Is ze nog lekker nauw?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zeker terwijl je voor de zachtjes smeulende kachel ligt en met 1 hand dat flesje vasthoudt en met de andere hand een heerlijk fris gewassen en naar aardbeien geurende zwarte fiets streelt!
Ze was een beetje vies geworden tijdens de 24 uurs, van al dat snot, kwijl, finalegelletjes en limonade.![]()
Spatbordjes ook alvast weer even geprobeerd, maar dat vindt ze niet zo lekker: haar 25 mm bandjes zijn een beetje te dik om samen met de spatborden in dat nauwe achterframe te passen. Zonde, want juist op de winterwielen zou ik graag met de 25 mm's willen rijden.
Ik snap jou wel. Waar ons tijden lang het ideaalbeeld van 23 mm is voorgehouden vind ik die extra millimeters best fijn staan. Het geeft iets meer houvast, waardoor zelfs een beginner er keihard op kan gaan.Het ligt een stuk lekkerder in de hand dan zo'n 23mm scharminkel....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zeker terwijl je voor de zachtjes smeulende kachel ligt en met 1 hand dat flesje vasthoudt en met de andere hand een heerlijk fris gewassen en naar aardbeien geurende zwarte fiets streelt!
Ze was een beetje vies geworden tijdens de 24 uurs, van al dat snot, kwijl, finalegelletjes en limonade.![]()
Spatbordjes ook alvast weer even geprobeerd, maar dat vindt ze niet zo lekker: haar 25 mm bandjes zijn een beetje te dik om samen met de spatborden in dat nauwe achterframe te passen. Zonde, want juist op de winterwielen zou ik graag met de 25 mm's willen rijden.
Al die keren dat je Muzas gekleineerd, gepest, beledigd en gekwetst hebt zijn niet ineens vergeten en vergeven hoor.quote:
Haha nu ik ff niet... Tuurlijk, progressie is er... mn strava als bewijs. Maar staand op de 30/2x naar boven mag (van mij) nog wel wat beter. Maar idd, 2 jaar terug moest ik lopen op t kopjequote:
Ja, een beetje te nauw dus. Het beugeltje van 1 van de helften van de achterspatborden zit zo dicht op de band dat ie aanloopt. Nou is een beetje wrijving met het rubber wel lekker, zonder wrijving kan ik uren doorgaan zonder iets te voelen. Maar het slijt er ook allemaal zo van he.quote:
Fucking gaaf! Ik ga ook mijn stuur omdraaien!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:37 schreef ratatat het volgende:
Check die cockpit:
http://link.marktplaats.nl/m839773959
Ik zou in ieder geval een reserve setje stifttanden meenemen als nog enigszins toonbaar thuis wilt komen. Niet meer op rijden dus!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:49 schreef Fretwork het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
Tijdens het schoonmaken van de ketting etc. kwam ik erachter dat er een scheur zat in een schakel. Ik heb er hard aan getrokken maar dan gebeurt er niks. Stel ik ga morgen fietsen, hoe groot schatten jullie de kans dat die ketting het niet haalt? En als hij het niet haalt, wat moet ik dan bij me hebben om het te repareren?
[ afbeelding ]
Hebbie het ook door? En die Ultegra cassette is de enige 10 speed die dat hele vlakke verloop heeft. Ik heb er ooit maar gelijk 2 van gekocht.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:58 schreef muzas het volgende:
[..]
mijn volgende wordt een 12-23. Een 18 en een 16 is heerlijk op het vlakke. 30/23 is licht zat. Kwam dit jaar de roche ook op met 30/24.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik kan ff in mn schuur kijken, heb volgens mij nog een nieuwe 10-speed triple ketting liggen. Mn eerste racer had een triple (ja, ook ik was ooit ongesoigneerd en had harige benen) maar die ketting ligt nu ook maar een beetje in de schuur te verstoffen.
Alle grote successen bestaan uit kleine succesjes. Zolang je die weet te waarderen, zal je tot het grote succes komen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Haha nu ik ff niet... Tuurlijk, progressie is er... mn strava als bewijs. Maar staand op de 30/2x naar boven mag (van mij) nog wel wat beter. Maar idd, 2 jaar terug moest ik lopen op t kopje
Deze laat ik even op een tegeltje drukkenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 07:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Alle grote successen bestaan uit kleine succesjes. Zolang je die weet te waarderen, zal je tot het grote succes komen.
Hé is dat de ouwe fiets van ddx?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:37 schreef ratatat het volgende:
Check die cockpit:
http://link.marktplaats.nl/m839773959
En dan wel even Patroon eronder zetten, zoals bij Loesjequote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Deze laat ik even op een tegeltje drukkenWat een wijsheid
Nou ja, overdreven is misschien wat dik aangezetquote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom is dat overdreven? Dat een band niet de aangegeven 23mm is maar 25mm of andersom, zegt natuurlijk niets over het feit of 25mm beter is dan 23mm of andersom. Het blad Fiets van paar vorige maand had er een heel artikel over geschreven, ze hadden de 25mm op testbank getest en kwam beter uit de bus qua rolweerstand en comfort dan de 23mm. De verschillen zullen weliswaar klein zijn, maar beter = beter.
Ik rij nu afwisselend met de 23mm Fortezza's en 25mm Vittoria's, daarom heb ik nu een aardig beeld van de verschillen. Ik durf met de 25mm Vittoria's een stuk harder door de bocht dan de 23mm. Dit kan ook komen, omdat de Vittoria's een stuk zachter rubber hebben, waardoor ze meer "plakken" aan de weg. Ook omdat er wat minder bar in hoeft, voelen ze ook nog eens een stuk comfortabeler aan (vooral op klinkers). Ivm de verschillende compounds is het natuurlijk enigszins lastig te bepalen of het verschil door de 25mm komt of door het verschil in rubber, feit blijft wel dat je met 25mm een stuk meer oppervlakte hebt waarmee je schuin door de bocht kunt. Ik heb mijn Vittorias ook opgemeten en waren na 1e x monteren echt 25mm. Denk dat ze nu zelfs 26mm zijn, want achter zitten ze een stuk dichter bij de achtervork dan eerst.
Bedoel je zoiets?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval een reserve setje stifttanden meenemen als nog enigszins toonbaar thuis wilt komen. Niet meer op rijden dus!
Eerder dit:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
http://www.bikester.nl/fi(...)kettingen/16383.html
Als je een 6/7/8 speed casette hebt wel ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
http://www.bikester.nl/fi(...)kettingen/16383.html
De zoekfunctie op die site is echt belabberd, kan niks vinden voor een 10 speedquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:16 schreef forty-two het volgende:
[..]
Als je een 6/7/8 speed casette hebt wel ja.
En een kettingpons natuurlijk.
deze dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De zoekfunctie op die site is echt belabberd, kan niks vinden voor een 10 speed
Bikester zit in Duitsland, dinsdag besteld is vrijdag binnen. Hou daar ook rekening mee.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:33 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand hier weleens via Wiggle besteld?
Zit in de UK en ben benieuwd of die levertijden ongeveer kloppen.
Ik ben volgende week op vakantie, dus dat is niet zo'n probleem. Toch bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:39 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Bikester zit in Duitsland, dinsdag besteld is vrijdag binnen. Hou daar ook rekening mee.
Maar waarom bestel je niet gewoon 1 of 2 nieuwe kettingen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:33 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand hier weleens via Wiggle besteld?
Zit in de UK en ben benieuwd of die levertijden ongeveer kloppen.
En we gaan verder. 'Klussen met Kolonel'quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik ben nu bezig om te kijken wat er met mijn boddy aan de hand, al een hele tijd komt er af en toe als ik fiets een harde klik vanaf. Het klinkt een beetje als "pang" of "pong" en ik weet bijna zeker dat het niet aan de spaken ligt, maar dat weet ik niet 100%
De cassette heb ik er al afgehaald en schoongemaakt met wasbenzine dus die is weer bling bling.
Maar nu is mijn vraag hoe kom ik verder in de boddy? Moet ik gewoon met 2 inbussleutels aan beiden kanten en dan tegenovergesteld draaien?
[ afbeelding ]
Het gaat om een shimano 11sp boddy
In plaats van een cassette erbij?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:47 schreef forty-two het volgende:
[..]
Maar waarom bestel je niet gewoon 1 of 2 nieuwe kettingen?
Ah ok, dat had ik niet begrepen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In plaats van een cassette erbij?
Plan was nu een cassette + ketting en dan evt. noodgereedschap in de vorm van breekpennen en een kettingpons.
Pfff geen idee, ik heb hem overgenomen van mijn vader. Bel hem vanavond wel even.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ah ok, dat had ik niet begrepen.
Enig idee hoe oud(km's) je cassette nu is, zitten er bramen op de tanden?
Ah oke bedankt! Ik heb wel zo'n groen flesje Finish line wet lube dan smeer ik dat er gewoon op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:06 schreef Patroon het volgende:
Zou ook dat ratelwerk doen, want metaal op metaal zonder smering is extra slijtage. Uiteraard niet teveel en zoals kaas zegt olie. Zelfs wat je op de ketting smeert kan erop.
Hoort elke opening niet zo'n palletje te hebben? Enig idee hoe dat zit?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dus alleen deze dingen? [ afbeelding ]
Dunne olie! Met een hoge viscositeit. Naaimachine olie oid, zolang het maar geen rode poetsolie is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou het ff schoonmaken met een kwastje en wat terpentine en dan smeren met dikke olie kolonel. Gene vet. En alleen die palletjes uiteraard.
Die dus niet. Zitten additives in die oneffenheden opvullen (ketting schalmen) en dat wil je niet. Dat spul heeft ook een te hoge capillaire werking dus kruipt overal tussen. Ook tussen de afdichtingen. Het zal wel smeren maar is niet optimaal en je moet iets hebben dat de afdichtingen niet aantast.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ah oke bedankt! Ik heb wel zo'n groen flesje Finish line wet lube dan smeer ik dat er gewoon op.
Ik ben net even naar de FM gefietst hier in het dorp en heb deze 2 flesjes meegenomen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
Boah, ik zou toch dikkere olie nemen anders is het met een bui verdwenen, en niet te zuinig ermee. Het mag daar niet gaan roesten en ook niet vastkoeken. Gewone smeerolie zou ik pakken en dan dit onderhoud 1x of 2x per jaar uitvoeren, afhankelijk van hoevaak je in het slechte weer rijdt.
En niet naar Buzz luisteren want die fietst alleen als de zon schijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |