abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133411745
Even een kleine rammelupdate!

We hebben een datum! Gisteren voor de laatste keer naar de apotheek om de pil te halen.
Nog 6,5 pilstrippen te gaan voor ik mag verhuizen naar WOHTS!

En toch slaat de onzekerheid toe.
Kunnen we dit allemaal wel? Zal ik wel een goede moeder zijn? Kunnen wij een kind financieel goed opvoeden? Herkent iemand dit?

Ik kan mij (nog) niet voorstellen met een kind. Maar toch rammel ik enorm en is de wens erg groot. Dit geldt ook voor mijn partner, die begint steeds harder te rammelen O+ .
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 15:44:25 #202
269689 crew  Viv
pi_133413181
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:53 schreef rammeltje het volgende:
Gefeliciteerd! Verander je je naam dan ook in "streepje"? :+

Ik ben trouwens meer een twijfelaar dan een rammelaar, is daar ook een topic voor? :@
pi_133414098
Leuk Rammeltje O+

Wat lijkt me dat spannend als het eenmaal zover is..
Noot noot.
pi_133429412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Verander je je naam dan ook in "streepje"? :+

Ik ben trouwens meer een twijfelaar dan een rammelaar, is daar ook een topic voor? :@
Wat mij betreft mag dat ook wel hier hoor! Wat voor twijfels heb je?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_133430610
Rammeltje, wat spannend zeg! Ik ben nieuw hier, dus gaan jullie straks voor een eerste of?
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 23:07:36 #206
269689 crew  Viv
pi_133431596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:21 schreef Lot_1 het volgende:
Wat mij betreft mag dat ook wel hier hoor! Wat voor twijfels heb je?
De praktische/logistieke/financiële consequenties, en daardoor stress/vermoeidheid/slaapgebrek, wat dan een weerslag op de relatie kan hebben. We zijn al meer dan 13 jaar samen (bij 12,5 jaar getrouwd ^) ), en we hebben het goed samen. De vraag is of ons leven er wel leuker op wordt (of even leuk blijft) als we voor een kind kiezen. En daar kom je niet achter door er nog meer over na te denken.

Aan de andere kant heb ik mezelf altijd wel beschouwd als iemand die moeder zou worden, lurk ik al sinds 2009 in OUD, noteer ik namen die ik goed vind passen voor mijn eventuele dochter, etc. O+
pi_133435821
Lastig is dat hè!? Ik herken het wel hoor, al post ik er hier weinig over. Komt ook omdat het bij mij echt nog niet zo handig uitkomt (wil eerst studie afronden en ben nog relatief jong). Maar ik denk wel dat die twijfels altijd blijven omdat er altijd praktische bezwaren te bedenken vallen. Het is natuurlijk ook gewoon een grote sprong in het diepe.

Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag?
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 20 november 2013 @ 03:46:27 #208
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133436605
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:53 schreef rammeltje het volgende:
Even een kleine rammelupdate!

We hebben een datum! Gisteren voor de laatste keer naar de apotheek om de pil te halen.

En toch slaat de onzekerheid toe.
Kunnen we dit allemaal wel? Zal ik wel een goede moeder zijn? Kunnen wij een kind financieel goed opvoeden? Herkent iemand dit?

Ik kan mij (nog) niet voorstellen met een kind. Maar toch rammel ik enorm en is de wens erg groot. Dit geldt ook voor mijn partner, die begint steeds harder te rammelen O+ .
Ik heb dat nog steeds, terwijl T. nu 5 weken is ;)
Maar het gaat allemaal als vanzelf. En als je bij elke beslissing die je maakt het beste voor hebt met je kind, dan ben je al een goede moeder imo :Y
Financieel..Je kan het zo gek maken als je wil :) Luiers zijn altijd wel in de aanbieding, kleertjes van de Zeeman zijn ook erg leuk etc :P

Wb of het leuker is met een kind: Yur en ik vroegen ons vanavond nog af wat we in godsnaam hebben gedaan voordat hij er was O+. En we hadden al een enorm leuk leven.

Tof dat je een datum hebt! Voelt misschien ineens wat benauwend en spannend, maar gewoon lekker op je af laten komen en rammelen ^O^

/nachtvoedingspost
  woensdag 20 november 2013 @ 10:45:33 #209
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133439558
grmbll..

afgelopen zomer ontlurkt uit dit topic omdat mn huwelijk misliep (en een kinderwens dus toch niet snel zou uitkomen) maar ik rammel al weer.. (of eigenlijk nog steeds :{ )
:o

volkomen onrealistisch ook!
en ik merk dat ik m'n gerammel nu op de kerel waarmee ik aan het daten ben projecteer.. en of dat nou zo goed is ?!?1 :@

maar goed.. als je ouder bent.. hoe lang moet je dan een relatie hebben voordat je er aan begint? :o

bweh.. [/liefdagboekpost]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_133439678
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:45 schreef Barreltje het volgende:
grmbll..

afgelopen zomer ontlurkt uit dit topic omdat mn huwelijk misliep (en een kinderwens dus toch niet snel zou uitkomen) maar ik rammel al weer.. (of eigenlijk nog steeds :{ )

en ik merk dat ik m'n gerammel nu op de kerel waarmee ik aan het daten ben projecteer.. en of dat nou zo goed is ?!?1 :@

maar goed.. als je ouder bent.. hoe lang moet je dan een relatie hebben voordat je er aan begint? :o

Ik zou zeker wel snel op tafel gooien dat de wens er is. Want wat als de tegenpartij helemaal niet wilt en je gooit pas een balletje op na een tijdje…
En als de een wel heel graag wilt en de ander absoluut niet, dan gaat het toch uiteindelijk niet werken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:51:39 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133439735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou zeker wel snel op tafel gooien dat de wens er is. Want wat als de tegenpartij helemaal niet wilt en je gooit pas een balletje op na een tijdje…
En als de een wel heel graag wilt en de ander absoluut niet, dan gaat het toch uiteindelijk niet werken.
dat weet ik daarom ook scheiding :{
we hebben het al uitgesproken naar elkaar.. en de ideeen daarover komen overeen..
maar dan nog.. wanneer ? :o
ik wil geloof ik veel en veel te snel :o :o
klote eierstokken :P
pi_133439770
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dat weet ik daarom ook scheiding :{
we hebben het al uitgesproken naar elkaar.. en de ideeen daarover komen overeen..
maar dan nog.. wanneer ? :o
ik wil geloof ik veel en veel te snel :o :o
klote eierstokken :P
Tja wat is te snel? :')
Das ook maar net hoe de ander erover denkt. Garantie heb je toch niet. Je kan 5 jaar getrouwd zijn en net een kind krijgen en het gaat mis, of je besluit na een half jaar er samen voor te gaan en het gaat goed… Je weet het toch niet.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:53:26 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133439776
Barreltje, niet zo iig ;):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geintje mop :*

Maar ik zou het gewoon eens met hem bespreken. Eerlijk zijn over hoe je je voelt, misschien verrast hij je nog wel ;)
pi_133451346
Hihi, volgens mij heb ik al op de eerste date met vriend vermeld dat ik jong mama wil worden.. Niet bedoeld als pressure haha, maar gewoon om elkaar te leren kennen. Heb mijn hele leven niks anders willen worden dan mama, zo ben ik nou eenmaal :P

Wat ik de laatste tijd wel aan m'n vriend merk, is dat zijn houding tegenover kinderen veranderd van "Het hoeft van mij voorlopig nog niet" naar "het KAN nog even niet".. Maar dat hij stiekem ook al denkt aan kindjes :D Gevolg hiervan is dat ik alleen nog maar meer rammel..

Lot, ik ben trouwens 22. Vriend ook. Piepjong dus nog, eigenlijk haha!
pi_133451461
quote:
grmbll..

Joh, ik had helemaal niet in de gaten dat je huwelijk gestand is. -O-

Fijn dat het in elk geval besproken is. Ik zou wel de tijd nemen om hem goed te leren kennen zodat je weet wat je aan elkaar hebt. Liefst ook eventjes samenwonen. Een baby kan echt een flinke stempel op je relatie drukken (een zwangerschap trouwens qua hormonen, de een is daar gevoeliger voor dan de ander). Je moet dan echt weten wat je aan elkaar hebt en het is handig om een beetje op elkaar ingespeeld te zijn.

Of je moet Tico en Joene heten, dan gaat het allemaal redelijk vanzelf ;) lijkt het
pi_133455814
quote:
grmbll..

Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mijn vriend ontmoette, was ik 36 en hij 33. Vrij snel heb k hem verteld dat ik toch wel nog wil proberen of ik zwanger kan worden, met of zonder hem, omdat het over een paar jaar iet meer zou kunnen. We hebben toen geconstateerd dat we het samen wilde proberen als het een tijdje goed ging. Na ongeveer twee jaar zijn we eraan begonnen, en inmiddels hebben we een kind.

Wat ik bedoel te zeggen is het er snel over eens zijn dat je dat samen wil als het allemaal goed blijft gaan, niet betekent dat je er dan dit jaar nog voor moet gaan ;) weten dat je op dezelfde golflengte zit, maakt dat je ook ng even samen een paar jaar kunt genieten voor je die stap neemt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133459106
Haha grappig naar precies zo'n topic was ik op zoek, want ik verkeer ook in deze fase :-).

Vriend en ik (29 jaar) hebben afgesproken dat we vanaf het voorjaar willen proberen om een kindje te krijgen. Ben in de zomer al gestopt met de pil (zat aan de Diane35, wilde na 12 jaar wel eens van die troep af). Ben nog niet ongesteld geworden, hopelijk komt dat binnenkort op gang. Misschien stomme vraag, maar kun je eigenlijk pas zwanger worden als je voor het eerst weer ongesteld bent geweest? Of heb je wel (ongemerkt) een eisprong?

Vind het best wel een mijlpaal om nu in dit topic te reageren, want 'durfde' voorheen hier niet zo mee bezig te zijn. Bang dat het nog lang niet zover is en mijn eierstokken nog erger gaan ratelen ;-).

Vraagje voor jullie; hebben jullie, net als ik, ook een ontzettende tweestrijd over het zwanger worden? Van ene kant denk ik; nog even wachten is niet erg en het geeft ons nog wat tijd om samen dingen te doen. Van andere kant heb ik heel sterk het gevoel dat ik eraan toe ben en ben ik bang dat het straks misschien niet kan (om wat voor reden dan ook: ziekte, onvruchtbaarheid, en zo kan ik nog wel wat rampscenario's bedenken :-s..).

Ik ben echt heel blij dat mijn vriend en ik eruit zijn dat we in het voorjaar ervoor willen gaan, dat geeft me wel wat meer rust nu (vriend wilde voorheen namelijk er nog totaal niet mee bezig zijn).
pi_133459718
Koekie, dat heb ik inderdaad ook, ik zou graag binnen twee jaar beginnen, maar mn vriend is nog aan het afstuderen en hij moet ook nog wennen aan het werkende leven. Daarnaast is het ook allemaal lastig dat we eerst een huis willen kopen, gaat dat wel lukken enzo.
Aan de andere kant, na mn 30e is ook geen ramp.
pi_133461586
Puff, kan me voorstellen dat jullie willen wachten totdat je vriend (bijna) is afgestudeerd. Dat doen wij nu ook overigens, vriend wil pas na het promoveren een kindje. Gelukkig kan ik wel gewoon zwanger zijn in de periode dat hij nog bezig is, maar hij wil niet met de zorg van een kind zitten tijdens die drukke periode.

Waarom ben je bang dat het niet lukt om een huis te kopen? Kan dat financieel gezien lastig zijn? Of moet je eerst nog iets verkopen? Wij wonen nu in een (koop)appartement zonder extra slaapkamer (wel ruimte ervoor op zich, maar muur is open gebroken). Ik las een paar pagina's terug dat jij ook in een appartement woont. Ik zie dat zelf niet meer als een belemmering, lijkt me juist wel leuk om straks te bedenken hoe we een babykamertje kunnen creëren en alle spullen kwijt moeten :-). Maar als ik het goed begrijp willen jullie wachten totdat er een koophuis is, toch?
pi_133463537
Dank je koekie, we hebben een 3 kamer flat en de studeerkamer hebben we ook echt nodig ivm werk. Met 2 tijdelijke contracten is een hypotheek lastig, maar als ik stras klaar ben met de opleiding is de kans dat ik zzper word groot, dan is een hypotheek nog lastiger.
Plus we betalen nu gewoon erg veel.
Als zzper krijg je ook geen zwangerschapsverlof, dat is ook een reden waarom ik denk dat het binnen 3 jaar goed zou zijn.
Dat geplan is ook stom :+
pi_133465573
hmm dat is een lastige situatie inderdaad, hopelijk lukt het jullie om een huis te kopen en zou je nog tijdig gebruik kunnen maken van zwangerschapsverlof :-). Van de andere kant zou ik me er ook niet teveel zorgen om maken, mocht het net iets anders lopen dan komt het nog steeds wel goed toch :-). Er zijn zoveel mensen met slechtere situaties die het ook gewoon redden met een kindje..

En dat geplan herken ik haha, wij hebben het meer ivm verhuizen naar een groter huis en dichter bij familie. Woon nu in een stad en wil liever het kind laten opgroeien in een dorp in de buurt van familie/vrienden, maar gelukkig heb ik er nu vrede mee dat we prima een jong kind kunnen hebben in ons appartement, dus onze planning is nu wel rond ;-). Hoewel het dan natuurlijk wel nog moet lukken allemaal...
  woensdag 20 november 2013 @ 21:58:35 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_133466002
@miss_sly..
ik ben 34 hij is 40.. en in mijn ideaal wereld ( die ik nog niet los wil laten) wil ik graag een groot gezin.. dat kost dus tijd ( provided dat het allemaal lukt.. ) en op je 50ste nog vader worden vind ik dan weer laat..

en ik wil ook ticootje en joene zijn
;)
  Manager PR/Moderator woensdag 20 november 2013 @ 23:17:39 #223
269689 crew  Viv
pi_133469281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 01:37 schreef Lot_1 het volgende:
Lastig is dat hè!? Ik herken het wel hoor, al post ik er hier weinig over.
Fijn dat ik niet de enige ben, iedereen is hier altijd zo vol overgave aan het rammelen. :D
quote:
Maar ik denk wel dat die twijfels altijd blijven omdat er altijd praktische bezwaren te bedenken vallen. Het is natuurlijk ook gewoon een grote sprong in het diepe.
Ja dat is het ook, en normaal ben ik niet zo van grote sprongen in het diepe of enige andere vorm van risico nemen. :X
quote:
Hoe oud zijn jullie, als ik vragen mag?
Mijn man is 31, ik ben 29.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 03:46 schreef GotC het volgende:
Wb of het leuker is met een kind: Yur en ik vroegen ons vanavond nog af wat we in godsnaam hebben gedaan voordat hij er was O+. En we hadden al een enorm leuk leven.
Kijk, dat is bemoedigend. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:54 schreef koekie_monzter het volgende:
Vraagje voor jullie; hebben jullie, net als ik, ook een ontzettende tweestrijd over het zwanger worden? Van ene kant denk ik; nog even wachten is niet erg en het geeft ons nog wat tijd om samen dingen te doen. Van andere kant heb ik heel sterk het gevoel dat ik eraan toe ben en ben ik bang dat het straks misschien niet kan (om wat voor reden dan ook: ziekte, onvruchtbaarheid, en zo kan ik nog wel wat rampscenario's bedenken :-s..).
Ja.. (zie ook mijn post hier van gisteren). Aan de ene kant zijn er goede redenen om het nog even uit te stellen, aan de andere kant wil ik (áls we er voor gaan) geen jaren meer wachten. Het heeft bij mijn moeder ongeveer 5 jaar geduurd voordat ze op haar 29ste zwanger werd van haar eerste kind, en ik ben nu al 29. Ik ga er dus niet van uit dat ik tot m'n 35ste kan wachten en dan *hups* zwanger worden.

Misschien is het twijfelen in plaats van rammelen wel een soort zelfbescherming voor mij. Zolang ik geen uitgesproken keuze maak voor een kind, kan het ook niet tegenvallen dat het nu nog even niet kan, of eventueel dat het helemaal niet gaat lukken om zwanger te worden. :{
pi_133475667
Oef, ik twijfel juist totaal niet. Ik wil heel graag een kindje, maar dat is op dit moment gewoon nog niet te doen. In mijn ideale wereld zou ik eerst nog een huisje kopen en gaan trouwen, maar dat duurt me alweer te lang, voor we dan voor een kindje kunnen gaan zijn we zo 5-10 jaar verder :')
pi_133475851
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:58 schreef Barreltje het volgende:
@miss_sly..
ik ben 34 hij is 40.. en in mijn ideaal wereld ( die ik nog niet los wil laten) wil ik graag een groot gezin.. dat kost dus tijd ( provided dat het allemaal lukt.. ) en op je 50ste nog vader worden vind ik dan weer laat..

;)
Ja, weet je, ik wilde ook graag een groot gezin, maar toen het uiteindelijk 15 jaar duurde voor ik zwanger werd, bleef en een kind op de wereld zette, werd dat wel kind of onmogelijk ;)

Soms moet je het doen met wat je hebt, en niet per se blijven hangen in wat je graag wil. Ik snap het heel goed, hoor, maar wil je dan nu heel snel kinderen krijgen, meerdere ook nog, terwijl je nog niet weet of de relatie echt stand gaat houden, en dadelijk op je 40e alleenstaande moeder met groot gezin zijn?
Met 34 heb je best nog even om te wachten en te kijken of het goed zit met de relatie :) Geen tien jaar, maar met z'n 42-43e vader worden is niets te laat, toch?
  donderdag 21 november 2013 @ 10:51:40 #226
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_133477089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, weet je, ik wilde ook graag een groot gezin, maar toen het uiteindelijk 15 jaar duurde voor ik zwanger werd, bleef en een kind op de wereld zette, werd dat wel kind of onmogelijk ;)

Soms moet je het doen met wat je hebt, en niet per se blijven hangen in wat je graag wil. Ik snap het heel goed, hoor, maar wil je dan nu heel snel kinderen krijgen, meerdere ook nog, terwijl je nog niet weet of de relatie echt stand gaat houden, en dadelijk op je 40e alleenstaande moeder met groot gezin zijn?
Met 34 heb je best nog even om te wachten en te kijken of het goed zit met de relatie :) Geen tien jaar, maar met z'n 42-43e vader worden is niets te laat, toch?
Met je 42-43e vader worden vind ik echt later dan laat. Ik had voor mezelf bedacht dat ik uiterlijk op mijn 35e kinderen wilde omdat ik anders het gevoel had te oud te worden en later niet meer met ze te kunnen spelen/klimmen/voetballen. Voor mij was de leeftijd dus echt heel belangrijk en 42/43 zou voor mij persoonlijk echt geen optie meer zijn.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_133477221
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Met je 42-43e vader worden vind ik echt later dan laat. Ik had voor mezelf bedacht dat ik uiterlijk op mijn 35e kinderen wilde omdat ik anders het gevoel had te oud te worden en later niet meer met ze te kunnen spelen/klimmen/voetballen. Voor mij was de leeftijd dus echt heel belangrijk en 42/43 zou voor mij persoonlijk echt geen optie meer zijn.
Ja joh, voor mij was bijna 40 om moeder te worden in eerste instantie ook geen optie. Helaas werkte de natuur niet zo heel erg mee. Bovendien is een partner waarmee je een stabiele relatie hebt ook wel erg fijn.

Soms moeten we het maar doen met wat het leven biedt en niet zozeer met wat je graag had gewild.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:03:03 #228
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_133477431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja joh, voor mij was bijna 40 om moeder te worden in eerste instantie ook geen optie. Helaas werkte de natuur niet zo heel erg mee. Bovendien is een partner waarmee je een stabiele relatie hebt ook wel erg fijn.

Soms moeten we het maar doen met wat het leven biedt en niet zozeer met wat je graag had gewild.
Als het niet voor mijn 36e had gekund dan was er in mijn geval geen kind gekomen. Nu heb ik een redelijk prille maar wel stabiele relatie en er komt een kind aan. Op het moment dat we erover spraken was ik ook enorm aan het rammelen, mede doordat ik al afspraken met mezelf had gemaakt gezien hoe ik er wil kunnen zijn voor mijn kind. Er was ook een reële kans op onvruchtbaarheid in mijn geval en daarom zijn we ermee begonnen op mijn verzoek.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_133477504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:03 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Als het niet voor mijn 36e had gekund dan was er in mijn geval geen kind gekomen. Nu heb ik een redelijk prille maar wel stabiele relatie en er komt een kind aan. Op het moment dat we erover spraken was ik ook enorm aan het rammelen, mede doordat ik al afspraken met mezelf had gemaakt gezien hoe ik er wil kunnen zijn voor mijn kind. Er was ook een reële kans op onvruchtbaarheid in mijn geval en daarom zijn we ermee begonnen op mijn verzoek.
Heel mooi dat jij dan de grens zo strak had vastgehouden, voor mij was dat niet aan de orde. Ik heb het een aantal jaren geprobeerd, maar de overweldigende wens voor een kind zwakte echt niet af omdat ik wilde beslissen dat het me dan kennelijk niet gegund was. En dus hebben mijn partner en ik besloten dat we eind dertig nog steeds heel acceptabel vinden om wel te proberen een kind te krijgen.

Ik ben blij voor je dat jij het geluk heb gehad dat je wens op tijd is vervuld, maar dat geluk heeft niet iedereen. En waarom je neerleggen bij een zelfopgelegde grens als de natuur en de medische wetenschap die grens niet op die leeftijd leggen?
  donderdag 21 november 2013 @ 11:33:54 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133478452
Genoeg vaders van in de 40 die meer met hun kinderen klimmen, voetballen etc dan vaders van 20 en 30.
Gelukkig kan iedereen zelf de keuze maken ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133478596
Ik denk dat het moeilijk aan een grens is dat het kijkend naar de toekomst wel heel rationeel kan kloppen, maar op het moment dat het moment daar is, het toch heel anders kan voelen. Neemt niet weg dat het wel verstandig is om na te gaan wat voor jou de grenzen aan je wens zijn, in zijn algemeenheid.

Twee jaar geleden zou ik gezegd hebben dat je al een tijd bij elkaar moet zijn en moeten wat je aan elkaar hebt voor je aan een kind begint. Maar toen bleek mijn relatie van 10 jaar niet bestand tegen de veranderingen die de geboorte van ons kind met zich meebracht (er speelde natuurlijk een boel meer op de achtergrond, al tijden, maar dit was de katalisator). En nu woon ik net samen met mijn partner waar ik een jaar mee samen ben en is het feit dat ik al moeder ben absoluut geen pijnpunt en vouwen we moeiteloos onze relatie om mijn zoon heen. Tijd is dus niet de belangrijkste graadmeter denk ik. Maar ik zou denk ik wel van de gelegenheid gebruik maken om elkaar te leren kennen en daarvan te genieten, een evenwicht te vinden in het dagelijks leven, voordat je direct aan een kind begint. Die luxe mis ik wel eens. Maar dat hoeft ook geen járen te duren ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133478613
Ik wil eigenlijk ook eerst trouwen voordat ik aan kinderen begin.
Maar ik denk elke keer: dat geld wat je aan trouwen gaat besteden, kun je ook opzij leggen voor je kinderen.

En ja ik wil een big wedding :+
Noot noot.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:46:19 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133478823
Wij kregen eerst een kind en zijn toen getrouwd. Ook leuk :D

En gewoon bij elkaar gespaard terwijl we al een kind hadden dus ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133478856
Wij kregen een kind en zijn nog niet getrouwd :D
Hoewel S laatst vroeg of papa en ik niet zouden trouwen, dan kon ze een mooie jurk aan en bruidsmeisje zijn O+
pi_133478966
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:58 schreef Barreltje het volgende:
@miss_sly..

;)
eh…

Het was niet alsof wij er voor gingen na een half jaar he? Het was maar een voorbeeld.

J en ik hadden niet eens wat je echt noemt een relatie. In elk geval erg erg pril en we zagen elkaar om het weekend. :')

Geloof me, het was niet erg ideaal :)
  donderdag 21 november 2013 @ 12:01:32 #236
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_133479238
* droomvrouwtje ontlurkt

Ik lees hier wel nog steeds mee, maar vond de leeftijds discussie wel interessant. Ik zelf wilde altijd op mijn 25e mijn eerste kind al hebben. Maar ja, toen ik de leeftijd bereikte had ik geen partner. De grens toen gesteld op 30, maar ook die heb ik nu al lang en breed overboord moeten gooien, omdat de natuur niet meer werkt en ik geen eileiders meer heb waardoor, ik en mijn man afhankelijk zijn van een ivf traject.
Mijn man had altijd gezegd voor mijn 40 wil ik vader worden, daarna wil ik niet meer. Tja helaas voor hem is hij dat dit jaar geworden. Ook hij heeft die leeftijd overboord gegooid. Nu ben ik 29 en hij 40, voor mij ligt nu de grens op 35 en voor hem op 45.
Wat ik dus zeggen wil, als die wens zo groot is, dan worden dingen die toen belangrijk waren zoals leeftijd bijv, ineens onbelangrijk.
We zijn al wel getrouwd, alhoewel dit niet heel bewust was eerst trouwen en dan kinderen, het liep gewoon allemaal zo.

En helaas, garanties zijn er nooit, als ik soms zie wat anderen eerst willen bereiken voordat ze aan kinderen willen beginnen, dat had ik vroeger ook, maar gaan de weg werd dit steeds onbelangrijker, die ene baan, dat huis, waarom kopen als je droomhuis ineens dat leuke huurhuis is. Dat soort dingen. Wat ik nu heel erg belangrijk vind is onze relatie, vooral door de druk van het ivf traject vergeet je elkaar soms, dat die dus stabiel is en blijft is voor mij nu nummer 1, wat op dit moment voor ons inhoudt dat we weer een kleine pauze hebben voordat we verder gaan met een terugplaatsing.
Ondertussen rammel ik nog steeds als een malle de pan uit, maar wel een stuk minder. Wat niet inhoudt dat mijn kinderwens daarom minder is, het voelt anders. Het is niet meer dat ideaal beeld met de roze wolk plaatje in mijn hoofd.
Be happy with the little things in life
pi_133479400
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:33 schreef laziness het volgende:
Genoeg vaders van in de 40 die meer met hun kinderen klimmen, voetballen etc dan vaders van 20 en 30.
Gelukkig kan iedereen zelf de keuze maken ^O^
Dat is natuurlijk wel zo maar je kent als persoon heel erg goed je eigen lichaam en kunnen.
Ik snap heel erg goed waarom Pax zijn 35 als eis had. Ook m.b.t het geduld wat hij op kan brengen en hoe hij omgaat met vermoeidheid. Ik snap ook zo dat als het zo loopt je steeds je leeftijdsgrens zal verzetten.
pi_133479882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

eh…

Het was niet alsof wij er voor gingen na een half jaar he? Het was maar een voorbeeld.

J en ik hadden niet eens wat je echt noemt een relatie. In elk geval erg erg pril en we zagen elkaar om het weekend. :')

Geloof me, het was niet erg ideaal :)
Maar eh waarom post jij hier....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133480951
quote:
5s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:25 schreef Joene het volgende:

[..]

Maar eh waarom post jij hier....
Gewoon, Bram is zo leuk, daar wil ik er nog 3 van.
pi_133481178
Hier wordt ook nog terloops gerammeld. En ik houd als grens nog steeds voor mijn 30e aan. Om te beginnen. Mocht het niet lukken (en gezien de vroegere ervaringen ben ik er bang voor) ben ik wel bereid om die grens op te rekken. Maar de volledige MMM doorlopen dan weer niet.
Er werd trouwens gevraagd of er wel eens werd getwijfeld. Ja. Ik hoop dat we uiterlijk de zomer van 2015 de anticonceptie de deur uit doen. Maar we hebben zo'n geweldig leuk huisje O+ Op een leuke plek. Goedkoop, met OV 3 minuten van mijn werk af, nette wijk, héle ruime tuin voor het bedrag waar we wonen. Enige nadeel.. We hebben maar een extra slaapkamer. Ook niet heel ruim, 3,5 bij 3 maar wel een mooi babykamertje. Nou hebben we gezegd dat we geen jaren willen laten zitten tussen de eerste en de tweede, mocht alles gaan zoals we willen. We hebben ook gezegd dat we gaan verhuizen als er plannen zijn voor een eventuele tweede. Maar het liefst woon ik hier nog wel tien jaar :')
Dus dat is zo'n irrationele twijfel: We hebben het niet in de hand en zover zijn we nog lang niet.

In het voorjaar krijgen we in ieder geval eerst een pup waar ik lekker verder mee kan rammelen.
Vriendlief heeft dat nu nog wat minder. Die is lekker van zijn rose relatie wolk aan het genieten
pi_133481367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon, Bram is zo leuk.
Dat wel natuurlijk.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133481571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier wordt ook nog terloops gerammeld. En ik houd als grens nog steeds voor mijn 30e aan. Om te beginnen. Mocht het niet lukken (en gezien de vroegere ervaringen ben ik er bang voor) ben ik wel bereid om die grens op te rekken. Maar de volledige MMM doorlopen dan weer niet.
Er werd trouwens gevraagd of er wel eens werd getwijfeld. Ja. Ik hoop dat we uiterlijk de zomer van 2015 de anticonceptie de deur uit doen. Maar we hebben zo'n geweldig leuk huisje O+ Op een leuke plek. Goedkoop, met OV 3 minuten van mijn werk af, nette wijk, héle ruime tuin voor het bedrag waar we wonen. Enige nadeel.. We hebben maar een extra slaapkamer. Ook niet heel ruim, 3,5 bij 3 maar wel een mooi babykamertje. Nou hebben we gezegd dat we geen jaren willen laten zitten tussen de eerste en de tweede, mocht alles gaan zoals we willen. We hebben ook gezegd dat we gaan verhuizen als er plannen zijn voor een eventuele tweede. Maar het liefst woon ik hier nog wel tien jaar :')
Dus dat is zo'n irrationele twijfel: We hebben het niet in de hand en zover zijn we nog lang niet.

In het voorjaar krijgen we in ieder geval eerst een pup waar ik lekker verder mee kan rammelen.
Vriendlief heeft dat nu nog wat minder. Die is lekker van zijn rose relatie wolk aan het genieten
In een slaapkamer van 10m2 kunnen echt wel twee kindjes slapen hoor! Voor als baby 2 eerst nog even bij jullie slaapt enzo. Dit is wel plannen in de categorie Heel Ver Vooruitdenken hoor trouwens ;).
pi_133481774
Ja precies, een hoogslaper bijvoorbeeld ;)

tot mijn 29ste zei ik altijd dat ik geen kinderen wou, mijn man (sinds 2001) ook nooit. Toen ineens toch rammelen en na een jaar hij ook. We hadden geen idee over een tweede of hoeveel kinderen we graag zouden hebben en we hebben daar nog steeds geen idee over. Ik ben 33 en hij 34
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133481986
Ik zeg niet voor niets irrationele twijfel :) Maar als het even anders kan, dan graag.
Ik hoop gewoon tussen de zomer van 2014 en 2015 te stoppen met de ac. Rest zien we wel ;)
pi_133482353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:30 schreef Olf het volgende:

[..]

In een slaapkamer van 10m2 kunnen echt wel twee kindjes slapen hoor! Voor als baby 2 eerst nog even bij jullie slaapt enzo. Dit is wel plannen in de categorie Heel Ver Vooruitdenken hoor trouwens ;).
Dat hangt ook maar af van de overige bergruimte vind ik als er nog allemaal dingen in moeten dan heb je al snel een hele volle ruimte. En de kinderen moeten maar net samen kunnen slapen.
Maar dat zijn allemaal weer dingen die je dan pas kan weten en oplossen dus ik zou mij er ook niet nu al druk om maken,

Wij hebben nu 2 kinderen in 1 kamer van 20m2 maar kleiner had hij niet moeten zijn vind ik. Dan zouden ze elkaar in de weg zitten. Maar ik ken ook genoeg gezinnen die vinden inderdaad 10m2 genoeg.

En wij hebben het geluk dat kledingkasten en alles nog naar de badkamer kan :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133482427
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat hangt ook maar af van de overige bergruimte vind ik als er nog allemaal dingen in moeten dan heb je al snel een hele volle ruimte. En de kinderen moeten maar net samen kunnen slapen.
Maar dat zijn allemaal weer dingen die je dan pas kan weten en oplossen dus ik zou mij er ook niet nu al druk om maken,

Wij hebben nu 2 kinderen in 1 kamer van 20m2 maar kleiner had hij niet moeten zijn vind ik. Dan zouden ze elkaar in de weg zitten. Maar ik ken ook genoeg gezinnen die vinden inderdaad 10m2 genoeg.

SPOILER
Ligt eraan wat je op de slaapkamer doet… Hier mogen de kinderen niet spelen op de slaapkamer. Slaapkamer is puur en alleen om te slapen. Wij hebben nu 3 bedjes staan op 1 kamer.
pi_133482497
Aah ja hier spelen ze ook op de slaapkamer inderdaad.
Al spelen ze momenteel voornamelijk in onze hal met fietsje en wheelybug en hebben ze discofeest :')
  donderdag 21 november 2013 @ 14:10:18 #248
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_133482629
Wat tico zegt, als je de slaapkamer alleen voor te slapen gebruikt kan het makkelijk, maar dat is ook maar wat je wilt. Kan me namelijk ook wel voorstellen dat de woonkamer misschien niet groot genoeg is voor al het speelgoed, of dat je niet alles in de woonkamer wilt hebben. Maar ik vind het ook wel een beetje leeftijd en geslachtsafhankelijk, zolang ze klein zijn is het geen probleem, maar zodra de puberteit bijv begint lijkt het me niet fijn als een meisje en en jongen op een kamer liggen.
Maar het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk. Genoeg gezinnen die klein wonen, in de Randstad komt dat veel meer voor dan hier bijv in Limburg

Hier kan het makkelijk qua ruimte 2 kinderen, het enige nadeel is dan, dat mijn man geen kantoor/werkkamer meer zou hebben omdat op dit moment mijn broertje nog bij ons woont (max 4 jaar nog) Maar ja eerst maar eens zien dat die eerste komt, daarna zien we wel verder.
Be happy with the little things in life
pi_133483985
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

SPOILER
Is ook zo, maar in de situatie die Cassandra beschrijft, heeft ze echt een droomhuis, en ik denk dat het combineren van het huis (als in, 2 kamers) met 2 kinderen wel mogelijk is als je alles op alles het huis wil behouden, en dan is het wel te organiseren.

En waaauw wat een huge badkamer, haha.
pi_133484374
als het moet dan moet het hoor :D Maar wie weet wat ons salaris en spaargeld doet en dat we dan een tweede droomhuis treffen, maar dan wat groter. Ik weet alleen dat ik niet hoogzwanger wil verhuizen :D
Maar eerst maar voor die eerste rammelen, dat is ook nog redelijk ver weg
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')