abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2013 @ 09:33:11 #101
14505 OProg
A Life in Music
pi_133139792
quote:
Lance Armstrong: 'Ik wil 100 procent eerlijk zijn'
Lance Armstrong is bereid '100 procent transparant en eerlijk' te zijn bij alle onderzoeken die nog gaan volgen naar doping in het wielrennen. De gevallen Amerikaanse renner zegt dit in een interview met de BBC, dat maandag wordt uitgezonden. 'Ik wil er alles aan doen om dit hoofdstuk af te sluiten en verder te kunnen', aldus Armstrong.

Hij wil echter wel de garantie hebben dat hij op een eerlijke manier wordt behandeld. 'Sommige renners hebben een vrijbrief gekregen en anderen de doodstraf. Als iedereen de doodstraf krijgt, dan verdien ik die ook. Als iedereen een vrijbrief krijgt, dan moet dat ook gelden voor mij. Als iedereen 6 maanden krijgt, dan krijg ik die ook.'

Armstrong bekende begin dit jaar in een interview met Oprah Winfrey dat hij jarenlang verboden middelen heeft gebruikt. Hij kostte hem zijn zeven eindzeges in de Tour.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_133142562
quote:
11s.gif Op maandag 11 november 2013 09:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Heerlijk hoe al die dopinggebruikers in de slachtofferrol kruipen, nog steeds elke uitspraak doen uit eigen belang, geen enkele verandering hebben ondergaan maar dan toch de hele tijd prediken wel te zijn veranderd :D.

Ik hoop eigenlijk dat Armstrong eerlijk is over post-2009, moet wel lekker frustrerend zijn dan.
  maandag 11 november 2013 @ 11:36:30 #103
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_133142598
Armstrong gaat bekennen toch geen doping te hebben gebruikt?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 november 2013 @ 11:36:59 #104
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_133142612
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:36 schreef Waaghals het volgende:
Armstrong gaat bekennen toch geen doping te hebben gebruikt?
Dat zou schitterend zijn, "haha nee was een grapje ik was clean nou doei" :') _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_133142756
quote:
11s.gif Op maandag 11 november 2013 09:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Vind het wel een goed punt van Armstrong (ook al is het geen nieuw punt) dat de straffen gewoon gelijkgetrokken moeten worden. Ook de controles wat mij betreft en in alle sporten. Neem dat gedoe in Jamaica, dat is een klap in het gezicht van de landen die hun best doen werk te maken van de aanpak van doping.
pi_133142941
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 11:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vind het wel een goed punt van Armstrong (ook al is het geen nieuw punt) dat de straffen gewoon gelijkgetrokken moeten worden. Ook de controles wat mij betreft en in alle sporten. Neem dat gedoe in Jamaica, dat is een klap in het gezicht van de landen die hun best doen werk te maken van de aanpak van doping.
Ja, laat ze beginnen met het terugeisen van winstbonussen, salarissen van alle (gelijke behandeling he!) dopeurs en dat in de strijd tegen doping stoppen. Kijken of meneer Armstrong het daar mee eens is :').

Kom op hé, het is echt het slechtste punt dat hij kan maken. Hij is er verreweg het meest mee beloond van alle renners, en begint dan over fairness en gelijkheid?

De nuance die ik wil leggen is dat het uiteraard een "goed" (voordehandliggend) punt is, maar zeker geen goed punt van Armstrong :P.
pi_133143042
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 11:42 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een volstrekt kul-argument. Armstrong is voor een waslijst aan beschuldigingen veroordeeld (gebruik, vervoer van drugs, anderen aanzetten tot gebruik, pogingen om onderzoek te stoppen (intimideren getuigen etc.). Het is natuurlijk idioot om te doen alsof Armstrong, wiens overtredingen veel verder gaan dan alleen het gebruik van EPO, eenzelfde straf zou moeten krijgen als iemand die ooit gebruikt heeft en later meegewerkt heeft aan het onderzoek van het USADA (want daar zal hij wel boos op zijn). Niemand kan toch beweren dat Tom Danielson eenzelfde straf verdient als Armstrong.

Straffen moeten juist niet gelijk getrokken worden, er mag best naar de omstandigheden gekeken worden. Nu krijg je bizarre situaties zoals een Chinees als Fuyu Li die voor twee jaar geschorst wordt omdat hij op een paar picogram clenbuterol betrapt wordt in een land waar dat in al het vlees zit.

Dat sommige landen misbruik maken van de mogelijkheid tot verschil in duur van straffen (Jamaica) is jammer, maar in die gevallen hebben de sportbond (IAAF) en WADA de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het CAS. Het valt vooral die organisaties aan te rekenen dat ze hun plicht niet hebben gedaan (hoewel het natuurlijk ook gewoon mogelijk is dat het niet waarschijnlijk was dat er een hogere straf uit zou rollen bij een hoger beroep, dat Jamaica corrupt is betekent niet dat elke beslissing die ze daar nemen ook evident fout is).
pi_133143287
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Straffen moeten juist niet gelijk getrokken worden, er mag best naar de omstandigheden gekeken worden. Nu krijg je bizarre situaties zoals een Chinees als Fuyu Li die voor twee jaar geschorst wordt omdat hij op een paar picogram clenbuterol betrapt wordt in een land waar dat in al het vlees zit.

Dat hangt natuurlijk wel van je condities af. Je kan trachten meer gelijk te straffen per mate van vergrijp, in bijvoorbeeld verschillende categorieën. Maar goed, daar moet een enigszins waterdichte methode voor ontwikkeld worden, wat geld kost, wat er niet is, en er ook niet komt.
pi_133143390
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ja, laat ze beginnen met het terugeisen van winstbonussen, salarissen van alle (gelijke behandeling he!) dopeurs en dat in de strijd tegen doping stoppen. Kijken of meneer Armstrong het daar mee eens is :').

Kom op hé, het is echt het slechtste punt dat hij kan maken. Hij is er verreweg het meest mee beloond van alle renners, en begint dan over fairness en gelijkheid?

De nuance die ik wil leggen is dat het uiteraard een "goed" (voordehandliggend) punt is, maar zeker geen goed punt van Armstrong :P.
Armstrong zal vast wel hypocriet bezig zijn. Maar ik vind hem juist een belangrijke persoon om een oproep tot gelijke behandeling te doen. Ten eerste omdat hij een erg bekende sporter/dopinggebruiker is en ten tweede omdat wielrennen een sport is waar van alle sporten het meeste werk is van het aanpakken van dopinggebruik.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 11:53 schreef Ereinion het volgende:
Dat is natuurlijk een volstrekt kul-argument. Armstrong is voor een waslijst aan beschuldigingen veroordeeld (gebruik, vervoer van drugs, anderen aanzetten tot gebruik, pogingen om onderzoek te stoppen (intimideren getuigen etc.). Het is natuurlijk idioot om te doen alsof Armstrong, wiens overtredingen veel verder gaan dan alleen het gebruik van EPO, eenzelfde straf zou moeten krijgen als iemand die ooit gebruikt heeft en later meegewerkt heeft aan het onderzoek van het USADA (want daar zal hij wel boos op zijn).
Voor zaken als intimidatie, omkoping etc. is er gewoon het normale strafrecht, dat heeft helemaal niks met doping te maken dus dat is juist iets wat je niet mee moet nemen in een straf voor doping.

quote:
Dat kan dan toch gewoon in de verdediging aangevoerd worden? Dan is er voldoende ruimte om naar specifieke omstandigheden te krijgen. Waar het om gaat is dat gelijke gevallen in beginsel gelijk gestraft moeten worden. Nu is dat helemaal niet het geval.

quote:
Dat sommige landen misbruik maken van de mogelijkheid tot verschil in duur van straffen (Jamaica) is jammer, maar in die gevallen hebben de sportbond (IAAF) en WADA de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het CAS.
Dat snap ik ook niet eigenlijk, waarom zijn de sportbonden verantwoordelijk voor dopingcontroles? Dat is vragen om problemen. En verder, kan WADA echt onafhankelijk opereren? Of worden ze bijvoorbeeld gefinancierd uit afdracht door de sportbonden?
pi_133144237
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:03 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Armstrong zal vast wel hypocriet bezig zijn. Maar ik vind hem juist een belangrijke persoon om een oproep tot gelijke behandeling te doen. Ten eerste omdat hij een erg bekende sporter/dopinggebruiker is en ten tweede omdat wielrennen een sport is waar van alle sporten het meeste werk is van het aanpakken van dopinggebruik.

Dat zijn twee redenen waarom Armstrong juist een belangrijk persoon is om geen oproep tot gelijke behandeling te doen :D. Hij is bekend vanwege dopinggebruik, zijn punt is dat hij even hard moet gestraft worden als anderen (eigen belang, want anderen worden milder gestraft). Mocht hij hierin slagen en minder te worden gestraft, dan is dat opnieuw een overwinning voor de dopinggebruiker en reclame om doping te gebruiken. Hetzelfde verhaal wat betreft wielrennen, iemand die vanuit die sport roept dat er bij andere sporten meer gedaan moet worden, dat is uiteindelijk ook eigen belang.

Er zijn talloze mensen die goed zouden zijn voor de zaak die jij beschrijft. Bijvoorbeeld een tennisser die doping heeft gebruikt, laten we hem Nafael Radal noemen, maar daarvoor niet gestraft is. Als hij dan zegt dat hij alsnog gestraft moet worden, net als sporters die wel bestraft zijn, en dat er überhaupt meer gelijke behandeling tussen sporters moet komen, dan zou je wel een punt hebben. Maar Lance Armstrong of all people...

Dat gezegd hebbende, kan Armstrong natuurlijk goud waard zijn in de strijd tegen doping. Als hij daadwerkelijk 100% antidoping is geworden (uiteraard niet het geval, maar hypothetisch), dan zou hij denk ik een uitstekende directeur van het WADA zijn. Hij kent alle manieren en de psyche van de dopeur, hij heeft het netwerk, hij heeft leidinggevende capaciteiten, hij wint bijna elke strijd die hij aangaat. Helemaal goed. Ook in een adviserende rol kan hij veel betekenen. Hij kan in een adviserende rol trouwens ook veel betekenen voor Chris Froome c.s.
pi_133144248
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:03 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Voor zaken als intimidatie, omkoping etc. is er gewoon het normale strafrecht, dat heeft helemaal niks met doping te maken dus dat is juist iets wat je niet mee moet nemen in een straf voor doping.

[..]
Gelukkig zijn de sportbonden het niet met je eens. Ik ben blij dat iemand die getuigen in een zaak tegen hem probeert te intimideren een zwaardere straf krijgt, of bijvoorbeeld het omkopen van een lab ook als verzwarende omstandigheid geldt. Dit heeft niet in directe zin met doping te maken, maar wel met het onderzoek naar dopinggebruik, en is daarom ook relevant. Daarnaast zijn niet alle straffen voor het gebruik van doping, ook bijvoorbeeld het toedienen van doping of het handelen in doping kan ertoe leiden dat iemand een straf krijgt in de sport. In het normale strafrecht geldt een zwaardere bewijslast dan in de dopingrechtspraak, en is dus in dit geval niet een nuttige vervanging.
quote:
Dat kan dan toch gewoon in de verdediging aangevoerd worden? Dan is er voldoende ruimte om naar specifieke omstandigheden te krijgen. Waar het om gaat is dat gelijke gevallen in beginsel gelijk gestraft moeten worden. Nu is dat helemaal niet het geval.
Uhh, heb je ooit gehoord van de WADA code? Die bestaat al meer dan 10 jaar, en zorgt ervoor dat voor gelijke vergrijpen dezelfde straf volgt, en dat de straffen gelijk zijn voor alle sporten die aangesloten zijn bij het WADA. Gelijke gevallen worden in beginsel inderdaad gewoon gelijk gestraft. Soms kunnen er verlichtende omstandigheden zijn (bv. no fault or negligence, of meewerken met de autoriteiten), soms kan een sporter tegelijkertijd voor meerdere overtredingen veroordeeld worden (zoals Armstrong) en daardoor zwaarder gestraft worden.

[..]
quote:
Dat snap ik ook niet eigenlijk, waarom zijn de sportbonden verantwoordelijk voor dopingcontroles? Dat is vragen om problemen. En verder, kan WADA echt onafhankelijk opereren? Of worden ze bijvoorbeeld gefinancierd uit afdracht door de sportbonden?
WADA wordt gefinancierd door het IOC en overheden. Of dat onafhankelijk is mag je zelf uitmaken, maar ik heb nog nooit een feit of gerucht gehoord over het WADA dat ze sommige sporten of sporters ongelijk zouden behandelen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 11 november 2013 @ 12:41:15 #112
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133144261
Armstrong als directeur van de WADA _O_
pi_133144320
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 12:41 schreef Pino112 het volgende:
Armstrong als directeur van de WADA _O_
Let's start a movement!
pi_133144812
Armstrong moet niet zeuren, gelijke behandeling laat geen ruimte voor differentiatie in de zwaarte van de overtreding. Dat is nu al bijna niet het geval overigens maar iemand die (bewezen) op georganiseerde wijze doping heeft gebruikt, verstrekt en heeft aangezet tot dopinggebruik dient toch wel anders bestraft te worden dan iemand die door het gebruik va een besmet supplement positief wordt bevonden.

Hij had ook in een eerder stadium kunnen meewerken aan de onderzoeken tegen hem, dat had zeker gescheeld in de sancties tegen hem.
  maandag 11 november 2013 @ 14:43:35 #115
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133147527
Armstrong is vooral aan het spartelen als n duivel in n wijwatervat omdat zijn vroegere sponsors en verzekeringen hem momenteel een voor een alles wat hij ooit van hen kreeg aan het afpakken zijn. Net omwille van zijn vroegere verklaringen (onder ede) dat ie clean reed ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 november 2013 @ 20:32:22 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133161222
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133161578
quote:
zeker geen topper, want daarvan wordt het in de doofpot gestopt
pi_133161845
quote:
Nou ja, Crystal Meth. Lijkt me toch niet heel handig.
pi_133161899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:26 schreef Momo... het volgende:
De kip maandag live bij Humberto Tan.
Straks dus.
sig verwijderd door FA
pi_133161970
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 20:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zeker geen topper
Er staat toch echt tennisster. XD
  maandag 11 november 2013 @ 21:19:22 #121
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_133163936
Hoewel ik een groot Horner-sympathisant ben kan ik dit interview toch niet helemaal serieus nemen: http://www.cyclingnews.com/news/chris-horner-im-not-rider-15.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 11 november 2013 @ 21:25:07 #122
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_133164261
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoewel ik een groot Horner-sympathisant ben kan ik dit interview toch niet helemaal serieus nemen: http://www.cyclingnews.com/news/chris-horner-im-not-rider-15.
Je zou bijna gaan denken dat hij het zelf ook gelooft en dat er wel meer mis is met hem.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 11 november 2013 @ 22:42:55 #123
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133168502
quote:
De doofpot gaat even open voor dit zondegeitje en dan weer snel dicht. ^O^
pi_133169226
Nederlands, deens, engels, apart gesprek op rtl.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_133169614
Rasmussen :r

Vieze huichelachtige grafbek. 100x erger dan Armstrong. Met z'n stickerloze fietsen. Homo.
U MAD?
pi_133169734
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:06 schreef de_boswachter het volgende:

Vieze huichelachtige grafbek. 100x erger dan Armstrong. Met z'n stickerloze fietsen. Homo.
Rasmussen :') maar ook Rabo :') :r
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_133172734
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 22:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nederlands, deens, engels, apart gesprek op rtl.
is dit nog ergens terug te kijken?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 12 november 2013 @ 00:17:41 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133172761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 00:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is dit nog ergens terug te kijken?
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)af-a062-574a6e88e5d7
pi_133173418
Rasmussen gaat een Riis doen :')
pi_133177399
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
quote:
And look, any rider that you ask, 'Did you do any drugs in your career?’ Any rider that didn’t is going to tell you 'no', and any rider that did is going to tell you 'no'. You’re going to get that same answer
Oftewel, hij vraagt zelf al om hem niet serieus te nemen :9

Dit is ook al zo'n heldere zin:
quote:
Riders are getting caught. So I dont know if its an ethical question that I ever came up against more than, if you get caught youre going to lose your job. And riders are getting caught. A lot arent, but some are. So youre going to lose your job.
Wat probeert ie te zeggen dan?

[ Bericht 13% gewijzigd door ThePlaneteer op 12-11-2013 11:01:56 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_133177562
Die val in de Tour de France van 2011 heeft hem geen goed gedaan.
pi_133178424
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 23:06 schreef de_boswachter het volgende:

Waarom wordt die man steeds overal uitgenodigd?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_133192532
quote:
18s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:34 schreef danos het volgende:

[..]

Waarom wordt die man steeds overal uitgenodigd?
Sensatie!!!!!!!!!!!!!!!!
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 12 november 2013 @ 22:41:47 #135
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133201258
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 00:17 schreef Dr.Maart het volgende:
Nu het schaatsen weer begonnen is, is het wachten op vreemde come-backs, onverklaarbare blessures en 'snelle pakken'...
En 'verkoudheidjes'?
http://nos.nl/artikel/574(...)es-in-salt-lake.html
pi_133210562
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133210686
Klassieke denkfout. De straf moet niet omhoog, maar de pakkans.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 13 november 2013 @ 10:49:21 #138
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133210957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:38 schreef Wombcat het volgende:
Klassieke denkfout. De straf moet niet omhoog, maar de pakkans.
Of allebei.
pi_133211018
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:49 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Of allebei.
Nee, 2 jaar schorsing voor een overtreding vind ik wel voldoende.
Wel alle winstpremies, sponsorgelden etc. terugbetalen, want anders hebben ze nog voordeel gehad aan hun overtreding.
pi_133215695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, 2 jaar schorsing voor een overtreding vind ik wel voldoende.
Wel alle winstpremies, sponsorgelden etc. terugbetalen, want anders hebben ze nog voordeel gehad aan hun overtreding.
Dat laatste lijkt mij een van de belangrijkste punten, geen dopingzondaar zou financieel beter mogen worden van zijn dopinggebruik.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133215879
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij een van de belangrijkste punten, geen dopingzondaar zou financieel beter mogen worden van zijn dopinggebruik.
Idd. En Armstrong, Hamilton, Ullrich, Basso etc. zijn er uiteindelijk allemaal beter van geworden.
Een langere schorsing helpt daar niet tegen.
pi_133220006
quote:
belachelijk, voor een misdrijf krijg je minder.
pi_133220298
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

belachelijk, voor een misdrijf krijg je minder.
Dopingzondaars gaan niet de gevangenis is. Ze mogen alleen niet meer competitief sporten. Dus misdrijven worden wel degelijk zwaarder bestraft.
pi_133220479
IOC heeft zelf ooit de standaardduur van een schorsing terug gebracht naar 2 jaar. Op zich wel opmerkelijk dat juist vanuit het IOC nu geluiden komen om naar 4 jaar te gaan. In de jaren 90 was het argument dat 4 jaar schorsing een sportcarriere zou verwoesten.

FINA en IAAF waren voorstander van 4 jaar overigens. IAAF heeft 4 jaar ook toegepast vanaf 1991.
pi_133220575
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dopingzondaars gaan niet de gevangenis is. Ze mogen alleen niet meer competitief sporten. Dus misdrijven worden wel degelijk zwaarder bestraft.
Doping is maar een overtreding van de sportregels, vroeger kreeg je 10 min aan je broek in de TDF, maar we zijn nu al zover dat ze 4 jaar moeten krijgen, nee, daar ben ik echt tegen. Het zal de omerta alleen maar versterken.
pi_133220881
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Doping is maar een overtreding van de sportregels, vroeger kreeg je 10 min aan je broek in de TDF, maar we zijn nu al zover dat ze 4 jaar moeten krijgen, nee, daar ben ik echt tegen. Het zal de omerta alleen maar versterken.
Niet nu, dat was al begin jaren 90 zo maar het IOC was het er toen niet mee eens. Meerdere grote sportbonden hadden toen al 4 jaar schorsing ingevoerd. Michelle Smith weet er alles van, kreeg 4 jaar schorsing en kon gezellig met haar man Erik de Bruin afbouwen omdat hij ook een 4 jaar schorsing aan de broek had gekregen van de IAAF. Een carrierekiller is het dus wel, de vraag is of het erg is.

In het wielrennen maken oud-dopeurs vaak nog steeds de dienst uit en de kans is vrij groot dat er nog steeds gedopeerd wordt maar er stukken beter wordt opgelet om niet gepakt te worden.
  woensdag 13 november 2013 @ 17:58:29 #147
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_133224886
Kan ja, maar in het voetbal wordt het toch nooit zo'n rel als in het wielrennen.
pi_133225246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:18 schreef Stansfield het volgende:
Kan ja, maar in het voetbal wordt het toch nooit zo'n rel als in het wielrennen.
Idd. Net als bij tennis interesseert het de meeste fans en journalisten geen ene moer.
pi_133225757
4 jaar schorsen valt ook theoretisch wat voor te zeggen. Ik ben geen expert, maar het lijkt me bijvoorbeeld dat toegenomen spiermassa als gevolg van harder trainen dankzij EPO een blijvend voordeel oplevert ook na twee jaar schorsing.
pi_133226103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
4 jaar schorsen valt ook theoretisch wat voor te zeggen. Ik ben geen expert, maar het lijkt me bijvoorbeeld dat toegenomen spiermassa als gevolg van harder trainen dankzij EPO een blijvend voordeel oplevert ook na twee jaar schorsing.
Maar tijdens een schorsing wordt je toch niet getest? Dan zou je gewoon kunnen doorgaan met het gebruiken om zo hard te blijven kunnen trainen. Ik ben het met Wombcat eens dat het beter is dat ze de pakkans proberen te verhogen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_133226250
Risico = kans * gevolg

Dat geldt voor bijna alle gevallen van risicomanagement als een vuistregel. Dus eens met wombcat ja.
Draagt ook bij aan de geloofwaardigheid van de instanties.
pi_133233743
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar tijdens een schorsing wordt je toch niet getest? Dan zou je gewoon kunnen doorgaan met het gebruiken om zo hard te blijven kunnen trainen. Ik ben het met Wombcat eens dat het beter is dat ze de pakkans proberen te verhogen.
Maar dan moet je het wel vier jaar zonder financiering volhouden (al heb je wel een punt).
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Risico = kans * gevolg

Dat geldt voor bijna alle gevallen van risicomanagement als een vuistregel. Dus eens met wombcat ja.
Draagt ook bij aan de geloofwaardigheid van de instanties.
Dan snap ik niet dat je het eens bent met Wombcat; dit is toch geen argument tegen het verhogen van het gevolg? Dat verhoogt het risico net zo goed. En als je toch het risico kan vergroten met zowel het gevolg als de pakkans, dan lijkt me een belangrijk praktisch argument dat verhogen van het gevolg een véél goedkopere maatregel is. N.B. in een onderdeel van de sport waar nu al geldgebrek is, om wat voor reden dan ook.

Van mij mogen ze de straffen best verhogen. Stel dat Armstrong wel een keer geschorst was, voor die cortisonen of dat 'verdachte' EPO-gebruik. Dan had hij alsnog vijf keer de Tour gewonnen (waarschijnlijk zes keer, want dan was hij nog wel een jaartje doorgegaan). Waar hebben we het over.
pi_133233889
Als de pakkans laag is, kun je de straf zoveel verhogen als je wil, maar blijft het risico laag. En volgens mij is de pakkans tegenwoordig nog steeds vrij laag.
pi_133234256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:54 schreef Wombcat het volgende:
Als de pakkans laag is, kun je de straf zoveel verhogen als je wil, maar blijft het risico laag. En volgens mij is de pakkans tegenwoordig nog steeds vrij laag.
Dat is gewoon niet waar :P. Puur theoretisch, als je de straf blijft verhogen wordt het risico uiteindelijk weer groot. En ook praktisch zal het zo zijn, als je daadwerkelijk de ultieme sportieve straf uitspreekt (dus levenslange schorsing en inleveren van al het verdiende geld), zal dat heus wel een afschrikkende werking hebben. Ook met de huidige pakkans.

Uiteraard moet ook alles gedaan worden om de pakkans te verhogen. Maar dat is geen reden om de straffen niet te verhogen, want persoonlijk vind ik tussen de 1 en de 2 jaar schorsing echt weinig voor de omvang van het bedrog dat je pleegt. Ook al word je eens per twee jaar gepakt, dan kan het volgens mij alsnog beter uit om volle bak doping te gebruiken dan niet (al zal je op een gegeven moment geen ploeg meer vinden, maar buiten dat :P).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 november 2013 @ 22:03:09 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133234351
Laat ze eerst maar eens zorgen dat er in alle sporten intensief gecontroleerd wordt. En ook vooral in alle landen :')
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133234773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:03 schreef rubbereend het volgende:
Laat ze eerst maar eens zorgen dat er in alle sporten intensief gecontroleerd wordt. En ook vooral in alle landen :')
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat blijkt wel.

En dan nog, als je het even sportbreed trekt. Als alle sporten even goed zouden controleren als wielrennen, en daarvoor moeten in de meeste sporten enorme stappen gezet worden, dan nog zouden dat volgens 'ons' slechte controles zijn.

Voor het wielrennen specifiek: misschien wel het belangrijkste probleem is het gebrek aan beschikbaar geld. Dus hoe dan ook, ergens zal het geld vandaan moeten komen. Waarvandaan? Vaughters en Spekenbrink stellen voor vanuit de ploegen, maar waarom komt dat er niet doorheen? Ik kan me zo voorstellen dat teams als Movistar en Astana daar minder om staan te springen.
pi_133235490
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar :P. Puur theoretisch.
Juist wel theoretisch :P

Vul maar getallen in: 0,02(kans) * 200(straf) = 4

Om het risico te verdubbelen hoef je de pakkans maar naar 0,04 te brengen terwijl je de straf naar 400 moet brengen als je de pakkans ongemoeid laat. Tuurlijk is dat technisch gezien een groter risico, maar de bij de pakkans zit een veel grotere marge waarmee je kan spelen dan de straf. Die moet je veel hoger maken om een hoger risico te krijgen.
pi_133236758
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Juist wel theoretisch :P

Vul maar getallen in: 0,02(kans) * 200(straf) = 4

Om het risico te verdubbelen hoef je de pakkans maar naar 0,04 te brengen terwijl je de straf naar 400 moet brengen als je de pakkans ongemoeid laat. Tuurlijk is dat technisch gezien een groter risico, maar de bij de pakkans zit een veel grotere marge waarmee je kan spelen dan de straf. Die moet je veel hoger maken om een hoger risico te krijgen.
Wat jij doet zou ik meer als praktisch willen omschrijven, want theoretisch kan je de straf naar oneindig laten lopen en daarmee elke kans groter dan 0 compenseren tot een bepaald risico.

Praktisch zal dat lastig zijn. Maar dat de pakkans verhogen eenvoudig is omdat er veel marge is, dat is een aanname van jou waar ik zelf helemaal niet zo zeker van ben. Het verdubbelen van de pakkans is toch nooit even eenvoudig als het verdubbelen van de straf van max 2 naar max 4 jaar? Nogmaals, uiteraard zal je ook wat aan de pakkans moeten doen, maar als die klein is betekent dat niet per se dat die eenvoudig verdubbeld kan worden. Kijk maar naar dopinggevallen in de sport; hoe groot is de pakkans in het wielrennen vergeleken met tennis? Onmogelijk te zeggen, maar alle investeringen in controles hebben er iig niet voor gezorgd dat de pakkans erg groot is geworden. Daarbij komt nog dat de marginal costs, om maar even bij economische termen te blijven, van het verder verhogen van de pakkans waarschijnlijk zullen stijgen.
pi_133236970
Het blijkt toch gewoon uit de geschiedenis dat straffen verhogen niet helpt, ze blijven toch dopen.
pi_133239411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef THEFXR het volgende:
Het blijkt toch gewoon uit de geschiedenis dat straffen verhogen niet helpt, ze blijven toch dopen.
Het verhogen van de pakkans op EPO zette het EPO-gebruik echter meteen stil :P.

Als je het dopingprobleem in de sport wil aanpakken moet je met een hele cocktail aan maatregelen komen, wat mij betreft mag het verhogen van de straffen daar best een van zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 10:27:33 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133245319
Rensenbrink ontkent dopinggebruik tijdens de WK's van '74 en '78 :D nu op de radio
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 november 2013 @ 10:31:23 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133245386
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:27 schreef rubbereend het volgende:
Rensenbrink ontkent dopinggebruik tijdens de WK's van '74 en '78 :D nu op de radio
hij kan zich ook niet voorstellen dan anderen gebruikten want je kon immers gecontroleerd worden na de wedstrijd :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133245433
:')
pi_133245818
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:27 schreef rubbereend het volgende:
dat die man, die jaren nog herinnert :D
  donderdag 14 november 2013 @ 20:00:38 #166
pi_133262532
CONI vraagt twee jaar dopingschorsing voor Alessandro Ballan

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft donderdag twee jaar dopingschorsing gevraagd voor wielrenner Alessandro Ballan. De BMC-renner wordt verdacht van het gebruik van verboden middelen tijdens zijn periode bij wielerploeg Lampre, waar hij tussen 2004 en 2009 onder contract lag.

Het onderzoek tegen Ballan, door de procureur van Mantova, loopt al meer dan twee jaar. De wereldkampioen van 2008, inmiddels al 34 jaar oud, is sinds zijn vertrek bij Lampre actief bij de BMC-ploeg, waar ook onze landgenoot Philippe Gilbert koerst. In 2010 en 2011 werd hij tot tweemaal toe op non-actief gezet door BMC, alvorens telkens opnieuw in ere hersteld te worden. De Italiaan, die dit jaar zwaargewond geraakte bij een ongeval, maakte in juni zijn comeback bij BMC, maar kon nog geen hoge toppen scheren.

Ook vraagt het CONI een levenslange schorsing voor farmaceut Guido Nigrelli en zeven jaar schorsing voor dokter Fiorenzo Egeo. Zijn worden ervan verdacht wielerploeg Lampre aan doping geholpen te hebben. In maart 2012 was door de procureur van Mantova al de vervolging gevraagd van in totaal 32 betrokkenen bij de dopingzaak rond Lampre.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 november 2013 @ 11:31:33 #167
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133280371
Symbool politiek, lost heel het probleem niet op
pi_133291551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
CONI vraagt twee jaar dopingschorsing voor Alessandro Ballan

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft donderdag twee jaar dopingschorsing gevraagd voor wielrenner Alessandro Ballan. De BMC-renner wordt verdacht van het gebruik van verboden middelen tijdens zijn periode bij wielerploeg Lampre, waar hij tussen 2004 en 2009 onder contract lag.

Het onderzoek tegen Ballan, door de procureur van Mantova, loopt al meer dan twee jaar. De wereldkampioen van 2008, inmiddels al 34 jaar oud, is sinds zijn vertrek bij Lampre actief bij de BMC-ploeg, waar ook onze landgenoot Philippe Gilbert koerst. In 2010 en 2011 werd hij tot tweemaal toe op non-actief gezet door BMC, alvorens telkens opnieuw in ere hersteld te worden. De Italiaan, die dit jaar zwaargewond geraakte bij een ongeval, maakte in juni zijn comeback bij BMC, maar kon nog geen hoge toppen scheren.

Ook vraagt het CONI een levenslange schorsing voor farmaceut Guido Nigrelli en zeven jaar schorsing voor dokter Fiorenzo Egeo. Zijn worden ervan verdacht wielerploeg Lampre aan doping geholpen te hebben. In maart 2012 was door de procureur van Mantova al de vervolging gevraagd van in totaal 32 betrokkenen bij de dopingzaak rond Lampre.
Het einde van 2013 nadert...de Mantova zaak zou toch in januari/februari 2013 openbaar gemaakt worden? :') :')
pi_133317458
quote:
UCI overweegt amnestie Armstrong

Brian Cookson, onlangs verkozen tot voorzitter van de UCI, geeft in een interview met de Britse krant The Telegraph aan dat strafreductie kan voor Lance Armstrong. Zijn ­levenslange schorsing kan teruggebracht worden naar acht jaar indien Armstrong met ‘buitengewoon bewijsmateriaal’ voor de dag komt. ‘En dan heb ik het over de ­betrokkenheid van ­coaches, dokters en een mogelijke cover-up door de UCI’, besluit Cookson.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 november 2013 @ 17:40:06 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133321189
Nu bij Langs de Lijn over doping in het voetbal. Marc van Hintum kreeg in Duitsland vaak een infuus maar dat waren vitamientjes...... :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133321254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:40 schreef rubbereend het volgende:
Nu bij Langs de Lijn over doping in het voetbal. Marc van Hintum kreeg in Duitsland vaak een infuus maar dat waren vitamientjes...... :')
Dus?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 november 2013 @ 17:47:13 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133321345
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:43 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dus?
dat toegeven in de voetbalwereld nog altijd moeilijk is. Van de generatie voor hem kon hij het zich wel voorstellen dat ze doping gebruikte. Van Hintum zelf niet, ze werden per slot van rekening gecontroleerd..... tja
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133321471
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat toegeven in de voetbalwereld nog altijd moeilijk is. Van de generatie voor hem kon hij het zich wel voorstellen dat ze doping gebruikte. Van Hintum zelf niet, ze werden per slot van rekening gecontroleerd..... tja
Uh, oké.
pi_133321513
ik denk dat van Hintum beter doping kan gebruiken nu hij analist is
pi_133321582
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:52 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Uh, oké.
:').

Bedankt voor je input.

Ik heb trouwens het gevoel dat de publieke opinie wel wat aan het veranderen is wat betreft doping. Eerst was het alleen een wielerprobleem, maar nu zien mensen meer in dat het een sportbreed is. Alleen, het lijkt niemand wat uit te maken of Ronaldo aan de steroids zit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 november 2013 @ 18:04:43 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133321775
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:52 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Uh, oké.
DeLuna vindt me dik ;(
  zaterdag 16 november 2013 @ 18:17:54 #178
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133322065
http://nos.nl/artikel/575793-fraserpryce-dreigt-met-staking.html

_O-

quote:
"Er is niemand in Jamaica die doping neemt om sneller te lopen. Wat er gebeurt is dat atleten de voedingssupplementen die ze gebruiken niet goed controleren. Niemand heeft de intentie om te bedriegen."

Alle Jamaicanen zijn dus sloddervossen? Over racisme gesproken...
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:11:25 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_133325207
quote:
'Dopingzondaars kunnen borst natmaken'

16-11-13 - 19:37 bron: ANP © reuters.

Sporters die de dopingregels hebben overtreden maar nog niet betrapt zijn kunnen niet rustig slapen. Volgens de Duitse tv-zender ARD hebben laboratoria in Keulen en Moskou nieuwe opsporingsmethodes ontwikkeld om verboden middelen op te sporen. Er zou sprake zijn van honderden positieve testresultaten op stalen die in 2012 nog negatief waren beoordeeld.

Arne Ljungqvist, hoofd medische zaken bij het Internationaal Olympisch Comité, wil ingevroren stalen van de afgelopen Olympische Spelen opnieuw laten onderzoeken met de nieuwe methodes. 'Dit is een goed voorbeeld voor de noodzaak hertests uit te voeren. Dat zullen we zeker doen.' Op basis van de verjaringstermijn van 8 jaar kunnen stalen van sporters tot en met de Winterspelen van 2006 opnieuw worden onderzocht. Volgens de nieuwe WADA-code mogen vanaf 2015 stalen 10 jaar lang voor heronderzoek bewaard worden.

Concreet zouden de uit de DDR-tijd bekende anabole steroïde oral-turinabol en het middel stanozolol veel makkelijker opspoorbaar zijn bij de nieuwe testmethodes. Grigori Rotsjenko, baas van het laboratorium in Moskou, lichtte toe: 'We hebben nu zo'n 100 urinestalen positief getest, die eerder negatief waren.' In Keulen gebeurde hetzelfde, volgens dopinganalyticus Hans Geyer: 'Ik schat dat we enkele honderden positieve gevallen hebben, die we eerst niet gevonden zouden hebben.'
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:12:53 #180
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_133325248
Leuk nieuwsbericht waar we nooit meer wat van horen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_133325280
Idd. Zo gaat het elke keer bij hertests.
Zou trouwens wel lachen zijn als idd dan opeens 100-en atleten, wielrenners, voetballers etc. positief blijken te zijn.
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:14:01 #182
14505 OProg
A Life in Music
pi_133325290
Daar ben ik ook bang voor. :{
pi_133331553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:13 schreef Wombcat het volgende:
Idd. Zo gaat het elke keer bij hertests.
Zou trouwens wel lachen zijn als idd dan opeens 100-en atleten, wielrenners, voetballers etc. positief blijken te zijn.
En dat de voetballers er mee weg komen, natuurlijk :')
  zondag 17 november 2013 @ 11:06:00 #184
pi_133337686
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 14:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nog altijd even corrupt als voorheen daar bij de uci dus ...
pi_133338027
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog altijd even corrupt als voorheen daar bij de uci dus ...
Jij vindt het terugbrengen naar 8 jaar schorsing als hij met bewijs komt dat de UCI hem al die tijd beschermd heeft een bewijs van corruptie van de UCI? :o
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 november 2013 @ 11:33:25 #186
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 november 2013 @ 14:39:05 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133342082
quote:
dat is dit dopinglanb?:
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:11 schreef OProg het volgende:

[..]

DeLuna vindt me dik ;(
pi_133342234
pi_133342430
quote:
Hein, is that you?
pi_133342744
quote:
Ze moeten ook altijd die arme Jamaicanen pakken. ;(

Fraser-Pryce dreigt met staking

quote:
Volgens Fraser-Pryce is er echter geen sprake van kwade opzet. "Er is niemand in Jamaica die doping neemt om sneller te lopen. Wat er gebeurt is dat atleten de voedingssupplementen die ze gebruiken niet goed controleren. Niemand heeft de intentie om te bedriegen."
Citius, Altius, Fortius.
pi_133342927
quote:
9s.gif Op zondag 17 november 2013 15:00 schreef Aguero het volgende:

[..]

Ze moeten ook altijd die arme Jamaicanen pakken. ;(

Fraser-Pryce dreigt met staking

[..]

:') :') :') :') :')
  zondag 17 november 2013 @ 15:11:21 #192
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_133343097
quote:
Zelfs antidopingbureaus worden nu geschorst. :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_133343103
Haha lekker man. :')

Toch lekker hypocriet voor ze staan juichen van de zomer, want wel vermaak dat dopingprogr...eehm, sprintgeweld van die Jamaicanen!
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 november 2013 @ 15:19:19 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133343353
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Zelfs antidopingbureaus worden nu geschorst. :')
hertestje gedaan op het lab denk ik
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133363322
Het is ook weer bizar hoe hard de Amerikaanse dames gaan :')
pi_133368034
En van de nederlandse dames en heren moeten we het normaal vinden?
pi_133368039
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:07 schreef Wombcat het volgende:
En van de nederlandse dames en heren moeten we het normaal vinden?
Nederlanders gebruiken toch geen doping!
  Redactie Sport / Supervogel maandag 18 november 2013 @ 08:11:11 #198
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133368060
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 08:08 schreef franklop het volgende:

[..]

Nederlanders gebruiken toch geen doping!
Precies.
  maandag 18 november 2013 @ 08:31:11 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133368374

http://www.dailymail.co.u(...)r-France-titles.html

Een stukje uit het interview met Armstrong waar hij overigens ook voor de eerste keer in 13 jaar Emma O'Reilly ontmoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')