abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134073572
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:48 schreef xzaz het volgende:

[..]

^O^
Was nog wel lastig soms. Moest om 08.00 dus het was nog donker en vol met fietsende scholieren. Ze zei achteraf ook dat ze me flink op de proef had gesteld.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_134073588
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:39 schreef Neraice het volgende:
Gehaald! :)
*O*
pi_134074398
Om 8 uur? Wat een rottijd. Mijn instructeur wil in ieder geval altijd van te voren nog een uurtje les doen, dus dan moet je er al om 7 uur uit :') In dat uurtje lg overigens alle info die ik nodig had om te slagen, zoals die dingen van de motor, controlelampjes, informatie als 'ze sturen je altijd even de snelweg op' etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134074575
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:30 schreef sirdanilot het volgende:
Om 8 uur? Wat een rottijd. Mijn instructeur wil in ieder geval altijd van te voren nog een uurtje les doen, dus dan moet je er al om 7 uur uit :') In dat uurtje lg overigens alle info die ik nodig had om te slagen, zoals die dingen van de motor, controlelampjes, informatie als 'ze sturen je altijd even de snelweg op' etc.
Klopt, same here. Werd om 7 uur opgepikt. :P

Het was zo vroeg omdat het anders niet goed uit zo komen en voor een toets maakt het ook minder uit. Examen staat gepland om 10.00 op een dinsdag :).
pi_134079434
Zo kort tussen je TTT en examen? Ik had na mijn TTT nog echt een hoop te doen, ondanks dat ik deze wel gehaald had. Zo reed ik vaak veel te langzaam uit onzekerheid/angst en was mijn kijktechniek nog niet goed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134081649
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
Zo kort tussen je TTT en examen? Ik had na mijn TTT nog echt een hoop te doen, ondanks dat ik deze wel gehaald had. Zo reed ik vaak veel te langzaam uit onzekerheid/angst en was mijn kijktechniek nog niet goed.
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:38 schreef Neraice het volgende:

[..]
Examen staat gepland om 10.00 op een dinsdag :).
Omdat peer.
  maandag 9 december 2013 @ 15:54:02 #32
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_134082945
Zo, net de eerste les met spiegelen, morgen weer rijden! hellingproef.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_134083015
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 15:54 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, net de eerste les met spiegelen, morgen weer rijden! hellingproef.
Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 9 december 2013 @ 16:02:01 #34
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_134083244
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.
Eerste aantal lessen waren vooral schakelen enzo, daarna voorrang/opletten op ander verkeer etc. toen spiegelen.

Ik denk dat als je in Limburg woont je ook wel meteen hellingproef krijgt :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_134083363
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 16:02 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Eerste aantal lessen waren vooral schakelen enzo, daarna voorrang/opletten op ander verkeer etc. toen spiegelen.

Ik denk dat als je in Limburg woont je ook wel meteen hellingproef krijgt :P
Ik woon helemaal aan de andere kant van het land :P
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 16:34:18 #36
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134084454
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zit op les 6 en heb nog geen hellingproef gedaan hoor :{

Tenminste, naja ik heb wel 1X op een brug stilgestaan voor een stoplicht en toen stonden we lichtjes omhoog... maar toen heb ik gewoon voet op de rem gehouden en die loslaten en gas geven en het ging. Dus ja... is dat soort van hellingproef? Echte bergen heb je hier namelijk toch niet :P
pi_134084479
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 15:14 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

[..]

Dit inderdaad. Heb 'm begin januari.
pi_134084507
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik zit op les 6 en heb nog geen hellingproef gedaan hoor :{

Tenminste, naja ik heb wel 1X op een brug stilgestaan voor een stoplicht en toen stonden we lichtjes omhoog... maar toen heb ik gewoon voet op de rem gehouden en die loslaten en gas geven en het ging. Dus ja... is dat soort van hellingproef? Echte bergen heb je hier namelijk toch niet :P
Nope, eerste les gelijk, bam. Hij zit er nu dan ook helemaal in, net zoals kijken (behalve als ik ergens voor moet uitwijken, en verdomme, dan moet je JUIST kijken!)
pi_134084788
Ik heb vandaag de hellingproef gedaan, les 6/7 :)

Verder ging het redelijk, sturen, kijken en de regels dat zit grotendeels wel snor, alleen dat terugschakelen en koppelen/remmen dat gaat nogal eens fout. En ik HAAT het echt om steeds dezelfde fouten te maken :')
know'm sayin?
word? word.
pi_134084819
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:45 schreef alors het volgende:

Verder ging het redelijk, sturen, kijken en de regels dat zit grotendeels wel snor, alleen dat terugschakelen en koppelen/remmen dat gaat nogal eens fout. En ik HAAT het echt om steeds dezelfde fouten te maken :')
Gaat vanzelf beter.
pi_134085663
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
bij mij zat er twee weken en een rijles tussen mijn TTT en examen :P
  maandag 9 december 2013 @ 17:15:00 #42
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_134085834
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:45 schreef alors het volgende:

Het scheelt dat je weet wat je fout doet, even oefenen en je hebt het onder de knie!
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 21:17:14 #43
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_134095872
Heb meer dan 20 lessen gehad, nooit een hellingproef gedaan
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_134100076
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb meer dan 20 lessen gehad, nooit een hellingproef gedaan
ik al 70 lessen gehad en nog nooit gedaan :x
pi_134100392
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:33 schreef zuidplijn het volgende:

[..]

ik al 70 lessen gehad en nog nooit gedaan :x
70 uren? Jezus ik dacht dat ik veel lessen had :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134100742
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

70 uren? Jezus ik dacht dat ik veel lessen had :D
Ik heb wel een gehoord van iemand die 160 lessen nodig had, maar die was wel al op leeftijd.
know'm sayin?
word? word.
  Moderator dinsdag 10 december 2013 @ 09:24:02 #47
Dick Laurent Is Dead
pi_134108491
Pfoe, nou gister les numero 7 gehad. Ging stroef, moest weer even inkomen. Nu het schakelen grotendeels wel vanzelf gaat hamert mijn instructeur heel erg op het kijken bij me. Bij elke handeling, binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek enzovoort, en dan bij het ingaan van een rotonde alles weer checken, tijdens de rotonde blijven kijken en bij het verlaten weer kijken.
Ik voelde me net een soort van hyper konijn wat als een malle om zich heen blijft kijken of er geen roofdier is wat hem te grazen wilt nemen haha.
Ohh en als je in het donker rijdt... fietsers... oh oh oh fietsers... vooral zonder licht. Wat word ik zenuwachtig van ze :P
Maar dat kijken heb ik nog lang niet voldoende in mijn systeem en onder controle. Hoop dat dat de komende lessen wel meer gaat komen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:59:52 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134109004
Dat kijken moet je jezelf gewoon goed aanleren, op je examen is dat ongeveer het grootste pluspunt wat je kunt scoren, en niet alleen kijken, maar ook zìen.
Het is- en lijkt nu overdreven, en als je straks zelfstandig gaat rijden wordt dat ook vast wel minder, maar volgens mij is dat meer een gevoelskwestie omdat er nu dik op gehamerd wordt, en als je na je examen terugzakt naar 75% van wat ze je hebben aangeleerd, kijk je al 2 keer zo goed als de gemiddelde automobilist :X. Het is niet voor niks de meest gebruikte openingszin na een aanrijding; "oh, sorry, ik had je helemaal niet gezien" :@

Mensen kijken wel, maar zien niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 10 december 2013 @ 10:06:05 #49
Dick Laurent Is Dead
pi_134109115
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:59 schreef Sounddragon het volgende:
Dat kijken moet je jezelf gewoon goed aanleren, op je examen is dat ongeveer het grootste pluspunt wat je kunt scoren, en niet alleen kijken, maar ook zìen.
Het is- en lijkt nu overdreven, en als je straks zelfstandig gaat rijden wordt dat ook vast wel minder, maar volgens mij is dat meer een gevoelskwestie omdat er nu dik op gehamerd wordt, en als je na je examen terugzakt naar 75% van wat ze je hebben aangeleerd, kijk je al 2 keer zo goed als de gemiddelde automobilist :X. Het is niet voor niks de meest gebruikte openingszin na een aanrijding; "oh, sorry, ik had je helemaal niet gezien" :@

Mensen kijken wel, maar zien niet.
True, je hebt ook helemaal gelijk. Het is alleen vooral de hoeveelheid acties en "kijkbewegingen" die je moet maken in zo'n gi-ga korte tijd. Dat maakt het gewoon erg moeilijk vind ik.

Je komt aanrijden bij een kruispunt zonder stoplichten, wat rijdt er achter je? Komt er een fietser van links of rechts? Komt er gemotoriseerd verkeer van links of rechts? Heb je je dode hoek ge-checked?Kan ik gelijk door? Ik rijd nu in de 2, laat ik hem doorrollen of ga ik volledig stilstaan waardoor ik moet terugschakelen in de 1?

AL DEZE VRAGEN stel je jezelf in een tijdsbestek van zo'n 3 seconden

damn :X
pi_134110544
Mijn instructeur heeft dat kijken nooit zo systematisch behandeld. Gewon rechterspiegel rechterschouder en aan het eind binnenspiegel, dat soort dingen. Alleen rotondes met fietsers in de voorrang hebben we heel systematisch behandeld, want die ondingen zijn ook gewoon levensgevaarlijk, je hebt zó een fiets onder je auto als je niet goed kijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')