van 50+ met baard, harige benen en vieze fiets die op kop rijdt motiveert natuurlijk ook.
Maargoed, halverwege zag ik Critic niet meer, en dat terwijl er schijnbaar een kopgroepje weg was. Dus ik dacht dat hij daarbij zat.Nouja, niet dus.
http://www.strava.com/activities/183462896
Hoe was dit in vergelijking met Sloten?
Beetje.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:23 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ben je nu niet helemaal naar de getver?
In de VS gingen ze in de sale voor $5...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:29 schreef muzas het volgende:
TeamKleding voor weinahg. Dat was hier een hit toch? Toen met die radioshakmeuk?
http://www.belkin.nl/producten-sale/?itemsperpage=99999
Mjah belkinDat groen
Giant
Je moet niet helpen het dicht te rijden, je moet meezitten. In de meeste gevallen is dichtrijden een illusie, zeker als ze uit het zicht zijn, dan kun je het wel schudden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:56 schreef Oksel het volgende:
Bij ons was er ook kopgroepje weg met 3 man, werden ook niet meer gehaald. Wist 't niet, en had ik 't geweten had ik niets kunnen doen. Vind ik jammer. Als ik zelf beter zou zijn zou ik wel 't type zijn die de rest wat op zou jutten om mee te helpen dicht te rijden. Nu kan ik zelf niet helpen.
Ik eigenlijk ook niet. Neemt niet weg dat ik het soms toch probeer.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:19 schreef Oksel het volgende:
Bij ontsnappingen gaat het direct 46-52km/h, kop over kop. Dat trek ik niet. Hartslag is al hoog zat zonder dat ik mee ga in ontsnappingen. Zitten altijd wel wat eliterijders mee die dat wel trekken
En te verleggenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:04 schreef Wombcat het volgende:
Het was overigens ook niet als kritiek bedoeld, maar door jezelf tegen te komen, leer je je grenzen kennen.
Zo is hart/hart meten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:19 schreef Levitas het volgende:
[..]
Morgen nog maar eens opnieuw meten dan maarAls de Stuurpen daadwerkelijk 110-120cm is zou dat mooi zijn, meer mogelijkheden om in te korten!
Ik zit in de omgeving van Den Bosch, maar mocht je iets hebben liggen en te ver weg wonen, ben ik de beroerdste niet om verzendkosten te betalen. Zo zwaar zijn die dingen immers ook weer niet
Heb geen dokter nodig, ben allround fitquote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:52 schreef Oksel het volgende:
Heel goed. Tegen doktersadvies in.
Heb even getest, hartslag 145 rij ik 26-27 bij windstil weer. Valt mee. Dacht dat ik dan 12 zou fietsen ofzo.
Ben je er zondag Tom?
En dan zit je in H, D1? Midden H? Midden D1? Zo zegt het mij weinig.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:52 schreef Oksel het volgende:
Heel goed. Tegen doktersadvies in.
Heb even getest, hartslag 145 rij ik 26-27 bij windstil weer. Valt mee. Dacht dat ik dan 12 zou fietsen ofzo.
Ben je er zondag Tom?
Komt er op neer dat mijn vermogen op omslagpunt een beetje is gestegen, maar ik trap vooral langer en harder door net na die verzuring. Waar ik vorige X tot 300 kwam, kom ik nu tot 360max. Inspanningstolerantie is dus toegenomen. Ook wel te verklaren naar het rijden van wedstrijden. Dan zit je ook 1,5u net onder of op je omslagpunt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef MarcoD het volgende:
Hoe moet ik die 360 watt zien? Hoe wordt die gemeten?
En wat is je vermogen per kg op omslagpunt?
Beste freewheel ontwerp ooit. Niks geen geklooi met palletjes maar gewoon twee gekartelde schijven die altijd in elkaar grijpen. Met als bijkomend voordeel dat je echt geen bel nodig hebt om oud en grijs op hun electro bikes de graskant in te sturen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een Hügi-naaf werkt ook, geeft hetzelfde effect.
Ja dat snap ik, was benieuwd hoe je tot die 360 Max kwam. Was duidelijk, ik ga in januari een test doen samen met keuring voor sportklasse licentie. Verzekeraar vergoed het niet omdat ik die helemaal had ontdaan van extra pakketten enzo. Dus nu hoeft het nog niet zo.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt er op neer dat mijn vermogen op omslagpunt een beetje is gestegen, maar ik trap vooral langer en harder door net na die verzuring. Waar ik vorige X tot 300 kwam, kom ik nu tot 360max. Inspanningstolerantie is dus toegenomen. Ook wel te verklaren naar het rijden van wedstrijden. Dan zit je ook 1,5u net onder of op je omslagpunt.
Dus met andere woorden: je zit aan je max en kan op duur nog wat verbeteren en af en toe een Tramadolletje om te pieken in een 90% DNF koersje. Right?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt er op neer dat mijn vermogen op omslagpunt een beetje is gestegen, maar ik trap vooral langer en harder door net na die verzuring. Waar ik vorige X tot 300 kwam, kom ik nu tot 360max. Inspanningstolerantie is dus toegenomen. Ook wel te verklaren naar het rijden van wedstrijden. Dan zit je ook 1,5u net onder of op je omslagpunt.
Ja kloptquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus met andere woorden: je zit aan je max en kan op duur nog wat verbeteren en af en toe een Tramadolletje om te pieken in een 90% DNF koersje. Right?
Haha was trouwens conclusie van de arts. Goede totale fysiek. Wel corestability de nodige aandacht geven. Moest ff aan de allround fit denkenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:12 schreef Oksel het volgende:
Patroon kan nu het ultieme.doel nog behalen.. allround fit worden. Spijker. :p
Kijk wel goed wat voor test je gaat doen. De meeste sma bieden tests aan met elke minuut vermogen erbij. Daar heb je gewoon niets aan. Kan je het geld van die test beter in je zak steken. Als je het toch zelf moet betalen zou ik naar Energylab of Adrie van Diemen gaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:50 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, was benieuwd hoe je tot die 360 Max kwam. Was duidelijk, ik ga in januari een test doen samen met keuring voor sportklasse licentie. Verzekeraar vergoed het niet omdat ik die helemaal had ontdaan van extra pakketten enzo. Dus nu hoeft het nog niet zo.
Vraag me wel af hoeveel watt/kg je op omslagpunt trap?
Ik heb ze een aantal seizoenen gehad maar ben er niet kapot van. 2x heb ik ze terug kunnen laten sturen, freewheel (nou ja de gekartelde schijf) kapot en de flens kapot. Dat heeft me twee jaar terug de Borders of Belgium gekost.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beste freewheel ontwerp ooit. Niks geen geklooi met palletjes maar gewoon twee gekartelde schijven die altijd in elkaar grijpen. Met als bijkomend voordeel dat je echt geen bel nodig hebt om oud en grijs op hun electro bikes de graskant in te sturen.
Ik wil ze ook, maar de vraag is, heb ik het geld er voor over?
Ja dat had je al een keer gezegd, keuring doe ik misschien gewoon apart van de test, doe ik de test wel zelf betalen. Kijk tegen het einde van het jaar wel hoe ik het doe.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kijk wel goed wat voor test je gaat doen. De meeste sma bieden tests aan met elke minuut vermogen erbij. Daar heb je gewoon niets aan. Kan je het geld van die test beter in je zak steken. Als je het toch zelf moet betalen zou ik naar Energylab of Adrie van Diemen gaan.
Oke, nou mocht je tegen de tijd advies nodig hebben dan zeg je het maar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja dat had je al een keer gezegd, keuring doe ik misschien gewoon apart van de test, doe ik de test wel zelf betalen. Kijk tegen het einde van het jaar wel hoe ik het doe.
Wel knap, om van 100 naar 360 te gaan in stappen van 30.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Begin bij 100 watt. Elke 3 minuten 30 watt erbij. 360 was de laatste trap die ik uit fietste.
haha scherpquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wel knap, om van 100 naar 360 te gaan in stappen van 30.
HAHAHAAquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:59 schreef kanovinnie het volgende:
Hahaha je bent 5 jaar ouder en trapt alsnog 25 slagen meer
GPS device of telefoon?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:25 schreef Strooper het volgende:
Ben even een paar dagen bij mijn ouders die in de buurt van Nijmegen wonen, dus het racefietsje is ook mee. Gisteren een mooie rit van bijna 85km gemaakt en vrijwel alle heuveltjes hier in de buurt meegepakt. Was nog wel even schrikken toen ik bij de Nieuwe Holleweg aankwam: stond dat ie afgesloten was. Gelukkig kon ik via de Elzenstraat alsnog de Oude Holleweg bereiken. Volgens Strava 655 hoogtemeters gemaakt, hoe realistisch is dit doorgaans?
Theoretisch zou dat kunnen in nmg in die kilometers. Je hebt ook de 100km 1000Hm tocht hier.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:25 schreef Strooper het volgende:
Ben even een paar dagen bij mijn ouders die in de buurt van Nijmegen wonen, dus het racefietsje is ook mee. Gisteren een mooie rit van bijna 85km gemaakt en vrijwel alle heuveltjes hier in de buurt meegepakt. Was nog wel even schrikken toen ik bij de Nieuwe Holleweg aankwam: stond dat ie afgesloten was. Gelukkig kon ik via de Elzenstraat alsnog de Oude Holleweg bereiken. Volgens Strava 655 hoogtemeters gemaakt, hoe realistisch is dit doorgaans?
Bedankt voor het aanbod, heb inmiddels een nieuwe cassette en ketting besteld, moet er vroeg of laat toch aan geloven. Nu eerst morgen naar Corfu en dan over een week alles erop zettenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:00 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een Shimano Ultegra 10speed breekpen voor je over en eigenlijk ook wel een schakel.
Snapte het gisteren al na Ivo's bericht, maar toch bedankt!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 06:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo is hart/hart meten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Snap je het nu?
In 2013 was er een "arts" bij vacansoleil die geen arts bleek te zijn, dus heb je zijn big registratie gecontroleerd?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:42 schreef Patroon het volgende:
Trouwens de arts bij wie ik gisteren was, is 2 seizoenen arts geweest bij Vacansoleil. Deze foto is van tijdens LBL 2013.
[ afbeelding ]
Hij was ok bij de Giro (geloof 2013? Toen Nibali won). Naast arts zijn ook nog soigneren langs de route. Lange dagen.
Man wist er echt veel over te vertellen, hij doet zelf ook aan tijdrijden en triathlons. Je merkt dat hij er zelf ook enorm veel interesse in heeft.
Toch ff "correct elevation" doen op Strava, en kijken wat er over blijft.quote:
Gegevens deze nieuwe test, ga je nog iets veranderen in je trainingsschema of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt er op neer dat mijn vermogen op omslagpunt een beetje is gestegen, maar ik trap vooral langer en harder door net na die verzuring. Waar ik vorige X tot 300 kwam, kom ik nu tot 360max. Inspanningstolerantie is dus toegenomen. Ook wel te verklaren naar het rijden van wedstrijden. Dan zit je ook 1,5u net onder of op je omslagpunt.
Ach, kan altijd erger tochquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:17 schreef forty-two het volgende:
Leuk begin van de dag zeg...
Normaal rij ik altijd om lantaarnpalen heen waar vogels bovenop zitten, nu zat ik een beetje te suffen. Krijg je dit... Lekker onder de drek.
[ afbeelding ]
Hij is momenteel (en toen) huisarts, dat is ook te vinden op internet. Dat zal wel niet zomaar kunnen neem ik aan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:08 schreef No-P het volgende:
[..]
In 2013 was er een "arts" bij vacansoleil die geen arts bleek te zijn, dus heb je zijn big registratie gecontroleerd?
Ik ga de komende periode tot eind feb, proberen de nadruk leggen op lange rustige duur. In maart ook nog wel duur maar dan ook meer interval erbij. De basis moet nog groter.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:19 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Gegevens deze nieuwe test, ga je nog iets veranderen in je trainingsschema of iets dergelijks?
Ging om een Belg destijds.. dus zal wel ok zijn :-)quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:08 schreef No-P het volgende:
[..]
In 2013 was er een "arts" bij vacansoleil die geen arts bleek te zijn, dus heb je zijn big registratie gecontroleerd?
Uhu, vogelpoepquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:17 schreef forty-two het volgende:
Leuk begin van de dag zeg...
Normaal rij ik altijd om lantaarnpalen heen waar vogels bovenop zitten, nu zat ik een beetje te suffen. Krijg je dit... Lekker onder de drek.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:37 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Hou geen indekkers meer over zo.
Maar goed, binnenkort dus maar eens een clinic doen
jum jumquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, kan altijd erger toch
[ afbeelding ]
Dit was niet de eerste keerquote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:17 schreef forty-two het volgende:
Leuk begin van de dag zeg...
Normaal rij ik altijd om lantaarnpalen heen waar vogels bovenop zitten, nu zat ik een beetje te suffen. Krijg je dit... Lekker onder de drek.
[ afbeelding ]
Die beesten kunnen niet normaal kakken, eigenlijk zijn ze altijd aan de dunne en richten ze daarom zoveel "schade" aanquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:52 schreef muzas het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik kreeg dit voorjaar een lading reigerschijt over me heen. Wist niet dat zo'n beest er zo veel uit kon spuiten...
Eigenlijk moet je zaterdag gewoon meerijden, heb ik de eerste (en vooralsnog enige) keer ook gedaan. Gewoon doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:37 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Hou geen indekkers meer over zo.
Maar goed, binnenkort dus maar eens een clinic doen
Nog maar eens (en nu wél goed!) opgemeten en de lengte van de stuurpen is inderdaad 110mm. Ik heb ook meteen even gekeken hoeveel cm ik ongeveer "te kort kom" om comfortabel m`n handen bovenop de remmen/shifters te rijden. Denk dat ik comfortabeler met een stuurpen van 80mm rijd dan met één van 90mm.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
18 pond is een mooie prijs. 2e hands betaal ik vaak genoeg 10 Euro, voor speciale modellen meer. Dus dit is prima. Je kunt ook nog bij www.sjscycles.co.uk kijken
Ik wilde zaterdag middag richting Amsterdam gaan voor een rondje sloten, maar een beetje rondrijden over de heuvelrug is ook leuk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:37 schreef Gripper het volgende:
Wie heeft er zin in (ondanks evt regen, zondag wordt een betere dag dan zaterdag) zaterdag of zondag een mini-meet met een rit richting de Posbank / Arnhem /Oosterbeek etc?
Verzamelen bij de Mac in veenendaal ofzo, uur of 10.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |