Wat mij betreft wel het plan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:04 schreef kvd het volgende:
[..]
Als jij je plekje hebt in het zuiden, wil ik graag eens even langskomen(hoop wel dat het zuiden ergens in Frankrijk is ofzo
)
Het gaat ook wel beter nu, maar merk dat m'n hoofd alle kanten op gaat en de bijkomende spanning een knoop in m'n maag legt. Zometeen ff wandelen, naar de winkels en supermarkt. Babbeltje maken met een collegavriend, informeren voor een sportschool, en noem maar op. Zat te doen om m'n hoofd aan te zetten, maar ga ook maar weer es mediteren voor meer focus.quote:Wel kut dat het nog niet helemaal lekker loopt bij je. Had de stiekeme hoop dat als de griep bij je weg zou zijn, je je misschien sterker en beter zou voelen.
Je hebt een goede grip op zaken en bent actief bezig met zorgen voor jezelf. Heel goed!quote:De ontbrekende levenslust is even een ontlading van alles. We zijn inmiddels al een maand of 4 bezig met dit onderzoek, dus ben er toch ook alweer al die tijd (en eigenlijk al eerder) mee bezig in mijn hoofd. Nu de diagnose er ligt, is de spanning er vanaf. Die spanning heeft me eigenlijk al die tijd al op de been gehouden, de valt nu weg en als ontlading voel ik me dan zo. Het lichaam geeft zelf al aan dat het genoeg is. Hou het de komende dagen even lekker rustig, lekker bij mezelf. Beetje creatief bezig met naald en draad ofzo. En heel braaf vrijdag sporten (terwijl de fysio er niet bij is, word bijna trots op mezelf). Even weer een beetje opladen en dan vanaf volgende week weer de schouders eronder (ofwel, de afspraken bij fysio, de psych en 2 keer fitnessen in de week, heb ik toch weer 4 keer in de week wat te doen). En eens kijken of mijn eetpatroon gaat veranderen, ben een redelijker stress-eter, dus ik mag de teugels weer even gaan aanhalen.
En lief doen tegen een ander doe ik gelukkig regelmatig al (hoop ik). Gister van vriend ook erg lief mijn kant op, dus hem daar verbaal ook veel voor in de hemel geprezen (hij zag ineens taken in huis liggen....komt ook niet vaak voor).
quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:26 schreef kvd het volgende:
[..]
Deze dame is aardig deskundig als ik het zo lees (kreeg net ineens de ingeving haar ook eens op te zoeken op google), dus neem aan dat zijn het wel weet.
Wat is zo snel kan vinden is dat meisjes het wel kunnen hebben, maar dat ze het niet kunnen doorgeven als zij kinderen krijgen.
http://www.goeievraag.nl/(...)egeven-mannen.295842
Zoek maar eens op asperger en vrouwen, we kunnen het wel degelijk hebben
Het grappige is, ik heb asperger en heb het zeker niet van mijn vader maar van mijn moeder.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:20 schreef Raggingbull het volgende:
Asperger kon toch alleen maar van vader op zoon worden doorgegeven? Voor zover ik het weet hoor ben geen deskundige kan het fout hebben.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:07 schreef kvd het volgende:
Oei...wat een opmerking kan doen...ik hou me nog even buiten de discussie die hier nu gaande is...
[..]
Even onder een spoiler, misschien moet ik wat dit betreft straks een topicje gaan verhuizenTis sowieso een lastiger iets om vast te stellen bij vrouwen. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft het zeker weten ook, maar is nooit gediagnostiseerd. Bij vrouwen ligt het anders omdat vrouwen van nature sowieso beter zijn kwa communicatie, wat juist 1 van de eikpunten is om autisme vast te stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een slechte nacht gehad. Weer weinig slaap, veel nadenken en verwerken.
Ben er natuurlijk al een poosje mee bezig, dus zomaar uit de lucht vallen komt het niet. En het verbaast me ook niet helemaal.
Maar alsnog is het even slikken. Merk dat ik er toch even helemaal doorheen zit. Gister knallende koppijn en ontzettend moe. Nu ook heel moe (ik weet dat ik slecht heb geslapen, maar dat doe ik normaal ook wel en dan ben ik fitter en helderder dan nu) en toch ook vel verdrietig, verward en boos. De levenslust is even helemaal verdwenen, lichaam is ook net een vaatdoek.
Mensen verwachten soms te veel ja. Of tenminste, zo reageren ze soms wel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar het bij mij dan misgaat is de verwachting van een ander dat je de subtiele hints oppakt.
En dan heel frusti aan het reageren wanneer je het niet ziet.
Mensen met autisme en dergelijke hebben er sowieso meer moeite mee of zien het uberhaupt niet. Best lastig om te begrijpen voor mensen die dat juist niet hebben, en daarbij vooral vrouwen die er meester in zijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:32 schreef Raggingbull het volgende:
Ik ben er met mijn gedachten bij maar ik ben er blind voor. Ik pak uiterlijke kenmerken op en koppel dat. Iemand huilt dus is verdrietig iemand ligt dus is blij. Alleen op het moment dat je wegkijkt tijdens het praten en weg blijft kijken en ondertussen gaat zitten smsen pik ik de hint van wat je zegt boeid mij niet al niet eens op.
Het zou best kunnen. Kleurenblindheid zit ook op t Y-chromosoom.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Het grappige is, ik heb asperger en heb het zeker niet van mijn vader maar van mijn moeder.
Het gelinkte stukje klinkt als larie
"De genen die dit syndroom doorgeven zitten in de mannelijke chromosomen."
Op het Y-chromosoom? Don't think so!
Neen, kleurenblindheid zit ook op de Xquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Het zou best kunnen. Kleurenblindheid zit ook op t Y-chromosoom.
Je hebt gelijk. Mannen hebben er vaker last van omdat ze maar een enkel X-chromosoom hebben. My bad.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Neen, kleurenblindheid zit ook op de X
Dus nee
Zet hem op man!quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:53 schreef Raggingbull het volgende:
Goed ik ga me eventjes voorbereiden op vanavond komt best wel een kolere lange post aan kzal hem eventjes in een spoiler zetten verder is me pauze om dus nu volop aan het werk veel af te lezen aan analyses nu. Spreek jullie vanavond weer.
Dat lijken mij toch tekenen dat je op de goede weg bent of niet?quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:04 schreef Elvi het volgende:
Ik heb net een gesprek gehad bij een museum om ook daar vrijwilligerswerk te doen en het gesprek ging eigenlijk beter dan ik verwachtte. Het ging zo goed dat ik nu twijfel of het wel echt wasIk durf bijna niet te geloven dat het echt kan gaan gebeuren en dat ze gaan nakomen wat ze beloven. Ik heb ook alleen aan mn ouders verteld wat ze zeiden want straks gaat het hele feest niet door en lijk ik nog meer de loser-van-de-eeuw
![]()
Ik hoor blij te zijn maar ik durf niet te geloven dat dit een keerpunt kan zijn en dat ik eindelijk een kans krijg. Straks maken ze die beloftes bij iedereen. Dus eigenlijk voel ik me rot terwijl ik uitzinnig had moeten zijn.
Nice!quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Yes, yes yes! Binnen 24 uur een babbel en binnen 48 uur uitsluitsel of ik mn tas kan inpakken en weg kan wezen!
Myeahs, ik loop al maanden te hikken tegen verschillende opties en deze willen echt vaart maken. Dat zou betekenen direct aan het werk!quote:
En die ga je morgen maken?quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Myeahs, ik loop al maanden te hikken tegen verschillende opties en deze willen echt vaart maken. Dat zou betekenen direct aan het werk!
Het enige wat er tussen de babbel en full time werk staat is een 1 uur durige excel examen op kantoor daar
Overmogen (hopelijk).quote:
Even bellen/mailen of het klopt dat je nog niets ontvangen hebtquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:46 schreef CherryLips het volgende:
Vorige week donderdag bericht gehad dat ik ben aangenomen, nog steeds geen verdere reacties vernomen betreft het contract en wanneer ik kan beginnenZe hadden zsm iemand nodig, eigenlijk vanaf 1 mei. Ik begin weer te twijfelen of zij niet aan mij twijfelen
quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:09 schreef Cue_ het volgende:
Wacht met de emoties totdat je de uitslag hebt
Ik vind het lastig om hoopvol te zijn. Ik wil graag hoopvol zijn en geloven dat ik op de goede we gzit eindelijk, maar ik ben tegelijkertijd ook achterdochtig. Waarom waren ze zo enthousiast over me? En kan ik me niet beter voorbereiden op een teleurstelling? Want ik weet dat ik bij een teleurstelling meteen een terugval krijg (zoals vorige week toen ik voor niets naar een afspraak ging en ze me vergeten was af te bellen... meteen dacht ik 'zie je nou wel ik ben het niet eens waard om af te bellen, ze zijn me nu alweer vergeten'quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat lijken mij toch tekenen dat je op de goede weg bent of niet?
Heb ik gedaan, geen reactiequote:Op woensdag 7 mei 2014 16:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Even bellen/mailen of het klopt dat je nog niets ontvangen hebt
Knuffelquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het lastig om hoopvol te zijn. Ik wil graag hoopvol zijn en geloven dat ik op de goede we gzit eindelijk, maar ik ben tegelijkertijd ook achterdochtig. Waarom waren ze zo enthousiast over me? En kan ik me niet beter voorbereiden op een teleurstelling? Want ik weet dat ik bij een teleurstelling meteen een terugval krijg (zoals vorige week toen ik voor niets naar een afspraak ging en ze me vergeten was af te bellen... meteen dacht ik 'zie je nou wel ik ben het niet eens waard om af te bellen, ze zijn me nu alweer vergeten').
Dus ik vind het moeilijk om er neutraal in te staan en gewoon af te wachten wat de uitslag gaat worden.
'Gelukkig' heb ik volgende week ook de intake bij de GGZ. Waar ik nu al zenuwachtig voor ben
Is ook lastig. Bij mij helpt wel t besef dat ze je niet persoonlijk vergeten, want ze kennen ke nog niet, je bent niet in dienst, maar bent 1 van de evt vele sollicitanten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het lastig om hoopvol te zijn. Ik wil graag hoopvol zijn en geloven dat ik op de goede we gzit eindelijk, maar ik ben tegelijkertijd ook achterdochtig. Waarom waren ze zo enthousiast over me? En kan ik me niet beter voorbereiden op een teleurstelling? Want ik weet dat ik bij een teleurstelling meteen een terugval krijg (zoals vorige week toen ik voor niets naar een afspraak ging en ze me vergeten was af te bellen... meteen dacht ik 'zie je nou wel ik ben het niet eens waard om af te bellen, ze zijn me nu alweer vergeten').
Dus ik vind het moeilijk om er neutraal in te staan en gewoon af te wachten wat de uitslag gaat worden.
'Gelukkig' heb ik volgende week ook de intake bij de GGZ. Waar ik nu al zenuwachtig voor ben
Feller er bovenop zitten. Serieus. Feller.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:46 schreef CherryLips het volgende:
Vorige week donderdag bericht gehad dat ik ben aangenomen, nog steeds geen verdere reacties vernomen betreft het contract en wanneer ik kan beginnenZe hadden zsm iemand nodig, eigenlijk vanaf 1 mei. Ik begin weer te twijfelen of zij niet aan mij twijfelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |