abonnement Unibet Coolblue
pi_143158518
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
pi_143161449
Dat is schrikken Dottey! Hopelijk gaat het snel beter.

En ook beterschap voor silliegirl!
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 augustus 2014 @ 20:48:30 #3
269689 crew  Viv
pi_143176728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:45 schreef Dottey het volgende:
kwam onze huisarts in haar huispak naar de praktijk gereden
:D O+
Hopelijk zijn je uitslagen goed. :*
pi_143183662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D O+
Hopelijk zijn je uitslagen goed. :*
Ze is onze nieuwe huisarts sinds een jaar of twee. Woon in een klein dorpje. Ze wilde mij niet langer laten wachten door eerst zichzelf te fatsoeneren. O+

het gekke gevoel over mijn hele lijf is weg, alleen in mijn mond nog niet :(
Het voelt nu ook alsof ik een griep aan het vangen ben. En spotting vanochtend. Gadver! Het is echt zo mijn week :(
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143190396
Lekker rustig aan doen Dottey! Hopelijk ben je snel weer de oude!

Ik zat gisteren bij een overbezorgde longarts, die gelukkig wel goed meedacht. Mijn medicatie gaat vast op zwangerproof. En voorlopig dus controles om de 2 maanden ipv eens per (half)jaar. Hij heeft ook met me besproken wat de risico's kunnen zijn als ik het niet "stabiel" blijf doen op deze medicatie, dat vond ik wel lastig. Nouja. Eerst dit maar is aanzien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143204282
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:32 schreef silliegirl het volgende:
Lekker rustig aan doen Dottey! Hopelijk ben je snel weer de oude!

Ik zat gisteren bij een overbezorgde longarts, die gelukkig wel goed meedacht. Mijn medicatie gaat vast op zwangerproof. En voorlopig dus controles om de 2 maanden ipv eens per (half)jaar. Hij heeft ook met me besproken wat de risico's kunnen zijn als ik het niet "stabiel" blijf doen op deze medicatie, dat vond ik wel lastig. Nouja. Eerst dit maar is aanzien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien juist wel fijn dat je een soort van testrit kunt maken, voordat het zover is. Stel je reageert er raar op en je moet weer wat anders proberen etc.. dat is toch fijner als je nog alleen maar rekening met je eigen gezondheid hoeft te houden.

Wat een fijne enthousiaste reactie van je zusje. :D Moet je nagaan als het straks voor het eggie is :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143207566
Wat een schrik, dottey! :*
Silliegirl, toffe reactie van je zus! En fijn dat de longarts meedenkt!
pi_143214329
Lief liet net vallen dat ie in januari of februari wel weer wilde beginnen voor een derde O+ of t wijs is weet ik niet, maar men ik rammel echt de pan uit, ik wil zò graag ♡♡
:)
pi_143214726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:30 schreef mignonne het volgende:
Lief liet net vallen dat ie in januari of februari wel weer wilde beginnen voor een derde O+ of t wijs is weet ik niet, maar men ik rammel echt de pan uit, ik wil zò graag ♡♡
En jij ziet "dagelijks" van die mini's. Ik zou ook op mijn handen moeten zitten in jouw geval. ;)
Ben je dan al klaar met je studie?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:39:20 #10
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_143214777
mignonne!! :-):-):-)
pi_143214795
Wow, super mignonne!
Drie kids is ook mijn droom. O+ Maar ja, eerst maar eens beginnen met één. En drie is niet de droom van mijn vriend, dus tsjah. En het moet financieel haalbaar zijn natuurlijk. >:O

Wat zou verstandelijk gezien een beter moment zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door Philomijn op 08-08-2014 21:47:25 ]
Dit, dat, alles.
pi_143214989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:30 schreef mignonne het volgende:
Lief liet net vallen dat ie in januari of februari wel weer wilde beginnen voor een derde O+ of t wijs is weet ik niet, maar men ik rammel echt de pan uit, ik wil zò graag ♡♡
Wait, what?! En dat post je eerst zomaar hier! :D *stuurt potje foliumzuur op*
pi_143215134
Hahaha nou verstandelijk gezien qua geld, tsja, eerst afstuderen, werken jn waarneming, inkopen in praktijk, inkoopschuld aflossen, huis kopen, daarna kind. Eeeennn dan ben ik 46 ofzo dus doe maar niet :P

Het plan was om na de studie te beginnen, het is allemaal een beetje wikken en wegen qua voordelen en nadelen enzo. Februari zou niet slecht zijn, dan heb ik plenty tijd om af te studeren etc. Maarja, als ik 40 weken lang kotsmisselijk ben dan schiet het niet op natuurlijk.

En idd nikki pfff echt hoor :D
:)
pi_143215168
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Wait, what?! En dat post je eerst zomaar hier! :D *stuurt potje foliumzuur op*
O+
Kom jij vangen dan? :7 pleeeease?
:)
pi_143215421
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
Kom jij vangen dan? :7 pleeeease?
O+ Kom je dan bij mij wonen vanaf 37 weken? Of wil je het via Skype doen? :P
pi_143216097
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

O+ Kom je dan bij mij wonen vanaf 37 weken? Of wil je het via Skype doen? :P
:D
ik bel je gewoon vanaf dat de vliezen breken, dan heb je 2 uur :p dat moet lukken toch?
:)
pi_143216421
Mignonne wat tof!!! *O* O+ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143216703
Mignonne, wat tof! Nog zo'n leukerd erbij! O+
pi_143217000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:30 schreef mignonne het volgende:
Lief liet net vallen dat ie in januari of februari wel weer wilde beginnen voor een derde O+ of t wijs is weet ik niet, maar men ik rammel echt de pan uit, ik wil zò graag ♡♡
*O* O+!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:43:43 #20
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143217499
Leuk migonne *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143217855
Mignonne *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:56:57 #22
269689 crew  Viv
pi_143218035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:46 schreef mignonne het volgende:
Hahaha nou verstandelijk gezien qua geld, tsja, eerst afstuderen, werken jn waarneming, inkopen in praktijk, inkoopschuld aflossen, huis kopen, daarna kind. Eeeennn dan ben ik 46 ofzo dus doe maar niet :P
Eerst afstuderen zou ik ook heel verstandig vinden, dan kan daar tenminste niks meer tussenkomen. Maar een huis kopen? Jullie hebben een super mooie huurwoning! :D
pi_143218795
Mignonne :D O+ O+

Ik rammel ook, al jaaaren :'( hai :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143218973
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Eerst afstuderen zou ik ook heel verstandig vinden, dan kan daar tenminste niks meer tussenkomen. Maar een huis kopen? Jullie hebben een super mooie huurwoning! :D
is ook, maar als ik kijk naar wat we allemaal nog willen op termijn enz. Dan is het gewoon hoe dan ook geen handige timing. Daarom maak ik me daar ook echt niet druk over, heb k bij de andere twee ook niet gedaan. Timing schmiming. :P
de enige timing waar ik me druk over kan maken is de leeftijd van de meisjes en mijn eigen leeftijd. Ik wil er zo graag niet teveel tijd tussen hebben. Als ik afstudeer is A alweer 6 en E 4,5. En zelf ben ik dan 31. Ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die ruim na die tijd voor het eerst moeder worden, maar voor mezelf wil ik eigenlijk na mn 33e ongeveer niet meer zwanger zijn. Stel we willen toch nog wel een vierde dan zal die vrij zeker redelijk rap op een 3e volgen. Mega op de zaken vooruit lopend :P maar ik wil er toch graag rekening mee houden en niet straks tegen wil en dank op mn 37e nog zwanger zijn (of in dat geval, geen gewenste vierde)
:)
pi_143219026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:16 schreef pinquit het volgende:
Mignonne :D O+ O+

Ik rammel ook, al jaaaren :'( hai :')
O+ O+ hai darling :D ik durfde het op je fb laatst niet te vragen maareh,.. doe es nog zo'n prachtig dromerig kind? ♡ Kunnen we misschien wel samen zwangeren :D
:)
pi_143219118
Jaa ik wil wel :D maar ik ben zo slim geweest om de leukste kerel van de klas te kiezen, die 8 jaar jonger is dan ik :') dus die moet nog even wennen aan het idee enzo :+

Maar wie weet :D samen lijkt me helemaal leuk *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143219200
En baan, huis enz. Ik mot dat ff
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143219464
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:23 schreef pinquit het volgende:
Jaa ik wil wel :D maar ik ben zo slim geweest om de leukste kerel van de klas te kiezen, die 8 jaar jonger is dan ik :') dus die moet nog even wennen aan het idee enzo :+

Maar wie weet :D samen lijkt me helemaal leuk *O*
ahw ♡ aint that cute :D en begrijpelijk wel, maar toch. Kan me de rammels goed voorstellen
:)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:27:27 #29
381212 Gulara
From the future
pi_143223151
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef mignonne het volgende:

[..]
Timing schmiming. :P

Hear hear. _O_ Leuk joh! O+
pi_143243517
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

is ook, maar als ik kijk naar wat we allemaal nog willen op termijn enz. Dan is het gewoon hoe dan ook geen handige timing. Daarom maak ik me daar ook echt niet druk over, heb k bij de andere twee ook niet gedaan. Timing schmiming. :P
de enige timing waar ik me druk over kan maken is de leeftijd van de meisjes en mijn eigen leeftijd. Ik wil er zo graag niet teveel tijd tussen hebben. Als ik afstudeer is A alweer 6 en E 4,5. En zelf ben ik dan 31. Ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die ruim na die tijd voor het eerst moeder worden, maar voor mezelf wil ik eigenlijk na mn 33e ongeveer niet meer zwanger zijn. Stel we willen toch nog wel een vierde dan zal die vrij zeker redelijk rap op een 3e volgen. Mega op de zaken vooruit lopend :P maar ik wil er toch graag rekening mee houden en niet straks tegen wil en dank op mn 37e nog zwanger zijn (of in dat geval, geen gewenste vierde)
Wat fijn dat jullie alweer plannen hebben en dat je ook een soort van plan hebt wanneer en wat.
Op naar Januari dus O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143243609
Zelf wilde ik ook voor mijn 30ste klaar zijn met kids werpen }:|

ondertussen al enige tijd 30
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en nog steeds kindloos dus........................... }:|
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143243975
Net, jaja erg laat gegeten met manlief, een gesprekje gehad bij het na tafelen.
Tof! (zo noemen wij elkaar :@ ) ik wil een planning! Het lijkt mij zoooo vreselijk doelloos en eindeloos op deze manier, daar voel ik mij niet happy bij. Nog even en dan ben ik al gewoon 36 en dan houd het echt een beetje op..... of wil je soms echt niet meer *slik* ?
Manlief schrok een beetje ervan, want hij was ook wat in gedachten verzonken. Een planning?
Ja, een soort datum waar we naartoe kunnen leven en dan weer eens kunnen beslissen en er naar toe werken tot die tijd. Dus nog meer op orde hebben en zulks. Want ik denk dat we het echt wel kunnen. Het is niet dat ik er gelijk zes wil. En een kind hoeft echt geen 40.000 per jaar te kosten... het is maar hoe gek je het zelf maakt natuurlijk!
Moest hij lachen. Ik wil echt wel papa worden. Laten we kijken hoe het gaat met 1 en dan weer beslissen. Maar wanneer we weer starten met het "bouwproject" dus? ...

Ik bedacht ter plekke dat hij zou zeggen volgend jaar augustus of iets in die geest.
Zegt hij: Goed! Ik vind het een goed plan. Laten we december zeggen. Dat is te behappen, denk ik?
Zeg ik met mijn stomme hoofd: Laten we het nieuwe bouwplan van start gaan met nieuwe ronde nieuwe kansen op 1 januari! :')

MAAARrrrrr dat is tenminste niet zo uitzichtloos als dat het de afgelopen tijd voelde. O+
* Dottey does a happydance *O* can I hear a WHOOT WHOOT O+ *O*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 augustus 2014 @ 22:39:49 #33
269689 crew  Viv
pi_143244712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:19 schreef Dottey het volgende:
* Dottey does a happydance *O* can I hear a WHOOT WHOOT O+ *O*
Wat fijn! *O*

Wat ik me nog afvroeg, zijn jullie het erover eens wat het betekent om voldoende "op orde" te zijn om er (opnieuw) voor te gaan?
pi_143244731
WHOOT WHOOT HURRAY! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_143244920
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat fijn! *O*

Wat ik me nog afvroeg, zijn jullie het erover eens wat het betekent om voldoende "op orde" te zijn om er (opnieuw) voor te gaan?
Ongeveer. Dat is dus ook iets om aan te werken om op een pagina te zitten de komende tijd.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143245114
Dottey! Wat goed nieuws! En januari is echt zo!!!! Want voor je het weet liggen de pepernoten in de winkel, een paar weken later hoor je al een verdwaald kerstliedje en dan schieten november en december voorbij en dan sta je even later elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 augustus 2014 @ 22:51:54 #37
269689 crew  Viv
pi_143245119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:46 schreef Dottey het volgende:
Ongeveer. Dat is dus ook iets om aan te werken om op een pagina te zitten de komende tijd.
Het is ook lastig. Zodra aan een aantal basics voldaan is (zoals geschikte woonruimte en voldoende inkomen), is het grotendeels een gevoelskwestie. Eerder in dit topic waren er ook met 2 vaste contracten en > 4000 netto maandinkomen nog twijfels op dit gebied. ;)
pi_143245571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:51 schreef Cholula het volgende:
Dottey! Wat goed nieuws! En januari is echt zo!!!! Want voor je het weet liggen de pepernoten in de winkel, een paar weken later hoor je al een verdwaald kerstliedje en dan schieten november en december voorbij en dan sta je even later elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen! *O*
hihi JA O+
Thanks! :* Hopelijk zijn we dan nog even overlappend met een baby bol O+
althans.. mijn reken skillz laten mij even in de steek *blanco kijkt*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143245921
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:05 schreef Dottey het volgende:

[..]

hihi JA O+
Thanks! :* Hopelijk zijn we dan nog even overlappend met een baby bol O+
althans.. mijn reken skillz laten mij even in de steek *blanco kijkt*
Ja dat lijkt me gaaf!! Een of twee maanden ofzo! Ik ben voor, doe maar!
pi_143245926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het is ook lastig. Zodra aan een aantal basics voldaan is (zoals geschikte woonruimte en voldoende inkomen), is het grotendeels een gevoelskwestie. Eerder in dit topic waren er ook met 2 vaste contracten en > 4000 netto maandinkomen nog twijfels op dit gebied. ;)
Ja.. Check..

:o.

Ik was een nachtje met mijn familie mee in een huisje. Lief was thuis gebleven, want die had het druk.
Gaan we vanavond eten, komt mijn oma met een fles prosecco: "Sillie! Wil je ook?" *nou lekker oma, doe maar een glas* "BEN JE NOU NOG NIET ZWANGER.. "

Zucht.

Vervolgens had ze het een uur later over haar verjaardag (die is volgende maand) en ze wil graag een achterkleinkind. Ja, dat gaat natuurlijk niet lukken.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 23:23:53 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143246292
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Vervolgens had ze het een uur later over haar verjaardag (die is volgende maand) en ze wil graag een achterkleinkind. Ja, dat gaat natuurlijk niet lukken.
Herkenbaar, mijn oma (91) heeft al gezegd dat ze nog absoluut een achterkleinkind wilt meemaken. :') ik ben in feite ook de enige optie, anderen zijn vrijgezel en 1 met vriend (sinds 6 maanden) studeert nog.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143246351
Leuk dot ♡
En sil hahaha mja, mijn schoonouders waren destijds nonstop aan het vragen of wij niet eens aan de kinderen moesten en dat ze zo graag kleinkinderen wilden enz. Een jaar geleden zat mn schoonmoeder op verjaardag van mn oudste tegen mn schoonzusje dat ze het te vroeg vond en te snel en dat ze ons en vooral zichzelf nog te jong vond enz enz :') t is ook niet gauw goed :D

en het is best makkelijk geweest hier om de afgelopen 3 jaar alle rammels te onderdrukken. Maar nu het afstuderen in zicht komt wordt dat echt heel erg moeilijk :') :X idd al dat kleine grut, maar ook die bevallingen ♡ ik wil zo graag weer ♡
:)
pi_143246408
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:14 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me gaaf!! Een of twee maanden ofzo! Ik ben voor, doe maar!
doe maar! :D

Moet ik wel weer groen licht meekrijgen.. maar dan probeer ik nog te racen O+

Ik kreeg vannacht een smsje van mijn zusje. Ze was langs mijn tante geweest om het daar te vertellen en die had een heeeeeeeeeele goede stethoscoop (schrijf je dat zo?) en heeft ze het hartje al kunnen horen voor de eerste keer O+ :'( O+
Ze mocht hem mee naar huis nemen, om te lenen, en dan kunnen wij binnenkort ook een keertje luisteren. O+ :'( O+

Dus blij met 1 jan. vooruitzicht om dan mogelijk weer groen licht te hebben.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143246427
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja.. Check..

:o.

Ik was een nachtje met mijn familie mee in een huisje. Lief was thuis gebleven, want die had het druk.
Gaan we vanavond eten, komt mijn oma met een fles prosecco: "Sillie! Wil je ook?" *nou lekker oma, doe maar een glas* "BEN JE NOU NOG NIET ZWANGER.. "

Zucht.

Vervolgens had ze het een uur later over haar verjaardag (die is volgende maand) en ze wil graag een achterkleinkind. Ja, dat gaat natuurlijk niet lukken.
Ik vind het wel een geniale manier van je oma om te polsen of je wat bij je draagt of niet :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143246437
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Herkenbaar, mijn oma (91) heeft al gezegd dat ze nog absoluut een achterkleinkind wilt meemaken. :') ik ben in feite ook de enige optie, anderen zijn vrijgezel en 1 met vriend (sinds 6 maanden) studeert nog.
Mja, das hier net zo. Ik ben de oudste, na mij komt mijn (vrijgezelle) zusje. En daarna zit er een gat en komen er 2 puberneefjes en nichtjes (die vooral nog géén achterkleinkinderen moeten produceren :p)
pi_143246550
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:27 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik vind het wel een geniale manier van je oma om te polsen of je wat bij je draagt of niet :D
Hahah ja! Dat klopt. Nouja, ik hoef er niet bang voor te zijn dat ze het niet leuk gaat vinden tzt.
pi_143246732
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hahah ja! Dat klopt. Nouja, ik hoef er niet bang voor te zijn dat ze het niet leuk gaat vinden tzt.
Precies. De mijne is dement aan het worden.. maar ze weet als de beste te mopperen op der kleinkinderen. "Ze nemen maar kids! Ze zijn zelf nog kids!"
ze doelt op mijn neefjes die al erg jong vader zijn geworden. En mijn nichtje die van een one nighter.. naja.. je snapt het wel .. :9

"Ik vind dat het tijd voor jou is! Je bent tenslotte de oudste van de kinderen..... :* "
ik: }:|
oma: Je moet dan wel eerst die hond weg doen van je.. want dat is gevaarlijk hoor! }:|
ik: Je hebt zelf honden gehad toen je kids had en die zijn ook niet opgevreten....
oma: ohw ja O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143246893
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:36 schreef Dottey het volgende:

[..]

Precies. De mijne is dement aan het worden.. maar ze weet als de beste te mopperen op der kleinkinderen. "Ze nemen maar kids! Ze zijn zelf nog kids!"
ze doelt op mijn neefjes die al erg jong vader zijn geworden. En mijn nichtje die van een one nighter.. naja.. je snapt het wel .. :9

"Ik vind dat het tijd voor jou is! Je bent tenslotte de oudste van de kinderen..... :* "
ik: }:|
oma: Je moet dan wel eerst die hond weg doen van je.. want dat is gevaarlijk hoor! }:|
ik: Je hebt zelf honden gehad toen je kids had en die zijn ook niet opgevreten....
oma: ohw ja O+
Haha! Nou, ik ben verwend. Ik heb nog 2 opa's en 2 oma's. De oma van de prosecco is nog maar 74, opa is 77. Allebei nog fysiek en mentaal onwijs bij de tijd (ze like'n ook alles op facebook!). En mijn oma dan maar roepen "ik word oud! Ik ga zo die achterkleinkinderen niet meer meemaken!".
pi_143246917
Jouw oma, dottey! O+

De opa van mijn man vindt t ook allemaal zo geweldig. In oktober wordt ie 90. Hij heeft al twee achterkleindochters maar onze zou de eerste worden die zijn achternaam gaat krijgen.

Ik heb zelf geen grootouders meer. Vind ik heel jammer.
pi_143247107
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Haha! Nou, ik ben verwend. Ik heb nog 2 opa's en 2 oma's. De oma van de prosecco is nog maar 74, opa is 77. Allebei nog fysiek en mentaal onwijs bij de tijd (ze like'n ook alles op facebook!). En mijn oma dan maar roepen "ik word oud! Ik ga zo die achterkleinkinderen niet meer meemaken!".
Mijn ene opa is heel vroeg gestorven. Hij was net begin 60 naar ik mij heug. Zijn vrouw is een taaie (zoals ze het zelf zo mooi verwoord) ze gaat nu richting de 93?! als ik mij niet vergis.
De andere opa en oma ben ik verloren toen ze halverwege de 70 waren. Kort na elkaar. Opa kreeg onverwachts een hersenbloeding en daarna snel berg afwaarts gegaan. Mijn oma is twee jaar later gestorven aan een gebroken hartje. Zij was mijn toffe oma. Ze reed snel in haar autootje (raampje open, radio knoert hard aan). Ging naar haar naaiclubje met haar vriendinnen. Ze e-mailde toen dat net ontwikkelde en las mijn blogjes bij. ^^, Ik moet wel bij blijven zei ze dan altijd :D

Wees er maar zuinig op. Je weet nooit hoe snel het ineens kan gaan. :*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143247298
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:41 schreef Cygne het volgende:
Jouw oma, dottey! O+

De opa van mijn man vindt t ook allemaal zo geweldig. In oktober wordt ie 90. Hij heeft al twee achterkleindochters maar onze zou de eerste worden die zijn achternaam gaat krijgen.

Ik heb zelf geen grootouders meer. Vind ik heel jammer.
Wat fijn dat je dan toch nog een beetje een opa erbij hebt zo. En wat leuk dat hij er zo naar uitkijkt!

Mijn vader gaat dus voor de derde keer opa worden door mijn zusje :D Ik spreek hem vaak via de whats app met korte berichtjes. Dan stuur ik een foto van een bouwklusje of iets wat ik heb gefixt en dan leest hij die met een grijns. Hij stuurt mijn man en mij wel eens selfies :') gewoon.. omdat het kan. :9
Zo "sprak" ik hem net toen wij dat nieuws hadden gehoord van mijn zusje.. Zooo! Gedaan met de rust.. een derde kleinkind op komst. Gefeliciteerd
Hij: Zucht ja! ik wil er eigenlijk nog niet aan denken, want dan heb ik alweer vakantie nodig!
ik: Maar deze zal vast wat strenger opgevoed worden dan de eerste twee ;)
hij: Ja O+ Dat lijkt me dan wel weer wat O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143247490
Oh wat lief! O+
Mijn eigen opa's zijn jong overleden. Die heb ik nooit gekend. De ene was 53 en de ander 61. Oma 1 ging dood toen ik 6 was en de andere toen ik 12 was. Als klein meisje heb ik een opa geadopteerd. Onze bakker. Zo'n hele dikke bos wit haar. O+ Hij is er nu niet meer maar ik ben zo blij dat ik toch nog een opa heb gehad.

Zo waardevol, die grootouders. O+
pi_143253150
Wat fijn Dottey! Januari is het zo en fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten met z'n tweetjes, de onzekerheid waarin je zat lijkt me best slopend. Nu lekker uitkijken naar januari. :)

Mignonne ook een fijn vooruitzicht. Kan me in denken dat je zo hard rammelt met al die baby'tjes en bevallingen en al die eerste momenten tussen moeder en baby.

Wie weet samen posten in WOHTS.

Wij zijn op vakantie en heb gisteren mijn laatste pil geslikt. *O*
Een paar dagen samen met m'n 2 kleine nichtjes op de camping gestaan en dan rammelen we nog harder. Vriend en ik kijken allebei zó uit naar een klein hummeltje van ons samen. Hele dag met die kinderen in de zee en zandkastelen bouwen. O+

Ik zwijmel hier op vakantie even verder, wachtend op de ongesteldheid waarvan ik bang ben dat die erg lang gaat duren ..

:W
pi_143289189
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:11 schreef Fien10 het volgende:
Wat fijn Dottey! Januari is het zo en fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten met z'n tweetjes, de onzekerheid waarin je zat lijkt me best slopend. Nu lekker uitkijken naar januari. :)

Mignonne ook een fijn vooruitzicht. Kan me in denken dat je zo hard rammelt met al die baby'tjes en bevallingen en al die eerste momenten tussen moeder en baby.

Wie weet samen posten in WOHTS.

Wij zijn op vakantie en heb gisteren mijn laatste pil geslikt. *O*
Een paar dagen samen met m'n 2 kleine nichtjes op de camping gestaan en dan rammelen we nog harder. Vriend en ik kijken allebei zó uit naar een klein hummeltje van ons samen. Hele dag met die kinderen in de zee en zandkastelen bouwen. O+

Ik zwijmel hier op vakantie even verder, wachtend op de ongesteldheid waarvan ik bang ben dat die erg lang gaat duren ..

:W
OHW wat is dat fijn zeg :D je laatste pil ingenomen!

Ja, nou fijn er over praten. Mijn man is echt een binnenvetter, daar moet je het uit sleuren of steeds alles vragen. Soms best irritant. Maar goed we wachten af. Het is niet zo dat er duidelijk groen licht is om in januari ervoor te knallen, maar dat is de beslis tijd. En dat is al fijn. Het geeft in ieder geval rust.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143292025
Spannend Fien10! Veel succes :D

Goed dat jullie even afgebakende rust hebben Dottey en dat je daar mee kunt leven. :) Hoop dat jullie in januari weer met frisse moed van start kunnen. >:) *O*

Leuk al die opa's en oma's. Ik heb ze zelf niet meer maar mijn vriend heeft nog 1 paar in de aanbieding. Denk dat zijn oma over-the-moon so happyyyy zou zijn als ze overgrootoma zou worden. :) (mijn vriend is haar eerste kleinkind, het zou dan ook haar eerste achterkleinkind worden)
Dit, dat, alles.
pi_143292071
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:51 schreef Dottey het volgende:

[..]

OHW wat is dat fijn zeg :D je laatste pil ingenomen!

Ja, nou fijn er over praten. Mijn man is echt een binnenvetter, daar moet je het uit sleuren of steeds alles vragen. Soms best irritant. Maar goed we wachten af. Het is niet zo dat er duidelijk groen licht is om in januari ervoor te knallen, maar dat is de beslis tijd. En dat is al fijn. Het geeft in ieder geval rust.
Ik duim voor je! :*
pi_143292260
*O* Fien
Nog even met rubbers aan de slag of toch maar niet?

over opa en oma.. Mijn opa's zijn overleden toen ik tien was. Mijn opa aan vaders kant was zijn hele leven al ziek. Twee dagen voor mijn tiende verjaardag kregen we telefoon dat mijn andere opa onverwacht in zijn slaap was overleden. Had een bloedprop. Een half jaar later overleed de andere opa als Nog. Februari vorig jaar overleed mijn oma aan vaders kant. Zij heeft mij praktisch opgevoed. Dat liet echt een gat achter. Ik ben trouwens naar haar vernoemd. Een eventuele dochter wordt naar haar vernoemd.
Oma aan moeders kant leeft nog, heb ik een goede band mee. Zij woont bij mijn ouders, om de hoek van ons.

Mijn vriend heeft twee oma's en een opa. Zijn ene oma is de 90 gepasseerd, loopt zo krom als een hoepel, maar in haar hoofd nog heel jong. Wil ook alles zelf doen, of t nu een trap beklimmen is of op een hoge barkruk springen is hihi.
pi_143293205
Ja klopt Cassandra, eerst nog even met rubbers. Ik vind het ook helemaal niet erg om nog even te wachten. Eerst al die hormoontroep uit m'n lijf en er lekker naar toe leven vind ik goed. :)

Hier nog een oma aan mijn kant en een aan vriend zijn kant. Voor mijn vriend zijn oma zal het de 1e zijn en die zal het ook wel heel erg leuk vinden. Mijn oma heeft al best veel achterkleinkinderen en die vindt het niet zo bijzonder meer geloof ik.
pi_143296600
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 09:52 schreef Fien10 het volgende:
Ja klopt Cassandra, eerst nog even met rubbers. Ik vind het ook helemaal niet erg om nog even te wachten. Eerst al die hormoontroep uit m'n lijf en er lekker naar toe leven vind ik goed. :)

Hier nog een oma aan mijn kant en een aan vriend zijn kant. Voor mijn vriend zijn oma zal het de 1e zijn en die zal het ook wel heel erg leuk vinden. Mijn oma heeft al best veel achterkleinkinderen en die vindt het niet zo bijzonder meer geloof ik.
De oma van mijn vriend (of eigenlijk, gewoon oma. (Pas was er enige verwarring over mijn opa's en oma's en toen ik verduidelijkte "nee mijn andere opa en oma, ik heb er nog 4; 2 opa's en 2 oma's" antwoordde zij "nee, nog 6! want wij zijn ook je opa en oma!" O+ ) komen ook al om in de achterkleinkinderen, maar volgens mij is elke zwangerschap en elk nieuwe achterkleinkind weer net zo bijzonder als de eerste keer hoor.. Dus dat komt ook bij jou vast goed!

Ik ben inmiddels met de nieuwe medicatie gestart, dus ik hoop heel hard dat mijn gezondheid goed blijft. Ik had het er pas met vriend over

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143312448
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

De oma van mijn vriend (of eigenlijk, gewoon oma. (Pas was er enige verwarring over mijn opa's en oma's en toen ik verduidelijkte "nee mijn andere opa en oma, ik heb er nog 4; 2 opa's en 2 oma's" antwoordde zij "nee, nog 6! want wij zijn ook je opa en oma!" O+ ) komen ook al om in de achterkleinkinderen, maar volgens mij is elke zwangerschap en elk nieuwe achterkleinkind weer net zo bijzonder als de eerste keer hoor.. Dus dat komt ook bij jou vast goed!

Ik ben inmiddels met de nieuwe medicatie gestart, dus ik hoop heel hard dat mijn gezondheid goed blijft. Ik had het er pas met vriend over

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143313993
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:47 schreef Fien10 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe oud zijn jullie dan Fien10?
Dit, dat, alles.
pi_143316537
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:47 schreef Fien10 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143318421
Ik ben 22 en mijn vriend is 26.
Zelf weten we heel zeker dat we vroeg kinderen willen.
De situatie is ook echt prima vinden we.
5 jaar een hele liefdevolle en stabiele relatie.
We wonen inmiddels 2 jaar samen, wel in een huurhuis maar een prima huis om een kindje te krijgen in een prima buurt. We willen wel binnen nu en 3 jaar een huis kopen en zoals het er nu uit ziet is die mogelijkheid er ook.
Allebei een vaste baan en genoeg inkomsten.
Soms zou ik wel eens willen dat ik me niets aantrok van wat andere mensen vinden..
Al weet ik zeker dat onze naaste familie en vrienden helemaal achter ons zouden staan. :)
pi_143319451
*Leest hier regelmatig mee oO<

Sillie mag ik vragen wat je hebt? Ik liep voor mijn eerste ook bij de longarts en flink met medicatie gesleuteld voordat we begonnen..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_143321377
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:03 schreef Lamb29 het volgende:
*Leest hier regelmatig mee oO<

Sillie mag ik vragen wat je hebt? Ik liep voor mijn eerste ook bij de longarts en flink met medicatie gesleuteld voordat we begonnen..
Dat mag je vragen. Ik ben astmapatient en volgens mijn longarts een hele moeilijke ;). 'T is nogal lastig geweest om alles onder controle te krijgen zeg maar; er zijn jaren geweest dat ik nog geen trap op kwam zonder medicatie nodig te hebben of dat een avondje in de kroeg zorgde voor een ziekenhuisopname van 2 weken..

Nu met de juiste medicatie gaat het goed, maar 't is dus wel spannend om te switchen.

Mag ik ook vragen wat jij hebt en hoe jouw zwangerschap is verlopen? :)

@fien: joh! Dan zijn alle belangrijke voorwaarden toch voldaan? (Huis, relatie goed, inkomen voldoende). Als het voor jullie dan tijd is moet je de rest laten lullen hoor :) 't is jullie geluk!
pi_143321792
Zo das niet niks! Ik heb ook astma, maar hoor dus bij de geluksvogels die door zwangerschap minder klachten krijgt! Van elke 3-6 mnd naar de longarts naar sinds mijn zwangerschap niet meer geweest en all time low medicatie nu. (Dochter is 4 nu) Tijdens mijn zwangerschap wel flink benauwd geweest, maar wel te overzien. Het kwam meer door de verdrukking zeg maar dan door astma-benauwd.

Mijn astma was wel minder heftig dan de jouwe. Ziekenhuisopnames altijd net kunnen voorkomen.
En nu niet alleen door zwangerschap onder controle. Ik bleek ook chronische blaasontsteking die ik niet voelde te hebben wat zorgde voor een sneeuwbaleffect met infecties. Sinds dat met een onderhoudskuur ab weg was ging het al de goede kant op met mijn astma.. en sinds de zwangerschap dus echt top.

Ik ga gewoon heel hard duimen dat het voor jou ook zo uit mag pakken!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_143322566
Tsja Fien10, ik zat in het laatste jaar van mijn eerste studie toen ik nog 22 was en stond drie keer in de week in de kroeg ranzige rosé te tanken. Met andere woorden: een heel ander leven dan dat van jou, en dat van jou klinkt als een prima situatie om kinderen te krijgen. ^O^

Iedereen moet zijn eigen leven leiden. En age is nothing but a number...

Zelf zou ik ergens nog wel even tijd stil willen zetten en nog een paar verre reizen willen maken alvorens te beginnen met baren. Heb jij dat niet? (Misschien heb je dat ook wel gedaan hoor :) En misschien heb je er geen behoefte aan. Maar de kans dat die verre reis met baby/kind gemaakt wordt acht ik kleiner dan wanneer kindloos.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Philomijn op 11-08-2014 23:11:28 ]
Dit, dat, alles.
pi_143323682
Nee dat heb ik echt helemaal niet.
Ik ga niet vaak stappen. Wel vaak uiteten met vriendinnen of thuis een wijntje drinken. Een paar keer per jaar naar een festival/concert of een dorpsfeest maar daar houdt het wel bij op. Ik heb vanaf m'n 15e tot m'n 18e ieder weekend in de kroeg gestaan maar ik moet er nu niet meer aan denken. Ik ben zelf op mijn 18e begonnen bij het bedrijf waar ik nu nog steeds werk en ik heb ook een aantal vriendinnen die studeren, veel stappen en 's zomers reizen maken. Jaloers ben ik helemaal niet. Die behoefte hebben wij niet. We gaan iedere zomer kamperen in Italië, Frankrijk of Spanje en ieder jaar wordt onze kinderwens groter. Het lijkt me zó leuk om samen met kinderen te kamperen. Waar mijn vriendinnen zeggen, ik moet er niet aan denken, kinderen.. nooit meer rustig een boek lezen op het strand. Denk ik alleen maar, leuk! Samen zandkastelen bouwen O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Fien10 op 11-08-2014 23:28:55 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:45:31 #70
269689 crew  Viv
pi_143330333
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:03 schreef Philomijn het volgende:
Tsja Fien10, ik zat in het laatste jaar van mijn eerste studie toen ik nog 22 was en stond drie keer in de week in de kroeg ranzige rosé te tanken.
Ik studeerde toen ook nog (en nog lang niet in het laatste jaar), en hoewel ik eigenlijk nooit in de kroeg te vinden was, had ik die verantwoordelijkheid (en het dagritme) toen niet willen hebben. Ik ging laat naar bed, stond laat op, en het was al heel wat als ik een college niet geskipt had. :D Ook had ik toen nog zoiets van "wat heb ik een kind nu bij te brengen, ik weet zelf nog maar amper hoe de wereld in elkaar zit".

Ik vind die verschillen heel boeiend. O+
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:52:02 #71
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143330399
Ik ben 27 en mijn oudste is 6 O+
Natuurlijk ben ik nu veel verder dan ik toen was maar 1 ding weet je namelijk niet op welke leeftijd dan ook en dat is wat moederschap met je zal doen gewoon omdat je beste idee niet klopt met hoe het echt zal zijn. En ik denk echt dat levenservaring er niets toe doet het zal misschien alleen wat keuzes in het proces veranderen en het kan heel handig zijn maar moeder zijn doet iets met je en dat is zo groots :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143330618
Dat geloof ik zeker. Dat hoor je ook overal om je heen. Je hebt er verwachtingen van maar het is totaal anders dan je verwacht had.
Toch denk ik dat wij het aankunnen. Ik sta sterk genoeg in m'n schoenen om verantwoordelijkheid te nemen.
Ik heb vriendinnen van 26 die nog vol in het studenten leven staan en die ik ook niet 1 2 3 een kind zie opvoeden.. Ondanks dat ik 4 jaar jonger ben voelt het nou niet echt dat zij meer levenservaring hebben door al 10 jaar een studenten leven te lijden met iedere avond laat naar bed en tot 2 uur 's middags uitslapen. Ik vind vooral echt dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, of dat nou een huismus zijn is op je 18e of een feestbeest op je 30e. Ik zal me er ook niet heel druk om maken wat buitenstaanders ervan vinden. Zolang wij ons er goed bij voelen is het goed. Het lijkt me alleen wel jammer als er negatieve reacties zullen zijn.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:20:28 #73
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143330739
Als moeder krijg je die sowieso wel.
Omdat iedereen een andere visie heeft van hoe je het hoort te doen. :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143330971
Ja dat geloof ik graag. Lijkt me ook vervelend, moet je maar proberen langs je heen te laten gaan. Gelukkig ben ik niet erg onzeker aangelegd. Al weet ik natuurlijk niet wat het moederschap met me gaat doen. Dat weet niemand van te voren.
Eerst maar naar januari toeleven en dan eerst maar eens zien of het ons wel gegund is..
pi_143332114
Ik ben al acht jaar moeder en ben net nog afgestudeerd :D 29 nu ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143332165
Maar ik heb mn studnetentijd niet in de kroeg gestaan en al die dingen die bij t 'studentenleven' horen enzo :+ wel hard gestudeerd en nog harder gemoederd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:57:47 #77
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143332720
Fien, toen wij startten hadden we nagenoeg een zelfde situatie! Inmiddels hebben we een prachtige dochter van 5 maanden, een huis gekocht en vraagt niemand naar onze leeftijd (behalve dan de hypotheekverstrekker :P)

Ik kan enkel maar trots zijn op wat we bereikt hebben op jonge leeftijd en de manier waarop we in het leven staan en onze dochter opvoeden (of in ieder geval: een veilige haven bieden. Weinig opvoeden aan bij 5 mnd ;) ) O+

Vooral je hart volgen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143339122
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef Fien10 het volgende:
zeker. Dat hoor je ook overal om je heen. Je hebt er verwachtingen van maar het is totaal anders dan je verwacht had.
Toch denk ik dat wij het aankunnen. Ik sta sterk genoeg in m'n schoenen om verantwoordelijkheid te nemen.
Ik heb vriendinne
Nachten lang opblijven of korte rukjes slapen trok ik beter in mijn begin jaren twintig dan nu :P
Ik herstelde sneller en had minder slaap nodig dan nu ^^,
Dat is denk ik ook handig aan vroeg(er) moeder worden ^^,
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143341244
Haha Pinquit ik zag eerst je eerste berichtje en toen dacht ik meteen al.. Dat is vast een heel ander studenten leven geweest. :P

En Kimpossible ik lees al ruim anderhalf jaar mee en heb altijd veel bewondering voor je. Een mooi voorbeeld voor hoe ik het graag zou doen. :)

Dottey dat lijkt me inderdaad ook een voordeel. Sowieso is het wegens mijn gezondheidsredenen goed om vroeg moeder te worden. Dus fijn dat we die mogelijkheid hebben. Nu nog afwachten of het ook lukt natuurlijk ..
pi_143343435
Ik studeer ook met 2 kleine kinderen en iik haal wel hele nachten door hoor :+ :P

Bij de oudste was ik 24 toen we besloten ervoor te gaan, niet afgestudeerd, voelde allemaal wel goed. En ging ook prima uiteindelijk allemaal. Bij de jongste was ik 26 en ben ik afgestudeerd toen ik net zwanger was, in tegenstelling tot wat veel mensen in onze omgeving denken waren beide zwangerschappen geheel geplanned. Voor alles is een tijd, plaats en omstandigheid en jij bent zelf de enige die er echt over kan oordelen of t wel of niet het juiste moment is.
:)
pi_143345615
Oh nee, zonder zogenaamde levenservaring heb je het zeker ook in je om een kind te krijgen! Ik betrek het ook op mezelf. IK zou stiekem graag nog dingen doen voordat we een gezin stichten. Zoals ik al zei: misschien voel jij die behoefte niet. Prima toch?

In een ideale wereld zou ik eerst nog een paar jaar werken en reizen. Maar die wensen heb ik al opzij gezet voor mijn kinderwens. Dus nu niet meer EN naar Azië, Rusland, Afrika blabla, maar 1 mooie reis als het lukt. En niet een paar jaar werken maar hopelijk een jaartje of als ik zo door blijf rammelen misschien wel maar een paar maandjes. ;)

En met dat zuipen in de kroeg bedoelde ik te zeggen dat sommige mensen van 22 wel helemaal klaar zijn voor een kind (even vanuit bewuste keuze geredeneerd, want als zoiets je overkomt kun je jezelf natuurlijk ook weer klaarmaken wanneer nodig) en anderen niet. Dus die mensen uit jouw omgeving die jou niet geschikt vinden vanwege leeftijd zouden eens naar je situatie moeten kijken naar enkel je geboortejaar.

Edit: ik zie dat ik mezelf nog meer aan het uitleggen ben terwijl dat niet echt hoeft omdat je me snapt volgens mij hehe. Anyway, we snappen elkaar :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Philomijn op 12-08-2014 17:19:27 ]
Dit, dat, alles.
pi_143345713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:14 schreef Dottey het volgende:

[..]

Nachten lang opblijven of korte rukjes slapen trok ik beter in mijn begin jaren twintig dan nu :P
Ik herstelde sneller en had minder slaap nodig dan nu ^^,
Dat is denk ik ook handig aan vroeg(er) moeder worden ^^,
Haha dat kan ik me zeeeer goed voorstellen. Niet dat ik nou zo'n oude bok ben maar na een avondje doorhalen in de kroeg (die ene keer in de zoveel maanden) ben ik tegenwoordig de volgende dag niets waard sinds ik de dertig nader. _O- 8)7
Dit, dat, alles.
pi_143345788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:15 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Haha dat kan ik me zeeeer goed voorstellen. Niet dat ik nou zo'n oude bok ben maar na een avondje doorhalen in de kroeg (die ene keer in de zoveel maanden) ben ik tegenwoordig de volgende dag niets waard sinds ik de dertig nader. _O- 8)7
Precies dat! :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143345811
Ja zeker waar Mignonne. Gelukkig zijn we zelf helemaal zeker van onze zaak en dat is ook het belangrijkste. Het lijkt me alleen jammer als je steeds de reactie krijgt van, zeker een ongelukje?
Maar daar gaan we maar gewoon schijt aan hebben. :+
pi_143346419
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:18 schreef Fien10 het volgende:
Ja zeker waar Mignonne. Gelukkig zijn we zelf helemaal zeker van onze zaak en dat is ook het belangrijkste. Het lijkt me alleen jammer als je steeds de reactie krijgt van, zeker een ongelukje?
Maar daar gaan we maar gewoon schijt aan hebben. :+
dat is ook gewoon echt niet leuk en mja daar moet je idd maar om lachen, maar lastig is het wel. Het is gewoon nooit goed. Als je jong en zwanger bent zal het wel een ongelukje zijn, als je 30+ en zwanger bent dan zal je wel zo'n carrière type zijn en ben je 35 + dan zal t wel een laatste kans kindje zijn ofzo. En zelfde geldt voor daarna, als je 2 meiden of jongens hebt en je wilt een derde dan zul je wel op een meisje of juist jongen hopen enz enz. Er wordt zoveel voor iedereen ingevuld, assumption is the mother of all fuckups zeg maar :P
:)
pi_143346597
Haha hou maar op schei maar uit. Straks wil ik niet meer.
Nee geintje. Lijkt me wel echt een groot minpunt aan het moederschap. Ik bereid me alvast flink voor .. :P
pi_143346831
Er is niets zo intiems en prive's als een kind krijgen, en tegelijkertijd is er maar weinig waar anderen, vaak wildvreemden meer op aan te merken hebben dan ouderschap/opvoeden :')
:)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:31:43 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143348351
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:12 schreef Fien10 het volgende:
Haha Pinquit ik zag eerst je eerste berichtje en toen dacht ik meteen al.. Dat is vast een heel ander studenten leven geweest. :P

En Kimpossible ik lees al ruim anderhalf jaar mee en heb altijd veel bewondering voor je. Een mooi voorbeeld voor hoe ik het graag zou doen. :)

Dottey dat lijkt me inderdaad ook een voordeel. Sowieso is het wegens mijn gezondheidsredenen goed om vroeg moeder te worden. Dus fijn dat we die mogelijkheid hebben. Nu nog afwachten of het ook lukt natuurlijk ..
Ah, wat lief O+ :D

Ik hoop dat je snel doorstroomt en streepjes plast! Je hebt het allemaal goed overwogen en uitgedacht en dat is veel belangrijker dan je leeftijd. :*

Oh en: de is-het-gepland-vraag kwam hier met enige regelmaat nog voor de felicitatie. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat mensen het niet aan me gemerkt hebben, vond ik dat wel jammer en was ik blij met iedere oprecht blije reactie die ik kreeg :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143349050
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:31 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ah, wat lief O+ :D

Ik hoop dat je snel doorstroomt en streepjes plast! Je hebt het allemaal goed overwogen en uitgedacht en dat is veel belangrijker dan je leeftijd. :*

Oh en: de is-het-gepland-vraag kwam hier met enige regelmaat nog voor de felicitatie. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat mensen het niet aan me gemerkt hebben, vond ik dat wel jammer en was ik blij met iedere oprecht blije reactie die ik kreeg :)
Waren dat goede bekenden oid? Ik vind het niet heel netjes om zoiets te vragen eigenlijk, to say the least.

En ik hoor hier ook weer :') Ik vind mijn baby zo leuk dat ik er nog wel een paar van wil O+ En het hele proces van zwanger zijn en voorbereiden en bevallen vond ik zo speciaal, dat wil ik graag nog een keer beleven. En dan heb ik er nu nog de extra spanning bij van een kleintje dat grote broer wordt! We willen er niet heel veel tijd tussen laten, maar nu is het nog wel wat te vroeg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:17:05 #90
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143350395
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:47 schreef Dot. het volgende:

[..]

Waren dat goede bekenden oid? Ik vind het niet heel netjes om zoiets te vragen eigenlijk, to say the least.

En ik hoor hier ook weer :') Ik vind mijn baby zo leuk dat ik er nog wel een paar van wil O+ En het hele proces van zwanger zijn en voorbereiden en bevallen vond ik zo speciaal, dat wil ik graag nog een keer beleven. En dan heb ik er nu nog de extra spanning bij van een kleintje dat grote broer wordt! We willen er niet heel veel tijd tussen laten, maar nu is het nog wel wat te vroeg.
Van goede bekenden tot vreemden in de supermarkt (no shit). Sommige mensen hebben een boel lef. Bovendien heb ik me weleens serieus afgevraagd wat voor antwoord men dan verwacht na een euforische zwangerschapsaankondiging :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:47:31 #91
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_143351853
Ik zou daar wel wat van gezegd hebben. Sommige mensen vroegen mij, toen ik vertelde dat ik ging trouwen, 'het is toch geen moetje?'. Ik heb daarop laten weten dat ik dat een rare vraag vond en het ook negatief vond overkomen. Het lijkt wel alsof sommige mensen niet weten hoe ze op dit soort aankondigingen (trouwen, zwanger) moeten reageren. Maar ik vind dat de vreugde van een ander niet verpest mag worden hierdoor.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143353972
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:17 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Van goede bekenden tot vreemden in de supermarkt (no shit). Sommige mensen hebben een boel lef. Bovendien heb ik me weleens serieus afgevraagd wat voor antwoord men dan verwacht na een euforische zwangerschapsaankondiging :')
:') Waar mensen zich al wel niet mee bemoeien he :X

Ik heb wel een aantal keer gehoord dat ik wel een jonge moeder ben, maar met inmiddels 28 vind ik dat echt reuze meevallen. Maar op mijn werk ben ik voor zover ik weet idd de enige die voor haar 30e zwanger was en dat in een bedrijf met 300+ medewerkers.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:54:58 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143355324
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:27 schreef Dot. het volgende:

[..]

:') Waar mensen zich al wel niet mee bemoeien he :X

Ik heb wel een aantal keer gehoord dat ik wel een jonge moeder ben, maar met inmiddels 28 vind ik dat echt reuze meevallen. Maar op mijn werk ben ik voor zover ik weet idd de enige die voor haar 30e zwanger was en dat in een bedrijf met 300+ medewerkers.
Ja.. Haha. Het ergste is dat ik het mezelf ook weleens hoor denken, maar in my defence is dat altijd in situaties is waar niet alles op een rijtje staat; als je amper boodschappen kunt doen, zal 'was dat de bedoeling? :o ' ook door mijn hoofd schieten. Je zult het me alleen niet horen vragen, want ik vind dat het me niets aangaat. Bij een zwangerschapsaankondiging ga ik er vanuit dat er, in welk stadium en op welk moment dan ook, een bewuste keuze gemaakt is.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:55:29 #94
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143355347
Had ik trouwens al rammel gezegd? Ik wil er nog 1 *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143359115
Ik vind dat ook echt niet netjes nee..
Maar niet iedereen denkt na voor hij of zij iets zegt helaas.
pi_143359978
4 is alleen zo niet praktisch qua auto.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_143359996
Kut cookies.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_143360402
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:42 schreef Joene het volgende:
4 is alleen zo niet praktisch qua auto.
Ik kom uit een gezin met 4 meiden.
Toen we klein waren ging het prima in een stationwagen.. maar dat was toen nog niet iedereen verplicht in de gordels moest. En voordat we dikke billen kregen. :9
Nu lijkt het mij idd lastig, dan moet je denk ik al aan busjes of dubbele achterbanken auto's denken.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143360424
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:43 schreef Joene het volgende:
Kut cookies.
vooral die met chocolade :{w
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143362272
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:42 schreef Joene het volgende:
4 is alleen zo niet praktisch qua auto.
willen jullie n 4e? :)
Wel n mooie reden voor ee n dikke auto xD
:)
pi_143367798
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:55 schreef Kimpossible het volgende:
Had ik trouwens al rammel gezegd? Ik wil er nog 1 *O*
Ja, maar jij maakt ook hele leuke!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:53 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik kom uit een gezin met 4 meiden.
Toen we klein waren ging het prima in een stationwagen.. maar dat was toen nog niet iedereen verplicht in de gordels moest. En voordat we dikke billen kregen. :9
Nu lijkt het mij idd lastig, dan moet je denk ik al aan busjes of dubbele achterbanken auto's denken.
Of een Fiat Multipla :Y ;)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:23:08 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143372310
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 07:07 schreef Dot. het volgende:
Of een Fiat Multipla :Y ;)
:')

Ik kwam ook even rammelen O+!
Voor de andere dames die al mama zijn; hoe lang willen jullie er tussen laten?
KuikenGuppy
pi_143372880
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

:')

Ik kwam ook even rammelen O+!
Voor de andere dames die al mama zijn; hoe lang willen jullie er tussen laten?
Bij mijn 3 zit er steeds 2 a 2,5 jaar tussen. Als ik het nu bekijk zou het rustiger zijn als er wat langer tussen zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143374135
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

:')

Ik kwam ook even rammelen O+!
Voor de andere dames die al mama zijn; hoe lang willen jullie er tussen laten?
Wij willen ook nog een tweede en L is al bijna vijf. Idealiter had er minder tijd tussen gezeten, maar door N's studie en mijn psychische klachten was eerder geen optie. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. :)
pi_143374352
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij mijn 3 zit er steeds 2 a 2,5 jaar tussen. Als ik het nu bekijk zou het rustiger zijn als er wat langer tussen zat.
Maar dan heb je wel alles in een paar jaar gehad was mijn redenatie. Dan heb je in elk geval alle gebroken nachten in een paar jaar (hopelijk).

Het lijkt me dan wel weer handig als de eerste al kan lopen als de tweede komt.
pi_143374459
Ik wil graag een tweede en Max is al acht. Denk ook niet dat een tweede binnen het jaar komt. Dat is niet hoe ik had ooit had gewild, en ik vind het nogsteeds een beetje gek mocht er ooit een tweede komen, dat leeftijdsverschil. Jammer ook voor beide kinderen.
Ik denk dat ik zou kiezen voor 3/4 jaar ertussen als we t allemaal voor t zeggen zouden hebben :) dan is oudste al goed zelfredzaam en bezig met nieuwe fase, school e d. Maar misschien isdat juist helemaal niet ideaal, juist vanwege die nieuwe fase. T is net hoe je overal zelf in staat natuurlijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:50:52 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143375442
Dat denk ik ook Dot. En ik zou eigenlijk zsm al wel weer willen, maar dat is wel heel erg snel :+.
We hebben afgesproken met de feestdagen voor het eerst serieus te kijken hoe het er dan voor staat fysiek, praktisch, financieel etc.
Ik word al bijna zwanger als ik te lang naar mijn mans tandenborstel kijk, dus dat lijkt me voorlopig niet iets om mee te laten spelen (of juist wel... :P)
KuikenGuppy
pi_143376762
Ik durf helemaal niet meer te beginnen over een 3de. Afgelopen weekend sprak ik mijn tante die nu zelf oma geworden is. En we hadden het over haar kleindochter.
hoe leuk en lief zo'n kleintje is,maar ook de mindere dingen,ze huilde bv heel erg veel de eerste maanden,reflux,enz. Toen ik wat zwijmelde met de kleine dame in mijn armen. Was het gelijk.
geniet hier maar van hoor.
een broertje of zusje voor Roy is veel te moeilijk voor hem,voor jullie dat trekken jullie helemaal niet :{

ik zelf als ik mocht kiezen dan liever 4jr ertussen.
als wij er weer voor willen gaan zijn we nog 1,5jr verder, dan is Roy 6,5jr
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143377270
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:50 schreef Burdie het volgende:
Dat denk ik ook Dot. En ik zou eigenlijk zsm al wel weer willen, maar dat is wel heel erg snel :+.
We hebben afgesproken met de feestdagen voor het eerst serieus te kijken hoe het er dan voor staat fysiek, praktisch, financieel etc.
Ik word al bijna zwanger als ik te lang naar mijn mans tandenborstel kijk, dus dat lijkt me voorlopig niet iets om mee te laten spelen (of juist wel... :P)
Maar waarom is het eigenlijk te snel? Ik kan me eerlijk gezegd vooral bezwaren bedenken dat ik dan weer snel weg ben van mn werk e.d. Qua spullen hebben we nu toch alles in huis en ik heb net een vaste aanstelling gekregen, dus qua financiën is dit gewoon wat het is en dat zie ik de komende jaren niet veranderen. Fysiek gaat het met mij ook gewoon goed, behalve dan de vermoeidheid van de gebroken nachten.

Bij ons duurde het drie maanden voor het raak was, dus dat is ook best wel snel, maar het kan natuurlijk ook veel langer duren.

Ik neig nu naar anderhalf jaar ertussen met de hoop dat Stip dan kan lopen, maar stiekem zou ik wel eerder willen :D
pi_143381555
Wij hebben nu gezegd, eerst bram naar school en dan hakken we de knoop door of het ja of nee wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143382011
Ik zou ook wel weer willen maar stellen het voorlopig even uit tot T. iig 2 jaar is. En gek genoeg heb ik sinds dat gesprek wat rust gevonden, ook wel erg lekker :)
pi_143383406
hier zit er 17 maanden tussen nr 1 en nr 2, en straks voor een derde zal de oudste minstens 6, mogelijk 7 jaar zijn en de jongste een jaar of 5. Ik vind dat verre van ideaal maar goed, gekozen voor een studie en wetende dat de kinderwens dan de koelkast in moet.

Elke leeftijd heeft zn voors- en tegens I guess.

<2 voor: accepteren nieuwe baby vaak heel goed, baby gaat vrij moeiteloos mee in t zelfde ritme, tegen: zijn nog heel klein tijdens zw.schap, veel zorg nodig gebroken nachten x2 en veel tillen van oudste kind.
>2 <4 voor: zijn net wat zelfstandiger, hebben meer regelmaat in hun ritme, slapen vaak redelijk goed. tegen: toch vaak best wat moeite met accepteren dat er een tweede komt, sowieso een drukke fase in hun leventje.
>4 <6 voor: zelfredzaam, kunnen zelf naar wc bijv. of zelf gaan spelen, gaan naar school, daardoor veel tijd en aandacht voor nieuwe baby. tegen: je moet ze wel op school brengen, en weer ophalen. met baby erbij, best een uitdaging :'). mogelijk toch wel wat jaloers/gedragsdingetjes
>6 voor: zelfredzaam, doen hun eigen ding etc. tegen: veel leeftijdsverschil tussen beide kindjes, uiteenlopende interesses/activiteiten etc. Je begint weer helemaal opnieuw met luiers/prikjes/hapjes/nachten/zindelijkheid/schoolgaan etc.

in a nutshell, by far niet compleet en voor iedereen weegt iets anders uiteindelijk zwaarder I guess.
:)
pi_143383972
<2 voor: ze hebben veel aan elkaar, zitten in dezelfde fase dus geen gedoe met baby's en strijkkralen of zo. Alles gaat in 1 moeite door qua verzorging.

Mijn lijkt het heel pittig om er >2 en <4 tussen te hebben. Maar je hebt het ook niet altijd voor het zeggen natuurlijk.
pi_143383976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:04 schreef mignonne het volgende:
hier zit er 17 maanden tussen nr 1 en nr 2, en straks voor een derde zal de oudste minstens 6, mogelijk 7 jaar zijn en de jongste een jaar of 5. Ik vind dat verre van ideaal maar goed, gekozen voor een studie en wetende dat de kinderwens dan de koelkast in moet.

Elke leeftijd heeft zn voors- en tegens I guess.

<2 voor: accepteren nieuwe baby vaak heel goed, baby gaat vrij moeiteloos mee in t zelfde ritme, tegen: zijn nog heel klein tijdens zw.schap, veel zorg nodig gebroken nachten x2 en veel tillen van oudste kind.
>2 <4 voor: zijn net wat zelfstandiger, hebben meer regelmaat in hun ritme, slapen vaak redelijk goed. tegen: toch vaak best wat moeite met accepteren dat er een tweede komt, sowieso een drukke fase in hun leventje.
>4 <6 voor: zelfredzaam, kunnen zelf naar wc bijv. of zelf gaan spelen, gaan naar school, daardoor veel tijd en aandacht voor nieuwe baby. tegen: je moet ze wel op school brengen, en weer ophalen. met baby erbij, best een uitdaging :'). mogelijk toch wel wat jaloers/gedragsdingetjes
>6 voor: zelfredzaam, doen hun eigen ding etc. tegen: veel leeftijdsverschil tussen beide kindjes, uiteenlopende interesses/activiteiten etc. Je begint weer helemaal opnieuw met luiers/prikjes/hapjes/nachten/zindelijkheid/schoolgaan etc.

in a nutshell, by far niet compleet en voor iedereen weegt iets anders uiteindelijk zwaarder I guess.
Ja zeg, kill de hele discussie meteen :P

Wij gaan iig, als het lukt, voor de tropenjaren en dan kindjes die hopelijk leuk samen kunnen spelen qua leeftijd. Ik zit zelf ook dicht bij mijn broer en zus qua leeftijd en dat was wel fijn. Ook later, want ik kon gezellig gaan stappen met mijn broer, omdat hij maar 1 klas hoger zat dan ik en we dus ongeveer dezelfde vrienden hadden :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:42:09 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143384435
Ik heb altijd geroepen dat O. vier moet zijn eer ik over nog een kind na wil denken omdat mijn zwangerschap ruk was en hij dan 9 maanden niks aan mij zou hebben. Het leek me voor iedereen fijner als hij dan overdag naar school zou gaan ipv bij mij thuis.
Inmiddels wordt hij over een half jaar vier en heeft onze woonsituatie er voor gezorgd dat ik niet op mijn besluit van toen terug kon komen.
Als we ooit nog eens groter wonen weet ik niet of we die stap terug naar babytijd nog gaan nemen.
Als wel dan zit er zeker 5 jaar tussen.
Als het had gekund had ik de beslissing over wel/niet waarschijnlijk wel eerder genomen maar de omstandigheden maken dat het nu toch niet kan. Het zij zo en we hebben het er mee te doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143384652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja zeg, kill de hele discussie meteen :P

Sorry :+

Maar ik vind het wel fascinerend om te zien hoor, hoe iedereen die dingen anders beleefd en weegt enzo. Ik wilde idd hetzelfde als Kyara zegt. Voor mij persoonlijk is <2 ideaal, idd vanwege geen gedoe met niet-matchend speelgoed, dat ze redelijk gelijk op gaan, dat je dan met een beetje goed geluk met max 6 jaar uit alle luiers, consultatiebureaus en gebroken nachten bent, dat idee.

Maar goed, ik ken ook bosjes mensen die daar juist niet aan moeten denken die er juist veel meer voor te zeggen vinden dat die eerste eerst maar eens zelfstandiger moet zijn voordat er een tweede komt enz.

Ik vind het dus ook best wel erg dat er strakjes zoveel tijd zit tussen mijn meiden en een broertje of (en/of :+ ) zusje. Er zijn vast zat mensen die denken come on, stel je aan :') maar voor mij is dat wel verre van ideaal. Ik zie heus de voordelen aan die leeftijdverschillen, maar ik had het liever anders gezien.
:)
pi_143385013
Ik kan me dat wel voorstellen. Ik zou.zelf nog best een 4e willen maar dat ik nu praktisch minder handig (zeg maar niet/nauwelijks te doen). Maar 3 jaar leeftijdsverschil met de jongste voelt voor mij als een nakomertje en ik ben bang dat die dan dw boot ern beetje mist.

Even afgezien van andere bezwaren zoals mijn leeftijd en de mening van mijn man.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:06:22 #118
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143385096
Het is zo persoonlijk tussen maxi en midi zit precies 2,5 jaar en tussen midi en mini zit 3 jaar en 2 maanden. ik vond het minste verschil ook het meest prettig.

Mochten wij een 4e willen dan wil ik dat ook asap of echt pas over 10 jaar.. Maar dan vind ik het weer zo sneu omdat hij/zij dan echt alleen is. (en pax wil niet na de 36 :) )
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:26:52 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143385689
Och, ik ben zelf een nakomertje (7 jaar na 3 kinderen) en heb er niks aan over gehouden :+.
KuikenGuppy
pi_143386228
Ik vind veel leeftijdsverschil juist zalig.
Bij de oudste zit ik op een ouderavond op een middelbare school en een dag later op een kleuterstoeltje bij groep 1.
Heerlijk! Van alles wat iedere dag.

Ze zijn nu 4, 9 en 13 en dat gaat prima.
Mijn oudste was een paar dagen weg en dan mist zijn zusje van 4 hem echt heel erg.
pi_143386288
Natuurlijk hou je er niets aan over, daarom is het ook zo'n persoonlijke keuze. Ik vind het ook niet storend voor de kinderen per se maar vooral ook voor mezelf. Tel daarbij dan ook nog op dat ik eigenlijk na mn 30e geen kinderen meer wilde krijgen. Die grens heb k al opgetrokken tot 33 voor evt een 4e nog maar later dan dat wil ik eigk niet.
:)
pi_143386327
Ik begon pas met 30 :+
pi_143386410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:46 schreef lily het volgende:
Ik begon pas met 30 :+
zwanger achter je rollator, je moet er maar zin in hebben :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_143386445
Ik voelde me vorig jaar in groep 1 tussen de andere moeders van het jonge grut inderdaad bijna oma ;(

:P
pi_143386464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:46 schreef lily het volgende:
Ik begon pas met 30 :+
Ik pas met 40 :P

Ach, als er iets is wat echt gaat over persoonlijke keuzes en daarnaast de mogelijkheden die je al dan niet hebt, is het wel zoiets als kinderen krijgen. En het is meestal ook nog eens niet te plannen, hoe goed je ook je best doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143386479
Het zijn gewoon van die dingen, ik had toen wij aan kinderen begonnen nooit anticipated dat ik nog een studie zou doen, eerst die eerste maar eens afronden zeg maar :') Maar het was of of dus nouja, change of plans. En dat is ook prima, maar voor mezelf wil ik het gewoon niet.

Ik vind de gedachte dat ik nooit meer zwanger zou zijn, nooit meer zou baren en nooit meer zo'n heel kleintje van mezelf zou hebben echt heel erg killing. Maar tegelijkertijd kan ik me inmiddels ook goed voorstellen waarom bij sommige mensen van uitstel afstel komt en naar volle tevredenheid zeg maar. Dat je leven gewoon eindelijk weer lekker doorloopt en dat dat ook wel erg fjin is.
:)
pi_143386484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:50 schreef lily het volgende:
Ik voelde me vorig jaar in groep 1 tussen de andere moeders van het jonge grut inderdaad bijna oma ;(

:P
Hahaha, bij S in de klas zitten meer kindjes van oudere ouders dan jongere ouders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143387961
Ik had ook een idee van 1.5 a 2 jaar leeftijdsverschil. Voor dat laatste zou ik dus nu zwanger moeten zijn en dat is niet het geval.
Voor mij telde het heel zwaar dat de kindjes veel aan elkaar zouden kunnen hebben, dezelfde dingen leuk zijn qua uitstapjes etc. En ook met het idee dan ben je na wat jaren ook echt uit de luiers etc.
Nu hebben wij het hier laatst over gehad. Nu kunnen we financieel gewoon even niet meer binnenharken als dat er al binnenkomt. En dat is prima, het is genoeg, en soms meer dan dat, maar al dat is natuurlijk wel anders met een tweede kindje. Daarnaast zouden we graag de kindjes beide een eigen kamer geven en dat gaat in dit huis niet. Zie bovenstaande.
Toch maakt het me best vaak sip, ik kan hoog en laag springen maar mijn aantal werkuren verhogen gaat niet in deze branche. Als alles goed gaat dan mag mijn vriend voor eind van het jaar een aantal schalen salaris omhoog. Ik hoop dat er dan weer over te praten valt.
Dus, voor nu. Rammel! -O-
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:08:36 #129
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_143389460
Zeg, mag ik eerst even aan mijn eerste beginnen? :P
Ik zou sowieso graag 2 kinderen willen en dan zou ik het liefst 1,5 jaar er tussen hebben. Zeg ik nu, geheel bleu. Als ik er dan anders over denkt moet mijn man maar gaatjes in het condoom prikken of anticonceptie op andere manier saboteren. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143392076
Zo is dat! Wou dat die van mij eraan meewerkte :')

Laten we het zo zeggen. Ik draai voornamelijk op gevoel en hij is mijn verstand!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kiwisoep op 13-08-2014 21:15:29 (oeps spellingsfout!) ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 augustus 2014 @ 21:20:13 #131
269689 crew  Viv
pi_143392275
Tussen mijn jongere zus en ik zit 3,5 jaar verschil, wat meer dan mijn ouders hadden gewild. Dat zij geboren is, is één van mijn vroegste herinneringen, ik weet alles nog van die dag. O+ Vanaf de tijd dat ze geen schattige baby/peuter meer was, hebben we zo'n beetje dagelijks ruzie gehad. :X Ik weet niet of dit anders was geweest als we minder hadden gescheeld, want we waren sowieso totaal verschillend. Zij: straatschoffie, voetballen. Ik: lezen, ballet. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:51 schreef miss_sly het volgende:
En het is meestal ook nog eens niet te plannen, hoe goed je ook je best doet.
En dit! We kunnen wel bedenken wat gunstig/handig/leuk zou zijn, en dan loopt het toch anders.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:51:50 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143393658
:o Ik lees hier veel over dat een klein verschil zo fijn is omdat ze dan zo lekker veel aan elkaar hebben.
Wij hebben 20 maanden verschil en als ik toen wist wat ik nu weet hadden we die week een tikkie veiliger aan gedaan en had er meer tijd tussen gezeten. :D

Ik word helemaal hoorndol van het eeuwige gekibbel, gevecht en elkaar af willen troeven met alles. Ik heb een grotere dit, ik heb een grotere dat, ik ben sneller, ik zag dat eerder etc etc. Dodelijk vermoeiend. Echt, liever dan een jaar of drie er tussen. :Y Denk ik, lijkt mij.
***
pi_143393824
Dit wil ik helemaal niet lezen... :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:00:22 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143394097
Ik heb goede hoop dat dat minder wordt als ze allebei door de 4-6 jaar testosteron piek heen zijn. Buuf, please? Ja toch? *smekend kijkt...
***
pi_143394100
Klopt hoor, dat veel niet te plannen is. Maar knopen doorhakken over wanneer begin je aan kinderen is natuurlijk wel iets wat min of meer planbaar is en dat moment ligt voor iedereen anders en daarin zijn ieders overwegingen weer anders. Of het je vervolgens ook gegund is dat je krijgt wat je wilt is weer iets anders, maar goed. Het belangrijkste is denk ik voor ieder voor zich dat je (allebei) voor jezelf duidelijk hebt waarom je nu op dit moment of in de nabije toekomst wel een kind zou willen of waarom nu juist nog even niet. En nouja of het dan ook allemaal zo loopt dat is afwachten. Datzelfde geldt voor die 2e of derde/vierde/vijfde.
:)
pi_143394257
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb goede hoop dat dat minder wordt als ze allebei door de 4-6 jaar testosteron piek heen zijn. Buuf, please? Ja toch? *smekend kijkt...
Ik deel je hoop :+
Het is hier niet anders overigens :P maar toch woog t voor mij op en zou k t bij een eventuele vierde weer zo zou doen.

Tenzij die derde net zoveel huilt als E. Of health issues heeft zoals allebei mijn dames. Dan pas ik wsl wel even :X dat is het enige waar ik bang voor ben bij een volgende eerlijk gezegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_143394317
Ik ben er nog niet uit. Ik heb niet het idee dat DL mij makkelijk kan delen. Ze claimt mij veel en vindt persoonlijk aandacht echt heerlijk, ik vind nu een baby erbij dus niet echt een optie. Ik weet ook niet of het me goed lukt om aandacht te verdelen. Als er ooit een tweede komt dat is DL idd minstens 4.5/5.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143394356
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
:o Ik lees hier veel over dat een klein verschil zo fijn is omdat ze dan zo lekker veel aan elkaar hebben.
Wij hebben 20 maanden verschil en als ik toen wist wat ik nu weet hadden we die week een tikkie veiliger aan gedaan en had er meer tijd tussen gezeten. :D

Ik word helemaal hoorndol van het eeuwige gekibbel, gevecht en elkaar af willen troeven met alles. Ik heb een grotere dit, ik heb een grotere dat, ik ben sneller, ik zag dat eerder etc etc. Dodelijk vermoeiend. Echt, liever dan een jaar of drie er tussen. :Y Denk ik, lijkt mij.
Echt wel! Echt niet!

De hele dag hier. Ik lekker wel, jij lekker niet. Ik kijk lekker naar jouw! Nee jij mag niet naar mij kijken. Lekker wel! Neeeeee!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143394812
20 mnd verschil, check!
Éénmaal testosterongebeuren, check!
Elkaar om niks in de haren vliegen, check!

Mijn oudste kan vooral erg goed gillen en kan drama maken om niks.
De jongste kan treiteren en dwarsliggen om niks.

En dan met name op de dagen dat er (te) weinig op de planning staat, ik te veel moet doen, ik moe ben ...

En toch ben ik blij met het kleine verschil O+ . Op vakantie hebben ze het heerlijk gehad samen met alle campingvriend(innet)jes. Echt niet of nauwelijks ruzie. :o En eerlijk is eerlijk: er zijn meer momenten van plezier dan momenten van ruzie. :P
pi_143394898
Maar ik kan er ook niet goed tegen, dat geruzie om niks. Bluh.

Maar ik herinner me dat het net zo was tussen mij en mijn broertje en ik zou nu niet zonder hem kunnen/ willen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:20:23 #141
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_143394967
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
:o Ik lees hier veel over dat een klein verschil zo fijn is omdat ze dan zo lekker veel aan elkaar hebben.
Wij hebben 20 maanden verschil en als ik toen wist wat ik nu weet hadden we die week een tikkie veiliger aan gedaan en had er meer tijd tussen gezeten. :D

Ik word helemaal hoorndol van het eeuwige gekibbel, gevecht en elkaar af willen troeven met alles. Ik heb een grotere dit, ik heb een grotere dat, ik ben sneller, ik zag dat eerder etc etc. Dodelijk vermoeiend. Echt, liever dan een jaar of drie er tussen. :Y Denk ik, lijkt mij.
Met 5 jaar ertussen hetzelfde verhaal. En; . 'Ik was eerst, nee ik! Ik mag nu xxxx nee dat wou ik als eerst! Ik mag nooooooit van jou xxxxxx. Jij mag altijd winnen ik wil winnen'
Etcetera.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:25:26 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_143395202
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:20 schreef Saffier het volgende:

[..]

Met 5 jaar ertussen hetzelfde verhaal. En; . 'Ik was eerst, nee ik! Ik mag nu xxxx nee dat wou ik als eerst! Ik mag nooooooit van jou xxxxxx. Jij mag altijd winnen ik wil winnen'
Etcetera.
Ow... -O-
En ik dacht ook nog dat het bij meisjes mss minder zou zijn. :D Maar nee dus Tico.
Toegegeven, mijn zus en ik scheelden 18 maanden en ook wij hadden heel vaak bonje, dus dat had ik eigenlijk wel kunnen weten...

Oh well... Je krijgt er zo veel voor terug he. :')
Iemand enig idee wanneer? O-)

En toch... Het idee van een nakomertje leek me altijd zo leuk! <3 Maar dat zit er bij ons iig niet meer in. Een mini-beetje jammer, maar voornamelijk heel erg ok. Geen gerammel hier meer dus.
***
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 augustus 2014 @ 22:29:48 #143
269689 crew  Viv
pi_143395392
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:04 schreef mignonne het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het al zo werkt, dan is het natuurlijk niet van toepassing als je kind echt wat mankeert hè? }:|
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:29:53 #144
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143395395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:04 schreef mignonne het volgende:
>2 <4 voor: zijn net wat zelfstandiger, hebben meer regelmaat in hun ritme, slapen vaak redelijk goed. tegen: toch vaak best wat moeite met accepteren dat er een tweede komt, sowieso een drukke fase in hun leventje.
Klopt hier helemaal! Grote broer kam een hoop zelf, maar vindt het soms ook erg ingewikkeld, een babybroertje :)

En hoewel ik echt helemaal niet moet denken aan nóg een zwangerschap, wil ik er niet aan dat T mijn laatste baby is en dat ik nooit meer ga bevallen :@ Ben nu extra blij dat wij relatief jong begonnen zijn (ik was 27 bij de eerste) waardoor ik voor mijn gevoel nog alle tijd heb voor een nakomertje O+
Oude (on)bekende.
pi_143395402
Een nakomertje lijkt mij ook hel erg leuk O+ . Ik houd nog een paar jaartjes stille hoop.
pi_143395519
Wij hebben de discussie geheel anders Haha. Wij hebben nu een pup van zes maanden (van een vrij druk ras) en zijn bezig voor onze eigen pup ;) O+ wil graag een tweede pup van hetzelfde ras en ik wil dat pas als kind (of kinderen) zelfstandig zijn.

Maar zonder gekheid, over kinderen, O+ wil een even aantal en vier wordt me te gek. Dus ideaal plaatje is twee, en ik denk dat het stoppen met de ac meest ideaal zal zijn als uk rond de 2,5 is maar ik durf niets te zeggen. Eerst maar de eerste bakken ;)
pi_143395628
Omdat mijn ouders niet zoveel geluk hadden met zwanger worden / blijven, zit er tussen mij en mijn zussen 13 en 9 jaar leeftijdsverschil. Toch zijn we altijd heel hecht geweest en heb ik gek genoeg nooit het gevoel gehad dat ik er niet helemaal bij hoorde of iets dergelijks. Mijn zussen namen mij op sleeptouw, leerden me lezen en speelden samen met de barbies. Ruzie maken / kibbelen konden we ook erg goed :P. En nu zijn we nog steeds close. Dus het zegt allemaal niet zoveel. Je ligt elkaar, of niet.

That having said, wij wilden zelf niet zo'n groot leeftijdsverschil. Er zit straks 2 jaar en 8 maanden tussen. Eerder had ik er echt niet aan moeten denken, maar zeker omdat vriend wat jaartjes ouder is dan ik, was er toch ook een tijdsdruk. Maar straks zijn beide kindjes nog een jaar samen 'thuis' voor mini naar school gaat. Genoeg tijd om aan elkaar te wennen en toch al oud genoeg om dingen te snappen, te helpen en af en toe zelfstandig(er) te zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143395735
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ow... -O-
En ik dacht ook nog dat het bij meisjes mss minder zou zijn. :D Maar nee dus Tico.
Toegegeven, mijn zus en ik scheelden 18 maanden en ook wij hadden heel vaak bonje, dus dat had ik eigenlijk wel kunnen weten...

Oh well... Je krijgt er zo veel voor terug he. :')
Iemand enig idee wanneer? O-)

En toch... Het idee van een nakomertje leek me altijd zo leuk! <3 Maar dat zit er bij ons iig niet meer in. Een mini-beetje jammer, maar voornamelijk heel erg ok. Geen gerammel hier meer dus.
Vanaf de leeftijd dat ze kunnen afwassen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143395837
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vanaf de leeftijd dat ze kunnen afwassen.


:P
pi_143395908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als het al zo werkt, dan is het natuurlijk niet van toepassing als je kind echt wat mankeert hè? }:|
Weet ik ook wel, maar toch krijg k er mepneigingen van :P
En bovendien vind ik dat je je met zulke uitspraken in een kraamtijd op glad ijs begeeft, want die krampjes moeten nog komen en er zijn bosjes onzekere moeders die dan aan zichzelf gaan twijfelen want nja ze zijn blijkbaar toch niet zo relaxed want t kind huilt, enzulks.

Ik moet zeggen dat k nauwelijks rammel van de kraamvisites overigens. Dan zie ik vooral vrouwen die niet kunnen zitten door de hechtingen of aambeien, problemen hebben met aanleggen/gele babies/overproductie/stuwing noem maar op :P maar die momenten vlak na de bevallingen, die moeders die dan zo 2 uur met kind op de borst liggen en kennismaken enzo omg ik wil ooooook :X en extra zuur omdat k dat bij jongste niet gehad heb, die werd na 5 minuten bij me weggehaald en kreeg ik een uur later aangekleed terug :')
:)
pi_143396303
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:51 schreef mignonne het volgende:
Het zijn gewoon van die dingen, ik had toen wij aan kinderen begonnen nooit anticipated dat ik nog een studie zou doen, eerst die eerste maar eens afronden zeg maar :') Maar het was of of dus nouja, change of plans. En dat is ook prima, maar voor mezelf wil ik het gewoon niet.

Ik vind de gedachte dat ik nooit meer zwanger zou zijn, nooit meer zou baren en nooit meer zo'n heel kleintje van mezelf zou hebben echt heel erg killing. Maar tegelijkertijd kan ik me inmiddels ook goed voorstellen waarom bij sommige mensen van uitstel afstel komt en naar volle tevredenheid zeg maar. Dat je leven gewoon eindelijk weer lekker doorloopt en dat dat ook wel erg fjin is.
Dat laatste is hier denk ik steeds meer het geval. Ik heb mijn carrière op de rit en kan/wil er niet weer zolang uit liggen. Hoe langer ik de zwangerschappen achter me heb liggen, hoe moeilijker het wordt om van die beslissing terug te komen. Maar ik kan het ook niet definitief afsluiten. Het is heel onwaarschijnlijk dat er ooit nog een kindje komt, maar wie weet. Buren van ons met een zoontje van Ivans leeftijd hebben net een baby gekregen en ik zie nu ook heel veel geweldige kanten aan een wat groter leeftijdsverschil.

En verder sluit ik me helemaal bij je verhaal aan: de keuze is zo persoonlijk en voor mij is een klein leeftijdsverschil tussen beide kinderen ideaal geweest. Het was indertijd niet een erg rationele beslissing; ik wou gewoon heel snel weer een kindje. :+ Maar ik vond en vind het heerlijk. Van tropenjaren was hier geen sprake. En ze spelen nu zo leuk samen. Elke dag kan ik er weer bij wegzwijmelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143397742
Hoewel ik heel goed de voordelen snap van kinderen redelijk snel na elkaar krijgen en dus weinig leeftijdsverschil, snap ik het argument van 'snel uit de luiers', 'snel allebei op school' niet heel goed, want mij lijkt het juist jammer als elke fase zo snel voorbij is!

Ons ideaal zou zijn (dochter is nu anderhalf) om over twee a drie jaar een tweede te krijgen, en ik vind het juist tof dat we dan bepaalde fases nog een keer mogen doorlopen.
pi_143398084
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:19 schreef Olf het volgende:
Hoewel ik heel goed de voordelen snap van kinderen redelijk snel na elkaar krijgen en dus weinig leeftijdsverschil, snap ik het argument van 'snel uit de luiers', 'snel allebei op school' niet heel goed, want mij lijkt het juist jammer als elke fase zo snel voorbij is!

Ons ideaal zou zijn (dochter is nu anderhalf) om over twee a drie jaar een tweede te krijgen, en ik vind het juist tof dat we dan bepaalde fases nog een keer mogen doorlopen.
Maar daarom is het toch juist zo'n persoonlijke keuze? :D

Wat voor de een een voordeel is, is voor de ander juist een nadeel en daarom is er gewoonn geen goed/fout te benoemen in zoiets of dat je voor een ander kunt beoordelen of die had moeten wachten/sneller had moeten zijn enz.
:)
pi_143398221
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar daarom is het toch juist zo'n persoonlijke keuze? :D

Wat voor de een een voordeel is, is voor de ander juist een nadeel en daarom is er gewoonn geen goed/fout te benoemen in zoiets of dat je voor een ander kunt beoordelen of die had moeten wachten/sneller had moeten zijn enz.
Oh, dat probeer ik inderdaad juist te beamen, dat dezelfde argumenten tot heel andere conclusies kunnen leiden per persoon! :D
pi_143398401
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:31 schreef Olf het volgende:

[..]

Oh, dat probeer ik inderdaad juist te beamen, dat dezelfde argumenten tot heel andere conclusies kunnen leiden per persoon! :D
Oh zo, ja psies. Ik vind dat fascinerend om te zien altijd :D
Maar het lijkt me dsu wel heel erg lastig als je met je partner daarover van mening verschilt. Ik bedoel dat je buurvrouw er anders over denkt, whatever, maar als jij 1,5 jaar perfect vindt en je man zit meer richting 3 of 5 jaar te denken dan lijkt me dat heel lastig.
:)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 00:03:11 #156
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_143399467
Hier zit tussen de oudste en de middelste 3 jr en 4 mnd en tussen de middelste en de jongste 2 jr en 4 mnd. Ik vond het eerste jaar van de jongste best wel een pittige periode. Een kind van een jaar of 5/6 die naar en van school gebracht en gehaald moet worden, zwemles heeft, op turnen zit en heel de bups die heel de tijd overal mee naartoe gesleept moet worden. De middelste die eerst nog niet zindelijk was en later nog niet zelfstandig naar de wc kon of sowieso zelfstandig iets doen.

Nu zijn ze 9, 5 en 3 en is het een stuk gemakkelijker er gezelliger. Ik rammel niet meer, vanwege mijn leeftijd zou ik niet zwanger meer willen worden en mijn man is gesteriliseerd. Maar soms droom ik wel eens van een huis met veel ruimte en een groter (pleeg)gezin. Ik zeg voor de grap wel eens dat ik geen baby meer zou willen maar dat ze een kind van een jaar of 6 zo hier op de stoep mogen zetten. ;)

En dan al die zooi die mee moet als je op vakantie oid gaat. Wij hebben onlangs wel een bus gekocht, omdat we anders alles (incl. hond) er niet meer in krijgen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_143399864
Dat vind ik trouwens nog wel een lastige afweging aan het hele 'rammel'-gebeuren, in hoeverre vaar je echt op gevoel en in hoeverre houd je rekening met de praktische situatie?
pi_143400640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:19 schreef Olf het volgende:
Dat vind ik trouwens nog wel een lastige afweging aan het hele 'rammel'-gebeuren, in hoeverre vaar je echt op gevoel en in hoeverre houd je rekening met de praktische situatie?
Mja, goed punt. Ik verbaas me er hier wel eens over hoezeer toekomstige ouders alles tevoren doordacht willen hebben. Als je eenmaal een kind hebt, blijkt alles toch weer anders te zijn. :Y) En meestal vind je wel een oplossing voor een praktisch probleem. Aan de andere kant vind ik het ook heel logisch om tevoren te bedenken of je genoeg geld hebt en of je bijvoorbeeld de opvang rond kunt krijgen. Maar ik blijf erbij: veel oplossingen vormen zich gaandeweg.

Daarnaast vind ik dat emotionele beslissingen niet per definitie slechter of minder verantwoord zijn dan rationele. Mijn kinderwens ontstond toen mijn vader overleed. Is het verkeerd als een kinderwens uit een gemis ontstaat? Mijn tweede kind wou ik al meteen na de geboorte van mijn eerste. Is het verkeerd om niet langer exclusief van je eerstgeborene te genieten?

Ik merkte dat veel mensen hun oordeel al klaar hadden, met name m.b.t. onze keuze om snel een tweede kind te willen. Ik ben er zelf stiekem heel trots op dat we op onze emotie af zijn gegaan. We zijn best rationele mensen, maar onze kinderen komen voort uit onze diepste gevoelens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143403095
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mja, goed punt. Ik verbaas me er hier wel eens over hoezeer toekomstige ouders alles tevoren doordacht willen hebben. Als je eenmaal een kind hebt, blijkt alles toch weer anders te zijn. :Y) En meestal vind je wel een oplossing voor een praktisch probleem. Aan de andere kant vind ik het ook heel logisch om tevoren te bedenken of je genoeg geld hebt en of je bijvoorbeeld de opvang rond kunt krijgen. Maar ik blijf erbij: veel oplossingen vormen zich gaandeweg.

Daarnaast vind ik dat emotionele beslissingen niet per definitie slechter of minder verantwoord zijn dan rationele. Mijn kinderwens ontstond toen mijn vader overleed. Is het verkeerd als een kinderwens uit een gemis ontstaat? Mijn tweede kind wou ik al meteen na de geboorte van mijn eerste. Is het verkeerd om niet langer exclusief van je eerstgeborene te genieten?

Ik merkte dat veel mensen hun oordeel al klaar hadden, met name m.b.t. onze keuze om snel een tweede kind te willen. Ik ben er zelf stiekem heel trots op dat we op onze emotie af zijn gegaan. We zijn best rationele mensen, maar onze kinderen komen voort uit onze diepste gevoelens.
eens O+ en je laatste stukje klinkt heel mooi.
:)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:11:49 #160
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_143403802
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:19 schreef Olf het volgende:
Dat vind ik trouwens nog wel een lastige afweging aan het hele 'rammel'-gebeuren, in hoeverre vaar je echt op gevoel en in hoeverre houd je rekening met de praktische situatie?
Ik denk dat naarmate de wens groter wordt, de mening over de praktische situatie bijgesteld wordt. Daarnaast is het ook wel afhankelijk van hoe je in het leven staat, denk ik.

Onze jongste bijvoorbeeld diende zich heel spontaan aan. Bij de twee zwangerschappen daarvoor had ik pillen moeten slikken om zwanger te kunnen worden dus ik dacht, heel naief, geen pil te hoeven slikken om niet zwanger te worden. :) Na de eerste schrik, kwamen de praktische beren op de weg (We hebben maar 3 slaapkamers, in onze auto passen geen 3 kinderen achterin, hoe gaan we dat doen met de opvang, etc) Maar na dat we samen volop ja hadden gezegd tegen deze zwangerschap, verdwenen al die praktische bezwaren of werd er een oplossing voor bedacht.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_143404282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:19 schreef Olf het volgende:
Dat vind ik trouwens nog wel een lastige afweging aan het hele 'rammel'-gebeuren, in hoeverre vaar je echt op gevoel en in hoeverre houd je rekening met de praktische situatie?
Idd! Ik verbaas me net als Claudia wel eens over het planmatige voor er aan een kind begonnen wordt. Er wordt soms wel erg veel gewicht toegekend aan het praktische, rationele gedeelte terwijl juist het emotionele aspect mi zo belangrijk is, ben je er zelf aan toe?
Tuurlijk, een kind kost geld, maar een bepaalde hoeveelheid spaargeld, een vast contract, een (grotere) auto en een koophuis met 3 slaapkamers willen hebben voor je uberhaupt begint... :o Alle risico's lijken eerst te moeten worden dichtgetikt voor er met de pil gestopt wordt.

Misschien denk ik wel heel makkelijk hoor, maar ik denk dat alles zijn weg wel vindt. Je kind heeft misschien heel andere wensen en behoeften dan jij van te voren had ingecalculeerd, en dan denk ik nog niet eens aan je eigen (veranderende?) wensen en hoe de wereld er over vijf, tien, twintig jaar uitziet. Je groeit mee met je kind en flexibel word je vanzelf wel :+
pi_143404709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:35 schreef Phaidra het volgende:
Omdat mijn ouders niet zoveel geluk hadden met zwanger worden / blijven, zit er tussen mij en mijn zussen 13 en 9 jaar leeftijdsverschil. Toch zijn we altijd heel hecht geweest en heb ik gek genoeg nooit het gevoel gehad dat ik er niet helemaal bij hoorde of iets dergelijks. Mijn zussen namen mij op sleeptouw, leerden me lezen en speelden samen met de barbies. Ruzie maken / kibbelen konden we ook erg goed :P. En nu zijn we nog steeds close. Dus het zegt allemaal niet zoveel. Je ligt elkaar, of niet.

Ben jij mij? :D Bij mij bijna hetzelfde leeftijdsverschil (zelfs iets meer), maar verder precies hetzelfde. Ze pasten op mij maar we speelden ook met barbies, speelden kapper, deden bordspelletjes etc. Later samen stappen en nu deel ik heel veel met ze, nog meer dan met mijn moeder of vriendinnen.
Ik kan eigenlijk alleen maar met warme gevoelens (terug)denken aan de band die wij hebben. Dus ik heb een broertje dood aan leeftijdsverschillen. Elk voordeel heb z'n nadeel en andersom...
Dit, dat, alles.
pi_143404922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Idd! Ik verbaas me net als Claudia wel eens over het planmatige voor er aan een kind begonnen wordt. Er wordt soms wel erg veel gewicht toegekend aan het praktische, rationele gedeelte terwijl juist het emotionele aspect mi zo belangrijk is, ben je er zelf aan toe?
Tuurlijk, een kind kost geld, maar een bepaalde hoeveelheid spaargeld, een vast contract, een (grotere) auto en een koophuis met 3 slaapkamers willen hebben voor je uberhaupt begint... :o Alle risico's lijken eerst te moeten worden dichtgetikt voor er met de pil gestopt wordt.

Misschien denk ik wel heel makkelijk hoor, maar ik denk dat alles zijn weg wel vindt. Je kind heeft misschien heel andere wensen en behoeften dan jij van te voren had ingecalculeerd, en dan denk ik nog niet eens aan je eigen (veranderende?) wensen en hoe de wereld er over vijf, tien, twintig jaar uitziet. Je groeit mee met je kind en flexibel word je vanzelf wel :+
Tsja, ik vond de periode van werkloos zijn (en dus geen geld hebben) zonder kinderen al behoorlijk stressverhogend, laat staan als ik wel kinderen heb. Die luiers moeten toch betaald worden. Daarom voelt het voor mij fijn om zekerheden in te bouwen, voor zover dat kan. En dat hoeft niet alles van jouw rijtje te zijn natuurlijk, maar een beetje baanzekerheid is voor mij wel belangrijk.
Dit, dat, alles.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:12:42 #164
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143404998
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:08 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Tsja, ik vond de periode van werkloos zijn (en dus geen geld hebben) zonder kinderen al behoorlijk stressverhogend, laat staan als ik wel kinderen heb. Die luiers moeten toch betaald worden. Daarom voelt het voor mij fijn om zekerheden in te bouwen, voor zover dat kan. En dat hoeft niet alles van jouw rijtje te zijn maar wel een deel.
Voor zover het kan idd. Want ook met een vast contract kun je, pril zwanger en al, over een maand op straat staan... Maar, neemt niet weg dat ik het begrijp hoor
pi_143405470
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Voor zover het kan idd. Want ook met een vast contract kun je, pril zwanger en al, over een maand op straat staan... Maar, neemt niet weg dat ik het begrijp hoor
Klopt helemaal hoor. (Zat jij niet in zo'n situatie?) In mijn geval is het meer het feit dat een werkverleden een betere basis is tijdens sollicitaties dan helemaal niets, mocht ik ooit weer op straat komen te staan. Dat geldt dan ook weer voor de duur van evt WW-uitkering...

Ja.... Rammel....
O+
Dit, dat, alles.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:38:21 #166
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143405556
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:35 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Klopt helemaal hoor. (Zat jij niet in zo'n situatie?) In mijn geval is het meer het feit dat een werkverleden een betere basis is tijdens sollicitaties dan helemaal niets, mocht ik ooit weer op straat komen te staan. Dat geldt dan ook weer voor de duur van evt WW-uitkering...

Ja.... Rammel....
O+
Nee, ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten :). En dat laatste is ook helemaal waar ja.
pi_143405985
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inmiddels de uitslagen van de dokter terug en met mijn darmen is alles in orde. Waarschijnlijk toch een tegensputterende mirena, dus nu daar maar weer voor op controle (wat een gezeik allemaal zeg.).

Plus: klaagzang in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat betreft leeftijd tussen twee kinderen in.. Tsja. Ik en mijn zusje schelen 3 jaar en ik vond dat altijd ideaal: je loopt net elkaars vriendenkringen mis op school etc, dus daar heb je je eigen ding, maar binnenshuis zaten we genoeg op 1 lijn om samen te spelen.
Mijn vriend scheelt weer 7 jaar met zijn oudere zus en nog eens 7 met zijn jongere broer. Er zit dus 14 jaar tussen jongste en oudste. Hij heeft, als middelste, een goede band met allebei. De relatie tussen jongste en oudste is echter wel lastiger; dat verschil is dan weer wel te groot denk ik.
Maarja, dit soort dingen laat zich niet plannen. Het gaat zoals het gaat, denk ik dan..
pi_143406206
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:08 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Tsja, ik vond de periode van werkloos zijn (en dus geen geld hebben) zonder kinderen al behoorlijk stressverhogend, laat staan als ik wel kinderen heb. Die luiers moeten toch betaald worden. Daarom voelt het voor mij fijn om zekerheden in te bouwen, voor zover dat kan. En dat hoeft niet alles van jouw rijtje te zijn natuurlijk, maar een beetje baanzekerheid is voor mij wel belangrijk.
Dat je überhaupt eerst een baan/inkomen hebben, en niet vanuit werkloze toestand aan een kind wil beginnen terwijl je in principe kan en wil werken, dat snap ik ja.

Maar ik doel echt op de situatie dat iemand met kinderwens de basics van minimaal één inkomen en een woning op orde heeft, maar het kind tot een vijfjarenplan maakt omdat die persoon eerst het hele wensenlijstje rond wil hebben. Dat vaste contract bijvoorbeeld geeft misschien psychologisch rust, maar is nog steeds een schijnzekerheid.

Ik ben over het algemeen een heel rationeel denkend iemand die graag zn zaakjes op orde heeft, maar gek genoeg denk ik en handel ik over/met een kind heel anders :)
pi_143407909
Leuk om al die verhalen te lezen. Ik ben van kamp veel verschil.
Hier nog steeds geen definitief ja of nee. We zeiden ook al voor O. dat als we voor een 2de gaan er 5/6/7 jaar tussen zou zitten.

Momenteel is onze woning ook gewoon niet geschikt... Daar gaan we eerst naar kijken. Verhuizen of verbouwen en wanneer dat klaar is eens kijken hoe we er tegenover staan
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_143409202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:01 schreef Mineola het volgende:

[..]


Maar ik doel echt op de situatie dat iemand met kinderwens de basics van minimaal één inkomen en een woning op orde heeft, maar het kind tot een vijfjarenplan maakt omdat die persoon eerst het hele wensenlijstje rond wil hebben. Dat vaste contract bijvoorbeeld geeft misschien psychologisch rust, maar is nog steeds een schijnzekerheid.

Check.
pi_143409747
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:59 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Ben jij mij? :D Bij mij bijna hetzelfde leeftijdsverschil (zelfs iets meer), maar verder precies hetzelfde. Ze pasten op mij maar we speelden ook met barbies, speelden kapper, deden bordspelletjes etc. Later samen stappen en nu deel ik heel veel met ze, nog meer dan met mijn moeder of vriendinnen.
Ik kan eigenlijk alleen maar met warme gevoelens (terug)denken aan de band die wij hebben. Dus ik heb een broertje dood aan leeftijdsverschillen. Elk voordeel heb z'n nadeel en andersom...
Not that I know :D. Grappig! Het is denk ik wel vrij bijzonder, want ik kan me voorstellen dat het lastig is als je zo in verschillende levensfases zit. Mijn oudste zus ging uit huis toen ik 6 was ongeveer, dan kan je natuurlijk ook heel makkelijk uit elkaar groeien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143411562
Mineola, wat jij beschrijft, zo waren wij. En toen we eindelijk alles voor elkaar hadden en stopten met de pil was ik 31. Helaas werd ik ook niet zomaar zwanger en toen M er eenmaal was had ik zo'n spijt dat we zo lang gewacht hadden omdat het nu misschien niet meer ging lukken om nog een broertje of zusje te fabriceren... (dat is dus goedgekomen).

Oh, en :W vanuit de ww....
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:12:45 #173
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143412149
Ghehe, ja bij jullie is het wel goed gekomen Kyara :D Maar dat was wel mijn angst, dat je alles plant en dat op het moment dat je alles in orde hebt blijkt dat een kind zich niet laat plannen :{ Het voelt voor mij een beetje als de goden verzoeken...

Belangrijkste vonden wij uiteindelijk dat wij gelukkig waren met onszelf en elkaar. En verder kan ik zeggen dat beginnen in een niet ideale woning geen drama is, maareh... niet ideaal dus :@ :')
Oude (on)bekende.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:20:04 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143412358
Wij hebben ivm kantoor aan huis eigenlijk geen kamer meer over voor een evt tweede, maar daar vinden we vast wel wat op tzt. Vroeger woonden ze met gezinnen van 10 in huizen als de onze...
KuikenGuppy
pi_143412380
Ik vind de scheiding emotie/ratio altijd zo dubieus.

Bij mij gaan die twee echt hand in hand. Toen ik eenmaal besloten had ervoor te gaan, ben ik er vol voor gegaan. Had geen vaste baan toen ik zwanger werd van S (wel een 0-urencontract, maar toch niet zo heel zeker). Tijdens de zwangerschap gesolliciteerd en aangenomen op een andere baan. In mijn geval was er dus eerst de "keuze" voor een kindje en daarna de noodzaak voor vastigheid/ zekerheid. Bij de tweede net zo. Ineens voelde/ dacht ik: "Nu wil ik een tweede" en ik ging ervoor. Maar of dat nou een gevoel of een gedachte was???

Ik geloof wel in verstandige keuzes :P
In mijn geval zou er best nog een wens zijn voor een derde, maar ik weet en voel ook dat ik mezelf het dan echt heel lastig zou maken (financieel en ook praktisch. Ik heb nou eenmaal maar twee handen en twee knieën). Dus doe ik het niet. Niet alleen. En dat voelt prima.

Geen idee of het feit dat ik niet nu, alleen, voor een derde ga, gevoel of ratio is. Het maakt ook niet uit. Het zou niet verstandig zijn, dat voel ik aan alles, en dus is het goed om het niet te doen. En ik ben daar ook niet echt rouwig om. Het voelt ook goed om verstandig te zijn.

Of zoiets. :')
pi_143412403
En ik ben er van overtuigd, dat mocht er bij wijze van per ongeluk toch een derde komen en ik zou het alleen moeten doen, dat ik het zeker zou redden. :Y Maar we zouden er zeker wat levensgemak voor moeten inleveren.
pi_143414794
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:53 schreef silliegirl het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inmiddels de uitslagen van de dokter terug en met mijn darmen is alles in orde. Waarschijnlijk toch een tegensputterende mirena, dus nu daar maar weer voor op controle (wat een gezeik allemaal zeg.).

Plus: klaagzang in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat betreft leeftijd tussen twee kinderen in.. Tsja. Ik en mijn zusje schelen 3 jaar en ik vond dat altijd ideaal: je loopt net elkaars vriendenkringen mis op school etc, dus daar heb je je eigen ding, maar binnenshuis zaten we genoeg op 1 lijn om samen te spelen.
Mijn vriend scheelt weer 7 jaar met zijn oudere zus en nog eens 7 met zijn jongere broer. Er zit dus 14 jaar tussen jongste en oudste. Hij heeft, als middelste, een goede band met allebei. De relatie tussen jongste en oudste is echter wel lastiger; dat verschil is dan weer wel te groot denk ik.
Maarja, dit soort dingen laat zich niet plannen. Het gaat zoals het gaat, denk ik dan..
Hmz.. Bedenk je goed dat zijn moeder wel gewoon zn moeder is. En straks de oma van je kind. Ik ben opgehouden met me aan dat soort dingen ergeren. Dat scheelt echt.
Tegenwoordig ben ik degene die schoonmoeder vraagt om langs te komen, soms tot ongenoegen van J.
En als jij iets wel leuk vind pleur je het toch gewoon in je winkelwagen? Oh jij vind het niets? Prima het is ook mijn huis en dan kijk je lekker de andere kant op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143415204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz.. Bedenk je goed dat zijn moeder wel gewoon zn moeder is. En straks de oma van je kind. Ik ben opgehouden met me aan dat soort dingen ergeren. Dat scheelt echt.
Tegenwoordig ben ik degene die schoonmoeder vraagt om langs te komen, soms tot ongenoegen van J.
En als jij iets wel leuk vind pleur je het toch gewoon in je winkelwagen? Oh jij vind het niets? Prima het is ook mijn huis en dan kijk je lekker de andere kant op?
dat idd :Y
zowel van schoonmoeder als dingen die je leuk vindt
:)
pi_143420350
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz.. Bedenk je goed dat zijn moeder wel gewoon zn moeder is. En straks de oma van je kind. Ik ben opgehouden met me aan dat soort dingen ergeren. Dat scheelt echt.
Tegenwoordig ben ik degene die schoonmoeder vraagt om langs te komen, soms tot ongenoegen van J.
En als jij iets wel leuk vind pleur je het toch gewoon in je winkelwagen? Oh jij vind het niets? Prima het is ook mijn huis en dan kijk je lekker de andere kant op?
Nou. Ik irriteer me niet zozeer aan zijn moeder, maar aan hem. Als wij beiden iets leuk vinden maar zn moeder niet, dan gaat het dus niet mee, al ga ik op mn kop staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door silliegirl op 14-08-2014 18:37:10 ]
pi_143423630
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

-Knip-
Hu. Daar zou ik ook klamme handjes van krijgen.
pi_143425125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mja, goed punt. Ik verbaas me er hier wel eens over hoezeer toekomstige ouders alles tevoren doordacht willen hebben. Als je eenmaal een kind hebt, blijkt alles toch weer anders te zijn. :Y) En meestal vind je wel een oplossing voor een praktisch probleem. Aan de andere kant vind ik het ook heel logisch om tevoren te bedenken of je genoeg geld hebt en of je bijvoorbeeld de opvang rond kunt krijgen. Maar ik blijf erbij: veel oplossingen vormen zich gaandeweg.

Daarnaast vind ik dat emotionele beslissingen niet per definitie slechter of minder verantwoord zijn dan rationele. Mijn kinderwens ontstond toen mijn vader overleed. Is het verkeerd als een kinderwens uit een gemis ontstaat? Mijn tweede kind wou ik al meteen na de geboorte van mijn eerste. Is het verkeerd om niet langer exclusief van je eerstgeborene te genieten?

Ik merkte dat veel mensen hun oordeel al klaar hadden, met name m.b.t. onze keuze om snel een tweede kind te willen. Ik ben er zelf stiekem heel trots op dat we op onze emotie af zijn gegaan. We zijn best rationele mensen, maar onze kinderen komen voort uit onze diepste gevoelens.
Wat ontzettend mooi gezegd O+

Ik denk dat er mensen zullen zijn die het niet slim vinden dat wij voor een derde gaan. Om uiteenlopende redenen. Maar de wens zit diep, en wij zijn als gezin een bad vol liefde, dat is voor ons oneindig veel waardevoller dan het feit dat ik geen werk heb, om maar iets te noemen. Mijn man wel hoor, onze kinderen krijgen gewoon te eten. :+


Dus ja, wij zijn ook niet heel erg van het alles op orde hebben voordat er een kind komt. Ik herken die drang ook niet. Maar ik begrijp 'm wel, een beetje. :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:03:26 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_143426038
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik irriteer me niet zozeer aan zijn moeder, maar aan hem. Als wij beiden iets leuk vinden maar zn moeder niet, dan gaat het dus niet mee, al ga ik op mn kop staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, hier zou ik erg op afknappen.
Ik hoop ook dat dit verandert voor jullie kinderen krijgen, lijkt me niet ideaal om een kind op te voeden met jou, je vriend en schoonmoeder. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143427015
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik irriteer me niet zozeer aan zijn moeder, maar aan hem. Als wij beiden iets leuk vinden maar zn moeder niet, dan gaat het dus niet mee, al ga ik op mn kop staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pfff zo was mijn ex ook (1e relatie) hadden we alle katten spullen in huis omdat we katten in huis zouden nemen. Ging ie koffie drinken bij zn moeder, kwam ie thuis met de mededeling dat het appartement te klein was voor katten. Vond zijn moeder.. echt een afknapper inderdaad. Kan me goed voorstellen dat je daar niet tegen kan..

sorry. Cassandra op de account van O+ ontdek Ik nu. Epic fail :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:48:13 #184
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143428471
Ik lees hier nog steeds mee, rammelen doe ik al jaren.

Vroegah voordat ik met man samen was, wilde ik alles op een rijtje hebben, goede baan, een huis, zekerheid. In het begin van onze relatie wilde ik dat nog steeds. Maar nu bijna 6 jaar, heb ik nog steeds niet alles maar ben ik ook niet meer op zoek naar het perfecte plaatje, er bleek achteraf altijd wel een reden te zijn waarom het niet handig zijn en het beter was om te wachten. En nu wacht ik helemaal niet meer, we hebben een hele moeilijk periode op financieel gebied achter de rug en toen begonnen we toch aan het ivf-traject, omdat dingen niet te voorspellen zijn, je weet niet hoe lang het duurt. Ik dacht vroeger altijd dat ik wel snel zwanger zou zijn, met een huis vol kinderen (4 was de wens) Maar zoals de meeste weten, je kunt veel plannen en hopen dat het loopt zoals je wilt. Maar ondertussen ben ik allang bijv de leeftijd gepasseerd waarop ik voor de 1e keer moeder wilde worden. Hier gaat het idd dan niet zoals gehoopt/gepland. En waar ik dik 5 jaar geleden in bepaalde situaties gezegd zou hebben, misschien moeten we even wachten, gaan we er nu gewoon voor. Wie weet hoe lang het nog duurt voordat het dan eindelijk lukt..

Claudia je laatste zin O+

Oh my silliegirl, dat zou voor mij echt een deal breaker zijn, dat hij haar mening vraagt in bepaalde dingen, dat snap ik, maar zo ver gaan dat als zij nee zegt tegen jullie kinderwens, hij gaat wachten tot ze het wel goed vind, no way in hell, dat zou hier dikke ruzie opleveren. En wat de rest zeggen, vind zij het niet mooi en jij wel, jij woont in dat huis, niet zij, dus gewoon lekker kopen :*
Be happy with the little things in life
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 22:12:07 #185
269689 crew  Viv
pi_143429724
Wat een mooie discussies hier. Wij maken ons wel schuldig aan dat "eerst alles op een rijtje hebben" gedoe, maar tot een bepaalde grens, want onze kansen worden er met de tijd niet beter op. Het belangrijkste is nu dat mijn man zijn opleiding afrondt. Hij is 32, heeft tig verkeerde studiekeuzes gemaakt en zit nu eindelijk op de goede plek. Afstuderen met een baby in huis ziet hij niet zitten. We gaan niet riskeren dat deze opleiding ook weer misloopt, maar we gaan daarna niet op een vast contract wachten. En als we tegen die tijd nog geen koophuis hebben, dan komt dat snel genoeg alsnog wel in orde.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:19 schreef Olf het volgende:
Dat vind ik trouwens nog wel een lastige afweging aan het hele 'rammel'-gebeuren, in hoeverre vaar je echt op gevoel en in hoeverre houd je rekening met de praktische situatie?
Oh en Olf, wat leuk dat je hier post! Kom je hier ook Daily Olfs doen? O+ hoezo ik ben een lurkster
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:22:32 #186
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_143430133
Wij maken er ons ook wel een beetje schuldig aan hoor. Mijn man heeft sinds jaren een vaste werkplek, voorheen veel op interim basis. We zijn wel even toe aan die stabiele basis hoor. Dat interimmen is leuk hoor, maar soms was hij amper thuis door lange afstanden en overnachtingen. Die rust dat hij nu elke avond op tijd thuis is, vinden we beiden wel even lekker. Aangezien mijn man toch wil groeien en zijn bedrijf uiteindelijk toch wil uitbreiden is het voor zijn cv ook goed dat hij nu een vaste plek heeft met groei mogelijkheden
Be happy with the little things in life
pi_143431562
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:04 schreef Claudia_x het volgende:

Ik merkte dat veel mensen hun oordeel al klaar hadden, met name m.b.t. onze keuze om snel een tweede kind te willen. Ik ben er zelf stiekem heel trots op dat we op onze emotie af zijn gegaan. We zijn best rationele mensen, maar onze kinderen komen voort uit onze diepste gevoelens.
O+ Wat mooi! Wat kun jij dingen toch altijd mooi verwoorden.
pi_143437971
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Ik irriteer me niet zozeer aan zijn moeder, maar aan hem. Als wij beiden iets leuk vinden maar zn moeder niet, dan gaat het dus niet mee, al ga ik op mn kop staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je zeker dat je wel kinderen met deze man wilt? Dat is niet zo bot bedoeld als het er staat, maar mensen veranderen niet en als hij nu eenmaal veel waarde hecht aan de mening van zijn moeder zie ik dat niet veranderen. Dus dan kun je ook wel bedenken hoe het wordt als je straks een kind met hem en zn moeder hebt. En als jij schoonma niet zo graag mag denk ik dat dat uiteindelijk een flinke bron van irritatie gaat worden.
Graag kinderen willen is een ding, maar eenmaal kinderen samen en je komt nooit meer van elkaar af.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143449864
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je wel kinderen met deze man wilt? Dat is niet zo bot bedoeld als het er staat, maar mensen veranderen niet en als hij nu eenmaal veel waarde hecht aan de mening van zijn moeder zie ik dat niet veranderen. Dus dan kun je ook wel bedenken hoe het wordt als je straks een kind met hem en zn moeder hebt. En als jij schoonma niet zo graag mag denk ik dat dat uiteindelijk een flinke bron van irritatie gaat worden.
Graag kinderen willen is een ding, maar eenmaal kinderen samen en je komt nooit meer van elkaar af.
Oh jawel, dat wil ik zeker wel! Hij leert wel dat ' ie voor sommige dingen niet het advies van zijn moeder moet vragen.
En gelukkig is zijn moeder wel tof, die zegt dan gewoon "Dat moet je met Silliegirl overleggen, niet met mij" als het echt belangrijke dingen aangaat. Het is vooral vriend die dan teveel waarde hecht aan die kleine dingen " oh maar mijn moeder vindt dat niet mooi.. dan misschien toch maar iets anders? want straks staat het toch niet goed ofzo".

On a side note: Ik ben vandaag gewoon nog een keer naar de intratuin geweest en heb de spullen gekocht die ik wilde hebben :9 . Nu hebben we een vensterbank vol met schattige roze vazen en bloementjes en is het op het oog, zoals vriend zegt " een meisjes huis!" *O*
pi_143694462
Update!:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143696329
:W Ik rammel ook behoorlijk. Op dit moment is de situatie er echt nog niet naar, (rest onder spoiler, want herkenbaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Jagärtrut op 22-08-2014 11:04:44 ]
pi_143697185
Jagar, wat spannend! Ondanks wat slagen om de arm. Oh en bij voorbaat jaloers op potentieel superlang verlof (hoewel ik een half jaar wel genoeg zou vinden denk ik).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143697667
Leuk vooruitzicht Jagär! Moet zeggen dat ik weleens bij een nog niet onthulde kloon heb gedacht dat jij het was, tot de Buitenland details niet meer klopten. :P
Kwak
pi_143698538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:37 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk vooruitzicht Jagär! Moet zeggen dat ik weleens bij een nog niet onthulde kloon heb gedacht dat jij het was, tot de Buitenland details niet meer klopten. :P
haha, nee, helaas!

@ Phaidra: Genoeg mensen die het hier ook in stukken opdelen, dat verlof. Vandaar dat iedereen met kinderen ook vrijwel de hele zomer op vakantie is..Maar goed, verlof is natuurlijk niet de reden om kinderen te krijgen, maar als we het zo kunnen timen dat we een kind krijgen tijdens m'n promotie en ik van het verlof gebruik kan maken ipv een half jaar later en ik dan werkeloos ben, dan zou het prettig zijn. Maar goed, daar komen natuurlijk nog een heleboel practische zaken bij te kijken, hoe makkelijk ik zwanger raak, etc. Let's see.
pi_143734439
Silliegirl fijn dat de nieuwe baan rond is! Die nieuwe reistijd alleen al geeft wss heel veel rust. Hopelijk bevalt het werk ook goed!

Jagär, wat fijn dat gesprek je hoopvol heeft gestemd dat is al een fijn gevoel!

Hier heb ik nog niet het juiste moment gevonden om vriendlief te vragen wanneer hij graag ervoor zou willen gaan. Afgelopen week zaten we in een restaurant en daar zat ook een gezin met 1 jong kind en vrouw was al behoorlijk zwanger van de volgende. Zegt hij uit het niets 'wie weet zitten we er over een paar jaar ook zo bij'. Dat geeft me ook zo'n fijn gevoel, zo'n opmerking.
pi_143812395
Welkom Jagärtrut!

Leuk zijn dat soort opmerkingen Nolita! Mijn vriend maakt ze ook af en toe. Gewoon fijn im te weten dat die gedachten ook nog ronddwalen in dat nuchtere mannenbrein. O-)
Dit, dat, alles.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:53:05 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_143814000
Dat zou toch het perfecte moment zijn geweest Nolita :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143828606
*zucht*

Het huis voelt zo leeg ..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:04:20 #199
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143831809
Hier zei p van het weekend ineens,Het zou wel mooi zijn he een broertje of zusje voor Roy O+
We kijken tegen volgend jaar wel :o *O* :X

[ Bericht 10% gewijzigd door _Bar_ op 25-08-2014 23:10:51 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143856663
Ik rammel al wat langer naar vriend en ik zijn nu toch echt wel op een punt dat we graag willen..

Maar...

We willen eigenlijk verhuizen. Weg uit deze wijk. Maar momenteel is er niks te koop wat wij leuk vinden. En mijn vriend is bang dat we dan straks moeten verhuizen als ik hoogzwanger ben ofzo. Ik snap dat wel en zou dat zelf ook niet fijn vinden.

Maarja vriend is ook al 30 en het kriebelt zo :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143858303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik rammel al wat langer naar vriend en ik zijn nu toch echt wel op een punt dat we graag willen..

Maar...

We willen eigenlijk verhuizen. Weg uit deze wijk. Maar momenteel is er niks te koop wat wij leuk vinden. En mijn vriend is bang dat we dan straks moeten verhuizen als ik hoogzwanger ben ofzo. Ik snap dat wel en zou dat zelf ook niet fijn vinden.

Maarja vriend is ook al 30 en het kriebelt zo :')
nou ja, dan verhuis je toch als je hoogzwanger bent? Dat lijkt me nu niet zo'n probleem, zeker als het in dezelfde regio is. Vraag wat mensen om te helpen, delegeer heerlijk de hele dag en alles komt goed.
pi_143858689
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nou ja, dan verhuis je toch als je hoogzwanger bent? Dat lijkt me nu niet zo'n probleem, zeker als het in dezelfde regio is. Vraag wat mensen om te helpen, delegeer heerlijk de hele dag en alles komt goed.
Voor ons is het wel een probleem. Het lijkt me echt vreselijk wil dat lekker zelf doen.

Zo zie je maar wat voor de een geen probleem is is dat voor de ander wel.

Hier in dit huis is sowieso uitgesloten vanwege een junk die naast ons woont echt ontzettend veel herrie maakt en er na heel veel klagen nog steeds niet uitgezet is door de woningbouw. En ik vrees dat ze dat ook niet gaan doen.

Dus hoop dat er snel een leuk huis op ons pad komt O+
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:41:36 #203
269689 crew  Viv
pi_143862290
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor ons is het wel een probleem. Het lijkt me echt vreselijk wil dat lekker zelf doen.

Zo zie je maar wat voor de een geen probleem is is dat voor de ander wel.
Inderdaad ja. :D Ik zou het vooral niet zien zitten omdat er bij mij een hoop stress komt kijken bij verhuizen en vooral het klussen in de nieuwe woning. Verhuizen tijdens de zwangerschap is dan ook een risicofactor voor het ontwikkelen van een postpartum depressie. :{ Ik zou dan liever wachten tot na de kraamtijd ofzo.
pi_143862660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Inderdaad ja. :D Ik zou het vooral niet zien zitten omdat er bij mij een hoop stress komt kijken bij verhuizen en vooral het klussen in de nieuwe woning. Verhuizen tijdens de zwangerschap is dan ook een risicofactor voor het ontwikkelen van een postpartum depressie. :{ Ik zou dan liever wachten tot na de kraamtijd ofzo.
Ik denk dat het hier eerst huis gaat worden en dan kind puur vanwege de buurman. Ik moet er niet aan denken met die idioot hier naast me. Slaapt kleine net zet hij weer de muziek op standje discotheek ofzo. En mijn god ja de stress die bij het verhuizen komt kijken.

Maar we zijn al met huizen bezig geweest. Eentje helaas vlak voor ons neus verkocht. Dus het is niet alsof we er niet mee bezig zijn haha.

En fijn dat je dat zegt van die postpartum depressie ik wist dat helemaal niet :)

Maar ik ben al heel blij dat het nu is alleen nog dat huis vinden. Eerst stonden er echt 100 dingen die eerst nog moesten zeg maar :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143863656
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Voor ons is het wel een probleem. Het lijkt me echt vreselijk wil dat lekker zelf doen.

Zo zie je maar wat voor de een geen probleem is is dat voor de ander wel.

Hier in dit huis is sowieso uitgesloten vanwege een junk die naast ons woont echt ontzettend veel herrie maakt en er na heel veel klagen nog steeds niet uitgezet is door de woningbouw. En ik vrees dat ze dat ook niet gaan doen.

Dus hoop dat er snel een leuk huis op ons pad komt O+
Lekker de zware dingen laten doen door een ander en delegeren O+
Ik houd van klussen en verven.. maar ik zie toch wel positieve dingen aan verhuizen als een (hoog)zwangere vrouw.. tis niet dat je helemaal niets kunt...
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143863732
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:05 schreef Dottey het volgende:

[..]

Lekker de zware dingen laten doen door een ander en delegeren O+
Ik houd van klussen en verven.. maar ik zie toch wel positieve dingen aan verhuizen als een (hoog)zwangere vrouw.. tis niet dat je helemaal niets kunt...
Je weet niet of je nog iets kunt. Misschien ga je er fluitend doorheen. En misschien kun je vanwege bijv. BI helemaal niks.

Maakt me verder ook niet uit het lijkt mij echt niet fijn.

Dan wacht ik liever nog wat langer. Zodat er gewoon rust in de tent is :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143865460
Moeha! 5 september afspraak bij de pop-poli! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:40:47 #208
269689 crew  Viv
pi_143865607
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:38 schreef -Spring het volgende:
Moeha! 5 september afspraak bij de pop-poli! *O*
Wat fijn! *O*
pi_143912521
Hier ook een hoop ontwikkelingen: Toch geen andere baan voor vriend. Toen hij ontslag ging nemen was zijn baas hier zo van onder de indruk, dat hij meteen met allerlei gouden bergen aankwam om vriend toch binnen te houden. Dingen die eerst echt een no-go waren (meer thuis werken, dag minder werken) kunnen nu opeens wel.

Afijn; Vriend gaat vanaf volgende week dus 4 dagen werken ipv 5 en van die 4 twee vanuit huis. Hij had zelfs erin onderhandeld dat de twee thuiswerk dagen vast moeten staan, want anders is het "straks" niet te regelen met kinderopvang..

Toen ik (maar half blij met deze oplossing) iets opmerkte als "nahjah, dan heb je in ieder geval geen proeftijd en hou je gewoon je vaste contract!" was de reactie *ja, dus wij hoeven dan ook niet te wachten tot daarna voor een kindje.. ".

Ik zelf moet volgende week vrijdag voor een echo ivm nog steeds buikklachten. Dokter vermoedt toch een niet-goed-zittende mirena...

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:38 schreef -Spring het volgende:
Moeha! 5 september afspraak bij de pop-poli! *O*
Ik wist niet wat een POP-poli is, maar even googlen gaf wel informatie. Fijn dat je zo snel terecht kan denk ik en vast veel succes! :)
pi_143912599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:26 schreef silliegirl het volgende:
Hier ook een hoop ontwikkelingen: Toch geen andere baan voor vriend. Toen hij ontslag ging nemen was zijn baas hier zo van onder de indruk, dat hij meteen met allerlei gouden bergen aankwam om vriend toch binnen te houden. Dingen die eerst echt een no-go waren (meer thuis werken, dag minder werken) kunnen nu opeens wel.

Afijn; Vriend gaat vanaf volgende week dus 4 dagen werken ipv 5 en van die 4 twee vanuit huis. Hij had zelfs erin onderhandeld dat de twee thuiswerk dagen vast moeten staan, want anders is het "straks" niet te regelen met kinderopvang..

Toen ik (maar half blij met deze oplossing) iets opmerkte als "nahjah, dan heb je in ieder geval geen proeftijd en hou je gewoon je vaste contract!" was de reactie *ja, dus wij hoeven dan ook niet te wachten tot daarna voor een kindje.. ".

Ik zelf moet volgende week vrijdag voor een echo ivm nog steeds buikklachten. Dokter vermoedt toch een niet-goed-zittende mirena...

[..]

Ik wist niet wat een POP-poli is, maar even googlen gaf wel informatie. Fijn dat je zo snel terecht kan denk ik en vast veel succes! :)
Wat leuk en spannend!

Wel fijn dat hij gewoon zijn vast contract kan houden :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_144042675
Gisteren zat ik met mijn man na te kletsen en te chillen bij een vuurtje in de tuin en toen begon hij ineens te kletsen:

"Je moeder klaagde nog!"
"Oh? Waarover dan?"
"Dat je niets los laat tegen haar."
"Tja. Maar waarover dan?"
"Ze vroeg hoe het onderhand zat met kindjes krijgen.."
ik was stil en wachtte maar wat..
"Ik heb maar gezegd dat we een pauze hebben t/m januari en we het dan weer eens gaan bekijken."
"oke"
Beide stil
"Ik denk dat ik eigenlijk weer gewoon wil proberen aankomende maand.."
"Hoe kom je daar zo eens bij?"; vroeg ik verbaasd.
"Nou, ik denk er toch wel de hele tijd aan en ik denk dat ik gewoon een beetje een bangerik ben.... "
"Ga je volgende week weer veranderen?"
"NEE! volgende maand gaan we gewoon proberen en dan door naar de huisarts voor een doorverwijs.."

O+

Voor mijn gevoel hing ik toch met een been nog in twee streepjes. En door de drukke dagen hier heb ik niet veel tijd gehad om mee te posten en te lezen. Maar ik rol hier even een stuk tape uit, waar jullie allemaal aan vast kunnen plakken. Ik houd dan het andere eind vast en geef vanuit WOHTS een enorme ruk :* Hopelijk zie ik jullie daar vlot of op jullie eigen tempo ;)

:*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_144043321
Wat fijn Dottey! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 augustus 2014 @ 22:48:32 #213
269689 crew  Viv
pi_144044945
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:09 schreef Dottey het volgende:
"Ik denk dat ik eigenlijk weer gewoon wil proberen aankomende maand.."
"Hoe kom je daar zo eens bij?"; vroeg ik verbaasd.
"Nou, ik denk er toch wel de hele tijd aan en ik denk dat ik gewoon een beetje een bangerik ben.... "
"Ga je volgende week weer veranderen?"
"NEE! volgende maand gaan we gewoon proberen en dan door naar de huisarts voor een doorverwijs.."
Wat fijn! *O*
pi_144045017
*O* Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *O*

heul fijn!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 1 september 2014 @ 08:35:19 #215
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144052771
Dottey! wat fijn!!! :)

ik kom me hier toch ook weer een beetje melden :)
ondanks dat O+ nog geen duidelijkheid heeft over een evt baan hebben we wel goede gesprekken over kinderen.. als O+ z'n baan behoud dan gaan we in januari ervoor.. al zei hij een paar dagen geleden ook dat hij misschien wel eerder wil beginnen.. naja DAT neem ik met een korrel zout. dat heeft ie eerder gezegd en daarna ook weer ingetrokken , dus ik ga voor januari :)

als hij z'n baan kwijt raakt moeten we wel nog HEEL hard nadenken hoe of wat. hij ziet het absoluut niet zitten om niet de kostwinner te zijn, ik heb er wat minder problemen mee.maar goed.. we zien wel :)

dus Dottey.. als je die tape nou even zo lang maakt dat ie hier rond januari nog een beetje ligt dan maak ik er tegen die tijd dankbaar gebruik van! ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144053247
quote:
7s.gif Op maandag 1 september 2014 08:35 schreef Barreltje het volgende:
Dottey! wat fijn!!! :)

ik kom me hier toch ook weer een beetje melden :)
ondanks dat O+ nog geen duidelijkheid heeft over een evt baan hebben we wel goede gesprekken over kinderen.. als O+ z'n baan behoud dan gaan we in januari ervoor.. al zei hij een paar dagen geleden ook dat hij misschien wel eerder wil beginnen.. naja DAT neem ik met een korrel zout. dat heeft ie eerder gezegd en daarna ook weer ingetrokken , dus ik ga voor januari :)

als hij z'n baan kwijt raakt moeten we wel nog HEEL hard nadenken hoe of wat. hij ziet het absoluut niet zitten om niet de kostwinner te zijn, ik heb er wat minder problemen mee.maar goed.. we zien wel :)

dus Dottey.. als je die tape nou even zo lang maakt dat ie hier rond januari nog een beetje ligt dan maak ik er tegen die tijd dankbaar gebruik van! ;)
O+

Wat een fijn vooruit zicht zeg! Januari is nog maar een paar maandjes van nu verwijderd..
* Dottey pakt een hengel en maakt het eindje tape vast aan het haakje...
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_144053275
Ooh Barreltje wat dubbel, beetje zekerheid, beetje onzekerheid. Hopelijk kunnen jullie ervoor gaan in januari!
  maandag 1 september 2014 @ 09:33:32 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144053407
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 09:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Ooh Barreltje wat dubbel, beetje zekerheid, beetje onzekerheid. Hopelijk kunnen jullie ervoor gaan in januari!
jup..
ik vind het ook lastig.. aan de ene kant er wel voor gaan, aan de andere kan het niet weten.. O+ zei toen ik vroeg: "en als je geen baan hebt" : "het is niet per definitie een JA, maar ook niet meteen een NEE." dus.. tzt en als we weten met wat voor regeling hij weg moet, kunnen we verder kijken :)

voorlopig vind ik het fijn om te merken dat hij er ook steeds meer voor wil gaan :) heeel fijn! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144144039
Wat een goed nieuws Barreltje en Dottey! *O* Heel blij voor jullie!

Hier ook ontwikkelingen: in de running voor een baan en oohh ik hoop om 10 miljoen redenen dat ik het word! O+ :o Jullie begrijpen vast wat één van die grote redenen is. ;)
Dit, dat, alles.
pi_144144824
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:58 schreef Philomijn het volgende:
Wat een goed nieuws Barreltje en Dottey! *O* Heel blij voor jullie!

Hier ook ontwikkelingen: in de running voor een baan en oohh ik hoop om 10 miljoen redenen dat ik het word! O+ :o Jullie begrijpen vast wat één van die grote redenen is. ;)
meer salaris? :P
Ik duim voor je
  woensdag 3 september 2014 @ 19:24:57 #221
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144145224
hier is de nieuwe baan aanleiding om continue gevraagd te worden of ik zwanger ben..
na de 100ste keer ben ik niet meer zo vriendelijk :o
en ook een beetje gefrustreerd :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144145260
Haha jaa dat ook. ;) Maar meer: soort-van-zekerheid en een financiële basis om een gezin te stichten.
En nog 999.997 redenen dus :P

Edit: oh wait, ik zei 10 miljoen, niet 1 miljoen... never mind... heel graag dus :{w
Dit, dat, alles.
pi_144145306
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:24 schreef Barreltje het volgende:
hier is de nieuwe baan aanleiding om continue gevraagd te worden of ik zwanger ben..
na de 100ste keer ben ik niet meer zo vriendelijk :o
en ook een beetje gefrustreerd :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ja, kan me de 1+1 gedachte voorstellen. Maar na een paar keer wordt het wel irritant. Zeker als die wens er al lang is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Philomijn op 03-09-2014 19:34:24 ]
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 september 2014 @ 19:32:34 #224
269689 crew  Viv
pi_144145576
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:58 schreef Philomijn het volgende:
Hier ook ontwikkelingen: in de running voor een baan en oohh ik hoop om 10 miljoen redenen dat ik het word! O+ :o Jullie begrijpen vast wat één van die grote redenen is. ;)
Ik ga voor je duimen! :Y
pi_144163081
Dank, dat is lief van jullie. O+
Gisteren weer iemand uit mijn kennissenkring ten huwelijk gevraagd. Ooohhhh. Heb uitgeroepen dat ik dat ook zo graag wil, hoop dat de boodschap is overgekomen. :P (wist 'ie al natuurlijk, maar ach, beetje pressure kan geen kwaad :+)
Dit, dat, alles.
  donderdag 4 september 2014 @ 11:08:32 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144163285
gheheh.. ik hoop het ook voor je philomijn! is trouwen nog een eis om aan kinderen te beginnen? nee toch?

trouwen gaat hier waarschijnlijk nit gebeuren.. we zijn allebei al getrouwd geweest. ALS we het ooit misschien nog een keer doen dan op een tropisch eiland met (hopelijk) onze kindjes en verder lekker niemand erbij :6

later.. als ik groot ben enzo ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144170418
Dottey! Wat fijn zeg! Hopelijk snel twee streepjes ;). Als jij nou daarmee opschiet, kom ik je tzt wel aflossen in het streepjes topic ;).

En Philomijn: Herkenbaar, ik hoop dat jouw vriend wat makkelijker is dan de mijne daarin, want die wul dus echt (nog) niet trouwen -O-. Dus ja, we dat heb ik maar een beetje gepauzeerd.

Barreltje: ook spannend! Maar zoals Dottey zegt: 't is zo januari!

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo (nog steeds buikklachten, dus Mirena controle). Ik heb zelf echt het gevoel dat dat 't is en dat 'ie er al uit gaat moeten.. En hoe we het dan gaan doen zijn we nog niet helemaal uit...
pi_144170827
Wat een berichten hier allemaal en zoveel positiefs!!!

Hier nog steeds achter huizen aan.

Staan ook ingeschreven voor een nieuwbouw maar dat gaat op loting. Dus duimen maar weer.
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 september 2014 @ 16:34:47 #229
269689 crew  Viv
pi_144172133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:49 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo (nog steeds buikklachten, dus Mirena controle). Ik heb zelf echt het gevoel dat dat 't is en dat 'ie er al uit gaat moeten.. En hoe we het dan gaan doen zijn we nog niet helemaal uit...
Succes morgen, en wie weet is het wel een geluk bij een ongeluk als de Mirena er uit moet. ;)
pi_144193230
Nee, trouwen is geen harde eis om aan kinderen te beginnen. Hoewel, het ideale plaatje mijn hoofd wel *) Maar in het hedendaagse realisme niet ;) Kan me goed voorstellen dat je daar minder mee hebt als je in een situatie als die van jou zit Barreltje.

Succes in het ziekenhuis silliegirl! Laat ze die Mirena er maar gewoon uit plukken :P
Waarom wil je vriend (nog) niet trouwen?
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 september 2014 @ 18:40:14 #231
269689 crew  Viv
pi_144279344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:49 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo (nog steeds buikklachten, dus Mirena controle).
Hoe is het gegaan? :*
pi_144305316
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? :*
Niet heel goed eigenlijk.
Op de uitwendige echo zagen ze niet genoeg, dus toen moest het inwendig en dat had nogal een bloeding tot gevolg. Uiteindelijk was het allemaal wat paniekerig (vooral de arts, ik zelf was alleen wat duizelig), maar over de uitslag van de echo heb ik weinig meegekregen. Ik moet in de loop van de week contact opnemen met mijn huisarts daarvoor...

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:49 schreef Philomijn het volgende:
Nee, trouwen is geen harde eis om aan kinderen te beginnen. Hoewel, het ideale plaatje mijn hoofd wel *) Maar in het hedendaagse realisme niet ;) Kan me goed voorstellen dat je daar minder mee hebt als je in een situatie als die van jou zit Barreltje.

Succes in het ziekenhuis silliegirl! Laat ze die Mirena er maar gewoon uit plukken :P
Waarom wil je vriend (nog) niet trouwen?
Tsja, goede vraag. Dat weet 'ie zelf namelijk ook niet precies. Hij weet alleen dat hij er "nog niet aan toe" is. Bovendien gaat ons spaargeld de komende jaren nog in iets anders zitten, dus hij wil vooral ook zijn geld in zijn zak houden ;).
pi_144307016
Wat rot silliegirl.. Ik hoop voor je dat ze snel weten waar de buikpijn vandaan komt.

Barreltje ook een fijn vooruitzicht. :)

Trouwen willen wij wel ooit maar is voor ons geen wens of voorwaarde voordat we aan kinderen beginnen. Het lijkt me wel jammer om niet meteen de zelfde achternaam als m'n kind te hebben en er is automatisch ook een stuk meer geregeld natuurlijk. Maar ach.. De wens voor een kindje van ons samen is veel groter als de wens om te trouwen. Het lijkt me ook wel heel leuk om in de toekomst te trouwen met een klein humpie (of 2 :P) van ons samen erbij.

Hier ook wat ontwikkelingen. Vorige week de verloskundige gebeld met wat vragen over genetische afwijkingen die bij ons in de familie voorkomen. Leek ons wel zo verstandig om dat te doen voordat ik zwanger ben. De verloskundige was inderdaad blij dat we gebeld hadden en ze heeft een doorverwijzing naar het ziekenhuis geregeld waar ze een en ander uit gaan zoeken. Nu wachten we op een brief uit het ziekenhuis met onze afspraak. En ik hoop dat er geen wachtlijst van maanden is want we rammelen beiden zo hard dat we onze startdatum vervroegd hebben naar december. Waaahh!! *O*
Nu dus hopen dat we snel terecht kunnen in het ziekenhuis en dat alles meevalt.
Zo wordt het allemaal wel "echt" en komt het zo dichtbij! :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 september 2014 @ 20:22:32 #234
269689 crew  Viv
pi_144326006
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef silliegirl het volgende:
Niet heel goed eigenlijk.
Op de uitwendige echo zagen ze niet genoeg, dus toen moest het inwendig en dat had nogal een bloeding tot gevolg. Uiteindelijk was het allemaal wat paniekerig (vooral de arts, ik zelf was alleen wat duizelig), maar over de uitslag van de echo heb ik weinig meegekregen. Ik moet in de loop van de week contact opnemen met mijn huisarts daarvoor...
Wat een toestand. -O- En de Mirena?
quote:
Bovendien gaat ons spaargeld de komende jaren nog in iets anders zitten, dus hij wil vooral ook zijn geld in zijn zak houden ;).
Wat wil hij kopen dan?
  maandag 8 september 2014 @ 20:23:48 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144326061
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat een toestand. -O- En de Mirena?

[..]

Wat wil hij kopen dan?
een baby? :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 september 2014 @ 20:24:57 #236
269689 crew  Viv
pi_144326119
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 20:23 schreef Barreltje het volgende:
een baby? :P
Die zijn toch gratis? :P
pi_144326800
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die zijn toch gratis? :P
Met geld toe ook! Je spaart condooms uit, en een eigen bijdrage voor de pil!
  maandag 8 september 2014 @ 20:47:40 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144327280
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Met geld toe ook! Je spaart condooms uit, en een eigen bijdrage voor de pil!
en als je het een beetje goed uitkient dan betaalt de staat de rest van de onkosten als die baby er eindelijk is!
ik zeg.. gewoon trouwen! :Y
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144328248
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 20:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en als je het een beetje goed uitkient dan betaalt de staat de rest van de onkosten als die baby er eindelijk is!
ik zeg.. gewoon trouwen! :Y
ja dáár ben ik weer een beetje op tegen. Is mijn werk :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 september 2014 @ 21:19:52 #240
269689 crew  Viv
pi_144329062
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
ja dáár ben ik weer een beetje op tegen. Is mijn werk :')
Jij bent tegen je eigen werk? :D
pi_144329571
Kost mij extra werk :p
  maandag 8 september 2014 @ 22:29:31 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144332722
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Kost mij extra werk :p
kost MIJ extra geld :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144334404
Ohh silliegirl wat naar! Ik hoop dat de bloeding door onhandigheid met dat apparaat kwam en dat er niets ernstigers aan de hand is. :*
Behh dat je nu ook nog op die uitslag moet wachten. En die spiraal hebben ze er nog niet uitgevist? Nu nog pijn?

Ik wil ook hetzelfde heten als mijn kinderen. Ik wilde eerst nooit de naam van mijn vriend aannemen (vind 'm gewoon niet zo mooi, en zag/zie er het nut niet van in). Maar nu wil ik 'm iig ergens in mijn paspoort hebben. Handig voor de vakanties, maar nu ik ergens (tijdelijk) werk waar ik veel contact heb met ouders en er dan staat: mijn zoon piet jansen blabla, groeten truus smit (moeder van piet). Tsja... dat vind ik er zo gek uit zien!
Dus het wordt dan naamvriend-mijnnaam en dan gebruik ik mijn naam in dagelijks leven/als zzper en bij offiële dingen. Of mijnnaam-naamvriend.
Laatste optie is volgens zus onhandig want een vriendin van haar heeft dat zo en die krijgt er heel veel vragen over :?.

Als we niet trouwen voor de geboorte regelen we dat wel via geregistreerd partnerschap.
Helaas wil vriend er niet aan dat de kinderen mijn achternaam zouden krijgen. :P

[ Bericht 28% gewijzigd door Philomijn op 08-09-2014 23:15:44 ]
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 8 september 2014 @ 23:39:58 #244
269689 crew  Viv
pi_144335843
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik wil ook hetzelfde heten als mijn kinderen. Ik wilde eerst nooit de naam van mijn vriend aannemen (vind 'm gewoon niet zo mooi, en zag/zie er het nut niet van in).
Dit. Ik vind de achternaam van mijn man (van Turkse komaf) niet lelijk, maar ik vind het niet mooi in combinatie met mijn oer-Hollandsche voornaam en achternaam. Omdat ik het belangrijk vind om dezelfde naam te dragen als mijn latere kinderen heet ik nu officieel man's achternaam - mijn achternaam. In het dagelijks leven gebruik ik mijn man's achternaam lang niet altijd. :Y)
pi_144339314
*) 11 februari gaan wij voor een partnerschap. Dan mag ik officieel zijn naam. Maar eigenlijk wil ik mijn naam houden voor de kinderen. Puur omdat ik een jongetje Thomas zou willen noemen (een van de weinige jongens namen die ik mooi vind, en vernoemd naar mijn zwager. Mijn zwager is tof 8-) ) alleen begint O+ zijn achternaam met een S en alle Namen beginnend of eindigend op een s vallen af -O-
Maar dat is de enige reden. Ik heb een Duitse achternaam en die wordt altijd verkeerd gespeld en/of uitgesproken. Is tevens niet te vinden in t systeem op t werk want umlaut.. O+ zijn naam kan ik weer niet gebruiken naar klanten toe omdat hij de enige daarvan is in Almere. Zucht heette hij maar Jansen..
  dinsdag 9 september 2014 @ 07:46:23 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144339732
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:04 schreef Philomijn het volgende:

Dus het wordt dan naamvriend-mijnnaam en dan gebruik ik mijn naam in dagelijks leven/als zzper en bij offiële dingen. Of mijnnaam-naamvriend.
Laatste optie is volgens zus onhandig want een vriendin van haar heeft dat zo en die krijgt er heel veel vragen over :?.

Ik ad het laatste en ik heb er eigenlijk nooit vragen over gehad toen ik getrouwd was.. Toen ik ging scheiden wilden instanties soms wel mijn meisjes naam weghalen ipv de naam van mijn ex :P

mijn vriend heeft een super mooie achternaam.. ik hoop die ooit te mogen dragen.. gewoon omdat mooi :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144340245
Mijn vriend zijn achternaam vind ik echt heel erg stom :@ ik vind mijn eigen achternaam veel mooier en die wil ik dan ook gewoon houden. De kinderen heten wel anders dus dan ik, die hebben zijn achternaam. Vind ik stom en niet zo leuk, maar blijkbaar vind ik het niet zó erg dat ik er zijn naam voor zou nemen :P

Wat anders is het hele trouwen verhaal enzo. Ik wil niet trouwen met alles erop en eraan, teveel stress, teveel gedoe enz. Ik wil wél trouwen voor het dingen geregeld hebben en zulks. Vriend is wel bereid om ergens gratis te trouwen enzo maar voelt zich verplicht een groot feest te geven daarna voor alle familie en dat wil hij dan weer niet :') moh! Ik snap het wel ergens want ik denk echt dat zijn vader met name not amused zou zijn. Moeten we t nog ns over hebben :D
:)
pi_144340423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:40 schreef mignonne het volgende:
Mijn vriend zijn achternaam vind ik echt heel erg stom :@ ik vind mijn eigen achternaam veel mooier en die wil ik dan ook gewoon houden. De kinderen heten wel anders dus dan ik, die hebben zijn achternaam. Vind ik stom en niet zo leuk, maar blijkbaar vind ik het niet zó erg dat ik er zijn naam voor zou nemen :P

Wat anders is het hele trouwen verhaal enzo. Ik wil niet trouwen met alles erop en eraan, teveel stress, teveel gedoe enz. Ik wil wél trouwen voor het dingen geregeld hebben en zulks. Vriend is wel bereid om ergens gratis te trouwen enzo maar voelt zich verplicht een groot feest te geven daarna voor alle familie en dat wil hij dan weer niet :') moh! Ik snap het wel ergens want ik denk echt dat zijn vader met name not amused zou zijn. Moeten we t nog ns over hebben :D
Ons plan ooit is om gewoon een feestje te organiseren onder het mom van laten we onze verjaardagen eens vieren oid en dan zelf in trouwkleding daar staan en iedereen meenemen naar het gemeentehuis (op loopafstand). Zo hebben we niet vooraf het gedoe van mensen uit moeten nodigen, omdat het nu eenmaal een bruiloft is. En achteraf zal het me aan m'n reet roesten, want dan zijn we toch al getrouwd :) We hopen zo op gewoon een leuk feestje zonder al te veel bombarie en gedoe. Het hoeft voor ons ook gewoon niet zo veel aandacht te krijgen ofzo, want we doen het voor elkaar en niet voor anderen. En zodat ik idd dezelfde achternaam heb als mijn zoontje :) We wilden eerst in het buitenland trouwen en dan ook ergens waar je geen getuigen hoeft mee te nemen, maar ik zou het toch wel leuk vinden als m'n ouders erbij zijn.

Zwanger trouwen lijkt me wel leuk O-)
pi_144340493
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:55 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ons plan ooit is om gewoon een feestje te organiseren onder het mom van laten we onze verjaardagen eens vieren oid en dan zelf in trouwkleding daar staan en iedereen meenemen naar het gemeentehuis (op loopafstand). Zo hebben we niet vooraf het gedoe van mensen uit moeten nodigen, omdat het nu eenmaal een bruiloft is. En achteraf zal het me aan m'n reet roesten, want dan zijn we toch al getrouwd :) We hopen zo op gewoon een leuk feestje zonder al te veel bombarie en gedoe. Het hoeft voor ons ook gewoon niet zo veel aandacht te krijgen ofzo, want we doen het voor elkaar en niet voor anderen. En zodat ik idd dezelfde achternaam heb als mijn zoontje :) We wilden eerst in het buitenland trouwen en dan ook ergens waar je geen getuigen hoeft mee te nemen, maar ik zou het toch wel leuk vinden als m'n ouders erbij zijn.

Zwanger trouwen lijkt me wel leuk O-)
Mja ik wil gewoon niet zo in de spotlight staan ;( het is echt mijn horror-scene. Sowieso combineer ik niet zo lekker met een jurk :P het staat me vast prima enzo hoor, maar ik voel me er superonprettig bij. En dan echt dat het helemaal om jou draait enzo huuuuu. Niets voor mij :X En ook niets voor mijn lief...
Daarom spreekt zo'n tussendoor-trouwerij ons wel weer aan, maarja die getuigen he. We kunnen gewoon vrienden nemen natuurlijk, maar B.'s ouders zouden zich echt vreselijk gepasseerd voelen. Enerzijds denk ik van who cares, anderzijds tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar... mijn ouders zijn gescheiden, vrouw van mn vader is geen probleem, lief mens kan ik er prima bij hebben. De man van mn moeder, ik geloof dat ik wel 50 mensen op kan noemen die ik liever ter plaatse heb zeg maar. Maarja niet uitnodigen is ook weer zo'n ding gelijk. Ik vind het zo lastig dat het er wsl op neerkomt dat we ofwel niet trouwen ofwel idd ergens met 2 vrienden ofzo en that's it xD
:)
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:08:33 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_144340610
Hahaa, ik heb precies hetzelfde over trouwen mignonne :D
Terwijl ik wel kwijlend en dromend naar foto's van perfecte bruiloften kan kijken hoor, maar zelf? boehaha, does niezo gek :')

Over achternamen: Max heeft mijn achternaam, maar mocht ik ooit nog een kind krijgen (van dus een andere man he :P) dan wil ik eigenlijk dat die ook mijn achternaam krijgt :o anders vind ik het zo gek met Max, heb k straks twee kinders met verschillende achternamen. Vrindlief denkt er gelukkig precies hetzelfde over (en: Mocht het zover komen heb ik toch zeker al het zware werk gedaan :7 ).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144340673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:08 schreef pinquit het volgende:
Hahaa, ik heb precies hetzelfde over trouwen mignonne :D
Terwijl ik wel kwijlend en dromend naar foto's van perfecte bruiloften kan kijken hoor, maar zelf? boehaha, does niezo gek :')

Over achternamen: Max heeft mijn achternaam, maar mocht ik ooit nog een kind krijgen (van dus een andere man he :P) dan wil ik eigenlijk dat die ook mijn achternaam krijgt :o anders vind ik het zo gek met Max, heb k straks twee kinders met verschillende achternamen. Vrindlief denkt er gelukkig precies hetzelfde over (en: Mocht het zover komen heb ik toch zeker al het zware werk gedaan :7 ).
^) :D

Ik kan het me wel voorstellen ja, en ik zou in jouw situatie hetzelfde gewild hebben :Y
:)
pi_144340748
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja ik wil gewoon niet zo in de spotlight staan ;( het is echt mijn horror-scene. Sowieso combineer ik niet zo lekker met een jurk :P het staat me vast prima enzo hoor, maar ik voel me er superonprettig bij. En dan echt dat het helemaal om jou draait enzo huuuuu. Niets voor mij :X En ook niets voor mijn lief...
Daarom spreekt zo'n tussendoor-trouwerij ons wel weer aan, maarja die getuigen he. We kunnen gewoon vrienden nemen natuurlijk, maar B.'s ouders zouden zich echt vreselijk gepasseerd voelen. Enerzijds denk ik van who cares, anderzijds tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar... mijn ouders zijn gescheiden, vrouw van mn vader is geen probleem, lief mens kan ik er prima bij hebben. De man van mn moeder, ik geloof dat ik wel 50 mensen op kan noemen die ik liever ter plaatse heb zeg maar. Maarja niet uitnodigen is ook weer zo'n ding gelijk. Ik vind het zo lastig dat het er wsl op neerkomt dat we ofwel niet trouwen ofwel idd ergens met 2 vrienden ofzo en that's it xD
Sja, dat is dan idd lastiger. Ik vind het voor een bruiloft wel ok, maar door het niet als bruiloft aan te kondigen vind ik het al wat minder beladen. En je hoeft toch niet perse in een jurk :D

Wij hebben ook het gescheiden ouders probleem, maar dan dat de een niet komt als de ander er kan zijn, dus ik denk dat wij ongetrouwd blijven tot dat is opgelost :')
pi_144340836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:17 schreef Dot. het volgende:

[..]

Sja, dat is dan idd lastiger. Ik vind het voor een bruiloft wel ok, maar door het niet als bruiloft aan te kondigen vind ik het al wat minder beladen. En je hoeft toch niet perse in een jurk :D

Wij hebben ook het gescheiden ouders probleem, maar dan dat de een niet komt als de ander er kan zijn, dus ik denk dat wij ongetrouwd blijven tot dat is opgelost :')
Oh daar heb ik dan weer geen moeite mee, dat zoek je zelf maar uit. Niet van jouw probleem mijn probleem gaan maken. Ik zou ze in zo'n geval wel allemaal uitnodigen en dan zoeken ze zelf maar uit wie er komt of niet. (leuk is anders natuurlijk dat begrijp ik wel heel goed hoor! Hier speelt dat een beetje met kerst en zulks)

En het gaat me ook niet per se om die jurk maar gewoon het feit dat je zo in the spotlight staat enzo. Dat je moet gaan staan en elkaar een handje geven enz. Brr. *ril* ik krijg het al half benauwd als ik eraan denk :D Maar geregistreerd partnerschap vind ik helemaal muf dus áls we al iets doen, dan toch trouwen. Mn zusje heeft het destijds wel gedaan met alleen ouders/schoonouders erbij maar toen waren mn ouders nog 'samen'.
:)
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:24:59 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_144340849
beh, sowieso dat hele twee-families gedoe vind ik niks. Ik ben het nog nooit tegengekomen dat twee families spontaan en leuk door 1 deur kunnen, en er is altijd iets geforceerds ofzo. één familie door 1 deur is al lastig tegenwoordig.
En als ik dan soms de dilemma's hoor over wie wel en wie niet uit te nodigen, beledigde mensen, en wie bij wie aan tafel enzo :o brr, op zulke momenten heb ik echt een stiekeme hekel aan mensen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144340870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja ik wil gewoon niet zo in de spotlight staan ;( het is echt mijn horror-scene. Sowieso combineer ik niet zo lekker met een jurk :P het staat me vast prima enzo hoor, maar ik voel me er superonprettig bij. En dan echt dat het helemaal om jou draait enzo huuuuu. Niets voor mij :X En ook niets voor mijn lief...
Daarom spreekt zo'n tussendoor-trouwerij ons wel weer aan, maarja die getuigen he. We kunnen gewoon vrienden nemen natuurlijk, maar B.'s ouders zouden zich echt vreselijk gepasseerd voelen. Enerzijds denk ik van who cares, anderzijds tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar... mijn ouders zijn gescheiden, vrouw van mn vader is geen probleem, lief mens kan ik er prima bij hebben. De man van mn moeder, ik geloof dat ik wel 50 mensen op kan noemen die ik liever ter plaatse heb zeg maar. Maarja niet uitnodigen is ook weer zo'n ding gelijk. Ik vind het zo lastig dat het er wsl op neerkomt dat we ofwel niet trouwen ofwel idd ergens met 2 vrienden ofzo en that's it xD
volledig off topic en ik heb hier niets te zoeken want compleet uit-gerammeld :D
maar, wij zijn getrouwd op dinsdagochtend met mijn moeder, mijn beste vriendin als getuige en mijn schoonouders. Daarna een taartje samen gegeten en toen op huwelijksreis(je). Helemaal leuk. Geen gedoe moet toespraken en verhaaltjes van de ambtenaar. En geen jurk :+
En twee weken daarna een feestje voor vrienden. Ik zou het zo weer doen. En ik heb mijn vader niet uitgenodigd die dinsdag. Dat vonden mensen raar, maar ik was heel blij met die beslissing. Getrouwd zijn is leuk hoor O+
Met een meidenkwartet
pi_144340910
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat een toestand. -O- En de Mirena?

De Mirena, tsja . Die zit er kennelijk nog in. Denk ik, want toen ik vroeg of alles ermee in orde was, moest ik maar contact opnemen met de huisarts (het was een zeer vriendelijke echo-meneer, not).

quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 20:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

een baby? :P
Mijn vriend zou zeggen: "Die worden gratis geleverd ja, maar dan gaan ze flink in de papieren lopen!".

Let wel: mijn vriend is van het type "als ik vader word, dan doe ik het goed"; hij wil grootse kinderfeestjes geven, dat zijn kind op een scooter kan rijden (op onze kosten overigens) als hij/zij 16 wordt, zonder lening kan studeren etc. etc.
Nou goed, dat kost wat en gezien we nu de financiële ruimte hebben wil hij zo veel mogelijk sparen voor "straks".

quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:04 schreef Philomijn het volgende:
Ohh silliegirl wat naar! Ik hoop dat de bloeding door onhandigheid met dat apparaat kwam en dat er niets ernstigers aan de hand is. :*
Behh dat je nu ook nog op die uitslag moet wachten. En die spiraal hebben ze er nog niet uitgevist? Nu nog pijn?

Ik wil ook hetzelfde heten als mijn kinderen. Ik wilde eerst nooit de naam van mijn vriend aannemen (vind 'm gewoon niet zo mooi, en zag/zie er het nut niet van in). Maar nu wil ik 'm iig ergens in mijn paspoort hebben. Handig voor de vakanties, maar nu ik ergens (tijdelijk) werk waar ik veel contact heb met ouders en er dan staat: mijn zoon piet jansen blabla, groeten truus smit (moeder van piet). Tsja... dat vind ik er zo gek uit zien!
Dus het wordt dan naamvriend-mijnnaam en dan gebruik ik mijn naam in dagelijks leven/als zzper en bij offiële dingen. Of mijnnaam-naamvriend.
Laatste optie is volgens zus onhandig want een vriendin van haar heeft dat zo en die krijgt er heel veel vragen over :?.

Als we niet trouwen voor de geboorte regelen we dat wel via geregistreerd partnerschap.
Helaas wil vriend er niet aan dat de kinderen mijn achternaam zouden krijgen. :P
Nee, die zit er dus nog in. Vandaag valt het mee, in het weekend wel veel last en krampen gehad. Ik ben er, los van de uitslag van de echo, wel klaar mee. Vriend ook, die zag mij zondag voor de zoveelste keer als een zielig hoopje ellende op de bank hangen en hij zei ook "dat ding moet er uit hoor, want dit is niks zo!". Ik nog "ja en dan?" *dat weet ik ook niet, condooms?* "zie je dat zitten dan?" *nee, dat ben ik waarschijnlijk na 3 weken beu, maar dan zien we dan wel weer".

Wij gaan het ook eerst met een geregistreerd partnerschap regelen. Daar hebben we het wel steeds vaker over en toen ik opperde dat ik dan wel O+ zijn naam wil gaan voeren zei 'ie "ja dat moet dan ook".
Het enige is dat mijn meisjesnaam niet echt klinkt in combi met de zijne (het zijn allebei oerhollandse achternamen, maar gecombineerd is het wel teveel van het goede, zeg maar), dus ik overweeg om 'm dan gewoon te laten vallen en enkel de zijne nog te voeren. Alleen dat voelt dan op de een of andere manier ook weer raar.. Alsof je een deel van jezelf weggooit ofzo. Daar denk ik nog maar is over na ;) haha.

Wij hadden van het weekend een verjaardag (met veel (schoon)familieleden met jonge kinderen) en ik merk dan toch dat mijn idee over opvoeding wel wat anders ligt. Ik heb me aan bepaalde zaken echt zitten ergeren. Gelukkig zei O+ later ook "Ehm, dat gaan jij en ik wel anders doen toch?".

O+ was overigens ook ineens in gesprek met zijn moeder over de opvang straks. Of zij dat niet ook kon doen. Zijn moeder zat zo: :? "is dat al zo ver dan!?" dus of dat nu helemaal lekker getimed was.. In ieder geval wel fijn dat hij er ook al mee bezig is nu.
pi_144340935
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:24 schreef pinquit het volgende:
beh, sowieso dat hele twee-families gedoe vind ik niks. Ik ben het nog nooit tegengekomen dat twee families spontaan en leuk door 1 deur kunnen, en er is altijd iets geforceerds ofzo. één familie door 1 deur is al lastig tegenwoordig.
En als ik dan soms de dilemma's hoor over wie wel en wie niet uit te nodigen, beledigde mensen, en wie bij wie aan tafel enzo :o brr, op zulke momenten heb ik echt een stiekeme hekel aan mensen :P
+1 Dat wil ik dus ook graag voorkomen door gewoon iedereen uit te nodigen voor een random feestje en als ze dan niet willen komen omdat X of Y er misschien zou zijn is dat hun beslissing.

Hier gaat het gelukkig eigenlijk altijd goed met de twee familie's (mijne + schoon), behalve dan die ene ouder die dus gewoon nooit komt. En dat uit laten zoeken is ook wel hoe ik er in sta bij gewone dingen, maar dat betekent dan wel dat mijn vriend een ouder mist en dat vindt hij niet leuk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh daar heb ik dan weer geen moeite mee, dat zoek je zelf maar uit. Niet van jouw probleem mijn probleem gaan maken. Ik zou ze in zo'n geval wel allemaal uitnodigen en dan zoeken ze zelf maar uit wie er komt of niet. (leuk is anders natuurlijk dat begrijp ik wel heel goed hoor! Hier speelt dat een beetje met kerst en zulks)

En het gaat me ook niet per se om die jurk maar gewoon het feit dat je zo in the spotlight staat enzo. Dat je moet gaan staan en elkaar een handje geven enz. Brr. *ril* ik krijg het al half benauwd als ik eraan denk :D Maar geregistreerd partnerschap vind ik helemaal muf dus áls we al iets doen, dan toch trouwen. Mn zusje heeft het destijds wel gedaan met alleen ouders/schoonouders erbij maar toen waren mn ouders nog 'samen'.
Je kunt ook aangeven bij je ambtenaar dat je het zo kort mogelijk wilt. Ze hoeven er geen verhaal van een half uur van te maken, ze kunnen ook volstaan met 3 minuten ;) Maar ze moeten idd wel even jullie samen hebben :P
pi_144340953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:24 schreef pinquit het volgende:
beh, sowieso dat hele twee-families gedoe vind ik niks. Ik ben het nog nooit tegengekomen dat twee families spontaan en leuk door 1 deur kunnen, en er is altijd iets geforceerds ofzo. één familie door 1 deur is al lastig tegenwoordig.
En als ik dan soms de dilemma's hoor over wie wel en wie niet uit te nodigen, beledigde mensen, en wie bij wie aan tafel enzo :o brr, op zulke momenten heb ik echt een stiekeme hekel aan mensen :P
nou echt hè? ;(
en ze zouden het heus accepteren hoor, mn schoonouders. Maar wel beledigd en teleurgesteld zijn. En dat is het me dan ook weer niet waard :') Mn schoonouders zijn wat mij betreft ook van harte welkom verder, daar heb ik echt geen probleem mee. En mn ouders ook niet, maar die kerel die ik nu al met al een keer of 7 gezien heb ofzo? mwah. áls ik al zou trouwen en hij zou erbij zijn, dan sowieso niet als getuige.
En ik vind het dan weer prima om daarna een bbq of iets thuis te doen, maar B. voelt zich dan verplicht om zijn hele familie uit te nodigen. Jeweetwel makan makan enzo :P

kortom... er wordt niet getrouwd _O-
:)
pi_144340974
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

nou echt hè? ;(
en ze zouden het heus accepteren hoor, mn schoonouders. Maar wel beledigd en teleurgesteld zijn. En dat is het me dan ook weer niet waard :') Mn schoonouders zijn wat mij betreft ook van harte welkom verder, daar heb ik echt geen probleem mee. En mn ouders ook niet, maar die kerel die ik nu al met al een keer of 7 gezien heb ofzo? mwah. áls ik al zou trouwen en hij zou erbij zijn, dan sowieso niet als getuige.
En ik vind het dan weer prima om daarna een bbq of iets thuis te doen, maar B. voelt zich dan verplicht om zijn hele familie uit te nodigen. Jeweetwel makan makan enzo :P

kortom... er wordt niet getrouwd _O-
Hoef je iig niet zelf voor het eten te zorgen :Y)
pi_144341014
N wilde altijd heel graag trouwen, maar ik kreeg een gierende hartklep van de gedachte alleen al. Nu hebben we een compromis: 'ik' een tweede kindje, 'hij' trouwen. Ik heb m er alleen nog niet over gehoord eigenlijk bedenk ik nu. Nou ja, ook prima.

Samenlevingscontract hebben we ook niet. Of wel? We hebben alles iig vast laten leggen bij de notaris.
pi_144341118
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja ik wil gewoon niet zo in de spotlight staan ;( het is echt mijn horror-scene. Sowieso combineer ik niet zo lekker met een jurk :P het staat me vast prima enzo hoor, maar ik voel me er superonprettig bij. En dan echt dat het helemaal om jou draait enzo huuuuu. Niets voor mij :X En ook niets voor mijn lief...
Daarom spreekt zo'n tussendoor-trouwerij ons wel weer aan, maarja die getuigen he. We kunnen gewoon vrienden nemen natuurlijk, maar B.'s ouders zouden zich echt vreselijk gepasseerd voelen. Enerzijds denk ik van who cares, anderzijds tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar... mijn ouders zijn gescheiden, vrouw van mn vader is geen probleem, lief mens kan ik er prima bij hebben. De man van mn moeder, ik geloof dat ik wel 50 mensen op kan noemen die ik liever ter plaatse heb zeg maar. Maarja niet uitnodigen is ook weer zo'n ding gelijk. Ik vind het zo lastig dat het er wsl op neerkomt dat we ofwel niet trouwen ofwel idd ergens met 2 vrienden ofzo en that's it xD
De reden dat m'n lief en ik op Barbados getrouwd zijn. Gewoon met z'n tweetjes, getuigen op Schiphol geregeld, een stel wat een dag voor ons in het huwelijksbootje stapte en het was perfect. Geen drama's of geneuzel.
*;
pi_144341142
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:41 schreef Spewey het volgende:

[..]

De reden dat m'n lief en ik op Barbados getrouwd zijn. Gewoon met z'n tweetjes, getuigen op Schiphol geregeld, een stel wat een dag voor ons in het huwelijksbootje stapte en het was perfect. Geen drama's of geneuzel.
*;
O+
dat lijkt me ook wel wat ja <3
:)
pi_144341178
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:41 schreef Spewey het volgende:

[..]

De reden dat m'n lief en ik op Barbados getrouwd zijn. Gewoon met z'n tweetjes, getuigen op Schiphol geregeld, een stel wat een dag voor ons in het huwelijksbootje stapte en het was perfect. Geen drama's of geneuzel.
*;
:D

Heb je nog contact met je getuigen? En is zo'n huwelijk dan wel geldig in Nederland?
pi_144341299
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:41 schreef Spewey het volgende:

[..]

De reden dat m'n lief en ik op Barbados getrouwd zijn. Gewoon met z'n tweetjes, getuigen op Schiphol geregeld, een stel wat een dag voor ons in het huwelijksbootje stapte en het was perfect. Geen drama's of geneuzel.
*;
Hier ook van mijn kant de wens om te trouwen, of nee eigenlijk getrouwd te zijn met mijn lief, maar geen behoefte zo'n dag in the picture te staan en zeker niet om daar ook nog 10 ruggen voor neer te moeten leggen. En vriendlief die dat echt pertinent ook niet wilde. Op vakantie in New York a la minute besloten lekker daar te trouwen (bijzondere plek voor ons) en dat dan ook gedaan. Wij waren daar dan echter wel weer met zwager en schoonzusje en zij waren dus ook onze onverwachte getuigen. Dat was dan stiekem toch ook wel weer fijn. En ik wil niet weten hoe vaak ik de vraag heb moeten beantwoorden of ik het niet zonde vond dat we geen bruiloft hebben gehad, maar ik ben er nog elke dag blij om dat we het zo gedaan hebben, het was echt heerlijk op die manier en ik vind het stiekem geweldig om m nu toch mijn man te kunnen noemen. Nou scheelt het dat mijn ouders ook in spijkerbroek getrouwd zijn en de rest gewoon altijd dacht dat wij niet zouden gaan trouwen, dus niemand had echt het idee een feestje gemist te hebben ;)
Over de wettelijke nasleep van onze impulsieve actie hebben we t dan verder maar even niet :+

en ik herken trouwens wel wat jij zegt pinquit, ik ben altijd de grootste sjankerd op andermans bruiloft of bij corny huwelijksaanzoek filmpjes enzo ;)

Maar goed, wat doe ik hier eigenlijk behalve mignonne in de gaten houden? :9
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_144341325
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:45 schreef Dot. het volgende:

[..]

:D

Heb je nog contact met je getuigen? En is zo'n huwelijk dan wel geldig in Nederland?
Dat is gewoon geldig :D

Met onze getuigen hebben we nog steeds contact, hebben een date rond de trouwdagen. O+
pi_144341365
Hier ook stiekem getrouwd. Helaas niet op Barbados, dat wilden we ons kind-in-de-couveuse op dat moment niet aan doen :P maar ik herken veel bezwaren: the spotlights, gedoe met familie, blugh. Wij besloten dat zo'n dag alleen om ons gaat, en dat we (naast twee getuigen) ook echt niemand bij nodig hebben. Het duurde vijf minuten, en de dag erna hebben we wat familie gebeld en kaarten verstuurd. Aanrader mensen! O+
  Moderator dinsdag 9 september 2014 @ 09:55:53 #267
5428 crew  miss_sly
pi_144341369
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:04 schreef Philomijn het volgende:

Ik wil ook hetzelfde heten als mijn kinderen.
Ik vond dat eerst niet zo'n ding, tot S ineens heel vaak vragen stelt over onze namen en achternamen. En waarom we niet hetzelfde heten. En waarom we dan niet trouwen, zij wil wel een mooie jurk en een feestje. En dan mag ik ook een mooie jurk, heeft ze al gezegd O+

B wil niet en zegt (heel terecht) dat ik, omdat we geregistreerd partners zijn, gewoon naar het gemeentehuis kan gaan en mijn achternaam kan laten veranderen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 9 september 2014 @ 09:57:03 #268
5428 crew  miss_sly
pi_144341399
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:55 schreef L-E het volgende:
Hier ook stiekem getrouwd. Helaas niet op Barbados, dat wilden we ons kind-in-de-couveuse op dat moment niet aan doen :P maar ik herken veel bezwaren: the spotlights, gedoe met familie, blugh. Wij besloten dat zo'n dag alleen om ons gaat, en dat we (naast twee getuigen) ook echt niemand bij nodig hebben. Het duurde vijf minuten, en de dag erna hebben we wat familie gebeld en kaarten verstuurd. Aanrader mensen! O+
Dat hebben we met het geregistreerd partnerschap gedaan: op dinsdagochtend met twee goede vrienden en verder niets O+ Was ook fijn, vond ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144341427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:40 schreef mignonne het volgende:
Mijn vriend zijn achternaam vind ik echt heel erg stom :@ ik vind mijn eigen achternaam veel mooier en die wil ik dan ook gewoon houden. De kinderen heten wel anders dus dan ik, die hebben zijn achternaam. Vind ik stom en niet zo leuk, maar blijkbaar vind ik het niet zó erg dat ik er zijn naam voor zou nemen :P

Wat anders is het hele trouwen verhaal enzo. Ik wil niet trouwen met alles erop en eraan, teveel stress, teveel gedoe enz. Ik wil wél trouwen voor het dingen geregeld hebben en zulks. Vriend is wel bereid om ergens gratis te trouwen enzo maar voelt zich verplicht een groot feest te geven daarna voor alle familie en dat wil hij dan weer niet :') moh! Ik snap het wel ergens want ik denk echt dat zijn vader met name not amused zou zijn. Moeten we t nog ns over hebben :D
herkenbaar van de achternaam :D
Ik vind het ook niet echt erg dat ik andere achternaam heb dan mijn kinderen. Soms wel eens onhandig, maar ach
Snap vooral niet dat er niet gewoon in hun paspoort ergens staat: zoon/dochter van :')
Tegenwoordig is het niet echt een doodzonde meer om ongetrouwd te zijn :P
pi_144341440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat hebben we met het geregistreerd partnerschap gedaan: op dinsdagochtend met twee goede vrienden en verder niets O+ Was ook fijn, vond ik.
Was het bij jullie ook gratis op dinsdag? :P Hier wel :D
  Moderator dinsdag 9 september 2014 @ 10:01:40 #271
5428 crew  miss_sly
pi_144341488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Was het bij jullie ook gratis op dinsdag? :P Hier wel :D
Ja! Het was vijf minuten lopen van waar we woonden, onze vrienden woonden schuin tegenover ons, dus die pikten we onderweg op. Daarna zijn we met vieren gaan ontbijten bij de Bakkerswinkel O+ Het was echt zo leuk. De ambtenaar maakte er wat leuks van, vriend van ons heeft de hele ceremonie (nog geen tien minuten) met zijn telefoon gefilmd :D Ik vond het geweldig.

Trouwen zou ik ook niet met groot feest doen, trouwens. Of tenminste, wel een feest, maar geen hele dag toestand en geen spotlight gedoe. Spotlight voor het bruidsmeisje, hooguit O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144341535
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:55 schreef L-E het volgende:
Hier ook stiekem getrouwd. Helaas niet op Barbados, dat wilden we ons kind-in-de-couveuse op dat moment niet aan doen :P maar ik herken veel bezwaren: the spotlights, gedoe met familie, blugh. Wij besloten dat zo'n dag alleen om ons gaat, en dat we (naast twee getuigen) ook echt niemand bij nodig hebben. Het duurde vijf minuten, en de dag erna hebben we wat familie gebeld en kaarten verstuurd. Aanrader mensen! O+
O+ zoiets ja :D en dan gewoon alles in een keer klaar. Eventueel vlak voor een vakantie ofzo zodat je een excuus-honeymoon hebt en niemand er daarna nog over een feest begint :+
:)
pi_144341551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:52 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Hier ook van mijn kant de wens om te trouwen, of nee eigenlijk getrouwd te zijn met mijn lief, maar geen behoefte zo'n dag in the picture te staan en zeker niet om daar ook nog 10 ruggen voor neer te moeten leggen. En vriendlief die dat echt pertinent ook niet wilde. Op vakantie in New York a la minute besloten lekker daar te trouwen (bijzondere plek voor ons) en dat dan ook gedaan. Wij waren daar dan echter wel weer met zwager en schoonzusje en zij waren dus ook onze onverwachte getuigen. Dat was dan stiekem toch ook wel weer fijn. En ik wil niet weten hoe vaak ik de vraag heb moeten beantwoorden of ik het niet zonde vond dat we geen bruiloft hebben gehad, maar ik ben er nog elke dag blij om dat we het zo gedaan hebben, het was echt heerlijk op die manier en ik vind het stiekem geweldig om m nu toch mijn man te kunnen noemen. Nou scheelt het dat mijn ouders ook in spijkerbroek getrouwd zijn en de rest gewoon altijd dacht dat wij niet zouden gaan trouwen, dus niemand had echt het idee een feestje gemist te hebben ;)
Over de wettelijke nasleep van onze impulsieve actie hebben we t dan verder maar even niet :+

en ik herken trouwens wel wat jij zegt pinquit, ik ben altijd de grootste sjankerd op andermans bruiloft of bij corny huwelijksaanzoek filmpjes enzo ;)

Maar goed, wat doe ik hier eigenlijk behalve mignonne in de gaten houden? :9

ahw O+
darling, je krijgt een bericht als de test nog nat is denk ik hoor :P

en die nasleep my god ja :X ik moet zeggen dat dat me wel een beetje tegenhoudt bij het avontuurlijke buitenland-trouwen haha :D
:)
pi_144341624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+ zoiets ja :D en dan gewoon alles in een keer klaar. Eventueel vlak voor een vakantie ofzo zodat je een excuus-honeymoon hebt en niemand er daarna nog over een feest begint :+
Hehe ja precies. Wij zeiden: 'Als Sticker thuis is uit het ziekenhuis en alles is weer rustig hier, dan geven we een tuinfeest van de zomer!'

Enfin, twee zomers later is dat nog steeds niet gebeurd :') En niemand vraagt er nog naar O+
pi_144341650
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:04 schreef mignonne het volgende:

en die nasleep my god ja :X ik moet zeggen dat dat me wel een beetje tegenhoudt bij het avontuurlijke buitenland-trouwen haha :D
gewoon zorgen dat je vtv even gelezen hebt wat je met t documentje moet doen wat je krijgt en daar niet pas over nadenkt als je in NL op t gemeentehuis je huwelijk probeert in te schrijven, dan is er nothing on the hand ;) Hadden we toen gelijk 2 kantoortjes verder nog een stempeltje gehaald dan was alles direct al goed geregeld geweest (op t feit na dat ik per ongeluk mijn geboortenaam veranderd had en dus voor de rest van mijn leven mijn mans achternaam zou houden, ook als ik van hem zou scheiden en weer zou hertrouwen :+ dat was dan weer een beetje mijn eigen minkukeligheid ;) Maar heuj, de zenuwen van een bruid zijn soms niet te temmen he ;) )
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_144341744
We gaan nu wel heel erg lekker offtopic, maar als ik het geld ervoor zou hebben zouden wij hier trouwen met alleen onze getuigen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144341752
Ik vond overigens als kind het idee dat mijn ouders in spijkerbroek en op de fiets getrouwd waren echt verschrikkelijk en schaamde me er zelfs een beetje voor, mijn zusje was dan ook hoogst geschokt dat ik dat met al mijn eigen trauma mijn eigen dochter nu "aangedaan" had ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_144341787
waar is dat? ijsland?

ik wil wel in japan trouwen, en what the heck, misschien doen we dat ook wel gewoon tzt. Ik heb de meiden nu toch al beloofd dat we over een paar jaar een grote reis door Japan en Zuid Korea gaan maken. Kan dat er ook wel bij. Of trouwen op Indonesië dan, is B.'s vader toch nog een beetje gecompenseerd voor het niet aanwezig zijn ;)
:)
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:13:57 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_144341800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:11 schreef Dot. het volgende:
We gaan nu wel heel erg lekker offtopic, maar als ik het geld ervoor zou hebben zouden wij hier trouwen met alleen onze getuigen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow O+ wat is dit?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:14:23 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_144341814
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:13 schreef mignonne het volgende:
waar is dat? ijsland?

ik wil wel in japan trouwen, en what the heck, misschien doen we dat ook wel gewoon tzt. Ik heb de meiden nu toch al beloofd dat we over een paar jaar een grote reis door Japan en Zuid Korea gaan maken. Kan dat er ook wel bij. Of trouwen op Indonesië dan, is B.'s vader toch nog een beetje gecompenseerd voor het niet aanwezig zijn ;)
:D O+ gaaf
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144341831
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:13 schreef mignonne het volgende:
waar is dat? ijsland?

ik wil wel in japan trouwen, en what the heck, misschien doen we dat ook wel gewoon tzt. Ik heb de meiden nu toch al beloofd dat we over een paar jaar een grote reis door Japan en Zuid Korea gaan maken. Kan dat er ook wel bij. Of trouwen op Indonesië dan, is B.'s vader toch nog een beetje gecompenseerd voor het niet aanwezig zijn ;)
Jup :)

En over een paar jaar kan je derde er ook bij zijn ;)
pi_144341847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:12 schreef Poppedein het volgende:
Ik vond overigens als kind het idee dat mijn ouders in spijkerbroek en op de fiets getrouwd waren echt verschrikkelijk en schaamde me er zelfs een beetje voor, mijn zusje was dan ook hoogst geschokt dat ik dat met al mijn eigen trauma mijn eigen dochter nu "aangedaan" had ;)
mwhehe :D
papaaaaa (of mamaaaaa) ik lijk steeds meer op jooooou :P
:)
pi_144342119
Wat een prachtige lokatie Dot!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  Moderator dinsdag 9 september 2014 @ 10:27:50 #285
5428 crew  miss_sly
pi_144342187
Heel mooi O+
Buitenland is ook nog wel een optie, trouwens. Maar dan in ieder geval met S erbij, anders wordt er bij ons zeker niet getrouwd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:44:24 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144342657
Ik rammel in het geheel niet :P maar vond dat trouwen echt verschrikkelijk. :@

Ik snap niet waarom ik niet bedacht heb dat stiekem te doen en dan een leuk feest te geven. Want ik wil de liefde wel vieren.
Ik weet nu nog (ruim 16 jaar na dato) hoe ik een paniekje kreeg van het feit dat wij in het midden moesten staan. :X maar ik wíl niet in het midden staan. ;(

Maar getrouwd zijn is wel echt leuk. En dat we allemaal dezelfde achternaam hebben ook. Maar dat is dan weer onderdeel van mijn jeugdtrauma. :P als ik nu ging trouwen had ik daar minder aan gehecht geloof ik.

Maar euh, Pinq! In het rammeltopic. :o
Loik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:46:20 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_144342695
Hai :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144342776
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik rammel in het geheel niet :P maar vond dat trouwen echt verschrikkelijk. :@

Ik snap niet waarom ik niet bedacht heb dat stiekem te doen en dan een leuk feest te geven. Want ik wil de liefde wel vieren.
Ik weet nu nog (ruim 16 jaar na dato) hoe ik een paniekje kreeg van het feit dat wij in het midden moesten staan. :X maar ik wíl niet in het midden staan. ;(


Maar getrouwd zijn is wel echt leuk. En dat we allemaal dezelfde achternaam hebben ook. Maar dat is dan weer onderdeel van mijn jeugdtrauma. :P als ik nu ging trouwen had ik daar minder aan gehecht geloof ik.

Maar euh, Pinq! In het rammeltopic. :o
Loik.
jij snapt t O+ :D
:)
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:52:49 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144342868
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

jij snapt t O+ :D
Ik droeg ook een salopette. Geen jurk. Nuff said. *)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144343022
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:52 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik droeg ook een salopette. Geen jurk. Nuff said. *)
niet zo gek dat je niet in t midden wilde staan dus :+

nah t is gewoon niets voor mij. Echt niet. B. zou zich er best overheen kunnen zetten als ik heel graag zou willen, maar ik krijg nu al, bij het idee alleen al dat je moet gaan staan en elkaar de hand geven (ook die 3 minuten die dat hoeft te duren ja!) daar krijg k al een knoop van in mn maag :') geen cold feet, wat jij zegt over liefde vieren dat onderschrijf ik ook, maar ik hou gewoon echt niet van dat hele all eyes on me idee.

Stom genoeg heb ik met presentaties voor hele grote zalen enzo dan weer geen enkele moeite :') maar dan gaat het niet over mij :P
:)
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:07:31 #291
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144343225
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

niet zo gek dat je niet in t midden wilde staan dus :+

nah t is gewoon niets voor mij. Echt niet. B. zou zich er best overheen kunnen zetten als ik heel graag zou willen, maar ik krijg nu al, bij het idee alleen al dat je moet gaan staan en elkaar de hand geven (ook die 3 minuten die dat hoeft te duren ja!) daar krijg k al een knoop van in mn maag :') geen cold feet, wat jij zegt over liefde vieren dat onderschrijf ik ook, maar ik hou gewoon echt niet van dat hele all eyes on me idee.

Stom genoeg heb ik met presentaties voor hele grote zalen enzo dan weer geen enkele moeite :') maar dan gaat het niet over mij :P
het leek wel een jurk :+ maar het was een broek. Heel fijn. Elegant is een beetje aan me voorbij gegaan.
We staan er hetzelfde in denk ik. Heb het echt zo ervaren. Maar ook dat ik digen geregeld wilde hebben vóór ik kinderen kreeg. Al rammelde ik toen nog niet eens. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144346617
Hier als we trouwen houden we het ook best klein denk ik..
We vinden het gewoon echt niet nodig om tien- tot vijftienduizend euro uit te geven voor een trouwerij met feest en diner en alles erop en eraan. Vervolgens heeft iedereen een mening over jouw feest en over hoe zij het anders gedaan zouden hebben.
Nee als wij trouwen doen we dat ook met onze directe familie (die gelukkig allemaal heel goed door een deur kunnen). Daarna een taartje thuis en misschien wel op huwelijksreis. Ik zou wel een jurk willen en trouwfoto's gemaakt in het bos ofzo O+.
Zullen we t nu weer over baby's en rammelende eierstokken hebben? :+
pi_144348944
ik doe gewoon heel hard alsof ik niet rammel :Y ik heb gemerkt dat dat de beste manier is om eea nog heul eventjes uit te stellen :')

Ondertussen vind ik het idee van leeftijdsverschil tussen mn meiden en een volgend kind steeds tergender worden. Hoe groter en wijzer ze worden hoe meer ik denk hmpf...
:)
pi_144349277
Ik vond mijn bruiloft fantastisch. Mooie jurk, auto, locatie. Lieve mensen om ons heen, al die aandacht en lieve en mooie wensen. Heerlijk!

Ik voel me een uitzondering hier :D

Overigens heten mijn kinderen nog steeds anders dan ik :+
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:18:14 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144351111
ik vond 't ook vooral erg leuk, dat trouwen. O+ ^) *O* *; O+

mignonne, een wat groter leeftijdsverschil is ook wel erg leuk hoor. ik was (bijna) 9 toen ik nog een broertje kreeg. wat was ik intens gelukkig. ik heb me dan ook enorm uitgeleefd op m'n rol als grote zus. :D dus jullie eventuele volgende kind krijgt er een paar extra moedertjes bij. ;) maar serieus, ik denk dat ze dan echt niet minder aan elkaar hebben hoor.
in de haak.
pi_144352316
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:23 schreef Kyara het volgende:
Ik vond mijn bruiloft fantastisch. Mooie jurk, auto, locatie. Lieve mensen om ons heen, al die aandacht en lieve en mooie wensen. Heerlijk!

Ik voel me een uitzondering hier :D

+1

Heb overigens wel de naam van mijn man aangenomen. Mijn voornaam begint met een s en mijn eigen achternaam ook. Dat is niet echt wat.
pi_144355396
:@

haaaai

Wij willen niet trouwen. Maar misschien wel een keer ergens in een ver land, in een onbekende exotische cultuur een verbintenis-ritueel oid aangaan. Dat we op die manier voor onszelf kunnen vieren dat we samen zijn.

Ik vind trouwens samen een babytje/kindje hebben de grootste verbinding die we maar kunnen hebben. Een mensje dat familie van ons allebei <3 <3 <3
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:55:13 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144356948
Ik zei in mijn speech op onze bruiloft dat we door de komst van O. al meer dan ooit aan elkaar verbonden waren maar dat ik het wel heel speciaal vind om hem nu mijn man te mogen noemen.

Ik ben an sich ook helemaal niet van het middelpunt ook maar zo samen met Ollie er bij de liefde vieren was wel heel speciaal. Hij herinnert het zich ook nog steeds en we hebben als gezin die dag beleefd. Onze openingsdans was samen met O. Scheelde stuntelen en aandacht dus met kind er bij trouwen was win-win :+
We hebben er zeker niet de hoofdprijs aan uitgegeven, we hadden ook maar 8 maanden om het bij elkaar te sparen :D , maar we hebben gedaan wat wij wilden met de juiste mensen er bij.
Niemand had een mening over ONZE dag trouwens. Precies zoals het hoort dus ;)

Allemaal dezelfde achternaam vind ik ook heel fijn. Dat het voor de hele wereld meteen duidelijk is dat wij drieën bij elkaar horen O+
Wij waren het liefst in Zwitserland getrouwd maar dat was voor o.a. de enige oma niet haalbaar en die moest er zeker wel bij zijn.
Maar nu rij ik wel elke werkdag 2x langs het Raadhuis waar we getrouwd zijn en dat is elke dag een soort geluksmomentje O+

Ik kan gezien de woonruimte niet rammelen en dat is wel zo makkelijk om de beslissing over wel of niet een tweede gewoon niet te nemen :P want we weten het nog steeds niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144376447
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:18 schreef trui het volgende:
ik vond 't ook vooral erg leuk, dat trouwen. O+ ^) *O* *; O+

mignonne, een wat groter leeftijdsverschil is ook wel erg leuk hoor. ik was (bijna) 9 toen ik nog een broertje kreeg. wat was ik intens gelukkig. ik heb me dan ook enorm uitgeleefd op m'n rol als grote zus. :D dus jullie eventuele volgende kind krijgt er een paar extra moedertjes bij. ;) maar serieus, ik denk dat ze dan echt niet minder aan elkaar hebben hoor.
is ook, en dat weet ik op zi zich ook wel, het punt zit hem er denk ik meer in dat ik het zelf zo graag anders had gezien. Nog heel eventjes en dan kan het ♡ als dit jaar net zo snel voorbij gaat als de vorige 3 dan kom ik het wel door .
:)
pi_144376707
:W
pi_144376914
Oh, hij mag meteen dicht. Sublieme timing :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')