abonnement Unibet Coolblue
pi_135043246
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:13:07 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135044449
Straaltjes ja? Die heb ik nog steeds nooit :')

Maar inderdaad blijven 'oefenen' Mabawa! Niet teveel verwachten ook, en realistisch blijven: je hóeft niet in 1x een fles vol te knallen. Twee of drie keer 50cc is ook al een hele voeding :)

Meestal is het het makkelijkst kolven na de ochtendvoeding.

Skippy, wat rot van de spruw! Goed de post van Wupwup lezen en aanhouden, dat hielp hier heel goed! Maar wat een gedoe... terwijl het toch allemaal nog zo nieuw is he. Succes!
pi_135047887
Skippy wat naar jullie ook al spruw. Hopelijk gaat het snel over. Ik kreeg als tip van mijn lk om met de nistine ipv 4 keer daags 1 ml na elke voeding een halve ml te geven. Zo kwam er minder in het maagje terecht en bleef het beter op de plaats zitten waar de spruw zich bevindt.

Wij hebben nog steeds spruw. Ga nu gentiaan proberen. We waren vandaag bij het cb geweest en daar hadden ze weer andere inzichten die volgens de lk achter haalt zijn. Pfff wordt zo moe van iedereen die een mening over bv heeft. Ik hou maar vast aan de lk want zij heeft er voor gestudeerd. En aan jullie hier.
Trouwens heb ik erg voedzame bv, hij is een ruime kilo gegroeid in 5 weken tijd. Kolven gaat ook heel goed, 150 cc in een kwartiertje met de hand kolf :)
pi_135061818
Zo, dan doet hij het goed op je voeding martine. O+

Ik heb totaal niet bijgelezen en het kan zijn dat ik vragen dubbel ga stellen. Als dat zo is, sorry daarvoor. :@ Ik ga straks proberen het vorige topic bij te lezen.

Ik heb heel hard tips en advies nodig en heb nu net even de tijd om dat te vragen. Ben blij met de linkjes nog van Bitterend trouwens, maar toch nog vragen over clusteren, regeldagen, enz.

Het is nu zo dat de bv best goed loopt (denk ik?), J. hapt goed aan, ik heb geen pijn, ik hoor haar slikken, ze heeft goede plas- en poepluiers, enz. Overdag slaapt ze nu sinds een paar dagen op haar buik: op ons of in de box. Dan laat ze 2 a 3 uur tussen de voedingen zitten. Ben ik helemaal blij mee.

Maar dan komen de nachten die ik nu alleen doe. J. slaapt dan dus gewoon niet of maar een uurtje. Ze clustert 's nachts zo'n 3 uur achter elkaar. Tegen de ochtend slaapt ze dan wel wat langer, maar dan moet ik alweer op voor M. Ik ben ondertussen hartstikke moe, chagrijnig en huilerig. -O- Ook omdat ze dus alleen maar op mij of op haar buik wil slapen. Dat laatste vind ik 's nachts geen optie.

Vragen:
- gaat dat clusteren over? Kan ik iets doen zodat ze dat op een ander tijdstip gaat doen? 's Avonds het liefst. :+ Haar vaker aanleggen op dat moment heb ik geporbeerd, maar dan valt ze na een paar slokken gewoon weer in slaap.
- iemand tips voor een buikslaper? Wanneer zou dat wel mogen? Of hoe haar te laten wennen aan slapen op haar rug? Ik laat haar niet huilen..

En m'n man stelde voor dat ik zou gaan kolven, zodat hij 's avonds een voeding over kan nemen en ik wat meer slaap kan pakken.

Vragen:
- Wanneer raden jullie een flesje geven aan? Ze is nu bijna 3 weken oud. Kan dat dan al? Of wordt dat afgeraden?
- Wanneer starten met kolven: zowel in het aantal weken als op welke momenten op de dag?
- Hoeveel drinken baby's -ongeveer- als ze bijna een maand oud zijn? (ivm invriezen)
- Kan ik haar een speen geven? Of bij zuigbehoefte maar aan blijven leggen? Ik vind het dus erg vermoeiend, maar wil m'n productie ook niet om zeep helpen en J. ook niet frusteren.

Volgende week kan ik ook een lactatiedeskundige bellen, maar vannacht vond ik zo slopend dat ik dit dus nu maar hier alvast vraag. Heb vanmorgen m'n borstvoedingsmap nog eens doorgelezen en daar stonden dus geen duidelijke antwoorden op deze vragen. Daarbij zou ik ervaringen heel fijn vinden om te lezen.

Ik ga me wel meer inlezen op bv,com. :@ Excuses als ik zoveel dubbel vraag.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135061843
Oja, en bij 3 weken kunnen het toch regeldagen zijn? Ene site zegt van wel, andere van niet. Vannacht en vanmorgen waren echt niet grappig. :X Heb helemaal niet kunnen slapen, terwijl het eerder halverwege de nacht wel beter werd.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135062471
Soemp, ik kan even niet al je vragen beantwoorden, maar ff snel voor zover haalbaar.
Otje clusterde in het begin 's nachts, ik heb echt nachtenlang met knikkebollend met tranen in mijn ogen van vermoeidheid gezeten maar dat verplaatste zich bij haar vrij snel naar de avond. En dan is het een kwestie van nestelen op de bank met een leuke film of serie. Met een week of tien, twaalf was het geloof ik ver over.

Oefenen met fles kan uit mijn hoofd vanaf een week of zes. Al is er (als ik het goed heb onthouden) geen bewijs gevonden voor speen/ tepelverwarring, maar tegelijk ook geen onderzoek gedaan bij hele kleintjes. Speen zou ik persoonlijk nog even mee wachten, maar er zijn er hier geloof ik ook die met speen vanaf het begin succesvol bv hebben gegeven.

Regeldagen kunnen sowieso ook buiten de vaste momenten, voor zover haalbaar aan toegeven, dan is het het snelste over.

En verder, het is inderdaad heel hard werken in het begin maar daarna zo fijn, dus gewoon even een dikke knuffel voor jullie. O+ :*

(toen er voor mij op zondag een LK gebeld werd was ze er maandagochtend gelijk, kan haar gegevens opzoeken als je wilt)
pi_135062527
En wat ontzettend fijn dat het gewoon goed loopt! O+
pi_135063075
Oof O+ Thanks!

Hier dus ook knikkebollend en -sinds 3 dagen- huilend 's nachts. Ik pak er expres een boek bij, zodat ik direct wakker schrik als ik die laat vallen (op m'n eigen hoofd als ik lig of op het matras als ik zit, niet op J. :+ ). :')

Het helpt al als je vertelt dat het bij jullie beter werd. :Y Ik kan volgende week gratis naar een lactatiedeskundige, dus als ik het nog trek wacht ik dat nog even af.

Hier vertelde de mevrouw van het cb bij de intake dat tot 7 weken (of 6?) er een reflex is dat zorgt dat baby's ook de fles pakken. Dat het daarna moeilijk(er?) wordt om ze nog aan de fles te krijgen. :? Tegelijk wil ik ook niet te vroeg beginnen met de fles, omdat J. er toch meer uit zal kunnen krijgen dan een kolf (productie) en omdat ik toch bang ben voor niet meer goed aanhappen straks of een 'luie' baby. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135063103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
En wat ontzettend fijn dat het gewoon goed loopt! O+
:Y

Daar probeer ik ook aan vast te houden. Stoppen zou dan wel zonde zijn.
En ik heb verdorie hartstikke dure bh's gekocht en ook nog eens voedingsshirts! :+ ;)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:11:40 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135063350
Och Soemp... rot is dat he, zo moe zijn! Ik heb weinig tips voor je (want een tegenovergestelde baby zo'n beetje), behalve dan: maak gebruik van Wiebels weekend nu! Zoveel mogelijk bijslapen tussen de voedingen. En 's avonds misschien idioot vroeg naar bed zodat je zoveel mogelijk hebt geslapen voor het clusteren begint. Niet zo gezellig, maar het wordt vast weer snel anders :*
pi_135063793
E. slaapt juist heel veel, LB?

Gister ging ik dus expres om 8 uur naar boven, zodat ik na die voeding zou kunnen slapen. Maar ik ben echt de hele avond, nacht en morgen bezig geweest. Steeds kleine beetjes drinken, beetje in slaap sukkelen en als ik dan net sliep begon het weer. Vandaar dat ik ook denk dat ze weer aan het regelen is? Dit had ze ook rond de 9 dagen?

Ik vond het clusteren zelf al zwaar en toen kwam dit. :P Wiebel springt wel bij in het weekend. :Y Die zei ook al: als ze dan overdag op mij slaapt kun jij ook je bed in. En hij is met M. bezig geweest de hele ochtend. O+

Het is vooral lastig om mezelf voor te houden dat dit ook weer stopt. Ik heb nu het idee dat het voor altijd zo zal zijn, maar dat komt misschien ook door slaapgebrek. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:34:21 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135064208
Ah, super van Wiebel ^O^

En E sliep _heel_ veel ja. Ik was 's nachts zo vreselijk lang bezig met een voeding omdat ze er absoluut niet wakker voor werd. Maar omdat ze slecht groeide móesten we haar elke 3 uur voeden. Zat ik daar zelf doodmoe een slapende baby met een nat washandje te martelen zodat ze maar een paar slokken zou drinken :'(

En je zit er nu middenin, maar het wordt echt vanzelf beter :Y Kun je al liggend voeden? Dat scheelt ook heel veel.
pi_135064627
Oh Soemp, wat zwaar is het dan he? Het gaat in elk geval echt, echt over!

Wat enorm lastig dat ze 's nachts clustert, ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe je dat kunt omdraaien. Slaapt ze overdag wel heel veel? Misschien juist overdag wat meer aanleggen?
Liggend voeden zou ik ook doen, en dan zo gaan liggen dat het geen probleem is als je in slaap valt. Slapen met je baby kan echt veilig! http://www.borstvoeding.com/aanverwant/samen-slapen/bfhi.html

Over buikslapen, ik deed dat wel, ook vanaf een week of 4 ofzo al. Hij sliep direct naast mij, kwam regelmatig voor een voeding, was sterk in z'n nek, dus ik durfde dat wel aan.

Juist als ze nu regelt geen speen aanbieden, dan duurt het alleen maar langer. Kolven zodat Wiebel een fles kan geven lijkt fijn, maar om haar vraag bij te houden moet je dan eigenlijk ook alweer kolven als ze uit de fles drinkt..

Je kunt misschien nu wel al kolven om haar te helpen je productie op te voeren? Als je na elke voeding nog een minuut of 5/10 even kolft, helpt dat ook al. Zelfs als er nog niets, of heel weinig uitkomt de eerste keren. Als je gaat kolven voor een voeding kun je het beste 's ochtends kolven, dan heb je de meeste melk.

Volgens mij is er een rekenmethode over de hoeveelheid die een baby drinkt, wat ik laatst las en wel verhelderend vond: Neem de grootte van de vuist van je kindje, doe dat keer 2 en je hebt een goede maaltijd, doe dat keer 3 en het is een hele flinke, volle maaltijd (iets te veel zelfs).

Succes!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135067029
Soemp even een dikke :* voor je! en uiteraard een hele fijne link: http://kellymom.com/bf/normal/newborn-nursing/
http://kellymom.com/parenting/parenting-faq/fussy-evening/


Ik ga vanavond meer vertellen over hoe het hier ging!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135067611
LB, ik had nooit bedacht dat als ze te slaperig zijn dat dat ook zo vermoeiend en slopend kan zijn. Dan ben je evengoed uren bezig 's nachts. :X Dat is nu toch wel beter? Of is ze nog steeds zo'n vaste slaper?

Ik kan liggend voeden en J. slaapt dus ook bij mij in bed. Ik kan alleen niet heel goed op m'n zij slapen (ivm pijn in m'n bekken) en ook J. slaapt niet zo makkelijk naast me (ik doe wel wat in die folder van UNICEF staat tijdens het voeden. Heb daar nog wel een vraag over voor het geval ik J. zo zou laten slapen: als de deken tot mijn middel ligt hoe moet ik J. dan goed warm houden? Slapen doet ze toch nog meestal op me nu, dus dan maakt ze gebruik van mijn lichaamswarmte).

Morretje, bedankt voor je reactie. Daar heb ik heel veel aan. Ik had er bijvoorbeeld nooit aan gedacht dat als ze een flesje krijgt ik eigenlijk zou moeten kolven. En dat regelen langer duurt als ik haar een speen geef, daar had ik ook niet meer aan gedacht.

Overdag slaapt ze dus tussen de voedingen (en het kijken/ knuffelen/ badderen) elke keer een uur of 2/ 3. Dat lijkt me gewoon netjes. Vaker aanleggen werkte niet 's avonds, omdat ze dan in slaap sukkelt.

Ik word vooral onzeker van zo'n nacht. Dan vraag ik me af of ik wel genoeg melk heb, of ze haar dag- nachtritme misschien heeft omgedraaid, enz.
Maar op bv.com noemen ze ook regeldagen rond de drie weken, dus dat zou ook gewoon goed kunnen.

Buikslapen ga ik nog even over nadenken. Liet jij je kindje in het grote bed zo slapen? Of in een wiegje ernaast? J. draait haar hoofd wel zelf als ze beneden op haar buik slaapt.

Bedankt voor je verdere info. :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:52 schreef bitterend het volgende:
Soemp even een dikke :* voor je! en uiteraard een hele fijne link: http://kellymom.com/bf/normal/newborn-nursing/
http://kellymom.com/parenting/parenting-faq/fussy-evening/


Ik ga vanavond meer vertellen over hoe het hier ging!!
^O^

Al heel fijn om te lezen dat elke dag clusteren ook normaal is. Ik dacht eerder dat het alleen tijdens regeldagen of af en toe zou zijn. Ik ga nog even verder lezen.

Gek dat begrip en een vergelijkbaar verhaal alleen al helpt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Soempie op 04-01-2014 16:13:12 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135068540
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:03 schreef Soempie het volgende:
Oof O+ Thanks!

Hier dus ook knikkebollend en -sinds 3 dagen- huilend 's nachts. Ik pak er expres een boek bij, zodat ik direct wakker schrik als ik die laat vallen (op m'n eigen hoofd als ik lig of op het matras als ik zit, niet op J. :+ ). :')

Het helpt al als je vertelt dat het bij jullie beter werd. :Y Ik kan volgende week gratis naar een lactatiedeskundige, dus als ik het nog trek wacht ik dat nog even af.

Hier vertelde de mevrouw van het cb bij de intake dat tot 7 weken (of 6?) er een reflex is dat zorgt dat baby's ook de fles pakken. Dat het daarna moeilijk(er?) wordt om ze nog aan de fles te krijgen. :? Tegelijk wil ik ook niet te vroeg beginnen met de fles, omdat J. er toch meer uit zal kunnen krijgen dan een kolf (productie) en omdat ik toch bang ben voor niet meer goed aanhappen straks of een 'luie' baby. :+
Mijnes heeft vanaf dag 5 bijvoeding met een fles gekregen (omdat hij te zwak was om uit de borst te drinken). Verpleegkundige op de neonatologie zei dat als een baby al goed de borst pakt, de kans erg klein is dat hij dat afleert door af en toe een flesje erbij. Het is bij ons inderdaad geen probleem geweest, aanhappen deed hij al vanaf de eerste voeding goed en dat is zo gebleven.

Sterkte, hopelijk snapt J. snel dat slapen 's nachts toch het fijnste is :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135070293
Soempie :*

Hier zijn ze ook met de fles begonnen dus dat was geen probleem. Ik ben dus ook al snel 's avonds gaan kolven zodat mijn man de late fles kon doen en ik op tijd naar bed kon. Dit heb ik tot vorige maand gedaan.

Het wordt beter, maar het is nu gewoon heel pittig. Sterkte!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:28:51 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135071453
E is echt een goede slaper 's nachts; die ligt bijna altijd van 20:00-6:00 in dromenland O+

De reden dat wij er zo druk mee waren was dat dwangvoederen... ik voeden, dan mn vriend vingervoeden en ik kolven. En E ondertussen wakker proberen te houden :')

En nog steeds last van je bekken dus? Dat is wel klote :{

Maar, vannacht kan alweer veel beter gaan!! Ik vond het verschil tussen 2 uur slaap en 3 uur slaap echt gigantisch veel uitmaken!
pi_135081386
Even een vraagje hier, ik heb sinds gisteren een heel pijnlijke borst, alsof er enorme stuwing in zit. Dit begon gisteren na mn werk, toen was ie wel goed vol. Met het naar bed brengen heeft Faye hem wel leeg gedronken, er zitten geen harde plekken oid in en is verder gewoon soepel, maar het blijft zeer doen, dat beurse gevoel. Ik heb dit nog nooit zo gehad. Voel mezelf verder niet ziek. Is er iets waar ik rekening mee moet houden of waar ik op moet letten?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135082372
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:28 schreef LadyBlack het volgende:
Maar, vannacht kan alweer veel beter gaan!! Ik vond het verschil tussen 2 uur slaap en 3 uur slaap echt gigantisch veel uitmaken!
:Y

als je 3 uur achtereengesloten kunt slapen scheelt dat zo enorm veel. En inderdaad afspraken maken met Wiebel of iemand anders dat die zich een paar uurtjes met M bezig houden zodat jij met J kunt gaan liggen.

(damn, als er nog een D bij had gestaan dan had ik het over mezelf kunnen schrijven)
pi_135082385
Soempie :*
Hier sliep ze de eerste maanden tussen ons in op bed, ik kolfde de eerste weken omdat het aanleggen nog niet zo goed lukte en als ze 's nachts veel zuigbehoefte had, dan lieten we haar op onze pink sabbelen. Dat konden we slapend doen en elkaar eventueel afwisselen.
Eventueel zou je misschien zoiets kunnen proberen? Dus 's nachts ook 3 uur tussen de voedingen houden en als ze tussendoor wil zuigen, dan op je pink of die van je man laten sabbelen? Dan kun je tussen de voedingen toch wat slaap pakken.

Marjolijntje, ik had het laatst ook, het trok na 2 dagen vanzelf weer weg gelukkig! Ik heb zelf altijd als ik masseer dat het beurse gevoel langer blijft, als ik het met rust laat lijkt het vaak sneller weg te trekken. Eventueel een warme douche voor een grote voeding?!
pi_135083017
Soemp, lastig zeg! Idd veilig tussen jullie in leggen, zo te lezen is het vooral heel veel mamahonger. 3 weken lijkt mij nog wat jong voor een fles, maar er zijn er ook zat bij wie het goed gaat. En laat idd Wiebel je helpen: samen scheelt veel. :*

Marjolijntje, ik heb met grote regelmaat pijn in m'n borsten/ beurs gevoel. Dat is al sinds de eerste dag bv en bij mij heeft het vaak te maken met afgenomen stuwing, alsof de boel weer op z'n plek moet komen of juist aan het ontwikkelen is. Geen idee alleen wat je eraan kunt doen...
Home is where the O+ is...
pi_135083346
Ik heb die pijn ook wel vaker gehad hoor, maar dan is het weg na een nacht slapen. Nu blijft het hangen en dat is nieuw voor me, vandaar ook mijn vraag. Misschien helpt het ook niet mee dat ik steeds voel of het nog zeer doet hoor :') maar heb in ieder geval geen harde plekken kunnen vinden, dat scheelt hoop ik!
Gek hoor, die onzekerheid ineens weer na 19 maanden!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135084105
Soemp hier de eerste maanden vaak van een uur of 6-7 gecluster tijdens het avond eten. We hebben om de beurt gegeten en soms heeft mijn man mij ook moeten voeren want ik was niet zo handig met eten en kind aan de borst tegelijk. Het gecluster ging door tot 1 uur snachts. Ik was vaak op en moest huilen, wist ook niet of het normaal was of waarom ze zo aan het huilen was als ze niet aan de borst was. Ze dronk, liet los, weer huilen zoeken, weer drinken, weer los laten en dan weer huilen...het was best slopend :{
Daarna dronk ze om het uur in de nacht...overdag sliep ze veel. Omgekeerd nacht en dag ritme dus de eerste weken.
S nachts heb ik haar na de borst tussen ons gelegd op het matrasje van de Bugaboo. Met een lakentje een een klein dekentje...soms accepteerde ze het niet en ging ik half zittend slapen met haar boven op mij. Rond 2 maanden kon ze in haar ledikant.

De eerste 2-3 maanden waren erg slopend, daarna kwam er vaak wat meer "regelmaat" in de voedingen.

Gaat M nog naar het psz of bij je ouders of Wiebel zijn ouders logeren? zodat je je rust overdag kan pakken met J!!

:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135084988
Marjolijntje, als er een verstopping heeft gezeten kan het best een paar dagen beurs voelen. En dat steeds knijpen ter controle is heel herkenbaar :')!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135086040
Soempie, hier ook herkenning. Hier was het zo dat hij niet de energie had zich vol te drinken en dus al in slaap viel terwijl hij nog niet verzadigd was, en omdat hij niet verzadigd was wilde hij al heel snel weer aan de borst. Urenlang was ik in touw snachts, zo moe zijn dat je overdag alles ziet dansen voor je ogen, niet tof nee. Het is gewoon heel zwaar.

Hier heeft de tijd veel voor ons gedaan. Hij werd groter en sterker, en kon op een zeker moment zichzelf vol drinken om daarna pas in slaap te vallen. Hier vanaf de eerste dag buikslapen, gewoon omdat hij dat echt het fijnst vindt. Leren om op de rug te slapen, ik zou niet weten hoe. Op de buik is voor kleine kindjes een heel geborgen gevoel, dat vinden wij enorm waardevol. Overigens is buikslapen niet zo gevaarlijk als een gemiddeld cb het kan doen voorkomen :)

Regeldagen duurden hier echt heel kort, avondclusteren heeft hij lang gedaan (zeker tot 6 maanden ofzo), maar geloof me: het wordt makkelijker op den duur. :)
pi_135086138
Oh ik zie dat mijn laptop mijn halve verhaal heeft opgegeten }:| over buikslapen zelfde als L-E
Ze slaapt prima op haar buik nog steeds.

En avond clusteren was na maand of 3 veeeel korter en minder!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 januari 2014 @ 10:11:03 #28
30252 Soempie
Procreating
pi_135095266
Omgekeerde Fok!wet. :+

Gisteravond opeens wat bitterend beschrijft: vanaf een uur of 6 clusteren tot 8 uur. Die uren ken ik nog wel van M., dan moesten we altijd met hem rondlopen. Bij J. werkte het hetzelfde: drinken, loslaten, huilen, rondlopen en rustig worden, drinken, enz.

Uiteindelijk zijn we na een voeding om 11 uur gaan slapen en toen werd ze om 2 uur wakker! _O_ Ik was helemaal opgeladen. Om 3 uur weer gaan slapen tot half 6. :o En daarna van 6 tot half 9: op haar ruggetje naast me.

Nooit gedacht dat ik zou zeggen dat dat een heel goede nacht is, maar ik voel me echt heel fit weer. Hopelijk blijft het een aantal nachten zo.

Bedankt voor alle reacties en tips. :* Wel 'fijn' voor mij om te lezen dat het herkenbaar is en dat meer moeders die eerste maanden/ weken heel zwaar vonden. En vooral dat het beter wordt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 5 januari 2014 @ 10:24:25 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135095414
Soempie, fijn!! *O*
  zondag 5 januari 2014 @ 10:26:01 #30
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135095433
soempie wat fijn dat je een redelijk goede naht hebt gehad! *O*

ik heb gister veel bonenschotel gegeten en nu ruikt aviva's adem naar bonenschotel :D
geweldig spul die bv O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135096688
Hahaha Davinia :D

Soempie, klinkt al een stuk beter! En bv geven is de eerste weken (of soms maanden) echt hard werken. Maar het wordt echt makkelijker!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 januari 2014 @ 13:23:34 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135099139
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:47 schreef Phaidra het volgende:
Hahaha Davinia :D

Soempie, klinkt al een stuk beter! En bv geven is de eerste weken (of soms maanden) echt hard werken. Maar het wordt echt makkelijker!
+1!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:34:08 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135099399
Ik was net op kraamvisite bij een moeder die ook bv geeft, maar we zaten echt allebei totaal aan de andere kant van het spectrum :D Zij voedde volgens mij enigszins op de klok, en keek volslagen verbaasd toen ik zei dat ik E soms nog wel 6x voed tussen 6:00 en 20:00. Waarom ik dat deed, als ze ook al brood en avondeten at enzo? :?

Omdat wij dat fijn vinden O+ En vervolgens kroop E zowat in mijn bh omdat ze wilde drinken *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door LadyBlack op 05-01-2014 13:43:58 ]
pi_135101077
Dat ligt heel erg aan het kind hoor LB. Ik heb eigenlijk ook vooral op de klok gevoed, op de eerste periode na. We zaten vrij snel op een elke vier uur-ritme maar hij vroeg daar zelf nooit om, dat was omdat ik het aanbood. Hij dronk wel enthousiast hoor, dan :) Maar gedrag zoals van E herken ik niet.

Hier loopt het een beetje op z'n einde denk ik. Kind hoeft vaak niet meer en als hij wel nog drinkt, dan niet meer dan een paar slokken voor hij zich weer van schoot af wurmt. 's Ochtends net uit bed of zeldzame nachtvoeding gaat nog het beste (als in, dan drinkt hij langer dan een halve minuut :+).

Bijna vijftien maanden, en het is mooi zo. Nooit gedacht dat ik zo lang zou voeden toen ik ermee begon, maar ik vond het fijn, en ik ben heel blij dat ik heb kunnen voeden zolang hij dat wilde. O+

Dank voor alle tips en adviezen! Ik heb niet zoveel gepost hier, maar wel veel info hiervandaan gehaald, bedankt daarvoor.
pi_135101343
Soemp O+

LB ik heb een peuter die elke keer als ze mij op de bank ziet, boven op mij springt en om mijn borst vraagt :D

Mineola wat fijn dat hij zo lang heeft gedronken O+ ik heb een vraagje..ik lees bij sommige mensen dat hun kind het niet aangeeft te willen drinken...maar een kind moet toch honger hebben? huilt hij nooit? of zoekt met zijn mond? sabbelen op zijn handjes?
Hoe ging dat eigenlijk? (oprecht interesse omdat ik een borst verslaafd heb die vaak aan het zoeken was, ging hijgen en met haar hoofd heen en weer bewegen als ze de borst wou)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135101563
Oh, hongersignalen wel hoor, maar ik bedoel echt hetgeen jij beschrijft. Trekken aan je shirt, zoeken etc. Dat heb ik nooit gehad. Dat uhuhuh deed hij pas als ik m'n shirt omhoog deed en hem op schoot nam. Alsof hij er even aan herinnerd moest worden. Oja! Drinken!
Maar dat deed hij dus niet als ik hem een uur na een voeding op schoot had.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:32:27 #37
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135101728
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:22 schreef bitterend het volgende:
Soemp O+

LB ik heb een peuter die elke keer als ze mij op de bank ziet, boven op mij springt en om mijn borst vraagt :D

Mineola wat fijn dat hij zo lang heeft gedronken O+ ik heb een vraagje..ik lees bij sommige mensen dat hun kind het niet aangeeft te willen drinken...maar een kind moet toch honger hebben? huilt hij nooit? of zoekt met zijn mond? sabbelen op zijn handjes?
Hoe ging dat eigenlijk? (oprecht interesse omdat ik een borst verslaafd heb die vaak aan het zoeken was, ging hijgen en met haar hoofd heen en weer bewegen als ze de borst wou)
Ja ik snap niet wat er aan de hand is bij jou hoor :+ , dat je zo'n borstverslaafd kind hebt :P
Rayen 2½ jaar!
pi_135101943
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:27 schreef Mineola het volgende:
Oh, hongersignalen wel hoor, maar ik bedoel echt hetgeen jij beschrijft. Trekken aan je shirt, zoeken etc. Dat heb ik nooit gehad. Dat uhuhuh deed hij pas als ik m'n shirt omhoog deed en hem op schoot nam. Alsof hij er even aan herinnerd moest worden. Oja! Drinken!
Maar dat deed hij dus niet als ik hem een uur na een voeding op schoot had.
Maar de hongersignalen, waren ze om de 4 uur? omdat je zei dat hij niet om de borst vroeg..of is het veranderd na een jaar?

TJ _O-
Er is allemaal niks aan de hand :9 O+ De melk bar is gewoon altijd open hier :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135102106
Ja zo'n beetje om de vier uur, dus ik voedde wanneer het mij ook t handigste uitkwam :P.
Na een jaar veranderd? Dit was echt al vanaf een maand of zes denk ik. We zaten dus echt op zes voedingen per 24 uur. Er ging met meer bijvoeding wel steeds meer voedingen af. Nu bied ik alleen ochtend en avond nog aan (voor en net na de nacht) waarvan hij soms wel soms niet maar meestal amper drinkt.
pi_135104541
Veel hongersignalen gaf mijnes als minibaby ook niet. Ging van diepe slaap naar huilen in 1 minuut :+. Bij huilen stopte ik de borst erin, maar in die periode had ik geen flauw idee of hij dan ook honger had. Waarschijnlijk niet (altijd), wat rond de 3-4 maanden overdag best vaak weigergedrag veroorzaakte. Ik was gewend aan minstens elke 2 uur voeden en raakte van slag als hij dan niet wilde drinken. De angst voor niet goed aankomen zat best diep. Het drinken ging echt beter toen ik minder ging aanbieden :@ :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 januari 2014 @ 16:00:50 #41
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135105515
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

Maar de hongersignalen, waren ze om de 4 uur? omdat je zei dat hij niet om de borst vroeg..of is het veranderd na een jaar?

TJ _O-
Er is allemaal niks aan de hand :9 O+ De melk bar is gewoon altijd open hier :D
Haha ja ik weet het, ik dacht ik kan het makkelijk zeggen zo'n geintje :+ want ik heb hier ook zo'n borstverslaafde die maar niet wil weigeren :')
Wanneer gaat die dat nou doennnnnnnnnnn ;)
Ik wil er wel vanaf maar volgens mij jij nog langggg nietttt :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 16:13:50 #42
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135106006
Hier ook niet veel hongersignalen (alleen 's nachts). Soms voldoet een boterham of maisboogje ook, soms willen ze echt drinken. Heel af en toe happen ze echt aan door mijn kleding heen, dan weet ik ook wel hoe laat het is.

Mineola, mooi dat je zo lang hebt kunnen voeden. Ik vind dat een mooi gegeven: voeden zo zolang het kind zelf wil O+
pi_135107239
Ik had het over hongersignalen bij een pasgeboren :+ omdat ik vaak lees dat sommige kinderen zich niet melden voor een voeding was ik benieuwd hoe het precies ging

Phaidra ik gaf de borst ook bij elke huil hoor! wat ik altijd zo gek vond is dat ze dronk, gaf over..ging ik ons verschonen want zuur en nat :r en daarna wou ze weer drinken :D

TJ :D volgens mij drinkt ze tot ze 8 is ofzo :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:15:09 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135108225
oh okey. Dat weet ik dan weer niet. :'(
pi_135108587
Soempie hoe is het bij jullie nu? Heb je wat kunnen bijslapen op het weekend en met de hulp van Wiebel?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 5 januari 2014 @ 17:27:29 #46
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135108746
Bitterend ik denk (of ben bang :P ) dat dat hier ook gebeurd.
Maar ja is het zo dan is het zo.

Ik zou weleens ervaringen willen horen van iemand met een kind van 2 die nog steeds 's nachts borstvoeding drinkt en hoe je daar vanaf komt zonder te huilen.
Want na 2 jaar zou ik weleens gewoon door willen slapen :+
Tsja scheelt natuurlijk ook dat hij vanaf een uur of half 11 of half 12 in ons bed slaapt. Dat bevorderd het doorslapen met een borst in de buurt natuurlijk ook niet echt :{
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 17:29:53 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135108863
E huilde ook niet als ze honger had; toen ze zo klein was sliep ze voornamelijk. Ze begon wel te hijgen en woest met dr hoofd te bewegen als ze wakker voor mn borst werd gelegd :Y

Nu merk ik dat ze wil drinken (of slapen) als ze heel onrustig wordt. Dat is makkelijk aan te zien voor heel gezellig, maar ik weet intussen wel beter ;)

Kyara :*

Oh! Vergeet ik alsnog Mineola; inderdaad superfijn dat je hebt kunnen voeden zolang daar behoefte aan was! _O_
pi_135109562
Soemp, wat fijn je nacht!

Nog even antwoord op je vraag over buikslapen, mijne sliep toen ie zo klein was in de cosleeper op zn buik, tegenwoordig tegen mij aangeplakt maar nog steeds het liefst op zn buik.

TJ, mijn dochter heb ik tot ruim 2.5 aan de borst gehad, maar slaapt nog steeds niet structureel door hoor. Ik vond het toen ook zwaar, de nachten, maar nu doet mijn man ze en duurt het langer voor ze weer slaapt. :( En in geval van honger helemaal, want dan moet er eerst pap gemaakt ofzo.

Mijn 14-maander moet ik er ook wel eens aan herinneren, dan vraag ik em of hij wil drinken :P Maar meestal komt ie zelf wel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 5 januari 2014 @ 18:09:06 #49
30252 Soempie
Procreating
pi_135110526
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:13 schreef Kyara het volgende:

Mineola, mooi dat je zo lang hebt kunnen voeden. Ik vind dat een mooi gegeven: voeden zo zolang het kind zelf wil O+
+1

Al had ik M. pas naast me in bed met een boek, terwijl ik geen shirt meer aan had en J. aan de andere kant lag te drinken. Opeens zei M.: 'M. ook drinken bij mama' en hop, hij hapt zo aan de andere kant. Vervolgens deed hij er verder niks mee en keek hij een beetje omhoog zo van: waarom komt er nou niks? :? :D
In elk geval vond ik het wel heel vreemd om hem aan m'n borst te hebben zo. :o

Hier wel heel duidelijk hongersignalen trouwens. Mondje open en zoeken, beetje smakken en als we te lang wachten wordt ze zo steeds onrustiger en gaat ze op haar handjes sabbelen. Huilen/ gilletjes als het echt te lang duurt en dat komt haast niet voor.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:23 schreef Tinuviel het volgende:
Soempie hoe is het bij jullie nu? Heb je wat kunnen bijslapen op het weekend en met de hulp van Wiebel?
Lief dat je het vraagt. Na vannacht heb ik niet meer bijgeslapen, maar ik heb ook niet het idee dat dat nu nodig was. Als de nachten zo gaan dan kan ik het wel volhouden. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 5 januari 2014 @ 19:43:17 #50
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135115044
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:46 schreef Morretje het volgende:

TJ, mijn dochter heb ik tot ruim 2.5 aan de borst gehad, maar slaapt nog steeds niet structureel door hoor. Ik vond het toen ook zwaar, de nachten, maar nu doet mijn man ze en duurt het langer voor ze weer slaapt. :( En in geval van honger helemaal, want dan moet er eerst pap gemaakt ofzo.

Ah minder voor jullie, maar ben toch blij om het te horen. Krijg echt het gevoel dat ik de enige ben met een "afwijkend" kind dat met 2 jaar nog niet doorslaapt.
Als hij dan niet de borst krijgt is het gillen en krijsen en geen zin en niet hard genoeg om het advies van het CB op te volgen om hem te laten krijsen.

Ben al lang blij dat ik het voor elkaar heb gekregen dat hij zonder te huilen 's middags in zijn eigen bed slaapt en 's avonds begint in zijn eigen bed.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 19:50:00 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135115427
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:09 schreef Soempie het volgende:
Al had ik M. pas naast me in bed met een boek, terwijl ik geen shirt meer aan had en J. aan de andere kant lag te drinken. Opeens zei M.: 'M. ook drinken bij mama' en hop, hij hapt zo aan de andere kant. Vervolgens deed hij er verder niks mee en keek hij een beetje omhoog zo van: waarom komt er nou niks?
In elk geval vond ik het wel heel vreemd om hem aan m'n borst te hebben zo.

:D O+

Was je niet bang dat hij zou bijten of zo? Mijn M heeft dat nog nooit gedaan. Maar hij is misschien al wat vertrouwder met het beeld (mama kolven was een van zijn eerste woordjes :') ). Maar het idee om M aan de borst te hebben heb ik ook altijd heel raar gevonden. En dat terwijl mijn meiden nu ook alweer bijna 1 zijn.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:30:34 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135117636
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

+1

Al had ik M. pas naast me in bed met een boek, terwijl ik geen shirt meer aan had en J. aan de andere kant lag te drinken. Opeens zei M.: 'M. ook drinken bij mama' en hop, hij hapt zo aan de andere kant. Vervolgens deed hij er verder niks mee en keek hij een beetje omhoog zo van: waarom komt er nou niks? :? :D
:D!
pi_135118330
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:16 schreef Mineola het volgende:
Dat ligt heel erg aan het kind hoor LB. Ik heb eigenlijk ook vooral op de klok gevoed, op de eerste periode na. We zaten vrij snel op een elke vier uur-ritme maar hij vroeg daar zelf nooit om, dat was omdat ik het aanbood. Hij dronk wel enthousiast hoor, dan :) Maar gedrag zoals van E herken ik niet.

Hier loopt het een beetje op z'n einde denk ik. Kind hoeft vaak niet meer en als hij wel nog drinkt, dan niet meer dan een paar slokken voor hij zich weer van schoot af wurmt. 's Ochtends net uit bed of zeldzame nachtvoeding gaat nog het beste (als in, dan drinkt hij langer dan een halve minuut :+).

Bijna vijftien maanden, en het is mooi zo. Nooit gedacht dat ik zo lang zou voeden toen ik ermee begon, maar ik vond het fijn, en ik ben heel blij dat ik heb kunnen voeden zolang hij dat wilde. O+

Dank voor alle tips en adviezen! Ik heb niet zoveel gepost hier, maar wel veel info hiervandaan gehaald, bedankt daarvoor.
Hier precies hetzelfde! Ik heb ook nooit duidelijke hongersignalen gezien bij M. Smakken, sabbelen, allemaal niet. Ik voedde hem ook op de klok omdat hij zeld niet kwam, en dan dronk hij wel gretig, zoals Mineola ook al zegt, maar dat was echt op mij initiatief. Sterker nog, 9 vd 10 keer moest ik het bij huilen ook niet in mijn hoofd halen om hem aan te leggen, daar werd hij echt boos van.

Klinkt als een fijn en goed einde zo Mineola, ook dat ging hier bijna hetzelde, alleen wat maanden eerder ;)

;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135121822
Mineola, 15 maanden is prachtig hoor! Mag je trots op zijn :)

Hier wel duidelijk honger signalen. Alleen in het allereerste begin niet, maarja, toen was ze ook ziek (en zwak). En tegenwoordig wordt ze echt HEEL BOOS als ze niet mag drinken van mij :D Wat nou stoppen? Vergeet het maar.. ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 5 januari 2014 @ 21:50:07 #55
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135123069
15 maanden is echt tof mineola! En fijn dat het goed voelt :*

Tij, hier hielp structureel in zijn kamer voeden en hem weer in zijn eigen bed leggen, maar toen was Nathan denk ik wel een half jaartje oid jonger.

Mor, Nathan slaapt denk ik 5 van de 7 nachten door tegenwoordig. En geeft je man echt pap als ze wakker wordt 's nachts?

Nathan hapt ook wel eens aan, vind hij grappig, maar hij vind borstvoeding voor Lauren, en daar ben ik heel blij mee. Ik vond 2 jaar voldoende.
pi_135124471
Mineola, 15 maanden is super!! Lijkt me heel fijn om het op deze manier af te sluiten :).

TJ, ik geef met 1,5 jaar ook nog (meestal) 1 nachtvoeding. Zoals pessie zegt, op zijn eigen kamer en daarna weer in zijn eigen bed slapen. Als hij nog een keer wakker wordt, zeg ik dat hij nu niet kan drinken, maar dat ik wel even met hem wil knuffelen en hij daarna weer lekker verder kan slapen. Dat wordt wel geaccepteerd (maar meestal slaapt hij langer als ik wel voedt...)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 januari 2014 @ 22:46:22 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135126536
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:50 schreef pessie het volgende:

Tij, hier hielp structureel in zijn kamer voeden en hem weer in zijn eigen bed leggen, maar toen was Nathan denk ik wel een half jaartje oid jonger.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:13 schreef Phaidra het volgende:

TJ, ik geef met 1,5 jaar ook nog (meestal) 1 nachtvoeding. Zoals pessie zegt, op zijn eigen kamer en daarna weer in zijn eigen bed slapen. Als hij nog een keer wakker wordt, zeg ik dat hij nu niet kan drinken, maar dat ik wel even met hem wil knuffelen en hij daarna weer lekker verder kan slapen. Dat wordt wel geaccepteerd (maar meestal slaapt hij langer als ik wel voedt...)
Bedankt voor de reacties.
Ik heb er een half jaar over gedaan eer Rayen zonder huilen in zijn eigen bed wilde slapen. Hij viel altijd met de borst in slaap :@
In zijn eigen bed laten slapen was een lange strijd. Ik moet zeggen enkele keren liet ik hem anderhalf uur huilen :@ Is niet vaak voorgekomen, maar ik wist het op den duur ook niet meer.
Dus dan op de "langzame" manier, veel geduld en uiteindelijk slaapt hij 's middags zonder morren in zijn eigen bed.
's Avonds gaat het ook redelijk. Maar als hij wakker word verhuist hij mee naar ons bed waar hij dan aan de borst in slaap valt.
Maar misschien is het iets om te proberen, al wil ik hem niet lang horen huilen. En helaas is hij nogal een volhoudertje.

Dus voor alle nieuwbakken moeders zou ik willen zeggen, trap niet in de valkuil om je baby in slaap te voeden. ;) Soms gaat het achteraf goed, maar soms zoals hier zit je achteraf met de gebakken peren :P

Is er misschien ook iemand met de ervaring dat je peuter vanzelf stopt met nachtvoedingen? Want daar hoop ik eigenlijk nog op :9 Dat hij vanzelf een keer door gaat slapen. Want dan ligt hij al in zijn eigen bed.
Of is dat "too good to be true" :+ Het CB zegt dat hij daar zelf niet mee stopt omdat het gewenning is. :{
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 22:49:51 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135126748
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:46 schreef TimeJumper het volgende:
Dus voor alle nieuwbakken moeders zou ik willen zeggen, trap niet in de valkuil om je baby in slaap te voeden. ;) Soms gaat het achteraf goed, maar soms zoals hier zit je achteraf met de gebakken peren :P
Oh damn oO<

Maar het gaat hier gelukkig heel goed. Ik leg haar slapend weg en ze tukt de hele nacht door in dr bedje. Als ze wakker wordt is er ook iets aan de hand; pijn, koud, of heel soms honger.

Overdag is hier hetzelfde probleem overigens, zodra ik haar dan in haar bedje leg is ze wakker :? Maar ik heb goede hoop dat in haar nieuwe kamer de verduisterende rolgordijntjes gaan helpen!
  zondag 5 januari 2014 @ 22:54:26 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135127022
Hier allen s nachts. Dwz, dan vallen ze tijdens de voeding in slaap en dan leg ik ze over in hun eigen bed.

Tj, uiteindelijk zal ie wel zelf stoppen toch :+
  zondag 5 januari 2014 @ 22:59:28 #60
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135127320
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:54 schreef Kyara het volgende:
Hier allen s nachts. Dwz, dan vallen ze tijdens de voeding in slaap en dan leg ik ze over in hun eigen bed.

Tj, uiteindelijk zal ie wel zelf stoppen toch :+
_O- haha, ja daar ga ik maar vanuit. :P
Maar serieus, met zijn vroegere huilpartijen pffff. Ik zie er gewoon tegenop om hem dan 's nachts in zijn eigen bed te laten slapen.
Dus totdat ik de moed daarvoor heb ga ik er maar vanuit dat hij op een gegeven moment daar zelf mee ophoudt.
Maar het zou helpen als iemand dat kon bevestigen :+ en met welke leeftijd ongeveer.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 23:02:01 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135127460
Begrijp ik ook hoor, volgens mij was jij, als het alleen aan jezelf had gelegen het liefst vorig jaar gestopt met bv (en dat is je goed recht hoor, begrijp me niet verkeerd). En als je dan nu nog steeds ermee "zit" dan kan dat best frustrerend worden denk ik?

:*
  maandag 6 januari 2014 @ 00:01:53 #62
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135130464
Ja, ik zat daar ook opeens mee, een baby die ik in slaap moest voeden, liefst bij elk slaapje en 's nachts twee/drie keer. Wel leuk zo voor een week of twee/drie, voornamelijk omdat ik vrij was.
Maar als ik werk en hier kindjes heb, dan heb ik daar niet altijd de tijd voor..... dus dat moest veranderen.
Want naast dat in slaap voeden, wou het ventje ook nog maar twee keer per dag een kort dutje doen en was ie voor de rest wakker tussen 7-19.

Ik heb zijn ledikant boven in elkaar gezet en ben hem gewoon boven in bed gaan leggen. Eerste keer ging ie huilen, ben bij hem blijven zitten en aaien en knuffelen en speen geven en na 10 minuten was ie in slaap. Anderhalf uur geslapen....
Nu valt ie bijna de hele dag zelf in slaap, soms huilt ie even 3/4 minuten en dan heeft ie zijn rust gevonden en valt ie in slaap, soms is ie na even spelen aan het slapen. En doet ie weer drie flinke dutten op een dag.

Het is heel verleidelijk om eraan toe te geven, maar idd, als je er aan vast zit, zie het dan maar weer af te wennen...
Consequentie is nu hier dat ie het 's nachts komt inhalen, al een nacht of 4 lig ik van 3-7 met een baby vrijwel de hele tijd aan de borst..... :O
  maandag 6 januari 2014 @ 00:36:23 #63
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_135131668
Mineola, mooi is dat he? Dat je begint met "ik zie wel hoe het loopt", en voor je het weet heb je 15 maanden lang je kind gevoed!

Soempie, de mijne was ook een onvervalste buikslaper. Daarbij was het door reflux, "aard van het beestje", een falende melkproductie en nog wat factoren al vanaf dag 1 praktisch onmogelijk om het lichaamscontact met hem te verbreken. De eerste paar weken heeft hij dus altijd op me geslapen, ook 's nachts.
Gewoon in bed. Ik lag op m'n rug, hij op mijn borst en ik met mijn armen om hem heen. We hadden altijd een lichtje aan op de slaapkamer zodat ik hem kon zien, en er lag een kussen tussen mijn man en mij zodat hij niet tegen ons aan kon komen rollen. Het ging helemaal perfect, het hoorde gewoon zo.
Zodra er iets veranderde aan zijn ademhaling, die ik altijd kon voelen, horen, zelfs ruiken.... Werd ik wakker. En altijd in exact dezelfde houding als waarin ik in slaap viel, ik was voor de volledige 100% op mijn kleintje afgesteld en heb me nooit onveilig gevoeld O+
Na een paar weken lukte het om kleintje 's nachts naast me te leggen. Ook op z'n buik, maar nog wel tegen me aan. Dit vond ik spannender dan bovenop me. De afstand he ;)

Geen tips hier TimeJumper, I'm so screwed :')
Echt, bij de 3e zou ik toch beter moeten weten. Maar ik ben er in geslaagd om de 3e zo volledig te "verpesten"...
Het lukt me vrijwel nooit hem in z'n bed te laten slapen. Als ik wil dat hij ovérdag slaapt, dan moet ik gaan autorijden. Dat werkt soms. Net als dat hij heel soms in de wagen in slaap valt of zittend op de bank aan de borst.
Maar wat het beste werkt, is samen met hem in ons bed gaan liggen en hem zo in slaap voeden. Net als ' s nachts :P
Mijn man, schoonmoeder en de juffen op het kdv kunnen hem wel in z'n bed laten slapen overdag.
Maar bij mama hoort dat volgens hem niet :+
.... met gevoel voor drama....
pi_135134647
In slaap voeden heb ik ook lang gedaan. Maar vanaf een maand of 14 viel hij gewoon niet meer in slaap en legde ik hem dus wakker in bed. Hij had het een weekje moeilijk met inslapen denk ik (huilen en toen heb ik naast hem gezeten en op de overloop zodat ik niet steeds twee trappen naar boven hoefde) maar sindsdien gaat hij 98% van de tijd zonder morren slapen. Hij is wel slaperig als ik hem in bed leg, maar niet meer volledig in coma. Alleen als hij 's middags erg moe is, valt hij nog echt in slaap bij mij. Ik moet zeggen dat de nachten sindsdien ook beter gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135135752
Ik voed T ook nog steeds in slaap. Mijn man kan em ook in slaap krijgen als het moet. Ik zie het niet als probleem en ga er vanuit dat hij vanzelf wel leert om zelf in slaap te vallen.

Pessie, als ze honger heeft moet er echt wat in want anders slaapt er niemand meer. Ze heeft dan een heel typisch huiltje, en absoluut niet voor rede vatbaar. Ze is gewoon bijzonder WB eten, dat doet ze absoluut niet graag en dan komt het dus voor dat ze wakker wordt van de honger. Bakje pap erin en iedereen slaapt weer. Dit is niet elke week hoor, en m.i. wel vervelend maar geen probleem, hoort bij haar.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135136070
Ik voed Faye 9 van de 10 keer ook nog in slaap het gaat vanzelf over. Soms zegt ze hier nu klaar, slapen en kan ik haar wakker in bed leggen en gaat ze zelf slapen. Wij hebben alleen wel nog steeds verrotte nachten :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_135136511
Valkuil? Wtf? Het is niks meer dan je biologie. Misschien is het handiger als we elkaar eerlijke informatie geven over hoe baby's werken, ipv 'Wij Jonge Ouders' ideologieën van immer blije baby's die na een week doorslapen. #frustratiepunt
pi_135136618
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:46 schreef TimeJumper het volgende:
Dus voor alle nieuwbakken moeders zou ik willen zeggen, trap niet in de valkuil om je baby in slaap te voeden. Soms gaat het achteraf goed, maar soms zoals hier zit je achteraf met de gebakken peren
Wow dit maakt mij dus enorm pissig. :o

Wat wupwup zegt dus, die reactie had ik gemist!
pi_135137104
Wat was ik blij met borstvoeding vanochtend. J zat met haar voet klem onder de verwarming en een stuk van haar voetje is ontveld. Zo naar, maar koelen en drinken bij mama hielp wel. Ze was echt helemaal over de rooie maar aan de borst kwam ze echt tot rust, ik zag haar gaandeweg gewoon ontspannen. Zo fijn om te zien dat dat haar zoveel troost kon bieden.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:50:45 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135137418
Oh jolijn ;( arm schaapje en ja zulke momenten is Borstvoeding ideaal.

En TJ die valkuil? Erg jammer dag je het zo bewoord en puur wijt aan Borstvoeding .. Wie zegt dat je kind niet idem zou kunnen reageren met KV?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 6 januari 2014 @ 10:51:21 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135137434
Aviva wordt morgen vier en die voed ik ook nog steeds in slaap. Dus TJ, het gaat echt nooit meer over :7

Ze is ongeveer een jaar zelf in slaap gevallen, maar ik voed haar bij ons op bed voor de laatste voeding en dan lees ik een boekje. En toen viel ze een paar keer in slaap terwijl ik nog druk aan het lezen was. Tsja, dan slaapt ze. Als ze nu te lang blijft spartelen, leg ik haar wakker in bed, blijf even bij haar zitten en met 2 minuten slaapt ze meestal. Werkt ook goed.

Kyara, mooi is dat he? Gister op haar verjaardagsfeestje was het ook heel druk, maar even naar boven, drie slokken melk en ze kon er weer vol tegenaan O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:56:13 #72
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135137544
Oh en kenne. Jullie die grap van Ik ga wel kolven :')
Een nacht en toen moest ik er zelf van huilen ? Belde D op zij I don't give a fuck what you say/think but I'm gonna do what is right !
Kolf ligt in de kast te stofhappen dus :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 6 januari 2014 @ 11:05:20 #73
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135137763
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:07 schreef WupWup het volgende:
Valkuil? Wtf? Het is niks meer dan je biologie. Misschien is het handiger als we elkaar eerlijke informatie geven over hoe baby's werken, ipv 'Wij Jonge Ouders' ideologieën van immer blije baby's die na een week doorslapen. #frustratiepunt
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:12 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Wow dit maakt mij dus enorm pissig. :o

Wat wupwup zegt dus, die reactie had ik gemist!
Nou nou rustig aan :{w . Ik geef die reactie uit mijn beleving. En ik hoor om me heen niets anders dat in slaap voeden voor "kneuzen" is om het maar grof te zeggen.
En dat je baby's moet leren om zelf in slaap te vallen en niet aan de borst. Dus blijkbaar, zo voelde dat voor mij, had ik dat moment gemist waarop hij dit kon leren.
Ik hoor nergens maar dan ook nergens in mijn omgeving dat een kind van 2 nog niet doorslaapt.
Dus zo raar in dat opzicht is mijn reactie niet.

Ik ben blij hier met de reacties als ik kan lezen dat er nog meer moeders zijn die hun kind in slaap voeden en ook nog regelmatig of elke nacht wakker worden. Dat dat dus gewoon gebeurd ook al is het kind 2.
Voel ik me toch niet zo'n uitzondering :+

En zeker probeer ik niet mijn kind in het "gangbare patroon" te persen. Tsja anderhalf uur huilen non-stop vind ik gewoon niet gezond om hem zo te leren zelf te gaan slapen, en zelf word ik er bloednerveus van. Blijkbaar was hij er dan nog niet aan toe. Gelukkig is me dit op een andere weg gelukt maar dat heeft wel een half jaar geduurd.

Op de rest reageer ik effe later want moet nu effe weg ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_135137870
Mijn oudste ging doorslapen toen hij bijna vier was. En hij kreeg 5 maanden borstvoeding. Ik koppel dus niet snel bv aan niet doorslapen ;) Hij had vooral mamahonger, we hebben dus ook echt lang samen geslapen, en nu nog hoor, als het leven te spannend of onrustig is tankt hij bij in ons bed.

Verder eens met Wupwup. Jammer dat iets wat biologisch gezien zo bedoeld is (slaperig worden van de borst) als valkuil wordt bestempeld.
  maandag 6 januari 2014 @ 11:17:40 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135138078
Tj, mijn ervaring is dat kinderen ergens zelf aan toe zijn. Nathan heeft een hele tijd een speen nodig gehad om in slaap te vallen en ik verwachtte grote drama's als de speen weg zou gaan. De speen ging kapot en hij is die avond 2x z'n bed uitgelopen en daarna gewoon in slaap gevallen, hij was er dus wel aan toe. Lauren valt in slaap op mijn arm met een speen in haar mond nadat ze gedronken heeft, als manlief haar in bed moet leggen geeft hij ook eerst een kleine fles, gaat prima. Tot september viel ze wel zelf, in haar eigen bed in slaap.

Oh, en laten huilen doe ik niet aan. Binnen een minuut heb ik dan een kind dat volledig over de rooie is en een doive buurvrouw die daar wakker van wordt.
pi_135138102
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:05 schreef TimeJumper het volgende:
Nou nou rustig aan . Ik geef die reactie uit mijn beleving. En ik hoor om me heen niets anders dat in slaap voeden voor "kneuzen" is om het maar grof te zeggen.
En dat je baby's moet leren om zelf in slaap te vallen en niet aan de borst. Dus blijkbaar, zo voelde dat voor mij, had ik dat moment gemist waarop hij dit kon leren.
Ik hoor nergens maar dan ook nergens in mijn omgeving dat een kind van 2 nog niet doorslaapt.
Dus zo raar in dat opzicht is mijn reactie niet.

Dat lees ik dan echt totaal niet uit

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:46 schreef TimeJumper het volgende:
Dus voor alle nieuwbakken moeders zou ik willen zeggen, trap niet in de valkuil om je baby in slaap te voeden. Soms gaat het achteraf goed, maar soms zoals hier zit je achteraf met de gebakken peren
Bovendien is het niet een valkuil maar de natuur!
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 11:23:27 #77
5428 crew  miss_sly
pi_135138240
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:05 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

[..]

Nou nou rustig aan :{w . Ik geef die reactie uit mijn beleving. En ik hoor om me heen niets anders dat in slaap voeden voor "kneuzen" is om het maar grof te zeggen.
En dat je baby's moet leren om zelf in slaap te vallen en niet aan de borst. Dus blijkbaar, zo voelde dat voor mij, had ik dat moment gemist waarop hij dit kon leren.
Ik hoor nergens maar dan ook nergens in mijn omgeving dat een kind van 2 nog niet doorslaapt.
Dus zo raar in dat opzicht is mijn reactie niet.

Ik ben blij hier met de reacties als ik kan lezen dat er nog meer moeders zijn die hun kind in slaap voeden en ook nog regelmatig of elke nacht wakker worden. Dat dat dus gewoon gebeurd ook al is het kind 2.
Voel ik me toch niet zo'n uitzondering :+

En zeker probeer ik niet mijn kind in het "gangbare patroon" te persen. Tsja anderhalf uur huilen non-stop vind ik gewoon niet gezond om hem zo te leren zelf te gaan slapen, en zelf word ik er bloednerveus van. Blijkbaar was hij er dan nog niet aan toe. Gelukkig is me dit op een andere weg gelukt maar dat heeft wel een half jaar geduurd.

Op de rest reageer ik effe later want moet nu effe weg ;)
Ik weet niet in wat voor omgeving jij je bevindt, maar in mijn omgeving zijn heel veel kindjes die echt niet doorslapen, ook niet als ze ouder zijn. S slaapt in wezen ook nog niet door, die komt nog iedere nacht bij ons liggen. Zolang ze goed slaapt, heb ik er geen moeite mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 januari 2014 @ 11:36:06 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135138632
Ik vind overigens niet dat je het moet voorkomen hoor, het is idd iets natuurlijks... Ze komen tot rust en door de melk vallen ze makkelijker in slaap, dus eigenlijk is het beter om met borst in slaap te vallen ipv zonder.

's Avonds ga ik ook gerust een tijd met D aan de borst zitten, dan heb ik daar namelijk wel de tijd voor.
Ik zou het liefst wel de tijd hebben om dat gewoon altijd te doen, maar met meerdere kindjes in huis gaat dat gewoon niet.

Hij drinkt nog om 06.45-08.30-11.00-13.00-16.30-19.00-21.30 en dan in de nacht een tijd lang aan de borst, geen idee hoeveel/vaak/lang....
Zo'n verschil met Lientje, ik zal eens opzoeken hoe haar schema was op deze leeftijd, maar dat was totaal anders.

Gevonden.....zo heel veel anders was het niet. :@ Lientje zat op deze leeftijd op 07.00-11.00-13.00-17.00-19.30-23.00 en twee nachtvoedingen. Zij at wel al fruit/groente en pap op die leeftijd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Juud79 op 06-01-2014 16:12:15 ]
  maandag 6 januari 2014 @ 12:38:14 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135140663
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:17 schreef pessie het volgende:
Tj, mijn ervaring is dat kinderen ergens zelf aan toe zijn.
Inderdaad ben ik met je eens. Het in zijn eigen bedje slapen lukte ineens wel toen met de borst 's middags in slaap vallen niet meer lukte op één of andere manier.
Dus achteraf jammer van al die pogingen van mij toen hij er nog niet aan toe was ;)

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor omgeving jij je bevindt, maar in mijn omgeving zijn heel veel kindjes die echt niet doorslapen, ook niet als ze ouder zijn. S slaapt in wezen ook nog niet door, die komt nog iedere nacht bij ons liggen. Zolang ze goed slaapt, heb ik er geen moeite mee.
Tsja in een omgeving waar kinderen doorslapen, of wel wakker worden maar dan weer in slaap vallen zonder aan een borst te hoeven drinken :+

Maar ik vind het fijn om alle voorgaande verhalen te lezen over ook in slaap voedende moeders.En niet alleen van babymoeders maar ook die met oudere kinderen ;)
Dus bedankt voor al jullie reacties. ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_135141582
Hoi! Hier is het ook (bijna) klaar...morgen 17 maanden borstvoeding gegeven. Het zat er dus al een poosje aan te komen, maar ik denk dat ik nog te lang heb geprobeerd het uit te stellen (zij wilde niet meer ik nog wel). Nu definitief besloten om af te bouwen, en het gaat prima. Geeft ook een zekere soort rust. Maar ik voedde alleen 's ochtends en 's avonds nog, dus t was al niet meer zo veel :)

Eigenlijk is de situatie een beetje hetzelfde als bij Mineola :)

In het begin op verzoek gevoed, maar daar werden we beiden niet blij van. Ik snapte er niks van, maar bij elk huiltje aanleggen werkte alleen maar tegen. Toen op tijd gaan voeden, om de drie a vier uur...en naarmate ze ouder werd steeds meer tijd ertussen. Wel altijd eerder aangelegd als ze een keer wél duidelijke honger signalen af gaf, ook 's nachts bij huilen gelijk aanleggen. Ze 'sliep pas door' vanaf 8 maanden, tot die tijd kon ik haar altijd slapend wegleggen na het voeden. Daarna zoals bij Phaidra, viel ze niet meer in slaap... Wakker wegleggen werd het dus...en dat ging niet altijd goed :)

Nu krijgt ze zolang het nog duurt een paar slokjes 's avonds met daarna nog een fles melk. Ze blijft gewoon wakker en wil de lege fles nog leger maken, maar dan vertel ik dat hij op is en dan wijst ze een beetje en moet ik ook nog een slokje nemen (van een lege fles haha) en vindt het goed. Ik kan d'r nu op dit moment heel goed in bed leggen (don't jinx it :X), wakker en lachend en al. Ze wordt nu nog wel wakker 's nachts maar na een paar slokjes water en wat geknuffel kan ik zelf weer binnen tien minuten m'n bed in kruipen.

Ik wil jullie bedanken voor de tips en adviezen, zonder jullie (en lk) had ik het serieus niet zo lang gered. Dan was ik er na een paar weken mee gestopt... Dank! Echt.

O+
  maandag 6 januari 2014 @ 13:15:06 #81
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135141838
Se, dat klinkt als een mooi eind van deze periode. :*

Tj, weet je, je probeert gewoon alles, dat deed (doe) ik ook. Maar na afloop kom ik vaak tot de conclusie dat ik soms beter even had kunnen wachten met zo hard proberen. Alsnog, alks je 's nachts slecht slaapt omdat je kind je wakker houdt is dat gewoon erg vervelend en vermoeiend. Dan kan het nog zo natnatuurlijk zijn, op een gegeven moment loop je op je wallen.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:17:00 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135141901
Mooie tijd toch O+ je mag trots op jullie zijn!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135159473
Tot de volgende keer, SE! ;)
pi_135159886
Mooie tijd SE! En wat ik bij Mineola ook al zei, fijn dat ze heeft kunnen aangeven tot wanneer ze wilde drinken. Ik hoop dat dat hier ook zo gaat, dat we stoppen wanneer ze er zelf genoeg van hebben.
pi_135160261
Prachtig SE O+

Hier voed ik ook in slaap. Ze heeft rond 17-18 maanden dat ze zelf stopte met drinken, mij een knuffel gaf en toen ik vroeg of ze naar bed wou zei zei ja O+

Ze slaapt altijd in haar bedje, ik leg haar vaak slapend in en soms ook wakker. Het veranderd heel erg.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 6 januari 2014 @ 21:47:05 #86
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_135165645
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:37 schreef Kyara het volgende:
Wat was ik blij met borstvoeding vanochtend. J zat met haar voet klem onder de verwarming en een stuk van haar voetje is ontveld. Zo naar, maar koelen en drinken bij mama hielp wel. Ze was echt helemaal over de rooie maar aan de borst kwam ze echt tot rust, ik zag haar gaandeweg gewoon ontspannen. Zo fijn om te zien dat dat haar zoveel troost kon bieden.
Ouch ;(
En dat instant troost kunnen bieden door je borst te ontbloten is echt briljant.

Wup, je hebt helemaal gelijk :Y

SE :W
.... met gevoel voor drama....
pi_135165954
Mineola en SE fijn, dat jullie zo bv hebben kunnen geven en dat je kindje aangaf wanneer ze het niet meer nodig hadden.

Kyara fijn zo een bv troostmoment.

Hier vraag ik vaak aan meneer of hij wil drinken, soms zegt hij nee en soms ja. Grappige is als hij nee zegt trekt hij toch aan mijn t-shirt en wil hij toch drinken al is het maar een paar slokjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:06:13 #88
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135181770
En toen hadden we een heuse kleuter aan de borst! :o *O*

Als je me vier jaar geleden had gezegd dat ik Aviva nu nog zou voeden, had ik je uitgelachen. :$

Ik heb wel zitten mijmeren de afgelopen dagen. Alle ontwikkelingen die ze heeft doorgemaakt, met onder andere mijn melk ter ondersteuning, machtig mooi vind ik het.

Het voeden is nu zoveel meer dan de melk alleen. O+ Als ze overprikkeld of onrustig is, geeft het rust. Als ze gewoon even wil aarden, is het een uniek moment van ons samen. Ze verwerkt de dag op de meest pure manier die ik ken. Ik ben blij dat ik haar dat nog mag geven.

/mijmer

Ze zegt nu wel tegenwoordig dat ze hoort dat de melk in de borst komt en dat ze die wil drinken. :9
Ook heerlijk die praatjes over het voeden. (Voor op het kdv net. De leidsters hoorden het niet, maar anders hadden ze wel even vreemd opgekeken denk ik :D )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:28:25 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135184346
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Ze verwerkt de dag op de meest pure manier die ik ken. Ik ben blij dat ik haar dat nog mag geven.
O+!

En gefeliciteerd met je grote meid!! *O*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:05:00 #90
30252 Soempie
Procreating
pi_135187657
Jeetje, is ze al een kleuter! Dat lijkt echt hard gegaan. Gefeliciteerd Davinia! *O*

Kyara, arme J. ;( Fijn dat je haar zo kon troosten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:15:35 #91
30252 Soempie
Procreating
pi_135188077
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:36 schreef Kersjes het volgende:

Soempie, de mijne was ook een onvervalste buikslaper. Daarbij was het door reflux, "aard van het beestje", een falende melkproductie en nog wat factoren al vanaf dag 1 praktisch onmogelijk om het lichaamscontact met hem te verbreken. De eerste paar weken heeft hij dus altijd op me geslapen, ook 's nachts.
Gewoon in bed. Ik lag op m'n rug, hij op mijn borst en ik met mijn armen om hem heen. We hadden altijd een lichtje aan op de slaapkamer zodat ik hem kon zien, en er lag een kussen tussen mijn man en mij zodat hij niet tegen ons aan kon komen rollen. Het ging helemaal perfect, het hoorde gewoon zo.
Zodra er iets veranderde aan zijn ademhaling, die ik altijd kon voelen, horen, zelfs ruiken.... Werd ik wakker. En altijd in exact dezelfde houding als waarin ik in slaap viel, ik was voor de volledige 100% op mijn kleintje afgesteld en heb me nooit onveilig gevoeld O+
Na een paar weken lukte het om kleintje 's nachts naast me te leggen. Ook op z'n buik, maar nog wel tegen me aan. Dit vond ik spannender dan bovenop me. De afstand he ;)

Herkenbaar. Ik word ook in dezelfde houding wakker als dat ik in slaap viel en dat is wel een grote geruststelling. :Y J. heeft vannacht naast me gelegen en dat ging goed (niet op haar buik, maar op d'r zij en rug) en ik wen er nu wel aan dat ze daar ligt. Het wiegje heb ik al een poos niet eens meer geprobeerd.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:19:33 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135188248
Heb je al eens gehad dat je wakker werd terwijl je krampachtig je kussen / deken / eigen arm vasthield Soemp? :')

Dat had ik in het begin zooooo vaak _O- En dan helemaal gedesoriënteerd als ik merkte dat E niet aan de borst lag :')
pi_135188352
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:19 schreef LadyBlack het volgende:
Heb je al eens gehad dat je wakker werd terwijl je krampachtig je kussen / deken / eigen arm vasthield Soemp? :')

Dat had ik in het begin zooooo vaak _O- En dan helemaal gedesoriënteerd als ik merkte dat E niet aan de borst lag :')
Dat had ik ook, en ze heeft nota bene nog nooit in ons bed geslapen! _O-
Home is where the O+ is...
pi_135189038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:19 schreef LadyBlack het volgende:
Heb je al eens gehad dat je wakker werd terwijl je krampachtig je kussen / deken / eigen arm vasthield Soemp? :')

Dat had ik in het begin zooooo vaak _O- En dan helemaal gedesoriënteerd als ik merkte dat E niet aan de borst lag :')
:D

Ik heb wel eens gehad dat ik hem naast me had gelegd, toen ik nog halfslapende een tikje wakker werd omdat ik hem hoorde en ik hem wilde pakken, eerst even over zijn wang wilde aaien ter geruststelling en hij zo gedraaid was dat zijn romp lag waar ik zijn hoofd verwachtte. En ik echt totaal in paniek overeind schoot in bed en riep ZIJN HOOOOOFD, NEEEEE NIET ZIJN HOOOOOOFFFFD! :'( ,omdat ik dacht dat zijn hoofd ergens tussen was gekomen en het er af was gevallen. ;(

Dus. :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:38:19 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135189073
LE _O-
pi_135191627
:D :D :D

Ik heb R een keer uit haar bed geplukt en aangelegd want ik dacht dat ze huilde en de borst wou...ze was dus in diepe slaap en mijn man zei "wat ben je aan het doen??"
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:12:44 #97
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_135193573
LB en LE _O-

Davinia *O*

Oudste heeft als baby niet in ons bed geslapen, maar in zijn eigen bedje. Echt onvoorstelbaar vind ik dat nu :o
Op hemelsbreed 4 meter bij me vandaan lag hij, de deuren altijd open zodat ik hem kon horen. Na de nachtvoedingen legden we hem weer terug in zijn eigen bed.

Maar je wil niet weten hoe vaak ik 's nachts onder de dekens liep te graaien naar m'n kind dat kwijt was, helemaal in paniek ;(
Dacht ik dat hij nog bij me lag, maar dan had M. Hem zonder dat k t doorhad teruggelegd.
Achteraf gezien denk ik dat ik me ook teveel liet gek maken door de omgeving, al die waarschuwingen over verstikte kindjes enzo door het samen slapen.

S. slaapt nu al 18 maanden elke nacht bij ons in bed. En dat is werkelijk nog geen seconde eng of gevaarlijk geweest.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:17:38 #98
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135193866
Haha le. Ik heb wel dat ik wakker wordt en MN hele bed Doorzoek waar ze nou toch is gebleven en dat ze dan nog in het bedje op haar kamer ligt.

Davinia, gefeliciteerd met je kleuter!
pi_135193993
L-E! :D

Ik heb wel eens dat ik mijn knuffel aanzag voor een baby. Dan schrik je ook als je daar half op ligt. En mijn man heeft ook wel eens overeind in bed gezeten omdat hij dacht dat er ergens nog een baby lag.

Davinia, gefeliciteerd met je kleuter! Wow, 4 jaar borstvoeding!
pi_135194623
Davinia gefeliciteerd met je kleuter en 4 jaar bv!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135206058
Ik werd laatst wakker van gekriebel op mijn rug. Bleek ik me te hebben omgedraaid en lag L. met gestrekte armen op mijn rug te friemelen. Ik schrok wel even hoor! Ook al hebben we de ruimte met een groot bed en cosleeper.

En ML gister dan, doe ik mijn ogen ergens midden in de nacht open, L. nog aan mijn borst, halfslapende dat wel, hangt mijn man boven me...dus ik zeg: 'wat doe je!' Even kijken of ik L kan loskoppelen en terugleggen. :o
pi_135206412
Sull O+

Kyara lees net over J!! wat sneu :* fijn dat je haar zo lekker kon trooster O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135211092
*O* vor Davinia's kleuter aan de borst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:13:36 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135253473
Vannacht hadden mijn 2 dames tegelijk honger. Gebeurt wel vaker en meestal entertaint papa dan een van de 2 als ze op haar beurt moet wachten. Maar daar waren ze vannacht dus niet van gediend. Dus voor het eerst sinds tijden weer allebei tegelijk gevoed.

Waar ze normaal 's nachts heel soezig worden en in slaap vallen was J meteen klaar wakker. Die heeft aan D's oor getrokken, op haar arm geslagen, in haar oor gepord en geprobeerd om mijn shirt over D haar hoofd te trekken. D dronk gelukkig stoïcijns door. Toen wist ik weer waarom ik niet zo vaak tegelijk voed. Maar het was wel ontzettend schattig O+ Zo schattig dat ik daarna ook niet meer kon slapen :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:36:41 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135254845
Hihi dat klinkt heel gezellig ja! _O- *;
pi_135257216
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:13 schreef Kyara het volgende:
Vannacht hadden mijn 2 dames tegelijk honger. Gebeurt wel vaker en meestal entertaint papa dan een van de 2 als ze op haar beurt moet wachten. Maar daar waren ze vannacht dus niet van gediend. Dus voor het eerst sinds tijden weer allebei tegelijk gevoed.

Waar ze normaal 's nachts heel soezig worden en in slaap vallen was J meteen klaar wakker. Die heeft aan D's oor getrokken, op haar arm geslagen, in haar oor gepord en geprobeerd om mijn shirt over D haar hoofd te trekken. D dronk gelukkig stoïcijns door. Toen wist ik weer waarom ik niet zo vaak tegelijk voed. Maar het was wel ontzettend schattig O+ Zo schattig dat ik daarna ook niet meer kon slapen :)
Gezellig zo midden in de nacht.

Hier was er net eentje heel zielig aan het huilen en mama aan het roepen. Hij is superverkouden. Als ik de borst aabod was het goed ook als hij niet dronk maar er alleen tegenaan lag. Helaas kon ik zo niet slapen, dus deze nacht was wat minder.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuviel op 09-01-2014 06:42:54 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135270718
Nieuwe stats nav CB bezoekje. Wederom kuddo's voor de borstvoeding want ze doen het er super op O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135271148
Zo dan! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:50:02 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135271763
_O_ wauw!

Kan je niet wat pokonmelk opsturen ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135273673
Kyara O+ Ik vind jouw curves zo leuk om te zien, omdat je meisjes net zo prematuur zijn als mijnes is het redelijk goed vergelijkingsmateriaal :)
pi_135274423
D. heeft inderdaad een flinke inhaalslag gemaakt! Is al dat bunkeren niet voor niets geweest (plus de nachtelijke voedingen natuurlijk) _O_ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135274798
En jij je maar suf kopen aan nieuwe kleren voor de meiden :P
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:18:05 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135275222
Kyara ge-wel-dig!! _O_

En Tinuviel dat is wel heel erg schattig O+!

OMG, ik heb nu de laatste officiële kolfpauze op mn werk! :o
E is dinsdag 9 maanden en ik werk donderdag pas weer... Dan zal ik alleen in mijn lunchpauze kunnen kolven. Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat :X
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:28:38 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135278236
kyara, wat een mooie curves!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135281599
Mooie curves Kyara, kudo's voor je doorzettingsvermogen keer 2 *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135309918
Kyara mooie curves.

Hier ben ik nog steeds in twijfel of ik door ga met de borstvoeding als ik straks weer ga werken. Ik moet over 3 weken al weer beginnen. Maar nou probeer ik een voorraad voeding aan te leggen in de vriezer. Wanneer kan ik dan het beste kolven? Gelijk na de voeding komt er bijna niks meer uit. Als ik kolf ipv de voeding dan komt er een goede opbrengst maar dan heb ik niks meer voor j. Tussen de voedingen door kom ik niet verder dan 40 cc. Hoeveel zou ik per fles aan moeten bieden hij is nu bijna 7 weken. En hoe groot zou de voorraad moeten worden? Hoe doen jullie dat met de voeding meenemen naar de opvang? Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:40:24 #117
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135310185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:32 schreef martine1984 het volgende:
Kyara mooie curves.

Hier ben ik nog steeds in twijfel of ik door ga met de borstvoeding als ik straks weer ga werken. Ik moet over 3 weken al weer beginnen. Maar nou probeer ik een voorraad voeding aan te leggen in de vriezer. Wanneer kan ik dan het beste kolven? Gelijk na de voeding komt er bijna niks meer uit. Als ik kolf ipv de voeding dan komt er een goede opbrengst maar dan heb ik niks meer voor j. Tussen de voedingen door kom ik niet verder dan 40 cc. Hoeveel zou ik per fles aan moeten bieden hij is nu bijna 7 weken. En hoe groot zou de voorraad moeten worden? Hoe doen jullie dat met de voeding meenemen naar de opvang? Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Het beste kun je 's ochtends nA de ochtend voeding kolven. Als je dit consequent elk je dag doet zie je na een dag of 3 dat je productie toeneemt.
pi_135310243
Kyara O+

Ik heb snachts gekolfd omdat ik mega over productie had en elke nacht met vreselijke stuwing wakker werd... :X na het blokvoeden ging het veel beter. Maar idd na de ochtend voeding, dan heb je ook de meeste melk.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135310677
Na een voeding of tussendoor. Je schrijft dat je 40cc tussendoor kolft en ik proef enige teleurstelling, waarom? Die 40cc kolf je éxtra hè, dus dat is toch hartstikke goed? In principe heb je een voorraad nodig zo groot als de behoefte voor de eerste werkdag. Immers kolf je op het werk. Alleen, kolven is vaak ook een soort leerproces, waardoor je in het begin minder kunt kolven dan dat je nodig hebt. Wat extra voorraad kan dus sowieso geen kwaad. Hygiënisch afgekolfd en bewaard in de diepvries (-18) is 6-12 maanden houdbaar.
En er is geen regel voor hoeveel je kind moet krijgen. Probeer maar eens hoeveel hij wil, kun je gelijk oefenen met de fles.
pi_135311234
40 cc vindt ik inderdaad weinig. Maar dat komt omdat ik al eerder 100 en 150 cc gekolfd hebt maar dit was ipv voeden. Dus dat is niet echt vergelijkbaar. Flesje pakt hij gelukkig goed. Ik heb nog steeds die candida bacterie in mn borsten maar dan kan ik deze voeding die ik nu gekolfd heb zeker alleen geven zolang we de bacterie nog hebben?

Ben bezig met gentiaan violet maar het schiet nog niet echt op. Wel bij j maar niet bij mij. Denk dat ik over een week nog een rondje moet doen. Is het dan raadzaam om me zelf door te behandelen met micrinozol crème tijdens de stopweek?
pi_135312019
Martine, ik kolfde s'ochtends na de eerste of tweede voeding tussen voedingen door. Uitgaand van 2-3 uur tussen voedingen kun je prima 1 uur na de voeding kolven. Je hebt dan immers nog een uur tot de volgende voeding. Ik zorgde dat ik wat ging invriezen voor de eerste dagen en voor backup. Echter was ik al 5-6 weken voor ik begon te werken begonnen met kolven en ook oefenen met uit de fles drinken. Daardoor kon ik al best een voorraad opbouwen. Mocht je niet genoeg bij elkaar kolven op je werk kun je evtl op je vrije dagen of weekend dagen ook extra kolven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:03:48 #122
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135312918
Ik kolfde s ochtends idd een uurtje na de ochtendvoeding.
Wellicht een tussenoplossing: je kan natuurlijk de voeding op het kdv aanvullen met kv als je niet voldoende kolft. Dan kolf je op je werk zoveel als je kan, maar dan komt je kindje op het kdv zeker niets tekort. Haalt mss ook een beetje druk van het kolven af.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:51:01 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135314669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik kolfde s ochtends idd een uurtje na de ochtendvoeding.
Wellicht een tussenoplossing: je kan natuurlijk de voeding op het kdv aanvullen met kv als je niet voldoende kolft. Dan kolf je op je werk zoveel als je kan, maar dan komt je kindje op het kdv zeker niets tekort. Haalt mss ook een beetje druk van het kolven af.
+1

Ik heb alles geprobeerd wat hierboven is genoemd, en het wou maar niet lukken. Productie bleef minimaal, en die teleurstelling elke keer als er na 20 minuten kolven maar 30cc inzat... ;(

Pas toen ik op mijn werk kolfde kreeg ik per kolfbeurt 100cc bij elkaar! En dat was toen ook zoveel als ze ongeveer dronk :)

Ze ging wel al gauw meer drinken, en mijn kolfopbrengst werd er niet echt meer op, dus toen regelmatig nutrilon gehad... Tot de avondvoeding eraf ging en ik die ging kolven, had ik ineens weer voorraad! Tot E nog meer ging drinken... weer regelmatig nutrilon, tot ze meer bijvoeding ging eten -> kleinere flessen, en nu heb ik weer voorraad *O*
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:53:24 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135317166
Fijn LB!

Ik moet mijn voorraad maar eens gaan aanspreken :o

Hoe lang drinken jullie kindjes gemiddeld. Ik heb het idee dat mijn meiden best wel snel zijn.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:09:14 #125
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135317666
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:53 schreef Kyara het volgende:
Fijn LB!

Ik moet mijn voorraad maar eens gaan aanspreken :o

Hoe lang drinken jullie kindjes gemiddeld. Ik heb het idee dat mijn meiden best wel snel zijn.
5 minuten of zo. Rechts 1 minuut soms 2, links al gauw een minuut of 4 denk ik.
Ik hoop daar rechts het blijft doen tot ze een jaar is, ik verwacht dat die er daarna mee stopt.
pi_135318368
Nu is Ellie een stuk jonger dan jouw meiden, Kyara, maar ze drinkt zo'n 5-10 minuten per keer, normaliter. Nu heeft ze weer klooidagen, dan is het ca 3-4 minuten per keer. Normaliter wissel ik niet van borst, tijdens de klooidagen wel :).
Home is where the O+ is...
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:30:34 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135320885
Wow wat een snelle tankers! :o

E drinkt echt supertraag dan :D die zuigt de helft van de tijd ook zonder te drinken, of hengelt naar mijn neus/haar/bril/mond... :') Of ze valt in slaap.
pi_135321098
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:09 schreef pessie het volgende:

[..]

5 minuten of zo. Rechts 1 minuut soms 2, links al gauw een minuut of 4 denk ik.
Ik hoop daar rechts het blijft doen tot ze een jaar is, ik verwacht dat die er daarna mee stopt.
Hoe dat?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:36:05 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135321127
Meiden drinken meestal ook een minuut of 5. Soms wat langer als ze moe zijn of te veel afgeleid.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:40:12 #130
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135321309
Mijn ventje is ook binnen 10 minuten klaar met drinken, soms een borst, soms twee. Als ie zichzelf in slaap wil drinken, dan ligt ie zo 15/20 minuten te tutten.
pi_135321547
Hier meestal een kwartier. De ene keer een borst en de andere keer twee. Met een nacht voeding lig ik met een half uur weer in bed.
pi_135332103
:W
De komende maanden ga ik mij hier eens inlezen, door mijn medicatie werd mij altijd verteld dat ik geen bv mocht geven, maaaar vandaag te horen gekregen dat dat inmiddels achterhaald is en als ik bv wil geven, ik dat ook gewoon mag doen O+

Dus nu de komende tijd maar inlezen en informatie opzoeken want er gaat een wereld voor mij open...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:38:07 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135332210
Wat fijn GM!
pi_135332374
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:38 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn GM!
Ja echt enorm! Ik wilde het zo graag maar had mij neergelegd bij t niet mogen en dus de fles... Maar nu mag ik het toch proberen *O*
S. 2014
J. 2016
pi_135333403
GM, wat fijn! Ik zou als ik jou was zeker naar een cursus/voorlichtingsavond gaan, dat geeft vaak goede info! En had jij nou ook de fbto verzekering?
Home is where the O+ is...
pi_135333566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:56 schreef Cwen het volgende:
GM, wat fijn! Ik zou als ik jou was zeker naar een cursus/voorlichtingsavond gaan, dat geeft vaak goede info! En had jij nou ook de fbto verzekering?
Ja klopt! Per 1-1 overgestapt :)

Hier in t ziekenhuis geven ze 1x per maand een voorlichtingsavond dus wil daar zeker een keer heen.
S. 2014
J. 2016
pi_135334235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W
De komende maanden ga ik mij hier eens inlezen, door mijn medicatie werd mij altijd verteld dat ik geen bv mocht geven, maaaar vandaag te horen gekregen dat dat inmiddels achterhaald is en als ik bv wil geven, ik dat ook gewoon mag doen O+

Dus nu de komende tijd maar inlezen en informatie opzoeken want er gaat een wereld voor mij open...
Ik gebruik al een 6 jaar anti-depressiva en ik mocht BV geven :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:11:22 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135334308
GM, ik zou ook kijken of er ook cursussen worden gegeven via lactatiekundigen of kraamzorgorganisaties. Cursussen via het ziekenhuis staan niet heel goed bekend is mij verteld.
pi_135334714
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:11 schreef Kyara het volgende:
GM, ik zou ook kijken of er ook cursussen worden gegeven via lactatiekundigen of kraamzorgorganisaties. Cursussen via het ziekenhuis staan niet heel goed bekend is mij verteld.
Oh oke, ze heb een certificaat.. Maar ik zal ook wel verder kijken, bedankt voor de tip iig
S. 2014
J. 2016
pi_135334977
Dat certificaat zegt helaas heel weinig ;(
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:25:56 #141
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135335084
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoe dat?
Stieftiet. Ik heb Nathan ook een aantal maanden met alleen links gevoed, maar dan krijg je toch wel een groter verschil in omvang (ik heb nu al best wat verschil).

GM, tof zeg!
pi_135335180
Haha heb ik ook pessie!! de ene is denk ik een cup groter dan de ander! je kan het goed zien als ik een bh zonder beugel draag :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135335383
Lopen jullie dan ook een beetje scheef? :+

Gm, wat voor medicatie gebruik je als ik vragen mag?
pi_135335791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:31 schreef WupWup het volgende:
Lopen jullie dan ook een beetje scheef? :+

Gm, wat voor medicatie gebruik je als ik vragen mag?
Ik gebruik fluoxetine
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:41:17 #145
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135335968
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:31 schreef WupWup het volgende:
Lopen jullie dan ook een beetje scheef? :+

:D
pi_135336041
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik gebruik fluoxetine
Ik heb paroxetine ;) toen ik zwanger was heb ik op de medicijnen lijst van bv.com en paroxetine was een L2 medicijn!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135336179
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja klopt! Per 1-1 overgestapt :)

Hier in t ziekenhuis geven ze 1x per maand een voorlichtingsavond dus wil daar zeker een keer heen.
De module Gezinsplanning vergoedt het Borstvoeding Begeleiding Pakket twv ¤450, je betaalt zelf nog ¤50. Daarvoor krijg je een cursus en verschillende consulten van een lactatiekundige in de buurt, ze komen ook bij je langs enzo. Heeeel erg fijn! Het aanvragen gaat via Makibo, je moet zeker even op de website kijken (makibo.nl)!
Home is where the O+ is...
pi_135336186
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:31 schreef WupWup het volgende:
Lopen jullie dan ook een beetje scheef? :+

Hahahaha een beetje :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135336264
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:45 schreef Cwen het volgende:

[..]

De module Gezinsplanning vergoedt het Borstvoeding Begeleiding Pakket twv ¤450, je betaalt zelf nog ¤50. Daarvoor krijg je een cursus en verschillende consulten van een lactatiekundige in de buurt, ze komen ook bij je langs enzo. Heeeel erg fijn! Het aanvragen gaat via Makibo, je moet zeker even op de website kijken (makibo.nl)!
Wauw! Das tof! Thanks ^O^
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:50:15 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135336460
Wow GM, wat tof!

En stieftiet :D ik heb wel in links een groter gaatje zitten ofzo :') die gooit met kolven in 5 minuten net zoveel eruit als rechts in 12 minuten :O Maar uiteindelijk wel min of meer dezelfde hoeveelheid.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:59:55 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135336913
De laatste keer dat ik kolfde kwam er uit beide borsten evenveel uit. Gelukkig maar want ze hebben natuurlijk allebei hun eigen borst hier.

(dat levert trouwens ook hele rare conversaties op. Bijvoordeeld: D had zo'n honger dat ze J's borst ook heeft leeggedronken :? :X :D )
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:02:31 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135337051
Kolf je niet meer Kyara?
pi_135337704
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik gebruik fluoxetine
Ah, ja, daar is veel ervaring mee inderdaad. Fijn dat je groen licht hebt gekregen!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:18:08 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135337880
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Kolf je niet meer Kyara?
Nee, meiden slaan steeds vaker de late voeding over en dan zit je daar met je gekolfde melk.

Wel fijn hoor, niet meer kolven *O*
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:20:52 #155
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135338055
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, meiden slaan steeds vaker de late voeding over en dan zit je daar met je gekolfde melk.

Wel fijn hoor, niet meer kolven *O*
Dat vind ik ook een jompel waard: *O*
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:23:06 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135338194
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, meiden slaan steeds vaker de late voeding over en dan zit je daar met je gekolfde melk.

Wel fijn hoor, niet meer kolven *O*
Nou dat lijkt mij ook!!

Ik blijf het wel doen though, ook al belandt er steeds meer melk in de vriezer. Productiegewijs lijkt het me verstandig, omdat ik nu op mn werk véél minder zal kunnen kolven. En mn zuipschuitje drinkt ook nog niet écht veel minder dan voor de bijvoeding.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:26:37 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135338452
Dat zou ik ook doen als ik nog zou werken. Maar ze kunnen hier ongeveer 24/7 drinken dus heb ook amper voorraad nodig. Als ik weg ben zonder de meiden dan is dat meestal met M en dan moet ik ook op tijd thuis zijn ivm zijn slaaptijden en dat kunnen de meiden wel zonder mij overbruggen. Ik kan prima een ochtend of middag weg tegenwoordig. Is wel heel fijn vind ik. Wel het plezier van voeden maar iets minder afhankelijkheid.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:38:09 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135339118
Ja ik zou het dan ook wel weten! ^O^

Heb vanochtend E naar het kinderdagverblijf gebracht, en ben zelf allerlei klusjes gaan doen her en der. Had haar om 8:30 nog gevoed en heb haar om 13:00 weer opgehaald. Dat is dan best lang, maar ging prima! Ook fijn :Y En op mijn werk zal ik nu ook zo lang moeten overbruggen als ik alleen in mn lunchpauze kan kolven.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:40:02 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135339221
Oh en serieus he, ik wil deze:

Maar waarom moet dat 60 euro kosten?? }:|
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:11:16 #160
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135340727
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:40 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en serieus he, ik wil deze:

Maar waarom moet dat 60 euro kosten?? }:|
Staat noppies in. Zit waarschijnlijk wel lekker.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:41:55 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135348357
Haha true... maar toch he. H&M verkoopt zoiets niet. Alleen maar van die seksloze shirts...

Ik denk dat ik zelf maar zo'n strook tricot in mn jurkjes ga fixen.
pi_135354329
Bedankt voor de tips over het kolven, had vanmorgen 60 cc. Ga vanmiddag nog een poging wagen en dan geef ik j een flesje om te zien wat hij ongeveer drinkt per voeding
pi_135398369
Martine, filmpje of foto van je baby kan ookhelpen voor het kolven wellicht.

Helemaal vergeten te melden vrijdag en gisteren, maar we hebben alweer de 20 maanden mijlpaal bv bereikt *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 12 januari 2014 @ 16:42:28 #164
30252 Soempie
Procreating
pi_135399652
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:

(dat levert trouwens ook hele rare conversaties op. Bijvoordeeld: D had zo'n honger dat ze J's borst ook heeft leeggedronken :? :X :D )
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 12 januari 2014 @ 16:47:49 #165
30252 Soempie
Procreating
pi_135399876
GM, hier ben ik in het ziekenhuis bevallen en de verpleging heeft een LK langs laten komen. Ze was zelf werkzaam in het ziekenhuis trouwens. Ze heeft een voeding meegekeken en me een spoedcursus gegeven in een half uur. Dat was ontzettend waardevol. Denk dat het toch fijner is dan alleen een cursus vooraf?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135402693
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:47 schreef Soempie het volgende:
GM, hier ben ik in het ziekenhuis bevallen en de verpleging heeft een LK langs laten komen. Ze was zelf werkzaam in het ziekenhuis trouwens. Ze heeft een voeding meegekeken en me een spoedcursus gegeven in een half uur. Dat was ontzettend waardevol. Denk dat het toch fijner is dan alleen een cursus vooraf?
Als die mogelijkheid er is dan is dat zeer zeker fijn, maar dat is natuurlijk afwachten...
S. 2014
J. 2016
pi_135405545


Kijk mijn jongste stoere nou O+
Lotte!
Noah!
pi_135406056
Linda wat gaaf *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135406504
Linda gefeliciteerd! Gaat het goed? Heb je je voorraadje nog kunnen gebruiken?
pi_135407677
O+ Dat zijn al heuse armspekkies in wording! Hoe gaat het met jullie?
pi_135407720
O+ Linda wat ziet ze er zacht uit.
pi_135410472
Heerlijke foto O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 12 januari 2014 @ 20:45:03 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135410601
Ohhhhh!!! O+!

Heerlijk dat armpje er zo omheen gevouwen O+
pi_135410917
Ze is ook heel zacht! En nee...die hebben ze weggegooid...oh had ik daar de schijt over in. Maar goed. Emmy mocht dat sowieso noet drinken..nu zitten ze wel volledig op bv en Hanne mocht dus net voor het eerst aan de borst oefenen. Emmy is nog te klein daarvoor...
Lotte!
Noah!
  zondag 12 januari 2014 @ 20:52:01 #175
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_135411099
Nou ja zeg, hebben ze je melk weggegooid??
Bastards :(

En wat fijn dat Hanne al mocht oefenen O+
.... met gevoel voor drama....
pi_135411208
Weg gegooid?!?! :( Hopelijk mag Emmy ook snel!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135411699
Ja :( het was niet duidelijk genoeg gemerkt met naam enzo. Alleen de datum stond er op. Maar Ronny heeft het persoonlijk afgegeven dus lijkt me dat ze dan zelf even de naam er op hadden kunnen zetten. iig hebben ze het toen weggegooid.
Lotte!
Noah!
pi_135411999
Welja.. belachelijk zeg... Doe je daar zoveel moeite voor... :(
  zondag 12 januari 2014 @ 21:36:56 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135414357
Wat een prachtige foto Linda! Wat fijn dat ze mocht oefenen en dat het al zo goed ging.

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

En wat stom dat ze de melk hebben weggegooid zeg :( :( :(

Maar *O* voor volledige moedermelk! Lekker groeien en spekkies kweken!
pi_135414564
Wauw Linda wat mooi! O+

En wat enorm balen van je melkvoorraad. :(
pi_135414676
Linda O+ Wat goeoeoed!

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:49 schreef Linda2205 het volgende:
Ze is ook heel zacht! En nee...die hebben ze weggegooid...oh had ik daar de schijt over in. Maar goed. Emmy mocht dat sowieso noet drinken..nu zitten ze wel volledig op bv en Hanne mocht dus net voor het eerst aan de borst oefenen. Emmy is nog te klein daarvoor...
:o Weggegooid? :(
Nieuwsgierig waarom Emmy het niet mocht trouwens?

Wat goed dat je ze nu beide op bv hebt in elk geval! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135416364
Weggegooid? :o :(

Wel fijn dat ze het nu allebei krijgen, zet 'm op meisjes! O+
Home is where the O+ is...
pi_135417393
Emmy is zo klein dat ze de melk eerst invriezen voor 24u zodat de slechte bacterien eruit zijn
Lotte!
Noah!
  zondag 12 januari 2014 @ 22:24:33 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135417461
Oh echt? Dat hebben ze hier nooit gedaan. Al waren ze wel ietsje zwaarder dan Emmy.
pi_135425845
De grens ligt hier bij 1800gr. Weet niet wat jouw dames wogen?
Lotte!
Noah!
pi_135426291
Wat een ontroerende foto Linda O+. Geen ondersteuning meer nodig bij het ademen? Balen van je voorraad, kom jij zo goed voorbereid in het ziekenhuis... :(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135426574
Weggooien? Invriezen terwijl je vers hebt? :X Oef.. Neem aan dat je wel 'mag' kangoeroeën met Emmy? Dan geeft ze zelf wel aan of ze te klein is of niet ;)
pi_135426627
Ik verzorg haar gewoon zelf...maar ze mag dus nog niet aan de borst. In het begin vond ik het stom...nu wil ik gewoon dat ze groeit. En ze krijgt bv dus wat dat betreft...
Lotte!
Noah!
pi_135426699
Oh..en melk genoeg..ik kolfde vanmorgen 270ml *)
Lotte!
Noah!
  maandag 13 januari 2014 @ 09:10:52 #190
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135426842
270! _O_

Invriezen doen ze hier echt niet hoor, ook niet bij zulke kleintjes, gewoon meteen koelen, met naam en datum erop en dan BMF eraan toevoegen en dat dan geven via sonde/fles.

En verder zou ik ook Emmy gewoon bij de borst leggen en kijken wat ze doet, t ventje van LE was ook zo klein en die kon ook vrij snel wel aan de borst drinken. En met een flesje oefenen om zelf te drinken, doen ze dat al wel?
Aan de andere kant, mijn ventje dronk uit de fles in het ziekenhuis en niet uit de borst, hoogstens een paar keer sabbelen en heel kort wat binnenkrijgen en die was twee dagen na thuiskomst in een keer volledig aan de borst.
pi_135426968
Ja ze drinken allebei netjes hun flesjes. Op twee momenten pd na, daar laten ze ze slapen en krijgen ze het via sonde.
Lotte!
Noah!
pi_135428471
Die foto! O+!

Hier bij 1545 ook niet invriezen en zulke toestanden. En idd, mijnes dronk bij 1460gr (oid) voor het eerst aan de borst, mijn zkhs werkte volgens het bv-protocol bij prematuren. Duurde nog wel een tijdje voor hij volledig aan de borst was (dat was thuis pas) maar hij had de techniek iig snel onder de knie. Is hun gewicht ook de reden dat ze niet aan de borst mogen?

Edit: Ik lees het al, staat op de vorige pagina :@
  maandag 13 januari 2014 @ 11:10:56 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135429319
Linda wat naar :( maar wat Fijn dat ze op bv zitten!
En mooie opbrengst!

Hier gaat het Fijn zoals het nu gaat :) O+
Oliver gaat zelfs als D een nachtje komt in het weekend met hem slapen, alleen als hij erg moe is of te overprikkeld dan wil hij de borst. D begrijpt nu pas dat het voor Oliver meer is dan alleen voeding ( duurde even :+ )
En Oliver eet beter! Nog steeds niet zoals het hoort maar dat verwacht Ik ook niet van hem.
Wel benieuwd wat de dietiste gaat zeggen :)! Hij is NL qua kleding ineens in maat 80! :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 13 januari 2014 @ 11:55:05 #194
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135430437
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:19 schreef Linda2205 het volgende:
Ja ze drinken allebei netjes hun flesjes. Op twee momenten pd na, daar laten ze ze slapen en krijgen ze het via sonde.
Boh, das al heel knap! Heb je al zicht op de termijn waarop ze naar huis mogen? Zie je het al zitten om ze nu thuis te hebben? ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 12:56:22 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135432347
Wow 270 _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Hier net zoals bij Juud, alleen koste het mij iets meer tijd om ze aan de borst te krijgen. Mijn dames deden er ontzettend lang over om die minimale intake te halen en dat vond ik belangrijker dan uit de borst drinken op dat moment.
pi_135437905
Dat heb ik ook Kyara...die borst komt wel. Hanne heeft vandaag ook nog een keer gedronken..maar die word daar zo moe van dat ze na de tsr drie slokken drinkt endan in coma valt.zo.ongeveer.

En Juud, ik wil ze wel mee.naar huis hoor! Het zijn supertevreden scheetjes.
Lotte!
Noah!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:17:50 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135469535
Linda, wat een knuppels daar zeg, om je melk weg te gooien :X Hopelijk groeien je meisjes snel zodat ze zelf bij je kunnen drinken!

Ik heb gisteravond een soort marathonvoeding gedaan :') E is vreselijk verkouden dus werd steeds huilend wakker. Aan de borst sliep ze half verder, maar ondertussen trok ze m ook helemaal leeg! Ik had vanochtend zelfs een klein beetje stuwing :9
pi_135470086
Nieuw op dit forum, weet nog niet helemaal hoe het werkt, maar stel mijn vraag maar gewoon!

Ik wil na 1 jaar bv nu echt gaan afbouwen, maar stel het steeds uit omdat het me zo lastig lijkt. D drinkt echt heel graag bij me en slaapt ook nog niet door. Dus vooral de nachten lijken me hel worden omdat ik hem dan niet meer kan laten slapen met bv. Iemand hier ervaring mee? En tips??
pi_135471261
Mijn ervaring is dat ze met twee jaar geen nachtvoeding meer hoefde ;) Waarom wil je afbouwen? En is dat een ander woord voor stoppen?
pi_135472858
Ja dat is een ander woord voor stoppen ;-)
Ik vind het na een jaar wel welletjes. Vooral omdat het me heel veel energie kost, ik word steeds magerder. Mijn doelstelling was 1 jaar geven en dat is nu gelukt. Vind het ook wel prettig weer een beetje vrijheid terug te krijgen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:57:41 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135473234
Tof dat je dat jaar gehaald hebt! ^O^

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou denk ik eerst overdag dan afbouwen, en kijken wat er in de nacht gebeurt als je een knuffel geeft ipv de borst... of als hij om honger komt, dan een flesje melk?
pi_135473378
Mijn ervaring is dat het na een jaar juist makkelijker wordt. Hij drinkt nog maar 2-4x per dag (kort), en ik kan gewoon een hele dag weg. Slapen gaat sinds de 14 maanden een stuk beter. Hij valt zelf in slaap en ook mijn vriend kan hem naar bed brengen zonder huilen.

Natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook zo gaat, maar ik zat heel lang in hetzelfde schuitje als jij. Ik ben blij dat ik hem niet 'gedwongen' heb laten stoppen, al zat ik er best eens doorheen icm werken en gebroken nachten. Het blijkt nu dat hij het echt zelf gaat doen nu hij eraan toe is. Succes met je afweging!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:08:37 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135473488
Tof dat je dat jaar gehaald hebt!
Ik zou kijken wat er gebeurt als je hem overdag ipv de borst ander drinken/een flesje melk aanbied. Het kan best zo zijn dat hij dan langzamerhand 's nachts ook minder komt.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:08:46 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135473490
Ik heb ook geen ervaring loveDD. Mijn kinderen zijn bijna 1 en ik help zelf geen plannen om te stoppen maar als ik naar mijn eigen situatie kijk, lijkt het me ook heel lastig om ze 's nachts geen voeding te geven (mijn dames pikken dat echt, met even recht leggen en een knuffel zijn we er niet). Dat zou je dan echt moeten doorbreken en ik zou ook zo snel niet weten hoe.
pi_135473684
Geen borst snachts is ook geen garantie voor doorslapen he ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:27:51 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135473960
klopt, maar met borst vallen ze wel snel weer in slaap (en ik dus ook :@ )
pi_135474071
:Y O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135474207
HIer wordt dus sinds een paar dagen de borst geweigerd snachts, en valt hij na wat knuffelen weer in slaap. Bijzonder wel.
pi_135474729
Ik zag ook erg op tegen de nachten toen ik ging afbouwen, maar mijn ervaring met afbouwen rond de 8 maanden was wat dat betreft positief.
Eerst hebben we de voedingen overdag afgebouwd en daardoor kwam hij 's nachts minder (was 2 a 3 keer). Nu we helemaal zijn gestopt, komt hij meestal 1 keer per nacht voor een fles.

De eerste nachten met fles ipv borst heeft man gedaan, zodat M niet met borsten werd geconfronteerd waar hij niet uit 'mocht' drinken (staat er een beetje stom, maar hopelijk snap je het). Nu wisselen we per nacht (en lig ik regelmatig aan het eind van de nacht wakker als M pas rond 5 uur komt, omdat ik van de fles niet lekker rozig word en dus niet meer echt in slaap val 8)7 )
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135475021
Dank voor jullie reacties. Vind het idd wel een lastige afweging hoor, want eigenlijk wil ik hem idd niet dwingen om te stoppen.
2 weken geleden had ik hele slechte nachten, dus ik zat er echt doorheen en wilde stoppen. Maar sinds een week geef ik hem nu nog een fles als ie naar bed gaat, aansluitend bv om hem te laten slapen en de nachten gaan echt 100x beter!
En ach als het zo gaat houd ik het nog wel vol...

Maar ik word ook zo moe van mijn omgeving...iedereen vraagt maar wanneer ik stop, wordt nu toch echt wel eens tijd?! Klinkt vast bekend...
pi_135475416
Neuh, mijn omgeving vraagt dat niet :P Maar dat komt omdat ik vrij duidelijk ben in het feit dat het zo prima gaat wat mij betreft.

Piekie, toen jij ging afbouwen met 8 maand moest er natuurlijk nog wel kv gegeven worden, kans is best groot dat hij daarom ging doorslapen. Dat ligt tenslotte zwaarder op de maag. Bij 1 jr hoeft dat niet meer..

LoveDD, als je hem niet wilt dwingen tot stoppen, 'moet' je toch wel doorgaan? Ik vind het trouwens na een jaar ook minder zwaar worden, nu voor de 2e keer. Ik kan ook makkelijker weg, hij drinkt ook wel ergens anders uit(was een notoire flesweigeraar) en papa krijgt hem ook fijn in slaap.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135476118
Ja het wordt idd ook makkelijker, vooral overdag. Maar de nachten vind ik dan nu ook het zwaarst. D hangt enorm aan mij en wil papa eigenlijk liever niet. 'S nachts hoeft mijn vriend dus ook echt niet te gaan, want dat heeft toch geen zin. Als D weet dat ik er ben blijft ie net zolang janken totdat ik kom en hem wat melk geef.

Ik hoop maar dat ie het doorslapen van de afgelopen dagen doorzet en dat we er samen op een natuurlijke manier mee kunnen stoppen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:40:27 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135476399
Bohhh ik heb net 200cc door de gootsteen kunnen spoelen :'( te lang laten staan, ik voel me zo stom nu |:(
pi_135476610
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:40 schreef LadyBlack het volgende:
Bohhh ik heb net 200cc door de gootsteen kunnen spoelen :'( te lang laten staan, ik voel me zo stom nu |:(
Volgende keer in bad gooien!
(Hoe lang was te lang?)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:15:22 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135478015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:45 schreef Morretje het volgende:

[..]

Volgende keer in bad gooien!
(Hoe lang was te lang?)
Zo lang dat ik bijna moest kotsen toen ik een slokje proefde :r
En dat slokje nam ik omdat er een putlucht uit kwam toen ik het flesje opendeed :')

-O-
pi_135478173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:15 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Zo lang dat ik bijna moest kotsen toen ik een slokje proefde :r
En dat slokje nam ik omdat er een putlucht uit kwam toen ik het flesje opendeed :')

-O-
-O- Das wel echt te lang ja.. :X Zunde!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:21:04 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135478293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:18 schreef Morretje het volgende:

[..]

-O- Das wel echt te lang ja.. :X Zunde!
Ja ik kijk echt niet precies naar het aantal dagen, als ik denk dat het al wat lang staat, ruik of proef ik even. Maar dit was wel duidelijk :')

Verhuizing gaande, dus beetje chaos hier in huis! Niet handig :N
pi_135481552
Zonde inderdaad lady.

Heb vandaag dan echt de knoop doorgehakt, ik ga door met de borstvoeding als ik straks moet werken. Bij mn oudste heb ik niet gekolfd omdat bij mn toenmalige werkgever geen ruimte was om te kolven en dat ik dan dus aangewezen was op een vergaderruimte of een toevallig leeg kantoor. Waar ik nu werk zijn er 3 lege verdiepingen dus dat komt goed. Heb vandaag gebeld en ze gaan het regelen. Hoe doen jullie het met het vervoer en opslag van de melk? Is het handiger om het in vloeibare vorm af te geven bij de opvang of thuis invriezen en dan ingevroren meegeven? Heb daar best stress van omdat ik niet kan bedenken wat het meest makkelijke is zonder dat ik te weinig voeding mee geef of dat het bederft.
pi_135481741
LB :r

Martine tof *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135482854
Ik nam het altijd zonder koeling mee naar huis in flesjes. Moet een uurtje reizen naar huis en zo lang kan het makkelijk zonder koeling. Dan de koelkast in en de volgende dag mee naar de opvang. Hetgeen wat ik de ene dag kolfde ging de volgende dag naar opvang, dus dat staat het nooit te lang in de koelkast. Alles wat over was in zakjes in de vriezer.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:25:40 #221
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135482870
Lb ieuw!

Martine, tof!

Wat je kunt doen is melk invriezen in kleine hoeveelheden en die voor de zekerheid in de vriezer op het kdv gooien en verder steeds verse melk aanleveren.
pi_135482939
loveDD hier ook zo! volgens mij kan moedermelk een paar uur op kamertemperatuur...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:28:02 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135482971
martine, je hebt een vuistregel dat een kindje 120 (of 150) cc * kg lichaamsgewicht / aantal voedingen per dag.

dus bij 5 kg en 10 voeding en per dag doe je 120 * 5 / 10 != 60 of 75 cc in een voeding.
Je kan ook vragen of ze eerst 50cc opwarmen en dan kleine beetjes nageven als je kindje nog wil.
en idd een beetje voorraad in ijsblokzakjes, dat doseert ook makkelijk.

geeft dat een beetje antwoord?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135483266
Dank je davina dat is een goede uitleg. Ik ga de hoeveelheid uitrekenen en dan maar eens uitproberen. Heb nogal een hongerlapje die na een fles van 110 nog steeds trek heeft en dan nog eens gerust 5 minuten uit de borst drinkt.

De rest ook bedankt voor de tips over het vervoer.
pi_135487807
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:36 schreef martine1984 het volgende:
Dank je davina dat is een goede uitleg. Ik ga de hoeveelheid uitrekenen en dan maar eens uitproberen. Heb nogal een hongerlapje die na een fles van 110 nog steeds trek heeft en dan nog eens gerust 5 minuten uit de borst drinkt.

De rest ook bedankt voor de tips over het vervoer.
Dat hóeft niks met honger te maken te hebben. De borst stilt namelijk ook veel zuigbehoefte en de fles niet :)
pi_135490183
Lovedd, moeilijke afweging, maar je moet vooral doen wat goed voelt. En niet omdat je omgeving dat van je verlangt.

Lady, gatsie! Zet je er geen datum op? Ingooien het altijd braaf na 5 dagen weg(meestal maar een klein restje) jullie niet?

Martin, goede keus! Ik geef het gekoeld mee of ik ontdooi het de avond vantevoren. Mijn dochter is niet representatief voor hoeveelheden dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik had gisterochtend een beginnende zware buikgriep of voedselvergiftiging (bleek later pas), maar was wel naar mijn werk gegaan. Daar kolfde ik ineens veel meer dan normaal. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik vond het zelf wel verassend eigenlijk.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:37:05 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135490205
He bah LB, dat klinkt wel heel vies. :r

Fijn Martine! Ik moest ook een uur reizen maar had altijd een paar koelelementen in mijn koeltasje.
pi_135492170
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:36 schreef Sull het volgende:
Lovedd, moeilijke afweging, maar je moet vooral doen wat goed voelt. En niet omdat je omgeving dat van je verlangt.

Lady, gatsie! Zet je er geen datum op? Ingooien het altijd braaf na 5 dagen weg(meestal maar een klein restje) jullie niet?
.
Nee, want het is vaak veel langer houdbaar ;) Richtlijn is 5-8 dagen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:20:09 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135492450
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:36 schreef Sull het volgende:
Lady, gatsie! Zet je er geen datum op? Ingooien het altijd braaf na 5 dagen weg(meestal maar een klein restje) jullie niet?
Nee ik was nog niet echt bekend met melk die lang in de koelkast staat ;) E drinkt wat slordig / weinig de laatste tijd, dus ik had ineens melk over :o :D

En wat ik hierboven ook zei, die 5 dagen (of 7 idd) zie ik als richtlijn... als ik daar in de buurt zit ruik of proef ik of het nog kan :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:11:41 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135498832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Straaltjes ja? Die heb ik nog steeds nooit :')
3x raden wat ik de afgelopen dagen af en toe heb _O- O+ :9

Alle stress is er echt af hier, zo fijn! Ik heb voorraad, t voeden gaat fijn, het kolven gaat goed...

*O*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:27:08 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135503985
Wat fijn Ladyblack! O+

En buiging voor voorraad! (weet smiley niet).
  woensdag 15 januari 2014 @ 08:53:28 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135509565
_O_ ( underscore hoofdletter o underscore kyara :+ )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135509688
Klinkt goed LB, fijn dat je hebt doorgezet in dat lastige begin he? :)
pi_135510037
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:11 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

3x raden wat ik de afgelopen dagen af en toe heb _O- O+ :9

Alle stress is er echt af hier, zo fijn! Ik heb voorraad, t voeden gaat fijn, het kolven gaat goed...

*O*
:D *O* Fijn om te horen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135512322
Fijn LB!

Ok, niet gelijk weggooien na 5/6 dagen dus, goed om te weten ^O^

Het drinken uit een flesje lijkt hier na een flinke dip vorige week, weer de goeie kant op te gaan (vorige week maar 70 cc en 20 cc op mijn 2 werkdagen, de 3e werkdag is manlief met L. maar weer op mijn werk gekomen om te voeden). Maandag helaas weer 70 cc, maar gister bijna 200 cc (en dan ben ik 10 uur van huis ongeveer). *O* En ja dat lijkt weinig, maar dit is een record voor onze L. :@
Nu nog hopen dat de kinderarts goed nieuws heeft volgende week over haar afwijkende mondbodem.
pi_135514444
Ik heb gisteren een voorlichtingsavond gehad over borstvoeding en ik zie het helemaal zitten *O* Alle dingen die mijn moeder me vertelde waarom ze was gestopt zijn ook meteen tegengesproken. Waterige borstvoeding is nog steeds het voedzame stofje wat je baby nodig heeft en na 10 dagen kan het zijn dat je baby nog niet terug is op zijn startgewicht. En maximaal 3 uur tussen voedingen laten (en niet de hele nacht laten slapen zoals mijn moeder deed) en als de baby het wil vaker :)

Maar ik wilde ook wel alvast een flesje in huis halen voor als het niet zo lukt, maar dan wil ik wel graag een goede speen zodat hij niet lui wordt en ik het later nog een keer aan de borst kan proberen. Welke is dan goed? Ik zag al iets over een Breastflow speen of een speen van Dr Brown? Ik heb in zo'n gratis box deze gekregen, maar die is vooral tegen krampjes toch?
pi_135514918
Dot, wat leuk dat je zo enthousiast bent!! *O*

Omdat mijn uk bij de geboorte wat klein was, kostte het drinken uit de borst hem te veel energie. Wij hebben toen (na ziekenhuisopname met 5 dagen oud) bijgevoed met een gewone aventfles + -speen. Hij hapte wel altijd goed aan en dat bleef daarna ook gewoon doen. Volgens de verpleegkundige op de neonatologie hoef je niet bang te zijn voor tepel-speenverwarring als een baby een goede hap/drinktechniek heeft. Als het aanhappen juist een probleem is, weet ik niet of ik een andere keus had gemaakt in speen (ik had van tevoren niets in huis, dus later pas bijgekocht).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135515180
Dot misschien kun je ook bij de apotheek een spuitje halen. Mocht je ukkie dan nog niet goed zelf kunnen drinken of bijvoeding nodig hebben kun je fingerfeeden.
pi_135515421
Bij ons had de kraamverzorgster een soort 'bijvoedingskit' bij zich. Met spuitje (met gebogen uiteinde zodat je makkelijker kan fingerfeeden) en slangetjes. Zo'n slangetje kan je tijdens een voeding tussen je borst en mond frotten zodat iemand anders daar extra melk doorheen kan laten lopen. Zo krijgt de baby meer binnen, zonder dat hij merkt dat hij bijgevoed wordt. Dit zou extra stimuleren tot drinken uit de borst. Bij ons zette dat helaas geen zoden aan de dijk, maar misschien kan je bij de intake van de kraamzorg vragen of zij ook dit soort spullen meebrengen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135516611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:35 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons had de kraamverzorgster een soort 'bijvoedingskit' bij zich. Met spuitje (met gebogen uiteinde zodat je makkelijker kan fingerfeeden) en slangetjes. Zo'n slangetje kan je tijdens een voeding tussen je borst en mond frotten zodat iemand anders daar extra melk doorheen kan laten lopen. Zo krijgt de baby meer binnen, zonder dat hij merkt dat hij bijgevoed wordt. Dit zou extra stimuleren tot drinken uit de borst. Bij ons zette dat helaas geen zoden aan de dijk, maar misschien kan je bij de intake van de kraamzorg vragen of zij ook dit soort spullen meebrengen?
Oh, dat is een goede, thanks! Ze bieden via hun webshop wel een pakket aan voor borstvoeding, maar dat zijn flesjes, zoogkompressen en een bepaalde zalf.
pi_135517111
foutje...

[ Bericht 94% gewijzigd door laiveneertiekje op 15-01-2014 15:13:45 ]
pi_135517681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Als ik het menu zie kun je volgens mij al meer dingen gaan eten door dingen als koffie met melk, ontbijtkoek, volkoren biscuitjes enzo te schrappen.... Dat vind ik nou echt zonde om te eten als je daar een boterham of iets anders voor moet laten staan.
Huh?
pi_135519521
Denk dat laiv twee topics door elkaar haalt... ;)

Even crossposten uit het babietjestopic:


Alweer 8 maanden vandaag!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:05 schreef L-E het volgende:
Shandaly O+ Ik dacht trouwens dat je was gestopt met bv, of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
Nee, we zijn nog niet gestopt, ik zit nog steeds in de grote twijfelzone... Ik ben wel het kolven aan het afbouwen, sinds deze week nog maar 1 keer per werkdag. En dan kolf ik met moeite ongeveer 30 cc, dus voor flesjes bij het kdv hoef ik het niet meer te doen, dat is gewoon veel te weinig.
Op zich wil ik met de ochtend- en avondvoeding nog wel even doorgaan, zolang mijn productie dan goed genoeg blijft. Aan de andere kant zou ik het ook niet erg vinden om daar ook vanaf te zijn. Maar dan vind ik mezelf weer egoïstisch, etc etc.. je weet wel, het standaard riedeltje. Vandaar de twijfel.
Maar we zijn dus nog niet gestopt *O*
pi_135519577
Ik zei het al in het babytopic, maar wát een heerlijke foto! Die handjes O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135519723
Ze lijkt wel een hele gekke deuk in d'r hoofd te hebben, boven haar linkeroog... apart
pi_135519935
Volgens mij is dat bij haar slapen, dat beweegt ook met het drinken.
pi_135520178
Ahhh, die handjes erbij O+
pi_135521203
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Huh?
Verkeerde topic.... Sorry.. :@
pi_135521239
Wat drinkt ze geconcentreerd Shandaly O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:21:02 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135535001
Ahhhh Femke!! O+! Geweldige foto!
pi_135541316
Wat een lieve foto Shandaly! Ze geniet er duidelijk van!
Lotte!
Noah!
pi_135541736


):O

1,3L vandaag tnt
Lotte!
Noah!
pi_135545898
Wow,dat haal ik in nog niet eens....
pi_135550439
_O_ super Linda!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135550459
Wow linda dat is echt veel!

Hier was ik gisteren blij met mn borstvoeding. De buggy met maxicosi was omgekiept en Jesse lag er los in (zaten in het café van het zwembad te wachten op de oudste) en was er uit gevallen. Gelukkig niks met hem aan de hand. Maar schrikken was het zeker. We hadden echt even het voeden nodig om tot rust te komen.

Gisteren ook bij een kennis een elektrische kolf gehaald. Kreeg ook nog een hele stapel borstvoeding shirts mee. Dus ik ben klaar voor het kolven op mn werk. Straks ga ik hem testen.
pi_135550656
Halleloooeeeeeiia Linda :P Heb je genoeg vriezerruimte?
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:56:15 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135550727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:17 schreef Linda2205 het volgende:
[ afbeelding ]

):O

1,3L vandaag tnt
Is dit van 1 kolfbeurt?? :o _O_
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:20:39 #258
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135551066
Linda, wow wat een resultaat!

Martine, oh wat zielig zeg! Dan vergeet je denk ik nooit meer de gordeltjes vast te doen.
pi_135551766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Is dit van 1 kolfbeurt?? :o _O_
Ja..s avonds om 21u. S ochtends zijn de flessen vol :P

Wup..de zuster zei al: je moet een nieuwe vriezer kopen voor je naar huis kan
Lotte!
Noah!
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:16:51 #260
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135552197
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:58 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja..s avonds om 21u. S ochtends zijn de flessen vol :P

Wup..de zuster zei al: je moet een nieuwe vriezer kopen voor je naar huis kan
Hoeveel drinken je meisjes nu?
pi_135552328
Wow, Linda! Super voor je meiden!
Home is where the O+ is...
pi_135553036
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:16 schreef pessie het volgende:

[..]

Hoeveel drinken je meisjes nu?
Tussen 45-60, 6x pd
Lotte!
Noah!
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:51:47 #263
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135553147
Wauw, Linda, dat loopt goed!
pi_135553200
Goed bezig Linda *O*

Shandaly, wat lief O+

Schraal, au, gevoelig, niks te zien.
Ik vrees dat ik voor het eerst in mijn hele borstvoedingsperiode te maken heb met spruw }:|
.... met gevoel voor drama....
pi_135553287
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef Kersjes het volgende:
Goed bezig Linda *O*

Shandaly, wat lief O+

Schraal, au, gevoelig, niks te zien.
Ik vrees dat ik voor het eerst in mijn hele borstvoedingsperiode te maken heb met spruw }:|
Beeh. Kan het niet zijn dat hij gewoon slordig is geweest met zn tandjes? Spruwbij ons was echt als.steken in de borst...
Lotte!
Noah!
pi_135553572
Ik hoop het. Maar de schimmel tiert momenteel elders ook welig :')
Dus ik zou er niet vreemd van opkijken.
.... met gevoel voor drama....
pi_135553638
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:07 schreef Kersjes het volgende:
Ik hoop het. Maar de schimmel tiert momenteel elders ook welig :')
Dus ik zou er niet vreemd van opkijken.
Dat zou dan best kunnen ja :(
Lotte!
Noah!
pi_135555249
Kersjes ik hoop dat het meevalt.

Mn elektrische kolf werkt niet echt goed. Opbrengst is zeer minimaal met de hand kolf gaat het een stuk beter. Hij lijkt wel niet sterk genoeg. Maar het is ook een oudje en ik denk dat hij aan het einde van zn Latijn is. Nu maar oo zoek naar een andere.
pi_135557139
Volgens.mij kan ke zoiets.toch lenen via de thuiszorg?
Lotte!
Noah!
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:41:51 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135558495
Linda, wat een geweldige opbrengsten, zeg! (Is het niet een beetje teveel?)

Even een laatste groeicurve van Aviva.
En dat goeddeels op mijn melk O+

15,1 kg en 100 cm. Helemaal prima, dus :)



En lengte ff onder een spoiler, want minder relevant ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door DaviniaHR op 16-01-2014 15:24:38 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135561423
Zou best kunnen hoor! Maar daarvoor heb ik dit keer geen verstoppingen en ontstekingen vergeleken met de vorige twee keer in het kraambed. Zodra we thuis zijn gaan we dat wel verder reguleren.

Je curves kan ik hier helaas niet zien ivm crappy internet

Edit: toch wel! Ziet er mooi uit (je hebt wel twee keer gewicht geplaatst)
Lotte!
Noah!
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:25:28 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135562210
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:00 schreef Linda2205 het volgende:
Zou best kunnen hoor! Maar daarvoor heb ik dit keer geen verstoppingen en ontstekingen vergeleken met de vorige twee keer in het kraambed. Zodra we thuis zijn gaan we dat wel verder reguleren.

Je curves kan ik hier helaas niet zien ivm crappy internet

Edit: toch wel! Ziet er mooi uit (je hebt wel twee keer gewicht geplaatst)
Nu wel lengte ;)

Fijn dat je iig geen verstoppingen hebt!
Hebben je twee oudsten de tweeling inmiddels al gezien?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:42:52 #273
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135563027
Een vraag!

Ik blijk zwangerschapsdiabetes te hebben en dus grote kans dat baby direct na de bevallig bijgevoed moet worden. En mijn voorkeur gaat daarbij uit naar bv, wat betekent dat ik dus al voor de bevalling moet gaan kolven. Iemand hier ervaring mee? Hoe reageerde men hier in het ziekenhuis op?
Oude (on)bekende.
pi_135564034
Linda _O_

Davinia mooie curve!!

Musje diabetes? -O- moet je eerder ingeleid worden? heb je veel last? :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135564858
Wat balen musje -O-
Ik zou vooraf bij het zknhs navragen zodat het niet wordt weggegooid omdat het niet aan de regels voldoet.
pi_135565623
Ik heb gekolfd maar bij mij werd het wel weggegooid. Belangrijj is dat het ingevroren is en naam en datum er goed op staan. Je kan het in een koeltasje meenrmen naar het zkh en daar in de koelkast leggen.

Wbt het kolven..liefst zo laat mogelijk in de zwschap, niet langer als 5min per kant en stoppen zodra je buik er vervelend op reageert. Het liefste met de hand, maar dat kon ik niet dus ik heb een kolf gebruikt.

Davinia, ze liggen nog op de neo en daar mogen geen kinderen komen. Ze hebben zr dus nog niet gezien ;(
Lotte!
Noah!
pi_135565757
Wat jammer Linda. Hier mochten broertjes en zusjes wel naar binnen. M heeft toen al op dag 1 of 2 gekeken.
pi_135566610
Wat K, mus! Goed plan om voor te kolven. Als ik jou was zou ik daar ook bijtijds mee beginnen, zo rond een week of 35. Stel dat je niet goed ingeregeld raakt en/of je moet aan de insuline, dan leiden ze je bij 38 weken al in. In principe is het helemaal aan jou wat er in je kind wordt gestopt en in principe blijft je kind ook bij jou en gaat ie niet naar de kinderafdeling. Maw, het maakt niet uit wat 'ze' ervan vinden of zeggen ;) Je kunt bij de apotheek spuitjes van 5ml halen met dopjes. Verwacht echt geen sloten met melk als je prenataal kolft, het gaat meestal om druppels schrapen.
pi_135566689
Hier nog meer info Mus: http://www.borstvoeding.com/kolven/voorkolven2.html

Wat bagger van de zwangerschapsdiabetes :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135567269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:43 schreef Kyara het volgende:
Wat jammer Linda. Hier mochten broertjes en zusjes wel naar binnen. M heeft toen al op dag 1 of 2 gekeken.
Hier ook, maar met gezondheidsverklaring en bewijs dat alle entingen erin zitten. Dat is bij Noah sowieso noh niet het geval en om het hele spul mee te slepen naar de KA voor 2min om het hoekje kijken...straks zijn ze de eersten en mogen ze de hele dag!

kaartje hehad btw?
Lotte!
Noah!
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:59:00 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135569021
Kersjes, je moet er dus toch een keer aan geloven, irritant! -O-

MwMus, ook naar! Maar top om al te kolven, hopelijk komt er al wat op gang! ^O^

Davinia, prachtige curve zeg! En idd tof dat daar zoveel van jou in zit! :Y

Verder zit ik momenteel opgelucht op de bank met baby aan de borst: ik was namelijk mijn kolf vergeten vandaag! :X heb er gelukkig weinig last van gehad, eeennnnn ik probeerde uit nood maar even met de hand te kolven en er kwam gewoon 30cc uit, in strááltjes!!! :o :D Ik heb glunderend naar beneden zitten kijken :')
pi_135569206
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Een vraag!

Ik blijk zwangerschapsdiabetes te hebben en dus grote kans dat baby direct na de bevallig bijgevoed moet worden. En mijn voorkeur gaat daarbij uit naar bv, wat betekent dat ik dus al voor de bevalling moet gaan kolven. Iemand hier ervaring mee? Hoe reageerde men hier in het ziekenhuis op?
Hier precies het zelfde (al had ik gelukkig geen zware diabetes, het ging om 0.2 punten die mijn nuchtere waarde te hoog was). Ik heb toen vooraf met de hand gekolfd en dat in de vriezer bewaard.

Toen ik ging bevallen heb ik één bakje mee genomen voorzien van een sticker met mijn naam, mijn geboortedatum, en de datum van die dag, en de inhoud van het bakje er duidelijk op geschreven. Ook heb ik het in mijn bevalplan geschreven en aangegeven bij de verloskundigen en verpleegsters die me hielpen. En ik had ook mijn man uitgebreid geïnstrueerd van tevoren (control issues much? :') ).

Iedereen die ik er over sprak reageerde wel positief eigenlijk verder, en uiteindelijk bleek het niet nodig omdat mijn dochter keurige glucosewaarden had :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_135634956
Vraagje over voeden op verzoek:

Hoe geven de wat oudere baby's van 11-12 maanden aan dat ze willen drinken. 's Nachts is het heel duidelijk maar overdag heb ik toch het idee dat ik vaker op mijn verzoek voed dan op hun verzoek. Hoe gaat (of ging) dat bij anderen?
pi_135635760
Ik had gewoon vaste tijden waarop ik aanbood kyara...na het opstaan en voor het slapen. 4x per dag dus. Geen idee of ze misschien vaker hadden gewild..

Lotte!
Noah!
pi_135635846
O+ O+ Je meisjes samen...
pi_135635889
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Mabawa. het volgende:
O+ O+ Je meisjes samen...
En thuis! O+
Lotte!
Noah!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:38:35 #287
381212 Gulara
From the future
pi_135635954
Linda die foto! OMGRAMMEL! O+ O+

Ik ben deze week officieel gestopt met kolven.
Ik probeer het leed een beetje te verzachten door lekker te genieten van een glaasje, of twee. >:O
Maar eigenlijk moet ik dus gewoon een nieuwe baby he! }:|
En als ik die foto van hierboven zie, moet ik er misschien twee. Ter compensatie. *;
pi_135635965
Oooooooooooh wat mooi Linda! Die handjes O+ O+ O+ O+
volgens mij is dat kussen wel superhandig!
pi_135635966
Hoe lief Linda O+ O+
De kleinste (even kwijt wie wie was :@) nu ook helemaal al aan de borst?
pi_135635999
Linda O+ O+ O+ O+ en _O_ voor de hoopjes melk! Wat gaat het goed, zo fijn!

Ik kom veeeeeel te weinig in dit topic, terwijl het zo'n leuk/fijn topic is.
De foto van Shandaly is ook zo ontzettend schattig O+

Ik ga mijn lief eens vragen of ie ook nog/weer eens een foto van Nin aan de borst wil maken, we zijn al over de 9 maanden borstvoeding inmiddels! Wie had dat gedacht, met die eerste 2 maanden alles kolven. En het is ook nog steeds haar hoofdvoeding :Y) (bijvoeding is ze nog niet echt heel geïnteresseerd in :) ) In 9 maanden tijd is ze gegroeid van 46cm naar 66cm en van 2950gram naar 8400gram, helemaal alleen op mijn melk dus!
pi_135636032
O+ Linda... O+

Kyara, ik kijk een beetje naar wat hij doet. Vraagt ie zelf regelmatig bied ik verder alleen voor het slapen aan. Is hij te afgeleid door de omgeving, vraag ik em, en meestal wil hij dan wel. Een soort 'oh ja' krijg ik dan :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135636101
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:35 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

En thuis! O+
*O*
pi_135636171
Oh Linda. Die foto O+
pi_135636235
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:39 schreef mrien het volgende:
Hoe lief Linda O+ O+
De kleinste (even kwijt wie wie was :@) nu ook helemaal al aan de borst?
Emmy. Ze heeft vanmorgen voor het eerst een hele voeding uit de borst gedronken en kwam uit zichzelf.na 3u weer. Dit keer dronk ze iets minder goed...eens zien wat ze.nu doen.

Ik vind het gewoon stom.om te kolven en een fles te geven terwijl ik melk heb van hier tot Tokio.

Zal zo een foto maken van de vriezervoorraad die ik meekreeg uit.het zkh. Er waren zusters die geklaagd hadden dat er geen plek meer was voor andere moeders... O-)
Lotte!
Noah!
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:49:31 #295
30252 Soempie
Procreating
pi_135636248
Linda wat mooi en wat knap van ze/jullie. O+ O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_135636358

:X

Kyara, dat kussen is idd best handig. Gebruikte het net voor het eerst dus was nog even oefenen maar het bied iig genoeg steun
Lotte!
Noah!
pi_135636490
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:48 schreef Kyara het volgende:
Vraagje over voeden op verzoek:

Hoe geven de wat oudere baby's van 11-12 maanden aan dat ze willen drinken. 's Nachts is het heel duidelijk maar overdag heb ik toch het idee dat ik vaker op mijn verzoek voed dan op hun verzoek. Hoe gaat (of ging) dat bij anderen?
Hier geeft dochter dat eigenlijk niet zelf aan, het komt echt vanuit mij, anders drinkt ze echt nauwelijks iets.
pi_135636647
Wauw Linda! Wát een voorraad! Zou bijna zeggen "terechte klacht van die zusters" ;)
En wat een prachtige foto!! O+ O+

Overigens heeft Femke eigenlijk nog nooit zelf aangegeven dat ze honger heeft. Pas als ik met haar ga zitten en aan m'n bh begin te fummelen, dan bedenkt ze zich dat ze inderdaad wel trek heeft. En dan moet het ook NÚ!
pi_135636948
Wauw! Wat een voorraad :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')