abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2014 @ 11:08:32 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144163285
gheheh.. ik hoop het ook voor je philomijn! is trouwen nog een eis om aan kinderen te beginnen? nee toch?

trouwen gaat hier waarschijnlijk nit gebeuren.. we zijn allebei al getrouwd geweest. ALS we het ooit misschien nog een keer doen dan op een tropisch eiland met (hopelijk) onze kindjes en verder lekker niemand erbij :6

later.. als ik groot ben enzo ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_144170418
Dottey! Wat fijn zeg! Hopelijk snel twee streepjes ;). Als jij nou daarmee opschiet, kom ik je tzt wel aflossen in het streepjes topic ;).

En Philomijn: Herkenbaar, ik hoop dat jouw vriend wat makkelijker is dan de mijne daarin, want die wul dus echt (nog) niet trouwen -O-. Dus ja, we dat heb ik maar een beetje gepauzeerd.

Barreltje: ook spannend! Maar zoals Dottey zegt: 't is zo januari!

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo (nog steeds buikklachten, dus Mirena controle). Ik heb zelf echt het gevoel dat dat 't is en dat 'ie er al uit gaat moeten.. En hoe we het dan gaan doen zijn we nog niet helemaal uit...
pi_144170827
Wat een berichten hier allemaal en zoveel positiefs!!!

Hier nog steeds achter huizen aan.

Staan ook ingeschreven voor een nieuwbouw maar dat gaat op loting. Dus duimen maar weer.
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator donderdag 4 september 2014 @ 16:34:47 #229
269689 crew  Viv
pi_144172133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:49 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo (nog steeds buikklachten, dus Mirena controle). Ik heb zelf echt het gevoel dat dat 't is en dat 'ie er al uit gaat moeten.. En hoe we het dan gaan doen zijn we nog niet helemaal uit...
Succes morgen, en wie weet is het wel een geluk bij een ongeluk als de Mirena er uit moet. ;)
pi_144193230
Nee, trouwen is geen harde eis om aan kinderen te beginnen. Hoewel, het ideale plaatje mijn hoofd wel *) Maar in het hedendaagse realisme niet ;) Kan me goed voorstellen dat je daar minder mee hebt als je in een situatie als die van jou zit Barreltje.

Succes in het ziekenhuis silliegirl! Laat ze die Mirena er maar gewoon uit plukken :P
Waarom wil je vriend (nog) niet trouwen?
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator zondag 7 september 2014 @ 18:40:14 #231
269689 crew  Viv
pi_144279344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:49 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo (nog steeds buikklachten, dus Mirena controle).
Hoe is het gegaan? :*
pi_144305316
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? :*
Niet heel goed eigenlijk.
Op de uitwendige echo zagen ze niet genoeg, dus toen moest het inwendig en dat had nogal een bloeding tot gevolg. Uiteindelijk was het allemaal wat paniekerig (vooral de arts, ik zelf was alleen wat duizelig), maar over de uitslag van de echo heb ik weinig meegekregen. Ik moet in de loop van de week contact opnemen met mijn huisarts daarvoor...

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:49 schreef Philomijn het volgende:
Nee, trouwen is geen harde eis om aan kinderen te beginnen. Hoewel, het ideale plaatje mijn hoofd wel *) Maar in het hedendaagse realisme niet ;) Kan me goed voorstellen dat je daar minder mee hebt als je in een situatie als die van jou zit Barreltje.

Succes in het ziekenhuis silliegirl! Laat ze die Mirena er maar gewoon uit plukken :P
Waarom wil je vriend (nog) niet trouwen?
Tsja, goede vraag. Dat weet 'ie zelf namelijk ook niet precies. Hij weet alleen dat hij er "nog niet aan toe" is. Bovendien gaat ons spaargeld de komende jaren nog in iets anders zitten, dus hij wil vooral ook zijn geld in zijn zak houden ;).
pi_144307016
Wat rot silliegirl.. Ik hoop voor je dat ze snel weten waar de buikpijn vandaan komt.

Barreltje ook een fijn vooruitzicht. :)

Trouwen willen wij wel ooit maar is voor ons geen wens of voorwaarde voordat we aan kinderen beginnen. Het lijkt me wel jammer om niet meteen de zelfde achternaam als m'n kind te hebben en er is automatisch ook een stuk meer geregeld natuurlijk. Maar ach.. De wens voor een kindje van ons samen is veel groter als de wens om te trouwen. Het lijkt me ook wel heel leuk om in de toekomst te trouwen met een klein humpie (of 2 :P) van ons samen erbij.

Hier ook wat ontwikkelingen. Vorige week de verloskundige gebeld met wat vragen over genetische afwijkingen die bij ons in de familie voorkomen. Leek ons wel zo verstandig om dat te doen voordat ik zwanger ben. De verloskundige was inderdaad blij dat we gebeld hadden en ze heeft een doorverwijzing naar het ziekenhuis geregeld waar ze een en ander uit gaan zoeken. Nu wachten we op een brief uit het ziekenhuis met onze afspraak. En ik hoop dat er geen wachtlijst van maanden is want we rammelen beiden zo hard dat we onze startdatum vervroegd hebben naar december. Waaahh!! *O*
Nu dus hopen dat we snel terecht kunnen in het ziekenhuis en dat alles meevalt.
Zo wordt het allemaal wel "echt" en komt het zo dichtbij! :)
  Manager PR/Moderator maandag 8 september 2014 @ 20:22:32 #234
269689 crew  Viv
pi_144326006
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef silliegirl het volgende:
Niet heel goed eigenlijk.
Op de uitwendige echo zagen ze niet genoeg, dus toen moest het inwendig en dat had nogal een bloeding tot gevolg. Uiteindelijk was het allemaal wat paniekerig (vooral de arts, ik zelf was alleen wat duizelig), maar over de uitslag van de echo heb ik weinig meegekregen. Ik moet in de loop van de week contact opnemen met mijn huisarts daarvoor...
Wat een toestand. -O- En de Mirena?
quote:
Bovendien gaat ons spaargeld de komende jaren nog in iets anders zitten, dus hij wil vooral ook zijn geld in zijn zak houden ;).
Wat wil hij kopen dan?
  maandag 8 september 2014 @ 20:23:48 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144326061
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat een toestand. -O- En de Mirena?

[..]

Wat wil hij kopen dan?
een baby? :P
  Manager PR/Moderator maandag 8 september 2014 @ 20:24:57 #236
269689 crew  Viv
pi_144326119
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 20:23 schreef Barreltje het volgende:
een baby? :P
Die zijn toch gratis? :P
pi_144326800
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die zijn toch gratis? :P
Met geld toe ook! Je spaart condooms uit, en een eigen bijdrage voor de pil!
  maandag 8 september 2014 @ 20:47:40 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144327280
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:38 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Met geld toe ook! Je spaart condooms uit, en een eigen bijdrage voor de pil!
en als je het een beetje goed uitkient dan betaalt de staat de rest van de onkosten als die baby er eindelijk is!
ik zeg.. gewoon trouwen! :Y
pi_144328248
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 20:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en als je het een beetje goed uitkient dan betaalt de staat de rest van de onkosten als die baby er eindelijk is!
ik zeg.. gewoon trouwen! :Y
ja dáár ben ik weer een beetje op tegen. Is mijn werk :')
  Manager PR/Moderator maandag 8 september 2014 @ 21:19:52 #240
269689 crew  Viv
pi_144329062
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
ja dáár ben ik weer een beetje op tegen. Is mijn werk :')
Jij bent tegen je eigen werk? :D
pi_144329571
Kost mij extra werk :p
  maandag 8 september 2014 @ 22:29:31 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144332722
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Kost mij extra werk :p
kost MIJ extra geld :P
pi_144334404
Ohh silliegirl wat naar! Ik hoop dat de bloeding door onhandigheid met dat apparaat kwam en dat er niets ernstigers aan de hand is. :*
Behh dat je nu ook nog op die uitslag moet wachten. En die spiraal hebben ze er nog niet uitgevist? Nu nog pijn?

Ik wil ook hetzelfde heten als mijn kinderen. Ik wilde eerst nooit de naam van mijn vriend aannemen (vind 'm gewoon niet zo mooi, en zag/zie er het nut niet van in). Maar nu wil ik 'm iig ergens in mijn paspoort hebben. Handig voor de vakanties, maar nu ik ergens (tijdelijk) werk waar ik veel contact heb met ouders en er dan staat: mijn zoon piet jansen blabla, groeten truus smit (moeder van piet). Tsja... dat vind ik er zo gek uit zien!
Dus het wordt dan naamvriend-mijnnaam en dan gebruik ik mijn naam in dagelijks leven/als zzper en bij offiële dingen. Of mijnnaam-naamvriend.
Laatste optie is volgens zus onhandig want een vriendin van haar heeft dat zo en die krijgt er heel veel vragen over :?.

Als we niet trouwen voor de geboorte regelen we dat wel via geregistreerd partnerschap.
Helaas wil vriend er niet aan dat de kinderen mijn achternaam zouden krijgen. :P

[ Bericht 28% gewijzigd door Philomijn op 08-09-2014 23:15:44 ]
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator maandag 8 september 2014 @ 23:39:58 #244
269689 crew  Viv
pi_144335843
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik wil ook hetzelfde heten als mijn kinderen. Ik wilde eerst nooit de naam van mijn vriend aannemen (vind 'm gewoon niet zo mooi, en zag/zie er het nut niet van in).
Dit. Ik vind de achternaam van mijn man (van Turkse komaf) niet lelijk, maar ik vind het niet mooi in combinatie met mijn oer-Hollandsche voornaam en achternaam. Omdat ik het belangrijk vind om dezelfde naam te dragen als mijn latere kinderen heet ik nu officieel man's achternaam - mijn achternaam. In het dagelijks leven gebruik ik mijn man's achternaam lang niet altijd. :Y)
pi_144339314
*) 11 februari gaan wij voor een partnerschap. Dan mag ik officieel zijn naam. Maar eigenlijk wil ik mijn naam houden voor de kinderen. Puur omdat ik een jongetje Thomas zou willen noemen (een van de weinige jongens namen die ik mooi vind, en vernoemd naar mijn zwager. Mijn zwager is tof 8-) ) alleen begint O+ zijn achternaam met een S en alle Namen beginnend of eindigend op een s vallen af -O-
Maar dat is de enige reden. Ik heb een Duitse achternaam en die wordt altijd verkeerd gespeld en/of uitgesproken. Is tevens niet te vinden in t systeem op t werk want umlaut.. O+ zijn naam kan ik weer niet gebruiken naar klanten toe omdat hij de enige daarvan is in Almere. Zucht heette hij maar Jansen..
  dinsdag 9 september 2014 @ 07:46:23 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144339732
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:04 schreef Philomijn het volgende:

Dus het wordt dan naamvriend-mijnnaam en dan gebruik ik mijn naam in dagelijks leven/als zzper en bij offiële dingen. Of mijnnaam-naamvriend.
Laatste optie is volgens zus onhandig want een vriendin van haar heeft dat zo en die krijgt er heel veel vragen over :?.

Ik ad het laatste en ik heb er eigenlijk nooit vragen over gehad toen ik getrouwd was.. Toen ik ging scheiden wilden instanties soms wel mijn meisjes naam weghalen ipv de naam van mijn ex :P

mijn vriend heeft een super mooie achternaam.. ik hoop die ooit te mogen dragen.. gewoon omdat mooi :)
pi_144340245
Mijn vriend zijn achternaam vind ik echt heel erg stom :@ ik vind mijn eigen achternaam veel mooier en die wil ik dan ook gewoon houden. De kinderen heten wel anders dus dan ik, die hebben zijn achternaam. Vind ik stom en niet zo leuk, maar blijkbaar vind ik het niet zó erg dat ik er zijn naam voor zou nemen :P

Wat anders is het hele trouwen verhaal enzo. Ik wil niet trouwen met alles erop en eraan, teveel stress, teveel gedoe enz. Ik wil wél trouwen voor het dingen geregeld hebben en zulks. Vriend is wel bereid om ergens gratis te trouwen enzo maar voelt zich verplicht een groot feest te geven daarna voor alle familie en dat wil hij dan weer niet :') moh! Ik snap het wel ergens want ik denk echt dat zijn vader met name not amused zou zijn. Moeten we t nog ns over hebben :D
:)
pi_144340423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:40 schreef mignonne het volgende:
Mijn vriend zijn achternaam vind ik echt heel erg stom :@ ik vind mijn eigen achternaam veel mooier en die wil ik dan ook gewoon houden. De kinderen heten wel anders dus dan ik, die hebben zijn achternaam. Vind ik stom en niet zo leuk, maar blijkbaar vind ik het niet zó erg dat ik er zijn naam voor zou nemen :P

Wat anders is het hele trouwen verhaal enzo. Ik wil niet trouwen met alles erop en eraan, teveel stress, teveel gedoe enz. Ik wil wél trouwen voor het dingen geregeld hebben en zulks. Vriend is wel bereid om ergens gratis te trouwen enzo maar voelt zich verplicht een groot feest te geven daarna voor alle familie en dat wil hij dan weer niet :') moh! Ik snap het wel ergens want ik denk echt dat zijn vader met name not amused zou zijn. Moeten we t nog ns over hebben :D
Ons plan ooit is om gewoon een feestje te organiseren onder het mom van laten we onze verjaardagen eens vieren oid en dan zelf in trouwkleding daar staan en iedereen meenemen naar het gemeentehuis (op loopafstand). Zo hebben we niet vooraf het gedoe van mensen uit moeten nodigen, omdat het nu eenmaal een bruiloft is. En achteraf zal het me aan m'n reet roesten, want dan zijn we toch al getrouwd :) We hopen zo op gewoon een leuk feestje zonder al te veel bombarie en gedoe. Het hoeft voor ons ook gewoon niet zo veel aandacht te krijgen ofzo, want we doen het voor elkaar en niet voor anderen. En zodat ik idd dezelfde achternaam heb als mijn zoontje :) We wilden eerst in het buitenland trouwen en dan ook ergens waar je geen getuigen hoeft mee te nemen, maar ik zou het toch wel leuk vinden als m'n ouders erbij zijn.

Zwanger trouwen lijkt me wel leuk O-)
pi_144340493
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:55 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ons plan ooit is om gewoon een feestje te organiseren onder het mom van laten we onze verjaardagen eens vieren oid en dan zelf in trouwkleding daar staan en iedereen meenemen naar het gemeentehuis (op loopafstand). Zo hebben we niet vooraf het gedoe van mensen uit moeten nodigen, omdat het nu eenmaal een bruiloft is. En achteraf zal het me aan m'n reet roesten, want dan zijn we toch al getrouwd :) We hopen zo op gewoon een leuk feestje zonder al te veel bombarie en gedoe. Het hoeft voor ons ook gewoon niet zo veel aandacht te krijgen ofzo, want we doen het voor elkaar en niet voor anderen. En zodat ik idd dezelfde achternaam heb als mijn zoontje :) We wilden eerst in het buitenland trouwen en dan ook ergens waar je geen getuigen hoeft mee te nemen, maar ik zou het toch wel leuk vinden als m'n ouders erbij zijn.

Zwanger trouwen lijkt me wel leuk O-)
Mja ik wil gewoon niet zo in de spotlight staan ;( het is echt mijn horror-scene. Sowieso combineer ik niet zo lekker met een jurk :P het staat me vast prima enzo hoor, maar ik voel me er superonprettig bij. En dan echt dat het helemaal om jou draait enzo huuuuu. Niets voor mij :X En ook niets voor mijn lief...
Daarom spreekt zo'n tussendoor-trouwerij ons wel weer aan, maarja die getuigen he. We kunnen gewoon vrienden nemen natuurlijk, maar B.'s ouders zouden zich echt vreselijk gepasseerd voelen. Enerzijds denk ik van who cares, anderzijds tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar... mijn ouders zijn gescheiden, vrouw van mn vader is geen probleem, lief mens kan ik er prima bij hebben. De man van mn moeder, ik geloof dat ik wel 50 mensen op kan noemen die ik liever ter plaatse heb zeg maar. Maarja niet uitnodigen is ook weer zo'n ding gelijk. Ik vind het zo lastig dat het er wsl op neerkomt dat we ofwel niet trouwen ofwel idd ergens met 2 vrienden ofzo en that's it xD
:)
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:08:33 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_144340610
Hahaa, ik heb precies hetzelfde over trouwen mignonne :D
Terwijl ik wel kwijlend en dromend naar foto's van perfecte bruiloften kan kijken hoor, maar zelf? boehaha, does niezo gek :')

Over achternamen: Max heeft mijn achternaam, maar mocht ik ooit nog een kind krijgen (van dus een andere man he :P) dan wil ik eigenlijk dat die ook mijn achternaam krijgt :o anders vind ik het zo gek met Max, heb k straks twee kinders met verschillende achternamen. Vrindlief denkt er gelukkig precies hetzelfde over (en: Mocht het zover komen heb ik toch zeker al het zware werk gedaan :7 ).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')