Ik heb ook volgende week mn theorie examen en ik heb 2 oefenexamen programma's gebruikt, die van verjo en anwb. Moet zeggen dat ik de anwb proefexamens trouwens moeilijker vind (ook vaker bij zak) dan de verjo examens.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:02 schreef koenes het volgende:
Ik heb volgende week donderdag mn theorie examen, en ik heb tot nu toe alleen maar gebruik gemaakt van zo'n oefenprogramma 'traffic explorer'. Hebben mensen ervaring met dit programma?
koop een anwb boekquote:Op vrijdag 6 december 2013 16:02 schreef koenes het volgende:
Ik heb volgende week donderdag mn theorie examen, en ik heb tot nu toe alleen maar gebruik gemaakt van zo'n oefenprogramma 'traffic explorer'. Hebben mensen ervaring met dit programma?
Alleen daarmee gewerkt en m'n theorieexamen belachelijk hard gevlamd.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:02 schreef koenes het volgende:
Ik heb volgende week donderdag mn theorie examen, en ik heb tot nu toe alleen maar gebruik gemaakt van zo'n oefenprogramma 'traffic explorer'. Hebben mensen ervaring met dit programma?
Ik neem aan dat 'belachelijk hard gevlamd' positief is?quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:49 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Alleen daarmee gewerkt en m'n theorieexamen belachelijk hard gevlamd.
Mijn tussentijdse toets ging trouwens erg voorspoedig. Geen opmerkingen, alleen tips (niet stressen). Vrijstellingen dan ook binnen.
Overigens, voor degenen die stelden dat beginnen op een automaat waardeloos was: Examinator zei, dat als het aan haar lag, iedereen dat zo zou moeten doen :p.
Hoe dan ook. Gevaarherkenning gedaan met 2 fouten, en de rest met 4.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:11 schreef koenes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat 'belachelijk hard gevlamd' positief is?
Ik snap wel wat 'vlammen' betekent maar ik dacht dat je 'belachelijk gevlamd' misschien sarcastisch bedoeldequote:Op vrijdag 6 december 2013 19:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hoe dan ook. Gevaarherkenning gedaan met 2 fouten, en de rest met 4.
Ik beheers het ABN verder vrij goed, maar soms komt er wat 'slang' naar boven. Ik ben pas 18 en kom uit de grote stad, oké .
Oh, haha! Nee! Echt totaal niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:57 schreef koenes het volgende:
[..]
Ik snap wel wat 'vlammen' betekent maar ik dacht dat je 'belachelijk gevlamd' misschien sarcastisch bedoelde
Met vlag en wimpel geslaagd! 2 fout gevaarherkenning, 4 verkeersregels en inzicht. Netjes, toch?quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:59 schreef delano.888 het volgende:
Ik weet nog steeds niet of "belachelijk hard gevlamd" nou geslaagd of gezakt is
4 fout vind ik anders best veel!quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:26 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Oh, haha! Nee! Echt totaal niet.
[..]
Met vlag en wimpel geslaagd! 2 fout gevaarherkenning, 4 verkeersregels en inzicht. Netjes, toch?
Is inderdaad niet met vlag en wimpel, maar gehaald is gehaald.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
4 fout vind ik anders best veel!
Dankje! Precies mijn gedachte.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gehaald is gehaald, zeker bij zo'n instelling die voornamelijk lijkt te draaien op willekeur.. Gefeliciteerd.
Thanks. Iemand nog last-minute tips?quote:Op zondag 8 december 2013 21:27 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Succes! Komt vast helemaal goed.
Probeer rustig te blijven; bij een TTT kun je niet slagen of zakken. En ga niet ineens anders rijden, maar rijd zoals je in de les ook rijdt, dat is de reden dat je de toets mag doen en dat gaat goed.quote:Op zondag 8 december 2013 22:26 schreef Neraice het volgende:
[..]
Thanks. Iemand nog last-minute tips?
Niet stressen. Ik liep te trillen als een malle . Voor niks.quote:Op zondag 8 december 2013 22:26 schreef Neraice het volgende:
[..]
Thanks. Iemand nog last-minute tips?
Eet een banaan, help tegen de zenuwen.quote:Op zondag 8 december 2013 22:26 schreef Neraice het volgende:
[..]
Thanks. Iemand nog last-minute tips?
Was nog wel lastig soms. Moest om 08.00 dus het was nog donker en vol met fietsende scholieren. Ze zei achteraf ook dat ze me flink op de proef had gesteld.quote:
Klopt, same here. Werd om 7 uur opgepikt.quote:Op maandag 9 december 2013 10:30 schreef sirdanilot het volgende:
Om 8 uur? Wat een rottijd. Mijn instructeur wil in ieder geval altijd van te voren nog een uurtje les doen, dus dan moet je er al om 7 uur uit In dat uurtje lg overigens alle info die ik nodig had om te slagen, zoals die dingen van de motor, controlelampjes, informatie als 'ze sturen je altijd even de snelweg op' etc.
quote:Op maandag 9 december 2013 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
Zo kort tussen je TTT en examen? Ik had na mijn TTT nog echt een hoop te doen, ondanks dat ik deze wel gehaald had. Zo reed ik vaak veel te langzaam uit onzekerheid/angst en was mijn kijktechniek nog niet goed.
quote:Op maandag 9 december 2013 10:38 schreef Neraice het volgende:
[..]
Examen staat gepland om 10.00 op een dinsdag .
Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.quote:Op maandag 9 december 2013 15:54 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, net de eerste les met spiegelen, morgen weer rijden! hellingproef.
Eerste aantal lessen waren vooral schakelen enzo, daarna voorrang/opletten op ander verkeer etc. toen spiegelen.quote:Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.
Ik woon helemaal aan de andere kant van het landquote:Op maandag 9 december 2013 16:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Eerste aantal lessen waren vooral schakelen enzo, daarna voorrang/opletten op ander verkeer etc. toen spiegelen.
Ik denk dat als je in Limburg woont je ook wel meteen hellingproef krijgt
Ik zit op les 6 en heb nog geen hellingproef gedaan hoorquote:Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.
Dit inderdaad. Heb 'm begin januari.quote:
Nope, eerste les gelijk, bam. Hij zit er nu dan ook helemaal in, net zoals kijken (behalve als ik ergens voor moet uitwijken, en verdomme, dan moet je JUIST kijken!)quote:Op maandag 9 december 2013 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit op les 6 en heb nog geen hellingproef gedaan hoor
Tenminste, naja ik heb wel 1X op een brug stilgestaan voor een stoplicht en toen stonden we lichtjes omhoog... maar toen heb ik gewoon voet op de rem gehouden en die loslaten en gas geven en het ging. Dus ja... is dat soort van hellingproef? Echte bergen heb je hier namelijk toch niet
Gaat vanzelf beter.quote:Op maandag 9 december 2013 16:45 schreef alors het volgende:
Ik heb vandaag de hellingproef gedaan, les 6/7
Verder ging het redelijk, sturen, kijken en de regels dat zit grotendeels wel snor, alleen dat terugschakelen en koppelen/remmen dat gaat nogal eens fout. En ik HAAT het echt om steeds dezelfde fouten te maken
bij mij zat er twee weken en een rijles tussen mijn TTT en examenquote:Op maandag 9 december 2013 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
Zo kort tussen je TTT en examen? Ik had na mijn TTT nog echt een hoop te doen, ondanks dat ik deze wel gehaald had. Zo reed ik vaak veel te langzaam uit onzekerheid/angst en was mijn kijktechniek nog niet goed.
Het scheelt dat je weet wat je fout doet, even oefenen en je hebt het onder de knie!quote:Op maandag 9 december 2013 16:45 schreef alors het volgende:
Ik heb vandaag de hellingproef gedaan, les 6/7
Verder ging het redelijk, sturen, kijken en de regels dat zit grotendeels wel snor, alleen dat terugschakelen en koppelen/remmen dat gaat nogal eens fout. En ik HAAT het echt om steeds dezelfde fouten te maken
ik al 70 lessen gehad en nog nooit gedaan :xquote:Op maandag 9 december 2013 21:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb meer dan 20 lessen gehad, nooit een hellingproef gedaan
70 uren? Jezus ik dacht dat ik veel lessen hadquote:Op maandag 9 december 2013 22:33 schreef zuidplijn het volgende:
[..]
ik al 70 lessen gehad en nog nooit gedaan :x
Ik heb wel een gehoord van iemand die 160 lessen nodig had, maar die was wel al op leeftijd.quote:Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
70 uren? Jezus ik dacht dat ik veel lessen had
True, je hebt ook helemaal gelijk. Het is alleen vooral de hoeveelheid acties en "kijkbewegingen" die je moet maken in zo'n gi-ga korte tijd. Dat maakt het gewoon erg moeilijk vind ik.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:59 schreef Sounddragon het volgende:
Dat kijken moet je jezelf gewoon goed aanleren, op je examen is dat ongeveer het grootste pluspunt wat je kunt scoren, en niet alleen kijken, maar ook zìen.
Het is- en lijkt nu overdreven, en als je straks zelfstandig gaat rijden wordt dat ook vast wel minder, maar volgens mij is dat meer een gevoelskwestie omdat er nu dik op gehamerd wordt, en als je na je examen terugzakt naar 75% van wat ze je hebben aangeleerd, kijk je al 2 keer zo goed als de gemiddelde automobilist . Het is niet voor niks de meest gebruikte openingszin na een aanrijding; "oh, sorry, ik had je helemaal niet gezien"
Mensen kijken wel, maar zien niet.
mij word aangeleerd: binnenspiegel-buitenspiegel-over schouderquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:15 schreef sirdanilot het volgende:
Mijn instructeur heeft dat kijken nooit zo systematisch behandeld. Gewon rechterspiegel rechterschouder en aan het eind binnenspiegel, dat soort dingen. Alleen rotondes met fietsers in de voorrang hebben we heel systematisch behandeld, want die ondingen zijn ook gewoon levensgevaarlijk, je hebt zó een fiets onder je auto als je niet goed kijkt.
Binnenspiegel is ook vooral om te kijken of er een auto (dicht) achter je rijdt. Als je een rotonde of kruispunt nadert kan je remgedrag daardoor anders zijn. Dat gaat ook op voor de snelweg, als je achterligger al naar links gaat wil hij jou inhalen. Dan kun je hem niet in je buitenspiegel of dode hoek zien.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:29 schreef sirdanilot het volgende:
Mja, ik vind de binnenspiegel eerlijk gezegd niet zo belangrijk, zeker op de snelweg. Alles lijkt dan heel dichtbij terwijl je in werkelijkheid nog zat ruimte hebt. Binnenspiegel gebruik ik zelf vooral voor de nacontrole eigenlijk, en bij manoeuvres als achteruit rijden. Maar misschien denkt het CBR daar anders over?
Bij inhalen op de snelweg (of invoegen) doe ik bijvoorbeeld: even naar links kijken tijdens het invoegen (is het druk?), dan linkerspiegel, linkerschouder (dode hoek), knipper en gaan. Of nou ja, eigenlijk doe ik vaak eerst mijn knipper maar dat mag dus eigenlijk niet ! Daar word ik ook steeds op gewezen. Wordt trouwens de eerste regel die ik ga afschaffen als ik mn rijbewijs heb, want ik vind dat heel irritant. Mense moeten toch weten dat ik de intentie heb om naar links te gaan? En ik ga heus niet naar links als daar iemand anders rijdt.
Je hebt ook zat situaties waarbij je je binnenspiegel niet kan gebruiken, zoals in een bestelbusje of als je auto volgeladen is.
Dat zou ik jezelf maar niet afleren.. Levensgevaarlijk als jij op de snelweg gaat knipperen zonder dat je de mogelijkheid hebt om te gaan.. De gene naast je kan bang zijn dat je echt komt en daardoor rare bewegingen maken met alle gevolgen van dien. Dus eerst kijken en als het kan pas knipperen en gelijk gaan! Levensgevaarlijk wordt je anders..quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:29 schreef sirdanilot het volgende:
Mja, ik vind de binnenspiegel eerlijk gezegd niet zo belangrijk, zeker op de snelweg. Alles lijkt dan heel dichtbij terwijl je in werkelijkheid nog zat ruimte hebt. Binnenspiegel gebruik ik zelf vooral voor de nacontrole eigenlijk, en bij manoeuvres als achteruit rijden. Maar misschien denkt het CBR daar anders over?
Bij inhalen op de snelweg (of invoegen) doe ik bijvoorbeeld: even naar links kijken tijdens het invoegen (is het druk?), dan linkerspiegel, linkerschouder (dode hoek), knipper en gaan. Of nou ja, eigenlijk doe ik vaak eerst mijn knipper maar dat mag dus eigenlijk niet ! Daar word ik ook steeds op gewezen. Wordt trouwens de eerste regel die ik ga afschaffen als ik mn rijbewijs heb, want ik vind dat heel irritant. Mense moeten toch weten dat ik de intentie heb om naar links te gaan? En ik ga heus niet naar links als daar iemand anders rijdt.
Je hebt ook zat situaties waarbij je je binnenspiegel niet kan gebruiken, zoals in een bestelbusje of als je auto volgeladen is.
Mijn instructeur zei altijd dat wanneer je richting aangeeft op de snelweg, je als het ware dat plekje reserveert. En je kunt het plekje pas reserveren wanneer het vrij is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:29 schreef sirdanilot het volgende:
Mja, ik vind de binnenspiegel eerlijk gezegd niet zo belangrijk, zeker op de snelweg. Alles lijkt dan heel dichtbij terwijl je in werkelijkheid nog zat ruimte hebt. Binnenspiegel gebruik ik zelf vooral voor de nacontrole eigenlijk, en bij manoeuvres als achteruit rijden. Maar misschien denkt het CBR daar anders over?
Bij inhalen op de snelweg (of invoegen) doe ik bijvoorbeeld: even naar links kijken tijdens het invoegen (is het druk?), dan linkerspiegel, linkerschouder (dode hoek), knipper en gaan. Of nou ja, eigenlijk doe ik vaak eerst mijn knipper maar dat mag dus eigenlijk niet ! Daar word ik ook steeds op gewezen. Wordt trouwens de eerste regel die ik ga afschaffen als ik mn rijbewijs heb, want ik vind dat heel irritant. Mense moeten toch weten dat ik de intentie heb om naar links te gaan? En ik ga heus niet naar links als daar iemand anders rijdt.
Je hebt ook zat situaties waarbij je je binnenspiegel niet kan gebruiken, zoals in een bestelbusje of als je auto volgeladen is.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 12:11 schreef Doorzettertje het volgende:
Dinsdag 28 januari wordt mijn dag, het praktijkexamen! Wel pas in de loop van de middag dus ik hoop niet dat de zenuwen dan de hele dag op gaan lopen... Iemand nog tips tegen de stress?
quote:Op zondag 8 december 2013 22:31 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Probeer rustig te blijven; bij een TTT kun je niet slagen of zakken. En ga niet ineens anders rijden, maar rijd zoals je in de les ook rijdt, dat is de reden dat je de toets mag doen en dat gaat goed.
Dwaas. Begrijp jij echt niet waarom dat niet mag?quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:29 schreef sirdanilot het volgende:
Of nou ja, eigenlijk doe ik vaak eerst mijn knipper maar dat mag dus eigenlijk niet ! Daar word ik ook steeds op gewezen. Wordt trouwens de eerste regel die ik ga afschaffen als ik mn rijbewijs heb, want ik vind dat heel irritant. Mense moeten toch weten dat ik de intentie heb om naar links te gaan? En ik ga heus niet naar links als daar iemand anders rijdt.
Kom je tijd tekort, dan ben je te laat begonnen met kijken.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True, je hebt ook helemaal gelijk. Het is alleen vooral de hoeveelheid acties en "kijkbewegingen" die je moet maken in zo'n gi-ga korte tijd. Dat maakt het gewoon erg moeilijk vind ik.
Je komt aanrijden bij een kruispunt zonder stoplichten, wat rijdt er achter je? Komt er een fietser van links of rechts? Komt er gemotoriseerd verkeer van links of rechts? Heb je je dode hoek ge-checked?Kan ik gelijk door? Ik rijd nu in de 2, laat ik hem doorrollen of ga ik volledig stilstaan waardoor ik moet terugschakelen in de 1?
AL DEZE VRAGEN stel je jezelf in een tijdsbestek van zo'n 3 seconden
damn
Dat zal vast zo zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kom je tijd tekort, dan ben je te laat begonnen met kijken.
Op de snelweg is het knipperlicht een signaal naar een ander: "ik ga naar links/rechts"...quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:29 schreef sirdanilot het volgende:
Mja, ik vind de binnenspiegel eerlijk gezegd niet zo belangrijk, zeker op de snelweg. Alles lijkt dan heel dichtbij terwijl je in werkelijkheid nog zat ruimte hebt. Binnenspiegel gebruik ik zelf vooral voor de nacontrole eigenlijk, en bij manoeuvres als achteruit rijden. Maar misschien denkt het CBR daar anders over?
Bij inhalen op de snelweg (of invoegen) doe ik bijvoorbeeld: even naar links kijken tijdens het invoegen (is het druk?), dan linkerspiegel, linkerschouder (dode hoek), knipper en gaan. Of nou ja, eigenlijk doe ik vaak eerst mijn knipper maar dat mag dus eigenlijk niet ! Daar word ik ook steeds op gewezen. Wordt trouwens de eerste regel die ik ga afschaffen als ik mn rijbewijs heb, want ik vind dat heel irritant. Mense moeten toch weten dat ik de intentie heb om naar links te gaan? En ik ga heus niet naar links als daar iemand anders rijdt.
Je hebt ook zat situaties waarbij je je binnenspiegel niet kan gebruiken, zoals in een bestelbusje of als je auto volgeladen is.
Maar dat doet dus 0,1% van de bestuurders, is ook niet echt nodig... Heb op het examen ook niet gedaan, niks van gehoord...quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:35 schreef Nagelschaartje het volgende:
Uitzondering hierop is het nemen van een afrit, waarbij je al van te voren laat zien dat je de snelweg gaat verlaten. Handig voor het verkeer achter je en eventueel het verkeer op het weefvlak.
Het verbaasd mij ook hoeveel mensen van een rotonde afgaan zonder richting aan te geven....freaking irritant, sta je daar te wachten voor niksquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:20 schreef exelletor het volgende:
[..]
Maar dat doet dus 0,1% van de bestuurders, is ook niet echt nodig... Heb op het examen ook niet gedaan, niks van gehoord...
Als je uitvoegstroken gebruikt zoals ze bedoeld zijn(dus niet 500m van te voren gas los, maar pas op de uitvoegstrook), dan is het aangeven van richting naar rechts 300m voordat de uitvoegstrook begint nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
Het verbaasd mij ook hoeveel mensen van een rotonde afgaan zonder richting aan te geven....freaking irritant, sta je daar te wachten voor niks
Ehhmm.... een uitvoegstrook is iets anders als een 'rotonde' hoorquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:32 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als je uitvoegstroken gebruikt zoals ze bedoeld zijn(dus niet 500m van te voren gas los, maar pas op de uitvoegstrook), dan is het aangeven van richting naar rechts 300m voordat de uitvoegstrook begint nergens voor nodig.
Ja, maar jij quote zelf mijn bericht over uitvoegstroken, waarvan ik niet weet of je nou wel of niet met mij eens bent.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
Ehhmm.... een uitvoegstrook is iets anders als een 'rotonde' hoor
Ohw op die manier. Weet ik niet, ik heb nog niet op de snelweg geredenquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:45 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ja, maar jij quote zelf mijn bericht over uitvoegstroken, waarvan ik niet weet of je nou wel of niet met mij eens bent.
Eeeh je geeft richting aan om duidelijkheid te geven aan andere en niet aan jezelf hoor! Dus geef altijd richting aan hoe ervaren je ook bent..quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohw op die manier. Weet ik niet, ik heb nog niet op de snelweg gereden
Mij lijkt het zeker als beginnend bestuurder wel handig om even richting aan te geven als je gaat uitvoegen. Later als je wat meer ervaren bent zal je dat idd waarschijnlijk niet elke keer doen.
Dankjewelquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:15 schreef Doorzettertje het volgende:
Hier een paar site's met goede praktijkexamentips;
http://rijsecure.nl/prakt(...)-praktijkexamen.html
http://rijsecure.nl/prakt(...)tijkexamen-tips.html
http://www.autoexamens.nl/main.php?cid=28
http://auto-en-vervoer.in(...)ps-om-te-slagen.html
Als fietser is het nog erger en gevaarlijker bovendien, want dan ga je oversteken en slaat die auto opeens afquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het verbaasd mij ook hoeveel mensen van een rotonde afgaan zonder richting aan te geven....freaking irritant, sta je daar te wachten voor niks
Het is een gewoonte om te spiegelen, en die moet je aanleren; nu lijkt het overdreven gezeik, maar ik zie vaak al 2 tot 300 meter van te voren dingen aankomen. Komt ook omdat ik ook vaak met groot en lomp spul reed, en best een lange tijd in busjes e.d. heb gereden waar je toch maar een heel beperkt zicht naar achteren hebt, en je dus maximaal gebruik moet maken van de momenten dat je dat wél hebt. Ik kijk echt elke paar seconden in mijn achteruitkijk spiegel, ik betrap me daar heel vaak op als ik in de ochtend rond een uurtje of half 6 op een totaal lege snelweg rijd.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True, je hebt ook helemaal gelijk. Het is alleen vooral de hoeveelheid acties en "kijkbewegingen" die je moet maken in zo'n gi-ga korte tijd. Dat maakt het gewoon erg moeilijk vind ik.
Je komt aanrijden bij een kruispunt zonder stoplichten, wat rijdt er achter je? Komt er een fietser van links of rechts? Komt er gemotoriseerd verkeer van links of rechts? Heb je je dode hoek ge-checked?Kan ik gelijk door? Ik rijd nu in de 2, laat ik hem doorrollen of ga ik volledig stilstaan waardoor ik moet terugschakelen in de 1?
AL DEZE VRAGEN stel je jezelf in een tijdsbestek van zo'n 3 seconden
damn
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is een gewoonte om te spiegelen, en die moet je aanleren; nu lijkt het overdreven gezeik, maar ik zie vaak al 2 tot 300 meter van te voren dingen aankomen. Komt ook omdat ik ook vaak met groot en lomp spul reed, en best een lange tijd in busjes e.d. heb gereden waar je toch maar een heel beperkt zicht naar achteren hebt, en je dus maximaal gebruik moet maken van de momenten dat je dat wél hebt. Ik kijk echt elke paar seconden in mijn achteruitkijk spiegel, ik betrap me daar heel vaak op als ik in de ochtend rond een uurtje of half 6 op een totaal lege snelweg rijd.
Die analyse van het verkeer voor je wordt ook een automatisme, let maar op. Autorijden is een gewoonte die je moet aanleren, na een jaartje gaat het allemaal automagisch
Gefeliciteerd! En succes dan ook maarquote:Op woensdag 11 december 2013 13:47 schreef Lolaatje het volgende:
Ik ben vandaag geslaagd, maar ik vind het nog een heel raar idee dat ik nu zelfstandig de weg op mag .
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef StarGazer het volgende:
Vandaag geslaagd voor m'n praktijk (3e keer was het raak ), dus mag ik ook in het lijstje?
Gefeliciteerd! 3 maal scheepsrecht ;-)quote:Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef StarGazer het volgende:
Vandaag geslaagd voor m'n praktijk (3e keer was het raak ), dus mag ik ook in het lijstje?
Graciasquote:Op woensdag 11 december 2013 16:24 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! 3 maal scheepsrecht ;-)
Nice! Felicitaties! Vriend van mij is afgelopen week ook geslaagd, was ook zijn 3e examen.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef StarGazer het volgende:
Vandaag geslaagd voor m'n praktijk (3e keer was het raak ), dus mag ik ook in het lijstje?
Tnx!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nice! Felicitaties! Vriend van mij is afgelopen week ook geslaagd, was ook zijn 3e examen.
Heb je het gevoel er nog niet klaar voor te zijn dan?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:59 schreef OudeBok het volgende:
Ik stress me ondertussen het apelazerus. We hebben de datum van mijn examen omgegooid van 16-12 naar... MORGEN.
Ben benieuwd. Succes in ieder geval.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:59 schreef OudeBok het volgende:
Ik stress me ondertussen het apelazerus. We hebben de datum van mijn examen omgegooid van 16-12 naar... MORGEN.
Succes!!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:59 schreef OudeBok het volgende:
Ik stress me ondertussen het apelazerus. We hebben de datum van mijn examen omgegooid van 16-12 naar... MORGEN.
Bedankt!quote:Op woensdag 11 december 2013 13:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En succes dan ook maar
Heel veel succes! Zou mij wel fijner lijken eigenlijk, hoef je er het weekend niet meer over in te zitten.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:59 schreef OudeBok het volgende:
Ik stress me ondertussen het apelazerus. We hebben de datum van mijn examen omgegooid van 16-12 naar... MORGEN.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 11 december 2013 16:22 schreef StarGazer het volgende:
Vandaag geslaagd voor m'n praktijk (3e keer was het raak ), dus mag ik ook in het lijstje?
Boeiend, lachen toch. Dan maar meteen, als je toch zo stresst.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:59 schreef OudeBok het volgende:
Ik stress me ondertussen het apelazerus. We hebben de datum van mijn examen omgegooid van 16-12 naar... MORGEN.
Ik weet niet eens hoe mijn mistlampen aan gaan.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:35 schreef Jiang153 het volgende:
Zo shit ey, het is echt mistig hierzo
Op't knopje drukkenquote:Op woensdag 11 december 2013 19:38 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe mijn mistlampen aan gaan.
Die dingen heb je in de stad toch niet nodig, nog nooit een zicht van 50m binnen de bebouwde kom gezien. Zal ze heus wel vinden wanneer ik mijn licht hendel eens van dichtbij bekijk, maar neem de moeite er niet voor.quote:
Elke auto heeft mistlamp (meestal 1) achter, een witte.quote:
Een witte mistlamp achter? Ik mag hopen dat jouw auto dat niet heeft.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:32 schreef delano.888 het volgende:
Elke auto heeft mistlamp (meestal 1) achter, een witte.
Excuus, ik dacht echt dat hij wit was, ik lees nu dat hij rood is. Ik ga even naar mijn auto, blijkbaar heb ik verkeerd gekeken?quote:Op woensdag 11 december 2013 20:40 schreef exelletor het volgende:
[..]
Een witte mistlamp achter? Ik mag hopen dat jouw auto dat niet heeft.
Denk dat je in de war bent met achteruitrijverlichting.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:47 schreef delano.888 het volgende:
Excuus, ik dacht echt dat hij wit was, ik lees nu dat hij rood is. Ik ga even naar mijn auto, blijkbaar heb ik verkeerd gekeken?
Goed. Ik ben dus zelf niet de snuggerste thuis.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Denk dat je in de war bent met achteruitrijverlichting.
Geloof het 100%, vind het alleen best wel grappig dat een auto zo iets heeft.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:53 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb een auto waarvan de sleutel er alleen uit kan als hij in de achteruit staat, dus ik parkeer altijd in de achteruit.
Ik denk/hoop dat die een stuk feller is dan je remlichten. Moet je voor de grap eens een baksteen(of iets anders) op je rempedaal leggen en dan naar je lichten gaan kijken.quote:Dat is dus niet zo, ik heb er 2, en 1 rode mistlamp, wat ik wel lelijk vind trouwens, want het is gewoon 1 van de 2 remlichten die dan aanblijft voor zover ik het zo kan zien. Best wel stom eigenlijk.
Hoe ben je daar achtergekomen?quote:Op woensdag 11 december 2013 20:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Goed. Ik ben dus zelf niet de snuggerste thuis.
(Even naar de auto gelopen.)
Ik heb een auto waarvan de sleutel er alleen uit kan als hij in de achteruit staat, dus ik parkeer altijd in de achteruit.
Nouja heel simpel, het is algemeen bekend bij Saab, alle Saabs hebben dat, en je kan dus gewoon de sleutel er niet uit krijgen als je hem niet in de R zet.quote:Op woensdag 11 december 2013 21:04 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Hoe ben je daar achtergekomen?
Het is echt waar alle Saabs hebben het.quote:Op woensdag 11 december 2013 20:57 schreef exelletor het volgende:
[..]
Geloof het 100%, vind het alleen best wel grappig dat een auto zo iets heeft.
[..]
Ik denk/hoop dat die een stuk feller is dan je remlichten. Moet je voor de grap eens een baksteen(of iets anders) op je rempedaal leggen en dan naar je lichten gaan kijken.
Oh, jawel. Ik onderschat mezelf altijd. TTT was nagenoeg foutloos, dus dit moet goedkomen.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je het gevoel er nog niet klaar voor te zijn dan?
Slim! die nachtbril werkt echt super tegen felle koplampen en dergelijke!quote:Op woensdag 11 december 2013 17:56 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb nu ook een nachtbril besteld, na twee rijlessen waarbij het het laatste halfuurtje toch donker werd. Ik moet hem nog uitproberen, maar een proefrondje op de fiets biedt toch wel hoop dat het werkt.
Mijn eerste rit in het donker was ik echt levensgevaarlijk, ik werd afgeleid door de koplampen en zag maar weinig. Ik stopte steeds net op tijd voor zebrapaden, en ook een keertje niet (dus ingreep).
De tweede rit ging al een stuk beter, maar nog steeds denk ik dat de nachtbril het veiliger gaat maken.
Ik ben benieuwd! Succes!quote:Op woensdag 11 december 2013 22:56 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Oh, jawel. Ik onderschat mezelf altijd. TTT was nagenoeg foutloos, dus dit moet goedkomen.
Nou, de zenuwen hebben gewonnen. Ik heb in de laatste 2 maanden niet zó'n kutrit gereden. Ik weet dat ik normaliter met m'n ogen dicht over het examenniveau heenknal, maar vandaag was het alles behalve mijn dag. Zulke dagen zitten er ook tussen, jammer genoeg.quote:
Ik ben doodsbang mensen als jij straks op de weg aan te treffen.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:28 schreef sirdanilot het volgende:
Nou, we hebben nu een beetje door wat het probleem is. 1. Ik kijk niet goed genoeg voor me uit. Ik doe de kijkhandelingen wel, maar te laat. 2. Ik verslap soms mijn aandacht en dan zakt mijn snelheid bijvoorbeeld van 100 naar 80, of ik rijd juist opeens 70 waar je 50 mag. Niet omdat ik niet weet hoe hard je mag, maar gewoon omdat ik ergens anders zit met m'n hoofd.
1. Veroozaakt eigenljk de meeste problemen. Bijvoorbeeld bij een korte invoegstrook, dan moet je al veel eerder kijken of je de weg op kan, ik doe dat dus te laat.
2. Is gewoon een kwestie van concentratie. Ik denk dat ik later maar een auto met cruise control ga kopen, dan heb ik er op de snelweg ook geen last van
Dus nou ja, daar de komende lessen nog goed aan werken.
Naja... vind dit een beetje neerbuigend klinken hoor. Hij zegt toch dat het iets is waar hij aan gaat werken? Hij heeft het 'probleem' door en wilt zich verbeteren. Waar slaat het op dat je dan zegt "ik ben doodsbang mensen zoals jij straks tegen te komen" ......lekker kortzichtige reactiequote:Op donderdag 12 december 2013 14:09 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben doodsbang mensen als jij straks op de weg aan te treffen.
Spiegelen niet belangrijk, niet op snelheid letten. Brrrr.
Dat mag jij vinden.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja... vind dit een beetje neerbuigend klinken hoor. Hij zegt toch dat het iets is waar hij aan gaat werken? Hij heeft het 'probleem' door en wilt zich verbeteren. Waar slaat het op dat je dan zegt "ik ben doodsbang mensen zoals jij straks tegen te komen" ......lekker kortzichtige reactie
Jij kon vast meteen perfect rijden na je eerste rijlesquote:Op donderdag 12 december 2013 14:09 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben doodsbang mensen als jij straks op de weg aan te treffen.
Spiegelen niet belangrijk, niet op snelheid letten. Brrrr.
Nope.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jij kon vast meteen perfect rijden na je eerste rijles
Sterker nog, jij gaat het vast met minder lessen redden dan ik uiteindelijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jij kon vast meteen perfect rijden na je eerste rijles
Hij spiegelt wel, maar het zou wat eerder kunnen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:09 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben doodsbang mensen als jij straks op de weg aan te treffen.
Spiegelen niet belangrijk, niet op snelheid letten. Brrrr.
Ik houd maar op met reageren, stelletje overspannen lampekappies hierquote:Op donderdag 12 december 2013 16:46 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Hij spiegelt wel, maar het zou wat eerder kunnen.
Dat is heel iets anders dan het 'niet belangrijk' vinden.
Maar jij rijdt vast perfect .
Nah iemand die dit zegt:quote:Op donderdag 12 december 2013 16:46 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Hij spiegelt wel, maar het zou wat eerder kunnen.
Dat is heel iets anders dan het 'niet belangrijk' vinden.
Maar jij rijdt vast perfect .
Kijkt gewoon te weinig als je het mij vraagt.quote:Mja, ik vind de binnenspiegel eerlijk gezegd niet zo belangrijk, zeker op de snelweg.
Hij leek bij mij erg op de anwb proefexamems cd (neem aan dat t een cd is iig, ik kreeg de iso bestanden toegestuurd)quote:Op donderdag 12 december 2013 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, heb paar proefexamens gedownload van theorie-leren.nl
Krijg dan o.a. vragen 'wat voor rijbewijs een motorbestuurder moet hebben als hij een motor met zijspan bestuurt?' Of 'waar moet je de veiligheidshamer in je auto bewaren?'
Oh en ik had 13 fout bij mijn laatste proefexamen, grandioos kansloos gezakt dus, en ik heb maandag mijn theorieexamen
Ik snap 't niet, want ik heb mijn boek doorgenomen, en ook via anwb en verjo tig examens geoefend al de hele week, en die waren veel makkelijker leek het wel (die haalde ik ook allemaal)
Nu maak ik me zorgen Als 't echte cbr examen exact zo is als deze van theorie-leren dan heb ik problem.
Mijn examen leek heel erg op de oefenexamens van Vekabest.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, heb paar proefexamens gedownload van theorie-leren.nl
Krijg dan o.a. vragen 'wat voor rijbewijs een motorbestuurder moet hebben als hij een motor met zijspan bestuurt?' Of 'waar moet je de veiligheidshamer in je auto bewaren?'
Oh en ik had 13 fout bij mijn laatste proefexamen, grandioos kansloos gezakt dus, en ik heb maandag mijn theorieexamen
Ik snap 't niet, want ik heb mijn boek doorgenomen, en ook via anwb en verjo tig examens geoefend al de hele week, en die waren veel makkelijker leek het wel (die haalde ik ook allemaal)
Nu maak ik me zorgen Als 't echte cbr examen exact zo is als deze van theorie-leren dan heb ik problem.
Ah, ok die ken ik niet.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:09 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Mijn examen leek heel erg op de oefenexamens van Vekabest.
Sowieso vond ik de oefenexamens moeilijker dan het echte examen
Gaat sneller dan je denkt. Eigenlijk moet je bij 2 man op de achterbank al de lichtschakelaar bijstellen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, tja het was te verwachten dat iemand ging zeggen dat het een totaal logisch antwoord is...
Ik vraag me wel af hoe zwaar je je auto dan wel niet moet beladen aan de achterkant voordat ie er echt zo uit komt te zien zoals je prachtige tekening
Als dit slecht voor de auto zou zijn, zouden de benzine auto's om de paar weken bij de garage moeten staan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:04 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe trekken jullie op bij een stoplicht? Ik doe altijd koppeling half naar boven en gassen terwijl je de koppeling verder naar boven doet (en daarna al gauw weer naar beneden om naar 2 te schakelen). Niet te veel, want dan schiet ie als een raket naar voren, maar toch wel wat gas. Maar nu schijnt dat dit slecht voor de auto is?
Ik doe ook wel eens gewoon de koppeling langzaam helemaal omhoog en dan pas gas. Maar dan trekt ie zo langzaam op, té langzaam als je op een doorgaande weg met stoplichten rijdt. En op een helling werkt dit helemaal niet, dan kan alleen de eerste methode.
Slippende bandjes altijd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:04 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe trekken jullie op bij een stoplicht? Ik doe altijd koppeling half naar boven en gassen terwijl je de koppeling verder naar boven doet (en daarna al gauw weer naar beneden om naar 2 te schakelen). Niet te veel, want dan schiet ie als een raket naar voren, maar toch wel wat gas. Maar nu schijnt dat dit slecht voor de auto is?
Ik doe ook wel eens gewoon de koppeling langzaam helemaal omhoog en dan pas gas. Maar dan trekt ie zo langzaam op, té langzaam als je op een doorgaande weg met stoplichten rijdt. En op een helling werkt dit helemaal niet, dan kan alleen de eerste methode.
Kwestie van gevoel er voor krijgen, komt vanzelf met de tijd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 17:16 schreef sirdanilot het volgende:
Oh nou gelukkig dan maar.
Toch is het lastig om zo te mikken, dat je vlot optrekt, maar niet als een raket vooruit schiet, vind ik altijd. Meestal ga ik eerder wat te langzaam dan wat te snel.
Succes!!quote:Op zondag 15 december 2013 18:39 schreef zuidplijn het volgende:
Morgen poging 3 om mn rijbewijs te halen. Een beetje jammer dat ik nu ziek ben. Maarja maar een flinke dosis aspirine erin en zo gaan slapen en morgen knallen
gefeliciteerdquote:Op maandag 16 december 2013 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, ik vandaag ook geslaagd... maar dan voor de theorie hehe. Wel mooi in een keer. Lekka
Ik ben sowieso nog niet aan het achteruitrijden toegekomen. Vooral veel rotondes gedaan, opletten op fietsers/zebrapaden etc.quote:Op maandag 16 december 2013 15:32 schreef sirdanilot het volgende:
Les in een busje? Geniaal, dat zouden ze bij mij ook moeten doen
Het meest leerzaam zou nog zijn om les te krijgen in een busje zonder achteruitkijkmogelijkheid, want dat is nog het moeilijkste.
Ik hoop wel dat je in een variant reed met het stuur aan de linkerkant?quote:Op maandag 16 december 2013 15:28 schreef Dagoduck het volgende:
Ik had vandaag ipv. zoeen:
[ afbeelding ]
In zoeen les:
[ afbeelding ]
Reed echt lekker Echt comfortabel, je zag lekker veel
Ook bij voorruit rijden is een binnenspiegel erg handig somsquote:Op maandag 16 december 2013 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben sowieso nog niet aan het achteruitrijden toegekomen. Vooral veel rotondes gedaan, opletten op fietsers/zebrapaden etc.
Jajaja.. En het was een omgebouwde naar een bedrijfswagen want van de 3 zijramen was de achterste geen raam zeg maar En bij bochten even wat ruimer nemen i.v.m. stoepranden. En je moet veel meer draaien aan het stuur. 2 hele draaien voordat hij stopt. Tegenover 1 en kwart van de Audi.quote:Op maandag 16 december 2013 15:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je in een variant reed met het stuur aan de linkerkant?
Gewoon "knipperlicht = voorrang" regel toepassen, kan nooit fout gaan.quote:Op maandag 16 december 2013 15:46 schreef delano.888 het volgende:
Ook bij voorruit rijden is een binnenspiegel erg handig soms
Ik zou het persoonlijk gigantisch kut vinden als die weg zou zijn.
Bij vooruitrijden gebruik je toch juist je binnenspiegel? Je kijkt erin al je gaat afslaan, een bocht hebt gemaakt (en er zit een "nieuwe" weg achter je), als je gaat remmen, etc...quote:Op maandag 16 december 2013 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben sowieso nog niet aan het achteruitrijden toegekomen. Vooral veel rotondes gedaan, opletten op fietsers/zebrapaden etc.
quote:Op maandag 16 december 2013 15:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook bij voorruit rijden is een binnenspiegel erg handig soms
Ik zou het persoonlijk gigantisch kut vinden als die weg zou zijn.
O sorry, er stond 'achteruitkijkmogelijkheid' Ik las achteruitrijmogelijkheidquote:Op maandag 16 december 2013 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bij vooruitrijden gebruik je toch juist je binnenspiegel? Je kijkt erin al je gaat afslaan, een bocht hebt gemaakt (en er zit een "nieuwe" weg achter je), als je gaat remmen, invoegen etc...
Mijn leraar leerde me: "kijk na elke keer schakelen even in je binnenspiegel"
Dus als je naar 1 terugschakelt bij het afremmen voor een voorrangsweg of een stoplicht of juist weer bij opschakelen als je een straat bent ingeslagen.
Na elke keer schakelen? Ik zou het er voor doen, maar goed.quote:Op maandag 16 december 2013 15:51 schreef Nielsch het volgende:
Bij vooruitrijden gebruik je toch juist je binnenspiegel? Je kijkt erin al je gaat afslaan, een bocht hebt gemaakt (en er zit een "nieuwe" weg achter je), als je gaat remmen, invoegen etc...
Mijn leraar leerde me: "kijk na elke keer schakelen even in je binnenspiegel"
Dus als je naar 1 terugschakelt bij het afremmen voor een voorrangsweg of een stoplicht of juist weer bij opschakelen als je een straat bent ingeslagen.
Trolololololquote:
Nouja, bij elke keer schakelen dan. Zo bedoelde hij het.quote:Op maandag 16 december 2013 15:52 schreef exelletor het volgende:
[..]
Na elke keer schakelen? Ik zou het er voor doen, maar goed.
Snap je in één keer al die haat op mquote:Op maandag 16 december 2013 15:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Serieus? Bwahahaha
KLB / Mensen die lang over hun rijbewijs doen.
Braddie, hoe lang was je nu al bezig? 1,5 jaar en 6x theorie ofzo toch?quote:Op maandag 16 december 2013 15:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Serieus? Bwahahaha
KLB / Mensen die lang over hun rijbewijs doen.
Wanneer was je begonnen, eerlijk? En hoeveel spijt heb je van dit topic?quote:Op maandag 16 december 2013 16:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik moet voor de 6e x op 11 Januari..
3e x zo`n cursus... Faalangst helpt echt niet mee..
Ik heb in totaal 2 maanden gelest (Van 18 april tot 27 juni) En daarna heb ik het stil gelegd omdat ik m`n theorie nog niet heb...quote:Op maandag 16 december 2013 15:59 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Braddie, hoe lang was je nu al bezig? 1,5 jaar en 6x theorie ofzo toch?
Wel respect dat je nog altijd eerlijk reageertquote:Op maandag 16 december 2013 16:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb in totaal 2 maanden gelest (Van 18 april tot 27 juni) En daarna heb ik het stil gelegd omdat ik m`n theorie nog niet heb...
Ik ga 8 januari weer een rijles nemen, dan heb ik 9 en 11 januari die cursus en 11 januari direct naar het CBR voor een individueel examen.
Hoop dat ik deze keer wel m`n theorie haal.
Wel verschrikkelijk naaiend de laatste x
Ik was gezakt op 2 fouten teveel en dat waren de vragen die ik corrigeerde.
Ik kon mezelf wel van een flat gooien ___!
Spijt van dat topic? Achteraf gezien wel ja
Als ik de eerste x gewoon m`n theorie had gehaald zou ik nu in feite al 4-5 maanden rond kunnen rijden Maargoed, het mag niet zo wezen en nu ben ik zelf ook zo`n kneus die er bijna 1 jaar over doet
(Nouja.... inprincipe doe ik nu 2 maanden over de rijlessen even zwart / wit denkende, maar alles bij elkaar dan... 8 maanden nu)
Natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wel respect dat je nog altijd eerlijk reageert
Waarom ga je niet naar zo'n Turk met 100% slaag garantiequote:Op maandag 16 december 2013 16:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Overigens heb ik wel zoiets van, al doe ik 2 jaar over mijn rijbewijs en kost het me 6000 euro als ik hem heb denk ik er niet meer over na, en de kosten van het rijbewijs heb je er zo uit als je een fatsoenlijke baan hebt bijvoorbeeld.
Omdat je dan echt een gigantische tyfus idioot bent.quote:Op maandag 16 december 2013 16:45 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Waarom ga je niet naar zo'n Turk met 100% slaag garantie
Gewoon oefenexamens maken en zeggen dat je het kan.quote:Op maandag 16 december 2013 16:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik moet voor de 6e x op 11 Januari..
3e x zo`n cursus... Faalangst helpt echt niet mee..
Maar hoezo dan?quote:Op maandag 16 december 2013 16:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb in totaal 2 maanden gelest (Van 18 april tot 27 juni) En daarna heb ik het stil gelegd omdat ik m`n theorie nog niet heb...
Omdat ik anders te veel geld betaal vind ik zelf.. Want ik moet constant dan lessen blijven kopenquote:Op maandag 16 december 2013 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar hoezo dan?
Ik heb gelest van januari tot en met november en mijn theorie pas in juni gehaald ofzo (wel eerste keer).
Dan ben je echt een verschrikkelijke mongoolquote:Op maandag 16 december 2013 16:45 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Waarom ga je niet naar zo'n Turk met 100% slaag garantie
Iemand die jou niks heeft gevraagdquote:Op maandag 16 december 2013 17:16 schreef sirdanilot het volgende:
Als je 6 keer je theorie moet doen, wat ben je dan?
Pas wel een beetje op dat je straks niet alles weer kwijt bentquote:Op maandag 16 december 2013 17:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik anders te veel geld betaal vind ik zelf.. Want ik moet constant dan lessen blijven kopen
En mijn instructeur had mij op 45-50 les uur geschat, daarvan heb ik er nu 29 gehad..
Dus ik probeer het zo lang mogelijk te rekken.
Ja want 'n rijbewijs daar krijg je 'n fatsoenlijke baan mee... Braddie even heel serieus: waarom ga jij niet één of andere mbo opleiding volgen en 'm ook afmaken (tegenwoordig krijg je zelfs op niveau 1 al een diploma las ik laatst) en van daaruit verder werken naar een betere toekomst voor jezelf? 'n Rijbewijs is allemaal heel leuk maar om een auto aan het rijden te houden kost veel geld, geld wat je waarschijnlijk niet hebt en zo ook niet gaat krijgen met je vmbo speciaal onderwijs oid. Ik bedoel deze post niet eens gemeen.quote:Op maandag 16 december 2013 16:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Overigens heb ik wel zoiets van, al doe ik 2 jaar over mijn rijbewijs en kost het me 6000 euro als ik hem heb denk ik er niet meer over na, en de kosten van het rijbewijs heb je er zo uit als je een fatsoenlijke baan hebt bijvoorbeeld.
Ik les bij een Turk (die overigens geen 100% slagingsgarantie geeft hoor) en tis echt een toffe kerel en een rustige goede instructeur. Dus!quote:Op maandag 16 december 2013 17:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan ben je echt een verschrikkelijke mongool
Ik heb een VMBO Diploma... En besides that, ik kan het aardig onderhouden i.v.m een Wajong.quote:Op maandag 16 december 2013 17:28 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja want 'n rijbewijs daar krijg je 'n fatsoenlijke baan mee... Braddie even heel serieus: waarom ga jij niet één of andere mbo opleiding volgen en 'm ook afmaken (tegenwoordig krijg je zelfs op niveau 1 al een diploma las ik laatst) en van daaruit verder werken naar een betere toekomst voor jezelf? 'n Rijbewijs is allemaal heel leuk maar om een auto aan het rijden te houden kost veel geld, geld wat je waarschijnlijk niet hebt en zo ook niet gaat krijgen met je vmbo speciaal onderwijs oid. Ik bedoel deze post niet eens gemeen.
Ik denk dat ik het nog wel aardig in m`n kop/voeten/handen heb zitten hoorquote:Op maandag 16 december 2013 17:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Pas wel een beetje op dat je straks niet alles weer kwijt bent
Ik les bij een verschrikkelijk humoristische ADHDer zijn slagingspercentage is 95%, hij laat zijn leerlingen rijden tot het moment dat hij merkt dat ze klaar zijn voor het examen en in 1x! slagen.quote:Op maandag 16 december 2013 17:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik les bij een Turk (die overigens geen 100% slagingsgarantie geeft hoor) en tis echt een toffe kerel en een rustige goede instructeur. Dus!
Deze tuter, geen grote blijquote:Op maandag 16 december 2013 17:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik les bij een Turk (die overigens geen 100% slagingsgarantie geeft hoor) en tis echt een toffe kerel en een rustige goede instructeur. Dus!
Ik denk dat je het niet moet onderschatten. Het hele traject is toch een stuk moeizamer dan je zelf gedacht had, en met zoveel tijd ertussen denk ik dat het best wel wat meer lessen zal kosten dan 1 of 2 om weer op het oude niveau te komen.quote:Op maandag 16 december 2013 17:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het nog wel aardig in m`n kop/voeten/handen heb zitten hoor
Tuurlijk zal ik een beetje *roestig* zijn maar ik denk dat het een kwestie is van 1-2 lessen en dan zal ik alles wel weer kennen.
We hebben het nu over Braddie . Blijkbaar is het zelfs een ADHD autist die alle schuld schuift op zijn handicap, dus of die het gaat halen op een normale (= eerlijke) manier....?quote:Op maandag 16 december 2013 16:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat je dan echt een gigantische tyfus idioot bent.
Ik zou nog liever zakken..
Het maakte toch niet uit hoeveel het kostquote:Op maandag 16 december 2013 17:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat ik anders te veel geld betaal vind ik zelf.. Want ik moet constant dan lessen blijven kopen
En mijn instructeur had mij op 45-50 les uur geschat, daarvan heb ik er nu 29 gehad..
Dus ik probeer het zo lang mogelijk te rekken.
Je uitkering vergooien aan een autoquote:Op maandag 16 december 2013 17:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb een VMBO Diploma... En besides that, ik kan het aardig onderhouden i.v.m een Wajong.
Als ik m`n rijbewijs nou ooit heb kan ik gaan koerieren, natuurlijk is het niet het beste ooit, maar het verdient "Wel ok" en het is redelijk te doen Ik heb niet de motoriek om kleine prutseltjes te gaan doen, ik heb niet de concentratie om te gaan vakken vullen, of het uithoudings vermogen en dergelijk om in een magazijn te werken.
Een opleiding is fijn, maar ik weet gewoon dat ik dat niet ga trekken....
Iemand die met allerlei redenen op de proppen komt waaruit blijkt dat het toch echt niet zijn schuld is.quote:Op maandag 16 december 2013 17:16 schreef sirdanilot het volgende:
Als je 6 keer je theorie moet doen, wat ben je dan?
Ik zou het echt proberen hoor Braddie, zo´n Wajong uitkering is nou ook niet veel en je moet ook denken aan woning, eten, onverwachte kosten, etc. daar blijft niet veel over voor een auto. Gewoon doorzetten, met een MBO diploma vergeleken met een VMBO diploma gaan zoveel deuren voor je open. Je kan toch ook iets met auto techniek doen? Je hebt interesse in auto's, fijne motoriek is dan niet van toepassing. Just my two cents.quote:Op maandag 16 december 2013 17:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb een VMBO Diploma... En besides that, ik kan het aardig onderhouden i.v.m een Wajong.
Als ik m`n rijbewijs nou ooit heb kan ik gaan koerieren, natuurlijk is het niet het beste ooit, maar het verdient "Wel ok" en het is redelijk te doen Ik heb niet de motoriek om kleine prutseltjes te gaan doen, ik heb niet de concentratie om te gaan vakken vullen, of het uithoudings vermogen en dergelijk om in een magazijn te werken.
Een opleiding is fijn, maar ik weet gewoon dat ik dat niet ga trekken....
Dit is braddie ter verduidelijking:quote:Op maandag 16 december 2013 19:49 schreef HansVaak het volgende:
De dag dat Braddie zijn rijbewijs haalt, emigreer ik.
Goede antwoorden indrukken en logisch nadenken.quote:Op maandag 16 december 2013 20:43 schreef rolls-reus het volgende:
Morgen voor het eerst theorie-examen.. ken het redelijk goed allemaal en ben van de 9 proefexamens 5 keer geslaagd.
Heeft iemand nog tips of tricks waar ik op moet letten tijdens het examen?
En NOOIT corrigeren want daar heb je toch niet genoeg tijd voor + je eerste antwoord is waarschijnlijk de juiste.quote:Op maandag 16 december 2013 21:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Goede antwoorden indrukken en logisch nadenken.
Vandaag anders nog gedaan en geslaagdquote:Op maandag 16 december 2013 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En NOOIT corrigeren want daar heb je toch niet genoeg tijd voor + je eerste antwoord is waarschijnlijk de juiste.
thanks allquote:Op maandag 16 december 2013 21:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Goede antwoorden indrukken en logisch nadenken.
Eigenlijk moet je m'n tip omdraaien: eerst logisch nadenken en dan het goede antwoord indrukken.quote:
quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
Echte examen viel me inderdaad enorm mee. Ik had 22 vd 25 gevaarherkenning goed en 38 vd 40 overige vragen goed.
Dat terwijl ik op menig oefenexamen slechtere scores heb behaald
Hehe, ja naja ik heb gewoon een boek gekocht en heel veel oefenexamens gedaan..quote:
Je kent toch het gezegde: slechte generale.....quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
Echte examen viel me inderdaad enorm mee. Ik had 22 vd 25 gevaarherkenning goed en 38 vd 40 overige vragen goed.
Dat terwijl ik op menig oefenexamen slechtere scores heb behaald
Eeeh hij heeft het over z'n theorie hoor niet zijn praktijkexamen..quote:Op woensdag 18 december 2013 10:00 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je kent toch het gezegde: slechte generale.....
Proficiat en ga nu van je (auto)vrijheid genieten...en doe voorzichtig zo voor het eerst alleen op de weg.
Hoe sta je nu met je praktijklessen dan?quote:Op woensdag 18 december 2013 10:47 schreef dick_laurent het volgende:
Hehe, idd... was het maar zo'n feest dat ik 'm nu al had.
Nee, praktijkexamen duurt nog effe voor mij.
Heb nu 9 lessen gehad (ik les telkens anderhalf uur btw)quote:Op woensdag 18 december 2013 10:49 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Hoe sta je nu met je praktijklessen dan?
Ow een goed begin dus!quote:Op woensdag 18 december 2013 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb nu 9 lessen gehad (ik les telkens anderhalf uur btw)
Inmiddels ook al een paar keer ingevoegd op de snelweg etc, ging 4 vd 5 keer dat ik het deed goed (instructeur moest dus 'maar' 1X ingrijpen) dus op zich was ik daar redelijk tevreden over.
Ik heb geen TTT in mijn pakket zitten en ik weet niet of mijn instructeur me dat nog gaat adviseren of niet, in het geval hij me adviseert hem wel te doen moet ik er ff goed over nadenken want dan mag ik 160 euro extra lappen.
En hoe ver ben jij?
Eeeh je hebt pas 9 lessen gehad en over 13 lessen ga je examen doen? Dat doe je snel..quote:Op woensdag 18 december 2013 11:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ja idd... dat dacht ik dus ook.
Sowieso de 'speciale maneuvres' zoals inparkeren, keren in een straat etc, zijn dingen die ik nu al redelijk zelfstandig kan, en ik heb nog 13 lessen voor ik bij mijn examen ben, dus ja, ik verwacht niet dat ik tegen die tijd enorm in de stress zal schieten als me gevraagd wordt om dat te doen.
22 keer anderhalf uur valt wel mee toch? Dat is 33 uur les.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:53 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Eeeh je hebt pas 9 lessen gehad en over 13 lessen ga je examen doen? Dat doe je snel..
Preciesquote:Op woensdag 18 december 2013 11:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
22 keer anderhalf uur valt wel mee toch? Dat is 33 uur les.
Das vrij weinig aangezien het gemiddelde momenteel op 43 lesuren ligt..quote:
Tsja, gemiddelden zijn ook maar gemiddelden he. Ik wacht gewoon af wat mijn instructeur gaat zeggen. Ik verwacht dat hij in de komende paar lessen wel een oordeel gaat vellen of ik met mijn 33 uur klaar ga zijn voor het examen of niet.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:01 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Das vrij weinig aangezien het gemiddelde momenteel op 43 lesuren ligt..
Ik ken iemand die is nu al 2 jaar aan het lessen achter elkaar en zit elke les nog net zo onzeker in de auto als bij de eerste x dat ze reedquote:Op woensdag 18 december 2013 12:18 schreef portie het volgende:
Gemiddelde ligt zo hoog door een paar speciale gevallen die er ~100 uur over doen. Daar staan heel wat mensen tegenover die het in 25-35 lessen doen. Verschilt per persoon natuurlijk maar 33 is wel een normaal aantal voor het eerste examen.
Ik vond de bijzondere verrichtingen tijdens mijn examen juist relaxed. Even een momentje van rust en kalmte. Ik mocht ze van tevoren ook zelf kiezen van m'n examinator dus ik ben mooi vooruit in een vak geparkeerd en heb een straatje gekeerd. Heerlijk, simpel, goed te doen.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:26 schreef Jiang153 het volgende:
TTT vond ik zelf echt verspilde geld. Kan je net zo goed paar tientjes bijleggen voor het echt examen
Braddie, zou je niet eens kappen met lullen over anderen zolang je zelf je rijbewijs nog niet hebt?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ken iemand die is nu al 2 jaar aan het lessen achter elkaar en zit elke les nog net zo onzeker in de auto als bij de eerste x dat ze reed
(En een vriend van me haalde z`n rijbewijs in 30 lessen maar toen we op de snelweg een vrachtwagen moesten inhalen zat hij helemaal van "Oh Shit, Oh Shit... Gast, wat moet ik nu doen dan?! " )
Je bent me net voorquote:Op woensdag 18 december 2013 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Braddie, zou je niet eens kappen met lullen over andere zolang je zelf je rijbewijs nog niet hebt?
Nee..quote:Op woensdag 18 december 2013 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Braddie, zou je niet eens kappen met lullen over andere zolang je zelf je rijbewijs nog niet hebt?
Nergens voor nodig, je word sowieso geholpen met alles op het gasgeven en sturen na, waarschijnlijk ga je naar een parkeerplaatsje waar hij je uitlegt hoe je moet remmen ( "Je bouwt remdruk op, en weer af" Zo werd het mij uitgelegd) En hoe je moet sturen (Hoe je moet overpakken)quote:Op woensdag 18 december 2013 12:47 schreef Revanches het volgende:
Ik heb zo mijn eerste rijles, ben kapot zenuwachtig
Dank voor je reactie. Het is idd vooral dat je niet weet wat je kan verwachten.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nergens voor nodig, je word sowieso geholpen met alles op het gasgeven en sturen na, waarschijnlijk ga je naar een parkeerplaatsje waar hij je uitlegt hoe je moet remmen ( "Je bouwt remdruk op, en weer af" Zo werd het mij uitgelegd) En hoe je moet sturen (Hoe je moet overpakken)
Ik was mijn eerste rijles ook zenuwachtig, ik had geen idee wat me overkwam, totdat ik ging zitten, toen zakte alle zenuwen weg, want het is heel erg geruststellend dat er iemand naast je zit met een extra stel pedalen en die er voor is opgeleid
Ik had zelfs bij mijn laatste les dit jaar (nummer 15) nog last van zenuwen, waarom? Omdat je niet weet wat je nu weer gaat beleven in de auto ghehe, die gasten verzinnen áltijd wel watquote:Op woensdag 18 december 2013 12:51 schreef Revanches het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Het is idd vooral dat je niet weet wat je kan verwachten.
ik zie het probleem niet?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Braddie, zou je niet eens kappen met lullen over anderen zolang je zelf je rijbewijs nog niet hebt?
En, hoe ging de 1e les?quote:Op woensdag 18 december 2013 12:47 schreef Revanches het volgende:
Ik heb zo mijn eerste rijles, ben kapot zenuwachtig
"Ik heb zo m`n eerste rijles " dat was nog geen 30 minuten geledenquote:Op woensdag 18 december 2013 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En, hoe ging de 1e les?
Ik heb ook nog altijd steeds lichte zenuwen voordat ik de auto instap hoor. Niet zenuwen omdat ik bang ben dat ik compleet ga falen of dat ik bang ben om te rijden, maar meer een 'gezonde spanning' zo van, ahh ik mag weer, eens kijken wat we nu gaan doen
Pfff jonge, ik verwacht toch ook niet perse binnen 5 minuten een antwoordquote:Op woensdag 18 december 2013 13:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
"Ik heb zo m`n eerste rijles " dat was nog geen 30 minuten geleden
Hopelijk lest ze niet in een Bugatti Veyron
Wen je snel genoeg aan, nu kan het me niet hard genoeg en is het 'shit zit alweer op de 120'quote:Op woensdag 18 december 2013 15:11 schreef alors het volgende:
Ik heb altijd wel zin in mijn les, vind het echt leuk
Zonet weer gelest en voor het eerst de snelweg op, ging wel goed, alleen dat gaat best snel als je normaal bijna alleen maar 30-50-60 en een enkele keer 80 rijdt. Ik vond het al hard gaan en toen keek ik op mijn teller en ging ie nog maar 100
Ja ik heb ook altijd dat als ik ernaast zit dat ik denk, 'nou kan wel harder', maar het zal een kwestie van gewenning zijn idd.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wen je snel genoeg aan, nu kan het me niet hard genoeg en is het 'shit zit alweer op de 120'
Het ging boven verwachting goed eigenlijk. Ik moest gelijk de autoweg op en schakelen. Schakelen ging echt heel gemakkelijk, koppeling op laten komen enz. was ik zo aan gewend. Auto is ook niet afgeslagenquote:Op woensdag 18 december 2013 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En, hoe ging de 1e les?
Ik heb ook nog altijd steeds lichte zenuwen voordat ik de auto instap hoor. Niet zenuwen omdat ik bang ben dat ik compleet ga falen of dat ik bang ben om te rijden, maar meer een 'gezonde spanning' zo van, ahh ik mag weer, eens kijken wat we nu gaan doen
Holy cow, 1e les en meteen snelweg op en alles zelf doen kwa schakelen? Baas!quote:Op woensdag 18 december 2013 16:12 schreef Revanches het volgende:
Eerste rijles gehad ! Vond het superleuk.
[..]
Het ging boven verwachting goed eigenlijk. Ik moest gelijk de autoweg op en schakelen. Schakelen ging echt heel gemakkelijk, koppeling op laten komen enz. was ik zo aan gewend. Auto is ook niet afgeslagen
Het gas geven en remmen deed ik vaak te hard, ik wist niet dat een auto daar zo makkelijk op reageerde.
Sturen moest ik ook aan wennen, ik vind het lastig om in te schatten hoe breed de auto is tov van de weg.
Op rustige weggetjes was ik al helemaal zelf aan het rijden (raar gevoel , zo voor het eerst een auto besturen) en blijkbaar vond mn instructeur het wel veilig naast me, want hij zat hele verhalen te vertellen af en toe.
Heb al weer zin in de volgende les, helaas moet ik nu twee weken wachten tot de volgende
Vond het ook wel jammer dat de instructeur niet echt zei of het nu goed of slecht ging en hoeveel lessen ik nodig zou hebben.
Want je hebt al een rijbewijs?quote:Op woensdag 18 december 2013 17:03 schreef Braddie het volgende:
Dat inschatten van de breedte van de auto heb je met 3 - 4 lessen al wel onder de knie, máárrr dan komt het leuke nog als je zélf een auto moet kopen
Maar daar raak je aan gewent na 5-10 minuten rijden.
Moet je persee een rijbewijs hebben om in andere auto`s te rijden?quote:
Dat wordt echt beter. Ik vond dat ook lastig, maar het wordt makkelijker wanneer je andere dingen goed onder de knie hebt. Dat is mijn ervaring tenminste. Dan heb je de rust, kijk je al goed vooruit en worden zulke punten beter te overzien.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:57 schreef sirdanilot het volgende:
Maar pff, die verschrikkelijke kruispunten blijven moeilijk.
Als je zich aan de regels houdt, dan ga je niet in een auto zonder een L op het dak rijden totdat je het roze papiertje in je handen gedrukt krijgt.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:25 schreef Braddie het volgende:
Moet je persee een rijbewijs hebben om in andere auto`s te rijden?
Ik heb naast de Polo Bluemotion waar ik in les ook nog een aantal keer in een oude Fiat Cinquecento gereden, is een stuk smaller, en geloof me.. dan heb je echt wel ff een paar minuutjes nodig om daar aan te wennen.
Op privé terreinen mag dat gewoon hoorquote:Op woensdag 18 december 2013 19:07 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als je zich aan de regels houdt, dan ga je niet in een auto zonder een L op het dak rijden totdat je het roze papiertje in je handen gedrukt krijgt.
Dat wel ja. Of het verstandig is, is een tweede.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:08 schreef Braddie het volgende:
Op privé terreinen mag dat gewoon hoor
Heeft mijn rij-instructeur nog gezegd
Dat valt inderdaad te betwisten.. maargoedquote:Op woensdag 18 december 2013 19:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dat wel ja. Of het verstandig is, is een tweede.
En het moet een privéterrein zijn dat echt afgesloten is van de openbare weg, dmv een bord eigen terrein of een hek. Een eenvoudige oprit voor je huis valt daar dus meestal niet onder.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:10 schreef Braddie het volgende:
Dat valt inderdaad te betwisten.. maargoed
Je kent de regels niet, lijkt me dus absoluut niet verstandig.quote:Op woensdag 18 december 2013 18:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Moet je persee een rijbewijs hebben om in andere auto`s te rijden?
Ik heb naast de Polo Bluemotion waar ik in les ook nog een aantal keer in een oude Fiat Cinquecento gereden, is een stuk smaller, en geloof me.. dan heb je echt wel ff een paar minuutjes nodig om daar aan te wennen.
Jezus heeft die jongen nou nog steeds zijn rijbewijs nietquote:Op woensdag 18 december 2013 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Braddie, zou je niet eens kappen met lullen over anderen zolang je zelf je rijbewijs nog niet hebt?
Remdruk? Moet je eerst ff pompen voordat je fatsoenlijk kunt remmen dan? Nooit geweten dit.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nergens voor nodig, je word sowieso geholpen met alles op het gasgeven en sturen na, waarschijnlijk ga je naar een parkeerplaatsje waar hij je uitlegt hoe je moet remmen ( "Je bouwt remdruk op, en weer af" Zo werd het mij uitgelegd) En hoe je moet sturen (Hoe je moet overpakken)
Ik was mijn eerste rijles ook zenuwachtig, ik had geen idee wat me overkwam, totdat ik ging zitten, toen zakte alle zenuwen weg, want het is heel erg geruststellend dat er iemand naast je zit met een extra stel pedalen en die er voor is opgeleid
Haha dankjewel!quote:Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy cow, 1e les en meteen snelweg op en alles zelf doen kwa schakelen? Baas!
Dat kon ik echt pas na een les of 4/5 en eerste keer snelweg heb ik vorige week pas gedaan.... doe je goed!
Edit: oh herstel, ik las autoweg als snelweg neem aan dat je dus niet op de snelweg bent geweest. Maar nog steeds, respect.
Jij hebt geen ervaring in een auto whatsoever?quote:Op woensdag 18 december 2013 20:44 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Remdruk? Moet je eerst ff pompen voordat je fatsoenlijk kunt remmen dan? Nooit geweten dit.
quote:Op donderdag 19 december 2013 00:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jij hebt geen ervaring in een auto whatsoever?
Natuurlijk moet je om te remmen remdruk opbouwen, als je wilt dat dit vloeiend verloopt bouw je remdruk af zodra je bijna stil staat.
Oh ja want als iemand verstand heeft van auto's is t wel Braddiequote:Op donderdag 19 december 2013 00:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Jij hebt geen ervaring in een auto whatsoever?
Natuurlijk moet je om te remmen remdruk opbouwen, als je wilt dat dit vloeiend verloopt bouw je remdruk af zodra je bijna stil staat.
quote:Op donderdag 19 december 2013 01:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh ja want als iemand verstand heeft van auto's is t wel Braddie
Ik heb van auto`s wel wat verstand, althans.. merken/modellen, de rest niet (meer)quote:Op donderdag 19 december 2013 01:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh ja want als iemand verstand heeft van auto's is t wel Braddie
quote:Op donderdag 19 december 2013 01:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh ja want als iemand verstand heeft van auto's is t wel Braddie
Beetje overdreven, maar je hebt inderdaad gelijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Als jij remdruk niet afbouwt (En dus boven op je rem gaat staan en hem niet geleidelijk aan op laat komen) vlieg je zo`n beetje door je voorruit..
Dat is toch gewoon logisch.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit over remdruk klopt gewoon.
Als jij remdruk niet afbouwt (En dus boven op je rem gaat staan en hem niet geleidelijk aan op laat komen) vlieg je zo`n beetje door je voorruit..
M`n instructeur meldde dat, dus dan zal het vast wel kloppen, nietwaar?
Natuurlijk rem je geleidelijk als het kan. Dit leer je ook van je instructeur. Maar het kan gebeuren dat je een noodstop moet maken. Dan vlieg je (als je je gordels om hebt) echt niet door je voorruit hoor.quote:Op donderdag 19 december 2013 13:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb van auto`s wel wat verstand, althans.. merken/modellen, de rest niet (meer)
Mijn vader is / was auto monteur dus ik heb heel veel dingen vroeger mee gekregen maar ja.. interesse verloren, maar de kennis van modellen/merken is eigenlijk altijd wel gebleven.
Dit over remdruk klopt gewoon.
Als jij remdruk niet afbouwt (En dus boven op je rem gaat staan en hem niet geleidelijk aan op laat komen) vlieg je zo`n beetje door je voorruit..
M`n instructeur meldde dat, dus dan zal het vast wel kloppen, nietwaar?
Ik heb een keer een noodstop geoefend tijdens een rijles, gewoon om te ervaren hoe snel zo'n auto tot stilstand kan komen mocht dat nodig zijn. Weet niet of dat standaard is, maar voor mijn gerustheid en zelfvertrouwen was dat een nuttige ervaring.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
Klopt, ik heb niet de ervaring dat ik dan door de voorruit vlieg. Al was het nooit een échte noodstop.
Mmmm vind ik wel een goeie! Ga ik ook eens voorstellen bij mijn instructeur, gewoon om eens te kijken idd hoe dat voeltquote:Op donderdag 19 december 2013 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb een keer een noodstop geoefend tijdens een rijles, gewoon om te ervaren hoe snel zo'n auto tot stilstand kan komen mocht dat nodig zijn. Weet niet of dat standaard is, maar voor mijn gerustheid en zelfvertrouwen was dat een nuttige ervaring.
Vond je instructeur dat ook leuk? Of wat t afgesprokenquote:Op donderdag 19 december 2013 14:20 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb vorig jaar toen er veel sneeuw lag met m'n rijinstructeur op een parkeerplaats een paar keer plankgas het stuur omgegooid om ook eens te voelen hoe dat is als je echt de controle over je voertuig kwijt bent en om de controle vervolgens weer terug te krijgen. Erg leuk en ook leerzaam uiteraard.
Hij was degene die ermee aankwam.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:27 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Vond je instructeur dat ook leuk? Of wat t afgesproken
quote:Op donderdag 19 december 2013 14:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hij was degene die ermee aankwam.
Haha oke wel leerzaam zulke dingen! Ik hoop op geen sneeuw deze winter gezien ik moet afrijden en daarna alleen de weg op wil..quote:Op donderdag 19 december 2013 14:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hij was degene die ermee aankwam.
Ja dat soort dingen zijn ook wel tricky, vooral als je de weg niet kent. Bochten inschatten blijft ook soms lastig... de ene keer ga je een bocht in met 40 en denk je, pff ok dat had ook sneller gemogen, en de andere keer neem je een bocht met 40 en word je opeens behoorlijk in je stoel gedrukt en krijg je te horen van je instructeur dat dit toch net iets te sportief wasquote:Op donderdag 19 december 2013 15:02 schreef sirdanilot het volgende:
Afrijden wordt meestal afgelast als er te veel sneeuw ligt. Zodra ik m'n rijbewijs heb wil ik juist sneeuw om lekker te oefenen. Gewoon vroeg doorschakelen en voorzichtig rijden
Ik moet nog verder voor me uitkijken, vooral bij het naderen van scherpe bochten en ook kruispunten. Zo kwam ik laatst de A44 op, oprit bij sassenheim (noordwijkerhout). Je hebt eerst een recht stuk weg met het bord autosnelweg, dus ik dacht gassen. Maar je hebt daarna nog een extreem scherpe bocht (maximaal met 30 per uur erdoorheen...), voordat je met een prutsinvoegertje op de snelweg komt. Ik had dat allemaal wat laat in de gaten. Maar goed, ik heb het ook niet echt getroffen met zulk soort situaties.
Ow de beruchte bocht.... dat is trouwens de N206 dus geen snelweg... Vroeger was er geen snelheidslimiet in de bocht en vloog iedereen de sloot in... volgend jaar wordt de bocht minder scherp gemaakt en kunnen we gassen!quote:Op donderdag 19 december 2013 15:02 schreef sirdanilot het volgende:
Afrijden wordt meestal afgelast als er te veel sneeuw ligt. Zodra ik m'n rijbewijs heb wil ik juist sneeuw om lekker te oefenen. Gewoon vroeg doorschakelen en voorzichtig rijden
Ik moet nog verder voor me uitkijken, vooral bij het naderen van scherpe bochten en ook kruispunten. Zo kwam ik laatst de A44 op, oprit bij sassenheim (noordwijkerhout). Je hebt eerst een recht stuk weg met het bord autosnelweg, dus ik dacht gassen. Maar je hebt daarna nog een extreem scherpe bocht (maximaal met 30 per uur erdoorheen...), voordat je met een prutsinvoegertje op de snelweg komt. Ik had dat allemaal wat laat in de gaten. Maar goed, ik heb het ook niet echt getroffen met zulk soort situaties.
Dit.quote:Op donderdag 19 december 2013 14:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Natuurlijk rem je geleidelijk als het kan. Dit leer je ook van je instructeur. Maar het kan gebeuren dat je een noodstop moet maken. Dan vlieg je (als je je gordels om hebt) echt niet door je voorruit hoor.
Verder trap je nogal open deuren in. Je doet alsof je hier een heel bijzonder stukje informatie komt brengen terwijl elk kind dat wel eens op een fiets heeft gezeten weet wat geleidelijk remmen is en waarom het handig is.
Haha leuk is dat, bij mannen noemen ze het "sportief" en bij vrouwen noemen ze hetzelfde rijgedrag "gedurft"quote:Op donderdag 19 december 2013 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen zijn ook wel tricky, vooral als je de weg niet kent. Bochten inschatten blijft ook soms lastig... de ene keer ga je een bocht in met 40 en denk je, pff ok dat had ook sneller gemogen, en de andere keer neem je een bocht met 40 en word je opeens behoorlijk in je stoel gedrukt en krijg je te horen van je instructeur dat dit toch net iets te sportief was
Sportief.... gedurfd.... zolang je maar in een stuk de bocht weer uit komt is het een succes toch?quote:Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Haha leuk is dat, bij mannen noemen ze het "sportief" en bij vrouwen noemen ze hetzelfde rijgedrag "gedurft"
Dank dat jij even m'n vermoeden dat het idd zo werkt bevestigt.quote:Op donderdag 19 december 2013 01:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Technisch geneuzel, trap gewoon je rem in als het nodig is. Harder trappen is harder remmen. 't is geen vrachtauto.
Haha dat is ook wel weer waarquote:Op donderdag 19 december 2013 16:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sportief.... gedurfd.... zolang je maar in een stuk de bocht weer uit komt is het een succes toch?
Jep. Dat, exact. Heel herkenbaar wat je zegt, ik had dat ook.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:09 schreef alors het volgende:
Ik ben die oefenexamens aan het maken maar die eerste 25 vragen heb ik zoveel fouten. In de rest van de vragen verder maar een paar. Ik vind het ook zo ontzettend willekeurig allemaal
Dan rij je rustig en is er niets te zien, maar dan is het goede antwoord dat je toch gas moet loslaten om de situatie te kunnen overzien en in een bijna identieke situatie moet je gewoon doorrijden. En met 35km/u een paar meter achter een fietser hoef je niet te remmen terwijl er tegenliggers zijn, uh wtf
Ik vond dat ook heel lastig. Voor mijn gevoel weet je pas goed wat je zou doen en waarom als je de situatie écht meemaakt terwijl je rijdt. Ervan uitgaand dat je rijdersinstinct wel in orde is.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:09 schreef alors het volgende:
Ik ben die oefenexamens aan het maken maar die eerste 25 vragen heb ik zoveel fouten. In de rest van de vragen verder maar een paar. Ik vind het ook zo ontzettend willekeurig allemaal
Dan rij je rustig en is er niets te zien, maar dan is het goede antwoord dat je toch gas moet loslaten om de situatie te kunnen overzien en in een bijna identieke situatie moet je gewoon doorrijden. En met 35km/u een paar meter achter een fietser hoef je niet te remmen terwijl er tegenliggers zijn, uh wtf
Ja idd, in het echt kun je ook de snelheid van de voertuigen inschatten en zie je ook of voertuigen stilstaan of bewegen, wat ook niet altijd meteen duidelijk is bij dat stilstaande beeld (terwijl je wel heel snel moet beslissen). In het echt schat ik bijna nooit situaties verkeerd in.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:43 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Ik vond dat ook heel lastig. Voor mijn gevoel weet je pas goed wat je zou doen en waarom als je de situatie écht meemaakt terwijl je rijdt. Ervan uitgaand dat je rijdersinstinct wel in orde is.
Deze quote gaat de boeken in om in 2015 nog eens opgerakeld te worden bij Braddies 5000ste topic over hoe ie voor de twintigste keer voor z'n praktijkexamen auto is gezakt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:16 schreef Braddie het volgende:
2015 Dan hoop ik toch echt al wel ff zelfstandig rond te karren hoor
Nou, nee.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Deze quote gaat de boeken in om in 2015 nog eens opgerakeld te worden bij Braddies 5000ste topic over hoe ie voor de twintigste keer voor z'n praktijkexamen auto is gezakt.
Nee het is om de A44 op te komen ! Dicht bij de Kaagbrug. Er zit ook een benzinepomp daar. hier dus (streetviewlink).quote:Op donderdag 19 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Ow de beruchte bocht.... dat is trouwens de N206 dus geen snelweg... Vroeger was er geen snelheidslimiet in de bocht en vloog iedereen de sloot in... volgend jaar wordt de bocht minder scherp gemaakt en kunnen we gassen!
Waardoor voelde je stress in het begin? En wat bedoel je met druk handelen, te snel? Of overzie je het dan eigenlijk onvoldoende?quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:17 schreef Doorzettertje het volgende:
Net weer rijlesje gehad. Ging prima blijf alleen in het begin een beetje stresserig waardoor ik te "druk" ga handelen en daardoor fouten maak.. Terwijl ik wel richting examen ga.. Iemand tips?
Ja, ik heb ook al een paar keer door centrum Utrecht mogen rijden en idd de smalle steegjes. Vooral die smalle weggetjes blijf ik vervelend vinden.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:32 schreef sirdanilot het volgende:
Ik raak meestal juist de kluts kwijt zodra ik een fout heb gemaakt, of net na een super stressvolle situatie. Eerst had ik het ook in het begin ('even erin komen') maar dat gaat bij mij nu beter. Ook om de simpele reden dat de wegen dicht bij mijn huis lekker makkelijk zijn (30 per uur straatje, stoplicht, zo de grote weg op).
Ik werd ook wel eens opgehaald vanaf de universiteit, midden in het centrum, da's toch wel effe een wat moeilijker begin van de rijles. Sowieso is rijden in het centrum één grote ramp... zeker in die nauwe steegjes waar nauwelijks een auto in past.
Omdat ik elke les vooraf te veel eisen en verwachtingen aan mezelf stel.. ben kwa karakter een perfectionist.. En idd te snel en te wilt handelen waardoor ik mezelf geen rust geef om rustig te kijken.. dus ik ben opzoek naar een oplossing, want als ik ontspannen ben lukt het welquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:10 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Waardoor voelde je stress in het begin? En wat bedoel je met druk handelen, te snel? Of overzie je het dan eigenlijk onvoldoende?
Dat herken ik wel. Helaas heb ik geen pasklare oplossing voor je.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:16 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Omdat ik elke les vooraf te veel eisen en verwachtingen aan mezelf stel.. ben kwa karakter een perfectionist.. En idd te snel en te wilt handelen waardoor ik mezelf geen rust geef om rustig te kijken.. dus ik ben opzoek naar een oplossing, want als ik ontspannen ben lukt het wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |