abonnement Unibet Coolblue
pi_139631643
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toepasselijke plaatjes:









[ Bericht 2% gewijzigd door sitting_elfling op 06-05-2014 21:12:30 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139633155
_O- _O-

Anyway, ik heb nu eindelijk een relatief rustige tijd voor de boeg, lekker wel :)
M'n vrienden kunnen op z'n vroegst over 2 1/2 week langskomen dus heb ik wat tijd voor mezelf om meer mn eigen plan te trekken (er is altijd wel wat aan de hand :') )
pi_139634882
Had je een [idee?] magnetische koffie?

Komende donderdag uitsluitsel over een goede baan. Dan is het inpakken en wegwezen. En deze account door de shredder mieteren en dan is het 'es ist forbei!'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139635816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Had je een [idee?] magnetische koffie?

Komende donderdag uitsluitsel over een goede baan. Dan is het inpakken en wegwezen. En deze account door de shredder mieteren en dan is het 'es ist forbei!'
Lijkt me wel spannend, zo'n onzekere toekomst tegemoet gaan.

Denk je dat het echt het beste is voor jou? :)
pi_139636023
Ja hoor...lichte ASS erbij...
pi_139636286
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:18 schreef kvd het volgende:
Ja hoor...lichte ASS erbij...
Niet erbij, je had het blijkbaar al die tijd al, alleen wist je het niet.

Maar serieus, je bent gediagnostiseerd nu??
pi_139636737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lijkt me wel spannend, zo'n onzekere toekomst tegemoet gaan.

Denk je dat het echt het beste is voor jou? :)
Dat is het ook. Spannend is het zeker. Ik heb donderdag een babbel met het hoofd van de afdeling. Dan is het boeltje letterlijk inpakken. Ik vertrek dan ook linea recta. Laat de rotzooi hier in mijn studio staan en een kringloop kan het ophalen. Heb ik mijn goede doel voor dit jaar ook weer gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139637022
Fuckver ik wil gewoon dat het gaat lukken :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139637214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet erbij, je had het blijkbaar al die tijd al, alleen wist je het niet.

Maar serieus, je bent gediagnostiseerd nu??
Jep. Blijf wel een randgeval. Zouden we er naar gaan kijken als het beter met me gaat, dan zou ik waarschijnlijk geen ASS hebben. Ofwel, door alle negatieve dingen op dit moment, ben ik nu minder in staat de kenmerken te verbloemen en heb ik er nu meer last van dan voorheen.
pi_139638067
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:30 schreef kvd het volgende:

[..]

Jep. Blijf wel een randgeval. Zouden we er naar gaan kijken als het beter met me gaat, dan zou ik waarschijnlijk geen ASS hebben. Ofwel, door alle negatieve dingen op dit moment, ben ik nu minder in staat de kenmerken te verbloemen en heb ik er nu meer last van dan voorheen.
Maar verbloemen is juist een kenmerk van ASS, ik doe dat de hele tijd en dat vergt zoveel energie dat ik mn sociale leven moet plannen...niet te veel anders krijg ik al snel een terugval zoals ik vorige maand beleefd heb.
Hoe langer ik over mn max zit kwa sociale levensonderhoud, hoe verder ik terugglijdt.

Ik ben pas ruim 5 jaar terug gediagnostiseerd omdat ik normaal -leek- voor de gemiddelde leek, waardoor ik overvraagd werd en zelf ook niet snapte waarom het mij maar niet wou lukken en anderen wel.

Eigenlijk moet ik alles wat anderen "for granted" hebben, zelf doen, zoals het regelen van mn sociale leven en dit is maar 1 voorbeeldje van het verbloemen.
Constant beoordelen of iets wat van je gevraagd wordt, wel draagbaar is, is al een vermoeienis op zich :')
pi_139638438
ASS? Ben daar niet goed mee bekend
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:49:01 #12
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139638870
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:44 schreef sitting_elfling het volgende:
ASS? Ben daar niet goed mee bekend
Geloof dat we 2 grote ASS kenners hebben hier dus jou "onkunde" op dit vlak is geen probleem haha.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:00:49 #13
103397 minthy
Lief-ish
pi_139639951
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:49 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Geloof dat we 2 grote ASS kenners hebben hier dus jou "onkunde" op dit vlak is geen probleem haha.
3, ik ben opgeleid tot ASS-deskundige :P
Nu aan het verdiepen in ADD/ADHD/combinatie van beide. Sinds ik weer als een speer ga krijg ik vaak termen als "hypomaan" naar het hoofd geslingerd, "er rust een zware verdenking". We zien wel :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_139640123
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:00 schreef minthy het volgende:

[..]

3, ik ben opgeleid tot ASS-deskundige :P
Nu aan het verdiepen in ADD/ADHD/combinatie van beide. Sinds ik weer als een speer ga krijg ik vaak termen als "hypomaan" naar het hoofd geslingerd, "er rust een zware verdenking". We zien wel :D
Hypomaan is niet erg, zolang je maar een egofiel bent :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:20:02 #15
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139641765
Ik heb een ASS'er gebaard, telt dat ook? :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:22:07 #16
47102 Elvi
miemkwien
pi_139641946
Mensen denken vaak dat ik ASS heb. Telt dat? :P
pi_139642122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:20 schreef missbehavin het volgende:
Ik heb een ASS'er gebaard, telt dat ook? :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:22 schreef Elvi het volgende:
Mensen denken vaak dat ik ASS heb. Telt dat? :P
Lijkt er op dat we genoeg ASS kennis rond de tafel hebben hiero :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:26:32 #18
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139642334
Even iets heel anders, ik begin te denken dat ik echt van deze meds af moet.. spring nog net niet van een flat af...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139642663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:26 schreef missbehavin het volgende:
Even iets heel anders, ik begin te denken dat ik echt van deze meds af moet.. spring nog net niet van een flat af...
Welke meds?
Hoelang deze meds?
Welke dosis?
Besproken met hulpverlener?
Wie wat waar? :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:32:22 #20
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139642822
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Welke meds?
Hoelang deze meds?
Welke dosis?
Besproken met hulpverlener?
Wie wat waar? :P
Cymbalta.
30 mg.
Maand of 2.
Psych belt me binnenkort.
Word er een beetje gek van.
:')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139643321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:32 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Cymbalta.
30 mg.
Maand of 2.
Psych belt me binnenkort.
Word er een beetje gek van.
:')
Kan zijn dat het wenningsbijwerkingen zijn. Had ik ook last van (in mijn geval kon ik m'n benen niet stil houden (bovenop mn "gebruikelijke bewegelijkheid" :') ).

Maar wel even bespreken idd :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:39:16 #22
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139643450
Aargh, heb ik weer, dat de bijwerkingen erger zijn dan de aanleiding
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:40:29 #23
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139643529
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:32 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Cymbalta.
30 mg.
Maand of 2.
Psych belt me binnenkort.
Word er een beetje gek van.
:')
Geen idee maar klinkt niet echt lekker ik zeg psych bellen binnenkort kan te laat zijn.. Tenminste dat is zoals het feit binnenkort bij mij altijd gebeurd.

En over dat ASS genoeg kennis maar ook ervaringsdeskundigen dan?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:41:58 #24
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139643642
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:40 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Geen idee maar klinkt niet echt lekker ik zeg psych bellen binnenkort kan te laat zijn.. Tenminste dat is zoals het feit binnenkort bij mij altijd gebeurd.

En over dat ASS genoeg kennis maar ook ervaringsdeskundigen dan?
Laat ik het zo zeggen, het is eng hoe weinig het me kan schelen..
En ervaringsdeskundige.. tja, ik leef al 13 jaar met eentje;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139643662
Autisme, tsjah. Ik weet niet wat ik er van moet zeggen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:43:16 #26
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139643762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Autisme, tsjah. Ik weet niet wat ik er van moet zeggen.
Het is kut!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139643837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Autisme, tsjah. Ik weet niet wat ik er van moet zeggen.
It sucks ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:44:48 #28
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139643881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

It sucks ;(
It sucks? Het heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen man. Ben op sommige vlakken best wel blij met me autisme.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139643975
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:44 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

It sucks? Het heeft zo zijn voordelen en zijn nadelen man. Ben op sommige vlakken best wel blij met me autisme.
Autisme heeft voordelen? Dat vind ik toch wel een tikkeltje grof en overdreven.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139644068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Autisme heeft voordelen? Dat vind ik toch wel een tikkeltje grof en overdreven.
Hij heeft wel gelijk, tis niet alleen maar kommer en kwel. Het heeft voordelen maar meestal ook (meer) nadelen
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:48:21 #31
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139644177
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Autisme heeft voordelen? Dat vind ik toch wel een tikkeltje grof en overdreven.
Ow... analytisch denken is een grote karakter trek van autisme. En om als voorbeeld eventjes einstein aan te halen. Die man was zo autistisch als de pest kijk wat ie gedaan heeft. Alles heeft voor en nadelen ik leef dag in dag uit met de nadelen van autisme er is niks grofs aan om te zeggen dat het ook voordelen heeft.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139644195
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, tis niet alleen maar kommer en kwel. Het heeft voordelen maar meestal ook (meer) nadelen
Voordeel van autisme? Do tell..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:48:56 #33
47102 Elvi
miemkwien
pi_139644217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Autisme heeft voordelen? Dat vind ik toch wel een tikkeltje grof en overdreven.
Hoe kan je dat nou zeggen als je eerder zei dat je er niet zoveel vanaf wist?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:49:20 #34
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139644246
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:48 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ow... analytisch denken is een grote karakter trek van autisme. En om als voorbeeld eventjes einstein aan te halen. Die man was zo autistisch als de pest kijk wat ie gedaan heeft. Alles heeft voor en nadelen ik leef dag in dag uit met de nadelen van autisme er is niks grofs aan om te zeggen dat het ook voordelen heeft.
Merk er weinig van bij jr :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:51:08 #35
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139644397
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:49 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Merk er weinig van bij jr :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139644407
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voordeel van autisme? Do tell..
Mensen met autisme zijn vaak eerlijker en directer (maar vaker bot en grof) en in hun communicatie minder gecompliceerd (als je iemand vraagt om een schaar, dan denken veel mensen dingen zoals "O hij wil even z'n ei bij me kwijt" of "zou die verliefd op me zijn?" en dat soort dingen. Vraag je een autist om een schaar, dan denk ie op dat moment alleen maar aan die schaar! _O-

...om maar wat uit mn mouw te schudden :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:53:03 #37
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139644579
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:51 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik merk gewoon dat hij zo vastloopt ;(
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139644595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:48 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ow... analytisch denken is een grote karakter trek van autisme. En om als voorbeeld eventjes einstein aan te halen. Die man was zo autistisch als de pest kijk wat ie gedaan heeft. Alles heeft voor en nadelen ik leef dag in dag uit met de nadelen van autisme er is niks grofs aan om te zeggen dat het ook voordelen heeft.
Analytisch denken en autisme. Prima, maar toch liever geen autisme maar wel goed analytisch nadenken?

Ik bedoelde grof omdat ik een aantal gevalletjes ken met autisme die het elk moment van de dag zouden willen inruilen voor een 'normaal' bestaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou zeggen als je eerder zei dat je er niet zoveel vanaf wist?
Als ik er niet veel van af weet wil niet zeggen dat ik er niks vanaf weet. De gevallen die ik ken met autisme, daar wegen de voordelen niet op tov de nadelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139644756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:48 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

analytisch denken is een grote karakter trek van autisme.
Die was ik vergeten :P
Maar denk dat dat ook extra geboost wordt door onze intelligentie, dat helpt zeker ook mee :P

Edit: Tis eigenlijk een voortvloeisel van direct zijn
pi_139644825
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mensen met autisme zijn vaak eerlijker en directer (maar vaker bot en grof) en in hun communicatie minder gecompliceerd (als je iemand vraagt om een schaar, dan denken veel mensen dingen zoals "O hij wil even z'n ei bij me kwijt" of "zou die verliefd op me zijn?" en dat soort dingen. Vraag je een autist om een schaar, dan denk ie op dat moment alleen maar aan die schaar! _O-

...om maar wat uit mn mouw te schudden :P
Ik denk dat dat met name in een sociale sfeer het geval is. Heb zo mijn twijfels of autisten zo ook op het werk zijn.

Maar het geval dat jij dit zo begrijpt (argument -> schaar) geeft toch aan dat jij niet helemaal autistisch bent?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139644901
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die was ik vergeten :P
Maar denk dat dat ook extra geboost wordt door onze intelligentie, dat helpt zeker ook mee :P

Edit: Tis eigenlijk een voortvloeisel van direct zijn
En toch zie ik helaas wel veel mensen met autistische karaktertrekken het moeilijk hebben op het werk :' (
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139645174
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat dat met name in een sociale sfeer het geval is. Heb zo mijn twijfels of autisten zo ook op het werk zijn.

Maar het geval dat jij dit zo begrijpt (argument -> schaar) geeft toch aan dat jij niet helemaal autistisch bent?
Dat ik autistisch ben betekent nog niet automatisch (hihi) dat ik niet-autisten niet kan begrijpen :P
pi_139645201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb zo mijn twijfels of autisten zo ook op het werk zijn.
Hoe bedoel je??
pi_139645459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je??
Ik heb het idee dat autisten moeilijk mee kunnen komen op het werk ivm sociale druk en verwachtingen. De sociale dingen die ook bij het werk horen. En dat daardoor direct het werk ook minder begint te worden qua kwaliteit. En helaas pik je ze er tijdens bedrijfsfeestjes ook wel uit.

Al moet ik toegeven dat ik ook wel hele zware vormen van autisme (en nog van alles en nog wat) heb meegemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen er blij mee zijn maar die hebben dat besef (denk ik) niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139645723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat autisten moeilijk mee kunnen komen op het werk ivm sociale druk en verwachtingen. De sociale dingen die ook bij het werk horen. En dat daardoor direct het werk ook minder begint te worden qua kwaliteit. En helaas pik je ze er tijdens bedrijfsfeestjes ook wel uit.

Al moet ik toegeven dat ik ook wel hele zware vormen van autisme (en nog van alles en nog wat) heb meegemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen er blij mee zijn maar die hebben dat besef (denk ik) niet.
Vetgedrukte en onderstreepte kloppen naar mijn smaak wel ja. Ik loop en liep hier ook veel tegenaan.
Sociale contacten vreten bij mij energie en het enige wat ik eraan kan doen is snijden in mn sociale contacten (afzonderen), later heb ik geleerd mn contacten efficienter in te delen zeg maar (mensen bij wie ik het gevoel heb dat ze meer zullen kosten dan ze opleveren, die contacten laat ik doodbloeden of ik wijs ze directer af)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:03:39 #46
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139645780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat autisten moeilijk mee kunnen komen op het werk ivm sociale druk en verwachtingen. De sociale dingen die ook bij het werk horen. En dat daardoor direct het werk ook minder begint te worden qua kwaliteit. En helaas pik je ze er tijdens bedrijfsfeestjes ook wel uit.

Al moet ik toegeven dat ik ook wel hele zware vormen van autisme (en nog van alles en nog wat) heb meegemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen er blij mee zijn maar die hebben dat besef (denk ik) niet.
Hele zware vormen van autisme werken per definitie niet.... Ten tweede waarom kan jij je dat niet voorstellen? Autisten hebben al bewezen grote strategen, wetenschappers en filosofen te zijn. Omdat ze per definitie outside de box moeten denken om mee te draaien in de maatschappij. Vernuftige trucjes te leren om zo bepaalde tekortkomingen weg te werken. En zo een andere denkwijze hebben wat leid tot nieuwe conclusies.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139645851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:03 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Hele zware vormen van autisme werken per definitie niet.... Ten tweede waarom kan jij je dat niet voorstellen? Autisten hebben al bewezen grote strategen, wetenschappers en filosofen te zijn. Omdat ze per definitie outside de box moeten denken om mee te draaien in de maatschappij. Vernuftige trucjes te leren om zo bepaalde tekortkomingen weg te werken. En zo een andere denkwijze hebben wat leid tot nieuwe conclusies.
Exact! En dit zijn dingen waar niet-autisten weer wat aan hebben zoals de atoombom :P
pi_139646194
Wat ik dus bedoelde was of het opweegt tegen de negatieve punten van autisme. Het veel alleen zijn, onbegrepen voelen, weinig liefde relaties en sex. Etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139646242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik dus bedoelde was of het opweegt tegen de negatieve punten van autisme. Het veel alleen zijn, onbegrepen voelen, weinig liefde relaties en sex. Etc.
Daarom zeg ik ook dat autisme meer nadelen heeft dan voordelen...maar er zijn wel degelijk voordelen ;)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:12:21 #50
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139646353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik dus bedoelde was of het opweegt tegen de negatieve punten van autisme. Het veel alleen zijn, onbegrepen voelen, weinig liefde relaties en sex. Etc.
Neeeee! Ik gun mijn zoon veel seks!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:12:54 #51
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139646397
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat ik dus bedoelde was of het opweegt tegen de negatieve punten van autisme. Het veel alleen zijn, onbegrepen voelen, weinig liefde relaties en sex. Etc.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Ieder nadeel heeft zijn voordeel naar mijn mening heft het elkaar wel een beetje op. Al worden de nadelen vaak sterker belicht waardoor de voordelen maar op de achtergrond liggen dus minder opvallen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139646409
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:12 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Neeeee! Ik gun mijn zoon veel seks!
Zolang het maar zonder soa's is :P
pi_139646441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat autisme meer nadelen heeft dan voordelen...maar er zijn wel degelijk voordelen ;)
Eens hoor. Weet ff niet 1,2,3 of het ook echt grote voordelen zijn. Maar kan me er nu wel iets bijvoorstellen.

We hebben op het werk wel eens zo'n ingenieuze autist voor een paar dagen aan het werk gehad voor netto een belachelijk bedrag per uur. Perfect werk, niemand heeft die vent ooit gezien en heeft het product netjes opgeleverd op de juiste datum.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139646448
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:12 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Ieder nadeel heeft zijn voordeel naar mijn mening heft het elkaar wel een beetje op. Al worden de nadelen vaak sterker belicht waardoor de voordelen maar op de achtergrond liggen dus minder opvallen.
Persoonlijk denk ik ook dat veel NTers het niet leuk vinden om te horen dat ze vaker liegen dan autisten :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:14:53 #55
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139646497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zolang het maar zonder soa's is :P
Sinds hij weet wat een piemel is, weet hij ook wat een condoom is ;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:18:30 #56
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139646694
Deze vind ik wel toepasselijk...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139646777
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:12 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Neeeee! Ik gun mijn zoon veel seks!
Autism + sex op google equals; (1 van de 1e links..)

A person who is autistic and has a functioning libido will have difficulties expressing his or her sexuality in an appropriate manner.........
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:21:56 #58
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139646884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Autism + sex op google equals; (1 van de 1e links..)

A person who is autistic and has a functioning libido will have difficulties expressing his or her sexuality in an appropriate manner.........
Oh god ;( Hij heeft het wel op allerlei ongepaste momenten over boobs.. :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:22:04 #59
47102 Elvi
miemkwien
pi_139646892
Gelukkig weet google veel meer dan de ervaringsdeskundigen hier. Ik denk dat het grootste probleem van mensen met autisme nog is dat anderen ze als mindere zien.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:22:44 #60
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139646934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:22 schreef Elvi het volgende:
Gelukkig weet google veel meer dan de ervaringsdeskundigen hier. Ik denk dat het grootste probleem van mensen met autisme nog is dat anderen ze als mindere zien.
Hmmm niet zozeer mindere.. maar meer dat ze problemen hebben met gezag
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:23:09 #61
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139646962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Autism + sex op google equals; (1 van de 1e links..)

A person who is autistic and has a functioning libido will have difficulties expressing his or her sexuality in an appropriate manner.........
Owke en wat is hiermee precies jou punt? Wel bekend feit dat autisten moeite hebben met zijn of haar gevoelens te tonen. Ik ben autistisch heb een functionerend libido heb er geen moeite mee me sexualiteit te tonen op een gepaste wijze. Aangeleerd sociaal gewenst gedrag mijn beste vriend!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:24:06 #62
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139647012
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:22 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Hmmm niet zozeer mindere.. maar meer dat ze problemen hebben met gezag
Das ODD lieverd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:22 schreef Elvi het volgende:
Gelukkig weet google veel meer dan de ervaringsdeskundigen hier. Ik denk dat het grootste probleem van mensen met autisme nog is dat anderen ze als mindere zien.
_O_ Hail elvi!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:24:06 #63
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139647013
Ik denk eigenlijk dat zoonlief meer problemen met werk krijgt dan met booty :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:24:33 #64
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139647033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:24 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Das ODD lieverd.

[..]

_O_ Hail elvi!
Zeg, zit je mijn zoon nu nog meer labels aan te praten? o|O
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139647115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:22 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Hmmm niet zozeer mindere.. maar meer dat ze problemen hebben met gezag
Ik heb geen problemen met gezag, het gezag heeft problemen met mij :P

;(
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:26:46 #66
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139647135
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:24 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Zeg, zit je mijn zoon nu nog meer labels aan te praten? o|O
Meeste autisten voor zover bij mij bekend vertonen in de puberteit ODD gedrag. En word vaak ik combinatie met autisme gediagnostiseerd meestal rond de puberteit. Niks raars aan.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:27:10 #67
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139647150
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met gezag, het gezag heeft problemen met mij :P

;(
Kane? Noooooo! :X
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139647152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:26 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Meeste autisten voor zover bij mij bekend vertonen in de puberteit ODD gedrag. En word vaak ik combinatie met autisme gediagnostiseerd meestal rond de puberteit. Niks raars aan.
Ik had die problemen niet (dat wou ik effe kwijt :P )
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:28:25 #69
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139647208
Dan had ik liever gehad dat ie ODD had in de zin van overdreven schoon zijn :') Pffff, zo'n puberzoon-kamer kan flink meuren :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139647438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:22 schreef Elvi het volgende:
Gelukkig weet google veel meer dan de ervaringsdeskundigen hier. Ik denk dat het grootste probleem van mensen met autisme nog is dat anderen ze als mindere zien.
Waar haal jij nu weer vandaan dat anderen mensen met autisme als mindere zien? Google? :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:33:08 #71
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139647481
Keej nu het er toch over gaat kan ik eindelijk de lijn naar dit topic trekken.

Mensen met autisme en ODD voelen zich(naar zover ik het weet) nog meer onbegrepen. Het totaal hoeveelheid onbegrip wat men krijgt van de omgeving ligt hoger. Waardoor ze snel meer in zichzelf keren. Zich afsluiten van de omgeving want die begrijpt hen niet. Hierdoor kom je sneller in een negatieve spiraal terecht. Wat in dat geval regelmatig kan leiden tot despressies en psychoses. En nu zeg ik hallo welkom in mijn wereld.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139647546
In hoeverre kun je de ene autist vergelijken met de andere?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139647677
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:23 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Owke en wat is hiermee precies jou punt? Wel bekend feit dat autisten moeite hebben met zijn of haar gevoelens te tonen. Ik ben autistisch heb een functionerend libido heb er geen moeite mee me sexualiteit te tonen op een gepaste wijze. Aangeleerd sociaal gewenst gedrag mijn beste vriend!
"The internet says .......... "

Dat het internet hier direct mee komt dat autisten (over het algemeen) meer issues met sex hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:37:06 #74
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139647682
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:33 schreef Raggingbull het volgende:
Keej nu het er toch over gaat kan ik eindelijk de lijn naar dit topic trekken.

Mensen met autisme en ODD voelen zich(naar zover ik het weet) nog meer onbegrepen. Het totaal hoeveelheid onbegrip wat men krijgt van de omgeving ligt hoger. Waardoor ze snel meer in zichzelf keren. Zich afsluiten van de omgeving want die begrijpt hen niet. Hierdoor kom je sneller in een negatieve spiraal terecht. Wat in dat geval regelmatig kan leiden tot despressies en psychoses. En nu zeg ik hallo welkom in mijn wereld.
Ik zwaai vriendelijk terug vanuit mijn kutwereld :W
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139647798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar haal jij nu weer vandaan dat anderen mensen met autisme als mindere zien? Google? :D
Is op zich logisch. Mensen hadden andere verwachtingen van mij, die ik niet waar kon maken, waardoor ze bijvoorbeeld dsachten dat het aan mijn inzet/motivatie/intelligentie/whatever lag...aan wat dan ook!....alles...behalve met iets waar ik fokking niks aan kan doen :')

Ik bedoel, kijk maar op fok rond over hoe er tegen autisme wordt gekeken (denk maar aan dat dingetje in het feedbacktopic waar we het al eens over gehad hadden...jouw mening telt hier ook mee
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:39:24 #76
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139647803
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

"The internet says .......... "

Dat het internet hier direct mee komt dat autisten (over het algemeen) meer issues met sex hebben.
Oh.. zoek eens op autisten en depressies ofzo!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
Lees eens door word er jou een heleboel duidelijk en dat zijn wetenschappelijk en statistisch bewezen feiten mijn vriend ze kloppen stuk voor stuk!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:40:06 #77
47102 Elvi
miemkwien
pi_139647838
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar haal jij nu weer vandaan dat anderen mensen met autisme als mindere zien? Google? :D
Nee eigenlijk bedoel ik daarmee dat de manier waarop jij deelneemt in deze discussie niet echt respectvol is (ok dat klinkt een beetje zwaar...). Maar als hier mensen met ASS vertellen hoe het is, jij meteen hiermee komt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

"The internet says .......... "

Dat het internet hier direct mee komt dat autisten (over het algemeen) meer issues met sex hebben.
Als de mensen hier nou zeggen dat dat meevalt? Waarom druk je dan een quote van internet erdoorheen? Wat is daar het nut van? Vind je oprecht dat je nu door Google meer weet van ASS dan de ervaringsdeskundigen hier? Ik begrijp gewoon even je houding/reacties niet.
pi_139647847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
In hoeverre kun je de ene autist vergelijken met de andere?
Das een beetje hetzelfde als "in hoeverre kun je een gewoon mens vergelijken met een ander gewoon mens" :P
pi_139648081
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee eigenlijk bedoel ik daarmee dat de manier waarop jij deelneemt in deze discussie niet echt respectvol is (ok dat klinkt een beetje zwaar...). Maar als hier mensen met ASS vertellen hoe het is, jij meteen hiermee komt:

Mja, als de mensen met ASS vertellen hoe het is. Dat is leuk. Maar de link die ik pakte was er 1 van een school voor mensen met autisme ( :')! ). Right back at ya.

quote:
Als de mensen hier nou zeggen dat dat meevalt? Waarom druk je dan een quote van internet erdoorheen? Wat is daar het nut van? Vind je oprecht dat je nu door Google meer weet van ASS dan de ervaringsdeskundigen hier? Ik begrijp gewoon even je houding/reacties niet.
Omdat mensen met autisme wel degelijk issues kunnen hebben met sex (link kwam van school voor autisme). Dat anderen zeggen dat het "niet zo is" is leuk maar een andere kijk is toch niks mis mee?

Zeg ik iets raars? Mensen met autisme hebben issue met sex? Zal dat een uitzondering zijn?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:46:12 #80
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648131
School voor autisme.. hm.. ik kan nu niet echt zeggen dat ze op school nu zo goed met hem om weten te gaan...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139648152
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, als de mensen met ASS vertellen hoe het is. Dat is leuk. Maar de link die ik pakte was er 1 van een school voor mensen met autisme ( :')! ). Right back at ya.

[..]

Omdat mensen met autisme wel degelijk issues kunnen hebben met sex (link kwam van school voor autisme). Dat anderen zeggen dat het "niet zo is" is leuk maar een andere kijk is toch niks mis mee?

Zeg ik iets raars? Mensen met autisme hebben issue met sex? Zal dat een uitzondering zijn?
Maar wat is dan het nut ervan dat te melden? :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:47:16 #82
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648179
En wat dat betreft, 'men' zegt dat autisten geen sarcasme kennen, nou die van mij heeft echt mijn sarcasme wel geerfd hoor.. Labels zijn soms handig maar niet iedereen past in het hokje. Gelukkig maar
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139648264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar wat is dan het nut ervan dat te melden? :P
Mja, zo ken ik er nog wel meer vriend. ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139648285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:47 schreef missbehavin het volgende:
En wat dat betreft, 'men' zegt dat autisten geen sarcasme kennen, nou die van mij heeft echt mijn sarcasme wel geerfd hoor.. Labels zijn soms handig maar niet iedereen past in het hokje. Gelukkig maar
Veel mensen hebben dan ook een betrekkelijk versimpeld idee over hoe dat hokje eruit ziet. Ze pakken eruit wat hun uitkomt en negeren voor het gemak wat voor hun eventjes minder goed uitkomt.

Jammer weer, maar zo werken de radertjes van de standaard mens blijkbaar
pi_139648302
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, zo ken ik er nog wel meer vriend. ;)
Das geen antwoord op mn vraag :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:50:41 #86
47102 Elvi
miemkwien
pi_139648323
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, als de mensen met ASS vertellen hoe het is. Dat is leuk. Maar de link die ik pakte was er 1 van een school voor mensen met autisme ( :')! ). Right back at ya.

[..]

Omdat mensen met autisme wel degelijk issues kunnen hebben met sex (link kwam van school voor autisme). Dat anderen zeggen dat het "niet zo is" is leuk maar een andere kijk is toch niks mis mee?

Zeg ik iets raars? Mensen met autisme hebben issue met sex? Zal dat een uitzondering zijn?
De manier waarop je het zegt is raar. Als je nou gewoon zegt "hee dit heb ik gevonden, is dit waar, geldt dit voor iedereen, vertel er meer over" dan komt dat anders over dan "dit komt van de site voor een school met autisten dus het is gewoon waar". Want dan doe je de mensen hier tekort die het anders ervaren.
De ene autist is de ander niet. Je hebt autisten die totaal geen contact met de buitenwereld maken en niet kunnen communiceren en je hebt autisten die gewoon prima functioneren in de maatschappij. Dus die school kan nooit voor elke autist spreken en zal zich hoogstwaarschijnlijk focussen op 1 bepaalde vorm van autisme.
pi_139648334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:46 schreef missbehavin het volgende:
School voor autisme.. hm.. ik kan nu niet echt zeggen dat ze op school nu zo goed met hem om weten te gaan...
Zit hij op een speciale school of een normale school?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:51:17 #88
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648361
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zit hij op een speciale school of een normale school?
Speciaal onderwijs. Maar echt, je zou het vaak niet zeggen...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:51:41 #89
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139648379
Savantsyndroom
De term savantsyndroom is een label voor iemand met een autistische stoornis die zeer bijzondere geestelijke vermogens heeft op één bepaald terrein. De term idiot savant, geleerde dwaas, is verlaten vanwege de onaangename bijklank. Vaak hebben deze mensen een wiskundig vermogen dat niet-rationeel lijkt, ze kunnen razendsnel zeer gecompliceerde berekeningen in hun hoofd uitvoeren. Overigens is het wel zo dat hoe complexer de berekeningen zijn, hoe trager het antwoord wordt gegeven.

Andere mensen met het savantsyndroom hebben een zeer sterk ontwikkeld geheugen voor bepaalde dingen. Ze kennen bijvoorbeeld een hele boekenkast uit het hoofd of kunnen een stuk muziek dat ze jaren geleden hebben gehoord feilloos naspelen. De Schotse schilder Richard Wawro kon uit het geheugen zeer gedetailleerde tekeningen maken en kon zich ook al zijn tekeningen herinneren, terwijl hij verder ernstig geretardeerd en autistisch was.

Als er sprake is van autisme spreekt men wel van een autistische savant. De algemene naam die men voor het verschijnsel gebruikt is savantsyndroom. Deze benaming was bijvoorbeeld van toepassing op wijlen de Amerikaan Kim Peek, die model heeft gestaan voor het personage Raymond in de film Rain Man. Peek had een verstandelijke handicap door een hersenbeschadiging.

Goed we gaan quotes van internet gooien prima heb je er 1!
Ja je moet autistisch zijn om daar toe in staat te zijn mijn vriend!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:52:08 #90
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648400
:( Waarom heb ik geen savant???
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:52:49 #91
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648434
Hoewel hij toen hij 3 was wel alle 100 pokemons en hun evoluatie kende :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139648509
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:52 schreef missbehavin het volgende:
Hoewel hij toen hij 3 was wel alle 100 pokemons en hun evoluatie kende :+
Voordat ik 10 jaar oud was, probeerde ik de afstand van de aarde tot de zon te berekenen...wat niet lukte omdat ik de snelheid van het licht toen nog niet wist.

Ik was een jaar of 7 a 8 :')
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:55:21 #93
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648529
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voordat ik 10 jaar oud was, probeerde ik de afstand van de aarde tot de zon te berekenen...wat niet lukte omdat ik de snelheid van het licht toen nog niet wist.

Ik was een jaar of 7 a 8 :')
Helaas zegt het niks :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139648642
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:55 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Helaas zegt het niks :D
Nou, ik vond het best wel een slim idee.

Ik had een gaatje van 1 cm in een velletje papier gemaakt (mn vader was architect dus had allerlij meetlinealen enzo liggen).
Vervolgens plakte ik dat op een raam en op een vaste afstand daar vanaf tekende ik de omtrek van de lichtvlek op dat velletje. Doordat de zon groter is dan een punt, heb je de verhouding tussen de grootte van de zon en de afstand van de zon tot de aarde.

Btw ik reraliseer me nu dat het niet om de lichtsnelheid ging, maar om de grootte van de zon :')

Ik wist wel de verhouding, maar kende beide waardes niet...oftewel geen oplossing :')

Maar hoe dan ook, zo slim als ik toen was...and look at me now! _O- :')
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:59:37 #95
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648694
Dat zeg ik ;(
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139648705
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:59 schreef missbehavin het volgende:
Dat zeg ik ;(
Samenvattingen maken was nooit mijn sterkste punt ;(
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:01:08 #97
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139648732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Samenvattingen maken was nooit mijn sterkste punt ;(
Goed doe ik dat he!? :7
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139649044
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:01 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Goed doe ik dat he!? :7
Bijna iedereen doet dat beter dan ik denk ik _O- :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:11:07 #99
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139649059
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bijna iedereen doet dat beter dan ik denk ik _O- :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trust me, ook niet altijd :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139649109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:11 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Trust me, ook niet altijd :')
Ik gebruik zeg maar altijd steekwoordjes en ezelsbruggetjes. Ik moet hele lappen tekst als het ware eerst vertalen naar iets wat ik makkelijker kan begrijpen.

Romans lezen is dan ook een ramp voor mij, ik snapte er nooit de ballen van _O-
Ik kan met tabellen enzo veel meer aanvangen :P
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:13:41 #101
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139649135
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik gebruik zeg maar altijd steekwoordjes en ezelsbruggetjes. Ik moet hele lappen tekst als het ware eerst vertalen naar iets wat ik makkelijker kan begrijpen.

Romans lezen is dan ook een ramp voor mij, ik snapte er nooit de ballen van _O-
Ik kan met tabellen enzo veel meer aanvangen :P
Die snap ik dan weer zelden :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139649223
Aan de ASS-ers hier: hebben jullie de indruk dat ASS jullie depressie in de hand werkt en/of dat jullie therapeut er minder goed mee omkan?

En meteen een andere vraag: heeft iemand al baat gehad bij een soort dagboek om zo je zelfbeeld te verbeteren oid?

En even egostukje: ben een beetje trots want heb aan mijn laatste "mislukte" date gevraagd om erover te praten en heb eindelijk mijzelf als host op CS gezet :). Probeer nog wel zoveel mogelijk bezig te blijven/niet te denken, maar anderzijds hoop ik door dat gesprek dingen te snappen en aan te pakken.
pi_139649276
Ass?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:18:54 #104
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139649277
Goed als autist loop ik tegen 1 groot probleem aan. En dat is dat "normale" mensen mij weinig kans geven. Ze doen hun best simpel weg niet om mij te begrijpen om te snappen waarom ik dingen anders doe. En dan geeft problemen. Want dan kan ik zo me best doen sociaal gewenst te zijn etc. maar zoiets van 2 kanten komen. En dat komt het zelden. Man ik ben niet graag alleen ik vind gezelschap heerlijk. Praten biertje erbij discussie voeren kan ik echt van genieten. Maar omdat zeer weinig mensen je de kans geven krijg je die niet. En dan vinden mensen het raar als ik me terug trek omdat ze mij geen kans geven.

En bedankt ik zal mensen nooit gaan begrijpen het blijven rare wezens.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:20:35 #105
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139649324
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Goed als autist loop ik tegen 1 groot probleem aan. En dat is dat "normale" mensen mij weinig kans geven. Ze doen hun best simpel weg niet om mij te begrijpen om te snappen waarom ik dingen anders doe. En dan geeft problemen. Want dan kan ik zo me best doen sociaal gewenst te zijn etc. maar zoiets van 2 kanten komen. En dat komt het zelden. Man ik ben niet graag alleen ik vind gezelschap heerlijk. Praten biertje erbij discussie voeren kan ik echt van genieten. Maar omdat zeer weinig mensen je de kans geven krijg je die niet. En dan vinden mensen het raar als ik me terug trek omdat ze mij geen kans geven.

En bedankt ik zal mensen nooit gaan begrijpen het blijven rare wezens.
Maar ze weten toch pas dat je autist bent als je het zegt?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:23:17 #106
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139649391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:20 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Maar ze weten toch pas dat je autist bent als je het zegt?
Ja maar ik handel soms dus anders dan normale mensen. Die vinden dat raar snappen het niet mijden je. Simpel oorzaak/gevolg/reactie.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139649404
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:17 schreef Mange-tout het volgende:
Aan de ASS-ers hier: hebben jullie de indruk dat ASS jullie depressie in de hand werkt en/of dat jullie therapeut er minder goed mee omkan?

En meteen een andere vraag: heeft iemand al baat gehad bij een soort dagboek om zo je zelfbeeld te verbeteren oid?

En even egostukje: ben een beetje trots want heb aan mijn laatste "mislukte" date gevraagd om erover te praten en heb eindelijk mijzelf als host op CS gezet :). Probeer nog wel zoveel mogelijk bezig te blijven/niet te denken, maar anderzijds hoop ik door dat gesprek dingen te snappen en aan te pakken.
CS is zeker Couch Surfing? (even een gok :P )

Het helpt zeker niet mee nee, de depressie werd verergerd (of misschien zelfs veroorzaakt) door mn onvermogen met de buitenwereld te copen.

Ik heb een tijd lang een dagboek bijgehouden, heel pak papier is dat geworden (ik schreef op blanco velletjes ipv een schrift oid zodat ik steeds met een schone lei begon en mn hoofd beter kon leegmaken).
pi_139649410
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:23 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ja maar ik handel soms dus anders dan normale mensen. Die vinden dat raar snappen het niet mijden je. Simpel oorzaak/gevolg/reactie.
Noem eens iets concreets?
pi_139649417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Miniem het volgende:
Ass?
== Autisme
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:32:37 #110
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139649628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Noem eens iets concreets?
Pff... heb ik zo 1,2,3 niet klaar
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:38:09 #111
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139649752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:20 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Maar ze weten toch pas dat je autist bent als je het zegt?
Ik denk dat de 'normale persoon zonder autisme' wel degelijk op basis van reacties/posts of gedrag autisme kan verdenken. Ik denk dat die persoon in kwestie (met autisme dat dan weer niet ziet/doorheeft).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:39:32 #112
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139649774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat de 'normale persoon zonder autisme' wel degelijk op basis van reacties/posts of gedrag autisme kan verdenken. Ik denk dat die persoon in kwestie (met autisme dat dan weer niet ziet/doorheeft).
Ik denk dat dat vaak wel meevalt eigenlijk....
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:43:42 #113
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139649847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:39 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vaak wel meevalt eigenlijk....
Eerlijk gezegd ben bang van niet.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:46:01 #114
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139649889
Da's dan kut!
Oh en offtopic.. Eddie Vedder, glij :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:47:19 #115
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139649910
Ik ga mezelf maar eens in bed gooien, fijne nacht allemaal :*
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 7 mei 2014 @ 01:00:04 #116
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139650168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:43 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd ben bang van niet.
Dat ben ik met je eens. Je herkent ze op een forum en je herkent ze irl.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139650199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat de 'normale persoon zonder autisme' wel degelijk op basis van reacties/posts of gedrag autisme kan verdenken. Ik denk dat die persoon in kwestie (met autisme dat dan weer niet ziet/doorheeft).
Maar dat kan iemand met autisme toch ook?

Dit heb ik notabene eerder vanavond al aangegeven :P
  woensdag 7 mei 2014 @ 01:27:08 #118
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139650512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Goed als autist loop ik tegen 1 groot probleem aan. En dat is dat "normale" mensen mij weinig kans geven. Ze doen hun best simpel weg niet om mij te begrijpen om te snappen waarom ik dingen anders doe. En dan geeft problemen. Want dan kan ik zo me best doen sociaal gewenst te zijn etc. maar zoiets van 2 kanten komen. En dat komt het zelden. Man ik ben niet graag alleen ik vind gezelschap heerlijk. Praten biertje erbij discussie voeren kan ik echt van genieten. Maar omdat zeer weinig mensen je de kans geven krijg je die niet. En dan vinden mensen het raar als ik me terug trek omdat ze mij geen kans geven.

En bedankt ik zal mensen nooit gaan begrijpen het blijven rare wezens.
Heb jij overigens al vaak relaties gehad?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 01:27:57 #119
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139650524
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb jij overigens al vaak relaties gehad?
2 1x 9 maanden 1x 26 maanden seks leven was tot 4 maanden geleden prima toen ging het uit. Wou je meer weten?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139651369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

CS is zeker Couch Surfing? (even een gok :P )

Het helpt zeker niet mee nee, de depressie werd verergerd (of misschien zelfs veroorzaakt) door mn onvermogen met de buitenwereld te copen.

Ik heb een tijd lang een dagboek bijgehouden, heel pak papier is dat geworden (ik schreef op blanco velletjes ipv een schrift oid zodat ik steeds met een schone lei begon en mn hoofd beter kon leegmaken).
Couchsurfing inderdaad :). Goed gegokt!

Dat communicatieprobleem lijkt me een goede voedingsbodem voor een depressie ja.

Had je iets aan je dagboek? Waarom ben je gestopt?
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:09:22 #121
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139652455
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Goed als autist loop ik tegen 1 groot probleem aan. En dat is dat "normale" mensen mij weinig kans geven. Ze doen hun best simpel weg niet om mij te begrijpen om te snappen waarom ik dingen anders doe. En dan geeft problemen. Want dan kan ik zo me best doen sociaal gewenst te zijn etc. maar zoiets van 2 kanten komen. En dat komt het zelden. Man ik ben niet graag alleen ik vind gezelschap heerlijk. Praten biertje erbij discussie voeren kan ik echt van genieten. Maar omdat zeer weinig mensen je de kans geven krijg je die niet. En dan vinden mensen het raar als ik me terug trek omdat ze mij geen kans geven.

En bedankt ik zal mensen nooit gaan begrijpen het blijven rare wezens.
Ik snap hoe vervelend het kan zijn. Vooral omdat je niet weet hoe je het anders zou moeten doen, je gedraagt je immers gewoon als jezelf. Ik zou zeggen lekker jezelf blijven, er zijn echt wel mensen waar je mee op kunt schieten en dat weet je zelf ook. :) Beter een handjevol mensen waar je écht goed mee overweg kunt dan een hele groep om je heen bouwen door je constant als iemand anders te gaan gedragen. Wordt je alleen maar ongelukkig van!
Ignorance is bliss
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:21:25 #122
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139652631
Mbt mensen die autisme herkennen en/of het wel/geen kans geven.

Denk dat 'normale' mensen wel zien dat er iets is, evt zelfs dat het autisme is. De vraag is alleen of ze ermee kunnen omgaan en ook de vraag of ze dat willen natuurlijk.

Daarbij denk ik ook dat er wel verschil zit tussen hoog en laag opgeleide mensen. Denk dat de eerste groep het sneller ziet dan de tweede groep. Of ze er ook eerder moeite in willen stoppen dat denk ik niet, dat is geheel afhankelijk van de persoon.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:03:25 #123
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139653390
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:09 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ik snap hoe vervelend het kan zijn. Vooral omdat je niet weet hoe je het anders zou moeten doen, je gedraagt je immers gewoon als jezelf. Ik zou zeggen lekker jezelf blijven, er zijn echt wel mensen waar je mee op kunt schieten en dat weet je zelf ook. :) Beter een handjevol mensen waar je écht goed mee overweg kunt dan een hele groep om je heen bouwen door je constant als iemand anders te gaan gedragen. Wordt je alleen maar ongelukkig van!
Maar dat is moeilijk voor mij mezelf blijven. Ik heb me leren aanpassen aan mijn omgeving. Noem het een overlevingsstrategie maar ik pas me bijna automatisch aan. Volg de lijnen die mijn omgeving schetst en ga(wel steeds meer) maar weinig echt mijn eigen weg zegmaar. Omdat afwijkend gedrag van de rest van de wereld vooral heel veel onbegrip en intolerantie opwekt in de hedendaagse maatschappij.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139653428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Goed als autist loop ik tegen 1 groot probleem aan. En dat is dat "normale" mensen mij weinig kans geven. Ze doen hun best simpel weg niet om mij te begrijpen om te snappen waarom ik dingen anders doe. En dan geeft problemen. Want dan kan ik zo me best doen sociaal gewenst te zijn etc. maar zoiets van 2 kanten komen. En dat komt het zelden. Man ik ben niet graag alleen ik vind gezelschap heerlijk. Praten biertje erbij discussie voeren kan ik echt van genieten. Maar omdat zeer weinig mensen je de kans geven krijg je die niet. En dan vinden mensen het raar als ik me terug trek omdat ze mij geen kans geven.

En bedankt ik zal mensen nooit gaan begrijpen het blijven rare wezens.
Verkeerde mensen... ze moeten je juist een beetje de ruimte geven om anders te zijn.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_139653666
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 07:10 schreef Mange-tout het volgende:

[..]

Couchsurfing inderdaad :). Goed gegokt!

Dat communicatieprobleem lijkt me een goede voedingsbodem voor een depressie ja.

Had je iets aan je dagboek? Waarom ben je gestopt?
Ja die cryptische dingen ontcijferen is iets wat ik wel aardig kan :P

Ik ben gestopt met schrijven omdat ik (denk ik) er geen behoefde meer aan had.
Ik ging op een gegeven moment steeds minder schrijven en nu schrijf ik alleen nog maar bij vlagen (zeg maar 1 keer per half jaar oid).
pi_139653777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:03 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Maar dat is moeilijk voor mij mezelf blijven. Ik heb me leren aanpassen aan mijn omgeving. Noem het een overlevingsstrategie maar ik pas me bijna automatisch aan. Volg de lijnen die mijn omgeving schetst en ga(wel steeds meer) maar weinig echt mijn eigen weg zegmaar. Omdat afwijkend gedrag van de rest van de wereld vooral heel veel onbegrip en intolerantie opwekt in de hedendaagse maatschappij.
Gewoon schijt hebben aan dat onbegrip. Zoals jij nu doet, dan zoek je de verkeerde mensen uit. Op de lange termijn ga je genaaid worden en de mensheid wantrouwen.

Je moet de mensen eruit halen die op 1 lijn liggen met jou, dat heb ik ook gedaan en goed, dan valt het overgrote deel af maar dat geeft niet, je kunt toch niet iedereen tevreden houden.

Belangrijk is om te weten wat je -zelf- wilt en de mensen erop uitzoeken die daarmee compatible zijn....en geduldig zijn :)
pi_139653793
Ik meld me hier ook maar weer :-) Altijd maar een beetje aan het lurken geweest maar denk dat als ik mezelf wilt ontwikkelen ik ook hier meer actiever moet zijn!

Hoe betrouwbaar zijn die online zelf testen? zijn die redelijk accuraat? Zoja, dan heb ik volgens mij redelijk wat 'issue's om het zo maar te benoemen. Misschien maar beter om naar de huisarts te gaan voor een betrouwbaardere diagnose? Vind alleen die stap zo groot, wil die man niet 'lastig' vallen (ook 1 van mijn issue's) dat die denkt 'och heb je weer zo 1, bah!' (nog 1). Ben al zenuwachtig als ik boodschappen moet doen tbh.
pi_139653803
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:05 schreef zomertje het volgende:

[..]

Verkeerde mensen... ze moeten je juist een beetje de ruimte geven om anders te zijn.
En dit ^O^

Niet iedereen doet dit.
pi_139653853
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En dit ^O^

Niet iedereen doet dit.
De kunst is om de vrienden tegen te komen in je leven waarbij je wel jezelf mag zijn. En die zijn misschien schaars, maar je hebt ook maar een paar lieve mensen nodig toch? :)

Ik heb er gelukkig inmiddels een paar verzameld. Voel me de laatste dagen trouwens niet zo goed, veel stress in mn hoofd en besef me dat ik veel depressieve klachten toch nog heb.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_139653862
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:20 schreef Kevin24 het volgende:
Ik meld me hier ook maar weer :-) Altijd maar een beetje aan het lurken geweest maar denk dat als ik mezelf wilt ontwikkelen ik ook hier meer actiever moet zijn!

Hoe betrouwbaar zijn die online zelf testen? zijn die redelijk accuraat? Zoja, dan heb ik volgens mij redelijk wat 'issue's om het zo maar te benoemen. Misschien maar beter om naar de huisarts te gaan voor een betrouwbaardere diagnose? Vind alleen die stap zo groot, wil die man niet 'lastig' vallen (ook 1 van mijn issue's) dat die denkt 'och heb je weer zo 1, bah!' (nog 1). Ben al zenuwachtig als ik boodschappen moet doen tbh.
Vetgedrukte was ook waar ik last van had en achteraf was dit een verkeerde beslissing. Hoe langer je wacht, hoe minder tijd in je leven je overhoudt om weer leuke dingen te doen :P

Ik ben er ingerold (min of meer toevallig) toen ik ergens in de 20 was en al die tijd daarvoor is dus eigenlijk min of meer weggegooid...die tijd krijg ik nooit meer terug.

Dus ik zeg: Gewoon gaan! ;)
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:23:48 #131
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139653865
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:03 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Maar dat is moeilijk voor mij mezelf blijven. Ik heb me leren aanpassen aan mijn omgeving. Noem het een overlevingsstrategie maar ik pas me bijna automatisch aan. Volg de lijnen die mijn omgeving schetst en ga(wel steeds meer) maar weinig echt mijn eigen weg zegmaar. Omdat afwijkend gedrag van de rest van de wereld vooral heel veel onbegrip en intolerantie opwekt in de hedendaagse maatschappij.
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk is. Elke situatie die inzet op een heel persoonlijk vlak vereist is vaak een uitdaging en van tevoren denk je vaak niet dat het kan lukken. Naarmate je echter doorzet en het resultaat gaat komen, dan zul je vanzelf zien dat het makkelijker wordt. Zet het proces zelf in beweging en blijf er in geloven, hoe moeilijk het soms ook is! :)

Ik denk altijd maar, je hoeft niet te doen wat de rest doet, omdat de rest ook maar doet wat de rest doet. ;)
Ignorance is bliss
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:24:19 #132
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139653879
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gewoon schijt hebben aan dat onbegrip. Zoals jij nu doet, dan zoek je de verkeerde mensen uit. Op de lange termijn ga je genaaid worden en de mensheid wantrouwen.

Je moet de mensen eruit halen die op 1 lijn liggen met jou, dat heb ik ook gedaan en goed, dan valt het overgrote deel af maar dat geeft niet, je kunt toch niet iedereen tevreden houden.

Belangrijk is om te weten wat je -zelf- wilt en de mensen erop uitzoeken die daarmee compatible zijn....en geduldig zijn :)
En dit! (Y)
Ignorance is bliss
pi_139653902
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:23 schreef zomertje het volgende:

[..]

De kunst is om de vrienden tegen te komen in je leven waarbij je wel jezelf mag zijn. En die zijn misschien schaars, maar je hebt ook maar een paar lieve mensen nodig toch? :)

Ik heb er gelukkig inmiddels een paar verzameld. Voel me de laatste dagen trouwens niet zo goed, veel stress in mn hoofd en besef me dat ik veel depressieve klachten toch nog heb.
:Y
Zelf kan ik ze op de vingers van 1 hand tellen en das voor mij meer dan genoeg :)

Beetje te spannend geweest de afgelopen dagen? ;(
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:28:48 #134
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139653981
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:03 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Maar dat is moeilijk voor mij mezelf blijven. Ik heb me leren aanpassen aan mijn omgeving. Noem het een overlevingsstrategie maar ik pas me bijna automatisch aan. Volg de lijnen die mijn omgeving schetst en ga(wel steeds meer) maar weinig echt mijn eigen weg zegmaar. Omdat afwijkend gedrag van de rest van de wereld vooral heel veel onbegrip en intolerantie opwekt in de hedendaagse maatschappij.
Schijt aan hebben :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139654016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

:Y
Zelf kan ik ze op de vingers van 1 hand tellen en das voor mij meer dan genoeg :)

Beetje te spannend geweest de afgelopen dagen? ;(
Ja, ik trek t niet om met sommige mensen om te gaan... ze vreten mn energie weg met hun negatieve gedrag. Maar alternatief is om thuis te blijven onder de dekens, dat vind ik ook niks.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_139654036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte was ook waar ik last van had en achteraf was dit een verkeerde beslissing. Hoe langer je wacht, hoe minder tijd in je leven je overhoudt om weer leuke dingen te doen :P

Ik ben er ingerold (min of meer toevallig) toen ik ergens in de 20 was en al die tijd daarvoor is dus eigenlijk min of meer weggegooid...die tijd krijg ik nooit meer terug.

Dus ik zeg: Gewoon gaan! ;)
Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in! Voel me echt een toeschouwer van andere mensen hun leven en zelf kom ik geen fluit vooruit! Ben nu 28 jaartjes dus word misschien wel tijd om actie te ondernemen :)
pi_139654062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte was ook waar ik last van had en achteraf was dit een verkeerde beslissing. Hoe langer je wacht, hoe minder tijd in je leven je overhoudt om weer leuke dingen te doen :P

Ik ben er ingerold (min of meer toevallig) toen ik ergens in de 20 was en al die tijd daarvoor is dus eigenlijk min of meer weggegooid...die tijd krijg ik nooit meer terug.

Dus ik zeg: Gewoon gaan! ;)
Ik pas toen ik in een enorme crisis zat op mn 41e, gewoon omdat t echt niet anders meer kon. Heb daardoor veel te veel kansen gemist in die 41 jaar. Ofwel, ga, die man vind dat echt geen lastigvallen.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:34:16 #138
47102 Elvi
miemkwien
pi_139654086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:03 schreef Raggingbull het volgende:

Omdat afwijkend gedrag van de rest van de wereld vooral heel veel onbegrip en intolerantie opwekt in de hedendaagse maatschappij.
Waarin wijkt jouw gedrag af van die van de rest dan?
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:35:05 #139
47102 Elvi
miemkwien
pi_139654110
Weet je wel hoeveel een psycholoog kost? :{w Voor die prijs is het eerder dat zij me lastigvallen en niet andersom _O-
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:58:18 #140
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139654594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Waarin wijkt jouw gedrag af van die van de rest dan?
Inspelen op andermans gevoelens is moeilijk. Het zien, snappen en actie ondernemen op lichaamstaal is lastig. Kortom ik pik belangrijke signalen niet op waardoor mensen me raar vinden. Zij geven signalen af die ik niet opvang of in elk geval niet verwerk in de hersenen. Waardoor ze er voor mij niet zijn. Verder ik mijn eigen lichaamstaal kan exact het tegenovergestelde zijn van wat ik zeg of doe zonder dat ik het door heb. Kortom ik snap geen bal van non-verbale communicatie maar ben verbaal heel sterk. Maar daardoor kom ik regelmatig behoorlijk awkward over op mensen.

Hier heb ik daar geen last van omdat emoticons een visualisatie zijn van die dingen. Waardoor ze automatisch voor mij al benoemd worden in real life moet ik ze zelf oppikken hier doen jullie dat zelf door emoticons te plaatsen. Dat maakt voor mij het grote verschil met op internet of real life praten.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139654795
Oei...wat een opmerking kan doen...ik hou me nog even buiten de discussie die hier nu gaande is...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar verbloemen is juist een kenmerk van ASS, ik doe dat de hele tijd en dat vergt zoveel energie dat ik mn sociale leven moet plannen...niet te veel anders krijg ik al snel een terugval zoals ik vorige maand beleefd heb.
Hoe langer ik over mn max zit kwa sociale levensonderhoud, hoe verder ik terugglijdt.

Ik ben pas ruim 5 jaar terug gediagnostiseerd omdat ik normaal -leek- voor de gemiddelde leek, waardoor ik overvraagd werd en zelf ook niet snapte waarom het mij maar niet wou lukken en anderen wel.

Eigenlijk moet ik alles wat anderen "for granted" hebben, zelf doen, zoals het regelen van mn sociale leven en dit is maar 1 voorbeeldje van het verbloemen.
Constant beoordelen of iets wat van je gevraagd wordt, wel draagbaar is, is al een vermoeienis op zich :')
Even onder een spoiler, misschien moet ik wat dit betreft straks een topicje gaan verhuizen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een slechte nacht gehad. Weer weinig slaap, veel nadenken en verwerken.
Ben er natuurlijk al een poosje mee bezig, dus zomaar uit de lucht vallen komt het niet. En het verbaast me ook niet helemaal.
Maar alsnog is het even slikken. Merk dat ik er toch even helemaal doorheen zit. Gister knallende koppijn en ontzettend moe. Nu ook heel moe (ik weet dat ik slecht heb geslapen, maar dat doe ik normaal ook wel en dan ben ik fitter en helderder dan nu) en toch ook vel verdrietig, verward en boos. De levenslust is even helemaal verdwenen, lichaam is ook net een vaatdoek.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:20:11 #142
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139655112
Asperger kon toch alleen maar van vader op zoon worden doorgegeven? Voor zover ik het weet hoor ben geen deskundige kan het fout hebben.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139655271
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:20 schreef Raggingbull het volgende:
Asperger kon toch alleen maar van vader op zoon worden doorgegeven? Voor zover ik het weet hoor ben geen deskundige kan het fout hebben.
Deze dame is aardig deskundig als ik het zo lees (kreeg net ineens de ingeving haar ook eens op te zoeken op google), dus neem aan dat zijn het wel weet.

Wat is zo snel kan vinden is dat meisjes het wel kunnen hebben, maar dat ze het niet kunnen doorgeven als zij kinderen krijgen.
http://www.goeievraag.nl/(...)egeven-mannen.295842

Zoek maar eens op asperger en vrouwen, we kunnen het wel degelijk hebben ;)
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:33:49 #144
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139655502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:26 schreef kvd het volgende:

[..]

Deze dame is aardig deskundig als ik het zo lees (kreeg net ineens de ingeving haar ook eens op te zoeken op google), dus neem aan dat zijn het wel weet.

Wat is zo snel kan vinden is dat meisjes het wel kunnen hebben, maar dat ze het niet kunnen doorgeven als zij kinderen krijgen.
http://www.goeievraag.nl/(...)egeven-mannen.295842

Zoek maar eens op asperger en vrouwen, we kunnen het wel degelijk hebben ;)
Oke ja klopt haha wist ik niet. Maar wist zeker dat het erfelijk is van de vader haha. Maar oke.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139655609
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:07 schreef kvd het volgende:
Oei...wat een opmerking kan doen...ik hou me nog even buiten de discussie die hier nu gaande is...

[..]

Even onder een spoiler, misschien moet ik wat dit betreft straks een topicje gaan verhuizen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een slechte nacht gehad. Weer weinig slaap, veel nadenken en verwerken.
Ben er natuurlijk al een poosje mee bezig, dus zomaar uit de lucht vallen komt het niet. En het verbaast me ook niet helemaal.
Maar alsnog is het even slikken. Merk dat ik er toch even helemaal doorheen zit. Gister knallende koppijn en ontzettend moe. Nu ook heel moe (ik weet dat ik slecht heb geslapen, maar dat doe ik normaal ook wel en dan ben ik fitter en helderder dan nu) en toch ook vel verdrietig, verward en boos. De levenslust is even helemaal verdwenen, lichaam is ook net een vaatdoek.
Ik herken hoe je je voelt. De afgelopen dagen stoei ik met iets soortgelijks, al om hele andere redenen. Of levenslust bij mij ontbrak kan ik niet zeggen, want ik kreeg juist zin om dingen te doen. Wel heb ik het tegelijkertijd soms helemaal geschoten met dingen doen en kan ik alleen maar stampen en mokken. Een ding kan ik altijd naar uitkijken en dat is een stukje land in het zuiden, wat toch wel m'n stille droom is. Een retraite om naar terug te trekken, voor mezelf en soortgelijken.

Gisteren had ik de hele dag een knoop in de maag. Het beetje dat ik heb gegeten deed ik voor m'n hoofd en niet m'n maag. Ik merk dan ook overduidelijk dat ik ben afgevallen in de laatste paar dagen. Op zich prima, want dat was ik al van plan. Nu nog wat sporten erbij ofzo. Wil meer energie hebben, want dat ontbrak me meer dan ik had gedacht.

Geef jezelf de ruimte even op te laden en jezelf bijeen te rapen. Zorg goed voor jezelf, luister naar je lijf en sowieso je verstand. En doe of zeg iets liefs tegen een ander, want dat helpt ook. :)
pi_139656268
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik herken hoe je je voelt. De afgelopen dagen stoei ik met iets soortgelijks, al om hele andere redenen. Of levenslust bij mij ontbrak kan ik niet zeggen, want ik kreeg juist zin om dingen te doen. Wel heb ik het tegelijkertijd soms helemaal geschoten met dingen doen en kan ik alleen maar stampen en mokken. Een ding kan ik altijd naar uitkijken en dat is een stukje land in het zuiden, wat toch wel m'n stille droom is. Een retraite om naar terug te trekken, voor mezelf en soortgelijken.

Gisteren had ik de hele dag een knoop in de maag. Het beetje dat ik heb gegeten deed ik voor m'n hoofd en niet m'n maag. Ik merk dan ook overduidelijk dat ik ben afgevallen in de laatste paar dagen. Op zich prima, want dat was ik al van plan. Nu nog wat sporten erbij ofzo. Wil meer energie hebben, want dat ontbrak me meer dan ik had gedacht.

Geef jezelf de ruimte even op te laden en jezelf bijeen te rapen. Zorg goed voor jezelf, luister naar je lijf en sowieso je verstand. En doe of zeg iets liefs tegen een ander, want dat helpt ook. :)
Als jij je plekje hebt in het zuiden, wil ik graag eens even langskomen :Y (hoop wel dat het zuiden ergens in Frankrijk is ofzo ;) )

Wel kut dat het nog niet helemaal lekker loopt bij je. Had de stiekeme hoop dat als de griep bij je weg zou zijn, je je misschien sterker en beter zou voelen.

De ontbrekende levenslust is even een ontlading van alles. We zijn inmiddels al een maand of 4 bezig met dit onderzoek, dus ben er toch ook alweer al die tijd (en eigenlijk al eerder) mee bezig in mijn hoofd. Nu de diagnose er ligt, is de spanning er vanaf. Die spanning heeft me eigenlijk al die tijd al op de been gehouden, de valt nu weg en als ontlading voel ik me dan zo. Het lichaam geeft zelf al aan dat het genoeg is. Hou het de komende dagen even lekker rustig, lekker bij mezelf. Beetje creatief bezig met naald en draad ofzo. En heel braaf vrijdag sporten (terwijl de fysio er niet bij is, word bijna trots op mezelf ;)). Even weer een beetje opladen en dan vanaf volgende week weer de schouders eronder (ofwel, de afspraken bij fysio, de psych en 2 keer fitnessen in de week, heb ik toch weer 4 keer in de week wat te doen). En eens kijken of mijn eetpatroon gaat veranderen, ben een redelijker stress-eter, dus ik mag de teugels weer even gaan aanhalen.

En lief doen tegen een ander doe ik gelukkig regelmatig al (hoop ik). Gister van vriend ook erg lief mijn kant op, dus hem daar verbaal ook veel voor in de hemel geprezen (hij zag ineens taken in huis liggen....komt ook niet vaak voor).
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:18:01 #147
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139656597
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:58 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Inspelen op andermans gevoelens is moeilijk. Het zien, snappen en actie ondernemen op lichaamstaal is lastig. Kortom ik pik belangrijke signalen niet op waardoor mensen me raar vinden. Zij geven signalen af die ik niet opvang of in elk geval niet verwerk in de hersenen. Waardoor ze er voor mij niet zijn. Verder ik mijn eigen lichaamstaal kan exact het tegenovergestelde zijn van wat ik zeg of doe zonder dat ik het door heb. Kortom ik snap geen bal van non-verbale communicatie maar ben verbaal heel sterk. Maar daardoor kom ik regelmatig behoorlijk awkward over op mensen.

Hier heb ik daar geen last van omdat emoticons een visualisatie zijn van die dingen. Waardoor ze automatisch voor mij al benoemd worden in real life moet ik ze zelf oppikken hier doen jullie dat zelf door emoticons te plaatsen. Dat maakt voor mij het grote verschil met op internet of real life praten.
Ik denk dat iedereen hier moeite mee heeft hoor?

Ik bedoel, het oppiken van subtiele hints IRL is soms echt hogere wiskunde :'). De onzin die je soms achteraf moet horen dat je iets niet 'doorhad'. Of dat nu werk/vrienden of relatie is maakt niet zo veel uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:20:59 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139656677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat iedereen hier moeite mee heeft hoor?

Ik bedoel, het oppiken van subtiele hints IRL is soms echt hogere wiskunde :'). De onzin die je soms achteraf moet horen dat je iets niet 'doorhad'. Of dat nu werk/vrienden of relatie is maakt niet zo veel uit.
Soms kan het lastig zijn ja.
Maar wat mijn gevoel zegt is dat veel mensen er ook gewoon te weinig mee bezig zijn en het daardoor niet zien. Omdat ze met hun gedachten ergens anders mee bezig zijn of het niet als optie zien dat iemand die bepaalde signaleren kan uitstralen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:23:52 #149
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139656742
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Soms kan het lastig zijn ja.
Maar wat mijn gevoel zegt is dat veel mensen er ook gewoon te weinig mee bezig zijn en het daardoor niet zien. Omdat ze met hun gedachten ergens anders mee bezig zijn of het niet als optie zien dat iemand die bepaalde signaleren kan uitstralen.
Waar het bij mij dan misgaat is de verwachting van een ander dat je de subtiele hints oppakt.

En dan heel frusti aan het reageren wanneer je het niet ziet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:32:33 #150
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139656964
Ik ben er met mijn gedachten bij maar ik ben er blind voor. Ik pak uiterlijke kenmerken op en koppel dat. Iemand huilt dus is verdrietig iemand ligt dus is blij. Alleen op het moment dat je wegkijkt tijdens het praten en weg blijft kijken en ondertussen gaat zitten smsen pik ik de hint van wat je zegt boeid mij niet al niet eens op.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139657149
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:04 schreef kvd het volgende:

[..]

Als jij je plekje hebt in het zuiden, wil ik graag eens even langskomen :Y (hoop wel dat het zuiden ergens in Frankrijk is ofzo ;) )
Wat mij betreft wel het plan. :Y

quote:
Wel kut dat het nog niet helemaal lekker loopt bij je. Had de stiekeme hoop dat als de griep bij je weg zou zijn, je je misschien sterker en beter zou voelen.
Het gaat ook wel beter nu, maar merk dat m'n hoofd alle kanten op gaat en de bijkomende spanning een knoop in m'n maag legt. Zometeen ff wandelen, naar de winkels en supermarkt. Babbeltje maken met een collegavriend, informeren voor een sportschool, en noem maar op. Zat te doen om m'n hoofd aan te zetten, maar ga ook maar weer es mediteren voor meer focus.

quote:
De ontbrekende levenslust is even een ontlading van alles. We zijn inmiddels al een maand of 4 bezig met dit onderzoek, dus ben er toch ook alweer al die tijd (en eigenlijk al eerder) mee bezig in mijn hoofd. Nu de diagnose er ligt, is de spanning er vanaf. Die spanning heeft me eigenlijk al die tijd al op de been gehouden, de valt nu weg en als ontlading voel ik me dan zo. Het lichaam geeft zelf al aan dat het genoeg is. Hou het de komende dagen even lekker rustig, lekker bij mezelf. Beetje creatief bezig met naald en draad ofzo. En heel braaf vrijdag sporten (terwijl de fysio er niet bij is, word bijna trots op mezelf ;)). Even weer een beetje opladen en dan vanaf volgende week weer de schouders eronder (ofwel, de afspraken bij fysio, de psych en 2 keer fitnessen in de week, heb ik toch weer 4 keer in de week wat te doen). En eens kijken of mijn eetpatroon gaat veranderen, ben een redelijker stress-eter, dus ik mag de teugels weer even gaan aanhalen.

En lief doen tegen een ander doe ik gelukkig regelmatig al (hoop ik). Gister van vriend ook erg lief mijn kant op, dus hem daar verbaal ook veel voor in de hemel geprezen (hij zag ineens taken in huis liggen....komt ook niet vaak voor).
Je hebt een goede grip op zaken en bent actief bezig met zorgen voor jezelf. Heel goed! ^O^
pi_139657207
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:26 schreef kvd het volgende:

[..]

Deze dame is aardig deskundig als ik het zo lees (kreeg net ineens de ingeving haar ook eens op te zoeken op google), dus neem aan dat zijn het wel weet.

Wat is zo snel kan vinden is dat meisjes het wel kunnen hebben, maar dat ze het niet kunnen doorgeven als zij kinderen krijgen.
http://www.goeievraag.nl/(...)egeven-mannen.295842

Zoek maar eens op asperger en vrouwen, we kunnen het wel degelijk hebben ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:20 schreef Raggingbull het volgende:
Asperger kon toch alleen maar van vader op zoon worden doorgegeven? Voor zover ik het weet hoor ben geen deskundige kan het fout hebben.
Het grappige is, ik heb asperger en heb het zeker niet van mijn vader maar van mijn moeder.

Het gelinkte stukje klinkt als larie
"De genen die dit syndroom doorgeven zitten in de mannelijke chromosomen."
Op het Y-chromosoom? Don't think so! :+
pi_139657260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:07 schreef kvd het volgende:
Oei...wat een opmerking kan doen...ik hou me nog even buiten de discussie die hier nu gaande is...

[..]

Even onder een spoiler, misschien moet ik wat dit betreft straks een topicje gaan verhuizen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een slechte nacht gehad. Weer weinig slaap, veel nadenken en verwerken.
Ben er natuurlijk al een poosje mee bezig, dus zomaar uit de lucht vallen komt het niet. En het verbaast me ook niet helemaal.
Maar alsnog is het even slikken. Merk dat ik er toch even helemaal doorheen zit. Gister knallende koppijn en ontzettend moe. Nu ook heel moe (ik weet dat ik slecht heb geslapen, maar dat doe ik normaal ook wel en dan ben ik fitter en helderder dan nu) en toch ook vel verdrietig, verward en boos. De levenslust is even helemaal verdwenen, lichaam is ook net een vaatdoek.
Tis sowieso een lastiger iets om vast te stellen bij vrouwen. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft het zeker weten ook, maar is nooit gediagnostiseerd. Bij vrouwen ligt het anders omdat vrouwen van nature sowieso beter zijn kwa communicatie, wat juist 1 van de eikpunten is om autisme vast te stellen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:49:15 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139657403
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:

Waar het bij mij dan misgaat is de verwachting van een ander dat je de subtiele hints oppakt.

En dan heel frusti aan het reageren wanneer je het niet ziet.
Mensen verwachten soms te veel ja. Of tenminste, zo reageren ze soms wel.
Als je enkel voorzichtige hints geeft dan kan je het gewoon niet verwachten, maar zo rationeel bekijken mensen het helaas niet altijd.
En anders zijn ze wel frusti omdat je het niet uit jezelf deed ongeacht de hints. Je doet het nooit goed :P
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:32 schreef Raggingbull het volgende:
Ik ben er met mijn gedachten bij maar ik ben er blind voor. Ik pak uiterlijke kenmerken op en koppel dat. Iemand huilt dus is verdrietig iemand ligt dus is blij. Alleen op het moment dat je wegkijkt tijdens het praten en weg blijft kijken en ondertussen gaat zitten smsen pik ik de hint van wat je zegt boeid mij niet al niet eens op.
Mensen met autisme en dergelijke hebben er sowieso meer moeite mee of zien het uberhaupt niet. Best lastig om te begrijpen voor mensen die dat juist niet hebben, en daarbij vooral vrouwen die er meester in zijn :+
pi_139657437
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]


[..]

Het grappige is, ik heb asperger en heb het zeker niet van mijn vader maar van mijn moeder.

Het gelinkte stukje klinkt als larie
"De genen die dit syndroom doorgeven zitten in de mannelijke chromosomen."
Op het Y-chromosoom? Don't think so! :+
Het zou best kunnen. Kleurenblindheid zit ook op t Y-chromosoom.

Wat t nog ingewikkelder maakt is dat t ook een combinatie tussen X en Y kan zijn die een eigenschap doet ontwikkelen. Om nog maar niet te spreken van recessieve genen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:53:36 #156
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139657524
Goed ik ga me eventjes voorbereiden op vanavond komt best wel een kolere lange post aan kzal hem eventjes in een spoiler zetten verder is me pauze om dus nu volop aan het werk veel af te lezen aan analyses nu. Spreek jullie vanavond weer.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139658020
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Het zou best kunnen. Kleurenblindheid zit ook op t Y-chromosoom.
Neen, kleurenblindheid zit ook op de X :+
Dus nee :P
pi_139658232
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neen, kleurenblindheid zit ook op de X :+
Dus nee :P
Je hebt gelijk. Mannen hebben er vaker last van omdat ze maar een enkel X-chromosoom hebben. My bad.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:40:49 #159
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139659040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:53 schreef Raggingbull het volgende:
Goed ik ga me eventjes voorbereiden op vanavond komt best wel een kolere lange post aan kzal hem eventjes in een spoiler zetten verder is me pauze om dus nu volop aan het werk veel af te lezen aan analyses nu. Spreek jullie vanavond weer.
Zet hem op man! :)
Ignorance is bliss
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:43:42 #160
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139659139
Zo, voel me inmiddels weer beter na mijn moment van gisteren. Blijft raar om te zien hoe uit het niets die angst me nog even aan kan vliegen. Ben er nog steeds wat gespannen door, maar het werken gaat. Ik blijf nu echt blij verrast hoe (toch echt door het mediteren) snel ik herstel van zoiets. Ik blijf niet hangen in piekeren, de stress ebt veel sneller weg, toch wel mijn grootste plaaggeesten. Waar ik eerst ook een gevoel had van dat het elk moment wel weer mis kon gaan met mijn stage, merk ik nu dat mijn onderbuikgevoel meer richting 'ik ga het wel halen' neigt. Langzaamaan mijn zelfvertrouwen weer opbouwen. :)
Ignorance is bliss
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:04:08 #161
47102 Elvi
miemkwien
pi_139663231
Ik heb net een gesprek gehad bij een museum om ook daar vrijwilligerswerk te doen en het gesprek ging eigenlijk beter dan ik verwachtte. Het ging zo goed dat ik nu twijfel of het wel echt was :') Ik durf bijna niet te geloven dat het echt kan gaan gebeuren en dat ze gaan nakomen wat ze beloven. Ik heb ook alleen aan mn ouders verteld wat ze zeiden want straks gaat het hele feest niet door en lijk ik nog meer de loser-van-de-eeuw :')

Ik hoor blij te zijn maar ik durf niet te geloven dat dit een keerpunt kan zijn en dat ik eindelijk een kans krijg. Straks maken ze die beloftes bij iedereen. Dus eigenlijk voel ik me rot terwijl ik uitzinnig had moeten zijn.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:09:52 #162
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139663379
Wacht met de emoties totdat je de uitslag hebt ;)
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:33:41 #163
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139663998
Yes, yes yes! Binnen 24 uur een babbel en binnen 48 uur uitsluitsel of ik mn tas kan inpakken en weg kan wezen!

quote:
15s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:04 schreef Elvi het volgende:
Ik heb net een gesprek gehad bij een museum om ook daar vrijwilligerswerk te doen en het gesprek ging eigenlijk beter dan ik verwachtte. Het ging zo goed dat ik nu twijfel of het wel echt was :') Ik durf bijna niet te geloven dat het echt kan gaan gebeuren en dat ze gaan nakomen wat ze beloven. Ik heb ook alleen aan mn ouders verteld wat ze zeiden want straks gaat het hele feest niet door en lijk ik nog meer de loser-van-de-eeuw :')

Ik hoor blij te zijn maar ik durf niet te geloven dat dit een keerpunt kan zijn en dat ik eindelijk een kans krijg. Straks maken ze die beloftes bij iedereen. Dus eigenlijk voel ik me rot terwijl ik uitzinnig had moeten zijn.
Dat lijken mij toch tekenen dat je op de goede weg bent of niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:34:59 #164
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139664041
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Yes, yes yes! Binnen 24 uur een babbel en binnen 48 uur uitsluitsel of ik mn tas kan inpakken en weg kan wezen!
Nice! ^O^
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:36:22 #165
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139664098
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nice! ^O^
Myeahs, ik loop al maanden te hikken tegen verschillende opties en deze willen echt vaart maken. Dat zou betekenen direct aan het werk!

Het enige wat er tussen de babbel en full time werk staat is een 1 uur durige excel examen op kantoor daar :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:40:27 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139664248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Myeahs, ik loop al maanden te hikken tegen verschillende opties en deze willen echt vaart maken. Dat zou betekenen direct aan het werk!

Het enige wat er tussen de babbel en full time werk staat is een 1 uur durige excel examen op kantoor daar :)
En die ga je morgen maken?
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:45:28 #167
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139664405
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En die ga je morgen maken?
Overmogen (hopelijk).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:46:19 #168
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139664436
Vorige week donderdag bericht gehad dat ik ben aangenomen, nog steeds geen verdere reacties vernomen betreft het contract en wanneer ik kan beginnen -O- Ze hadden zsm iemand nodig, eigenlijk vanaf 1 mei. Ik begin weer te twijfelen of zij niet aan mij twijfelen :')
Tap tap tap
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:48:26 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139664509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:46 schreef CherryLips het volgende:
Vorige week donderdag bericht gehad dat ik ben aangenomen, nog steeds geen verdere reacties vernomen betreft het contract en wanneer ik kan beginnen -O- Ze hadden zsm iemand nodig, eigenlijk vanaf 1 mei. Ik begin weer te twijfelen of zij niet aan mij twijfelen :')
Even bellen/mailen of het klopt dat je nog niets ontvangen hebt
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:48:45 #170
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139664518
Als ze aan jou twijfelen had je vast al wel wat gehoord erover ;)
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:55:24 #171
47102 Elvi
miemkwien
pi_139664733
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:09 schreef Cue_ het volgende:
Wacht met de emoties totdat je de uitslag hebt ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:

Dat lijken mij toch tekenen dat je op de goede weg bent of niet?
Ik vind het lastig om hoopvol te zijn. Ik wil graag hoopvol zijn en geloven dat ik op de goede we gzit eindelijk, maar ik ben tegelijkertijd ook achterdochtig. Waarom waren ze zo enthousiast over me? En kan ik me niet beter voorbereiden op een teleurstelling? Want ik weet dat ik bij een teleurstelling meteen een terugval krijg (zoals vorige week toen ik voor niets naar een afspraak ging en ze me vergeten was af te bellen... meteen dacht ik 'zie je nou wel ik ben het niet eens waard om af te bellen, ze zijn me nu alweer vergeten' :@ ).

Dus ik vind het moeilijk om er neutraal in te staan en gewoon af te wachten wat de uitslag gaat worden.

'Gelukkig' heb ik volgende week ook de intake bij de GGZ. Waar ik nu al zenuwachtig voor ben :')
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:03:32 #172
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139665039
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Even bellen/mailen of het klopt dat je nog niets ontvangen hebt
Heb ik gedaan, geen reactie :')
Tap tap tap
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:04:24 #173
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139665078
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:55 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het lastig om hoopvol te zijn. Ik wil graag hoopvol zijn en geloven dat ik op de goede we gzit eindelijk, maar ik ben tegelijkertijd ook achterdochtig. Waarom waren ze zo enthousiast over me? En kan ik me niet beter voorbereiden op een teleurstelling? Want ik weet dat ik bij een teleurstelling meteen een terugval krijg (zoals vorige week toen ik voor niets naar een afspraak ging en ze me vergeten was af te bellen... meteen dacht ik 'zie je nou wel ik ben het niet eens waard om af te bellen, ze zijn me nu alweer vergeten' :@ ).

Dus ik vind het moeilijk om er neutraal in te staan en gewoon af te wachten wat de uitslag gaat worden.

'Gelukkig' heb ik volgende week ook de intake bij de GGZ. Waar ik nu al zenuwachtig voor ben :')
Knuffel :*
Tap tap tap
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:15:06 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139665453
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:55 schreef Elvi het volgende:

[..]


[..]

Ik vind het lastig om hoopvol te zijn. Ik wil graag hoopvol zijn en geloven dat ik op de goede we gzit eindelijk, maar ik ben tegelijkertijd ook achterdochtig. Waarom waren ze zo enthousiast over me? En kan ik me niet beter voorbereiden op een teleurstelling? Want ik weet dat ik bij een teleurstelling meteen een terugval krijg (zoals vorige week toen ik voor niets naar een afspraak ging en ze me vergeten was af te bellen... meteen dacht ik 'zie je nou wel ik ben het niet eens waard om af te bellen, ze zijn me nu alweer vergeten' :@ ).

Dus ik vind het moeilijk om er neutraal in te staan en gewoon af te wachten wat de uitslag gaat worden.

'Gelukkig' heb ik volgende week ook de intake bij de GGZ. Waar ik nu al zenuwachtig voor ben :')
Is ook lastig. Bij mij helpt wel t besef dat ze je niet persoonlijk vergeten, want ze kennen ke nog niet, je bent niet in dienst, maar bent 1 van de evt vele sollicitanten.
Dus is t geen persoonlijke aanval als ze je vergeten of als t niets wordt. Dan zijn ze te druk of is het team niet geschikt voor je. En is t ook beter om daar niet te komen werken.

Al is t natuurlijk altijd wel jammer
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:49:50 #175
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139666565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:46 schreef CherryLips het volgende:
Vorige week donderdag bericht gehad dat ik ben aangenomen, nog steeds geen verdere reacties vernomen betreft het contract en wanneer ik kan beginnen -O- Ze hadden zsm iemand nodig, eigenlijk vanaf 1 mei. Ik begin weer te twijfelen of zij niet aan mij twijfelen :')
Feller er bovenop zitten. Serieus. Feller.

Overigens is HR en 'capabel' toch wel iets wat niet vaak voorkomt :')!.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:56:39 #176
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139666794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:55 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het lastig om hoopvol te zijn. Ik wil graag hoopvol zijn en geloven dat ik op de goede we gzit eindelijk, maar ik ben tegelijkertijd ook achterdochtig. Waarom waren ze zo enthousiast over me? En kan ik me niet beter voorbereiden op een teleurstelling? Want ik weet dat ik bij een teleurstelling meteen een terugval krijg (zoals vorige week toen ik voor niets naar een afspraak ging en ze me vergeten was af te bellen... meteen dacht ik 'zie je nou wel ik ben het niet eens waard om af te bellen, ze zijn me nu alweer vergeten' :@ ).

Dus ik vind het moeilijk om er neutraal in te staan en gewoon af te wachten wat de uitslag gaat worden.

'Gelukkig' heb ik volgende week ook de intake bij de GGZ. Waar ik nu al zenuwachtig voor ben :')
Een recruiter is altijd laaiend enthousiast. Dat is zijn beroep. De lading aangedikte stront die ze soms over mensen smeren krijg ik rillingen bij. Misschien wat cru gezegd maar ik neem recruiters al lang niet meer serieus. Headhunters nog veel minder. Daar zit echt schorrie morrie tussen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:30:36 #177
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139667700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Feller er bovenop zitten. Serieus. Feller.

Overigens is HR en 'capabel' toch wel iets wat niet vaak voorkomt :')!.
M'n ouders werken allebei in dezelfde 'branche' zeg maar en horen alles :D Het andere meisje is ook nog niet aan het werk (het is een project van een jaar).
Tap tap tap
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:30:56 #178
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139667708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een recruiter is altijd laaiend enthousiast. Dat is zijn beroep. De lading aangedikte stront die ze soms over mensen smeren krijg ik rillingen bij. Misschien wat cru gezegd maar ik neem recruiters al lang niet meer serieus. Headhunters nog veel minder. Daar zit echt schorrie morrie tussen.
Bij vertaalbureaus ook, echt schofterig gedrag soms hoor.
Tap tap tap
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:53:43 #179
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139668434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bij vertaalbureaus ook, echt schofterig gedrag soms hoor.
Mja, ik kreeg dus net een telefoontje dat ik blijkbaar niet de enige was voor de rol maar dat er ook nog 1 ander persoon word overwogen :'). Gruwelijke hufterige takkezooi.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_139668562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, ik kreeg dus net een telefoontje dat ik blijkbaar niet de enige was voor de rol maar dat er ook nog 1 ander persoon word overwogen :'). Gruwelijke hufterige takkezooi.
Damn.
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:59:15 #181
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139668600
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n ouders werken allebei in dezelfde 'branche' zeg maar en horen alles :D Het andere meisje is ook nog niet aan het werk (het is een project van een jaar).
Dat is het kutte. Elke sector is in wezen erg klein. Wij hadden destijds in onze universitaire periode in Londen een aantal recruiters die bij ons seminars gaven.

1 voorbeeld was een jongen die boos was dat hij niks hoorde van een recruiter nadat hij een applicatie die kant opstuurde. En hij kreeg maar niks te horen..........

Die jongen stuurde dus een mail terug,

You asshole! I've been waiting for ... (blabla).

Deze recruiter (degene die de seminar gaf) heeft die mail verzonden naar elke recruiter van een bank in Londen :') !

Je moet het eigenlijk zo ver schoppen dat ze niet zonder jou kunnen. Gelukkig heb ik de laatste tijd meer met headhunters te maken ipv de typische recruiters.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:00:41 #182
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139668648
quote:
15s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Damn.
Ik bleef beleefd aan de telefoon. Blijkbaar vechten er 2 voor 1 bot. Prima.

Morgen 11.00 de babbel met het hoofd en dan krijg ik meer te horen. Vannacht nog maar even alle technische details naar boven schroeven en alvast alle papiertjes klaarleggen waar ik het over moet hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:06:52 #183
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139668903
Ik zal deze baan echt intikken verdomme. Zijn jullie ook van mijn gezeik af ;P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:12:47 #184
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139669187
Fine here we go plaats hem wel eventjes in een spoiler scheelt scrolwerk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:26:56 #185
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139669813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:12 schreef Raggingbull het volgende:
Verder is het uberhaupt de hele denkwijze ik leg totaal andere verbanden. Zie dingen aankomen die andere mensen niet zien. Als ik in een donkere steeg sta bij een t-splitsing. En rechts hoor ik veel geluid dan ga ik dus links want rechts zal het wel druk zijn en moet ik wachten. Maar rechts is wel korter. Dat soort dingen soort van.
Dat doe ik ook hoor. Als ik in een donkere steeg sta en links is geluid en rechts niet ga ik ook rechts. Ik word namelijk ontzettend moe van; "Wat wil je nou jonguh!? blabla etc".
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:52:59 #186
47102 Elvi
miemkwien
pi_139671282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een recruiter is altijd laaiend enthousiast. Dat is zijn beroep. De lading aangedikte stront die ze soms over mensen smeren krijg ik rillingen bij. Misschien wat cru gezegd maar ik neem recruiters al lang niet meer serieus. Headhunters nog veel minder. Daar zit echt schorrie morrie tussen.
Het was geen recruiter. Ik zit niet in een branche waar er met recuiters gewerkt wordt. Ik heb weer een gesprek gehad bij een ander museum voor vrijwilligerswerk maar met echt prachtkansen (tenminste, dat vertelden ze ;) ).
pi_139671390
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:21 schreef Cue_ het volgende:
Mbt mensen die autisme herkennen en/of het wel/geen kans geven.

Denk dat 'normale' mensen wel zien dat er iets is, evt zelfs dat het autisme is. De vraag is alleen of ze ermee kunnen omgaan en ook de vraag of ze dat willen natuurlijk.

Daarbij denk ik ook dat er wel verschil zit tussen hoog en laag opgeleide mensen. Denk dat de eerste groep het sneller ziet dan de tweede groep. Of ze er ook eerder moeite in willen stoppen dat denk ik niet, dat is geheel afhankelijk van de persoon.
Ga hier maar niet vanuit. Hoe hoger opgeleid, des te minder snel ze het zien, linken leggen of accepteren.
Toen ik nog in de gehandicaptenzorg werkte, kon je het beste met de lager opgeleiden praten. De hoger opgeleiden namen niks aan van deskundigen en wuifden alles weg.
We hadden zelfs een man met Down op de groep (man was 45-50, niveau 2-3 jaar, geen verbale communicatie, hele dag met vingers in de mond en op een goede dag een goed imitator van een sirene of walrus). Moeder heeft altijd ontkend dat hij Down heeft. Sterker nog, hij zou hoogbegaafd en superintelligent zijn en ze is bezig geweest om Derek Ogelvie bij hem te krijgen :')

Mensen zien wat ze willen zien en heel vaak zien ze autisme juist niet. Helemaal niet als mensen niks zeggen of als mensen trucjes hebben om zich te kunnen redden in de wereld, zich hebben leren aanpassen.
Wij zien het misschien sneller omdat we het zelf hebben, iemand kennen die het heeft, zelf in onderzoek zijn geweest, ons ermee bezig hebben gehouden.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:14:11 #188
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139675884
Kolere ik zit er echt helemaal doorheen..
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:23:52 #189
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139676425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:14 schreef Raggingbull het volgende:
Kolere ik zit er echt helemaal doorheen..
Vertel?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:25:57 #190
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139676545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vertel?
Lange verhalen neem alle problemen die ik hier gepost heb gooi ze op 1 hoop en je weet waarom..

Het komt er heel kort gezegd op neer dat ik alles alleen zit te verwerken. Het met de psych wel goed loopt maar ik weer helemaal terugval omdat me ex weer moeilijk aan het doen is. Ik de laatste tijd mensen probeer te ontmoeten en regelmatig hoor dat ik full of bullshit ben terwijl ik echt heel erg uitkijk wat ik zeg tegen wie etc. En dat alles veel te rauw op me dak valt.

Ik probeer tips van o.a. magnetronkoffie om mensen zorgvuldiger uit te zoeken echt te gebruiken maar dat lukt echt voor geen meter zegmaar.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139676863
Ik volg even mee :)
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:34:11 #192
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139677058
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:25 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Lange verhalen neem alle problemen die ik hier gepost heb gooi ze op 1 hoop en je weet waarom..

Het komt er heel kort gezegd op neer dat ik alles alleen zit te verwerken. Het met de psych wel goed loopt maar ik weer helemaal terugval omdat me ex weer moeilijk aan het doen is. Ik de laatste tijd mensen probeer te ontmoeten en regelmatig hoor dat ik full of bullshit ben terwijl ik echt heel erg uitkijk wat ik zeg tegen wie etc. En dat alles veel te rauw op me dak valt.

Ik probeer tips van o.a. magnetronkoffie om mensen zorgvuldiger uit te zoeken echt te gebruiken maar dat lukt echt voor geen meter zegmaar.
Alleen verwerken is opzich geen issue. Vrienden uitzoeken is gewoon lastig. Ik denk dat anderen daar ook moeilijk bij kunnen helpen want iedereen is anders. En voor iedereen gelden andere regels. Dat heeft ook met verwachtingen te maken.

Ik heb een handjevol vrienden. Ik zou niet zonder ze kunnen. Maar ik sta op het punt mijn leven weer helemaal opnieuw te beginnen en dan begint het sociale riedeltje van; "Wie ben jij en wat doe jij hier?" weer en daar houd ik er altijd wel 1 vriend aan over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:52:51 #193
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139678144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alleen verwerken is opzich geen issue. Vrienden uitzoeken is gewoon lastig. Ik denk dat anderen daar ook moeilijk bij kunnen helpen want iedereen is anders. En voor iedereen gelden andere regels. Dat heeft ook met verwachtingen te maken.

Ik heb een handjevol vrienden. Ik zou niet zonder ze kunnen. Maar ik sta op het punt mijn leven weer helemaal opnieuw te beginnen en dan begint het sociale riedeltje van; "Wie ben jij en wat doe jij hier?" weer en daar houd ik er altijd wel 1 vriend aan over.
Voor jou maybe. Maar helemaal op jezelf aangewezen zijn met als vangnet een psycholoog is absoluut geen feest als de trauma's je achtervolgen. En ik geloof dat een aantal hier daarvan kunnen meespreken.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:02:15 #194
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139678671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:52 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Voor jou maybe. Maar helemaal op jezelf aangewezen zijn met als vangnet een psycholoog is absoluut geen feest als de trauma's je achtervolgen. En ik geloof dat een aantal hier daarvan kunnen meespreken.
In praktische zin, wie zou bij het verwerken moeten helpen dan? Naast een therapeut?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:09:25 #195
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139679089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In praktische zin, wie zou bij het verwerken moeten helpen dan? Naast een therapeut?
In praktische zin gewoon een goeie vriend die af en toe eens een arm om me heen slaat en laat weten dat het goed komt. Gewoon die warmte snap je? Een teken dat er iemand is die ook om je geeft. Iemand die je af en toe een verzetje kan geven. Uiteraard niet geheel op die persoon leunen uiteindelijk moet ik het zelf dan en daar ben ik me van bewust. Maar zoiets kan wonderen doen.

Het is nu namelijk niet het feit dat al de drama me opbreekt. Maar het feit dat ik dit 20 jaar in me uppie doe.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139679169
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:52 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Voor jou maybe. Maar helemaal op jezelf aangewezen zijn met als vangnet een psycholoog is absoluut geen feest als de trauma's je achtervolgen. En ik geloof dat een aantal hier daarvan kunnen meespreken.
Ben volledig op mijzelf aangewezen daarin. Volgde al langer trouwens hoor, niet rottig bedoeld... Ik vind het juist fijn om alleen alles te doen, maar ja zeldzaamheid.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:08:37 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139682279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:09 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

In praktische zin gewoon een goeie vriend die af en toe eens een arm om me heen slaat en laat weten dat het goed komt. Gewoon die warmte snap je? Een teken dat er iemand is die ook om je geeft. Iemand die je af en toe een verzetje kan geven. Uiteraard niet geheel op die persoon leunen uiteindelijk moet ik het zelf dan en daar ben ik me van bewust. Maar zoiets kan wonderen doen.

Het is nu namelijk niet het feit dat al de drama me opbreekt. Maar het feit dat ik dit 20 jaar in me uppie doe.
Kan je niet terecht evt bij 1 van je huisgenoten?
Niet voor heel je verhaal misschien, maar wel voor af en toe een arm om je heen?
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:14:52 #198
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139682535
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Kan je niet terecht evt bij 1 van je huisgenoten?
Niet voor heel je verhaal misschien, maar wel voor af en toe een arm om je heen?
Heu ja wel geprobeerd. Tis begeleid wonen et zijn autisten haha. 1 is er echt zo van ja srry is jou shit kan ik je niet mee helpen. Een ander is heel erg op zichzelf en spreken we niet erg veel. Degene in de kamer naast me zit er net 2 weken. Die band is er nog niet echt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:18:00 #199
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139682659
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:14 schreef Raggingbull het volgende:

Heu ja wel geprobeerd. Tis begeleid wonen et zijn autisten haha. 1 is er echt zo van ja srry is jou shit kan ik je niet mee helpen. Een ander is heel erg op zichzelf en spreken we niet erg veel. Degene in de kamer naast me zit er net 2 weken. Die band is er nog niet echt.
Dat ze autistisch zijn zou toch weinig uit moeten maken? Ze begrijpen misschien des te meer hoe het voor jou is aangezien ze zelf ook problemen hebben. En je misschien daaruit op 1 of andere manier je aan elkaar kan optrekken. Moet idd maar net iemand treffen dat klopt.
pi_139683796
Heb eigenlijk zin om wat te gaan doen met een meid. Klinkt stom ikweet :') maar heb denk ik behoefte aan vrouwelijk gezelschap maar ik zou niet weten waar ik het moet zoeken :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:49:33 #201
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139683958
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:45 schreef Miniem het volgende:
Heb eigenlijk zin om wat te gaan doen met een meid. Klinkt stom ikweet :') maar heb denk ik behoefte aan vrouwelijk gezelschap maar ik zou niet weten waar ik het moet zoeken :P
Stom? Ik geloof dat iedere man daar af en toe behoefte aan heeft toch?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139684075
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:49 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Stom? Ik geloof dat iedere man daar af en toe behoefte aan heeft toch?
Meestal denken meiden gelijk dat je er meer achter zoekt als je vraagt om wat te gaan doen. Veel vrouwelijk contact heb ik helaas niet.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:06:49 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139684519
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Meestal denken meiden gelijk dat je er meer achter zoekt als je vraagt om wat te gaan doen. Veel vrouwelijk contact heb ik helaas niet.
Dan geef je dat toch gewoon aan, dat je gewoon wat wil doen zonder bijbedoelingen :?
pi_139684772


[ Bericht 100% gewijzigd door Miniem op 08-05-2014 00:29:27 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_139684893
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan geef je dat toch gewoon aan, dat je gewoon wat wil doen zonder bijbedoelingen :?
Zou jij dat geloven?
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:23:34 #206
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139684931
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:20 schreef kvd het volgende:

[..]

Zou jij dat geloven?
Met de uitleg die hij een paar posts erboven gaf wel hoor. Ik vind het wel mooi om te horen dat hij he soms gewoon leuk/fijn/gezellig vindt om met een vrouw om te gaan zonder dat er iets achter zit wbt sex oid
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:23:42 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139684933
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:20 schreef kvd het volgende:

Zou jij dat geloven?
Ligt eraan wie t vraagt.
Daarbij, al heeft ie bijbedoelingen, dan weet ie dat ie niet van mij kan verwachten dat ik daarop in ga. En dat als hij sappen probeert te zetten dat ie keihard afgewezen zullen en kunnen worden en dat dat gelijk z'n eigen glazen ingooit.
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:23:45 #208
47102 Elvi
miemkwien
pi_139684936
Als een man vraagt of we wat gaan drinken of een museum in ofzo dan zoek ik daar niet direct wat achter nee. Misschien wat naief :') Maar je bent er toch zelf bij? Als er tijdens het uitje blijkt dat er meer wordt verwacht kan je altijd nog ingrijpen.

---------

Ik heb een paar bloedblaren in mn mond omdat ik van de stress op de binnenkant van mn wangen heb zitten kauwen :'(
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:26:50 #209
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139685010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:23 schreef Elvi het volgende:
Als een man vraagt of we wat gaan drinken of een museum in ofzo dan zoek ik daar niet direct wat achter nee. Misschien wat naief :') Maar je bent er toch zelf bij? Als er tijdens het uitje blijkt dat er meer wordt verwacht kan je altijd nog ingrijpen.

---------

Ik heb een paar bloedblaren in mn mond omdat ik van de stress op de binnenkant van mn wangen heb zitten kauwen :'(
Auw :( niet leuk -O-
Stress door je ouders enzo? Of wat anders?

Ik heb de pest erin. Heup doet heel veel pijn. Vrees blessure van het lopen al kwam het opzetten nadat ik al 3 dagen rust had. Maar het lopen vanavond heeft het wel erger gemaakt.
Kan ook niet liggen in bed. Althans dat doet ook pijn.
Stom
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:30:03 #210
47102 Elvi
miemkwien
pi_139685087
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Auw :( niet leuk -O-
Stress door je ouders enzo? Of wat anders?

Ik heb de pest erin. Heup doet heel veel pijn. Vrees blessure van het lopen al kwam het opzetten nadat ik al 3 dagen rust had. Maar het lopen vanavond heeft het wel erger gemaakt.
Kan ook niet liggen in bed. Althans dat doet ook pijn.
Stom
Nee dit keer wat anders :P Het gesprek in t museum vandaag en gedoe op een ander forum wat een beetje uit de hand loopt. Ok en ook wel n beetje omdat ik morgen wil bloed doneren en ik daar heel zenuwachtig voor ben _O- (bang voor de naald enzo :') :@ )

Oef pijn in je heup is niet fijn nee :( Je hebt letterlijk de benen uit je lijf gelopen? ;) :P
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:36:57 #211
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139685278
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:30 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee dit keer wat anders :P Het gesprek in t museum vandaag en gedoe op een ander forum wat een beetje uit de hand loopt. Ok en ook wel n beetje omdat ik morgen wil bloed doneren en ik daar heel zenuwachtig voor ben _O- (bang voor de naald enzo :') :@ )

Oef pijn in je heup is niet fijn nee :( Je hebt letterlijk de benen uit je lijf gelopen? ;) :P
Hmm dat zijn een hoop dingen bij elkaar! Zou ik ook strets van krijgen.

Hihi ja misschien. Been lijkt nog vast te zitten maar misschien is dat alleen het velletje maar :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_139685491
Hmmm, blijkbaar ben ik dan de enige die zoiets niet meteen zou geloven. Maar goed, zo vaak ben ik ook niet op die manier uitgevraagd. De enige keer dat het een vriendschappelijk verzoek was, heb ik netjes bedankt. totdat ik hem in de gay bar tegenkwam en zag dat het ècht vriendschappelijk verzoek was _O-
pi_139686739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:09 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

In praktische zin gewoon een goeie vriend die af en toe eens een arm om me heen slaat en laat weten dat het goed komt. Gewoon die warmte snap je? Een teken dat er iemand is die ook om je geeft. Iemand die je af en toe een verzetje kan geven. Uiteraard niet geheel op die persoon leunen uiteindelijk moet ik het zelf dan en daar ben ik me van bewust. Maar zoiets kan wonderen doen.

Het is nu namelijk niet het feit dat al de drama me opbreekt. Maar het feit dat ik dit 20 jaar in me uppie doe.
Ik denk dat het nu ook moeilijker is. Heb het gevoel dat de individualisering ontzettend is toegenomen. Iedereen moet popie jopie zijn op FB, linkedin of twitter en "mee kunnne lopen" met de rest. Broederschap lijkt ver, ver achter ons gelaten. Althans dat hoor ik van de +25/30/35/40/45 generatie. Ik voel en zie dat zelf ook wel zo.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:09:44 #214
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139688737
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 02:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat het nu ook moeilijker is. Heb het gevoel dat de individualisering ontzettend is toegenomen. Iedereen moet popie jopie zijn op FB, linkedin of twitter en "mee kunnne lopen" met de rest. Broederschap lijkt ver, ver achter ons gelaten. Althans dat hoor ik van de +25/30/35/40/45 generatie. Ik voel en zie dat zelf ook wel zo.
De reden dat ik facebook nog heb is eigenlijks dat ik zo contact houd met enkele organisatoren van feesten in utrecht. En zodoende zo nu en dan gratis naar binnen kan. Geen twitter geen linkedin. En al helemaal geen instagram. En fuck dat alles ik mis broederschap man. Noem mij ouderwets en ik ben het direct met je eens. Maar soms is ouderwets beter.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:17:09 #215
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139688872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:09 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

De reden dat ik facebook nog heb is eigenlijks dat ik zo contact houd met enkele organisatoren van feesten in utrecht. En zodoende zo nu en dan gratis naar binnen kan. Geen twitter geen linkedin. En al helemaal geen instagram. En fuck dat alles ik mis broederschap man. Noem mij ouderwets en ik ben het direct met je eens. Maar soms is ouderwets beter.
Heb je ook wel eens plekken gehad waar je onder mensen was bij wie je je echt goed voelde? Zo niet, zou je dan wel een idee hebben van waar dat kan zijn?
Ignorance is bliss
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:00:32 #216
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139689832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:17 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Heb je ook wel eens plekken gehad waar je onder mensen was bij wie je je echt goed voelde? Zo niet, zou je dan wel een idee hebben van waar dat kan zijn?
Jazeker, alleen die mensen zijn of er al niet meer. Verhuist en zo uiteindelijk uit het oog verloren. En altijd minstens 5 jaar ouder geweest dan mij. Soort van uiteindelijk uit elkaar gegroeid door afstanden of door het overlijden van. Zo kwam ik altijd bij mijn buurvrouw van 80 maar die overleed enzovoort.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139690126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:00 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Jazeker, alleen die mensen zijn of er al niet meer. Verhuist en zo uiteindelijk uit het oog verloren. En altijd minstens 5 jaar ouder geweest dan mij. Soort van uiteindelijk uit elkaar gegroeid door afstanden of door het overlijden van. Zo kwam ik altijd bij mijn buurvrouw van 80 maar die overleed enzovoort.
Story of my life. En dan laten mensen je op een gegeven moment zitten en dan kom je op het punt 'f**k you, ik kan het beter alleen doen, niemand is te vertrouwen.'.
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:16:47 #218
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139690219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:13 schreef kvd het volgende:

[..]

Story of my life. En dan laten mensen je op een gegeven moment zitten en dan kom je op het punt 'f**k you, ik kan het beter alleen doen, niemand is te vertrouwen.'.
Zo is het leven nu eenmaal. Mensen komen en gaan en soms kom je eikels tegen. Maar dat is niet iets dat alleen bij jou gebeurt of wat bedoeld is om jou klein te krijgen.
Probeer nieuwe mensen niet af te rekenen op het gedrag van oude mensen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_139690521
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Zo is het leven nu eenmaal. Mensen komen en gaan en soms kom je eikels tegen. Maar dat is niet iets dat alleen bij jou gebeurt of wat bedoeld is om jou klein te krijgen.
Probeer nieuwe mensen niet af te rekenen op het gedrag van oude mensen
Ik denk ook niet dat ik de enige ben ofzo. Ik herken het kwijtraken van mensen door verhuizingen, stoppen met school, werk enzovoort. Maar mijn hele leven heb ik niet kunnen vertrouwen op de directe mensen om mij heen (lees familie) en de afgelopen jaren ben ik eigenlijk mijn complete sociale netwerk kwijtgeraakt. Vrienden die je op een vrijdag nog ziet en vanaf die avond niks meer laten horen. Of toen het nog lekker ging tussen mijn moeder en mij alle gezamenlijke vrienden die we hadden en die eigenlijk mijn moeder tegen mij hebben opgezet en die daarna ook niks meer van zich laten horen. Of niks meer zeggen op het verjaardagsfeestje van mijn moeder. Mensen met wie ik lief en leed heb gedeeld.

Ik zeg niet dat er in de toekomst geen nieuwe vrienden/kennissen komen, ik kies nu voor mezelf, ik heb even genoeg ellende gehad, ik heb nog genoeg ellende op dit moment, ik heb er nu gewoon helemaal geen zin in om er energie in te steken, om mensen te leren vertrouwen. Moet eerst maar eens aan mezelf werken voor ik anderen weer toe ga laten in mijn leven.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:46:30 #220
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139692749
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:00 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Jazeker, alleen die mensen zijn of er al niet meer. Verhuist en zo uiteindelijk uit het oog verloren. En altijd minstens 5 jaar ouder geweest dan mij. Soort van uiteindelijk uit elkaar gegroeid door afstanden of door het overlijden van. Zo kwam ik altijd bij mijn buurvrouw van 80 maar die overleed enzovoort.
Het is inderdaad moeilijk. Weet echter wel dat het proces waardoor die mensen in eerste instantie op je pad kwamen niet gestopt is. Het is niet dat er nu geen mensen meer rondlopen met wie je goed op kunt schieten. Mensen blijven variabelen in je leven, wees blij met degenen die je tegenkomt en wees ook niet bang om ze op te zoeken!
Ignorance is bliss
pi_139698897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:28 schreef kvd het volgende:
Ik zeg niet dat er in de toekomst geen nieuwe vrienden/kennissen komen, ik kies nu voor mezelf, ik heb even genoeg ellende gehad, ik heb nog genoeg ellende op dit moment, ik heb er nu gewoon helemaal geen zin in om er energie in te steken, om mensen te leren vertrouwen. Moet eerst maar eens aan mezelf werken voor ik anderen weer toe ga laten in mijn leven.
Heb ik ook gedaan, want soms is dat nodig. Onderhou echter wel de relaties die je nog hebt en sta open voor nieuwe. Want voor je het weet hou je nog maar weinig mensen over. Dan weet je overigens wel meteen wie je echte vrienden zijn. En daar kan je dan extra dankbaar voor zijn.

Ik ben blij dat ik nog een paar van die mensen heb. En dat heb ik ze ook laten weten. :)

* Gray cries manly tears of gratefulness!
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:35:24 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139701032
Je moet zorgen dat je de juiste mensen om je heen houdt. Mensen die je tegenwerken of energie vreten op afstand houden of juist afkappen.
De anderen kan je evt op een laag pitje zetten met misschien wat uitleg. Maar laat af en toe wat van je horen, zodat het wel warm blijft. Anders ben je ze als het weer goed gaat met je, misschien wel kwijt. Dat zou ook zonde zijn.
pi_139701790
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:35 schreef Cue_ het volgende:
Je moet zorgen dat je de juiste mensen om je heen houdt. Mensen die je tegenwerken of energie vreten op afstand houden of juist afkappen.
De anderen kan je evt op een laag pitje zetten met misschien wat uitleg. Maar laat af en toe wat van je horen, zodat het wel warm blijft. Anders ben je ze als het weer goed gaat met je, misschien wel kwijt. Dat zou ook zonde zijn.
^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139702058
Ik ben ze al kwijt. Heb van mijn 'beste vriendin' al een jaar niks gehoord, ondanks pogingen van mijn kant uit. De 2 andere vriendinnen van het groepje hebben haar voorbeeld gevolgd, alleen op mijn verjaardag een 'gefeliciteerd' op facebook, voor de rest ook geen reactie op mijn reacties. Heb wat dat betreft nu alleen mijn vriend nog. En dat is voor nu genoeg.

Eigenlijk weet ik niet eens echt wie ik zelf ben. Altijd aangepast aan familie, vrienden, werk en het leven. Met de ASS handicap zoals nu dus blijkt. Nooit mezelf kunnen zijn. Tijd om dat te gaan ontdekken, dan weet ik ook wat ik anderen kan bieden. Voor de mensen uit het verleden die me zo hebben laten vallen heb ik geen plek en energie. Misschien laterc als het beter gaat vragen waar het mis is gegaan, maar dat zal het dan ook bij blijven.
pi_139702283
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:03 schreef kvd het volgende:
Ik ben ze al kwijt. Heb van mijn 'beste vriendin' al een jaar niks gehoord, ondanks pogingen van mijn kant uit. De 2 andere vriendinnen van het groepje hebben haar voorbeeld gevolgd, alleen op mijn verjaardag een 'gefeliciteerd' op facebook, voor de rest ook geen reactie op mijn reacties. Heb wat dat betreft nu alleen mijn vriend nog. En dat is voor nu genoeg.

Eigenlijk weet ik niet eens echt wie ik zelf ben. Altijd aangepast aan familie, vrienden, werk en het leven. Met de ASS handicap zoals nu dus blijkt. Nooit mezelf kunnen zijn. Tijd om dat te gaan ontdekken, dan weet ik ook wat ik anderen kan bieden. Voor de mensen uit het verleden die me zo hebben laten vallen heb ik geen plek en energie. Misschien laterc als het beter gaat vragen waar het mis is gegaan, maar dat zal het dan ook bij blijven.
Precies en heel belangrijk :Y
Het beste wat je kunt worden, is jezelf (tis gewoon waarheid).

Mij heeft het wel een aantal jaar gekost voordat ik mezelf gevonden had nadat ik gediagnostiseerd was en dan nog weet ik niet of ik helemaal mezelf ben...volgens mij zit er nu nog meer in maar ik zit min of meer tegen een plafond aan waar ik een andere weg moet zien te vinden om verder te kunnen komen. Maar ik ben wel een heeel end gekomen! ...maar 't kan altijd beter dusse :P
pi_139703599
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:03 schreef kvd het volgende:
Ik ben ze al kwijt. Heb van mijn 'beste vriendin' al een jaar niks gehoord, ondanks pogingen van mijn kant uit. De 2 andere vriendinnen van het groepje hebben haar voorbeeld gevolgd, alleen op mijn verjaardag een 'gefeliciteerd' op facebook, voor de rest ook geen reactie op mijn reacties. Heb wat dat betreft nu alleen mijn vriend nog. En dat is voor nu genoeg.

Eigenlijk weet ik niet eens echt wie ik zelf ben. Altijd aangepast aan familie, vrienden, werk en het leven. Met de ASS handicap zoals nu dus blijkt. Nooit mezelf kunnen zijn. Tijd om dat te gaan ontdekken, dan weet ik ook wat ik anderen kan bieden. Voor de mensen uit het verleden die me zo hebben laten vallen heb ik geen plek en energie. Misschien laterc als het beter gaat vragen waar het mis is gegaan, maar dat zal het dan ook bij blijven.
Heel herkenbaar. Tijdens mijn eerste depressie, 10 jaar geleden alweer, ben ik al mijn 'vrienden' kwijtgeraakt. Sommige van hen kende ik al vanaf de peuterzaal. Dat heeft nogal een impact op mij gehad. Mijn toch al lage eigenwaarde ging nog verder achteruit. Ik zocht de oorzaak van het in de steek laten van mijn vrienden bij mijzelf, wat mijn eigenwaarde geen goed deed. Je gaat dan dingen denken als 'als mensen mij zo makkelijk in de steek laten dan zou ik wel niets waard zijn''. Verder heb ik nu nog steeds moeite om mensen te vertrouwen en mij open te stellen naar mensen. Ik heb een muur om mezelf gebouwd en laat mensen niet makkelijk toe. Juist dat maakt het lastig om weer vriendschappen met mensen aan te gaan. Dat doe je door jezelf kwetsbaar op te stellen en je ware ik te laten zien. De contacten die ik nu heb zijn dan ook vooral oppervlakkig.

Mensen die wel vrienden overhielden na een zware periode moeten beseffen wat voor geluk zij daarmee hebben gehad en die vriendschappen ook koesteren.
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:56:28 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139703677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:53 schreef Jaeger85 het volgende:
Je gaat dan dingen denken als 'als mensen mij zo makkelijk in de steek laten dan zou ik wel niets waard zijn''.
Denk je dat nog steeds? (over die vriendschappen die weg zijn)
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:59:14 #228
47102 Elvi
miemkwien
pi_139703745
Ik ben er vorig jaar 2 kwijtgeraakt. 1 probeert nu weer contact te krijgen maar heb voor mezelf besloten dat ik dit keer wel sterker in mn schoenen zal staan en mn grenzen ga aangeven.
3 andere vriendinnen lijken nu pas minder contact op te nemen nu het weer iets beter met me gaat.
En ik heb er 1 bij gekregen dit jaar :)

Ik denk dat vriendschappen ook wel onder druk staan als je depressief wordt. Ik was in ieder geval niet mezelf. Kon geen beslissingen nemen, durfde geen grenzen aan te geven, twijfelde over alles, en natuurlijk die wens om dood te gaan waar een ander niks mee kan als je dat uitspreekt :') Gek genoeg vinden de meesten het niet echt gezellig als ze vragen hoe t gaat en jij zegt dat je baalt dat je weer wakker bent geworden vandaag _O-

Het is lastig... soms zijn mensen gewoon raar en laten ze je vallen op de momenten dat het slecht gaat. Maar aan de andere kant weet ik ook wel dat ik met mijn gedrag tijdens de depressie mensen heb weggejaagt en dat niet iedereen daar doorheen kan prikken.
pi_139703875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Tijdens mijn eerste depressie, 10 jaar geleden alweer, ben ik al mijn 'vrienden' kwijtgeraakt. Sommige van hen kende ik al vanaf de peuterzaal. Dat heeft nogal een impact op mij gehad. Mijn toch al lage eigenwaarde ging nog verder achteruit. Ik zocht de oorzaak van het in de steek laten van mijn vrienden bij mijzelf, wat mijn eigenwaarde geen goed deed. Je gaat dan dingen denken als 'als mensen mij zo makkelijk in de steek laten dan zou ik wel niets waard zijn''. Verder heb ik nu nog steeds moeite om mensen te vertrouwen en mij open te stellen naar mensen. Ik heb een muur om mezelf gebouwd en laat mensen niet makkelijk toe. Juist dat maakt het lastig om weer vriendschappen met mensen aan te gaan. Dat doe je door jezelf kwetsbaar op te stellen en je ware ik te laten zien. De contacten die ik nu heb zijn dan ook vooral oppervlakkig.

Mensen die wel vrienden overhielden na een zware periode moeten beseffen wat voor geluk zij daarmee hebben gehad en die vriendschappen ook koesteren.
Ik heb die muur afgebroken (en een takkewerk dat het was :') ) en dat maakt het wel dat ik beter in mn vel zit. Aan de andere kant is het uiteraard ook zo dat ik me ook kwetsbaarder ben gaan opstellen, wat potentieel je kwetsbaarder maakt...maar dat is dus niet zo.
Zodra ik merk dat mensen misbruik van mn kwetsbaarheid maken (of willen maken), dan herken ik dat vrij vlot en kan ik makkelijker stappen ondernemen (het ondernemen van die stappen gaat een heel stuk makkelijker nu die muur om me heen afgebroken is).

Ook is het zo dat die muur afschrikt, ook de goeien schrik je daar zeg maar mee af en dat is jammer.

Jij nog plannen om die muur om je heen af te gaan breken btw? :P
pi_139707830
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Denk je dat nog steeds? (over die vriendschappen die weg zijn)
Niet zo erg meer als toen in ieder geval. Cognitieve gedragstherapie heeft mijn daarbij geholpen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb die muur afgebroken (en een takkewerk dat het was :') ) en dat maakt het wel dat ik beter in mn vel zit. Aan de andere kant is het uiteraard ook zo dat ik me ook kwetsbaarder ben gaan opstellen, wat potentieel je kwetsbaarder maakt...maar dat is dus niet zo.
Zodra ik merk dat mensen misbruik van mn kwetsbaarheid maken (of willen maken), dan herken ik dat vrij vlot en kan ik makkelijker stappen ondernemen (het ondernemen van die stappen gaat een heel stuk makkelijker nu die muur om me heen afgebroken is).

Ook is het zo dat die muur afschrikt, ook de goeien schrik je daar zeg maar mee af en dat is jammer.

Jij nog plannen om die muur om je heen af te gaan breken btw? :P
Ik ben al bezig met het afbreken van de muur om mij heen. Het gaat heel erg langzaam, steentje voor steentje. Jij nog een drilboor te leen zodat het wat sneller kan gaan? :P Op welke wijze heb jij jouw muur afgebroken en hoe lang heeft dat geduurd? Je hebt gelijk dat het ook de goede mensen afschrift en dat is nou juist wat ik niet wil...
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:23:33 #231
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139711435
Nou, vanaf morgen afbouwen met cymbalta en beginnen met zoloft.. Hopen dat het dan eindelijk eens beter wordt ipv slechter...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139712206
Hier al 2 dagen kortsluiting in mn hoofd s avonds. Gelukkig helpt een goed gesprek me wel weer even op mn pootjes. Maar er gebeurt zo veel dat ik voordat ik weer sta al bijna weer onderuit lig. Geduld hebben denk ik maar, ooit komt t goed....
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:46:26 #233
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139712614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:38 schreef zomertje het volgende:
Hier al 2 dagen kortsluiting in mn hoofd s avonds. Gelukkig helpt een goed gesprek me wel weer even op mn pootjes. Maar er gebeurt zo veel dat ik voordat ik weer sta al bijna weer onderuit lig. Geduld hebben denk ik maar, ooit komt t goed....
Dat laatste vind ik maar moeilijk te geloven :{
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:51:04 #234
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139712864
Zojuist link etc. aan begeleider gegeven. Zei gaat alles doorspitten en mijn reacties hier eruit filteren. Zodat ze alles op een rijtje kan zetten wat me dwars zit waar ik moeite mee heb. Zucht dit is doodeng echt verschrikkelijk onbehaaglijk gevoel kruipt er nu over me heen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:52:22 #235
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139712944
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:51 schreef Raggingbull het volgende:
Zojuist link etc. aan begeleider gegeven. Zei gaat alles doorspitten en mijn reacties hier eruit filteren. Zodat ze alles op een rijtje kan zetten wat me dwars zit waar ik moeite mee heb. Zucht dit is doodeng echt verschrikkelijk onbehaaglijk gevoel kruipt er nu over me heen.
Wat goed van je! Echt!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:53:01 #236
47102 Elvi
miemkwien
pi_139712979
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:51 schreef Raggingbull het volgende:
Zojuist link etc. aan begeleider gegeven. Zei gaat alles doorspitten en mijn reacties hier eruit filteren. Zodat ze alles op een rijtje kan zetten wat me dwars zit waar ik moeite mee heb. Zucht dit is doodeng echt verschrikkelijk onbehaaglijk gevoel kruipt er nu over me heen.
Ehm wait wut? Heb je haar de link van dit topic gegeven? Hmmm dat vind ik een beetje raar :{ Onze reacties leest ze dan ook.

:W hallo begeleider, niet persoonlijk bedoeld hoor ;)
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:55:20 #237
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139713107
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:53 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ehm wait wut? Heb je haar de link van dit topic gegeven? Hmmm dat vind ik een beetje raar :{ Onze reacties leest ze dan ook.

:W hallo begeleider, niet persoonlijk bedoeld hoor ;)
Naja.. soort van tis een link naar zoekresultaten waarin ze alle reactie's van mij terugvind enigsinds gefilterd. Verder iedere willekeurige gek kan de reacties van iedereen lezen hier. Maar snap je punt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:55:26 #238
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139713111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:53 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ehm wait wut? Heb je haar de link van dit topic gegeven? Hmmm dat vind ik een beetje raar :{ Onze reacties leest ze dan ook.

:W hallo begeleider, niet persoonlijk bedoeld hoor ;)
Wat maakt dat nou uit, iedereen kan ze toch lezen?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139713154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:51 schreef Raggingbull het volgende:
Zojuist link etc. aan begeleider gegeven. Zei gaat alles doorspitten en mijn reacties hier eruit filteren. Zodat ze alles op een rijtje kan zetten wat me dwars zit waar ik moeite mee heb. Zucht dit is doodeng echt verschrikkelijk onbehaaglijk gevoel kruipt er nu over me heen.
Je kan je eigen post eruit halen he, zorgen dat alle post van een topic onder elkaar staan, op het poppetje naast je naam klikken en dan toggle andere users. Dan staat meteen alles onder elkaar wat van jou is.
pi_139713213
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Je kan je eigen post eruit halen he, zorgen dat alle post van een topic onder elkaar staan, op het poppetje naast je naam klikken en dan toggle andere users. Dan staat meteen alles onder elkaar wat van jou is.
O krijg nou wat, dat wist ik nog nieteens _O- ^O^
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:57:30 #241
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139713220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Je kan je eigen post eruit halen he, zorgen dat alle post van een topic onder elkaar staan, op het poppetje naast je naam klikken en dan toggle andere users. Dan staat meteen alles onder elkaar wat van jou is.
Ga het direct doorgeven ik wist hier niet dank je!
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139713245
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik ben al bezig met het afbreken van de muur om mij heen. Het gaat heel erg langzaam, steentje voor steentje. Jij nog een drilboor te leen zodat het wat sneller kan gaan? :P Op welke wijze heb jij jouw muur afgebroken en hoe lang heeft dat geduurd? Je hebt gelijk dat het ook de goede mensen afschrift en dat is nou juist wat ik niet wil...
Heb ik niet lang geleden al uitgebreid over geschreven, momentje ff kijken of ik die post weer kan vinden :)
pi_139713282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O krijg nou wat, dat wist ik nog nieteens _O- ^O^
Is ook heel handig als je de posts van 1 persoon even wil lezen :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:57 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ga het direct doorgeven ik wist hier niet dank je!
Graag gedaan....ik hoop dat het allemaal een beetje gaat helpen
pi_139713424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb ik niet lang geleden al uitgebreid over geschreven, momentje ff kijken of ik die post weer kan vinden :)
Hier een deel, ik denk dat er meer staat in het deel dat aan dit deel vooraf ging
R&P / Depressie & Angst #87:
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:01:46 #245
47102 Elvi
miemkwien
pi_139713476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:55 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit, iedereen kan ze toch lezen?
Ja maar ik vind het anders als een hulpverlener ze kan lezen... die kijkt er toch op een andere manier naar of gaat andere posts ook beoordelen... Of misschien ben ik gewoon paranoia :')
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:03:54 #246
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139713608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja maar ik vind het anders als een hulpverlener ze kan lezen... die kijkt er toch op een andere manier naar of gaat andere posts ook beoordelen... Of misschien ben ik gewoon paranoia :')
Ik speel alle tips door waarmee ze zo snel mogelijk al mijn reactie's vind. Het gaat in deze alleen om mij en zij zal uitsluitend naar mij kijken. En niet naar de reacties of posts van jullie.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139713629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja maar ik vind het anders als een hulpverlener ze kan lezen... die kijkt er toch op een andere manier naar of gaat andere posts ook beoordelen... Of misschien ben ik gewoon paranoia :')
Naja, voordeel is dat die hulpverlener jouw (en onze) identiteit toch niet weet :P
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:05:46 #248
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139713733
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja maar ik vind het anders als een hulpverlener ze kan lezen... die kijkt er toch op een andere manier naar of gaat andere posts ook beoordelen... Of misschien ben ik gewoon paranoia :')
Als je niet wilt dat mensen (wie dan ook) je posts kunnen lezen, moet je niet op een openbaar forum posten. En ms is het meer jouw gevoel :*
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:07:58 #249
47102 Elvi
miemkwien
pi_139713900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:05 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Als je niet wilt dat mensen (wie dan ook) je posts kunnen lezen, moet je niet op een openbaar forum posten. En ms is het meer jouw gevoel :*
Ik vind het gewoon anders als een random jandoedel hier leest of een hulpverlener hier bewust naar is verwezen. En ja dat is inderdaad mijn gevoel maar dat mag ik toch ook uiten?
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:12:57 #250
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139714258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:07 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon anders als een random jandoedel hier leest of een hulpverlener hier bewust naar is verwezen. En ja dat is inderdaad mijn gevoel maar dat mag ik toch ook uiten?
Tuurlijk, ik zeg ook nergens dat je dat niet mag.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139714506
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hier een deel, ik denk dat er meer staat in het deel dat aan dit deel vooraf ging
R&P / Depressie & Angst #87:
Thanks! Dat ik ga even door lezen. Door die toggle feature kan dat ook veel sneller nu ;).
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:18:26 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139714701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:07 schreef Elvi het volgende:

Ik vind het gewoon anders als een random jandoedel hier leest of een hulpverlener hier bewust naar is verwezen. En ja dat is inderdaad mijn gevoel maar dat mag ik toch ook uiten?
Er is sowieso een kans er standaard een hulpverlener hier aan het lurken is. Zijn meer lurkers dan we denken.
:)
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:25:48 #253
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139715332
Liever een hulpverlener dan, let's say, mijn ex :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139718319
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er is sowieso een kans er standaard een hulpverlener hier aan het lurken is. Zijn meer lurkers dan we denken.
:)
Hai.
pi_139718360
Ik zou het niet zo verwonderlijk vinden mochten hier hulpverleners of studenten psychologie e.d. meelezen eigenlijk, maar ik snap het onbehagen als iemand doelbewust komt meelezen ergens wel.

De laatste tijd gebruik ik nogal veel "how to..."-lijstjes, veel van how to wiki. Nog iemand toevallig? Nu eentje aan het gebruiken om een moeilijk gesprek voor te bereiden. Ben ondertussen al zover dat ik hele frases aan het uittypen ben, misschien een beetje te grondig _O- . Herkent iemand dit?
pi_139718651
Op R&P lezen hulpverleners vaak mee, ook studenten. En dat zijn er stiekem meer dan je denkt, gewoon uitkijken met wat je schrijft, echt iedereen kan het zowat lezen. Kijk eveneens uit, wat je schrijft in DM & PM zulke systemen zijn echt niet waterdicht als het lijkt. Kan soms hnadig zijn, maar meestal niet. Boe schrik boe ja :)
pi_139718748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:25 schreef missbehavin het volgende:
Liever een hulpverlener dan, let's say, mijn ex :')
De mijne kan het best gebruiken zich wat te verdiepen in de gevoelens van anderen... :')
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:05:51 #258
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139718796
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:04 schreef aijumu het volgende:
Op R&P lezen hulpverleners vaak mee, ook studenten. En dat zijn er stiekem meer dan je denkt, gewoon uitkijken met wat je schrijft, echt iedereen kan het zowat lezen. Kijk eveneens uit, wat je schrijft in DM & PM zulke systemen zijn echt niet waterdicht als het lijkt. Kan soms hnadig zijn, maar meestal niet. Boe schrik boe ja :)
First of all het is internet alles wat je hier neer zet op welke manier dan ook kan een handige gogemerd wel vinden. Als je ergens niet van wil dat mensen het weten moet je het al per definitie nooit op internet zetten.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139719120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:05 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

First of all het is internet alles wat je hier neer zet op welke manier dan ook kan een handige gogemerd wel vinden. Als je ergens niet van wil dat mensen het weten moet je het al per definitie nooit op internet zetten.
Het is niet handig om heel veel zaken uitgebreid te stallen op het internet. Tenzij je dat niet deert of bewust doet. Dat is en blijft altijd zo, klopt. Maar ook deels te maken dat FOK! op een manier met Google werkt, en veel topics daardoor verdomd makkelijk vindbaar zijn.
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:11:51 #260
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_139719272
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:05 schreef Gray het volgende:

[..]

De mijne kan het best gebruiken zich wat te verdiepen in de gevoelens van anderen... :')
Daar heb je een punt :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_139719541
Als hulpverleners ongevraagd een biografie over je schrijven, dan moet je pas zorgen maken.
pi_139720124
quote:
12s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:14 schreef aijumu het volgende:
Als hulpverleners ongevraagd een biografie over je schrijven, dan moet je pas zorgen maken.
Of iets naar je vernoemen.
pi_139720582
quote:
12s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Of iets naar je vernoemen.
Doe maar beiden niet :@
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:52:59 #264
399061 kuolema
vermaledijd
pi_139722262
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja maar ik vind het anders als een hulpverlener ze kan lezen... die kijkt er toch op een andere manier naar of gaat andere posts ook beoordelen... Of misschien ben ik gewoon paranoia :')
Ik snap wel dat het een beetje een gek/eng idee is maar als je er rationeel over nadenkt: diegene heeft geen idee wie jij bent en is ook niet geïnteresseerd in jouw posts maar in die van Rag. Iedereen mag en kan hier meelezen. Zolang iemand niet zonder toestemming aan een ander gaat vertellen wie er achter jouw account zit lijkt dat me geen probleem.

En het zelfstandig naamwoord is paranoide, niet paranoia :(
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ene? Jippie *O*
Ik ben wel heel erg benieuwd naar welke het is dan.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:00 schreef Mange-tout het volgende:
Ik zou het niet zo verwonderlijk vinden mochten hier hulpverleners of studenten psychologie e.d. meelezen eigenlijk, maar ik snap het onbehagen als iemand doelbewust komt meelezen ergens wel.

Aanwezig :P Maar vanwege mezelf, niet vanwege mijn studie.

Het gaat overigens allemaal helemaal niet goed ;(
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 8 mei 2014 @ 23:01:31 #265
103397 minthy
Lief-ish
pi_139722864
Ik ben hulpverlener, maar zoals het elk mens kan overkomen in de shit geraakt. Ik heb hier aardig wat persoonlijke info neergezet maar ook af en toe eens wat mensen geprobeerd te helpen (luisterend oor, beetje advies ed).
Veel van de mensen die ik begeleid heb hebben een account op dit forum. Van een aantal weet ik de username, op die manier heb ik ook wel eens info gelezen waardoor ik in de begeleiding/ondersteuning weer verder kon. Het hoeft niet negatief te zijn, als begeleider kan het juist fijn zijn om te lezen wat er écht in iemand omgaat, zeker als iemand het lastig vindt om erover te praten.
Mijn twee schamele centen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_139723334
En zelf vind dat niet kunnen, tenzij de cliënt aangeeft dat men het mag lezen. Vaak genoeg dat men het juist ergens plaatst op een form als deze, omdat ze dan anoniem zijn. Nu kun je heel gemakkelijk je zaken uit leggen door de grote lijnen aan te houden en de rest te verdraaien. Maar dan nog, weet ook van een iemand op dit forum wie hij is.

Heb dat ook verteld, en als ik een post of topic met een bepaalde lading aantref, van hem lees ik niet verder en klik ik weg. Zijn de zaken van hem niet van mij. Als hij ergens meezit en mij dat wil vertellen doet hij dat wel in persoon :)
  donderdag 8 mei 2014 @ 23:13:51 #267
103397 minthy
Lief-ish
pi_139723651
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 23:08 schreef aijumu het volgende:
En zelf vind dat niet kunnen, tenzij de cliënt aangeeft dat men het mag lezen. Vaak genoeg dat men het juist ergens plaatst op een form als deze, omdat ze dan anoniem zijn. Nu kun je heel gemakkelijk je zaken uit leggen door de grote lijnen aan te houden en de rest te verdraaien. Maar dan nog, weet ook van een iemand op dit forum wie hij is.

Heb dat ook verteld, en als ik een post of topic met een bepaalde lading aantref, van hem lees ik niet verder en klik ik weg. Zijn de zaken van hem niet van mij. Als hij ergens meezit en mij dat wil vertellen doet hij dat wel in persoon :)
Dan hadden ze mij hun username niet moeten vertellen ;)
Ze weten dat ik hier ook rondhang. Ik ga discreet om met informatie, daarbij hou ik me keurig aan m'n zwijgplicht.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_139723843
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 23:13 schreef minthy het volgende:

[..]

Dan hadden ze mij hun username niet moeten vertellen ;)
Ze weten dat ik hier ook rondhang. Ik ga discreet om met informatie, daarbij hou ik me keurig aan m'n zwijgplicht.
Ja dan word het een ander verhaal, ze hebben jou hun username al verteld. Dan vervalt de rest wel een beetje, Maar wees ook eerlijk er zijn er genoeg welke hun zwijgplicht niet nakomen. En vergeet niet je kunt FOK! op zoveel manieren gebruiken :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 00:11:44 #269
47102 Elvi
miemkwien
pi_139726754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:52 schreef kuolema het volgende:

En het zelfstandig naamwoord is paranoide, niet paranoia :(
Ik ben een halve liter bloed kwijt vandaag dus ik mag fouten maken :6 :{w

quote:
Het gaat overigens allemaal helemaal niet goed ;(
Watskebeurt? :(
  vrijdag 9 mei 2014 @ 00:18:51 #270
47102 Elvi
miemkwien
pi_139727054
Grappig dat er nu een hele discussie is trouwens _O-

Ik had het liever niet willen weten en gewoon lekker naief willen zijn over of hulpverleners wel of niet meelezen :P (maar het is wel netjes van Ragingbull dat hij het gezegd heeft).

Ik weet ook heus wel dat iedereen mee kan lezen en bij mijn weten ben ik aardig anoniem hier. Alleen het idee dat iemand misschien een (professioneel) oordeel over mij kan hebben op basis van mn posts vind ik niet fijn. Maar dat is gewoon een gevoel/angst van mij en met teksten als "dan moet je niet op een openbaar forum komen" kan ik niet zoveel want dat neemt mijn (misschien onrealistische) gevoel niet weg.

Het idee dat iemand mij een interesant geval vind, vind ik niks. Overigens heb ik ook steeds geweigerd toen mijn psych vroeg of ze de sessie mocht opnemen zodat ze met een ander kon bespreken wat haar rol was. Ze zei wel dat het alleen om haar reacties gaat en dat de ander niet op mijn verhaal zou letten maar toch vormt een ander onbewust een oordeel. Dus mijn paranoide (zo goed Kuo? :6 ) komt niet geheel uit de lucht vallen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 00:48:34 #271
103397 minthy
Lief-ish
pi_139727979
Joh Elvi, hulpverleners zijn ook maar gewoon mensen zoals jij en ik :P
Dit forum is voor mij niet zo anoniem, mijn vriend zit hier ook, ik ken een flinke handvol Fokkers persoonlijk en daarbij post een aantal familieleden mee of ze kunnen lezen wat ik hier neerzet. Achteraf heb ik ook wel eens spijt van een post daarom :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_139729684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:52 schreef kuolema het volgende:

[..]

Die ene? Jippie *O*
Ik ben wel heel erg benieuwd naar welke het is dan.
Nee, maar het was wel de nummer 2 op mn lijst. -De- nummer 1 moet ik dus nog vinden, maar ik heb lekker naar een nummer kunnen luisteren waarvan de melodie al 20 jaar in mn hoofd zat en geen idee welk nummer dat nou was

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:39:57 #273
399061 kuolema
vermaledijd
pi_139730829
Offtopic hoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_139731081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:04 schreef aijumu het volgende:
Op R&P lezen hulpverleners vaak mee, ook studenten. En dat zijn er stiekem meer dan je denkt, gewoon uitkijken met wat je schrijft, echt iedereen kan het zowat lezen. Kijk eveneens uit, wat je schrijft in DM & PM zulke systemen zijn echt niet waterdicht als het lijkt. Kan soms hnadig zijn, maar meestal niet. Boe schrik boe ja :)
Dit topic heeft op het moment 1972 lurkers gehad......

Ik snap overigens niet waarom iemand het vervelend vind dat zijn/haar hulpverlener mee zou lezen. Ik vind het erg slim van RB.Ik denk dat hoe meer je hulpverlener van je weet hoe beter hij in staat is je te helpen.
Ik heb nooit iets verzwegen tegen een hulpverlener. Ook niet mijn hele domme acties, of zeer schaamtevolle momenten. Natuurlijk niet leuk om te doen, maar ze kennen me nu wel. Waardoor gesprekken makkelijk zijn. Toen er nog een hele hoop hulpverleners om me heen hingen, heb ik wel eens het plan gehad om maar een soort CV te schrijven en die uit te delen, om niet alles 10 keer te hoeven vertellen.

[ Bericht 26% gewijzigd door seasushi op 09-05-2014 09:04:50 ]
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:06:01 #275
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139731181
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:48 schreef minthy het volgende:
Joh Elvi, hulpverleners zijn ook maar gewoon mensen zoals jij en ik :P
Dit forum is voor mij niet zo anoniem, mijn vriend zit hier ook, ik ken een flinke handvol Fokkers persoonlijk en daarbij post een aantal familieleden mee of ze kunnen lezen wat ik hier neerzet. Achteraf heb ik ook wel eens spijt van een post daarom :')
Ik vind het wel bijzonder. Lijkt me wel dubbel, aan de ene kant hulpverlener zijn en aan de andere kant wat hulp nodig hebben. Aan de andere kant, ik kan mijn eigen problemen vaak ook redelijk goed analyseren, maar het oplossen is weer een andere verhaal. ;)
Ignorance is bliss
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:12:27 #276
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_139731283
Zo, na vandaag mijn eerste week tot 4 uur werken op stage gehad. Weer een enorme stap. Ik merk wel dat zo'n stap mij angst weer naar boven laat komen. Vervelend, maar logisch. Ik hoop hetzelfde proces te doorgaan als bij het tot 3 uur werken, gewoon doorgaan tot ik genoeg vertrouwen heb opgebouwd om het te kunnen. :)

Een langzaam, maar toch prettig proces!
Ignorance is bliss
pi_139736772
Worry is a misuse of imagination
pi_139739105
The fuck, ben er erger aan toe dan ik dacht. Ik liep mezelf blijkbaar zo op te vreten de afgelopen week dat het vannacht culmineerde in flauwvallen. In een bardancing. :') :') Goed om te zien wel hoeveel behulpzame mensen er rondlopen. Moet dat vertrouwen in de mens toch weer beetje terugwinnen, dus dit was top.

Mijn reactie op de hele break-up komt me echt buitenproportioneel over, het verbaast me echt. Ik kan er alleen m'n vinger niet op leggen waarom dat zo is? Weird, weird, weird. :|W

Au, m'n rug. :'(
pi_139739227
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:03 schreef Gray het volgende:
The fuck, ben er erger aan toe dan ik dacht. Ik liep mezelf blijkbaar zo op te vreten de afgelopen week dat het vannacht culmineerde in flauwvallen. In een bardancing. :') :') Goed om te zien wel hoeveel behulpzame mensen er rondlopen. Moet dat vertrouwen in de mens toch weer beetje terugwinnen, dus dit was top.

Mijn reactie op de hele break-up komt me echt buitenproportioneel over, het verbaast me echt. Ik kan er alleen m'n vinger niet op leggen waarom dat zo is? Weird, weird, weird. :N

Au, m'n rug. :'(
Is het echt alleen de breuk of heeft het ook nog te maken met de nasleep van de griep? Je zei gister/eergister dat je ook was afgevallen en slecht at, misschien heeft dat er ook iets mee te maken (warmte, drank?)

Mooi dat ze je hebben geholpen dat. Door je rustig aan?
pi_139739332
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:07 schreef kvd het volgende:

[..]

Is het echt alleen de breuk of heeft het ook nog te maken met de nasleep van de griep? Je zei gister/eergister dat je ook was afgevallen en slecht at, misschien heeft dat er ook iets mee te maken (warmte, drank?)
Nasleep van de griep is het ook wel, want m'n maag is al vanaf toen niet 100%. Geen trek enzo, eten doe ik meer omdat het van mezelf moet dan dat ik er trek in heb. Maar het is moeilijk te onderscheiden voor me, omdat ik ook telkens weer een knoop in m'n maag krijg als ik aan haar denk.
Het is een combinatie van twee nare dingen...

quote:
Mooi dat ze je hebben geholpen dat. Door je rustig aan?
Yeah, vandaag doe ik lekker helemaal niets. :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:45:06 #281
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139740462
Pff maandavond vliegen naar italie voor werk, donderdagochtend weer terug. Moet zeggen dat ik er nog niet eens zo naar uitkijk :@ Terwijl iedereen het helemaal fantastisch vindt en jaloers is.
Ik zit vooral te stressen over wat mee te nemen, welke tas.. blablabla en dat soort gezeik :X
pi_139740876
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:45 schreef Cue_ het volgende:
Pff maandavond vliegen naar italie voor werk, donderdagochtend weer terug. Moet zeggen dat ik er nog niet eens zo naar uitkijk :@ Terwijl iedereen het helemaal fantastisch vindt en jaloers is.
Ik zit vooral te stressen over wat mee te nemen, welke tas.. blablabla en dat soort gezeik :X
Ja logisch!

Welke momenten heb je? Werk of prive?
Leg daar setjes voor klaar op je bed

Zorg dat je schoenen bij alle setjes kunnen

(2 paar slippers, heels, mooie schoenen die fijn lopen)

Met accessoires, sjaaltjes, kun je outfits anders maken en nemen niet veel plek in.

Bikini, slippers, shortjes, hemdjes ook niet. Sommige badlakens nemen veel plek in, die van de H&M zijn heel plat.

Je spijkerbroek, warme trui en jas doe je al in het vliegtuig aan (met je schoenen die fijn zitten)

En veel ondergoed want dat is altijd fijn en neemt weinig plek in

In hemdjes kun je slapen & overdag aan

Leg alles op je bed en ga bedenken of je het echt allemaal nodig hebt. (Dus de dagen af en een extra leuke outfit voor iets speciaals)

Katoen etc is altijd fijn ivm warmte

Je handtas kan leeg in je koffer, je kan make up etc in een uitgaanstasje doen.

Alles wat je vergeet kun je daar kopen (neem sowieso mee: pil, paspoort, portemonnee)

En nu hoop ik dat je een vrouw bent :P
Worry is a misuse of imagination
pi_139740907
En check ook of je alles een beetje met elkaar kan combineren (dus vestje of colbertje bij hemdje+shortje maar ook over jurkje)

En ik begin altijd paar dagen van te voren met alles in m'n koffer te gooien wat ik mee wil (=te veel) maar dan weet ik iig dat ik niets vergeet/wat ik nog mis


Dan ga ik daarna setjes maken en dingen terug leggen
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:00:57 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139740949
Schat.. je bent echt een vrouw he :P Sjaaltjes, accesoires hehe. Niet aan mij besteed echt.

En neem enkel handbagage mee, waar ook laptop in zit. Dus 1 paar schoenen aan, 1 broek mee en paar shirtjes. en thats all :+ Zoiets in ieder geval.

Maar tnx!
pi_139741044
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef Cue_ het volgende:
Schat.. je bent echt een vrouw he :P Sjaaltjes, accesoires hehe. Niet aan mij besteed echt.

En neem enkel handbagage mee, waar ook laptop in zit. Dus 1 paar schoenen aan, 1 broek mee en paar shirtjes. en thats all :+ Zoiets in ieder geval.

Maar tnx!
Dit gaat ook allemaal in m'n handbagage *) incl boeken

Ik ben er zelf ook niet zo van hoor.. Maar het zijn wel fijne tips haha. Zo'n grote dunne lichte sjaal kan je ook omslaan/op zitten/ etc. En een zonnebril?

Spijkerbroek zou ik dan aandoen=zwaar
En misschien een luchtige zomerse lange broek meenemen (zag je vorig jaar veel)
Worry is a misuse of imagination
pi_139741137
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:58 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja logisch!

Welke momenten heb je? Werk of prive?
Leg daar setjes voor klaar op je bed

Zorg dat je schoenen bij alle setjes kunnen

(2 paar slippers, heels, mooie schoenen die fijn lopen)

Met accessoires, sjaaltjes, kun je outfits anders maken en nemen niet veel plek in.

Bikini, slippers, shortjes, hemdjes ook niet. Sommige badlakens nemen veel plek in, die van de H&M zijn heel plat.

Je spijkerbroek, warme trui en jas doe je al in het vliegtuig aan (met je schoenen die fijn zitten)

En veel ondergoed want dat is altijd fijn en neemt weinig plek in

In hemdjes kun je slapen & overdag aan

Leg alles op je bed en ga bedenken of je het echt allemaal nodig hebt. (Dus de dagen af en een extra leuke outfit voor iets speciaals)

Katoen etc is altijd fijn ivm warmte

Je handtas kan leeg in je koffer, je kan make up etc in een uitgaanstasje doen.

Alles wat je vergeet kun je daar kopen (neem sowieso mee: pil, paspoort, portemonnee)

En nu hoop ik dat je een vrouw bent :P
Sorry, ik moest even heel hard lachen. Wat een rij met kleding en schoenen (en zwemspullen) voor nog geen 3 dagen dagen weg en werken :D
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:07:23 #287
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139741164
Het zal enkel werkkleding worden, dus pantalon en evt sportbroek voor in t hotel.
Praktisch en zakelijk enzo. :P
pi_139741255
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:06 schreef kvd het volgende:

[..]

Sorry, ik moest even heel hard lachen. Wat een rij met kleding en schoenen (en zwemspullen) voor nog geen 3 dagen dagen weg en werken :D
Ik wist toch niet dat het voor werk was :D

Ik neem wel eens 5 bikini's mee in m'n handbagage, nou en :P
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:11:11 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139741271
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:10 schreef Probability het volgende:
Ik wist toch niet dat het voor werk was :D
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:45 schreef Cue_ het volgende:
Pff maandavond vliegen naar italie voor werk, donderdagochtend weer terug.
;)
pi_139741629
Ahhhhhh, dat sporten moet nog maar ff wachten. Eerst weer valide worden. :')
pi_139742034
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]


[..]

;)
Haha o ik ben scheel sorry
Worry is a misuse of imagination
pi_139742062
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik wist toch niet dat het voor werk was :D

Ik neem wel eens 5 bikini's mee in m'n handbagage, nou en :P
Wat je allemaal meeneemt maakt me helemaal niet uit. Al neem je er 10 mee. Moest vanwege de beperkte tijd en het reden van de reis om de hoeveelheid lachen. Voor een langere reis kan het een mooie lijst zijn :Y
pi_139742083
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Gray het volgende:
Ahhhhhh, dat sporten moet nog maar ff wachten. Eerst weer valide worden. :')
Anders ga je nog een keer onderuit...
pi_139745482
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:34 schreef kvd het volgende:

[..]

Anders ga je nog een keer onderuit...
Yeah, ik ben vandaag af en toe ook nog wat flauw, dus ik hou mezelf dit weekend in de gaten en ga maandag maar es de dokter bellen. Wilde ik sowieso doen, maar dan zet ik dit er ff bij in het rijtje.

En ga ook ff goed m'n gevoelens bekijken, want dit is heftiger dan het zou moeten zijn alleen door dit voorval. Misschien heeft het een diepere oorzaak waar dit de druppel bij is. Ik was sowieso al ff met mezelf aan het stoeien voor de breuk, wat indirect ook heeft bij gedragen. Wat zij vervolgens deed was wel echt een keiharde klap in m'n gezicht, maar dat zou niet dit als gevolg moeten hebben. Sterkt overigens wel iets dat ik eerder met haar had besproken toen we het over haar vreemdgaan in een vorige relatie spraken, namelijk dat je nooit weet wat het met iemand kan doen. Niet gedacht dat het later op mij toepasbaar zou zijn echter. :P
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:11:56 #295
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139745515
@probability ze gaat maar een paar dagen geen jaren hahahaha.

@gray rustig aan doen man. Komt allemaal wel weer goed.

Update over me begeleider: Het was haar allemaal wel wat veel toen ze vanmiddag me post geschiedenis zag. Dus maandag avond ga ik samen met haar mijn reactie's filteren. En dan in een word document zetten. Hierna gaat zij ze doorlezen en kijken wat voor haar/hen van belang is. Welke zij moeten weten gaat ze opschrijven en een kloppend verhaal van maken. Vervolgens gaan ze dat in het team bespreken en kijken hoe ze mij gaan helpen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_139745732
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:11 schreef Raggingbull het volgende:
@probability ze gaat maar een paar dagen geen jaren hahahaha.

@gray rustig aan doen man. Komt allemaal wel weer goed.

Update over me begeleider: Het was haar allemaal wel wat veel toen ze vanmiddag me post geschiedenis zag. Dus maandag avond ga ik samen met haar mijn reactie's filteren. En dan in een word document zetten. Hierna gaat zij ze doorlezen en kijken wat voor haar/hen van belang is. Welke zij moeten weten gaat ze opschrijven en een kloppend verhaal van maken. Vervolgens gaan ze dat in het team bespreken en kijken hoe ze mij gaan helpen.
Ik vind dit eigenlijk heel goed, goeie actie wel :)
Lang niet alle begeleiders zullen zoveel werk voor iemand verrichten.

Hoe ben je eigenlijk op dit lumineuze idee gekomen? :P
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:21:59 #297
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_139745845
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk heel goed, goeie actie wel :)
Lang niet alle begeleiders zullen zoveel werk voor iemand verrichten.

Hoe ben je eigenlijk op dit lumineuze idee gekomen? :P
Doordat het echt nodig gaat zijn open kaart te spelen met de begeleider. En ik het zo gigantisch verschrikkelijk moeilijk vind om te praten. En het hier min of meer allemaal al staat. Dus vandaar. Dan hoef ik niet te praten alleen maar een nickname door te geven. Waarbij zij dan weet wie ik ben. Hoef ik dus niet te praten maar weten ze het wel.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:46:31 #298
399061 kuolema
vermaledijd
pi_139746553
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik ben een halve liter bloed kwijt vandaag dus ik mag fouten maken :6 :{w
Tssss... smoesjes, smoesjes ... :N
quote:
[..]

Watskebeurt? :(
Gaat de laatste tijd sowieso niet goed, niets specifieks.
Maar van verschillende kanten wordt me gevraagd of het niet beter is als ik een pauze neem van mijn studie, wat ik eerst absoluut niet wilde, maar terwijl ik niets presteer krijg ik wel studiefinanciering en dat is zonde ... maar het is nogal confronterend om daarover na te denken. Ik voel me een mislukking en zie geen toekomst.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, maar het was wel de nummer 2 op mn lijst. -De- nummer 1 moet ik dus nog vinden, maar ik heb lekker naar een nummer kunnen luisteren waarvan de melodie al 20 jaar in mn hoofd zat en geen idee welk nummer dat nou was

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh. Hoeveel nummers zijn er dan wel niet waar je naar op zoek bent?
Die klinkt echt heel erg jaren '90, ik vind het verschrikkelijk :P

Maar ik heb mijn walkman weer dus bij een volgende meet neem ik die mee :)
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:03 schreef Gray het volgende:
The fuck, ben er erger aan toe dan ik dacht. Ik liep mezelf blijkbaar zo op te vreten de afgelopen week dat het vannacht culmineerde in flauwvallen. In een bardancing. :') :') Goed om te zien wel hoeveel behulpzame mensen er rondlopen. Moet dat vertrouwen in de mens toch weer beetje terugwinnen, dus dit was top.

Mijn reactie op de hele break-up komt me echt buitenproportioneel over, het verbaast me echt. Ik kan er alleen m'n vinger niet op leggen waarom dat zo is? Weird, weird, weird. :|W

Au, m'n rug. :'(
:o
Nou :(
Is je reactie echt buitenproportioneel? Want het is gewoon heel heftig, liefdesverdriet. En niet altijd hetzelfde.
Kusje :*
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:09:17 #299
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_139747144
@RB goede stap!
pi_139748570
quote:
Was goed. Kwam er eigenlijk op neer dat mensen eerst moeten aanvaarden dat het leven niet altijd rozengeur en maneschijn is, moeten praten over hun gevoelens en goede relaties aan moeten gaan met anderen. Als het echt (chemische, zei psychiater Dirk De Wachter) depressie is, helpen pillen wel, maar dat zou maar een 10% zijn van de één miljoen mensen die nu in België antidepressiva nemen. Met mooie getuigenissen van Sanne Putsyns alias Selah Sue, wat, zoals benadrukt tijdens het gesprek, goed kan werken als katalysator. Vind het ook wel geruststellend dat ook succesvolle mensen het niet altijd gemakkelijk hebben.

(Al wou ik dat ik ook zo knap was als haar :{)
pi_139750896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:11 schreef Raggingbull het volgende:
@gray rustig aan doen man. Komt allemaal wel weer goed.
Thanks man. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:46 schreef kuolema het volgende:
:o
Nou :(
Is je reactie echt buitenproportioneel? Want het is gewoon heel heftig, liefdesverdriet. En niet altijd hetzelfde.
Kusje :*
Zit wat in, maar om echt eerlijk te zijn: een topper was het niet. Ik kan beter, en dan doel ik niet eens op het vreemdgaan. Aan het begin had ik m'n twijfels over haar, en achteraf gezien had ik daar beter naar moeten luisteren. Maar ja, blijkbaar ben ik toch heel veel om d'r gaan geven en d'r toch leuker gaan vinden. The heart wants what the heart wants, hm? :|W

Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met dat ik net een interne strijd aan het afronden was, waardoor ik kwetsbaarder was. En precies op dat moment: POW! Right in the kisser!

Meh, ben weer misselijk. Eten zit er voorlopig nog ff niet in denk ik. ;( Misschien straks ff wat aarbeitjes proberen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')