abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136070875
Kyara :{

Kers ik gebruik purelan als ik pijn heb aan mijn tepel!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:36:31 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136071465
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:23 schreef Kyara het volgende:
Even wat kwijt hoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat boffen jouw meisjes toch met je O+
pi_136071813
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1 :*
pi_136072307
quote:

[..]

+2
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:51:10 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136072359
:@ O+ *;
pi_136072656
Kersjes, Mothers mates (ofzo) en purelan. Daarmee kreeg ik hier die hele vervende kloof weg. En 's nachts dus ook weer gewoon een BH aan met die mothers mates erin. Succes :*

Kyara, jouw meisjes hebben echt een super mama getroffen O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_136072690
Kyara dat voeden in de mc heb ik een keer gezien toen ik stopte op een parkeerplaats om mijn baby te voeden. Was er een, maar ik vond het zo zielig eruit zien voor die baby toen. Ik werd er echt emotioneel van zelfs.

En +1 voor degenen boven mij. Ik ben het met hun eens
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:11:25 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_136073633
Kyara, je bent een kanjer ^O^

Enne, zei ik kloof? Het blijkt dus een blaarachtig iets te zijn :X
.... met gevoel voor drama....
pi_136073897
Kyara, +3!

En Kersjes, auw! Hier ook altijd Purelan.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:19:28 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136074111
Nouja, maar nog even he, ik weet dat XM ook Noor niet op de arm heeft met voedingen, omdat Noor alleen drinkt op het voedingskussen. Dus het is niet altijd gemakzucht van de moeder!!

Kersjes, een blaar? Durf je m door te prikken? Daar las ik hier laatst iets over, waarvan ik nu alleen 'een streng kwark' heb onthouden :@ :')
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:41:56 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136075635
LB, is ook anders idd :Y Maar dat was hier niet het geval. Wij hebben de meisjes in het begin ook half op hun zij voor je op een kussen een flesje moeten geven. Niet ideaal maar hey, een stuk persoonlijker al als via de sonde ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:42:46 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136075695
Blaar? Tepel? Doorprikken? :X

Ik ben weer weg hier,.... Sterkte kersjes :*
pi_136075719
Dat is waar LB. Je weet niet altijd het verhaal erachter.
pi_136082873
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:11 schreef Kersjes het volgende:
Kyara, je bent een kanjer ^O^

Enne, zei ik kloof? Het blijkt dus een blaarachtig iets te zijn :X
Hete naald, even goed een warme washand erop zodat het week wordt en dan prikje.. Voel je niets van als het een melkblaartje is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:12:51 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136083476
quote:

[..]

+ dat dus
Ook voor Linda ^O^

@kersjes ik heb een keer een melkblaar gehad. Ik heb een half uur met mijn borst in bakje warm water gehangen :') daarna idd pijnloos doorprikken. Het is echt meer de gedachte van die beangstigend werkte hier.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:35:38 #116
381212 Gulara
From the future
pi_136083876
Ik moet bekennen dat ik Pi nu ook wel eens liggend voed. Flesvoeden is zo ver van je lijf, dat zit ook onhandiger vind ik. Dus de ochtendpapfles gaat soms liggend terwijl ik ook eet.
Maar goed de mijnes is al gehecht dus dat scheelt denk ik. :P

Wel sneu inderdaad dat als mensen een tweeling hebben dat het dan meteen als een soort fabriekswerk wordt gezien.
Die D. en J. hebben het toch maar fijn met jou hè Kyara.
En M. ook trouwens!
pi_136083925
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:35 schreef Gulara het volgende:
Ik moet bekennen dat ik Pi nu ook wel eens liggend voed. Flesvoeden is zo ver van je lijf, dat zit ook onhandiger vind ik. Dus de ochtendpapfles gaat soms liggend terwijl ik ook eet.
Maar goed de mijnes is al gehecht dus dat scheelt denk ik. :P

Wel sneu inderdaad dat als mensen een tweeling hebben dat het dan meteen als een soort fabriekswerk wordt gezien.
Die D. en J. hebben het toch maar fijn met jou hè Kyara.
En M. ook trouwens!
Ik kan bram geen fles geven als hij niet eerst even bij mij mag drinken en dan tegen mn blote borst zn fles melk mag drinken.

Maar dat is alleen met melk… Een fles limo kan ik m zo in zn stoel geven.
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:43:54 #118
381212 Gulara
From the future
pi_136084047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan bram geen fles geven als hij niet eerst even bij mij mag drinken en dan tegen mn blote borst zn fles melk mag drinken.

Maar dat is alleen met melk… Een fles limo kan ik m zo in zn stoel geven.
Lief! O+

Die van mij kijkt zo }:| als ik met een borst in de buurt kom. :P
pi_136084082
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:43 schreef Gulara het volgende:

[..]

Lief! O+

Die van mij kijkt zo }:| als ik met een borst in de buurt kom. :P
De mijne is net pacman… Als hij wordt aangekleed door papa en ik kom onder de douche vandaan, dan moet ik echt zorgen dat mn borsten bedekt zijn. :')
Hij is een monstertje.
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:56:43 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_136084311
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De mijne is net pacman… Als hij wordt aangekleed door papa en ik kom onder de douche vandaan, dan moet ik echt zorgen dat mn borsten bedekt zijn. :')
Hij is een monstertje.
Haha, herkenbaar!
Ik slaap vrijwel naakt, en zorg er 's ochtends altijd eerst voor dat mijn 2 groten gewassen en aangekleed naar beneden kunnen. Daarna hijs ik mezelf en S. In de kleding. Blijft link, ben ik bijvoorbeeld met haargel in de weer, voel ik ineens weer *hap*. Hij kan zich gewoon niet beheersen :D

Naald? Doorprikken?
Oh man, dat durf ik nooit :@
Heb gisteravond de lk gemaild en wacht nog even op antwoord. S. is op de opvang en ik zit ziek thuis, kan het mooi even wat rust krijgen.
.... met gevoel voor drama....
pi_136085767
Beterschap Kersjes! En sterkte met de blaar / kloof :*.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hete naald, even goed een warme washand erop zodat het week wordt en dan prikje.. Voel je niets van als het een melkblaartje is.
Mooie toevoeging. What if it's not? })

Kyara, ik had je mooie 1-jaar-bv post helemaal gemist! Wat een mijlpaal en een prachtige spam O+ O+. Ik denk niet dat ik het zo ver geschopt zou hebben. Ik vond 1 kind exclusief voeden al een aanslag op mijn lichaam.

Ik kan me voorstellen dat het je raakt, als andere (tweeling)moeders zo onpersoonlijk voeden. Arme kindjes...

Toen I. nog zo slecht dronk in het begin, moesten wij ook de fles geven terwijl hij van ons af lag (voeten naar je toe, hoofd op de knie, met hand eronder voor steun). Zo oncomfortabel mogelijk, aldus de verpleegster op de neonatologie. Anders viel hij te snel in slaap. En dan ook nog met je vinger meehelpen om de kaak dicht te duwen steeds ;(. Het was nodig, maar leuk was dat niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136096419
Ja, zo moesten wij ook voeden idd. Hoewel we geen kaak dicht hoefden te houden.

Bedankt voor de lieve reacties op mijn stukje. Dat was iets wat me al heel lang opviel in die groepen. Tuurlijk moet je soms even schipperen met je tijd en soms is het ook wel even handig om een flesje op die manier te geven. Maar ik heb stellig de indruk dat het daar echt meer regel dan uitzondering was.

Ik ben trouwens zelf ook guilty hoor (en toen waren ze ook nog klein!). Maar zodra het kon lagen ze echt wel dicht tegen me aan als ze een flesje kregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:54:42 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136097407
Die foto weet ik nog! :D

En niks guilty :N :{w
pi_136097820
Wat waren ze klein nog daar! Frummeltjes O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136097883
Ja he, en dan die veel te grote maat 50 :o
pi_136098173
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:05 schreef Kyara het volgende:
Ja he, en dan die veel te grote maat 50 :o
Dat broekje heeft Emmy vandaag aan..tot dr oksels ;)

Ik heb tot nu toe twee keer een fles tegelijk gegeven. Een keer een kind op mn arm en een tegen mn knieeen en een keerdat ze allebei op het voedingskussen lagen, dus konden we alsnog knuffelen...

Na de eerste dag volledig aan de borst ging het snel bergafwaarts qua energie om te drinken. Ik blijf wel aanleggen (niet iedere voeding) zodat ze het niet verleren. Maar tnt hang ik nog steeds aan de kolf }:|
Lotte!
Noah!
pi_136098301
O+

Het shirtje hangt bij hun aan de kast, "born in 2013"

Ik heb het ook zo opgebouwd Linda. Ze konden het hier ook niet aan om elke voeding live te drinken. Ik heb het een tijdje afgewisseld, om de voeding en dan de een borst en de ander fles en daarna omdraaien.

Het duurde hier ook even voordat ze allebei volledig aan de borst gingen, en ik was ook nog een bv N00b dus bij jou gaat dat helemaal goed komen!
pi_136145240
Schattige foto Kyara.

Linda, nu kost de bv ze nog veel energie maar het komt vast wel goed.

Ik was de laatste 2 dagen in Duitsland voor werk en deelde de kamer met een collega. Zij heeft een dochtertje van 5 maanden, dus we gingen ook allebei kolven. Apart was dat zij dus minder vaak kolfde dan ik. Ook wilde ze de bv gewoon weggooien en ik kon haar niet overhalen om de bv toch mee te nemen en aan haar dochter te geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 30 januari 2014 @ 20:05:25 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136146579
Oh Tinu, echt?? -O- ;(

Ik kan me daar zó niks bij voorstellen :?
pi_136153367
Ja ik me ook dus niet. Ik baalde er flink van. Maar dacht ik kan ook niet meer doen dan proberen haar argumenten te ontkrachten. Dat zag er ongeveer zo uit:

Flesjes niet uitgekookt - nou met heet water uitspoelen dan.
Haar zoontje was er eens ziek van geworden - zo lang mogelijk in de koelkast, die paar uur reistijd buiten kan prima. Anders pasteuriseren.
Geen deksel voor flesjes - ze mocht van mij een flesje lenen.

Maar het hielp allemaal niets. Dan heb ik wel alles gedaan wat ik kan doen vind ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_136153561
Wat zonde Tinu. Maar ja, meer dan dat kun je ook niet doen. Het is uiteindelijk haar beslissing. Maar wel heel zonde.
pi_136154710
Voor het eerst even naar buiten geweest en dus ook weer de eerste keer voeden in het openbaar.
Het ging gelukkig helemaal goed zonder melk gesproei of bloot gedoe *O*
pi_136160696
Wat fijn Pvoess *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:24:37 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136168067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij is een monstertje.
:D doet me aan Nathan denken. Lauren is minder borst geobsedeerd volgens mij.

Kyara, ik vind het een mooie foto!
pi_136169118
Welke kolf gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?
pi_136170029
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:54 schreef WupWup het volgende:
Welke kolf gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen?
Ik heb er 2 gebruikt: Ardo Calypso en Medela Swing maxi. Beiden dubbelzijdig elektrisch. De Ardo vond ik prettiger in gebruik, goed vacuüm (voor mij wel altijd op de hoogste stand na tsr) en flesjes hielden prettig vast. Nadeel: een stuk groter en zwaarder dan de medela. Maakt ook iets meer geluid. Opbrengst was met beide kolven wel redelijk gelijk.

Ik ben overgestapt omdat ik verder moest reizen naar mijn werk en naast kolf ook een laptop mee moest slepen. De medela scheelde toen echt wel! Ik merkte bij de medela wel dat ik goed recht moest blijven zitten om het vacuüm te behouden. De schelpen schoten sneller los en dat was wel irritant. Verder prima kolf, maar of het de meerprijs waard is?
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:22:02 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170166
Ik heb een tweedehands Pisa en ben daar heel blij mee. Ik heb heel lang gekolfd (3 maanden) met een gehuurde Symphony dus was wel een beetje benauwd maar er waren bijna geen verschillen qua zuigkracht.
pi_136170383
De symphony vond ik wel een stuk krachtiger dan de andere kolven. Die hoefde ik nooit op max vermogen te zetten.

Wat ik wel een voordeel van de Ardo vond, dat je apart kracht en snelheid kan instellen. De medela ging bij meer kracht ook langzamer. Op hogere snelheid + veel kracht was ik wat sneller klaar :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136170459
Weet je ook of de onderdelen van de Symphony en de Freestyle en de Swing onderling op elkaar passen? Ik zal namelijk op een aantal werkdagen gebruik kunnen maken van de Symphony en op een aantal dagen aangewezen zijn op mijn eigen kolf.
pi_136172568
Symphony en de Freestyle hebben een andere slang en daardoor een andere aansluiting tussen de slang en het flesje. Ik weet alleen niet meer of de borstschilden op beide passen, volgens mij wel. Je ziet op foto's ook wel duidelijk dat het er anders uit ziet. De Swing heeft zo te zien dezelfde slang als de Freestyle.

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136172588
De (vrij nieuwe) Swing maxi heeft een andere aansluiting dan de symphony (ene rond, ander driehoekig), helaas.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136175717
Ik heb ook de pisa gebruikt. Hele fijne kolf vond ik, inmiddels bij een vriendin in gebruik
pi_136176830
Dat is jammer -O-
Mrien, de Pisa is uit het assortiment :{
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:08:25 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136177373
Ja, de pisa is alleen nog tweedehands idd.
Op de Pisa kunnen trouwens wel de Symphony onderdelen...
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:34:43 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136186448
Ik ben erg tevreden over mijn (tweedehands) freestyle Wup!
pi_136197847
Ik heb een enkele medela swing en daar ben ik heel tevreden over. Ook heb ik een Handkolf van avent en die is ook fijn maar na een tijdje krijg je wel een lamme hand.
pi_136200144
Totaal absurde vraag: Ellie is snipverkouden, ik ben snipverkouden, en mijn afgekolfde melk is bijna doorzichtig en heel waterig.

Is dit de light versie voor verkouden babies? Herkent iemand dit?
Home is where the O+ is...
pi_136200627
Haha, melk light. Nee hoor, niks aan de hand. Wat zou kunnen is dat ze door de verkoudheid minder goed je borsten heeft geleegd, waardoor je in verhouding meer voormelk hebt afgekolfd. Maar dat is slechts mijn gedachtekronkel ;)

Dames, dank voor jullie antwoorden! Ik denk dat het de freestyle gaat worden. Martine, ik heb idd ook de handkolf van Avent. Wat ik me kan herinneren is dat als je hem vacuüm hebt gemaakt, dan kun je even pauzeren. Dus je hoeft niet non-stop te blijven pompen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 11:54:23 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136201098
Ik kan met mijn medela handkolf ook wel even pauzeren idd, anders is het niet te doen! :o
pi_136209989
Idd met de Handkolf kun je als hij vacuüm is rustiger kolven. Maar ben wel blij dat ik nu de elektrische heb moet er niet aan denken om op mn werk met de hand te kolven.

Heb nu 4 voedingen in de vriezer, heb 4 x 150 cc in flesjes ingevroren. Kan nog steeds niet helemaal duidelijk zeggen hoeveel Jesse drinkt. De ene keer id hij met 100 tevreden en de andere keer heeft na 120 nog honger. Dus voor mn eerste werkdag maar ruim voldoende meegeven. Vind het toch wel heel spannend om hem voor het eerst weg te brengen. Heb hem nog nooit meer dan 2 uur niet bij me gehad. Dacht dat het met een tweede kind makkelijker zou zijn maar niets is minder waar. Zal wel te maken hebben met het feit dat ik volledige bv geef en dat mn oudste met 8 weken al aan de fv was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')