abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130008189
Inmiddels een week overtijd en de tweede test die ik vanochtend deed was ook hartstikke omo. Zou het de schrik zijn? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130008530
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inmiddels een week overtijd en de tweede test die ik vanochtend deed was ook hartstikke omo. Zou het de schrik zijn? :+.
Zou kunnen, wel apart!
pi_130176304
Haha DaD, daar gaat je lichaam al met je aan de haal. Maar wat tof, een datum!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:09:50 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130178276
Al ongesteld DaD? :o
pi_130178833
Vandaag een klein beetje oud bloed bij het afvegen, dus ik verwacht dat het morgen wel doorzet. Eindelijk. :+.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:24:34 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130178906
Nou je hebt t wel spannend gemaakt!

Gelukkig nu een mooi vooruitzicht O+
pi_130295629
Pffff wat wil ik verschrikkelijk graag NU een kindje als ik die verhalen in het baby-topic lees zeg ;( O+ Ik wil ook weten wat voor moeder ik zal zijn, wat voor karakter ons kindje zal hebben, of ik hem/haar het allermooiste zal vinden, enz. O+

Ik besluit maar gewoon dat over 2 jaar die pil er uit gaat. :Y) Dan maar niet eerst nog de wereld rondreizen, een baan hebben, werkervaring opdoen, verhuizen. Alleen nog afstuderen, dat wel. Ben alleen bang daarna full-time thuis te blijven hangen :X

Morgen maar eens met de man overleggen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_130305984
Hoe lang moet je nog voor je studie, Lot? En hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Ik zag dat soort dingen ook steeds als een onoverkomelijke drempel. Eerst een vast contract? Weet je verdorie wel hoe lang dat kan duren? :o. Maar toen had ik 'm ineens. Eerst verhuizen naar een groter huis? Ja doei, we raken toch nooit ons kleine appartementje kwijt en dan nog een nieuw huis vinden? Maar dat was allemaal binnen drie maanden geregeld. :D. Ik bedoel maar, het leven gaat ondertussen ook gewoon door, en zonder dat je er erg in hebt vallen sommige dingen soms gewoon op hun plaats.

Ik zit wel nog steeds een beetje op een roze wolk, na het gesprek met Baard en het vaststellen van een startdatum. :@. Het voelt alsof ik het nu echt legaal over kindjes krijgen en zwanger worden mag hebben. :P. We gaan waarschijnlijk iets eerder beginnen nog, als mijn cyclus tenminste niet weer van die rare grappen uit gaat halen. Het zou natuurlijk zonde zijn om mijn vruchtbare dagen die in de laatste week van oktober vallen niet te benutten. O-) .
pi_130305988
Eeeaaasy on the smiley's, DaD.
pi_130306353
Als ik hard doorstudeer (en een aantal rottige vakken in één keer haal) dan moet ik nog 2 jaar. Ik ben 25. Ik vind 2 jaar wachten ook nog wel oké, maar als ik pessimistisch ga rekenen dan kan het ook zomaar uitlopen op 5 jaar (als ik al die andere randvoorwaarden ook eerst geregeld wil hebben). En dat lijkt nog oneindig ver weg, en ik vind 30 ook niet zo heel jong meer. En wat als het dan niet direct lukt? Ik vind het ook niet zo'n leuk idee dat veel van mijn vriendinnen die er nu nog helemaal niet zoveel mee bezig zijn dan waarschijnlijk wel eerder kinderen krijgen :@

Wat fijn, zo'n roze wolk! Ik hoop dat het jullie snel/gemakkelijk zal lukken :) Je hebt al lang genoeg gewacht ;)
pi_130360712
DAD. *O*
Wij hadden eerst ook allerlei randvoorwaarden, ander huis, werk, etcetera.
Toen berekening gemaakt, en het zou allemaal prima gaan. Man heeft een goede baan met vast contract, ik nog niet maar we hebben het ruim met 1 inkomen. Daarnaast drie slaapkamers in ons huis dus ruimte genoeg. ^O^

Mijn man heeft rammelende ballen. _O-
Ik zeg tegen 'm dat we volgende maand even naar ikea moeten voor bakken voor in de expedit. Zegt ie: "Jaaa! Dan kunnen we ook alvast voor babyspullen rondkijken! *O* ".

_O- O+
pi_130378553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe lang moet je nog voor je studie, Lot? En hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Ik zag dat soort dingen ook steeds als een onoverkomelijke drempel. Eerst een vast contract? Weet je verdorie wel hoe lang dat kan duren? :o. Maar toen had ik 'm ineens. Eerst verhuizen naar een groter huis? Ja doei, we raken toch nooit ons kleine appartementje kwijt en dan nog een nieuw huis vinden? Maar dat was allemaal binnen drie maanden geregeld. :D. Ik bedoel maar, het leven gaat ondertussen ook gewoon door, en zonder dat je er erg in hebt vallen sommige dingen soms gewoon op hun plaats.

Ik zit wel nog steeds een beetje op een roze wolk, na het gesprek met Baard en het vaststellen van een startdatum. :@. Het voelt alsof ik het nu echt legaal over kindjes krijgen en zwanger worden mag hebben. :P. We gaan waarschijnlijk iets eerder beginnen nog, als mijn cyclus tenminste niet weer van die rare grappen uit gaat halen. Het zou natuurlijk zonde zijn om mijn vruchtbare dagen die in de laatste week van oktober vallen niet te benutten. O-) .
Haha, legaal ;) En dat is zeker zonde! En eind oktober is het zo! Ik zou maar snel wat foliumzuur gaan inslaan als ik jou was :D
pi_130436881
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Haha, legaal ;) En dat is zeker zonde! En eind oktober is het zo! Ik zou maar snel wat foliumzuur gaan inslaan als ik jou was :D
Er staat al Davitamon Compleet Mama Plus klaar in het keukenkastje. :+.
pi_130437221
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Er staat al Davitamon Compleet Mama Plus klaar in het keukenkastje. :+.
O+
pi_130639012
Ik heb een paar rammelende eierstokken in de aanbieding voor iemand die ze wel kan gebruiken }:|
pi_130733885
Vanochtend in nrc next een groot artikel (met een superschattig kindje op de voorpagina :+) over het dalend aantal geboorten in Nederland. Er werden tussen juni 2012 en juni 2013 172.000 baby's geboren. Bijna net zo weinig als de 170.000 in 1983, wat destijds het laagste aantal sinds 1950 was. Het gemiddelde kindertal in Europa daalt ook behoorlijk. Men signaleert een sterke relatie tussen het opleidingsniveau van vrouwen en kinderloosheid: hoe hoger opgeleid, hoe minder kinderen, of zelfs helemaal geen kinderen. Voor hen is het te gevaarlijk om op dit moment van de arbeidsmarkt te gaan. Het verlies van inkomsten is dan te groot, en de kans dat dit niet weer recht trekt is zeer reëel.

In hoeverre telt dit voor jullie mee, denken jullie? Zouden jullie misschien al kinderen hebben gehad als de crisis er niet was? Of voor wie al moeder is, misschien meer kinderen?

Voor lageropgeleiden lijkt dit trouwens niet te tellen. Zij krijgen nog evenveel kinderen als voor de crisis. De verklaring die daarvoor wordt gegeven is dat in die groep meer vrouwen al werkloos zijn. Een inkomen dat je niet hebt kun je niet missen.
pi_130734117
Voor mij heeft het nu nog niet zoveel met werk te maken (maar dat kan in de toekomst wel meespelen). Maar als ik geen universiteit had gedaan, maar bijv. MBO, dan was ik vast eerder afgestudeerd en had ik wellicht ook eerder aan een gezin begonnen. Maar dat is niet per se gerelateerd aan de crisis.

Ik zie wel veel vrienden die nog even doorstuderen omdat ze denken geen baan te kunnen vinden. Ik ken een aantal mensen die nog aan een educatieve master is begonnen of na hun HBO studie een premaster zijn gaan doen. Ik kan me zo voorstellen dat ze daardoor uiteindelijk ook wat later aan kinderen beginnen, dus wat dat betreft herken ik het wel.
pi_130734475
Bij ons speelde het wel mee bij de keus voor een tweede. Mijn baan is en blijft zeker(onderwijs), op het moment dat wij er besloten voor te gaan was mijn vriend net ontslagen.

Was mijn baan minder zeker geweest hadden we denk ik gewacht, maar nu zijn we onder het mom van als het helemaal mis gaat(meer dan jaar werkloos, geen ww, huis verkopen, restschuld afbetalen) ben je zo 5 jaar verder voor je weer eens in de gelegenheid bent. En ik wist niet of ik dan nog weer terug de luiers in zou willen.
pi_130737167
Ik merk zelf ook wel dat we ons wel laten leiden door vast contract/genoeg spaargeld. Gelukkig zit ik in een sector waar een vast contract ook nog wel iets voorstelt, en waar echt carrière maken er toch al niet zo heel erg in zit, maar anders denk ik wel zeker dat dat redenen zouden zijn om het krijgen van een kindje uit te stellen.

Drie op de tien hoogopgeleide vrouwen schijnt volgens dat artikel al kinderloos te blijven omdat van uitstel afstel komt. :o.
pi_130737184
M'n vriend zegt de laatste tijd trouwens ineens dingen als: 'Lijkt je dit geen mooie lamp voor op de kinderkamer?'

*; .
pi_130737924
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend zegt de laatste tijd trouwens ineens dingen als: 'Lijkt je dit geen mooie lamp voor op de kinderkamer?'

*; .
O+
pi_130788998
:W :X

Gewoon, de jongste gaat over een paar maandjes naar school, nieuwe fase enzo. Weg babies. Hmzzz. Als ik niet alleen was geweest, was ik er nog voor gegaan.
pi_130789160
DAD, leuk is dat he. O+
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:26:12 #124
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131168077
Pfff hele middag in de Babypark rondlopen is niet goed en kwam hard aan ;( (had zelf aangeboden om mee te gaan, maar toch...)

Het erge is nog dat het op school niet opschiet en ik nu een jaar moet overdoen. Het is dus "allemaal" mijn schuld dat we nog moeten wachten. Het is verstandiger, dat weet ik. Maar het wordt er niet leuker op. Vriendlief snapt t wel en rammelt ook hard (om minuten later te zeggen "ja tis allemaal jou schuld")....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131168849
Lekker aardig van je vriend..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')