abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 november 2013 @ 18:47:06 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132897382


laatste update 15/08/2013

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Opgelet!
OP is tot aan de nok gevuld, dus er kan niet echt meer iets bijgevoegd worden.
pi_132898011
friebos twitterde op maandag 04-11-2013 om 18:29:48 Freire has called Rasmussen and asked him to print a correction or get sued. (In Spanish) http://t.co/uDUiPDAZ8z via @Juan_Guti reageer retweet
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 19:11:03 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132898316
Oscarito was weer aan het dagdromen en dacht dat hij eigenlijk snoepjes aan het eten was.
pi_132898391
pi_132898453
Haha, dat heeft Oscarito snel geregeld
pi_132898467
quote:
wat een lul, dat hij eens nadenkt voordat hij zulke uitspraken doet. moest zeker nog de Rabo terugpakken voor zijn verloren rechtszaak.
pi_132898473
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:02 schreef Marcoss het volgende:
friebos twitterde op maandag 04-11-2013 om 18:29:48 Freire has called Rasmussen and asked him to print a correction or get sued. (In Spanish) http://t.co/uDUiPDAZ8z via @Juan_Guti reageer retweet
_O-
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 19:15:35 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132898503
Ja als de kip het niet kan bewezen kan die nog meer gaan betalen
pi_132898526
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat een lul, dat hij eens nadenkt voordat hij zulke uitspraken doet. moest zeker nog de Rabo terugpakken voor zijn verloren rechtszaak.
Doet zijn geloofwaardigheid ook niet ten goede.
In eerste instantie dacht ik nog dat bij dopingbekentenissen het eigenlijk nog nooit is voorgekomen dat beschuldigingen niet waar bleken, maar als hij dit nu al na 24 intrekt, wat is dan de rest van zijn verhaal waard?
in a crowd you lose humanity
pi_132898548
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Doet zijn geloofwaardigheid ook niet ten goede.
In eerste instantie dacht ik nog dat bij dopingbekentenissen het eigenlijk nog nooit is voorgekomen dat beschuldigingen niet waar bleken, maar als hij dit nu al na 24 intrekt, wat is dan de rest van zijn verhaal waard?
idd, en zijn boek verkoop daalt ook in.
pi_132898588
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, en zijn boek verkoop daalt ook in.
Dat vind ik dan wel weer positief, want al die dopingzondaars die nog maar wat meer geld kloppen uit hun overtredingen hangen me de keel uit.
in a crowd you lose humanity
  maandag 4 november 2013 @ 19:33:03 #12
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_132899246
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer positief, want al die dopingzondaars die nog maar wat meer geld kloppen uit hun overtredingen hangen me de keel uit.
Jaksche _O_
Kohl _O_
Chicken _O_
Cobra _O_
pi_132899395
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 19:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer positief, want al die dopingzondaars die nog maar wat meer geld kloppen uit hun overtredingen hangen me de keel uit.
ik zou ook geen elk boek kopen, vooral deze niet. Armstrong spande de kroon, voor en na zijn bekentenis een boek verkopen,lol
pi_132900767
Dat gaat snel.

Nuanceerde eerder ook al wat: Dekker, Boogerd, Menchov en hij vlogen omdat ze super gedopeerd waren, de rest zat aan 'de normale spullen', maar vlogen vooral omdat ze super gemotiveerd waren door het geel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132901868
Terwijl Menchov een paar weken later pas echt ging vliegen..
  maandag 4 november 2013 @ 20:19:43 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_132902091
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 19:11 schreef Momo... het volgende:
Oscarito was weer aan het dagdromen en dacht dat hij eigenlijk snoepjes aan het eten was.
Freire is waarschijnlijk überhaupt nooit op de hoogte geweest van het bestaan van doping.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_132902337
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2013 20:19 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Freire is waarschijnlijk überhaupt nooit op de hoogte geweest van het bestaan van doping.
En als 'ie dat al was, vergat 'ie natuurlijk wat de goede dosis was en wanneer hij het moest nemen.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 november 2013 @ 20:27:02 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132902448
Freire kocht wel doping maar vergat het in te nemen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 november 2013 @ 21:09:02 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_132904921
Iedereen nam doping, behalve de Spanjaarden, waaronder de renner die eigenlijk de succesvolste van de ploeg was. Seems legit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_132905235
quote:
gewoon blijven volhouden Pieter, anders wordt je geslacht
  maandag 4 november 2013 @ 21:33:57 #22
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_132906248
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen nam doping, behalve de Spanjaarden, waaronder de renner die eigenlijk de succesvolste van de ploeg was. Seems legit.
Dit was ook het eerste wat mij te binnen schoot.
The more debt, the better
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 november 2013 @ 21:36:09 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132906341
quote:
Pieter moet ook even boos Rasmussen bellen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 4 november 2013 @ 21:37:42 #24
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132906413
quote:
Altijd ontkennen, tenzij je niet meer kunt ontkennen.
pi_132907235
Rasmussen. _O-
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 4 november 2013 @ 22:04:13 #26
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_132907743
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iedereen nam doping, behalve de Spanjaarden, waaronder de renner die eigenlijk de succesvolste van de ploeg was. Seems legit.
:D
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_132908485
Uiteraard zal ook Freire gebruikt hebben, maar is wel één van de weinige toppers die echt nog nooit in een dopingzaak genoemd is, zelfs geen geruchten..
pi_132909130
quote:
Gewoon ontkennen, tot einde carriére. Waarom je carriére vroegtijdig verneuken door zo'n chicken?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132912110
Zou me ook niet verbazen als iemand als Freire met totaal andere dokters en een ander circuit te maken heeft, lijkt me niet iemand die dopingtips met Rasmussen en Boogerd uitwisselt. Het was wel duidelijk dat de ronde-kern veel met elkaar deelde.
pi_132915496
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En als 'ie dat al was, vergat 'ie natuurlijk wat de goede dosis was en wanneer hij het moest nemen.
of hij dacht dat t zetpillen waren. Verklaart wel zijn zitvlakproblemen :'(
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 5 november 2013 @ 12:09:50 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132920268
quote:
Pieter Weening: "Rasmussen duidelijk gefrustreerd"

Pieter Weening heeft gereageerd op de beschuldigen van Michael Rasmussen. De Deen stelde dat de hele Tourploeg van Rabobank in 2007, inclusief Weening, verboden middelen nam. “Een kat in het nauw maakt rare sprongen”, zegt de Fries in De Telegraaf. “Iedere keer komt Rasmussen met andere verhalen.”

“Toen hij bij de rechtbank onder ede stond, heeft hij iets heel anders verklaard dan nu. Het is duidelijk dat hij gefrustreerd is geraakt nadat hij de rechtszaak tegen Rabobank heeft verloren”, aldus de 32-jarige renner van Orica-GreenEdge. Door de uitlatingen van Rasmussen eist de Australische wielerformatie opheldering van Weening.
Maar Pietertje, heb je nou doping gebruikt of niet?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_132921300
Pietertje blijft wel een beetje vaag inderdaad, maar wat wel in het voordeel van hem spreekt is dat hij in 2007 eigenlijk geen poot vooruit kwam.
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:15:22 #33
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_132922174
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:27 schreef rubbereend het volgende:
Freire kocht wel doping maar vergat het in te nemen.
Misschien ontdekken we wel eindelijk waarom hij altijd zo vergeetachtig en verstrooid was ... :D
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:47:07 #34
14505 OProg
A Life in Music
pi_132929595
http://www.nu.nl/sport/36(...)r-troicki-terug.html

quote:
De 27-jarige Troicki, twee jaar geleden nog de mondiale nummer elf, was in april in Monaco geselecteerd om een dopingtest te ondergaan. Na het afstaan van urine vroeg de Serviër, die bang is voor naalden en zich na een zware wedstrijd niet goed voelde, om de bloedtest over te mogen slaan.
:D

Dat is ook een mooie om te gebruiken. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_132939860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:47 schreef OProg het volgende:
http://www.nu.nl/sport/36(...)r-troicki-terug.html

[..]

:D

Dat is ook een mooie om te gebruiken. :P
Gewoon onder narcose afstaan!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:06:44 #36
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_132942740
Zo goed als clean _O-

quote:
Armstrong: "Aardverschuiving in winter van '93"

Begin dit jaar biechtte Lance Armstrong (42) zijn dopinggebruik op bij Oprah Winfrey. Tien maanden later vertelt de Amerikaan in een interview met de Engelstalige wielerwebsite Cyclingnews.com hoe het peloton begin jaren 90 naar de zware middelen greep.

Lance Armstrong begon zijn profcarrière begin jaren 90. "Na de Olympische Spelen van 1992 mocht ik als stagiair proeven van het profwielrennen", doet hij zijn verhaal.

"1993 was mijn eerste volledig jaar als prof. Als jonge renner stond ik mijn mannetje in Gent-Wevelgem (Armstrong finishte als 40e, op 6" van winnaar Cipollini, red.), in Parijs-Nice (9e op 2'45" van Zülle) en in de Tour DuPont (een Amerikaanse rittenkoers)."

"Op dat moment reed ik zo goed als clean, net als de anderen in het Motorola-team. Ik heb het dan over de jongeren. Wat onze kopmannen Hampsten of Meija deden, weet ik niet."
"Low-octane" en "high-octane"

1993 was het jaar dat Lance Armstrong zich als 22-jarige knaap tot wereldkampioen kroonde. Een jaar later zou het wielrennen volgens Armstrong ingrijpend veranderen.

"In de winter van tussen 1993 en 1994 vond er een aardverschuiving plaats", vertelt hij. "Ik weet niet wie er mee begonnen is, maar het peloton schakelde over van "low-octane" (zoals cortisonen, red.) op "high-octane" (zwaardere doping zoals steroïden en bloeddoping)."

"Bij Motorola stapten we pas in 1995 over naar "high-octane". Tot dan fietsten we op "low-octane". In 1994 werden we naar huis gereden."

"We voelden dat we geen keuze hadden. Oke, die hadden we wel: we konden ook inpakken en huiswaarts keren. Als we wilden meestrijden voor de prijzen, hadden we geen keuze."

"Ik noem geen namen, maar die beslissingen hebben we als Amerikaanse renners samen genomen."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_132945158
lol, in 1988 zaten ze al aan de EPO
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:59:28 #38
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132945533
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:51 schreef THEFXR het volgende:
lol, in 1988 zaten ze al aan de EPO
Maar dat was gerommel in de marge, vanaf 1992 ging het los.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_132952732
http://www.nu.nl/sport/36(...)eleid-niet-meer.html

'Djokovic vertrouwt antidopingbeleid niet meer'

Eerst dacht ik, wow, interessante kop! Hoezo zou hij dat nou zeggen?
Maar het gaat er dus om dat het antidopingbeleid binnen tennis te streng is _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132953707
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.nu.nl/sport/36(...)eleid-niet-meer.html

'Djokovic vertrouwt antidopingbeleid niet meer'

Eerst dacht ik, wow, interessante kop! Hoezo zou hij dat nou zeggen?
Maar het gaat er dus om dat het antidopingbeleid binnen tennis te streng is _O-
Tennis :')
  woensdag 6 november 2013 @ 11:01:35 #41
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_132954318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.nu.nl/sport/36(...)eleid-niet-meer.html

'Djokovic vertrouwt antidopingbeleid niet meer'

Eerst dacht ik, wow, interessante kop! Hoezo zou hij dat nou zeggen?
Maar het gaat er dus om dat het antidopingbeleid binnen tennis te streng is _O-
Ik las het op NOS en had precies hetzelfde.

quote:
"Troicki vroeg of het mogelijk was de volgende dag een bloedtest te doen, niet omdat hij iets te verbergen had, maar omdat hij zich gewoon slecht voelde", verdedigde Djokovic zijn landgenoot.
_O- :')!
pi_132961936
quote:
Mark Cavendish heeft flink uitgehaald naar de internationale tennisbond ITF en diens tekortkomingen op het gebied van dopingbestrijding. Volgens de Brit zijn de verhoudingen tussen het tennis en het wielrennen bijzonder krom.

Cavendish promoot momenteel zijn boek At Speed, waar de Britse krant Daily Telegraph delen van heeft gepubliceerd. "Het verschil tussen onze sport en anderen frustreert mij enorm", aldus Cavendish in zijn boek. "Neem tennis. Vijf jaar na de UCI, heeft de internationale tennisbond eindelijk zijn biologische paspoort voor elkaar in 2013. In 2011 werden in totaal 21 out-of-competition-tests uitgevoerd, tegenover 4,613 in het wielrennen."

"En dan roept Andre Agassi dat het tennis voorop loopt in de dopingbestrijding en Marion Bartoli verklaart dat doping niet bestaat in de sport. Het probleem met dit soort statements, is dat het publiek nu de indruk krijgt dat het fietsen vergeven is van de dopingovertreders."

Momenteel zit de Servische tennisser Viktor Troicki een schorsing uit van een jaar, tot grote woede van diens landgenoot Novak Djokovic.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_132962071
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 14:43 schreef franklop het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk en heb dat nooit gelooft van Agassi en zijn meth verhaal, ik denk dat het gewoon steroids waren, hij sloeg ook harder die bal dan de rest van alle toppers.



[ Bericht 13% gewijzigd door THEFXR op 06-11-2013 14:58:57 ]
pi_132965454
Terwijl Agassi zelf doping (ok, het was crystal meth, maar toch) gebruikte en niet gepakt werd.
Nee zeer geloofwaardig die tennissers.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 november 2013 @ 16:13:21 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132965509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.nu.nl/sport/36(...)eleid-niet-meer.html

'Djokovic vertrouwt antidopingbeleid niet meer'

Eerst dacht ik, wow, interessante kop! Hoezo zou hij dat nou zeggen?
Maar het gaat er dus om dat het antidopingbeleid binnen tennis te streng is _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik las het op NOS en had precies hetzelfde.

[..]

_O- :')!
Ik had dat ook _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 6 november 2013 @ 16:38:08 #46
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132966730
Cav kaart hier een goed punt aan. Verder denk ik dat bij bepaalde wintersporten (schaatsen) ook matig wordt gecontroleerd.
pi_132966831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Cav kaart hier een goed punt aan. Verder denk ik dat bij bepaalde wintersporten (schaatsen) ook matig wordt gecontroleerd.
nou, de wielerteams doneren ook grof aan de UCI voor die controles, gaat ook weer van de salarissen af enzo.
pi_132969712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Cav kaart hier een goed punt aan. Verder denk ik dat bij bepaalde wintersporten (schaatsen) ook matig wordt gecontroleerd.
Zolang Harm Kuipers het antidoping beleid overziet bij de ISU lijkt me dat een gerechtvaardigde gedachte ;)
  woensdag 6 november 2013 @ 17:51:12 #49
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132970045
Ik denk dat de Nederlandse schaatsers niks hebben te vrezen, en anders vallen ze wel van een schommel ofzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_132970135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:43 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Zolang Harm Kuipers het antidoping beleid overziet bij de ISU lijkt me dat een gerechtvaardigde gedachte ;)
corrupt tot op het bot.
pi_132986418
quote:
Armstrong: 'Zuiver bij mijn comeback, daar verwed ik alles op'

Het tweede deel van het interview van Lance Armstrong aan Cyclingnews bracht minder nieuwe informatie aan het licht dan het eerste stuk dat gisteren op de wielerwebsite verscheen. In deel twee heeft Armstrong het over zijn bikkelharde relatie met de pers en over de Ronde van Frankrijk van 2009. De Texaan blijft voet bij stuk houden dat hij in die Tour geen doping meer gebruikte.

Voor alle duidelijkheid nog even kort de situatie schetsen. In 2005 hing Lance Armstrong na zeven opeenvolgende eindzeges in de Tour zijn fiets aan de haak. Met behulp van doping, zo bleek achteraf. Maar in 2009 maakte hij een opmerkelijke comeback. Armstrong zou uiteindelijk als derde op het podium staan in Parijs. Zijn ploegmakker Alberto Contador nam toen plaats op het hoogste schavotje. Volgens het Amerikaanse anti-dopingagentschap USADA reed Armstrong ook deze Tour niet zuiver. Iets wat de 'Boss' aan Cyclingnews opnieuw hardnekkig ontkent.

'De mensen geloven niet dat ik in 2009 derde werd in de Tour zonder dat ik verboden middelen nam. Maar het is de waarheid. Ik besef wel dat ik geen geloofwaardigheid meer heb omdat ik 15 jaar aan een stuk tegen hen gelogen heb. Ze denken uiteraard dat ik nog steeds lieg. En dat is frustrerend. Ik trek dat mij aan. Hopelijk zullen er na verloop van tijd mensen zijn die mij steunen. Hopelijk komt er ooit een dopingtest voor bloedtransfusies en dan zullen mijn prestaties van 2009 echt getoetst kunnen worden.'

In de bewuste Tour van 2009 werd Armstrong in de voorlaatste etappe vijfde op de Mont Ventoux. Een prestatie waar veel vraagtekens bij geplaatst worden. 'Het is grappig dat mensen vooral naar die rit wijzen. Als ik die rit had gewonnen met vijf minuten voorsprong, zou het misschien verdacht zijn. Maar ik hing met de tong tussen mijn kader om de tegenstand te kunnen volgen. Meteen na afloop ben ik samen met Leipheimer naar de dopingcontrole gegaan. Daar kwam geen voedsel, geen water, helemaal niets aan te pas. Ooit zal er een test zijn voor bloedtransfusies. Ik zal de eerste zijn die zijn die het bloedstaal van die dag zal laten controleren. En daar durf ik alles op te verwedden.'
  woensdag 6 november 2013 @ 23:45:59 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_132987609

Armstrong: spijt van kankerverhaal


Lance Armstrong schaamt zich voor zijn uitspraken waarin hij zijn gewonnen strijd tegen kanker heeft gebruikt om zichzelf van doping vrij te pleiten. "Ik zou dat heel graag veranderen, maar ik kan dat helaas niet", vertelt Armstrong in een interview met cyclingnews.com. Het is het eerste interview dat hij geeft sinds zijn dopingbiecht bij Oprah Winfrey eerder dit jaar.

Geen excuus

Armstrong merkte tijdens zijn carrière meermalen op: "Ik heb de dood in de ogen gekeken en ik gebruik geen verboden middelen.'' De Amerikaan beseft nu dat hij met dat soort uitlatingen met name de kankerpatiënten en hun familieleden heeft bedrogen. "Daar is geen excuus voor'', erkent hij.

Armstrong won de strijd tegen teelbalkanker en veroverde daarna onder meer zeven keer de eindzege in de Tour de France. Hij bekende begin dit jaar al die jaren op grote schaal doping te hebben gebruikt. Hij is levenslang geschorst en raakte onder meer al zijn titels in de Ronde van Frankrijk kwijt.

David Walsh

In het interview komt Armstrong nog met een opmerkelijke uitspraak over David Walsh, een van de journalisten die Armstrong vanaf het prille begin al betichtten van dopinggebruik. Walsh schreef er meerdere boeken over, maar kreeg steevast de hoon van Armstrong over zich heen. In het gesprek met cyclingnews.com stelt Armstrong dat hij en Walsh veel gelijkenissen hebben, omdat ze alles over hadden voor de overwinning.

Armstrong: "Had Walsh gelijk dat ik in die jaren doping gebruikte? Absoluut en daarvoor neem ik mijn hoed af, maar er waren momenten dat hij dat verhaal ten koste van alles wilde brengen. Ik begrijp dat, omdat ik het op dezelfde manier deed. Dat was de wereld waar ik op dat moment in leefde."

NOS.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_132987709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:17 schreef wimderon het volgende:

[..]

ik verwed er alles op, dat hij wel aan de dope zat.
  Moderator woensdag 6 november 2013 @ 23:49:25 #54
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_132987725
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik verwed er alles op, dat hij wel aan de dope zat.
De grap is dat Armstrong bijna niets meer heeft om te verwedden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 november 2013 @ 00:26:26 #55
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132989144
quote:
Bij Rabo zat epo in onderbroek - NOS Sport

"De Franse gendarmerie had zich verdekt opgesteld bij een afrit van de snelweg en had onze bus aangehouden. Rabobank-chauffeur Piet de Vos zag de twee gendarmes de bus instappen en stopte de epo snel in zijn onderbroek."

De bovenstaande anekdote is één van de opvallende fragmenten uit het interview dat de NOS dinsdag had met voormalig Rabobank-wielrenner Michael Rasmussen. Bijna een uur spreekt hij kalm en op het oog weloverwogen over zijn verleden als wielrenner. Dopinggebruik is de rode draad in zijn carrière en het gesprek. Spannende details en verhalen volgen elkaar in rap tempo op.

In 2007 stond hij op het punt om de Tour de France te winnen. Tot hij enkele dagen voor Parijs werd ontslagen door zijn ploeg Rabobank. In zijn biografie geeft Rasmussen nogmaals uitgebreid zijn lezing van de gebeurtenissen.

Chauffeur Piet de Vos is "een klein stukje van de puzzel", vertelt Rasmussen tijdens het interview. "Hij was op dat moment heel erg loyaal naar de ploeg toe." De anekdote met de onderbroek staat Rasmussen nog helder voor de geest. De gendarmerie verliet de bus uiteindelijk zonder iets te vinden, maar het incident maakte de leiding van de Rabobank erg nerveus.

Iedereen binnen de ploeg was, volgens Rasmussen, op de hoogte van het uitgebreide dopinggebruik. Maar spinnen in het toenmalige dopingweb waren de ploegartsen: Geert Leinders, Jean Paul van Mantgem en Dion van Bommel. Leinders en van Mantgem begeleidden Rasmussen in zijn loopbaan als renner bij bijna alles wat met doping te maken had. Ze hielpen bij bloedtransfusies, stuurden de UCI valse verklaringen of gingen mee op verkenning naar een dopinglab in Wenen.

In het geval van Leinders was 'loyaliteit' een doorslaggevende factor. In zijn biografie neemt Rasmussen de omstreden ploegarts zelfs in bescherming. "Leinders is een goede en slimme man. Hij heeft opgevolgd wat hem door de Rabo-leiding is opgedragen. Hij heeft ons renners beschermd tegen de bijwerkingen die doping kan hebben en heeft daar nooit meer aan verdiend dan zijn standaard salaris."

Van Mantgem en Leinders zijn de doktoren waar Rasmussen het meest mee te maken heeft gehad. Hij ziet Van Bommel meer als een 'appendix', een hulpje van de andere dokters. Eén gebeurtenis herinnert Rasmussen zich in het bijzonder: "Van Bommel schreef een cortisonenattest voor een blessure die ik zogenaamd zou hebben. Iets met mijn elleboog of knie, maar ik had daar helemaal geen last van." De cortisonen waren alleen maar bedoeld om harder te gaan rijden.

Saillant detail is dat Van Bommel op dit moment nog als arts in dienst is bij de Belkin-ploeg. De uitspraken van Rasmussen staan haaks op wat Belkin-manager Richard Plugge op 14 maart aan de NOS vertelde: "Er zijn geen redenen om maatregelen te nemen tegen Van Bommel." Plugge verantwoordde zich toen voor uitspraken die Rasmussen deed in de rechtszaak tegen Rabobank. Een zaak die nog steeds loopt.

Donderdag zendt de NOS een lang interview uit met Michael Rasmussen. De voormalig Raborenner doet in zijn biografie 'Gele koorts'... uit de doeken hoe hij jarenlang met verboden middelen wielersucces najoeg.

Bron: nos.nl
pi_132992684
Dat verhaal over die monteur in de Telegraaf. :')

Lekker geloofwaardig verhaal.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 7 november 2013 @ 10:39:37 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_132995261
quote:
Rasmussen: dopedetails uit Rabo-tijd
Michael Rasmussen heeft bepaald geen spijt van zijn dopegebruik. Sterker nog, de voormalige Rabo-renner is vooral boos op iedereen die hem heeft belemmerd om meer verboden middelen tot zich te nemen. De Deen, die in 2007 door Rabobank in de gele trui uit de Tour de France werd gehaald, komt in zijn vandaag verschenen biografie met de nodige merkwaardige details en stelt nogmaals dat doping ook binnen de bankiersploeg aan de orde van de dag was.

De redactie van Telesport maakte een opsomming van de door Rasmussen beschreven dopingdetails uit zijn tijd bij de Rabobankwielerploeg, waar hij van 2003 tot halverwege 2007 onder contract stond.
•Rasmussen stelt dat hij hulp kreeg van de artsen van de Rabo-ploeg bij het gebruik van dynepo, cortisone, insuline en bloeddoping.
•“Eruitzien als een Chinees”, was de uitdrukking die Rabo-artsen gebruikten als iemand teveel cortisone had gebruikt. Dit omdat je er een opgeblazen gezicht van kunt krijgen, waardoor je ogen worden dichtgedrukt.
•“Dokter Geert Leinders vertelde me over een nieuwe vorm van bloeddoping, die homologo bloeddoping wordt genoemd; dat je bloed gebruikt van een naast familielid.” Rasmussens vader stemde in en Leinders nam een bloedtest af. Het draaide uit op niets, omdat de UCI stelde die vorm van doping op te kunnen sporen.
• “Ik kan Denis Menchov niet de hand boven het hoofd houden. Hij maakte er deel van uit.”

Tour 2004
•“De artsen van Rabobank eisten dat ik alleen een bloedzak nam op de dagen dat het Tour de France-veld buiten Frankrijk reed. Ze waren bang voor de strenge Franse politie.”
•Volgens Rasmussen was Levi Leipheimer boos dat hij tijdens de Tour van 2004 geen bloeddoping kreeg. “Hoe kunnen ze verwachten hoog te eindigen in de Tour de France als we alleen maar epo nemen en niets anders”, zou de Amerikaan hebben gezegd.

Tour 2005
•Wederom mocht Rasmussen alleen buiten Frankrijk gebruik maken van zijn bloedzakken. Leinders zou volgens Rasmussen die zakken op het station in Karlsruhe hebben opgehaald en naar het hotel hebben gebracht. “Later kwam ik erachter dat ook Michael Boogerd en Denis Menchov die dag bloed hadden gekregen.” De zak van de Rus zou zijn weggegooid, omdat zijn hematocrietwaarde anders boven de 50 uit zou kunnen komen.
•Rasmussen mocht in 2005 zijn tweede zak bloed niet gebruiken van de ploegleiding. “Mijn wapen was me ontnomen en dat door mijn eigen ploeg. (…) De consequentie was dat ik tijd verloor op mijn grootste concurrenten.”
•Op de rustdag kreeg Rabo te horen dat er een probleem was met de testen van Rasmussen. Dokter Leinders en dokter Mario Zorzoli van de UCI, kwamen bijeen om de zaak te bespreken. "Na afloop gebruikte Leinders de Nederlandse uitdrukking: Ze hebben boter op hun hoofd. Rabobank had een goede relatie met de UCI. Ze schikten het in de minne."
•Tegen het einde van de Tour van 2005 kreeg Rabo weer vragen over de waarden van Rasmussen. “We hebben niks gedaan”, zei dokter Van Mantgem. Dokter Mario Zorzoli antwoordde: ‘Het is goed zo, maar doe het niet nog een keer.’”
•Rasmussen legt de schuld van zijn totaal mislukte tijdrit in 2005 bij de monteur van dienst, die zou de avond van tevoren te veel champagne hebben gedronken. Volgens Ramsussen, die van de derde naar de zevende plaats in het klassement duikelde, zaten onder andere zijn stuur en achterwiel niet goed vast. Terug bij het hotel ging het bijna mis. “Ik zag als eerste onze monteur in een tuinstoel zijn champagnekater uit liggen slapen. Ik zette mijn fiets tegen de vrachtwagen en liep direct op hem af. Ik was op 3 meter afstand van hem en had mijn vuisten al gebald, toen Erik Dekker mij weghaalde”, aldus de Deen.

Tour 2006
•Rasmussen spreekt over zakken met zijn bloed die door een arts van de Oostenrijkse bloedbank in de Donau zijn gegooid. Lees hier meer.

Tour 2007
•Op 23 juli deed de politie een inval in de bus van onder andere de Rabo-ploeg. “Het was goed dat chauffeur Piet die middag wakker was. Hij stopte de dynepo snel in zijn broek en probeerde te kijken alsof er niks aan de hand was. De politie had met lege handen de bus moeten verlaten.”
•“Michael Boogerd en ik maakten tijdens de Tour twee keer gebruik van de bloeddoping van Oostenrijker Stefan Matschiner. De leiding van de Rabo-ploeg wist hier niets van, dokter Van Mantgem wel.”
• Stefan Matschiner bezorgde Rasmussen dynepo. Hij nam het naar eigen zeggen onder begeleiding van dokter Van Mantgem. Ook Thomas Dekker en Michael Boogerd zouden dynepo hebben genomen.
•“Boogerd kreeg onderweg transfusies, Thomas Dekker kreeg om de dag dynepo. Anderen in de ploeg kregen hun pilletjes van de dokter – hoogstwaarschijnlijk met kleine dosis testosteron. Iedereen deed mee in de koers.”
•Rasmussen verstopte insuline in zijn hoofdkussen.
quote:
Rasmussen boos: Bloed in Donau
Michael Rasmussen gaat in zijn biografie, die in Nederland vandaag uitkomt, gedetailleerd in op zijn dopegebruik in zijn tijd bij Rabobank. Ook over de Tour de France van 2006, waarin hij de bolletjestrui won, vertelt hij een opmerkelijk verhaal.

Volgens Rasmussen bracht Michael Boogerd hem in contact met de bloedbank van Stefan Matschiner in Oostenrijk. Daar werd afgenomen bloed zo behandeld en ingevroren dat het 20 jaar houdbaar bleef. Rasmussen liet in Oostenrijk een voorraad achter.

Na een bloeddopingschandaal in de Oostenrijke skisport vroegen mensen zich af waar het bloed vandaan kwam. In februari 2006 goot een arts van Oostenrijkse bloedbank in paniek de inhoud van alle zakken in de Donau, zo schrijft de Deen. Daar gingen mijn Tour de France-overwinningen.

Rasmussen vervolgt: Ik was heel kwaad over wat er in de Donau stroomde. Als ik dat bloed had gehad, was ik een dag voor de anderen in Parijs aangekomen. Dan had ik in de Alpen drie etappes op rij gewonnen. Ik had het hele deelnemersveld een ongenadige pak rammel gegeven.

Rasmussen liet zich echter niet uit het veld slaan. Hij liet nieuwe zakken aanleggen en gebruikte de eerste, volgens de Deen net als Michael Boogerd, tijdens de Tour. De tweede zak mocht niet worden gebruikt.

We rijden hard genoeg, zou toenmalig ploegleider Erik Breukink hebben gezegd. Rasmussen en Boogerd negeerden die opdracht volgens de Deen en namen ook de tweede zak. Dokter Van Mantgem wist ervan, maar hield zijn mond.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 november 2013 @ 10:43:06 #58
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132995373
Rasmussen vervolgt: Ik was heel kwaad over wat er in de Donau stroomde. Als ik dat bloed had gehad, was ik een dag voor de anderen in Parijs aangekomen. Dan had ik in de Alpen drie etappes op rij gewonnen. Ik had het hele deelnemersveld een ongenadige pak rammel gegeven.

_O- _O-

Goed verhaal.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:49:59 #59
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132995605
De telegraaf is er weer lekker op tijd bij, dit heeft al dagenlang in alle kranten gestaan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_132995645
Weer leuk leesvoer _O- Van de andere kant moet ik zeggen dat ik er onderhand wel klaar mee ben.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 08:37 schreef marcodej het volgende:
Dat verhaal over die monteur in de Telegraaf. :')

Lekker geloofwaardig verhaal.
Idd :')
  donderdag 7 november 2013 @ 13:02:29 #61
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133000885
Nog even en ik hoef het boek geen eens meer te lezen.
pi_133002871
Heerlijk idd _O-

Overigens wil Belkin nog eens om tafel met een paar medewerkers nav. Rasmussen z'n verhaal. Dat vind ik dan weer een goed signaal.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 november 2013 @ 13:55:46 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133002975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:52 schreef Tommeke het volgende:
Heerlijk idd _O-

Overigens wil Belkin nog eens om tafel met een paar medewerkers nav. Rasmussen z'n verhaal. Dat vind ik dan weer een goed signaal.
'Belkin ondervraagt personeel na boek Rasmussen'
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133011917
quote:
Op de rustdag kreeg Rabo te horen dat er een probleem was met de testen van Rasmussen. Dokter Leinders en dokter Mario Zorzoli van de UCI, kwamen bijeen om de zaak te bespreken. "Na afloop gebruikte Leinders de Nederlandse uitdrukking: Ze hebben boter op hun hoofd. Rabobank had een goede relatie met de UCI. Ze schikten het in de minne."
•Tegen het einde van de Tour van 2005 kreeg Rabo weer vragen over de waarden van Rasmussen. “We hebben niks gedaan”, zei dokter Van Mantgem. Dokter Mario Zorzoli antwoordde: ‘Het is goed zo, maar doe het niet nog een keer.’”
In 2005 werd er toch nog niet op bloedwaarden gecontroleerd? Wat bedoelt hij hier dan mee?

quote:
•Rasmussen legt de schuld van zijn totaal mislukte tijdrit in 2005 bij de monteur van dienst, die zou de avond van tevoren te veel champagne hebben gedronken. Volgens Ramsussen, die van de derde naar de zevende plaats in het klassement duikelde, zaten onder andere zijn stuur en achterwiel niet goed vast. Terug bij het hotel ging het bijna mis. “Ik zag als eerste onze monteur in een tuinstoel zijn champagnekater uit liggen slapen. Ik zette mijn fiets tegen de vrachtwagen en liep direct op hem af. Ik was op 3 meter afstand van hem en had mijn vuisten al gebald, toen Erik Dekker mij weghaalde”, aldus de Deen.
Yeah, right. Al die stuntelingen kwamen omdat zijn achterwiel niet goed vast zat :') Dat heb je toch wel door nadat het twee keer mis is gegaan. Volgens mij ging hij in zowat elke bocht onderuit.
in a crowd you lose humanity
pi_133012594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 17:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In 2005 werd er toch nog niet op bloedwaarden gecontroleerd? Wat bedoelt hij hier dan mee?

[..]

Yeah, right. Al die stuntelingen kwamen omdat zijn achterwiel niet goed vast zat :') Dat heb je toch wel door nadat het twee keer mis is gegaan. Volgens mij ging hij in zowat elke bocht onderuit.
als je dat merkt, schroeven ze het onderweg wel vast of je wisselt gewoon van fiets, wat een lulverhaal zeg, hey rasmussen, je hebt zelf die doping genomen, he, niemand dwong je er toe, dipshit!
pi_133012622
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als je dat merkt, schroeven ze het onderweg wel vast of je wisselt gewoon van fiets, wat een lulverhaal zeg, hey rasmussen, je hebt zelf die doping genomen, he, niemand dwong je er toe, dipshit!
Volgens mij is hij ook een keer van fiets gewisseld in die tijdrit, maar zeker weten doe ik dat niet.
in a crowd you lose humanity
pi_133012662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij is hij ook een keer van fiets gewisseld in die tijdrit, maar zeker weten doe ik dat niet.
een echte wielrenner, weet na 10 omwentelingen dat het niet goed zit, dan wissel je gelijk van fiets, anders kan je beter wat anders gaan doen.
pi_133012815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij is hij ook een keer van fiets gewisseld in die tijdrit, maar zeker weten doe ik dat niet.
Bij een wissel gooide hij zelf alleen het achterwiel eruit, en kwam de mechanieker met een nieuwe fiets...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 7 november 2013 @ 23:44:54 #69
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133028591
quote:
Armstrong: ‘Waarom werd alleen ik gestraft?’

Lance Armstrong vindt dat hij niet eerlijk behandeld is door het Amerikaanse anti-dopingagentschap USADA. ‘Ik word voor het leven geschorst, andere zondaars gaan vrijuit.’

Armstrong bekende begin dit jaar in een interview met Oprah dat hij doping nam tijdens zijn zeven zeges in de Tour de France. Hij werd voor het leven geschorst door het USADA én zijn overwinningen werden hem afgenomen.

Maar dat vindt de Texaan dus niet eerlijk, blijkt in het derde en laatste deel van het interview dat cyclingnews.com afnam. ‘Iedereen streed vroeger met gelijke middelen. Maar de afgelopen 12 maanden is er niet gelijk bestraft’, luidt het. ‘Ik zaag of klaag niet. Ik observeer gewoon. Ik word voor het leven gestraft, anderen die dezelfde keuzes als ik maakten gaan helemaal vrijuit. Dat voelt niet goed.’

Waarom?

Nog volgens Armstrong moet de oorzaak voor dat verschil gezocht worden in een heksenjacht. ‘Ik zou kunnen zeggen dat er een vendetta was tussen mij en Travis (Tygart, hoofd van USADA, nvdr).’

De ex-Tourwinnaar wil wél mee deel uitmaken van de strijd tegen doping. ‘Ik Mijn telefoon staat op. Maar niemand belt me. Ik geef nochtans om de sport. Ik lees de artikels, ik fiets nog voor het plezier. Wielrennen is fantastisch geweest voor mij en dat apprecieer ik. Als ik iets kan doen om te helpen, zal ik dat niet nalaten.’

In de eerdere interviews op Cyclingnews gaf Armstrong aan dat hij bij zijn comeback in 2009 wel zuiver was . Zijn dopinggebruik zou zich beperkt hebben tot het eerste deel van zijn carrière, vanaf 1993 .
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133028706
quote:
hij wilde toch alleen over hemzelf praten, nou dan!
  donderdag 7 november 2013 @ 23:50:51 #71
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133028896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hij wilde toch alleen over hemzelf praten, nou dan!
Ik denk dat ie eindelijk begint door te hebben dat men tot op het bot aan het gaan is en zelfs zijn eigen sponsoren en verzekeringen hem alles gaan afpakken. (en dat laatste heeft hij enkel en alleen zelfs maar aan het Amerikaanse systeem dat hij politiek zo hard verdedigde voor G.W.Bush te danken ...)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:31:31 #72
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133030182
http://nos.nl/video/57226(...)k-tour-niet-won.html

quote:
It could also just be that Chris Froome, he is the strongest man that ever set foot on earth
_O_

En dat fronsje daarna. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 08-11-2013 01:33:32 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:33:37 #73
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133030232
quote:
Waarom?

Nog volgens Armstrong moet de oorzaak voor dat verschil gezocht worden in een heksenjacht. ‘Ik zou kunnen zeggen dat er een vendetta was tussen mij en Travis (Tygart, hoofd van USADA, nvdr).’
Dat was wel duidelijk ja. Was puur een prestigeproject ter meerdere eer en glorie van Tygart.
  vrijdag 8 november 2013 @ 00:58:58 #74
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133030782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat was wel duidelijk ja. Was puur een prestigeproject ter meerdere eer en glorie van Tygart.
Verder speelt mee dat Armstrong zich de hele tijd voordat hij bekende zich gedroeg als een arrogante lul die dacht dat hij overal mee zou wegkomen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:42:58 #75
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_133034629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat was wel duidelijk ja. Was puur een prestigeproject ter meerdere eer en glorie van Tygart.
Het doel heiligt de middelen, anders moeten ze de boel maar toelaten. We weten nu wel hoe ver sporters gaan voor hun glorie en hoe lang ze de kaken stijf op elkaar houden. Dan kan het me niet schelen of een aimabele knuffelbeer hem pakt of een opgefokte blaaskaak.

Kan me ook niet schelen dat Tygart met oogkleppen op gefocust was op Armstrong om eindelijk juridisch sluitend het bewijs te leveren van gebruik want dat was precies wat nodig was. Een positief staal was nu eenmaal niet genoeg om Armstrong te vatten.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 8 november 2013 @ 09:51:30 #76
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133034804
quote:
Haha _O-
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:21:10 #77
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_133035399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:31 schreef Zelva het volgende:

En dat fronsje daarna. _O_
_O- :D
pi_133038215
quote:
Echt lekker inderdaad. _O_


Verder mag Belkin ook wel even afscheid nemen van Van Bommel en de buschauffeur, al is het maar vanwege de beeldvorming. Al is het sowieso triest dat er zoveel artsen uit die periode nog vrolijk ploegen ondersteunen, idem voor ploegleiders.
Jack does it in real time...
pi_133038343
Zolang 'strak bandje' Dekker nog rondloopt bij Belkin komen ze niet volledig los van hun verleden.
pi_133038765
Hah ik ga dat boek van Rasmussen sowieso kopen _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_133043267
dat interview bij nieuwsuur van 6 min, was dat het lange interview waarvoor de NOS reclame maakte?
pi_133055503
quote:
:D _O-

En over Armstrong. Hij was nou eenmaal de grootste vis.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:14:17 #83
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133056360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
En over Armstrong. Hij was nou eenmaal de grootste vis.
Klopt, maar Tygart deed er alles aan om zoveel de mogelijk de spanning op te voeren en voor elk wissewasje de aandacht van de pers te zoeken.
pi_133057449
Rasmussen had vandaag een signeersessie. Er kwamen drie man.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:48:53 #85
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_133058059
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:38 schreef marcodej het volgende:
Rasmussen had vandaag een signeersessie. Er kwamen drie man.
De grote massa stond in Mexico aan te schuiven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_133058857
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:38 schreef marcodej het volgende:
Rasmussen had vandaag een signeersessie. Er kwamen drie man.
Een beetje wielerfan gaat ook niet naar zoiets.
Het boek kopen kan nog maar daar een handtekening in laten zetten. :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:04:39 #87
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133058912
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:38 schreef marcodej het volgende:
Rasmussen had vandaag een signeersessie. Er kwamen drie man.
Jij was één van die drie?
pi_133062943
quote:
11s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:39 schreef OProg het volgende:
Ik was op 3 meter afstand van hem en had mijn vuisten al gebald, toen Erik Dekker mij weghaalde”, aldus de Deen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_133063378
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:13 schreef nostra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mrs. Rileys' chicken schijn anders best angstaanjagend te zijn
in a crowd you lose humanity
pi_133063466
quote:
En echte Borgen muziek :D
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 9 november 2013 @ 00:05:24 #91
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133068363
Drie mensen bij de signeersessie van Rasmussen _O-
TourDeJose twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 23:20:10 Michael Rasmussen signed books in his home town. Three. Très. Drie. Drei, yes 3 people showed up http://t.co/HmKNYRvcPC (link via @bambula) reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 november 2013 @ 00:08:15 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_133068480
:D

Ik zou wel even langs zijn gegaan, al was het maar omdat ik het anders zielig zou vinden ;(

Volgens BT kwamen er eerst 2 mensen en later kwam nog iemand 1 van de 12 vooraf bestelde boeken ophalen, dolle boel _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:11:08 #93
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133068617
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:05 schreef Pino112 het volgende:
Drie mensen bij de signeersessie van Rasmussen _O-
TourDeJose twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 23:20:10 Michael Rasmussen signed books in his home town. Three. Très. Drie. Drei, yes 3 people showed up http://t.co/HmKNYRvcPC (link via @bambula) reageer retweet
Drie mensen tijdens het eerste half uur overigens, volgens dat artikel.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 9 november 2013 @ 00:12:35 #94
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133068671
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Drie mensen tijdens het eerste half uur overigens, volgens dat artikel.
Ohja dat wel idd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:08 schreef heywoodu het volgende:
:D

Ik zou wel even langs zijn gegaan, al was het maar omdat ik het anders zielig zou vinden ;(

Volgens BT kwamen er eerst 2 mensen en later kwam nog iemand 1 van de 12 vooraf bestelde boeken ophalen, dolle boel _O_
Ik zou het ook zo doen, boek met handtekening van Chicken _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 november 2013 @ 00:14:27 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_133068743
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:12 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ohja dat wel idd.

[..]

Ik zou het ook zo doen, boek met handtekening van Chicken _O_
Baal nog steeds dat het in Pijnacker veel te druk was om ook maar in de buurt te komen toen hij daar lekker rebels met een geel truitje aan de start stond van de profronde, een week na die Tour ofzo ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_133068967
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:08 schreef heywoodu het volgende:
:D

Ik zou wel even langs zijn gegaan, al was het maar omdat ik het anders zielig zou vinden ;(

Volgens BT kwamen er eerst 2 mensen en later kwam nog iemand 1 van de 12 vooraf bestelde boeken ophalen, dolle boel _O_
ik zou zeggen, ik moet je spreken, vriend, begin maar te vertellen over Dekker
  zaterdag 9 november 2013 @ 08:56:46 #97
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133072642
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:05 schreef Pino112 het volgende:
Drie mensen bij de signeersessie van Rasmussen _O-
TourDeJose twitterde op vrijdag 08-11-2013 om 23:20:10 Michael Rasmussen signed books in his home town. Three. Très. Drie. Drei, yes 3 people showed up http://t.co/HmKNYRvcPC (link via @bambula) reageer retweet
Wonen er wel meer dan drie mensen in z'n thuisdorp ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133073892
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:13 schreef nostra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lijkt wel het neefje van Froome zo...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 20:26:43 #99
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_133088028
De kip maandag live bij Humberto Tan.
pi_133096725
Nu het schaatsen weer begonnen is, is het wachten op vreemde come-backs, onverklaarbare blessures en 'snelle pakken'...
  maandag 11 november 2013 @ 09:33:11 #101
14505 OProg
A Life in Music
pi_133139792
quote:
Lance Armstrong: 'Ik wil 100 procent eerlijk zijn'
Lance Armstrong is bereid '100 procent transparant en eerlijk' te zijn bij alle onderzoeken die nog gaan volgen naar doping in het wielrennen. De gevallen Amerikaanse renner zegt dit in een interview met de BBC, dat maandag wordt uitgezonden. 'Ik wil er alles aan doen om dit hoofdstuk af te sluiten en verder te kunnen', aldus Armstrong.

Hij wil echter wel de garantie hebben dat hij op een eerlijke manier wordt behandeld. 'Sommige renners hebben een vrijbrief gekregen en anderen de doodstraf. Als iedereen de doodstraf krijgt, dan verdien ik die ook. Als iedereen een vrijbrief krijgt, dan moet dat ook gelden voor mij. Als iedereen 6 maanden krijgt, dan krijg ik die ook.'

Armstrong bekende begin dit jaar in een interview met Oprah Winfrey dat hij jarenlang verboden middelen heeft gebruikt. Hij kostte hem zijn zeven eindzeges in de Tour.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_133142562
quote:
11s.gif Op maandag 11 november 2013 09:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Heerlijk hoe al die dopinggebruikers in de slachtofferrol kruipen, nog steeds elke uitspraak doen uit eigen belang, geen enkele verandering hebben ondergaan maar dan toch de hele tijd prediken wel te zijn veranderd :D.

Ik hoop eigenlijk dat Armstrong eerlijk is over post-2009, moet wel lekker frustrerend zijn dan.
  maandag 11 november 2013 @ 11:36:30 #103
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_133142598
Armstrong gaat bekennen toch geen doping te hebben gebruikt?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 november 2013 @ 11:36:59 #104
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_133142612
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:36 schreef Waaghals het volgende:
Armstrong gaat bekennen toch geen doping te hebben gebruikt?
Dat zou schitterend zijn, "haha nee was een grapje ik was clean nou doei" :') _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_133142756
quote:
11s.gif Op maandag 11 november 2013 09:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Vind het wel een goed punt van Armstrong (ook al is het geen nieuw punt) dat de straffen gewoon gelijkgetrokken moeten worden. Ook de controles wat mij betreft en in alle sporten. Neem dat gedoe in Jamaica, dat is een klap in het gezicht van de landen die hun best doen werk te maken van de aanpak van doping.
pi_133142941
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 11:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vind het wel een goed punt van Armstrong (ook al is het geen nieuw punt) dat de straffen gewoon gelijkgetrokken moeten worden. Ook de controles wat mij betreft en in alle sporten. Neem dat gedoe in Jamaica, dat is een klap in het gezicht van de landen die hun best doen werk te maken van de aanpak van doping.
Ja, laat ze beginnen met het terugeisen van winstbonussen, salarissen van alle (gelijke behandeling he!) dopeurs en dat in de strijd tegen doping stoppen. Kijken of meneer Armstrong het daar mee eens is :').

Kom op hé, het is echt het slechtste punt dat hij kan maken. Hij is er verreweg het meest mee beloond van alle renners, en begint dan over fairness en gelijkheid?

De nuance die ik wil leggen is dat het uiteraard een "goed" (voordehandliggend) punt is, maar zeker geen goed punt van Armstrong :P.
pi_133143042
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 11:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vind het wel een goed punt van Armstrong (ook al is het geen nieuw punt) dat de straffen gewoon gelijkgetrokken moeten worden. Ook de controles wat mij betreft en in alle sporten. Neem dat gedoe in Jamaica, dat is een klap in het gezicht van de landen die hun best doen werk te maken van de aanpak van doping.
Dat is natuurlijk een volstrekt kul-argument. Armstrong is voor een waslijst aan beschuldigingen veroordeeld (gebruik, vervoer van drugs, anderen aanzetten tot gebruik, pogingen om onderzoek te stoppen (intimideren getuigen etc.). Het is natuurlijk idioot om te doen alsof Armstrong, wiens overtredingen veel verder gaan dan alleen het gebruik van EPO, eenzelfde straf zou moeten krijgen als iemand die ooit gebruikt heeft en later meegewerkt heeft aan het onderzoek van het USADA (want daar zal hij wel boos op zijn). Niemand kan toch beweren dat Tom Danielson eenzelfde straf verdient als Armstrong.

Straffen moeten juist niet gelijk getrokken worden, er mag best naar de omstandigheden gekeken worden. Nu krijg je bizarre situaties zoals een Chinees als Fuyu Li die voor twee jaar geschorst wordt omdat hij op een paar picogram clenbuterol betrapt wordt in een land waar dat in al het vlees zit.

Dat sommige landen misbruik maken van de mogelijkheid tot verschil in duur van straffen (Jamaica) is jammer, maar in die gevallen hebben de sportbond (IAAF) en WADA de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het CAS. Het valt vooral die organisaties aan te rekenen dat ze hun plicht niet hebben gedaan (hoewel het natuurlijk ook gewoon mogelijk is dat het niet waarschijnlijk was dat er een hogere straf uit zou rollen bij een hoger beroep, dat Jamaica corrupt is betekent niet dat elke beslissing die ze daar nemen ook evident fout is).
pi_133143287
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Straffen moeten juist niet gelijk getrokken worden, er mag best naar de omstandigheden gekeken worden. Nu krijg je bizarre situaties zoals een Chinees als Fuyu Li die voor twee jaar geschorst wordt omdat hij op een paar picogram clenbuterol betrapt wordt in een land waar dat in al het vlees zit.

Dat hangt natuurlijk wel van je condities af. Je kan trachten meer gelijk te straffen per mate van vergrijp, in bijvoorbeeld verschillende categorieën. Maar goed, daar moet een enigszins waterdichte methode voor ontwikkeld worden, wat geld kost, wat er niet is, en er ook niet komt.
pi_133143390
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ja, laat ze beginnen met het terugeisen van winstbonussen, salarissen van alle (gelijke behandeling he!) dopeurs en dat in de strijd tegen doping stoppen. Kijken of meneer Armstrong het daar mee eens is :').

Kom op hé, het is echt het slechtste punt dat hij kan maken. Hij is er verreweg het meest mee beloond van alle renners, en begint dan over fairness en gelijkheid?

De nuance die ik wil leggen is dat het uiteraard een "goed" (voordehandliggend) punt is, maar zeker geen goed punt van Armstrong :P.
Armstrong zal vast wel hypocriet bezig zijn. Maar ik vind hem juist een belangrijke persoon om een oproep tot gelijke behandeling te doen. Ten eerste omdat hij een erg bekende sporter/dopinggebruiker is en ten tweede omdat wielrennen een sport is waar van alle sporten het meeste werk is van het aanpakken van dopinggebruik.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef Ereinion het volgende:
Dat is natuurlijk een volstrekt kul-argument. Armstrong is voor een waslijst aan beschuldigingen veroordeeld (gebruik, vervoer van drugs, anderen aanzetten tot gebruik, pogingen om onderzoek te stoppen (intimideren getuigen etc.). Het is natuurlijk idioot om te doen alsof Armstrong, wiens overtredingen veel verder gaan dan alleen het gebruik van EPO, eenzelfde straf zou moeten krijgen als iemand die ooit gebruikt heeft en later meegewerkt heeft aan het onderzoek van het USADA (want daar zal hij wel boos op zijn).
Voor zaken als intimidatie, omkoping etc. is er gewoon het normale strafrecht, dat heeft helemaal niks met doping te maken dus dat is juist iets wat je niet mee moet nemen in een straf voor doping.

quote:
Straffen moeten juist niet gelijk getrokken worden, er mag best naar de omstandigheden gekeken worden. Nu krijg je bizarre situaties zoals een Chinees als Fuyu Li die voor twee jaar geschorst wordt omdat hij op een paar picogram clenbuterol betrapt wordt in een land waar dat in al het vlees zit.
Dat kan dan toch gewoon in de verdediging aangevoerd worden? Dan is er voldoende ruimte om naar specifieke omstandigheden te krijgen. Waar het om gaat is dat gelijke gevallen in beginsel gelijk gestraft moeten worden. Nu is dat helemaal niet het geval.

quote:
Dat sommige landen misbruik maken van de mogelijkheid tot verschil in duur van straffen (Jamaica) is jammer, maar in die gevallen hebben de sportbond (IAAF) en WADA de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het CAS.
Dat snap ik ook niet eigenlijk, waarom zijn de sportbonden verantwoordelijk voor dopingcontroles? Dat is vragen om problemen. En verder, kan WADA echt onafhankelijk opereren? Of worden ze bijvoorbeeld gefinancierd uit afdracht door de sportbonden?
pi_133144237
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:03 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Armstrong zal vast wel hypocriet bezig zijn. Maar ik vind hem juist een belangrijke persoon om een oproep tot gelijke behandeling te doen. Ten eerste omdat hij een erg bekende sporter/dopinggebruiker is en ten tweede omdat wielrennen een sport is waar van alle sporten het meeste werk is van het aanpakken van dopinggebruik.

Dat zijn twee redenen waarom Armstrong juist een belangrijk persoon is om geen oproep tot gelijke behandeling te doen :D. Hij is bekend vanwege dopinggebruik, zijn punt is dat hij even hard moet gestraft worden als anderen (eigen belang, want anderen worden milder gestraft). Mocht hij hierin slagen en minder te worden gestraft, dan is dat opnieuw een overwinning voor de dopinggebruiker en reclame om doping te gebruiken. Hetzelfde verhaal wat betreft wielrennen, iemand die vanuit die sport roept dat er bij andere sporten meer gedaan moet worden, dat is uiteindelijk ook eigen belang.

Er zijn talloze mensen die goed zouden zijn voor de zaak die jij beschrijft. Bijvoorbeeld een tennisser die doping heeft gebruikt, laten we hem Nafael Radal noemen, maar daarvoor niet gestraft is. Als hij dan zegt dat hij alsnog gestraft moet worden, net als sporters die wel bestraft zijn, en dat er überhaupt meer gelijke behandeling tussen sporters moet komen, dan zou je wel een punt hebben. Maar Lance Armstrong of all people...

Dat gezegd hebbende, kan Armstrong natuurlijk goud waard zijn in de strijd tegen doping. Als hij daadwerkelijk 100% antidoping is geworden (uiteraard niet het geval, maar hypothetisch), dan zou hij denk ik een uitstekende directeur van het WADA zijn. Hij kent alle manieren en de psyche van de dopeur, hij heeft het netwerk, hij heeft leidinggevende capaciteiten, hij wint bijna elke strijd die hij aangaat. Helemaal goed. Ook in een adviserende rol kan hij veel betekenen. Hij kan in een adviserende rol trouwens ook veel betekenen voor Chris Froome c.s.
pi_133144248
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:03 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Voor zaken als intimidatie, omkoping etc. is er gewoon het normale strafrecht, dat heeft helemaal niks met doping te maken dus dat is juist iets wat je niet mee moet nemen in een straf voor doping.

[..]
Gelukkig zijn de sportbonden het niet met je eens. Ik ben blij dat iemand die getuigen in een zaak tegen hem probeert te intimideren een zwaardere straf krijgt, of bijvoorbeeld het omkopen van een lab ook als verzwarende omstandigheid geldt. Dit heeft niet in directe zin met doping te maken, maar wel met het onderzoek naar dopinggebruik, en is daarom ook relevant. Daarnaast zijn niet alle straffen voor het gebruik van doping, ook bijvoorbeeld het toedienen van doping of het handelen in doping kan ertoe leiden dat iemand een straf krijgt in de sport. In het normale strafrecht geldt een zwaardere bewijslast dan in de dopingrechtspraak, en is dus in dit geval niet een nuttige vervanging.
quote:
Dat kan dan toch gewoon in de verdediging aangevoerd worden? Dan is er voldoende ruimte om naar specifieke omstandigheden te krijgen. Waar het om gaat is dat gelijke gevallen in beginsel gelijk gestraft moeten worden. Nu is dat helemaal niet het geval.
Uhh, heb je ooit gehoord van de WADA code? Die bestaat al meer dan 10 jaar, en zorgt ervoor dat voor gelijke vergrijpen dezelfde straf volgt, en dat de straffen gelijk zijn voor alle sporten die aangesloten zijn bij het WADA. Gelijke gevallen worden in beginsel inderdaad gewoon gelijk gestraft. Soms kunnen er verlichtende omstandigheden zijn (bv. no fault or negligence, of meewerken met de autoriteiten), soms kan een sporter tegelijkertijd voor meerdere overtredingen veroordeeld worden (zoals Armstrong) en daardoor zwaarder gestraft worden.

[..]
quote:
Dat snap ik ook niet eigenlijk, waarom zijn de sportbonden verantwoordelijk voor dopingcontroles? Dat is vragen om problemen. En verder, kan WADA echt onafhankelijk opereren? Of worden ze bijvoorbeeld gefinancierd uit afdracht door de sportbonden?
WADA wordt gefinancierd door het IOC en overheden. Of dat onafhankelijk is mag je zelf uitmaken, maar ik heb nog nooit een feit of gerucht gehoord over het WADA dat ze sommige sporten of sporters ongelijk zouden behandelen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 11 november 2013 @ 12:41:15 #112
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133144261
Armstrong als directeur van de WADA _O_
pi_133144320
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Pino112 het volgende:
Armstrong als directeur van de WADA _O_
Let's start a movement!
pi_133144812
Armstrong moet niet zeuren, gelijke behandeling laat geen ruimte voor differentiatie in de zwaarte van de overtreding. Dat is nu al bijna niet het geval overigens maar iemand die (bewezen) op georganiseerde wijze doping heeft gebruikt, verstrekt en heeft aangezet tot dopinggebruik dient toch wel anders bestraft te worden dan iemand die door het gebruik va een besmet supplement positief wordt bevonden.

Hij had ook in een eerder stadium kunnen meewerken aan de onderzoeken tegen hem, dat had zeker gescheeld in de sancties tegen hem.
  maandag 11 november 2013 @ 14:43:35 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133147527
Armstrong is vooral aan het spartelen als n duivel in n wijwatervat omdat zijn vroegere sponsors en verzekeringen hem momenteel een voor een alles wat hij ooit van hen kreeg aan het afpakken zijn. Net omwille van zijn vroegere verklaringen (onder ede) dat ie clean reed ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 november 2013 @ 20:32:22 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133161222
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133161578
quote:
zeker geen topper, want daarvan wordt het in de doofpot gestopt
pi_133161845
quote:
Nou ja, Crystal Meth. Lijkt me toch niet heel handig.
pi_133161899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:26 schreef Momo... het volgende:
De kip maandag live bij Humberto Tan.
Straks dus.
sig verwijderd door FA
pi_133161970
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zeker geen topper
Er staat toch echt tennisster. XD
  maandag 11 november 2013 @ 21:19:22 #121
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_133163936
Hoewel ik een groot Horner-sympathisant ben kan ik dit interview toch niet helemaal serieus nemen: http://www.cyclingnews.com/news/chris-horner-im-not-rider-15.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 11 november 2013 @ 21:25:07 #122
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_133164261
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoewel ik een groot Horner-sympathisant ben kan ik dit interview toch niet helemaal serieus nemen: http://www.cyclingnews.com/news/chris-horner-im-not-rider-15.
Je zou bijna gaan denken dat hij het zelf ook gelooft en dat er wel meer mis is met hem.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 11 november 2013 @ 22:42:55 #123
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133168502
quote:
De doofpot gaat even open voor dit zondegeitje en dan weer snel dicht. ^O^
pi_133169226
Nederlands, deens, engels, apart gesprek op rtl.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133169614
Rasmussen :r

Vieze huichelachtige grafbek. 100x erger dan Armstrong. Met z'n stickerloze fietsen. Homo.
U MAD?
pi_133169734
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:06 schreef de_boswachter het volgende:
Rasmussen :r

Vieze huichelachtige grafbek. 100x erger dan Armstrong. Met z'n stickerloze fietsen. Homo.
Rasmussen :') maar ook Rabo :') :r
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_133172734
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 22:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nederlands, deens, engels, apart gesprek op rtl.
is dit nog ergens terug te kijken?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 12 november 2013 @ 00:17:41 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133172761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is dit nog ergens terug te kijken?
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)af-a062-574a6e88e5d7
pi_133173418
Rasmussen gaat een Riis doen :')
pi_133177399
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoewel ik een groot Horner-sympathisant ben kan ik dit interview toch niet helemaal serieus nemen: http://www.cyclingnews.com/news/chris-horner-im-not-rider-15.
quote:
And look, any rider that you ask, 'Did you do any drugs in your career?’ Any rider that didn’t is going to tell you 'no', and any rider that did is going to tell you 'no'. You’re going to get that same answer
Oftewel, hij vraagt zelf al om hem niet serieus te nemen :9


Dit is ook al zo'n heldere zin:
quote:
Riders are getting caught. So I dont know if its an ethical question that I ever came up against more than, if you get caught youre going to lose your job. And riders are getting caught. A lot arent, but some are. So youre going to lose your job.
Wat probeert ie te zeggen dan?

[ Bericht 13% gewijzigd door ThePlaneteer op 12-11-2013 11:01:56 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_133177562
Die val in de Tour de France van 2011 heeft hem geen goed gedaan.
pi_133178424
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:06 schreef de_boswachter het volgende:
Rasmussen :r

Vieze huichelachtige grafbek. 100x erger dan Armstrong. Met z'n stickerloze fietsen. Homo.
Waarom wordt die man steeds overal uitgenodigd?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_133192532
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:34 schreef danos het volgende:

[..]

Waarom wordt die man steeds overal uitgenodigd?
Sensatie!!!!!!!!!!!!!!!!
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 12 november 2013 @ 22:41:47 #135
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133201258
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 00:17 schreef Dr.Maart het volgende:
Nu het schaatsen weer begonnen is, is het wachten op vreemde come-backs, onverklaarbare blessures en 'snelle pakken'...
En 'verkoudheidjes'?
http://nos.nl/artikel/574(...)es-in-salt-lake.html
pi_133210562
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133210686
Klassieke denkfout. De straf moet niet omhoog, maar de pakkans.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 13 november 2013 @ 10:49:21 #138
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133210957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:38 schreef Wombcat het volgende:
Klassieke denkfout. De straf moet niet omhoog, maar de pakkans.
Of allebei.
pi_133211018
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:49 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Of allebei.
Nee, 2 jaar schorsing voor een overtreding vind ik wel voldoende.
Wel alle winstpremies, sponsorgelden etc. terugbetalen, want anders hebben ze nog voordeel gehad aan hun overtreding.
in a crowd you lose humanity
pi_133215695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, 2 jaar schorsing voor een overtreding vind ik wel voldoende.
Wel alle winstpremies, sponsorgelden etc. terugbetalen, want anders hebben ze nog voordeel gehad aan hun overtreding.
Dat laatste lijkt mij een van de belangrijkste punten, geen dopingzondaar zou financieel beter mogen worden van zijn dopinggebruik.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133215879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij een van de belangrijkste punten, geen dopingzondaar zou financieel beter mogen worden van zijn dopinggebruik.
Idd. En Armstrong, Hamilton, Ullrich, Basso etc. zijn er uiteindelijk allemaal beter van geworden.
Een langere schorsing helpt daar niet tegen.
in a crowd you lose humanity
pi_133220006
quote:
belachelijk, voor een misdrijf krijg je minder.
pi_133220298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

belachelijk, voor een misdrijf krijg je minder.
Dopingzondaars gaan niet de gevangenis is. Ze mogen alleen niet meer competitief sporten. Dus misdrijven worden wel degelijk zwaarder bestraft.
in a crowd you lose humanity
pi_133220479
IOC heeft zelf ooit de standaardduur van een schorsing terug gebracht naar 2 jaar. Op zich wel opmerkelijk dat juist vanuit het IOC nu geluiden komen om naar 4 jaar te gaan. In de jaren 90 was het argument dat 4 jaar schorsing een sportcarriere zou verwoesten.

FINA en IAAF waren voorstander van 4 jaar overigens. IAAF heeft 4 jaar ook toegepast vanaf 1991.
pi_133220575
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dopingzondaars gaan niet de gevangenis is. Ze mogen alleen niet meer competitief sporten. Dus misdrijven worden wel degelijk zwaarder bestraft.
Doping is maar een overtreding van de sportregels, vroeger kreeg je 10 min aan je broek in de TDF, maar we zijn nu al zover dat ze 4 jaar moeten krijgen, nee, daar ben ik echt tegen. Het zal de omerta alleen maar versterken.
pi_133220881
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Doping is maar een overtreding van de sportregels, vroeger kreeg je 10 min aan je broek in de TDF, maar we zijn nu al zover dat ze 4 jaar moeten krijgen, nee, daar ben ik echt tegen. Het zal de omerta alleen maar versterken.
Niet nu, dat was al begin jaren 90 zo maar het IOC was het er toen niet mee eens. Meerdere grote sportbonden hadden toen al 4 jaar schorsing ingevoerd. Michelle Smith weet er alles van, kreeg 4 jaar schorsing en kon gezellig met haar man Erik de Bruin afbouwen omdat hij ook een 4 jaar schorsing aan de broek had gekregen van de IAAF. Een carrierekiller is het dus wel, de vraag is of het erg is.

In het wielrennen maken oud-dopeurs vaak nog steeds de dienst uit en de kans is vrij groot dat er nog steeds gedopeerd wordt maar er stukken beter wordt opgelet om niet gepakt te worden.
  woensdag 13 november 2013 @ 17:58:29 #147
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_133224886
Kan ja, maar in het voetbal wordt het toch nooit zo'n rel als in het wielrennen.
pi_133225246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:18 schreef Stansfield het volgende:
Kan ja, maar in het voetbal wordt het toch nooit zo'n rel als in het wielrennen.
Idd. Net als bij tennis interesseert het de meeste fans en journalisten geen ene moer.
pi_133225757
4 jaar schorsen valt ook theoretisch wat voor te zeggen. Ik ben geen expert, maar het lijkt me bijvoorbeeld dat toegenomen spiermassa als gevolg van harder trainen dankzij EPO een blijvend voordeel oplevert ook na twee jaar schorsing.
pi_133226103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
4 jaar schorsen valt ook theoretisch wat voor te zeggen. Ik ben geen expert, maar het lijkt me bijvoorbeeld dat toegenomen spiermassa als gevolg van harder trainen dankzij EPO een blijvend voordeel oplevert ook na twee jaar schorsing.
Maar tijdens een schorsing wordt je toch niet getest? Dan zou je gewoon kunnen doorgaan met het gebruiken om zo hard te blijven kunnen trainen. Ik ben het met Wombcat eens dat het beter is dat ze de pakkans proberen te verhogen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_133226250
Risico = kans * gevolg

Dat geldt voor bijna alle gevallen van risicomanagement als een vuistregel. Dus eens met wombcat ja.
Draagt ook bij aan de geloofwaardigheid van de instanties.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133233743
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar tijdens een schorsing wordt je toch niet getest? Dan zou je gewoon kunnen doorgaan met het gebruiken om zo hard te blijven kunnen trainen. Ik ben het met Wombcat eens dat het beter is dat ze de pakkans proberen te verhogen.
Maar dan moet je het wel vier jaar zonder financiering volhouden (al heb je wel een punt).
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Risico = kans * gevolg

Dat geldt voor bijna alle gevallen van risicomanagement als een vuistregel. Dus eens met wombcat ja.
Draagt ook bij aan de geloofwaardigheid van de instanties.
Dan snap ik niet dat je het eens bent met Wombcat; dit is toch geen argument tegen het verhogen van het gevolg? Dat verhoogt het risico net zo goed. En als je toch het risico kan vergroten met zowel het gevolg als de pakkans, dan lijkt me een belangrijk praktisch argument dat verhogen van het gevolg een véél goedkopere maatregel is. N.B. in een onderdeel van de sport waar nu al geldgebrek is, om wat voor reden dan ook.

Van mij mogen ze de straffen best verhogen. Stel dat Armstrong wel een keer geschorst was, voor die cortisonen of dat 'verdachte' EPO-gebruik. Dan had hij alsnog vijf keer de Tour gewonnen (waarschijnlijk zes keer, want dan was hij nog wel een jaartje doorgegaan). Waar hebben we het over.
pi_133233889
Als de pakkans laag is, kun je de straf zoveel verhogen als je wil, maar blijft het risico laag. En volgens mij is de pakkans tegenwoordig nog steeds vrij laag.
in a crowd you lose humanity
pi_133234256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:54 schreef Wombcat het volgende:
Als de pakkans laag is, kun je de straf zoveel verhogen als je wil, maar blijft het risico laag. En volgens mij is de pakkans tegenwoordig nog steeds vrij laag.
Dat is gewoon niet waar :P. Puur theoretisch, als je de straf blijft verhogen wordt het risico uiteindelijk weer groot. En ook praktisch zal het zo zijn, als je daadwerkelijk de ultieme sportieve straf uitspreekt (dus levenslange schorsing en inleveren van al het verdiende geld), zal dat heus wel een afschrikkende werking hebben. Ook met de huidige pakkans.

Uiteraard moet ook alles gedaan worden om de pakkans te verhogen. Maar dat is geen reden om de straffen niet te verhogen, want persoonlijk vind ik tussen de 1 en de 2 jaar schorsing echt weinig voor de omvang van het bedrog dat je pleegt. Ook al word je eens per twee jaar gepakt, dan kan het volgens mij alsnog beter uit om volle bak doping te gebruiken dan niet (al zal je op een gegeven moment geen ploeg meer vinden, maar buiten dat :P).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 november 2013 @ 22:03:09 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133234351
Laat ze eerst maar eens zorgen dat er in alle sporten intensief gecontroleerd wordt. En ook vooral in alle landen :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133234773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:03 schreef rubbereend het volgende:
Laat ze eerst maar eens zorgen dat er in alle sporten intensief gecontroleerd wordt. En ook vooral in alle landen :')
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat blijkt wel.

En dan nog, als je het even sportbreed trekt. Als alle sporten even goed zouden controleren als wielrennen, en daarvoor moeten in de meeste sporten enorme stappen gezet worden, dan nog zouden dat volgens 'ons' slechte controles zijn.

Voor het wielrennen specifiek: misschien wel het belangrijkste probleem is het gebrek aan beschikbaar geld. Dus hoe dan ook, ergens zal het geld vandaan moeten komen. Waarvandaan? Vaughters en Spekenbrink stellen voor vanuit de ploegen, maar waarom komt dat er niet doorheen? Ik kan me zo voorstellen dat teams als Movistar en Astana daar minder om staan te springen.
pi_133235490
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar :P. Puur theoretisch.
Juist wel theoretisch :P

Vul maar getallen in: 0,02(kans) * 200(straf) = 4

Om het risico te verdubbelen hoef je de pakkans maar naar 0,04 te brengen terwijl je de straf naar 400 moet brengen als je de pakkans ongemoeid laat. Tuurlijk is dat technisch gezien een groter risico, maar de bij de pakkans zit een veel grotere marge waarmee je kan spelen dan de straf. Die moet je veel hoger maken om een hoger risico te krijgen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133236758
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Juist wel theoretisch :P

Vul maar getallen in: 0,02(kans) * 200(straf) = 4

Om het risico te verdubbelen hoef je de pakkans maar naar 0,04 te brengen terwijl je de straf naar 400 moet brengen als je de pakkans ongemoeid laat. Tuurlijk is dat technisch gezien een groter risico, maar de bij de pakkans zit een veel grotere marge waarmee je kan spelen dan de straf. Die moet je veel hoger maken om een hoger risico te krijgen.
Wat jij doet zou ik meer als praktisch willen omschrijven, want theoretisch kan je de straf naar oneindig laten lopen en daarmee elke kans groter dan 0 compenseren tot een bepaald risico.

Praktisch zal dat lastig zijn. Maar dat de pakkans verhogen eenvoudig is omdat er veel marge is, dat is een aanname van jou waar ik zelf helemaal niet zo zeker van ben. Het verdubbelen van de pakkans is toch nooit even eenvoudig als het verdubbelen van de straf van max 2 naar max 4 jaar? Nogmaals, uiteraard zal je ook wat aan de pakkans moeten doen, maar als die klein is betekent dat niet per se dat die eenvoudig verdubbeld kan worden. Kijk maar naar dopinggevallen in de sport; hoe groot is de pakkans in het wielrennen vergeleken met tennis? Onmogelijk te zeggen, maar alle investeringen in controles hebben er iig niet voor gezorgd dat de pakkans erg groot is geworden. Daarbij komt nog dat de marginal costs, om maar even bij economische termen te blijven, van het verder verhogen van de pakkans waarschijnlijk zullen stijgen.
pi_133236970
Het blijkt toch gewoon uit de geschiedenis dat straffen verhogen niet helpt, ze blijven toch dopen.
pi_133239411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef THEFXR het volgende:
Het blijkt toch gewoon uit de geschiedenis dat straffen verhogen niet helpt, ze blijven toch dopen.
Het verhogen van de pakkans op EPO zette het EPO-gebruik echter meteen stil :P.

Als je het dopingprobleem in de sport wil aanpakken moet je met een hele cocktail aan maatregelen komen, wat mij betreft mag het verhogen van de straffen daar best een van zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 10:27:33 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133245319
Rensenbrink ontkent dopinggebruik tijdens de WK's van '74 en '78 :D nu op de radio
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 10:31:23 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133245386
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:27 schreef rubbereend het volgende:
Rensenbrink ontkent dopinggebruik tijdens de WK's van '74 en '78 :D nu op de radio
hij kan zich ook niet voorstellen dan anderen gebruikten want je kon immers gecontroleerd worden na de wedstrijd :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133245433
:')
pi_133245818
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:27 schreef rubbereend het volgende:
Rensenbrink ontkent dopinggebruik tijdens de WK's van '74 en '78 :D nu op de radio
dat die man, die jaren nog herinnert :D
  donderdag 14 november 2013 @ 20:00:38 #166
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133262532
CONI vraagt twee jaar dopingschorsing voor Alessandro Ballan

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft donderdag twee jaar dopingschorsing gevraagd voor wielrenner Alessandro Ballan. De BMC-renner wordt verdacht van het gebruik van verboden middelen tijdens zijn periode bij wielerploeg Lampre, waar hij tussen 2004 en 2009 onder contract lag.

Het onderzoek tegen Ballan, door de procureur van Mantova, loopt al meer dan twee jaar. De wereldkampioen van 2008, inmiddels al 34 jaar oud, is sinds zijn vertrek bij Lampre actief bij de BMC-ploeg, waar ook onze landgenoot Philippe Gilbert koerst. In 2010 en 2011 werd hij tot tweemaal toe op non-actief gezet door BMC, alvorens telkens opnieuw in ere hersteld te worden. De Italiaan, die dit jaar zwaargewond geraakte bij een ongeval, maakte in juni zijn comeback bij BMC, maar kon nog geen hoge toppen scheren.

Ook vraagt het CONI een levenslange schorsing voor farmaceut Guido Nigrelli en zeven jaar schorsing voor dokter Fiorenzo Egeo. Zijn worden ervan verdacht wielerploeg Lampre aan doping geholpen te hebben. In maart 2012 was door de procureur van Mantova al de vervolging gevraagd van in totaal 32 betrokkenen bij de dopingzaak rond Lampre.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 november 2013 @ 11:31:33 #167
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133280371
Symbool politiek, lost heel het probleem niet op
pi_133291551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
CONI vraagt twee jaar dopingschorsing voor Alessandro Ballan

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft donderdag twee jaar dopingschorsing gevraagd voor wielrenner Alessandro Ballan. De BMC-renner wordt verdacht van het gebruik van verboden middelen tijdens zijn periode bij wielerploeg Lampre, waar hij tussen 2004 en 2009 onder contract lag.

Het onderzoek tegen Ballan, door de procureur van Mantova, loopt al meer dan twee jaar. De wereldkampioen van 2008, inmiddels al 34 jaar oud, is sinds zijn vertrek bij Lampre actief bij de BMC-ploeg, waar ook onze landgenoot Philippe Gilbert koerst. In 2010 en 2011 werd hij tot tweemaal toe op non-actief gezet door BMC, alvorens telkens opnieuw in ere hersteld te worden. De Italiaan, die dit jaar zwaargewond geraakte bij een ongeval, maakte in juni zijn comeback bij BMC, maar kon nog geen hoge toppen scheren.

Ook vraagt het CONI een levenslange schorsing voor farmaceut Guido Nigrelli en zeven jaar schorsing voor dokter Fiorenzo Egeo. Zijn worden ervan verdacht wielerploeg Lampre aan doping geholpen te hebben. In maart 2012 was door de procureur van Mantova al de vervolging gevraagd van in totaal 32 betrokkenen bij de dopingzaak rond Lampre.
Het einde van 2013 nadert...de Mantova zaak zou toch in januari/februari 2013 openbaar gemaakt worden? :') :')
pi_133317458
quote:
UCI overweegt amnestie Armstrong

Brian Cookson, onlangs verkozen tot voorzitter van de UCI, geeft in een interview met de Britse krant The Telegraph aan dat strafreductie kan voor Lance Armstrong. Zijn ­levenslange schorsing kan teruggebracht worden naar acht jaar indien Armstrong met ‘buitengewoon bewijsmateriaal’ voor de dag komt. ‘En dan heb ik het over de ­betrokkenheid van ­coaches, dokters en een mogelijke cover-up door de UCI’, besluit Cookson.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 november 2013 @ 17:40:06 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133321189
Nu bij Langs de Lijn over doping in het voetbal. Marc van Hintum kreeg in Duitsland vaak een infuus maar dat waren vitamientjes...... :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133321254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:40 schreef rubbereend het volgende:
Nu bij Langs de Lijn over doping in het voetbal. Marc van Hintum kreeg in Duitsland vaak een infuus maar dat waren vitamientjes...... :')
Dus?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 november 2013 @ 17:47:13 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133321345
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:43 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dus?
dat toegeven in de voetbalwereld nog altijd moeilijk is. Van de generatie voor hem kon hij het zich wel voorstellen dat ze doping gebruikte. Van Hintum zelf niet, ze werden per slot van rekening gecontroleerd..... tja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133321471
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat toegeven in de voetbalwereld nog altijd moeilijk is. Van de generatie voor hem kon hij het zich wel voorstellen dat ze doping gebruikte. Van Hintum zelf niet, ze werden per slot van rekening gecontroleerd..... tja
Uh, oké.
pi_133321513
ik denk dat van Hintum beter doping kan gebruiken nu hij analist is
pi_133321582
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:52 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Uh, oké.
:').

Bedankt voor je input.

Ik heb trouwens het gevoel dat de publieke opinie wel wat aan het veranderen is wat betreft doping. Eerst was het alleen een wielerprobleem, maar nu zien mensen meer in dat het een sportbreed is. Alleen, het lijkt niemand wat uit te maken of Ronaldo aan de steroids zit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 november 2013 @ 18:04:43 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133321775
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:52 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Uh, oké.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 16 november 2013 @ 18:17:54 #178
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133322065
http://nos.nl/artikel/575793-fraserpryce-dreigt-met-staking.html

_O-

quote:
"Er is niemand in Jamaica die doping neemt om sneller te lopen. Wat er gebeurt is dat atleten de voedingssupplementen die ze gebruiken niet goed controleren. Niemand heeft de intentie om te bedriegen."
:')

Alle Jamaicanen zijn dus sloddervossen? Over racisme gesproken...
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:11:25 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_133325207
quote:
'Dopingzondaars kunnen borst natmaken'

16-11-13 - 19:37 bron: ANP © reuters.

Sporters die de dopingregels hebben overtreden maar nog niet betrapt zijn kunnen niet rustig slapen. Volgens de Duitse tv-zender ARD hebben laboratoria in Keulen en Moskou nieuwe opsporingsmethodes ontwikkeld om verboden middelen op te sporen. Er zou sprake zijn van honderden positieve testresultaten op stalen die in 2012 nog negatief waren beoordeeld.

Arne Ljungqvist, hoofd medische zaken bij het Internationaal Olympisch Comité, wil ingevroren stalen van de afgelopen Olympische Spelen opnieuw laten onderzoeken met de nieuwe methodes. 'Dit is een goed voorbeeld voor de noodzaak hertests uit te voeren. Dat zullen we zeker doen.' Op basis van de verjaringstermijn van 8 jaar kunnen stalen van sporters tot en met de Winterspelen van 2006 opnieuw worden onderzocht. Volgens de nieuwe WADA-code mogen vanaf 2015 stalen 10 jaar lang voor heronderzoek bewaard worden.

Concreet zouden de uit de DDR-tijd bekende anabole steroïde oral-turinabol en het middel stanozolol veel makkelijker opspoorbaar zijn bij de nieuwe testmethodes. Grigori Rotsjenko, baas van het laboratorium in Moskou, lichtte toe: 'We hebben nu zo'n 100 urinestalen positief getest, die eerder negatief waren.' In Keulen gebeurde hetzelfde, volgens dopinganalyticus Hans Geyer: 'Ik schat dat we enkele honderden positieve gevallen hebben, die we eerst niet gevonden zouden hebben.'
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:12:53 #180
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_133325248
Leuk nieuwsbericht waar we nooit meer wat van horen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_133325280
Idd. Zo gaat het elke keer bij hertests.
Zou trouwens wel lachen zijn als idd dan opeens 100-en atleten, wielrenners, voetballers etc. positief blijken te zijn.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:14:01 #182
14505 OProg
A Life in Music
pi_133325290
Daar ben ik ook bang voor. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_133331553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:13 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Zo gaat het elke keer bij hertests.
Zou trouwens wel lachen zijn als idd dan opeens 100-en atleten, wielrenners, voetballers etc. positief blijken te zijn.
En dat de voetballers er mee weg komen, natuurlijk :')
  zondag 17 november 2013 @ 11:06:00 #184
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133337686
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nog altijd even corrupt als voorheen daar bij de uci dus ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133338027
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog altijd even corrupt als voorheen daar bij de uci dus ...
Jij vindt het terugbrengen naar 8 jaar schorsing als hij met bewijs komt dat de UCI hem al die tijd beschermd heeft een bewijs van corruptie van de UCI? :o
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 november 2013 @ 11:33:25 #186
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 november 2013 @ 14:39:05 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133342082
quote:
dat is dit dopinglanb?:
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:11 schreef OProg het volgende:

[..]

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133342234
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133342430
quote:
Hein, is that you?
pi_133342744
quote:
Ze moeten ook altijd die arme Jamaicanen pakken. ;(

Fraser-Pryce dreigt met staking

quote:
Volgens Fraser-Pryce is er echter geen sprake van kwade opzet. "Er is niemand in Jamaica die doping neemt om sneller te lopen. Wat er gebeurt is dat atleten de voedingssupplementen die ze gebruiken niet goed controleren. Niemand heeft de intentie om te bedriegen."
:')
Citius, Altius, Fortius.
pi_133342927
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 15:00 schreef Aguero het volgende:

[..]

Ze moeten ook altijd die arme Jamaicanen pakken. ;(

Fraser-Pryce dreigt met staking

[..]

:')

:') :') :') :') :')
  zondag 17 november 2013 @ 15:11:21 #192
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_133343097
quote:
Zelfs antidopingbureaus worden nu geschorst. :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_133343103
Haha lekker man. :')

Toch lekker hypocriet voor ze staan juichen van de zomer, want wel vermaak dat dopingprogr...eehm, sprintgeweld van die Jamaicanen!
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 november 2013 @ 15:19:19 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133343353
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Zelfs antidopingbureaus worden nu geschorst. :')
hertestje gedaan op het lab denk ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133363322
Het is ook weer bizar hoe hard de Amerikaanse dames gaan :')
pi_133368034
En van de nederlandse dames en heren moeten we het normaal vinden?
in a crowd you lose humanity
pi_133368039
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:07 schreef Wombcat het volgende:
En van de nederlandse dames en heren moeten we het normaal vinden?
Nederlanders gebruiken toch geen doping!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 november 2013 @ 08:11:11 #198
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133368060
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 08:08 schreef franklop het volgende:

[..]

Nederlanders gebruiken toch geen doping!
Precies.
  maandag 18 november 2013 @ 08:31:11 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133368374


http://www.dailymail.co.u(...)r-France-titles.html

Een stukje uit het interview met Armstrong waar hij overigens ook voor de eerste keer in 13 jaar Emma O'Reilly ontmoet.
pi_133368394
quote:
Zou tijd worden dat Hein eindelijk eens gaat hangen. Figuurlijk dan. Die vent is gewoon mede-verantwoordelijk voor alle ellende.
  maandag 18 november 2013 @ 10:59:19 #202
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133370218
quote:
Willy Voet deed in 98 zelfs al gelijkaardige uitspraken over Verbrugghen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133371810
Emma O'Reilly had volgens mij een verhouding met Lance, dat mag ze er ook weleens bij zeggen.
  maandag 18 november 2013 @ 12:11:27 #204
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133371841
quote:
Laat Hein maar diep vallen.
  maandag 18 november 2013 @ 12:16:46 #205
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_133371961
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:10 schreef THEFXR het volgende:
Emma O'Reilly had volgens mij een verhouding met Lance, dat mag ze er ook weleens bij zeggen.
Nou als jij het zegt inderdaad.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_133372618
toch blijft Lance een baas :7
pi_133373150
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:10 schreef THEFXR het volgende:
Emma O'Reilly had volgens mij een verhouding met Lance, dat mag ze er ook weleens bij zeggen.
Dus ze zou moeten zeggen:

'Volgens THEFXR had ik een verhouding met Lance Armstrong"?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 november 2013 @ 16:28:35 #208
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  maandag 18 november 2013 @ 18:14:09 #209
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133382254
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 12:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Laat Hein maar diep vallen.
Nu aan de andere kant , wat is een getuigenis van Lance hierover waard ? Die gast liegt al z'n hele leven over alles wat ie doet.

Los van het feit dat ik wel geloof wat ie over Verbruggen zegt is Lance wél psychopaat genoeg om zelfs als het geen waar is dat soort dingen te zeggen in de hoop dat hem dat nog strafvermindering kan opleveren ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133382571
Idd. Nou kon je dat tot op zekere hoogte misschien ook nog wel zeggen van Landis en Hamilton, maar die zijn volgens mij een stuk minder egocentrisch en psychopatisch dan Armstrong. Armstrong heeft al gelogen onder ede, waarom zou ik nu geloven dat hij de waarheid spreekt?
in a crowd you lose humanity
pi_133382776
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:24 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Nou kon je dat tot op zekere hoogte misschien ook nog wel zeggen van Landis en Hamilton, maar die zijn volgens mij een stuk minder egocentrisch en psychopatisch dan Armstrong. Armstrong heeft al gelogen onder ede, waarom zou ik nu geloven dat hij de waarheid spreekt?
Omdat hij $90.000 heeft overgemaakt toen Hein nog voorzitter was!
pi_133384359
http://nos.nl/artikel/576(...)looft-armstrong.html
quote:
Oud UCI-voorzitter Hein Verbruggen doet de recente beschuldigingen die Lance Armstrong tegen hem heeft geuit af als verzinsels. In een SMS gericht aan de NOS trekt Verbruggen de geloofwaardigheid van Armstrong ernstig in twijfel. "Sinds wanneer gelooft men Lance Armstrong?", schrijft de voormalig UCI-voorzitter.

In een interview met de Engelse krant The Daily Mail zei Armstrong maandag dat Verbruggen in 1999 op de hoogte was van het vervalsen van een medisch attest door Armstrong en zijn toemalige ploegleiding van US Postal.

Armstrong werd naar eigen zeggen tijdens de Tour de France van 1999 positief getest op cortisonen, waarna volgens hem in samenspraak met toenmalig UCI-voorzitter Verbruggen een list werd verzonnen om de positieve dopingtest te verdoezelen. Volgens Armstrong zou Verbruggen gezegd hebben dat een positieve dopingtest van Armstrong de "knock-out" zou betekenen voor het wielrennen en dat ze derhalve "iets moesten bedenken".

Gevraagd naar zijn reactie op het verhaal van Armstrong schrijft Verbruggen in een SMS aan de NOS: Sinds wanneer gelooft men Lance Armstrong? Sinds hij bij Oprah Winfrey zei dat hij nooit iets met de UCI 'regelde'? Of sinds hij (tegen betaling!) films maakt en interviews geeft en dan blijkbaar met juicy verhalen moet komen?

Zijn verhaal is onlogisch want het ging niet om een positief/strafbaar feit volgens de bevoegde anti-doping instantie. Die betreffende instantie was niet de UCI, maar het Franse ministerie.Van beschuldigingen een jaar terug over grootscheepse medeplichtigheid van de UCI aan doping door Lance Armstrong en zijn team, zijn we dus nu terug tot een cortisonen-gevalletje uit 1999 dat niet eens door het UCI behandeld werd. Hoogachtend, Hein Verbruggen.
pi_133384570
Wordt nog leuk, een discussie tussen twee pathologische leugenaars :)
in a crowd you lose humanity
pi_133384676
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:24 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Nou kon je dat tot op zekere hoogte misschien ook nog wel zeggen van Landis en Hamilton, maar die zijn volgens mij een stuk minder egocentrisch en psychopatisch dan Armstrong. Armstrong heeft al gelogen onder ede, waarom zou ik nu geloven dat hij de waarheid spreekt?
Omdat ploeggenoten reeds hetzelfde al verklaard hebben? In het Usada rapport staat toch ook al gewoon dat Armstrong/Bruyneel op de hoogte werden gesteld van die positieve test en deze konden verhullen met een attest dat werd vervalst. Er werd alleen geen concrete naam genoemd volgens mij. Er is alleen nooit concreet iets mee gedaan door de Uci (McQuaid).
pi_133398984
Volgens mij is die Verbruggen een nóg grotere leugenaar dan Armstrong...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:28:11 #216
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133402894
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:43 schreef JohnDDD het volgende:
Volgens mij is die Verbruggen een nóg grotere leugenaar dan Armstrong...
Verbruggen is het prototype van de typische "bobo" natuurlijk. Volgens mij is die vent nog corrupter dan Blatter en Platini samen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 19 november 2013 @ 20:24:43 #217
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133422582
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 08:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Verbruggen is het prototype van de typische "bobo" natuurlijk. Volgens mij is die vent nog corrupter dan Blatter en Platini samen.
Straffe uitspraak.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:49:07 #219
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133423787
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nu aan de andere kant , wat is een getuigenis van Lance hierover waard ? Die gast liegt al z'n hele leven over alles wat ie doet.

Los van het feit dat ik wel geloof wat ie over Verbruggen zegt is Lance wél psychopaat genoeg om zelfs als het geen waar is dat soort dingen te zeggen in de hoop dat hem dat nog strafvermindering kan opleveren ...
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
pi_133447964
Zeer interessante column over de effectiviteit van dopingcontroles:

http://guusvanholland.com(...)ing-weggegooid-geld/
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_133449502
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zeer interessante column over de effectiviteit van dopingcontroles:

http://guusvanholland.com(...)ing-weggegooid-geld/
Daar komen ze nu pas achter, lol :')
pi_133451114
Wees blij dat er over geschreven worden ipv jezelf voordoen als 'ja ik zag alles al jaren eerder!'

Zeikstraal dat je bent.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_133451615
quote:
Toenmalig UCI-voorzitter Hein Verbruggen heeft in 1999 gedreigd de Mapei-wielerploeg voor altijd uit het peloton te zetten. Dat heeft Giorgio Squinzi, de voormalige baas van de voormalige wielerformatie, gezegd in de Italiaanse media.

Verbruggen uitte zijn dreigement toen Squinzi opperde dat het in zijn ogen voor een renner onmogelijk was om zonder doping hoog te eindigen in het klassement van een grote ronde.

Aanleiding voor de ontboezeming van de Italiaan was de uitspraak van Lance Armstrong dat Verbruggen de Amerikaan tijdens de Tour de France van 1999 had geholpen een positieve dopingtest te verdoezelen. "Dat is zeker gebeurd", bevestigde Squinzi.

Mapei was van 1993 tot 2002 een grote ploeg in het wielerpeloton, die dankzij coureurs als Franco Ballerini, Michele Bartoli, Paolo Bettini, Johan Museeuw, Tom Steels, Tony Rominger en Andrea Tafi vele zeges boekte. In 2002 kondigde Squinzi aan dat Mapei ging stoppen als sponsor, onder meer omdat Stefano Garzelli, een renner uit de ploeg waarvan Quick-Step toen nog co-sponsor was, in de Ronde van Italië betrapt was op dopinggebruik.
  woensdag 20 november 2013 @ 17:02:37 #224
14505 OProg
A Life in Music
pi_133452660
Chips pakken en op de reactie van Heintje wachten. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_133455245
Ik begrijp het niet; dat is toch juist positief van Hein dan dat hij Mapei eruit wilde zetten?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_133456899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:15 schreef JohnDDD het volgende:
Ik begrijp het niet; dat is toch juist positief van Hein dan dat hij Mapei eruit wilde zetten?
Idd
pi_133457850
Uhm, kunnen jullie me dat uitleggen? Een teambaas zegt dat iedereen hoog in een GT klassement doping gebruikt en dan is het positief om dan die ploeg eruit te zetten?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 20 november 2013 @ 19:30:32 #228
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133457896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:29 schreef Steven184 het volgende:
Uhm, kunnen jullie me dat uitleggen? Een teambaas zegt dat iedereen hoog in een GT klassement doping gebruikt en dan is het positief om dan die ploeg eruit te zetten?
Het is nooit goed om een omerta te verbreken. Dus ja dat is dan positief.
pi_133458970
quote:
3s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het is nooit goed om een omerta te verbreken. Dus ja dat is dan positief.
Duidelijk.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133459227
Voor mij niet :P. Waarom zou het negatief zijn om de omerta te verbreken?
pi_133460503
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wees blij dat er over geschreven worden ipv jezelf voordoen als 'ja ik zag alles al jaren eerder!'

Zeikstraal dat je bent.
wees toch stil, klein kind dat je bent.
  woensdag 20 november 2013 @ 20:30:34 #232
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133460942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij niet :P. Waarom zou het negatief zijn om de omerta te verbreken?
Afspraken verbreek je niet. Anders ga je slapen met de vissen. :(
pi_133461007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij niet :P. Waarom zou het negatief zijn om de omerta te verbreken?
Hoeveel Maffia leden hebben dat overleefd?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 20 november 2013 @ 21:35:03 #234
14505 OProg
A Life in Music
pi_133464646
quote:
Verbruggen: "Zou gesproken kunnen hebben" met Armstrong

Twee dagen na zijn felle antwoord op Lance Armstrongs beschuldigingen, is Hein Verbruggen (foto, rechts) een stuk minder stellig. Tegen persbureau AP gaf hij aan dat hij de Amerikaan "mogelijk gesproken" heeft.

"Ik zou hem gezegd kunnen hebben dat de UCI een prescriptie nodig had, maar ik weet zeker dat dat door onze antidoping afdeling behandeld is, niet door mij", zijn nu ineens de woorden van de voormalige UCI-voorzitter. "Volgens onze regels kon dat ook achteraf gebeuren."

Dat stond echter helemaal niet in de regels, meldt de Daily Mail. Desondanks zou Verbruggen een onderzoek met vertrouwen tegemoet zien. "Ik ben nooit bang geweest van een onderzoekscommissie. Ik zal overal aan meewerken en ik zal nooit schuldig worden bevonden van wat dan ook", klinkt het vol bravoure.
Heintje voelt nattigheid en is alvast begonnen met indekken. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 21 november 2013 @ 08:17:20 #235
14505 OProg
A Life in Music
pi_133474333
quote:
'Hein Verbruggen zei: Ik bepaal wie er positief is'

Meer renners beschuldigen wielerbobo van manipulatie

Ooit was hij onze grote bestuurder in de wielerwereld en bij het Internationaal Olympisch Comité, maar Hein Verbruggen komt steeds meer onder vuur te liggen.

Nadat Lance Armstrong de 72-jarige Brabander afgelopen weekend al ervan beschuldigde dat hij in zijn tijd als UCI-baas positieve dopingtests van wielrenners verdoezelde, doen meer ex-wielrenners en insiders vandaag een boekje open tegenover het AD.

Verbruggen manipuleerde meer dan eens de controle op doping, stellen ze in een reconstructie van de Verbruggen-jaren van het wielrennen, waarin regels er waren om te worden gebroken of gebogen, zoals te lezen is in onderstaand voorbeeld.

Het gebeurt in de Ronde van Zwitserland van 1988. Peter Stevenhaagen, net 23 en renner van de Nederlandse PDM-ploeg, heeft in een interview gezegd dat het wielrennen slecht wordt geleid. Dat de tv-rechten ook met de ploegen zouden moeten worden gedeeld, dat er geld terug moest in de sport. Achteraf had hij dat misschien beter niet kunnen zeggen. Twee dagen na het interview stapt Hein Verbruggen bij hem in de lift.

Volgens Stevenhaagen begint Verbruggen een gesprek dat als volgt verloopt:
Verbruggen: 'Jij hebt een probleem, jongen. Zulke renners als jij kan ik maken of breken. Ik bepaal wie er positief is. Ik weet drommels goed wat er aan de hand is bij PDM.'
Stevenhaagen: 'Als je me dat flikt, dan trek ik je mee.'
Verbruggen: 'Ga je gang maar. Komt er weer een stukje in de krant van een renner die iedereen beschuldigt - weer zo'n ongeloofwaardige stakker.'

In een reactie in de krant zegt Verbruggen dat hij nooit met Stevenhaagen over doping heeft gesproken en ontkent ook de andere beschuldigingen.

In AD Sportwereld zegt ook oud-renner Peter Winnen dat ploegleiders als Walter Godefroot tevergeefs bij de UCI aan de bel hebben getrokken over het gebruik van epo in het peloton. 'Maar daar is niets mee gedaan', aldus Winnen.

Dat gold ook voor oud-coureur Edwig van Hooydonck. 'Nadat ik was gestopt, heb ik een gesprek met Hein Verbruggen verteld wat er speelde: dat epo sinds het begin van de jaren '90 in opmars was. Hij zei dat ik overdreef.'

Volgens Italiaanse media zou Verbruggen in 1999 ook hebben gedreigd de ploeg Mapei uit het peloton te verbannen. Verbruggen zou dit hebben gedaan nadat de oud-teambaas zijn twijfels had uitgesproken of het nog wel mogelijk was 'schoon' een goed klassement in een grote ronde te rijden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_133475796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:22 schreef alpeko het volgende:
Ik wilde die ook net posten.
cool
  donderdag 21 november 2013 @ 10:02:30 #238
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_133475954
Ik hoop dat er bij Verbruggen niet gestopt wordt met zoeken, kan toch niet dat enkel Hein boter op het hoofd heeft in die kringen. Waarschijnlijk zal het wel moeilijker zijn om tegen zulke personen bewijzen te verzamelen.
pi_133476050
_O- Zo, nu komt er écht het e.e.a. aan het licht...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_133476455
Dat Verbruggen niet deugd, niet te vertrouwen is en arrogant zijn positie misbruikt als ie daar de kans voor krijgt weet je al door alleen maar naar hem te kijken. Mooi dat er nu eindelijk over hem gesproken wordt.

Al vind ik dat ene Armstrong verhaal over die cortisonen vanuit zijn positie op dat moment nog wel verklaarbaar na die festina shit en het feit dat Amerika nu eenmaal een grote markt is waar de hele sport van kon profiteren. Maar het blijkt wel dat Verbruggen hierin nogal doordraafde.

Ik hoop dat er ooit een dag komt dat iemand Blatter (FIFA) op die manier van z'n sokkel trekt
pi_133477102
Het net sluit zich om Verbruggen. ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:02 schreef kl1172 het volgende:
Ik hoop dat er bij Verbruggen niet gestopt wordt met zoeken, kan toch niet dat enkel Hein boter op het hoofd heeft in die kringen. Waarschijnlijk zal het wel moeilijker zijn om tegen zulke personen bewijzen te verzamelen.
Bij de ASO zal het niet anders zijn geweest, zie b.v. de Delgado-Rooks Tour.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 21 november 2013 @ 12:40:44 #242
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 november 2013 @ 13:54:39 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133482223
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Het net sluit zich om Verbruggen. ^O^

[..]

Bij de ASO zal het niet anders zijn geweest, zie b.v. de Delgado-Rooks Tour.
ik denk dat het in heel veel sporten zo gaat/is gegaan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133490308
Dat weet ik wel zeker.
pi_133506075
http://nos.nl/artikel/577938-haase-testte-positief-in-2006.html

quote:
Robin Haase is in 2006 positief getest toen in zijn urine een te hoge concentratie testosteron werd aangetroffen. De Haagse tennisser zegt dit vrijdag in de Volkskrant.

De toen 19-jarige Haase werd niet gestraft omdat na drie volgende controles werd bevestigd dat het om een 'lichaamseigen productie' ging.

Hij kreeg een alarmerende brief van de spelersvakbond ATP. Maar daarin werd het vermoeden uitgesproken dat de afwijkende verhouding testosteron-epitestosteron lichaamseigen zou kunnen zijn.

"De ATP kondigde aan dat ik binnen 2 weken drie keer zou worden getest om dat te bevestigen. Toen bleek ik telkens op dezelfde waarden uit te komen. Ik heb daarna nooit meer iets gehoord'', aldus Haase.
pi_133506125
Tennis :').
pi_133506466
Aantal dopingcontroles wordt opnieuw minder
Het aantal dopingcontroles in Nederland gaat komend jaar verder dalen. Volgens Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit, lijdt zijn organisatie onder de afname van de Lotto-gelden.

Foto: ANP
Bekijk video
''Als je als land een top tien-ambitie in de sport uitspreekt, zou die ook betrekking moeten hebben op het antidopingbeleid'', zei Ram donderdag tijdens een mediabijeenkomst in Nieuwegein.
De Dopingautoriteit kreeg er weliswaar deze week van minister Edith Schippers (VWS) structureel 200.000 euro op jaarbasis bij, maar dat geld mag niet worden besteed aan dopingcontroles.

Ram: ''Zo liggen de afspraken die ooit zijn gemaakt. Controles worden gefinancierd uit de Lotto-gelden en die nemen af.''
Spanningen
De vrees bestaat dat bij liberalisering van de kansspelmarkt de omzet van de Lotto verder daalt. Van de één miljoen euro die beschikbaar was, konden dit jaar 1800 controles voor het nationale antidopingprogramma worden uitgevoerd.
Een bezuiniging van vijf procent betekent voor 2014 een daling naar 1710 controles. Ram: ''Dat gaat onherroepelijk leiden tot spanningen, ook basis van internationale verwachtingen.''
Een kritieke grens kon Ram niet noemen. ''Als het zo doorgaat komen we al snel onder de 1500 controles per jaar en komt er een moment dat we moeten zeggen: dit is te gek. Een paar jaar geleden zaten we nog aan meer dan 2300 controles.''
Ram presenteerde cijfers over 2012. In dat jaar werden in totaal 2544 controles uitgevoerd; 744 in opdracht van internationale federaties of organisaties van internationale toernooien. Die tests leverden 32 positieve gevallen op, die grotendeels buiten de publiciteit bleven vanwege de privacywetgeving.
Sportbonden zijn met elkaar in overleg om tot een leidraad te komen in de berichtgeving rond dopinggevallen, meldde Ram. ''De intentie is namen van dopingzondaars bekend te maken, maar bijvoorbeeld niet bij minderjarigen en kleine overtredingen."
"Bij die laatste gevallen, bijvoorbeeld in het geval van cannabis, kan bekendmaking een veel zwaardere straf zijn dan de opgelegde sanctie.''
Sotsji
Volgens Ram lopen wereldwijd enkele sporters de kans om bij de Olympische Spelen van Sotsji 2014 niet te mogen starten. Zij riskeren alsnog een schorsing op basis van verfijnde hertesten van hun dopingstalen van de Winterspelen van Vancouver 2010.
Eerder werd al bekend dat ook de monsters van Turijn 2006 opnieuw worden onderzocht met nieuwe testmethodes. "Turijn is logisch, want na acht jaar verjaren dit soort zaken'', liet Ram donderdagavond weten in het NOS-radioprogramma Langs de Lijn.
"Dus het is nu of nooit. Vancouver is nog maar vier jaar geleden, maar ook daar zal zeker nog wel wat uitkomen. Mijn idee is dat er inderdaad wel enkele sporters de kans lopen straks niet te mogen starten.''

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_133506855
Als ik kijk naar de pakkans bij dopingcontroles vind ik het niet eens heel zorgwekkend.

Liever heb ik dat ze betere testen gaan ontwikkelen en oude monsters gaan hertesten bijv. Ik vermoed dat je dan hogere pakkans hebt omdat de sporters toch wel voorlopen op de dopingjagers.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_133508065
quote:
Die tests leverden 32 positieve gevallen op, die grotendeels buiten de publiciteit bleven vanwege de privacywetgeving.
:')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 22 november 2013 @ 10:42:38 #250
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133508566
Man man man. :')!
pi_133508879
quote:
Robin Haase heeft volgens Herman Ram, de directeur van de Nederlandse Dopingautoriteit, geen positieve dopingtest achter zijn naam staan. De tennisser liet vrijdag weten dat hij in 2006 positief werd bevonden nadat in zijn urine een te hoge concentratie van testosteron werd aangetroffen.

"Robin Haase heeft zelf bericht dat hij in 2006 positief testte, maar ik ben bang dat hij indertijd niet goed begrepen heeft wat er in de brief stond", laat Ram in een reactie weten.

Regelmatige afwijkingen
"De brief van de spelersvakbond ATP ging over de zogenaamde T/E-ratio, wat een aanduiding is voor de verhouding tussen testosteron en een ander hormoon in het lichaam. En die T/E-ratio was bij Haase te hoog. Dergelijke afwijkingen komen echter zeer regelmatig voor en zijn absoluut niet te bestempelen als een positieve test", legt Ram uit.

"Wel wordt er na het constateren van een te hoge T/E-ratio altijd vervolgonderzoek gedaan, zowel door het uitvoeren van nog een aantal dopingcontroles in korte tijd (wat bij Haase ook gebeurd is) als door het onderzoeken van hetzelfde urinemonster met een tweede analysemethode."

Ook de Nederlandse Dopingautoriteit heeft volgens Ram tientallen van dergelijke gevallen per jaar. "Maar in vrijwel alle gevallen is de eindconclusie dat de verstoring lichaamseigen is en dat de bevinding dus geen bewijs is van dopinggebruik. Dat is in het geval van Haase ook de conclusie van de ATP geweest."

Verkeerde indruk
In de brief van de ATP aan Haase werd ook het vermoeden uitgesproken dat het om een afwijkende verhouding ging die lichaamseigen zou kunnen zijn. Ram heeft de brief nooit gezien. "Maar nu krijgt de buitenwereld misschien toch een verkeerde indruk", stelt Ram.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133511081
En het downplayen is alweer begonnen... :P

Ook zo hilarisch, dat bij sporters wel heel vaak een verstoorde T/E 'spontaan' voorkomt. :') Maar ja, Pechstein heeft ook weer 'toevallig' afwijkende bloedwaarden in een Olympisch jaar, je verwacht het niet!

En wat is die quatsch over het niet bekend maken van positieve gevallen in het licht van privacywetgeving?! :') Lekker excuus om dingen onder het tapijt te vegen, met 'blessures' etc...
Jack does it in real time...
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:13:54 #253
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133512034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Het net sluit zich om Verbruggen. ^O^

[..]

Op de Belgische radio vertelde journalist Hans Vandeweghe gisterenavond nog over de "figuur" Verbruggen. Die niet alleen in de wielersport , maar via het IOC op de volledige sport een gigantische invloed had. Zo zei Vandeweghe dat Verbruggen bv ooit op een ontbijt besliste dat Chicago de OS niet mocht binnenhalen. (omdat een Amerikaan hem daar net beledigd had). Wat ook nadien gewoon gebeurde ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:30:13 #254
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_133512560
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Op de Belgische radio vertelde journalist Hans Vandeweghe gisterenavond nog over de "figuur" Verbruggen. Die niet alleen in de wielersport , maar via het IOC op de volledige sport een gigantische invloed had. Zo zei Vandeweghe dat Verbruggen bv ooit op een ontbijt besliste dat Chicago de OS niet mocht binnenhalen. (omdat een Amerikaan hem daar net beledigd had). Wat ook nadien gewoon gebeurde ...
Daar geloof ik niet veel van.

Oh, ik geloof best dat er bobo's zijn die hun eentje zo'n kandidatuur om een kinderachtige reden kunnen saboteren, alleen denk ik niet dat Verbruggen genoeg betekent om zoiets gedaan te krijgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:30:54 #255
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133512577
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Op de Belgische radio vertelde journalist Hans Vandeweghe gisterenavond nog over de "figuur" Verbruggen. Die niet alleen in de wielersport , maar via het IOC op de volledige sport een gigantische invloed had. Zo zei Vandeweghe dat Verbruggen bv ooit op een ontbijt besliste dat Chicago de OS niet mocht binnenhalen. (omdat een Amerikaan hem daar net beledigd had). Wat ook nadien gewoon gebeurde ...
Ik kan het niet geloven, maar gek genoeg acht ik Verbruggen wel zo gek genoeg om dit te flikken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 november 2013 @ 13:38:53 #256
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133512870
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet veel van.

Oh, ik geloof best dat er bobo's zijn die hun eentje zo'n kandidatuur om een kinderachtige reden kunnen saboteren, alleen denk ik niet dat Verbruggen genoeg betekent om zoiets gedaan te krijgen.
Verbruggen stond in het IOC wel hoog aangeschreven hoor. Hij leidde in die tijd volgens mij ook de commissie die de steden bezocht.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133516337
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:36 schreef DeeBee het volgende:
En het downplayen is alweer begonnen... :P

Ook zo hilarisch, dat bij sporters wel heel vaak een verstoorde T/E 'spontaan' voorkomt. :') Maar ja, Pechstein heeft ook weer 'toevallig' afwijkende bloedwaarden in een Olympisch jaar, je verwacht het niet!
Opzich is dat nog niet zo raar, dat topsporters vaker afwijkende zaken hebben dan normale mensen.

Voor een deel maakt ze dat topsporter natuurlijk, een freak of nature zijn.

Maar die afwijkingen zijn vaak wel net op het juiste moment, iets wat je niet onder controle hebt als het een freak of nature is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:31:58 #258
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133518073
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet veel van.

Oh, ik geloof best dat er bobo's zijn die hun eentje zo'n kandidatuur om een kinderachtige reden kunnen saboteren, alleen denk ik niet dat Verbruggen genoeg betekent om zoiets gedaan te krijgen.
Hans Vandeweghe zei letterlijk dat Verbruggen achter de schermen wellicht meer macht had dan Rogge had ... Dat zou ook de reden zijn waarom Rogge zijn opvolger (zijn naam ontsnapt mij nu even) hem inmiddels aan de kant heeft geschoven
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:29:01 #259
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133523808
Motorcoureur Anthony West door het CAS geschorst voor achttien maanden, in plaats van het lachertje van één maand dat de FIM hem oplegde :')
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 november 2013 @ 23:39:17 #260
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_133534875
Hele bestuur van JADCO weg :W

quote:
Minister with responsibility for sport Natalie Neita-Headley has reported that the entire board of commissioners at the Jamaica Anti-Doping Commission , JADCO, has resigned with immediate effect as the government moves to restructure the doping organization.

In a statement a short while ago Neita Headley said the resignation of the commissioners was necessary because of public perception of the existence of conflicts of interests.

The Commissioners are: chairman Dr Herb Elliot, Dr Winston Davidson, Molly Rhone, Professor Rainford Wilks, Kathy Rattray Sammuel, Senator Sophia Fraser Binns, Merlene Lawrence Wright, Joan Brown, Bishop Peter Morgan, Mike Fennel and Dr Marion Bullock-Ducasse.

The resignation came following a recent meeting with the World Anti-Doping Commission.

Neita-Headley met with WADA following revelation by former head of JADCO, Renee Anne Shirley of the lack of drug testing in the country.

She spoke out after five Jamaicans produced adverse findings in July, including former 100-metre record holder Asafa Powell, who denied knowingly taking performance-enhancing drugs.

Following Shirley’s revelations, WADA director general warned Jamaica risked expulsion from the Olympics and World Championships by the International Olympic Committee and International Association of Athletics Federations if it failed to address Shirley’s concerns.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_133535110
ik kan thomas dekker tov de UCI veel beter begrijpen, hij voelde zich echt gepakt!
  zaterdag 23 november 2013 @ 09:47:42 #262
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133540811
Walsh geen doping bij Sky

quote:
Over de ritzege op Mont Ventoux, waar Froome imponeerde met enkele onvoorstelbare versnellingen, schrijft Walsh dit over de ploegleiding: "Als Brailsford en Kerrison de cijfers van Froome's beklimming bestuderen, concluderen ze dat het goed was, maar niet zo goed als tijdens trainingen."
:')!!!

Voor de rest is/was Walsh verre van objectief tegenover Sky voordat hij aan dit project begon, dus totaal niet serieus te nemen.
pi_133540913
Niets te zien, gewoon doorlopen.
in a crowd you lose humanity
pi_133541700
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:47 schreef Zelva het volgende:
Walsh geen doping bij Sky

[..]

:')!!!

Voor de rest is/was Walsh verre van objectief tegenover Sky voordat hij aan dit project begon, dus totaal niet serieus te nemen.
Die heeft zijn krediet verspeeld.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 23 november 2013 @ 12:10:30 #265
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133542966
hij had al alle krediet verspeelt door zijn optreden in de Avondetappe
  zaterdag 23 november 2013 @ 15:20:04 #267
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133545898
quote:
Bruyneel: "Ik ben nu echt klaar met de wielersport"

We hoeven geen terugkeer van Johan Bruyneel (49) te verwachten in het wielrennen. De voormalige ploegmanager van de gevallen God Lance Armstrong is het beeld dat over hem gecreëerd is meer dan beu. "Ik zie mezelf niet als de baarlijke duivel."

De zaak-Armstrong

Bruyneel, tegenwoordig met een modieuze baard, is sinds de publicatie van het vernietigende rapport over Lance Armstrong en hemzelf niet happig op interviews.

Toch stond de 49-jarige Bruyneel, die in tegenstelling tot Armstrong nooit overging tot bekentenissen over het dopinggebruik van de Amerikaan, deze week RTL Luxemburg te woord in zijn woonplaats Londen.

In het gesprek (klik hier) betreurt hij het negatieve beeld dat over hem bestaat. "Ik zie mezelf niet als de baarlijke duivel. Mensen schilderen mij en Lance zo af, alsof we slechteriken zijn, maar dat is onterecht", zegt Bruyneel.

"Maar zo werkt de samenleving: als er een algemeen probleem is, bestaat de gemakkelijkste manier erin om een schuldige te zoeken en alles op die enige schuldige af te schuiven."

"Los van het resultaat van het Usada-onderzoek of eender welke aanklacht tegen mij: ik zie geen verandering. De voorbije weken ben ik meer en meer gaan beseffen dat ik klaar ben met de wielersport. Ik wil verder en dat probeer ik nu te doen."
"Cookson is de juiste man, maar grote veranderingen zullen er niet komen"

Bruyneel zegt wel vertrouwen te hebben in de nieuwe UCI-voorzitter Brian Cookson. "Hij is zeker de juiste man op de juiste plaats, maar grote veranderingen in het systeem of de structuren zie ik de komende tijd toch niet gebeuren."

Binnenkort verschijnt overigens het langverwachte boek van Bruyneel, met daarin mogelijk zijn versie van de feiten. Het boek krijgt de titel "Pokerface".
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133546160
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Op de Belgische radio vertelde journalist Hans Vandeweghe gisterenavond nog over de "figuur" Verbruggen. Die niet alleen in de wielersport , maar via het IOC op de volledige sport een gigantische invloed had. Zo zei Vandeweghe dat Verbruggen bv ooit op een ontbijt besliste dat Chicago de OS niet mocht binnenhalen. (omdat een Amerikaan hem daar net beledigd had). Wat ook nadien gewoon gebeurde ...
_O- Clash of egos op zeer hoog niveau. Niks verbaast mij meer. :)
pi_133549066
Raymond Kerckhoffs verdedigt met hand en tand nu op Radio 1 Hein Verbruggen :') :')
pi_133549232
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:45 schreef Evertjan het volgende:
Raymond Kerckhoffs verdedigt met hand en tand nu op Radio 1 Hein Verbruggen :') :')
Hoeveel geld zou hij daarvoor krijgen?
pi_133549261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 17:53 schreef THEFXR het volgende:
Hoeveel geld zou hij daarvoor krijgen?
ik verwacht binnenkort een exclusief interview van Hein in de Telegraaf
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:04:37 #272
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_133549489
Zou het familie zijn? Ze hebben allebei zon geniepig achterbaks kuthoofd.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_133600175
Was gisteren bij The Armstrong Lie op IDFA. thomas dekker was er o.a. voor een q&a. Nam geen blad voor de mond. Hij zei o.a. dat in het wereldje natuurlijk iedereen wist dat armstrong een dopeur was, hoe win je anders zeven keer de tour zonder ook maar een echte slechte dag?

Verder antwoordde hij op de vraag of hij dacht dag verbruggen armstrong had geholpen volmondig 'natuurlijk'. Hij mocht verbruggen duidelijk niet en noemde een ervaring met hein in peking, waarbij hein een of ander chinees hoertje bij zich had dat hem daar in peking zou gaan vermaken....soort van typische corrupte bobo, dus.

Dekker suggereerde ook dat armstrong nog steeds liegt over 2009, omdat het nu eenmaal niet mogelijk is dat je rode bloedlichaampjes omhoog schieten na een bergetappe zonder dat er sprake is van een transfusie.

Het meest interrssante uit de docu was het fragment uit de ploegleiderswagen van astana uit 2009 waarbij bruyneel volledig door het lint ging omdat contador (al in het geel) aanviel en daarmee de schleckjes mee in zijn wiel kreeg waardoor hij de podiumplek van lance in gevaar bracht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 25 november 2013 @ 10:38:03 #274
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133603328
Ach ja Bruyneel, afrekenen met 1 van de grotere pionnen in het dopingwereldje in de wielersport. Tegelijkertijd is de wielersport nog vergeven van zeer besmette figuren. Prima dat Bruyneel uit de wielersport verdwijnt maar de wielersport kan pas echt een nieuw begin maken als de rest van de besmette kliek ook verdwijnt. Ook al blijven er dan natuurlijk wel verdomd weinig ploegleiders, artsen, sponsoren etc over.
  maandag 25 november 2013 @ 11:38:46 #276
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133603866
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:20 schreef Ericr het volgende:
Ach ja Bruyneel, afrekenen met 1 van de grotere pionnen in het dopingwereldje in de wielersport. Tegelijkertijd is de wielersport nog vergeven van zeer besmette figuren. Prima dat Bruyneel uit de wielersport verdwijnt maar de wielersport kan pas echt een nieuw begin maken als de rest van de besmette kliek ook verdwijnt. Ook al blijven er dan natuurlijk wel verdomd weinig ploegleiders, artsen, sponsoren etc over.
Het probleem is dat iedereen in het wielrennen boter op het hoofd heeft natuurlijk ...

Nu, op zich heb ik er zelf geen probleem mee dat ex-dopeurs als Riis en Dekker en co nu ploegleider zijn, zolang ze maar de praktijken die hun ploegleiders toepasten niet gebruiken natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 november 2013 @ 23:22:56 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133628921
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133630300
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het probleem is dat iedereen in het wielrennen boter op het hoofd heeft natuurlijk ...

Nu, op zich heb ik er zelf geen probleem mee dat ex-dopeurs als Riis en Dekker en co nu ploegleider zijn, zolang ze maar de praktijken die hun ploegleiders toepasten niet gebruiken natuurlijk ...
Van Riis kan je dat al niet meer zeggen :)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133717227
quote:

Masters racer Richard Meeker suspended 2 years for doping violation


Richard Meeker, the U.S. masters racer that tested positive for a banned substance last year and has since been suspended for two years, claims he is the victim of a tainted supplement.

Meeker says he has the proof.

Meeker’s attorney Howard Jacobs, who represented such athletes as Floyd Landis and Marion Jones in their own doping cases, released a statement to the media that says Meeker discovered which supplement contained 19-norandrostenediol. This is an anabolic steroid prohibited by the World Anti-Doping Agency.

The statement says that Meeker tested numerous supplements he had been taking and kept the U.S. Anti-Doping Agency updated of his progress. He shared with the governing body the final results but was suspended for two years for the doping violation, it was announced on Tuesday.

“I was shocked to learn of the finding of this sanction, as I have always been a proponent of clean sport and have never knowingly taken any prohibited substances,” the 51-year-old said. “Cycling is my hobby, not my career, and it would make no sense for me to use an illegal substance.”

Meeker, who lives in Corona Del Mar, California, provided a urine sample on September 6, 2012 after competing in the masters road championships in Oregon. The sample came back positive for the steroid.

The American Arbitration Association North American Court of Arbitration for Sport reviewed the case and found that, according to USADA, Meeker “had failed to establish the source of the prohibited substance in his sample.”

Meeker was stripped of all results dating back to the masters road championships. He’ll be eligible to return to racing next fall.

“I will return to amateur cycling competition in September 2014, and will prove through my results that I have always raced clean,” Meeker said.
Zeg dan ook welke sups het is, lullo, egoist!
pi_133744633
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133747438
quote:
Alle gevallen zijn doorgegeven aan wereldantidopingagentschap WADA en de betreffende sportbond.

en daar zit het grote verschil!
pi_133747941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Alle gevallen zijn doorgegeven aan wereldantidopingagentschap WADA en de betreffende sportbond.

en daar zit het grote verschil!
:')
pi_133761504
quote:
En wie zijn dat dan? Gaan we nooit meer wat van horen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:27:44 #284
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_133761739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

En wie zijn dat dan? Gaan we nooit meer wat van horen.
Ik voorzie een klein blessuregolfje :D
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:29:00 #285
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133761787
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

En wie zijn dat dan? Gaan we nooit meer wat van horen.
262 keer Bolt, plus twee gewichtheffers en twee worstelaars.
pi_133762951
vreemd, dat het zulke oude middelen zijn.
  zaterdag 30 november 2013 @ 09:26:35 #287
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133768718
http://nos.nl/artikel/580921-van-dijk-acht-jaar-geschorst.html

quote:
Stefan van Dijk is door de Belgische wielerbond voor acht jaar geschorst vanwege een tweede dopingvergrijp, zo meldt het Algemeen Dagblad.

De 37-jarige Van Dijk, die eerder deze maand een punt zette achter zijn loopbaan, onderging volgens de bond in 2011 de verboden ozontherapie. Van Dijk reed in 2011 voor de Belgische ploeg Veranda's Willems en onderging de therapie, die voor de bond gelijk staat aan bloedtransfusie, naar eigen zeggen vanwege de ziekte van Pfeiffer.

Van Dijk, Nederlands kampioen op de weg in 2002, is van mening geen dopingwetten te hebben overtreden, maar legt zich niettemin neer bij zijn schorsing.

In 2005 werd Van Dijk geschorst omdat hij een onaangekondigde dopingcontrole probeerde te ontwijken. Omdat dit zijn tweede vergrijp is, is de schorsing acht jaar.
Benieuwd wat Marcel hier van vindt en of ie België nog in durft.
pi_133768730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

262 keer Bolt, plus twee gewichtheffers en twee worstelaars.
moest lachen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133770012
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:26 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/580921-van-dijk-acht-jaar-geschorst.html

[..]

Benieuwd wat Marcel hier van vindt en of ie België nog in durft.
ik heb die Ozontherapie ook gehad, er wordt bloed uitgehaald vermengt met ozon en weer terug gespoten of gewoon een infuus met ozon, dus ik neem aan dat hij op de no needle policy is geschorst.
pi_133770246
Volgens Ram is ozontherapie sinds 1 januari 2011 volgens het WADA doping.

Wel komisch dat alleen zo'n schlemiel als Van Dijk geschorst wordt. De verdenking aan het adres van VDB2, Meeusen of de Belgische selectie van het WK 2012 zullen we wel nooit meer iets over horen.
pi_133770314
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Volgens Ram is ozontherapie sinds 1 januari 2011 volgens het WADA doping.

Wel komisch dat alleen zo'n schlemiel als Van Dijk geschorst wordt. De verdenking aan het adres van VDB2, Meeusen of de Belgische selectie van het WK 2012 zullen we wel nooit meer iets over horen.
ik kreeg het 15 jaar gelden voor het eerst, dus WADA verbied het pas na 13 jaar.
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:05:08 #292
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133770665
Van Dijk ging naar eigen zeggen niet naar de Ozontherapie om zich te doperen , maar omdat hij toen last had van de Ziekte van Pfeiffer ... :')
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_133771697
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Volgens Ram is ozontherapie sinds 1 januari 2011 volgens het WADA doping.

Wel komisch dat alleen zo'n schlemiel als Van Dijk geschorst wordt. De verdenking aan het adres van VDB2, Meeusen of de Belgische selectie van het WK 2012 zullen we wel nooit meer iets over horen.
Waar komt die verdenking vandaan?
pi_133772015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb die Ozontherapie ook gehad, er wordt bloed uitgehaald vermengt met ozon en weer terug gespoten of gewoon een infuus met ozon, dus ik neem aan dat hij op de no needle policy is geschorst.
Ik wist dat jij geen cleane poster bent!
pi_133773714
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waar komt die verdenking vandaan?
Meeusen is ondervraagd, maar ontkent.
VDB2 en Belgische ploeg weet ik niet.
pi_133774086
Meeusen is slechts als getuige verhoord, niet als verdachte. Van den Broeck is verdachte noch getuige geweest.
pi_133774910
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb die Ozontherapie ook gehad, er wordt bloed uitgehaald vermengt met ozon en weer terug gespoten of gewoon een infuus met ozon, dus ik neem aan dat hij op de no needle policy is geschorst.
Als je gaat klooien met bloed als wielrenner dan zorg je toch dat je weet wat je doet? Dus of zorgen dat het legaal is of zorgen dat je niet gepakt wordt...
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:32:26 #298
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_133775172
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:34 schreef wimderon het volgende:
Meeusen is slechts als getuige verhoord, niet als verdachte. Van den Broeck is verdachte noch getuige geweest.
Maar hebben ze beiden niet ooit verklaart een ozon therapie te hebben ondergaan? Meen me dat toch te herinneren, maar dat zul jij beter weten dan ik. En mocht dat zo zijn, dan is het toch van de ratten besnuffeld dat ze niet geschorst worden. Of is het dan soms, en dit is pure speculatie, dat er een andere nog rondrijdende grootheid deze therapie in alle onwetendheid ook heeft ondergaan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_133939890
quote:
Voormalig middenvelder FC Barcelona accepteert schorsing voor doping niet

Deco gaat bij TAS in beroep tegen zijn schorsing. De Portugese middenvelder werd geschorst wegens het gebruik van doping.

De 36-jarige Deco werd op 30 maart positief getest op dopinggebruik. Daarvoor kreeg hij een schorsing van één jaar opgelegd. De voormalige middenvelder gaat hiermee niet akkoord.

In augustus hing Deco zijn schoenen aan de haak. De speler kwam toen uit voor het Braziliaanse Fluminense. De speler is geboren in Brazilië. Hij maakte zijn profdebuut echter in Portugal. Bij FC Porto toonde hij zich onder José Mourinho aan het grote publiek. Hij won er de Europa League en de Champions League. Nadien vertrok hij naar FC Barcelona, waar hij de Champions League ook won.

Na vier jaar trok hij naar Chelsea maar die overstap werd geen succes.
pi_133941958
Hij is al gestopt maar wil geen schorsing accepteren.

Duidelijk dat hij zich als zondebok voelt in een sport waar iedereen gebruikt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:28:25 #301
14505 OProg
A Life in Music
pi_134026124
Hier dan ook maar:

quote:
Second Tour win would bring credibility back to cycling, says Froome

"It really is a minority of riders breaking the rules now"

Chris Froome believes that a repeat Tour de France victory in 2014 will help to restore cycling’s credibility. The Briton acknowledged that the performances of his Sky team have been met with scepticism in some quarters but reiterated the point he made on the Champs-Élysées in July, namely that his results would stand the test of time.

“I'd like to think if I can go back and do it again it will bring some credibility back to the sport,” Froome told the BBC. “I know for a fact some people were dubious about the results I got last [season] and Bradley [Wiggins] the year before.

"I know myself that my results aren't going to be stripped, but it will take time before people will see they are going to stand.”

Froome said that cycling is now in a “post-doping era” and that only a minority of riders are resorting to the use of banned substances. His comments came on the day after the veteran Danilo Di Luca was handed a life ban by the Italian Olympic Committee following his positive test for EPO earlier this year.

"I think we're through the toughest time of it now,” Froome said. “It is really a minority of riders breaking the rules now and getting caught, but we are still living in that post-doping era where we are having to deal with a lot of negativity.”

Froome also confirmed that the Tour de France will be his primary goal not just in 2014, but for many years to come. Speaking after his Tour victory in July, the 28-year-old suggested that he was more interested in winning multiple Tours than in expanding his palmares to include the Giro d’Italia or Vuelta a España.

"The biggest goal and challenge for me is going to be to try to re-focus myself on the Tour de France year after year," Froome said. "I'd like to think I'm going to carry on riding it for as long as I can find the motivation and as long as I'm physically up for it."
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')