abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130008189
Inmiddels een week overtijd en de tweede test die ik vanochtend deed was ook hartstikke omo. Zou het de schrik zijn? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_130008530
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inmiddels een week overtijd en de tweede test die ik vanochtend deed was ook hartstikke omo. Zou het de schrik zijn? :+.
Zou kunnen, wel apart!
pi_130176304
Haha DaD, daar gaat je lichaam al met je aan de haal. Maar wat tof, een datum!
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:09:50 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130178276
Al ongesteld DaD? :o
pi_130178833
Vandaag een klein beetje oud bloed bij het afvegen, dus ik verwacht dat het morgen wel doorzet. Eindelijk. :+.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:24:34 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130178906
Nou je hebt t wel spannend gemaakt!

Gelukkig nu een mooi vooruitzicht O+
pi_130295629
Pffff wat wil ik verschrikkelijk graag NU een kindje als ik die verhalen in het baby-topic lees zeg ;( O+ Ik wil ook weten wat voor moeder ik zal zijn, wat voor karakter ons kindje zal hebben, of ik hem/haar het allermooiste zal vinden, enz. O+

Ik besluit maar gewoon dat over 2 jaar die pil er uit gaat. :Y) Dan maar niet eerst nog de wereld rondreizen, een baan hebben, werkervaring opdoen, verhuizen. Alleen nog afstuderen, dat wel. Ben alleen bang daarna full-time thuis te blijven hangen :X

Morgen maar eens met de man overleggen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_130305984
Hoe lang moet je nog voor je studie, Lot? En hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Ik zag dat soort dingen ook steeds als een onoverkomelijke drempel. Eerst een vast contract? Weet je verdorie wel hoe lang dat kan duren? :o. Maar toen had ik 'm ineens. Eerst verhuizen naar een groter huis? Ja doei, we raken toch nooit ons kleine appartementje kwijt en dan nog een nieuw huis vinden? Maar dat was allemaal binnen drie maanden geregeld. :D. Ik bedoel maar, het leven gaat ondertussen ook gewoon door, en zonder dat je er erg in hebt vallen sommige dingen soms gewoon op hun plaats.

Ik zit wel nog steeds een beetje op een roze wolk, na het gesprek met Baard en het vaststellen van een startdatum. :@. Het voelt alsof ik het nu echt legaal over kindjes krijgen en zwanger worden mag hebben. :P. We gaan waarschijnlijk iets eerder beginnen nog, als mijn cyclus tenminste niet weer van die rare grappen uit gaat halen. Het zou natuurlijk zonde zijn om mijn vruchtbare dagen die in de laatste week van oktober vallen niet te benutten. O-) .
pi_130305988
Eeeaaasy on the smiley's, DaD.
pi_130306353
Als ik hard doorstudeer (en een aantal rottige vakken in één keer haal) dan moet ik nog 2 jaar. Ik ben 25. Ik vind 2 jaar wachten ook nog wel oké, maar als ik pessimistisch ga rekenen dan kan het ook zomaar uitlopen op 5 jaar (als ik al die andere randvoorwaarden ook eerst geregeld wil hebben). En dat lijkt nog oneindig ver weg, en ik vind 30 ook niet zo heel jong meer. En wat als het dan niet direct lukt? Ik vind het ook niet zo'n leuk idee dat veel van mijn vriendinnen die er nu nog helemaal niet zoveel mee bezig zijn dan waarschijnlijk wel eerder kinderen krijgen :@

Wat fijn, zo'n roze wolk! Ik hoop dat het jullie snel/gemakkelijk zal lukken :) Je hebt al lang genoeg gewacht ;)
pi_130360712
DAD. *O*
Wij hadden eerst ook allerlei randvoorwaarden, ander huis, werk, etcetera.
Toen berekening gemaakt, en het zou allemaal prima gaan. Man heeft een goede baan met vast contract, ik nog niet maar we hebben het ruim met 1 inkomen. Daarnaast drie slaapkamers in ons huis dus ruimte genoeg. ^O^

Mijn man heeft rammelende ballen. _O-
Ik zeg tegen 'm dat we volgende maand even naar ikea moeten voor bakken voor in de expedit. Zegt ie: "Jaaa! Dan kunnen we ook alvast voor babyspullen rondkijken! *O* ".

_O- O+
pi_130378553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe lang moet je nog voor je studie, Lot? En hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Ik zag dat soort dingen ook steeds als een onoverkomelijke drempel. Eerst een vast contract? Weet je verdorie wel hoe lang dat kan duren? :o. Maar toen had ik 'm ineens. Eerst verhuizen naar een groter huis? Ja doei, we raken toch nooit ons kleine appartementje kwijt en dan nog een nieuw huis vinden? Maar dat was allemaal binnen drie maanden geregeld. :D. Ik bedoel maar, het leven gaat ondertussen ook gewoon door, en zonder dat je er erg in hebt vallen sommige dingen soms gewoon op hun plaats.

Ik zit wel nog steeds een beetje op een roze wolk, na het gesprek met Baard en het vaststellen van een startdatum. :@. Het voelt alsof ik het nu echt legaal over kindjes krijgen en zwanger worden mag hebben. :P. We gaan waarschijnlijk iets eerder beginnen nog, als mijn cyclus tenminste niet weer van die rare grappen uit gaat halen. Het zou natuurlijk zonde zijn om mijn vruchtbare dagen die in de laatste week van oktober vallen niet te benutten. O-) .
Haha, legaal ;) En dat is zeker zonde! En eind oktober is het zo! Ik zou maar snel wat foliumzuur gaan inslaan als ik jou was :D
pi_130436881
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Haha, legaal ;) En dat is zeker zonde! En eind oktober is het zo! Ik zou maar snel wat foliumzuur gaan inslaan als ik jou was :D
Er staat al Davitamon Compleet Mama Plus klaar in het keukenkastje. :+.
pi_130437221
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Er staat al Davitamon Compleet Mama Plus klaar in het keukenkastje. :+.
O+
pi_130639012
Ik heb een paar rammelende eierstokken in de aanbieding voor iemand die ze wel kan gebruiken }:|
pi_130733885
Vanochtend in nrc next een groot artikel (met een superschattig kindje op de voorpagina :+) over het dalend aantal geboorten in Nederland. Er werden tussen juni 2012 en juni 2013 172.000 baby's geboren. Bijna net zo weinig als de 170.000 in 1983, wat destijds het laagste aantal sinds 1950 was. Het gemiddelde kindertal in Europa daalt ook behoorlijk. Men signaleert een sterke relatie tussen het opleidingsniveau van vrouwen en kinderloosheid: hoe hoger opgeleid, hoe minder kinderen, of zelfs helemaal geen kinderen. Voor hen is het te gevaarlijk om op dit moment van de arbeidsmarkt te gaan. Het verlies van inkomsten is dan te groot, en de kans dat dit niet weer recht trekt is zeer reëel.

In hoeverre telt dit voor jullie mee, denken jullie? Zouden jullie misschien al kinderen hebben gehad als de crisis er niet was? Of voor wie al moeder is, misschien meer kinderen?

Voor lageropgeleiden lijkt dit trouwens niet te tellen. Zij krijgen nog evenveel kinderen als voor de crisis. De verklaring die daarvoor wordt gegeven is dat in die groep meer vrouwen al werkloos zijn. Een inkomen dat je niet hebt kun je niet missen.
pi_130734117
Voor mij heeft het nu nog niet zoveel met werk te maken (maar dat kan in de toekomst wel meespelen). Maar als ik geen universiteit had gedaan, maar bijv. MBO, dan was ik vast eerder afgestudeerd en had ik wellicht ook eerder aan een gezin begonnen. Maar dat is niet per se gerelateerd aan de crisis.

Ik zie wel veel vrienden die nog even doorstuderen omdat ze denken geen baan te kunnen vinden. Ik ken een aantal mensen die nog aan een educatieve master is begonnen of na hun HBO studie een premaster zijn gaan doen. Ik kan me zo voorstellen dat ze daardoor uiteindelijk ook wat later aan kinderen beginnen, dus wat dat betreft herken ik het wel.
pi_130734475
Bij ons speelde het wel mee bij de keus voor een tweede. Mijn baan is en blijft zeker(onderwijs), op het moment dat wij er besloten voor te gaan was mijn vriend net ontslagen.

Was mijn baan minder zeker geweest hadden we denk ik gewacht, maar nu zijn we onder het mom van als het helemaal mis gaat(meer dan jaar werkloos, geen ww, huis verkopen, restschuld afbetalen) ben je zo 5 jaar verder voor je weer eens in de gelegenheid bent. En ik wist niet of ik dan nog weer terug de luiers in zou willen.
pi_130737167
Ik merk zelf ook wel dat we ons wel laten leiden door vast contract/genoeg spaargeld. Gelukkig zit ik in een sector waar een vast contract ook nog wel iets voorstelt, en waar echt carrière maken er toch al niet zo heel erg in zit, maar anders denk ik wel zeker dat dat redenen zouden zijn om het krijgen van een kindje uit te stellen.

Drie op de tien hoogopgeleide vrouwen schijnt volgens dat artikel al kinderloos te blijven omdat van uitstel afstel komt. :o.
pi_130737184
M'n vriend zegt de laatste tijd trouwens ineens dingen als: 'Lijkt je dit geen mooie lamp voor op de kinderkamer?'

*; .
pi_130737924
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend zegt de laatste tijd trouwens ineens dingen als: 'Lijkt je dit geen mooie lamp voor op de kinderkamer?'

*; .
O+
pi_130788998
:W :X

Gewoon, de jongste gaat over een paar maandjes naar school, nieuwe fase enzo. Weg babies. Hmzzz. Als ik niet alleen was geweest, was ik er nog voor gegaan.
pi_130789160
DAD, leuk is dat he. O+
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:26:12 #124
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131168077
Pfff hele middag in de Babypark rondlopen is niet goed en kwam hard aan ;( (had zelf aangeboden om mee te gaan, maar toch...)

Het erge is nog dat het op school niet opschiet en ik nu een jaar moet overdoen. Het is dus "allemaal" mijn schuld dat we nog moeten wachten. Het is verstandiger, dat weet ik. Maar het wordt er niet leuker op. Vriendlief snapt t wel en rammelt ook hard (om minuten later te zeggen "ja tis allemaal jou schuld")....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_131168849
Lekker aardig van je vriend..
pi_131168945
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:49 schreef DanseMacabre het volgende:
Lekker aardig van je vriend..
Idd -O-
pi_131171477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Pfff hele middag in de Babypark rondlopen is niet goed en kwam hard aan ;( (had zelf aangeboden om mee te gaan, maar toch...)

Het erge is nog dat het op school niet opschiet en ik nu een jaar moet overdoen. Het is dus "allemaal" mijn schuld dat we nog moeten wachten. Het is verstandiger, dat weet ik. Maar het wordt er niet leuker op. Vriendlief snapt t wel en rammelt ook hard (om minuten later te zeggen "ja tis allemaal jou schuld")....
:{ :X
Lekker tactisch en empathisch zeg!

Ja dat je een jaar later afstudeert das balen maar niet het eind van de wereld..
S. 2014
J. 2016
pi_131171532
Beetje lullig ja. Alsof jij voor je lol een jaar overdoet. Hopelijk gaat de tijd sneller dan je denkt. :*.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131171657
Tsssss, 'kijk mij eens seks gehad hebben vandaag' :o.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131172615
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Beetje lullig ja. Alsof jij voor je lol een jaar overdoet. Hopelijk gaat de tijd sneller dan je denkt. :*.

SPOILER
*O*
S. 2014
J. 2016
pi_131172957
Ja Phaidra, we hadden ons jubileum vandaag! Nu is het weer wachten tot Kerstmis.
pi_131173342
quote:

SPOILER
*O*
pi_131174334
DaD *O* *O* *O* O+
pi_131174904
quote:

SPOILER
*O*
Kwak
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:51:53 #135
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131175710
Hij is idd niet heel tactisch. Ben het wel gewend ondertussen. En het is niet het eind van de wereld dat ik een jaar over moet doen, maar ik baal gewoon.

En yeah DaD *O* leuk dat je vriend nu ineens zo omslaat en mee gaat :)
pi_131175768
DaD *O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131189375
Bedankt voor de jompels. *O* . Was even bang dat het een 'heat of the moment'-voorstel was, maar ik heb hem nog niet met z'n armen in de lucht rondjes zien rennen, dus dat zal wel meevallen.
pi_131190008
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor de jompels. *O* . Was even bang dat het een 'heat of the moment'-voorstel was, maar ik heb hem nog niet met z'n armen in de lucht rondjes zien rennen, dus dat zal wel meevallen.
_O- ^O^
  zondag 15 september 2013 @ 11:07:07 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131190577
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 09:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
:D

Wat fijn DaD. Je mag gewoon voor het echie!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131191901
jeej DaD wat fijn, daar is dan opeens de omslag! *O*
pi_131282927
Hier zwabbert het rammelen vrolijk op en neer. De ene dag is het nogal aanwezig terwijl ik het ook zo een aantal dagen of langer los kan laten. Vandaag vind ik mezelf weer vermoeiend.
Vriend vertelde gisteren dat een meisje dat ooit bij hem in de klas heeft gezeten zwanger is (de eerste die zwanger is en waarbij hij in de klas heeft gezeten). Hij zei dat hij het apart vond, maar dat het ergens wel logisch is omdat die tijd eraan zit te komen (dat mensen van onze leeftijd kinderen gaan krijgen). En nu heb ik dus vannacht gedroomd over een positieve test, en dat terwijl ik ongesteld ben haha...zucht.
pi_131372427
quote:

SPOILER
Volgens mij zit er iets in de lucht DaD...
SPOILER
:@
Kwak
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:54:40 #143
244125 laziness
pi_131373298
Kwak *O* *O* *O*
pi_131373389
Kwakz0r wat goed, geniet ervan!
pi_131373872
Wat fijn Kwakz0r! *O*
pi_131374658
Wat leuk kwak! En afvallen hoeft toch ook niet per se als je lichaam gewoon zwanger wordt
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:58:21 #147
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_131375782
Wat leuk Kwakz0r! En idd, gewoon doen waar jullie blij van worden....laat de rest maar praten :D
pi_131384570
Kwak, wat fijn! O+ .
pi_131384739
woehoeeeeeeee! *O* *O* *O*
:)
pi_131384899
Kwak, wat leuk!! En niet meteen in de verdediging schieten joh, dat is helemaal nergens voor nodig. Wat je zegt, jouw leven :Y O+

Ik rammel ook... For all the wrong reasons, maar dat maakt het gevoel niet anders -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131385068
Kwak en DaD wat leuk! *O*

sluipt weer weg
pi_131385652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:25 schreef Phaidra het volgende:
Kwak, wat leuk!! En niet meteen in de verdediging schieten joh, dat is helemaal nergens voor nodig. Wat je zegt, jouw leven :Y O+

Ik rammel ook... For all the wrong reasons, maar dat maakt het gevoel niet anders -O-
:* dat had ik even helemaal gemist, veel sterke lieve phaidra...
Kwak
pi_131387497
Joehooee kwak, wat leuk en spannend! *O*
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:08:16 #154
279894 winka
There is no place like home..
pi_131968915
Ik weet niet wat nu het juiste topic is, dus ik val het rammelaaarstopic maar binnen :)

Al een aantal jaar wil ik graag zwanger worden (ik heb nog een tijd gepost in WOHTS), maar er nooit helemáál voor durven gaan. Achteraf gezien wilde ik graag dat ik wilde dat ik zwanger zou zijn. Dit klinkt vaag, ik weet het :) Maar ik kan het niet anders kon omschrijven.

Door wat gesprekken met de huisarts ben ik er nu achter gekomen dat ik door mijn eigen verleden er geen vertrouwen in had een goede moeder te zijn. En ik voelde me ook al die tijd toch nog een soort van 'freak'.

Mijn huisarts zei dat hij helemaal geen belemmering ziet voor mij om mama te worden. En mocht ik tijdens de zwangerschap of erna toch depressief worden, dat dit dan goed geregeld is in de praktijk (er is dan bv. een psychiater beschikbaar :) ).

Het deed mij zo ontzettend veel dat hij heeft gezegd dat ik gewoon zwanger kan worden. Nu heb ik dat wel van anderen close van mij gehoord, maar het is blijkbaar toch anders als de huisarts dit zegt!

Nu durf ik er eigenlijk (denk ik) nog steeds niet helemaal voor te gaan. Maar het positieve gevoel overheerst nu. Als ik er alleen al aan denk om zwanger te zijn en zo'n kleintje in mijn armen te houden dan vliegen de vlinders al door mijn buik O+ Dat had ik nooit eerder gehad.

*O*
pi_131969385
Winka, ik ken je verleden niet. maar ik denk dat als je je druk maakt over of je het wel goed zou kunnen denk ik dat je het al gelijk een stuk beter doet dan de meeste vrouwen die achteloos zwanger raken en er dan een potje van maken. naar mijn mening laat het nu al een groot verantwoordelijkheidsgevoel zien die je nodig gaat hebben als je moeder wilt worden.

heel veel plezier met die vlinders ;)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 14:37:38 #156
279894 winka
There is no place like home..
pi_131969740
Bedankt voor je lieve reactie :)

Wat ik ook nog het moeilijkst vond is dat mijn kind ook minder leuke dingen in zijn leven mee gaat maken (wat eigenlijk heel goed is). Dit zal natuurlijk iedere ouder hebben :) Ik wil alleen geen herhaling van mijzelf zien.

In ieder geval weet ik dat het ontbreken van een basis van mijn ouders heel wat heeft veroorzaakt. En ik weet zeker dat mijn vriend en ik die wél kunnen geven.

Spannend hoor dit allemaaal :s) *O*
pi_131979891
Bij deze een bekenning. Ik begon al een tijdje terug positiever tegenover het idee van een kleintje te staan, maar nu ik er dagelijks mee te maken heb: ik rammel.

Wel weet ik dat we nog niet moeten beginnen, vriend studeert nog, lijkt er nog niet klaar voor en ons appartement is te klein.
Financieel gezien (zwangerschapsverlof) is het slim om binnen 3 jaar zwanger te zijn, maar moet misschien ook nog met medicatie stoppen. Zo veel om over na te denken!
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:33:48 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_131981464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij deze een bekenning. Ik begon al een tijdje terug positiever tegenover het idee van een kleintje te staan, maar nu ik er dagelijks mee te maken heb: ik rammel.

Wel weet ik dat we nog niet moeten beginnen, vriend studeert nog, lijkt er nog niet klaar voor en ons appartement is te klein.
Financieel gezien (zwangerschapsverlof) is het slim om binnen 3 jaar zwanger te zijn, maar moet misschien ook nog met medicatie stoppen. Zo veel om over na te denken!
O+ puffsel!
Kwak
pi_131982173
Hoi Puff! O+.
pi_131988686
Hoihoi! De kleine puff zal nog wel even duren hoor, maar het is leuk om eraan te denken :)
pi_133007978
Wat is het hier stil!
pi_133014337
Inderdaad! Vind het wel jammer maargoed kan me voorstellen dat er een tijd lang weinig te melden is als er verder al een tijdje niets aan de situatie verandert zoals hier iig het geval is. Gaat zn gangetje hoor, maar duurt nog minstens een jaar voor we de stap daadwerkelijk gaan maken en dat is prima.
pi_133015616
Ik rammel wel ontzettend, mijn schoonzusje is nu 27 weken zwanger namelijk. Maar ik weet gewoon dat het voor ons voorlopig nog niet is weggelegd, dus tja dan houdt het gewoon even op. Straks maar gewoon lekker van mijn neefje genieten O+
pi_133016251
Ik schuifel weer eens binnen :). Wij hebben een zoontje van bijna 17 maanden en de grote vraag hangt een beetje in de lucht... Wel of geen tweede en zo ja, wanneer dan? Vandaag met mijn vriend een serieus gesprek gehad. Hij heeft geen heel duidelijke voorkeur, maar is bang dat van uitstel afstel komt, dus dat we op korte termijn wel een knoop moeten doorhakken.

Mijn gevoel zegt direct: jaaaa! Ik heb ons nooit als gezin-met-1-kind voor me gezien. Maar ik zie aan de andere kant zoveel beren op de weg. Is het wel verstandig? We hebben het nu (na een best lastig en zwaar jaar) zo fijn met z'n drieën.. Wat halen we ons op de hals??

Puff ook aan het rammelen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133017359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:39 schreef Phaidra het volgende:
Ik schuifel weer eens binnen :). Wij hebben een zoontje van bijna 17 maanden en de grote vraag hangt een beetje in de lucht... Wel of geen tweede en zo ja, wanneer dan? Vandaag met mijn vriend een serieus gesprek gehad. Hij heeft geen heel duidelijke voorkeur, maar is bang dat van uitstel afstel komt, dus dat we op korte termijn wel een knoop moeten doorhakken.

Mijn gevoel zegt direct: jaaaa! Ik heb ons nooit als gezin-met-1-kind voor me gezien. Maar ik zie aan de andere kant zoveel beren op de weg. Is het wel verstandig? We hebben het nu (na een best lastig en zwaar jaar) zo fijn met z'n drieën.. Wat halen we ons op de hals??

O+
Kwak
pi_133017686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 16:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat is het hier stil!
Jij had de mijlpaal op 1 november!

Hier gaat vriendlief ook al een beetje met het idee aan de haal, hij heeft een (stomme! :+ ) naam bedacht en heeft het dan over de opvoeding van ons virtuele kind _O- maar het begin is er!
pi_133017755
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hier gaat vriendlief ook al een beetje met het idee aan de haal, hij heeft een (stomme! :+ ) naam bedacht en heeft het dan over de opvoeding van ons virtuele kind _O- maar het begin is er!
Ja, maar eigenlijk zijn we begin oktober al begonnen. :+.

Dat is al heel wat! O+.
pi_133018031
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hihi :D Heel handig om alvast je ideeën over opvoeding op tafel te gooien :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133024283
Hoi,
Ik lees al heel lang mee hier in OUD maar heb nog nooit wat gepost, die heb ik voor vandaag bewaard.
Ik rammel al zo sinds m'n achttiende en nu ik bijna drie jaar samen ben met m'n vriend wordt het er niet minder op. Ik zou zo graag... Ik ben 22 en vriend is exact drie dagen ouder dan ik dus eigenlijk zijn we nog piep jong, maar zowel zijn als mijn moeder zijn hele jonge moeders en heb in mijn hele leven nooit iets anders gewild. Probleem is dat ik nog in mijn laatste jaar van m'n studie zit en vriend pas in z'n tweede jaar dus het zal nog wel even duren :'(

Het is niet anders, ik rammel lekker verder en ondertussen fantaseren vriend en ik ook lekker vaak over hoe onze kindjes er uit gaan zien later :D (al hoeft het van vriend nu eigenlijk ook nog niet...)

Ik dacht, hoog tijd om eens met jullie mee te rammelen, dus bij deze.. Hoi!
pi_133024813
Welkom Krijgertje! Jullie zijn er inderdaad jong bij. Over een paar jaar kan het dus wel, als jullie studies afgerond zijn? En wil je vriend het tegen die tijd wel?
pi_133025093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:25 schreef Lot_1 het volgende:
Welkom Krijgertje! Jullie zijn er inderdaad jong bij. Over een paar jaar kan het dus wel, als jullie studies afgerond zijn? En wil je vriend het tegen die tijd wel?
Ik vraag hem wel eens, bloedserieus, of hij wel eens over de toekomst nadenkt en hoe hij ons over 10 jaar ziet... "Mooi huis? Mooie auto?" Zegt 'ie dan ;) Dus momenteel is hij er nog niet echt mee bezig hahaha, maar hij zwijmelt wel net zo veel als ik als we een baby tegenkomen in de stad :) Dus ik ga er stiekem van uit dat het over een paar jaar wel goed komt :D
pi_133025236
Dat hoop ik ook voor je ;)
Mijn man is er wel behoorlijk naar toe gegroeid inmiddels, blijkbaar moet dat toch groeien bij sommige mannen :)
pi_133051029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:39 schreef Phaidra het volgende:

O+ Wat leuk Phaidra, en wat een goed teken ook dat er ruimte voor is in je hoofd om er over na te denken!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133088226
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

O+ Wat leuk Phaidra, en wat een goed teken ook dat er ruimte voor is in je hoofd om er over na te denken!
Gek genoeg maakt het een enorm verschil dat mijn vriend het blijkbaar aandurft (geheel tegen mijn verwachting in). Dat geeft mij ook wat meer vertrouwen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133091144
Phaidra O+
pi_133101513
Wat fijn Phaidra! O+

Hier wordt het echt een meerjarenplan, als er al een tweede komt. Ik ben echt nog steeds bang voor mini baby's :')
Ik heb altijd geroepen dat ik twee kinderen wilde, maar het zal me echt niks verbazen als het er maar bij een blijft, hoe jammer ik dat ook vond voor Faye. Zij zou echt een enorm leuke grote zus zijn.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133132963
Is het gek, dat ik nu al weer rammel? :@
  zondag 10 november 2013 @ 22:56:17 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133133088
Nee hoor, ik las laatst dat dat ook redelijk normaal is omdat je nog zo bol staat van de hormonen. Plus dat je eigen kind je ook ontzettend kan laten rammelen O+
pi_133133244
Vriendje en ik hebben het zelfs al over 2.0 gehad :D maar nu nog niet. 1.0 moet eerst kunnen lopen :)
pi_133138816
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 07:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat fijn Phaidra! O+

Hier wordt het echt een meerjarenplan, als er al een tweede komt. Ik ben echt nog steeds bang voor mini baby's :')
Ik heb altijd geroepen dat ik twee kinderen wilde, maar het zal me echt niks verbazen als het er maar bij een blijft, hoe jammer ik dat ook vond voor Faye. Zij zou echt een enorm leuke grote zus zijn.
Er is ook nog niks besloten hier. Er zijn nog wel wat punten waar ik goed over na moet denken. Dat I. niet doorslaapt en nog graag uit de borst drinkt bijvoorbeeld, maar ook dat ik sinds mei een nieuwe baan heb met jaarcontract (en sowieso zijn ze verplicht om nog een jaarcontract te geven na de eerste).

Ik ben het wel met mijn vriend eens, als we langer wachten wordt de stap gevoelsmatig steeds groter. Het gevoel van angst als ik aan een tweede denk, is echt een stuk minder ineens. Heel gek (en ben tegelijkertijd bang dat ik sort of 'vergeet' hoe ik me voelde en dat ik daardoor geen weloverwogen beslissing kan nemen..).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133139248
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:59 schreef Hilzillah het volgende:
Vriendje en ik hebben het zelfs al over 2.0 gehad :D maar nu nog niet. 1.0 moet eerst kunnen lopen :)
lopen is zo overrated :{w
pi_133139269
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 08:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Er is ook nog niks besloten hier. Er zijn nog wel wat punten waar ik goed over na moet denken. Dat I. niet doorslaapt en nog graag uit de borst drinkt bijvoorbeeld, maar ook dat ik sinds mei een nieuwe baan heb met jaarcontract (en sowieso zijn ze verplicht om nog een jaarcontract te geven na de eerste).

Ik ben het wel met mijn vriend eens, als we langer wachten wordt de stap gevoelsmatig steeds groter. Het gevoel van angst als ik aan een tweede denk, is echt een stuk minder ineens. Heel gek (en ben tegelijkertijd bang dat ik sort of 'vergeet' hoe ik me voelde en dat ik daardoor geen weloverwogen beslissing kan nemen..).
Klinkt al heel positief. Stapje voor stapje, je hoeft ook niet binnen 2 weken een beslissing te nemen. Beetje aan het idee wennen en zo.
pi_133140124
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 09:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

lopen is zo overrated :{w
Ja, eigenlijk wel hè. Ik kan ook dragen! Gelukkig ben ik nog niet aan de pil begonnen ;)
pi_133141845
Plus voor sommige kindjes echt goed lopen en afstanden kunnen maken zijn ze al gewoon 3. Hoewel ik het lopen wel snap zou ik mochten jullie eerder willen dat niet zozeer als grens houden. de 1 loopt voor het jaar en de ander pas goed met 2,5
pi_133144377
We hadden idd als richtlijn een jaar tot anderhalf. En als dat lopen dan nog niet wil lukken, dan draag ik hem :D

Ik heb zelf ook geen broers of zussen, geen idee wat nog leuk is qua leeftijdsverschil.
  maandag 11 november 2013 @ 12:51:44 #186
244125 laziness
pi_133144462
Zoals het nu voelt zou ik een tweede kindje echt alleen krijgen om O. een broertje of zusje te geven. En ik weet niet eens hoe dankbaar hij ons daar voor zou zijn ;)

Ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik de beslissing neem als O. naar school gaat. Dat staat nog steeds dus de deur is zeker niet compleet gesloten.
Het plan was altijd twee kindjes maar ik durf het niet meer aan geloof ik.
Als de zwangerschap net zo erg is als de vorige dan mis ik zo ongeveer 9 maanden lang bijna alles van O. Dat vind ik veel te lang.
Ik ben nog steeds niet compleet hersteld van de vorige bevalling dus ik wil niet weten wat een volgende voor kreukels met zich mee brengt. Wellicht wel onherstelbare schade.
We hebben nu een goede balans. De mogelijkheden voor reizen etc worden juist weer groter met een groter wordende O. Een baby zou weer een aantal jaar een stap terug zijn en ik weet niet of we dat wel willen.
Als we eindelijk groter wonen ben ik ook wel toe aan even geen kind op mijn slaapkamer geloof ik na 3 jaar.
Desalniettemin zal een huis dat we kopen zeker wel minimaal 3 slaapkamers op de eerste verdieping hebben zodat er geen zolder ingezet hoeft te worden als...
Zie de deur staat nog op een kier ;)
pi_133145553
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 12:48 schreef Hilzillah het volgende:
We hadden idd als richtlijn een jaar tot anderhalf. En als dat lopen dan nog niet wil lukken, dan draag ik hem :D

Ik heb zelf ook geen broers of zussen, geen idee wat nog leuk is qua leeftijdsverschil.
Ik ook niet. Maar ze hebben het er maar mee te doen. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zijn voor en zijn tegens heeft. Zowel voor jou als voor de kinderen.

Maar kinderen weten vaak toch niet beter.

Laziness, dat de deur op een kiertje staat is al heel wat :*
pi_133145890
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 13:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar ze hebben het er maar mee te doen. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zijn voor en zijn tegens heeft. Zowel voor jou als voor de kinderen.

Maar kinderen weten vaak toch niet beter.

Laziness, dat de deur op een kiertje staat is al heel wat :*
Het blijft altijd gissen. Ik geb zo'n mooi beeld voor ogen dat ze leuk met elkaar kunnen spelen, maar misschien slaan ze elkaar de hersens wel in :')

En als het te kort op elkaar is dat je ze niet aankan samen. Dat de een rechts rent en de ander links. Maar dat voorkom je ook niet. Stel dat het een tweeling wordt. Dan rennen ze alsnog beide een andere kant uit :D
pi_133146169
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:47 schreef Hilzillah het volgende:
En als het te kort op elkaar is dat je ze niet aankan samen. Dat de een rechts rent en de ander links. Maar dat voorkom je ook niet. Stel dat het een tweeling wordt. Dan rennen ze alsnog beide een andere kant uit
Ik hou je op de hoogte welke kant ze uitrennen ;)
pi_133149818
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik hou je op de hoogte welke kant ze uitrennen ;)
:D Doen!!
pi_133151317
Ik kom ook meerammelen. Ik rammel elke dag harder, zo erg dat ik bij elke baby of ander dingetje dat ik zie over wil gaan praten, maar ik probeer me in te houden. :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

*O*
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 07:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij zit er iets in de lucht DaD...
SPOILER
:@
Gefeliciteerd *O* spannend!

We hebben wel een soort van voorlopige datum, maar ik hoop stiekem dat dat wat bij jullie in de lucht zat ook een beetje deze kant overwaait :D
pi_133158556
Rammel, rammel, rammel....lief vriendinnetje vertelde net dat ze zwanger is...
Ik rammel nu nog harder...

Gelukkig hoef ik niet lang meer te wachten ;)
(Nee, ik weet nog niet of ik ga meeposten in wohts... )
pi_133159786
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 19:44 schreef Loj het volgende:
Rammel, rammel, rammel....lief vriendinnetje vertelde net dat ze zwanger is...
Ik rammel nu nog harder...

Gelukkig hoef ik niet lang meer te wachten ;)
(Nee, ik weet nog niet of ik ga meeposten in wohts... )
Wauw, mag ik zeggen dat ik het heel dapper vind na al jullie dramanachten? _O_ Het heeft bij mij echt wel gezorgd voor ernstige twijfels of een tweede wel haalbaar is voor ons.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133159927
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wauw, mag ik zeggen dat ik het heel dapper vind na al jullie dramanachten? _O_ Het heeft bij mij echt wel gezorgd voor ernstige twijfels of een tweede wel haalbaar is voor ons.
Dit dus!

Leuk Loj O+
pi_133163086
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Lief...
We zitten samen nog steeds te rammelen ondanks de dramanachten.. Dan weet je ook zeker dat t echt is he!

Maar wij zeggen maar zo, we zijn nu gewend aan slechte nachten.. Dus dan kunnen we dat best een anderhalf/twee jaar langer volhouden... ;)

Phaidra, leuk dat je ook aan t rammelen bent,t komt goed!
pi_133169815
Oud klasgenoot van m'n vriend heeft net een dochtertje gekregen, zat hij echt te aaaah-en voor de computer, hihi! O+ Soms wou ik echt dat we alvast even een paar jaar ouder waren, maar helaas!
pi_133285636
Morgen is de babyshower van mijn schoonzusje, dus vandaag cadeautjes wezen kopen O+ Volgens mij liggen mijn eierstokken nog te rammelen bij de Prénatal :') *rammel rammel rammel*
pi_133383950
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:14 schreef Sylvana het volgende:
Morgen is de babyshower van mijn schoonzusje, dus vandaag cadeautjes wezen kopen O+ Volgens mij liggen mijn eierstokken nog te rammelen bij de Prénatal :') *rammel rammel rammel*
Ahhh, ik moet binnenkort ook cadeautjes kopen voor een collega die eind dit jaar gaat bevallen, maar ik kan me ook nooit inhouden in zulke winkels, haha! O+
pi_133384812
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:04 schreef krijgertje18 het volgende:

[..]

Ahhh, ik moet binnenkort ook cadeautjes kopen voor een collega die eind dit jaar gaat bevallen, maar ik kan me ook nooit inhouden in zulke winkels, haha! O+
Haha idd, ik heb ook echt vet veel gekocht :') Ze was er wel superblij mee en de babyshower was ook erg gezellig. Maar damn, ik ben echt verliefd op al die kleine spulletjes *; En ze zijn ook druk met de babykamer bezig, echt zo schattig. Over 4 weken mag ik waarschijnlijk mee naar de echo (32 weken) O+
pi_133388734
Phaidra leuk joh!!

Hier op dit moment is geen ruimte in mijn hart voor een tweede..ik vind R gewoon zo fantastisch! ik verlang helemaal niet naar een baby...mijn bijna peuter is nog steeds mijn baby O+ zo heerlijk aan de borst liggen tegen me aan in bed, vaak knuffelen, gezellig samen dingen ondernemen. Als ik nu ineens zwanger zou zijn zou veel van die dingen niet meer kunnen (bij mijn zwangerschap van haar heb ik ontzettend last gehad van mijn bekken en liep ik vanaf 25 weken als een pinguin ;( )

Ik moet wel zeggen dat in tegenstelling tot jou Phai, kan ik me wel voorstellen dat als R naar school gaat en groter wordt dat ik dan misschien toch ga rammelen ;) kan me niet voorstellen dat ze niet meer aan de borst drinkt bijvoorbeeld :o dus als ze ermee stopt moet ik een nieuwe *)

[ Bericht 29% gewijzigd door bitterend op 18-11-2013 20:46:04 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')