Ik heb ook volgende week mn theorie examen en ik heb 2 oefenexamen programma's gebruikt, die van verjo en anwb. Moet zeggen dat ik de anwb proefexamens trouwens moeilijker vind (ook vaker bij zak) dan de verjo examens.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:02 schreef koenes het volgende:
Ik heb volgende week donderdag mn theorie examen, en ik heb tot nu toe alleen maar gebruik gemaakt van zo'n oefenprogramma 'traffic explorer'. Hebben mensen ervaring met dit programma?
koop een anwb boekquote:Op vrijdag 6 december 2013 16:02 schreef koenes het volgende:
Ik heb volgende week donderdag mn theorie examen, en ik heb tot nu toe alleen maar gebruik gemaakt van zo'n oefenprogramma 'traffic explorer'. Hebben mensen ervaring met dit programma?
Alleen daarmee gewerkt en m'n theorieexamen belachelijk hard gevlamd.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:02 schreef koenes het volgende:
Ik neem aan dat 'belachelijk hard gevlamd' positief is?quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:49 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Alleen daarmee gewerkt en m'n theorieexamen belachelijk hard gevlamd.
Mijn tussentijdse toets ging trouwens erg voorspoedig. Geen opmerkingen, alleen tips (niet stressen). Vrijstellingen dan ook binnen.
Overigens, voor degenen die stelden dat beginnen op een automaat waardeloos was: Examinator zei, dat als het aan haar lag, iedereen dat zo zou moeten doen :p.
Hoe dan ook. Gevaarherkenning gedaan met 2 fouten, en de rest met 4.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:11 schreef koenes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat 'belachelijk hard gevlamd' positief is?
Ik snap wel wat 'vlammen' betekent maar ik dacht dat je 'belachelijk gevlamd' misschien sarcastisch bedoeldequote:Op vrijdag 6 december 2013 19:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hoe dan ook. Gevaarherkenning gedaan met 2 fouten, en de rest met 4.
Ik beheers het ABN verder vrij goed, maar soms komt er wat 'slang' naar boven. Ik ben pas 18 en kom uit de grote stad, oké.
Oh, haha! Nee! Echt totaal niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:57 schreef koenes het volgende:
[..]
Ik snap wel wat 'vlammen' betekent maar ik dacht dat je 'belachelijk gevlamd' misschien sarcastisch bedoelde
Met vlag en wimpel geslaagd! 2 fout gevaarherkenning, 4 verkeersregels en inzicht. Netjes, toch?quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:59 schreef delano.888 het volgende:
Ik weet nog steeds niet of "belachelijk hard gevlamd" nou geslaagd of gezakt is
4 fout vind ik anders best veel!quote:Op vrijdag 6 december 2013 20:26 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Oh, haha! Nee! Echt totaal niet.
[..]
Met vlag en wimpel geslaagd! 2 fout gevaarherkenning, 4 verkeersregels en inzicht. Netjes, toch?
Is inderdaad niet met vlag en wimpel, maar gehaald is gehaald.quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
4 fout vind ik anders best veel!
Dankje! Precies mijn gedachte.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gehaald is gehaald, zeker bij zo'n instelling die voornamelijk lijkt te draaien op willekeur.. Gefeliciteerd.
Thanks. Iemand nog last-minute tips?quote:Op zondag 8 december 2013 21:27 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Succes! Komt vast helemaal goed.
Probeer rustig te blijven; bij een TTT kun je niet slagen of zakken. En ga niet ineens anders rijden, maar rijd zoals je in de les ook rijdt, dat is de reden dat je de toets mag doen en dat gaat goed.quote:Op zondag 8 december 2013 22:26 schreef Neraice het volgende:
[..]
Thanks. Iemand nog last-minute tips?
Niet stressen. Ik liep te trillen als een mallequote:Op zondag 8 december 2013 22:26 schreef Neraice het volgende:
[..]
Eet een banaan, help tegen de zenuwen.quote:Op zondag 8 december 2013 22:26 schreef Neraice het volgende:
[..]
Was nog wel lastig soms. Moest om 08.00 dus het was nog donker en vol met fietsende scholieren. Ze zei achteraf ook dat ze me flink op de proef had gesteld.quote:
Klopt, same here. Werd om 7 uur opgepikt.quote:Op maandag 9 december 2013 10:30 schreef sirdanilot het volgende:
Om 8 uur? Wat een rottijd. Mijn instructeur wil in ieder geval altijd van te voren nog een uurtje les doen, dus dan moet je er al om 7 uur uitIn dat uurtje lg overigens alle info die ik nodig had om te slagen, zoals die dingen van de motor, controlelampjes, informatie als 'ze sturen je altijd even de snelweg op' etc.
quote:Op maandag 9 december 2013 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
Zo kort tussen je TTT en examen? Ik had na mijn TTT nog echt een hoop te doen, ondanks dat ik deze wel gehaald had. Zo reed ik vaak veel te langzaam uit onzekerheid/angst en was mijn kijktechniek nog niet goed.
quote:Op maandag 9 december 2013 10:38 schreef Neraice het volgende:
[..]
Examen staat gepland om 10.00 op een dinsdag.
Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.quote:Op maandag 9 december 2013 15:54 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, net de eerste les met spiegelen, morgen weer rijden! hellingproef.
Eerste aantal lessen waren vooral schakelen enzo, daarna voorrang/opletten op ander verkeer etc. toen spiegelen.quote:Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.
Ik woon helemaal aan de andere kant van het landquote:Op maandag 9 december 2013 16:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Eerste aantal lessen waren vooral schakelen enzo, daarna voorrang/opletten op ander verkeer etc. toen spiegelen.
Ik denk dat als je in Limburg woont je ook wel meteen hellingproef krijgt
Ik zit op les 6 en heb nog geen hellingproef gedaan hoorquote:Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind 't wel grappig om te lezen hoe iedere rijschool/instructeur op een andere manier les geeft. Kijken & hellingproef waren onderdeel van mijn eerste les.
Dit inderdaad. Heb 'm begin januari.quote:
Nope, eerste les gelijk, bam. Hij zit er nu dan ook helemaal in, net zoals kijken (behalve als ik ergens voor moet uitwijken, en verdomme, dan moet je JUIST kijken!)quote:Op maandag 9 december 2013 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zit op les 6 en heb nog geen hellingproef gedaan hoor![]()
Tenminste, naja ik heb wel 1X op een brug stilgestaan voor een stoplicht en toen stonden we lichtjes omhoog... maar toen heb ik gewoon voet op de rem gehouden en die loslaten en gas geven en het ging. Dus ja... is dat soort van hellingproef? Echte bergen heb je hier namelijk toch niet
Gaat vanzelf beter.quote:Op maandag 9 december 2013 16:45 schreef alors het volgende:
Ik heb vandaag de hellingproef gedaan, les 6/7![]()
Verder ging het redelijk, sturen, kijken en de regels dat zit grotendeels wel snor, alleen dat terugschakelen en koppelen/remmen dat gaat nogal eens fout. En ik HAAT het echt om steeds dezelfde fouten te maken
bij mij zat er twee weken en een rijles tussen mijn TTT en examenquote:Op maandag 9 december 2013 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
Zo kort tussen je TTT en examen? Ik had na mijn TTT nog echt een hoop te doen, ondanks dat ik deze wel gehaald had. Zo reed ik vaak veel te langzaam uit onzekerheid/angst en was mijn kijktechniek nog niet goed.
Het scheelt dat je weet wat je fout doet, even oefenen en je hebt het onder de knie!quote:Op maandag 9 december 2013 16:45 schreef alors het volgende:
Ik heb vandaag de hellingproef gedaan, les 6/7![]()
Verder ging het redelijk, sturen, kijken en de regels dat zit grotendeels wel snor, alleen dat terugschakelen en koppelen/remmen dat gaat nogal eens fout. En ik HAAT het echt om steeds dezelfde fouten te maken
ik al 70 lessen gehad en nog nooit gedaan :xquote:Op maandag 9 december 2013 21:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb meer dan 20 lessen gehad, nooit een hellingproef gedaan
70 uren? Jezus ik dacht dat ik veel lessen hadquote:Op maandag 9 december 2013 22:33 schreef zuidplijn het volgende:
[..]
ik al 70 lessen gehad en nog nooit gedaan :x
Ik heb wel een gehoord van iemand die 160 lessen nodig had, maar die was wel al op leeftijd.quote:Op maandag 9 december 2013 22:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
70 uren? Jezus ik dacht dat ik veel lessen had
True, je hebt ook helemaal gelijk. Het is alleen vooral de hoeveelheid acties en "kijkbewegingen" die je moet maken in zo'n gi-ga korte tijd. Dat maakt het gewoon erg moeilijk vind ik.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:59 schreef Sounddragon het volgende:
Dat kijken moet je jezelf gewoon goed aanleren, op je examen is dat ongeveer het grootste pluspunt wat je kunt scoren, en niet alleen kijken, maar ook zìen.
Het is- en lijkt nu overdreven, en als je straks zelfstandig gaat rijden wordt dat ook vast wel minder, maar volgens mij is dat meer een gevoelskwestie omdat er nu dik op gehamerd wordt, en als je na je examen terugzakt naar 75% van wat ze je hebben aangeleerd, kijk je al 2 keer zo goed als de gemiddelde automobilist. Het is niet voor niks de meest gebruikte openingszin na een aanrijding; "oh, sorry, ik had je helemaal niet gezien"
Mensen kijken wel, maar zien niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |