Ja volgens mij wel anders zat die uitsparing er niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:08 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoort elke opening niet zo'n palletje te hebben? Enig idee hoe dat zit?
Dat laatste, wat mij betreft. Verschil zit volgens mij voornamelijk in het gewichtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:04 schreef Fretwork het volgende:
Merk je het verschil tussen 105 en Ultegra bij de ketting en de cassette? Of is dat verwaarloosbaar voor een recreant?
105 en Ultegra 10-speed zijn gewoon compatibel toch? Stel dat ik er nu plotseling toch een Ultegra cassette in had liggen en die verwissel voor een 105.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat laatste, wat mij betreft. Verschil zit volgens mij voornamelijk in het gewicht
Yep, no problem.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
105 en Ultegra 10-speed zijn gewoon compatibel toch? Stel dat ik er nu plotseling toch een Ultegra cassette in had liggen en die verwissel voor een 105.
Paar keer, 1 a 2 weken duurde het geloof ikquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:33 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand hier weleens via Wiggle besteld?
Zit in de UK en ben benieuwd of die levertijden ongeveer kloppen.
Ja, scherp opgemerkt. Die body is stuk. Missen 3 van de 6 palletjes. Bij vol aanzetten moeten nu 3 het opvangen ipv 6. Daarom hoort hij vaak "pang", als palletje aangrijpt. Ik zou nieuwe body kopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:08 schreef forty-two het volgende:
[..]
Hoort elke opening niet zo'n palletje te hebben? Enig idee hoe dat zit?
Die linker heb ik gebuikt, maar maakt niet zoveel uit. Wel ben ik met buzz eens mooie dunne olie, dan blijft de ratel ook aanwezig. Idd wel regelmatig even de boel uit elkaar en schoonmaken. Is een behoud voor je wielen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ben net even naar de FM gefietst hier in het dorp en heb deze 2 flesjes meegenomen.
[ afbeelding ]
Welke zou jij er dan op smeren?
@buzz gelukkig is het een beetje vuiligheid en geen scheur daar op mijn naaf
Hoe meer ratel, hoe meer slijtage...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die linker heb ik gebuikt, maar maakt niet zoveel uit. Wel ben ik met buzz eens mooie dunne olie, dan blijft de ratel ook aanwezig. Idd wel regelmatig even de boel uit elkaar en schoonmaken. Is een behoud voor je wielen.
Van Campy kan je die palletjes en de ringveer die erom zit ook los kopen, ze doen er dan ook die rubber O ring bij. Ik weet niet wat voor naaf er in die Supra's zit anders kan je ff proberen of dat te krijgen is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, scherp opgemerkt. Die body is stuk. Missen 3 van de 6 palletjes. Bij vol aanzetten moeten nu 3 het opvangen ipv 6. Daarom hoort hij vaak "pang", als palletje aangrijpt. Ik zou nieuwe body kopen.
Ik wil nog graag prikken en slikken lezen en memoires van een wielerverzorger.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens, ik ben volgende week jarig en ga over een paar weekjes op vakantie. Ik heb dus wat cadeautips nodig voor leuke wielerboeken. Ik vind alles wel prima om te lezen, behalve het zoveelste ik ben zo zielig want ik moest doping gebruiken verhaal.
Iemand nog goede suggestie?
True... Maar wel mooiquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoe meer ratel, hoe meer slijtage...
Ventoux is een leuke romanquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens, ik ben volgende week jarig en ga over een paar weekjes op vakantie. Ik heb dus wat cadeautips nodig voor leuke wielerboeken. Ik vind alles wel prima om te lezen, behalve het zoveelste ik ben zo zielig want ik moest doping gebruiken verhaal.
Iemand nog goede suggestie?
Onzin man. Het heeft niks te houden en gaat normaal jaren mee. Het zijn altijd de kogellagers die de geest geven. Tenzij je Shimano naaf hebt, die gaan wel stuk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoe meer ratel, hoe meer slijtage...
Bedankt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wil nog graag prikken en slikken lezen en memoires van een wielerverzorger.
Prima boekje maar al gelezenquote:
Het is ook net welk wiel je hebt. Die fulcrums ratelen best hard, dat hoort zo. Met wat extra olie kan je het verminderen, maar als je gewoon normaal smeert heb je ook een ratel, en nooit wat gezien aan slijtage.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Onzin man. Het heeft niks te houden en gaat normaal jaren mee. Het zijn altijd de kogellagers die de geest geven. Tenzij je Shimano naaf hebt, die gaan wel stuk.
Wat doe jij eigenlijk met je oude set? Gooi je zoiets weg, of is het voor iemand nog geld waard?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:53 schreef Patroon het volgende:
Oja, stel mijn velgen zijn na 3 jaar op, maar de naven zijn nog prima. Kan je die dan ook in een andete set spaken?
Toch gewoon een merkwiel? Dat ziet de FM dan ook niet als er wat mis is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
Lekker genaaid ben je dan door die FM waar je 'm gekocht heb.
Ik had de wielen eigenlijk ook te duur gekocht, of nahja te duur..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Toch gewoon een merkwiel? Dat ziet de FM dan ook niet als er wat mis is.
Had hetzelfde met een Mavic-wiel. Binnen garantie gewoon gefixed door Mavic zelf, kon de webshop daarin verder niks verwijten.
Ik weet niet heel zeker of alle palletjes er horen te zitten, die meeste body's hebben er maar 3. Zie afbeeldingen op inet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, scherp opgemerkt. Die body is stuk. Missen 3 van de 6 palletjes. Bij vol aanzetten moeten nu 3 het opvangen ipv 6. Daarom hoort hij vaak "pang", als palletje aangrijpt. Ik zou nieuwe body kopen.
In mijn body zitten ook maar 3 kammetjes, maar die heeft dan ook maar 3 uitsparingen meen ik. Dus daar missen geen palletjes hoor. Zal m weer eens open maken, is ook alweer een half jaartje geleden dat ik m'n body gesmeerd heb.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zo net even een test rondje gefietst met veel aanzetten en het ge-pang is eindelijk weg. Bedankt voor het helpen! Die 3 kammetjes die ik dus mis, hebben waarschijnlijk nooit in mijn body gezeten want dat pang was al vanaf het begin toen dacht ik dat het gewoon spaken waren die zich nog moesten zetten.
Zitten die kammetjes in elke body anders haal ik ze uit een oud wiel die ik eigenlijk nooit gebruik. Want om direct een nieuwe body te kopen vind ik ook weer wat prijzig. Of ik ga op zoek of ze ook los verkocht worden.
Weinig pallets is rakke takke takke takke. Veel palletjes is zoemmmmmmmm. Dan hoor je de afzonderlijke klikjes niet meer.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:00 schreef Patroon het volgende:
Oke, ik ging uit van mijn eigen body. Daar zitten 5 in.
Die van mij doet anders ook rakke takke takke tak hur...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Weinig pallets is rakke takke takke takke. Veel palletjes is zoemmmmmmmm. Dan hoor je de afzonderlijke klikjes niet meer.
Dan moet je misschien eens wat harder gaan fietsen, dan ratelen je 5 palletjes net zo snel als mijn 3 palletjesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die van mij doet anders ook rakke takke takke tak hur...
Moet je gewoon eens wat minder je benen stilhouden kutjequote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan moet je misschien eens wat harder gaan fietsen, dan ratelen je 5 palletjes net zo snel als mijn 3 palletjes
Ja lijkt op een soort maandagochtendgevalletje in de Taiwanfabriek. Die Chinese kinderen krijgen natuurlijk stukloon en verdienen 0.0000000000001 cent per in elkaar gezet onderdeel. Die dacht als ik er 3 pallekes indoe dan ist ook wel goed.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:29 schreef MarcoD het volgende:
Of Ze maken veel van die body's en doen er afhankelijk van de wielset 3 of 6 palletje's in. Is wel raar dat er dan 2 achterelkaar zitten ipv om en om.
Zal wel een Novatec naaf zijn waar een min of meer universele body op zit. En in dit geval hebben ze er drie pallen op gemonteerd. Denk niet dat je die palletjes + veertjes los zult kunnen kopen. En alle body's hebben een ander model palletjes. Die zijn niet uitwisselbaar. Ik zou me er maar niet druk om maken zolang het allemaal weer soepel draait en je cassette niet "slingert" doordat er speling tussen de as en het body lager zit. Laatste is een typisch Mavic euveltje overigens.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zo net even een test rondje gefietst met veel aanzetten en het ge-pang is eindelijk weg. Bedankt voor het helpen! Die 3 kammetjes die ik dus mis, hebben waarschijnlijk nooit in mijn body gezeten want dat pang was al vanaf het begin toen dacht ik dat het gewoon spaken waren die zich nog moesten zetten.
Zitten die kammetjes in elke body anders haal ik ze uit een oud wiel die ik eigenlijk nooit gebruik. Want om direct een nieuwe body te kopen vind ik ook weer wat prijzig. Of ik ga op zoek of ze ook los verkocht worden.
Ik heb nog wel een Shimano Ultegra 10speed breekpen voor je over en eigenlijk ook wel een schakel.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan dat bij Shimano zonder breekpen, nee toch?
Supra rc58quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:55 schreef fl4puit het volgende:
Welke Supra wielen zijn het eigenlijk?
jazekers... Benieuwd naar het niveau, in vergelijk met Sloten. (En mijn eigen niveau, na een week vakantie, lekker eten en niksen haha)quote:
Allround fit?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
jazekers... Benieuwd naar het niveau, in vergelijk met Sloten. (En mijn eigen niveau, na een week vakantie, lekker eten en niksen haha)
Waar dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
jazekers... Benieuwd naar het niveau, in vergelijk met Sloten. (En mijn eigen niveau, na een week vakantie, lekker eten en niksen haha)
heb 'm nog nietquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:52 schreef forty-two het volgende:
Jeuj eindelijk m'n KNWU-pas binnen, dat heeft een week of 3 geduurd geloof ik.
En dan mag jij gewoon mee op sloten? Lekker is datquote:
Ja. Licentie heb ik, pas nog niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
En dan mag jij gewoon mee op sloten? Lekker is dat
Zaterdag 15.00 moet je dan niet een licentie hebben?
Schijnen meer problemen met de vrijloop te zijn. 3 palletjes klopt wel:quote:
Ik zal het vanavond proberen op te meten voor je. Even voor de duidelijkheid, de balhoofdbuis meet je zoals ik in dit plaatje heb gepaint toch?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gelul. Hij is gewoon te lui om te zoeken.
Geef de maten eens door dan kijk ik eens wat ik kan vinden. Ik ga er van uit dat je een gewone 22,2mm balhoofdsbuis hebt (binnenkant). Wat ik nodig heb aan maten is de diameter van je stuur daar waar ie opgenomen wordt in de stuurpen (in 0,1mm precies) en de lengte van de stuurpen die je nodig hebt (in 10mm precies).
ja of een basislidmaatschapquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
En dan mag jij gewoon mee op sloten? Lekker is dat
Zaterdag 15.00 moet je dan niet een licentie hebben?
Nou, hopen dat ik het goed heb gedaanquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gelul. Hij is gewoon te lui om te zoeken.
Geef de maten eens door dan kijk ik eens wat ik kan vinden. Ik ga er van uit dat je een gewone 22,2mm balhoofdsbuis hebt (binnenkant). Wat ik nodig heb aan maten is de diameter van je stuur daar waar ie opgenomen wordt in de stuurpen (in 0,1mm precies) en de lengte van de stuurpen die je nodig hebt (in 10mm precies).
SPOILER: Meer afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:45 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nou, hopen dat ik het goed heb gedaanHeb alleen een meetlint, dus die kan alleen op de hele mm nauwkeurig..
De balhoofdbuis zou zo`n 46mm zijn (op de foto is dat niet helemaal duidelijk, daar houd ik het meetlint niet helemaal netjes)
[ afbeelding ]
Ik heb de diameter van m`n stuur opgemeten (82mm) en dat zou een diameter van 26mm geven.
De lengt van m`n huidige stuurpen is van begin tot eind zo`n 14,5cm. Hoeveel korter zou dit dan nog eventueel kunnen?Denk dat ie de diameter van je balhoofdbuis bedoelde. Maar weet niet zekerSPOILER: Meer afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Begin bij 100 watt. Elke 3 minuten 30 watt erbij. 360 was de laatste trap die ik uit fietste.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef MarcoD het volgende:
Hoe moet ik die 360 watt zien? Hoe wordt die gemeten?
En wat is je vermogen per kg op omslagpunt?
Na elke 3 minuten krijg je er dan in 1 klap 30 watt bij of gaat dat geleidelijk?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Begin bij 100 watt. Elke 3 minuten 30 watt erbij. 360 was de laatste trap die ik uit fietste.
Vorige keer:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef So_Surreal het volgende:
Nou ik heb de tips gevolg wat betreft het rijden in een hogere cadans, en dat gaat inderdaad een stuk beter
Net weer Amsterdam -> Hoorn gedaan, zo maar even de Strava activities vergelijken als ik hem geupload heb
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk dat ie de diameter van je balhoofdbuis bedoelde. Maar weet niet zeker![]()
Lmao, nu ben ik helemaal dumb & dumber!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:17 schreef fl4puit het volgende:
En je stuurpen hart-hart meten in plaats van begin tot eind.
1 klap + 30. Maar die vang je wel op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef forty-two het volgende:
[..]
Na elke 3 minuten krijg je er dan in 1 klap 30 watt bij of gaat dat geleidelijk?
Goed bezig hoor
Thanks!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:18 schreef the_critic het volgende:
Nou, dat viel ff tegen zeg. Tempo lag hoog. Zit een klim in (2X lengte van gem viaduct, dus stelt feitelijk geen fuck voor). Voor de klim een scherpe haakse bocht. Ik stuur goed, maar net ff minder dan de wedstrijdrenners die dat wekelijks komen dus al gat van 1 meter... Dan voluit aanzetten, maar ben toch minder dat explosieve gewend, dus nog een meter erbij... Dan moet ik volle bak, in het rood, naar boven. Met mijn klimtalent nog weer paar meter erbij en je hebt een gat van 8 of 10 meter.. Rest schakelt bovenop een tandje bij, en ik moet dus door in het rood om weer gat te dichten... 2X echt gelost, laten dubbelen... Toen was moraal geknakt. Bah.. meer afvallen en harder trainen..
Respect voor okkie! Attent voorin, netjes zijn werk doen.. Goed bezig !!
Is sowieso verstandiger om voorin te rijden. Achterin moet je namelijk harder rijden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:15 schreef Oksel het volgende:
En dat ik voorin rij is pure zelfbescherming. Als er op 't heuveltje wordt doorgetrokken kan ik dat tempo niet aan, laat ik me wat afzakken, pik ik halverwege de groep weer op, en rij ik op 't vlakke weer naar voren. Meestal valt 't bovenaan wat stil. En anders heb ik nog 2,1km om weer voorin te komen, lukt meestal wel
Een Hügi-naaf werkt ook, geeft hetzelfde effect.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:49 schreef muzas het volgende:
Gewoon een kaart tussen je spaken en rollen als een baas....
RRRRRRRRRRRR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |