abonnement Unibet Coolblue
pi_129472438
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129472923
Hij "verzint" dus eigenlijk elke keer een reden om er niet mee bezig te gaan?
pi_129473174
Nolita
Wat een vervelende opmerking

DaD
Als je zwanger bent heb je ook nog tijd om te sparen

& rammelen blijft, ook nu we een kindje hebben O+
We gaan waarsch voor een 2e als ons meisje 2jr is. Kan nu al niet wachten :@
pi_129473347
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:22 schreef Pvoesss het volgende:
Hij "verzint" dus eigenlijk elke keer een reden om er niet mee bezig te gaan?
Heb je het over mijn vriend? Zo ja, dan vind ik je opmerking een beetje aan de nare, insinuerende kant. Dat we eerst gaan sparen voor een fatsoenlijke auto is vanaf het begin duidelijk geweest en daar ben ik het ook aldoor mee eens geweest. Dat ik dat niet leuk vind, is wat anders.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129473515
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:22 schreef Pvoesss het volgende:
Hij "verzint" dus eigenlijk elke keer een reden om er niet mee bezig te gaan?
Ik vind dit eigenlijk ook een beetje zure opmerking....

Dagennacht: ik blijf wachtend op het 2e streepje net zo hard rammelen als daarvoor, alleen weet je nu dat je niet meer hoeft te wachten
S. 2014
J. 2016
pi_129475458
Nou zo zuur bedoel ik het helemaal niet ik herinnerde mij gewoon deze post nog:

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier ook hoor! Maar het scheelt zo veel dat vriend en ik nu wel aardig on the same page zitten. Van de week hebben we een spaardoel toegevoegd aan onze spaarrekening (bij de ING kun je je spaarrekening onderverdelen): kindje. *; . Als daar een beetje een fatsoenlijk bedrag op staat gaan we er voor!
En nu zie ik dit:

quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kirb, m'n vriend heeft het aldoor over 'binnenkort'. Maar dat is in zijn ogen alles binnen nu en vijf jaar, geloof ik. We hebben afgesproken dat we gaan beginnen als we een bepaald bedrag op de spaarrekening hebben. Dat hebben we allang, maar we moeten er eerst nog een nieuwe auto van kopen. }:| .
Dat in combinatie met de eerste post leek er voor mij gewoon op dat hij dit nu ineens bedacht.
Ja je kan het op meerdere manieren lezen maar ik bedoelde het helemaal niet lullig.
pi_129475770
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:38 schreef Pvoesss het volgende:
Nou zo zuur bedoel ik het helemaal niet ik herinnerde mij gewoon deze post nog:

[..]

En nu zie ik dit:

[..]

Dat in combinatie met de eerste post leek er voor mij gewoon op dat hij dit nu ineens bedacht.
Ja je kan het op meerdere manieren lezen maar ik bedoelde het helemaal niet lullig.
Misschien dat deze je dan ook bekend voorkomt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, ik moet vaker naar jullie luisteren. :D. Gister tijdens het eten gevraagd of hij er eens over na zou willen denken of we misschien eerder zouden kunnen gaan beginnen. Rustig uitgelegd dat mijn gevoel heel sterk is en dat ik het niet fijn vind om het idee te hebben dat dat er niet toe doet. Begon 'ie eerst weer over geld sparen blabla, maar toen heb ik gevraagd hoe het er voor hem uit zou zien als die randvoorwaarden nú in orde zouden zijn. Ja, dan zou 'ie nu wel willen beginnen want hij was er eigenlijk wel klaar voor.

We hebben de komende tijd nog wat grote uitgaven staan (auto's die stuk gaan tijdens een verhuizing }:| ), maar als ons saldo daarna weer lekker wat op regel is, staat eigenlijk niets ons meer in de weg. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129475852
Sorry hoor dat ik niet dat bewuste stuk nog wist en niet dat ene stukje er ook bij had zitten ik vroeg het ook gewoon.
pi_129476155
Dan verschilt wat wij verstaan onder 'gewoon vragen', denk ik. Het kwam vrij zuigend en insinuerend op mij over.

Maar goed. Om nog even fatsoenlijk antwoord op je vraag te geven: nee, hij verzint niet steeds nieuwe dingen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129477894
DAD het is gewoon bagger als er allerlei randvoorwaarden zijn...
S. 2014
J. 2016
  maandag 29 juli 2013 @ 21:35:02 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129484758
DaD maar als ik zie hoe snel jullie nu gespaard hebben, zit je vast na de auto weer snel aan het bedrag om te beginnen.
Bijna meissie :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129497196
Ook stom hè, zo'n hele grote stomme uitgave die moet! Moet het ook een grote auto worden DaD, of kunnen jullie daar een beetje op besparen?

Hier alles in orde, ik heb mijn afspraak voor maandag! En ik heb er kriebels van in mijn buik, het gaat nu eindelijk toch echt beginnen!
pi_129502566
We willen wel een auto kopen die nog vrij nieuw is, met een lage kilometerstand en alles. Zodat we niet over twee jaar weer moeten, zeg maar. Ik moet er wel vier dagen in de week mee naar m'n werk en ik vond het een heel nare ervaring toen ik met de vorige auto stil kwam te staan op de snelweg, dus ik ben er huiverig voor om maar snel even iets te kopen voor een paar duizend euro of zo.

Alleen hebben we al een paar keer meegemaakt dat de auto nét verkocht bleek te zijn als we belden voor een proefrit. :+.

Dag, wat spannend zeg! Het komt nu echt heel dichtbij!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129504395
Dat is zuur DaD! Hopen dat het snel goed komt!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:24:02 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129524812
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
We willen wel een auto kopen die nog vrij nieuw is, met een lage kilometerstand en alles. Zodat we niet over twee jaar weer moeten, zeg maar. Ik moet er wel vier dagen in de week mee naar m'n werk
En er moet wel een kinderwagen in de achterbak passen :+

Plus wat lazi zegt, jullie hebben dat bedrag vast een keer bij elkaar gespaard! En misschien kun je dat bedrag nog wat naar beneden onderhandelen? oO<
pi_129525606
Baard kwam er zelf al mee dat we een gedeelte ook tijdens het proberen/de zwangerschap bij elkaar kunnen sparen! :Y .

Ooh LB, wat lees ik? Over niet al te lang tijd voor nog zo'n snoepje? O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:40:25 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129525711
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baard kwam er zelf al mee dat we een gedeelte ook tijdens het proberen/de zwangerschap bij elkaar kunnen sparen! :Y .

Ooh LB, wat lees ik? Over niet al te lang tijd voor nog zo'n snoepje? O+.
Goed punt van hem!! ^O^

En dat duurt nog minstens een jaar joh! :D en het is geheel mijn planning, heb t daar nog niet concreet met mn vriend over gehad, dus dat moet misschien eerst nog even oO<
pi_129577257
Lijkt me slim, ja. :+.

Vanavond en morgen bij drie auto's kijken!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129579769
Hopen dat er een fijne auto tussen zit DAD!!

Ik ben blij, het is nog niet 100% rond, maar voorlopig ben ik maar gewoon blij dat men heeft gezegd het contract van vriendlief te verlengen met een jaar. Aangezien mijn planning was (moet het natuurlijk nog bespreken haha) om een jaar na afstuderen van vriendlief voor een kindje te gaan is het volgend jaar natuurlijk weer even spannend of het dan weer verlengd gaat worden. Maar het begin is er in ieder geval :)
pi_129579881
Spannend nolita! Wie weet of je over precies een jaar afscheid mag gaan nemen van dit topic?!
pi_129580402
Hoi.

Eind dit jaar gaat de pil de prullenbak in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129580461
Spring! :D *O*
pi_129580525
Gefeliciteerd spring, wat spannend!
pi_129580866
Hoera, Spring! Je rammelde al best weer lang toch? Deed je vriend/man/partner nog een opleiding, of verwar ik je nu met iemand?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129581017
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoera, Spring! Je rammelde al best weer lang toch? Deed je vriend/man/partner nog een opleiding, of verwar ik je nu met iemand?
Jup! Eind 2014 is ie daarmee klaar. Als ie alles vlot haalt mss zelfs oktober 2014 al. Maar vanaf zomer 2014 heeft ie iig geen tentamens meer. Of geen opdrachten juist, ik weet het niet zo goed meer. :@ In ieder geval is dan de druk wat van ketel. Moeten we nog wel ergens tussendoor en hele kamer op het platte dak van onze slaapkamer zien te bouwen. Maar dan kan evt ook later. Mocht er een kindje komen dan slaapt dat toch de eerste periode in onze slaapkamer.
pi_129581108
Wat een tof vooruitzicht spring!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_129581340
Spring :o *O* O+
Wat geweldig!

tikje jaloers :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:55:22 #28
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129581890
Spring! *O* Wat tof! *O*
A grand adventure has begun.
pi_129582590
Leukleuk! Einde aan je lange wachten! *O*
Met een meidenkwartet
pi_129582844
Nou, he? O+

Dank jullie!

En jij vooral, Miss. Hoewel ik best weet dat het voor jullie goed is en zo, toch een :* :P.
pi_129583066
Spring, wat fijn dat het einde van je lange wachten in zicht is!!
pi_129584713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:24 schreef -Spring het volgende:
Nou, he? O+

Dank jullie!

En jij vooral, Miss. Hoewel ik best weet dat het voor jullie goed is en zo, toch een :* :P.
Ik probeer met enige regelmaat B toch zover te krijgen om te proberen een tweede te krijgen, maar nee, hij houdt voet bij stuk. En waarschijnlijk is dat ook verstandig, maar ja ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129587155
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:06 schreef -Spring het volgende:
Hoi.

Eind dit jaar gaat de pil de prullenbak in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ik jouw spoiler niet kan overtreffen een eenvoudige *O* , wat tof!!
pi_129587416
Hier hangt het nog in de lucht..... Kan nog beide kanten op :X
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_129587435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:16 schreef Lamb29 het volgende:
Hier hangt het nog in de lucht..... Kan nog beide kanten op :X
Waar hangt het bij jullie van af? (ik ken dit topic eigenlijk niet echt)
pi_129587678
Beetje nog huis.. Al hebben we dat nu wel aardig in beeld hoe er hier evt 2 passen..

Maar vooral willen.. we hebben altijd gezegd 1.... en wellicht met veel verschil 2...
Nu rammelde ik afgelopen half jaar de pan uit ;) (Door al die leukerds hier ja! :Y) ) Maar dat is wel weer wat tot rust gekomen nadat bleek dat verhuizen gewoon echt geen optie was nu. M weet het nog niet, hij kan zich vooral geen voorstelling bij 2 maken..

Nu willen we over anderhalf jaar ongeveer gaan verhuizen of verbouwen.. en dit plan ligt dus een beetje stil nu... 21 mei zijn we 10 jaar samen ;) dus denk dat dat een mooi moment is om weer eens een knuppel ergens binnen te gooien over dit onderwerp.. Dan hebben we hopelijk ook meer duidelijkheid rondom dat verbouwen/verhuizen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_129587787
Gelukkig is het inmiddels alweer wat tot rust gekomen. Althans, het lijkt me echt heel lastig als je heel graag wil, maar nog jaren moet wachten door omstandigheden. Dus als alleen het 'kunnen' meespeelt en niet het 'willen'. Maar wie weet dus, over een tijdje. Spannend!
pi_129588052
Naja en willen vooral bij M ;) Hij is er nog niet echt over uit
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_129588084
Dat lijkt me echt heel moeilijk, dat je het samen niet eens bent over (het aantal) kinderen. Ik ga met je mee duimen :)
pi_129588236
quote:
Op donderdag 1 augustus 2013 19:27 schreef Lamb29 het volgende:
dus denk dat dat een mooi moment is om weer eens een knuppel ergens binnen te gooien over dit onderwerp..
Ik las dit even heel anders dan bedoeld... :D

Maar lastig, Lamb, dat jullie er samen nog niet uit zijn. Ben benieuwd of er tzt nog een broertje of zusje voor O komt. :)
pi_129588512
We staan ook niet lijnrecht tegen over elkaar.. dus dat scheelt..
Voor mij 90% zeker willen..
En hij zit gewoon 50/50... Ver van z'n bed show
Hij denkt iig regelmatig mee over namen ;) en over hoe we hier moeten verbouwen zodat het evt zou passen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_129588721
ooo Spring wat leuk!!! en spannend *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_129590533
Whoehoeeee Spring!!! Wat concreet en Spannend! Eind van t jaar dus, op naar een Autumn dan! *O*

En Miss, wat ontzettend lastig dat de wens toch wel op blijft spelen, ook al is t óók goed :*

Succes allemaal rammelende dames! hopelijk gaan jullie wensen gauw in vervulling of helpen handvatten jullie door de wachttijd heen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_129622946
Spannend Spring!

Man rammelt zo mogelijk nog harder dan ik. Hij had het net over kinderkleertjes kopen en hij is z'n kamer alvast wat aan het leeghalen. O+
pi_129628106
Spring ga je nog zo'n knap exemplaar maken?
miss_sly :* gevoel en verstand werken soms niet echt goed samen
lamb spannend kan nog alle kanten op
DM nog even en dan mag je voor het echie. Woon je nog bij mij in de buurt of verwar ik je nu met iemand anders?
pi_129628256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:06 schreef -Spring het volgende:
Hoi.

Eind dit jaar gaat de pil de prullenbak in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaaaaaaf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:30:13 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129628454
Waar ik een tijdje terug enorm rammelde is het nu weer helemaal weg gezakt.

Nog zo'n zwangerschap, bevalling en baby tijd nee dank je :X ook de financiele kosten voor een kdv etc zouden veel dingen laten betekenen en we komen dadelijk op het punt dat O. juist steeds zelfstandiger wordt en er op reizen gebied bijvoorbeeld meer mogelijkheden zijn. Maar ook voor mij meer werken en er echt wat aan over houden doordat we alleen wat bso nodig hebben.
Voordeel is dat onze woonsituatie er voor zorgt dat het ook gewoon niet kan dus dat is ook een goede stop op elke gedachte in uitbreidingsrichting.

Spring ik vind het zo gaaf!

DaD al een nieuwe auto gevonden? Dan kunnen jullie weer snel verder sparen!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129630291
Zou je er vrede mee hebben als het bij één kind zou blijven, lazi?

We hebben gisteren en vandaag meerdere auto's bekeken, en we gaan morgenochtend bellen dat we één daarvan willen kopen! Ook nog voor een aardig lager bedrag dan we hadden begroot, dus yay!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:16:17 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129630486
Ja hoor.
Op dit moment weegt het moeten laten er niet tegenop dus duidelijk wel.
Ik zie in zo wel één als twee kinderen voordelen maar heb er niet een gevoel bij dat het nu niet compleet is.

En woehoe! Gaat de goede kant op dus. Heel fijn voor je meis!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129630777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Spring ga je nog zo'n knap exemplaar maken?
miss_sly :* gevoel en verstand werken soms niet echt goed samen
lamb spannend kan nog alle kanten op
DM nog even en dan mag je voor het echie. Woon je nog bij mij in de buurt of verwar ik je nu met iemand anders?
Tot vier jaar geleden woonde ik redelijk bij jou in de buurt. Nu meer in 't midden van 't land.
pi_129630851
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:23 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Tot vier jaar geleden woonde ik redelijk bij jou in de buurt. Nu meer in 't midden van 't land.
ah mijn lange termijn geheugen werkt nog *O*
leuk joh een mini van jullie
pi_129630958
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:25 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ah mijn lange termijn geheugen werkt nog *O*
leuk joh een mini van jullie
Ja, ik heb jou zelfs een keer gezien, op het station van Eindhoven. Iets met lush. Haha.
Pil is inmiddels al de deur uit, dus erg spannend. *O*
pi_129631022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:27 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Ja, ik heb jou zelfs een keer gezien, op het station van Eindhoven. Iets met lush. Haha.
Pil is inmiddels al de deur uit, dus erg spannend. *O*
niet op het station bij de chinees toch???? en idd lush dat weet ik nog wel.
pi_129631077
Nee, station, aan de stadskant.
pi_129631139
nah geheugen dus echt stuk
pi_129631352
Ik weet namelijk ook geen enkele chinees in Eindhoven. _O-

Ik ben echt benieuwd hoe onze beesten het gaan vinden, een kindje. Honden vinden kinderen erg leuk. Kat is destijds herplaatst bij ons omdat hij bij zijn oude gezin niet met de kinderen kon. Kinderen renden achter hem aan en hij kreeg er enorm veel stress van.

Tegenwoordig vindt ie kinderen leuk, ook kleintjes. Want aandacht. Enorm geduldig ook. O+
pi_129631743
Hier keken ze eerst echt zo huh wat is dat??? maar ze deden niks met Ean. 1x lag er een kat in de box dus ik leg haar er naast ze draait er naar toe kat bleef gewoon liggen.

Nu kan ze ze wel aaien mits ze niets eerst luidkeels begint te tetteren. Maar als ze niks zegt en ze aait zorro heeft hij niet door dat ze het is en gaat er eens goed voor liggen. Ze doet zo ook geen pijn alleen is ze nogal fel op d'r spullen dus dat moet ze nog leren.

Ze heeft 1x een haal gekregen maar dat zag ik aankomen was alleen net te laat de kat was opstandig dus iedereen die zijn hand had uitgestoken was gemept.
pi_129631979
Oh, wat lief met Zorro. O+
pi_129632154
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:54 schreef DanseMacabre het volgende:
Oh, wat lief met Zorro. O+

dit kon hij dan weer niet zo waarderen. Maar hij bleef gewoon liggen.
pi_129703457
Mijn schoonzusje is nu 13 weken zwanger en vriendlief zei vanavond toen we met zijn allen bij mijn schoonouders waren dat hij toch steeds positiever nadenkt over kinderen krijgen *rammel*

Vond ik echt al heel wat, zeker dat hij er nu ook echt over nadenkt blijkbaar.

Maar goed, straks dus voor het eerst tante (en hij oom) en dan komt het ook allemaal een stuk dichterbij natuurlijk. Dus eens zien hoe vriendlief dan reageert op de kleine :) Vrienden van hun hebben een dochtertje van 1.5 jaar maar daar moet hij echt niks van hebben. Maar dat is onbekend, dus ook anders natuurlijk.

Maar wel leuk iig dat vriendlief er nu dus ook meer mee bezig lijkt te zijn :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129711370
Nog een uurtje en dan neem ik afscheid van dit topic, ik vind het best wel heel spannend!
pi_129756996
1 november! We hebben een datum!! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129760141
Dad! Wat goed! Ga je aftellen?

Wij zijn begonnen, en het is toch fijn spannend!
pi_129760188
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
1 november! We hebben een datum!! O+.
O+ wat fijn!
misschien gaan we wel tegelijk...
Kwak
pi_129760756
DaD *O* *O* Nog maar 3 maandjes!
pi_129760815
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
1 november! We hebben een datum!! O+.
Oh!! Wat goed en wat spannend!!
pi_129761265
Fijn DaD! *O*
pi_129761634
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
1 november! We hebben een datum!! O+.
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_129763258
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
1 november! We hebben een datum!! O+.
*stuiter stuiter stuiter*

*O* *O* *O*

Wat ontzettend fijn en tof!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_129770999
Bedankt voor de jompels. O+. Dat was even een onverwacht gesprek tijdens de lunch op een Frans terras, vanmiddag. :+.

Zei ie later vanavond nog dat hij die datum al langer in z'n hoofd had, maar mij er mee wilde verrassen. *; .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129771573
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de jompels. O+. Dat was even een onverwacht gesprek tijdens de lunch op een Frans terras, vanmiddag. :+.

Zei ie later vanavond nog dat hij die datum al langer in z'n hoofd had, maar mij er mee wilde verrassen. *; .
O+
pi_129771685
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de jompels. O+. Dat was even een onverwacht gesprek tijdens de lunch op een Frans terras, vanmiddag. :+.

Zei ie later vanavond nog dat hij die datum al langer in z'n hoofd had, maar mij er mee wilde verrassen. *; .
Hoe tof! *O*

En kwak misschien ook wel :o

En met wat geluk, kan/mag ik dan ook weer! Kunnen we met z'n 3tjes :D *O* *;
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:58:41 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129772576
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de jompels. O+. Dat was even een onverwacht gesprek tijdens de lunch op een Frans terras, vanmiddag. :+.

Zei ie later vanavond nog dat hij die datum al langer in z'n hoofd had, maar mij er mee wilde verrassen. *; .
Ohhhhh wat tof!!!! *O* En wat lief van m ook wel O+

Neem nog lekker ff een wijntje en een kaasje, daar ga je een tijd af moeten blijven straks oO<
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:59:22 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129772612
Oh en Kwak ook! Ik hoop t voor je! *O*

Kan Coco jullie mooi wegwijs maken, zou tof zijn als jij dan ook weer mag! *O*
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:01:51 #75
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129772734
DAD *O*

En Kwakz0r en Coco misschien ook wel *O* .

Coco, dat zou toch leuk zijn, als wij misschien nog samen in Z&G kunnen posten!
pi_129772879
Partytime!! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_129772891
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:01 schreef Fee-nix het volgende:
DAD *O*

En Kwakz0r en Coco misschien ook wel *O* .

Coco, dat zou toch leuk zijn, als wij misschien nog samen in Z&G kunnen posten!
Oh, ik heb jouw post helemaal gemist? Kwam even spieken wat DaD's update was namelijk. Maar jij wilt/gaat ook weer dus? Zou wel tof zijn ja :D

Eerst samen in wohts dan?

Ga deze maand als het goed is van de bloedverdunners af namelijk, dan nog wat onderzoeken om te kijken waar de embolie vandaan kwam. Dan zijn we weer een paar maanden verder, denk ik. Met wat geluk groen licht dan :Y Plus, dan is de keizersnede ook (bijna) een jaar geleden, dus dan mag ik wat dat betreft ook weer. Rammeldebammel hier hoor!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:20:40 #78
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129773670
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, ik heb jouw post helemaal gemist? Kwam even spieken wat DaD's update was namelijk. Maar jij wilt/gaat ook weer dus? Zou wel tof zijn ja :D

Eerst samen in wohts dan?

Ga deze maand als het goed is van de bloedverdunners af namelijk, dan nog wat onderzoeken om te kijken waar de embolie vandaan kwam. Dan zijn we weer een paar maanden verder, denk ik. Met wat geluk groen licht dan :Y Plus, dan is de keizersnede ook (bijna) een jaar geleden, dus dan mag ik wat dat betreft ook weer. Rammeldebammel hier hoor!
Ik post al in WOHTS :D :s) . Nu net de eerste maand 'proberen' achter de rug. Dus kom snel! ;). Spannend hoor! Hoop dat je gauw groen licht hebt!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:54:46 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129775175
DaD woehoe!!!!!

Super fijn meis *O* en heel lief van baard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129780581
Ik vind jullie reacties zo lief! Er is echt een last van m'n schouders gevallen. :@. Nog minder dan drie maanden. :D.

LB, ik doe sowieso al niet aan wijn en kaasjes (of roken, of rood rauw vlees), dus dat zal niet zo'n probleem zijn. ;).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129780648
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de jompels. O+. Dat was even een onverwacht gesprek tijdens de lunch op een Frans terras, vanmiddag. :+.

Zei ie later vanavond nog dat hij die datum al langer in z'n hoofd had, maar mij er mee wilde verrassen. *; .
Wat fantastisch! O+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_129780656
Oh en wat betreft wijn/kaasjes/de rest: is het nu verstandig om daar al mee te stoppen voordat je zwanger raakt (als je gaat proberen om een kind te krijgen?), of hoeft dat niet?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_129780730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:50 schreef Lot_1 het volgende:
Oh en wat betreft wijn/kaasjes/de rest: is het nu verstandig om daar al mee te stoppen voordat je zwanger raakt (als je gaat proberen om een kind te krijgen?), of hoeft dat niet?
nee hoor. heeft geen enkele zin om daar nu al mee te stoppen :)
pi_129780752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:50 schreef Lot_1 het volgende:
Oh en wat betreft wijn/kaasjes/de rest: is het nu verstandig om daar al mee te stoppen voordat je zwanger raakt (als je gaat proberen om een kind te krijgen?), of hoeft dat niet?
De meeste kaasjes kun je ook gewoon eten als je zwanger bent, hoor. Alleen rauwmelkse kazen niet. Gewone brie is bijvoorbeeld geen rauwmelkse kaas, dus dat kan gewoon. Het moet op de verpakking staan (au lait cru) en bij een kaaswinkel kun je vragen naar de juiste kaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129780773
Oh thanks, ik meende me al te herinneren dat het niet hoefde maar laatst dacht een vriendin van wel ;)
En fijn dat brie wel kan! *nomnom
Ik zal me er te zijner tijd wel verder in verdiepen, het is voorlopig nog niet zo van toepassing. Ik rammel vrolijk verder :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_129780908
Voor de wijn geldt wel dat het van invloed is op je vruchtbaarheid. Niet dat je meteen als je gaat proberen moet stoppen, maar de overbodige wijntjes skippen kan geen kwaad geloof ik ;-)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:49:32 #87
390026 Aisly
A flower a day..
pi_129789280
Wat een goede vooruitzichten DAD, Kwakz0r en Coco! *O*
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:24:21 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129840029
Ik dronk gewoon na mijn eisprong geen wijn meer tot ik ongesteld werd. Better safe than sorry. En mbt de kaasjes heeft miss sly helemaal gelijk :Y
pi_129845413
Prompt drie dagen overtijd natuurlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:41:57 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129867676
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Prompt drie dagen overtijd natuurlijk.
Neem aan dat dit niks bleek te zijn toch? :o
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:44:07 #91
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129867772
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Prompt drie dagen overtijd natuurlijk.
Ik heb even teruggelezen naar jouw verhaal. Dat zou wel een stunt zijn _O-
pi_129868169
DAD al getest???
pi_129868824
DaD *O* *O* *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_129869805
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Prompt drie dagen overtijd natuurlijk.
11.gif
Noot noot.
pi_129871828
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:42 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
^^
Kwak
pi_129875121
Nog niet ongesteld, maar ik kan pas dinsdag testen. Tegen die tijd is er vast wel al niets meer aan de hand.

En of dit een stunt zou zijn, zeg. :') .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_129876416
Nou! :D
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:31:35 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129885467
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog niet ongesteld, maar ik kan pas dinsdag testen. Tegen die tijd is er vast wel al niets meer aan de hand.

En of dit een stunt zou zijn, zeg. :') .
Hoezo kan je dinsdag pas testen??

Wat spannend!! :o :D
pi_129907294
Speciaal voor jullie heb ik vandaag in een café in Brugge over een staafje geplast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:39:33 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129907647
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Speciaal voor jullie heb ik vandaag in een café in Brugge over een staafje geplast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over een paar maanden dan maar snel wel positief piesen.
En fijn dat jullie nu zo op één lijn zitten :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130008189
Inmiddels een week overtijd en de tweede test die ik vanochtend deed was ook hartstikke omo. Zou het de schrik zijn? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130008530
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inmiddels een week overtijd en de tweede test die ik vanochtend deed was ook hartstikke omo. Zou het de schrik zijn? :+.
Zou kunnen, wel apart!
pi_130176304
Haha DaD, daar gaat je lichaam al met je aan de haal. Maar wat tof, een datum!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:09:50 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130178276
Al ongesteld DaD? :o
pi_130178833
Vandaag een klein beetje oud bloed bij het afvegen, dus ik verwacht dat het morgen wel doorzet. Eindelijk. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:24:34 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130178906
Nou je hebt t wel spannend gemaakt!

Gelukkig nu een mooi vooruitzicht O+
pi_130295629
Pffff wat wil ik verschrikkelijk graag NU een kindje als ik die verhalen in het baby-topic lees zeg ;( O+ Ik wil ook weten wat voor moeder ik zal zijn, wat voor karakter ons kindje zal hebben, of ik hem/haar het allermooiste zal vinden, enz. O+

Ik besluit maar gewoon dat over 2 jaar die pil er uit gaat. :Y) Dan maar niet eerst nog de wereld rondreizen, een baan hebben, werkervaring opdoen, verhuizen. Alleen nog afstuderen, dat wel. Ben alleen bang daarna full-time thuis te blijven hangen :X

Morgen maar eens met de man overleggen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_130305984
Hoe lang moet je nog voor je studie, Lot? En hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Ik zag dat soort dingen ook steeds als een onoverkomelijke drempel. Eerst een vast contract? Weet je verdorie wel hoe lang dat kan duren? :o. Maar toen had ik 'm ineens. Eerst verhuizen naar een groter huis? Ja doei, we raken toch nooit ons kleine appartementje kwijt en dan nog een nieuw huis vinden? Maar dat was allemaal binnen drie maanden geregeld. :D. Ik bedoel maar, het leven gaat ondertussen ook gewoon door, en zonder dat je er erg in hebt vallen sommige dingen soms gewoon op hun plaats.

Ik zit wel nog steeds een beetje op een roze wolk, na het gesprek met Baard en het vaststellen van een startdatum. :@. Het voelt alsof ik het nu echt legaal over kindjes krijgen en zwanger worden mag hebben. :P. We gaan waarschijnlijk iets eerder beginnen nog, als mijn cyclus tenminste niet weer van die rare grappen uit gaat halen. Het zou natuurlijk zonde zijn om mijn vruchtbare dagen die in de laatste week van oktober vallen niet te benutten. O-) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130305988
Eeeaaasy on the smiley's, DaD.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130306353
Als ik hard doorstudeer (en een aantal rottige vakken in één keer haal) dan moet ik nog 2 jaar. Ik ben 25. Ik vind 2 jaar wachten ook nog wel oké, maar als ik pessimistisch ga rekenen dan kan het ook zomaar uitlopen op 5 jaar (als ik al die andere randvoorwaarden ook eerst geregeld wil hebben). En dat lijkt nog oneindig ver weg, en ik vind 30 ook niet zo heel jong meer. En wat als het dan niet direct lukt? Ik vind het ook niet zo'n leuk idee dat veel van mijn vriendinnen die er nu nog helemaal niet zoveel mee bezig zijn dan waarschijnlijk wel eerder kinderen krijgen :@

Wat fijn, zo'n roze wolk! Ik hoop dat het jullie snel/gemakkelijk zal lukken :) Je hebt al lang genoeg gewacht ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_130360712
DAD. *O*
Wij hadden eerst ook allerlei randvoorwaarden, ander huis, werk, etcetera.
Toen berekening gemaakt, en het zou allemaal prima gaan. Man heeft een goede baan met vast contract, ik nog niet maar we hebben het ruim met 1 inkomen. Daarnaast drie slaapkamers in ons huis dus ruimte genoeg. ^O^

Mijn man heeft rammelende ballen. _O-
Ik zeg tegen 'm dat we volgende maand even naar ikea moeten voor bakken voor in de expedit. Zegt ie: "Jaaa! Dan kunnen we ook alvast voor babyspullen rondkijken! *O* ".

_O- O+
pi_130378553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe lang moet je nog voor je studie, Lot? En hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Ik zag dat soort dingen ook steeds als een onoverkomelijke drempel. Eerst een vast contract? Weet je verdorie wel hoe lang dat kan duren? :o. Maar toen had ik 'm ineens. Eerst verhuizen naar een groter huis? Ja doei, we raken toch nooit ons kleine appartementje kwijt en dan nog een nieuw huis vinden? Maar dat was allemaal binnen drie maanden geregeld. :D. Ik bedoel maar, het leven gaat ondertussen ook gewoon door, en zonder dat je er erg in hebt vallen sommige dingen soms gewoon op hun plaats.

Ik zit wel nog steeds een beetje op een roze wolk, na het gesprek met Baard en het vaststellen van een startdatum. :@. Het voelt alsof ik het nu echt legaal over kindjes krijgen en zwanger worden mag hebben. :P. We gaan waarschijnlijk iets eerder beginnen nog, als mijn cyclus tenminste niet weer van die rare grappen uit gaat halen. Het zou natuurlijk zonde zijn om mijn vruchtbare dagen die in de laatste week van oktober vallen niet te benutten. O-) .
Haha, legaal ;) En dat is zeker zonde! En eind oktober is het zo! Ik zou maar snel wat foliumzuur gaan inslaan als ik jou was :D
pi_130436881
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Haha, legaal ;) En dat is zeker zonde! En eind oktober is het zo! Ik zou maar snel wat foliumzuur gaan inslaan als ik jou was :D
Er staat al Davitamon Compleet Mama Plus klaar in het keukenkastje. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130437221
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Er staat al Davitamon Compleet Mama Plus klaar in het keukenkastje. :+.
O+
pi_130639012
Ik heb een paar rammelende eierstokken in de aanbieding voor iemand die ze wel kan gebruiken }:|
pi_130733885
Vanochtend in nrc next een groot artikel (met een superschattig kindje op de voorpagina :+) over het dalend aantal geboorten in Nederland. Er werden tussen juni 2012 en juni 2013 172.000 baby's geboren. Bijna net zo weinig als de 170.000 in 1983, wat destijds het laagste aantal sinds 1950 was. Het gemiddelde kindertal in Europa daalt ook behoorlijk. Men signaleert een sterke relatie tussen het opleidingsniveau van vrouwen en kinderloosheid: hoe hoger opgeleid, hoe minder kinderen, of zelfs helemaal geen kinderen. Voor hen is het te gevaarlijk om op dit moment van de arbeidsmarkt te gaan. Het verlies van inkomsten is dan te groot, en de kans dat dit niet weer recht trekt is zeer reëel.

In hoeverre telt dit voor jullie mee, denken jullie? Zouden jullie misschien al kinderen hebben gehad als de crisis er niet was? Of voor wie al moeder is, misschien meer kinderen?

Voor lageropgeleiden lijkt dit trouwens niet te tellen. Zij krijgen nog evenveel kinderen als voor de crisis. De verklaring die daarvoor wordt gegeven is dat in die groep meer vrouwen al werkloos zijn. Een inkomen dat je niet hebt kun je niet missen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130734117
Voor mij heeft het nu nog niet zoveel met werk te maken (maar dat kan in de toekomst wel meespelen). Maar als ik geen universiteit had gedaan, maar bijv. MBO, dan was ik vast eerder afgestudeerd en had ik wellicht ook eerder aan een gezin begonnen. Maar dat is niet per se gerelateerd aan de crisis.

Ik zie wel veel vrienden die nog even doorstuderen omdat ze denken geen baan te kunnen vinden. Ik ken een aantal mensen die nog aan een educatieve master is begonnen of na hun HBO studie een premaster zijn gaan doen. Ik kan me zo voorstellen dat ze daardoor uiteindelijk ook wat later aan kinderen beginnen, dus wat dat betreft herken ik het wel.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_130734475
Bij ons speelde het wel mee bij de keus voor een tweede. Mijn baan is en blijft zeker(onderwijs), op het moment dat wij er besloten voor te gaan was mijn vriend net ontslagen.

Was mijn baan minder zeker geweest hadden we denk ik gewacht, maar nu zijn we onder het mom van als het helemaal mis gaat(meer dan jaar werkloos, geen ww, huis verkopen, restschuld afbetalen) ben je zo 5 jaar verder voor je weer eens in de gelegenheid bent. En ik wist niet of ik dan nog weer terug de luiers in zou willen.
pi_130737167
Ik merk zelf ook wel dat we ons wel laten leiden door vast contract/genoeg spaargeld. Gelukkig zit ik in een sector waar een vast contract ook nog wel iets voorstelt, en waar echt carrière maken er toch al niet zo heel erg in zit, maar anders denk ik wel zeker dat dat redenen zouden zijn om het krijgen van een kindje uit te stellen.

Drie op de tien hoogopgeleide vrouwen schijnt volgens dat artikel al kinderloos te blijven omdat van uitstel afstel komt. :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130737184
M'n vriend zegt de laatste tijd trouwens ineens dingen als: 'Lijkt je dit geen mooie lamp voor op de kinderkamer?'

*; .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130737924
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend zegt de laatste tijd trouwens ineens dingen als: 'Lijkt je dit geen mooie lamp voor op de kinderkamer?'

*; .
O+
pi_130788998
:W :X

Gewoon, de jongste gaat over een paar maandjes naar school, nieuwe fase enzo. Weg babies. Hmzzz. Als ik niet alleen was geweest, was ik er nog voor gegaan.
pi_130789160
DAD, leuk is dat he. O+
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:26:12 #124
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131168077
Pfff hele middag in de Babypark rondlopen is niet goed en kwam hard aan ;( (had zelf aangeboden om mee te gaan, maar toch...)

Het erge is nog dat het op school niet opschiet en ik nu een jaar moet overdoen. Het is dus "allemaal" mijn schuld dat we nog moeten wachten. Het is verstandiger, dat weet ik. Maar het wordt er niet leuker op. Vriendlief snapt t wel en rammelt ook hard (om minuten later te zeggen "ja tis allemaal jou schuld")....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131168849
Lekker aardig van je vriend..
pi_131168945
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:49 schreef DanseMacabre het volgende:
Lekker aardig van je vriend..
Idd -O-
pi_131171477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Pfff hele middag in de Babypark rondlopen is niet goed en kwam hard aan ;( (had zelf aangeboden om mee te gaan, maar toch...)

Het erge is nog dat het op school niet opschiet en ik nu een jaar moet overdoen. Het is dus "allemaal" mijn schuld dat we nog moeten wachten. Het is verstandiger, dat weet ik. Maar het wordt er niet leuker op. Vriendlief snapt t wel en rammelt ook hard (om minuten later te zeggen "ja tis allemaal jou schuld")....
:{ :X
Lekker tactisch en empathisch zeg!

Ja dat je een jaar later afstudeert das balen maar niet het eind van de wereld..
S. 2014
J. 2016
pi_131171532
Beetje lullig ja. Alsof jij voor je lol een jaar overdoet. Hopelijk gaat de tijd sneller dan je denkt. :*.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_131171657
Tsssss, 'kijk mij eens seks gehad hebben vandaag' :o.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131172615
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Beetje lullig ja. Alsof jij voor je lol een jaar overdoet. Hopelijk gaat de tijd sneller dan je denkt. :*.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
S. 2014
J. 2016
pi_131172957
Ja Phaidra, we hadden ons jubileum vandaag! Nu is het weer wachten tot Kerstmis.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_131173342
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
pi_131174334
DaD *O* *O* *O* O+
pi_131174904
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Beetje lullig ja. Alsof jij voor je lol een jaar overdoet. Hopelijk gaat de tijd sneller dan je denkt. :*.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Kwak
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:51:53 #135
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131175710
Hij is idd niet heel tactisch. Ben het wel gewend ondertussen. En het is niet het eind van de wereld dat ik een jaar over moet doen, maar ik baal gewoon.

En yeah DaD *O* leuk dat je vriend nu ineens zo omslaat en mee gaat :)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131175768
DaD *O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131189375
Bedankt voor de jompels. *O* . Was even bang dat het een 'heat of the moment'-voorstel was, maar ik heb hem nog niet met z'n armen in de lucht rondjes zien rennen, dus dat zal wel meevallen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_131190008
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de jompels. *O* . Was even bang dat het een 'heat of the moment'-voorstel was, maar ik heb hem nog niet met z'n armen in de lucht rondjes zien rennen, dus dat zal wel meevallen.
_O- ^O^
  zondag 15 september 2013 @ 11:07:07 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131190577
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de jompels. *O* . Was even bang dat het een 'heat of the moment'-voorstel was, maar ik heb hem nog niet met z'n armen in de lucht rondjes zien rennen, dus dat zal wel meevallen.
:D

Wat fijn DaD. Je mag gewoon voor het echie!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131191901
jeej DaD wat fijn, daar is dan opeens de omslag! *O*
pi_131282927
Hier zwabbert het rammelen vrolijk op en neer. De ene dag is het nogal aanwezig terwijl ik het ook zo een aantal dagen of langer los kan laten. Vandaag vind ik mezelf weer vermoeiend.
Vriend vertelde gisteren dat een meisje dat ooit bij hem in de klas heeft gezeten zwanger is (de eerste die zwanger is en waarbij hij in de klas heeft gezeten). Hij zei dat hij het apart vond, maar dat het ergens wel logisch is omdat die tijd eraan zit te komen (dat mensen van onze leeftijd kinderen gaan krijgen). En nu heb ik dus vannacht gedroomd over een positieve test, en dat terwijl ik ongesteld ben haha...zucht.
pi_131372427
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zit er iets in de lucht DaD...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@
Kwak
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:54:40 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131373298
Kwak *O* *O* *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131373389
Kwakz0r wat goed, geniet ervan!
pi_131373872
Wat fijn Kwakz0r! *O*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_131374658
Wat leuk kwak! En afvallen hoeft toch ook niet per se als je lichaam gewoon zwanger wordt
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:58:21 #147
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131375782
Wat leuk Kwakz0r! En idd, gewoon doen waar jullie blij van worden....laat de rest maar praten :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131384570
Kwak, wat fijn! O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_131384739
woehoeeeeeeee! *O* *O* *O*
:)
pi_131384899
Kwak, wat leuk!! En niet meteen in de verdediging schieten joh, dat is helemaal nergens voor nodig. Wat je zegt, jouw leven :Y O+

Ik rammel ook... For all the wrong reasons, maar dat maakt het gevoel niet anders -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131385068
Kwak en DaD wat leuk! *O*

sluipt weer weg
pi_131385652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:25 schreef Phaidra het volgende:
Kwak, wat leuk!! En niet meteen in de verdediging schieten joh, dat is helemaal nergens voor nodig. Wat je zegt, jouw leven :Y O+

Ik rammel ook... For all the wrong reasons, maar dat maakt het gevoel niet anders -O-
:* dat had ik even helemaal gemist, veel sterke lieve phaidra...
Kwak
pi_131387497
Joehooee kwak, wat leuk en spannend! *O*
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:08:16 #154
279894 winka
There is no place like home..
pi_131968915
Ik weet niet wat nu het juiste topic is, dus ik val het rammelaaarstopic maar binnen :)

Al een aantal jaar wil ik graag zwanger worden (ik heb nog een tijd gepost in WOHTS), maar er nooit helemáál voor durven gaan. Achteraf gezien wilde ik graag dat ik wilde dat ik zwanger zou zijn. Dit klinkt vaag, ik weet het :) Maar ik kan het niet anders kon omschrijven.

Door wat gesprekken met de huisarts ben ik er nu achter gekomen dat ik door mijn eigen verleden er geen vertrouwen in had een goede moeder te zijn. En ik voelde me ook al die tijd toch nog een soort van 'freak'.

Mijn huisarts zei dat hij helemaal geen belemmering ziet voor mij om mama te worden. En mocht ik tijdens de zwangerschap of erna toch depressief worden, dat dit dan goed geregeld is in de praktijk (er is dan bv. een psychiater beschikbaar :) ).

Het deed mij zo ontzettend veel dat hij heeft gezegd dat ik gewoon zwanger kan worden. Nu heb ik dat wel van anderen close van mij gehoord, maar het is blijkbaar toch anders als de huisarts dit zegt!

Nu durf ik er eigenlijk (denk ik) nog steeds niet helemaal voor te gaan. Maar het positieve gevoel overheerst nu. Als ik er alleen al aan denk om zwanger te zijn en zo'n kleintje in mijn armen te houden dan vliegen de vlinders al door mijn buik O+ Dat had ik nooit eerder gehad.

*O*
pi_131969385
Winka, ik ken je verleden niet. maar ik denk dat als je je druk maakt over of je het wel goed zou kunnen denk ik dat je het al gelijk een stuk beter doet dan de meeste vrouwen die achteloos zwanger raken en er dan een potje van maken. naar mijn mening laat het nu al een groot verantwoordelijkheidsgevoel zien die je nodig gaat hebben als je moeder wilt worden.

heel veel plezier met die vlinders ;)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:37:38 #156
279894 winka
There is no place like home..
pi_131969740
Bedankt voor je lieve reactie :)

Wat ik ook nog het moeilijkst vond is dat mijn kind ook minder leuke dingen in zijn leven mee gaat maken (wat eigenlijk heel goed is). Dit zal natuurlijk iedere ouder hebben :) Ik wil alleen geen herhaling van mijzelf zien.

In ieder geval weet ik dat het ontbreken van een basis van mijn ouders heel wat heeft veroorzaakt. En ik weet zeker dat mijn vriend en ik die wél kunnen geven.

Spannend hoor dit allemaaal :s) *O*
pi_131979891
Bij deze een bekenning. Ik begon al een tijdje terug positiever tegenover het idee van een kleintje te staan, maar nu ik er dagelijks mee te maken heb: ik rammel.

Wel weet ik dat we nog niet moeten beginnen, vriend studeert nog, lijkt er nog niet klaar voor en ons appartement is te klein.
Financieel gezien (zwangerschapsverlof) is het slim om binnen 3 jaar zwanger te zijn, maar moet misschien ook nog met medicatie stoppen. Zo veel om over na te denken!
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:33:48 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_131981464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij deze een bekenning. Ik begon al een tijdje terug positiever tegenover het idee van een kleintje te staan, maar nu ik er dagelijks mee te maken heb: ik rammel.

Wel weet ik dat we nog niet moeten beginnen, vriend studeert nog, lijkt er nog niet klaar voor en ons appartement is te klein.
Financieel gezien (zwangerschapsverlof) is het slim om binnen 3 jaar zwanger te zijn, maar moet misschien ook nog met medicatie stoppen. Zo veel om over na te denken!
O+ puffsel!
Kwak
pi_131982173
Hoi Puff! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_131988686
Hoihoi! De kleine puff zal nog wel even duren hoor, maar het is leuk om eraan te denken :)
pi_133007978
Wat is het hier stil!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_133014337
Inderdaad! Vind het wel jammer maargoed kan me voorstellen dat er een tijd lang weinig te melden is als er verder al een tijdje niets aan de situatie verandert zoals hier iig het geval is. Gaat zn gangetje hoor, maar duurt nog minstens een jaar voor we de stap daadwerkelijk gaan maken en dat is prima.
pi_133015616
Ik rammel wel ontzettend, mijn schoonzusje is nu 27 weken zwanger namelijk. Maar ik weet gewoon dat het voor ons voorlopig nog niet is weggelegd, dus tja dan houdt het gewoon even op. Straks maar gewoon lekker van mijn neefje genieten O+
pi_133016251
Ik schuifel weer eens binnen :). Wij hebben een zoontje van bijna 17 maanden en de grote vraag hangt een beetje in de lucht... Wel of geen tweede en zo ja, wanneer dan? Vandaag met mijn vriend een serieus gesprek gehad. Hij heeft geen heel duidelijke voorkeur, maar is bang dat van uitstel afstel komt, dus dat we op korte termijn wel een knoop moeten doorhakken.

Mijn gevoel zegt direct: jaaaa! Ik heb ons nooit als gezin-met-1-kind voor me gezien. Maar ik zie aan de andere kant zoveel beren op de weg. Is het wel verstandig? We hebben het nu (na een best lastig en zwaar jaar) zo fijn met z'n drieën.. Wat halen we ons op de hals??

Puff ook aan het rammelen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133017359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:39 schreef Phaidra het volgende:
Ik schuifel weer eens binnen :). Wij hebben een zoontje van bijna 17 maanden en de grote vraag hangt een beetje in de lucht... Wel of geen tweede en zo ja, wanneer dan? Vandaag met mijn vriend een serieus gesprek gehad. Hij heeft geen heel duidelijke voorkeur, maar is bang dat van uitstel afstel komt, dus dat we op korte termijn wel een knoop moeten doorhakken.

Mijn gevoel zegt direct: jaaaa! Ik heb ons nooit als gezin-met-1-kind voor me gezien. Maar ik zie aan de andere kant zoveel beren op de weg. Is het wel verstandig? We hebben het nu (na een best lastig en zwaar jaar) zo fijn met z'n drieën.. Wat halen we ons op de hals??

Puff ook aan het rammelen O+.
O+
Kwak
pi_133017686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 16:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is het hier stil!
Jij had de mijlpaal op 1 november!

Hier gaat vriendlief ook al een beetje met het idee aan de haal, hij heeft een (stomme! :+ ) naam bedacht en heeft het dan over de opvoeding van ons virtuele kind _O- maar het begin is er!
pi_133017755
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jij had de mijlpaal op 1 november!

Hier gaat vriendlief ook al een beetje met het idee aan de haal, hij heeft een (stomme! :+ ) naam bedacht en heeft het dan over de opvoeding van ons virtuele kind _O- maar het begin is er!
Ja, maar eigenlijk zijn we begin oktober al begonnen. :+.

Dat is al heel wat! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_133018031
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jij had de mijlpaal op 1 november!

Hier gaat vriendlief ook al een beetje met het idee aan de haal, hij heeft een (stomme! :+ ) naam bedacht en heeft het dan over de opvoeding van ons virtuele kind _O- maar het begin is er!
Hihi :D Heel handig om alvast je ideeën over opvoeding op tafel te gooien :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133024283
Hoi,
Ik lees al heel lang mee hier in OUD maar heb nog nooit wat gepost, die heb ik voor vandaag bewaard.
Ik rammel al zo sinds m'n achttiende en nu ik bijna drie jaar samen ben met m'n vriend wordt het er niet minder op. Ik zou zo graag... Ik ben 22 en vriend is exact drie dagen ouder dan ik dus eigenlijk zijn we nog piep jong, maar zowel zijn als mijn moeder zijn hele jonge moeders en heb in mijn hele leven nooit iets anders gewild. Probleem is dat ik nog in mijn laatste jaar van m'n studie zit en vriend pas in z'n tweede jaar dus het zal nog wel even duren :'(

Het is niet anders, ik rammel lekker verder en ondertussen fantaseren vriend en ik ook lekker vaak over hoe onze kindjes er uit gaan zien later :D (al hoeft het van vriend nu eigenlijk ook nog niet...)

Ik dacht, hoog tijd om eens met jullie mee te rammelen, dus bij deze.. Hoi!
pi_133024813
Welkom Krijgertje! Jullie zijn er inderdaad jong bij. Over een paar jaar kan het dus wel, als jullie studies afgerond zijn? En wil je vriend het tegen die tijd wel?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_133025093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:25 schreef Lot_1 het volgende:
Welkom Krijgertje! Jullie zijn er inderdaad jong bij. Over een paar jaar kan het dus wel, als jullie studies afgerond zijn? En wil je vriend het tegen die tijd wel?
Ik vraag hem wel eens, bloedserieus, of hij wel eens over de toekomst nadenkt en hoe hij ons over 10 jaar ziet... "Mooi huis? Mooie auto?" Zegt 'ie dan ;) Dus momenteel is hij er nog niet echt mee bezig hahaha, maar hij zwijmelt wel net zo veel als ik als we een baby tegenkomen in de stad :) Dus ik ga er stiekem van uit dat het over een paar jaar wel goed komt :D
pi_133025236
Dat hoop ik ook voor je ;)
Mijn man is er wel behoorlijk naar toe gegroeid inmiddels, blijkbaar moet dat toch groeien bij sommige mannen :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_133051029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:39 schreef Phaidra het volgende:
Ik schuifel weer eens binnen :). Wij hebben een zoontje van bijna 17 maanden en de grote vraag hangt een beetje in de lucht... Wel of geen tweede en zo ja, wanneer dan? Vandaag met mijn vriend een serieus gesprek gehad. Hij heeft geen heel duidelijke voorkeur, maar is bang dat van uitstel afstel komt, dus dat we op korte termijn wel een knoop moeten doorhakken.

Mijn gevoel zegt direct: jaaaa! Ik heb ons nooit als gezin-met-1-kind voor me gezien. Maar ik zie aan de andere kant zoveel beren op de weg. Is het wel verstandig? We hebben het nu (na een best lastig en zwaar jaar) zo fijn met z'n drieën.. Wat halen we ons op de hals??

Puff ook aan het rammelen O+.
O+ Wat leuk Phaidra, en wat een goed teken ook dat er ruimte voor is in je hoofd om er over na te denken!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133088226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

O+ Wat leuk Phaidra, en wat een goed teken ook dat er ruimte voor is in je hoofd om er over na te denken!
Gek genoeg maakt het een enorm verschil dat mijn vriend het blijkbaar aandurft (geheel tegen mijn verwachting in). Dat geeft mij ook wat meer vertrouwen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133091144
Phaidra O+
pi_133101513
Wat fijn Phaidra! O+

Hier wordt het echt een meerjarenplan, als er al een tweede komt. Ik ben echt nog steeds bang voor mini baby's :')
Ik heb altijd geroepen dat ik twee kinderen wilde, maar het zal me echt niks verbazen als het er maar bij een blijft, hoe jammer ik dat ook vond voor Faye. Zij zou echt een enorm leuke grote zus zijn.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133132963
Is het gek, dat ik nu al weer rammel? :@
  zondag 10 november 2013 @ 22:56:17 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133133088
Nee hoor, ik las laatst dat dat ook redelijk normaal is omdat je nog zo bol staat van de hormonen. Plus dat je eigen kind je ook ontzettend kan laten rammelen O+
pi_133133244
Vriendje en ik hebben het zelfs al over 2.0 gehad :D maar nu nog niet. 1.0 moet eerst kunnen lopen :)
pi_133138816
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 07:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat fijn Phaidra! O+

Hier wordt het echt een meerjarenplan, als er al een tweede komt. Ik ben echt nog steeds bang voor mini baby's :')
Ik heb altijd geroepen dat ik twee kinderen wilde, maar het zal me echt niks verbazen als het er maar bij een blijft, hoe jammer ik dat ook vond voor Faye. Zij zou echt een enorm leuke grote zus zijn.
Er is ook nog niks besloten hier. Er zijn nog wel wat punten waar ik goed over na moet denken. Dat I. niet doorslaapt en nog graag uit de borst drinkt bijvoorbeeld, maar ook dat ik sinds mei een nieuwe baan heb met jaarcontract (en sowieso zijn ze verplicht om nog een jaarcontract te geven na de eerste).

Ik ben het wel met mijn vriend eens, als we langer wachten wordt de stap gevoelsmatig steeds groter. Het gevoel van angst als ik aan een tweede denk, is echt een stuk minder ineens. Heel gek (en ben tegelijkertijd bang dat ik sort of 'vergeet' hoe ik me voelde en dat ik daardoor geen weloverwogen beslissing kan nemen..).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133139248
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:59 schreef Hilzillah het volgende:
Vriendje en ik hebben het zelfs al over 2.0 gehad :D maar nu nog niet. 1.0 moet eerst kunnen lopen :)
lopen is zo overrated :{w
pi_133139269
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 08:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Er is ook nog niks besloten hier. Er zijn nog wel wat punten waar ik goed over na moet denken. Dat I. niet doorslaapt en nog graag uit de borst drinkt bijvoorbeeld, maar ook dat ik sinds mei een nieuwe baan heb met jaarcontract (en sowieso zijn ze verplicht om nog een jaarcontract te geven na de eerste).

Ik ben het wel met mijn vriend eens, als we langer wachten wordt de stap gevoelsmatig steeds groter. Het gevoel van angst als ik aan een tweede denk, is echt een stuk minder ineens. Heel gek (en ben tegelijkertijd bang dat ik sort of 'vergeet' hoe ik me voelde en dat ik daardoor geen weloverwogen beslissing kan nemen..).
Klinkt al heel positief. Stapje voor stapje, je hoeft ook niet binnen 2 weken een beslissing te nemen. Beetje aan het idee wennen en zo.
pi_133140124
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

lopen is zo overrated :{w
Ja, eigenlijk wel hè. Ik kan ook dragen! Gelukkig ben ik nog niet aan de pil begonnen ;)
pi_133141845
Plus voor sommige kindjes echt goed lopen en afstanden kunnen maken zijn ze al gewoon 3. Hoewel ik het lopen wel snap zou ik mochten jullie eerder willen dat niet zozeer als grens houden. de 1 loopt voor het jaar en de ander pas goed met 2,5
pi_133144377
We hadden idd als richtlijn een jaar tot anderhalf. En als dat lopen dan nog niet wil lukken, dan draag ik hem :D

Ik heb zelf ook geen broers of zussen, geen idee wat nog leuk is qua leeftijdsverschil.
  maandag 11 november 2013 @ 12:51:44 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133144462
Zoals het nu voelt zou ik een tweede kindje echt alleen krijgen om O. een broertje of zusje te geven. En ik weet niet eens hoe dankbaar hij ons daar voor zou zijn ;)

Ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik de beslissing neem als O. naar school gaat. Dat staat nog steeds dus de deur is zeker niet compleet gesloten.
Het plan was altijd twee kindjes maar ik durf het niet meer aan geloof ik.
Als de zwangerschap net zo erg is als de vorige dan mis ik zo ongeveer 9 maanden lang bijna alles van O. Dat vind ik veel te lang.
Ik ben nog steeds niet compleet hersteld van de vorige bevalling dus ik wil niet weten wat een volgende voor kreukels met zich mee brengt. Wellicht wel onherstelbare schade.
We hebben nu een goede balans. De mogelijkheden voor reizen etc worden juist weer groter met een groter wordende O. Een baby zou weer een aantal jaar een stap terug zijn en ik weet niet of we dat wel willen.
Als we eindelijk groter wonen ben ik ook wel toe aan even geen kind op mijn slaapkamer geloof ik na 3 jaar.
Desalniettemin zal een huis dat we kopen zeker wel minimaal 3 slaapkamers op de eerste verdieping hebben zodat er geen zolder ingezet hoeft te worden als...
Zie de deur staat nog op een kier ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133145553
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:48 schreef Hilzillah het volgende:
We hadden idd als richtlijn een jaar tot anderhalf. En als dat lopen dan nog niet wil lukken, dan draag ik hem :D

Ik heb zelf ook geen broers of zussen, geen idee wat nog leuk is qua leeftijdsverschil.
Ik ook niet. Maar ze hebben het er maar mee te doen. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zijn voor en zijn tegens heeft. Zowel voor jou als voor de kinderen.

Maar kinderen weten vaak toch niet beter.

Laziness, dat de deur op een kiertje staat is al heel wat :*
pi_133145890
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 13:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar ze hebben het er maar mee te doen. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zijn voor en zijn tegens heeft. Zowel voor jou als voor de kinderen.

Maar kinderen weten vaak toch niet beter.

Laziness, dat de deur op een kiertje staat is al heel wat :*
Het blijft altijd gissen. Ik geb zo'n mooi beeld voor ogen dat ze leuk met elkaar kunnen spelen, maar misschien slaan ze elkaar de hersens wel in :')

En als het te kort op elkaar is dat je ze niet aankan samen. Dat de een rechts rent en de ander links. Maar dat voorkom je ook niet. Stel dat het een tweeling wordt. Dan rennen ze alsnog beide een andere kant uit :D
pi_133146169
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:47 schreef Hilzillah het volgende:
En als het te kort op elkaar is dat je ze niet aankan samen. Dat de een rechts rent en de ander links. Maar dat voorkom je ook niet. Stel dat het een tweeling wordt. Dan rennen ze alsnog beide een andere kant uit
Ik hou je op de hoogte welke kant ze uitrennen ;)
pi_133149818
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik hou je op de hoogte welke kant ze uitrennen ;)
:D Doen!!
pi_133151317
Ik kom ook meerammelen. Ik rammel elke dag harder, zo erg dat ik bij elke baby of ander dingetje dat ik zie over wil gaan praten, maar ik probeer me in te houden. :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

*O*
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 07:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij zit er iets in de lucht DaD...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@
Gefeliciteerd *O* spannend!

We hebben wel een soort van voorlopige datum, maar ik hoop stiekem dat dat wat bij jullie in de lucht zat ook een beetje deze kant overwaait :D
pi_133158556
Rammel, rammel, rammel....lief vriendinnetje vertelde net dat ze zwanger is...
Ik rammel nu nog harder...

Gelukkig hoef ik niet lang meer te wachten ;)
(Nee, ik weet nog niet of ik ga meeposten in wohts... )
pi_133159786
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:44 schreef Loj het volgende:
Rammel, rammel, rammel....lief vriendinnetje vertelde net dat ze zwanger is...
Ik rammel nu nog harder...

Gelukkig hoef ik niet lang meer te wachten ;)
(Nee, ik weet nog niet of ik ga meeposten in wohts... )
Wauw, mag ik zeggen dat ik het heel dapper vind na al jullie dramanachten? _O_ Het heeft bij mij echt wel gezorgd voor ernstige twijfels of een tweede wel haalbaar is voor ons.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133159927
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wauw, mag ik zeggen dat ik het heel dapper vind na al jullie dramanachten? _O_ Het heeft bij mij echt wel gezorgd voor ernstige twijfels of een tweede wel haalbaar is voor ons.
Dit dus!

Leuk Loj O+
pi_133163086
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wauw, mag ik zeggen dat ik het heel dapper vind na al jullie dramanachten? _O_ Het heeft bij mij echt wel gezorgd voor ernstige twijfels of een tweede wel haalbaar is voor ons.
Lief...
We zitten samen nog steeds te rammelen ondanks de dramanachten.. Dan weet je ook zeker dat t echt is he!

Maar wij zeggen maar zo, we zijn nu gewend aan slechte nachten.. Dus dan kunnen we dat best een anderhalf/twee jaar langer volhouden... ;)

Phaidra, leuk dat je ook aan t rammelen bent,t komt goed!
pi_133169815
Oud klasgenoot van m'n vriend heeft net een dochtertje gekregen, zat hij echt te aaaah-en voor de computer, hihi! O+ Soms wou ik echt dat we alvast even een paar jaar ouder waren, maar helaas!
pi_133285636
Morgen is de babyshower van mijn schoonzusje, dus vandaag cadeautjes wezen kopen O+ Volgens mij liggen mijn eierstokken nog te rammelen bij de Prénatal :') *rammel rammel rammel*
pi_133383950
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:14 schreef Sylvana het volgende:
Morgen is de babyshower van mijn schoonzusje, dus vandaag cadeautjes wezen kopen O+ Volgens mij liggen mijn eierstokken nog te rammelen bij de Prénatal :') *rammel rammel rammel*
Ahhh, ik moet binnenkort ook cadeautjes kopen voor een collega die eind dit jaar gaat bevallen, maar ik kan me ook nooit inhouden in zulke winkels, haha! O+
pi_133384812
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:04 schreef krijgertje18 het volgende:

[..]

Ahhh, ik moet binnenkort ook cadeautjes kopen voor een collega die eind dit jaar gaat bevallen, maar ik kan me ook nooit inhouden in zulke winkels, haha! O+
Haha idd, ik heb ook echt vet veel gekocht :') Ze was er wel superblij mee en de babyshower was ook erg gezellig. Maar damn, ik ben echt verliefd op al die kleine spulletjes *; En ze zijn ook druk met de babykamer bezig, echt zo schattig. Over 4 weken mag ik waarschijnlijk mee naar de echo (32 weken) O+
pi_133388734
Phaidra leuk joh!!

Hier op dit moment is geen ruimte in mijn hart voor een tweede..ik vind R gewoon zo fantastisch! ik verlang helemaal niet naar een baby...mijn bijna peuter is nog steeds mijn baby O+ zo heerlijk aan de borst liggen tegen me aan in bed, vaak knuffelen, gezellig samen dingen ondernemen. Als ik nu ineens zwanger zou zijn zou veel van die dingen niet meer kunnen (bij mijn zwangerschap van haar heb ik ontzettend last gehad van mijn bekken en liep ik vanaf 25 weken als een pinguin ;( )

Ik moet wel zeggen dat in tegenstelling tot jou Phai, kan ik me wel voorstellen dat als R naar school gaat en groter wordt dat ik dan misschien toch ga rammelen ;) kan me niet voorstellen dat ze niet meer aan de borst drinkt bijvoorbeeld :o dus als ze ermee stopt moet ik een nieuwe *)

[ Bericht 29% gewijzigd door bitterend op 18-11-2013 20:46:04 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133411745
Even een kleine rammelupdate!

We hebben een datum! Gisteren voor de laatste keer naar de apotheek om de pil te halen.
Nog 6,5 pilstrippen te gaan voor ik mag verhuizen naar WOHTS!

En toch slaat de onzekerheid toe.
Kunnen we dit allemaal wel? Zal ik wel een goede moeder zijn? Kunnen wij een kind financieel goed opvoeden? Herkent iemand dit?

Ik kan mij (nog) niet voorstellen met een kind. Maar toch rammel ik enorm en is de wens erg groot. Dit geldt ook voor mijn partner, die begint steeds harder te rammelen O+ .
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 november 2013 @ 15:44:25 #202
269689 crew  Viv
pi_133413181
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:53 schreef rammeltje het volgende:
Nog 6,5 pilstrippen te gaan voor ik mag verhuizen naar WOHTS!
Gefeliciteerd! Verander je je naam dan ook in "streepje"? :+

Ik ben trouwens meer een twijfelaar dan een rammelaar, is daar ook een topic voor? :@
pi_133414098
Leuk Rammeltje O+

Wat lijkt me dat spannend als het eenmaal zover is..
Noot noot.
pi_133429412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Verander je je naam dan ook in "streepje"? :+

Ik ben trouwens meer een twijfelaar dan een rammelaar, is daar ook een topic voor? :@
Wat mij betreft mag dat ook wel hier hoor! Wat voor twijfels heb je?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_133430610
Rammeltje, wat spannend zeg! Ik ben nieuw hier, dus gaan jullie straks voor een eerste of?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 november 2013 @ 23:07:36 #206
269689 crew  Viv
pi_133431596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:21 schreef Lot_1 het volgende:
Wat mij betreft mag dat ook wel hier hoor! Wat voor twijfels heb je?
De praktische/logistieke/financiële consequenties, en daardoor stress/vermoeidheid/slaapgebrek, wat dan een weerslag op de relatie kan hebben. We zijn al meer dan 13 jaar samen (bij 12,5 jaar getrouwd ^) ), en we hebben het goed samen. De vraag is of ons leven er wel leuker op wordt (of even leuk blijft) als we voor een kind kiezen. En daar kom je niet achter door er nog meer over na te denken.

Aan de andere kant heb ik mezelf altijd wel beschouwd als iemand die moeder zou worden, lurk ik al sinds 2009 in OUD, noteer ik namen die ik goed vind passen voor mijn eventuele dochter, etc. O+
pi_133435821
Lastig is dat hè!? Ik herken het wel hoor, al post ik er hier weinig over. Komt ook omdat het bij mij echt nog niet zo handig uitkomt (wil eerst studie afronden en ben nog relatief jong). Maar ik denk wel dat die twijfels altijd blijven omdat er altijd praktische bezwaren te bedenken vallen. Het is natuurlijk ook gewoon een grote sprong in het diepe.

Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_133436605
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:53 schreef rammeltje het volgende:
Even een kleine rammelupdate!

We hebben een datum! Gisteren voor de laatste keer naar de apotheek om de pil te halen.
Nog 6,5 pilstrippen te gaan voor ik mag verhuizen naar WOHTS!

En toch slaat de onzekerheid toe.
Kunnen we dit allemaal wel? Zal ik wel een goede moeder zijn? Kunnen wij een kind financieel goed opvoeden? Herkent iemand dit?

Ik kan mij (nog) niet voorstellen met een kind. Maar toch rammel ik enorm en is de wens erg groot. Dit geldt ook voor mijn partner, die begint steeds harder te rammelen O+ .
Ik heb dat nog steeds, terwijl T. nu 5 weken is ;)
Maar het gaat allemaal als vanzelf. En als je bij elke beslissing die je maakt het beste voor hebt met je kind, dan ben je al een goede moeder imo :Y
Financieel..Je kan het zo gek maken als je wil :) Luiers zijn altijd wel in de aanbieding, kleertjes van de Zeeman zijn ook erg leuk etc :P

Wb of het leuker is met een kind: Yur en ik vroegen ons vanavond nog af wat we in godsnaam hebben gedaan voordat hij er was O+. En we hadden al een enorm leuk leven.

Tof dat je een datum hebt! Voelt misschien ineens wat benauwend en spannend, maar gewoon lekker op je af laten komen en rammelen ^O^

/nachtvoedingspost
  woensdag 20 november 2013 @ 10:45:33 #209
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133439558
grmbll..

afgelopen zomer ontlurkt uit dit topic omdat mn huwelijk misliep (en een kinderwens dus toch niet snel zou uitkomen) maar ik rammel al weer.. (of eigenlijk nog steeds :{ )
:o

volkomen onrealistisch ook!
en ik merk dat ik m'n gerammel nu op de kerel waarmee ik aan het daten ben projecteer.. en of dat nou zo goed is ?!?1 :@

maar goed.. als je ouder bent.. hoe lang moet je dan een relatie hebben voordat je er aan begint? :o

bweh.. [/liefdagboekpost]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_133439678
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:45 schreef Barreltje het volgende:
grmbll..

afgelopen zomer ontlurkt uit dit topic omdat mn huwelijk misliep (en een kinderwens dus toch niet snel zou uitkomen) maar ik rammel al weer.. (of eigenlijk nog steeds :{ )
:o

volkomen onrealistisch ook!
en ik merk dat ik m'n gerammel nu op de kerel waarmee ik aan het daten ben projecteer.. en of dat nou zo goed is ?!?1 :@

maar goed.. als je ouder bent.. hoe lang moet je dan een relatie hebben voordat je er aan begint? :o

bweh.. [/liefdagboekpost]
Ik zou zeker wel snel op tafel gooien dat de wens er is. Want wat als de tegenpartij helemaal niet wilt en je gooit pas een balletje op na een tijdje…
En als de een wel heel graag wilt en de ander absoluut niet, dan gaat het toch uiteindelijk niet werken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:51:39 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133439735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou zeker wel snel op tafel gooien dat de wens er is. Want wat als de tegenpartij helemaal niet wilt en je gooit pas een balletje op na een tijdje…
En als de een wel heel graag wilt en de ander absoluut niet, dan gaat het toch uiteindelijk niet werken.
dat weet ik daarom ook scheiding :{
we hebben het al uitgesproken naar elkaar.. en de ideeen daarover komen overeen..
maar dan nog.. wanneer ? :o
ik wil geloof ik veel en veel te snel :o :o
klote eierstokken :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_133439770
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dat weet ik daarom ook scheiding :{
we hebben het al uitgesproken naar elkaar.. en de ideeen daarover komen overeen..
maar dan nog.. wanneer ? :o
ik wil geloof ik veel en veel te snel :o :o
klote eierstokken :P
Tja wat is te snel? :')
Das ook maar net hoe de ander erover denkt. Garantie heb je toch niet. Je kan 5 jaar getrouwd zijn en net een kind krijgen en het gaat mis, of je besluit na een half jaar er samen voor te gaan en het gaat goed… Je weet het toch niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133439776
Barreltje, niet zo iig ;):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geintje mop :*

Maar ik zou het gewoon eens met hem bespreken. Eerlijk zijn over hoe je je voelt, misschien verrast hij je nog wel ;)
pi_133451346
Hihi, volgens mij heb ik al op de eerste date met vriend vermeld dat ik jong mama wil worden.. Niet bedoeld als pressure haha, maar gewoon om elkaar te leren kennen. Heb mijn hele leven niks anders willen worden dan mama, zo ben ik nou eenmaal :P

Wat ik de laatste tijd wel aan m'n vriend merk, is dat zijn houding tegenover kinderen veranderd van "Het hoeft van mij voorlopig nog niet" naar "het KAN nog even niet".. Maar dat hij stiekem ook al denkt aan kindjes :D Gevolg hiervan is dat ik alleen nog maar meer rammel..

Lot, ik ben trouwens 22. Vriend ook. Piepjong dus nog, eigenlijk haha!
pi_133451461
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:45 schreef Barreltje het volgende:
grmbll..

afgelopen zomer ontlurkt uit dit topic omdat mn huwelijk misliep (en een kinderwens dus toch niet snel zou uitkomen) maar ik rammel al weer.. (of eigenlijk nog steeds :{ )
:o

volkomen onrealistisch ook!
en ik merk dat ik m'n gerammel nu op de kerel waarmee ik aan het daten ben projecteer.. en of dat nou zo goed is ?!?1 :@

maar goed.. als je ouder bent.. hoe lang moet je dan een relatie hebben voordat je er aan begint? :o

bweh.. [/liefdagboekpost]
Joh, ik had helemaal niet in de gaten dat je huwelijk gestand is. -O-

Fijn dat het in elk geval besproken is. Ik zou wel de tijd nemen om hem goed te leren kennen zodat je weet wat je aan elkaar hebt. Liefst ook eventjes samenwonen. Een baby kan echt een flinke stempel op je relatie drukken (een zwangerschap trouwens qua hormonen, de een is daar gevoeliger voor dan de ander). Je moet dan echt weten wat je aan elkaar hebt en het is handig om een beetje op elkaar ingespeeld te zijn.

Of je moet Tico en Joene heten, dan gaat het allemaal redelijk vanzelf ;) lijkt het
pi_133455814
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:45 schreef Barreltje het volgende:
grmbll..

afgelopen zomer ontlurkt uit dit topic omdat mn huwelijk misliep (en een kinderwens dus toch niet snel zou uitkomen) maar ik rammel al weer.. (of eigenlijk nog steeds :{ )
:o

volkomen onrealistisch ook!
en ik merk dat ik m'n gerammel nu op de kerel waarmee ik aan het daten ben projecteer.. en of dat nou zo goed is ?!?1 :@

maar goed.. als je ouder bent.. hoe lang moet je dan een relatie hebben voordat je er aan begint? :o

bweh.. [/liefdagboekpost]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mijn vriend ontmoette, was ik 36 en hij 33. Vrij snel heb k hem verteld dat ik toch wel nog wil proberen of ik zwanger kan worden, met of zonder hem, omdat het over een paar jaar iet meer zou kunnen. We hebben toen geconstateerd dat we het samen wilde proberen als het een tijdje goed ging. Na ongeveer twee jaar zijn we eraan begonnen, en inmiddels hebben we een kind.

Wat ik bedoel te zeggen is het er snel over eens zijn dat je dat samen wil als het allemaal goed blijft gaan, niet betekent dat je er dan dit jaar nog voor moet gaan ;) weten dat je op dezelfde golflengte zit, maakt dat je ook ng even samen een paar jaar kunt genieten voor je die stap neemt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133459106
Haha grappig naar precies zo'n topic was ik op zoek, want ik verkeer ook in deze fase :-).

Vriend en ik (29 jaar) hebben afgesproken dat we vanaf het voorjaar willen proberen om een kindje te krijgen. Ben in de zomer al gestopt met de pil (zat aan de Diane35, wilde na 12 jaar wel eens van die troep af). Ben nog niet ongesteld geworden, hopelijk komt dat binnenkort op gang. Misschien stomme vraag, maar kun je eigenlijk pas zwanger worden als je voor het eerst weer ongesteld bent geweest? Of heb je wel (ongemerkt) een eisprong?

Vind het best wel een mijlpaal om nu in dit topic te reageren, want 'durfde' voorheen hier niet zo mee bezig te zijn. Bang dat het nog lang niet zover is en mijn eierstokken nog erger gaan ratelen ;-).

Vraagje voor jullie; hebben jullie, net als ik, ook een ontzettende tweestrijd over het zwanger worden? Van ene kant denk ik; nog even wachten is niet erg en het geeft ons nog wat tijd om samen dingen te doen. Van andere kant heb ik heel sterk het gevoel dat ik eraan toe ben en ben ik bang dat het straks misschien niet kan (om wat voor reden dan ook: ziekte, onvruchtbaarheid, en zo kan ik nog wel wat rampscenario's bedenken :-s..).

Ik ben echt heel blij dat mijn vriend en ik eruit zijn dat we in het voorjaar ervoor willen gaan, dat geeft me wel wat meer rust nu (vriend wilde voorheen namelijk er nog totaal niet mee bezig zijn).
pi_133459718
Koekie, dat heb ik inderdaad ook, ik zou graag binnen twee jaar beginnen, maar mn vriend is nog aan het afstuderen en hij moet ook nog wennen aan het werkende leven. Daarnaast is het ook allemaal lastig dat we eerst een huis willen kopen, gaat dat wel lukken enzo.
Aan de andere kant, na mn 30e is ook geen ramp.
pi_133461586
Puff, kan me voorstellen dat jullie willen wachten totdat je vriend (bijna) is afgestudeerd. Dat doen wij nu ook overigens, vriend wil pas na het promoveren een kindje. Gelukkig kan ik wel gewoon zwanger zijn in de periode dat hij nog bezig is, maar hij wil niet met de zorg van een kind zitten tijdens die drukke periode.

Waarom ben je bang dat het niet lukt om een huis te kopen? Kan dat financieel gezien lastig zijn? Of moet je eerst nog iets verkopen? Wij wonen nu in een (koop)appartement zonder extra slaapkamer (wel ruimte ervoor op zich, maar muur is open gebroken). Ik las een paar pagina's terug dat jij ook in een appartement woont. Ik zie dat zelf niet meer als een belemmering, lijkt me juist wel leuk om straks te bedenken hoe we een babykamertje kunnen creëren en alle spullen kwijt moeten :-). Maar als ik het goed begrijp willen jullie wachten totdat er een koophuis is, toch?
pi_133463537
Dank je koekie, we hebben een 3 kamer flat en de studeerkamer hebben we ook echt nodig ivm werk. Met 2 tijdelijke contracten is een hypotheek lastig, maar als ik stras klaar ben met de opleiding is de kans dat ik zzper word groot, dan is een hypotheek nog lastiger.
Plus we betalen nu gewoon erg veel.
Als zzper krijg je ook geen zwangerschapsverlof, dat is ook een reden waarom ik denk dat het binnen 3 jaar goed zou zijn.
Dat geplan is ook stom :+
pi_133465573
hmm dat is een lastige situatie inderdaad, hopelijk lukt het jullie om een huis te kopen en zou je nog tijdig gebruik kunnen maken van zwangerschapsverlof :-). Van de andere kant zou ik me er ook niet teveel zorgen om maken, mocht het net iets anders lopen dan komt het nog steeds wel goed toch :-). Er zijn zoveel mensen met slechtere situaties die het ook gewoon redden met een kindje..

En dat geplan herken ik haha, wij hebben het meer ivm verhuizen naar een groter huis en dichter bij familie. Woon nu in een stad en wil liever het kind laten opgroeien in een dorp in de buurt van familie/vrienden, maar gelukkig heb ik er nu vrede mee dat we prima een jong kind kunnen hebben in ons appartement, dus onze planning is nu wel rond ;-). Hoewel het dan natuurlijk wel nog moet lukken allemaal...
  woensdag 20 november 2013 @ 21:58:35 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133466002
@miss_sly..
ik ben 34 hij is 40.. en in mijn ideaal wereld ( die ik nog niet los wil laten) wil ik graag een groot gezin.. dat kost dus tijd ( provided dat het allemaal lukt.. ) en op je 50ste nog vader worden vind ik dan weer laat..

en ik wil ook ticootje en joene zijn
;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 november 2013 @ 23:17:39 #223
269689 crew  Viv
pi_133469281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 01:37 schreef Lot_1 het volgende:
Lastig is dat hè!? Ik herken het wel hoor, al post ik er hier weinig over.
Fijn dat ik niet de enige ben, iedereen is hier altijd zo vol overgave aan het rammelen. :D
quote:
Maar ik denk wel dat die twijfels altijd blijven omdat er altijd praktische bezwaren te bedenken vallen. Het is natuurlijk ook gewoon een grote sprong in het diepe.
Ja dat is het ook, en normaal ben ik niet zo van grote sprongen in het diepe of enige andere vorm van risico nemen. :X
quote:
Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag?
Mijn man is 31, ik ben 29.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 03:46 schreef GotC het volgende:
Wb of het leuker is met een kind: Yur en ik vroegen ons vanavond nog af wat we in godsnaam hebben gedaan voordat hij er was O+. En we hadden al een enorm leuk leven.
Kijk, dat is bemoedigend. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:54 schreef koekie_monzter het volgende:
Vraagje voor jullie; hebben jullie, net als ik, ook een ontzettende tweestrijd over het zwanger worden? Van ene kant denk ik; nog even wachten is niet erg en het geeft ons nog wat tijd om samen dingen te doen. Van andere kant heb ik heel sterk het gevoel dat ik eraan toe ben en ben ik bang dat het straks misschien niet kan (om wat voor reden dan ook: ziekte, onvruchtbaarheid, en zo kan ik nog wel wat rampscenario's bedenken :-s..).
Ja.. (zie ook mijn post hier van gisteren). Aan de ene kant zijn er goede redenen om het nog even uit te stellen, aan de andere kant wil ik (áls we er voor gaan) geen jaren meer wachten. Het heeft bij mijn moeder ongeveer 5 jaar geduurd voordat ze op haar 29ste zwanger werd van haar eerste kind, en ik ben nu al 29. Ik ga er dus niet van uit dat ik tot m'n 35ste kan wachten en dan *hups* zwanger worden.

Misschien is het twijfelen in plaats van rammelen wel een soort zelfbescherming voor mij. Zolang ik geen uitgesproken keuze maak voor een kind, kan het ook niet tegenvallen dat het nu nog even niet kan, of eventueel dat het helemaal niet gaat lukken om zwanger te worden. :{
pi_133475667
Oef, ik twijfel juist totaal niet. Ik wil heel graag een kindje, maar dat is op dit moment gewoon nog niet te doen. In mijn ideale wereld zou ik eerst nog een huisje kopen en gaan trouwen, maar dat duurt me alweer te lang, voor we dan voor een kindje kunnen gaan zijn we zo 5-10 jaar verder :')
pi_133475851
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:58 schreef Barreltje het volgende:
@miss_sly..
ik ben 34 hij is 40.. en in mijn ideaal wereld ( die ik nog niet los wil laten) wil ik graag een groot gezin.. dat kost dus tijd ( provided dat het allemaal lukt.. ) en op je 50ste nog vader worden vind ik dan weer laat..

en ik wil ook ticootje en joene zijn
;)
Ja, weet je, ik wilde ook graag een groot gezin, maar toen het uiteindelijk 15 jaar duurde voor ik zwanger werd, bleef en een kind op de wereld zette, werd dat wel kind of onmogelijk ;)

Soms moet je het doen met wat je hebt, en niet per se blijven hangen in wat je graag wil. Ik snap het heel goed, hoor, maar wil je dan nu heel snel kinderen krijgen, meerdere ook nog, terwijl je nog niet weet of de relatie echt stand gaat houden, en dadelijk op je 40e alleenstaande moeder met groot gezin zijn?
Met 34 heb je best nog even om te wachten en te kijken of het goed zit met de relatie :) Geen tien jaar, maar met z'n 42-43e vader worden is niets te laat, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2013 @ 10:51:40 #226
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_133477089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, weet je, ik wilde ook graag een groot gezin, maar toen het uiteindelijk 15 jaar duurde voor ik zwanger werd, bleef en een kind op de wereld zette, werd dat wel kind of onmogelijk ;)

Soms moet je het doen met wat je hebt, en niet per se blijven hangen in wat je graag wil. Ik snap het heel goed, hoor, maar wil je dan nu heel snel kinderen krijgen, meerdere ook nog, terwijl je nog niet weet of de relatie echt stand gaat houden, en dadelijk op je 40e alleenstaande moeder met groot gezin zijn?
Met 34 heb je best nog even om te wachten en te kijken of het goed zit met de relatie :) Geen tien jaar, maar met z'n 42-43e vader worden is niets te laat, toch?
Met je 42-43e vader worden vind ik echt later dan laat. Ik had voor mezelf bedacht dat ik uiterlijk op mijn 35e kinderen wilde omdat ik anders het gevoel had te oud te worden en later niet meer met ze te kunnen spelen/klimmen/voetballen. Voor mij was de leeftijd dus echt heel belangrijk en 42/43 zou voor mij persoonlijk echt geen optie meer zijn.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_133477221
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Met je 42-43e vader worden vind ik echt later dan laat. Ik had voor mezelf bedacht dat ik uiterlijk op mijn 35e kinderen wilde omdat ik anders het gevoel had te oud te worden en later niet meer met ze te kunnen spelen/klimmen/voetballen. Voor mij was de leeftijd dus echt heel belangrijk en 42/43 zou voor mij persoonlijk echt geen optie meer zijn.
Ja joh, voor mij was bijna 40 om moeder te worden in eerste instantie ook geen optie. Helaas werkte de natuur niet zo heel erg mee. Bovendien is een partner waarmee je een stabiele relatie hebt ook wel erg fijn.

Soms moeten we het maar doen met wat het leven biedt en niet zozeer met wat je graag had gewild.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2013 @ 11:03:03 #228
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_133477431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja joh, voor mij was bijna 40 om moeder te worden in eerste instantie ook geen optie. Helaas werkte de natuur niet zo heel erg mee. Bovendien is een partner waarmee je een stabiele relatie hebt ook wel erg fijn.

Soms moeten we het maar doen met wat het leven biedt en niet zozeer met wat je graag had gewild.
Als het niet voor mijn 36e had gekund dan was er in mijn geval geen kind gekomen. Nu heb ik een redelijk prille maar wel stabiele relatie en er komt een kind aan. Op het moment dat we erover spraken was ik ook enorm aan het rammelen, mede doordat ik al afspraken met mezelf had gemaakt gezien hoe ik er wil kunnen zijn voor mijn kind. Er was ook een reële kans op onvruchtbaarheid in mijn geval en daarom zijn we ermee begonnen op mijn verzoek.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_133477504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:03 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Als het niet voor mijn 36e had gekund dan was er in mijn geval geen kind gekomen. Nu heb ik een redelijk prille maar wel stabiele relatie en er komt een kind aan. Op het moment dat we erover spraken was ik ook enorm aan het rammelen, mede doordat ik al afspraken met mezelf had gemaakt gezien hoe ik er wil kunnen zijn voor mijn kind. Er was ook een reële kans op onvruchtbaarheid in mijn geval en daarom zijn we ermee begonnen op mijn verzoek.
Heel mooi dat jij dan de grens zo strak had vastgehouden, voor mij was dat niet aan de orde. Ik heb het een aantal jaren geprobeerd, maar de overweldigende wens voor een kind zwakte echt niet af omdat ik wilde beslissen dat het me dan kennelijk niet gegund was. En dus hebben mijn partner en ik besloten dat we eind dertig nog steeds heel acceptabel vinden om wel te proberen een kind te krijgen.

Ik ben blij voor je dat jij het geluk heb gehad dat je wens op tijd is vervuld, maar dat geluk heeft niet iedereen. En waarom je neerleggen bij een zelfopgelegde grens als de natuur en de medische wetenschap die grens niet op die leeftijd leggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2013 @ 11:33:54 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133478452
Genoeg vaders van in de 40 die meer met hun kinderen klimmen, voetballen etc dan vaders van 20 en 30.
Gelukkig kan iedereen zelf de keuze maken ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133478596
Ik denk dat het moeilijk aan een grens is dat het kijkend naar de toekomst wel heel rationeel kan kloppen, maar op het moment dat het moment daar is, het toch heel anders kan voelen. Neemt niet weg dat het wel verstandig is om na te gaan wat voor jou de grenzen aan je wens zijn, in zijn algemeenheid.

Twee jaar geleden zou ik gezegd hebben dat je al een tijd bij elkaar moet zijn en moeten wat je aan elkaar hebt voor je aan een kind begint. Maar toen bleek mijn relatie van 10 jaar niet bestand tegen de veranderingen die de geboorte van ons kind met zich meebracht (er speelde natuurlijk een boel meer op de achtergrond, al tijden, maar dit was de katalisator). En nu woon ik net samen met mijn partner waar ik een jaar mee samen ben en is het feit dat ik al moeder ben absoluut geen pijnpunt en vouwen we moeiteloos onze relatie om mijn zoon heen. Tijd is dus niet de belangrijkste graadmeter denk ik. Maar ik zou denk ik wel van de gelegenheid gebruik maken om elkaar te leren kennen en daarvan te genieten, een evenwicht te vinden in het dagelijks leven, voordat je direct aan een kind begint. Die luxe mis ik wel eens. Maar dat hoeft ook geen járen te duren ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133478613
Ik wil eigenlijk ook eerst trouwen voordat ik aan kinderen begin.
Maar ik denk elke keer: dat geld wat je aan trouwen gaat besteden, kun je ook opzij leggen voor je kinderen.

En ja ik wil een big wedding :+
Noot noot.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:46:19 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133478823
Wij kregen eerst een kind en zijn toen getrouwd. Ook leuk :D

En gewoon bij elkaar gespaard terwijl we al een kind hadden dus ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133478856
Wij kregen een kind en zijn nog niet getrouwd :D
Hoewel S laatst vroeg of papa en ik niet zouden trouwen, dan kon ze een mooie jurk aan en bruidsmeisje zijn O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133478966
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:58 schreef Barreltje het volgende:
@miss_sly..
ik ben 34 hij is 40.. en in mijn ideaal wereld ( die ik nog niet los wil laten) wil ik graag een groot gezin.. dat kost dus tijd ( provided dat het allemaal lukt.. ) en op je 50ste nog vader worden vind ik dan weer laat..

en ik wil ook ticootje en joene zijn
;)
eh…

Het was niet alsof wij er voor gingen na een half jaar he? Het was maar een voorbeeld.

J en ik hadden niet eens wat je echt noemt een relatie. In elk geval erg erg pril en we zagen elkaar om het weekend. :')

Geloof me, het was niet erg ideaal :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:01:32 #236
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_133479238
* droomvrouwtje ontlurkt

Ik lees hier wel nog steeds mee, maar vond de leeftijds discussie wel interessant. Ik zelf wilde altijd op mijn 25e mijn eerste kind al hebben. Maar ja, toen ik de leeftijd bereikte had ik geen partner. De grens toen gesteld op 30, maar ook die heb ik nu al lang en breed overboord moeten gooien, omdat de natuur niet meer werkt en ik geen eileiders meer heb waardoor, ik en mijn man afhankelijk zijn van een ivf traject.
Mijn man had altijd gezegd voor mijn 40 wil ik vader worden, daarna wil ik niet meer. Tja helaas voor hem is hij dat dit jaar geworden. Ook hij heeft die leeftijd overboord gegooid. Nu ben ik 29 en hij 40, voor mij ligt nu de grens op 35 en voor hem op 45.
Wat ik dus zeggen wil, als die wens zo groot is, dan worden dingen die toen belangrijk waren zoals leeftijd bijv, ineens onbelangrijk.
We zijn al wel getrouwd, alhoewel dit niet heel bewust was eerst trouwen en dan kinderen, het liep gewoon allemaal zo.

En helaas, garanties zijn er nooit, als ik soms zie wat anderen eerst willen bereiken voordat ze aan kinderen willen beginnen, dat had ik vroeger ook, maar gaan de weg werd dit steeds onbelangrijker, die ene baan, dat huis, waarom kopen als je droomhuis ineens dat leuke huurhuis is. Dat soort dingen. Wat ik nu heel erg belangrijk vind is onze relatie, vooral door de druk van het ivf traject vergeet je elkaar soms, dat die dus stabiel is en blijft is voor mij nu nummer 1, wat op dit moment voor ons inhoudt dat we weer een kleine pauze hebben voordat we verder gaan met een terugplaatsing.
Ondertussen rammel ik nog steeds als een malle de pan uit, maar wel een stuk minder. Wat niet inhoudt dat mijn kinderwens daarom minder is, het voelt anders. Het is niet meer dat ideaal beeld met de roze wolk plaatje in mijn hoofd.
Be happy with the little things in life
pi_133479400
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:33 schreef laziness het volgende:
Genoeg vaders van in de 40 die meer met hun kinderen klimmen, voetballen etc dan vaders van 20 en 30.
Gelukkig kan iedereen zelf de keuze maken ^O^
Dat is natuurlijk wel zo maar je kent als persoon heel erg goed je eigen lichaam en kunnen.
Ik snap heel erg goed waarom Pax zijn 35 als eis had. Ook m.b.t het geduld wat hij op kan brengen en hoe hij omgaat met vermoeidheid. Ik snap ook zo dat als het zo loopt je steeds je leeftijdsgrens zal verzetten.
pi_133479882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

eh…

Het was niet alsof wij er voor gingen na een half jaar he? Het was maar een voorbeeld.

J en ik hadden niet eens wat je echt noemt een relatie. In elk geval erg erg pril en we zagen elkaar om het weekend. :')

Geloof me, het was niet erg ideaal :)
Maar eh waarom post jij hier....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133480951
quote:
5s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:25 schreef Joene het volgende:

[..]

Maar eh waarom post jij hier....
Gewoon, Bram is zo leuk, daar wil ik er nog 3 van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133481178
Hier wordt ook nog terloops gerammeld. En ik houd als grens nog steeds voor mijn 30e aan. Om te beginnen. Mocht het niet lukken (en gezien de vroegere ervaringen ben ik er bang voor) ben ik wel bereid om die grens op te rekken. Maar de volledige MMM doorlopen dan weer niet.
Er werd trouwens gevraagd of er wel eens werd getwijfeld. Ja. Ik hoop dat we uiterlijk de zomer van 2015 de anticonceptie de deur uit doen. Maar we hebben zo'n geweldig leuk huisje O+ Op een leuke plek. Goedkoop, met OV 3 minuten van mijn werk af, nette wijk, héle ruime tuin voor het bedrag waar we wonen. Enige nadeel.. We hebben maar een extra slaapkamer. Ook niet heel ruim, 3,5 bij 3 maar wel een mooi babykamertje. Nou hebben we gezegd dat we geen jaren willen laten zitten tussen de eerste en de tweede, mocht alles gaan zoals we willen. We hebben ook gezegd dat we gaan verhuizen als er plannen zijn voor een eventuele tweede. Maar het liefst woon ik hier nog wel tien jaar :')
Dus dat is zo'n irrationele twijfel: We hebben het niet in de hand en zover zijn we nog lang niet.

In het voorjaar krijgen we in ieder geval eerst een pup waar ik lekker verder mee kan rammelen.
Vriendlief heeft dat nu nog wat minder. Die is lekker van zijn rose relatie wolk aan het genieten
pi_133481367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon, Bram is zo leuk.
Dat wel natuurlijk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133481571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier wordt ook nog terloops gerammeld. En ik houd als grens nog steeds voor mijn 30e aan. Om te beginnen. Mocht het niet lukken (en gezien de vroegere ervaringen ben ik er bang voor) ben ik wel bereid om die grens op te rekken. Maar de volledige MMM doorlopen dan weer niet.
Er werd trouwens gevraagd of er wel eens werd getwijfeld. Ja. Ik hoop dat we uiterlijk de zomer van 2015 de anticonceptie de deur uit doen. Maar we hebben zo'n geweldig leuk huisje O+ Op een leuke plek. Goedkoop, met OV 3 minuten van mijn werk af, nette wijk, héle ruime tuin voor het bedrag waar we wonen. Enige nadeel.. We hebben maar een extra slaapkamer. Ook niet heel ruim, 3,5 bij 3 maar wel een mooi babykamertje. Nou hebben we gezegd dat we geen jaren willen laten zitten tussen de eerste en de tweede, mocht alles gaan zoals we willen. We hebben ook gezegd dat we gaan verhuizen als er plannen zijn voor een eventuele tweede. Maar het liefst woon ik hier nog wel tien jaar :')
Dus dat is zo'n irrationele twijfel: We hebben het niet in de hand en zover zijn we nog lang niet.

In het voorjaar krijgen we in ieder geval eerst een pup waar ik lekker verder mee kan rammelen.
Vriendlief heeft dat nu nog wat minder. Die is lekker van zijn rose relatie wolk aan het genieten
In een slaapkamer van 10m2 kunnen echt wel twee kindjes slapen hoor! Voor als baby 2 eerst nog even bij jullie slaapt enzo. Dit is wel plannen in de categorie Heel Ver Vooruitdenken hoor trouwens ;).
pi_133481774
Ja precies, een hoogslaper bijvoorbeeld ;)

tot mijn 29ste zei ik altijd dat ik geen kinderen wou, mijn man (sinds 2001) ook nooit. Toen ineens toch rammelen en na een jaar hij ook. We hadden geen idee over een tweede of hoeveel kinderen we graag zouden hebben en we hebben daar nog steeds geen idee over. Ik ben 33 en hij 34
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133481986
Ik zeg niet voor niets irrationele twijfel :) Maar als het even anders kan, dan graag.
Ik hoop gewoon tussen de zomer van 2014 en 2015 te stoppen met de ac. Rest zien we wel ;)
pi_133482353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:30 schreef Olf het volgende:

[..]

In een slaapkamer van 10m2 kunnen echt wel twee kindjes slapen hoor! Voor als baby 2 eerst nog even bij jullie slaapt enzo. Dit is wel plannen in de categorie Heel Ver Vooruitdenken hoor trouwens ;).
Dat hangt ook maar af van de overige bergruimte vind ik als er nog allemaal dingen in moeten dan heb je al snel een hele volle ruimte. En de kinderen moeten maar net samen kunnen slapen.
Maar dat zijn allemaal weer dingen die je dan pas kan weten en oplossen dus ik zou mij er ook niet nu al druk om maken,

Wij hebben nu 2 kinderen in 1 kamer van 20m2 maar kleiner had hij niet moeten zijn vind ik. Dan zouden ze elkaar in de weg zitten. Maar ik ken ook genoeg gezinnen die vinden inderdaad 10m2 genoeg.

En wij hebben het geluk dat kledingkasten en alles nog naar de badkamer kan :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133482427
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat hangt ook maar af van de overige bergruimte vind ik als er nog allemaal dingen in moeten dan heb je al snel een hele volle ruimte. En de kinderen moeten maar net samen kunnen slapen.
Maar dat zijn allemaal weer dingen die je dan pas kan weten en oplossen dus ik zou mij er ook niet nu al druk om maken,

Wij hebben nu 2 kinderen in 1 kamer van 20m2 maar kleiner had hij niet moeten zijn vind ik. Dan zouden ze elkaar in de weg zitten. Maar ik ken ook genoeg gezinnen die vinden inderdaad 10m2 genoeg.

En wij hebben het geluk dat kledingkasten en alles nog naar de badkamer kan :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan wat je op de slaapkamer doet… Hier mogen de kinderen niet spelen op de slaapkamer. Slaapkamer is puur en alleen om te slapen. Wij hebben nu 3 bedjes staan op 1 kamer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133482497
Aah ja hier spelen ze ook op de slaapkamer inderdaad.
Al spelen ze momenteel voornamelijk in onze hal met fietsje en wheelybug en hebben ze discofeest :')
  donderdag 21 november 2013 @ 14:10:18 #248
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_133482629
Wat tico zegt, als je de slaapkamer alleen voor te slapen gebruikt kan het makkelijk, maar dat is ook maar wat je wilt. Kan me namelijk ook wel voorstellen dat de woonkamer misschien niet groot genoeg is voor al het speelgoed, of dat je niet alles in de woonkamer wilt hebben. Maar ik vind het ook wel een beetje leeftijd en geslachtsafhankelijk, zolang ze klein zijn is het geen probleem, maar zodra de puberteit bijv begint lijkt het me niet fijn als een meisje en en jongen op een kamer liggen.
Maar het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk. Genoeg gezinnen die klein wonen, in de Randstad komt dat veel meer voor dan hier bijv in Limburg

Hier kan het makkelijk qua ruimte 2 kinderen, het enige nadeel is dan, dat mijn man geen kantoor/werkkamer meer zou hebben omdat op dit moment mijn broertje nog bij ons woont (max 4 jaar nog) Maar ja eerst maar eens zien dat die eerste komt, daarna zien we wel verder.
Be happy with the little things in life
pi_133483985
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat hangt ook maar af van de overige bergruimte vind ik als er nog allemaal dingen in moeten dan heb je al snel een hele volle ruimte. En de kinderen moeten maar net samen kunnen slapen.
Maar dat zijn allemaal weer dingen die je dan pas kan weten en oplossen dus ik zou mij er ook niet nu al druk om maken,

Wij hebben nu 2 kinderen in 1 kamer van 20m2 maar kleiner had hij niet moeten zijn vind ik. Dan zouden ze elkaar in de weg zitten. Maar ik ken ook genoeg gezinnen die vinden inderdaad 10m2 genoeg.

En wij hebben het geluk dat kledingkasten en alles nog naar de badkamer kan :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook zo, maar in de situatie die Cassandra beschrijft, heeft ze echt een droomhuis, en ik denk dat het combineren van het huis (als in, 2 kamers) met 2 kinderen wel mogelijk is als je alles op alles het huis wil behouden, en dan is het wel te organiseren.

En waaauw wat een huge badkamer, haha.
pi_133484374
als het moet dan moet het hoor :D Maar wie weet wat ons salaris en spaargeld doet en dat we dan een tweede droomhuis treffen, maar dan wat groter. Ik weet alleen dat ik niet hoogzwanger wil verhuizen :D
Maar eerst maar voor die eerste rammelen, dat is ook nog redelijk ver weg
O+
pi_133489104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je op de slaapkamer doet… Hier mogen de kinderen niet spelen op de slaapkamer. Slaapkamer is puur en alleen om te slapen. Wij hebben nu 3 bedjes staan op 1 kamer.
Waarom niet spelen op de slaapkamer? Zodat de kamer netjes blijft of zit er wat anders achter? :)
pi_133490129
vroeger zei ik altijd jong moeder te willen worden, iig voor mn 22e wel een 1e kindje, mja de wens was er wel maar de man niet, nu ben ik 26, heb ik geleerd dat de natuur niet op commando werkt en dat je het niet kan.voorspellen... Go with the flow!
S. 2014
J. 2016
pi_133490203
Don´t i know it..
  donderdag 21 november 2013 @ 18:27:54 #254
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133490221
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, weet je, ik wilde ook graag een groot gezin, maar toen het uiteindelijk 15 jaar duurde voor ik zwanger werd, bleef en een kind op de wereld zette, werd dat wel kind of onmogelijk ;)

Soms moet je het doen met wat je hebt, en niet per se blijven hangen in wat je graag wil. Ik snap het heel goed, hoor, maar wil je dan nu heel snel kinderen krijgen, meerdere ook nog, terwijl je nog niet weet of de relatie echt stand gaat houden, en dadelijk op je 40e alleenstaande moeder met groot gezin zijn?
Met 34 heb je best nog even om te wachten en te kijken of het goed zit met de relatie :) Geen tien jaar, maar met z'n 42-43e vader worden is niets te laat, toch?
Ik wilde vroeger altijd VOOR mn 30ste kinderen.. maar als je relatie op je 29ste uitgaat dan is dat ook niet echt realistisch ;) vervolgens getrouwd en juist voordat we zouden beginnen aan kinderen loopt dat ook op de klippen..

ik snap hoe het werkt hoor ;) tot deze zomer was ik getrouwd en zouden we (ongeveer NU) aan kinderen beginnen.. al was ik al 2 jaar van de AC af.. en dat het in de tussentijd niet gelukt is zegt mij ook wel wat ;)

ik ben het wel eens dat je elkaar moet leren kennen.. je hoeft niet na 1 week een kind te gaan bouwen.. dat lijkt me ook onverstandig.. maar IK wil idd liever niet 2 jaar wachten met het gaan beginnen.. ( en jah.. het kan langer duren voordat er ook maar iets gebeurt)

gister het er met hem over gehad.. wat iig de minimum grens zou zijn.. daar zijn we nu wel samen over uit.. en het is fijn om te weten dat hij er ook niet 2 jaar over wil doen om er mee te beginnen

EDIT : het is niet de bedoeling drammerig te denken.. ik ben redelijk realistisch ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 21 november 2013 @ 18:42:41 #255
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_133490549
@barreltje, heb jij niet al een tijdje meegepost in het wohts topic??
Be happy with the little things in life
pi_133491840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 17:44 schreef krijgertje18 het volgende:

[..]

Waarom niet spelen op de slaapkamer? Zodat de kamer netjes blijft of zit er wat anders achter? :)
Omdat de slaapkamers boven zijn en ik ze graag in het zicht heb. We hebben een ruime woonkamer waar ze kunnen fietsen en rennen.
En het beperkt de bende. Nu hoef ik in de avond voordat ik plof doe alleen even al het speelgoed in de la te gooien en klaar. Als ik dan ook nog de bovenverdieping moet opruimen ben ik nog langer bezig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133491922
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik wilde vroeger altijd VOOR mn 30ste kinderen.. maar als je relatie op je 29ste uitgaat dan is dat ook niet echt realistisch ;) vervolgens getrouwd en juist voordat we zouden beginnen aan kinderen loopt dat ook op de klippen..

ik snap hoe het werkt hoor ;) tot deze zomer was ik getrouwd en zouden we (ongeveer NU) aan kinderen beginnen.. al was ik al 2 jaar van de AC af.. en dat het in de tussentijd niet gelukt is zegt mij ook wel wat ;)

ik ben het wel eens dat je elkaar moet leren kennen.. je hoeft niet na 1 week een kind te gaan bouwen.. dat lijkt me ook onverstandig.. maar IK wil idd liever niet 2 jaar wachten met het gaan beginnen.. ( en jah.. het kan langer duren voordat er ook maar iets gebeurt)

gister het er met hem over gehad.. wat iig de minimum grens zou zijn.. daar zijn we nu wel samen over uit.. en het is fijn om te weten dat hij er ook niet 2 jaar over wil doen om er mee te beginnen

EDIT : het is niet de bedoeling drammerig te denken.. ik ben redelijk realistisch ;)
Ik denk niet dat het drammerig is. Gewoon even duidelijk wat wil ik en wat wil jij. Dat betekent echt niet dat je meteen volgende week een kind hebt.

En je bent ook nog 9 maanden zwanger he. Kind is er niet meteen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_133635555
*schuifelt binnen*

Hallo :W

Hier ook al geruime tijd aan het rammelen (en ook hier aan het lurken ;) ), maar het wordt nu wel steeds serieuzer.

In het kort: ik ben 26, mijn vriend is 30; we wonen nu 4 jaar samen. Hij heeft een (fulltime) vast contract bij een werkgever waar nog behoorlijk wat groeimogelijkheden zijn, ik werk op het moment ook fulltime, maar over een half jaar loopt mijn derde tijdelijke contract af en het ziet er helaas niet naar uit dat dat omgezet wordt in een vast contract.

Ik rammel al wat langer dan mijn vriend, maar vooral de afgelopen paar maanden begint het bij hem ook wel echt te komen. In het voorjaar staat er nog een lange reis naar het buitenland op de planning en eigenlijk hebben we nu allebei wel zoiets van "Wat houdt ons daarna nog tegen?" :)

Heel leuk en spannend dus, al is mijn aflopende contract natuurlijk niet ideaal. We hebben nu best de ruimte voor een kleine, maar op den duur zouden we wel naar een groter huis willen. Een tweede salaris is dan wel zo fijn, al is het maar parttime.
Maar ik zie nu dus alleen maar doemscenario's voor me waarbij ik ofwel met een 4-5 maanden buik op sollicitatiegesprek moet, ofwel na 3 weken bij een nieuwe baas m'n verlof kan gaan plannen :')

Maar goed, voorlopig kom ik hier dus nog wel even meerammelen!

Toch niet zo kort, sorry :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_133705184
Heb ik het topic nu om zeep geholpen of wordt er vooral in stilte gerammeld? :X ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_133707234
Hoi Twist :W

Hier een stille rammelaar, er veranderd weinig hier dus ik rammel (nu nog vrolijk) door :). Eerst verhuizen, en met de nieuwe regelgeving die eraan zit te komen is dat heel misschien eind volgend jaar al!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_133708801
Hoi :W

Er is op een gegeven moment ook inderdaad niet zo heel veel meer te zeggen dan dat je rammelt, dat snap ik wel ;)

Ik ga nog maar eens wat 'rammel'-topics teruglezen, kijken waar jullie het zoal over hebben hier!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_133708838
De meeste lange rammelaars zijn inmiddels bezig met kindjes krijgen enzo.
Dus wachten op een nieuwe lading.
pi_133710760
Hihi, ik rammel vooral in stilte :p

Voor vriend was kindjes altijd iets voor over een jaar of 10. Paar dagen terug zei hij: "Ach, misschien over een jaar of 4..." *O*
pi_133837335
Hier begint het nu toch wel steeds 'echtere' vormen aan te nemen.

Afgelopen week een paar keer gepeild bij m'n vriend en ik geloof dat we een datum/maand hebben wanneer de pil eruit gaat; april 2014 :X

We gaan dan nog niet meteen 'echt' beginnen in de zin van plannen enzo, ook omdat ik eerst wil kijken hoe m'n cyclus is na 9 jaar de pil slikken.
Dan sowieso eerst dus nog een paar weken op reis en daarna gaan we ervoor! *) :s)

Vind het nu ineens wel heel eng, nu het zo concreet wordt :@
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_133906732
Spannend *O* eerst lekker op vakantie, geniet ervan!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_134108983
Vanmorgen eens gekeken hoeveel pilstrips ik nog heb liggen, 4! :o
Dus dan wordt het nog iets vroeger :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 december 2013 @ 22:02:55 #267
269689 crew  Viv
pi_134132628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:58 schreef twist02 het volgende:
Vanmorgen eens gekeken hoeveel pilstrips ik nog heb liggen, 4! :o
Dus dan wordt het nog iets vroeger :X
Je kan gewoon een paar extra pilstrips ophalen hoor. :D

Hier minder twijfels. O+
pi_134141101
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je kan gewoon een paar extra pilstrips ophalen hoor. :D

Hier minder twijfels. O+
Dat zei m'n vriend ook al }:|
Nee, dit komt wat mij betreft prima uit, dan kan ik eerst nog een paar maanden kijken hoe m'n cyclus is voordat we 'echt beginnen' ;)
Het wordt nu alleen ineens zo echt, omdat het altijd 'ooit' is geweest, en nu wordt het opeens heel concreet, met 4 van die strips in je hand :D

Die twijfels herken ik trouwens ook wel hoor, al zijn ze bij mij al wel een tijdje zo goed als weg. Vooral mijn vriend heeft het van tijd tot tijd nog een beetje. Bij ons helpt het wel om het er af en toe juist over te hebben, en ook gewoon hardop toe te geven dat we het soms ook gewoon eng vinden maar wel 'leuk' eng ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:13:01 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134768464
Noh vrienden van ons hebben een baby gekregen en opeens lijken de rammel sluizen open te zijn gegaan. Die zag ik niet aankomen :o :X

Opeens wil ik ook heel graag nog een keer en heb met manlief doorgenomen wat we dan anders zouden aan pakken dan de vorige keer.

Maar goed, dat huis van ons zorgt er voor dat ik braaf kan/moet vast houden aan het pas als O. naar school gaat.
Maar men wat een onverwachte wending in mijn eigen gevoel, echt pats boem.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134777448
Hier heb ik een tussentijds rammel project
Onze eerste keus fokker verwacht 22-2 pups dus ik ben een beetje zwanger *;
pi_134777632
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier wordt ook nog terloops gerammeld. En ik houd als grens nog steeds voor mijn 30e aan. Om te beginnen. Mocht het niet lukken (en gezien de vroegere ervaringen ben ik er bang voor) ben ik wel bereid om die grens op te rekken. Maar de volledige MMM doorlopen dan weer niet.
Er werd trouwens gevraagd of er wel eens werd getwijfeld. Ja. Ik hoop dat we uiterlijk de zomer van 2015 de anticonceptie de deur uit doen. Maar we hebben zo'n geweldig leuk huisje O+ Op een leuke plek. Goedkoop, met OV 3 minuten van mijn werk af, nette wijk, héle ruime tuin voor het bedrag waar we wonen. Enige nadeel.. We hebben maar een extra slaapkamer. Ook niet heel ruim, 3,5 bij 3 maar wel een mooi babykamertje. Nou hebben we gezegd dat we geen jaren willen laten zitten tussen de eerste en de tweede, mocht alles gaan zoals we willen. We hebben ook gezegd dat we gaan verhuizen als er plannen zijn voor een eventuele tweede. Maar het liefst woon ik hier nog wel tien jaar :')
Dus dat is zo'n irrationele twijfel: We hebben het niet in de hand en zover zijn we nog lang niet.

In het voorjaar krijgen we in ieder geval eerst een pup waar ik lekker verder mee kan rammelen.
Vriendlief heeft dat nu nog wat minder. Die is lekker van zijn rose relatie wolk aan het genieten
Even ter referentie: ik heb mijn hele jeugd tot mijn negentiende een kamer van drie bij drie gehad en dat was groot zát! Tot mijn tiende ofzo had er ook best een tweede bij in gekund, spelen deden broertje en ik toch beneden of samen op mijn kamer omdat zijn kamertje 2 bij 3 was.
Kwak
  zaterdag 28 december 2013 @ 10:23:05 #272
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134777654
Herkenbaar Lazi... Bij mij was het gevoel ook van het een op het andere moment aanwezig. Opeens was er niet alleen de rationele wens voor een tweede, maar ook een heel sterke emotionele wens. Ik wilde een tweede en wel onmiddellijk :X Vriend had een maand nodig om mij in mijn omslag te kunnen volgen en een maand later was ik zwanger :@ Was zo blij dat dit pas kwam toen we de hele huizentoestand achter de rug hadden!
Lijkt me zo lastig dat bij jullie het huis voorlopig een belemmering is :*
Oude (on)bekende.
  zaterdag 28 december 2013 @ 11:03:41 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134778410
Nee het is goed zo voor nu want ik wilde altijd pas het overwegen als O. naar school is zodat mijn lichamelijke toestand hem minder beperkt dan als hij met mij thuis moet zitten. Dat is rationeel heel verstandig van mij en dat kan ik door ons kippenhokje nu niet emotioneel om ver werpen.
Bovendien gaat Ollie over een jaar al naar school :X

Fijn dat jullie er gewoon voor konden gaan musje. Je bent al over de helft met het broertje bakken O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134781106
Laziness O+

Gek hè, hoe je gevoel plotseling om kan slaan!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 28 december 2013 @ 18:21:28 #275
411738 Uiltje90
High up in a tree
pi_134794339
wat grappig dat hier een topic over is :D ik kan me heel erg herkennen in de verhalen hier. Mijn vriend heeft iets met kids, alle kinderen vinden hem leuk en trekken naar hem toe en hij is zelf ook dol op kinderen, zo schattig O+ Ik heb altijd geroepen dat ik rond mijn 30e ofzo wel een keer wilde nadenken over kindjes, maar nu er een hoop mensen in de vriendengroep zijn die kindjes hebben gekregen vind ik het toch wel heul erg leuk O+ daarbij lijkt het me ook veel fijner om jong moeder te worden en heb ik ook wel het gevoel dat ik er klaar voor ben.. helaas zijn er praktische dingen die ons nog tegenhouden.. -O- vooral de laatste paar weekjes heb ik moeite om dat gevoel van mij af te zetten en lurk ik hier stiekem mee in verschillende OUD topics :9 ..

achja.. our time will come :)
You only live once, but if you do it well, once will be enough
pi_134806005
Als het moet dan moet het maar als we tegen die tijd groter kunnen wonen.. Ik snap best dat hele gezinnen op een kamer konden wonen maar ik vind het idee als het anders kan gewoon niet prettig. Te meer omdat de baby kamer op een andere verdieping zit. Heel tegenstrijdig gevoel naar soit
  zaterdag 28 december 2013 @ 23:47:33 #277
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134809766
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:03 schreef laziness het volgende:
Nee het is goed zo voor nu want ik wilde altijd pas het overwegen als O. naar school is zodat mijn lichamelijke toestand hem minder beperkt dan als hij met mij thuis moet zitten. Dat is rationeel heel verstandig van mij en dat kan ik door ons kippenhokje nu niet emotioneel om ver werpen.
Bovendien gaat Ollie over een jaar al naar school :X

Fijn dat jullie er gewoon voor konden gaan musje. Je bent al over de helft met het broertje bakken O+
Dat wachten tot O naar school gaat kan ik me heel goed voorstellen. Een tweede zwangerschap kan geel anders zijn, maar dat hoeft dus niet weet ik inmiddels uit ervaring :') In combinatie met een peuter is dat echt heel pittig :X
Oude (on)bekende.
  zondag 29 december 2013 @ 21:59:24 #278
411738 Uiltje90
High up in a tree
pi_134850487
vandaag even gezellig met vriendlief de Ikea door geweest.. Die schattige kinder spulletjes en leuke kinderkamertjes zijn niet heel bevorderlijk voor mijn gerammel.. vooral niet als vriendlief mee gaat discusiëren over een toekomstige babykamer haha.. *zucht* O+
You only live once, but if you do it well, once will be enough
pi_135099171
Ik meld me hier maar even! Situatie: vriend en ik zijn 27, hebben beide vaste contracten, koophuis, spaargeld op orde.. Eigenlijk voldoen we aan al onze (eigen gestelde) voorwaarden voor het beginnen met kinderen. We hebben het er steeds vaker over en zeker bij mij is er wel sprake van gerammel (om nog maar niet te spreken over momenten dat vriend met kids van familieleden bezig is, dan smelt ik!).

Hoe dichter we bij de start komen, hoe meer mn vriend gaat twijfelen. Hij weet niet of hij wel vader kan zijn, of 'ie baby's wel echt leuk vindt etc. Hij geeft zelfs aan dat het vooral mijn kinderwens is die hem wel over kinderen laat nadenken; voor zichzelf wil hij het niet. Dat is nieuw overigens, voorheen wilde hij wel altijd al kids.. Kortom; iemand tips in deze? Is dit gewoon koudwatervrees? Als vriend zegt eigenlijk geen kinderen te willen schiet ik in de stress, ik wil ze namelijk duidelijk wel, maarja ik vind ook dat ik mijn wil niet mag opdringen..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 5 januari 2014 @ 13:36:49 #280
269689 crew  Viv
pi_135099481
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:25 schreef silliegirl het volgende:
Als vriend zegt eigenlijk geen kinderen te willen schiet ik in de stress, ik wil ze namelijk duidelijk wel, maarja ik vind ook dat ik mijn wil niet mag opdringen..
Dat zou je je kind ook niet toewensen, dat papa hem/haar eigenlijk niet had gewild. Het zou dan eerder voor de hand liggen om uit elkaar te gaan en een partner te zoeken die wél graag kinderen wil, of ongewenst kinderloos te blijven bij je vriend. Sterkte, hopelijk draait je vriend nog bij. :*
pi_135099588
Ik denk dat het koudwatervrees is. Ikzelf ben nu 21 weken zwanger en soms vraag ik me af of ik er wel goed aan doe.. Of ik het wel goed zal doen enzo.. Maar dat is vrij normaal denk k.. Ik hoop dat je vriend bijdraait, twijfels zullen blijven denk k..
pi_135099713
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:25 schreef silliegirl het volgende:
Ik meld me hier maar even! Situatie: vriend en ik zijn 27, hebben beide vaste contracten, koophuis, spaargeld op orde.. Eigenlijk voldoen we aan al onze (eigen gestelde) voorwaarden voor het beginnen met kinderen. We hebben het er steeds vaker over en zeker bij mij is er wel sprake van gerammel (om nog maar niet te spreken over momenten dat vriend met kids van familieleden bezig is, dan smelt ik!).

Hoe dichter we bij de start komen, hoe meer mn vriend gaat twijfelen. Hij weet niet of hij wel vader kan zijn, of 'ie baby's wel echt leuk vindt etc. Hij geeft zelfs aan dat het vooral mijn kinderwens is die hem wel over kinderen laat nadenken; voor zichzelf wil hij het niet. Dat is nieuw overigens, voorheen wilde hij wel altijd al kids.. Kortom; iemand tips in deze? Is dit gewoon koudwatervrees? Als vriend zegt eigenlijk geen kinderen te willen schiet ik in de stress, ik wil ze namelijk duidelijk wel, maarja ik vind ook dat ik mijn wil niet mag opdringen..
ga het gesprek gewoon eens aan, en laat hem dan ook eerlijk zijn gevoel uitspreken, mijn man heeft soms ook koudwatervrees en ik zelf ook, terwijl we heel blij zijn met de zwangerschap.
en wees realistisch, er zijn mannen die baby's gewoon echt niet leuk vinden, er niks mee kunnen en het pas leuk gaan vinden als t kind wat groter is...
S. 2014
J. 2016
pi_135099724
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat zou je je kind ook niet toewensen, dat papa hem/haar eigenlijk niet had gewild. Het zou dan eerder voor de hand liggen om uit elkaar te gaan en een partner te zoeken die wél graag kinderen wil, of ongewenst kinderloos te blijven bij je vriend. Sterkte, hopelijk draait je vriend nog bij. :*
Het hele punt is eigenlijk dat ik geloof dat 'ie ze wel degelijk wil, maar nu uit "angst" voor hoe dichtbij het komt ist ineens paniek. Ik heb benoemd dat ik ook verder kan gaan als hij écht niet wil, maar dan wordt hij daar emotioneel van "nee, ik wil wel een gezin met jou, maar ik kan geen vader zijn.." Nu heeft ie wel een bagger voorbeeld gehad van zn eigen vader ook, misschien moet ik 'm maar extra veel tijd gunnen..
pi_135099776
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ga het gesprek gewoon eens aan, en laat hem dan ook eerlijk zijn gevoel uitspreken, mijn man heeft soms ook koudwatervrees en ik zelf ook, terwijl we heel blij zijn met de zwangerschap.
en wees realistisch, er zijn mannen die baby's gewoon echt niet leuk vinden, er niks mee kunnen en het pas leuk gaan vinden als t kind wat groter is...
Nahjah zo realistisch ben ik wel. Vriend vindt ze pas echt leuk als ze gaan lopen en praten. Zou dat overigens niet anders zijn als het je eigen kind is?
pi_135099836
Ik ken een stel dat een kindje heeft gekregen en waarbij de vrouw door man naar t ziekenhuis werd gebracht en weer werd opgehaald toen ze was bevallen. "jij wilde toch een kind? Ik niet" ;(
(wat ik schijnheilig vind want je maakt een kind met z'n 2en, het kindje was geen 'ongelukje') maar hij doet echt weinig/niets voor t kindje. Dat is echt verdrietig om te zien.. En toch zijn ze nog samen.

Sillie, ik zou er goed over blijven praten.
pi_135100009
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:47 schreef Zoë23 het volgende:
Ik ken een stel dat een kindje heeft gekregen en waarbij de vrouw door man naar t ziekenhuis werd gebracht en weer werd opgehaald toen ze was bevallen. "jij wilde toch een kind? Ik niet" ;(
(wat ik schijnheilig vind want je maakt een kind met z'n 2en, het kindje was geen 'ongelukje') maar hij doet echt weinig/niets voor t kindje. Dat is echt verdrietig om te zien.. En toch zijn ze nog samen.

Sillie, ik zou er goed over blijven praten.
Dat is dus het horrorscenario wat ik absoluut niet wil!

Praten blijven we doen!
pi_135100511
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah zo realistisch ben ik wel. Vriend vindt ze pas echt leuk als ze gaan lopen en praten. Zou dat overigens niet anders zijn als het je eigen kind is?
Mijn vriend was ook wel wat angstig dat hij niets met een minibaby zou hebben. Maar toen hij er eenmaal was, vond hij het toch heel tof en lief en geweldig om met zijn eigen baby in zijn armen te zitten.

Hij is echter ook wel eerlijk dat hij het nu, met 1,5 jaar, wel wat leuker vindt, dat je kan communiceren en meer dingen kan ondernemen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135107725
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:47 schreef Zoë23 het volgende:
Ik ken een stel dat een kindje heeft gekregen en waarbij de vrouw door man naar t ziekenhuis werd gebracht en weer werd opgehaald toen ze was bevallen. "jij wilde toch een kind? Ik niet" ;(
(wat ik schijnheilig vind want je maakt een kind met z'n 2en, het kindje was geen 'ongelukje') maar hij doet echt weinig/niets voor t kindje. Dat is echt verdrietig om te zien.. En toch zijn ze nog samen.

Sillie, ik zou er goed over blijven praten.
Jeetje dat is idd wel een worst-case scenario -O-
Als het zo moet/gaat dan hoeft het voor mij niet meer met diegene denk ik. Zou dan liever met een ander aan kinderen beginnen die ze wel wilt.

Sillie, zoals anderen ook zeggen, blijf erover praten, hoe cliché het ook is. Jullie zijn pas 27, dus jullie kunnen nog wel extra tijd hebben, ook al is het voor jouw gerammel hartstikke kut natuurlijk, helemaal als jullie verder aan jullie "voorwaarden" voldoen. Ik hoop dat jouw vriend uiteindelijk ook omslaat en ervoor wil gaan!
  zondag 5 januari 2014 @ 17:46:02 #289
140412 Danaa
&#127822;
pi_135109538
Ook hier een rammelaar!
Maar aan het rammelen is gehoor gegeven door vriendlief!

Ik praat en wil al maanden..... Hij werd zelf altijd boos als ik erover begon want we moesten eerste langer samenwonen voor we zouden starten. Hij wil de een goede 'ondergrond'. Hij had overigens helemaal gelijk!

We hebben nu de maand om te stoppen met de pil besproken :)
pi_135122906
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:46 schreef Danaa het volgende:
Ook hier een rammelaar!
Maar aan het rammelen is gehoor gegeven door vriendlief!

Ik praat en wil al maanden..... Hij werd zelf altijd boos als ik erover begon want we moesten eerste langer samenwonen voor we zouden starten. Hij wil de een goede 'ondergrond'. Hij had overigens helemaal gelijk!

We hebben nu de maand om te stoppen met de pil besproken :)
Mooi dat jullie nu op een lijn zitten! hoe lang wonen jullie samen? En welke maand wordt het, of zijn jullie er nog niet uit?
Klussen deel 1 en 2
  maandag 6 januari 2014 @ 08:32:17 #291
140412 Danaa
&#127822;
pi_135135143
Nu 7 maanden
Een relatie van 4 jaar.

Stoppen eind maart. Nog twee strippen!
  maandag 6 januari 2014 @ 08:43:19 #292
140412 Danaa
&#127822;
pi_135135236
En jij, SheOnlyDreams?
pi_135144382
Met 2 strippen kom je toch op eind februari uit? :P

Geen concrete plannen, maar ik vind het een interessant onderwerp omdat het in de toekomst wel een keer van toepassing zal zijn :)
Klussen deel 1 en 2
  maandag 6 januari 2014 @ 19:57:18 #294
140412 Danaa
&#127822;
pi_135159554
Zit nu nog aan mn 3e strip ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 20:27:29 #295
411738 Uiltje90
High up in a tree
pi_135161477
Spannend Danaa!! leuk dat jullie er al met zijn 2en over uit zijn wanneer jullie het willen gaan proberen! :D
You only live once, but if you do it well, once will be enough
pi_135166927
RAMMEL!! omg >.<
:)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:09:54 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135167045
quote:
17s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:07 schreef mignonne het volgende:
RAMMEL!! omg >.<
Die derde verjaardag van je jongste nadert zeker? ;)

Of is het de cuteness van de baby's die je op de wereld geholpen hebt?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135168160
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Die derde verjaardag van je jongste nadert zeker? ;)

Of is het de cuteness van de baby's die je op de wereld geholpen hebt?
Nee ik moet komende vijf weken nog met baby's in de weer. Dat zal de feestvreugde ook wel verhogen ja :')

En mn jongste jemig, ik bedacht me gister toevallig dat er tussen haar en haar zus natuurlijk maar 17 maanden zit, en dat zij nu gewoon al meer dan 2 keer zo oud is :o

Ik vind het maar wat vreemd, zo'n besef. Het foto's ophangen hier thuis helpt ook niet. Het kleine babyspul wat ik laatst uitgezocht heb hielp al helemaal niet :') nouja, nog 1 keer 17 maanden en dan mag het weer ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:31:32 #299
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135168463
Jaaaa Mignonne! Doe jij nog even zon leukerd O+

Bij je oudste was je toch ook nog niet helemaal klaar met je studie? Dat gaat best *)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135168749
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:31 schreef Kimpossible het volgende:
Jaaaa Mignonne! Doe jij nog even zon leukerd O+

Bij je oudste was je toch ook nog niet helemaal klaar met je studie? Dat gaat best *)
Ik ben afgestudeerd toen ik 3 of 4 maanden zwanger was van de jongste zelfs :Y) :D
En weer met een studie begonnen toen ze 6 maanden oud was :')

Het kan ook wel, maar je weet niet hoe het gaat. En ik wil niet uitlopen met deze studie omdat ik zo nodig elke ochtend de wc-pot zeventien keer moet omhelzen voordat ik de deur uit kan :+
Tot nu toe verliepen mijn zwangerschappen hetzelfde als die van mn moeder en oma, en zij waren bij hun derde allebei 9 maanden lang enorm misselijk met meerdere keren overgeven per dag. Volledig irrationeel, maar dat houdt me tegen xD
:)
pi_135168759
oh en sluit dan maar.
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')