Jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Hmm, interessant en ik ben wel benieuwd naar je ervaring.
Het probleem bij mij alleen is dat ik geen bril, maar lenzen draag. Werkt dit dan ook?
Ja, natuurlijkquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Het probleem bij mij alleen is dat ik geen bril, maar lenzen draag. Werkt dit dan ook?
Zou gewoon moeten werken. Probeer het gewoon eens een keertjequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:44 schreef Anne het volgende:
Oké, ik heb nog ergens een bril waar ik de glazen kan verwisselen in zwart en geel, voor op de motor.
Dat zal dan dus eigenlijk ook moeten werken?
Keertje proberen.
Duur grapje! Ze zijn er nu voor 35,- incl glazenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:47 schreef Lizan het volgende:
Ik heb een nachtbril van Hans Anders op sterkte. Kost 65 euro, heb er al veel plezier van gehad. Ik heb het idee dat het rustiger kijkt en ben ook niet meer bang voor tegenliggers. Heb de bril dan ook standaard in de auto liggen.
Ik heb geen last van nachtblindheid, wel van eiwit afzetting op mn lenzen als ik op donkere wegen met tegenliggers rijdt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Oke, dat is dan wel goedkoper geworden. Ik heb het gedeclareerd bij de verzekering, heeft mij niks gekost dus uiteindelijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Duur grapje! Ze zijn er nu voor 35,- incl glazen
Ik ga vanavond die kartonnen eens proberen, en dan morgen een echte bestellen
Oh.. uiteindelijk toch duurder, want ik kan het niet declareren...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:00 schreef Lizan het volgende:
[..]
Oke, dat is dan wel goedkoper geworden. Ik heb het gedeclareerd bij de verzekering, heeft mij niks gekost dus uiteindelijk.
Ik heb vanavond met bril + kartonnen brilletje gereden, ik vond het een wereld van verschil! Zelfs toen het ging regenen had ik nog goed zicht.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:15 schreef GlenSpey het volgende:
Heb hetzelfde kartonnen brilletje toevallig vorige week geprobeerd. Ik merkte eerlijk gezegd geen enkel verschil en heb dezelfde problemen als jij in het donker. Bij tegenliggers en vooral met regen erbij moet ik me echt focussen op de belijning op de weg want anders dan gaat het niet goed... maar ligt er ook een beetje aan dat ik 's avonds over bochtige en smalle N-wegen in het oosten des lands (dus veelal zonder straatverlichting) rijEn dan rijden er vaak ook nog van die flikkers met het grote licht wat ze dan niet ff uitzetten als je eraan komt
Sowieso rustgevend, omdat ik nu niet verkrampt en turend in de auto zitquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd ook met een gele bril in het donker; dat scheelt echt een hoop vwb verblinding, en in de schemer of bij slecht licht is het contrastverhogend.
Tevens vind ik het rustgevend; vraag me niet waarom.
Misschien ook eens gaan proberen dan maar..merk dat ik er steeds meer last van ga krijgen..(leeftijd)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd ook met een gele bril in het donker; dat scheelt echt een hoop vwb verblinding, en in de schemer of bij slecht licht is het contrastverhogend.
Tevens vind ik het rustgevend; vraag me niet waarom.
Ik rijd dagelijks krap 250 kilometer, waarvan 200 over onverlichte 2 strooks snelwegen, en dan heb je heel erg last van slecht afgestelde verlichting en van dat kl#te Xenon. En idd, als je dan ook nog in de regen rijdt, is het allemaal niet zo'n pretje; lang leve de anti-verblindingsstand van de binnenspiegelquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Misschien ook eens gaan proberen dan maar..merk dat ik er steeds meer last van ga krijgen..(leeftijd)
Nou helemaal met de aankomende natte periode.
Ik wacht nog steeds op m'n echte brilquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:28 schreef Charged het volgende:
Nou,ik ben benieuwd,heb eens zo'n demo nachtbril van Hans besteld.
Binnen 5 werkdagen zou het binnen moeten zijn,ik post mijn bevindingen wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |