Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen Toen ik van mijn werk naar huis reed, kwam ik bij het emplacement Kreekweg 5 beladen rongenwagens met buizen tegen, en dat kan maar één ding betekenen: Van Leeuwen Buizen wordt bediend! Snel naar huis, camera ophalen, ladder weer in de auto mikken, en op pad, gelukkig woon ik naast de dijk...
Na enige tijd waren de lege rongenwagens uitgehaald, en konden de beladen wagens geplaatst worden.
Een stek die ik nog niet eerder bezocht had, maar toch hoog op de verlanglijst stond, was de voormalige aansluiting richting Ashland en Univar. Voormalig? Maar er ligt nog een wissel! Jazeker, het wissel ligt er nog, en volgens ProRail zelfs nog gebruiksklaar spoor. Maar ver zal je niet komen. Verderop in de straat zijn drempels aangelegd, waarbij betonnen 'muren' aan de zijkant zijn geplaatst. En die staan nog geen centimeter van de spoorrails af. De aansluitingen naar de 2 bedrijven? Die liggen er nog steeds en zijn bedrijfsvaardig, maar ontvangen al vele jaren geen goederentreinen per spoor meer. Hier passeert de trein geduwd deze voormalige aansluiting.
DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen Bij Van Leeuwen Buizen voor de poort had ik ook nog een gewenste stek staan, en die kon vandaag ook van de lijst afgestreept worden.
Hier passeert de trein de fotograaf, en zal na enkele tientallen meters op zijn losbestemming arriveren.
Een stek die ik nog niet eerder bezocht had, maar toch hoog op de verlanglijst stond, was de voormalige aansluiting richting Ashland en Univar. Voormalig? Maar er ligt nog een wissel! Jazeker, het wissel ligt er nog, en volgens ProRail zelfs nog gebruiksklaar spoor. Maar ver zal je niet komen. Verderop in de straat zijn drempels aangelegd, waarbij betonnen 'muren' aan de zijkant zijn geplaatst. En die staan nog geen centimeter van de spoorrails af. De aansluitingen naar de 2 bedrijven? Die liggen er nog steeds en zijn bedrijfsvaardig, maar ontvangen al vele jaren geen goederentreinen per spoor meer. Hier passeert de trein geduwd deze voormalige aansluiting.
Heb jij ook een foto van die "afzetting" die door de gemeente is gemaakt ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Liebe Mitglieder der „GOLD BahnCard 25“-Familie – auch am morgigen Valentinstag dürfen Sie sich wieder gratis zum „Familientreffen“ in unseren ICE/IC/EC-Zügen und IC-Bussen einfinden! Möglich gemacht haben das diesmal unsere vier Gold-Rodler - http://bit.ly/1aNjY9B PS.: Schenken Sie Ihrem/Ihrer Zugbleiter/-in doch zum Valentinstag ein Extra-Lächeln - die freuen sich bestimmt
Heb jij ook een foto van die "afzetting" die door de gemeente is gemaakt ?
Nee, die heb ik niet. Maar die maak ik morgen wel. Loop er dan wel even met de hond langs, want toen ik daar even langs reed met de auto kon ik de auto nergens even kwijt, want Heerema liep helemaal leeg (en dat zijn dan geen 5 auto's, en ook geen 50 of minder, dus een verkeerschaos...)
Geen geluid, dat klopt. En even doorspoelen naar 54 seconden. Video editten kon in 2006 nog, is anno 2014 ECHT teveel gevraagd. Onze excuses voor het ongemak.
Lang niet onaardig Moet nog veel zoeken natuurlijk, maar de battery life is echt formidabel. 4 uur aan een stuk, wifi flink aan de gang, en dan heb je nog een procent of 84 over
Maar weet iemand een camera die in minimaal 1024 x 768 resolutie minimaal 240 fps kan filmen? Lijkt me best tof om dat gevonk in goed veel detail te zien
Op donderdag 13 februari 2014 20:54 schreef Dr_Flash het volgende: Maar weet iemand een camera die in minimaal 1024 x 768 resolutie minimaal 240 fps kan filmen? Lijkt me best tof om dat gevonk in goed veel detail te zien
Op donderdag 13 februari 2014 21:10 schreef dennistd het volgende: Vandaag Bentheim-Hannover-Kassel-Dortmund-Köln gedaan, en om 22.30u ga ik verder naar München. Aankomst daar om 6.02u, en dan zie ik wel weer verder
oh die nacht-ICE heb ik ook eens gehad. Serious dying. RIP aan de nabestaanden
Geen geluid, dat klopt. En even doorspoelen naar 54 seconden. Video editten kon in 2006 nog, is anno 2014 ECHT teveel gevraagd. Onze excuses voor het ongemak.
Hij begint al met vonken voordat ie onder het dek is.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Is dat zo'n nachttrein die alsnog stopt bij elke dikke boom? CNL: eens maar nooit weer.
CNL is stukken beter dan die ICE. Vergelijk die ICE met het nachtnet in NL. Alleen zitten, elk kwartier stoppen, constant licht aan. je puurste aids op wielen.
CNL is stukken beter dan die ICE. Vergelijk die ICE met het nachtnet in NL. Alleen zitten, elk kwartier stoppen, constant licht aan. je puurste aids op wielen.
Je moet wat als je kilometers wil knallen zoals dennis
In de jaren 50 hebben ze in Zweden een stel stoom- en diesellocs verstopt in het hoge noorden van hun land mochten de Russen komen. Nu zijn ze niet meer nodig, afgeschreven en voor 1000 Kronen/stuk verkocht en worden ze opgeknapt.
De bijbehorende reportage (is uit 2008 maar pas vandaag door mij gevonden, van een soort Railaway met een heleboel reportages online ) Eisenbahn-Romantik dus
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik denk wel dat ik er achter ben. Wij communiceerden ooit vrij veel via Windows Live Messenger eah, Movie Maker is onderdeel van Windows Live Essentials en dat werd bij veel PC's voorgeīnstalleerd meegeleverd. Wij bieden het ook aan op onze computers via dat pakket omdat het standaard er niet meer inzit. Het kromme is nu dus (of was in ieder geval zo niet lang na de zomervakantie) dat als je WLE installeert je ook nog WLM krijgt die vervolgens daarna begint te mekkeren dat er een upgrade is die je moet installeren waarna je opgezadeld wordt met Skype.
Soms zie je wel eens bijzondere dingen langs de baan tijdens het posten. Zoals afgelopen zomer dit reekalf tussen Winterswijk en Aalten, die me minutenlang roerloos heeft aangekeken tot hij weer het bos indook toen er een trein aankwam.
Da's HD. Ik denk overigens niet dat Fles 720 en 1024 fps bedoelt, dat zou onzinnig zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Trein van 8:40 was aangekondigd met +5 Vertraging bleek mee te vallen, om 41 was iedereen ingestapt. Maar meteen vertrekken ho maar, nee de trein van 43 mocht eerst. Dus wij daardoor alsnog +5.
Lijkt zo haast wel dat er regel ofzo is dat treinen zich moeten houden aan de vertraging op die displays...
En die ging van niks naar nergens? Zal ongetwijfeld Utrecht - Amsterdam zijn maar zet dat er dan even bij
Ik zit met twee lomperikken, man en vrouw, mond open eten. Allebei eigen kranten dus twee metro's en twee spitsen. Kan gelukkig de gespreksstof niet horen.
Of gewoon 1024x768. De p wordt gebruikt om het verschil tussen progressive en interlaced aan te duiden, niet als afkorting voor pixels.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In de jaren 50 hebben ze in Zweden een stel stoom- en diesellocs verstopt in het hoge noorden van hun land mochten de Russen komen. Nu zijn ze niet meer nodig, afgeschreven en voor 1000 Kronen/stuk verkocht en worden ze opgeknapt.
De bijbehorende reportage (is uit 2008 maar pas vandaag door mij gevonden, van een soort Railaway met een heleboel reportages online ) Eisenbahn-Romantik dus
OV chipkaart.... en ik maar denken dat je altijd 1 saldo op een ov chipkaart hebt staan.... niet dus. ik was op een anonieme ov chipkaart naar amsterdam. ingechecked voor de trein, uitgechecked op sloterdijk en kon niet inchecken bij de metro. vreemd. blijkt dat ik opnieuw moest opwaarderen voor de metro terwijl er genoeg op zat voor de trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 14 februari 2014 09:10 schreef b2py het volgende: En die ging van niks naar nergens? Zal ongetwijfeld Utrecht - Amsterdam zijn maar zet dat er dan even bij
Ja, maar dat maakt voor de strekking van mijn verhaal eigenlijk niets uit. Dit soort gepruts komt overal voor.
true, maar het geplande vertrek was natuurlijk vanavond zoals ik het las
klopt, maar misschien is het wel goed dat het gebeurt. Het laat wel zien dat de materieelpositie beter moet, omdat nog te veel treinen uitvallen door defect materieel of dat te veel treinen krapper rijden dan gepland.
Huges wil meer focus op reizigerspunctualiteit en materieelbeschikbaarheid. Ik uitte al eerder enthousiasme over zijn gedachten. Nu tevreden reactie MVBOV: http://www.voorbeterov.nl/
Dat zijn inderdaad gedachten om enthousiast van te worden. Nu rest slechts de uitvoering .
Ik denk dat de maximale punctualiteit op dit moment, afgezien van materieelproblemen, wel zo'n beetje bereikt is als er geen werk gemaakt wordt van bepaalde infrastructurele zaken.
Ik denk dat de maximale punctualiteit op dit moment, afgezien van materieelproblemen, wel zo'n beetje bereikt is als er geen werk gemaakt wordt van bepaalde infrastructurele zaken.
Materieel- en personeelsomlopen vereenvoudigen zou kunnen schelen om de dienst op een bepaalde lijn robuuster te krijgen (zeker wanneer er ergens poep tegen een ventilator aansmakt), maar -afhankelijk van hoe je het inplant- kan het zijn dat je dan meer materieel of personeel nodig hebt, of dat frequenties verlaagd moeten worden.
Materieel- en personeelsomlopen vereenvoudigen zou kunnen schelen om de dienst op een bepaalde lijn robuuster te krijgen (zeker wanneer er ergens poep tegen een ventilator aansmakt), maar -afhankelijk van hoe je het inplant- kan het zijn dat je dan meer materieel of personeel nodig hebt, of dat frequenties verlaagd moeten worden.
precies. Het zal waarschijnlijk sowieso meer personeel gaan kosten, maar de bijsturing zal wel makkelijker gaan. Daar is nog veel winst te behalen, zoals met een systeem zoals gisteren al genoemd werd.
Klaasje merkte gisteren wel terecht op dat de kosten voor ProRail zijn en de baten voor de vervoerders. Datzelfde geldt voor de invoering van 3kV of veel andere kleine verbeteringen. Het moet echter niet zo zijn dat ze niet doorgevoerd worden omdat het te veel kost. Er moet een goede balans in worden gevonden.
UKRAINIAN Railways (UZ) suspended operation of all 10 HRCS2 emus supplied in 2012 by Hyundai Rotem for inter-city operations on February 13, with all of the emus undergoing technical checks.
UZ deputy director general, Mr Nikolay Sergienko, says that technical problems found in one of the trains during a scheduled technical review prompted the withdrawal of the sets due to the fact that the problem could occur in the other inter-city trains. He said that UZ engineers will work with experts from Hyundai Rotem to analyse and verify the fault, and if necessary independent and academic experts could be involved in this process.
SIEMENS presented the first set of Railjet long-distance coaches for Czech Railways (CD) to the press at its Simmering facility in Vienna on February 12.
Unlike the trains supplied to Austrian Federal Railways (ÖBB) the Czech Railjets are formed of five second class coaches, one restaurant0 car, and a first/business-class driving trailer. One of the second class coaches also has a bicycle compartment with 10 folding seats.
in Alkmaar was vanmorgen een defecte trein, daardoor ontstond een zogenaamde chaos. de werkelijkheid is dat er geen klagende tweets zijn. op ovtijden is te zien dat er gedurende 45 minuten een deel van de treinen is uitgevallen. that's it, folks.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 14 februari 2014 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende: in Alkmaar was vanmorgen een defecte trein, daardoor ontstond een zogenaamde chaos. de werkelijkheid is dat er geen klagende tweets zijn. op ovtijden is te zien dat er gedurende 45 minuten een deel van de treinen is uitgevallen. that's it, folks.
Alles richting Uitgeest viel uit voor ruim een uur zag ik, en van chaos was absoluut geen sprake te Alkmaar.
Sjow, wat maken die diesellocs een pleurisherrie man. Wel vette pleurisherrie, maar pleurisherrie desalniettemin
Waarom is het stuk tussen Arnhem en Duitsland eigenlijk geëlektrificeerd, de enige die elektrische tractie heeft (waarvan ik het kan zien dan) is volgens mij de CNL, in ieder geval een trein met een NSR loc voorop, verder knalt er alleen maar diesel onderdoor. Dat Arriva dat doet is logisch aangezien de rest van het traject geen draad heeft, maar dieper Duitsland in toch wel?
Opzich woon ik hier interessanter dan waar ik eerst woonde. Daar was het eigenlijk altijd het standaard NS carouselletje van materieelinzet met zo nu en dan een badslipperexpres ertussendoor. Hier rijden veel verschillende treintjes. Leuk om te zien hoe 2 van die NSR locjes gekoppeld voorbij komen knallen, terug naar Nederland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
CNL, EN en ICE zijn elektrische treinen, de stoptrein Arnhem - Düsseldorf wordt een elektrische trein. Daarnaast komt er nog redelijk wat cargo van de Betuweroute af dat rijdt met een e-loc (Traxx of BR 189)
Op vrijdag 14 februari 2014 15:15 schreef James1988 het volgende: CNL, EN en ICE zijn elektrische treinen, de stoptrein Arnhem - Düsseldorf wordt een elektrische trein. Daarnaast komt er nog redelijk wat cargo van de Betuweroute af dat rijdt met een e-loc (Traxx of BR 189)
Oja, de ICE.. die was ik vergeten. Ik wist dat er een stoptreintje ging komen maar niet dat die elektrisch zou zijn. Denk dat ik daar wel gebruik van ga maken, als ie er is.
Het is dat ik geen fatsoenlijke camera heb, maar hier is wel een mooie plek om een foto te maken. Zeker als er weer eens voor een rood sein staat te wachten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Oja, de ICE.. die was ik vergeten. Ik wist dat er een stoptreintje ging komen maar niet dat die elektrisch zou zijn. Denk dat ik daar wel gebruik van ga maken, als ie er is.
De verwachting is dat die vanaf december 2017 (misschien juni als het meezit) gaat rijden. Even geduld nog.
quote:
Het is dat ik geen fatsoenlijke camera heb, maar hier is wel een mooie plek om een foto te maken. Zeker als er weer eens voor een rood sein staat te wachten.
De verwachting is dat die vanaf december 2017 (misschien juni als het meezit) gaat rijden. Even geduld nog.
[..]
Dan weet je wat je moet kopen.
Wil al langer een goede spiegelreflex kopen. Vriend van me heeft een 5D mk3 geloof ik, prachtig apparaat. Kijken of ik die een keer kan snatchen. Gelukkig weet ik dan weer wel hoe ik foto's moet maken
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op vrijdag 14 februari 2014 15:32 schreef b2py het volgende: Vingerverven Champions League? Ik zou over Rotterdam - Schiphol gaan met ICD. Tenminste, als dat mag met een trajectvrij.
Maar daarvan rijdt de helft ook niet, ten gevolge van een "eerdere verstoring".
zal wel Dtz - Gv - Ledn - Ut - Amf - Dv worden of Dtz - Gv - Shl - Dv. Ik kijk om 17:00 wel hoe het er dan uit ziet. Weet er iemand wat er aan de hand is @Gd?
Op vrijdag 14 februari 2014 15:39 schreef Dr_Flash het volgende: zal wel Dtz - Gv - Ledn - Ut - Amf - Dv worden of Dtz - Gv - Shl - Dv. Ik kijk om 17:00 wel hoe het er dan uit ziet. Weet er iemand wat er aan de hand is @Gd?
Op vrijdag 14 februari 2014 15:39 schreef Dr_Flash het volgende: zal wel Dtz - Gv - Ledn - Ut - Amf - Dv worden of Dtz - Gv - Shl - Dv. Ik kijk om 17:00 wel hoe het er dan uit ziet. Weet er iemand wat er aan de hand is @Gd?
Ik heb net ProRail gebeld. Schijnt opeens naar voren gehaald reparatiewerk te zijn. Als ze meer kunnen melden, laat ik het weten.
Op vrijdag 14 februari 2014 15:39 schreef Dr_Flash het volgende: zal wel Dtz - Gv - Ledn - Ut - Amf - Dv worden of Dtz - Gv - Shl - Dv. Ik kijk om 17:00 wel hoe het er dan uit ziet. Weet er iemand wat er aan de hand is @Gd?
Waarom zou je nog helemaal via Leiden - Utrecht gaan? Pak dan gewoon Schiphol, is nog sneller ook volgens mij.
Sprinter rijdt tot Gouda Goverwelle. Het zal toch wel te doen zijn vanaf daar?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 14 februari 2014 16:23 schreef b2py het volgende: Vraag me af welke dat zijn dat het nodig is om het hele emplacement buiten dienst te nemen..
De middelste.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
ProRail meldt dat de sporen rond Gouda weer in dienst komen. Er werd een extra inspectie uitgevoerd aan wissels, nadat een rit met een schouwtrein tot vragen had geleid.
Voor Beter OV vindt het een vreemde zaak. Waarom niet slechts de desbetreffende wissels buiten gebruik gesteld of een snelheidsbeperking afgekondigd tot na de middagspits?
hoe dan ook weer een veelzijdig brevet van onvermogen.
een kennelijk onvoldoende schouwende schouwtrein veel te veel spoor buiten dienst gesteld veel te weinig oog voor vrijdagmiddagspits en een technische storing aan het informatiesysteem.
een kennelijk onvoldoende schouwende schouwtrein veel te veel spoor buiten dienst gesteld veel te weinig oog voor vrijdagmiddagspits en een technische storing aan het informatiesysteem.
KWARTET
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 14 februari 2014 16:46 schreef DriekOplopers het volgende: Voor Beter OV vindt het een vreemde zaak. Waarom niet slechts de desbetreffende wissels buiten gebruik gesteld of een snelheidsbeperking afgekondigd tot na de middagspits?
Zie site ProRail: betreffende wissels zijn met TSB in dienst gegaan, worden later hersteld. Toch blij dat we met al die mooie nieuwe middelen dit soort dingen nog steeds niet kunnen voorspellen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zie site ProRail: betreffende wissels zijn met TSB in dienst gegaan, worden later hersteld. Toch blij dat we met al die mooie nieuwe middelen dit soort dingen nog steeds niet kunnen voorspellen.
Er zit natuurlijk iets goed fout met de inspecties en het onderhoud. Want hoe kan het, dat wissels blijkbaar opeens tot voorbij de norm zijn afgesleten/gescheurd?
Soms word ik 's nachts badend in het zweet wakker, schiet rechtop en mompel "Nul verwijtbare storingen"...
Er zit natuurlijk iets goed fout met de inspecties en het onderhoud. Want hoe kan het, dat wissels blijkbaar opeens tot voorbij de norm zijn afgesleten/gescheurd?
Dat vraag ik me ook af. Het gebeurt steeds vaker. Dat kan komen door slecht onderhoud, het kan ook komen door betere inspectiemiddelen waardoor dit soort dingen eerder gevonden worden dan vroeger.
quote:
Soms word ik 's nachts badend in het zweet wakker, schiet rechtop en mompel "Nul verwijtbare storingen"...
Ik niet. Ik merk wel dat treinreizen steeds spannender wordt nu je weet dat je zomaar met 140 over versleten wissels kunt tsjakken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 14 februari 2014 17:04 schreef Duvel het volgende: Ik niet. Ik merk wel dat treinreizen steeds spannender wordt nu je weet dat je zomaar met 140 over versleten wissels kunt tsjakken.
of dat je gewoon kunt ontsporen op een mankement waar nog nooit iemand van gehoord heeft
Er zit natuurlijk iets goed fout met de inspecties en het onderhoud. Want hoe kan het, dat wissels blijkbaar opeens tot voorbij de norm zijn afgesleten/gescheurd?
Soms word ik 's nachts badend in het zweet wakker, schiet rechtop en mompel "Nul verwijtbare storingen"...
Heb je ILenT al gebeld dat ze het onderhoud stilleggen tot nader orde?
Die VST eah, dat is toch allemaal niet realtime maar dat wordt later allemaal bekeken en als je dan een afwijking spot dan moet er nog nadererererererer naar gekeken worden?
Ik merk nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinfo of gewoon niet nadenkt. Op Amstel heeft net de hele meute zich in een vertraagde IC naar Utrecht gepropt. Ik had allang gezien dat de volgende trein er 3 minuten achter zat, zit nu dus in een vrijwel lege trein, midden in de spits...
Op vrijdag 14 februari 2014 17:44 schreef ReisT het volgende: Ik merk nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinfo of gewoon niet nadenkt. Op Amstel heeft net de hele meute zich in een vertraagde IC naar Utrecht gepropt. Ik had allang gezien dat de volgende trein er 3 minuten achter zat, zit nu dus in een vrijwel lege trein, midden in de spits...
Op vrijdag 14 februari 2014 17:44 schreef ReisT het volgende: Ik merk nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinfo of gewoon niet nadenkt. Op Amstel heeft net de hele meute zich in een vertraagde IC naar Utrecht gepropt. Ik had allang gezien dat de volgende trein er 3 minuten achter zat, zit nu dus in een vrijwel lege trein, midden in de spits...
Ik begrijp nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinformatie. Het is namelijk achterhaald, onvolledig en strijdig met zichzelf. Je hebt er gewoon geen ene tiefes aan
Overigens moet gezegd dat die onzin niet beperkt blijft tot de smartphone, want ook op het station gebeurt er van alles wel en niet, en daar is dan wat informatie over. Die klopt, of niet. Of half. Of wel EN niet tegelijk. Kan allemaal.
Niemand weet het. De treinen rijden geheel op eigen kracht alsmede initiatief. Reisinfo weet het niet, treindienstleiding weet het niet, conducteur weet het niet, omroep zwijgt (behalve dan voor Marijke Kuijt die naar de infobalie moest, dus stuk was de omroep ook niet). Niemand weet het. Kijk maar. Als je vier gooit of hoger mag je instappen. Als je 2 tweeën gooit mag je nog een keer. En anders een beurt overslaan
Op vrijdag 14 februari 2014 18:07 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens moet gezegd dat die onzin niet beperkt blijft tot de smartphone, want ook op het station gebeurt er van alles wel en niet, en daar is dan wat informatie over. Die klopt, of niet. Of half. Of wel EN niet tegelijk. Kan allemaal.
Niemand weet het. De treinen rijden geheel op eigen kracht alsmede initiatief. Reisinfo weet het niet, treindienstleiding weet het niet, conducteur weet het niet, omroep zwijgt (behalve dan voor Marijke Kuijt die naar de infobalie moest, dus stuk was de omroep ook niet). Niemand weet het. Kijk maar. Als je vier gooit of hoger mag je instappen. Als je 2 tweeën gooit mag je nog een keer. En anders een beurt overslaan
Hoewel het natuurlijk gewoon triest is dat men hard zn best doet maar het resultaat wel is dat wat er achter gesloten deuren gebeurt zo overkomt op de reiziger als Fles zegt.
Tsja, blijven lachen dan maar. Het regent, maar heel stiekem blijkt mijn geplande trein gewoon te rijden. Warm, droog, drie blikken bier op zak, ik vind het wel best ook Gouda hebben we al gehaald, al zegt dat nog niks. Nou ja, dat 111 km al een stuk minder ver lopen is dan 139 km .
Op vrijdag 14 februari 2014 18:51 schreef b2py het volgende: Maar want privacy, je laat ons niet weten wanneer je precies reist. Eigen schuld dikke bult in de kou.
Volgens mij heeft Fles in één van deze delen gezegd welke treinen hij dagelijks neemt. xD
Inmiddels al in het DDZ8 onderweg. Achteraf had ik beter halfuur later kunnen vertrekken, dan had ik ICR naar Venlo, Werkt toch een stuk fijner in de eerste klas, want er zit achterlijk veel ruimte tussen jou stoelen en die voor je. Kan je niet lekker de laptop gebruiken. Staat net te ver weg.
Op vrijdag 14 februari 2014 18:51 schreef b2py het volgende: Maar want privacy, je laat ons niet weten wanneer je precies reist. Eigen schuld dikke bult in de kou.
privacy is alleen een argument als het in het nadeel van de reiziger gebruikt kan worden
Op vrijdag 14 februari 2014 18:56 schreef greavy het volgende: Inmiddels al in het DDZ8 onderweg. Achteraf had ik beter halfuur later kunnen vertrekken, dan had ik ICR naar Venlo, Werkt toch een stuk fijner in de eerste klas, want er zit achterlijk veel ruimte tussen jou stoelen en die voor je. Kan je niet lekker de laptop gebruiken. Staat net te ver weg.
Op vrijdag 14 februari 2014 18:59 schreef greavy het volgende: En nee, in de tweede klas was het niet veel beter bij de 2-zits, dan heb je hetzelfde probleem.
Euh, nee? Ik vind de afstand stoel - tafeltje in de tweede klas van een DDZ prima te doen in combinatie met een MBA.
Op vrijdag 14 februari 2014 19:00 schreef b2py het volgende: Heb ik Geen last van gehad hoor in DDZ met laptop. Ik weet je formaat niet?
Op dezelfde houding als bij ICM/ICR/VIRM enz. kom ik amper bij mijn mousepad. De houding is de ellebogen op de armleuning rustend, en niet tever naar voren geplaatst.
Op dezelfde houding als bij ICM/ICR/VIRM enz. kom ik amper bij mijn mousepad. De houding is de ellebogen op de armleuning rustend, en niet tever naar voren geplaatst.
En ik ben ongeveer 1m75-1m80
En je laptop? Die heeft een schermdiagonaal van 5"? ;p
Ik zit gewoon tegen de rugleuning aan, Om bij mijn toetsenbord te kunnen bedienen kan ik mijn elleboog niet laten rusten op de armleuning. Touchpad lukt wel, maar verder kom ik niet echt.
En ja, dit is de eerste keer dat ik mijn laptop in de DDZ gebruik.
Op vrijdag 14 februari 2014 19:09 schreef greavy het volgende: Ik zit gewoon tegen de rugleuning aan, Om bij mijn toetsenbord te kunnen bedienen kan ik mijn elleboog niet laten rusten op de armleuning. Touchpad lukt wel, maar verder kom ik niet echt.
En ja, dit is de eerste keer dat ik mijn laptop in de DDZ gebruik.
Dan moet je hele korte armpjes hebben. Wanneer ik in een DDZ zit (tweede klas) kan ik als ik rechtop zit gewoon bij het toetsenbord van m'n 11,6" MBA komen.
Dan moet je hele korte armpjes hebben. Wanneer ik in een DDZ zit (tweede klas) kan ik als ik rechtop zit gewoon bij het toetsenbord van m'n 11,6" MBA komen.
Ik kan er ook wel bijkomen, maar dan moet de laptop tot ongeveer het mousepad over de rand van het tafeltje. Dat werkt nu wel, ja.
Hoop regen, ik die net gelukkig was met drie treintjes op het metrobord en dacht dat het een metropolis was maar het bleken drie cafjes te zijn waardoor ik verdrietig werd.
Hoop regen, ik die net gelukkig was met drie treintjes op het metrobord en dacht dat het een metropolis was maar het bleken drie cafjes te zijn waardoor ik verdrietig werd.
Op vrijdag 14 februari 2014 17:44 schreef ReisT het volgende: Ik merk nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinfo of gewoon niet nadenkt. Op Amstel heeft net de hele meute zich in een vertraagde IC naar Utrecht gepropt. Ik had allang gezien dat de volgende trein er 3 minuten achter zat, zit nu dus in een vrijwel lege trein, midden in de spits...
Aan de andere kant, het zal niet voor het eerst zijn dat de volgende trein binnen drie minuten toch nog uit kan vallen...
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Ik vind het vooral lastig kiezen als ik het perron opkom en er staat nog een vertraagde sprinter klaar die de goede kant op gaat, neem je die of kan je beter op de IC wachten, die de sprinter onderweg kan inhalen? Toch een lastige gok, met de wet van Murphy in gedachten.
Van de week kwam de IC achter een goederentrein terecht en kwamen we vrijwel tegelijk met de sprinter (die ik dus ook had kunnen hebben) in Utrecht aan.
Ik ben ook thuis (iets meer dan een uur al). Verslag komt morgenavond wel, zometeen eerst fatsoenlijk slapen en morgen werken
Held, alleen de OS zijn nog niet over? Ik had al een DB-kortingskaart en volgende week is mijn jaarlijkse uitje zonder H&B anders was ik ook wel van de partij geweest .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Doe een gok hoeveel ik er gisteren en vandaag in totaal heb gemaakt. Als je er minder dan 50km naast zit win je een geheel onverzorgde trip naar Salzburg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Doe een gok hoeveel ik er gisteren en vandaag in totaal heb gemaakt. Als je er minder dan 50km naast zit win je een geheel onverzorgde trip naar Salzburg
50 euro, en nog iets van 40 euro aan zitplaatsreserveringen (ik loop liever niet het risico te moeten staan, uiteindelijk bleek zeker de helft niet nodig te zijn, maar weet alles eens van tevoren).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 14 februari 2014 22:54 schreef dennistd het volgende: 50 euro, en nog iets van 40 euro aan zitplaatsreserveringen (ik loop liever niet het risico te moeten staan, uiteindelijk bleek zeker de helft niet nodig te zijn, maar weet alles eens van tevoren).
Prima gedaan, ik deed het vroeger altijd en bijna altijd pakt het goed uit, als ik alleen reis en het traject goed ken doe ik het niet meer altijd maar wel als ik met H&B reis altijd. Ik ga dan trouwens bijna altijd in de bordbistro zitten (ICE) grootste kans om te zitten ook al is het druk, veel mensen vinden dat toch eng ofzo.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De tijdelijke dijk bij Dawlish, bestaand uit zeecontainers met puin, is vanavond doorgebroken. Dit heeft herstel van de spoorlijn weer weken extra vertraging bezorgd.
Op zaterdag 15 februari 2014 00:24 schreef greavy het volgende: De tijdelijke dijk bij Dawlish, bestaand uit zeecontainers met puin, is vanavond doorgebroken. Dit heeft herstel van de spoorlijn weer weken extra vertraging bezorgd.
Terecht, denken dat je de zee kan verslaan met wat containers.
Op zaterdag 15 februari 2014 00:24 schreef greavy het volgende: De tijdelijke dijk bij Dawlish, bestaand uit zeecontainers met puin, is vanavond doorgebroken. Dit heeft herstel van de spoorlijn weer weken extra vertraging bezorgd.
FRENCH National Railways (SNCF) managed to achieve a 0.5% increase in turnover to ¤32.2bn and a 2% rise in Ebitda to ¤2.8bn in 2013 despite a 1.8% drop in revenue from its Geodis freight business and a 1.4% decline in income from TGV services.
Current operating profit fell by ¤333m to ¤1bn in 2013, while recurring net profit dropped from ¤689m in 2012 to ¤582m in 2013. SNCF's net profit of ¤376m in 2012 was converted into a net loss of ¤180m last year. SNCF says it saw a worsening in the profitability of its high-speed business which it first observed in 2008. This is due to the economic crisis and a steep, steady and continuing increase in track access charges. Ebitda fell from ¤876m to ¤782m last year.
Three SNCF divisions recorded increases in turnover in 2013. SNCF Proximités, which is responsible for regional passenger traffic and includes Keolis, achieved a 1.1% rise to ¤11.96bn. SNCF's infrastructure and engineering division saw a 4.2% increase in turnover to ¤5.52bn, while revenue at stations and connections grew by 8.5% to ¤1.18bn.
SNCF invested ¤2.24bn in 2013, but with the addition of projects funded by regional authorities, total investment reached ¤3.17bn of which 66% was for new rolling stock, and 34% for workshops and stations. Net financial debt fell from ¤7.52bn in 2012 to ¤7.39bn in 2013.
"Against a backdrop of ongoing economic crisis, SNCF demonstrated excellent resilience in 2013," says SNCF's chairman and CEO Mr Guillaume Pepy. "Given limited growth in public transport delivered under agreements with local and state authorities, a slight decline in high-speed passenger service, and the recession in freight transport at the outset of the year, our unrelenting efforts to keep costs under control helped us meet the challenge and preserve our profit margin."
As far as 2014 is concerned, SNCF says: "After marking time in 2013, the economy shows signs of a moderate recovery shaping up in 2014, but the business outlook is tempered by severe constraints." Public funding is under increasing pressure, VAT on passenger tickets will be increased from 7% to 10%, corporation tax is set to increase from 36.1% to 38%, and track access fees will rise by 4.8%. "As a result, 2014 projections call for freight volumes to stagnate and passenger rail travel to rise slightly or even contract a little (-0.3%) for the SNCF Voyages division."
Nevertheless SNCF aims to increase revenue by 2% mainly through its infrastructure division and Keolis, and it plans to invest ¤2.3bn while cutting costs by ¤350m.
Eisenbahn Romantik is wel tamelijk indrukwekkend, aflevering 708, Hamburg daar heeft de U-Bahn (waaronder ook de Hochbahn valt) ook overgebleven Koude Oorlog relieken. http://www.swr.de/eisenba(...)4/13wnt5q/index.html (Sendung zum Sehen aanklikken)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar belangrijker is dit: wanneer de treindienst op een aantal nachten per week structureel wordt stilgelegd, hoort ProRail als tegenprestatie voor die reizigershinder te garanderen dat de treinen op de overige nachten wél rijden. Dat vindt Voor Beter OV niet meer dan redelijk.
Ten eerste: Garanderen kan niemand iets, en al HELEMAAL Prorail niet.
Ten tweede gaat het mechanisme van "tegenprestatie" niet op. Iemand die in nacht X het vliegtuig naar Australië mist heeft er gewoon niets aan dat de trein naar Schiphol in nacht Y "als tegenprestatie" wel rijdt. Ook al garandeert het Amerikaanse Leger dat.
Overigens zijn "onverwachte werkzaamheden" sowieso een zwaktebod, brevet van onvermogen en hoe je het ook maar noemen wilt, behalve als er een groot ongeluk plaatsgevonden heeft, maar dan noemen ze dat anders.
Op zaterdag 15 februari 2014 18:22 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens zijn "onverwachte werkzaamheden" sowieso een zwaktebod, brevet van onvermogen en hoe je het ook maar noemen wilt, behalve als er een groot ongeluk plaatsgevonden heeft, maar dan noemen ze dat anders.
Ten eerste: Garanderen kan niemand iets, en al HELEMAAL Prorail niet.
Ten tweede gaat het mechanisme van "tegenprestatie" niet op. Iemand die in nacht X het vliegtuig naar Australië mist heeft er gewoon niets aan dat de trein naar Schiphol in nacht Y "als tegenprestatie" wel rijdt. Ook al garandeert het Amerikaanse Leger dat.
Ik wil met een chartervlucht naar Playa Dos Cojonnes. Vertrek 05 uur in de ochtend, dagelijks. Ik neem de moeite om uit te zoeken op welke nachten de trein niet rijdt, en kies bij het boeken voor een vertrek op een nacht dat de trein wél rijdt. Zo vermijd ik het gevolg van het niet iedere nacht rijden van de treinen. Slim en zorgvuldig van mij, als reiziger.
Zie ik de avond van tevoren dat ook die nacht er opeens geen treinverkeer is.
Dan ben ik wel een beetje boos. Dan voel ik mij wel wat tekortgedaan.
En volkomen terecht.
Dat is wat ik bedoel met die tegenprestatie voor het gedurende een aantal nachten net rijden. Dan moet ik er op mogen rekenen dat op de resterende nachten de trein er dus wél is. En nee, een 100% garantie bestaat niet, maar ProRail maakt er een bende van rond Schiphol.
Op zaterdag 15 februari 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende: En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt?
En tijdens de nachten dat er geen trein rijdt rijdt er een vervangende bus.
Op zaterdag 15 februari 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende: En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt?
Dan bereken ik het prijsverschil tussen duurder vliegtuig en extra kosten taxi.
Maar even gewoon als klant. Want dat mag. Reizigers mogen zich best als klant opstellen, en dat geldt ook voor mij als belangenbehartiger: ik mag ook naar dingen kijken door de bril van de klant ipv door de bril van de deskundige.
Als een baanvak 24/7 in gebruik is, snap ik dat er weleens een buitendienststelling moet zijn. Maar als een baanvak drie nachten per week buiten dienst is, vind ik dat op die tijdstippen het onderhoudswerk moet kunnen gebeuren, en wil ik verder niet lastig worden gevallen met buitendienststellingen wegens “onverwachte werkzaamheden” (hetgeen ProRails is voor “spoedreparatie wegens gebrekkig onderhoud”).
tsja, je kunt je afvragen wat ze op die drie nachten dan hebben zitten doen als het kennelijk NOG niet genoeg is. Per week. Beetje klaverjassen bij de koffieautomaat of zo?
Wat gaat er nou eigenlijk precies buiten dienst? Uit de storingsinformatie begrijp ik dat het gaat om Leiden - Schiphol, als ik www.rijdentijdensohr2014.nl goed begrijp wordt dat baanvak niet buiten dienst genomen voor onderhoud...
Er rijden toch bussen als er (onverwachte) werkzaamheden zijn? Als je met de trein naar Schiphol gaat om daar het vliegtuig te pakken moet je toch al een dikke buffer inbouwen dus dan kan zo'n busreis er ook wel bij.
Nee, kun je schudden. De grap zit hem in het woordje "onverwacht". Ik denk dat zo'n beetje 90 % van alle Nederlandse touringcars op een weekenddag in februari in Oostenrijk staat of rondrijdt, en de rest in Zwitserland
Het Spoor komt er elke dag opnieuw achter dat bussen toch niet hetzelfde zijn als kroketjes uit de muur Onze excuses voor het ongemak
Nee, kun je schudden. De grap zit hem in het woordje "onverwacht". Ik denk dat zo'n beetje 90 % van alle Nederlandse touringcars op een weekenddag in februari in Oostenrijk staat of rondrijdt, en de rest in Zwitserland
Het Spoor komt er elke dag opnieuw achter dat bussen toch niet hetzelfde zijn als kroketjes uit de muur Onze excuses voor het ongemak
Uit het storingsbericht:
Er rijden bussen ipv nachttreinen. Er rijden bussen ipv nachttreinen. Er rijden bussen ipv nachttreinen. Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef James1988 het volgende: Wat gaat er nou eigenlijk precies buiten dienst? Uit de storingsinformatie begrijp ik dat het gaat om Leiden - Schiphol, als ik www.rijdentijdensohr2014.nl goed begrijp wordt dat baanvak niet buiten dienst genomen voor onderhoud...
Die data is natuurlijk de basis, maar bijna ieder weekend zal het wel aangepast worden door grote buitendienststellingen.
Ja, het lijkt mij ook een uitstekend idee om die onverwachte werkzaamheden niet uit te voeren. Dan kan er een trein ontsporen en kan je dáár weer een brief over sturen. Is het nou nķķit goed?
Gisteravond reed de laatste IC ook maar tot Bentheim. Ik zag al twee bussen van Arke staan in Bentheim, maar er was alleen een omroep dat de trein 10 minuten stil zou staan wegens een lokwissel. Komt het NL-personeel naar de trein toe om het DB-personeel af te lossen, blijkt het DB-personeel dus gewoon nog van niks te weten....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 15 februari 2014 19:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja, het lijkt mij ook een uitstekend idee om die onverwachte werkzaamheden niet uit te voeren. Dan kan er een trein ontsporen en kan je dáár weer een brief over sturen. Is het nou nķķit goed?
Ik bepleit nergens het niet uitvoeren van die noodwerkzaamheden. Wel constateer ik dat ProRail zijn zaakjes niet op orde heeft. Want het regent "onverwachte werkzaamheden" (lees: nood- en spoedreparaties).
Ik citeer even een stukkie tekst uit het bericht:
quote:
Dit is, sinds de invoering in december van de tweesporige (bij Schiphol zelfs viersporige) buitendienststellingen die meerdere nachten per week aan de orde zijn, de zoveelste keer dat daarbovenop de nachttreinen van/naar Schiphol op de resterende nachten geheel of gedeeltelijk zijn geschrapt.
ProRail zal daar ongetwijfeld zo zijn redenen voor hebben. Voor Beter OV kan niet anders dan veronderstellen dat allerlei “onverwachte werkzaamheden” niets anders zijn dan spoedreparaties die blijkbaar het gevolg zijn van foutief onderhoud of gebrekkige inspecties (en dus niet-tijdige signalering van naderende problemen door bijvoorbeeld slijtage).
Nogmaals: nergens wordt opgeroepen tot het niet uitvoeren van de werkzaamheden vannacht. Het gaat om iets anders.
Hoe kom je erbij dat het gebrekkige inspecties zijn, misschien zijn het wel extra grondige inspecties die ertoe hebben geleid dat er nu extra maatregelen genomen moeten worden.
Op zaterdag 15 februari 2014 19:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoe kom je erbij dat het gebrekkige inspecties zijn, misschien zijn het wel extra grondige inspecties die ertoe hebben geleid dat er nu extra maatregelen genomen moeten worden.
Hoezo? Iedere ochtend voor ik de deur uitga doe ik een globale check of alles aan het netwerk nog klopt en functioneert, op zondagavond doe ik meer dingen en dan vallen me ook meer dingen op, soms zorgt dat ervoor dat er op maandag- of dinsdagavond extra ingelaste werkzaamheden zijn. Dat is toch helemaal niet raar?
Drie dagen in de week wordt de boel planmatig platgelegd voor inspecties, regulier onderhoud, en het verhelpen van eventueel aangetroffen mankementen. Of dingen die "volgens de regeltjes" zouden kunnen lijken op een poging tot ruiken naar de schaduw van onveiligheid.
Dan komen er volgens jou EXTRA GRONDIGE INSPECTIES waaruit blijkt dat er nog 0,001 nanofractioneel snippertje aan de goddelijke perfectie ontbreekt, maar dat vind jij blijkbaar een geldige reden om voor een vierde nacht de boel plat te leggen. Dan mag je ook gaan uitleggen wat dit soort onzin nog aan veiligheid toevoegt.
Drie dagen in de week wordt de boel planmatig platgelegd voor inspecties, regulier onderhoud, en het verhelpen van eventueel aangetroffen mankementen. Of dingen die "volgens de regeltjes" zouden kunnen lijken op een poging tot ruiken naar de schaduw van onveiligheid.
Dan komen er volgens jou EXTRA GRONDIGE INSPECTIES
Je legt me woorden in de mond. Dat is totaal niet wat ik gezegd heb, ik heb een scenario gegeven waarin ik denk dat het denkbaar is dat er extra werkzaamheden nodig zouden kunnen zijn.
quote:
waaruit blijkt dat er nog 0,001 nanofractioneel snippertje aan de goddelijke perfectie ontbreekt,
Assumption is the mother of all fuck ups. Dat heeft trouwens ook nog eens totaal niets te maken met wat ik gezegd heb. In verschillende controles en controlemethoden controleer je ook dingen op een andere manier waarmee de afwijking van een bepaald probleem niet met een nanofractie meer of minder nauwkeurig bepaald kan worden maar waarmee bepaalde problemen wel of niet gezien worden. Wat wil je dan, er 100 miljard per jaar tegenaan gooien en nog steeds geen 100% veilig en functionerend systeem hebben?
quote:
maar dat vind jij blijkbaar een geldige reden om voor een vierde nacht de boel plat te leggen. Dan mag je ook gaan uitleggen wat dit soort onzin nog aan veiligheid toevoegt.
Het is ook belangrijk dat ze uitleggen waar het door komt en waar het aan ligt maar ik vind de aannames die hier gedaan worden en de snelheid waarmee er conclusies getrokken worden gewoon nogal overdreven.
Maar serieus zeg, 3 nachten per week zijn ze al aan het inspecteren, nooit vinden ze wat, en nu ineens zijn er "onverwachte" werkzaamheden?
Get real. OF dingen waren al weken lang langzaam naar een grenswaarde aan het kruipen (maar dat is niet onverwacht) OF dat zogenaamde geīnspecteer is gewoon klungelwerk.
Hoe het ook zij, de reiziger is WEER de lul. Ik ben zeer bescheiden van mening dat dat niet tot het einde der tijden geaccepteerd hoeft te worden Maar vertel het me maar als ik het mis heb hoor.
Ik wil met een chartervlucht naar Playa Dos Cojonnes. Vertrek 05 uur in de ochtend, dagelijks. Ik neem de moeite om uit te zoeken op welke nachten de trein niet rijdt, en kies bij het boeken voor een vertrek op een nacht dat de trein wél rijdt. Zo vermijd ik het gevolg van het niet iedere nacht rijden van de treinen. Slim en zorgvuldig van mij, als reiziger.
Zie ik de avond van tevoren dat ook die nacht er opeens geen treinverkeer is.
Dan ben ik wel een beetje boos. Dan voel ik mij wel wat tekortgedaan.
En volkomen terecht.
Dat is wat ik bedoel met die tegenprestatie voor het gedurende een aantal nachten net rijden. Dan moet ik er op mogen rekenen dat op de resterende nachten de trein er dus wél is. En nee, een 100% garantie bestaat niet, maar ProRail maakt er een bende van rond Schiphol.
Wat je stelt is trouwens niet waar, Schiphol is iedere nacht van de week per trein bereikbaar. Je zal alleen sommige nachten flink moeten omreizen als je niet met de bus wilt.
Op zaterdag 15 februari 2014 20:05 schreef Dr_Flash het volgende: Maar serieus zeg, 3 nachten per week zijn ze al aan het inspecteren, nooit vinden ze wat, en nu ineens zijn er "onverwachte" werkzaamheden?
Blijkbaar.
quote:
Get real. OF dingen waren al weken lang langzaam naar een grenswaarde aan het kruipen (maar dat is niet onverwacht) OF dat zogenaamde geīnspecteer is gewoon klungelwerk.
Of er is iets opeens boven verwachting iets opeens ver over een bepaalde grenswaarde heen. Dingen gaan stuk, soms gebeurt dat vrij plotseling, zie bijvoorbeeld dat gedoe met die bovenleiding bij Acht die omgetrokken is. Had dat voorkomen kunnen worden? Ja vast. Tegen welke kosten dan?
quote:
Hoe het ook zij, de reiziger is WEER de lul. Ik ben zeer bescheiden van mening dat dat niet tot het einde der tijden geaccepteerd hoeft te worden Maar vertel het me maar als ik het mis heb hoor.
C'est vraix. Ik verdedig ook echt niet dat het bijzonder ongelukkig is voor de reiziger en dat het misschien wel beter had gekund, je kan echter wel wat roepen maar als je niet precies weet wat er aan de hand is weet je het ook niet. Zie bijvoorbeeld ook de ophef over het nieuwe logo van de gemeente Amsterdam.
Op zaterdag 15 februari 2014 20:05 schreef Dr_Flash het volgende: Maar serieus zeg, 3 nachten per week zijn ze al aan het inspecteren, nooit vinden ze wat, en nu ineens zijn er "onverwachte" werkzaamheden?
Get real. OF dingen waren al weken lang langzaam naar een grenswaarde aan het kruipen (maar dat is niet onverwacht) OF dat zogenaamde geīnspecteer is gewoon klungelwerk.
Hoe het ook zij, de reiziger is WEER de lul. Ik ben zeer bescheiden van mening dat dat niet tot het einde der tijden geaccepteerd hoeft te worden Maar vertel het me maar als ik het mis heb hoor.
Ach joh maak je niet zo druk, weet niet waar jij uithangt vannacht maar ik lig dan te pitten in mn bed. Dit geneuzel is serieus een onderdeel van de "ver van mijn bed-show".
Ach joh maak je niet zo druk, weet niet waar jij uithangt vannacht maar ik lig dan te pitten in mn bed. Dit geneuzel is serieus een onderdeel van de "ver van mijn bed-show".
kennelijk neem je toch de moeite om tye posten dat het je allemaal niet zo boeit
Maar ik zie jou zo vaak klagen op van alles en nog wat dat ik me echt afvraag waarom je je tijd niet beter besteed aan leuke dingen. Tenzij je klagen leuk vind natuurlijk
Op zaterdag 15 februari 2014 22:19 schreef dennistd het volgende: Dat zou het toch niet worden, meer iets richting Frankfurt langs de Rijn en dan via Köln en Arnhem terug. Misschien volgende week nog met wat geluk
Nog steeds 4308 km? Ik rij dit weekend ook geen deuk in een pakkie boter hoor