abonnement Unibet Coolblue
pi_135637295
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_135637307
Waar we eindigden met de zusters die klaagden over de megavoorraad van Linda, wegens geen plek meer voor andere moeders hun melk ;) Maar dat nu niet meer nodig is, want ze zijn thuis! En ook kleine Emmy heeft vandaag helemaal zelf 2 voedingen achter elkaar gedronken O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:53 schreef Linda2205 het volgende:

:X

Kyara, dat kussen is idd best handig. Gebruikte het net voor het eerst dus was nog even oefenen maar het bied iig genoeg steun
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:49:01 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135637545
Linda wat een prachtige foto, beide meisjes aan de borst! En thuis! En megavoorraad *O*

Kyara, ik voed voor het slapen gaan overdag. Ik wil niet meer zo vaak voeden overdag, ze krijgt water en binnenkort wil ik eens met thee beginnen. 'S nachts is het wel op verzoek. Ze drinkt nog 6 tot 10 x per etmaal.
pi_135637798
Linda wat een rijkdom!!! 2 meisjes thuis aan de borst *O* _O_ *O* Kanjers! En die voorraad :o, wel grappig om zo duidelijk kleurverschil te zien.

Kyara, ik bood idd ook aan voor en na het slapen. Volgens mij vroeg hij rond 13 maanden voor het eerst zelf om de borst (door mijn shirt naar beneden te trekken en 'die' te zeggen). Maar 9 van de 10 keer was het op mijn verzoek.

Gulara, jammer dat Pi niet meer live is gaan drinken -O-. Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan, en toch bijna het jaar gehaald! Super toch?!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135637990
Zo Linda! Wat goed!

Breek hier vast in. Iemand tips voor goeie iPhone app omtrent bv? Links / rechts onthouden en hoe lang ze drinken enzo.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135638168
Goooooooooooo Emmy! Echt goed! En wat een voorraad!
Bij ons zat de vriezer in het ziekenhuis ook helemaal vol met melk voor mijn meisjes, mocht ook niks meer meenemen naar het ziekenhuis toen. Eenmaal thuis kolfde ik rap een stuk minder helaas.

Belle, wat is Nin super gegroeid op jouw melk! En *O* voor 9 maanden bv!

Gulara :* en proost! :9

Thanx voor alle ervaringen. Hier gaat het dus ook op die manier. 's Ochtends in bed en daarna steeds voor de slaapjes (soms ook erna, ligt er een beetje aan hoe laat ze wakker worden). En 's nachts op verzoek. Soms duiken ze wel in mijn decolleté als ze op schoot zitten, dan weet ik ook wel hoe laat het is, maar zitten ze daar dan ook om te drinken.
pi_135638184
Geen ervaring met bv apps. Heb het ook niet gemist eerlijk gezegd. :@
pi_135642308
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:12 schreef Kyara het volgende:
Goooooooooooo Emmy! Echt goed! En wat een voorraad!
Bij ons zat de vriezer in het ziekenhuis ook helemaal vol met melk voor mijn meisjes, mocht ook niks meer meenemen naar het ziekenhuis toen. Eenmaal thuis kolfde ik rap een stuk minder helaas.

Belle, wat is Nin super gegroeid op jouw melk! En *O* voor 9 maanden bv!

Gulara :* en proost! :9

Thanx voor alle ervaringen. Hier gaat het dus ook op die manier. 's Ochtends in bed en daarna steeds voor de slaapjes (soms ook erna, ligt er een beetje aan hoe laat ze wakker worden). En 's nachts op verzoek. Soms duiken ze wel in mijn decolleté als ze op schoot zitten, dan weet ik ook wel hoe laat het is, maar zitten ze daar dan ook om te drinken.
:D O+ Lekker he, zo duidelijk :P

Linda, wat een voorraad! :o

DJMomo, waarom wil je zo'n app? Niet gebruikt, niet gemist hier. Heb bij T bij de 2e (sowieso stomme :{ ) kraamverzorgster wel bij moeten houden, maar dat was meer voor haar dan voor mij om te weten hoe en wat. Zeker hoe lang ze drinken zegt niet zo veel. En L/R kon ik al heel snel voelen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135642370
Ja, en dan ook het liefst al met open mondje en slikgeluidjes alsof ze al begonnen zijn O+
pi_135642427
Bij de eerste verzon ik de voedingstijden al bij elkaar in de kraamweek, nu ga ik zelfs daar geen moeite meer voor doen. Voeden op verzoek is precies dat. En je merkt meestal snel genoeg welke borst er aan de beurt is, toch?

Linda, wat een fantastisch uitzicht heb jij O+ En die voorraad, whaha!
pi_135642525
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:33 schreef Kyara het volgende:
Ja, en dan ook het liefst al met open mondje en slikgeluidjes alsof ze al begonnen zijn O+
Of een afgelikte borst :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135642908
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:37 schreef Morretje het volgende:

[..]

Of een afgelikte borst :D
O+

of een zuigplek op je borst omdat daar geen tepel zat.
pi_135642947
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+

of een zuigplek op je borst omdat daar geen tepel zat.
Tot blauwe plekken aan toe *;
pi_135643711
Leek me handig... :@ bij sjaak ging bv niet zo makkelijk, dus zocht een steuntje in de rug.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135644257
Ik heb gewoon gezocht op borstvoeding in de appstore...maar ik hwb android. App ook nog niet gebruikt trouwens...
Lotte!
Noah!
pi_135644265
Linda wat een opbrengst _O_
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135644540
Oh en DJmomo...ik heb gister bij het huren vd kolf lintjes gekregen voor aan je bhbandje. Als je wilt wil ik je die wel sturen. Dan kan je ook links en rechts onthouden
Lotte!
Noah!
pi_135644804
Hier in van die gratis pakketten zaten van die strikjes die je aan je bh bandje kon doen. Heb ik in het begin wel gebruikt van gemaakt want nog geen stuwing en productie nog niet op gang dus kon niet voelen welke borst ik gegeven had als laatste. Tot ik op een gegeven moment vergat dat bandje te verplaatsen en bij mezelf dacht ik moet er aan denken dat ik het bandje niet verplaatst heb ;)

App heb ik ook wel een gehad maar die heb ik maar twee keer gebruikt ofzo. Had niet altijd telefoon bij de hand of dacht er niet aan.
Ik had my baby & me van avent. Kun je ook gewichten ed van je kind invullen en ook hoeveel je kolft of hoeveel fv je kind eet. Best uitgebreid opzich en gratis
pi_135644884
Weet je, probeer het jezelf vooral niet te moeilijk te maken. Heeft het kind honger? Dan aan de borst. Niet op de klok kijken, niet eens over nadenken. Piepen = voeden.
pi_135644946
Ja had bij Sjaak een ring die ik van links naar rechts verplaatste geloof ik. Nouja, heb hem al met al amper twee weken aan de borst gehad, dus echt ervaren beschouw ik me niet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:11:14 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135649084
na een paar dagen voel je vanzelf het verschil.

linda wat fijn dat je meisjes thuis zijn! *O*
hoe draait de rest van het gezin?
wat ga je doen met die enorme voorraad?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135651351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:11 schreef DaviniaHR het volgende:
na een paar dagen voel je vanzelf het verschil.

linda wat fijn dat je meisjes thuis zijn! *O*
hoe draait de rest van het gezin?
wat ga je doen met die enorme voorraad?
Ik ben blij als maandag het ritme met opvang er weer in zit...papa zorgt atm voor ze en dat betekent (te) laat in bed. Maar ik laat het maar langs me heen gaan. Twas voor hun alle drie ook raar dat ik er 10 dagen niet was.

En geeeeeen idee. Heb vanaf vanmorgen 8u nog geen flesje gegeven...maar het is nog een half jaar houdbaar toch?
Lotte!
Noah!
pi_135651431
Over een half jaar pannenkoeken :9
Of als je eens een keertje weg wil, ooit?
pi_135651745
Bij -18 en hygiënisch afgekolfd en opgevangen zes maanden tot een jaar houdbaar. Je kan evt ook wat in het badje gooien als je te veel hebt.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:25:32 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135655970
E
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:55 schreef WupWup het volgende:
Weet je, probeer het jezelf vooral niet te moeilijk te maken. Heeft het kind honger? Dan aan de borst. Niet op de klok kijken, niet eens over nadenken. Piepen = voeden.
Dat was ook de instelling waarmee ik erin ging, maar wat kan het anders lopen.... ik had een kind dat niet wakker werd (en niet omdat ze geen honger had want ze bleek nauwelijks wat binnen te krijgen en af te vallen), en zelf nauwelijks stuwing, dus ik kon echt niet voelen welke borst aan de beurt was.

Ik zat ook zo op een roze wolk / was suf door 's nachts elke 3 uur een wekker, dat ik mijn schriftje écht nodig had om me te herinneren wanneer ze nog had gedronken en aan welke kant.

Maargoed, een elastiekje aan je bh-bandje knopen kan ook. Een app heb ik op den duur geďnstalleerd, maar ik vergat m elke keer te gebruiken :')
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:27:59 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135656071
Linda wat fijn dat je meisjes thuis zijn! En wat een fantastische foto O+ O+

Kyara, hier komt het er ook op neer dat ze overdag vooral drinkt als ze moe is, en dan met een volle buik in slaap sukkelt O+ Ik merk dan dat het tijd is doordat ze heel druk gaat doen, of soms als ze op schoot inderdaad aan mijn decolleté gaat plukken :D

Het nieuwste spelletje is hier trouwens om los te laten, halfscheel naar de borst te kijken, en dan met 1 vingertje de tepel naar binnen te duwen en te kijken hoe die weer naar buiten plopt :') Eindeloos plezier!
pi_135659285
:D O+

Als ik tegelijk voed dan trek ik mijn shirt meestal helemaal uit (2 borsten ergens uit plukken werkt niet en ik moet ook zo min mogelijk stof hebben die ze over elkaar hoofd kunnen trekken). Soms is er 1 al klaar en drinkt de ander nog even door (man legt dan de ander alvast terug). Dan is de andere tepel erg interessant om met je vingertje op te drukken, vast te pakken etc :X
pi_135668240
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
E

[..]

Dat was ook de instelling waarmee ik erin ging, maar wat kan het anders lopen.... ik had een kind dat niet wakker werd (en niet omdat ze geen honger had want ze bleek nauwelijks wat binnen te krijgen en af te vallen), en zelf nauwelijks stuwing, dus ik kon echt niet voelen welke borst aan de beurt was.

Ik zat ook zo op een roze wolk / was suf door 's nachts elke 3 uur een wekker, dat ik mijn schriftje écht nodig had om me te herinneren wanneer ze nog had gedronken en aan welke kant.

Maargoed, een elastiekje aan je bh-bandje knopen kan ook. Een app heb ik op den duur geďnstalleerd, maar ik vergat m elke keer te gebruiken :')
Je had dus een afwijkende situatie waarvoor een ander pad nodig was. Wat ik bedoel is dat je voedingen niet moet beperken (mag maar om de 3 uur of maximaal vijftien minuten, bijvoorbeeld). Jij moest kijken of je aan genoeg voedingsmomenten kwam ipv "te veel".
  zondag 19 januari 2014 @ 11:06:40 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135668910
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je had dus een afwijkende situatie waarvoor een ander pad nodig was. Wat ik bedoel is dat je voedingen niet moet beperken (mag maar om de 3 uur of maximaal vijftien minuten, bijvoorbeeld). Jij moest kijken of je aan genoeg voedingsmomenten kwam ipv "te veel".
Ik wilde net een reactie gaan typen met excuus; ik heb altijd zo'n hekel aan posts met "ja maar bij MIJ...." en nou doe ik t zelf ook :@ :')
pi_135670674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:55 schreef WupWup het volgende:
Weet je, probeer het jezelf vooral niet te moeilijk te maken. Heeft het kind honger? Dan aan de borst. Niet op de klok kijken, niet eens over nadenken. Piepen = voeden.
Toch wel lastig als je kind een uur of vier niet piept en je zo'n stuwing hebt dat ie niet meer aangehapt krijgt, ook na wat handkolven.
Gelukkig is daar dan de Vanyelborst die wel lekker hapbaar is. :)

Knap kind trouwens. Zelfs met 4 borsten lukt het ons niet om volledig aan zijn zuigbehoefte te voldoen en moet er regelmatig even een vinger in omdat de borsten of moeders even op zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135671081
:D LB!

Oh gaaf man, je hebt gewoon weer een kleintje aan de borst! Ik kan me goed voorstellen dat het heel handig is, maar ik geloof dat ik m'n vent niet zo ver zal krijgen :+ Gaat het goed met jullie? Gaat bij jou de productie nu ook omhoog of is dat te vroeg nog?
pi_135671501
Het schijnt wel te kunnen bij mannen ook, dus misschien moet je nog even in de overtuiging :D

Hij drinkt voorlopig echt het merendeel bij haar om haar productie zo goed mogelijk op gang te krijgen, maar met twee, max drie keer per dag voel ik wel al dat ook mijn borsten weer wat voller en strakker worden. Bizar eigenlijk hoe weinig daarvoor nodig was. Goed dat je het vraagt trouwens, ben vandaag mijn domperidon vergeten vandaag. Maar die zou ik volgens de lk ws kunnen afbouwen, dus het is nog geen drama.

Verder was ik weer vergeten hoe hels vermoeiend een kraamweek kan zijn. Helemaal als je als nietbarende ook weer opeens veel energie steekt in borstvoeding (want ook met weinig aanleggen is het vermoeiend), je peuter het allemaal moeilijk vindt en om 4 uur naast het bed staat te dansen en je verse zoon een praktisch onstilbare zuigbehoefte heeft.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135671981
Als je het zo stelt, heb ik er nu alweer zin in :') Het is natuurlijk ook heel wat voor peuter om te verkroppen. Zou lekker zijn als die domperidon eraf kan. Niet te rigoureus doen though, het spul heeft in kleine doseringen al groot effect.
Male lactation, ja het bestaat echt. Ik geloof niet dat ik er warm voor loop xD
pi_135672060
Ja je mag bijna!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_135673358
Wat tof Vanyel dat jullie allebei voeden O+ En een :* voor alle kraamperikelen.

Hier had ik een armbandje van elastiek met kraaltjes die ik van pols verwisselde. Maar soms was het niet eenduidig welke borst er de volgende keer aan de beurt was. Nu doe ik het op geheugen, maar ik was er net aan aan het denken om het armbandje toch weer even van stal te halen, vooral 's nachts hou ik amper bij welke borst er aan de beurt is, dus misschien is het dan toch weer even handig :D
pi_135693033
Linda, wat fijn dat jullie thuis zijn! Wat een voorraad, super!

Vanyel, wat goed dat het gelukt is, samen voeden moet wel heel bijzonder zijn!

Djmomo, ik had wel een app(géén idee welke precies),heel eenvoudig met keuze re/Li/kolven en timer. Het gaf mij wat houvast, overdag alleen in het begin maar later vooral in de nacht want dan wist ik vaak achteraf niet meer precies hoe en wat! (bv of ik om slaap was gevallen of niet). Gewoon doen wat jij prettig vind.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:15:35 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135694829
Oh Vanyel helemaal gemist dat t al zover was, gefeliciteerd!! *O* En geluk bij n ongeluk dat er 4 borsten zijn als hij zoveel zuigbehoefte heeft!

Ik heb inmiddels een aardig ritme; ik begin de dag rechts en eindig links. Soms even een afwijkend aantal voedingen of onverklaarbare behoefte van E om de andere kant te hebben maar vooruit :') Wel grappig hoe dat toch werkt. Het is uit praktisch nut geboren namelijk :D
pi_135698189
Vanyel, gefeliciteerd en wat bijzonder dat jullie allebei kunnen voeden. Jullie zoontje boft maar met 4 borsten O+

Links en rechts is hier geen probleem. Ik hang hooguit een kind aan de verkeerde borst maar dat is ook geen ramp.
pi_135737098
Vanyel en Linda nog gefeliciteerd!

Vanyel wat wordt jullie kind lekker verwend met 4 borsten.

Linda prachtige foto van je tweeling. En wat een voorraad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135757276
Momo, hier de FirstYear app. Houdt ook andere dingen bij, maar ook de voedingen! Ben er zelf erg blij mee.

Ik voed wel op verzoek, maar ik ben controlefreak genoeg om te willen weten hoe vaak/ hoe lang op een dag ze drinkt. Niet dat ik er echt iets mee doe, maar ik vind het leuk om de ontwikkelingen en patronen te zien. Pasgeboren dronk ze bijv in totaal 3 uur op een dag, nu nog maar 1,5 :D.

Linda, wat fijn! *O*

Vanyel, wat bijzonder!
Home is where the O+ is...
pi_135790661
Vanyel wat fijn dat jullie de voeding kunnen delen.

Hier nog steeds spruw, probeer nu voor de tweede maal gentiaan violet. Kan niet zo goed zeggen of dat het helpt. Jesse is de laatste 2 dagen erg onrustig aan de borst. Af en toe lijkt het een pitbull die mn tepel er af wil scheuren.... auw ;( heb nu dus weer kloven. Iemand enig idee waar de onrust vandaan komt? Hoe vaak mag ik de kuur gentiaan herhalen met de stopweek er tussen?
pi_135790803
Het lijkt me een goed idee als je je laat begeleiden door een lactatiekundige IBCLC hierin, Martine.
pi_135791175
Vanyel wat bijzonder en gaaf dat jullie dit zo samen kunnen doen!

Martine wat balen van de spruw..

Hier wel een app. Feed baby oid. Ik verbaasde me er gisteren nog over dat ik het echt al weken bijhou. Kan ook de groei erin zetten enzo. Ik.voed geheel op verzoek dus het is niet voor de tijd ofzo. Weet eigenlijk niet wat ik er mee doe :')
pi_135795550
Het houdt je van de straat, hč :P
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:49:16 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135900611
Ik geloof dat wij nog wel even doorgaan :')
Nieuwe dietiste alweer..

Statistieken ;

87 cm en 10.2 kg
Krijg de keus zo doorgaan en haalt hij zijn minimum targets.
Of ik kap en hij gaat naar zoals ze zelf zei afvallen want zijn intake is nog steeds 80% BV
Fortifier geven ze niet ( nhs beleid) tot hij afvalt en Omdat hij al ondergewicht heeft komt dat dan neer op opname en sonde ..

Geen enkele weldenkende ouder gaat dit bewust hun kind aan doen! Dus we bikkelen maar verder, dat hij iig groeit en zijn targets (en hoop op meer ) gaat halen. En mocht hij zelf stoppen of targets niet halen dan hebben we pech, maar ik ga niet bewust mijn kind ondervoeden Omdat de NHS centenwippers zijn..

Ja Kon wel naar privekliniek en dan kan het wel maar ja dat kan ik met al mijn welwillendheid niet betalen :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135901155
Evenstar :* wat een struggle is het toch he. Je hebt op deze manier ook geen keuze meer. Maar desondanks vind ik het toch top dat je het doet en het ook al zo lang volhoudt. Topmoeder!
pi_135902166
Meld zich! Weet nog vrij weinig over bv, dus ik hou dit topic goed in de gaten :)
pi_135921155
Ohhhh O+ die foto Linda!!
En wauw, wat een voorraad, haha! :D

Weten jullie een fijne webshop voor voedingsbh's waar ook bh's met smalle omvang (65 of 70 denk ik) en "grotere" cup te koop zijn en waar je kostenloos retour kunt zenden en/ of ruilen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_135921232
Twinkly ik weet niet waar je woont maar in Hoorn zit lifestyle. Een fijne winkel waar ze mooie voedingsbh's hebben. Kleine omvang en grote cupmaten. Ik heb zelf voorgevormde van freya. Maar of die er inkkleine omvang is durf ik niet te zeggen.
pi_135921460
En zo geef je ineens een jaar lang borstvoeding.

En dat zag er ongeveer zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135921594
Oh, Kyara O+ Gefeliciteerd met je meisjes! Die foto rechtsonder, met die handjes <3 Dat is zo herkenbaar.

Dankje, Martine. Hoorn is een beetje ver weg ;) En we hebben geen auto, dus ik bestel toch liever via een webshop.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twinkly op 25-01-2014 10:05:36 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_135921627
Prachtig Kyara! Gefeliciteerd met je meiden en jullie mijlpaal!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 10:01:10 #53
381212 Gulara
From the future
pi_135921630
Supergoed Kyara! *O*
pi_135921714
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:05 schreef Kyara het volgende:
Evenstar :* wat een struggle is het toch he. Je hebt op deze manier ook geen keuze meer. Maar desondanks vind ik het toch top dat je het doet en het ook al zo lang volhoudt. Topmoeder!
Dit! :*

Mooi overzicht Kyara, wat een prestatie!!
pi_135921793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:07 schreef Twinkly het volgende:
Ohhhh O+ die foto Linda!!
En wauw, wat een voorraad, haha! :D

Weten jullie een fijne webshop voor voedingsbh's waar ook bh's met smalle omvang (65 of 70 denk ik) en "grotere" cup te koop zijn en waar je kostenloos retour kunt zenden en/ of ruilen?
Ikbenmama.nl heeft in ieder geval best ruime keus in grotere cupmaten en volgens mij ook smalle omvang.
Hoe hun retourbeleid is zou ik niet durven zeggen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 10:55:23 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135922525
Thnx kyara en mabawa :*

En gewoon al een jaar twee kindjes voeden en dat nadat het eerste keer niet liep zoals gehoopt. _O_
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135923985
Kyara _O_
Een heel jaar! Twee van die prachtige meisjes...

(die ene bijna rechtsonderaan... waar J. zo'n pluk haar van je vast heeft... herkenbaar! (in enkelvoud dan))
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:40:45 #58
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135924635
Kyara, 1 jaar moedermelk voor je kleine meisjes, geweldig! *O* *O*
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:08:11 #59
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_135926802
Een dubbel jaar borstvoeding, gefeliciteerd Kyara!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_135926851
Kyara *O* _O_ wat een geweldige fotos O+
Lotte!
Noah!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:26:11 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135928446
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:44 schreef Kyara het volgende:
En zo geef je ineens een jaar lang borstvoeding.

En dat zag er ongeveer zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ge-wel-dig! _O_

En die foto's O+
pi_135930011
Echt top gedaan Kyara! _O_ O+
pi_135938297
Kyara O+

Vandaag scholingsdag van LLL gehad, oa over voedingsfrequenties. Wat een mazzel hebben wij hier eigenlijk gehad dat de borstvoeding op lange termijn gelukt is. Ik kolfde in de kraamweek 5x per dag, ipv de 8-12 keer die eigenlijk zou moeten.. En ik voed nog steeds O+
We zijn eindelijk iets aan het zakken in het aantal voedingen, nu zo'n 8 per 24 uur :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135939234
oeh, ik kolfde ook maar 8 keer per 24 uur de eerste weken. Vond ik eerlijk gezegd ook wel vaak zat :@
pi_135940728
8 is ook prima! Ik zat maar op 5...
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135940879
Ja, dat is wel weinig. Maar 12 keer per 24 uur is wel heel erg veel.
pi_135941280
Voor de hersenontwikkeling en suikerspiegel is het ideaal, maar ik ben het met je eens dat het heel veel is ja ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135941293
Topper Kyara, een jaar bv voor een tweeling is echt heel bijzonder *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135941384
Kyara!! O+ O+ O+ :*

Ik heb echt echt geen flauw idee hoe veel ik voed...nooit geweten eigenlijk. Nooit geteld ook.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135941468
Kyara *O* voor een jaar bv
pi_135941909
Het is hier voor het eerst nu een beetje te tellen :P Ik denk dat wij echt heel lang wel rond die 12 gehangen hebben.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135942169
Soms trekt ze mijn shirt naar beneden, paar slokken en klaar
Andere keren ligt ze een uur te drinken/tutten

Sommige dagen is het ochtend 2x drinken, naar bed s middags drinken, wakker worden drinken
daarna tot het eten 1-2 drinken
na het eten drinken
voor naar bed gaan drinken
:9
en dan de volgende dag is het weer anders! O+

(met 26 maanden)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135942280
Faye heeft overdag eindelijk een beetje ritme! 's ochtends in bed na waker worden, voor haar middagslaap, ergens tussen 3 en 4 en voor het slapen. 's nachts wisselt wel nog heel erg :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135943760
Hoera voor Kyaras twee eenjarigen!

Ik zou trouwens een beetje kriegel worden van zoveel drinkende grotere kinderen als ik dat zo lees, pfoeh! Maar als jullie het oke vinden, geen probleem natuurlijk.
pi_135944121
Hier ook sinds het begin 12 voedingen per dag, begint nu sommige dagen minder te worden. Dat voelt zo gek dan :D.
Home is where the O+ is...
pi_135944323
Ik heb ook geen idee hoeveel ik voed. In het begin zaten we op het ziekenhuisregime van om de zoveel uur voeden (flesjes) en toen stapje voor stapje de flesjes voor de borst vervangen en ze het daarna ook zelf een beetje laten regelen. Maar als ze zo inimini zijn dan is het best lastig om dat los te laten. Maar dat is dus gelukt.

Grappig trouwens, als ik M zie kan ik me echt niet voorstellen dat ik hem (nog) bv zou geven. Terwijl bij R & Bitterend vind ik het veel gewoon. En ik kon me dat bij M vorig jaar ook al niet voorstellen. Ik hoop dat ik door kan gaan tot ze er zelf klaar mee zijn. Maar ik zou het ook niet heel erg vinden als dat tussen nu en een half jaar gebeurt. Ik ga ze nu bijvoorbeeld ook meer ander drinken aanbieden.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 23:02:30 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135944637
Ik vond vanmiddag het kladblok waarop ik nog een tijdje mijn kolf-en voedschema bijhield..... pffff :') dat was niet mals.

De kraam had me op een schema van elke 2 uur kolven en elke 3 uur voeden gezet, in de hoop dat ik dan wat voorraad op zou bouwen. Not -O- alleen maar uitgeputte borsten en een uitgeputte baby...
pi_135955738
In het begin zaten we op 12-20 zo'n beetje. Rond de eerste verjaardag 9-10. Verder kan ik het me niet herinneren. Het heeft me ook nooit echt geboeid hoeveel. Kind eet nog steeds veel en vaak :Y)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:25:14 #79
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136043756
Ik wil niet meer zo vaak voeden. Overdag 4x en's nachts 3x vind ik vaak genoeg. Overdag vaker aanbieden zorgt er eerder voor dat ze 's nachts vaker komt. Ze krijgt een rietjesbeker met wat water erbij. Volgens mijn kreeg Nathan op deze leeftijd ook ongeveer 6 a 7 keer per etmaal en daar heb ik de WHO norm ook mee gehaald :P

Oh en LB zo'n schema is echt killing inderdaad :O ik was echt zo bang dat het bij Lauren weer nodig zou zijn maar dat liep meteen goed *O*
pi_136044390
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:25 schreef pessie het volgende:
Ik wil niet meer zo vaak voeden. Overdag 4x en's nachts 3x vind ik vaak genoeg. Overdag vaker aanbieden zorgt er eerder voor dat ze 's nachts vaker komt. Ze krijgt een rietjesbeker met wat water erbij. Volgens mijn kreeg Nathan op deze leeftijd ook ongeveer 6 a 7 keer per etmaal en daar heb ik de WHO norm ook mee gehaald :P

Oh en LB zo'n schema is echt killing inderdaad :O ik was echt zo bang dat het bij Lauren weer nodig zou zijn maar dat liep meteen goed *O*
Dit, herkenning. Wij hebben afgebouwd tot max 3x per dag. In de avond als ik thuis kom of als hij naar bed gaat en in de nacht 1x en in de ochtend 1x.

Verder heb ik er gewoon geen zin meer in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:48:10 #81
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136044603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:05 schreef bitterend het volgende:
Soms trekt ze mijn shirt naar beneden, paar slokken en klaar
Andere keren ligt ze een uur te drinken/tutten

Sommige dagen is het ochtend 2x drinken, naar bed s middags drinken, wakker worden drinken
daarna tot het eten 1-2 drinken
na het eten drinken
voor naar bed gaan drinken
:9
en dan de volgende dag is het weer anders! O+

(met 26 maanden)
Hier 'sochtends na het opstaan, daarna boterham of soms na de boterham.

"s middags na de boterham, maar ik eis wel dat hij zijn boterham eerst helemaal opeet. Want anders wil hij al na 2 happen aan de borst.
Na zijn middagslaapje en vaak wil hij nog rond een uur of vier.
Oh en natuurlijk voor het slapen gaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 22:42 schreef Olf het volgende:
Hoera voor Kyaras twee eenjarigen!

Ik zou trouwens een beetje kriegel worden van zoveel drinkende grotere kinderen als ik dat zo lees, pfoeh! Maar als jullie het oke vinden, geen probleem natuurlijk.
Ik word er zelf ook een beetje kriegel van ;( maar weigeren ontaard in grote jankpartijen, daar ben ik ook niet tegen bestand :N

En laatst weer op bezoek bij iemand een tamelijk negatieve reactie gehad. Daar word ik ook niet vrolijk van :X
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:00:00 #82
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136045114
TJ, mensen zijn soms gewoon stom :*

Tico, als ik nog op de 7x zou zitten overdag zou ik gaan stoppen denk ik. Steeds weer moeten gaan zitten met je baby terwijl je peuter ook aandacht opeist vind ik moeilijk. Nu drinkt ze voor Nathan maar 3x bewust. En dan haalt hij al genoeg uit.
Sowieso weet ik niet of ik de vWHO norm ga halen dit keer. Overv4 weken is ze jarig, en verder zien we wel.

Had ik trouwens al verteld dat mijn vader mij "net een zwarte" vond _O-
Hij doelde op Afrikaanse vrouwen die lang borstvoeding (in zijn ogen "kunnen") geven.
pi_136045251
TJ, kun je zo'n negatieve opmerking pareren? Men weet vaak ook niet waarom je überhaupt zou lang voeden natuurlijk. Geen kennis van de feiten bedoel ik.

Hier gaat het voeden nog steeds op vraag, geen idee hoe vaak. Hij eet ondertussen ook wel als een bootwerker, maar dat maakt maar weinig verschil. Isabel krijgt er niet zoveel van mee, maar is ook niet zo ondeugend, dus geen last van niet kunnen ingrijpen.

Kyara! *O* Goed gedaan dame! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136045345
Ach, ik had het er gister nog over met J, Bram is wel echt een borstmonstertje. Als hij in zn hoofd heeft dat hij wilt drinken dan wordt er echt wel gedronken. Als het aan Bram zou liggen dan stoppen we nog lang niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:20:45 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136045866
Hier zitten we ongeveer, het is niet ieder dag hetzelfde, soms meer voedingen, op het volgende schema..... Ventje is nu 7,5 maand.

06.30 bv
08.30 bv
dutje 30 minuten
11.00 bv en fruit/maisboogie
dutje 60 minuten
13.00 bv
dutje 60 minuten
16.00 bv en groente
19.00 bv
avondslaap
22.00 bv
nachtslaap
tussen 02.00 en 06.30 zitten twee voedingen of bv constant ;-)

Bijvoeding eet ie maisboogie, brood, cracotte e.d. vrij goed, fruit nauwelijks en groente een paar hapjes.
pi_136046115
TJ als ik zit te eten en ze op mij begint te klimmen en aan mijn shirt te trekken dan zeg ik ook nee hoor. Ze mag niet altijd, en soms wordt ze inderdaad boos maar ze moet leren geduldig zijn en dat het niet altijd kan. Vaak werkt afleiding goed als het drinken aan de borst even niet uitkomt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136047973
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:27 schreef bitterend het volgende:
TJ als ik zit te eten en ze op mij begint te klimmen en aan mijn shirt te trekken dan zeg ik ook nee hoor. Ze mag niet altijd, en soms wordt ze inderdaad boos maar ze moet leren geduldig zijn en dat het niet altijd kan. Vaak werkt afleiding goed als het drinken aan de borst even niet uitkomt.
Heel goed om je eigen grenzen aan te geven!
pi_136048148
Ik wil overdag nu eigenlijk ook meer drinken gaan aanbieden maar ze drinken maar een paar slokjes water uit de oefenbeker. Ze kunnen er prima uit drinken maar dus steeds maar een paar slokjes. Dat is een beetje weinig dus daarmee kan ik nog geen bv vervangen. Ik wil het liefst naar 3x per dag voeden:
's ochtends, tussen de middag en 's avonds. En dan 's nachts natuurlijk nog. Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik ze meer andere dingen moet laten drinken. Om nu water in een fles aan te bieden vind ik ook niks. En binnenkort ook maar eens proberen om koemelk aan te bieden.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:57:18 #89
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136049455
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:00 schreef pessie het volgende:

Had ik trouwens al verteld dat mijn vader mij "net een zwarte" vond _O-
Hij doelde op Afrikaanse vrouwen die lang borstvoeding (in zijn ogen "kunnen") geven.
_O- haha...

Morretje nou zelfs na uitleg, terwijl ze instemmend knikken :P houden ze dikwijls gewoon hun eigen oordeel. Tot twee keer toe is het dat ik "te soft" ben. "Gewoon laten huilen/krijsen en dan leren ze het wel af".
Ben dan wel heel duidelijk dat ik die route niet wil volgen ondanks dat ik graag zou willen stoppen.

Ah Bitterend uit je post maakte ik op dat het bij jou altijd "open bar" :P :+ was, maar dat valt dan nog mee ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:57:24 #90
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136052016
Kyara, op de een of andere manier zat ik bij Nathan met 13 maanden op 3 voedingen overdag. Hoe ik daar gekomen ben is me nu alleen een raadsel :? . Het ging een beetje vanzelf. 'S middags kreeg hij een rietjesbeker dik sap volgens mij...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:25:51 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136056476
Met ruim 9 maanden zit ik op een dag gemiddeld op 6 voedingen. 's Ochtends een dubbele sessie bij mij in bed, dan nog voor haar ochtend- en middagslaapje, tussendoor en/of daarna naar behoefte, en dan voor het slapengaan. Nachtvoedingen zijn zeer zeldzaam.

De laatste tijd wordt ze alleen 's avonds laat steeds wakker. Lijkt me niet van honger (want ze eet behoorlijk goed en drinkt ook nog echt 's avonds), maar laat haar dan toch maar lekker drinken.
pi_136057492
Alvast een tvp :) Prachtig om de verhalen hier te lezen! Kyara, nog van harte gefeliciteerd met je meisjes! Linda, schitterdende foto O+ En wat een mega-voorraad! Super!
En dan de mama's bij wie de kindjes na een jaar nog drinken ^O^ _O_

Ik ben van plan na de geboorte van de meisjes borstvoeding te gaan geven. Nu duurt dat (hopelijk) nog een maand of 2, maar ben me vast aan het voorbereiden. Heb al een lk ingeschakeld die ook een tweeling heeft via "lait tendre", het equivalent van de lll :) Binnenkort komt ze hier thuis om me technieken te leren. Verder veel gezien via youtube en via bol punt com een boek besteld. Ook het ziekenhuis waar ik ga bevallen moedigt bv aan.

Ik heb zwangerschapsverlof tot ongeveer half september en daarna wil ik nog een half jaar volledig ouderschapsverlof opnemen, dus als het goed is zit ik tot volgend jaar maart thuis. Ik hoop zó dat het gaat lukken!
pi_136057605
S. drinkt ook nog best vaak bij me. Geen idee hoe vaak precies.
De "regel" is een beetje dat hij me 3 dagen in de week moet missen (ik werk op ma, wo, vr) en dus op de momenten dat ik er wel ben mag hij volledig op verzoek.
De nachtvoedingen vind ik wel erg zwaar worden, hij slaapt gewoon nooit langer dan 2 uur achtereen.

Die spruw van laatst? Was dus toch geen spruw. Er bleek toch een kloofje te zitten en die doet sindsdien erg zijn best om te genezen, maar dat verdomde korstje is amper bestand tegen de zuigkracht :X
Ik probeer minder te voeden met links, het doet echt fucking zeer. Maar weinig succes :')
.... met gevoel voor drama....
pi_136057730
Fijn dat het geen spruw is Kersjes, maar het klinkt wel erg pijnlijk :X

Musique, wat goed! Goed dat je je laat voorlichten door een LK alvast. Een speciaal tweelingvoedingskussen is misschien wel handig. Heb je dat al?
pi_136058000
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:56 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het geen spruw is Kersjes, maar het klinkt wel erg pijnlijk :X

Musique, wat goed! Goed dat je je laat voorlichten door een LK alvast. Een speciaal tweelingvoedingskussen is misschien wel handig. Heb je dat al?
Nope, ik heb enkel een "gewoon" bv kussen gekregen van mijn schoonzusje. Is een tweelingkussen heel veel handiger? Dan schaf ik er daar een van aan :)
pi_136058100
Het ziet er wel makkelijk uit. Heb zelf wel een beetje spijt dat ik dat niet heb aangeschaft. Een gewoon kussen vond ik niet fijn bij het voeden en al helemaal niet met 2 tegelijk. Linda voedt wel met zo'n tweelingkussen.
pi_136058991
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:53 schreef Kersjes het volgende:
S. drinkt ook nog best vaak bij me. Geen idee hoe vaak precies.
De "regel" is een beetje dat hij me 3 dagen in de week moet missen (ik werk op ma, wo, vr) en dus op de momenten dat ik er wel ben mag hij volledig op verzoek.
De nachtvoedingen vind ik wel erg zwaar worden, hij slaapt gewoon nooit langer dan 2 uur achtereen.

Die spruw van laatst? Was dus toch geen spruw. Er bleek toch een kloofje te zitten en die doet sindsdien erg zijn best om te genezen, maar dat verdomde korstje is amper bestand tegen de zuigkracht :X
Ik probeer minder te voeden met links, het doet echt fucking zeer. Maar weinig succes :')
Je kunt een speciaal borstcompres proberen. Heeft bij mij goed geholpen tegen de kloven. Het is lekker verkoelend. Hopelijk geneest het snel.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:11:15 #98
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136060314
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:53 schreef Kersjes het volgende:

Die spruw van laatst? Was dus toch geen spruw. Er bleek toch een kloofje te zitten en die doet sindsdien erg zijn best om te genezen, maar dat verdomde korstje is amper bestand tegen de zuigkracht :X
Ik probeer minder te voeden met links, het doet echt fucking zeer. Maar weinig succes :')
Smeren met bepanthen zalf hielp mij altijd heel erg goed.
En zo weinig mogelijk je bh aan op je vrije dagen :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_136061294
Musique, als je wilt zal ik straks even eea opzoeken qua merken enzo..
Lotte!
Noah!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:23:08 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136070632
Even wat kwijt hoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136070875
Kyara :{

Kers ik gebruik purelan als ik pijn heb aan mijn tepel!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:36:31 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136071465
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:23 schreef Kyara het volgende:
Even wat kwijt hoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat boffen jouw meisjes toch met je O+
pi_136071813
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wat boffen jouw meisjes toch met je O+
+1 :*
pi_136072307
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wat boffen jouw meisjes toch met je O+
+2
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:51:10 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136072359
:@ O+ *;
pi_136072656
Kersjes, Mothers mates (ofzo) en purelan. Daarmee kreeg ik hier die hele vervende kloof weg. En 's nachts dus ook weer gewoon een BH aan met die mothers mates erin. Succes :*

Kyara, jouw meisjes hebben echt een super mama getroffen O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_136072690
Kyara dat voeden in de mc heb ik een keer gezien toen ik stopte op een parkeerplaats om mijn baby te voeden. Was er een, maar ik vond het zo zielig eruit zien voor die baby toen. Ik werd er echt emotioneel van zelfs.

En +1 voor degenen boven mij. Ik ben het met hun eens
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:11:25 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_136073633
Kyara, je bent een kanjer ^O^

Enne, zei ik kloof? Het blijkt dus een blaarachtig iets te zijn :X
.... met gevoel voor drama....
pi_136073897
Kyara, +3!

En Kersjes, auw! Hier ook altijd Purelan.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:19:28 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136074111
Nouja, maar nog even he, ik weet dat XM ook Noor niet op de arm heeft met voedingen, omdat Noor alleen drinkt op het voedingskussen. Dus het is niet altijd gemakzucht van de moeder!!

Kersjes, een blaar? Durf je m door te prikken? Daar las ik hier laatst iets over, waarvan ik nu alleen 'een streng kwark' heb onthouden :@ :')
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:41:56 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136075635
LB, is ook anders idd :Y Maar dat was hier niet het geval. Wij hebben de meisjes in het begin ook half op hun zij voor je op een kussen een flesje moeten geven. Niet ideaal maar hey, een stuk persoonlijker al als via de sonde ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:42:46 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136075695
Blaar? Tepel? Doorprikken? :X

Ik ben weer weg hier,.... Sterkte kersjes :*
pi_136075719
Dat is waar LB. Je weet niet altijd het verhaal erachter.
pi_136082873
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:11 schreef Kersjes het volgende:
Kyara, je bent een kanjer ^O^

Enne, zei ik kloof? Het blijkt dus een blaarachtig iets te zijn :X
Hete naald, even goed een warme washand erop zodat het week wordt en dan prikje.. Voel je niets van als het een melkblaartje is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:12:51 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136083476
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wat boffen jouw meisjes toch met je O+
+ dat dus
Ook voor Linda ^O^

@kersjes ik heb een keer een melkblaar gehad. Ik heb een half uur met mijn borst in bakje warm water gehangen :') daarna idd pijnloos doorprikken. Het is echt meer de gedachte van die beangstigend werkte hier.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:35:38 #116
381212 Gulara
From the future
pi_136083876
Ik moet bekennen dat ik Pi nu ook wel eens liggend voed. Flesvoeden is zo ver van je lijf, dat zit ook onhandiger vind ik. Dus de ochtendpapfles gaat soms liggend terwijl ik ook eet.
Maar goed de mijnes is al gehecht dus dat scheelt denk ik. :P

Wel sneu inderdaad dat als mensen een tweeling hebben dat het dan meteen als een soort fabriekswerk wordt gezien.
Die D. en J. hebben het toch maar fijn met jou hč Kyara.
En M. ook trouwens!
pi_136083925
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:35 schreef Gulara het volgende:
Ik moet bekennen dat ik Pi nu ook wel eens liggend voed. Flesvoeden is zo ver van je lijf, dat zit ook onhandiger vind ik. Dus de ochtendpapfles gaat soms liggend terwijl ik ook eet.
Maar goed de mijnes is al gehecht dus dat scheelt denk ik. :P

Wel sneu inderdaad dat als mensen een tweeling hebben dat het dan meteen als een soort fabriekswerk wordt gezien.
Die D. en J. hebben het toch maar fijn met jou hč Kyara.
En M. ook trouwens!
Ik kan bram geen fles geven als hij niet eerst even bij mij mag drinken en dan tegen mn blote borst zn fles melk mag drinken.

Maar dat is alleen met melk… Een fles limo kan ik m zo in zn stoel geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:43:54 #118
381212 Gulara
From the future
pi_136084047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan bram geen fles geven als hij niet eerst even bij mij mag drinken en dan tegen mn blote borst zn fles melk mag drinken.

Maar dat is alleen met melk… Een fles limo kan ik m zo in zn stoel geven.
Lief! O+

Die van mij kijkt zo }:| als ik met een borst in de buurt kom. :P
pi_136084082
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:43 schreef Gulara het volgende:

[..]

Lief! O+

Die van mij kijkt zo }:| als ik met een borst in de buurt kom. :P
De mijne is net pacman… Als hij wordt aangekleed door papa en ik kom onder de douche vandaan, dan moet ik echt zorgen dat mn borsten bedekt zijn. :')
Hij is een monstertje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:56:43 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_136084311
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De mijne is net pacman… Als hij wordt aangekleed door papa en ik kom onder de douche vandaan, dan moet ik echt zorgen dat mn borsten bedekt zijn. :')
Hij is een monstertje.
Haha, herkenbaar!
Ik slaap vrijwel naakt, en zorg er 's ochtends altijd eerst voor dat mijn 2 groten gewassen en aangekleed naar beneden kunnen. Daarna hijs ik mezelf en S. In de kleding. Blijft link, ben ik bijvoorbeeld met haargel in de weer, voel ik ineens weer *hap*. Hij kan zich gewoon niet beheersen :D

Naald? Doorprikken?
Oh man, dat durf ik nooit :@
Heb gisteravond de lk gemaild en wacht nog even op antwoord. S. is op de opvang en ik zit ziek thuis, kan het mooi even wat rust krijgen.
.... met gevoel voor drama....
pi_136085767
Beterschap Kersjes! En sterkte met de blaar / kloof :*.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hete naald, even goed een warme washand erop zodat het week wordt en dan prikje.. Voel je niets van als het een melkblaartje is.
Mooie toevoeging. What if it's not? })

Kyara, ik had je mooie 1-jaar-bv post helemaal gemist! Wat een mijlpaal en een prachtige spam O+ O+. Ik denk niet dat ik het zo ver geschopt zou hebben. Ik vond 1 kind exclusief voeden al een aanslag op mijn lichaam.

Ik kan me voorstellen dat het je raakt, als andere (tweeling)moeders zo onpersoonlijk voeden. Arme kindjes...

Toen I. nog zo slecht dronk in het begin, moesten wij ook de fles geven terwijl hij van ons af lag (voeten naar je toe, hoofd op de knie, met hand eronder voor steun). Zo oncomfortabel mogelijk, aldus de verpleegster op de neonatologie. Anders viel hij te snel in slaap. En dan ook nog met je vinger meehelpen om de kaak dicht te duwen steeds ;(. Het was nodig, maar leuk was dat niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136096419
Ja, zo moesten wij ook voeden idd. Hoewel we geen kaak dicht hoefden te houden.

Bedankt voor de lieve reacties op mijn stukje. Dat was iets wat me al heel lang opviel in die groepen. Tuurlijk moet je soms even schipperen met je tijd en soms is het ook wel even handig om een flesje op die manier te geven. Maar ik heb stellig de indruk dat het daar echt meer regel dan uitzondering was.

Ik ben trouwens zelf ook guilty hoor (en toen waren ze ook nog klein!). Maar zodra het kon lagen ze echt wel dicht tegen me aan als ze een flesje kregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:54:42 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136097407
Die foto weet ik nog! :D

En niks guilty :N :{w
pi_136097820
Wat waren ze klein nog daar! Frummeltjes O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136097883
Ja he, en dan die veel te grote maat 50 :o
pi_136098173
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:05 schreef Kyara het volgende:
Ja he, en dan die veel te grote maat 50 :o
Dat broekje heeft Emmy vandaag aan..tot dr oksels ;)

Ik heb tot nu toe twee keer een fles tegelijk gegeven. Een keer een kind op mn arm en een tegen mn knieeen en een keerdat ze allebei op het voedingskussen lagen, dus konden we alsnog knuffelen...

Na de eerste dag volledig aan de borst ging het snel bergafwaarts qua energie om te drinken. Ik blijf wel aanleggen (niet iedere voeding) zodat ze het niet verleren. Maar tnt hang ik nog steeds aan de kolf }:|
Lotte!
Noah!
pi_136098301
O+

Het shirtje hangt bij hun aan de kast, "born in 2013"

Ik heb het ook zo opgebouwd Linda. Ze konden het hier ook niet aan om elke voeding live te drinken. Ik heb het een tijdje afgewisseld, om de voeding en dan de een borst en de ander fles en daarna omdraaien.

Het duurde hier ook even voordat ze allebei volledig aan de borst gingen, en ik was ook nog een bv N00b dus bij jou gaat dat helemaal goed komen!
pi_136145240
Schattige foto Kyara.

Linda, nu kost de bv ze nog veel energie maar het komt vast wel goed.

Ik was de laatste 2 dagen in Duitsland voor werk en deelde de kamer met een collega. Zij heeft een dochtertje van 5 maanden, dus we gingen ook allebei kolven. Apart was dat zij dus minder vaak kolfde dan ik. Ook wilde ze de bv gewoon weggooien en ik kon haar niet overhalen om de bv toch mee te nemen en aan haar dochter te geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:05:25 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136146579
Oh Tinu, echt?? -O- ;(

Ik kan me daar zó niks bij voorstellen :?
pi_136153367
Ja ik me ook dus niet. Ik baalde er flink van. Maar dacht ik kan ook niet meer doen dan proberen haar argumenten te ontkrachten. Dat zag er ongeveer zo uit:

Flesjes niet uitgekookt - nou met heet water uitspoelen dan.
Haar zoontje was er eens ziek van geworden - zo lang mogelijk in de koelkast, die paar uur reistijd buiten kan prima. Anders pasteuriseren.
Geen deksel voor flesjes - ze mocht van mij een flesje lenen.

Maar het hielp allemaal niets. Dan heb ik wel alles gedaan wat ik kan doen vind ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136153561
Wat zonde Tinu. Maar ja, meer dan dat kun je ook niet doen. Het is uiteindelijk haar beslissing. Maar wel heel zonde.
pi_136154710
Voor het eerst even naar buiten geweest en dus ook weer de eerste keer voeden in het openbaar.
Het ging gelukkig helemaal goed zonder melk gesproei of bloot gedoe *O*
pi_136160696
Wat fijn Pvoess *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:24:37 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136168067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De mijne is net pacman… Als hij wordt aangekleed door papa en ik kom onder de douche vandaan, dan moet ik echt zorgen dat mn borsten bedekt zijn. :')
Hij is een monstertje.
:D doet me aan Nathan denken. Lauren is minder borst geobsedeerd volgens mij.

Kyara, ik vind het een mooie foto!
pi_136169118
Welke kolf gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?
pi_136170029
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:54 schreef WupWup het volgende:
Welke kolf gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?
Ik heb er 2 gebruikt: Ardo Calypso en Medela Swing maxi. Beiden dubbelzijdig elektrisch. De Ardo vond ik prettiger in gebruik, goed vacuüm (voor mij wel altijd op de hoogste stand na tsr) en flesjes hielden prettig vast. Nadeel: een stuk groter en zwaarder dan de medela. Maakt ook iets meer geluid. Opbrengst was met beide kolven wel redelijk gelijk.

Ik ben overgestapt omdat ik verder moest reizen naar mijn werk en naast kolf ook een laptop mee moest slepen. De medela scheelde toen echt wel! Ik merkte bij de medela wel dat ik goed recht moest blijven zitten om het vacuüm te behouden. De schelpen schoten sneller los en dat was wel irritant. Verder prima kolf, maar of het de meerprijs waard is?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:22:02 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170166
Ik heb een tweedehands Pisa en ben daar heel blij mee. Ik heb heel lang gekolfd (3 maanden) met een gehuurde Symphony dus was wel een beetje benauwd maar er waren bijna geen verschillen qua zuigkracht.
pi_136170383
De symphony vond ik wel een stuk krachtiger dan de andere kolven. Die hoefde ik nooit op max vermogen te zetten.

Wat ik wel een voordeel van de Ardo vond, dat je apart kracht en snelheid kan instellen. De medela ging bij meer kracht ook langzamer. Op hogere snelheid + veel kracht was ik wat sneller klaar :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136170459
Weet je ook of de onderdelen van de Symphony en de Freestyle en de Swing onderling op elkaar passen? Ik zal namelijk op een aantal werkdagen gebruik kunnen maken van de Symphony en op een aantal dagen aangewezen zijn op mijn eigen kolf.
pi_136172568
Symphony en de Freestyle hebben een andere slang en daardoor een andere aansluiting tussen de slang en het flesje. Ik weet alleen niet meer of de borstschilden op beide passen, volgens mij wel. Je ziet op foto's ook wel duidelijk dat het er anders uit ziet. De Swing heeft zo te zien dezelfde slang als de Freestyle.





I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136172588
De (vrij nieuwe) Swing maxi heeft een andere aansluiting dan de symphony (ene rond, ander driehoekig), helaas.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136175717
Ik heb ook de pisa gebruikt. Hele fijne kolf vond ik, inmiddels bij een vriendin in gebruik
pi_136176830
Dat is jammer -O-
Mrien, de Pisa is uit het assortiment :{
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:08:25 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136177373
Ja, de pisa is alleen nog tweedehands idd.
Op de Pisa kunnen trouwens wel de Symphony onderdelen...
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:34:43 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136186448
Ik ben erg tevreden over mijn (tweedehands) freestyle Wup!
pi_136197847
Ik heb een enkele medela swing en daar ben ik heel tevreden over. Ook heb ik een Handkolf van avent en die is ook fijn maar na een tijdje krijg je wel een lamme hand.
pi_136200144
Totaal absurde vraag: Ellie is snipverkouden, ik ben snipverkouden, en mijn afgekolfde melk is bijna doorzichtig en heel waterig.

Is dit de light versie voor verkouden babies? Herkent iemand dit?
Home is where the O+ is...
pi_136200627
Haha, melk light. Nee hoor, niks aan de hand. Wat zou kunnen is dat ze door de verkoudheid minder goed je borsten heeft geleegd, waardoor je in verhouding meer voormelk hebt afgekolfd. Maar dat is slechts mijn gedachtekronkel ;)

Dames, dank voor jullie antwoorden! Ik denk dat het de freestyle gaat worden. Martine, ik heb idd ook de handkolf van Avent. Wat ik me kan herinneren is dat als je hem vacuüm hebt gemaakt, dan kun je even pauzeren. Dus je hoeft niet non-stop te blijven pompen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 11:54:23 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136201098
Ik kan met mijn medela handkolf ook wel even pauzeren idd, anders is het niet te doen! :o
pi_136209989
Idd met de Handkolf kun je als hij vacuüm is rustiger kolven. Maar ben wel blij dat ik nu de elektrische heb moet er niet aan denken om op mn werk met de hand te kolven.

Heb nu 4 voedingen in de vriezer, heb 4 x 150 cc in flesjes ingevroren. Kan nog steeds niet helemaal duidelijk zeggen hoeveel Jesse drinkt. De ene keer id hij met 100 tevreden en de andere keer heeft na 120 nog honger. Dus voor mn eerste werkdag maar ruim voldoende meegeven. Vind het toch wel heel spannend om hem voor het eerst weg te brengen. Heb hem nog nooit meer dan 2 uur niet bij me gehad. Dacht dat het met een tweede kind makkelijker zou zijn maar niets is minder waar. Zal wel te maken hebben met het feit dat ik volledige bv geef en dat mn oudste met 8 weken al aan de fv was.
pi_136214925
Wup ik heb ook een PISA. Hoewel ik laatst een Ameda Lactaline hoorde en de was wel een stuk stiller dan mijn kolf.

Martine, ik begrijp het heel goed. Ik vond het bij de 2e ook nog steeds moeilijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 2 februari 2014 @ 23:05:40 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136267568
Iemand ervaring met droomvoeden? En zou dat ook werken bij dreumesjes die dat niet gewend zijn?

Meisjes worden meestal rond 22.30 uur wakker. Heel soms slapen ze tot 1 uur. Dat vind ik een beetje vervelend omdat ik dan toch ga zitten wachten en daardoor te lang opblijf en bovendien slaap ik dan ook slechter omdat ik dan echt op ze lig te wachten. Oftewel :O Maar met droomvoeden ben ik een beetje bang dat ze, als ik Ze al slapend voed, ze alsnog om 1 uur wakker worden en weer willen drinken.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
pi_136274337
Kyara ik heb het bij J gedaan. Ik weet alleen niet meer zo goed of hij daardoor beter sliep. Hij sliep namelijk sowieso beter en sneller een nacht door. Nu met L doe ik het alleen s'ochtends op de dagen, dat ik naar Duitsland ga. Hij drinkt en slaapt tegelijk, maar dat is natuurlijk weer anders, omdat dat al heel vroeg in de ochtend is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136274932
Ik heb het wel een tijdje gedaan, Kyara. Eerst hielp het goed, maar hij heeft ook een periode gehad dat het helemaal niet hielp. Hij werd sowieso minstens 3x wakker, met droomvoeding of zonder maakte niet uit.

Ik heb er ook een tijd mee geworsteld. Als ik ging slapen werd hij wakker en als ik een keer op bleef, natuurlijk niet. Uiteindelijk ging ik altijd wel gewoon naar bed en zag ik het wel. Soms schopte ik vriend eruit om hem rond die tijd weer in slaap te krijgen (meestal lukte dat zonder voeding nog wel, voor 12'en).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 februari 2014 @ 08:40:53 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136274988
Ik heb het nu maar op zijn beloop gelaten en het was nu inderdaad 01.00 - 02.30 - 03.30 - 05.30 en dan om 07.30 weer wakker. Ik heb een beetje de indruk dat ze, als ze laat komen (dus rond 1 uur), ze dan ook vaker wakker zijn. We hadden namelijk net een tijdje een prima schema van 23.00 - 03.00 - 06.30 (en daarna sliepen ze ook nog even verder tot 08.30).
  maandag 3 februari 2014 @ 10:25:33 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136276664
Bohhh dan zou ik die droomvoeding een keer een kans geven Kyara...
  maandag 3 februari 2014 @ 19:12:51 #157
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136295618
Nou, dus dat.... ik zou het ook zeker een of twee keer proberen Kyara.

Ik laat overigens D ook zichzelf melden, behalve soms de late avond voeding. Als ik heel moe ben, dan pluk ik hem wel eens rond 22.30 uit bed, doe ik dat dan niet, dan komt ie ook rond 01.00 uur, doe ik het wel, dan slaapt ie vaak tot 02.30 uur.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:23:44 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136296206
Ja precies, hier dus ook. En dat is voor jezelf net even wat fijner omdat je dan 3 uur achter elkaar kunt slapen (en daarmee 2x een volledige slaapcyclus).

Als ze zich vanavond nog niet hebben gemeld om 23.00 uur dan pluk ik ze uit bed :Y
  maandag 3 februari 2014 @ 22:54:56 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136307619
En....?

Ik vertrouwde het hier toch niet helemaal. Kindje drinkt al sinds begin januari haar flessen maar half op het kdv, ik kolf nog maar 1x op mn werk, ze was aan de diarree..... dus ben vanmiddag gaan wegen op het cb, maar ze was echt prachtig gegroeid! O+ Ze tankt dus blijkbaar echt wel bij 's avonds en op mijn vrije dagen :Y

pi_136307986
LB, super! Echt heel mooi lijntje!


Kyara, hier werd ze eerst vaak wakker om 23.30, en als ze dat niet werd deed ik vaak extra luidruchtig bij naar bed gaan want anders werd ze idd om 1 uur ofzo wakker en dat vond ik qua slaap zo'n rottijd! Hopelijk helpt het!
  maandag 3 februari 2014 @ 23:27:52 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136308892
Wat een mooie curve LB!

Olf, luidruchtig doen gaat hier wat minder goed, geen zin in een wakkere peuter :D
Maar we hebben een mooi experiment hier: J geeft normale voeding gehad en D droomvoeding (sliep nog). We zullen zien wat de nacht brengt....
pi_136312701
LB mooie stats *O*

Kyara hoe ging de nacht
pi_136312813
Mooie curve LB!

Hoe ging de nacht?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 4 februari 2014 @ 08:43:12 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136313544
Clusterpeuter :{ :Z :z

Mooie groei LB!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_136314367
Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen. Vorige week maandag ben ik bevallen. Mijn dochter ( O+ ):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De borstvoeding is goed op gang gekomen. Ik vind het zo geweldig om te zien hoe ze er op groeit en hoe goed ze het doet. Wij zijn nu op dag 9. De eerste dag zonder kraamhulp. *O* . Maar waar ik haar de afgelopen dagen soms een beetje wakker moest 'kietelen' voor een voeding, wil ze nu bijna doorlopend aan de borst. Zou dit al een regeldag kunnen zijn?

En nog een vraagje.. Een half uurtje na het geven van de druppels vitamine k en d gaf ze een behoorlijke hoeveelheid melk terug. Grote kans dat daar ook die druppels bij zaten. Het lijkt me dat dit wel vaker zal gebeuren. Is dat erg? Nee toch? :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136314481
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:40 schreef Franny_G het volgende:
Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen. Vorige week maandag ben ik bevallen. Mijn dochter ( O+ ):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De borstvoeding is goed op gang gekomen. Ik vind het zo geweldig om te zien hoe ze er op groeit en hoe goed ze het doet. Wij zijn nu op dag 9. De eerste dag zonder kraamhulp. *O* . Maar waar ik haar de afgelopen dagen soms een beetje wakker moest 'kietelen' voor een voeding, wil ze nu bijna doorlopend aan de borst. Zou dit al een regeldag kunnen zijn?

En nog een vraagje.. Een half uurtje na het geven van de druppels vitamine k en d gaf ze een behoorlijke hoeveelheid melk terug. Grote kans dat daar ook die druppels bij zaten. Het lijkt me dat dit wel vaker zal gebeuren. Is dat erg? Nee toch? :) .
Franny, wat een plaatje O+ wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt. Rond de 10 dagen oud gaan kindjes vaak regelen, dus dat kan goed kloppen :).

En die druppels, geen probleem joh. Dat kun je nou eenmaal niet voorkomen en wij zijn die druppels zelfs regelmatig vergeten.
pi_136314577
Franny wat een mooi meisje. Het zou goed een regeldag kunnen zijn. Ik vergeet ook regelmatig de druppels. Is niet zo heel erg lijkt me.

Vandaag weer voor het eerst aan het werk. En nu dan ook voor de eerste keer kolven. Heb een kamer achter in het kantoor gekregen op een lege verdieping. Lekker rustig. Maar ben mn boek vergeten. Dus nu maar een beetje fokken en candy crush. Wat doen jullie tijdens het kolven?
pi_136314708
Ik kolf nu bijna nooit meer tijdens werktijd maar anders ook even bijlezen op Fok en Facebook idd. Vond het soms wel lekker, even rust, even niemand die iets van me hoefde. Af en toe bleef ik nog 5 minuutjes extra zitten om daar even van te genieten :P.

Hoe gaat het kolven op je werk?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:07:54 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136314789
Wat een plaatje Franny! En fijn dat het allemaal goed loopt.

Evenstar :* met de clusterpeuter!

Nacht ging super! Was wel heel schattig. Bij het uit bed halen werd D even wakker maar viel aan de borst wel snel weer half in slaap.

En daarna was het bijna 5 uur *O*
pi_136314918
Kyara wat fijn dat ze goed geslapen hebben!

Kolven gaat prima. Eerste borst ruim 150 cc. De tweede gaat niet zo goed net aan 50 cc. Maar even goed een ruime voeding voor mn mannetje. Ben tevreden voor een eerste keer.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:19:27 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136315015
Ik vind het netjes hoor! Ik kolfde meestal zo'n 250 ml (en kwam daarmee altijd 50 ml tekort).
Ik zat tijdens het kolven ook meestal met mijn mobiel te klooien. Of ik las de krant.

Ja, was echt een heerlijke nacht. Daarna nog een keertje om 06:30 (gelukkig was mijn man toen nog thuis dus die kon er even eentje aangeven, het lukt wel om ze alleen allebei aan te leggen maar dat gaat wel gepaard met een boel gepiep als de borst weer uit hun mond floept als ik moet gaan verzitten om de volgende aan te leggen).

En daarna was het 08:30 *O*

hoezo kun je niet meer uitslapen met kinderen? *O*
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:26:50 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136315199
evenstar, sterkte met je clusterende peuter :* Hopelijk trekt het snel weer bij.

Kyara, een *O* voor de goede nacht! *O*

franny, gefeliciteerd met je dochter :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136315203
Mooie curve LB O+

Franny, wat een plaatje! Gefeliciteerd en fijn dat alles zo goed gaat O+

Kyara, heerlijke nacht! Hier zijn de nachten ook weer wat rustiger, wel nog een keer of 3 a 4 drinken, maar ze slaapt dan meteen weer zodra ze aan de borst ligt, dus genoeg nachtrust :)
pi_136315360
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:40 schreef Franny_G het volgende:
Hallo allemaal. Ik kom even binnenvallen. Vorige week maandag ben ik bevallen. Mijn dochter ( O+ ):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De borstvoeding is goed op gang gekomen. Ik vind het zo geweldig om te zien hoe ze er op groeit en hoe goed ze het doet. Wij zijn nu op dag 9. De eerste dag zonder kraamhulp. *O* . Maar waar ik haar de afgelopen dagen soms een beetje wakker moest 'kietelen' voor een voeding, wil ze nu bijna doorlopend aan de borst. Zou dit al een regeldag kunnen zijn?

En nog een vraagje.. Een half uurtje na het geven van de druppels vitamine k en d gaf ze een behoorlijke hoeveelheid melk terug. Grote kans dat daar ook die druppels bij zaten. Het lijkt me dat dit wel vaker zal gebeuren. Is dat erg? Nee toch? :) .
Gefeliciteerd *O* Wat een mooierd O+ En wat fijn dat de bv goed loopt. Doorlopend aan de borst klinkt inderdaad als een regeldag.
Oh, die vitaminen, dat ging hier ook nooit goed als we die na de voeding gaven, dan kwam alles er weer uit :Y) Dus als we er aan dachten ;) deden we het op een ander moment.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:23:47 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136316424
Franny wat een mooi hompie O+

Kyara klinkt goed *O*

Martine ik vind het een mooie opbrengst ^O^

En dat clusteren prima.. Wat moet dat moet .. Maar niet van 3 tot 6:30... Ach ja :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_136316530
Mooie meid, Franny! Rond dag tien kun je inderdaad de eerste regeldagen verwachten, dus keurig op schema ;) Misschien handig om te weten dat het ook langer dan 1 dag kan duren.
pi_136316762
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:47 schreef L0t.. het volgende:

Franny, wat een plaatje O+ wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt. Rond de 10 dagen oud gaan kindjes vaak regelen, dus dat kan goed kloppen :).

En die druppels, geen probleem joh. Dat kun je nou eenmaal niet voorkomen en wij zijn die druppels zelfs regelmatig vergeten.
Dankje! En ook de anderen die hebben gereageerd. Het is wel fijn om zoiets als die druppels een beetje te kunnen relativeren. :) .

Mijn kraamhulp vond gisteren dat mijn kleine relatief wat weinig plasluiers had. Want 'het moeten er zes zijn'. Nu zat ze op 4/5 per dag. Maar ik moest het in de gaten houden en eventueel ook bespreken met de verloskundige of het consultatiebureau. Ligt het aan mij of is dit nogal overdreven?

Ik merk dat ik me zoiets toch wel aantrek en dat vind ik jammer. Want het gaat gewoon heel goed allemaal. En die ene plasluier meer of minder zal dan toch niet het probleem zijn?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136316984
Als ze vandaag aan het regelen is, regelt ze het zelf al! Met vijf goed volle plasluiers per 24 uur zit je goed. Daarnaast moet ze natuurlijk groeien en zie je graag gele mosterdpoep.
pi_136317902
Franny wat een popje! O+ Maak het jezelf gemakkelijk tijdens regeldagen, lekker nestelen op de bank met een tijdschrift, serie of filmpje, kopje thee erbij en het is vast snel over :Y.

Kyara, fijn dat jullie een goede nacht hadden!

Evenstar, balen dat dat clusteren toch altijd 's nachts moet -O-

Martine, goede opbrengst hoor! Meestal wordt het nog wel meer als je wat meer in het ritme zit. 200 ml was bij mij een uitschieter naar boven, dus echt heel knap voor een eerste dag :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136317984
Wat is dat droomvoeden precies?
pi_136318183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:28 schreef L-E het volgende:
Wat is dat droomvoeden precies?
Een late voeding terwijl ze slapen, in de hoop dat ze dan niet een uur later weer uit zichzelf om een voeding komen ;)
pi_136318244
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:36 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Een late voeding terwijl ze slapen, in de hoop dat ze dan niet een uur later weer uit zichzelf om een voeding komen ;)
Aha. Dat zal hier niet werken, vermoed ik. Thanks!
pi_136318482
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:40 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dankje! En ook de anderen die hebben gereageerd. Het is wel fijn om zoiets als die druppels een beetje te kunnen relativeren. :) .

Mijn kraamhulp vond gisteren dat mijn kleine relatief wat weinig plasluiers had. Want 'het moeten er zes zijn'. Nu zat ze op 4/5 per dag. Maar ik moest het in de gaten houden en eventueel ook bespreken met de verloskundige of het consultatiebureau. Ligt het aan mij of is dit nogal overdreven?

Ik merk dat ik me zoiets toch wel aantrek en dat vind ik jammer. Want het gaat gewoon heel goed allemaal. En die ene plasluier meer of minder zal dan toch niet het probleem zijn?
Heel eerlijk gezegd hebben we hier nog nooit 6 volle plasluiers op een dag gehad, het is altijd 4/5. En ze groeit hier als een beer en ontwikkelt als een malle.

Maar houd het even een beetje in de gaten, wat voor mijn meiske geldt hoeft natuurlijk niet voor de jouwe te gelden.
Home is where the O+ is...
pi_136327525
Kom net van het weeguurtje, had gehoopt/verwacht dat M. flink gegroeid zou zijn maar het valt me vies tegen :(
Zal het zo in de curve zetten.
pi_136328029
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M. krijgt volledig bv op verzoek ongeveer 10 - 18 keer pd denk ik. Soms 10 minuutjes, soms 30, soms 1 borst, soms 2. Plasluiers prima, zo-n 5 - 8 goede volle per dag. Hij is heel alert, huilt wel 'snel' maar dit is 99% op te lossen door eventjes aanleggen. Verder is het een vrolijk mannetje en gaat het qua ontwikkelingen heel goed. Vorige week is hij ziek geweest. 2 nachten en een dag temp tussen de 37,9 en 38,5 en hij spuugde veel. Normaal spuugt hij niet vaak.
Wat vinden jullie van de curve? Hebben jullie nog tips?

[ Bericht 11% gewijzigd door Mabawa. op 04-02-2014 17:26:24 ]
pi_136328163
Ik zie ze niet, Mabawa!

Hapt hij goed? Drinkt hij door of sabbelt hij? Zie je z'n kinnetje echt goed bewegen tijdens het drinken (naar beneden, rustmoment, naar boven)?
Home is where the O+ is...
pi_136328398
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:22 schreef Cwen het volgende:
Ik zie ze niet, Mabawa!

Hapt hij goed? Drinkt hij door of sabbelt hij? Zie je z'n kinnetje echt goed bewegen tijdens het drinken (naar beneden, rustmoment, naar boven)?
Nu wel?

Ja hij drinkt goed. Wel iets onrustig soms dus dan is het veel loslaten en kronkelen enzo.
pi_136328764
Wat ik bijzonder vind is dat zijn lengtegroei precies dezelfde knik maakt, terwijl deze voornamelijk gereguleerd wordt door groeihormoon itt het gewicht. Ik zou me, zeker gezien alle andere voorwaarden die je noemt, nu geen zorgen willen maken, maar het wel in de gaten gaan houden. Ergens moet het stabiliseren natuurlijk, waarna hij met de curve mee gaat groeien. Over twee weken nogmaals wegen en meten?
pi_136329353
Ja, nu wel!

Misschien zit 'ie net voor een spurtje?

Ik zou idd over 2 weken nogmaals meten.
Home is where the O+ is...
pi_136333862
Dank jullie! Over 2 weken checken staat inderdaad op de planning!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:16:35 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136336653
Drinkt hij je borsten goed leeg?

Ik denk maar even hardop na hoor! Groeispurt kan natuurlijk ook :Y

Franny welkom en gefeliciteerd! Wat een plaatje O+ Ik zou mij om die ene luier idd niet druk maken als t verder goed gaat.
pi_136341001
Ik denk het wel LB maar vind het lastig om dat zeker te weten. Mijn borsten voelen wel soepel na een voeding maar ik heb echt heule grote borsten die eigenlijk altijd wel soepel aanvoelen.
pi_136343009
Franny wat een plaatje.

Evenstar hopelijk is clusteren gauw over.

Mabawa, ik duim dat hij volgende keer weer gewoon gegroeid is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 4 februari 2014 @ 23:14:34 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136347358
En griepje kickt hier bij mij in, verklaart wel waarom hij clusterd :9
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_136355085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:49 schreef WupWup het volgende:
Als ze vandaag aan het regelen is, regelt ze het zelf al! Met vijf goed volle plasluiers per 24 uur zit je goed. Daarnaast moet ze natuurlijk groeien en zie je graag gele mosterdpoep.
Ja, dat blijkt dus! Gisteren heeft ze echt heel veel bij me gedronken en dus ook veel volle plasluiers geproduceerd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:58:01 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136381861
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:14 schreef _evenstar_ het volgende:
En griepje kickt hier bij mij in, verklaart wel waarom hij clusterd :9
Oeh, niet fijn :X kom je wel een beetje aan uitzieken toe dan? :{ Beterschap!
pi_136390630
Beterschap evenstar. Hopelijk is je productie gauw weer op pijl.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136393079
Hebben jullie ervaring met voeden in een draagdoek?
Ik ben gisteren voor het eerst naar buiten geweest met 'mijn plaatje' ( ;) ) in de draagdoek (tricot slen). Het lijkt me erg handig als ik ook zou kunnen voeden met haar in die doek. Maar op de verschillende sites lees ik daar wel gemengde berichten over. Sommige mensen vinden dat je voeden en dragen van elkaar gescheiden moet houden, er bestaat het gevaar van verkeerd aanhappen e.d.
Hoe denken jullie daarover?

En als je borstvoeding geeft aan je kind in de draagdoek welke positie is dan het handigst?

Mabawa. Ik heb er (nog) helemaal geen kijk op, maar het lijkt me ook dat dit niet direct alarmerend is en dat het een goed idee is om over een week of twee nog eens te kijken. Ik denk zelf, misschien een tikje naďef, dat je zelf wel goed in de gaten hebt of je kind zich voldaan en goed voelt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136393229
Ik heb het één keer gedaan met een mei tai, maar handig is anders :') De reden dat wordt afgeraden om te voeden in de doek is niet alleen het moeilijke aanhappen, maar ook je weinige zicht en in het slechtste geval te weinig aandacht bij het voeden. Ik weet niet hoe je draagt, maar in principe zit een baby rechtop in de doek, omdat hij in wieg/kommahouding zijn kind naar z'n borst heeft wat ademhalingsproblemen kan veroorzaken. Voeden van de pasgeborene doe je juist vaak in die houding, maar dan kan je baby zijn hoofd wegtrekken of duwen. In een doek gaat dat niet of in elk geval niet makkelijk.
pi_136397749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:11 schreef WupWup het volgende:
Ik weet niet hoe je draagt, maar in principe zit een baby rechtop in de doek, omdat hij in wieg/kommahouding zijn kind naar z'n borst heeft wat ademhalingsproblemen kan veroorzaken. Voeden van de pasgeborene doe je juist vaak in die houding, maar dan kan je baby zijn hoofd wegtrekken of duwen. In een doek gaat dat niet of in elk geval niet makkelijk.
Ja, precies. Daarom leek het voeden in de doek mij een lastige onderneming. Tegelijkertijd lijkt het me prettig als het wel zou kunnen, omdat je dan op een discrete manier in het openbaar toch kunt voeden. Maar voor dat laatste zijn er vast ook wel andere manieren te bedenken. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136398046
Een kleine baby voeden in de doek lijkt me best link.
Een grotere baby dragend voeden is een ander verhaal :D

Uit de oude doos:
.... met gevoel voor drama....
pi_136398072
Mooi!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 februari 2014 @ 12:55:54 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136398165
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:42 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, precies. Daarom leek het voeden in de doek mij een lastige onderneming. Tegelijkertijd lijkt het me prettig als het wel zou kunnen, omdat je dan op een discrete manier in het openbaar toch kunt voeden. Maar voor dat laatste zijn er vast ook wel andere manieren te bedenken. :) .
Je kan de doek uiteraard over je schouder draperen en zo ziet er verder niemand iets van.
Ja, ze zien wellicht dat je voedt, maar je bent niet bloot. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136398175
Ik kom hier trouwens even zeuren in de hoop dat de Fok-wet gaat werken.
Al een paar dagen bijzonder weinig interesse. In mij, de borst, drinken....
Mehhh ;(
.... met gevoel voor drama....
pi_136398389
Kersjes ik hoop dat it maar een hele korte fase is voor jou :*
pi_136400173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:52 schreef Kersjes het volgende:
Een kleine baby voeden in de doek lijkt me best link.
Een grotere baby dragend voeden is een ander verhaal :D

Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
Ja, zo! Ik kreeg het echt niet comfortabel voor elkaar :')
pi_136405479
Voeden in drager of doek is mij ook nooit gelukt. Maar het duurde sowieso lang tot hij snapte dat je ook rechtop zittend kon drinken en toen droeg ik alleen nog maar op mijn rug.

Kersjes -O- Niet leuk... maar het komt vast wel weer!

Wij zitten juist in een periode dat hij wat vaker op eigen initiatief wil drinken. Aangezien hij verder niet zo heel gezellig is momenteel, koester ik die knuffelmomentjes maar extra ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136405613
Kers wat een lieve foto!

Over 2 weken als jou S mijn R ziet drinken wil hij vast wel vaker :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:57:38 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136415626
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:52 schreef Kersjes het volgende:
Een kleine baby voeden in de doek lijkt me best link.
Een grotere baby dragend voeden is een ander verhaal :D

Uit de oude doos:
[ afbeelding ]
:D O+

Dat zou E ook wel doen denk ik. Die kan zo'n beetje vanuit alle posities drinken :') zit ze naast me in bed, schuin van me af, maar ziet vanuit haar ooghoek de tepel. Draait ze zich in een onmogelijke hoek, en *hap*! :9 En dan moet ze zelf ook giechelen _O-
pi_136422212
Die foto :D O+

Hopelijk wil hij snel weer drinken Kersjes :*
pi_136422288
Ha! Ik ben nu as we speak aan het voeden in de draagzak. Briljant. Beat this, cluster! o|O ;)
pi_136422347
Foto?
pi_136422426
Dat lukt met 3weekse regeldagen nog niet echt.
Regeldagen zijn trouwens net zo kut als je ze met zijn tweeën doet, helemaal als je al geen enorme productie kent en ongesteld bent.
Krijg je zo'n duikboot aan de borst die elke halve seconde opduikt en weer gaat zoeken waar ie moet zinken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_136423183
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:
Foto?
sure!



[ Bericht 2% gewijzigd door Limone op 06-02-2014 23:17:15 ]
pi_136423205
O+ O+ O+

Ik vind het knap!
pi_136423215
haha, sorry, dat is wel een hele grote brakke telefoonfoto. Dat heb je ook niet verdiend. ;)
pi_136423358
LOL, het was meer om een idee te krijgen. Maar ik vind de bv foto's die ik heb heel waardevol. Ook al zijn het voornamelijk selfies.
pi_136423705
Ja het is ook wel knap. Zeker als je bedenkt dat dit mijn kleinste tiet is..

Selfies? Zoals dit? Zo blij ben ik met die voeden in de draagzak:



;)
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:16:33 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136423779
Limone _O_
pi_136423825
Leuk hoofd heb je O+

en dan dat bolletje haar er boven uit O+ O+

(Kersjes vertelde me lang geleden dat ik nu ook zou kunnen voeden als ze op mijn rug zit, gewoon tiet naar achter gooien, maar dat kan gelukkig niet :P )
pi_136424221
Dank! O+

Als je tieten nu iets omhoog duwt en je meisjes over je schouders draagt, dan lukt het vast! :Y)
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:28:11 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136424266
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:17 schreef Kyara het volgende:
Leuk hoofd heb je O+

en dan dat bolletje haar er boven uit O+ O+

(Kersjes vertelde me lang geleden dat ik nu ook zou kunnen voeden als ze op mijn rug zit, gewoon tiet naar achter gooien, maar dat kan gelukkig niet :P )
Visual _O- :'( :')
pi_136424894
Sorry :D

Deze wilde ik ook nog even delen. Met een mooi filtertje lijken zelfs crappy ipadfoto's nog wat ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136424935
Ik kon alleen niks croppen dus mijn arm staat er nog op.....
pi_136425156
Oooh heerlijk! Die rust en totale overgave! O+
pi_136427881
Limoentje O+
Lijkt mij ook fijn om in de doek te voeden maar met mijn boobies lukt dat niet tenzij ik M. ter hoogte van mijn navel knoop ofzo :')

Kyara die handjes O+ herkenbaar!
pi_136429262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:43 schreef Limone het volgende:
Ha! Ik ben nu as we speak aan het voeden in de draagzak. Briljant. Beat this, cluster! o|O ;)
Cool. Jij wordt mijn voorbeeld! :D .

Wat een leuke en mooie foto's Kyara!

Gisteravond en vannacht was I. zo gulzig aan het drinken dat ze zich regelmatig verslikte, of de hik kreeg of met haar ademhaling in de knoop kwam. Vind dat sneu om te zien. Om haar te helpen neem ik nu maar veel tijd voor een voeding, laat haar vaak aanhappen. Als de eerste gulzigheid weg is, kan ze wel rustig drinken. Het is natuurlijk wel weer fijn dat ze voor zo'n klein hummeltje als zo stevig kan drinken en veel naar binnen kan klokken. Je hoort dan ook bijna letterlijk 'klok-klok'. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:28:24 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136429444
Wat een mooie foto's! O+
Crappy of niet, het blijft bijzonder O+

franny, ik kan je vertellen, ook na 4 jaar blijft het bijzonder om je kindje echt te horen klokken. O+

Gister wilde Aviva weer heel snel na de voeding drinken, dus ik zei dat ik dat niet wilde.
"Mama, dan wil ik met je knuffelen en filmpje kijken tegelijk."
"Is knuffelen een beetje hetzelfde dan drinken, dan?"
"Ja." O+ O+ O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:41:20 #230
30252 Soempie
Procreating
pi_136430961
Wat een mooie foto's hier. :)

Franny, wat een mooi kindje. O+

Ik moest lachen om de foto van Kersjes en Limone. Een vrolijke uitstraling hebben jullie en dat werkt aanstekelijk. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:55:26 #231
30252 Soempie
Procreating
pi_136431284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:44 schreef Kyara het volgende:
Sorry :D

Deze wilde ik ook nog even delen. Met een mooi filtertje lijken zelfs crappy ipadfoto's nog wat ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Ik heb zulke mooie foto's van tijdens het voeden nog niet eens met m'n camera voor elkaar gekregen. :D

Vraagje over voeden in het openbaar. Hebben jullie daar weleens nare reacties op gekregen? Ik heb nog niet in het openbaar een voeding gegeven, dus ook geen reacties daar. Wat ik wel regelmatig te horen krijg is dat mensen het ongemakkelijk/ vervelend/ stom vinden als vrouwen zouden voeden in het openbaar.

Mijn vraag is ook waar jullie voeden? Overal? Houden jullie er rekening mee dat anderen het vervelend kunnen vinden? Vraag je vooraf of mensen het oke vinden(bijvoorbeeld als je ergens aan het lunchen bent?)?

Ik kan wel redelijk discreet voeden (goed, mensen moeten er niet met hun neus bovenop gaan staan, natuurlijk), maar voel me er nog wel ongemakkelijk over.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:58:57 #232
30252 Soempie
Procreating
pi_136431364
En soms ben ik ook nog ontzettend onhandig bezig en dan zie je wel meer dan alleen shirt/ sjaal/ stukje tepel. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136431430
Ik heb een keer in de LaPlace gevoed. We zijn in de comfi hoek gaan zitten en dat was ook echt wel een achteraf hoekje. Meer omdat ik dat zelf prettiger vond, die fijne fauteuils :)
Verder vind ik het zelf geen probleem om openbaar te voeden. Ik kan het redelijk discreet (hou ook rekening met kleding als ik van tevoren weet) maar af en toe heb ik toch even een nipple slip of als M. bijvoorbeeld loslaat en rond gaat kijken
Ik maak me niet zo heel druk om andere mensen. Als ik in een iets groter gezelschap ben dan mijn dichtbije kring dan kondig ik het wel even aan.
pi_136431444
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:55 schreef Soempie het volgende:

[..]

O+

Ik heb zulke mooie foto's van tijdens het voeden nog niet eens met m'n camera voor elkaar gekregen. :D

Vraagje over voeden in het openbaar. Hebben jullie daar weleens nare reacties op gekregen? Ik heb nog niet in het openbaar een voeding gegeven, dus ook geen reacties daar. Wat ik wel regelmatig te horen krijg is dat mensen het ongemakkelijk/ vervelend/ stom vinden als vrouwen zouden voeden in het openbaar.

Mijn vraag is ook waar jullie voeden? Overal? Houden jullie er rekening mee dat anderen het vervelend kunnen vinden? Vraag je vooraf of mensen het oke vinden(bijvoorbeeld als je ergens aan het lunchen bent?)?

Ik kan wel redelijk discreet voeden (goed, mensen moeten er niet met hun neus bovenop gaan staan, natuurlijk), maar voel me er nog wel ongemakkelijk over.
Ik heb er nog nooit rare of nare reacties op gekregen, en ik voedde overal waar het uitkwam. In een restaurant, op een bankje in het park, zelfs eens een keer in het pierebadje van het zwembad. Geen probleem. Ik heb nooit omstanders gevraag of ze er problemen mee hadden (stel je voor dat ze ja zouden zeggen ;) ) Ik hield er wel rekening mee dat als het voor kon komen dat ik in het wild moest voeden, dat ik kleding aanhad waarbij het makkelijk en discreet kon.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:27:09 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432185
Mijn ervaring is dat voeden in het openbaar steeds makkelijker gaat. Ik zocht in het begin steeds een rustig hoekje op.

Ter vergelijking: we zijn het afgelopen jaar nogal vaak in het ziekenhuis geweest met de meiden. De eerste keer zat ik half in een plant verscholen, ergens heel achteraf (ik moest ook bijna door de plant heen om bij het bankje te komen :') ). De keer erna in een hoekje in een rustige wachtkamer. En de laatste keer gewoon midden in de hal.

Het enige wat ik niet doe in het openbaar is 2 tegelijk voeden. Dat trekt teveel aandacht en bovendien kan dat minder goed discreet.

Ik denk trouwens dat heel veel mensen het echt totaal niet in de gaten hebben als je voedt in het openbaar (mits je niet met compleet bovenlijf gaat zitten ;) )
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:28:06 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432210
Ik vond het trouwens ongemakkelijker om te voeden waar bekenden bij waren. Schoonvader, zwager, vrienden. Nu ook niet meer maar nu hebben ze natuurlijk ook een groter hoofd waardoor meer bedekt blijft ;)
pi_136432785
Ik voedde de eerste 4 maanden gewoon overal waar dat uitkwam. Ik heb een keer midden op een terras gevoed, dat was wel mijn meest 'openbare' ervaring. Ik had een hydrofiel bij me die zorgde dat alles afgeschermd bleef en sowieso handige kleding aan. Mensen aan het tafeltje naast ons zag ik wel even kijken, maar niemand die er iets over zei. Ook een keer in het ziekenhuis in de wachtkamer, daar was een vrouw die juist leuk reageerde (ach ja, handig hoor!).

Toen hij ouder werd was hij continu afgeleid, waardoor ik echt niet meer discreet kon voeden. Toen ben ik er ook mee gestopt.

Thuis heb ik altijd met iedereen erbij gevoed. De eerste keer met schoonouders was wel een beetje awkward, maar ik weigerde me in mijn eigen huis af te zonderen. Ik vroeg wel altijd bij kraamvisite of ze het goed vonden dat ik in hun bijzijn zou voeden. Niemand reageerde negatief, dus geen idee wat ik dan gedaan zou hebben ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136432803
Limone en Kyara, wat een heerlijke foto's! Heel waardevol he, borstvoedingsfoto's O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:49:38 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136432860
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:47 schreef Phaidra het volgende:
Ik vroeg wel altijd bij kraamvisite of ze het goed vonden dat ik in hun bijzijn zou voeden.
Dat heb ik dan weer nooit gedaan. Wel als ik bij andere moest voeden (bijvoorbeeld midden op een verjaardag of zo).
pi_136433675
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:27 schreef Kyara het volgende:
Ik denk trouwens dat heel veel mensen het echt totaal niet in de gaten hebben als je voedt in het openbaar (mits je niet met compleet bovenlijf gaat zitten ;) )
Het is mij nog nooit gelukt met incompleet bovenlijf te zitten... ;)
pi_136433874
Ik voed ook gewoon in het openbaar en heb daar tot 2x toe een gekke reactie op gehad, in de Ikea en bij de Mac. Waren tieners, liepen heel beledigd met opmerkingen weg :?. Vaag, maar maakt me niet uit.

Thuis voedde ik wel waar iedereen bij is, maar ze is tegenwoordig zo afgeleid dat ik dat op de slaapkamer doe.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:52:32 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136434710
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:18 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Het is mij nog nooit gelukt met incompleet bovenlijf te zitten... ;)
Het woordje ontbloot maakt wel het verschil in die zin ja :D
pi_136434883
In mijn eigen huis vraag ik echt niet of ze bezwaar hebben, want zo wel dan hebben ze pech. In het openbaar voed ik overal.
pi_136436653
Ik ben een slechte openbare voeder. Heb ik ook niet echt goede kleren daarvoor. Ik voel me ongemakkelijk, waardoor de mensen met wie ik ben ongemakkelijk worden en de baby arelaxt, pff. :') De keren dat ik in het openbaar voedde heb ik nooit commentaar gekregen. Ik voed dan met een hydrofiel. Echt niets om je druk om te maken, maar toch doe ik het. 8)7
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:17:31 #245
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136437530
Mijn twee maanden te vroege kind doet het geweldig, ongecorrigeerde curve, want dat corrigeren doen ze niet meer, want niet nodig sinds hij 6 maanden is. Bijna 8 maanden, 8000 gram en 70 cm lang.... :D


pi_136437679
Mooi Juud!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 14:27:52 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136437856
Mooie curve Juud! Echt super!
pi_136438668
Wat goed Juud! O+

Ik voed overal waar het me uitkomt en heb nog nooit een rare reactie gekregen. Boeit me ook geen reet wat mensen daar van zouden vinden. Als je door de stad loopt zie je op de gemiddelde hunkemöllerreclame nog meer tiet dan als ik voed dus als mensen daar aanstoot aan willen nemen, alsjeblieft zeg :{w.

Nou moet ik zeggen dat borsten voor mij nog weinig seksuele betekenis hebben sinds ik borstvoeding geef en het maakt me ook niet uit als bijv schoonouders mijn borsten zien.
pi_136439629
Ik voed ook gewoon overal. Nog nooit rare reacties gehad. Volgens mij sta ik bij zwemles bekend als de moeder die altijd dr tiet er uit gooit ;) heb wel altijd makkelijke kleding aan. Verder is er voor mij ook niks seksueel aan. Zie het nu voornamelijk als melk fabriek.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:50:34 #250
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136453317
Ik voedde ook overal, maar vorige week gingen we ergens tegen met een grote groep en was ik vergeten thuis nog even te voeden, toen heb ik wel even om een aparte ruimte gevraagd, ik wil mensen niet shockeren door midden in een kamer met oa vreemden een 11 maanden oude afgeleide baby te voeden. Eigenlijk voed ik vooral nog thuis nu ik er zo aan denk. Toen Nathan 11,5 maanden was heb ik hem nog wel op het Dak van de Sint Pieter gevoed :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:14:28 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136454285
Die foto's O+

Juud mooie curve! Goed hoor!

En ik voedde/voed ook overal :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:23:54 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136454608
Hier ook een wildvoedster ;) Maar het is nu wel minder vaak nodig ja, en ik word wel iets voorzichtiger ermee. Zelfde wat pessie zegt, mensen zouden nu ze wat ouder is wel eens wat anders kunnen reageren. Ik wil niemand storen, dat mensen mijn borst zien boeit me niet zo. Sowieso heb ik bijna altijd kleding aan waar ik makkelijk en discreet in kan voeden.

Als ik op bezoek ben en ik ken het gezelschap niet zo goed, dan vraag ik het ook even. En in de trein ga ik in een tweezitter of op het balkon zitten.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:27:36 #253
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136454736
Goed punt lb, ik heb een paar weken geleden nog in de trein gevoed :P

Oh, en als iemand bij mij thuis is vraag ik het niet. Laatst iemand op bezoek gehad die haar dochtertje de fles moest geven, prima, mag van mij. Lauren wilde toen ook drinken, prima, ga ik echt niet polsen of vragen aan een ander.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:34:42 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136462693
Vraagje, heb je tijdens het geven van bv speciale voedingssupplementen nodig? Zo ja, welke? Mijn zwangerschapsvitamines zijn bijna op, dus dat komt mooi uit :).
KuikenGuppy
  zaterdag 8 februari 2014 @ 11:09:14 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136463310
je "moet" iig zelf ook vitamine D nemen.
ik doe nog gravitamon, zit ook alles in.
maar dat is inmiddels vooral voor mijn eigen gemoedsrust, ik weet niet of het nu nog steeds nodig is.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136466771
Ik slik supradin forte. Gewoon altijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 13:23:27 #257
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136466868
Ik slik ook gravitamon bur, die voor kinderwens, zwangerschap en borstvoeding. Lekker praktisch en ik kreeg ze ook bij de eerste afspraak met de vk in een proefverpakking dus dat wekt ook wel vertrouwen :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136467299
Ik heb vitamine D3 van Solgar
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136467551
Ik heb ook Gravitamon. Eerst had ik van die capsules van Etos eigen merk, maar deze zijn makkelijker weg te slikken (ik ben heel slecht in het doorslikken van pillen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136468662
Ik slik eigenlijk niks :@
  zaterdag 8 februari 2014 @ 20:29:22 #261
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136481910
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:08 schreef Kyara het volgende:
Ik slik eigenlijk niks :@
Uh ik eigenlijk ook niet :@
Rayen 2½ jaar!
pi_136482002
Ik normaal ook niet :N :+ maar voor vit. D maak ik een uitzondering ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136488361
Hier ook Gravitamon, maar alleen sporadisch. Meestal vergeet ik het te nemen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136490016
Hier ook Gravitamon idd.

Mijn moeder wist me daarstraks te vertellen dat ze het maar belachelijk vond als een kind nog aan de borst drinkt als het al kan lopen. Heb haar gezegd dat ze zich dan vast maar voor moet bereiden op een hoop belachelijks :').
pi_136502459
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:34 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, heb je tijdens het geven van bv speciale voedingssupplementen nodig? Zo ja, welke? Mijn zwangerschapsvitamines zijn bijna op, dus dat komt mooi uit :).
Burdie, jij vraagt vaak van die dingen waar ik helemaal niet over nadenk, dan voel ik me altijd zo'n sukkel :@ .

* RunForrestRun schrijft gravitamon op haar boodschappenlijstje.

Hebben de dames hier trouwens ook speciale borstvoedingskledij of tips wat handig is om aan te trekken?
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zondag 9 februari 2014 @ 14:06:14 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136502991
Ik heb wel wat voedingsshirtjes (gehad). Maar meestal kleding die makkelijk naar beneden te trekken is (om er een borst uit te poppen). In het begin vond ik het fijn om daar dan iets van een vestje over te dragen zodat alles net wat meer bedekt is. En jurkjes en shirtjes met een overslag vind ik ook fijn.

Ik vind het persoonlijk heel vervelend voeden om een shirt omhoog te trekken maar er zijn ook vrouwen die dat juist fijn vinden. Topje naar beneden, shirt omhoog en voeden maar.
pi_136505795
Ik heb in het begin shirts van Drommels gehad. Goedkoop en heel handig.

http://drommels.nl/borstvoedingsshirt.html
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136506076
Ik heb voedings shirts maar die zijn zo sexloos. Heb ook een breastvest dat is wel erg fijn. Daar kun je alles overheen aantrekken. Als je dan gaat voeden heb je geen blote buik of rug.
pi_136508004
Wat me irriteert aan de meeste voedingskleding is dat het van stretchmateriaal is gemaakt. Heeft een vent dat bedacht ofzo? Ik heb namelijk nul behoefte om m'n post partumbuik te showen :')
pi_136508184
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:53 schreef WupWup het volgende:
Wat me irriteert aan de meeste voedingskleding is dat het van stretchmateriaal is gemaakt. Heeft een vent dat bedacht ofzo? Ik heb namelijk nul behoefte om m'n post partumbuik te showen :')
Gewoon van die figuurcorrigerende hemdjes bij de hema halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 9 februari 2014 @ 16:01:08 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_136508440
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon van die figuurcorrigerende hemdjes bij de hema halen.
Vergeet niet ondertussen wel je spieren te gebruiken en niet alles door die hemdjes te laten doen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_136508529
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Vergeet niet ondertussen wel je spieren te gebruiken en niet alles door die hemdjes te laten doen...
Oh dat kwam later wel weer. Vanaf 6 weken zat ik 4x per week in de sportschool.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 9 februari 2014 @ 16:27:49 #273
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136509929
Strakke buik :N
Sporten -O-
Vitamine D :Y (je loopt gemakkelijk een tekort op met langdurig bv geven)
Magnesium :Y (voor energie)
Vitamine B :Y (tegen haaruitval)
pi_136510868
Er was toch een site met veel keus aan voedingskleding en goedkoop.. ik kan het linkje niet terugvinden. :'(
pi_136510899
Ik heb hemdjes van de H&M...9.95!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136511773


Dit neem ik.

Ik ben juist deze middag even op zoek gegaan naar handige kleding. Ik kom ook uit op singlets, en dan van de WE; die vind ik mooi zitten. En dat combineer met vesten/vestjes/bloesjes. Verder heb ik tijdens mijn zwangerschap een jurkje gekocht van King Louie. Die is nu ook handig.



Wat ik tegenkom aan speciale voedingshemdjes en shirts vind ik eigenlijk allemaal niet mooi.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136511862
Oh king louie! ik hou ervan! heb 2 jurkjes, heerlijk stretch!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136512169
Juud strakke buik komt wel weer.

Tot wanneer dan vitamine D en B en Magnesium nemen?

Even jompelen voor 21 maanden bv hier *G*. En als het naar ons gaat, gaan we nog heel lang door. Alleen elke maand, dat ik de bv maanden tel maakt mij dat attent erop hoe oud hij ook alweer is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_136512335
Leuk Tinu O+
Geen idee hoe lang je hiermee moet doorgaan. Ik nam vit. D omdat ik me best vaak somber voelde door het donkere weer, 276 mg vit. D uit wolvet neem ik.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136512387
Die foto's O+ O+ O+

Mooie curve Juud *O* Wat doet ie het goed!!!

Ik heb nog niet zo vaak in het openbaar gevoed, maar de keren dat het gebeurde nooit gekke reacties gehad.

L0t, wat een vage uitspraak van je moeder :') maar wel handig dat ze zich nu alvast kan gaan voorbereiden, valt het niet zo koud op d'r dak binnenkort ;) :P En je meisje = O+

Verder draag ik altijd een extra hemdje (liefst in de kleur van m'n lange mouwen shirt) en dan doe ik mijn lange-mouwen-shirt omhoog en het hemdje omlaag. En dan m'n bh los. Dus qua laagjes van onder naar boven:
- voedingsbh
(- hier kan evt een corrigerend hemd tussen als je die graag draagt)
- hemdje om omlaag te schuiven, spaghetti bandjes
- lange-mouwen-shirt/trui, die ik omhoog schuif.
Ik kan dus mijn gewone kleding aan, want ik droeg hiervoor meestal ook een hemdje met een lange mouwen shirt erover. Soms draag ik d'r nog ergens een shirtje tussen die ik mee omhoog schuif trouwens :D Laagjes ftw! Van hemdjes kun je inderdaad een strakke aantrekken zodat je buik in toom blijft!
pi_136518777
Ik ben ook heel blij met de jurkjes van www.bo-yee.nl :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_136525205
Kyara, hoe gaat het met wakker maken voor late avondvoeding? Helpt het?

Hier voed ik sinds ze vier maanden is al niet meer en public omdat ze zich dan echt niet kan concentreren. En nu ze zo groot is, is het ook niet zo nodig meer natuurlijk.
pi_136525277
Ik voed al 26 maanden in het openbaar :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136526105
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:53 schreef WupWup het volgende:
Wat me irriteert aan de meeste voedingskleding is dat het van stretchmateriaal is gemaakt. Heeft een vent dat bedacht ofzo? Ik heb namelijk nul behoefte om m'n post partumbuik te showen :')
Ja, of met een zwangere buik ruimte. :?

Ik voed overal. En draag eigenlijk altijd een hemdje onder een shirt. Geen speciale bv-kleding. Ik heb wel een hema-voedingssinglet, maar die vind ik helemaal niet handig. En sinds gisteren niet eens meer een bh aan :P Toch dikke truien aan.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 9 februari 2014 @ 21:59:37 #285
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136527030
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:32 schreef bitterend het volgende:
Ik voed al 26 maanden in het openbaar :)
Haha jij met je maanden, het wordt nu tijd om te zeggen "ik voed al meer dan 2 jaar" :P _O-
Klinkt weer heel wat anders :+
Rayen 2½ jaar!
pi_136527178
Ik draag geen voedingskleding noch voedingsbh's.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136528251
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:59 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Haha jij met je maanden, het wordt nu tijd om te zeggen "ik voed al meer dan 2 jaar" :P _O-
Klinkt weer heel wat anders :+
IK VOED AL 2 JAAR EN 2 MAANDEN JA :6

Zo beter :+ *)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 9 februari 2014 @ 22:18:28 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136528266
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:50 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben ook heel blij met de jurkjes van www.bo-yee.nl :)
Dankjewel!! _O_
  zondag 9 februari 2014 @ 22:23:00 #289
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136528549
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

IK VOED AL 2 JAAR EN 2 MAANDEN JA :6

Zo beter :+ *)
_O- :+ :Y Haha, hé ik ook *O* :')

2 JAAR AL KOMT ER OOIT EEN EIND AAN :')
Haha maar er zijn ook nog vaak genoeg momenten dat ik denk och de 3 jaar halen we ook nog wel :9 O+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 9 februari 2014 @ 23:07:11 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136531351
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:31 schreef Olf het volgende:
Kyara, hoe gaat het met wakker maken voor late avondvoeding? Helpt het?
De laatste dagen zijn ze juist weer heel vroeg. Maar sowieso weer gespook. Tandjes, frustratie.... Lief dat je het vraagt O+
  zondag 9 februari 2014 @ 23:08:27 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136531424
Tj, laatste zinnetje vind ik wel fijn om te lezen. Weet dat je het liefst al gestopt zou zijn maar ik lees hier wel in dat het ook nog genietmomentjes zijn O+
  zondag 9 februari 2014 @ 23:40:55 #292
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136533071
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 23:08 schreef Kyara het volgende:
Tj, laatste zinnetje vind ik wel fijn om te lezen. Weet dat je het liefst al gestopt zou zijn maar ik lees hier wel in dat het ook nog genietmomentjes zijn O+
;) jawel hoor :+
Mijn zin om te stoppen ondermijnd hij prima als ik zie hoe tevreden en geborgen hij blijkbaar toch nog een ontzettende behoefte aan de borst heeft.
Rayen 2½ jaar!
pi_136541154
Dank voor alle reacties mbt kleding! Denk dat ik eens ga shoppen voor wat overslagjurkjes en wat goede hemden/shirtjes voor eronder. Maar misschien moet ik eerst even afwachten of de bv wel goed gaat lukken.

quote:
Eh.. ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Ergens meen ik me te herinneren dat ik ooit wel heb gelezen/gezien dat iemand een aapje borstvoeding gaf. Vond ik ook apart, to say the least.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136541197
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:26 schreef RunForrestRun het volgende:
Dank voor alle reacties mbt kleding! Denk dat ik eens ga shoppen voor wat overslagjurkjes en wat goede hemden/shirtjes voor eronder. Maar misschien moet ik eerst even afwachten of de bv wel goed gaat lukken.

[..]

Eh.. ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Ergens meen ik me te herinneren dat ik ooit wel heb gelezen/gezien dat iemand een aapje borstvoeding gaf. Vond ik ook apart, to say the least.
Op zich is het goed dat het werkte en dus misschien die pup heeft gered, en ik snap wel dat je in je wanhoop naar aparte oplossingen zoekt. Maar ik weet het ook niet zo goed. Maar vind het vooral grappig omdat ik vaak in z&g lees dat mensen dromen dat ze hun kat de borst geven ofzo.
pi_136541372
Fijn voor de pup, dat zeker. Maar het is geloof ik niet iets wat in mijn hoofd op zou komen.
pi_136541391
Ik geloof dat ik zelf de dierenarts had gebeld...
pi_136541441
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:33 schreef WupWup het volgende:
Ik geloof dat ik zelf de dierenarts had gebeld...
Dat is wel een heel inside the box oplossing hoor. ;)
  maandag 10 februari 2014 @ 11:37:48 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136541526
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:33 schreef WupWup het volgende:
Ik geloof dat ik zelf de dierenarts had gebeld...
In Nederland heb je een stichting die dan regelt dat je de pup bij een ander bestaand nest kan leggen ;).
KuikenGuppy
pi_136545293
Ik vind het heel lief O+
  maandag 10 februari 2014 @ 13:38:07 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136545584
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:35 schreef Olf het volgende:

[..]

Dat is wel een heel inside the box oplossing hoor. ;)
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')