Die snap ik dan weer zeldenquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik gebruik zeg maar altijd steekwoordjes en ezelsbruggetjes. Ik moet hele lappen tekst als het ware eerst vertalen naar iets wat ik makkelijker kan begrijpen.
Romans lezen is dan ook een ramp voor mij, ik snapte er nooit de ballen van
Ik kan met tabellen enzo veel meer aanvangen
Maar ze weten toch pas dat je autist bent als je het zegt?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Goed als autist loop ik tegen 1 groot probleem aan. En dat is dat "normale" mensen mij weinig kans geven. Ze doen hun best simpel weg niet om mij te begrijpen om te snappen waarom ik dingen anders doe. En dan geeft problemen. Want dan kan ik zo me best doen sociaal gewenst te zijn etc. maar zoiets van 2 kanten komen. En dat komt het zelden. Man ik ben niet graag alleen ik vind gezelschap heerlijk. Praten biertje erbij discussie voeren kan ik echt van genieten. Maar omdat zeer weinig mensen je de kans geven krijg je die niet. En dan vinden mensen het raar als ik me terug trek omdat ze mij geen kans geven.
En bedankt ik zal mensen nooit gaan begrijpen het blijven rare wezens.
Ja maar ik handel soms dus anders dan normale mensen. Die vinden dat raar snappen het niet mijden je. Simpel oorzaak/gevolg/reactie.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:20 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar ze weten toch pas dat je autist bent als je het zegt?
CS is zeker Couch Surfing? (even een gokquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:17 schreef Mange-tout het volgende:
Aan de ASS-ers hier: hebben jullie de indruk dat ASS jullie depressie in de hand werkt en/of dat jullie therapeut er minder goed mee omkan?
En meteen een andere vraag: heeft iemand al baat gehad bij een soort dagboek om zo je zelfbeeld te verbeteren oid?
En even egostukje: ben een beetje trots want heb aan mijn laatste "mislukte" date gevraagd om erover te praten en heb eindelijk mijzelf als host op CS gezet. Probeer nog wel zoveel mogelijk bezig te blijven/niet te denken, maar anderzijds hoop ik door dat gesprek dingen te snappen en aan te pakken.
Noem eens iets concreets?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja maar ik handel soms dus anders dan normale mensen. Die vinden dat raar snappen het niet mijden je. Simpel oorzaak/gevolg/reactie.
Pff... heb ik zo 1,2,3 niet klaarquote:
Ik denk dat de 'normale persoon zonder autisme' wel degelijk op basis van reacties/posts of gedrag autisme kan verdenken. Ik denk dat die persoon in kwestie (met autisme dat dan weer niet ziet/doorheeft).quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:20 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar ze weten toch pas dat je autist bent als je het zegt?
Ik denk dat dat vaak wel meevalt eigenlijk....quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat de 'normale persoon zonder autisme' wel degelijk op basis van reacties/posts of gedrag autisme kan verdenken. Ik denk dat die persoon in kwestie (met autisme dat dan weer niet ziet/doorheeft).
Eerlijk gezegd ben bang van niet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:39 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vaak wel meevalt eigenlijk....
Dat ben ik met je eens. Je herkent ze op een forum en je herkent ze irl.quote:
Maar dat kan iemand met autisme toch ook?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat de 'normale persoon zonder autisme' wel degelijk op basis van reacties/posts of gedrag autisme kan verdenken. Ik denk dat die persoon in kwestie (met autisme dat dan weer niet ziet/doorheeft).
Heb jij overigens al vaak relaties gehad?quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Goed als autist loop ik tegen 1 groot probleem aan. En dat is dat "normale" mensen mij weinig kans geven. Ze doen hun best simpel weg niet om mij te begrijpen om te snappen waarom ik dingen anders doe. En dan geeft problemen. Want dan kan ik zo me best doen sociaal gewenst te zijn etc. maar zoiets van 2 kanten komen. En dat komt het zelden. Man ik ben niet graag alleen ik vind gezelschap heerlijk. Praten biertje erbij discussie voeren kan ik echt van genieten. Maar omdat zeer weinig mensen je de kans geven krijg je die niet. En dan vinden mensen het raar als ik me terug trek omdat ze mij geen kans geven.
2 1x 9 maanden 1x 26 maanden seks leven was tot 4 maanden geleden prima toen ging het uit. Wou je meer weten?quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb jij overigens al vaak relaties gehad?
Couchsurfing inderdaadquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
CS is zeker Couch Surfing? (even een gok)
Het helpt zeker niet mee nee, de depressie werd verergerd (of misschien zelfs veroorzaakt) door mn onvermogen met de buitenwereld te copen.
Ik heb een tijd lang een dagboek bijgehouden, heel pak papier is dat geworden (ik schreef op blanco velletjes ipv een schrift oid zodat ik steeds met een schone lei begon en mn hoofd beter kon leegmaken).
Ik snap hoe vervelend het kan zijn. Vooral omdat je niet weet hoe je het anders zou moeten doen, je gedraagt je immers gewoon als jezelf. Ik zou zeggen lekker jezelf blijven, er zijn echt wel mensen waar je mee op kunt schieten en dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Maar dat is moeilijk voor mij mezelf blijven. Ik heb me leren aanpassen aan mijn omgeving. Noem het een overlevingsstrategie maar ik pas me bijna automatisch aan. Volg de lijnen die mijn omgeving schetst en ga(wel steeds meer) maar weinig echt mijn eigen weg zegmaar. Omdat afwijkend gedrag van de rest van de wereld vooral heel veel onbegrip en intolerantie opwekt in de hedendaagse maatschappij.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Ik snap hoe vervelend het kan zijn. Vooral omdat je niet weet hoe je het anders zou moeten doen, je gedraagt je immers gewoon als jezelf. Ik zou zeggen lekker jezelf blijven, er zijn echt wel mensen waar je mee op kunt schieten en dat weet je zelf ook.Beter een handjevol mensen waar je écht goed mee overweg kunt dan een hele groep om je heen bouwen door je constant als iemand anders te gaan gedragen. Wordt je alleen maar ongelukkig van!
Verkeerde mensen... ze moeten je juist een beetje de ruimte geven om anders te zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
Ja die cryptische dingen ontcijferen is iets wat ik wel aardig kanquote:Op woensdag 7 mei 2014 07:10 schreef Mange-tout het volgende:
[..]
Couchsurfing inderdaad. Goed gegokt!
Dat communicatieprobleem lijkt me een goede voedingsbodem voor een depressie ja.
Had je iets aan je dagboek? Waarom ben je gestopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |