abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143332165
Maar ik heb mn studnetentijd niet in de kroeg gestaan en al die dingen die bij t 'studentenleven' horen enzo :+ wel hard gestudeerd en nog harder gemoederd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:57:47 #77
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143332720
Fien, toen wij startten hadden we nagenoeg een zelfde situatie! Inmiddels hebben we een prachtige dochter van 5 maanden, een huis gekocht en vraagt niemand naar onze leeftijd (behalve dan de hypotheekverstrekker :P)

Ik kan enkel maar trots zijn op wat we bereikt hebben op jonge leeftijd en de manier waarop we in het leven staan en onze dochter opvoeden (of in ieder geval: een veilige haven bieden. Weinig opvoeden aan bij 5 mnd ;) ) O+

Vooral je hart volgen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143339122
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:11 schreef Fien10 het volgende:
zeker. Dat hoor je ook overal om je heen. Je hebt er verwachtingen van maar het is totaal anders dan je verwacht had.
Toch denk ik dat wij het aankunnen. Ik sta sterk genoeg in m'n schoenen om verantwoordelijkheid te nemen.
Ik heb vriendinne
Nachten lang opblijven of korte rukjes slapen trok ik beter in mijn begin jaren twintig dan nu :P
Ik herstelde sneller en had minder slaap nodig dan nu ^^,
Dat is denk ik ook handig aan vroeg(er) moeder worden ^^,
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143341244
Haha Pinquit ik zag eerst je eerste berichtje en toen dacht ik meteen al.. Dat is vast een heel ander studenten leven geweest. :P

En Kimpossible ik lees al ruim anderhalf jaar mee en heb altijd veel bewondering voor je. Een mooi voorbeeld voor hoe ik het graag zou doen. :)

Dottey dat lijkt me inderdaad ook een voordeel. Sowieso is het wegens mijn gezondheidsredenen goed om vroeg moeder te worden. Dus fijn dat we die mogelijkheid hebben. Nu nog afwachten of het ook lukt natuurlijk ..
pi_143343435
Ik studeer ook met 2 kleine kinderen en iik haal wel hele nachten door hoor :+ :P

Bij de oudste was ik 24 toen we besloten ervoor te gaan, niet afgestudeerd, voelde allemaal wel goed. En ging ook prima uiteindelijk allemaal. Bij de jongste was ik 26 en ben ik afgestudeerd toen ik net zwanger was, in tegenstelling tot wat veel mensen in onze omgeving denken waren beide zwangerschappen geheel geplanned. Voor alles is een tijd, plaats en omstandigheid en jij bent zelf de enige die er echt over kan oordelen of t wel of niet het juiste moment is.
:)
pi_143345615
Oh nee, zonder zogenaamde levenservaring heb je het zeker ook in je om een kind te krijgen! Ik betrek het ook op mezelf. IK zou stiekem graag nog dingen doen voordat we een gezin stichten. Zoals ik al zei: misschien voel jij die behoefte niet. Prima toch?

In een ideale wereld zou ik eerst nog een paar jaar werken en reizen. Maar die wensen heb ik al opzij gezet voor mijn kinderwens. Dus nu niet meer EN naar Azië, Rusland, Afrika blabla, maar 1 mooie reis als het lukt. En niet een paar jaar werken maar hopelijk een jaartje of als ik zo door blijf rammelen misschien wel maar een paar maandjes. ;)

En met dat zuipen in de kroeg bedoelde ik te zeggen dat sommige mensen van 22 wel helemaal klaar zijn voor een kind (even vanuit bewuste keuze geredeneerd, want als zoiets je overkomt kun je jezelf natuurlijk ook weer klaarmaken wanneer nodig) en anderen niet. Dus die mensen uit jouw omgeving die jou niet geschikt vinden vanwege leeftijd zouden eens naar je situatie moeten kijken naar enkel je geboortejaar.

Edit: ik zie dat ik mezelf nog meer aan het uitleggen ben terwijl dat niet echt hoeft omdat je me snapt volgens mij hehe. Anyway, we snappen elkaar :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Philomijn op 12-08-2014 17:19:27 ]
Dit, dat, alles.
pi_143345713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:14 schreef Dottey het volgende:

[..]

Nachten lang opblijven of korte rukjes slapen trok ik beter in mijn begin jaren twintig dan nu :P
Ik herstelde sneller en had minder slaap nodig dan nu ^^,
Dat is denk ik ook handig aan vroeg(er) moeder worden ^^,
Haha dat kan ik me zeeeer goed voorstellen. Niet dat ik nou zo'n oude bok ben maar na een avondje doorhalen in de kroeg (die ene keer in de zoveel maanden) ben ik tegenwoordig de volgende dag niets waard sinds ik de dertig nader. _O- 8)7
Dit, dat, alles.
pi_143345788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:15 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Haha dat kan ik me zeeeer goed voorstellen. Niet dat ik nou zo'n oude bok ben maar na een avondje doorhalen in de kroeg (die ene keer in de zoveel maanden) ben ik tegenwoordig de volgende dag niets waard sinds ik de dertig nader. _O- 8)7
Precies dat! :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143345811
Ja zeker waar Mignonne. Gelukkig zijn we zelf helemaal zeker van onze zaak en dat is ook het belangrijkste. Het lijkt me alleen jammer als je steeds de reactie krijgt van, zeker een ongelukje?
Maar daar gaan we maar gewoon schijt aan hebben. :+
pi_143346419
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:18 schreef Fien10 het volgende:
Ja zeker waar Mignonne. Gelukkig zijn we zelf helemaal zeker van onze zaak en dat is ook het belangrijkste. Het lijkt me alleen jammer als je steeds de reactie krijgt van, zeker een ongelukje?
Maar daar gaan we maar gewoon schijt aan hebben. :+
dat is ook gewoon echt niet leuk en mja daar moet je idd maar om lachen, maar lastig is het wel. Het is gewoon nooit goed. Als je jong en zwanger bent zal het wel een ongelukje zijn, als je 30+ en zwanger bent dan zal je wel zo'n carrière type zijn en ben je 35 + dan zal t wel een laatste kans kindje zijn ofzo. En zelfde geldt voor daarna, als je 2 meiden of jongens hebt en je wilt een derde dan zul je wel op een meisje of juist jongen hopen enz enz. Er wordt zoveel voor iedereen ingevuld, assumption is the mother of all fuckups zeg maar :P
pi_143346597
Haha hou maar op schei maar uit. Straks wil ik niet meer.
Nee geintje. Lijkt me wel echt een groot minpunt aan het moederschap. Ik bereid me alvast flink voor .. :P
pi_143346831
Er is niets zo intiems en prive's als een kind krijgen, en tegelijkertijd is er maar weinig waar anderen, vaak wildvreemden meer op aan te merken hebben dan ouderschap/opvoeden :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:31:43 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143348351
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:12 schreef Fien10 het volgende:
Haha Pinquit ik zag eerst je eerste berichtje en toen dacht ik meteen al.. Dat is vast een heel ander studenten leven geweest. :P

En Kimpossible ik lees al ruim anderhalf jaar mee en heb altijd veel bewondering voor je. Een mooi voorbeeld voor hoe ik het graag zou doen. :)

Dottey dat lijkt me inderdaad ook een voordeel. Sowieso is het wegens mijn gezondheidsredenen goed om vroeg moeder te worden. Dus fijn dat we die mogelijkheid hebben. Nu nog afwachten of het ook lukt natuurlijk ..
Ah, wat lief O+ :D

Ik hoop dat je snel doorstroomt en streepjes plast! Je hebt het allemaal goed overwogen en uitgedacht en dat is veel belangrijker dan je leeftijd. :*

Oh en: de is-het-gepland-vraag kwam hier met enige regelmaat nog voor de felicitatie. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat mensen het niet aan me gemerkt hebben, vond ik dat wel jammer en was ik blij met iedere oprecht blije reactie die ik kreeg :)
pi_143349050
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:31 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ah, wat lief O+ :D

Ik hoop dat je snel doorstroomt en streepjes plast! Je hebt het allemaal goed overwogen en uitgedacht en dat is veel belangrijker dan je leeftijd. :*

Oh en: de is-het-gepland-vraag kwam hier met enige regelmaat nog voor de felicitatie. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat mensen het niet aan me gemerkt hebben, vond ik dat wel jammer en was ik blij met iedere oprecht blije reactie die ik kreeg :)
Waren dat goede bekenden oid? Ik vind het niet heel netjes om zoiets te vragen eigenlijk, to say the least.

En ik hoor hier ook weer :') Ik vind mijn baby zo leuk dat ik er nog wel een paar van wil O+ En het hele proces van zwanger zijn en voorbereiden en bevallen vond ik zo speciaal, dat wil ik graag nog een keer beleven. En dan heb ik er nu nog de extra spanning bij van een kleintje dat grote broer wordt! We willen er niet heel veel tijd tussen laten, maar nu is het nog wel wat te vroeg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:17:05 #90
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143350395
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:47 schreef Dot. het volgende:

[..]

Waren dat goede bekenden oid? Ik vind het niet heel netjes om zoiets te vragen eigenlijk, to say the least.

En ik hoor hier ook weer :') Ik vind mijn baby zo leuk dat ik er nog wel een paar van wil O+ En het hele proces van zwanger zijn en voorbereiden en bevallen vond ik zo speciaal, dat wil ik graag nog een keer beleven. En dan heb ik er nu nog de extra spanning bij van een kleintje dat grote broer wordt! We willen er niet heel veel tijd tussen laten, maar nu is het nog wel wat te vroeg.
Van goede bekenden tot vreemden in de supermarkt (no shit). Sommige mensen hebben een boel lef. Bovendien heb ik me weleens serieus afgevraagd wat voor antwoord men dan verwacht na een euforische zwangerschapsaankondiging :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:47:31 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143351853
Ik zou daar wel wat van gezegd hebben. Sommige mensen vroegen mij, toen ik vertelde dat ik ging trouwen, 'het is toch geen moetje?'. Ik heb daarop laten weten dat ik dat een rare vraag vond en het ook negatief vond overkomen. Het lijkt wel alsof sommige mensen niet weten hoe ze op dit soort aankondigingen (trouwen, zwanger) moeten reageren. Maar ik vind dat de vreugde van een ander niet verpest mag worden hierdoor.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143353972
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:17 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Van goede bekenden tot vreemden in de supermarkt (no shit). Sommige mensen hebben een boel lef. Bovendien heb ik me weleens serieus afgevraagd wat voor antwoord men dan verwacht na een euforische zwangerschapsaankondiging :')
:') Waar mensen zich al wel niet mee bemoeien he :X

Ik heb wel een aantal keer gehoord dat ik wel een jonge moeder ben, maar met inmiddels 28 vind ik dat echt reuze meevallen. Maar op mijn werk ben ik voor zover ik weet idd de enige die voor haar 30e zwanger was en dat in een bedrijf met 300+ medewerkers.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:54:58 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143355324
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:27 schreef Dot. het volgende:

[..]

:') Waar mensen zich al wel niet mee bemoeien he :X

Ik heb wel een aantal keer gehoord dat ik wel een jonge moeder ben, maar met inmiddels 28 vind ik dat echt reuze meevallen. Maar op mijn werk ben ik voor zover ik weet idd de enige die voor haar 30e zwanger was en dat in een bedrijf met 300+ medewerkers.
Ja.. Haha. Het ergste is dat ik het mezelf ook weleens hoor denken, maar in my defence is dat altijd in situaties is waar niet alles op een rijtje staat; als je amper boodschappen kunt doen, zal 'was dat de bedoeling? :o ' ook door mijn hoofd schieten. Je zult het me alleen niet horen vragen, want ik vind dat het me niets aangaat. Bij een zwangerschapsaankondiging ga ik er vanuit dat er, in welk stadium en op welk moment dan ook, een bewuste keuze gemaakt is.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:55:29 #94
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143355347
Had ik trouwens al rammel gezegd? Ik wil er nog 1 *O*
pi_143359115
Ik vind dat ook echt niet netjes nee..
Maar niet iedereen denkt na voor hij of zij iets zegt helaas.
pi_143359978
4 is alleen zo niet praktisch qua auto.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_143359996
Kut cookies.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_143360402
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:42 schreef Joene het volgende:
Ik kom uit een gezin met 4 meiden.
Toen we klein waren ging het prima in een stationwagen.. maar dat was toen nog niet iedereen verplicht in de gordels moest. En voordat we dikke billen kregen. :9
Nu lijkt het mij idd lastig, dan moet je denk ik al aan busjes of dubbele achterbanken auto's denken.
pi_143360424
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:43 schreef Joene het volgende:
Kut cookies.
vooral die met chocolade :{w
pi_143362272
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:42 schreef Joene het volgende:
willen jullie n 4e? :)
Wel n mooie reden voor ee n dikke auto xD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')