abonnement Unibet Coolblue
pi_132096064






Dit is het topic voor alles wat met tennissen te maken heeft. Hier wordt de algemene info van het tennis besproken en de gewone toernooien. Maar natuurlijk wel van het

Mannentennis.


Het vrouwentennis bespreek je in het WTA Topic.

De Masters toernooien en de Grand Slams bespreek je hier niet. Die krijgen altijd een eigen topic.

Officiele Site ATP Tour Klik
Toernooien + Datums 2010: Klik
Informatie over toernooien: Klik
ATP Rankings: Klik
Spelers Profielen: Klik
NOS Teletekst: Pagina's 649 t/m 657

ATP Bracket: Klik









Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
US Open



Indian Wells
Miami
Monte Carlo (niet verplicht)
Rome
Madrid
Montreal / Toronto
Cincinnati
Shanghai
Paris
London



















Poll: Wie is je favoriete speler?

Roger Federer
Rafael Nadal
Novak Djokovic
Andy Murray
Andy Roddick
David Nalbandian
Nikolay Davydenko
Lleyton Hewitt
Marat Safin
Mikhail Youzhny
Stanislas Wawrinka
Richard Gasquet
Radek Stepanek
Iemand anders, namelijk..
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier



Het grote Centrale Tennistopic
Het grote Centrale Tennistopic II
Het grote Centrale Tennistopic III
Het grote Centrale Tennistopic IV
Het grote Centrale Tennistopic V
Het grote Centrale Tennistopic VI
Het grote Centrale Tennistopic VII
Het grote Centrale Tennistopic VIII
Het grote Centrale Tennistopic IX
Het grote Centrale Tennistopicl X
Het grote Centrale Tennistopic XI
Het grote Centrale Tennis Topic Deel XII
Het grote Centrale Tennis Topic Deel XIII
Het Centrale Tennis Topic Deel XIV
Het Centrale Tennis Topic Deel XV
Het grote Centrale Tennis Topic Deel XVI
[Tennis] Het grote Centrale Tennistopic Deel XIX
[[Tennis] Het grote centrale tennistopic deel XXI
SPT / [Tennis] Het grote centrale tennistopic deel XXII
SPT / [Tennis] Het grote centrale tennistopic deel XXIII
SPT / [Tennis] ATP Tour #XXIV: Het 'nieuwe' Centrale Tennistopic
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXV: Het Centrale Tennistopic !!
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXVI: De doorbraak van Kei en Gaba
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXVII: Op naar Rome
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXVIII: US Hard and the road to Shanghai
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXIX: To the Masters !
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXX: Zonder God !
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXXI: Going down under
SPT / [Tennis] ATP Tour # XXXII: Kredietcrisis leidt tot fixen
SPT / ATP Tour # XXXIII: Op naar de Masters
SPT / ATP Tour #XXXIV: De oudjes aan de Mickey Mouse!
SPT / ATP Tour #XXXV: Tennis is Fed!
SPT / ATP Tour #XXXVI Amerikaans Hardcourt
SPT / ATP Tour #XXXVII Op naar de ATP Tour Finals in Londen
SPT / [ATP Tour # XXXVIII] Waar 2010 van start gaat !
SPT / [ATP Tour # XXXIX] Het Centrale Tennistopic
SPT / [ATP Tour # XL] Het Centrale Tennistopic
SPT / [ATP Tour # XLI] Het Centrale Tennistopic
SPT / [ATP Tour # XLII] Het centrale tennistopic
SPT / [ATP Tour] XLVI In het nieuwe jaar
SPT / ATP tennistopic XLVII - zonder titel
SPT / [ATP Tour] XLVIII: De terugkeer van Delpo!
SPT / [ATP Tour] XLIX: We gaan het gravel op!
SPT / [ATP Tour] XLX: Gravelseizoen voorlopig weer voor Rafa!
SPT / [ATP Tour] XLXI: Het regenseizoen is begonnen
SPT / [ATP Tour] XLXII: Het regenseizoen is begonnen
SPT / [ATP Tour] XLXIII: Wie plaatsten zich voor WTF?
SPT / [ATP Tour] XLXIII: Murray op jacht naar de 3e plek
SPT / [ATP Tour] XLXIV
SPT / [ATP Tour] XLXV: Met het nieuwe seizoen
SPT / [ATP Tour] XLXVI: Op weg naar de States en het grevvol
SPT / [ATP Tour] XLXVII: Waar Roddick faalt en Federer heerst
SPT / [ATP Tour] XLXVIII: Lekker gravelrukken met Rooowbin en D. Djokovic
SPT / [ATP Tour] XLXIV: Op gras
SPT / [ATP Tour] XLXIV: Hewitt nog steeds in finales
SPT / [ATP Tour] XLXV: Richting het einde van seizoen 2012
SPT / [ATP Tour] XLXVI: Nog een paar toernooien.
SPT / [ATP Tour] XLXVII: Tsoooownga
SPT / [ATP Tour] XLXVIII: Met een Nederlander in Londen!
SPT / [ATP Tour] XLXVIV: Megapool
SPT / [ATP Tour] XLXVIV: Nadal bijna terug!



Roger Federer
Rafael Nadal
Novak Djokovic
Andy Roddick
David Nalbandian
Andy Murray
Teimuraz Gabashvili
Robin Haase
Martin Verkerk
Matwé Middelkoop
Donald Young
Thiemo de Bakker
Michel Koning
Dick Norman
Juan Martin Del Potro
Radek Stepanek
Radek Stevanek
Hesse Huta Galung
Jan Silva
Igor Sijsling
Jo Wilfried Tsonga


De OpeningsPost van dit topic is ---- hier ---- te vinden.

Game On!
pi_132096168
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Djokovic liet zijn racket zakken en draaide zich weg en pas toen kwam de call.

Hoe kun je trouwens 'de spelers' het voordeel geven? Zo'n call is toch altidj in het voordeel van Djokovic of dat van Tsonga?
Ik bedoel dat als een speler mogelijkerwijs een racket tegen een bal zou kunnen krijgen, je een let geeft. In geval van twijfel: let.

Dat Djokovic had moeten slaan en dat hij waarschijnlijk die tweede bal niet had geslagen/slecht had geslagen was de call niet gekomen doet er niet toe. De bal was gewoon te raken. Hij was heel traag (slice), langszij en Djokovic liet zijn racket niet helemaal zakken, maar hield hem vast (ipv al te slaan). Duidelijk een let.

Maar goed, dat is gebeurd, inmiddels MP Djoko.
pi_132096271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:13 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als een speler mogelijkerwijs een racket tegen een bal zou kunnen krijgen, je een let geeft. In geval van twijfel: let.

Dat Djokovic had moeten slaan en dat hij waarschijnlijk die tweede bal niet had geslagen/slecht had geslagen was de call niet gekomen doet er niet toe. De bal was gewoon te raken. Hij was heel traag (slice), langszij en Djokovic liet zijn racket niet helemaal zakken, maar hield hem vast (ipv al te slaan). Duidelijk een let.

Maar goed, dat is gebeurd, inmiddels MP Djoko.
Maar als een speler stopt met spelen geeft hij het punt op. 2x in dit geval zelfs Dan is er dus geen twijfel mogelijk.

Djoko dacht 2x dat de ballen uitgingen. Stopte 2x, na het stoppen kwam pas de uit call. Als hij dan in is ben je gewoon terecht het punt kwijt.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_132096278
Wel GSM Djoko *O*
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_132096416
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:17 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Maar als een speler stopt met spelen geeft hij het punt op. 2x in dit geval zelfs Dan is er dus geen twijfel mogelijk.

Djoko dacht 2x dat de ballen uitgingen. Stopte 2x, na het stoppen kwam pas de uit call. Als hij dan in is ben je gewoon terecht het punt kwijt.
Die eerste keer is niks mis mee, maar dit is gewoon niet waar, geloof niet dat er zoiets is als "stoppen" behalve als je challenged. Djokovic dacht inderdaad dat de bal uit ging verwachtte een call en wachtte daarom met slaan. Er was nog de mogelijkheid dat Djokovic erachter kwam dat er geen call kwam en hem alsnog zou raken. Want de bal was nog niet langs hem en enorm traag. Dus een let.

Ja, hij had hem moeten slaan en met boos tegen de umpire schiet je niet op, maar dit was een let.
pi_132096436
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:22 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Die eerste keer is niks mis mee, maar dit is gewoon niet waar, geloof niet dat er zoiets is als "stoppen" behalve als je challenged. Djokovic dacht inderdaad dat de bal uit ging verwachtte een call en wachtte daarom met slaan. Er was nog de mogelijkheid dat Djokovic erachter kwam dat er geen call kwam en hem alsnog zou raken. Want de bal was nog niet langs hem en enorm traag. Dus een let.

Ja, hij had hem moeten slaan en met boos tegen de umpire schiet je niet op, maar dit was een let.
Maar hij wachtte niet met slaan. Hij stopte gewoon. Dat zag je ook. Dat is het hele punt. 2x deed hij dat. Ook bij de 2e.

Kijk maar rond 0.30.


Hij stopt echt gewoon. Hij wacht niet.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
pi_132096721
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:23 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Maar hij wachtte niet met slaan. Hij stopte gewoon. Dat zag je ook. Dat is het hele punt. 2x deed hij dat. Ook bij de 2e.

Kijk maar rond 0.30.


Hij stopt echt gewoon. Hij wacht niet.
Djoko volledig terecht boos hier. Kom op zeg :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132096748
Stoppen bestaat niet als tennisregel. (Als je stopt omdat je denkt dat een hoge lob uitgaat, maar die blijkt in te gaan en je scrambelt om hem te halen verlies je niet het punt omdat je "stopt". Je moet alleen binnen afzienbare tijd na de stuit van de bal die je wilt challengen stoppen) De bal was naast hem toen de call begon, toegegeven, iets verder dan ik me herinnerde, ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij hem terug had kunnen krijgen, maar als Djokovic de fractie van een seconde nadat de call was gekomen zijn racket had bewogen had hij hem kunnen raken. Hij had dat niet gedaan, maar in tennis is dat een let.

Ik zou het niet erg vinden als in dit soort situaties geen lets zouden worden gegeven, maar dan moet dat structureel gebeuren, en momenteel is de traditie in tennis een let in zulke gevallen.
pi_132096972
De call komt wel pas nadat Djokovic stopt. Hij handelt dus met het risico om het punt kwijt te raken. Ik geef de scheidsrechter toch gelijk..
pi_132097030
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:39 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Stoppen bestaat niet als tennisregel. (Als je stopt omdat je denkt dat een hoge lob uitgaat, maar die blijkt in te gaan en je scrambelt om hem te halen verlies je niet het punt omdat je "stopt". Je moet alleen binnen afzienbare tijd na de stuit van de bal die je wilt challengen stoppen) De bal was naast hem toen de call begon, toegegeven, iets verder dan ik me herinnerde, ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij hem terug had kunnen krijgen, maar als Djokovic de fractie van een seconde nadat de call was gekomen zijn racket had bewogen had hij hem kunnen raken. Hij had dat niet gedaan, maar in tennis is dat een let.

Ik zou het niet erg vinden als in dit soort situaties geen lets zouden worden gegeven, maar dan moet dat structureel gebeuren, en momenteel is de traditie in tennis een let in zulke gevallen.
Precies dit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:50 schreef kevin_ het volgende:
De call komt wel pas nadat Djokovic stopt. Hij handelt dus met het risico om het punt kwijt te raken. Ik geef de scheidsrechter toch gelijk..
Ik vind dat ie zelfs nog een halve (kwart) aanstalte maakt om de bal te slaan...dit moet gewoon een let zijn..precies zoals vogel zegt
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132097455
Hij maakte aanstalren om te slaan en liet toen lopen voor de call kwam. Het gaat hier echt om een fractie van een seconde...lastig hoor. Ik als umpire had de let wel gegeven though..vooral gezien de aard van de bal van Tsonga.

Maar Djoko moet dit gewoon voorkomen door die bal te slaan als hij ook maar 1% twijfel heeft.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_132098629
Voortaan gewoon slaan is idd de beste oplossing. :P

Del Potro-Nadal nu. Ben benieuwd, Del Potro toch één van de weinige spelers die een serieuze kans maken tegen Nadal op dit moment. Hoop iig dat het griepje weg is.
pi_132098930
Goed begin Delpo :D
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_132099056
Monster forehand _O_
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_132099070
HUP DELPO _O_
Maak het spannend!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132099090
Staat te knallen hoor!
pi_132099127
Maar Rafa weer fantastisch op de belangrijke punten.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132099140
Lekker Delpo _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:31:22 #19
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_132099174
Knap van DP hoor.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_132099177
Wat een rallies _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132099184
Die verdediging van Nadal!
pi_132099203
Dubbele break :o

Komop DelPo *O*
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_132099207
Dubbele break Delpo _O_
Wat staat ie te knallen _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132099218
En Rafa speelt echt niet onaardig :D Wat een niveau zeg dit, ongelooflijk
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132099222
Vamos! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')