abonnement Unibet Coolblue
pi_140456322
...en hier weer verder.

Laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 01:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ja en ja. Het is een totaal nutteloos prestigeprojectje van één of andere zakenpik die snel geld wil verdienen over de rug van werklozen. En gemeentes happen graag toe want elke cent die ze kunnen besparen is mooi meegenomen, ook al gaat dat ten koste van de kwaliteit en sociaal beleid.

De coaches zijn over het algemeen arrogante, koppige klojo's die jou gaan vertellen hoe je moet solliciteren, terwijl ze zelf al 30 jaar dezelfde werkgever hebben en in geen 30 jaar een uitzendbureau van binnen hebben gezien. Zo kreeg ik bv de tips om elke dag langs alle uitzendbureaus te gaan, bij bedrijven onaangekondigd gaan leuren om werk en actief open sollicitaties te versturen. Goh, daar was ik gvd nou nooit zelf achtergekomen!?!? Als je je tegenwoordig agressief opdringt bij bedrijven een uzb's dan zetten ze je op de zwarte lijst.

Als je ze dit vertelt dan word je weggehoond, want de werkcoach heeft altijd gelijk en als je ze teveel irriteert dan korten ze je zo op je uitkering.
  woensdag 28 mei 2014 @ 01:54:56 #2
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140456344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 01:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ja en ja. Het is een totaal nutteloos prestigeprojectje van één of andere zakenpik die snel geld wil verdienen over de rug van werklozen. En gemeentes happen graag toe want elke cent die ze kunnen besparen is mooi meegenomen, ook al gaat dat ten koste van de kwaliteit en sociaal beleid.

De coaches zijn over het algemeen arrogante, koppige klojo's die jou gaan vertellen hoe je moet solliciteren, terwijl ze zelf al 30 jaar dezelfde werkgever hebben en in geen 30 jaar een uitzendbureau van binnen hebben gezien. Zo kreeg ik bv de tips om elke dag langs alle uitzendbureaus te gaan, bij bedrijven onaangekondigd gaan leuren om werk en actief open sollicitaties te versturen. Goh, daar was ik gvd nou nooit zelf achtergekomen!?!? Als je je tegenwoordig agressief opdringt bij bedrijven een uzb's dan zetten ze je op de zwarte lijst.

Als je ze dit vertelt dan word je weggehoond, want de werkcoach heeft altijd gelijk en als je ze teveel irriteert dan korten ze je zo op je uitkering.
Dit is mijn ervaring ook en dan was mijn werkcoach niet eens van die club (volgens mij dan). Waarschijnlijk was ze gewoon 'n vervelend kutwijf maar wel handig voor de gemeente want dat spaart ze idd geld uit. Ik moest ook allerlei compleet onzinnige workshops bijwonen over empowerment bijv :') maar ja dat soort mensen hebben je in hun macht omdat zij zomaar kunnen beslissen om je uitkering niet toe te kennen of te gaan korten idd. Ik heb dingen van dat kutwijf gezien die 'n normale werknemer niet zou hoeven te flikken, die lag zo buiten. :N
Hallon!
pi_140458119
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en 'n korte pauze inlassen kan geen kwaad, je kunt gewoon niet fulltime bezig zijn met zoeken naar werk, vertel het alleen niet aan je werkcoach.

Gelukkig heb ik nog niet zo veel te maken met een werkcoach. Ik hoef op dit moment alleen nog maar het aantal sollicitaties in te vullen op werk.nl. Zit al/pas 6 maanden in de ww. Maar ik heb met nog 19 dagen te gaan alweer 10 sollicitaties gedaan in deze periode.

En daar komen er vandaag weer 2 bij. Bij 1 heb ik redelijk goeie hoop. Er zijn maar 2 kandidaten, waarvan die ander blijkbaar veel meer salaris vroeg dan ik. Dus ben benieuwd.

En de andere had een functie die me wel erg interessant leek. Het was niet erg dat ik sommige onderdelen nog niet beheerste. Dan geven ze begeleiding en kan ik dat leren. Maar dat sprookje heb ik de afgelopen maanden tig keer gehoord. En dan nemen ze toch iemand die een stuk completer is, jonger en hoger opgeleid.
pi_140461922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 01:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
...en hier weer verder.

Laatste post:

[..]

Ja moest ze ook nog vertellen dat het tegenwoordig nutteloos is om bij een uitzendbureau langs te gaan, omdat je binnen een minuut weer buiten staat met de mededeling: schrijf je maar online in want hier kom je toch maar op de grote hoop terecht.
Verder heeft een consulent van de sociale dienst zelf ook vraagtekens bij de werkwijze van workfast.
Ze zitten wel in hetzelfde pand maar werken totaal langs elkaar heen.
  FOK!fotograaf woensdag 28 mei 2014 @ 13:19:11 #5
372645 spreading
pi_140466016
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:23 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik nog niet zo veel te maken met een werkcoach. Ik hoef op dit moment alleen nog maar het aantal sollicitaties in te vullen op werk.nl. Zit al/pas 6 maanden in de ww. Maar ik heb met nog 19 dagen te gaan alweer 10 sollicitaties gedaan in deze periode.

En daar komen er vandaag weer 2 bij. Bij 1 heb ik redelijk goeie hoop. Er zijn maar 2 kandidaten, waarvan die ander blijkbaar veel meer salaris vroeg dan ik. Dus ben benieuwd.

En de andere had een functie die me wel erg interessant leek. Het was niet erg dat ik sommige onderdelen nog niet beheerste. Dan geven ze begeleiding en kan ik dat leren. Maar dat sprookje heb ik de afgelopen maanden tig keer gehoord. En dan nemen ze toch iemand die een stuk completer is, jonger en hoger opgeleid.
Ik hoop voor je dat het wat is!

Ben der zelf ook een beetje klaar mee, dus die pauze die jij zei overweeg ik ook.
De gesprekken die ik heb gehad zijn allemaal positief en ze zijn ook allemaal positief over mij maar het is hem telkens net niet. Om nog maar te zwijgen over alle afwijzingen per e-mail als je al wat hoort ;(
Ik heb nog drie vacatures open staan in mijn browser op het moment en dan vind ik het even goed geweest voor deze week.
pi_140466726
Ik overweeg het om crimineel te worden.

Ruim 300 pogingen geen resultaat...

Dan maar gaan stelen en/of frauderen.

Ik geef het solliciteren op!
pi_140466993
Zojuist op dumpert en daaronder in link het cv van desbetreffende recruiter mevrouw.



http://nl.linkedin.com/in/marjolijnolland

Ondertussen zoekt ze zelf ook naar een baan volgens twitter.....
pi_140473254
Hoppa, na een aantal afwijzingen ineens maandag twee sollicitatiegesprekken :).
pi_140475107
Gisteren weer iets meegemaakt..

Mooie vacature gevonden bij een uitzendbureau. Nu solliciteer ik liever rechtstreeks dus een snelle search gedaan om het bedrijf te achterhalen.. zonder resultaat. Wel nog een ander uitzendbureau met dezelfde vacature.

Dan maar dat uitzendbureau bellen om ze uit te horen over de functie. Krijg ik een Miep aan de lijn die echt niets zinnigs kon vertellen en op al mijn vragen, relevant of niet, gewoon stukjes oplas uit de vacature tekst. Tja, zucht, ik kan zelf ook lezen. Enne.. als ik interesse had dan moest ik maar een profiel aanmaken op hun website want solliciteren kon op geen enkele andere manier.

Zucht. Ik heb een bloedhekel aan die stomme profielen, maar vooruit.. het is een mooie vacature. Dus ik beginnen met het beantwoorden van de vragen. Het begon vrij standaard.. naam, achternaam, adres, telefoonnummer.. en daar begon het gezeik. Verplicht een vaste lijn meten invullen en als je daar weer je mobielnummer invult dan pakt hij hem niet want een 06-nummer. Zucht. Ik héb geen vaste lijn. Dus maar een onzin nummer ingevuld. Dan kwam geboortedatum (wtf maakt het uit op welke dag exact ik ben geboren??), nationaliteit (wtf gaat dat een uitzendbureau aan??), en toen ging ie los: BSN, rekeningnummer, IBAN.. 8)7 En dat allemaal voor het inschrijven in een databank van een uitzendbureau.. Eén lekje, één cyberaanval, en men kan mijn bankrekening plunderen en identiteitsfraude plegen. Alle info voorhanden om bijvoorbeeld een creditcard aan te vragen op mijn naam.. Maar zonder die gegevens kan je je niet inschrijven.

Geïrriteerd knal ik de site weg en zoek dat andere uitzendbureau met dezelfde vacature op. Blijkt daar de naam van het bedrijf gewoon in te staan! *O* Dus ik google ff snel dat bedrijf en zie dat de desbetreffende vacature niet op een vacature pagina vermeld staat. Wel een emailadres van de HR afdeling en een telefoonnummer. Ik dus bellen. Ik was gelukkig op mijn hoede en vroeg eerst of ik met de HR afdeling sprak.. Natuurlijk niet.. het telefoonnummer van de HR afdeling was gewoon het telefoonnummer van de receptie, scheelde me weer mijn verhaal 2x te vertellen.

Ik kreeg een man van HR aan de lijn. Al snel bleek dat de vacature helemaal niet open staat maar als 'marktonderzoek' uitgezet is bij diverse uitzendbureaus. }:| Sterker nog; Ze waren helemaal niet van plan om met een uitzendbureau te gaan werken maar wilden alleen weten wat voor mensen gingen reageren op zo'n vacature. Zo ontstaan dus ook spookvacatures. }:|

Maar.. ik mocht wel een opensollicitatie sturen. Moest ik wel de website in de gaten houden en opnieuw en dan gericht, solliciteren wanneer de functie vacant kwam te staan want dat was gemakkelijker voor hen dan opensollicitaties bewaren en toevoegen wanneer de functie vacant komt. Ik moest met die opensollicitatie wel oppassen dat ik niet te specifiek om die functie vroeg.. -O-

Nou ja. Maar gedaan. Maar wat een rukbedrijf (en een hele grote ook nog), ik zou me haast gaan afvragen of ik daar wel wil werken. Maar werk is werk en r moet brood op de plank.
pi_140477474
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:43 schreef Ouder1 het volgende:
Gisteren weer iets meegemaakt..

Mooie vacature gevonden bij een uitzendbureau. Nu solliciteer ik liever rechtstreeks dus een snelle search gedaan om het bedrijf te achterhalen.. zonder resultaat. Wel nog een ander uitzendbureau met dezelfde vacature.

Dan maar dat uitzendbureau bellen om ze uit te horen over de functie. Krijg ik een Miep aan de lijn die echt niets zinnigs kon vertellen en op al mijn vragen, relevant of niet, gewoon stukjes oplas uit de vacature tekst. Tja, zucht, ik kan zelf ook lezen. Enne.. als ik interesse had dan moest ik maar een profiel aanmaken op hun website want solliciteren kon op geen enkele andere manier.

Zucht. Ik heb een bloedhekel aan die stomme profielen, maar vooruit.. het is een mooie vacature. Dus ik beginnen met het beantwoorden van de vragen. Het begon vrij standaard.. naam, achternaam, adres, telefoonnummer.. en daar begon het gezeik. Verplicht een vaste lijn meten invullen en als je daar weer je mobielnummer invult dan pakt hij hem niet want een 06-nummer. Zucht. Ik héb geen vaste lijn. Dus maar een onzin nummer ingevuld. Dan kwam geboortedatum (wtf maakt het uit op welke dag exact ik ben geboren??), nationaliteit (wtf gaat dat een uitzendbureau aan??), en toen ging ie los: BSN, rekeningnummer, IBAN.. 8)7 En dat allemaal voor het inschrijven in een databank van een uitzendbureau.. Eén lekje, één cyberaanval, en men kan mijn bankrekening plunderen en identiteitsfraude plegen. Alle info voorhanden om bijvoorbeeld een creditcard aan te vragen op mijn naam.. Maar zonder die gegevens kan je je niet inschrijven.

Geïrriteerd knal ik de site weg en zoek dat andere uitzendbureau met dezelfde vacature op. Blijkt daar de naam van het bedrijf gewoon in te staan! *O* Dus ik google ff snel dat bedrijf en zie dat de desbetreffende vacature niet op een vacature pagina vermeld staat. Wel een emailadres van de HR afdeling en een telefoonnummer. Ik dus bellen. Ik was gelukkig op mijn hoede en vroeg eerst of ik met de HR afdeling sprak.. Natuurlijk niet.. het telefoonnummer van de HR afdeling was gewoon het telefoonnummer van de receptie, scheelde me weer mijn verhaal 2x te vertellen.

Ik kreeg een man van HR aan de lijn. Al snel bleek dat de vacature helemaal niet open staat maar als 'marktonderzoek' uitgezet is bij diverse uitzendbureaus. }:| Sterker nog; Ze waren helemaal niet van plan om met een uitzendbureau te gaan werken maar wilden alleen weten wat voor mensen gingen reageren op zo'n vacature. Zo ontstaan dus ook spookvacatures. }:|

Maar.. ik mocht wel een opensollicitatie sturen. Moest ik wel de website in de gaten houden en opnieuw en dan gericht, solliciteren wanneer de functie vacant kwam te staan want dat was gemakkelijker voor hen dan opensollicitaties bewaren en toevoegen wanneer de functie vacant komt. Ik moest met die opensollicitatie wel oppassen dat ik niet te specifiek om die functie vroeg.. -O-

Nou ja. Maar gedaan. Maar wat een rukbedrijf (en een hele grote ook nog), ik zou me haast gaan afvragen of ik daar wel wil werken. Maar werk is werk en r moet brood op de plank.
Tsja, op die manier krijg je wel een groot aantal vacatures. En dan kan de kortzichtige medemens weer gaan zeuren. "Zie je wel, er is werk. Je doet gewoon je best niet". Er komt nog een dag dat ik zo'n figuur voor hem/haar kop sla.
pi_140477653
En telleurstelling zoveel is weer binnen. Het gesprek ging goed. Iedereen blij en tevreden. De man van de detacheerder was al met de opdrachtgever een uurtarief overeengekomen, startdatum was al afgesproken. Krijg ik een telefoontje. Ondanks dat alles perfect was. Gaan ze toch liever met de andere persoon verder, ondanks dat die meer dan 1000 euro per maand meer vroeg. Want die past toch ietsjes beter bij de organisatie.

Ik word er een beetje moedeloos van, elke keer 2de of 3de worden. Wat doe ik fout.

Maar ze zoeken het maar even uit. Ik ga lekker tot naar Pinksteren niet meer solliciteren en op vacatures kijken. Ik neem even vakantie om alles weer fris te krijgen.
pi_140484429
Vanmiddag gehoord dat ik aanstaande vrijdag ook op gesprek kan bij een bedrijf waar ik een maand geleden heb gesolliciteerd. Zo heb je maanden niks en zo heb je in een week twee gesprekken...
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:15:36 #13
47102 Elvi
miemkwien
pi_140484469
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vanmiddag gehoord dat ik aanstaande vrijdag ook op gesprek kan bij een bedrijf waar ik een maand geleden heb gesolliciteerd. Zo heb je maanden niks en zo heb je in een week twee gesprekken...
*O* Ik gun het je! *O*
pi_140489010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:15 schreef Elvi het volgende:

[..]

*O* Ik gun het je! *O*
Bedankt! Alleen jammer dat ik momenteel niet echt lekker in m'n vel zit. :')

Nou ja, we bluffen ons er wel doorheen.
  FOK!fotograaf woensdag 28 mei 2014 @ 22:58:57 #15
372645 spreading
pi_140489782
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:44 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bedankt! Alleen jammer dat ik momenteel niet echt lekker in m'n vel zit. :')

Nou ja, we bluffen ons er wel doorheen.
Hopelijk is dat vrijdag weer anders! Ik ga iig voor je duimen
pi_140498537
succes
pi_140531985
Prachtig woensdagmiddag verstuurd vandaag reactie terug nog voordat ik wakker ben, toch wel snel :'). Iets zegt me dat die vacature allang vervuld is...
pi_140537149
Net benaderd door een recruter voor een mogelijk mooie functie op niveau.

Ik heb míjn cv opgestuurd en nu is het afwachten of ze me willen spreken.

Duimen jullie voor me ?
pi_140537580
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:43 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Net benaderd door een recruter voor een mogelijk mooie functie op niveau.

Ik heb míjn cv opgestuurd en nu is het afwachten of ze me willen spreken.

Duimen jullie voor me ?
Je ging toch de criminaliteit in?
pi_140537760
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:58 schreef YebCar het volgende:

[..]

Je ging toch de criminaliteit in?
Ja bij gebrek aan reactie op mijn actie.

Nu er weer reactie is op mijn actie hoeft dat misschien niet ;)
pi_140538281
Mijn sollicitatiegesprek ging best okee. Lijkt me een leuke functie en het is iets wat in lijn ligt met eerdere functies en het is ook nog eens lekker dichtbij huis. Jammer genoeg was ik de eerste van de sollicitanten, dus hopelijk word ik niet (weer) afgetroefd door iemand met een beter cv. Maar in deze kuttijd is niets zeker. Gelukkig volgende week nog een gesprek (helaas iets verder van huis), maar ik hoop eigenlijk op goed nieuws voordat ik daar naartoe moet.
pi_140538527
Je hebt trouwens echt helemaal niets aan Jobbird. Ik krijg een dagelijkse alert:

Beste Mint_Clansell,

Er zijn vandaag geen nieuwe vacatures gevonden die aan alle criteria voldoen.
Er zijn 50 nieuwe vacatures gevonden die 60% voldoen aan de criteria zoals die door jou zijn opgegeven in je profiel.


Mijn criteria zijn commercieel medewerker (binnendienst) en customer service. Dan check je die 50 vacatures en zie je 5-10 jobs waarbij de beschrijving 'commercieel medewerker' of 'customer service' is...

Ik heb er spijt van dat ik me daar heb ingeschreven. Ik hou het wel bij Monsterboard en NationaleVacaturebank.nl.
pi_140538688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik hou het wel bij Monsterboard en NationaleVacaturebank.nl.
Waar alle andere werkzoekenden ook zitten en dus ook reageren. Daarnaast staan daar tegenwoordig steeds minder vacatures op, omdat bedrijven ook wel weten dat ze zonder betaald te adverteren op die sites, ook wel voldoende sollicitanten krijgen. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_140538743
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waar alle andere werkzoekenden ook zitten en dus ook reageren. Daarnaast staan daar tegenwoordig steeds minder vacatures op, omdat bedrijven ook wel weten dat ze zonder betaald te adverteren op die sites, ook wel voldoende sollicitanten krijgen. :)
Er staan ook een heleboel verschillende jobs op, dus niet iedereen reageert. maar ik gebruik ook vaak gewoon Google. Vind je ook genoeg mee als je op functienaam zoekt.

Tegenwoordig is een sollicitatiebrief schrijven sowieso nutteloos als geen ervaring hebt, of - wanneer je die ervaring wel hebt - bij veel verschillende bedrijven hebt gewerkt.
pi_140538758
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:31 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Er staan ook een heleboel verschillende jobs op, dus niet iedereen reageert.
:?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_140538829
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

:?
Niet iedereen reageert op de vacatures die ik interessant vind, want niet iedereen die op MB of NVB zit heeft die kennis.
pi_140538878
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Niet iedereen reageert op de vacatures die ik interessant vind, want niet iedereen die op MB of NVB zit heeft die kennis.
Oke.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_140538930
workfast: Ze geven een vacaturekrant mee met daarin 37 vacatures waarvan er voor mij er meteen 27 afvallen vanwege afstand, combi ov-werktijden (geen rijbewijs), kader jeugdwerkloosheid blijven er nog 10 over, waarvan ik op 3 vacatures heb gesolliciteerd.
De overige 7 bestaan oa uit vrijwilligers werk of activiteitenbegeleiding voor 8 uurtjes.
Ik moet 15 sollicitaties doen waarvan 10 uit die vacaturekrant, wat dus eigenlijk niet lukt.
Maar ze bekijken het maar, ik compenseer het wel.
Heb de boel wel een beetje uitgewrongen denk ik.
pi_140626306
Argh, ik wordt er hopeloos van. Heb vanochtend intake gehad voor de BOL opleiding en nu ben ik waarschijnlijk te oud en heb niet het vermogen om de opleiding met succes af te ronden, tenminste dat waren de resultaten van het aanmeldingsonderzoek. Ik heb toch de afgelopen drie jaar het tot niveau 4 geschopt. Ja ik heb er veel moeite voor moeten doen. Maar wel gehaald.

Maar voor werk heb ik te weinig werkervaring. Ik heb er genoeg van ik wil gewoon verder met mijn leven en werken aan mijn toekomst.

Sorry dat ik het hier neergooi, maar moest het even kwijt.
  maandag 2 juni 2014 @ 16:09:20 #30
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_140634849
Was vorige week weer benaderd, ben toch op zoek naar meer werk omdat mijn inkomsten als freelance redacteur (althans, dat ben ik nu officieel en heb nog sollicitaties lopen in IT/accountmanagement) toch net iets te weinig zijn om lekker van te leven.

Nou, persoon zag m'n CV staan op een website en belde me omdat ze een leuke functie voor me had. Of ik dinsdagochtend (morgen dus) op gesprek kon komen. Nouja prima, we zien het wel...ga ik nu even haar website googelen om te kijken wat het nou precies echt is...Beetje vaag verhaal, lees ik even verder...blijkt het een of ander rare afdeling van 'wellness international network' te zijn. Dat even gegoogled, en ja hoor...Weer dat piramide-achtig geneuzel waarbij je zelf moet investeren. :')

Serieus, bedrijven die jou benaderen in deze tijden en niet duidelijk kunnen omschrijven wat ze je nou te bieden hebben...het is allemaal rotzooi. Heb me voor morgenvroeg iig een onnodige autorit en presentatie bespaard. :+
Gourmetten of steengrillen?
pi_140635037
Afgewezen voor de functie waar ik vorige week vrijdag een gesprek had.

De klik ontbrak. Schijtziek word ik van die bullshit redenen. Dit is nou al de derde keer dat ik dit hoor. Mensen verwachten dat je in een half uurtje gelijk hun beste vriend bent ofzo?? Flikker toch op.
pi_140635105
Het is ook een reden waar je niet zoveel mee kan. Je moet bij dat soort redenen ook doorvragen. Soms kom je dan verder met iets waar je echt iets mee kan. Meestal blijft het bij stamelen en komt het erop neer dat een andere kandidaat het geworden is.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_140635125
Wat nog vervelender is dan een afwijzing, is helemaal niks horen. :(

Sturen jullie trouwens een CV met of zonder foto? Ik dacht dat CV's met een foto meer kans maken, maar volgens een collega is dat sinds een jaar redelijk not done (omdat de werkgever niet hoort te selecteren op uiterlijk, maar op competenties etc.).
Copthorne 2.0
pi_140635242
Zonder, aangezien ik beoordeeld wil worden op mijn werkervaring en niet op mijn uiterlijk.

Al heb ik er wel eens aan gedacht gewoon mijn avatar als foto te gebruiken bij mijn cv.
pi_140635271
Ruim de helft van de sollicitaties hoor je niks, terwijl het wel zo netjes is om iets terug te sturen.
pi_140635806
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zonder, aangezien ik beoordeeld wil worden op mijn werkervaring en niet op mijn uiterlijk.

Al heb ik er wel eens aan gedacht gewoon mijn avatar als foto te gebruiken bij mijn cv.
Ik ook, maar ik heb gehoord dat CV's met een foto er meer uitspringen. Je CV moet natuurlijk wel opvallen / interesse wekken.
Copthorne 2.0
pi_140636355
Er zijn ook andere manieren om je cv eruit te laten springen.
pi_140636976
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Er zijn ook andere manieren om je cv eruit te laten springen.
Tuurlijk telt de werkervaring, maar je moet realistisch zijn. Als een recruiter een stapeltje CV's heeft, dan is hij/zij sneller geneigd om de CV's met een mooie opmaak eerst / beter te bekijken.

Ik merkte het zelf in de periode dat ik werkloos was. Nadat ik de opmaak van mijn CV had verbeterd ging het aantal reacties / uitnodigingen omhoog.
Copthorne 2.0
pi_140637236
Je zegt het zelf al: de opmaak is ook belangrijk. Een foto, niet echt. Behalve als je Ali of Mohammed heet.
  maandag 2 juni 2014 @ 17:30:47 #40
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_140637572
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:09 schreef Silenus het volgende:
Was vorige week weer benaderd, ben toch op zoek naar meer werk omdat mijn inkomsten als freelance redacteur (althans, dat ben ik nu officieel en heb nog sollicitaties lopen in IT/accountmanagement) toch net iets te weinig zijn om lekker van te leven.

Nou, persoon zag m'n CV staan op een website en belde me omdat ze een leuke functie voor me had. Of ik dinsdagochtend (morgen dus) op gesprek kon komen. Nouja prima, we zien het wel...ga ik nu even haar website googelen om te kijken wat het nou precies echt is...Beetje vaag verhaal, lees ik even verder...blijkt het een of ander rare afdeling van 'wellness international network' te zijn. Dat even gegoogled, en ja hoor...Weer dat piramide-achtig geneuzel waarbij je zelf moet investeren. :')

Serieus, bedrijven die jou benaderen in deze tijden en niet duidelijk kunnen omschrijven wat ze je nou te bieden hebben...het is allemaal rotzooi. Heb me voor morgenvroeg iig een onnodige autorit en presentatie bespaard. :+
Ongelooflijk hé? Gelukkig is er het internet, in zo'n geval.

Werd zelfs laatst door een oude (vroeger goede) vriendin hiervoor benaderd via facebook. Lijkt wel sektarisch. De hele bedoeling is inderdaad dat je erheen gaat en dat ze je niks vertellen over wat je kunt verwachten. En inderdaad, hoe meer mensen je zover krijgt, hoe hoger op de ladder, net Herbalife :D Een andere vriendin van me was erin getrapt en die was het al aan het goedlullen :') Blij dat ze het niet heeft gedaan. Ging trouwens in dit geval om energie verkopen. ACN heet het.
  maandag 2 juni 2014 @ 17:42:24 #41
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_140637964
Ja precies. Vind het moreel verwerpelijk en heb ook helemaal geen zin om me in te laten met deze praktijken. Daarna verwachten ze dat ik ga investeren, maar ik heb ook helemaal geen geld. :')
Althans, geen budget.

Die vrouw die me belde en zogenaamd eigenaar is van dat eigen bedrijf heeft ook maar 39 linkedin-connecties. En dat voor iemand die alleen maar opgeeft over netwerken en marketing. :') :'(
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 2 juni 2014 @ 17:51:07 #42
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140638207
Ja die herbalife shit maar dan anders heeft een vriendin van me toen ook een keer op gesolliciteerd, vacature deed het ook voorkomen dat het om iets totaal anders ging. Zelf ben ik eens bij een bijeenkomst in Woensel-West (ja echt :') ) geweest om aan de deur alarmsystemen te gaan verkopen, ook hetzelfde idee en werkelozen/werkzoekenden worden er inderdaad naartoe gelokt. :N
Hallon!
pi_140639075
ACN en dergelijke bedrijven.... :')
pi_140639596
Vooralsnog ben ik nog steeds parttime aan het werk, al ging vandaag een afspraak bij het UWV niet door die ik had gepland om te praten over mijn eigen bedrijf. Gelukkig wel meteen verzet naar volgende week donderdag dus dat komt wel goed :)

En ja, die bedrijven die maar half je CV lezen moeten ze eigenlijk meteen opdoeken. Ben al tig keer gebeld dat ze een leuke functie voor me hebben. En als ik vraag wat, dan is het altijd een programmeerfunctie. En in mijn CV/profiel staat toch echt dat ik zoiets niet ambieer :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_140661099
Ik heb zometeen een tweede sollicitatiegesprek. Is het gebruikelijk om hierbij op de secundaire arbeidsvoorwaarden e.d. In te gaan?
pi_140661929
Kan, maar soms plant een werkgever daar een derde gesprek voor.
pi_140667519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kan, maar soms plant een werkgever daar een derde gesprek voor.
Gaat idd gebeuren in een derde gesprek. Zo heb je niks en zo kun je kiezen uit twee banen. :)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:19:43 #48
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140671622
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:13 schreef Stienn het volgende:

[..]

Gaat idd gebeuren in een derde gesprek. Zo heb je niks en zo kun je kiezen uit twee banen. :)
Gefeliciteerd. ^O^
Hallon!
pi_140671665
Beetje vreemd. Ik krijg vandaag een uitnodiging om op gesprek te komen. Dat gesprek moet plaats vinden op donderdag 5 juni. Dus over 2 dagen. Op zich niks mis mee. Maar laat ik nu net in Duitsland zitten. Heb ik dat bedrijf gebeld en verteld dat ik dinsdag weer terug ben.

Dat vonden ze maar raar. Nu gaan ze overleggen wat te doen. Anders krijg ik vrijdag een mail of ik dinsdag mag komen. Maar dan alleen als de andere kandidaten niet geschikt zijn.

Wat verwachten ze. Dat ik de hele dag maar op mailtjes en telefoontjes zit te wachten en voor de rest geen leven heb. Beetje flexibiliteit mag men ook van bedrijven verwachten. Ik heb ook een leven.

Maar goed, voor mij waarschijnlijk 10 anderen.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:24:00 #50
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140671756
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:21 schreef zweefbij het volgende:
Beetje vreemd. Ik krijg vandaag een uitnodiging om op gesprek te komen. Dat gesprek moet plaats vinden op donderdag 5 juni. Dus over 2 dagen. Op zich niks mis mee. Maar laat ik nu net in Duitsland zitten. Heb ik dat bedrijf gebeld en verteld dat ik dinsdag weer terug ben.

Dat vonden ze maar raar. Nu gaan ze overleggen wat te doen. Anders krijg ik vrijdag een mail of ik dinsdag mag komen. Maar dan alleen als de andere kandidaten niet geschikt zijn.

Wat verwachten ze. Dat ik de hele dag maar op mailtjes en telefoontjes zit te wachten en voor de rest geen leven heb. Beetje flexibiliteit mag men ook van bedrijven verwachten. Ik heb ook een leven.

Maar goed, voor mij waarschijnlijk 10 anderen.
Dit ook wel eens gehad, vooral uitzendbureaus die bellen dat ik per direct ergens moet beginnen, ja heel fijn maar ik kan niet zomaar dat baantje wat ik nu heb opzeggen. In de regel zijn 't kutbedrijven die zo werken.
Hallon!
pi_140674992
ACN, ondanks dat het de grootste bullshit is, lijkt het mij toch geweldig eens bij zo'n presentatie te zijn. Gewoon om te luisteren welke onzin ze te melden hebben en hoe 'succesvol' alle medewerkers wel niet zijn.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:09:53 #52
300082 roos85
JUICHEN!
pi_140677660
Beetje aan het surfen, kom ik een vacature tegen met volgende kop:

quote:
Supportmedewerker / Pro-actieve IT-nerd
:')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_140683135
Ik ga me ook weer eens melden. Ben sinds dec'13 in dienst van detacheerder in financiele wereld, werk nu een aantal maanden op de pensioenadministratie van een groot pensioenfonds (contract loopt nog tot medio volgend jaar) maar merk dat ik eigenlijk wel wat meer variatie zal willen. Iets internationaler, iets meer uitdaging.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_140691779
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:19 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. ^O^
Thnx! Nu maar eens even goed de arbeidsvoorwaarden bekijken. Is het trouwens gebruikelijk dat een bedrijf per maand betaald of per vier weken? Zit nog wel een verschil tussen.
pi_140696227
Eind deze maand houd het voor mij hier ook op. Er word al gezocht naar een nieuwe opdracht maar ik ben bezig mijn eigen bedrijf als zelfstandige op te zetten zodat ik in ieder geval iets heb. Duurt allemaal wat langer dan gepland maar er komt langzaam maar zeker schot in de zaak.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_140700841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 23:56 schreef Stienn het volgende:
het trouwens gebruikelijk dat een bedrijf per maand betaald of per vier weken? Zit nog wel een verschil tussen.
Maakt eigenlijk niet uit, volgens mij zijn overheidsbedrijven nogal fan van betalen in vier weken waar het bedrijfsleven per maand betaalt. Het verschil is dat je salaris in 13 stukken of 12 stukken wordt verdeeld.

Maar goed, ik word wel een beetje pessimistisch dat ik voor de zomer nog geen baan heb ;(. Binnenkort maar is mijn werkeloosheid vieren met schultenbrau in de tuin *D.
pi_140750007
Vanochtend mijn sollicitatiegesprek gehad. Lijkt me eerlijk gezegd helemaal niets en ga er ook flink op achteruit wat betreft inkomsten, maar ja, liever dit dan bijstand. Geen idee hoe het ging btw; ik moest al mijn energie gebruiken om me te kunnen concentreren op het gesprek (ivm bijwerkingen antidepressiva). Hopelijk hebben ze het niet gemerkt. :')
pi_140750736
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:47 schreef Brembo het volgende:
Maar goed, ik word wel een beetje pessimistisch dat ik voor de zomer nog geen baan heb . Binnenkort maar is mijn werkeloosheid vieren met schultenbrau in de tuin .
Lijkt me wel een leuk uitje; alle werkeloze werkzoekenden (dus geen bijstandtrekkers maar uitkeringsgerechtigden) van hier samen met elkaar en schultenbrau in een tuin :)

Ik kreeg net een 'vacature' op mijn werk.nl.

http://www.lekz.nl/vacatures/hrm-adviseur

HRM adviseur (Dat is al de eerste fout) bij een zorghotel in Utrecht. Klinkt goed. 32 uur (ik heb liever 40, maar goed). Tijdelijke functie (jammer, maar je moet wat).

Ik klik de link aan (niet die die hier staat) en mijn wenkbrauwen vliegen omhoog.. Den Bosch?!? Nou ja, ach, niet ideaal maar ook niet onoverkomelijk. En dan zie ik......

..... het salaris. ¤0 tot ¤500.- bruto per maand! WTF 8)7

Iets verder googlen levert de link op die ik hierboven plaatste. Eén of andere 'ervaringsplaats' voor pas afgestudeerden bij een nieuw nog op te starten bedrijf. -O-

Kijk, als we zo gaan beginnen blijft er geen betaald werk over, stelletje *&*^%#@&)(_&*##. }:|

Ik hoop dat die pas afgestudeerde er een enorme puinhoop van gaat maken (HR is écht een specialistisch vak) en dat kuthotel binnen een maand failliet is. Een snotneus aannemen om de gehele HR zelfstandig te doen voor een fooi, een onkostenvergoeding. Flikkers. :(
pi_140751742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:57 schreef Ouder1 het volgende:

Ik hoop dat die pas afgestudeerde er een enorme puinhoop van gaat maken (HR is écht een specialistisch vak) en dat kuthotel binnen een maand failliet is. Een snotneus aannemen om de gehele HR zelfstandig te doen voor een fooi, een onkostenvergoeding. Flikkers. :(
:') .
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:37:00 #60
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140753599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vanochtend mijn sollicitatiegesprek gehad. Lijkt me eerlijk gezegd helemaal niets en ga er ook flink op achteruit wat betreft inkomsten, maar ja, liever dit dan bijstand. Geen idee hoe het ging btw; ik moest al mijn energie gebruiken om me te kunnen concentreren op het gesprek (ivm bijwerkingen antidepressiva). Hopelijk hebben ze het niet gemerkt. :')
Stomme vraag misschien maar wel eens gedacht om gewoon bij 'n domme fabriek zoals 'n kaasfabriek ofzo te informeren via welk uitzendbureau je daar productiewerk kan doen? Is vaak in ploegen, is zeker wel 'n half jaartje ofzo vol te houden en ze nemen iedereen aan doorgaans.
Hallon!
pi_140754145
Had vorige maand gesolliciteerd op een functie van productiemedewerker. Kreeg vandaag een afwijzing met de reden 'onvoldoende werkervaring'. Terwijl het simpel inpakwerk is en ze zochten vmbo, lbo of mavo niveau. De echte reden zal wel zijn dat ik te oud ben, maar dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:58:16 #62
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140756446
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:53 schreef diertjuh het volgende:
Had vorige maand gesolliciteerd op een functie van productiemedewerker. Kreeg vandaag een afwijzing met de reden 'onvoldoende werkervaring'. Terwijl het simpel inpakwerk is en ze zochten vmbo, lbo of mavo niveau. De echte reden zal wel zijn dat ik te oud ben, maar dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen.
Mja denk wel dat het in dat wereldje nog steeds zo is dat je als man ook 'n groot voordeel hebt en eerder aangenomen wordt, helaas. ;(
Hallon!
pi_140772533
Blijkbaar is mijn sollicitatie succes afhankelijk van het weer, ik werd gisteren gebeld voor een bedrijf. Waar ik maandag had gesolliciteerd en erg geïnteresseerd was in mij :D.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:16:05 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140772755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:57 schreef Ouder1 het volgende:
..... het salaris. ¤0 tot ¤500.- bruto per maand! WTF 8)7

Iets verder googlen levert de link op die ik hierboven plaatste. Eén of andere 'ervaringsplaats' voor pas afgestudeerden bij een nieuw nog op te starten bedrijf. -O-

Kijk, als we zo gaan beginnen blijft er geen betaald werk over, stelletje *&*^%#@&)(_&*##. }:|

Ik hoop dat die pas afgestudeerde er een enorme puinhoop van gaat maken (HR is écht een specialistisch vak) en dat kuthotel binnen een maand failliet is. Een snotneus aannemen om de gehele HR zelfstandig te doen voor een fooi, een onkostenvergoeding. Flikkers. :(
Dit zie je zo vaak de laatste tijd. Medior en/of seniorfuncties aanbieden aan schoolverlaters tegen een hongerloon. Triest eigenlijk he?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140772915
quote:
13s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:58 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja denk wel dat het in dat wereldje nog steeds zo is dat je als man ook 'n groot voordeel hebt en eerder aangenomen wordt, helaas. ;(
Yep, idd. Ik ben opgevoed met het idee dat als je maar goede papieren hebt, liefst Hbo of hoger, veel certificaten haalt, aan bij en nascholing doet, je hard werkt, gemotiveerd, netjes en beleefd bent, je altijd werk zult kunnen vinden ongeacht je leeftijd of sekse.

Nou, niet dus. Ik voldoe aan al die dingen, ben 43 en vrouw en kan met geen mogelijkheid werk vinden. Aan mijn brieven ligt het niet want ik heb regelmatig gesprekken maar eindig vaak in de 2e of 3e ronde omdat de ander 'net iets beter is'; lees; jonger of man. Onder mijn niveau hoef ik niet te solliciteren want dat blijkt volkomen nutteloos; dat willen ze niet.

Mijn vriend is echter 14 jaar jonger, lbo/mbo geschoold en kan steeds weer werk vinden (ik help hem wel met de brieven en zo).

ik word er wel bitter en te neergeslagen van. De eeuwige kritieken op werkelozen drijven me bijna tot suïcide. Ik wil graag werken maar word steevast zelfs door de politiek weggezet als profiteur, parasiet, werkschuw tuig. :'(
pi_140772955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit zie je zo vaak de laatste tijd. Medior en/of seniorfuncties aanbieden aan schoolverlaters tegen een hongerloon. Triest eigenlijk he?
Het erge is dat de overheid hier dus faciliterend in is (toestaan dat er ver en ver onder het minimumloon wordt gewerkt door schoolverlaters). Iets met 'jongerenwerkeloosheid' en zo. In mijn ogen schep je hier echter geen werk mee maar vernietig je het.
pi_140782264
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hopelijk hebben ze het niet gemerkt. :')
Wel dus. :')
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:47:41 #68
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140783551
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wel dus. :')
;(

Als die pillen zulke bijwerkingen hebben zou ik toch overwegen 'n minder zwaar of ander middel te gaan gebruiken waar je wat minder extreem op reageert...
Hallon!
pi_140784650
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:47 schreef BlueMage het volgende:

[..]

;(

Als die pillen zulke bijwerkingen hebben zou ik toch overwegen 'n minder zwaar of ander middel te gaan gebruiken waar je wat minder extreem op reageert...
Dat zijn nu eenmaal de bijwerkingen van antidepressiva. Maar goed, als ik zou zeggen dat ik aan zo'n middel zit dan kom ik helemaal nergens meer aan de bak. ;)
pi_140786878
Vanavond maar weer een paar sollicitaties de deur uit gedaan, was er al een tijdje zat van dus niet echt serieus meer naar vacatures gekeken. Hopelijk levert het iets op.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 00:39:52 #71
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140796917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat zijn nu eenmaal de bijwerkingen van antidepressiva. Maar goed, als ik zou zeggen dat ik aan zo'n middel zit dan kom ik helemaal nergens meer aan de bak. ;)
Mja zou ze wel ff niet nemen voor belangrijke gesprekken waar je je op moet concentreren. :')
Hallon!
pi_140797115
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja zou ze wel ff niet nemen voor belangrijke gesprekken waar je je op moet concentreren. :')
Kan niet. Ik moet ze elke dag nemen, omdat antidepressiva pas na 4-6 weken echt begint te werken.
pi_140799760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Wel dus. :')
Afgewezen? Dat is wel rap trouwens.
pi_140801226
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 07:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Afgewezen? Dat is wel rap trouwens.
Yup. Anderen zouden beter in het profiel passen. Ik heb ze dus gisteren maar eens gevraagd of ze dat argument om me af te wijzen zouden willen onderbouwen. Daar 'komen ze volgende week nog op terug'. Ja ja.

Ik gok zelf dat het met reiskosten en afstand te maken heeft. Degene waarmee ik het gesprek had bleek oprecht verbaasd te zijn dat ik uit Utrecht moest komen, in plaats van de stad waar het bedrijf is gelegen.
pi_140801267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Yup. Anderen zouden beter in het profiel passen. Ik heb ze dus gisteren maar eens gevraagd of ze dat argument om me af te wijzen zouden willen onderbouwen. Daar 'komen ze volgende week nog op terug'. Ja ja.
Dit. Overal hoor je dat je achter afwijzingen aan moet bellen maar je krijgt zelden of nooit de echte reden te horen. Daar ben ik vooral achter gekomen bij recruiters. Het verhaal dat ik te horen kreeg was steeds héél anders dan de recruiter te horen kreeg.
pi_140801280
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mja zou ze wel ff niet nemen voor belangrijke gesprekken waar je je op moet concentreren. :')
Beetje raar advies, je kan niet zomaar even tussendoor stoppen met anti depressivia.
pi_140801491
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit. Overal hoor je dat je achter afwijzingen aan moet bellen maar je krijgt zelden of nooit de echte reden te horen. Daar ben ik vooral achter gekomen bij recruiters. Het verhaal dat ik te horen kreeg was steeds héél anders dan de recruiter te horen kreeg.
Een recruiter kun je alles op de mouw spelden, want die vragen doorgaans niet door. Voor hun is het alleen belangrijk of je bent aangenomen of afgewezen, niet de reden waarom. Ik bel tegenwoordig ieder bedrijf na waarvan ik een vage afwijzing krijg.
pi_140801800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Een recruiter kun je alles op de mouw spelden, want die vragen doorgaans niet door. Voor hun is het alleen belangrijk of je bent aangenomen of afgewezen, niet de reden waarom. Ik bel tegenwoordig ieder bedrijf na waarvan ik een vage afwijzing krijg.
Ik geloof die recruiter toch meer. Verwar jij een recruiter niet met een intercedent?
  zaterdag 7 juni 2014 @ 10:56:58 #79
47102 Elvi
miemkwien
pi_140801836
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Yup. Anderen zouden beter in het profiel passen. Ik heb ze dus gisteren maar eens gevraagd of ze dat argument om me af te wijzen zouden willen onderbouwen. Daar 'komen ze volgende week nog op terug'. Ja ja.

Ik gok zelf dat het met reiskosten en afstand te maken heeft. Degene waarmee ik het gesprek had bleek oprecht verbaasd te zijn dat ik uit Utrecht moest komen, in plaats van de stad waar het bedrijf is gelegen.
Amsterdam?
pi_140802382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:56 schreef Elvi het volgende:

[..]

Amsterdam?
Nee, Veenendaal. :')
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:34:03 #81
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140802442
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:59 schreef Holenbeer het volgende:
ACN, ondanks dat het de grootste bullshit is, lijkt het mij toch geweldig eens bij zo'n presentatie te zijn. Gewoon om te luisteren welke onzin ze te melden hebben en hoe 'succesvol' alle medewerkers wel niet zijn.
Zeker de moeite waard kan ik je vertellen. Met stijgende verbazing 1,5 uur zitten genieten bij zo'n presentatie.
Bedankt Hans.
pi_140802764
O
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:30 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nee, Veenendaal. :')
OMG dat is nog geen 20 min met OV
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:56:35 #83
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140802796
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:34 schreef bascross het volgende:

[..]

Zeker de moeite waard kan ik je vertellen. Met stijgende verbazing 1,5 uur zitten genieten bij zo'n presentatie.
Dat soort organisaties en hun bijeenkomsten zijn idd een gevalletje "moet je een keer meegemaakt hebben" ja. :')
Hallon!
  zondag 8 juni 2014 @ 11:49:49 #84
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_140827176
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_140830303
Ze willen werkervaring, opleidingen en een persoonlijke klik.

Voor de grote crash van 2009 kon het ze geen moer schelen of je een klik of niet had, zolang je maar een goede indruk maakte en enige werkervaring had. Nu willen ze een totaalpakket en verwachten van de werknemer dat deze zich 120% inzet, geen vakanties of vrije dagen heeft gepland het eerste halfjaar, geen reiskostenvergoeding krijgt en ook nog eens voor een mager loontje aan het werk gaat met een flexcontract.

Als werkloze word je steeds meer uitgebuit door potentiële werkgevers.
pi_140905989
Hoe noem je iemand die deze week zijn agenda toch leeg heeft en bereidt is om op ieder gesprek te komen, flexibel :D.
pi_140906031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:50 schreef Brembo het volgende:
Hoe noem je iemand die deze week zijn agenda toch leeg heeft en bereidt is om op ieder gesprek te komen, flexibel :D.
Flexibel :Y
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_140906493
Desperate?
pi_140907077
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:34 schreef bascross het volgende:

[..]

Zeker de moeite waard kan ik je vertellen. Met stijgende verbazing 1,5 uur zitten genieten bij zo'n presentatie.
Mooi ook om de presentatie kritisch te ontleden op psychologische trucjes en te zien hoe andere toehoorders daar finaal in trappen.
pi_140910338
Hoi mensen.

Ik zit nu 3 maanden zonder werk, omdat mijn bedrijf niet aan vaste contracten doet en ik dus 3 maanden uit dienst moet. Gelukkig mag ik over 3 maanden wel gewoon terug komen.
Ik heb nu een leuke tijdelijke baan aangeboden gekregen om die 3 maanden door te komen, maar het is wel vrijwilligerswerk, dus onbetaald werk.
Hoe zit het dan met mijn uitkering? Heb ik daar dan toch nog recht op ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_140911179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
Desperate?
Nee, potentiële werkgever heeft haast :D. Plande ook al het tweede gesprek in :x.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:57:25 #92
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_140911188
Lijkt me wel. Welke idioot gaat er anders drie maanden fulltime vrijwilligerswerk doen zonder verdere inkomsten?
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:58:34 #93
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_140911233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:33 schreef DjinN het volgende:
Hoi mensen.

Ik zit nu 3 maanden zonder werk, omdat mijn bedrijf niet aan vaste contracten doet en ik dus 3 maanden uit dienst moet. Gelukkig mag ik over 3 maanden wel gewoon terug komen.
Ik heb nu een leuke tijdelijke baan aangeboden gekregen om die 3 maanden door te komen, maar het is wel vrijwilligerswerk, dus onbetaald werk.
Hoe zit het dan met mijn uitkering? Heb ik daar dan toch nog recht op ?
Weet maar van wel!
Zou toch frapant zijn als je geen recht op je uitkering hebt vanwege het feit dat je onbetaald werk gaat doen :')
En in die drie jaar heb je vast genoeg aan uitkering opgebouwd.
Ik heb drie maand aanvullende uitkering ghad dit jaar :@
Hetzelfde als jou, alleen hoefde ik niet meer terug te komen ivm automatisering.
Nu part time ander werk waar ik net genoeg mee verdien om rond te komen. (En gelukkig meer dan 10k aan geld opgespaard).
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:04:29 #94
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140911482
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:33 schreef DjinN het volgende:
Hoi mensen.

Ik zit nu 3 maanden zonder werk, omdat mijn bedrijf niet aan vaste contracten doet en ik dus 3 maanden uit dienst moet. Gelukkig mag ik over 3 maanden wel gewoon terug komen.
Ik heb nu een leuke tijdelijke baan aangeboden gekregen om die 3 maanden door te komen, maar het is wel vrijwilligerswerk, dus onbetaald werk.
Hoe zit het dan met mijn uitkering? Heb ik daar dan toch nog recht op ?
Hier moet je toestemming voor vragen bij het UWV dacht ik.
Bedankt Hans.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 13:08:03 #95
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140911636
Alsof het UWV ooit wat controleert, zeker in een situatie dat je na 3 maanden weer bij hetzelfde bedrijf mag terugkomen.
Hallon!
pi_140955319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:57 schreef Silenus het volgende:
Lijkt me wel. Welke idioot gaat er anders drie maanden fulltime vrijwilligerswerk doen zonder verdere inkomsten?
Daar moet je wel toestemming voor hebben, volgens mij heeft het bij mensen onder de 50 geen effect op de sollicitatieplicht.

Vandaag een gesprek gehad maar blijf de bedrijven en HR-mensen behoorlijk zoeken naar uiterste. Het lijkt of niks meer voldoende is en mensen allemaal dolenthousiast moeten zijn om ergens te beginnen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juni 2014 @ 16:21:01 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_140957659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:33 schreef DjinN het volgende:
Hoi mensen.

Ik zit nu 3 maanden zonder werk, omdat mijn bedrijf niet aan vaste contracten doet en ik dus 3 maanden uit dienst moet. Gelukkig mag ik over 3 maanden wel gewoon terug komen.
Ik heb nu een leuke tijdelijke baan aangeboden gekregen om die 3 maanden door te komen, maar het is wel vrijwilligerswerk, dus onbetaald werk.
Hoe zit het dan met mijn uitkering? Heb ik daar dan toch nog recht op ?
Ik zou zo hard werk bij een andere baas gaan zoeken. Ik begrijp dat je niet altijd keus hebt, maar je na 3 contracten 3 maanden ontslaan om je vervolgens weer 3 keer een tijdelijke aanstelling te kunnen geven vind ik zooooo tenenkrommend.
pi_140958288
Meestal krijg je dan ook nog eens minder loon dan je eerst verdiende. Is dat hier ook het geval?
pi_140959961
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou zo hard werk bij een andere baas gaan zoeken. Ik begrijp dat je niet altijd keus hebt, maar je na 3 contracten 3 maanden ontslaan om je vervolgens weer 3 keer een tijdelijke aanstelling te kunnen geven vind ik zooooo tenenkrommend.
Ja, daar dacht ik eerst ook aan. Maar ik ben erg tevreden met het werk wat ik deed. Ik had het er erg naar mijn zin, leuke collega's, leuk werk.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_140960019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:28 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja, daar dacht ik eerst ook aan. Maar ik ben erg tevreden met het werk wat ik deed. Ik had het er erg naar mijn zin, leuke collega's, leuk werk.
En een teringlijer van een werkgever.
pi_140960210
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik zou zo hard werk bij een andere baas gaan zoeken. Ik begrijp dat je niet altijd keus hebt, maar je na 3 contracten 3 maanden ontslaan om je vervolgens weer 3 keer een tijdelijke aanstelling te kunnen geven vind ik zooooo tenenkrommend.
Zo werd er iemand bij ons ontslagen en ik riep uit: maar die werkt hier al járen!
Bleek idd al 6 jaar bij ons te werken. Alles tijdelijk. Ook met zo'n 'tijdje thuis zitten' regeling er tussen door. Eigenlijk is het schandalig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140961574
Vanmorgen weer een gesprek gehad met de werkcoach van de gemeente. Dit keer zat er iemand bij ter observatie ( om mij te observeren). Dankzij het aanmeldingsonderzoek wat ik laatst had voor de opleiding en wat minder is uitgevallen, voelde ik me al kut. Maar door het gesprek vanmorgen is het er niet beter op geworden. Het kleine beetje zelfvertrouwen wat ik heb wordt door zulke gesprekken alleen maar minder.

Mijn werkcoach had mij ook een vacature doorgestuurd en volgens mij heeft ze zelf niet eens de vacature goed gelezen. Een harde eis was ervaring hebben met accountancy en als je geen recente ervaring had opgedaan bij een accountancy- of administratiekantoor, hoefde je niet te reageren. Ik heb niets van dat alles. Het is toch ook niet meer te snappen. Die werkcoaches denken dat ze weten hoe het op scholen en bij bedrijven werkt, maarja alles van achter een bureau beslissen is natuurlijk ook veel makkelijker.
pi_140961829
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou zo hard werk bij een andere baas gaan zoeken. Ik begrijp dat je niet altijd keus hebt, maar je na 3 contracten 3 maanden ontslaan om je vervolgens weer 3 keer een tijdelijke aanstelling te kunnen geven vind ik zooooo tenenkrommend.
Zo gaat dat bij ons elke keer, eigenlijk. Werk in de regio (Overijssel) is schaars. Ze kunnen er niks tegen doen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:31:13 #104
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_140961917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:28 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zo gaat dat bij ons elke keer, eigenlijk. Werk in de regio (Overijssel) is schaars. Ze kunnen er niks tegen doen.
Hier in het Noorden net zo. Net bij het bedrijf waar ik nu (ook tijdelijk) werk weer een actie geweest van de "draaideur-uitzendkrachten". Haalt niks uit, allemaal lege beloftes. Frustrerend soms. Kennis vloeit steeds weg en werk vinden is hier ook niet makkelijk.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:35:39 #105
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_140962045
Nouja.. ik hoefde bij mijn vorige werkgever na 3 jaarcontracten helemaal niet meer terug te komen. Aangezien mijn beoordelingen altijd super waren, hoop ik dat dat laatste niet aan mij lag. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:37:13 #106
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_140962085
Ik mocht mij voor een vacature waarbij ze maar minimaal 8 uur garanderen (max 40 en bereidheid in ploegendiensten te werken, geen vakantieplannen etc. etc.) voor elk dienstverband dat ik ooit heb gehad gaan verantwoorden.

Niet aan het uitzendbureau maar aan de werkgever. En dan op zo'n denigrerend toontje, die mail. En dan wel dat ze (het uitzendbureau) me ontzettend geschikt vinden voor de functie. Heb bedankt. Het staat namelijk al in mijn cv beschreven en heb een uitgebreid gesprek gehad op het uitzendbureau waarin ik alles heb toegelicht. Daarnaast heb ik in mijn werkende leven altijd last gehad van het euvel hierboven beschreven; ondanks goed bevallen weg moeten vanwege einde fase C. Dit is duidelijk niet mijn werkgever.
pi_140962434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:28 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zo gaat dat bij ons elke keer, eigenlijk. Werk in de regio (Overijssel) is schaars. Ze kunnen er niks tegen doen.
Ook een van de redenen dat ik naar het Westen ben verhuisd. Niet dat het voor hoogopgeleide IT'ers nou zo dramatisch was, maar het aanbod in het Westen is toch wel drastisch hoger en dat heeft natuurlijk ook zijn weerslag op de eisen die je kunt stellen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_140962626
Sterker nog. In mijn dorp is de Tempoteam gesloten. Er zijn inmiddels 2 kantoren van de regionale Getwork gesloten en bij een 3e Getwork in mijn dorp ingetrokken. Randstad heeft nooit iets te doen. Dat gaat ook niet lang meer duren, vermoed ik.
pi_140963661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:55 schreef Disorder het volgende:
Sterker nog. In mijn dorp is de Tempoteam gesloten. Er zijn inmiddels 2 kantoren van de regionale Getwork gesloten en bij een 3e Getwork in mijn dorp ingetrokken. Randstad heeft nooit iets te doen. Dat gaat ook niet lang meer duren, vermoed ik.
Ik woon in de randstad nabij Utrecht, maar het aantal uitzendbureaus is hier in de laatste twee jaar gehalveerd. Unique en Tempo-Team zijn al meer dan een jaar dicht, met een briefje op de deur dat je elders terecht kunt. Enige wat we nog hebben zijn een Olympia, Trend, Randstad en Creyf's, terwijl we voorheen ook een Manpower, Adecco, Startpeople, In Person, Kelly Services, Stob-Job, Content, Dactylo en Vedior hadden. Maar die zijn of failliet, vertrokken of gefuseerd.
pi_140963775
De vraag is natuurlijk of dat enkel te maken heeft met het aanbod of ook met het feit dat er steeds meer online gebeurt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_140963827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:28 schreef Monolith het volgende:
De vraag is natuurlijk of dat enkel te maken heeft met het aanbod of ook met het feit dat er steeds meer online gebeurt.
Dat laatste speelt in ieder geval een rol. Toen ik voor de laatste keer bij Tempoteam kwam werd me verteld dat ik me online moest inschrijven. Ik begreep even niet wat die mensen daar dan nog op kantoor deden.
pi_140963852
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat laatste speelt in ieder geval een rol. Toen ik voor de laatste keer bij Tempoteam kwam werd me verteld dat ik me online moest inschrijven. Ik begreep even niet wat die mensen daar dan nog op kantoor deden.
Hun laatste jaarcontract uitdienen waarschijnlijk. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juni 2014 @ 20:10:29 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_140965331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo werd er iemand bij ons ontslagen en ik riep uit: maar die werkt hier al járen!
Bleek idd al 6 jaar bij ons te werken. Alles tijdelijk. Ook met zo'n 'tijdje thuis zitten' regeling er tussen door. Eigenlijk is het schandalig.
Natuurlijk is het schandalig. Je bouwt geen flikker op. Moeilijkheden met een hypotheek krijgen, etc.

En die regeling dat je ontslagen moet worden is er niet voor jan lul. Het is de bedoeling dat je dan gewoon een vaste aanstelling krijgt.

Een voordeel van de nieuwe ontslag regeling is wel dat die termijn van 3 maanden nu 6 maanden wordt.
pi_140965798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Natuurlijk is het schandalig. Je bouwt geen flikker op. Moeilijkheden met een hypotheek krijgen, etc.

En die regeling dat je ontslagen moet worden is er niet voor jan lul. Het is de bedoeling dat je dan gewoon een vaste aanstelling krijgt.

Een voordeel van de nieuwe ontslag regeling is wel dat die termijn van 3 maanden nu 6 maanden wordt.
Als een organisatie iemand 3 maanden kan missen dan lukt dat ook wel 6 maanden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juni 2014 @ 20:25:02 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_140965873
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:23 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Als een organisatie iemand 3 maanden kan missen dan lukt dat ook wel 6 maanden.
Vast wel. Hopelijk gaat de ontslagene dan alleen nadenken en gewoon lekker verder solliciteren tot ze wat vinden waar ze wél gewaardeerd worden. En dan bij voorkeur oppleuren midden in het 8ste jaarcontract :) (wel even checken of er in het tijdelijke contract is opgenomen dat je tussentijds kan opzeggen... been there, done that -O- )
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:25:51 #116
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_140965893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:

Een voordeel van de nieuwe ontslag regeling is wel dat die termijn van 3 maanden nu 6 maanden wordt.
Een nadeel is dat vanaf juli alle medewerkers met tijdelijke contracten na 2 jaar eruit gemieterd kunnen worden.
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:55:50 #117
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_140967220
Hier vandaag te horen gekregen dat m'n werkperiode bij de huidige overheidsorganisatie verlengd wordt tot 1 januari. Minpunt is dat hierbij het wekelijks aantal uren teruggeschroefd wordt van 24 naar 20. Financiëel zal het onder de streep echter weinig uitmaken omdat ik dan weer wat meer wijken kan lopen voor PostNL :+
pi_140969183
dit is echt een noob-vraag :') :

Ik zag vd week vacature voor projectcontroller, voor young professional (zaadwoord maar ach). Eigenlijk alle punten heb ik (commerciele werkhouding, cijfermatig analytisch, 'hands-on-mentaliteit [ :') ] , sociaal sterk, etc) alleen de opleiding (HBO bedrijfseconomie) heb ik weer niet. Gebeld met de recruiter en aangegeven dat ik geen beddrijfseconomie hb maar commerciele economie. Kdenk als ze direct zegt dat die opleiding een harde eis is, ben ik direct klaat. Maar, het was geen probleem.

Hoe kan ik, of zal ik uberhaupt, in mijn brief nog referreren naar dat telefoongesprek?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_140969370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:36 schreef kalinhos het volgende:
dit is echt een noob-vraag :') :

Ik zag vd week vacature voor projectcontroller, voor young professional (zaadwoord maar ach). Eigenlijk alle punten heb ik (commerciele werkhouding, cijfermatig analytisch, 'hands-on-mentaliteit [ :') ] , sociaal sterk, etc) alleen de opleiding (HBO bedrijfseconomie) heb ik weer niet. Gebeld met de recruiter en aangegeven dat ik geen beddrijfseconomie hb maar commerciele economie. Kdenk als ze direct zegt dat die opleiding een harde eis is, ben ik direct klaat. Maar, het was geen probleem.

Hoe kan ik, of zal ik uberhaupt, in mijn brief nog referreren naar dat telefoongesprek?
Ik zou het achterwege laten. Wel zou ik me even voorbereiden op de eventuele vraag over de opleiding. Zorg dat je bij een dergelijke vraag in ieder geval goed kan uitleggen waarom jij ondanks een iets andere opleiding toch geschikt zou zijn voor de functie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:24:44 #120
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_140974652
Zelf refereer ik vaak wel even naar een eventueel telefoongesprek. Heb dan het idee dat ze zien dat je er achteraan zit en niet enkel een mailtje stuurt.

Zelf heb ik bij mijn laatste sollicitatie (via de website van het bedrijf) ook nog gebeld met het bedrijf, was maar goed ook want mijn sollicitatie bleek van de aardbodem te zijn verdwenen. Na een kort gesprek met HR heb ik een motivatie gestuurd naar een specifiek email adres.

Vandaag bericht, 27 juni uitnodiging voor presentatie op hun kantoor in Leiden. (Jammer want hier in Groningen hebben ze ook een kantoor ;) )
  donderdag 12 juni 2014 @ 02:01:12 #121
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140979093
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:20 schreef diertjuh het volgende:
Vanmorgen weer een gesprek gehad met de werkcoach van de gemeente. Dit keer zat er iemand bij ter observatie ( om mij te observeren). Dankzij het aanmeldingsonderzoek wat ik laatst had voor de opleiding en wat minder is uitgevallen, voelde ik me al kut. Maar door het gesprek vanmorgen is het er niet beter op geworden. Het kleine beetje zelfvertrouwen wat ik heb wordt door zulke gesprekken alleen maar minder.

Mijn werkcoach had mij ook een vacature doorgestuurd en volgens mij heeft ze zelf niet eens de vacature goed gelezen. Een harde eis was ervaring hebben met accountancy en als je geen recente ervaring had opgedaan bij een accountancy- of administratiekantoor, hoefde je niet te reageren. Ik heb niets van dat alles. Het is toch ook niet meer te snappen. Die werkcoaches denken dat ze weten hoe het op scholen en bij bedrijven werkt, maarja alles van achter een bureau beslissen is natuurlijk ook veel makkelijker.
Werkcoaches zijn vreselijke mensen, ik leef met je mee. ;(

Ik ben nog steeds op zoek naar wat beter werk met wat meer zekerheid maar op 't moment ben ik toch wel blij met m'n productiewerk ook al is het op oproepbasis enzo.
Hallon!
pi_140985402
Heb een paar knopen voor mezelf doorgehakt. Ik heb mij aangemeld bij een andere opleiding en ga deze afwachten en ik heb nog een paar lopende sollicitaties. Mocht ik aangenomen worden bij de opleiding dan ga ik daarvoor en als het financieel lukt dan wil ik vanaf juli de uitkering stop zetten. Heb mijn werkcoach hierover gemaild en ik zie wel of ze het ermee eens is. Ik kan er niet meer tegen dat er steeds geswitcht wordt van het één naar het ander. Ik wil graag zekerheid.
pi_140991249
Haat aan recruiters die menen de 'perfecte' baan te hebben, maar die bij doorvragen totaal niet overeenkomt met waar je naar op zoek bent. Dat ik klantenservice als taak op mijn cv heb staan wil niet zeggen dat ik een baan als callcenter-medewerker ambieer!
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:53:37 #124
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_140993042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 14:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Haat aan recruiters die menen de 'perfecte' baan te hebben, maar die bij doorvragen totaal niet overeenkomt met waar je naar op zoek bent. Dat ik klantenservice als taak op mijn cv heb staan wil niet zeggen dat ik een baan als callcenter-medewerker ambieer!
Dat is gewoon de enige sector waar nog redelijk veel werk in is nu. Helaas de harde realiteit. Ik snap wel dat ze je dan toch benaderen, voor de meeste callcenterbanen wordt nu ook al mbo+/hbo gevraagd.
pi_140993912
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:53 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dat is gewoon de enige sector waar nog redelijk veel werk in is nu. Helaas de harde realiteit. Ik snap wel dat ze je dan toch benaderen, voor de meeste callcenterbanen wordt nu ook al mbo+/hbo gevraagd.
Tegen minimumloon :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 12 juni 2014 @ 16:25:14 #126
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_140994047
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:21 schreef roos85 het volgende:

[..]

Tegen minimumloon :{
Nee hoor, dat is echt alleen maar bij de NS of andere uitzuigers. Wel altijd nog beter dan WW, qua inkomsten. Gemiddelde uurloon ligt een stuk hoger, helemaal als je een mbo+ of hbo-opleiding hebt gevolgd. Waar ik nu werk is het 13,00 pu in tegenstelling tot het minimumloon (ligt rond de 8,60)
pi_140994701
Bij Randstad bieden ze ook niet meer dan het minimumloon voor callcenterwerk hoor, of iets erboven.
pi_140995014
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:25 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is echt alleen maar bij de NS of andere uitzuigers. Wel altijd nog beter dan WW, qua inkomsten. Gemiddelde uurloon ligt een stuk hoger, helemaal als je een mbo+ of hbo-opleiding hebt gevolgd. Waar ik nu werk is het 13,00 pu in tegenstelling tot het minimumloon (ligt rond de 8,60)
Dan ben ik wel benieuwd waar je werkt :D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:36:39 #129
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_140996224
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:41 schreef Sloggi het volgende:
Bij Randstad bieden ze ook niet meer dan het minimumloon voor callcenterwerk hoor, of iets erboven.
Ligt eraan waar je woont (qua werkgevers in je omgeving) en wat je hebt gestudeerd maar je kunt wanneer je een wat meer specifieke callcenterbaan (inbound) voor bijvoorbeeld de semi-overheid of overheid vaak starten met 11,00 euro tot dus bij mijn werkgever 13,00 euro. If you can't beat them, join them,denk ik dan maar.

Denk aan bijvoorbeeld de belastingtelefoon maar zo zijn er veel meer voorbeelden. Het is geen droombaan maar de betaling maakt het ietsje beter te dragen :) Daarnaast is Randstad lang niet het enige uitzendbureau of detacheringsbureau dat callcentermedewerkers werft.
pi_141125573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo werd er iemand bij ons ontslagen en ik riep uit: maar die werkt hier al járen!
Bleek idd al 6 jaar bij ons te werken. Alles tijdelijk. Ook met zo'n 'tijdje thuis zitten' regeling er tussen door. Eigenlijk is het schandalig.
dit noemen ze draaideur constructie. Let wel eigenlijk ontzettend achtelijk.

Ik wijs mensen altijd op deze regel: Onderbrekingen van drie maanden of minder tussen elke overeenkomst, tellen derhalve mee in de berekening van de periode van deze drie jaren. De keten tussen de contracten wordt pas verbroken zodra de onderbreking langer duurt dan drie maanden. Wanneer de periode langer is dan drie jaar, wordt het een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Er is tevens sprake van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd indien binnen drie maanden na afloop van de derde overeenkomst een vierde overeenkomst wordt afgesloten.

Kijk ook op: http://www.arbeidsrechter(...)raaideurconstructies

en op http://www.wieringa-advoc(...)structie-doorgeprikt
hoe deze nu steeds meer ter discussie komt te staan.

En mooiste: In het kader van de flexwet krijg deze persoon een vast dienstverband met het uitzendbureau. Want de functie, werkzaamheden en het bedrijf zijn hetzelfde gebleven.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:30:19 #131
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_141151680
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:28 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zo gaat dat bij ons elke keer, eigenlijk. Werk in de regio (Overijssel) is schaars. Ze kunnen er niks tegen doen.
Tijd voor een wet dat je 80% van je FTE's in vaste loondienst moet hebben.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_141151719
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Tijd voor een wet dat je 80% van je FTE's in vaste loondienst moet hebben.
Ja, dat is logisch. Overheidsbemoeienis met je bedrijfsvoering... prettig...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 16 juni 2014 @ 14:34:27 #133
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_141151827
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, dat is logisch. Overheidsbemoeienis met je bedrijfsvoering... prettig...
Nee, kapitalistisch marktwerking doet het lekker.... :')
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_141151867
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:34 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee, kapitalistisch marktwerking doet het lekker.... :')
Ja, want als je het één niet okay vindt, wil je automatisch het tegenovergestelde. :')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 16 juni 2014 @ 14:36:34 #135
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_141151907
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, want als je het één niet okay vindt, wil je automatisch het tegenovergestelde. :')
Ehhhh, dus marktregulering is gelijk communisme....het tegengestelde is namelijk staatsbedrijven en geen persoonlijk eigendom....lul niet zo dom man.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_141151981
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ehhhh, dus marktregulering is gelijk communisme....het tegengestelde is namelijk staatsbedrijven en geen persoonlijk eigendom...
Wie heeft het hier over communisme? (misschien even buiten je links/rechts-hokjesdenken stappen. Dat helpt in dit soort discussies weleens) Ik zeg alleen dat de overheid zich niet nóg meer met bedrijven moet bemoeien. En al helemaal niet over de inhoud van contracten. Als je iets meer zou nadenken, zou je dat misschien ook begrijpen.

quote:
.lul niet zo dom man.
Doe maar normaal. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 16 juni 2014 @ 14:40:37 #137
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_141152056
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over communisme? Ik zeg alleen dat de overheid zich niet nóg meer met bedrijven moet bemoeien. En al helemaal niet over de inhoud van contracten. Als je iets meer zou nadenken, zou je dat misschien ook begrijpen.

[..]

Doe maar normaal. :)
Het tegengestelde van kapitalisme is communisme, en jij vertelde dat ik van het ene uiterste naar het andere wilt. Dus ja, jij verweet mijn communisme. En ja de overheid moet zich bezighouden met de rechten van werknemers, want werkgevers hebben bewezen zich weinig te bekommeren om zijn personeel en hun veiligheid of welbevinden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_141152351
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Het tegengestelde van kapitalisme is communisme, en jij vertelde dat ik van het ene uiterste naar het andere wilt. Dus ja, jij verweet mijn communisme. En ja de overheid moet zich bezighouden met de rechten van werknemers, want werkgevers hebben bewezen zich weinig te bekommeren om zijn personeel en hun veiligheid of welbevinden.
Ik verweet jou helemaal geen 'communisme' (hoe kun je iemand een ideologie verwijten :? ). Ik roep dat de overheid zich niet nóg meer met bedrijven moet bemoeien en dan begin jij ineens over kapitalisme dat niet lekker zou werken.

Wat dat met mijn post van doen heeft, weet ik ook niet.

De overheid bemoeit zich al voldoende met de regelgeving. Nog meer bemoeienis is onnodig: je bent geen kleuter die aan de hand moet worden genomen. Het meeste is prima geregeld.
Ervoor zorgen dat mensen 80% van de arbeidscontracten vast zouden moeten zijn, zal (als ik er ook nog eens serieus op inga, want feitelijk slaat het nergens op) leiden tot het niet meer aannemen van mensen en het inhuren van ZZP'ers (die nauwelijks bescherming hebben). Tja. Het is maar wat je wilt...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_141154847
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik verweet jou helemaal geen 'communisme' (hoe kun je iemand een ideologie verwijten :? ). Ik roep dat de overheid zich niet nóg meer met bedrijven moet bemoeien en dan begin jij ineens over kapitalisme dat niet lekker zou werken.

Wat dat met mijn post van doen heeft, weet ik ook niet.

De overheid bemoeit zich al voldoende met de regelgeving. Nog meer bemoeienis is onnodig: je bent geen kleuter die aan de hand moet worden genomen. Het meeste is prima geregeld.
Ervoor zorgen dat mensen 80% van de arbeidscontracten vast zouden moeten zijn, zal (als ik er ook nog eens serieus op inga, want feitelijk slaat het nergens op) leiden tot het niet meer aannemen van mensen en het inhuren van ZZP'ers (die nauwelijks bescherming hebben). Tja. Het is maar wat je wilt...
Ach een beetje zekerheid kan echt geen kwaad. Ik zit inmiddels al op mijn 6e jaarcontract (bij verschillende werkgevers). Geen idee hoe ik ooit een huis zal kopen. Elk jaar zit je opnieuw in de onzekerheid of je volgend jaar wel een baan hebt. En ook het salaris is niet bepaald een vast gegeven. En dan praat ik niet over 100 euro, ik heb zelfs 1200,- bruto verschil bij 40 uur meegemaakt. Dat is gewoon bijna een bijstands-inkomen.

Ben maar in een huurhuis gaan zitten, wie weet moet ik volgend jaar ineens 60 km naar het zuiden ipv 60 km naar het noorden.

Dus ja, een beetje meer zekerheid kan echt geen kwaad en ik zie niet in waarom de overheid daar niet bij zou kunnen helpen.
pi_141155490
Even afreageren voor ik zometeen mijn klacht in ga sturen naar het UWV.

Vanmiddag om 13:00 uur had ik een afspraak voor een 'evaluatiegespUrek' bij het UWV. Ik ben daar uiteraard netjes naartoe gegaan en heb me om ongeveer 12:50 gemeld aan de balie. De spreekzaal was nagenoeg leeg, kennelijk hadden de ambtenaren nog lunchpauze. Het druppelde langzaam vol met andere cliënten die een afspraak hadden en 13:03 werd eindelijk de eerste persoon opgeroepen. 13:10 was iedereen opgeroepen, behalve ik.

Intussen druppelden weer nieuwe mensen binnen en rond 13:30 werden ook deze mensen opgeroepen voor hun afspraak. Maar ik was nog steeds niet aan de beurt. Ik heb me toen dus nog maar aan de balie gemeld bij de betreffende beveiliger, en de beste man zou er meteen achteraan gaan. Verdween de zaal in en sprak even met een medewerker.

13:48 heb ik uiteindelijk het pand weer verlaten, zonder met een UWV medewerker te hebben gesproken. Ik had immers nog een andere afspraak staan waar ik naartoe moest.

Ze zullen mij wel weer de zwarte piet toeschuiven, maar ik ben een uur lang binnen geweest op de juiste datum en tijd zonder dat iemand mij heeft aangesproken.
  maandag 16 juni 2014 @ 16:34:27 #141
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_141156125
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:17 schreef Ivo1985 het volgende:
piet toeschuiven, maar ik ben een uur lang binnen geweest op de juiste datum en tijd zonder dat iemand mij heeft aangesproken.
Heb je de naam gevraagd van de bewaker en de balie medewerker, altijd namen vragen dan kan je namelijk zeggen "Ik heb me bij die en die gemeld"
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_141156197
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:34 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Heb je de naam gevraagd van de bewaker en de balie medewerker, altijd namen vragen dan kan je namelijk zeggen "Ik heb me bij die en die gemeld"
Uiteraard ;)

Ach, over een maand loopt toch mijn WW-aanvulling af en ben ik van het gezeur af. Als ze tenminste niet vergeten om die WW-aanvulling stop te zetten. Want daar zie ik ze ook nog wel voor aan gezien alles wat er in de afgelopen 2 jaar al mis is gegaan bij die wanhoopsorganisatie.
pi_141157198
Ik had het na een kwartier al welletjes gevonden. Je hebt het nog lang volgehouden.

Wat houdt zo'n evaluatiegesprek in?
pi_141158441
Ik het geen idee. Niemand heeft het gesprek met mij gevoerd. Als ik nog een keer zo'n gesprek heb, ga ik in elk geval maar eens beginnen met de werkwijze van het UWV evalueren.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:41:54 #145
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_141194212
Ik denk dat ik mijzelf ga laten omscholen.

Ik zou dan graag ergens richting de ICT willen (of misschien administratie o.i.d.). Maar ik heb eigenlijk geen idee welke de meeste zekerheid op een baan heeft.
En ik weet niet of ik wel een HBO ICT ga doen, want dat kost me te veel tijd en geld, bovendien ben ik dan na afronding vier jaar ouder (31 ben ik dan :') )
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:30:05 #146
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_141195755
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:41 schreef RickoKun het volgende:
Ik denk dat ik mijzelf ga laten omscholen.

Ik zou dan graag ergens richting de ICT willen (of misschien administratie o.i.d.). Maar ik heb eigenlijk geen idee welke de meeste zekerheid op een baan heeft.
En ik weet niet of ik wel een HBO ICT ga doen, want dat kost me te veel tijd en geld, bovendien ben ik dan na afronding vier jaar ouder (31 ben ik dan :') )
Als je wat affiniteit hebt met ICT kun je de Calco Masterclass overwegen. Daar krijg je voor betaald en, als je hem afrond een vrij hoge baangarantie.
http://www.calco.nl/werken-bij-calco/calco-masterclass/
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:06:10 #147
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_141198946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:30 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Als je wat affiniteit hebt met ICT kun je de Calco Masterclass overwegen. Daar krijg je voor betaald en, als je hem afrond een vrij hoge baangarantie.
http://www.calco.nl/werken-bij-calco/calco-masterclass/
Ziet er goed uit. Ik zal een goede keus moeten maken, om hier uit t hoge noorden te vertrekken voor minimaal twee jaar, om die traineeship effectief en met succes af te ronden.
Thanks, zal hier heel goed over moeten nadenken. (Woon zelf in een dorp vlakbij Groningen momenteel met mijn vriendin)


Edit:

Heb je hier zelf ook ervaring mee of ken je iemand die hieraan heeft mee gedaan?

[ Bericht 5% gewijzigd door Rickocum op 17-06-2014 14:13:26 ]
pi_141199339
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:36 schreef Ivo1985 het volgende:

Uiteraard ;)

Ach, over een maand loopt toch mijn WW-aanvulling af en ben ik van het gezeur af. Als ze tenminste niet vergeten om die WW-aanvulling stop te zetten. Want daar zie ik ze ook nog wel voor aan gezien alles wat er in de afgelopen 2 jaar al mis is gegaan bij die wanhoopsorganisatie.
Ik wil niets goed praten maar bij het UWV lopen ze dus ook over van de werkdruk zo te lezen.

Maar ja. Vind je het gek met zoveel werklozen. ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2014 14:17:56 ]
pi_141199632
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:17 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik wil niets goed praten maar bij het UWV lopen ze dus ook over van de werkdruk zo te lezen.

Maar ja. Vind je het gek met zoveel werklozen. ;(
Als ze geen tijd voor me hebben, moeten ze me niet uitnodigen voor een eenzijdig opgelegde afspraak.
pi_141199791
Zal me hier ook maar eens melden. :)

Ik mag morgen ook naar een coach van de gemeente :')
Ben al een paar keer op gesprek geweest daar bij dezelfde persoon, een relaxte vent wel die ik mag.
Maar ben benieuwd wat ik nu ga krijgen, moet sollicitatiebrieven ed meenemen.
Dus tsja zie het wel weer.
(altijd die dreigende dikgedrukte zinnetjes in die brieven van kom op tijd blabla anders korten we je. Alsof ik een baby ben ofzo)

Anyway ga er maar weer met goede moed heen en hoop er het beste van.

Kreeg van de week via iemand op facebook een berichtje die een werkgever had gesproken die blijkbaar een te kort had aan gediplomeerd personeel, of ik mijn CV wilde sturen.
Heb daar nog wel aardig hoop op.

Verder nog een andere vacature gevonden die eindelijk qua eisen wel lijkt te passen dus ook nog een kansje.
Do what you love, love what you do!
pi_141201077
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:17 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik wil niets goed praten maar bij het UWV lopen ze dus ook over van de werkdruk zo te lezen.

Maar ja. Vind je het gek met zoveel werklozen. ;(
En er zijn een hoop mensen wegbezuinigd bij het uwv.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juni 2014 @ 16:53:29 #152
372645 spreading
pi_141204861
Ik mag volgende week weer ergens op gesprek. Had een "break" genomen met het solliciteren, mijn CV aangepast op competenties ipv werkervaring en een dag erover gedaan om een brief te typen. w/ *O* *O* *O* *O* *O* w/

Eindelijk eens wat anders dan de standaard reacties die ik altijd kreeg.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:44:42 #153
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_141209733
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:06 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik zal een goede keus moeten maken, om hier uit t hoge noorden te vertrekken voor minimaal twee jaar, om die traineeship effectief en met succes af te ronden.
Thanks, zal hier heel goed over moeten nadenken. (Woon zelf in een dorp vlakbij Groningen momenteel met mijn vriendin)

Edit:

Heb je hier zelf ook ervaring mee of ken je iemand die hieraan heeft mee gedaan?
Nee, maar als het nog lang duurt voor ik iets vind, wil ik het wel proberen. Ongeveer hetzelfde idee als jij, zeg maar. :P Ik weet ook niet hoe streng de selectie is bijvoorbeeld.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_141246342
Ik dus net terug van de gemeente, voor het eerst bij de werkcoach of whatever je het wil noemen.
Had al een vacature gevonden weer inmiddels en ook een brief voor geschreven.
Dus dacht neem die dan maar mee, om het haar even na te laten lopen.

Nadat ik uitgelegd had hoe ze een document van een USB-stick kon openen :')
diverse opmerkingen natuurlijk en aanpassingen.
Maar dam'n tis dat er teveel persoonlijke info instaat anders zou ik nu die versie van mezelf posten en die na haar aanpassingen
:') x 1000

Loop het zelf nog wel weer een keer na, want zoals ie nu is ga ik hem echt niet sturen.
Do what you love, love what you do!
pi_141249889
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:15 schreef kree het volgende:
Ik dus net terug van de gemeente, voor het eerst bij de werkcoach of whatever je het wil noemen.
Had al een vacature gevonden weer inmiddels en ook een brief voor geschreven.
Dus dacht neem die dan maar mee, om het haar even na te laten lopen.

Nadat ik uitgelegd had hoe ze een document van een USB-stick kon openen :')
diverse opmerkingen natuurlijk en aanpassingen.
Maar dam'n tis dat er teveel persoonlijke info instaat anders zou ik nu die versie van mezelf posten en die na haar aanpassingen
:') x 1000

Loop het zelf nog wel weer een keer na, want zoals ie nu is ga ik hem echt niet sturen.
Persoonlijke info eruit halen. Maar welkom in de wereld van de werkcoaches. Uiteindelijk moet je gewoon je brief gaan sturen en niet teveel laten beïnvloeden door je werkcoach. Gewoon aan je verplichtingen houden en dan kunnen ze niet zeuren.
pi_141249905
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:53 schreef spreading het volgende:
Ik mag volgende week weer ergens op gesprek. Had een "break" genomen met het solliciteren, mijn CV aangepast op competenties ipv werkervaring en een dag erover gedaan om een brief te typen. w/ *O* *O* *O* *O* *O* w/

Eindelijk eens wat anders dan de standaard reacties die ik altijd kreeg.
Succes volgende week!
  donderdag 19 juni 2014 @ 01:28:40 #157
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141275840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:52 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Persoonlijke info eruit halen. Maar welkom in de wereld van de werkcoaches. Uiteindelijk moet je gewoon je brief gaan sturen en niet teveel laten beïnvloeden door je werkcoach. Gewoon aan je verplichtingen houden en dan kunnen ze niet zeuren.
Ja dit. ...en als ze echt rare eisen gaan stellen tsja dan ga ik sollicitaties verzinnen, het spijt me zeer. :')
Hallon!
pi_141276137
Nou rare eisen heb ik niet echt gehad, brief heb ik inmiddels weer herschreven zoals ik het in gedachte had.
Heb het maar weer gemailed, of ze nog of opmerkingen had.
Hoor ik morgen (vandaag :') ) wel.
Maar uiteindelijk stuur ik het toch zoals ik denk dat ie goed is naar het bedrijf.
Gaf ze ook wel aan, tja dan ontgaat mij het nut van zo'n gesprek dan weer, maargoed ik hou me maar netjes aan de regels die ze stellen.

Verder ben ik aangemeld bij een groepje gaan we leuk in een kringetje elkaars sollicitatiebrieven aan elkaar voorlezen :')

Hoop dat dat bedrijf waar ik nu op solliciteer dan inmiddels wat is geworden zodat ik daar onderuit kom. :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 19 juni 2014 @ 01:46:49 #159
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141276238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 01:42 schreef kree het volgende:
Nou rare eisen heb ik niet echt gehad, brief heb ik inmiddels weer herschreven zoals ik het in gedachte had.
Heb het maar weer gemailed, of ze nog of opmerkingen had.
Hoor ik morgen (vandaag :') ) wel.
Maar uiteindelijk stuur ik het toch zoals ik denk dat ie goed is naar het bedrijf.
Gaf ze ook wel aan, tja dan ontgaat mij het nut van zo'n gesprek dan weer, maargoed ik hou me maar netjes aan de regels die ze stellen.

Verder ben ik aangemeld bij een groepje gaan we leuk in een kringetje elkaars sollicitatiebrieven aan elkaar voorlezen :')

Hoop dat dat bedrijf waar ik nu op solliciteer dan inmiddels wat is geworden zodat ik daar onderuit kom. :)
Die workshops zijn idd ook vreselijk ja, maar gewoon net doen of je het allemaal serieus neemt en verder je eigen weg gaan, werkt 't beste. :P
Hallon!
pi_141276546
Vandaag een afspraak met mn jobcoach, heb wat dingen moeten doen maar dat deed ik niet want voetbal :')
Children of the night. What music they make.
pi_141277708
Stel je raakt werkloos per 1 augustus, maar dan had je ook een vakantie naar het buitenland gepland. Kan je alles met het UWV vanuit het buitenland regelen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_141279893
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 02:10 schreef DeHovenier het volgende:
Vandaag een afspraak met mn jobcoach, heb wat dingen moeten doen maar dat deed ik niet want voetbal :')
Stoer joh ^O^
pi_141280829
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 02:10 schreef DeHovenier het volgende:
Vandaag een afspraak met mn jobcoach, heb wat dingen moeten doen maar dat deed ik niet want voetbal :')
En wij maar je uitkering betalen :')
pi_141280833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:03 schreef Isabeau het volgende:
Stel je raakt werkloos per 1 augustus, maar dan had je ook een vakantie naar het buitenland gepland. Kan je alles met het UWV vanuit het buitenland regelen?
Regel je van te voren.
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:02:21 #165
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141281803
Mag nog even blijven! *O* Sinds eind maart aan het werk, nu gister opeens een mailtje dat men gehoord had dat het per 1 juli stopt en dat ze op de backoffice iemand erbij zoeken voor tijdelijk. Super opgelucht en de werksfeer is daar goed + leuke collega's. Even nog geen onzekerheid :)

Hoop dat jullie hier ook snel wat vinden, blijf meelev(z)en!
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:04:36 #166
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141281849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:03 schreef Isabeau het volgende:
Stel je raakt werkloos per 1 augustus, maar dan had je ook een vakantie naar het buitenland gepland. Kan je alles met het UWV vanuit het buitenland regelen?
Als je het van te voren aangeeft kan dat wel. Bijna alles kan online, ook de inschrijving, met Digid. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je dan ongeveer 10 vakantiedagen hebt (vanuit het UWV) omdat je halverwege het jaar werkloos raakt. En als je in het buitenland verblijft kun je eigenlijk niet aan je verplichtingen voldoen. Je kunt in overleg de WW ook iets later in laten gaan. Gewoon even navragen op het werkplein, weet je het helemaal zeker.
pi_141282135
Eindelijk na lang wachten de brief van het UWV gekregen.
Alleen snap ik niet hoe ik nu kan berekenen hoeveel ik nou ga ontvangen.
Er staat nu een dagloon van een bepaald bedrag.
Hoe kan ik er nou achter komen hoeveel ik krijg ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_141282771
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:19 schreef DjinN het volgende:
Eindelijk na lang wachten de brief van het UWV gekregen.
Alleen snap ik niet hoe ik nu kan berekenen hoeveel ik nou ga ontvangen.
Er staat nu een dagloon van een bepaald bedrag.
Hoe kan ik er nou achter komen hoeveel ik krijg ?
Dagloon x 21,75 = maand

Althans zo haal ik het uit deze site
http://www.ontslag.nl/wer(...)-is-de-ww-uitkering-
Staat er geen totaal op dan?
Weet eigenlijk niet meer wat er precies bij mij op stond toen ik dat kreeg, ging ook van alles fout dus kreeg het pas maanden later met terugwerkende kracht.
Do what you love, love what you do!
pi_141282906
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:42 schreef kree het volgende:

[..]

Dagloon x 21,75 = maand

Althans zo haal ik het uit deze site
http://www.ontslag.nl/wer(...)-is-de-ww-uitkering-
Staat er geen totaal op dan?
Weet eigenlijk niet meer wat er precies bij mij op stond toen ik dat kreeg, ging ook van alles fout dus kreeg het pas maanden later met terugwerkende kracht.
Hey, bedankt voor je informatie.
Nee er staat geen totaal bedrag op de brief. Alleen wat ik aan dagloon ontvang.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:54:44 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141284965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 01:42 schreef kree het volgende:

Verder ben ik aangemeld bij een groepje gaan we leuk in een kringetje elkaars sollicitatiebrieven aan elkaar voorlezen :')

Dat lijkt me echt tergend!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_141286205
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef eefje801 het volgende:

Als je het van te voren aangeeft kan dat wel. Bijna alles kan online, ook de inschrijving, met Digid. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je dan ongeveer 10 vakantiedagen hebt (vanuit het UWV) omdat je halverwege het jaar werkloos raakt. En als je in het buitenland verblijft kun je eigenlijk niet aan je verplichtingen voldoen. Je kunt in overleg de WW ook iets later in laten gaan. Gewoon even navragen op het werkplein, weet je het helemaal zeker.
ok, dank je wel ^O^ Ze wilde de WW namelijk gewoon pas een maand later laten ingaan en ik vroeg me af of dat wel nodig was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:57:05 #172
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141286934
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:02 schreef eefje801 het volgende:
Mag nog even blijven! *O* Sinds eind maart aan het werk, nu gister opeens een mailtje dat men gehoord had dat het per 1 juli stopt en dat ze op de backoffice iemand erbij zoeken voor tijdelijk. Super opgelucht en de werksfeer is daar goed + leuke collega's. Even nog geen onzekerheid :)

Hoop dat jullie hier ook snel wat vinden, blijf meelev(z)en!
Ah dat is wel fijn. *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt tergend!
Ach je doet er soms best leuke contacten op bij zo'n groep. :P
Hallon!
pi_141288074
Ongelooflijk. Voor de zoveelste keer te horen gekregen dat ik een goede kandidaat ben en het een goed gesprek was. Maar een andere kandidaat net ietjes beter is. Ik word daar zo moe van.
  FOK!fotograaf donderdag 19 juni 2014 @ 21:11:02 #174
372645 spreading
pi_141302729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:53 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Succes volgende week!
Dankje!
Heb hier echt een goed gevoel bij.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:32 schreef zweefbij het volgende:
Ongelooflijk. Voor de zoveelste keer te horen gekregen dat ik een goede kandidaat ben en het een goed gesprek was. Maar een andere kandidaat net ietjes beter is. Ik word daar zo moe van.
Dat is echt balen.
Weet je ook waar de andere beter in is of door is? Dit kan je een volgende keer misschien wel gebruiken?
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:16:29 #175
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141303040
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ah dat is wel fijn. *O*

[..]

Ach je doet er soms best leuke contacten op bij zo'n groep. :P
Merci!

Jij ook nog aan de bak?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:32 schreef zweefbij het volgende:
Ongelooflijk. Voor de zoveelste keer te horen gekregen dat ik een goede kandidaat ben en het een goed gesprek was. Maar een andere kandidaat net ietjes beter is. Ik word daar zo moe van.
Ja dat is heel frustrerend, zoiets. Zou ook doorvragen, wat spreading al zegt. Juist als ze je een goede kandidaat vonden kan het soms net dat kleine ding zijn dat je onderscheidt de volgende keer. Maar logisch dat af en toe de moed je in de schoenen zakt, heb ook zo'n periode gehad. Dan ga je op een gegeven moment aan jezelf twijfelen en dat moet je juist niet doen. Het is gewoon ongelooflijk lastig op het moment. Het trekt nu in de zomer wel iets aan maar de arbeidsmarkt zit nog steeds muurvast. Hoop dat je toch snel iets vindt!
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:19:19 #176
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141303173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:16 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Merci!

Jij ook nog aan de bak?
Ja nog wel :P maar ben wel naar iets anders op zoek, is niet makkelijk maar merk toch dat er de laatste tijd meer vacatures hier komen dus we zullen zien. :)
Hallon!
pi_141304816
Vandaag meer bekend over de rechten en plichten voor werknemers/werkzoekenden

Mensen met een tijdelijk contract hebben vanaf januari 2015 meer rechten. Zowel vaste als tijdelijke werknemers krijgen bij ontslag een vergoeding en de dienstverlening WW richt zich meer op het snel vinden van werk. Dit is de kern van de Wet Werk Zekerheid van minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid die op dinsdag 10 juni 2014 met ruime steun in de Eerste Kamer is aangenomen.

Eén vaste ontslagroute en transitievergoeding
Er komt vanaf 1 juli 2015 één vaste route: ontslag om bedrijfseconomische redenen en wegens langdurige arbeidsongeschiktheid gaat altijd via UWV en ontslag om andere redenen gaat via de kantonrechter. Voor werknemers komt het verschil tussen ontslag via UWV en ontslag via de kantonrechter te vervallen. Alle werknemers krijgen vanaf 1 juli 2015 recht op een transitievergoeding. Die kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor scholing om over te stappen naar een andere baan of een ander beroep. Voorwaarde is dat zij tenminste twee jaar in dienst zijn geweest. Voor kleine bedrijven komt er een overgangstermijn, zij mogen tot 2020 een lagere ontslagvergoeding betalen als zij personeel gedwongen moeten ontslaan vanwege een slechte financiële situatie. De vergoeding wordt maximaal 75.000 euro en maximaal een jaarsalaris voor mensen die meer verdienen dan 75.000 euro per jaar.

Wijzigingen flexrecht
Vanaf 1 januari 2015 is geen proeftijd meer mogelijk bij een tijdelijk contract van ten hoogste zes maanden, ongeacht wat daarover in de cao staat. Daarnaast wordt vanaf 1 januari 2015 een aanzegplicht ingesteld bij een tijdelijk contract van zes maanden of langer. Een maand voordat het contract afloopt moet de werknemer schriftelijk worden geïnformeerd of het tijdelijk contract wordt voortgezet. Deze aanzegplicht geldt ook voor opvolgende contracten van zes maanden of langer.
Werknemers met een tijdelijk contract krijgen vanaf 1 juli 2015 niet na drie jaar - zoals nu het geval is - maar al na twee jaar aanspraak op een vast contract om te voorkomen dat zij te lang en tegen hun zin op opeenvolgende tijdelijke contracten voor dezelfde werkgever werken. De periode waarbinnen contracten als opeenvolgend worden gezien, wordt verlengd van drie naar zes maanden. Draaideurconstructies worden hierdoor tegengegaan. Daarnaast wordt het gebruik van nul-urencontracten beperkt. Ook wordt de ontslagbescherming van payrollwerknemers verbeterd.

Aanpassingen WW
De maximale duur van door de overheid betaalde WW wordt vanaf 1 januari 2016 tot 1 januari 2019 stapsgewijs teruggebracht van 38 naar 24 maanden. Werkgevers en werknemers kunnen in de cao afspraken maken om de WW-uitkering na 24 maanden – tot 38 maanden – aan te vullen. Minister Asscher heeft met de werkgevers en vakbonden afgesproken dat werknemers die hun baan verliezen, zo snel mogelijk van werk naar werk worden begeleid. Van mensen die langer dan een half jaar in de WW zitten, wordt verwacht dat ze al het beschikbare werk aanvaarden. Als zij dan minder loon krijgen dan de uitkering bedraagt, wordt dat bedrag aangevuld vanuit de WW, zodat werken vanuit de WW altijd loont. In de WW wordt hiervoor een systeem van inkomstenverrekening ingevoerd. Daarnaast wordt de WW-uitkering vanaf 1 juli 2015 per maand vastgesteld en uitbetaald.
pi_141319605
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:16 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Merci!

Jij ook nog aan de bak?

[..]

Ja dat is heel frustrerend, zoiets. Zou ook doorvragen, wat spreading al zegt. Juist als ze je een goede kandidaat vonden kan het soms net dat kleine ding zijn dat je onderscheidt de volgende keer. Maar logisch dat af en toe de moed je in de schoenen zakt, heb ook zo'n periode gehad. Dan ga je op een gegeven moment aan jezelf twijfelen en dat moet je juist niet doen. Het is gewoon ongelooflijk lastig op het moment. Het trekt nu in de zomer wel iets aan maar de arbeidsmarkt zit nog steeds muurvast. Hoop dat je toch snel iets vindt!
Dat heb ik gedaan. Ze kwamen niet verder dan dat de andere misschien toch iets beter bij het team past en ietsje meer ervaring heeft met een computerprogramma. Beetje frustrerend als je bedenkt dat het werk voor 80 % buiten afspeelt en je vooral solo werkt.
pi_141327315
Vandaag tweede gesprek gehad voor hele leuke functie alleen kon ik weer is niet goed verwoorden wat de werkzaamheden waren ;(. Toch zien ze mij wel zitten, dus binnenkort een derde ronde :'). Ik ga mij weer helemaal verdiepen in het onderwerp.
pi_141329000
JAAAAAAAAA ik ben superblij! *O* *O* Ik heb een tijdelijke baan gevonden, weliswaar vrijwilligerswerk maar toch :D En het leuke is dat ik nog met katten mag werken ook, mijn lievelingsdieren O+ *O*
Kan nu al niet wachten om te beginnen :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_141334924
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:44 schreef DjinN het volgende:
JAAAAAAAAA ik ben superblij! *O* *O* Ik heb een tijdelijke baan gevonden, weliswaar vrijwilligerswerk maar toch :D En het leuke is dat ik nog met katten mag werken ook, mijn lievelingsdieren O+ *O*
Kan nu al niet wachten om te beginnen :D
O, dat is leuk. Wat ga je doen dan?
pi_141336466
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:44 schreef DjinN het volgende:
JAAAAAAAAA ik ben superblij! *O* *O* Ik heb een tijdelijke baan gevonden, wefeliliswaar vrijwilligerswerk maar toch :D En het leuke is dat ik nog met katten mag werken ook, mijn lievelingsdieren O+ *O*
Kan nu al niet wachten om te beginnen :D
Leuk, gefeliciteerd!
pi_141348548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:15 schreef zweefbij het volgende:

[..]

O, dat is leuk. Wat ga je doen dan?
Katten observatie bij het dierenasiel O+ Gedrag in kaart brengen, aandacht aan ze geven :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:58 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Leuk, gefeliciteerd!
Dankjewel! :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_141405443
http://matthiassomers.com(...)je-het-wel-schudden/
Hier word ik niet vrolijk van. Dus als je 6 maanden en langer werkloos bent, dan kan je het wel schudden. Hoe lossen jullie dat op? Ik had het gelik dat ik nog een klein klusje had tot eind mei, maar daarvoor zat ik ook alweer 4 maanden thuis. Dat klusje is inmiddels afgelopen. Maar op mijn cv heb ik staan, tot heden.
pi_141410809
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:59 schreef zweefbij het volgende:
http://matthiassomers.com(...)je-het-wel-schudden/
Hier word ik niet vrolijk van. Dus als je 6 maanden en langer werkloos bent, dan kan je het wel schudden. Hoe lossen jullie dat op? Ik had het gelik dat ik nog een klein klusje had tot eind mei, maar daarvoor zat ik ook alweer 4 maanden thuis. Dat klusje is inmiddels afgelopen. Maar op mijn cv heb ik staan, tot heden.
Want wat matthias somers zegt is de waarheid..:)
dat is het !
  zondag 22 juni 2014 @ 16:40:07 #186
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141411024
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:59 schreef zweefbij het volgende:
http://matthiassomers.com(...)je-het-wel-schudden/
Hier word ik niet vrolijk van. Dus als je 6 maanden en langer werkloos bent, dan kan je het wel schudden. Hoe lossen jullie dat op? Ik had het gelik dat ik nog een klein klusje had tot eind mei, maar daarvoor zat ik ook alweer 4 maanden thuis. Dat klusje is inmiddels afgelopen. Maar op mijn cv heb ik staan, tot heden.
Ik heb besloten me niet meer druk te maken over al dit soort berichten. Net als dat gedoe over "geen werk onder je niveau aannemen, hoor" ja dan had ik nu nog thuisgezeten.

Hoewel ik vanaf deze week toch wel hard op zoek ga naar ander werk, vind m'n huidige werk echt niet meer zo heel leuk. :N
Hallon!
pi_141412612
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik heb besloten me niet meer druk te maken over al dit soort berichten. Net als dat gedoe over "geen werk onder je niveau aannemen, hoor" ja dan had ik nu nog thuisgezeten.

Hoewel ik vanaf deze week toch wel hard op zoek ga naar ander werk, vind m'n huidige werk echt niet meer zo heel leuk. :N
Onder niveau weken vind ik niet zo heel erg. Ik heb afgelopen week een sollicitatie gedaan bij de dhl als koerier. Ik weet niet wat het betaald, maar een beetje rijden de hele dag lijkt me wel grappig.
pi_141418538
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:59 schreef zweefbij het volgende:
http://matthiassomers.com(...)je-het-wel-schudden/
Hier word ik niet vrolijk van. Dus als je 6 maanden en langer werkloos bent, dan kan je het wel schudden. Hoe lossen jullie dat op? Ik had het gelik dat ik nog een klein klusje had tot eind mei, maar daarvoor zat ik ook alweer 4 maanden thuis. Dat klusje is inmiddels afgelopen. Maar op mijn cv heb ik staan, tot heden.
Zelf ben ik op zich niet maanden achter elkaar werkloos geweest, heb een paar kleine gaten van 2 maanden. Maar ik heb nooit werk op niveau of passend bij m'n opleiding gevonden in een paar jaar tijd. Zowel intern als extern solliciteren had geen succes. Hoger mis je de ervaring, lager ben je overgekwalificeerd.

Wat op zich wel goed hielp om niet helemaal te verdrinken in werkloosheid of in een depressie te raken is een vooruitziende blik. Werk als opstap naar ander werk. Of mijn huidige werk als mogelijkheid om ervaring op te doen die handig gaat worden voor wat ik in de toekomst wil gaan doen. Langer bij m'n ouders blijven wonen om te sparen voor bij- en/of omscholingsmogelijkheden (al wil de belastingdienst schijnbaar ook wel een handje helpen, het is echt ongelofelijk hoeveel je mag aftrekken). Maatschappelijk betrokken blijven via vrijwilligersfuncties, bestuursleden zijn ver te zoeken tegenwoordig. Het zijn stuk voor stuk dingen die me verder hebben geholpen.

Het verleden kan je toch niet meer veranderen, maar je toekomst wel. Dus blijf vooruit kijken, dat inspireert meer. Een carrierebeurs die al geweest is kun je niet meer bezoeken, maar je kan je bij wijze nog wel inschrijven voor de beurs van komende week.

Verder zoals bluemage jezelf niet te druk maken over of je nou wel of niet aan de bak komt, daar jaag je jezelf alleen maar mee op de kast. En mocht je het lagerop zoeken, je tekent nooit voor 40 jaar en als je zichtbaar knokt gaat dat op den duur opvallen.
  zondag 22 juni 2014 @ 19:42:54 #189
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_141418860
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:21 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Onder niveau weken vind ik niet zo heel erg. Ik heb afgelopen week een sollicitatie gedaan bij de dhl als koerier. Ik weet niet wat het betaald, maar een beetje rijden de hele dag lijkt me wel grappig.
Betaald niet slecht maar dat komt vooral door het grote aantal werkuren per week. In 2007 werkte ik tijdelijk als DHL-koerier en de werkdag ving rond 7:00 uur aan en eindigde meestal rondom 18:00 uur, maar er waren ook dagen dat ik tot 21:00 uur in touw was. Zeer hoge werkdruk met strakke tijdslimieten, maar als je daar tegen kunt is het misschien een redelijke optie ... !
  maandag 23 juni 2014 @ 20:04:05 #190
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141463061
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:37 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zelf ben ik op zich niet maanden achter elkaar werkloos geweest, heb een paar kleine gaten van 2 maanden. Maar ik heb nooit werk op niveau of passend bij m'n opleiding gevonden in een paar jaar tijd. Zowel intern als extern solliciteren had geen succes. Hoger mis je de ervaring, lager ben je overgekwalificeerd.

Wat op zich wel goed hielp om niet helemaal te verdrinken in werkloosheid of in een depressie te raken is een vooruitziende blik. Werk als opstap naar ander werk. Of mijn huidige werk als mogelijkheid om ervaring op te doen die handig gaat worden voor wat ik in de toekomst wil gaan doen. Langer bij m'n ouders blijven wonen om te sparen voor bij- en/of omscholingsmogelijkheden (al wil de belastingdienst schijnbaar ook wel een handje helpen, het is echt ongelofelijk hoeveel je mag aftrekken). Maatschappelijk betrokken blijven via vrijwilligersfuncties, bestuursleden zijn ver te zoeken tegenwoordig. Het zijn stuk voor stuk dingen die me verder hebben geholpen.

Het verleden kan je toch niet meer veranderen, maar je toekomst wel. Dus blijf vooruit kijken, dat inspireert meer. Een carrierebeurs die al geweest is kun je niet meer bezoeken, maar je kan je bij wijze nog wel inschrijven voor de beurs van komende week.

Verder zoals bluemage jezelf niet te druk maken over of je nou wel of niet aan de bak komt, daar jaag je jezelf alleen maar mee op de kast. En mocht je het lagerop zoeken, je tekent nooit voor 40 jaar en als je zichtbaar knokt gaat dat op den duur opvallen.
Dit klopt heel erg volgens mij. Je onderscheidt je dan juist doordat je bezig blijft. Vorige week kreeg ik het "commentaar" dat ik niet voldoende in mijn nieuwe werkrichting heb gewerkt na mijn omscholing. Dit klopt helemaal. Alleen zit ik gewoon niet graag thuis of stil. En dat zie je aan mijn cv. Goede tips gekregen om dat wat anders neer te zetten zodat de relevante informatie meer opvalt. Wellicht zit er einde van het jaar een soort werkervaringsplaats in via dat bureau. Verder is het natuurlijk alleen maar een plus als je alles aanpakt.

Ken ook mensen die jaren thuiszitten in hun frustratie dat ze niet (meer) in hun vakgebied aan het werk komen en hele hoge looneisen hebben. Zo werkt het nu gewoon niet meer, geldt voor bijna iedereen. Het is wat dat betreft wel een voordeel als je een beetje op de hoogte bent van het huidige klimaat op de arbeidsmarkt. Ik kom bij tijdelijke projecten ook zat mensen tegen die altijd dezelfde baan hadden en nu flexwerken, die krijgen juist vaak een kans bij werkgevers omdat het voor hun spreekt dat ze niet te beroerd zijn om alles aan te pakken en wel die senioriteit hebben.

Inmiddels blijk ik nu zelf ook eens een gelukje te hebben. Het is niet makkelijk tov vertrekkende collega's maar ik hoef het nog maar een weekje vol te houden zo. Daarna duimen dat het wat langer duurt dan die drie maanden die er nu nog bijgeplakt is :)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 00:24:07 #191
123170 alors
zlata1234
pi_141476357
Godverdomme deze moest ik even delen :')

quote:
jonge hond m/v (ervaring op het gebied van desktoppublishing)
Visser en de Graef Communicatie

Standplaats
Leeuwarden
Bij ons is er weer plaats voor aanstormend talent. De jonge hond die wij zoeken heeft natuurlijk al wel ervaring op het gebied van desktoppublishing. Een spread zet je zo in elkaar en het maken van een nieuwsbrief is No problem.

Bij ons mag je blaffen naar de baas als het maar creatief is. Kansen om uit te groeien naar junior-ontwerper zijn er genoeg. Maar we willen meer. Onze jonge hond heeft ook aanleg en gevoel met betrekking tot webdesign, multimedia en kan dat ook laten zien.

Leuke klantenkring, leuke collega's. Klantgerichtheid is niet een deugd maar een must. Wij denken aan een flexibel dienstverband van 24-32 uur.
:') :') :') :')
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 00:30:06 #192
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141476522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 00:24 schreef alors het volgende:
Godverdomme deze moest ik even delen :')

[..]

:') :') :') :')
Zal ik ze 'n email met dit sturen:



?

:')
Hallon!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:33:39 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141478950
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 00:30 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zal ik ze 'n email met dit sturen:

[ afbeelding ]

?

:')
Hahaha wat een wacky hond, dat zou echt episch zijn! Denk dat je meteen kan beginnen :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_141480785
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:04 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dit klopt heel erg volgens mij. Je onderscheidt je dan juist doordat je bezig blijft. Vorige week kreeg ik het "commentaar" dat ik niet voldoende in mijn nieuwe werkrichting heb gewerkt na mijn omscholing. Dit klopt helemaal. Alleen zit ik gewoon niet graag thuis of stil. En dat zie je aan mijn cv. Goede tips gekregen om dat wat anders neer te zetten zodat de relevante informatie meer opvalt. Wellicht zit er einde van het jaar een soort werkervaringsplaats in via dat bureau. Verder is het natuurlijk alleen maar een plus als je alles aanpakt.

Ken ook mensen die jaren thuiszitten in hun frustratie dat ze niet (meer) in hun vakgebied aan het werk komen en hele hoge looneisen hebben. Zo werkt het nu gewoon niet meer, geldt voor bijna iedereen. Het is wat dat betreft wel een voordeel als je een beetje op de hoogte bent van het huidige klimaat op de arbeidsmarkt. Ik kom bij tijdelijke projecten ook zat mensen tegen die altijd dezelfde baan hadden en nu flexwerken, die krijgen juist vaak een kans bij werkgevers omdat het voor hun spreekt dat ze niet te beroerd zijn om alles aan te pakken en wel die senioriteit hebben.

Inmiddels blijk ik nu zelf ook eens een gelukje te hebben. Het is niet makkelijk tov vertrekkende collega's maar ik hoef het nog maar een weekje vol te houden zo. Daarna duimen dat het wat langer duurt dan die drie maanden die er nu nog bijgeplakt is :)
Mijn looneis heb ik vanaf dag 1 naar beneden gesteld. Het loon wat ik eerst had krijg ik waarschijnlijk toch nooit als start salaris. Ik ben nu 600 euro bruto per maand gezakt. Dan hou ik nog genoeg over om lekker te leven. En mocht ik weer werk krijgen, dan groeit dat vanzelf wel weer.
pi_141488563
Aan de werkzoekenden, doen jullie wat met linked-in?
Ik heb dat namelijk nog niet, maar vraag me af heeft iemand er uberhaupt ooit wat aan gehad?

Heb niet zo zin om nog een soort van extra facebook bij te gaan houden namelijk.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:23:09 #196
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_141491026
Met succes een nieuwe 40-urige baan.

Dacht ik.

Nu wil mijn oude werkgever (flexcontract :') hele jaar door niks, behalve juli en augustus veel uren) mij niet ontslaan want 1 maand opzegtermijn en de nieuwe wil mij denk ik niet tegemoet komen dat ik nog een paar diensten volgende maand draai.

:r :r :r
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:27:31 #197
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_141491193
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:23 schreef RickoKun het volgende:
Met succes een nieuwe 40-urige baan.

Dacht ik.

Nu wil mijn oude werkgever (flexcontract :') hele jaar door niks, behalve juli en augustus veel uren) mij niet ontslaan want 1 maand opzegtermijn en de nieuwe wil mij denk ik niet tegemoet komen dat ik nog een paar diensten volgende maand draai.

:r :r :r
Paar dagjes vrijnemen? Desnoods 'vakantie' noemen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:38:30 #198
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_141491589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:10 schreef kree het volgende:
Aan de werkzoekenden, doen jullie wat met linked-in?
Ik heb dat namelijk nog niet, maar vraag me af heeft iemand er uberhaupt ooit wat aan gehad?

Heb niet zo zin om nog een soort van extra facebook bij te gaan houden namelijk.
Als Facebook gebruik ik het niet, maar wel voor connecties (dat ze een beeld hebben van mijn werkrelaties oid) en er staan erg veel vacatures op. Ik heb een aantal sollicitaties via LinkedIn gedaan.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 16:39:36 #199
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141493933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:10 schreef kree het volgende:
Aan de werkzoekenden, doen jullie wat met linked-in?
Ik heb dat namelijk nog niet, maar vraag me af heeft iemand er uberhaupt ooit wat aan gehad?

Heb niet zo zin om nog een soort van extra facebook bij te gaan houden namelijk.
Wel wat aan gehad :)
Voornamelijk een professioneel google-resultaat te bewerkstelligen. Liever professioneel goed vindbaar dan mijzelf onzichtbaar op google maken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:52:40 #200
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141494331
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:23 schreef RickoKun het volgende:
Met succes een nieuwe 40-urige baan.

Dacht ik.

Nu wil mijn oude werkgever (flexcontract :') hele jaar door niks, behalve juli en augustus veel uren) mij niet ontslaan want 1 maand opzegtermijn en de nieuwe wil mij denk ik niet tegemoet komen dat ik nog een paar diensten volgende maand draai.

:r :r :r
Gewoon aan die 40-urige baan beginnen en bij de oude baan weggaan, je loopt 't risico dat je heel misschien 'n boete moet gaan betalen maar zo heet wordt die soep meestal ook niet gegeten. Zeker bij zo'n constructie als 'n flexcontract: die werkgever kan ook doen met je wat ie wil.

Dat is wat ik zou doen, iig, als ik jou was. :@
Hallon!
pi_141495208
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:52 schreef BlueMage het volgende:

Gewoon aan die 40-urige baan beginnen en bij de oude baan weggaan, je loopt 't risico dat je heel misschien 'n boete moet gaan betalen maar zo heet wordt die soep meestal ook niet gegeten. Zeker bij zo'n constructie als 'n flexcontract: die werkgever kan ook doen met je wat ie wil.

Dat is wat ik zou doen, iig, als ik jou was. :@
Ik zou ook voor de 40-urige baan gaan :Y Zelfs als je een boete krijgt, die aanvechten en dan hoop ik dat een rechter begrijpt dat je liever een 40-urig baan hebt dan wat flexdienstjes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:26:48 #202
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141495454
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:52 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gewoon aan die 40-urige baan beginnen en bij de oude baan weggaan, je loopt 't risico dat je heel misschien 'n boete moet gaan betalen maar zo heet wordt die soep meestal ook niet gegeten. Zeker bij zo'n constructie als 'n flexcontract: die werkgever kan ook doen met je wat ie wil.

Dat is wat ik zou doen, iig, als ik jou was. :@
Juist, en voor wat het UWV betreft hoeft hij zich geen zorgen te maken als deze baan zorgt voor positieverbetering. Daarnaast kun je soms ook wel een deal sluiten; twee weken opzegtermijn. En opzegtermijn mag in principe alleen langer dan twee weken zijn als het een jaarcontract betreft. Nooit zomer een uitzendbureau geloven; de Wet lezen.
pi_141503950
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:23 schreef RickoKun het volgende:
Met succes een nieuwe 40-urige baan.

Dacht ik.

Nu wil mijn oude werkgever (flexcontract :') hele jaar door niks, behalve juli en augustus veel uren) mij niet ontslaan want 1 maand opzegtermijn en de nieuwe wil mij denk ik niet tegemoet komen dat ik nog een paar diensten volgende maand draai.

:r :r :r
Onbetaald verlof nemen.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juni 2014 @ 20:39:36 #204
372645 spreading
pi_141504976
Das een lastige situatie. Maar lees je contract eens goed door samen met de wet. Kan je dan nergens een uitweg vinden?

Gisteren gesprek gehad en vandaag gebeld dat ik b ik de laatste twee zit! Vrijdag mag ik opnieuw komen praten. Hopelijk word het iets. Helaas ook dit maar parttime maar als ik et beide naast elkaar kan doen is het samen 40 uur.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:59:21 #205
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_141505988
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:10 schreef kree het volgende:
Aan de werkzoekenden, doen jullie wat met linked-in?
Ik heb dat namelijk nog niet, maar vraag me af heeft iemand er uberhaupt ooit wat aan gehad?

Heb niet zo zin om nog een soort van extra facebook bij te gaan houden namelijk.
Ik heb er mijn huidige baan door, via een connectverzoek. Verder doe ik door de groepen nuttige nieuwe kennis op, en vind ik het handig om mensen met relevante expertise te vinden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  FOK!fotograaf woensdag 25 juni 2014 @ 10:09:29 #206
372645 spreading
pi_141524707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:10 schreef kree het volgende:
Aan de werkzoekenden, doen jullie wat met linked-in?
Ik heb dat namelijk nog niet, maar vraag me af heeft iemand er uberhaupt ooit wat aan gehad?

Heb niet zo zin om nog een soort van extra facebook bij te gaan houden namelijk.
Bijna niks. Er staat zelfs geen profielfoto op, deze moet ik nog steeds bijwerken (bedenk ik me al vier jaar oid).
Kom er wel veel vacatures op tegen en via de netwerkgroepen blijf ik wel op de hoogte van dingen die ik niet op mijn opleiding of huidige baan mee krijg.
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:19:30 #207
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_141528215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:10 schreef kree het volgende:
Aan de werkzoekenden, doen jullie wat met linked-in?
Ik heb dat namelijk nog niet, maar vraag me af heeft iemand er uberhaupt ooit wat aan gehad?

Heb niet zo zin om nog een soort van extra facebook bij te gaan houden namelijk.
Ik zoek nog geen werk maar ben wel al een paar keer benaderd voor een baan. Gewoon zorgen dat je een profiel hebt dat goed up to date is en een aanvulling is op je CV. Recruiters trekken je toch vaak even na op internet en dan is het handig als daar ook een LinkedInprofiel tussen zit.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_141530140
Ok, nou als ik de reacties zo lees, dan is het toch wel zinvol om aan te maken.
Maar hoe bedoelen jullie precies aanvulling op je CV, bedoel wat kan ik er meer inzetten als waar ik gewerkt heb?

Of is het meer iets zoveel mogelijk kennissen spammen :') met die linked-in mailtjes of ze je willen toevoegen aan hun netwerk?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:12:59 #209
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_141531776
Flexwerkbaan (de zorg) ingeruild voor 40 urige werkbaan (fijnmatige productie)! Noice!
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 14:24:58 #210
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141532194
Nog wel zoeken in de 'zorg'?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:32 #211
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141532297
quote:
4s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:12 schreef RickoKun het volgende:
Flexwerkbaan (de zorg) ingeruild voor 40 urige werkbaan (fijnmatige productie)! Noice!
Mooi zo, kan je geen ongelijk geven.
Hallon!
pi_141532333
quote:
4s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:12 schreef RickoKun het volgende:
Flexwerkbaan (de zorg) ingeruild voor 40 urige werkbaan (fijnmatige productie)! Noice!
Goed bezig ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:28:54 #213
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_141532342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:24 schreef Renesite het volgende:
Nog wel zoeken in de 'zorg'?
Ben er voorlopig wel even klaar mee, eerlijk gezegd. Tenzij er daadwerkelijk een vaste baan kan komen. Maar bij de organisatie waar ik zat werden er steeds meer vaste ontslagen gepleegd, of werden de 'vasten' omgezet in flex-ers.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:30:33 #214
67670 Skv
Cynist.
pi_141532398
Hoi. Ik heb te horen gekregen dat mijn contract verlengd wordt tot en met 1 januari 2015, maar daarna ophoudt.

Ik ga natuurlijk de komende periode al hard solliciteren, maar is het handig om dit ook al via bijv. werk.nl te doen terwijl ik nog een baan heb? Ik wil wel wat mijn eigen niveau gaan doen m.i. januari (heb een paar jaar werkervaring op WO-niveau). En er financieel niet op achteruit gaan. Zit ik dan bij werk.nl goed?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141532634
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Skv het volgende:
k wil wel wat mijn eigen niveau gaan doen m.i. januari (heb een paar jaar werkervaring op WO-niveau). En er financieel niet op achteruit gaan. Zit ik dan bij werk.nl goed?
Werk.nl zou ik zo veel mogelijk vermijden, de ervaringen zijn niet erg positief.

Gisteren gebeld dat ik door ben naar de derde ronde maar nu belt zijn secretaresse maar niet om een nieuwe afspraak in te plannen :(.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:04 #216
67670 Skv
Cynist.
pi_141532660
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:38 schreef Brembo het volgende:

[..]

Werk.nl zou ik zo veel mogelijk vermijden, de ervaringen zijn niet erg positief.

Gisteren gebeld dat ik door ben naar de derde ronde maar nu belt zijn secretaresse maar niet om een nieuwe afspraak in te plannen :(.
Welke sites zijn wel aan te raden? Sorry, is even nieuw voor mij, heb mijn huidige baan gevonden door een advertentie in een landelijk dagblad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141532747
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke sites zijn wel aan te raden? Sorry, is even nieuw voor mij, heb mijn huidige baan gevonden door een advertentie in een landelijk dagblad.
Google.

Via de standaard websites wordt door werkgevers niet vaak meer geadverteerd, omdat dat simpelweg geld weggooien is (de sollicitanten liggen voor het oprapen), dus worden vacatures veelal gewoon alleen op de website geplaatst. LinkedIn daarentegen gebruik ik dan wel weer vaker.

En de laatste vacatures waar ik op gereageerd heb en daadwerkelijk op gesprek ben geweest, kwamen via een collega. :')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:43:35 #218
67670 Skv
Cynist.
pi_141532773
Ik ben aardig actief op LinkedIn, maar heb de jobs-sectie eigenlijk nog nooit goed bekeken. Ik ben iig niet van plan om onder mijn naam 'OP ZOEK NAAR EEN NIEUWE UITDAGING' te zetten. Als ik dat bij mensen zie dan geef ik onwillekeurig altijd een klein beetje over in mijn mond.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2014 @ 14:46:23 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141532854
Ik heb wel een aantal leuke vacatures op de linkedin job sectie gevonden
pi_141532954
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:43 schreef Skv het volgende:
Ik ben aardig actief op LinkedIn, maar heb de jobs-sectie eigenlijk nog nooit goed bekeken. Ik ben iig niet van plan om onder mijn naam 'OP ZOEK NAAR EEN NIEUWE UITDAGING' te zetten. Als ik dat bij mensen zie dan geef ik onwillekeurig altijd een klein beetje over in mijn mond.
Dat schiet ook niet op, inderdaad. Ik zou daar (mocht je daadwerkelijk zonder baan zitten) je laatste functie neerzetten of je vaktitel.

Je moet wel weten waar je op zoekt, in de vacatures op LinkedIn. Soms komen er heel veel irrelevante zoekresultaten naar boven. Daar moet je een beetje doorheen worstelen...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:51:19 #221
67670 Skv
Cynist.
pi_141533021
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat schiet ook niet op, inderdaad. Ik zou daar (mocht je daadwerkelijk zonder baan zitten) je laatste functie neerzetten of je vaktitel.

Je moet wel weten waar je op zoekt, in de vacatures op LinkedIn. Soms komen er heel veel irrelevante zoekresultaten naar boven. Daar moet je een beetje doorheen worstelen...
Juist, nouja, ik heb nog 6 maanden en 6 dagen om wat te vinden, dus zal binnenkort eens 'echt' gaan oriënteren. Bleh, solliciteren. Kost altijd zoveel tijd :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 14:58:23 #222
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141533261
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Skv het volgende:
Hoi. Ik heb te horen gekregen dat mijn contract verlengd wordt tot en met 1 januari 2015, maar daarna ophoudt.

Ik ga natuurlijk de komende periode al hard solliciteren, maar is het handig om dit ook al via bijv. werk.nl te doen terwijl ik nog een baan heb? Ik wil wel wat mijn eigen niveau gaan doen m.i. januari (heb een paar jaar werkervaring op WO-niveau). En er financieel niet op achteruit gaan. Zit ik dan bij werk.nl goed?
Zat jij niet in de financiele sector?
Bereid om te verhuizen naar Groningen? :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:15:27 #223
67670 Skv
Cynist.
pi_141533804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zat jij niet in de financiele sector?
Bereid om te verhuizen naar Groningen? :+
Nee, allround beleidsadviseur en projectleider op gebied van infrastructuur/ruimtelijke ordening/sociaal domein. Wil in de Randstad blijven wonen. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141535167
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 00:30 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zal ik ze 'n email met dit sturen:

[ afbeelding ]

?

:')
Hahahah ik ga stuk _O-
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_141535453
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke sites zijn wel aan te raden? Sorry, is even nieuw voor mij, heb mijn huidige baan gevonden door een advertentie in een landelijk dagblad.
vacaturebank
monsterboard
job bird
man power
career builder
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:13:04 #226
67670 Skv
Cynist.
pi_141535556
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:10 schreef AlterEg0 het volgende:

[..]

vacaturebank
monsterboard
job bird
man power
career builder
Daar heb ik wat rondgeklikt maar kom ik nou niet echt op vacatures die aansluiten bij wat ik wil. Vooral veel productiewerk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141535644
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Daar heb ik wat rondgeklikt maar kom ik nou niet echt op vacatures die aansluiten bij wat ik wil. Vooral veel productiewerk.
Tja meer is er niet tegenwoordig dit zijn echt wel de meest gebruikte sites volgens mij, er is tegenwoordig echt heel weinig werk te vinden in alles denk ik. Alhoewel ze op het nieuws weer wat anders hebben belooft is het momenteel echt een drama op de arbeidsmarkt.

Als iemand anders wat beters weet hoor ik het ook graag.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:32:15 #228
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_141536314
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Daar heb ik wat rondgeklikt maar kom ik nou niet echt op vacatures die aansluiten bij wat ik wil. Vooral veel productiewerk.
Het internet zou ik vermijden. De vacatures die wel gepubliceerd worden zijn ruk en daar reageren 500 bestuurskundigen per keer op. Dat schiet echt niet op.

Je werkt toch al bij een overheidswerkgever? Dan zou ik lekker gaan netwerken en kijken of er intern niet wat te vinden is. Als je al concreet het een en ander gedaan hebt met de hervormingen in het sociale domein dan kan je wellicht via een detacheerder nog leuke tijdelijke klussen bij een andere gemeente binnen tikken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_141536550
Heb morgen een gesprek voor een sales en marketing baan, hopelijk is dat wat buiten wat ik nu doe. Maar ik zie het somber in. Als het internet als zo triest is waar moet men dan nog gaan zoeken vraag ik me af... Volgende week weer gesprek bij het UWV voor een vervolg...word er zo moe van...ik vraag mij uberhaupt af waarom dat hele bedrijf bestaat...ze doen totaal NIKS. Het enige waar ik kans op heb is een bijstand na verloop van tijd...Nou fijn dan...
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:52:49 #230
67670 Skv
Cynist.
pi_141537179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het internet zou ik vermijden. De vacatures die wel gepubliceerd worden zijn ruk en daar reageren 500 bestuurskundigen per keer op. Dat schiet echt niet op.

Je werkt toch al bij een overheidswerkgever? Dan zou ik lekker gaan netwerken en kijken of er intern niet wat te vinden is. Als je al concreet het een en ander gedaan hebt met de hervormingen in het sociale domein dan kan je wellicht via een detacheerder nog leuke tijdelijke klussen bij een andere gemeente binnen tikken.
Zit nu bij het Rijk en intern is niks te vinden (mag niet van HR, aannamestop etc). Netwerken ga ik zeker doen _O_
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:15:52 #231
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_141538081
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Skv het volgende:
Hoi. Ik heb te horen gekregen dat mijn contract verlengd wordt tot en met 1 januari 2015, maar daarna ophoudt.

Ik ga natuurlijk de komende periode al hard solliciteren, maar is het handig om dit ook al via bijv. werk.nl te doen terwijl ik nog een baan heb? Ik wil wel wat mijn eigen niveau gaan doen m.i. januari (heb een paar jaar werkervaring op WO-niveau). En er financieel niet op achteruit gaan. Zit ik dan bij werk.nl goed?
Slinger Indeed.nl eens aan, geeft een mooi overzicht van beschikbare banen in een bepaalde straal. Ikzelf heb bij deeltijd baan nr. 1 (gemeente, 20-24 u p/w) ook contractverlenging gekregen tot 01-01-2015, daarna waarschijnlijk finito. Deeltijd baan nr. 2 (post, ca. 10 u p/w) gaat gewoon door maar levert ansich uiteraard te weinig inkomsten op.
pi_141570392
Vorige week 2 sollicitaties verzonden, nog niks gehoord.
Misschien ongeduldig, maar ik begin de hoop al te verliezen dat dat nog wat gaat worden.

Zometeen naar een workcoach groepje, zin in echt... :r
Do what you love, love what you do!
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:02:47 #233
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_141573568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:20 schreef kree het volgende:
Vorige week 2 sollicitaties verzonden, nog niks gehoord.
Misschien ongeduldig, maar ik begin de hoop al te verliezen dat dat nog wat gaat worden.

Zometeen naar een workcoach groepje, zin in echt... :r
Ik kreeg na 1,5 week een reactie op mijn brief. Morgen een gesprek.
Bedankt Hans.
pi_141574855
Heb net een afwijzing per mail op mijn brief gehad. Ze zetten erbij dat als ik een persoonlijke toelichting wil ik kan bellen volgende week met een tijdsindicatie van een half uur. Hebben jullie dat wel eens gehad? En heb je toen ook gebeld?
  FOK!fotograaf donderdag 26 juni 2014 @ 14:51:37 #235
372645 spreading
pi_141575035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:20 schreef kree het volgende:
Vorige week 2 sollicitaties verzonden, nog niks gehoord.
Misschien ongeduldig, maar ik begin de hoop al te verliezen dat dat nog wat gaat worden.

Zometeen naar een workcoach groepje, zin in echt... :r
Soms duurt et wel 2 a 3 weken voordat je wat hoort...

Hoor net dat ik ben aangenomen en nu dus 2x 20 uur kan gaan werken. Alleen even kijken hoe we dat gaan doen op welke dagen enz, maar in principe is het rond :)
pi_141575295
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:51 schreef spreading het volgende:

[..]

Soms duurt et wel 2 a 3 weken voordat je wat hoort...

Hoor net dat ik ben aangenomen en nu dus 2x 20 uur kan gaan werken. Alleen even kijken hoe we dat gaan doen op welke dagen enz, maar in principe is het rond :)
Vier weken duurde het bij een overheidsinstelling :'). Maar goed, heb nu de derde ronde bereikt (en laatste gesprek) :D.
pi_141588700
Net een leuke vacature gezien. Staat er dit in

Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een vrouwelijke kandidaat.

Is dat geen discriminatie?

Maar we gaan een mooie brief schrijven en we zien wel
pi_141588850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:07 schreef zweefbij het volgende:
Net een leuke vacature gezien. Staat er dit in

Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een vrouwelijke kandidaat.

Is dat geen discriminatie?

Maar we gaan een mooie brief schrijven en we zien wel
Als er had gestaan dat ze enkel vrouwen aannemen wellicht.
Op zich gebeurt dit in de praktijk natuurlijk heel vaak, hoewel het niet expliciet in een vacature genoemd wordt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_141588952
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als er had gestaan dat ze enkel vrouwen aannemen wellicht.
Op zich gebeurt dit in de praktijk natuurlijk heel vaak, hoewel het niet expliciet in een vacature genoemd wordt.
Dat is waar. Maar eigenlijk is het onzinnig. Je wilt toch de beste. En of het nu een mannetje of een vrouwtje is, dat moet niet uitmaken
pi_141589063
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:13 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar eigenlijk is het onzinnig. Je wilt toch de beste. En of het nu een mannetje of een vrouwtje is, dat moet niet uitmaken
Op zich wel, maar werk is meestal geen geïsoleerde bezigheid. Net als in het voetbal is een goed functionerend team niet hetzelfde als elf goede spelers.
Ik vind puur het geslacht een vrij zwakke reden, maar het is wel prettig als er een zekere chemie is met de rest van de teamleden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_141605899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:07 schreef zweefbij het volgende:
Net een leuke vacature gezien. Staat er dit in

Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een vrouwelijke kandidaat.

Is dat geen discriminatie?

Maar we gaan een mooie brief schrijven en we zien wel
Zou er niet teveel energie in steken.. een pre is meestal al een harde eis tegenwoordig :')
pi_141702032
Nou Ouder1 kan de vlag buiten hangen want wat ze me al een aantal malen heeft toegewenst is dus nu waarheid geworden. Vanwege bedrijfseconomische omstandigheden vanaf 1 augustus baanloos.

Kan me nu dus gezellig bij jullie voegen.
pi_141709844
Klote Deshain. Hoop in ieder geval dat je je niet bij haar attitude voegt maar gewoon vol positieve energie opzoek gaat naar een nieuwe baan.

In wat voor sector werk je?
  maandag 30 juni 2014 @ 08:05:12 #244
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141714242
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:43 schreef Skv het volgende:
Ik ben aardig actief op LinkedIn, maar heb de jobs-sectie eigenlijk nog nooit goed bekeken. Ik ben iig niet van plan om onder mijn naam 'OP ZOEK NAAR EEN NIEUWE UITDAGING' te zetten. Als ik dat bij mensen zie dan geef ik onwillekeurig altijd een klein beetje over in mijn mond.
Indeed.nl vindt ook veel, ook kleinere bedrijven.
Op linkedin wordt je ook benaderd als je niet schrijft dat je werkt zoekt hoor, gewoon zorgen dat je cv uitgebreid en up tot date is, goede foto en eventueel referenties erop. Veel connecten met detacheringsbureaus en oud-werkgevers/teamleiders helpt ook.
pi_141714312
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 00:31 schreef bamibij het volgende:
Klote Deshain. Hoop in ieder geval dat je je niet bij haar attitude voegt maar gewoon vol positieve energie opzoek gaat naar een nieuwe baan.
B-)
quote:
In wat voor sector werk je?
In de bouw, ben bouwkundig ingenieur. Op zich natuurlijk een klote sector om wat te zoeken maar ik zie toch wel wat lichtpuntjes ontstaan op het moment.

Ik wist het al een tijdje maar heb afgelopen vrijdag een vaststellingsovereenkomst getekend waar nog wat onderhandelingsruimte in zat die ik, naar mijn mening, volledig heb benut. Hiermee is de ontslagaanvraag bij het UWV van de baan en kan ik mij gaan richten op het zoeken naar een nieuwe baan.

Ik zie het sowieso niet somber in hoor, heb zeer brede ervaring voor mijn leeftijd en heb de juiste instelling. Beschik over een uitgebreid en goed onderhouden netwerk en heb al wat uitnodigingen gehad voor gesprekken hieruit.

Ben alleen bang dat ik toch wat moet gaan inleveren, ik verdien best goed voor mijn leeftijd en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitmuntend hier. Maar dat is allemaal van latere zorg, eerst eens kijken of ik een plek kan vinden waar ik me goed bij voel. Ben sowieso niet van plan om iets aan te nemen wat me tegenstaat alleen maar óm maar werk te hebben.
Kan het met de WW en mijn ontslagvergoeding een jaar uitzingen zonder netto ook maar euro in te leveren dus ik kan een klein beetje kieskeurig zijn vind ik.
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:05 schreef eefje801 het volgende:
Op linkedin wordt je ook benaderd als je niet schrijft dat je werkt zoekt hoor, gewoon zorgen dat je cv uitgebreid en up tot date is, goede foto en eventueel referenties erop. Veel connecten met detacheringsbureaus en oud-werkgevers/teamleiders helpt ook.
Inderdaad, beste is om gewoon te zorgen dat je dit op peil houdt op het moment dat je werkt, is niet veel werk als je het wekelijks even bijhoudt.
pi_141716503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:07 schreef zweefbij het volgende:
Net een leuke vacature gezien. Staat er dit in

Gezien de samenstelling van het team gaat onze voorkeur uit naar een vrouwelijke kandidaat.

Is dat geen discriminatie?

Maar we gaan een mooie brief schrijven en we zien wel
Zet in je motivatiebrief dat je bereid bent tot geslachtsverandering bij vaste aanstelling ;)
pi_141717086
quote:
12s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:49 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Zet in je motivatiebrief dat je bereid bent tot geslachtsverandering bij vaste aanstelling ;)
Nou, dat gaat wel erg ver.
pi_141717343
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:12 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Nou, dat gaat wel erg ver.
Ja wil je baan nou hebben of niet?

Aan alle voorwaarden voldoen die je momenteel in de vacatureteksten ziet is zo goed als onmogelijk.
Dat weten de hr miepen ook wel gewoon proberen niet geschoten is altijd mis!
pi_141717453
quote:
12s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:22 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ja wil je baan nou hebben of niet?

Aan alle voorwaarden voldoen die je momenteel in de vacatureteksten ziet is zo goed als onmogelijk.
Dat weten de hr miepen ook wel gewoon proberen niet geschoten is altijd mis!
Het enige waar in niet aan voldoe is het vrouw zijn. Maar ik wil best een bh gaan dragen op het werk, als ze daar blij mee zijn. Maar dat is dan ook de enige concessie die ik doe.

Maar ik heb nog nooit een vrouw gezien in deze functie. Dus het zal dan wel weer typisch zijn als er nu plots een vrouw te voorschijn komt. Tijdens mijn opleiding zaten er ook maar 4 vrouwen in alle 4 de jaargangen.
pi_141719586
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek donderdag *O*

Ging via een oud bekende van mij die een bedrijf wist die nog mensen zocht.
Dus ik mijn CV naar hem gestuurd, die kent die baas dus heeft het doorgestuurd en zowaar kreeg ik eind vorige week een mailtje van dat bedrijf dat ze graag wilde praten.

Nu is alleen het nadeel ik weet niet helemaal precies waarop ik solliciteer, alleen dat het om een elektro (wat mijn richting is) functie gaat en dat het projectjes wereldwijd omvat.

Dus ok ik kan weinig anders doen als de site bekijken en het gesprek maar afwachten.
Ik hoop natuurlijk dat dit wat gaat worden :)
Do what you love, love what you do!
pi_141721645
De UWV klucht gaat verder.

Nadat ik 16 juni een klacht heb ingediend ("wij nemen binnen 3 werkdagen telefonisch contact met u op") stond er vrijdag, op de 10e werkdag na het indienen van mijn klacht, op mijn voicemail een bericht van de UWV medewerker naar aanleiding van mijn klacht.

Met jawel, een verzoek om terug te bellen. Met een fout telefoonnummer. Als ik contact op neem met het opgegeven telefoonnummer krijg ik het Nederlands Jeugdinstituut aan de lijn.

Ik ga dus nogmaals een klacht indienen, want ik weiger bij deze faal-organisatie kosten te gaan maken voor het 0900-nummer.

Hoe hard kun je in godsnaam als organisatie falen.......... Ik ben blij dat ik voor de hoofdmoot van mijn inkomen niet van deze stumperds afhankelijk ben want bij alles wat het UWV moet doen of regelen voor mij lijkt er wel iets fout te gaan.

Gecondoleerd aan allen die wel volledig aan het UWV zijn overgeleverd
pi_141721874
Toen ik WW kreeg duurde het 3 maanden voordat ze het geregeld hadden. Het is dat ik nog spaargeld had, maar toen dat op was en ik voor de volgende maand problemen zou krijgen met huur betalen moest ik er wel keihard achteraan.

Uiteindelijk trouwens wel alles gekregen met terugwerkende kracht, maarja echt lekker ging dat niet allemaal.
Do what you love, love what you do!
pi_141722346
Dit is ook pas de 5e grote fout in 2 jaar tijd hoor.

- Aan een medewerker doorgegeven informatie over gewerkte uren was door die medewerker niet in het systeem verwerkt waardoor ik ineens gekort werd
- Mijn klacht naar aanleiding hiervan was 'zoekgeraakt' terwijl ik toch echt een bevestiging had ontvangen.
- Toen ik weer werk had en dat had doorgegeven waren ze 'vergeten' om mijn uitkering stop te zetten.
- Op de afspraak met een werkcoach, was er dus geen werkcoach die tijd voor mij had. Na een uur wachten en me 2 keer aanmelden ben ik maar vertrokken
- Nu dus een voicemail met een terugbelverzoek en een totaal verkeerd nummer dus ik kan dat terugbelverzoek niet nakomen.

Ik heb maar even de webcare gespamd op Facebook en Twitter.

Kost me nu best moeite om dat op een fatsoenlijke manier te doen....

Maar gelukkig werk ik nu 32 uur per week waarvan ik mijn rekeningen gewoon kan betalen en is die WW slechts een kleine aanvulling.
pi_141724158
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:54 schreef Ivo1985 het volgende:
De UWV klucht gaat verder.

Gecondoleerd aan allen die wel volledig aan het UWV zijn overgeleverd
Ik vind dat je wel érg dramatisch doet :{
pi_141724610
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:09 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel érg dramatisch doet :{
Zou je dat ook zeggen als jij door de nalatigheid van ongemotiveerde en/of onzorgvuldige UWV-medewerkers meer dan een half jaar op je inkomsten moet wachten, terwijl je al die tijd zeker weet dat je wel recht op dat geld hebt?

Gelukkig heb ik lage lasten en geen gezin wat ik moet onderhouden en red ik het op dit moment prima met mijn tijdelijk parttime baan. Maar het is een grote schande dat er zo enorm veel fouten worden gemaakt bij een organisatie die verantwoordelijk is voor het inkomen van mensen die het in veel gevallen al niet breed hebben, waardoor deze mensen (tijdelijk) onterecht zonder inkomen zitten.

Sinds ik met het UWV te maken heb begrijp ik heel goed hoe mensen die eigenlijk hun zaken best op orde hebben diep in de schulden komen, want de huur en energierekening moeten tenslotte wel op tijd betaald worden, ook wanneer het UWV door haar vele fouten verzuimt om met het geld waar men gewoon recht op heeft over de brug te komen.
pi_141724715
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:09 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel érg dramatisch doet :{
Hmm als je nog 10 euro op je rekening hebt en 2 weken later er wel verwacht wordt dat je je volledige huur betaald dan denk je er anders over kan ik je vertellen.

Ik kreeg er in ieder geval de zenuwen van.
Do what you love, love what you do!
  maandag 30 juni 2014 @ 15:39:44 #257
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141725217
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:25 schreef kree het volgende:

[..]

Hmm als je nog 10 euro op je rekening hebt en 2 weken later er wel verwacht wordt dat je je volledige huur betaald dan denk je er anders over kan ik je vertellen.

Ik kreeg er in ieder geval de zenuwen van.
Daarom altijd minimaal 10% sparen of investeren voor je pensioen en ook te gebruiken als (tijdelijke) buffer voor noodgevallen zoals werkloosheid, etc..
Nooit vertrouwen op overheden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_141725308
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:39 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Daarom altijd minimaal 10% sparen of investeren voor je pensioen en ook te gebruiken als (tijdelijke) buffer voor noodgevallen zoals werkloosheid, etc..
Klopt ik had ook wel spaargeld, maargoed daar kwam ook een einde aan uiteindelijk.
Allemaal net goed gegaan op de valreep, dat wel.
Do what you love, love what you do!
  maandag 30 juni 2014 @ 15:43:24 #259
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141725376
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:41 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt ik had ook wel spaargeld, maargoed daar kwam ook een einde aan uiteindelijk.
Allemaal net goed gegaan op de valreep, dat wel.
Gelukkig.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_141728294
Ik heb enkel positieve ervaringen met het UWV. Ze reageren snel, afspraken worden nagekomen, ik krijg mijn geld op tijd etc.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2014 17:18:18 ]
pi_141732356
Dan ben je één van de weinigen.
  maandag 30 juni 2014 @ 22:50:46 #262
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141745314
UWV deed idd af en toe moeilijk maar dat valt in het niet bij mijn ervaringen met de sociale dienst. :')
Hallon!
pi_141746535
Binnenkort misschien weer een gesprek. Een vriend heeft me voorgedragen voor een functie. w/
pi_141748131
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Zou je dat ook zeggen als jij door de nalatigheid van ongemotiveerde en/of onzorgvuldige UWV-medewerkers meer dan een half jaar op je inkomsten moet wachten, terwijl je al die tijd zeker weet dat je wel recht op dat geld hebt?
Dat is heel vervelend. Ik heb nog nooit een half jaar op het UWV mogen wachten, want als zelfstandig ondernemer moet ik mijn eigen broek ophouden, dus ik kan niet uit dié ervaring spreken. Maar reken gerust dat ik mijn portie heb gekregen de afgelopen jaren.

Even goed vind ik nog steeds dat je erg dramatisch doet. Een opsomming van vreeschelijkheden maken, waar een fout gelopen afspraak en een verkeerd telefoonnummer 2 van de 5 punten zijn. Ik raak er niet van onder de indruk.

quote:
Gelukkig heb ik lage lasten en geen gezin wat ik moet onderhouden en red ik het op dit moment prima met mijn tijdelijk parttime baan. Maar het is een grote schande dat er zo enorm veel fouten worden gemaakt bij een organisatie die verantwoordelijk is voor het inkomen van mensen die het in veel gevallen al niet breed hebben, waardoor deze mensen (tijdelijk) onterecht zonder inkomen zitten.

Sinds ik met het UWV te maken heb begrijp ik heel goed hoe mensen die eigenlijk hun zaken best op orde hebben diep in de schulden komen, want de huur en energierekening moeten tenslotte wel op tijd betaald worden, ook wanneer het UWV door haar vele fouten verzuimt om met het geld waar men gewoon recht op heeft over de brug te komen.
Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die prima zaken doen met het UWV. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, en het UWV kan geen ijzer met handen breken. Ze zitten er ook maar gewoon in een verdomd moeilijke tijd te proberen hun werk te doen (en helaas houdt dat heel regelmatig in dat ze mogen dealen met het gegeven dat de belangen van de uitkeringsgerechtigden niet overeen komen met die van het UWV). Ik heb net zo goed erg te doen met de mensen die daar werken. Ik zou het niet graag van ze overnemen.
pi_141754248
Ik heb bij het UWV gewerkt en je hoeft absoluut geen medelijden te hebben met die mensen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 08:27:26 #266
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_141755196
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 02:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb bij het UWV gewerkt en je hoeft absoluut geen medelijden te hebben met die mensen.
Omdat er mensen zoals jij werken? ;)
Of 'paste je niet in het team' om maar eens een dooddoener te noemen.
(nofi btw)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_141755729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 08:27 schreef Dromer het volgende:

[..]

Omdat er mensen zoals jij werken? ;)
Of 'paste je niet in het team' om maar eens een dooddoener te noemen.
(nofi btw)
Ik ben er zelf weggegaan. Vreselijke mensen. Is ook alweer 12 jaar geleden, maar het UWV kennende zal er weinig veranderd zijn.
pi_141756689
En ik ga jullie alweer verlaten, contract is nog niet getekend maar we zijn er al uit op alle punten op de leaseauto na.

Kreeg via mijn netwerk een uitnodiging voor een gesprek, ze waren zeer geïnteresseerd toen ze hoorden dat ik beschikbaar zou komen. Op de terugweg in de auto belden ze al dat het goed zat en mij absoluut binnen de organisatie willen hebben. Mijn salarisvoorstel zonder tegenbod geaccepteerd, nagenoeg per direct starten, perfecte functie/project op dit punt in mijn carrière en voldoende kansen op verdere groei.

Voel me bijna rot om hier te vertellen gezien de lange geschiedenis van sommige mensen in deze reeks maar ja, ik wens jullie het dubbele van wat jullie mij toewensen (ja Ouder1 ik weet niet dat je dubbel werkloos kan zijn maar het gaat om het idee), en wens jullie alle succes in jullie zoektocht.
pi_141758807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef Deshain het volgende:
En ik ga jullie alweer verlaten, contract is nog niet getekend maar we zijn er al uit op alle punten op de leaseauto na.

Kreeg via mijn netwerk een uitnodiging voor een gesprek, ze waren zeer geïnteresseerd toen ze hoorden dat ik beschikbaar zou komen. Op de terugweg in de auto belden ze al dat het goed zat en mij absoluut binnen de organisatie willen hebben. Mijn salarisvoorstel zonder tegenbod geaccepteerd, nagenoeg per direct starten, perfecte functie/project op dit punt in mijn carrière en voldoende kansen op verdere groei.

Voel me bijna rot om hier te vertellen gezien de lange geschiedenis van sommige mensen in deze reeks maar ja, ik wens jullie het dubbele van wat jullie mij toewensen (ja Ouder1 ik weet niet dat je dubbel werkloos kan zijn maar het gaat om het idee), en wens jullie alle succes in jullie zoektocht.
Netjes hoor. Wat ga je doen als ik het vragen mag?
pi_141759184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef Deshain het volgende:
(ja Ouder1 ik weet dat je niet dubbel werkloos kan zijn maar het gaat om het idee)
_O-

OT: gefeliciteerd ^O^
pi_141761161
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:33 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is heel vervelend. Ik heb nog nooit een half jaar op het UWV mogen wachten, want als zelfstandig ondernemer moet ik mijn eigen broek ophouden, dus ik kan niet uit dié ervaring spreken. Maar reken gerust dat ik mijn portie heb gekregen de afgelopen jaren.

Even goed vind ik nog steeds dat je erg dramatisch doet. Een opsomming van vreeschelijkheden maken, waar een fout gelopen afspraak en een verkeerd telefoonnummer 2 van de 5 punten zijn. Ik raak er niet van onder de indruk.

Maar dat zou je wel raken als je door dit soort stommiteiten gewoon je inkomen kwijtraakt en je dan maar weer via ellenlange klachtenprocedures (die óók mis gaan omdat ineens de gegevens van je klacht 'kwijt' zijn) maar moet afwachten of je ooit nog iets van dat inkomen gaat terug zien. Ik kon gelukkig terugvallen op buffers, maar als je vaste lasten gewoon doorlopen dan verdampen die buffers héél snel. En dat alleen maar omdat telkens weer die medewerkers bij het UWV 'vergeten' om de informatie die je aan ze door geeft op de juiste manier in het systeem te verwerken.

Ja, het zijn ook mensen en er worden fouten gemaakt. Maar ofwel is het enorm toeval dat het telkens bij mis gaat, ofwel worden er wel érg veel fouten gemaakt.

quote:
[..]

Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die prima zaken doen met het UWV. Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, en het UWV kan geen ijzer met handen breken. Ze zitten er ook maar gewoon in een verdomd moeilijke tijd te proberen hun werk te doen (en helaas houdt dat heel regelmatig in dat ze mogen dealen met het gegeven dat de belangen van de uitkeringsgerechtigden niet overeen komen met die van het UWV). Ik heb net zo goed erg te doen met de mensen die daar werken. Ik zou het niet graag van ze overnemen.
Het gaat hier niet om dealen met belangen, het gaat hier gewoon om het niet juist uitvoeren van de taak door informatie van de cliënt niet in het systeem te verwerken of door de cliënt verkeerde informatie te verstrekken. En misschien nog wel het meest arrogante: Een cliënt die op een afspraak komt niet te woord staan, ook niet nadat de cliënt zich een tweede keer meldt bij de balie met de mededeling dat het tijdstip van de afspraak toch echt al lang voorbij is.

De reden dat afspraken niet meer volgens planning lopen kan heel menselijk zijn. Een onverwachts zieke op de afdeling bijvoorbeeld. Kan gebeuren. Maar dan is dat geen reden om mensen maar onwetend in de wachtruimte plaats te laten nemen en een héle kleine moeite om ofwel een paar afspraken af te bellen, ofwel de mensen bij binnenkomst mede te delen dat e.e.a. niet volgens planning loopt. En zeker wanneer iemand vraagt hoe het zit met die afspraak deze cliënt op de hoogte brengen en niet nogmaals de wachtruimte in te sturen zonder enige duidelijkheid.

Het UWV heeft in elk geval héél erg de schijn tegen zich dat dit om incidentele menselijke fouten gaat. Bij bijna elk contact wat ik met het UWV heb gehad is er immers wel íets mis gegaan.
pi_141761240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef Deshain het volgende:
En ik ga jullie alweer verlaten, contract is nog niet getekend maar we zijn er al uit op alle punten op de leaseauto na.

Kreeg via mijn netwerk een uitnodiging voor een gesprek, ze waren zeer geïnteresseerd toen ze hoorden dat ik beschikbaar zou komen. Op de terugweg in de auto belden ze al dat het goed zat en mij absoluut binnen de organisatie willen hebben. Mijn salarisvoorstel zonder tegenbod geaccepteerd, nagenoeg per direct starten, perfecte functie/project op dit punt in mijn carrière en voldoende kansen op verdere groei.

Voel me bijna rot om hier te vertellen gezien de lange geschiedenis van sommige mensen in deze reeks maar ja, ik wens jullie het dubbele van wat jullie mij toewensen (ja Ouder1 ik weet niet dat je dubbel werkloos kan zijn maar het gaat om het idee), en wens jullie alle succes in jullie zoektocht.
Mooi zo gefeliciteerd.

Ik hoop dat het bij mij ook zo makkelijk gaat als ik donderdag mag komen praten :)
Do what you love, love what you do!
pi_141761658
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef Deshain het volgende:
En ik ga jullie alweer verlaten, contract is nog niet getekend maar we zijn er al uit op alle punten op de leaseauto na.

Kreeg via mijn netwerk een uitnodiging voor een gesprek, ze waren zeer geïnteresseerd toen ze hoorden dat ik beschikbaar zou komen. Op de terugweg in de auto belden ze al dat het goed zat en mij absoluut binnen de organisatie willen hebben. Mijn salarisvoorstel zonder tegenbod geaccepteerd, nagenoeg per direct starten, perfecte functie/project op dit punt in mijn carrière en voldoende kansen op verdere groei.

Voel me bijna rot om hier te vertellen gezien de lange geschiedenis van sommige mensen in deze reeks maar ja, ik wens jullie het dubbele van wat jullie mij toewensen (ja Ouder1 ik weet niet dat je dubbel werkloos kan zijn maar het gaat om het idee), en wens jullie alle succes in jullie zoektocht.
Ging het bij iedereen maar zo snel ;). Gefeliciteerd! *O*
pi_141767429
pffff, het zal wel aan mij liggen. Lees ik hier dat er iemand meteen een nieuwe baan heeft. In mijn kennissenkring heeft er ook iemand binnen 3 weken een nieuwe baan. Ik ben daar stiekum toch een beetje jaloers op.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:29:34 #275
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_141789985
Haha toch nog even 'n Ouder1 bash.
Hallon!
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:35:57 #276
296595 foodlover
live and learn
pi_141806951
Na ruim een jaar waarschijnlijk weer terug hier in dit topic :{

Product dat ik vertegenwoordig houdt op te bestaan, donderdag gesprek over mogelijkheden voor interne plaatsing, als 't dat niet wordt wacht een afvloeiingsregeling (contract t/m feb. 2015 dus wel doorbetaling) maar wel zelf zoeken.

Ff afwachten nog...
pi_141807011
Ik ben ook weer terug. Nog steeds twee dagen vast op papier. Bij meer uren sprake van een 0-uren contract. Maar helaas. Het werk valt weer terug en ik zit weer het grootste gedeelte van de week thuis na 4 maanden lang gewoon lekker te hebben gewerkt.
pi_141814090
blijkbaar ziet mn vorige werkgever toch liever een ander bij hen aan het werk en ben ik niet uitgenodigd voor een gesprek , voor dezelfde functie als ik die ik vorig jaar tijdelijk (aantal maanden) heb gedaan. Heb nu wel werk, maar zit waarschijnlijk ook geen toekomst in , dus vandaar dat ik om werk zoek...

Niet dat ik PERSE terug wil hoor bij die werkgever. En misschien ligt het aan mij dat ik het me teveel aantrek, maar ik ga dan denken dat ik dus blijkbaar toch niet zo'n goede indruk heb achtergelaten als wat ze me deden geloven. En dat voelt gewoon zuur. ;( Maakt me onzeker. Ja moet ik niet doen, maar aard van beestje -O-
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_141817262
Vaak hebben de juffrouwen van personeelszaken gewoon iets van "als hij hier in het verleden heeft gewerkt dan wil hij niet terug, of willen wij hem niet terug, anders had hij hier nog wel gewerkt".

Wellicht anders even je oude teamleider bellen?
pi_141817643
er was toen geen geld, was het gegeven. En geen plek. Heb er toen ook niet voor veel poen gewerkt... Gewoon , ervaring opdoen. Had er anders wel gebleven en dat hadden ze echt wel door. En had het idee dat dat wederzijds was. Maar misschien komen ze daar pas een jaar later achter... Bel inderdaad morgen (telefoon is leeg en ben nog op mn werk) om wat helderheid te vragen...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_141824961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:10 schreef kree het volgende:
Aan de werkzoekenden, doen jullie wat met linked-in?
Ik heb dat namelijk nog niet, maar vraag me af heeft iemand er uberhaupt ooit wat aan gehad?

Heb niet zo zin om nog een soort van extra facebook bij te gaan houden namelijk.
Paar maanden geleden heb ik ook op aanraden van een aantal mensen zo'n Linkedin profiel gemaakt, maar ik heb tot nu toe nog niet de meerwaarde ontdekt. Krijg wel aan de lopende band uitnodigingen van mensen, maar heb het idee dat zij dat vooral willen om hun connectie aantal te verhogen.

Als ik af en toe eens inlog zie ik wel dat er soms onbekende mensen op m'n profiel kijken, maar het heeft me nog niet een bericht of iets dergelijks opgeleverd.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:53:38 #282
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_141831416
quote:
0s.gif [b]Op maandag 30 juni 2014 23:33 schreef Queller het volgende:

[..]

(en helaas houdt dat heel regelmatig in dat ze mogen dealen met het gegeven dat de belangen van de uitkeringsgerechtigden niet overeen komen met die van het UWV).
Dit is wel een goeie!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_141833359
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:21 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Paar maanden geleden heb ik ook op aanraden van een aantal mensen zo'n Linkedin profiel gemaakt, maar ik heb tot nu toe nog niet de meerwaarde ontdekt. Krijg wel aan de lopende band uitnodigingen van mensen, maar heb het idee dat zij dat vooral willen om hun connectie aantal te verhogen.

Als ik af en toe eens inlog zie ik wel dat er soms onbekende mensen op m'n profiel kijken, maar het heeft me nog niet een bericht of iets dergelijks opgeleverd.
Het is ook vaker ondersteunend dan dat een linkedinprofiel als startpunt gebruikt worden, of je moet een heel mooi trackrecord hebben op linkedin en jouw connecties of connecties van connecties moeten dat opvallen.

Veel bedrijven bekijken gewoon de linkedin profielen van kandidaten die gesolliciteerd hebben. Het kan dan een voordeel zijn wanneer je vindbaar bent op internet, afhankelijk hoe goed jouw linkedinprofiel is en welke branche je solliciteert.
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:42:34 #284
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_141834094
Ik heb wel eens banen aangeboden gekregen via linkedin...vrienden van me ook.

Zou het zeker aanraden, je hoeft het verder ook niet bij te houden. Gewoon je CV erop gooien, connecties toevoegen en klaar.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:03:02 #285
296595 foodlover
live and learn
pi_141862981
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:35 schreef foodlover het volgende:
Na ruim een jaar waarschijnlijk weer terug hier in dit topic :{

Product dat ik vertegenwoordig houdt op te bestaan, donderdag gesprek over mogelijkheden voor interne plaatsing, als 't dat niet wordt wacht een afvloeiingsregeling (contract t/m feb. 2015 dus wel doorbetaling) maar wel zelf zoeken.

Ff afwachten nog...
Gesprek gehad, nog geen concreet nieuws, zijn bezig met evt. herplaatsing, volgende week hoor ik meer.
pi_141891511
Ik heb over een half uur een sollicitatiegesprek op een locatie 2 straten verderop. Ik zit me echt op te vreten nu, het is totaal nutteloos om al weg te gaan aangezien het nog geen 10 minuten lopen is dus ik moet me nog een kwartier thuis vermaken.

Wat een verschrikking :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:03:28 #287
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_141891697
Succes ouwe reus!
Gourmetten of steengrillen?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:55:11 #288
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_141922983
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:03 schreef foodlover het volgende:

[..]

Gesprek gehad, nog geen concreet nieuws, zijn bezig met evt. herplaatsing, volgende week hoor ik meer.
Succes :)

Hier nu weekje op nieuwe afdeling en het bevalt heel goed. Aardige collega's, beetje droge types wel leuk en het werk is okee. Wel data entry maar met voldoende inhoud en klantcontact en op een leuke werkplek is dat prima te doen. Inwerken wordt ook echt uitgebreid gedaan, fijn om zo goed te starten :)
pi_141929678
Zo, inmiddels mag ik mezelf ook als werkzoekende bestempelen, aangegeven bij m'n baas dat ik niet lekker op m'n plek zat en aan het rondkijken was, ze moesten toch al inkrimpen dus een week later een beëidigingsovereenkomst onder m'n neus gekregen.

En nu ook serieus aan de bak om wat te vinden in plaats van een keer rustig een briefje sturen :X
  zondag 6 juli 2014 @ 19:43:42 #290
416931 yats
(non) Average Joe
pi_141977762
Ik meld me hier ook maar eens. Weliswaar heb ik nu met mijn eigen bedrijfje (juridische dienstverlening) redelijk wat om handen en loopt dat niet onaardig, toch blijf ik in de tussentijd om me heen kijken naar een vaste job binnen de juridische wereld (een hypotheek zit er nu met dat eigen bedrijfje voorlopig niet in). Mochten mensen nog iets weten hou ik me dan ook aanbevolen. En natuurlijk mogen ze me ook altijd voor juridisch advies benaderen O-)
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_141997072
Gaan jullie gewoon naar een uitzendtoko toe wanneer deze belt voor een inschrijving, of wachten jullie totdat ze iets concreets hebben?

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik ergens ben langsgegaan voor een functie en dat je er dan na een inschrijving niets meer van hoort. Daarom heb ik eigenlijk ook geen zin om er nog veel moeite in te steken en hun cv database te spekken als ze toch niets voor me kunnen betekenen.
  maandag 7 juli 2014 @ 10:09:31 #292
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_141997481
Ik werd 26 juni gebeld door een uitzendbureau dat ze voor mij een baan hadden die aansluit op wat ik bij me vorige werkgever deed. Ik moest naar dat uitzendbureau toe gesprek gehad. Bellen ze afgelopen week weer dat het hem niet wordt omdat ik bij mijn vorige werkgever gewerkt heb en het daar niet nauwkeurig gewerkt wordt.


Je wordt dus gestraft voor dat werk voor die werkgever deed.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_141998805
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:09 schreef WEST het volgende:
Ik werd 26 juni gebeld door een uitzendbureau dat ze voor mij een baan hadden die aansluit op wat ik bij me vorige werkgever deed. Ik moest naar dat uitzendbureau toe gesprek gehad. Bellen ze afgelopen week weer dat het hem niet wordt omdat ik bij mijn vorige werkgever gewerkt heb en het daar niet nauwkeurig gewerkt wordt.

Je wordt dus gestraft voor dat werk voor die werkgever deed.
Wat een naaistreek :')
Do what you love, love what you do!
pi_141999792
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gaan jullie gewoon naar een uitzendtoko toe wanneer deze belt voor een inschrijving, of wachten jullie totdat ze iets concreets hebben?

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik ergens ben langsgegaan voor een functie en dat je er dan na een inschrijving niets meer van hoort. Daarom heb ik eigenlijk ook geen zin om er nog veel moeite in te steken en hun cv database te spekken als ze toch niets voor me kunnen betekenen.
Pas gaan als ze wat concreets hebben zou ik zeggen, veel van die intercedenten krijgen namelijk ook targets over het aantal intakes dat ze moeten doen in een maand. Dan krijg je van die gesprekjes waar je later niets meer over hoort.
pi_142011489
Nu maar weer aangemeld voor de WW. Krijg in mijn mail de bevestiging van de aanvraag. Tevens een opmerking over een nieuw soort traject waardoor alles automatisch gaat maar het nog zo'n 4 weken kan duren voor ik zekerheid heb over mijn WW. Handig :') Ingelogd en even de berichten in mijn werkmap bekeken. Kom ik niet voorbij een scherm met daarop een mededeling. Alles blijft vast staan. Oh UWV. Ik weet nu weer waarom ik zo'n hekel aan je had. Binnenkort krijg ik vast weer een speeddate met allemaal aanbieders van banen in de bouw. Daar sta je dan, met je multimedia-diploma's.
pi_142012015
Zijn hier werkzoekenden bekend met de volgende organisaties namelijk:

- Debroekriem
- Talentplus.
- Bitterballenborrel
- Vacatureluurs

Ik wil namelijk beginnen met netwerken maar weet door het grote aanbod niet waar ik moet beginnen.
Ik zoek een functie als financieel administratief medewerker maar bezit geen relevante werkervaring
met uitzondering van stage.
pi_142013270
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:48 schreef Jevon het volgende:
Zijn hier werkzoekenden bekend met de volgende organisaties namelijk:

- Debroekriem
- Talentplus.
- Bitterballenborrel
- Vacatureluurs

Ik wil namelijk beginnen met netwerken maar weet door het grote aanbod niet waar ik moet beginnen.
Ik zoek een functie als financieel administratief medewerker maar bezit geen relevante werkervaring
met uitzondering van stage.
Ik weet alleen dat TalentPlus voor 45+-ers is.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_142013464
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:27 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat TalentPlus voor 45+-ers is.
Oh dat las ik even overheen. Nog 22 jaar wachten. :P
  maandag 7 juli 2014 @ 21:28:10 #299
108913 Godshand
guide4you
pi_142023031
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:48 schreef Jevon het volgende:
Zijn hier werkzoekenden bekend met de volgende organisaties namelijk:

- Debroekriem
- Talentplus.
- Bitterballenborrel
- Vacatureluurs

Ik wil namelijk beginnen met netwerken maar weet door het grote aanbod niet waar ik moet beginnen.
Ik zoek een functie als financieel administratief medewerker maar bezit geen relevante werkervaring
met uitzondering van stage.
Kon je dan niet bij je stage blijven hangen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142024410
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:28 schreef Godshand het volgende:

[..]

Kon je dan niet bij je stage blijven hangen?
Nee dat was helaas geen optie.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 01:12:05 #301
108913 Godshand
guide4you
pi_142032984
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:49 schreef Jevon het volgende:

[..]

Nee dat was helaas geen optie.
;(

Heb je nog wel contact met je stage? Ze kunnen je namelijk wel aanbevelen bij een werkgever of hebben nog connecties. Mits je een goed cijfer had natuurlijk. Als ze je liever zien gaan laat dan je stage maar weg haha
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')